abonnement Unibet Coolblue
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 2 juni 2021 @ 15:32:33 #1
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199718741
quote:
Ook Florida verbiedt transgender meisjes deelname aan schoolsport

De gouverneur van Florida heeft dinsdag een wet ondertekend die het transgender meisjes verbiedt om deel te nemen aan schoolsport met andere meisjes. Een vergelijkbare wet werd eerder dit jaar al in acht andere staten aangenomen, waaronder Alabama, Idaho, Arkansas, South Dakota en Mississippi. De gouverneurs van North Dakota en Kansas hebben zulke wetgeving juist tegengehouden.

“We geloven dat het heel belangrijk is dat de integriteit van deze competities beschermd blijft”, zei de Republikeinse gouverneur Ron DeSantis bij het ondertekenen van de maatregel op een christelijke school in de stad Jacksonville. “In Florida doen meisjes aan meisjessporten en jongens aan jongenssporten. We baseren ons op biologie en niet op ideologie als we sport beoefenen.”

DeSantis ondertekende de maatregel op de eerste dag van juni, een maand die in de VS in het teken staat van lhbti-rechten met onder meer Pride-optochten.

“Verschrikkelijk”, reageerde afgevaardigde Carlos Smith, een Democratische afgevaardigde uit Florida die latino en homo is. “De eerste dag van de Pride-maand en gouverneur DeSantis tekent een wet die kinderen verbiedt aan schoolsporten te doen. Dit zorgt voor transfobie en brengt kwetsbare kinderen zonder een zinnige reden in gevaar.”

De National Collegiate Athletic Association (NCAA), die onder meer sportcompetities tussen scholen organiseert, heeft zich uitgesproken tegen het uitsluiten van transgender leerlingen en dreigt met mogelijke boycots. DeSantis trekt zich daar niets van aan, zei hij na het ondertekenen van de wet. De NCAA heeft geen invloed op het beleid in individuele staten, aldus de gouverneur.

De mensenrechtenorganisatie The Human Rights Campaign die opkomt voor de rechten van de lhbti-gemeenschap heeft een rechtszaak tegen de maatregel aangekondigd. In Virginia loopt al een soortgelijke rechtszaak.

https://www.hln.be/buiten(...)choolsport~aea09c62/
Lapo:

quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 15:27 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Jazeker, het gaat ook meer over heel veel reacties in dit topic, heb jij die wel gelezen?
Ja zeker. Maar de boodschap is anders dan dat jij doet voor komen in je post.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Leukste jonkie 2022 woensdag 2 juni 2021 @ 15:33:27 #2
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_199718752
DeSantis _O_
Je maintiendrai -XOXO-
pi_199718763
En terecht. Zo lang er geen 'transgender & andere mutants caterogie' is voor sport, is het een zeer begrijpelijke en volkomen terechte maatregel om een transgenders niet mee te laten doen bij de categorie mannen of vrouwen.

Het is gewoon zwaar oneerlijk om een omgebouwde vent die zijn piemel eraf heeft laten snijden, borsten heeft laten opplakken, hormonen heeft ingespoten en een hoog stemmetje heeft opgezet, mee te laten doen met vrouwen. Die vrouwen hebben jaren lang getraind en alles er voor gelaten om topsporter te worden en dan komt meneer, ik bedoel mevrouw, en die passeert ze met twee vingers in de neus. Dat neemt de hele voedingsbodem weg voor vrouwen om hun leven te wijden aan sport.

Van mij mag de omgebouwde vent echter wel mee doen met zijn originele geboorte-categorie, met de mannen. Maar daar zal hij door de vrouwelijke hormonen waarschijnlijk wel een nadeel hebben, dus dat zullen we ze wel niet willen.

Jammer, de wereld is nou eenmaal ingericht, zowel natuurlijk als artificieel, op 2 seksen. Ik vind het oprecht lullig als iemand voelt dat hij of zij daar buiten valt. Hopelijk vinden ze hun geluk door middel van acceptatie of door middel van ingrepen. Maar ze moeten niet verwachten dat de wereld of de natuur zich schikt naar hun 'afwijking'.

Vooral niet als dit ook nog eens ronduit oneerlijk is voor alle andere sporters. Die hebben dat niet verdiend.

https://eu.usatoday.com/s(...)t-column/5149532001/
  Leukste jonkie 2022 woensdag 2 juni 2021 @ 15:38:09 #4
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_199718826
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 15:34 schreef matigeuser het volgende:
Het is gewoon zwaar oneerlijk om een omgebouwde vent die zijn piemel eraf heeft laten snijden, borsten heeft laten opplakken, hormonen heeft ingespoten en een hoog stemmetje heeft opgezet, mee te laten doen met vrouwen.
Ja dit is dus niet hoe transitie werkt :') :') !

Desondanks, blijf je als transvrouw voordeel behouden over cisvrouwen ook na volledige transitie.

En tegenwoordig is het enige vereiste om je "te identificeren" als vrouw en een jaar blokkers te gebruiken.
Je maintiendrai -XOXO-
  woensdag 2 juni 2021 @ 15:38:27 #5
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_199718830
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 15:23 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

He, maar wat blijft er dan nog over van 'ja, maar je bent als man geboren bla bla bla'.
Als vrouw heb je de genetica tegen tov de man op sportief gebied, als je als man geboren bent heb je de genetica in je voordeel. Zo simpel is het. En als je als vrouw mee wil doen met de mannen zou dat moeten toegelaten worden (wel de veiligheid in acht genomen). Andersom is het een wereld van verschil. Natuurlijk met therapie wordt die wereld van verschil kleiner, maar er zijn eenmaal dingen die je niet kan terugdraaien.

Je gaat een volwassen man toch ook niet bij de pupillen laten meedoen omdat ie zich identificeert als kleine dreumes, zelfs na hormonentherapie om gelijk testosterongehalte te hebben?
  Moderator woensdag 2 juni 2021 @ 15:50:15 #6
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_199718983
Wat een transfobe wet zeg
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_199719111
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 15:38 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Ja dit is dus niet hoe transitie werkt :') :') !

Desondanks, blijf je als transvrouw voordeel behouden over cisvrouwen ook na volledige transitie.

En tegenwoordig is het enige vereiste om je "te identificeren" als vrouw en een jaar blokkers te gebruiken.
Oh, hoe werkt het dan wel?

Ik ken er een. Die geeft toe lang op zijn / haar stem geoefend te hebben tot dat het vrouwelijk genoeg en natuurlijk klonk.

Daarnaast ken ik er ook één, via via, die naar het buitenland is geweest naar een arts die de lul eraf heeft gesneden.

En daarnaast heb ik genoeg Arie Boomsma en consorten gezien om te weten dat ze levenslang hormonen slikken om bepaalde lichaamsprocessen te remmen of juist op gang te laten komen.

Wat klopt hier niet aan?
pi_199719124
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 15:38 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Als vrouw heb je de genetica tegen tov de man op sportief gebied, als je als man geboren bent heb je de genetica in je voordeel. Zo simpel is het. En als je als vrouw mee wil doen met de mannen zou dat moeten toegelaten worden (wel de veiligheid in acht genomen). Andersom is het een wereld van verschil. Natuurlijk met therapie wordt die wereld van verschil kleiner, maar er zijn eenmaal dingen die je niet kan terugdraaien.

Je gaat een volwassen man toch ook niet bij de pupillen laten meedoen omdat ie zich identificeert als kleine dreumes, zelfs na hormonentherapie om gelijk testosterongehalte te hebben?
Precies. Daarom wint Serena Williams als zo lang als ze leeft alle tenniscompetities.

Geen échte transgender, maar scheelt niet veel :X
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 2 juni 2021 @ 16:06:42 #9
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199719139
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 15:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wat een transfobe wet zeg
Competitievervalsing is ok dus?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 2 juni 2021 @ 16:08:10 #10
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199719150
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 16:05 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Precies. Daarom wint Serena Williams als zo lang als ze leeft alle tenniscompetities.

Geen échte transgender, maar scheelt niet veel :X
De Grand Slam heeft ze nooit gewonnen. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator woensdag 2 juni 2021 @ 16:14:30 #11
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_199719222
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 16:06 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Competitievervalsing is ok dus?
Ik vind het veilige gevoel voor een kind die zijn wie die wil zijn wat belangrijker dan of de competitie wel helemaal integer is.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Leukste jonkie 2022 woensdag 2 juni 2021 @ 16:14:52 #12
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_199719226
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 16:03 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Oh, hoe werkt het dan wel?

Ik ken er een. Die geeft toe lang op zijn / haar stem geoefend te hebben tot dat het vrouwelijk genoeg en natuurlijk klonk.

Daarnaast ken ik er ook één, via via, die naar het buitenland is geweest naar een arts die de lul eraf heeft gesneden.

En daarnaast heb ik genoeg Arie Boomsma en consorten gezien om te weten dat ze levenslang hormonen slikken om bepaalde lichaamsprocessen te remmen of juist op gang te laten komen.

Wat klopt hier niet aan?
Ik ben er één en het is jaren hormonen, logopedie en operaties.

Het is niet pik "afhakken" en gaan :')

Sowieso is van "afhakken" geen sprake.
Je maintiendrai -XOXO-
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 2 juni 2021 @ 16:15:44 #13
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199719237
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 16:14 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Ik vind het veilige gevoel voor een kind die zijn wie die wil zijn wat belangrijker dan of de competitie wel helemaal integer is.
Dus vrouwen die jarenlang getraind hebben om een doel te halen hebben dan gewoon vet pech dat ze overklast worden door een transgender? Welke een record kan neerzetten die nooit meer gehaald kan worden?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 2 juni 2021 @ 16:22:36 #14
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199719304
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 16:15 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dus vrouwen die jarenlang getraind hebben om een doel te halen hebben dan gewoon vet pech dat ze overklast worden door een transgender? Welke een record kan neerzetten die nooit meer gehaald kan worden?
Op scholen?

Ik pleit voor maximaal twee transgenders in het team. Zo kan iedereen het voordeel hebben. Of nadeel.


Overigens zijn er records bij vrouwen die al 35 jaar oud zijn en zelfs die mevrouw met hoge testosteron niet in de buurt bij komt. Wat is daar gebeurd?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 2 juni 2021 @ 16:23:36 #15
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199719320
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 16:22 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Op scholen?

Ik pleit voor maximaal twee transgenders in het team. Zo kan iedereen het voordeel hebben. Of nadeel.
Op scholen ja. Dat is al meerder keren aangehaald in het vorige topic.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199719330
is volkomen logisch. XY chromosomen? Mannelijk fenotype, XX chromosomen --> vrouwelijk fenotype. Daar zijn behoorlijke fysiologische verschillen tussen die de ene partij een sportief voordeel kunnen geven tov de andere partij. Zou dus volkomen oneerlijk zijn om iemand met XY chromosomen mee te laten doen met mensen die XX chromosomen hebben.
pi_199719376
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 16:14 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Ik vind het veilige gevoel voor een kind die zijn wie die wil zijn wat belangrijker dan of de competitie wel helemaal integer is.
Bij MMA was er een transgender die meerdere schedels van vrouwen heeft gebroken. Ik geef liever 99,9% van de vrouwen een veilig gevoel dan die ene uitzondering in toch al een minuscule groep.
  woensdag 2 juni 2021 @ 16:31:40 #18
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_199719381
Judith Polgar koos er vrijwillig voor om als vrouw enkel nog tegen mannen te schaken als het om de knikkers ging en heeft zo vele wereldtitels bij de vrouwen links laten liggen. En dat in een tijd van een piekende Kasparov, een opkomende Anand en Kramnik, een Karpov die nog steeds een boel sterke partijen op ervaring wist boven te toveren, ... Zo schrijf je ook geschiedenis, je als vrouw nestelen in de top 10 bij de mannen. Niet door effe wat medailles bij de vrouwen weg te te gaan stelen, wat wel Judith's recht was geweest en waar niks oneerlijks aan zou zijn.

Misschien valt daar wat inspiratie uit te halen. Het zou gewoon ook veel indrukwekkender zijn als je als transatleet een goed resultaat bij de mannen zou halen. Moeilijk maar het valt ook niet uit te sluiten als je een genetische freak bent (en dit slaat niet op de transitie of gender maar op sportief kunnen).

Tja natuurlijk kunnen we dit allemaal wegfilosoferen met 'moet zij weten'...

quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 16:22 schreef Vis1980 het volgende:

Overigens zijn er records bij vrouwen die al 35 jaar oud zijn en zelfs die mevrouw met hoge testosteron niet in de buurt bij komt. Wat is daar gebeurd?
Die vrouwen in 80's hadden torenhoge testosterongehaltes en van de Oostbloklanden weten we dat ze tijdens hun puberteit al testosteron kregen van de sportbonden. Dus dat is wat we willen toelaten bij vrouwen, een tweede 80's debacle (light versie, maar toch).

Nou Caster begon wel in de buurt te komen hoor, maar toen moesten haar hormonen geblokkeerd worden en dan ben je een vogel voor de kat om zulk record te kunnen verbeteren. Ze is nog steeds wereldtop hoor want ze heeft nog steeds ruim voldoende test voor de prijzen. Weet niet hoe oud ze nu is, misschien begint dat ook op te spelen dat haar prestaties beginnen te dalen. Ze is al een tijdje wereldtop dus, dat eindigt ooit wel eens.
  woensdag 2 juni 2021 @ 16:32:18 #19
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199719387
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 16:23 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Op scholen ja. Dat is al meerder keren aangehaald in het vorige topic.
Daar trainen vrouwen jarenlang om een doel te bereiken. In teamsport, op een school. Het doel is om uiteindelijk overgenomen te worden door een profteam.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_199719395
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 16:14 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Ik ben er één en het is jaren hormonen, logopedie en operaties.

Het is niet pik "afhakken" en gaan :')

Sowieso is van "afhakken" geen sprake.
Ik snap dat het niet 1 operatie is en dat het 'hakken' is. Dat is uiteraard een komische, licht denigrerende versimpeling van de werkelijkheid. Ik snap dat er meer wordt gedaan tijdens de operatie.

Feit is en blijft dat de piemel er af is en daar niet meer hangt. En dat hier messen aan te pas zijn gekomen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 2 juni 2021 @ 16:33:59 #21
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199719408
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 16:32 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Daar trainen vrouwen jarenlang om een doel te bereiken. In teamsport, op een school. Het doel is om uiteindelijk overgenomen te worden door een profteam.
100m, 200m, 400m, 800m, enzovoorts een teamsport? Of gewichtheffen? Of worstelen?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 2 juni 2021 @ 16:34:00 #22
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199719409
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 16:33 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Ik snap dat het niet 1 operatie is en dat het 'hakken' is. Dat is uiteraard een komische, licht denigrerende versimpeling van de werkelijkheid. Ik snap dat er meer wordt gedaan tijdens de operatie.

Feit is en blijft dat de piemel er af is en daar niet meer hangt. En dat hier messen aan te pas zijn gekomen.
En een goedwerkende verdoving.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 2 juni 2021 @ 16:34:18 #23
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199719413
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 16:33 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

100m, 200m, 400m, 800m, enzovoorts een teamsport? Of gewichtheffen? Of worstelen?
Nee die niet. Ik neem aan dat je dat al wist.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 2 juni 2021 @ 16:38:07 #24
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199719466
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 16:34 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Nee die niet. Ik neem aan dat je dat al wist.
Daarom noem ik ze ook specifiek. :) En zo zijn er meer sporten waar individueel getraind wordt om het hoogst haalbare te halen. En als dat niet kan omdat iemand een genetisch voordeel heeft is dat niet eerlijk.
Mannelijk genetisch voordeel.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Leukste jonkie 2022 woensdag 2 juni 2021 @ 16:39:46 #25
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_199719490
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 16:31 schreef kl1172 het volgende:
Judith Polgar koos er vrijwillig voor om als vrouw enkel nog tegen mannen te schaken als het om de knikkers ging en heeft zo vele wereldtitels bij de vrouwen links laten liggen. En dat in een tijd van een piekende Kasparov, een opkomende Anand en Kramnik, een Karpov die nog steeds een boel sterke partijen op ervaring wist boven te toveren, ... Zo schrijf je ook geschiedenis, je als vrouw nestelen in de top 10 bij de mannen. Niet door effe wat medailles bij de vrouwen weg te te gaan stelen, wat wel Judith's recht was geweest en waar niks oneerlijks aan zou zijn.

Misschien valt daar wat inspiratie uit te halen. Het zou gewoon ook veel indrukwekkender zijn als je als transatleet een goed resultaat bij de mannen zou halen. Moeilijk maar het valt ook niet uit te sluiten als je een genetische freak bent (en dit slaat niet op de transitie of gender maar op sportief kunnen).

Dit gaat natuurlijk niet over denksporten, maar over sporten waarbij fysiek voordeel is.
Je maintiendrai -XOXO-
pi_199719501
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:06 schreef MoreDakka het volgende: [..] Dat is allemaal grotendeels al gedaan. Zie ook dit artikel: https://sportsscientists.(...)84899425506591796875 En nee, je gaat niet in op het centrale punt. Je focust alleen maar op de vraag waarom de overheid zich hier mee zou moeten bemoeien en dat is een red herring.
De onderliggende waarde van een eerlijke competitie voor topsporters delen we denk ik allemaal. Dat is voor mij niet hetgeen wat ter discussie staat.

Verder ben ik niet bezig met de vraag of m2f atleten een competitief voordeel hebben ten opzichte van geboren vrouwen (wat op zich dan weer een zijspoor op kan leveren met cases als Caster Semenya).

Als dat zo is, wat mij best waarschijnlijk lijkt, dan is het in mijn optiek aan sportbonden en hun koepelorganisaties om daar mee om te gaan. En ja, dan kan het zijn dat m2f transgenders daar wmb met mannen mee zouden moeten doen, als ze dat zo oordelen. Daar hoeft de staat Florida verder zich niet mee te bemoeien.

Waar ik ook steeds tegen ageer is dat de overheid onder het mom van eerlijke competitie scholieren die geen topatleet zijn, maar wel in competitief verband dingen doen, de wet gaat voorschrijven hoe zij dat willen doen. De basis hiervoor lijkt me dun, to say the least. Ik schaar me hier dan ook bij bv. trein2000 en KoosVogels.

Het lijkt overigens ook niet dat de Floridiaanse overheid zo begaan is met competitievervalsing, want dan hadden ze vast vele malen effectievere maatregelen getroffen als het invoeren van dopingcontroles, maar eerder bezig is met het uitvoeren van een soort van anti-woke ideologische agenda.
pi_199719544
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 16:40 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Waar ik ook steeds tegen ageer is dat de overheid onder het mom van eerlijke competitie scholieren die geen topatleet zijn, maar wel in competitief verband dingen doen, de wet gaat voorschrijven hoe zij dat willen doen.
En daar is niets mis mee. Verder zjn dit soort wetten een reactie op ideologische onzin die gepusht wordt door activisten, politici en organisaties.
pi_199719579
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 16:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En daar is niets mis mee. Verder zjn dit soort wetten een reactie op ideologische onzin die gepusht wordt door activisten, politici en organisaties.
De recente cases zijn een reactie op de verzinsels dat Biden zou willen dwingen dat m2f transgenders mee zouden moeten kunnen doen met vrouwen topsport, wat een eigen leven is gaan leiden in Republikeinse sociale media, voor zover ik het heb meegekregen. Je had wel iets eerder hier ook al actie omtrent nadat wat stof was opgewaaid omtrent de oneerlijkheid bij het verkrijgen van beurzen.

En verder is daat van alles mis mee. Wat een argument. :-D

[ Bericht 9% gewijzigd door SnertMetChoco op 02-06-2021 17:14:24 ]
  woensdag 2 juni 2021 @ 16:48:52 #29
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199719582
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 16:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En daar is niets mis mee. Verder zjn dit soort wetten een reactie op ideologische onzin die gepusht wordt door activisten, politici en organisaties.
En daar ga je dus de fout in, want het is geen ideologie. Het wordt ook niet gepusht. Er wordt eindelijk geprobeerd een samenleving te maken waar dat soort mensen niet verstoten worden, zoals in de geschiedenis veel is gebeurd. Dat lijkt mij toch geen foute instelling.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_199719648
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 16:48 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

En daar ga je dus de fout in, want het is geen ideologie. Het wordt ook niet gepusht. Er wordt eindelijk geprobeerd een samenleving te maken waar dat soort mensen niet verstoten worden, zoals in de geschiedenis veel is gebeurd. Dat lijkt mij toch geen foute instelling.
Nog steeds mee mogen doen aan de sport die je wil is imho wat anders dan verstoting.
pi_199719664
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 16:48 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

En daar ga je dus de fout in, want het is geen ideologie. Het wordt ook niet gepusht. Er wordt eindelijk geprobeerd een samenleving te maken waar dat soort mensen niet verstoten worden, zoals in de geschiedenis veel is gebeurd. Dat lijkt mij toch geen foute instelling.
Er worden geen mensen 'verstoten'.

Er worden alleen maar meisjes een kans ontnomen om de beste te zijn in hun sport, mocht je dit niet verbieden. Echt, voorstanders van dit achterlijke idiote gedoe zijn vrouwenhaters.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2021 16:55:17 ]
pi_199719667
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 16:40 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

De onderliggende waarde van een eerlijke competitie voor topsporters delen we denk ik allemaal. Dat is voor mij niet hetgeen wat ter discussie staat.

Verder ben ik niet bezig met de vraag of m2f atleten een competitief voordeel hebben ten opzichte van geboren vrouwen (wat op zich dan weer een zijspoor op kan leveren met cases als Caster Semenya).

Als dat zo is, wat mij best waarschijnlijk lijkt, dan is het in mijn optiek aan sportbonden en hun koepelorganisaties om daar mee om te gaan. En ja, dan kan het zijn dat m2f transgenders daar wmb met mannen mee zouden moeten doen, als ze dat zo oordelen. Daar hoeft de staat Florida verder zich niet mee te bemoeien.

Waar ik ook steeds tegen ageer is dat de overheid onder het mom van eerlijke competitie scholieren die geen topatleet zijn, maar wel in competitief verband dingen doen, de wet gaat voorschrijven hoe zij dat willen doen. De basis hiervoor lijkt me dun, to say the least. Ik schaar me hier dan ook bij bv. trein2000 en KoosVogels.

Het lijkt overigens ook niet dat de Floridiaanse overheid zo begaan is met competitievervalsing, want dan hadden ze vast vele malen effectievere maatregelen getroffen als het invoeren van dopingcontroles, maar eerder bezig is met het uitvoeren van een soort van anti-woke ideologische agenda.
In Amerika is die schoolsport heel wat belangrijker voor de kinderen, dan in Nederland. Hier zou het geen drol uitmaken, maar in de VS is de sport het verschil tussen wel en niet kunnen studeren voor mensen. Eerlijkheid is dan wel wat belangrijker.
pi_199719675
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 16:55 schreef Glazenmaker het volgende:
Hier zou het geen drol uitmaken
Jawel, ook hier zou het wat uitmaken.
  woensdag 2 juni 2021 @ 17:01:41 #34
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199719727
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 16:53 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Nog steeds mee mogen doen aan de sport die je wil is imho wat anders dan verstoting.
Ja het is best wel het tegenovergestelde, of mis je een woordje in je comment?

'Nog steeds taart mogen eten imho wat anders dan nooit taart mogen eten'
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 2 juni 2021 @ 17:02:21 #35
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199719740
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 16:54 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Er worden geen mensen 'verstoten'.

Er worden alleen maar meisjes een kans ontnomen om de beste te zijn in hun sport, mocht je dit niet verbieden. Echt, voorstanders van dit achterlijke idiote gedoe zijn vrouwenhaters.
Transgenders en transseksuelen zijn niet nieuw en zijn maatschappelijk gezien zeker wel verstoren.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_199719744
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:02 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Transgenders en transseksuelen zijn niet nieuw en zijn maatschappelijk gezien zeker wel verstoren.
Nee hoor.

Maar dat lijkt me een andere discussie verder.
  woensdag 2 juni 2021 @ 17:03:23 #37
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199719747
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 16:55 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

In Amerika is die schoolsport heel wat belangrijker voor de kinderen, dan in Nederland. Hier zou het geen drol uitmaken, maar in de VS is de sport het verschil tussen wel en niet kunnen studeren voor mensen. Eerlijkheid is dan wel wat belangrijker.
Maw, ipv goede cijfers halen. Want dat sport het verschil maakt in wel of niet kunnen studeren, komt op mij niet echt eerlijk over.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 2 juni 2021 @ 17:07:29 #38
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_199719796
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 16:39 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Dit gaat natuurlijk niet over denksporten, maar over sporten waarbij fysiek voordeel is.
Maar haar instelling in deze blijft wel overeind als een zeer positief iets.
pi_199719846
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 16:48 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

En daar ga je dus de fout in, want het is geen ideologie. Het wordt ook niet gepusht. Er wordt eindelijk geprobeerd een samenleving te maken waar dat soort mensen niet verstoten worden, zoals in de geschiedenis veel is gebeurd. Dat lijkt mij toch geen foute instelling.
Intersectioneel gedachtengoed is wel degelijk een ideologie en wordt keihard gepusht. Inclusief sektarische trekjes, zoals cancellen en uitstoting zoals in clubs als de jehova's getuigen ook voorkomt.

Alleen nu met een ander sausje van 'rechtvaardigheid'. Teleurstellend dat zo veel mensen daarvoor vallen. Heel veel mensen zijn helemaal niet tegen transgenders, maar vinden dit in de sport oneerlijk. Als je dat zegt ben je meteen 'voor' of 'tegen' als in: goed of fout. Lekker makkelijk. En discussie is (ook met jou) nauwelijks mogelijk op inhoud. Je komt steeds weer terug op jouw ideologie. Maar je lijkt te blind om dat uberhaupt te zien als ideologie.
Whatever...
  Leukste jonkie 2022 woensdag 2 juni 2021 @ 17:14:00 #40
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_199719888
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:03 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Maw, ipv goede cijfers halen. Want dat sport het verschil maakt in wel of niet kunnen studeren, komt op mij niet echt eerlijk over.
Sport is één van de manieren om een beurs te krijgen. In tegenstelling tot Nederland moet je in Amerika wel 50.000 per semester betalen.

En college sport is daar big business.
Je maintiendrai -XOXO-
pi_199719895
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 16:56 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Jawel, ook hier zou het wat uitmaken.
Neuh.

In de VS zou je nog kunnen beargumenteren dat er sprake is van een oneerlijk voordeel, omdat schoolsport in dat land competitief is. Dat kennen wij niet. Op onze scholen is gymles gewoon een uurtje aanklooien, het maakt geen reet uit of je transgender bent met meer spieren dan je vrouwelijke klasgenootjes.

Maar goed, de vraag is ook of het daadwerkelijk een probleem is in de VS. Ik heb nog niets gezien wat daarop wijst.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 2 juni 2021 @ 17:17:22 #42
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_199719934
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:02 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Transgenders en transseksuelen zijn niet nieuw en zijn maatschappelijk gezien zeker wel verstoren.
Dat ze het moeilijk hebben, is een feit. Maar je doet jezelf geen plezier door met een oneerlijk voordeel effe wat prijzen van de vrouwen weg te nemen. Als je beslist om te transitioneren hangen daar bepaalde gevolgen aan en die worden door een deel van de transatleten ontkent, doodgezwegen, goedgepraat, ...

Zij zijn zo’n beetje pioniers en die hebben het nooit makkelijk. Zeker als de maatschappij nog niet helemaal mee is, zoals apart klassement voor deze groep of gewoon algemene aanvaarding. Maar dat hoeft geen vrijgeleide tot oneerlijke concurrentie te betekenen. Ik zou ok willen dat mensen wat meer open waren in deze zaak, jammer genoeg is dat nog niet zo.

Zo zouden dopingstraffen voor mannen die anabole steroïden hebben gebruikt nog veel strenger moeten worden, want voor hun gelden gelijkaardige voordelen als ze ‘clean’ terugkomen.
pi_199719937
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:10 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Intersectioneel gedachtengoed is wel degelijk een ideologie en wordt keihard gepusht. Inclusief sektarische trekjes, zoals cancellen en uitstoting zoals in clubs als de jehova's getuigen ook voorkomt.

Alleen nu met een ander sausje van 'rechtvaardigheid'. Teleurstellend dat zo veel mensen daarvoor vallen. Heel veel mensen zijn helemaal niet tegen transgenders, maar vinden dit in de sport oneerlijk. Als je dat zegt ben je meteen 'voor' of 'tegen' als in: goed of fout. Lekker makkelijk. En discussie is (ook met jou) nauwelijks mogelijk op inhoud. Je komt steeds weer terug op jouw ideologie. Maar je lijkt te blind om dat uberhaupt te zien als ideologie.
Transgenders in de topsport onder de loep nemen, daar valt nog wat voor te zeggen.

Op amateurniveau boeit het eigenlijk geen fuck. Tenzij clubs, spelers en bonden aangeven dat er wel degelijk een probleem is. In dat geval zit ik ernaast.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_199719978
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:17 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Dat ze het moeilijk hebben, is een feit. Maar je doet jezelf geen plezier door met een oneerlijk voordeel effe wat prijzen van de vrouwen weg te nemen. Als je beslist om te transitioneren hangen daar bepaalde gevolgen aan en die worden door een deel van de transatleten ontkent, doodgezwegen, goedgepraat, ...

Zij zijn zo’n beetje pioniers en die hebben het nooit makkelijk. Zeker als de maatschappij nog niet helemaal mee is, zoals apart klassement voor deze groep of gewoon algemene aanvaarding. Maar dat hoeft geen vrijgeleide tot oneerlijke concurrentie te betekenen. Ik zou ok willen dat mensen wat meer open waren in deze zaak, jammer genoeg is dat nog niet zo.

Zo zouden dopingstraffen voor mannen die anabole steroïden hebben gebruikt nog veel strenger moeten worden, want voor hun gelden gelijkaardige voordelen als ze ‘clean’ terugkomen.
De vraag is dan natuurlijk waar je de grens legt voor wanneer je nog "vrouw" genoeg bent om te mogen deelnemen. En ga je daar maar eens aan wagen. Zie ook bijvoorbeeld een Caster Semenya.
pi_199719994
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 16:55 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

In Amerika is die schoolsport heel wat belangrijker voor de kinderen, dan in Nederland. Hier zou het geen drol uitmaken, maar in de VS is de sport het verschil tussen wel en niet kunnen studeren voor mensen. Eerlijkheid is dan wel wat belangrijker.
Ja, schoolsport is daar wel belangrijker dan hier en eerlijkheid bij het uitkeren van beurzen is wel belangrijk natuurlijk. Ook hiervoor geldt wel weer het argument dat dit niet op gaat voor veruit de meesten... ofwel breedtesport.

2% van alle scholieren krijgen immers zo'n beurs aangeboden, dus dat komt dan neer op zo'n 1 op 100 meiden en een fractie daar weer van zijn m2fs.

Overigens geldt ook hiervoor weer dat andere competitievervalsing, zoals doping, ongetwijfeld een orde groter zal zijn. Zouden Amerikaanse staten dan ook dopingcontroles moeten voorschrijven om het eerlijker te maken?
pi_199720004
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 16:56 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Jawel, ook hier zou het wat uitmaken.
Kende je ook maar iemand die hier aan schoolsport deed? Alle sporten zijn hier via een vereniging.
pi_199720014
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:01 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Ja het is best wel het tegenovergestelde, of mis je een woordje in je comment?

'Nog steeds taart mogen eten imho wat anders dan nooit taart mogen eten'
Dan is dit dus niet de transfobe uitsluitende wetgeving die ons wordt voorgehouden.
pi_199720025
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:03 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Maw, ipv goede cijfers halen. Want dat sport het verschil maakt in wel of niet kunnen studeren, komt op mij niet echt eerlijk over.
Als je goed kan sporten, dan kan je uni geld aan je verdienen. Wat je ook van het systeem vindt, het is gewoon anders dan in Nederland. De belangen zijn daar veel groter en als de belangen groot zijn, maakt de overheid wel vaker regels.
  Leukste jonkie 2022 woensdag 2 juni 2021 @ 17:27:29 #49
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_199720026
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:23 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]


2% van alle scholieren krijgen immers zo'n beurs aangeboden, dus dat komt dan neer op zo'n 1 op 100 meiden en een fractie daar weer van door m2fs.

Je zit je fout hier toch?

Als 1% = 1 op 100, van de meiden een beurs krijgt heb je maar 1 transvrouw nodig om die plek op te eisen.
Je maintiendrai -XOXO-
pi_199720053
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 16:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En daar is niets mis mee. Verder zjn dit soort wetten een reactie op ideologische onzin die gepusht wordt door activisten, politici en organisaties.
Net zoals de gristenen hun onzin blijven pushen bedoel je?
pi_199720066
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:27 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Je zit je fout hier toch?

Als 1% = 1 op 100, van de meiden een beurs krijgt heb je maar 1 transvrouw nodig om die plek op te eisen.
Wut? Ik snap je niet goed denk ik? Als je 1000000 meiden hebt, krijgen zo'n 10000 (=1 op de 100) zo'n beurs aangeboden en een aantal van die 10000 zijn m2fs. Hoe groot dat aantal is? Geen idee...
  woensdag 2 juni 2021 @ 17:35:20 #52
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_199720095
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:21 schreef opreis het volgende:

[..]

De vraag is dan natuurlijk waar je de grens legt voor wanneer je nog "vrouw" genoeg bent om te mogen deelnemen. En ga je daar maar eens aan wagen. Zie ook bijvoorbeeld een Caster Semenya.
pragmatisch zou gewoon aparte klassement zijn. Dan hoeven ze ook geen (ongezonde) therapieën te volgen die hun natuurlijke aanmaak van bepaalde stoffen beperkt.
Je kan nog altijd samen strijden, maar prijzen buiten jouw categorie kan je niet winnen. Bv. De witte trui in de Tour de France, daar klaagt niemand over dat ouderen die trui niet kunnen winnen.
pi_199720117
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:35 schreef kl1172 het volgende:

[..]

pragmatisch zou gewoon aparte klassement zijn. Dan hoeven ze ook geen (ongezonde) therapieën te volgen die hun natuurlijke aanmaak van bepaalde stoffen beperkt.
Je kan nog altijd samen strijden, maar prijzen buiten jouw categorie kan je niet winnen. Bv. De witte trui in de Tour de France, daar klaagt niemand over dat ouderen die trui niet kunnen winnen.
Samenstrijden bij het tennis en in de eerste ronde worden uitgeschakelt door een transgender?
  Leukste jonkie 2022 woensdag 2 juni 2021 @ 17:37:48 #54
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_199720125
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:32 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Wut? Ik snap je niet goed denk ik? Als je 1000000 meiden hebt, krijgen zo'n 10000 (=1 op de 100) zo'n beurs aangeboden en een aantal van die 10000 zijn m2fs. Hoe groot dat aantal is? Geen idee...
1 op de 100 is 1 procent.

2% van de high school scholieren identificeert zich tegenwoordig als trans of nonbinary.
Je maintiendrai -XOXO-
  woensdag 2 juni 2021 @ 17:39:07 #55
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_199720142
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:36 schreef opreis het volgende:

[..]

Samenstrijden bij het tennis en in de eerste ronde worden uitgeschakelt door een transgender?
Oké dan gewoon aparte competitie, wat mijn favoriete oplossing is, maar daar lijken velen zich tegen te verzetten. Omdat ze zich dan minder aanvaard voelen.
pi_199720252
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:10 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Intersectioneel gedachtengoed is wel degelijk een ideologie en wordt keihard gepusht. Inclusief sektarische trekjes, zoals cancellen en uitstoting zoals in clubs als de jehova's getuigen ook voorkomt.

Alleen nu met een ander sausje van 'rechtvaardigheid'. Teleurstellend dat zo veel mensen daarvoor vallen. Heel veel mensen zijn helemaal niet tegen transgenders, maar vinden dit in de sport oneerlijk. Als je dat zegt ben je meteen 'voor' of 'tegen' als in: goed of fout. Lekker makkelijk. En discussie is (ook met jou) nauwelijks mogelijk op inhoud. Je komt steeds weer terug op jouw ideologie. Maar je lijkt te blind om dat uberhaupt te zien als ideologie.
Exact dit.
pi_199720261
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:23 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ja, schoolsport is daar wel belangrijker dan hier en eerlijkheid bij het uitkeren van beurzen is wel belangrijk natuurlijk. Ook hiervoor geldt wel weer het argument dat dit niet op gaat voor veruit de meesten... ofwel breedtesport.
Je snapt dat dit een argument is om vrouwensport geheel af te schaffen onder de breedtesport?
pi_199720386
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Op amateurniveau boeit het eigenlijk geen fuck. Tenzij clubs, spelers en bonden aangeven dat er wel degelijk een probleem is.
Waarom moet dat? Een probleem benoemen is hier niet afhankelijk van.
pi_199720542
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:30 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Net zoals de gristenen hun onzin blijven pushen bedoel je?
Ja, die zijn net zo erg. De whatabouttism die je probeert neem ik dan maar even voor lief ;)
pi_199720657
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 18:01 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Waarom moet dat? Een probleem benoemen is hier niet afhankelijk van.
Dat zijn de personen en instanties die ermee te maken krijgen. Zeker met zo'n thema als dit, zou hun mening leidend moeten zijn. Anders ga je maatregelen optuigen voor een 'probleem' dat voor de betrokkenen helemaal geen probleem is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_199720708
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 18:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Anders ga je maatregelen optuigen voor een 'probleem' dat voor de betrokkenen helemaal geen probleem is.
Een probleem is een probleem. Boeren zullen ook zeggen dat CO2 of stikstof bij hun geen probleem is.
pi_199720712
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Transgenders in de topsport onder de loep nemen, daar valt nog wat voor te zeggen.

Op amateurniveau boeit het eigenlijk geen fuck. Tenzij clubs, spelers en bonden aangeven dat er wel degelijk een probleem is. In dat geval zit ik ernaast.
Eens, daar valt over te discussiëren. Maar als het gaat over topsport met uitgebreide dopingregels oa om te voorkomen dat er dmv hormonen voordeel behaald worden vind ik dit niet passen.

Verder ben ik op geen enkele manier tegen transgenders. Het gaat mij er om dat je hier voor de acceptatie van die ene alle vrouwen die zo geboren zijn in feite een eerlijke kans op winst afneemt. Dat vind ik niet proportioneel.
Whatever...
pi_199720747
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:30 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Net zoals de gristenen hun onzin blijven pushen bedoel je?
Vind ik net zo achterlijk. Dat is hier niet relevant. Sterker nog, ik vind dat de sgp op hun eigen unieke debiele manier vrouwen discrimineert.
Whatever...
pi_199721441
Florida is goed bezig. De biologische sekse moet hier uiteraard doorslaggevend zijn, niet de vermeende genderidentiteit op basis van de subjectieve belevingswereld.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2021 19:44:30 ]
  woensdag 2 juni 2021 @ 20:43:59 #65
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199722154
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:10 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Intersectioneel gedachtengoed is wel degelijk een ideologie en wordt keihard gepusht. Inclusief sektarische trekjes, zoals cancellen en uitstoting zoals in clubs als de jehova's getuigen ook voorkomt.

Alleen nu met een ander sausje van 'rechtvaardigheid'. Teleurstellend dat zo veel mensen daarvoor vallen. Heel veel mensen zijn helemaal niet tegen transgenders, maar vinden dit in de sport oneerlijk. Als je dat zegt ben je meteen 'voor' of 'tegen' als in: goed of fout. Lekker makkelijk. En discussie is (ook met jou) nauwelijks mogelijk op inhoud. Je komt steeds weer terug op jouw ideologie. Maar je lijkt te blind om dat uberhaupt te zien als ideologie.
Als mensen graag dezelfde rechten willen, dan is daar niets ideologisch aan. En het wordt nogmaals niet gepusht, maar bespreekbaar gemaakt. Helaas voelt dat als sommige mensen als onderdrukking. Grappig, want misschien kun je je dan voorstellen hoe het voelt onderdrukt te worden.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 2 juni 2021 @ 20:45:07 #66
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199722178
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:14 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Sport is één van de manieren om een beurs te krijgen. In tegenstelling tot Nederland moet je in Amerika wel 50.000 per semester betalen.

En college sport is daar big business.
En dat is dan zeker volgens dezelfde mensen wel eerlijk? Zo dicht je de kloof tussen arm en rijk natuurlijk nooit.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 2 juni 2021 @ 20:48:43 #67
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199722257
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als je goed kan sporten, dan kan je uni geld aan je verdienen. Wat je ook van het systeem vindt, het is gewoon anders dan in Nederland. De belangen zijn daar veel groter en als de belangen groot zijn, maakt de overheid wel vaker regels.
Maar niet alle kinderen sporten in de USA op het hoogste niveau, dat zijn er relatief maar een paar. Je kunt mij echt niet vertellen dat bij alle kinderen op die scholen de belangen zo groot zijn. Net als in de topsport, zijn het maar een paar mensen van die school.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 2 juni 2021 @ 20:51:01 #68
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199722292
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 18:30 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Een probleem is een probleem. Boeren zullen ook zeggen dat CO2 of stikstof bij hun geen probleem is.
Als ik jou een probleem vindt, ben jij dan een probleem?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_199722315
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 20:43 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Als mensen graag dezelfde rechten willen, dan is daar niets ideologisch aan. En het wordt nogmaals niet gepusht, maar bespreekbaar gemaakt. Helaas voelt dat als sommige mensen als onderdrukking. Grappig, want misschien kun je je dan voorstellen hoe het voelt onderdrukt te worden.
Dit geeft wel aan dat je op geen enkele manier enig idee hebt waar het over gaat. Niet gepusht, mijn god :D

PS het gaat helemaal niet om gelijke rechten, het gaat om het beperken van de rechten van vrouwen en meisjes.
  woensdag 2 juni 2021 @ 20:55:41 #70
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199722375
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 20:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dit geeft wel aan dat je op geen enkele manier enig idee hebt waar het over gaat. Niet gepusht, mijn god :D

PS het gaat helemaal niet om gelijke rechten, het gaat om het beperken van de rechten van vrouwen en meisjes.
Ook nog eens beperking van de rechten. Het wordt steeds mooier. Dus jij vindt dat er gepusht wordt en dat is dan ook nog eens beperkend voor de rechten van vrouwen. Ik ben eigenlijk nog nooit gepusht, heb mij nog nooit gepusht gevoeld en ik twijfel sterk dat het waar dan ook op het pad komt van mijn dochter.

Je klinkt als een ware dramaqueen. Waar wordt het in hemelsnaam gepusht?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_199722379
Die constante taalspelletjes blijven ook zo opzichtig. De titel van dit topic alleen al, transgender meisjes mogen heus nog wel sporten maar dat zullen ze bij de jongens moeten doen. Net zoals jongens die niet het recht hebben om zomaar bij de meisjes mee te doen.

Behalve in staten als Conneticut, waar een eigen verklaring goed genoeg is om als man mee te doen aan vrouwensporten. Bizar.
pi_199722421
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 20:55 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Ook nog eens beperking van de rechten. Het wordt steeds mooier.
Ja, snap je dat echt niet? Kun je echt niet bedenken waarom meisjes en vrouwen het recht hebben om gescheiden te kunnen sporten?
  woensdag 2 juni 2021 @ 20:58:00 #73
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199722456
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 20:57 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ja, snap je dat echt niet? Kun je echt niet bedenken waarom meisjes en vrouwen het recht hebben om gescheiden te kunnen sporten?
Ja, en transgenders hebben dat recht niet?

Nogmaals waar wordt het gepusht?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_199722501
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 20:58 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Ja, en transgenders hebben dat recht niet?
Jawel, zij kunnen desnoods hun eigen categorie oprichten of mee doen met de jongens. Trouwens, meisjes mogen ook mee doen met jongenssporten als ze dat willen. Daarom noem je vrouwensport een recht.
  woensdag 2 juni 2021 @ 21:00:58 #75
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_199722532
Republikeinen zijn totale mafklappers.
Dit, dus.
pi_199722583
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 18:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ja, die zijn net zo erg. De whatabouttism die je probeert neem ik dan maar even voor lief ;)
Het is hier wel degelijk relevant. De republikeinen, vaak christenen, proberen in de VS nog vaak hun ideologie op anderen op te dringen wanneer het tegen hun bijbeltje ingaat, zo ook met transgenders.
pi_199722746
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 21:02 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Het is hier wel degelijk relevant. De republikeinen, vaak christenen, proberen in de VS nog vaak hun ideologie op anderen op te dringen wanneer het tegen hun bijbeltje ingaat, zo ook met transgenders.
Volgens mij zegt de bijbel daar juist vrijwel niets over. Sterker nog, over het algemeen staan gristenen positiever tegen over transgenders dan homo's, omdat de bijbel wel iets zegt over homo's.

Zoals bijvoorbeeld dat arme jongetje dat met meisjespeelgoed speelde, zijn moeder was bang dat hij misschien homo was en ging hem daarom inpraten dat alleen meisjes met poppen spelen. Op straffe van meppen. Vervolgens zegt dat kind dan maar dat ie een meisje is zodat hij weer met poppen mag spelen zonder dat iemand gaat denken dat ie homo is.

En dan een paar jaar later wordt hij misbruikt door de ACLU om propaganda te maken en wordt hij geforceerd om een papiertje op te lezen voor de Texas Senate. Zie daar de giftige fusie van homofobie en trans-activisme. Lekker fris allemaal :{ En vergis je niet, die trans-ideologie komt echt niet zomaar uit de lucht vallen en een flink aantal hele belangrijke organisaties zijn volledig ondergedompeld in de ideologie.
pi_199723858
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 20:43 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Als mensen graag dezelfde rechten willen, dan is daar niets ideologisch aan. En het wordt nogmaals niet gepusht, maar bespreekbaar gemaakt. Helaas voelt dat als sommige mensen als onderdrukking. Grappig, want misschien kun je je dan voorstellen hoe het voelt onderdrukt te worden.
Anderen onderdrukken om zogenaamde onderdrukking aan te pakken. Dat is wat je zegt en precies hetgeen waarvan ik zeg dat ik dat verwerpelijk vind en amoreel.

Het is exact waarom ik alles wat lijkt op intersectional gedachtengoed afwijs. Het is racisme en discriminatie in een jasje van ‘antidiscriminatie ‘ slim geframed, maar voor mij net zo fout als elke andere vorm van racisme en discriminatie.

Je offert in dit geval dus al die vrouwen die op topniveau meedoen voor minder dan een procent transgenders die een biologisch oneerlijk voordeel hebben. Je gaat dus 99% van de vrouwen in die sporten onderdrukken om die ene procent een oneerlijk voordeel te geven. Gefeliciteerd, je hebt voor mij zojuist volledig afgedaan.

Kom maar terug als je balletjes zijn ingedaald. Kolere wat een decadentie.
Whatever...
pi_199724049
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 21:02 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Het is hier wel degelijk relevant. De republikeinen, vaak christenen, proberen in de VS nog vaak hun ideologie op anderen op te dringen wanneer het tegen hun bijbeltje ingaat, zo ook met transgenders.
De Republikeinen zijn hierin enorm hypocriet. Maar je kunt het op dit punt eens zijn met de Republikeinen en op vee andere punten oneens.

Zo ben ik voorstander van abortus en euthanasie. Maar tegenstander van het gebruiken van positieve discriminatie om te sturen op uitkomst en niet op kansen. Inmiddels is dat sturen op uitkomst met een nieuwe term ‘kansenongelijkheid ‘ genoemd, om vervolgens ‘zielige’ groepen meer kansen te geven.

We zullen moeten accepteren dat in de echte wereld de uitkomsten nooit gelijk gaan zijn, het communisme heeft geleerd dat dit niet werkt. De kansen zo gelijk mogelijk maken is prima. Groepen die door hun eigen toedoen (religieuze idiotie, cultuur, etc) hun eigen kansen verkleinen moet je niet meer kansen geven. Nee, je zult de individuen moeten aanspreken op hun verantwoordelijkheid en ze precies evenveel kansen geven als de rest.

Zodra je ongelijke standaarden gaat hanteren gaat het mis. Mag toch hopen dat we dat hebben geleerd van wo2 en nog een hele hoop andere ellendige oorlogen, geweld en periodes van slavernij, misbruik etc.
Whatever...
pi_199724436
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 15:34 schreef matigeuser het volgende:
En terecht. Zo lang er geen 'transgender & andere mutants caterogie' is voor sport, is het een zeer begrijpelijke en volkomen terechte maatregel om een transgenders niet mee te laten doen bij de categorie mannen of vrouwen.

Het is gewoon zwaar oneerlijk om een omgebouwde vent die zijn piemel eraf heeft laten snijden, borsten heeft laten opplakken, hormonen heeft ingespoten en een hoog stemmetje heeft opgezet, mee te laten doen met vrouwen. Die vrouwen hebben jaren lang getraind en alles er voor gelaten om topsporter te worden en dan komt meneer, ik bedoel mevrouw, en die passeert ze met twee vingers in de neus. Dat neemt de hele voedingsbodem weg voor vrouwen om hun leven te wijden aan sport.

Van mij mag de omgebouwde vent echter wel mee doen met zijn originele geboorte-categorie, met de mannen. Maar daar zal hij door de vrouwelijke hormonen waarschijnlijk wel een nadeel hebben, dus dat zullen we ze wel niet willen.

Jammer, de wereld is nou eenmaal ingericht, zowel natuurlijk als artificieel, op 2 seksen. Ik vind het oprecht lullig als iemand voelt dat hij of zij daar buiten valt. Hopelijk vinden ze hun geluk door middel van acceptatie of door middel van ingrepen. Maar ze moeten niet verwachten dat de wereld of de natuur zich schikt naar hun 'afwijking'.

Vooral niet als dit ook nog eens ronduit oneerlijk is voor alle andere sporters. Die hebben dat niet verdiend.

https://eu.usatoday.com/s(...)t-column/5149532001/
Het gaat bij (school)sport verdomme toch niet alleen om winnen en strijd maar om de lol en het samen spelen?
pi_199724463
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 22:27 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Het gaat bij (school)sport verdomme toch niet alleen om winnen en strijd maar om de lol en het samen spelen?
Het gaat hier niet om een potje trefbal op de middelbare school he...
pi_199724505
Misschien motiveert het vrouwen om nog verder te streven. Een sterke tegenstander kan je vooruit helpen.
  donderdag 3 juni 2021 @ 00:31:06 #83
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_199725949
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 22:30 schreef Cockwhale het volgende:
Misschien motiveert het vrouwen om nog verder te streven. Een sterke tegenstander kan je vooruit helpen.
In verschillende sporten op het hoogste niveau trainen ze wel eens met mannen mee om een hoger niveau gewend te raken, daar hebben ze op zich geen transgenders voor nodig, maar die mogen ook meetrainen hoor.
pi_199726038
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 22:30 schreef Cockwhale het volgende:
Misschien motiveert het vrouwen om nog verder te streven. Een sterke tegenstander kan je vooruit helpen.
Meer kans dat je er knock out door gaat, vraag maar aan Lucia Rijker.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 3 juni 2021 @ 01:33:15 #85
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_199726043
DeSantis zie ik ooit nog wel eens president worden.
  donderdag 3 juni 2021 @ 03:00:04 #86
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199726105
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 21:08 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Volgens mij zegt de bijbel daar juist vrijwel niets over. Sterker nog, over het algemeen staan gristenen positiever tegen over transgenders dan homo's, omdat de bijbel wel iets zegt over homo's.
Ik weet niet met welke christenen jij bekend bent maar in de kerkelijke contreien is dit absoluut niet het geval.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')