Beste Poolbal,quote:Op vrijdag 4 juni 2021 13:56 schreef Poolbal het volgende:
[..]
De vraag of ze het gevraagd heeft doet er bijna niet meer toe. Ik weet de woorden niet exact meer, maar ik en mijn moeder begrepen ze onafhankelijk van elkaar op die manier. Dat ze achteraf dat ontkent, of niet wil accepteren dat haar woorden misschien zo over zijn gekomen zonder dat ze het zo bedoelde, vind ik ook gewoon jammer. Dat is namelijk nog de positiefste manier van uitleggen van wat er is gezegd.
Dat klopt maar volgens mij was het wel duidelijk dat z'n moeder niet eens wist dat ze zouden komen laat staan hoe lang ze zouden blijven.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 14:23 schreef Leandra het volgende:
Hij hoefde toch niet aan de visite te vragen hoelang ze nog bleven, maar aan zijn moeder.
Dat lijkt me het verschil tussen "ik wil weten hoe we dit gaan doen" en "beste visite, kunnen julle opzouten?"
Het is sowieso niet aan hem om bij zijn ouders thuis aan de visite te vragen hoelang ze nog zouden blijven, ik heb dat nooit anders gezien dan een vraag voor moeder.
Inderdaad. Ooit een soortgelijk iets meegemaakt, tussen mij en mijn a.s. schoonouders en mijn vriendin was heel slim, die zei gewoon, dat is dan jullie probleem, ik bemoei me er niet mee. Voor wie zou ze partij moeten trekken, voor haar partner of haar ouders?quote:Op donderdag 3 juni 2021 07:05 schreef sp3c het volgende:
Hier moeten de dames zelf uit kunnen komen man
Gewoon no comment als iemand er iets over wil weten
Sommigen....quote:Op donderdag 3 juni 2021 00:31 schreef Seven. het volgende:
[..]doe even normaal met je kudde drachtigen
. Je bent niet grappig of stoer.
De uitspraak dat zwangere vrouwen vaak agressief en eng zijn, gaat gewoon nergens over. En het rechtvaardigt zeker niet het gedrag van TS z'n vrouw.
Wil je gelijk krijgen of wil je dat iedereen zich weer senang voelt?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 13:56 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Dat zegt mijn vrouw nu ook - edit: en dat is het nu ook. Tussen de verjaardag en het telefoongesprek in was het overigens wel "dat mijn ouders voor hun vrienden kiezen en niet voor ons" hetgeen waar ze erg boos over was. Dit is in mijn ogen wat ze wel vaker in een ruzie doet en wat ik bedoel met 'niet eerlijk/manipulatief ruzie maken': we hebben het over een punt, ik reageer er op en in plaats van daar op te reageren gaat ze gauw door naar een volgend punt dat 'eigenenlijk nog veel erger is'. Daarmee blijft het vorige punt onopgelost en blijf ik met mijn reactie zitten. Soms heb ik het bijtijds door en sleep ik de discussie terug naar het vorige punt. Maar ze is verbaal sterk en snel. Maar zet dat dan op een eerlijke manier in, niet met trucjes de discussie proberen te winnen. Het gaat namelijk niet om winnen, maar er uit komen.
De vraag of ze het gevraagd heeft doet er bijna niet meer toe. Ik weet de woorden niet exact meer, maar ik en mijn moeder begrepen ze onafhankelijk van elkaar op die manier. Dat ze achteraf dat ontkent, of niet wil accepteren dat haar woorden misschien zo over zijn gekomen zonder dat ze het zo bedoelde, vind ik ook gewoon jammer. Dat is namelijk nog de positiefste manier van uitleggen van wat er is gezegd.
Inmiddels is duidelijk dat moeders wel wist dat ze zouden komen.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 14:28 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dat klopt maar volgens mij was het wel duidelijk dat z'n moeder niet eens wist dat ze zouden komen laat staan hoe lang ze zouden blijven.
Dus een antwoord van moeders zou hoogstwaarschijnlijk zijn "dat weet ik niet".
Wat weer geresulteert had in het voeden van de planning door de war schoppen bij de vrouw van TS en de onzekerheid ervan.
Waardoor ze of alsnog wil weten hoe lang ze blijven, dus moeders dat maar moest gaan uitvogelen, of (zoals ik die van mij ken) wordt de onzekerheid opgeblazen en gaat ze met wat stennis schoppen naar de auto of alsnog die moeder tot het punt drijven die vrienden te laten opzouten.
quote:Wij dachten alleen half broer en half zus met hun twee dochters in de middag. Toen zij weg waren kwamen twee sportvrienden van m'n vader aanwaaien en zei m'n moeder: straks komen nog (twee 70 jarigen).
Rond 17:30 vond de shit plaats. Wij moesten toen e.e.a. gaan doen.
Giraffenoren op.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 17:07 schreef Haushofer het volgende:
Een tip: zoek eens wat op van Marshalls "geweldloze communicatie" ("NVC"). Dat is een vorm van communicatie die verrassend simpel is, en dito doeltreffend kan zijn.
Misschien werkt dit ook gewoon niet zo goed in de praktijk hoewel goed bedoeld.quote:ik ben het inhoudelijk eens met mijn moeder, maar wil m'n vrouw wel steunen en dat het weer goed komt.
Probeer dan uit de discussie te blijven en vraag naar welk gevoel er achter zit. Of zeg iets als "ben je daar boos over?" of "wat doet dat met je?"quote:Op vrijdag 4 juni 2021 13:56 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Dit is in mijn ogen wat ze wel vaker in een ruzie doet en wat ik bedoel met 'niet eerlijk/manipulatief ruzie maken': we hebben het over een punt, ik reageer er op en in plaats van daar op te reageren gaat ze gauw door naar een volgend punt dat 'eigenenlijk nog veel erger is'. Daarmee blijft het vorige punt onopgelost en blijf ik met mijn reactie zitten. Soms heb ik het bijtijds door en sleep ik de discussie terug naar het vorige punt. Maar ze is verbaal sterk en snel. Maar zet dat dan op een eerlijke manier in, niet met trucjes de discussie proberen te winnen. Het gaat namelijk niet om winnen, maar er uit komen.
Interessant hoeveel invloed hormonen kunnen hebben op gevoelens. Dat is iets waar nooit aandacht voor is. Wie weet hoeveel ongelukkige mensen er zijn met permanent een hormoononbalans ook al Zijn ze niet zwanger.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:11 schreef oppiedoppie het volgende:
Sommigen....
Mijn collega, zn vrouw zwanger van het tweede kind, vertelde dat als zijn vrouw altijd zou zijn als nu, hij zeker ging scheiden.
Natuurlijk is daar wel aandacht voor. Denk maar aan pms, overgangsklachten, klachten bij een schildklier die niet goed werkt, etc.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 23:07 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Interessant hoeveel invloed hormonen kunnen hebben op gevoelens. Dat is iets waar nooit aandacht voor is. Wie weet hoeveel ongelukkige mensen er zijn met permanent een hormoononbalans ook al Zijn ze niet zwanger.
Me dunkt dat die 70-plussers wel gevaccineerd zullen zijn.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:16 schreef Postbus100 het volgende:
Gewoon even een vraagje tussendoor. Kan het er ook nog mee te maken hebben met dat het vèr over de richtlijnen voor bezoekersaantallen in deze coronatijd gaat (op dit moment 4), en dat zij zich ongemakkelijk voelde worden als zwangere in zo'n grote groep? Zeker als er dan ook nog méér mensen dan aangekondigd blijven hangen?
(bij mij zou dat meespelen).
Hmm... Leandra, jij komt duidelijk uit een heel ander milieu dan ikquote:Op vrijdag 4 juni 2021 07:36 schreef Leandra het volgende:
Ik denk overigens dat die "onverwachtse" visite helemaal niet zo onverwacht kwam aanwaaien maar oma heeft willen pronken met kleinzoon en gezien ze zouden blijven slapen wonen ze waarschijnlijk ver weg en heeft oma nog geen mogelijkheid gehad haar kleinkind aan vrienden te laten zien. En de vrienden dus gewoon uitgenodigd
Dat verklaart ook waarom die vrienden het vertrek van de familie niet als hint zagen ook te vertrekken.
Als je onverwachts langsgaat voor een verjaardag blijf je niet hangen nadat de familie vertrokken is, dan doe je één kopje koffie en een stukje taart (als er voldoende is) en vertrek je weer.
Overigens kun je onverwachtse visite ook prima vragen te vertrekken, juist omdat het onverwachtse visite is en je gewoon andere plannen kunt hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vaccinaties zijn geen garanties op immuniteit.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 23:37 schreef Elpis het volgende:
[..]
Me dunkt dat die 70-plussers wel gevaccineerd zullen zijn.
En, ik kop hem er maar in, zelf hadden ze ook een gezelschap van 10 man wat geen probleem was.
quote:Op zaterdag 5 juni 2021 00:37 schreef Broccolitaartje het volgende:
[..]
Hmm... Leandra, jij komt duidelijk uit een heel ander milieu dan ik![]()
In het (dorpse) gezin waar ik in ben opgegroeid is het heel normaal dat mensen zomaar aanwaaien. Niet alleen op verjaardagen, maar ook op andere dagen komt er regelmatig een buur of een oom/tante binnenwandelen. Voor verjaardagen telden we iedereen bij elkaar op, waarbij er altijd mensen vergeten werden, maar omdat er ook altijd mensen zonder de kinderen kwamen, niet kwamen, of toch op een andere dag aanwaaiden kwam het eigenlijk altijd wel uit met de taart![]()
Er wordt zéker geen onderscheid gemaakt tussen familie of vrienden. De statement dat vrienden zouden moeten gaan als de familie ook gaat raakt kant noch wal.
De dorpse situatie is heel wat anders dan bij mijn randstadse schoonfamilie, waarbij er altijd uitnodigingen worden gestuurd en er wordt verwacht dat je je aanmeldt als je komt op een feestje, dat vind ik dus heel erg irritant, dat ik nu al moet weten of ik over 3 weken naar een verjaardag kan komen
Even off topic: Maar wat Leandra schetst heeft in mijn ogen niks met Randstad te maken hoor, want ik herken mij totaal niet in dat krampachtige gedoe, met blijkbaar allerlei voorwaarden rondom op bezoek komenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met betrekking tot het topic: Je vrouw was onredelijk en je moeder onnodig star in het vasthouden aan haar feestje wat mij betreft. Maar om over zoiets als dit een hele familievete te laten ontstaan is echt belachelijk. Waar hebben we het allemaal over? Hoop ego's in de clinch met elkaar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |