abonnement Unibet Coolblue
pi_199708615
quote:
De Nederlandse economie stevent af op een historische terugval. Het zou de diepste recessie worden in honderd jaar. Toch horen we over de woningmarkt vooral positieve verhalen. Volgens makelaars gaat het hartstikke goed.

Volgens de Rabobank is de huizenmarkt een risico, zeker voor Nederland en dan met name voor mensen die recentelijk een huis hebben gekocht en dit volledig hebben gefinancierd met een hypotheek. Zij kunnen in de problemen komen als de prijzen dalen.

'Nog steeds een gekkenhuis'
Erwin Ritter van ERA Ritter Makelaardij in Maarssen bekijkt het anders: "Bij ons is het nog steeds gekkenhuis", zegt hij. "Aan het begin van de coronacrisis was het wel even wat rustiger, maar het is weer aangetrokken, er worden weer meer huizen aangeboden."

Hij verwacht dat de druk op de markt groot zal blijven. "Ik heb natuurlijk geen glazen bol, maar het grote probleem blijft dat er te weinig huizen zijn."

Dalende huizenprijzen
Volgens DNB gaan de huizenprijzen de komende jaren hoogstwaarschijnlijk dalen, als gevolg van de coronacrisis. Al zal die daling beperkt zijn.
https://eenvandaag.avrotr(...)e-m-juist-wegzakken/
Update januari 2021

Alweer een prijsrecord op de woningmarkt: ‘De huizenmarkt tart economische wetmatigheden’

https://www.trouw.nl/econ(...)matigheden~b0c732b0/



Historisch lage rente:

  dinsdag 1 juni 2021 @ 17:55:07 #2
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199708622
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 16:39 schreef MisChrartin het volgende: [..] De senioren hebben hun hut gekocht in guldens al lang afbetaald en die gaan niet vrijwillig dan ineens 1200 per maand aftikken voor een klein appartementje. Voor 1200 per maand zou ik ook blijven zitten waar ik zit en de boel verbouwen zodat je badkamer en slaapkamer beneden hebt. Voor het resterende bedrag kun je ook zelf aardig wat hulp inhuren.
Ehm, het is een appartement van 110m² niet een of ander klein hokje. Maar goed, we gaan dus doen alsof 1.200 in de maand veel is voor een ruim vrije sector appartement. Duidelijk
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199708635
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 17:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ehm, het is een appartement van 110m² niet een of ander klein hokje. Maar goed, we gaan dus doen alsof 1.200 in de maand veel is voor een ruim vrije sector appartement. Duidelijk
Met senioren voorzieningen
  dinsdag 1 juni 2021 @ 17:59:00 #4
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199708663
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 17:56 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Met senioren voorzieningen
Dat idd, zo'n koffieruimte enzo ook nog, en volgens mij incl voorschot blokverwarming.
Maar goed...

Dubbeltje eerste rang, typisch Nederlands.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199708866
Ik zeg niet dat het veel is vanuit ons perspectief. Maar vanuit het perspectief van een bejaarde, ik bedoel senior, wel. Zeker als die nu nauwelijks woonlasten hebben.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 18:20:27 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199708890
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 18:18 schreef MisChrartin het volgende:
Ik zeg niet dat het veel is vanuit ons perspectief. Maar vanuit het perspectief van een bejaarde, ik bedoel senior, wel. Zeker als die nu nauwelijks woonlasten hebben.
Dit is gewoon een normale vrije sector huurprijs richting Randstad, en als je ruime tweekapper of vrijstaande woning te groot vindt worden, waarom zou je dan niet verkopen en gaan huren?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 1 juni 2021 @ 18:32:11 #7
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199708991
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 17:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ehm, het is een appartement van 110m² niet een of ander klein hokje. Maar goed, we gaan dus doen alsof 1.200 in de maand veel is voor een ruim vrije sector appartement. Duidelijk
mijn koele huis is 270 M2 met airco op de slaapkamer voor 120 euro aan gas en licht en water
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199708997
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 18:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

mijn koele huis is 270 M2 met airco op de slaapkamer voor 120 euro aan gas en licht en water
En gratis onderhoud over 30 jaar
pi_199709011
Ik zou als 'senior' ook mijn afbetaalde gezinswoning niet afstaan voor hogere woonlasten.

I.m.o. is de oplossing goedkope starterswoningen bouwen, niet doorstromers verleiden tot verhuizen naar groter/duurder. Degene die willen en kunnen doen dat uit zichzelf al.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 18:38:59 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199709065
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 18:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

mijn koele huis is 270 M2 met airco op de slaapkamer voor 120 euro aan gas en licht en water
Ja, maar we weten allemaal dat jij het voor een dubbeltje eerste rang zitten tot een kunst verheven hebt met 3 of 4 dik gesubsidieerde premie koopwoningen die je allemaal met vette winst verkocht hebt om hetzelfde geintje nog een keer uit te halen.

Als je dat huis verkoopt kun je een godsvermogen over de balk smijten en/of je kinderen ieder een ton geven zodat ze wel een kans maken in deze markt, maar ik snap dat je liever alleen je eigen belangen vooraan laat staan en ondertussen graag jengelt over het feit dat de bejaardentehuizen niet meer bestaan, alsof je wel bereid zou zijn de eigen bijdrage voor vermogende bewoners af te tikken.

Op een of andere manier lijk je te denken dat je in een bejaardentehuis wel op je centen zou kunnen blijven zitten.
Dat geeft maar aan hoe weinig je van bejaardentehuizen weet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 1 juni 2021 @ 18:40:35 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199709072
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 18:33 schreef Tegan het volgende:
Ik zou als 'senior' ook mijn afbetaalde gezinswoning niet afstaan voor hogere woonlasten.

I.m.o. is de oplossing goedkope starterswoningen bouwen, niet doorstromers verleiden tot verhuizen naar groter/duurder. Degene die willen en kunnen doen dat uit zichzelf al.
In dit topic doen ze dat niet uit zichzelf en zitten ze tegelijkertijd te janken dat hun kinderen geen woning kunnen vinden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 1 juni 2021 @ 18:49:25 #12
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199709146
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 18:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, maar we weten allemaal dat jij het voor een dubbeltje eerste rang zitten tot een kunst verheven hebt met 3 of 4 dik gesubsidieerde premie koopwoningen die je allemaal met vette winst verkocht hebt om hetzelfde geintje nog een keer uit te halen.

Als je dat huis verkoopt kun je een godsvermogen over de balk smijten en/of je kinderen ieder een ton geven zodat ze wel een kans maken in deze markt, maar ik snap dat je liever alleen je eigen belangen vooraan laat staan en ondertussen graag jengelt over het feit dat de bejaardentehuizen niet meer bestaan, alsof je wel bereid zou zijn de eigen bijdrage voor vermogende bewoners af te tikken.

Op een of andere manier lijk je te denken dat je in een bejaardentehuis wel op je centen zou kunnen blijven zitten.
Dat geeft maar aan hoe weinig je van bejaardentehuizen weet.
mijn kinderen hebben alle drie een zeer fraai huis
echt zeer fraai , en zelf gedaan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 1 juni 2021 @ 18:56:57 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199709210
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 18:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

mijn kinderen hebben alle drie een zeer fraai huis
echt zeer fraai , en zelf gedaan
Och toch, zat je dan pas te zwetsen dat ze een probleem hadden in de huidige markt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199709230
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 11:01 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, ik snap natuurlijk de achterliggende gedachte wel van dat voorbehoud. Sure. Nu verkocht ik geen starterswoning, dus hier zijn ook geen starters geweest, maar als je dan meerdere biedingen krijgt, waarbij er zijn zonder een enkel voorbehoud boven de vraagprijs, en je krijgt biedingen met voorbehouden, nog meer boven de vraagprijs, en ik heb zelf al een ander huis gekocht, ja, dan ben ik natuurlijk op zoek naar de voor mij zo gunstig mogelijke deal.

Wat dan gunstig is moet eenieder voor zich bepalen, maar ik vond het wel zo prettig om dingen gewoon zo snel mogelijk in kannen en kruiken te hebben, en dan heb ik die 3500 euro extra niet, maar daarvoor heb ik wel de zekerheid van de verkoop, aangezien dat daadwerkelijk érg snel allemaal rond was.

Er zijn ook mensen die zullen zeggen, joh, het zal wel goedkomen, ik pak die 3500 euro extra ook nog mee, en het zál ook wel goedkomen, en dus heb ik dan in dat scenario die 3500 misgelopen, maar daarom zeg ik, wat gunstig is moet eenieder voor zich bepalen, en ik vond snel de zaken rond hebben belangrijker dan dat extra bedrag meer.
Eens hoor. Ik kon ook een paar duizend euro meer krijgen van een partij waarmee ik pertinent niet in zee wilden. Mijn principes zijn vast te koop, maar niet voor dat bedrag :+ Dus dan maar voor minder geld naar mensen die ik het wel gun.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_199709276
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 18:58 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Eens hoor. Ik kon ook een paar duizend euro meer krijgen van een partij waarmee ik pertinent niet in zee wilden. Mijn principes zijn vast te koop, maar niet voor dat bedrag :+ Dus dan maar voor minder geld naar mensen die ik het wel gun.
Krijg je als verkoper ook nog te zien van wie een bod is?
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 19:04:11 #16
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199709293
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 19:02 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]

Krijg je als verkoper ook nog te zien van wie een bod is?
Hoe bedoel je, te zien?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_199709294
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 19:02 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]

Krijg je als verkoper ook nog te zien van wie een bod is?
Ja hoor. Althans, wij wel vorig jaar.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 19:08:13 #18
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199709325
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 19:04 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ja hoor. Althans, wij wel vorig jaar.
Naja de makelaar vertelde natuurlijk wel iets over de mensen, hoe ze over kwamen, van de partijen die hun hypo bij hun lieten doen ook of het een sure thing was of kielekiele etc.

Wat ik dan zelf als extra voordeel had is dat ik door het huis heen wat camera's heb hangen, dus ik kon letterlijk mee kijken en mee luisteren :+ Als dan daarna de biedingen besproken werden wist ik wel welk bod bij welke mensen hoorde ja.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_199709334
De biedingen waren per mail bij ons, dus niet bepaald anoniem ;) En inderdaad met info van de makelaar erbij.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 19:25:27 #20
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199709481
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 18:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Och toch, zat je dan pas te zwetsen dat ze een probleem hadden in de huidige markt?
jongeren , niet mijn jongeren , nou ja jongeren , dat zijn ook al halve boomers
Ja ik had er al drie toen ik 27 was

voor mijn kleinkinderen woningzoekend worden dat duurt nog ff

Maar er is geen enkele oudere die meer dan 800 euro huur gaat betelen hoor , dan maar op papier emigreren en een zomerhuis doen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 1 juni 2021 @ 19:32:53 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199709545
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 19:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

jongeren , niet mijn jongeren , nou ja jongeren , dat zijn ook al halve boomers
Ja ik had er al drie toen ik 27 was

voor mijn kleinkinderen woningzoekend worden dat duurt nog ff

Maar er is geen enkele oudere die meer dan 800 euro huur gaat betelen hoor , dan maar op papier emigreren en een zomerhuis doen
Die zijn er wel, ze zijn niet allemaal zo pauperig dat ze denken dat ze met een vermogen en goed pensioen wel in een sociale huurwoning kunnen.

Maar goed, je zat dus weer te zwetsen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 1 juni 2021 @ 19:34:09 #22
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199709555
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 19:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die zijn er wel, ze zijn niet allemaal zo pauperig dat ze denken dat ze met een vermogen en goed pensioen wel in een sociale huurwoning kunnen.

Maar goed, je zat dus weer te zwetsen.
ik hoef geen woning in de derde Atjeh straat 2 hoog achter nee, , gratis nog niet
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199713537
Ik kan serieus wel huilen om die klote overspannen huizenmarkt (not pardon my words). We willen zo graag verhuizen en een woning kopen. Al verschillende keren een bod gedaan en elke keer waren we niet de hoogste. Ja, ook flink overboden. Ondertussen betalen we 800 euro huur voor een huis met twee slaapkamers en een flinke zolder. Elk jaar krijgen we een huurverhoging, dus volgend jaar zal dat weer meer zijn.

Ik heb ondertussen de hoop verloren dat dit ooit beter gaat worden. Of in ieder geval te doen.
  Moderator woensdag 2 juni 2021 @ 06:26:21 #24
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199713550
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 17:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ehm, het is een appartement van 110m² niet een of ander klein hokje. Maar goed, we gaan dus doen alsof 1.200 in de maand veel is voor een ruim vrije sector appartement. Duidelijk
eh huh in welke wereld is 1200 in maand niet veel?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 2 juni 2021 @ 06:32:41 #25
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199713556
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 06:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik kan serieus wel huilen om die klote overspannen huizenmarkt (not pardon my words). We willen zo graag verhuizen en een woning kopen. Al verschillende keren een bod gedaan en elke keer waren we niet de hoogste. Ja, ook flink overboden. Ondertussen betalen we 800 euro huur voor een huis met twee slaapkamers en een flinke zolder. Elk jaar krijgen we een huurverhoging, dus volgend jaar zal dat weer meer zijn.

Ik heb ondertussen de hoop verloren dat dit ooit beter gaat worden. Of in ieder geval te doen.
Ja in deze markt moet je dus rekening houden met overbieden en dus lager mikken dan je denkt. Huizen zijn duur geworden, maar dat wordt niet (volledig) gereflecteerd in de vraagprijzen. Ook is het aanbod daardoor in de lagere prijsklasses nog kleiner dan het al lijkt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_199713688
quote:
88s.gif Op woensdag 2 juni 2021 06:26 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

eh huh in welke wereld is 1200 in maand niet veel?
In een groot deel van Nederland is 1200 euro per maand voor een ruim appartement in de vrije sector niet veel nee. Dat betaalde je 10 jaar geleden in Utrecht al voor een studio.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator woensdag 2 juni 2021 @ 07:36:04 #27
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199713719
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 07:28 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

In een groot deel van Nederland is 1200 euro per maand voor een ruim appartement in de vrije sector niet veel nee. Dat betaalde je 10 jaar geleden in Utrecht al voor een studio.
Ik denk dat ik gewoon niet meer weet wat normaal is tegenwoordig :D ik werk al te lang in academia om te weten wat voor salarissen men verdient in de industrie, want dat soort prijzen is toch niet te bolwerken.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 2 juni 2021 @ 08:00:24 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199713803
quote:
88s.gif Op woensdag 2 juni 2021 07:36 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik denk dat ik gewoon niet meer weet wat normaal is tegenwoordig :D ik werk al te lang in academia om te weten wat voor salarissen men verdient in de industrie, want dat soort prijzen is toch niet te bolwerken.
Dat je het er niet aan uit wilt geven met een prima salaris is wat anders dan niet kunnen bolwerken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199713855
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 06:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik kan serieus wel huilen om die klote overspannen huizenmarkt (not pardon my words). We willen zo graag verhuizen en een woning kopen. Al verschillende keren een bod gedaan en elke keer waren we niet de hoogste. Ja, ook flink overboden. Ondertussen betalen we 800 euro huur voor een huis met twee slaapkamers en een flinke zolder. Elk jaar krijgen we een huurverhoging, dus volgend jaar zal dat weer meer zijn.

Ik heb ondertussen de hoop verloren dat dit ooit beter gaat worden. Of in ieder geval te doen.
Prima huur.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199713856
quote:
88s.gif Op woensdag 2 juni 2021 07:36 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik denk dat ik gewoon niet meer weet wat normaal is tegenwoordig :D ik werk al te lang in academia om te weten wat voor salarissen men verdient in de industrie, want dat soort prijzen is toch niet te bolwerken.
Ik weet het niet hoor maar volgens mij zijn mensen tegenwoordig gewoon verwend. Als ik verhalen van mijn ouders hoor uit de jaren 70 dan zaten ze voor 300 gulden in een 20 m2 benedenwoning met een gordijn naar de slaapkamer. Dat was dan in Amsterdam Zuid.... en ze waren dolgelukkig dat ze dat konden krijgen. Tegenwoordig willen starters in twee-onder-een kap woningen wonen met oprit voor twee auto's. Lease bakken ook nog eens, met een cat.waarde van zo'n 30k - 40k. Mijn ouders verdienden gewoon modaal maar wij reden in tweedehands Daihatsu's en Toyota's. Nu moet er direct een SUV aangeschaft worden op de dag dat de baby is uitgepoept want kinderwagen~~!!`11``1
Facts don't care about your feelings
  woensdag 2 juni 2021 @ 08:16:22 #31
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199713882
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:12 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik weet het niet hoor maar volgens mij zijn mensen tegenwoordig gewoon verwend. Als ik verhalen van mijn ouders hoor uit de jaren 70 dan zaten ze voor 300 gulden in een 20 m2 benedenwoning met een gordijn naar de slaapkamer. Dat was dan in Amsterdam Zuid.... en ze waren dolgelukkig dat ze dat konden krijgen. Tegenwoordig willen starters in twee-onder-een kap woningen wonen met oprit voor twee auto's. Lease bakken ook nog eens, met een cat.waarde van zo'n 30k - 40k. Mijn ouders verdienden gewoon modaal maar wij reden in tweedehands Daihatsu's en Toyota's. Nu moet er direct een SUV aangeschaft worden op de dag dat de baby is uitgepoept want kinderwagen~~!!`11``1
Huisvesting in Westerhaaar in 1929
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199713884
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Huisvesting in Westerhaaar in 1929
[ afbeelding ]
Zou nu 300k waard zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 2 juni 2021 @ 08:22:10 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199713910
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:17 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zou nu 300k waard zijn.
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 2 juni 2021 @ 08:27:19 #34
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199713941
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:17 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zou nu 300k waard zijn.
Ik mis wel de zwartstalen kozijndeuren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199713966
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:12 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik weet het niet hoor maar volgens mij zijn mensen tegenwoordig gewoon verwend. Als ik verhalen van mijn ouders hoor uit de jaren 70 dan zaten ze voor 300 gulden in een 20 m2 benedenwoning met een gordijn naar de slaapkamer. Dat was dan in Amsterdam Zuid.... en ze waren dolgelukkig dat ze dat konden krijgen. Tegenwoordig willen starters in twee-onder-een kap woningen wonen met oprit voor twee auto's. Lease bakken ook nog eens, met een cat.waarde van zo'n 30k - 40k. Mijn ouders verdienden gewoon modaal maar wij reden in tweedehands Daihatsu's en Toyota's. Nu moet er direct een SUV aangeschaft worden op de dag dat de baby is uitgepoept want kinderwagen~~!!`11``1
Lol
  woensdag 2 juni 2021 @ 08:34:12 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199713984
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:27 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik mis wel de zwartstalen kozijndeuren.
Er zal ook wel geen walvisgraat vloer in liggen :'(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199714040
quote:
88s.gif Op woensdag 2 juni 2021 07:36 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik denk dat ik gewoon niet meer weet wat normaal is tegenwoordig :D ik werk al te lang in academia om te weten wat voor salarissen men verdient in de industrie, want dat soort prijzen is toch niet te bolwerken.
Nou moet je niet net doen alsof half Nederland maar in 'de industrie' werkt (of dat academie of industrie de enige twee opties zijn). Ik ken de salarissen in de academie uitstekend, en zodra je promovendus af bent, verdien je daar een prima boterham waarmee je je zeker samen met een partner echt wel woonlasten van 1200 euro per maand kunt betalen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 2 juni 2021 @ 08:45:24 #38
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199714051
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:43 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

woonlasten van 1200 euro per maandag
Sow penthousje
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199714070
:') Zo rollen we, in de industrie :7

(P.S. ik werk in de academie :P Nou ja, strikt genomen niet, maar wel zeer vergelijkbaar met de academische schalen)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_199714126
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:11 schreef ludovico het volgende:

[..]

Prima huur.
Nu nog wel.
  woensdag 2 juni 2021 @ 08:54:32 #41
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199714152
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:17 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zou nu 300k waard zijn.
Alleen de grond met bouwvergunning is al 500 K waard hier

dus slopen en bouwen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199714369
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:12 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik weet het niet hoor maar volgens mij zijn mensen tegenwoordig gewoon verwend. Als ik verhalen van mijn ouders hoor uit de jaren 70 dan zaten ze voor 300 gulden in een 20 m2 benedenwoning met een gordijn naar de slaapkamer. Dat was dan in Amsterdam Zuid.... en ze waren dolgelukkig dat ze dat konden krijgen. Tegenwoordig willen starters in twee-onder-een kap woningen wonen met oprit voor twee auto's. Lease bakken ook nog eens, met een cat.waarde van zo'n 30k - 40k. Mijn ouders verdienden gewoon modaal maar wij reden in tweedehands Daihatsu's en Toyota's. Nu moet er direct een SUV aangeschaft worden op de dag dat de baby is uitgepoept want kinderwagen~~!!`11``1
Dat we nu aan meer en luxer gewend zijn, is wel een deel van het probleem.


Ik woon in een arbeiderswijk van begin 1900. Huisjes van oorspronkelijk zo'n 65 tot 80m2. De generatie 50+ die er nog woont, ziet deze huizen als gezinswoning.

De jongere generatie vindt het na de komst van het eerste kind toch wel tijd om wat groters te zoeken.
pi_199714430
Ik denk eerder dat mensen een appartement niet ideaal vinden als gezinswoning en dat is waar je met zulke oppervlaktes meestal op uitkomt.

Wij wilden juist een niet al te groot huis en dat was verdomd lastig om te vinden in ons zoekgebied. Dus dat mensen gewend raken aan een slag groter vind ik niet gek, want tussen 60 - 100 m2 is bijna niets te vinden of alleen in de vorm van een appartement. Maar ja, die kwamen in ons zoekgebied ook bar weinig voorbij.

En de kleinere woningen van zo'n 65 - 80 m2 die we voorbij hebben zien komen waren overigens razend populair.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  woensdag 2 juni 2021 @ 09:26:21 #44
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199714476
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 09:15 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Dat we nu aan meer en luxer gewend zijn, is wel een deel van het probleem.

Ik woon in een arbeiderswijk van begin 1900. Huisjes van oorspronkelijk zo'n 65 tot 80m2. De generatie 50+ die er nog woont, ziet deze huizen als gezinswoning.

De jongere generatie vindt het na de komst van het eerste kind toch wel tijd om wat groters te zoeken.
min vroegere schoonouders woonden in een woningwetwoning met een woonkamer van 20 m2 en een keukentje van 8 m2 en een gang met een trap naar boven drie kleine slaapkamers, douche, en een hele kleine zolder met dakraampje
met 9 personen
Toch deden er 5 het atheneum met voor wiskunde een 9
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199714497
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 09:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

min vroegere schoonouders woonden in een woningwetwoning met een woonkamer van 20 m2 en een keukentje van 8 m2 en een gang met een trap naar boven drie kleine slaapkamers, douche, en een hele kleine zolder met dakraampje
met 9 personen
Fijn voor ze. Toen werd je door de overheid nog aan een woning geholpen. De starter krijgt dat niet eens, die mag onder een brug slapen gratis en voor niks.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2021 09:30:37 ]
  woensdag 2 juni 2021 @ 09:29:40 #46
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199714507
quote:
14s.gif Op woensdag 2 juni 2021 09:28 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Fijn voor ze. Toen werd je door de overheid nog aan een woning geholpen. De gemiddelde starter krijgt dat niet eens, die mag onder een brug slapen gratis en voor niks.
Klopt

toen bouwde de overheid volop woningwetwoningen en ook volop bejaardenhuizen om woningen leeg te maken
Er waren grote wachtlijsten voor die bejaardenhuizen, als je 50 was dan kon je inschrijven

https://www.bhic.nl/ontde(...)aats-van-huurkrotten
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199714651
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:43 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Nou moet je niet net doen alsof half Nederland maar in 'de industrie' werkt (of dat academie of industrie de enige twee opties zijn). Ik ken de salarissen in de academie uitstekend, en zodra je promovendus af bent, verdien je daar een prima boterham waarmee je je zeker samen met een partner echt wel woonlasten van 1200 euro per maand kunt betalen.
@Bosbeetle
Anderhalf jaar postdoc hier en in m'n eentje 1210 euro kale huur, en ik spaar ook nog tussen 300-700 euro per maand. Dus ja, dat is echt wel te betalen inderdaad. Met z'n tweeën al helemaal.

Ik vind het in absolute zin veel geld, want het is wel ongeveer de helft van m'n salaris die naar huur+gwl+gemeentelijke belastingen+verzekeringen gaat. Maar voor wat ik ervoor krijg, en zeker in vergelijking met wat gemiddeld in Utrecht voor een vrije sector woning wordt betaald, zit ik echt fantastisch.
  woensdag 2 juni 2021 @ 10:04:53 #48
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199714805
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 19:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Naja de makelaar vertelde natuurlijk wel iets over de mensen, hoe ze over kwamen, van de partijen die hun hypo bij hun lieten doen ook of het een sure thing was of kielekiele etc.

Wat ik dan zelf als extra voordeel had is dat ik door het huis heen wat camera's heb hangen, dus ik kon letterlijk mee kijken en mee luisteren :+ Als dan daarna de biedingen besproken werden wist ik wel welk bod bij welke mensen hoorde ja.
Dit is wel in het donkergrijze gebied
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator woensdag 2 juni 2021 @ 10:08:16 #49
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199714830
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:04 schreef zalkc het volgende:

[..]

Dit is wel in het donkergrijze gebied
het donkergrijze gebied...?
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 2 juni 2021 @ 10:18:30 #50
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199714938
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

het donkergrijze gebied...?
Je bent gewoon aan het afluisteren als een oude stasi-agent. }:|

Ik begrijp dat het in je eigen woning is en daardoor wettelijk wel weer zal mogen (mits aangegeven)

quote:
Onaangekondigd bezoek filmen
Het verbod van filmen in privéruimtes is gebaseerd op het feit dat onaangekondigd filmen een schending van de privacy van de gefilmde personen is. Dat betekent dat wanneer er geen sprake is van een privacyschending, het filmen toegestaan is. Dit is van belang bij inbrekers, dieven en andere personen die zelf wederrechtelijk een lokatie betreden.

Bij de invoering van dit wetsartikel legde de minister uit:

Dit ligt anders wanneer een persoon wederrechtelijk de woning van de rechthebbende betreedt. Deze persoon zal geen aanspraak kunnen maken op eerbiediging van zijn persoonlijke levenssfeer door de rechthebbende van de woning die hij wederrechtelijk heeft betreden. Dit heeft tot gevolg dat de rechthebbende, indien deze van de inbreker beelden heeft vervaardigd met een camera waarvan de aanwezigheid niet op duidelijke wijze kenbaar is gemaakt, niet wederrechtelijk handelt.

Het gebruik van een verborgen camera om een inbreker of dief te filmen is dus in beginsel toegestaan. Maar dat wil niet zeggen dat je iedereen zomaar mag filmen voor het geval iemand een dief blijkt te zijn.
bron
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator woensdag 2 juni 2021 @ 10:25:05 #51
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199715008
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:18 schreef zalkc het volgende:

[..]

Je bent gewoon aan het afluisteren als een oude stasi-agent. }:|

Ik begrijp dat het in je eigen woning is en daardoor wettelijk wel weer zal mogen (mits aangegeven)
[..]

bron
Nou, het is geen onaangekondigd bezoek, ik heb stickers die duidelijk maken dat er camera's aanwezig zijn, en die camera's staan in plain sight, dus niet verborgen. En de beelden heb ik uiteraard al een tijd niet meer want dat kost me teveel schijfruimte, dus dat wordt maar een week bewaard en we praten over een maand geleden, dus ja :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_199715028
quote:
88s.gif Op woensdag 2 juni 2021 06:26 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

eh huh in welke wereld is 1200 in maand niet veel?
Voor een appartement van dat formaat met senioren voorzieningen is dat niet veel. Voor een hutje op de hei wel.
pi_199715134
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:18 schreef zalkc het volgende:

[..]

Je bent gewoon aan het afluisteren als een oude stasi-agent. }:|

Ik begrijp dat het in je eigen woning is en daardoor wettelijk wel weer zal mogen (mits aangegeven)
[..]

bron
Je zou je een stuk minder druk maken over Coolguy als je wist wat de overheid allemaal van je afluistert en noteert ...
  woensdag 2 juni 2021 @ 10:41:48 #54
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199715194
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:36 schreef hangtime het volgende:

[..]

Je zou je een stuk minder druk maken over Coolguy als je wist wat de overheid allemaal van je afluistert en noteert ...
Wait wut? Ik maak me er niet druk over en ik zeg nergens dat het niet mag, ik vind het alleen op het randje om met dit soort gesprekken mee te luisteren. Zouden mensen hetzelfde gesprek hebben gevoerd als je er bij had gestaan?

En de overheid heeft hier verder niks mee te maken. De overheid mag ook mensen detineren, dat mag ik ook niet. En nu?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199715249
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:41 schreef zalkc het volgende:

[..]

Wait wut? Ik maak me er niet druk over en ik zeg nergens dat het niet mag, ik vind het alleen op het randje om met dit soort gesprekken mee te luisteren. Zouden mensen hetzelfde gesprek hebben gevoerd als je er bij had gestaan?

En de overheid heeft hier verder niks mee te maken. De overheid mag ook mensen detineren, dat mag ik ook niet. En nu?
Mja. je hebt zeker een punt. Maar als er stickers alles hangen. Kan ik er mee leven
pi_199719098
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:17 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zou nu 300k waard zijn.
Sorry iemand heeft je overboden met 345k Euro
Arrr!
  woensdag 2 juni 2021 @ 16:28:28 #57
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199719353
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 06:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik kan serieus wel huilen om die klote overspannen huizenmarkt (not pardon my words). We willen zo graag verhuizen en een woning kopen. Al verschillende keren een bod gedaan en elke keer waren we niet de hoogste. Ja, ook flink overboden. Ondertussen betalen we 800 euro huur voor een huis met twee slaapkamers en een flinke zolder. Elk jaar krijgen we een huurverhoging, dus volgend jaar zal dat weer meer zijn.

Ik heb ondertussen de hoop verloren dat dit ooit beter gaat worden. Of in ieder geval te doen.
Er komt ook weer een tijd dat de huizen niet aan de straatstenen te slijten zijn. Het gaat altijd op-en-neer.

Op dit moment is het buitengewoon extreem. Hoorde van iemand die 5.000 euro boven de vraagprijs bood dat de tegenpartij niet eens een tegenbod deed. Dan heb ik zoeits van #$WTF!! Je biedt BOVEN de vraagprijs en de partij van die vraagprijs doet niet eens een tegenbod. Was een rijtjeshuis van 350K in fucking Boxtel.. :')

Kortom; geef de moed niet op. In 2008 was het -enigzins- net als nu en 4 jaar later waren de verkopers zenuwachtig of je we zou kopen en kon je zo 10% onder de vraagprijs zitten.

Misschien, als je toch goed woont, is even wachten niet onverstandig. Nu is het echt te gek, er staat niks te koop, wat op de markt komt word tbizar overboden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199719508
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 16:28 schreef LXIV het volgende:
wat op de markt komt word tbizar overboden.
Vandaag eerste bezichtiging (ja, slechte timing als het inderdaad niet blijft stijgen), en hoorde daar over een rijtjeshuis van 400k, waarop 495k werd geboden (met deadline van 1 uur) _O-
  woensdag 2 juni 2021 @ 16:50:21 #59
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199719608
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 16:40 schreef Piles het volgende:

[..]

Vandaag eerste bezichtiging (ja, slechte timing als het inderdaad niet blijft stijgen), en hoorde daar over een rijtjeshuis van 400k, waarop 495k werd geboden (met deadline van 1 uur) _O-
Er is paniek. Paniek om de boot voorgoed te missen. Zeker met al dat overbieden en die deadlines is het de vraag of het wel wijs is er aan mee te doen. Er staat ook bijna niks te koop en de makelaars gooien olie op het vuur met bordjes 'helaas, te laat', als het huis binnen 1 uur verkocht is.
Dus nu meedoen... Ook met de lage rente is 495K toch een boel geld. In dat soort woningen wonen mensen met sociale huur voor effectief 350 euro per maand.

Als ik jong was en geen huis had zou ik toch eens in het buitenland gaan kijken. Heel ander leven dan hier levenslang aflossen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 2 juni 2021 @ 16:57:53 #60
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199719691
Die bordjes inderdaad. “SUPER SNEL VERKOCHT!”.

Wij kijken als doorstromers ook voorzichtig rond, ondanks dat we dit huis pas 2 jaar geleden hebben gekocht. Zitten nu een beetje in dubio: gaan we hier uitbouwen/verbouwen of gaan we verhuizen?
Protège moi de mes désirs.
pi_199719693
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 16:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er is paniek. Paniek om de boot voorgoed te missen. Zeker met al dat overbieden en die deadlines is het de vraag of het wel wijs is er aan mee te doen. Er staat ook bijna niks te koop en de makelaars gooien olie op het vuur met bordjes 'helaas, te laat', als het huis binnen 1 uur verkocht is.
Dus nu meedoen... Ook met de lage rente is 495K toch een boel geld. In dat soort woningen wonen mensen met sociale huur voor effectief 350 euro per maand.

Als ik jong was en geen huis had zou ik toch eens in het buitenland gaan kijken. Heel ander leven dan hier levenslang aflossen.
Levenslang aflossen? 30 jaar is de standaard, als je het niet sneller wil.
  woensdag 2 juni 2021 @ 17:14:26 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199719894
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 16:01 schreef longasleep het volgende:

[..]

Sorry iemand heeft je overboden met 345k Euro
Ho ho, hier klopt iets niet, ik had ¤ 345.678,90 geboden!!!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199719929
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ho ho, hier klopt iets niet, ik had ¤ 345.678,90 geboden!!!
Ja maar het gaat niet enkel om geld. Je post stijl stond hem niet aan
pi_199719930
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 16:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er is paniek. Paniek om de boot voorgoed te missen. Zeker met al dat overbieden en die deadlines is het de vraag of het wel wijs is er aan mee te doen. Er staat ook bijna niks te koop en de makelaars gooien olie op het vuur met bordjes 'helaas, te laat', als het huis binnen 1 uur verkocht is.
Dus nu meedoen... Ook met de lage rente is 495K toch een boel geld. In dat soort woningen wonen mensen met sociale huur voor effectief 350 euro per maand.

Als ik jong was en geen huis had zou ik toch eens in het buitenland gaan kijken. Heel ander leven dan hier levenslang aflossen.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 16:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er is paniek. Paniek om de boot voorgoed te missen. Zeker met al dat overbieden en die deadlines is het de vraag of het wel wijs is er aan mee te doen. Er staat ook bijna niks te koop en de makelaars gooien olie op het vuur met bordjes 'helaas, te laat', als het huis binnen 1 uur verkocht is.
Dus nu meedoen... Ook met de lage rente is 495K toch een boel geld. In dat soort woningen wonen mensen met sociale huur voor effectief 350 euro per maand.

Als ik jong was en geen huis had zou ik toch eens in het buitenland gaan kijken. Heel ander leven dan hier levenslang aflossen.
Ligt er natuurlijk heel erg aan welk buitenland je naar kijkt. Wil je een Zwitserlnd wonen zul je in sommige kantons 50% van de waarde van het huis contant op tafel moeten leggen. En in veel andere landen moet je ook een flinke deel op tafel leggen. En de landen waar de huizen echt goedkoper zijn, hebben vaak ook een stuk lagere lonen.
Maar als het je baas niet uitmaakt waar je woont, heb je geen kinderen die van school afhankelijk zijn, vind je het niet erg ver van famllie te wonen, in te leveren op infrastructuur, gezondheidszorg, etc. Dan is het wel een optie ja.
  woensdag 2 juni 2021 @ 17:18:22 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199719941
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:17 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ja maar het gaat niet enkel om geld. Je post stijl stond hem niet aan
:D

Overigens zou ik wel zo'n bod doen en niet 345.000,=
En dat zou weer opvallen, zeker als iemand in huis van cijfers houdt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 2 juni 2021 @ 17:21:54 #66
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199719976
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 16:57 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Die bordjes inderdaad. “SUPER SNEL VERKOCHT!”.

Wij kijken als doorstromers ook voorzichtig rond, ondanks dat we dit huis pas 2 jaar geleden hebben gekocht. Zitten nu een beetje in dubio: gaan we hier uitbouwen/verbouwen of gaan we verhuizen?
Als je al een huis hebt maakt het niet zo veel uit, want je profiteert natuurlijk ook van de gekte.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 2 juni 2021 @ 17:33:28 #67
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199720078
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

[..]

Ligt er natuurlijk heel erg aan welk buitenland je naar kijkt. Wil je een Zwitserlnd wonen zul je in sommige kantons 50% van de waarde van het huis contant op tafel moeten leggen. En in veel andere landen moet je ook een flinke deel op tafel leggen. En de landen waar de huizen echt goedkoper zijn, hebben vaak ook een stuk lagere lonen.
Maar als het je baas niet uitmaakt waar je woont, heb je geen kinderen die van school afhankelijk zijn, vind je het niet erg ver van famllie te wonen, in te leveren op infrastructuur, gezondheidszorg, etc. Dan is het wel een optie ja.
Er zijn ook opties zoals Duitsland, Belgie, Scandinavische landen, Canada met een uitstekende levensomstandigheden en betaalbare huizen.

Als jij hier in Nederland, met de extreme huurprijzen en belastingen, geen woning kunt kopen dan ben je levenslang aan het werken en bouw je niks op. Dan kun je tegen je 74-ste, als je eindelijk met pensioen 'mag' in een huurkazerne gaan wonen op je AOW.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199720128
Dan moet je dus wel willen dat je kinderen daar opgroeien, en dat je zo ver van familie en vrienden woont. Plus dat je de taal moet kennen of willen leren, en je in een dusdanige positie bent dat je er werkt kunt vinden (en een verblijfsvergunning krijgt, als het buiten de EU is). Voor veel mensen valt de uiteindelijke afweging toch uit in het voordeel van Nederland. Zelfs binnen Nederland kun je goedkopere huizen vinden, je kunt immers in oost Groningen gaan wonen, maar hoeveel mensen doen dat effectief om daardoor lagere woonlasten te kunnen hebben?
  woensdag 2 juni 2021 @ 17:40:23 #69
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199720155
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Dan moet je dus wel willen dat je kinderen daar opgroeien, en dat je zo ver van familie en vrienden woont. Plus dat je de taal moet kennen of willen leren, en je in een dusdanige positie bent dat je er werkt kunt vinden (en een verblijfsvergunning krijgt, als het buiten de EU is). Voor veel mensen valt de uiteindelijke afweging toch uit in het voordeel van Nederland. Zelfs binnen Nederland kun je goedkopere huizen vinden, je kunt immers in oost Groningen gaan wonen, maar hoeveel mensen doen dat effectief om daardoor lagere woonlasten te kunnen hebben?
Het gaat niet zozeer om de lagere woonlasten an sich, maar om de mogelijkheid uberhaupt te kunnen kopen. Zonder koophuis geen vermogensopbouw.

Verder denk ik dat je als jonge starter, nog een gezin op te bouwen, misschien echt wel beter naar Groningen, Zeeland of Limburg kunt gaan. Ook daar is werk, je bouwt in die fase gemakkelijk een netwerk op en buiten wonen is zowat alles daar goedkoper. Waarom niet?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199720197
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:33 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er zijn ook opties zoals Duitsland, Belgie, Scandinavische landen, Canada met een uitstekende levensomstandigheden en betaalbare huizen.

Als jij hier in Nederland, met de extreme huurprijzen en belastingen, geen woning kunt kopen dan ben je levenslang aan het werken en bouw je niks op. Dan kun je tegen je 74-ste, als je eindelijk met pensioen 'mag' in een huurkazerne gaan wonen op je AOW.
Je kan gaan beleggen.
pi_199720203
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het gaat niet zozeer om de lagere woonlasten an sich, maar om de mogelijkheid uberhaupt te kunnen kopen. Zonder koophuis geen vermogensopbouw.

Verder denk ik dat je als jonge starter, nog een gezin op te bouwen, misschien echt wel beter naar Groningen, Zeeland of Limburg kunt gaan. Ook daar is werk, je bouwt in die fase gemakkelijk een netwerk op en buiten wonen is zowat alles daar goedkoper. Waarom niet?
Is niet hip
  woensdag 2 juni 2021 @ 17:47:35 #72
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199720226
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:44 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Je kan gaan beleggen.
Ja, klopt. Maar dan moet je wel overhouden van je maandsalaris om een start te maken. En daar zitten ook risico's aan natuurlijk en vergis je niet in de hebzucht van de Nederlandse staat. Die laten woningen (voorlopig) nog wel met rust), maar beleggers betalen de hoofdprijs met VRH en inflatie.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 2 juni 2021 @ 17:48:29 #73
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199720232
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:44 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Is niet hip
Ja, hip zijn is een keuze. Ik zou liever in het randgebied zitten met een leuke vrouw en een grotere woning die ik gemakkelijk kan betalen en waar ik op eigen erf kan parkeren dan hip op 100m2 driehoog in Amsterdam. Maar dat is persoonlijk. Ben jij hip?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199720265
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, klopt. Maar dan moet je wel overhouden van je maandsalaris om een start te maken. En daar zitten ook risico's aan natuurlijk en vergis je niet in de hebzucht van de Nederlandse staat. Die laten woningen (voorlopig) nog wel met rust), maar beleggers betalen de hoofdprijs met VRH en inflatie.
VRH de hoofdprijs? Oke...
  woensdag 2 juni 2021 @ 17:53:53 #75
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199720289
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:51 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

VRH de hoofdprijs? Oke...
Die vind ik fors tegenwoordig ja. Als je ook nog de werkelijke inflatie van je vermogen afhaalt dan blijft er effectief niet zoveel over op een gebalanceerde portefeuille. Voor obligaties die <1% renderen betaal je gewoon 1,6% VRH. Bestaat de helft van je porto uit zulke obligaties (wat standaard is), dan moet je op de rest van je portefeuille al >8% maken om iets van rendement over te houden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199720337
Het is misschien heel gek, maar ik woon om te wonen en niet om vermogen op te bouwen. Dat is mooi meegenomen, maar niet leidend. Mijn woongenot is leidend voor waar ik wil gaan wonen. Qua vermogensopbouw gaat daarom op termijn ook ingezet worden op andere sporen zoals beleggen, maar eerst maar eens verbouwen.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199720363
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 16:28 schreef LXIV het volgende:
Kortom; geef de moed niet op. In 2008 was het -enigzins- net als nu en 4 jaar later waren de verkopers zenuwachtig of je we zou kopen en kon je zo 10% onder de vraagprijs zitten.

Misschien, als je toch goed woont, is even wachten niet onverstandig. Nu is het echt te gek, er staat niks te koop, wat op de markt komt word tbizar overboden.
Koop dan gewoon put opties.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199720369
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:58 schreef Stepperoller het volgende:
Het is misschien heel gek, maar ik woon om te wonen en niet om vermogen op te bouwen. Dat is mooi meegenomen, maar niet leidend. Mijn woongenot is leidend voor waar ik wil gaan wonen. Qua vermogensopbouw gaat daarom op termijn ook ingezet worden op andere sporen zoals beleggen, maar eerst maar eens verbouwen.
Het gaat om vermogen als je met pensioen gaat. Volgens mij krijgen velen een inkomensval. Dan is het fijn om een afbetaald huis te hebben.
  woensdag 2 juni 2021 @ 18:00:39 #79
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199720372
quote:
11s.gif Op woensdag 2 juni 2021 18:00 schreef ludovico het volgende:

[..]

Koop dan gewoon put opties.
Op wat?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199720440
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, hip zijn is een keuze. Ik zou liever in het randgebied zitten met een leuke vrouw en een grotere woning die ik gemakkelijk kan betalen en waar ik op eigen erf kan parkeren dan hip op 100m2 driehoog in Amsterdam. Maar dat is persoonlijk. Ben jij hip?
Ik ben niet hip maar woon wel in Amsterdam. Valt mij op "hoeveel" dertigers ik tegenkom die onlangs in Amsterdam zijn of willen gaan wonen omdat het op hun verlanglijst staat. Vervolgens duur huren of zelfs zoals in de serie Friends met andere dertigers een duur appartement huren, en dan pochen dat ze in de pijp, jordaan of centrum wonen.
pi_199720450
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het gaat niet zozeer om de lagere woonlasten an sich, maar om de mogelijkheid uberhaupt te kunnen kopen. Zonder koophuis geen vermogensopbouw.

Verder denk ik dat je als jonge starter, nog een gezin op te bouwen, misschien echt wel beter naar Groningen, Zeeland of Limburg kunt gaan. Ook daar is werk, je bouwt in die fase gemakkelijk een netwerk op en buiten wonen is zowat alles daar goedkoper. Waarom niet?
Omdat gedurende je leven je de invulling van je leven anders afweegt. Als je jong bent hecht je meer aan vrienden en leuke dingen doen, dan aan vermogensopbouw en het bezitten van een huis. Als je naar oost Groningen gaat zitten je vrienden nogal ver, en er is niet bijzonder veel te doen.
pi_199720491
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die vind ik fors tegenwoordig ja. Als je ook nog de werkelijke inflatie van je vermogen afhaalt dan blijft er effectief niet zoveel over op een gebalanceerde portefeuille. Voor obligaties die <1% renderen betaal je gewoon 1,6% VRH. Bestaat de helft van je porto uit zulke obligaties (wat standaard is), dan moet je op de rest van je portefeuille al >8% maken om iets van rendement over te houden.
Ah ja, als je het in kansloze obligaties stopt heb je gelijk. Hypotheek gedekte financieringen 👍

quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:58 schreef Stepperoller het volgende:
Het is misschien heel gek, maar ik woon om te wonen en niet om vermogen op te bouwen. Dat is mooi meegenomen, maar niet leidend. Mijn woongenot is leidend voor waar ik wil gaan wonen. Qua vermogensopbouw gaat daarom op termijn ook ingezet worden op andere sporen zoals beleggen, maar eerst maar eens verbouwen.
Dan kan je net zo goed huren.
pi_199720497
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 18:05 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Omdat gedurende je leven je de invulling van je leven anders afweegt. Als je jong bent hecht je meer aan vrienden en leuke dingen doen, dan aan vermogensopbouw en het bezitten van een huis. Als je naar oost Groningen gaat zitten je vrienden nogal ver, en er is niet bijzonder veel te doen.
Niet perse oost Groningen ;)

Maar vrienden ben je met 4 jaar toch kwijt zodra ze verkassen of werkkeuzes maken. Kan je net zo goed zelf alvast verkassen.
pi_199720509
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 18:00 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Het gaat om vermogen als je met pensioen gaat. Volgens mij krijgen velen een inkomensval. Dan is het fijn om een afbetaald huis te hebben.
Ja daar heb ik het ook over, want ik ga er vanuit dat ik mijn oude dag volledig zelf moet financieren. Alleen dat laat ik niet ten koste van alles gaan. Ik wil geen huis afbetalen op een plek waar ik niet kan aarden en waar ik alleen maar woon 'voor na mijn pensioen'.

Wie weet ben ik wel dood voor ik met pensioen ga, want afhankelijk van hoe goed ik zelf boer kan dat toch pas om mijn 77e. Heb ik al die jaren voor niets met tegenzin in Zeeland gewoond.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  woensdag 2 juni 2021 @ 18:13:40 #85
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199720536
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 18:05 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ik ben niet hip maar woon wel in Amsterdam. Valt mij op "hoeveel" dertigers ik tegenkom die onlangs in Amsterdam zijn of willen gaan wonen omdat het op hun verlanglijst staat. Vervolgens duur huren of zelfs zoals in de serie Friends met andere dertigers een duur appartement huren, en dan pochen dat ze in de pijp, jordaan of centrum wonen.
Dat is ook wel cool. Eigenlijk wat 20'ers in de jaren 00 deden. Zou ik ook wel leuk vinden.

Ik woon in echt in een dorpje. Niet cool, maar heeft ook zijn mooie kanten. Geen stress, alle ruimte, veel natuur, volop aardbeien.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199720572
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 18:11 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Ja daar heb ik het ook over, want ik ga er vanuit dat ik mijn oude dag volledig zelf moet financieren. Alleen dat laat ik niet ten koste van alles gaan. Ik wil geen huis afbetalen op een plek waar ik niet kan aarden en waar ik alleen maar woon 'voor na mijn pensioen'.

Wie weet ben ik wel dood voor ik met pensioen ga, want afhankelijk van hoe goed ik zelf boer kan dat toch pas om mijn 77e. Heb ik al die jaren voor niets met tegenzin in Zeeland gewoond.
77? Jij bent positief over de verdere ontwikkeling van de levensverwachting
pi_199720585
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 18:09 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Dan kan je net zo goed huren.
Want? Als ik niet inlever op woongenot kan ik net zo goed twee vliegen in één klap slaan.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199720596
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 18:18 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Want? Als ik niet inlever op woongenot kan ik net zo goed twee vliegen in één klap slaan.
Maar dan is het dus toch een investering...
pi_199720608
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 18:19 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Maar dan is het dus toch een investering...
Ik zeg toch ook dat het mooi meegenomen is... Maar ik ga niet ergens wonen met tegenzin omwille van een investering...

Dat woongenot voorop staat sluit die mogelijkheid niet uit of zo...
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  woensdag 2 juni 2021 @ 19:27:35 #90
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199721258
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 18:09 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ah ja, als je het in kansloze obligaties stopt heb je gelijk. Hypotheek gedekte financieringen 👍
[..]

Mortgage Secured Bonds
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199721421
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Mortgage Secured Bonds
Nah, liever rechtstreeks. Hoef de volgende crisis niet in te leiden haha
pi_199721985
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 18:10 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Niet perse oost Groningen ;)

Maar vrienden ben je met 4 jaar toch kwijt zodra ze verkassen of werkkeuzes maken. Kan je net zo goed zelf alvast verkassen.
Misschien kun je dan beter andere vrienden uitzoeken of zelf een betere vriend zijn. Ik heb nog steeds vrienden die ik ken sinds mijn kleutertijd. Jammer alleen dat ik dan zo ver woon, maar goed, ik zie ze wel regelmatig (buiten coronatijd).
pi_199722341
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 20:33 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Misschien kun je dan beter andere vrienden uitzoeken of zelf een betere vriend zijn. Ik heb nog steeds vrienden die ik ken sinds mijn kleutertijd. Jammer alleen dat ik dan zo ver woon, maar goed, ik zie ze wel regelmatig (buiten coronatijd).
Of je kijkt hoe de wereld überhaupt werkt en ziet dat dat een uitzondering is. Iemand die ik eens in de ugh maanden zie en daarvoor moet afreizen naar diep donker Dublin is eerder een kennis dan een vriend. Sorry not sorry.
pi_199722612
Stel mijn ouders wonen in het hogere segment en ze overwegen om op termijn kleiner te wonen. Moeten ze dan nu verkopen of nog paar jaartjes wachten?
pi_199722937
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 21:03 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Stel mijn ouders wonen in het hogere segment en ze overwegen om op termijn kleiner te wonen. Moeten ze dan nu verkopen of nog paar jaartjes wachten?
Moge degene met een goed functionerende glazen bol opstaan....
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_199722950
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 21:03 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Stel mijn ouders wonen in het hogere segment en ze overwegen om op termijn kleiner te wonen. Moeten ze dan nu verkopen of nog paar jaartjes wachten?
Welke termijn, welke regio nu een straks, eerst huren of niet. Etc
pi_199724037
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 20:53 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Of je kijkt hoe de wereld überhaupt werkt en ziet dat dat een uitzondering is. Iemand die ik eens in de ugh maanden zie en daarvoor moet afreizen naar diep donker Dublin is eerder een kennis dan een vriend. Sorry not sorry.
Uitzondering?

Ik heb vrienden in de regio's Rotterdam, Almere, Twente en Emmerich.

Mijn moeder is nog altijd 100% onderdeel van een groepje, van 4 schoolvriendinnen. Ondanks de 2 uur reisafstand waar ze al 40 jaar mee te maken heeft.

De frequentie waarmee je elkaar ziet maakt voor een goede vriendschapsband niet uit. Tijdens de hoogtepunten en dieptepunten van het leven ben je er voor elkaar, zorg je voor elkaar en ben je bij elkaar. De onderlinge reisafstand en frequentie waarmee je elkaar ziet is helaas wel van invloed op de hoeveelheid leuke momenten die je samen kunt beleven. En daarmee is verhuizen naar een andere regio wel behoorlijk van invloed op hoe de vriendschap wordt ingevuld.
pi_199724103
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:36 schreef hangtime het volgende:

[..]

Je zou je een stuk minder druk maken over Coolguy als je wist wat de overheid allemaal van je afluistert en noteert ...
Inderdaad wat een onzin, ik heb ook camera's in m'n toilet en douche.
Facts don't care about your feelings
pi_199724108
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 20:53 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Of je kijkt hoe de wereld überhaupt werkt en ziet dat dat een uitzondering is. Iemand die ik eens in de ugh maanden zie en daarvoor moet afreizen naar diep donker Dublin is eerder een kennis dan een vriend. Sorry not sorry.
Iemand die jaren kent en die je op komt zoeken in donker Dublin is in mijn boekje een betere vriend dan iemand die in Dublin woont en waar ik guinnes mee drink maar die ik nooit meer zal zien als ik naar Groningen verhuis.
pi_199724133
Had vanochtend een bezichtiging, dus ik lekker op tijd naar dat huisje toe. Niemand thuis.
Na tien minuten wachten dacht ik, ik bel wel even met de makelaar. Bleek het huis de dag ervoor al verkocht te zijn en waren ze vergeten de mensen die nog een afspraak hadden af te bellen. ;( Althans de stagiaire had een berichtje gestuurd, maar die was bij niemand aangekomen.

Maargoed, gelijk maar van de kans gebruik gemaakt om ze als aankoopmakelaar in te schakelen.
pi_199724192
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 22:14 schreef Themeparktommy het volgende:
Had vanochtend een bezichtiging, dus ik lekker op tijd naar dat huisje toe. Niemand thuis.
Na tien minuten wachten dacht ik, ik bel wel even met de makelaar. Bleek het huis de dag ervoor al verkocht te zijn en waren ze vergeten de mensen die nog een afspraak hadden af te bellen. ;( Althans de stagiaire had een berichtje gestuurd, maar die was bij niemand aangekomen.

Maargoed, gelijk maar van de kans gebruik gemaakt om ze als aankoopmakelaar in te schakelen.
Je dacht dat is een goede makelaar om als aankoopmakelaar in te schakelen? :D
pi_199724398
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 22:10 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Uitzondering?

Ik heb vrienden in de regio's Rotterdam, Almere, Twente en Emmerich.

Mijn moeder is nog altijd 100% onderdeel van een groepje, van 4 schoolvriendinnen. Ondanks de 2 uur reisafstand waar ze al 40 jaar mee te maken heeft.

De frequentie waarmee je elkaar ziet maakt voor een goede vriendschapsband niet uit. Tijdens de hoogtepunten en dieptepunten van het leven ben je er voor elkaar, zorg je voor elkaar en ben je bij elkaar. De onderlinge reisafstand en frequentie waarmee je elkaar ziet is helaas wel van invloed op de hoeveelheid leuke momenten die je samen kunt beleven. En daarmee is verhuizen naar een andere regio wel behoorlijk van invloed op hoe de vriendschap wordt ingevuld.
Tja, mensen alleen zien als het super positief of negatief is maakt het voor mij niet perse vrienden. Maar schijnbaar ben ik daarin apart.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 22:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Iemand die jaren kent en die je op komt zoeken in donker Dublin is in mijn boekje een betere vriend dan iemand die in Dublin woont en waar ik guinnes mee drink maar die ik nooit meer zal zien als ik naar Groningen verhuis.
Dat is zeker een betere vriend dan die gast in dublin.
pi_199724509
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 22:17 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Je dacht dat is een goede makelaar om als aankoopmakelaar in te schakelen? :D
Ja, iemand moet het doen. En tijdens het gesprek voelde het alsnog wel goed ;)
pi_199724515
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 18:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Op wat?
Tesla, of AEX, als het goedkoop zou kunnen zou ik Nasdaq danwel SP500 pakken, die Amerikanen zijn nog veel erger dan wij.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199725709
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 18:10 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Niet perse oost Groningen ;)

Maar vrienden ben je met 4 jaar toch kwijt zodra ze verkassen of werkkeuzes maken. Kan je net zo goed zelf alvast verkassen.
Maar Groningen (los van die stomme dorpjes) is ook echt schreeuwend duur hè. Ik zou daar best willen wonen (superleuke stad!), maar het is ook weer heel erg ver van mijn werk af en er is in mijn vakgebied ook niet super veel werk te vinden daar.

Ik werk in Amsterdam, maar echt: zet een deel van dat kantoor in Groningen neer en ik zou er zo heen verhuizen als de huizenprijzen wat normaler zijn.

Maar helaas. 😜

Die dorpjes zou ik dan weer niet doen; dan huur ik wel in leuke gebieden 😅
pi_199725728
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:49 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]

Maar Groningen (los van die stomme dorpjes) is ook echt schreeuwend duur hè. Ik zou daar best willen wonen (superleuke stad!), maar het is ook weer heel erg ver van mijn werk af en er is in mijn vakgebied ook niet super veel werk te vinden daar.

Ik werk in Amsterdam, maar echt: zet een deel van dat kantoor in Groningen neer en ik zou er zo heen verhuizen als de huizenprijzen wat normaler zijn.

Maar helaas. 😜

Die dorpjes zou ik dan weer niet doen; dan huur ik wel in leuke gebieden 😅
Ja.. Groningen heeft ook super veel last gehad van vermogende ouders die woningen en appartementen gekocht hebben voor hun kinderen. Het vergunningen beleid is daar echt off geweest
  woensdag 2 juni 2021 @ 23:55:07 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199725746
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:49 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]

Maar Groningen (los van die stomme dorpjes) is ook echt schreeuwend duur hè. Ik zou daar best willen wonen (superleuke stad!), maar het is ook weer heel erg ver van mijn werk af en er is in mijn vakgebied ook niet super veel werk te vinden daar.

Ik werk in Amsterdam, maar echt: zet een deel van dat kantoor in Groningen neer en ik zou er zo heen verhuizen als de huizenprijzen wat normaler zijn.

Maar helaas. 😜

Die dorpjes zou ik dan weer niet doen; dan huur ik wel in leuke gebieden 😅
Je wilt dus ook gewoon in de stad wonen waar iedereen wil wonen.

Daarom zijn de prijzen hoog.

En momenteel komt dat vooral door de lage rente, want mensen weten dat ze bedrag ¤ *.***,= aan woonlasten kwijt kunnen zijn en met de huidige rente heb je bij een netto maandlast van ¤ 1.200 per maand veel meer hypotheek dan toen de rente in 2013 op 4,5% zat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199725774
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je wilt dus ook gewoon in de stad wonen waar iedereen wil wonen.

Daarom zijn de prijzen hoog.

En momenteel komt dat vooral door de lage rente, want mensen weten dat ze bedrag ¤ *.***,= aan woonlasten kwijt kunnen zijn en met de huidige rente heb je bij een netto maandlast van ¤ 1.200 per maand veel meer hypotheek dan toen de rente in 2013 op 4,5% zat.
4.5??? De fuck, jij bent positief!!
  donderdag 3 juni 2021 @ 07:28:57 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199726421
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:59 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

4.5??? De fuck, jij bent positief!!
Ja klopt, maar ik ga uit van annuïtair, <90% LTV en 10 jaar vast, er is vast wel iemand die daar met een lagere LTV, en 2 jaar vast bij een budget-hypotheek onder wil gaan zitten als "normaal" percentage in die tijd :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199731914
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 07:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja klopt, maar ik ga uit van annuïtair, <90% LTV en 10 jaar vast, er is vast wel iemand die daar met een lagere LTV, en 2 jaar vast bij een budget-hypotheek onder wil gaan zitten als "normaal" percentage in die tijd :')
Ik meende dat de rente toen nog net iets hoger lag.
pi_199732021
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:55 schreef Leandra het volgende:
En momenteel komt dat vooral door de lage rente, want mensen weten dat ze bedrag ¤ *.***,= aan woonlasten kwijt kunnen zijn en met de huidige rente heb je bij een netto maandlast van ¤ 1.200 per maand veel meer hypotheek dan toen de rente in 2013 op 4,5% zat.
Combi lage rente + woning tekort versterkt elkaar natuurlijk, met een overschot aan huizen die leegstaan zou het alsnog wel verkocht worden voor lagere prijzen om de simpele reden dat ze niet zo duur zijn om te bouwen als dat er voor een huis wordt betaald.

Ben benieuwd wat dat lapje grond van me waard is straks. :')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199732765
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 16:42 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ik meende dat de rente toen nog net iets hoger lag.
Volgens mij klopt het wel ongeveer, al daalde het toen hard, dus het kan best dat 1 januari 2013 er behoorlijk boven zat en 31 december 2013 er al onder.
pi_199732983
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 16:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

Combi lage rente + woning tekort versterkt elkaar natuurlijk, met een overschot aan huizen die leegstaan zou het alsnog wel verkocht worden voor lagere prijzen om de simpele reden dat ze niet zo duur zijn om te bouwen als dat er voor een huis wordt betaald.

Ben benieuwd wat dat lapje grond van me waard is straks. :')
Heb je er 27 piek voor over, om dat te weten? Dan calcasa :+
pi_199733071
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juni 2021 18:33 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Heb je er 27 piek voor over, om dat te weten? Dan calcasa :+
Of 2 nog wat bij het kadaster voor verkoop prijzen van de postcode
pi_199733141
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 18:43 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Of 2 nog wat bij het kadaster voor verkoop prijzen van de postcode
Voor een hele postcode nog geen 3 euro? Per dag?
  donderdag 3 juni 2021 @ 18:52:58 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199733181
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 16:42 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ik meende dat de rente toen nog net iets hoger lag.
Ja klopt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199733348
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juni 2021 18:50 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Voor een hele postcode nog geen 3 euro? Per dag?
Nee. Alles wat bekend is tot dat moment voor die postcode
pi_199734665
https://www.bouwkavelsonl(...)er-onder-woning.html

Die prijzen die je hier ziet, dan regelen ze de utilities al voor je neem ik aan?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199735455
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 20:57 schreef ludovico het volgende:
https://www.bouwkavelsonl(...)er-onder-woning.html

Die prijzen die je hier ziet, dan regelen ze de utilities al voor je neem ik aan?
Welke concreet?
pi_199735464
quote:
De vraagprijs is inclusief bouwtitel, echter exclusief de kosten ten behoeve van een omgevingsvergunning en de kosten voor de aansluiting van de riolering/ nutsvoorzieningen
pi_199735495
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 21:27 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Kijk, toch handig, iemand die wel kan lezen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199735549
https://www.bouwkavelsonline.nl/bouwkavel-in-Oegstgeest-2008.html

Nou deze bijvoorbeeld, als ik het goed begrijp gaat de grondprijs gewoon richting de 1000 euro / m2.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 3 juni 2021 @ 21:34:21 #123
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199735616
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 21:31 schreef ludovico het volgende:
https://www.bouwkavelsonline.nl/bouwkavel-in-Oegstgeest-2008.html

Nou deze bijvoorbeeld, als ik het goed begrijp gaat de grondprijs gewoon richting de 1000 euro / m2.
En daar ben je verbaasd over op die locatie?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199735697
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 21:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

En daar ben je verbaasd over op die locatie?
Ja, niks aan joh dat stuk Oegstgeest :p

Mja ok, je bent snel bij het strand.

[ Bericht 4% gewijzigd door ludovico op 03-06-2021 21:45:03 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199735772
https://www.bouwkavelsonl(...)20op%20Zoom-339.html

Bouwkavel 2, circa 2.535 m² ¤ 425.000,00 kosten koper

De vraagprijs is inclusief bouwtitel, echter exclusief de kosten ten behoeve van een omgevingsvergunning en de kosten voor de aansluiting van de riolering/ nutsvoorzieningen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199735917
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 21:40 schreef ludovico het volgende:
https://www.bouwkavelsonl(...)20op%20Zoom-339.html

Bouwkavel 2, circa 2.535 m² ¤ 425.000,00 kosten koper

De vraagprijs is inclusief bouwtitel, echter exclusief de kosten ten behoeve van een omgevingsvergunning en de kosten voor de aansluiting van de riolering/ nutsvoorzieningen.
Yup. Prima stukjes grond.
pi_199735992
https://grondverzet.nu/ko(...)or%20het,x%20breedte)%20van%20het%20terrein.

Maareh, je moet dus eigenlijk, stel 2500 m2, nog wel een K of 125 erin stoppen voordat je kan gaan bouwen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 3 juni 2021 @ 22:00:03 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199736134
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 21:52 schreef ludovico het volgende:
https://grondverzet.nu/ko(...)or%20het,x%20breedte)%20van%20het%20terrein.

Maareh, je moet dus eigenlijk, stel 2500 m2, nog wel een K of 125 erin stoppen voordat je kan gaan bouwen?
Nou ja, op een kavel van 2.500 hoef je waarschijnlijk niet overal stroom, water en riolering te hebben, je komt waarschijnlijk een heel eind als er zo'n 250m² bouwrijp is... moet je wel op die plek je huis bouwen dus.

En gezien de kosten zou ik die 250m² dan niet helemaal achterop de kavel doen, want dan is het wel heel ver tot je aan de openbare weg kunt aansluiten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199736231
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou ja, op een kavel van 2.500 hoef je waarschijnlijk niet overal stroom, water en riolering te hebben, je komt waarschijnlijk een heel eind als er zo'n 250m² bouwrijp is... moet je wel op die plek je huis bouwen dus.

En gezien de kosten zou ik die 250m² dan niet helemaal achterop de kavel doen, want dan is het wel heel ver tot je aan de openbare weg kunt aansluiten.
K, dus perceel + vergunning om wat met perceel te doen
+ 250*50 = 12,5k en je hoeft alleen nog het huis erop te zetten? Klinkt wel erg optimistisch, :p
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199736392
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:06 schreef ludovico het volgende:

[..]

K, dus perceel + vergunning om wat met perceel te doen
+ 250*50 = 12,5k en je hoeft alleen nog het huis erop te zetten? Klinkt wel erg optimistisch, :p
Hoezo optimistisch?
pi_199736558
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:14 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Hoezo optimistisch?
Lijkt me goedkoop, dacht zeker wel 50k kwijt te zijn om het bouwklaar te maken. Maar misschien zit ik totaal fout.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199736596
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

Lijkt me goedkoop, dacht zeker wel 50k kwijt te zijn om het bouwklaar te maken. Maar misschien zit ik totaal fout.
Je zag zelf al hoeveel het kost per m2. Maar de delen waar je niet op gaat bouwen hoeft niet bouwklaar.

Dat er naast de bouw van je huis bijvoorbeeld nog een tuin kan komen etc is een tweede. Maar dat is niet bouwklaar maken
pi_199736634
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:21 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Je zag zelf al hoeveel het kost per m2. Maar de delen waar je niet op gaat bouwen hoeft niet bouwklaar.

Dat er naast de bouw van je huis bijvoorbeeld nog een tuin kan komen etc is een tweede. Maar dat is niet bouwklaar maken
Naja allerlei utilities, architect, vergunningen, communicatie met de gemeente...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199736767
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:22 schreef ludovico het volgende:

[..]

Naja allerlei utilities, architect, vergunningen, communicatie met de gemeente...
"Utilities" is dus je riool etc. Nou gefeliciteerd dat is bouwklaar maken.
Architect is het plaatsen van een huis.
Vergunningen is afhankelijk van het kavel, soms zit het er zelfs al bij voor een bepaald type huis. Maar ook niets te maken met bouwklaar maken.
Communicatie met de gemeente kost amper geld, je mailbox.
  donderdag 3 juni 2021 @ 22:31:06 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199736867
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:06 schreef ludovico het volgende:

[..]

K, dus perceel + vergunning om wat met perceel te doen
+ 250*50 = 12,5k en je hoeft alleen nog het huis erop te zetten? Klinkt wel erg optimistisch, :p
Het ging toch om de kosten bouwrijp maken? Daar heeft de bouwvergunning niets mee van doen.

Die mag je nog eens apart aftikken als het ontwerp van het huis goedgekeurd is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 3 juni 2021 @ 22:33:47 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199736933
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:22 schreef ludovico het volgende:

[..]

Naja allerlei utilities, architect, vergunningen, communicatie met de gemeente...
Al die dingen die je noemt en waar je de term "bouwklaar maken" voor verzonnen hebt zijn niet hetzelfde als "bouwrijp maken".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199736956
Dusseh, kort door de bocht, 1000 vierkante meter landbouwgrond kost 6000 euro.

Weet je een bouwvergunning te fixen gaat die prijs naar 300-600 euro per meter, dus x50/ x 100.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199736960
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Al die dingen die je noemt en waar je de term "bouwklaar maken" voor verzonnen hebt zijn niet hetzelfde als "bouwrijp maken".
Mja ik snap het sta gewoon te kijken van die prijzen joh.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 3 juni 2021 @ 22:36:08 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199736984
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:34 schreef ludovico het volgende:
Dusseh, kort door de bocht, 1000 vierkante meter landbouwgrond kost 6000 euro.

Weet je een bouwvergunning te fixen gaat die prijs naar 300-600 euro per meter, dus x50/ x 100.
Nee :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199736997
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee :')
Ja wat zit daar dan tussen. I don't get it.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 3 juni 2021 @ 22:38:08 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199737034
Je maakt nu de fout te denken dat je ook op landbouwgrond alleen maar een bouwvergunning hoeft te krijgen en dat je dan kunt gaan bouwen.

Maar op landbouwgrond krijg je geen bouwvergunning voor een woning als niet eerst de bestemming van de grond aangepast is van agrarisch naar wonen, en dat is een duur geintje.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199737080
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:06 schreef ludovico het volgende:

[..]

K, dus perceel + vergunning om wat met perceel te doen
+ 250*50 = 12,5k en je hoeft alleen nog het huis erop te zetten? Klinkt wel erg optimistisch, :p
Kosten bouwrijp maken zijn zeer afhankelijk van de ondergrond.

Op droge zandgronden is het zo gepiept en inderdaad niet meer dan een kwestie indien nodig de kavel leeg halen en vervolgens de nuts-aansluitingen in de grond leggen.

Maar is het stuk bouwgrond altijd een drassig weiland in de polder geweest, dan komt er ook nog drainage bij kijken, en grondverbetering wanneer je er een tuin met planten wil aanleggen na oplevering. En op de plek van je oprit verdichten en versterken van de ondergrond. Eventueel rond het bouwvlak ook de ondergrond verdichten. Riool funderen in geval van een zakkende bodem, om breuk van het riool te voorkomen.

Dan kijk je tegen een heel ander prijskaartje aan voor de grondwerken.
  donderdag 3 juni 2021 @ 22:40:52 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199737098
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199737112
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:38 schreef Leandra het volgende:
Maar op landbouwgrond krijg je geen bouwvergunning voor een woning als niet eerst de bestemming van de grond aangepast is van agrarisch naar wonen, en dat is een duur geintje.
De gemeente die er iets voor wilt en het wat moet vinden lijkt me dat right.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 3 juni 2021 @ 22:43:21 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199737175
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:41 schreef ludovico het volgende:

[..]

De gemeente die er iets voor wilt en het wat moet vinden lijkt me dat right.
Nou, je bekijkt het wel heel simpel als je dat ziet als "de gemeente die er wat van moet vinden".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199737308
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, je bekijkt het wel heel simpel als je dat ziet als "de gemeente die er wat van moet vinden".
Ik zeg niet dat het gelijk kansrijk is of kosteloos. Maar misschien staat er wat in je herbestemming artikel. ;)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 3 juni 2021 @ 22:55:27 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199737447
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:49 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het gelijk kansrijk is of kosteloos. Maar misschien staat er wat in je herbestemming artikel. ;)
Meestal is het kansloos en kost het een vermogen, ook als de bestemming van de grond niet aangepast wordt en je al helemaal geen bouwvergunning kunt gaan aanvragen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199737560
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Meestal is het kansloos en kost het een vermogen, ook als de bestemming van de grond niet aangepast wordt en je al helemaal geen bouwvergunning kunt gaan aanvragen.
Primaaa,

Er zijn wel wat mensen die gokken in gebiedjes die "kansrijk"zouden zijn, was niet lang geleden een artikel over... Allemaal hele kleine stukjes lapjes grond.

Idee was een beetje dat als de stad ging uitbreiden dat het voor een hogere prijs opgekocht zou worden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 3 juni 2021 @ 23:15:00 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199737781
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 23:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Primaaa,

Er zijn wel wat mensen die gokken in gebiedjes die "kansrijk"zouden zijn, was niet lang geleden een artikel over... Allemaal hele kleine stukjes lapjes grond.

Idee was een beetje dat als de stad ging uitbreiden dat het voor een hogere prijs opgekocht zou worden.
Dus niet om zelf een huis te bouwen maar om te speculeren.

Dat heeft toch geen reet te maken met waar we het over hadden?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199737908
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 23:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dus niet om zelf een huis te bouwen maar om te speculeren.

Dat heeft toch geen reet te maken met waar we het over hadden?
True, neejoh, ik zit in de ruimte voor ruimte variant van dat artikel dat je stuurde.

quote:
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199745540
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 19:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die zijn er wel, ze zijn niet allemaal zo pauperig dat ze denken dat ze met een vermogen en goed pensioen wel in een sociale huurwoning kunnen.

Maar goed, je zat dus weer te zwetsen.
800 euro voor huur dat is geld weggooien
pi_199745563
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 06:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik kan serieus wel huilen om die klote overspannen huizenmarkt (not pardon my words). We willen zo graag verhuizen en een woning kopen. Al verschillende keren een bod gedaan en elke keer waren we niet de hoogste. Ja, ook flink overboden. Ondertussen betalen we 800 euro huur voor een huis met twee slaapkamers en een flinke zolder. Elk jaar krijgen we een huurverhoging, dus volgend jaar zal dat weer meer zijn.

Ik heb ondertussen de hoop verloren dat dit ooit beter gaat worden. Of in ieder geval te doen.
Eind twintigers proeven hoe het is wanneer mensen inhalig lopen doen. Hoe dit een markt flink verziekt. Dit geeft mij hoop dat de volgende generatie in de toekomst minder overspannen gzal bieden op huizen. De inhalige profiteurs nu denken nieteens na over hoe hun kinderen nog aan een redelijke woning moeten komen.
pi_199745568
Grrrr ik had de vraagprijs geboden bij een woning die al maand te koop stond en nog geen biedingen had gehad. Weigeren ze alsnog ;(

quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 06:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik kan serieus wel huilen om die klote overspannen huizenmarkt (not pardon my words). We willen zo graag verhuizen en een woning kopen. Al verschillende keren een bod gedaan en elke keer waren we niet de hoogste. Ja, ook flink overboden. Ondertussen betalen we 800 euro huur voor een huis met twee slaapkamers en een flinke zolder. Elk jaar krijgen we een huurverhoging, dus volgend jaar zal dat weer meer zijn.

JANKERD het is al 100 jaar zo dat mensen graag willen verhuizen. Niks mis met een prima woning voor 800 huur.. Mening mens op deze aardbodem moet het met minder doen.
Facts don't care about your feelings
pi_199745593
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 18:31 schreef TFL het volgende:

[..]

Eind twintigers proeven nu hoe het is wanneer mensen inhalig doen. Hoe dit ern markt verziekt. Geeft mij hoop dat de volgende generatie in de toekomst minder overspannen gzal gaan bieden. De inhalige profiteurs nu denken nieteens na over hoe hun kinderen nog aan een redelijke woning moeten komen.
Dus je hoopt dat die straks helemaal niet meer bieden en geen woning meer kopen. Of hoe zit dit?
pi_199745644
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 18:34 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Dus je hoopt dat die straks helemaal niet meer bieden en geen woning meer kopen. Of hoe zit dit?
Je leest hier dat partijen zomaar 95000 overbieden ofzo. Dat is hopelijk niet meer houdbaar in de nabije toekomst. Dat mensen gaan zeggen ja fuck you doei dan maar even verder kijken. En dan pas voelen de verkopers en de makelaars dit en normaliseert het hopelijk.

Ik heb zelf een nieuwbouwwoning kunnen kopen dus ik hoef mij er niet druk om te maken. Maar ik vind de markt wel te decadent geworden. Zoals de gehate Wouter Bos zei. De bubbel is te wijten aan inhalige mensen zelf die maar blijven lenen. En elke bubbel klapt een keer. Iedereen vindt het normaal om als een gek te lopen profiteren omdat het iedereen het doet tot de boel klapt. Je kunt niet blijven beweren dat dit een vrije markt is en wat de gek ervoor geeft. Dit is gewoon niet houdbaar.

[ Bericht 12% gewijzigd door TFL op 04-06-2021 18:46:10 ]
pi_199745736
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 18:40 schreef TFL het volgende:

[..]

Je leest hier dat partijen zomaar 95000 overbieden ofzo. Dat is hopelijk niet meer houdbaar in de nabije toekomst. Dat mensen gaan zeggen ja fuck you doei dan maar even verder kijken. En dan pas voelen de verkopers en de makelaars dit en normaliseert het hopelijk.
Zal vast wel weer een keer een kopers markt worden. Helaas heb ik geen glazen bol om te zien wanneer.
pi_199745772
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 18:40 schreef TFL het volgende:

[..]

Je leest hier dat partijen zomaar 95000 overbieden ofzo. Dat is hopelijk niet meer houdbaar in de nabije toekomst. Dat mensen gaan zeggen ja fuck you doei dan maar even verder kijken. En dan pas voelen de verkopers en de makelaars dit en normaliseert het hopelijk.

Ik heb zelf een nieuwbouwwoning kunnen kopen dus ik hoef mij er niet druk om te maken. Maar ik vind de markt wel te decadent geworden. Zoals de gehate Wouter Bos zei. De bubbel is te wijten aan inhalige mensen zelf die maar blijven lenen. En elke bubbel klapt een keer. Iedereen vindt het normaal om als een gek te lopen profiteren omdat het iedereen het doet tot de boel klapt. Je kunt niet blijven beweren dat dit een vrije markt is en wat de gek ervoor geeft. Dit is gewoon niet houdbaar.
Ligt niet aan de bieders. Laat later zelf maar zien dat jij met een ouderwets bod (10% onder vraagprijs) akkoord gaat. Als je dat niet kan garanderen dan ben je zelf net zo inhalig.
pi_199745872
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 18:49 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ligt niet aan de bieders. Laat later zelf maar zien dat jij met een ouderwets bod (10% onder vraagprijs) akkoord gaat. Als je dat niet kan garanderen dan ben je zelf net zo inhalig.
Bieden met een paar duizend boven het bod van de ander noem ik normaal. 50.000 of meer overbieden is gewoon gestoord. En een teken van een verstoorde markt.
pi_199745896
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 18:46 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Zal vast wel weer een keer een kopers markt worden. Helaas heb ik geen glazen bol om te zien wanneer.
Binnen 2 jaar want centrale banken gaan die corona inflatie wel beteugelen met rente stijgingen want de economie loopt ook als een tierelier.

Dat zou evt een aanleiding kunnen zijn voor een beurskrach die dan effect zal hebben op de reële economie. Ik vind de omstandigheden rijp voor een flinke dip eigenlijk.

En deze zal zich wss iets meer op de huizenmarkt gaan richten vanwege het effect van rente op de betaalbaarheid van woningen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199746040
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 18:31 schreef TFL het volgende:

[..]

Eind twintigers proeven hoe het is wanneer mensen inhalig lopen doen. Hoe dit een markt flink verziekt. Dit geeft mij hoop dat de volgende generatie in de toekomst minder overspannen gzal bieden op huizen. De inhalige profiteurs nu denken nieteens na over hoe hun kinderen nog aan een redelijke woning moeten komen.
Tsja, ze huilen totdat ze een huis hebben, daarna switchen ze van links naar rechts en worden ook inhalig. Hier in de UK zie je op veel plekken borden staan dat mensen niet willen dat er meer huizen in hun gebied gebouwd worden. Vaak neergezet door mensen die goedkoop een sociale woning 'gekregen' hebben, nu in huizen zitten die meer dan 3x zoveel waard zijn dan wat zij ervoor betaald hebben, en de woningnood ook hier gewoon erg hoog is.
Als ik 800 euro voor huur kwijt zou zijn voor een huis met 2 slaapkamers en grote zolder zouden we denk ik lekker blijven zitten en sparen. Wij zijn hier ruim 1200 euro kwijt voor 2 slaapkamers een veredelde inloopkast en geen zolder. En dan zitten we nog behoorlijk goedkoop.
pi_199746100
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 18:40 schreef TFL het volgende:

[..]

Je leest hier dat partijen zomaar 95000 overbieden ofzo. Dat is hopelijk niet meer houdbaar in de nabije toekomst. Dat mensen gaan zeggen ja fuck you doei dan maar even verder kijken. En dan pas voelen de verkopers en de makelaars dit en normaliseert het hopelijk.

Ik heb zelf een nieuwbouwwoning kunnen kopen dus ik hoef mij er niet druk om te maken. Maar ik vind de markt wel te decadent geworden. Zoals de gehate Wouter Bos zei. De bubbel is te wijten aan inhalige mensen zelf die maar blijven lenen. En elke bubbel klapt een keer. Iedereen vindt het normaal om als een gek te lopen profiteren omdat het iedereen het doet tot de boel klapt. Je kunt niet blijven beweren dat dit een vrije markt is en wat de gek ervoor geeft. Dit is gewoon niet houdbaar.
Maar het is wel wat de gek er voor geeft. En overbieden is een rare term in deze tijd. Immers de woningen staan gemiddeld te goedkoop op Funda.

quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 18:49 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ligt niet aan de bieders. Laat later zelf maar zien dat jij met een ouderwets bod (10% onder vraagprijs) akkoord gaat. Als je dat niet kan garanderen dan ben je zelf net zo inhalig.
Gaat hij ook niet weigeren

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 18:56 schreef TFL het volgende:

[..]

Bieden met een paar duizend boven het bod van de ander noem ik normaal. 50.000 of meer overbieden is gewoon gestoord. En een teken van een verstoorde markt.
Mensen bieden niet 50k over een ander heen als ze dat bod weten. Dont worry.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 19:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Tsja, ze huilen totdat ze een huis hebben, daarna switchen ze van links naar rechts en worden ook inhalig. Hier in de UK zie je op veel plekken borden staan dat mensen niet willen dat er meer huizen in hun gebied gebouwd worden. Vaak neergezet door mensen die goedkoop een sociale woning 'gekregen' hebben, nu in huizen zitten die meer dan 3x zoveel waard zijn dan wat zij ervoor betaald hebben, en de woningnood ook hier gewoon erg hoog is.
Als ik 800 euro voor huur kwijt zou zijn voor een huis met 2 slaapkamers en grote zolder zouden we denk ik lekker blijven zitten en sparen. Wij zijn hier ruim 1200 euro kwijt voor 2 slaapkamers een veredelde inloopkast en geen zolder. En dan zitten we nog behoorlijk goedkoop.
Mensen die voor hun eigen parochie preken? Wat raar 😂
  vrijdag 4 juni 2021 @ 19:19:42 #162
40566 Ericr
Livewrong
pi_199746145
De huizenmarkt kent geen cyclisch karakter. Zou niet teveel rekenen op dips.

Heb er twee meegemaakt maar dat zegt meer iets over mijn leeftijd dan de huizenmarkt.

Dips komen sporadisch voor. Valt amper te timen wanneer een nieuwe dip komt.

Eigenlijk boeien dips ook niet. Je klikt je maandlasten zo goed als vast als je koopt en zeker als je kiest voor een lange renteperiode. Dat lukt je niet als je gaat huren.
pi_199746170
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 19:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Tsja, ze huilen totdat ze een huis hebben, daarna switchen ze van links naar rechts en worden ook inhalig. Hier in de UK zie je op veel plekken borden staan dat mensen niet willen dat er meer huizen in hun gebied gebouwd worden. Vaak neergezet door mensen die goedkoop een sociale woning 'gekregen' hebben, nu in huizen zitten die meer dan 3x zoveel waard zijn dan wat zij ervoor betaald hebben, en de woningnood ook hier gewoon erg hoog is.
Als ik 800 euro voor huur kwijt zou zijn voor een huis met 2 slaapkamers en grote zolder zouden we denk ik lekker blijven zitten en sparen. Wij zijn hier ruim 1200 euro kwijt voor 2 slaapkamers een veredelde inloopkast en geen zolder. En dan zitten we nog behoorlijk goedkoop.
Het feit dat je 1200 euro voor dat beetje al een ok prijsje vindt. Dit is toch wel een teken dat de huizenmarkt al zo lang verziekt is dat mrnsen woekerprijzen normaal zijn gaan vinden. Dit kan toch niet want dit wordt zo the zien alleen maar erger. Zeg je over een tijd ja 2000 voor dat beetje is een ok prijs. Doei. Niemand vind dat echt normaal tenzij je voor eigen parochie speelt natuurlijk.
pi_199746314
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 19:21 schreef TFL het volgende:

[..]

Het feit dat je 1200 euro voor dat beetje al een ok prijsje vindt. Dit is toch wel een teken dat de huizenmarkt al zo lang verziekt is dat mrnsen woekerprijzen normaal zijn gaan vinden. Dit kan toch niet want dit wordt zo the zien alleen maar erger. Zeg je over een tijd ja 2000 voor dat beetje is een ok prijs. Doei. Niemand vind dat echt normaal tenzij je voor eigen parochie speelt natuurlijk.
Ik zeg niet dat ik het ok vind, ik zeg dat we daarmee behoorlijk goedkoop zitten hier, relatief gezien. In de stad zelf zouden we dat kwijt zijn voor een apartementje met 1 slaapkamer. En de huurbaas is wel relaxed, in 4 jaar geen verhoging geweest, dat scheelt ook wel.
pi_199746410
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 19:33 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik het ok vind, ik zeg dat we daarmee behoorlijk goedkoop zitten hier, relatief gezien. In de stad zelf zouden we dat kwijt zijn voor een apartementje met 1 slaapkamer. En de huurbaas is wel relaxed, in 4 jaar geen verhoging geweest, dat scheelt ook wel.
Dat heeft uiteindelijk precies dezelfde uitwerking op de markt. Niemand vind die bedragen leuk. Maar ze gaan er toch in mee en dat maakt alles overspannen. Zodanig dat kopers in allerijl flink gaan overbieden. Ik ga ervanuit dat de huurmarkt een zeer grote invloed heeft op de koopmarkt.
pi_199746523
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 19:21 schreef TFL het volgende:

[..]

Het feit dat je 1200 euro voor dat beetje al een ok prijsje vindt. Dit is toch wel een teken dat de huizenmarkt al zo lang verziekt is dat mrnsen woekerprijzen normaal zijn gaan vinden. Dit kan toch niet want dit wordt zo the zien alleen maar erger. Zeg je over een tijd ja 2000 voor dat beetje is een ok prijs. Doei. Niemand vind dat echt normaal tenzij je voor eigen parochie speelt natuurlijk.
Of het ok is, is afhankelijk van inkomen, locatie etc.

Als je dat voor 1200¤ in hartje Amsterdam kan vinden. Zeker ok! Meen ik oprecht. Ik wil er alleen nog niet misschien wonen, maar voor mij tien miljoen anderen.

Zulke wensen in woongebieden gaat de markt niet oplossen, puur en enkel omdat men er wil wonen.

Ik betaal per maand ook meerdere maandlonen naar Burundi begrippen aan m'n woning. Is dat veel? Ja. Gaan die mensen mij voor gek verklaren? Zeker. Is dat een markteffect. Yup.
pi_199746714
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 19:52 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Of het ok is, is afhankelijk van inkomen, locatie etc.

Als je dat voor 1200¤ in hartje Amsterdam kan vinden. Zeker ok! Meen ik oprecht. Ik wil er alleen nog niet misschien wonen, maar voor mij tien miljoen anderen.

Zulke wensen in woongebieden gaat de markt niet oplossen, puur en enkel omdat men er wil wonen.

Ik betaal per maand ook meerdere maandlonen naar Burundi begrippen aan m'n woning. Is dat veel? Ja. Gaan die mensen mij voor gek verklaren? Zeker. Is dat een markteffect. Yup.
We hoeven hier niet ye vergelijken met de inkomens in Burundi. Je kunt voor Nederlandse inkomensbegrippen al zien dat de prijzen hier niet normaal zijn. Als je maar 1900 netto verdient en je kunt geen woning meer kopen. En wie dit wel allemaal kan betalen die hebben vast een erg hoge hypotheek. Maar een hypotheek is natuurlijk gebakken lucht. De zogenaamde winsten van een ton waar sukkeltjes hier mee lopen te pochen die steken dat direkt in een nieuwe woning. Maar dat is dus allemaal gebakken lucht. Als de prijzen van woningen dalen zien ze hun winst weer verdampen. Of zie ik dit verkeerd.
pi_199747295
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 20:06 schreef TFL het volgende:

[..]

We hoeven hier niet ye vergelijken met de inkomens in Burundi. Je kunt voor Nederlandse inkomensbegrippen al zien dat de prijzen hier niet normaal zijn. Als je maar 1900 netto verdient en je kunt geen woning meer kopen. En wie dit wel allemaal kan betalen die hebben vast een erg hoge hypotheek. Maar een hypotheek is natuurlijk gebakken lucht. De zogenaamde winsten van een ton waar sukkeltjes hier mee lopen te pochen die steken dat direkt in een nieuwe woning. Maar dat is dus allemaal gebakken lucht. Als de prijzen van woningen dalen zien ze hun winst weer verdampen. Of zie ik dit verkeerd.
Een hypotheek en de bijbehorende lening is geen gebakken lucht. Maar iemand die termen als sukkeltjes zo gebruikt op een forum is vast niet te overtuigen.

Met een relatief (mark my words) lager loon is het nooit normaal geweest om een huis te kopen. Die trend is slechts van de laatste tijd dat iedereen perse wil kopen. Het voorbeeld van Burundi is omdat als je meer te besteden hebt je voor je gewenste plek meer gaat betalen. En ja, dan zal jij met 1900¤ niet in hartje Amsterdam een groot huis kunnen kopen nee. Verder weg kan dat wel en anders blijf je maar huren als je locatie gebonden bent totdat je wat ouder bent met een hoger inkomen.

Edit:
Oh 1900 netto zelfs, netto loon zegt niets over wat je kan besteden. Maar doet niets af aan m'n verhaal.
pi_199748493
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 19:42 schreef TFL het volgende:

[..]

Dat heeft uiteindelijk precies dezelfde uitwerking op de markt. Niemand vind die bedragen leuk. Maar ze gaan er toch in mee en dat maakt alles overspannen. Zodanig dat kopers in allerijl flink gaan overbieden. Ik ga ervanuit dat de huurmarkt een zeer grote invloed heeft op de koopmarkt.
Tsja, wat moet je dan? Iemand bied een huis te huur aan voor 1200 euro en dan zeg je: Ik neem het wel, maar voor 600 euro per maand. Take it or leave it. Daar krijg je geen dak van boven je hoofd. Het is gewoon vraag en aanbod. Verruim je de grenzen wat mensen kunnen lenen, dan zal de prijs omhoog gaan, aangezien je de vraag vergroot (of de zakken van de vragers verdiept), maar het aanbod niet verandert.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 22:27:01 #170
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199748706
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 18:40 schreef TFL het volgende:

[..]

Je leest hier dat partijen zomaar 95000 overbieden ofzo. Dat is hopelijk niet meer houdbaar in de nabije toekomst. Dat mensen gaan zeggen ja fuck you doei dan maar even verder kijken. En dan pas voelen de verkopers en de makelaars dit en normaliseert het hopelijk.

Ik heb zelf een nieuwbouwwoning kunnen kopen dus ik hoef mij er niet druk om te maken. Maar ik vind de markt wel te decadent geworden. Zoals de gehate Wouter Bos zei. De bubbel is te wijten aan inhalige mensen zelf die maar blijven lenen. En elke bubbel klapt een keer. Iedereen vindt het normaal om als een gek te lopen profiteren omdat het iedereen het doet tot de boel klapt. Je kunt niet blijven beweren dat dit een vrije markt is en wat de gek ervoor geeft. Dit is gewoon niet houdbaar.
Het is echt kinderlijk om “inhalige mensen” de schuld te geven. Die mensen zijn ook gewoon starters, zo reddeloos als jij.
Beter geef je de schuld aan het regeringsbeleid om zoveel mogelijk bedrijvigheid naar Nederland te halen en daarmee ook honderdduizenden werknemers.
Maar weinig gewone Nederlanders plukken daar de vruchten van.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator vrijdag 4 juni 2021 @ 22:27:14 #171
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199748709
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 20:06 schreef TFL het volgende:

[..]

We hoeven hier niet ye vergelijken met de inkomens in Burundi. Je kunt voor Nederlandse inkomensbegrippen al zien dat de prijzen hier niet normaal zijn. Als je maar 1900 netto verdient en je kunt geen woning meer kopen. En wie dit wel allemaal kan betalen die hebben vast een erg hoge hypotheek. Maar een hypotheek is natuurlijk gebakken lucht. De zogenaamde winsten van een ton waar sukkeltjes hier mee lopen te pochen die steken dat direkt in een nieuwe woning. Maar dat is dus allemaal gebakken lucht. Als de prijzen van woningen dalen zien ze hun winst weer verdampen. Of zie ik dit verkeerd.
Hoog is relatief. Wat ik hoog vind hoef jij niet hoog te vinden, en andersom. Met andere woorden. Als mijn hypotheek 900 euro is maar ik krijg elke maand 9000 euro op mijn rekening gestort is dat 10%. Maar voor jou met 1800 euro is dat 50%. Het zijn dezelfde 900 euro. Is het nu hoog of niet?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_199748832
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 22:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is echt kinderlijk om “inhalige mensen” de schuld te geven. Die mensen zijn ook gewoon starters, zo reddeloos als jij.
Beter geef je de schuld aan het regeringsbeleid om zoveel mogelijk bedrijvigheid naar Nederland te halen en daarmee ook honderdduizenden werknemers.
Maar weinig gewone Nederlanders plukken daar de vruchten van.
Blij dat wij geen gewone Nederlanders zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199751559
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 22:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Blij dat wij geen gewone Nederlanders zijn.
houden zo :Y
Arrr!
pi_199752313
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 06:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik kan serieus wel huilen om die klote overspannen huizenmarkt (not pardon my words). We willen zo graag verhuizen en een woning kopen. Al verschillende keren een bod gedaan en elke keer waren we niet de hoogste. Ja, ook flink overboden. Ondertussen betalen we 800 euro huur voor een huis met twee slaapkamers en een flinke zolder. Elk jaar krijgen we een huurverhoging, dus volgend jaar zal dat weer meer zijn.

Ik heb ondertussen de hoop verloren dat dit ooit beter gaat worden. Of in ieder geval te doen.
Schandalig inderdaad. Men zou je gratis een vrijstaand huis moeten geven.

Klagen over 800 euro huur voor een eengezinswoning :')
Ga je even diep schamen of zo.
pi_199752895
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 10:17 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Schandalig inderdaad. Men zou je gratis een vrijstaand huis moeten geven.

Klagen over 800 euro huur voor een eengezinswoning :')
Ga je even diep schamen of zo.
Ik snap wat je bedoeld, maar het gaat om het principe. Een dak boven je hoofd is zo ongeveer basisbehoefte nummer 1. Voor huurwoningen staan ellenlange wachtlijsten, sociaal is krankzinnig duur. Dan heb je koopwoningen die ook bizar duur zijn.

Je hebt m.i. als regering zijnde heel hard gefaald als je de mensen in het land waar jij voor in de kamer zit niet op een normale en sociale manier een basisbehoefte kan geven.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 12:16:30 #176
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199753725
Hoe de volksbuurten ook langzaam verdwijnen door de onbetaalbare huizenprijzen:
https://www.telegraaf.nl/c/1111781467/

Mijn vraag is dan: waar gaan die mensen dan naartoe? De camping, de huurkazerne of het buitenland?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199753762
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 12:16 schreef LXIV het volgende:
Hoe de volksbuurten ook langzaam verdwijnen door de onbetaalbare huizenprijzen:
https://www.telegraaf.nl/c/1111781467/

Mijn vraag is dan: waar gaan die mensen dan naartoe? De camping, de huurkazerne of het buitenland?
Ik woon in Rotterdam Zuid en hier merk je dat wel ja. Ze gooien huurwoningen plat, het worden koopwoningen en de bewoners die niet kunnen kopen worden gedropt elders in de stad of in deelgemeentes.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 12:21:16 #178
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199753770
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 12:20 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik woon in Rotterdam Zuid en hier merk je dat wel ja. Ze gooien huurwoningen plat, het worden koopwoningen en de bewoners worden gedropt elders in de stad of in deelgemeentes.
Maar netto levert dat dan toch geen woning op?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199753820
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 12:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar netto levert dat dan toch geen woning op?
Klopt, maar zo verdwijnen de volksbuurten ook. Overigens was Rotterdam Zuid vroeger een plek waar je nog niet dood gevonden wilde worden, vandaag de dag is het een zeer gewilde plek. Nu nog met enigzins betaalbare woningen, maar ik vraag me hoe lang dat nog zo is.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 12:28:51 #180
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199753859
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 12:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar netto levert dat dan toch geen woning op?
Is dat belangrijk dan ??
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 5 juni 2021 @ 12:32:35 #181
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199753904
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 12:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Is dat belangrijk dan ??
Als je niet of tot een groep behoort die door de overheid bevoorrecht wordt, of tot de groep van vermogenden/veelverdieners, dan is er dus gewoon geen woning voor je. Een auto, een tv, een smartphone, je kunt zonder veel zaken. Maar een dak boven je hoofd is toch wel essentieel.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199753922
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 12:25 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Klopt, maar zo verdwijnen de volksbuurten ook. Overigens was Rotterdam Zuid vroeger een plek waar je nog niet dood gevonden wilde worden, vandaag de dag is het een zeer gewilde plek. Nu nog met enigzins betaalbare woningen, maar ik vraag me hoe lang dat nog zo is.
Rotterdam-Zuid is nogal een breed begrip. Er zijn nog steeds genoeg buurten waar je niet dood gevonden wil worden zoals Beverwaard en er zijn buurten uit de dood herrezen zoals Katendrecht.
pi_199753964
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 12:34 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Rotterdam-Zuid is nogal een breed begrip. Er zijn nog steeds genoeg buurten waar je niet dood gevonden wil worden zoals Beverwaard en er zijn buurten uit de dood herrezen zoals Katendrecht.
Zelfs Beverwaard is door de verrotte huizenmarkt vandaag de dag gewild. Charlois is ook booming, terwijl dat zeg 5 jaar geleden nog bittere armoede was.

Katendrecht is wel een uiterste, daar kom je als Jan Modaal zijnde bij lange na niet meer in.

[ Bericht 4% gewijzigd door Sunshine1982 op 05-06-2021 12:45:25 ]
  zaterdag 5 juni 2021 @ 12:41:04 #184
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199753997
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 12:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als je niet of tot een groep behoort die door de overheid bevoorrecht wordt, of tot de groep van vermogenden/veelverdieners, dan is er dus gewoon geen woning voor je. Een auto, een tv, een smartphone, je kunt zonder veel zaken. Maar een dak boven je hoofd is toch wel essentieel.
Voor de VVD is dat niet belangrijk

Het jonge Flex ondervolk dat kruipt wel ergens op een kamer, of blijft bij pa en ma
De bejaarden huizen zijn expres gesloten om de schaarste verder aan te wakkeren
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199754074
quote:
0s.gif [b]Op zaterdag 5 juni 2021 12:41 schreef michaelmoore het volgende:[/b[
De bejaarden huizen zijn expres gesloten om de schaarste verder aan te wakkeren
Hier heb je vast een bron voor buitenom je gepensioneerde onderbuik.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 12:51:33 #186
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199754098
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 12:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Voor de VVD is dat niet belangrijk

Het jonge Flex ondervolk dat kruipt wel ergens op een kamer, of blijft bij pa en ma
De bejaarden huizen zijn expres gesloten om de schaarste verder aan te wakkeren
Over 30 jaar zal dit beleid Nl de kop gekost hebben.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199754110
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 11:09 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoeld, maar het gaat om het principe. Een dak boven je hoofd is zo ongeveer basisbehoefte nummer 1. Voor huurwoningen staan ellenlange wachtlijsten, sociaal is krankzinnig duur. Dan heb je koopwoningen die ook bizar duur zijn.

Je hebt m.i. als regering zijnde heel hard gefaald als je de mensen in het land waar jij voor in de kamer zit niet op een normale en sociale manier een basisbehoefte kan geven.
Sociale huur is krankzinnig duur? Serieus?
pi_199754125
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 12:53 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Sociale huur is krankzinnig duur? Serieus?
Sorry, ik bedoelde particulier :@
  zaterdag 5 juni 2021 @ 13:08:43 #189
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199754219
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 12:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Over 30 jaar zal dit beleid Nl de kop gekost hebben.
Er zullen zeker een 50.000 minder Nederlandse kinderen door geboren worden
De Nederlandse overheid moet ASAP weer bejaardenhuizen gaan bouwen om eengezinswoningen leeg te maken

hier staan hele 3 kamer schakelflats waar slechts nog een persoon in woont in ieder flat , waar vroeger daar 4 in iedere flat woonden
Mensen van soms ver in de 90 jaar, opgesloten, allemaal in afwachting van de dagelijkse ZZP ers
Een langere gevangenisstraf dan de moordenaar van Pim Fortuin

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 05-06-2021 13:14:22 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199754305
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 12:55 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Sorry, ik bedoelde particulier :@
Voor mensen met een uitkering/aow/wajong is de sociale huur best pittig.
pi_199754416
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 13:20 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Voor mensen met een uitkering/aow/wajong is de sociale huur best pittig.
Sociale huur hoort de huurtoeslag bij. Dan is een sociale huurwoning niet pittig meer. Dan is het een redelijk percentage van je inkomen. Tuurlijk het is niet gratis.
pi_199754438
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 12:34 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Rotterdam-Zuid is nogal een breed begrip. Er zijn nog steeds genoeg buurten waar je niet dood gevonden wil worden zoals Beverwaard en er zijn buurten uit de dood herrezen zoals Katendrecht.
Katendrecht is onbetaalbaar geworden en zelfs in de Tarwewijk mag je 3 ton neerleggen voor een eengezinswoning.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 5 juni 2021 @ 13:40:23 #193
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199754526
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 13:30 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Sociale huur hoort de huurtoeslag bij. Dan is een sociale huurwoning niet pittig meer. Dan is het een redelijk percentage van je inkomen. Tuurlijk het is niet gratis.
Mijn broer is 76 jaar en woont in een 4 kamer sociale huurflat van ik meen 600 euro , en krijgt 185 euro huurtoeslag , hij heeft geen aanvullend pensioen, maar met 1250 euro netto AOW is dat te doen

Zijn vriendin woont in een 5 kamer eengezinswoning en idem dito verhaal , een andere vriendin exact hetzelfde

Wat gaat hier nu mis ??
Samenwonen kunnen ze niet , want de Hr Blok heeft de AOW strafkorting van 400 euro netto PP op samenwonen ingevoerd
En de bejaardenhuizen heeft de VVD , via Hr Blok gesloten in 2012
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199756211
Ik vind dat er een verbod moet komen voor het hebben van twee of meer huizen. Ik woon in Amsterdam en hier zijn veel rijke mensen die meerdere woningen hebben en er niet in wonen en voor belachelijke prijzen doorverhuren (zwart)
pi_199756225
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 12:16 schreef LXIV het volgende:
Hoe de volksbuurten ook langzaam verdwijnen door de onbetaalbare huizenprijzen:
https://www.telegraaf.nl/c/1111781467/

Mijn vraag is dan: waar gaan die mensen dan naartoe? De camping, de huurkazerne of het buitenland?
Camping, zus van ex vriend deed dat ook..
  zaterdag 5 juni 2021 @ 15:27:39 #196
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199756311
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 15:24 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Camping, zus van ex vriend deed dat ook..
Lastig met kinderen en ook niet legaal. Alleen arbeidsmigranten mogen structureel op recreatiebestemmingen wonen.
Het lijkt wel alsof het de Nederlander bewust onmogelijk gemaakt wordt te wonen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 15:28:53 #197
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199756350
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 13:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Mijn broer is 76 jaar en woont in een 4 kamer sociale huurflat van ik meen 600 euro , en krijgt 185 euro huurtoeslag , hij heeft geen aanvullend pensioen, maar met 1250 euro netto AOW is dat te doen

Zijn vriendin woont in een 5 kamer eengezinswoning en idem dito verhaal , een andere vriendin exact hetzelfde

Wat gaat hier nu mis ??
Samenwonen kunnen ze niet , want de Hr Blok heeft de AOW strafkorting van 400 euro netto PP op samenwonen ingevoerd
En de bejaardenhuizen heeft de VVD , via Hr Blok gesloten in 2012
Kan gemakkelijk, want als ze samenwonen besparen ze veel meer dan die 400 euro netto.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 15:31:29 #198
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199756416
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 15:23 schreef Medusa666 het volgende:
Ik vind dat er een verbod moet komen voor het hebben van twee of meer huizen. Ik woon in Amsterdam en hier zijn veel rijke mensen die meerdere woningen hebben en er niet in wonen en voor belachelijke prijzen doorverhuren (zwart)
Het probleem is dat er te veel mensen voor te weinig huizen zijn. Zonder dag zou investeren ook niet zo interessant zijn. En de extreem lage rente.
Allemaal dingen die de overheid in de hand heeft maar waar ze niks aan doet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199756442
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 15:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het probleem is dat er te veel mensen voor te weinig huizen zijn. Zonder dag zou investeren ook niet zo interessant zijn. En de extreem lage rente.
Allemaal dingen die de overheid in de hand heeft maar waar ze niks aan doet.
En dat je geen belasting betaald over je huurinkomsten.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 15:37:09 #200
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199756484
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 15:32 schreef potjecreme het volgende:

[..]

En dat je geen belasting betaald over je huurinkomsten.
Dat maakt woningen niet beter beschikbaar of goedkoper. Het gaat echt om schaarste in combinatie met lage rentes.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199756507
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 15:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat maakt woningen niet beter beschikbaar of goedkoper. Het gaat echt om schaarste in combinatie met lage rentes.
Neehee naar wel lekkere beleggingsobjecten
  zaterdag 5 juni 2021 @ 15:43:53 #202
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199756563
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 15:38 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Neehee naar wel lekkere beleggingsobjecten
Klopt.
Wat ik heel raar vind is wanneer de vvd trots is de een of andere organisatie of industrie naar Nederland te halen. Want: banen, banen, banen. Terwijl we volop banen hebben, maar geen mensen. Die mensen worden dan geïmporteerd en drukken Nederlanders uit de woningmarkt. En waarom? Die bedrijven krijgen vaak belastingvrijstelling
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 16:15:59 #203
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199756860
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 15:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Kan gemakkelijk, want als ze samenwonen besparen ze veel meer dan die 400 euro netto.
Kan gemakkelijk is eenvoudig geredeneerd over een ander man's situatie

die 400 euro is per persoon

en als het nauwelijks uitmaakt of maar 200 euro dan kiest men voor het aanhouden van het eigen plekje uit voorzorg, , zou je zelf ook doen
Mensen verbranden niet graag alle schepen achter zich , omdat een ander zegt , kan gemakkelijk
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199760128
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 13:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Mijn broer is 76 jaar en woont in een 4 kamer sociale huurflat van ik meen 600 euro , en krijgt 185 euro huurtoeslag , hij heeft geen aanvullend pensioen, maar met 1250 euro netto AOW is dat te doen

Zijn vriendin woont in een 5 kamer eengezinswoning en idem dito verhaal , een andere vriendin exact hetzelfde

Wat gaat hier nu mis ??
Samenwonen kunnen ze niet , want de Hr Blok heeft de AOW strafkorting van 400 euro netto PP op samenwonen ingevoerd
En de bejaardenhuizen heeft de VVD , via Hr Blok gesloten in 2012
Er gaat niets mis? Ze betalen krap 25% aan hun woning. Wat er wel mis gaat is dat ze nooit aan pensioenopbouw hebben gedacht.

En die korting van 400¤? Nou zie, mooi de wegvallende huur en je krijgt nog meer heffingskortingen ook.

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 15:38 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Neehee naar wel lekkere beleggingsobjecten
Daarom betaal je er ook vermogensbelasting over. Iets is maar in 1 box t belasten. Niet meerdere.


quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 16:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Kan gemakkelijk is eenvoudig geredeneerd over een ander man's situatie

die 400 euro is per persoon

en als het nauwelijks uitmaakt of maar 200 euro dan kiest men voor het aanhouden van het eigen plekje uit voorzorg, , zou je zelf ook doen
Mensen verbranden niet graag alle schepen achter zich , omdat een ander zegt , kan gemakkelijk
Ja omdat je ook meer vrijstellingen in de vorm van heffingskorting en de woonkosten in bredere zin dalen. Maar klopt, we kunnen ze beter op basis van andermans geld goedkoper laten wonen of meer geld toestoppen. Strak plan vanuit die situatie geredeneerd
pi_199760701
Wauw, Ik kan waarschijnlijk een huis overnemen van een familielid die groter wil gaan wonen en waarschijnlijk de woning krijgt. Prijs is voor mij een peulenschil en zeker paar tienduizenden euro's minder dan als deze de markt op zou gaan. Mooie nieuwbouw tussenwoning! En dat terwijl ik net op het punt stond om iets te huren voor dubbele woonlasten. Huurcontract nog niet ondertekend dus ik kan er nog onderuit.
pi_199761689
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 21:27 schreef Minimunt het volgende:
Wauw, Ik kan waarschijnlijk een huis overnemen van een familielid die groter wil gaan wonen en waarschijnlijk de woning krijgt. Prijs is voor mij een peulenschil en zeker paar tienduizenden euro's minder dan als deze de markt op zou gaan. Mooie nieuwbouw tussenwoning! En dat terwijl ik net op het punt stond om iets te huren voor dubbele woonlasten. Huurcontract nog niet ondertekend dus ik kan er nog onderuit.
Let wel op dat de belastingdienst het niet als verkapte schenking ziet.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 22:43:33 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199762086
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 13:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Mijn broer is 76 jaar en woont in een 4 kamer sociale huurflat van ik meen 600 euro , en krijgt 185 euro huurtoeslag , hij heeft geen aanvullend pensioen, maar met 1250 euro netto AOW is dat te doen

Zijn vriendin woont in een 5 kamer eengezinswoning en idem dito verhaal , een andere vriendin exact hetzelfde

Wat gaat hier nu mis ??
Samenwonen kunnen ze niet , want de Hr Blok heeft de AOW strafkorting van 400 euro netto PP op samenwonen ingevoerd
En de bejaardenhuizen heeft de VVD , via Hr Blok gesloten in 2012
Wat een dom gelul weer met je "strafkorting", je krijgt geen strafkorting als je gaat samenwonen, je alleenstaandentoeslag op de AOW valt weg en dat weet je zelf ook dondersgoed, dus het is tijd dat je eens ophoudt met het verkondigen van dat soort nonsens.

Het is ook niet zo dat die alleenstaandentoeslag iets nieuws is, alleenstaanden krijgen al heel lang meer dan 50% van de AOW voor een stel.

Ik begrijp van jouw lulverhaal eigenlijk vooral dat ze moeten stoppen met die alleenstaandentoeslag, want dat weerhoudt mensen ervan samen te gaan wonen.

Lijkt me een win-win; minder kosten aan de AOW en bejaarden die nu uit financiële overwegingen een huis onnodig bezet houden gaan samenwonen, en dan ook weer uit financiële overwegingen, want dan is het ineens wel aantrekkelijk om de kosten te delen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199762417
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 22:24 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Let wel op dat de belastingdienst het niet als verkapte schenking ziet.
Geldt toch niet voor mijn oom.
pi_199762510
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 23:06 schreef Minimunt het volgende:

[..]

Geldt toch niet voor mijn oom.
Nee mocht het te goedkoop aangekocht worden is het geen probleem van oom. Wel van de koper.
pi_199762530
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 23:06 schreef Minimunt het volgende:

[..]

Geldt toch niet voor mijn oom.
Volgens mij kijkt de belastingdienst naar woz-waarde. Is altijd nog goedkoper dan op de vrije markt, nou ja meestal.
pi_199762547
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 23:13 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Nee mocht het te goedkoop aangekocht worden is het geen probleem van oom. Wel van de koper.
Ik bedoel meer dat het geen 'directe' familie is waar ik normaal nooit een erfenis van zou krijgen.
pi_199762575
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 23:15 schreef Minimunt het volgende:

[..]

Ik bedoel meer dat het geen 'directe' familie is waar ik normaal nooit een erfenis van zou krijgen.
https://www.belastingdien(...)enkbelasting-betalen

De link is denk ik niet passend voor jouw situatie. Ken iemand die huis wil overkopen van ouders. Zij moet de woz-waarde betalen.
pi_199764424
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 23:17 schreef potjecreme het volgende:

[..]

https://www.belastingdien(...)enkbelasting-betalen

De link is denk ik niet passend voor jouw situatie. Ken iemand die huis wil overkopen van ouders. Zij moet de woz-waarde betalen.
Koop je het eerst in verhuurde staat en zo krap zitten zeer niet in voor. Alst maar zakelijk is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 6 juni 2021 @ 03:23:29 #214
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199764536
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 22:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat een dom gelul weer met je "strafkorting", je krijgt geen strafkorting als je gaat samenwonen, je alleenstaandentoeslag op de AOW valt weg en dat weet je zelf ook dondersgoed, dus het is tijd dat je eens ophoudt met het verkondigen van dat soort nonsens.

Het is ook niet zo dat die alleenstaandentoeslag iets nieuws is, alleenstaanden krijgen al heel lang meer dan 50% van de AOW voor een stel.

Ik begrijp van jouw lulverhaal eigenlijk vooral dat ze moeten stoppen met die alleenstaandentoeslag, want dat weerhoudt mensen ervan samen te gaan wonen.

Lijkt me een win-win; minder kosten aan de AOW en bejaarden die nu uit financiële overwegingen een huis onnodig bezet houden gaan samenwonen, en dan ook weer uit financiële overwegingen, want dan is het ineens wel aantrekkelijk om de kosten te delen.
Ik begrijp het niet, waarom zo agressief??
wat is je advies aan de politiek dan ??

https://www.belastingdien(...)oor_aow_gerechtigden

weer net als vroeger de AOW gelijk voor iedereen zodat ouderen weer gaan samenwonen??
Of weer bejaardenhuizen gaan bouwen?

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 06-06-2021 03:31:24 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 6 juni 2021 @ 05:35:26 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199764585
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 03:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik begrijp het niet, waarom zo agressief??
wat is je advies aan de politiek dan ??

https://www.belastingdien(...)oor_aow_gerechtigden

weer net als vroeger de AOW gelijk voor iedereen zodat ouderen weer gaan samenwonen??
Of weer bejaardenhuizen gaan bouwen?
Je zwetst, en je zwetst iedere keer grotere nonsens, alleenstaanden hebben nog nooit hetzelfde gehad als een stel, dus "AOW gelijk voor iedereen" is altijd afhankelijk geweest van je burgerlijke staat.

Behalve, dat men voor 1987 alleen de scheiding alleenstaand/gehuwd had, dus als je toen ongehuwd samenwoonde werd het gelijkgetrokken met gehuwd, maar als je dat 34 jaar later nog een "strafkorting" wilt noemen en tegelijk jengelt over "AOW gelijk voor iedereen" dan snap je het niet helemaal.

Je onaflatende bullshit is waar ik zo op reageer, je verzint wat wat zogenaamd vroeger beter was en gaat klagen dat het niet meer zo is, maar het was al nooit zoals jij verzonnen had.
Beter zoek je eerst de feiten op voor je allerlei gelul gaat posten.

quote:
Bodempensioen
De AOW was bedoeld als een zogenaamd bodempensioen, als aanvulling op andere inkomsten. In 1957 ontving een alleenstaande ¤ 32,45 en een echtpaar ¤ 54 per maand. De wet was 5 jaar oud toen werd ingezien dat ouderen met dit pensioen nauwelijks konden rondkomen. Toen werd besloten de AOW te verhogen met 15%. In 1965 werd de AOW opgetrokken tot het sociaal minimum. Het sociaal minimum is het bedrag dat iemand minimaal nodig heeft om van te leven. Dit was toen ¤ 99,38 per maand voor een alleenstaande en ¤ 142,02 voor een echtpaar.

Zelfstandig recht
Eerst konden alleen mannen en ongehuwde vrouwen een AOW krijgen. Werd een gehuwde vrouw eerder 65 jaar dan haar echtgenoot? Dan was er pas recht op AOW als ook de man 65 jaar was. Sinds 1 april 1985 hebben mannen en vrouwen een eigen recht op AOW. Iemand die 65 jaar wordt en een partner heeft die jonger is dan 65 jaar, ontvangt ook een toeslag. De verhouding tussen pensioen en toeslag is in de loop der tijd een paar keer veranderd.

Sinds 1988 is de hoogte van de AOW-toeslag afhankelijk van het inkomen van de jongere partner. In 1987 werd het sociale zekerheidsstelsel herzien. Toen is in de AOW de gelijke behandeling van gehuwden en ongehuwd samenwonenden ingevoerd. Ook is er toen een apart normgedrag voor een alleenstaande ouder met een kind jonger dan 18 jaar ingevoerd.
Bron: https://www.svb.nl/nl/ove(...)s-sociale-regelingen
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199764638
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 23:15 schreef Minimunt het volgende:

[..]

Ik bedoel meer dat het geen 'directe' familie is waar ik normaal nooit een erfenis van zou krijgen.
Dat is irrelevant, de wet geldt gewoon voor iedereen. Iedereen kan aan iedereen een schenking doen. Alleen voor de bepaling van het maximale belastingvrije bedrag is de relatie van belang.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 23:17 schreef potjecreme het volgende:

[..]

https://www.belastingdien(...)enkbelasting-betalen

De link is denk ik niet passend voor jouw situatie. Ken iemand die huis wil overkopen van ouders. Zij moet de woz-waarde betalen.
Waarom zou de informatie in de link niet passend zijn? Het verschil tussen de prijs die betaald wordt en de marktwaarde is een schenking.
(Overigens moet je kennis inderdaad de marktwaarde betalen voor de woning. Dat in dit geval, blijkbaar, de WOZ waarde goedgekeurd is als marktwaarde dat kan. Maar het is niet perse de woz waarde)
  zondag 6 juni 2021 @ 07:26:05 #217
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199764659
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 05:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je zwetst, en je zwetst iedere keer grotere nonsens, alleenstaanden hebben nog nooit hetzelfde gehad als een stel, dus "AOW gelijk voor iedereen" is altijd afhankelijk geweest van je burgerlijke staat.

Behalve, dat men voor 1987 alleen de scheiding alleenstaand/gehuwd had, dus als je toen ongehuwd samenwoonde werd het gelijkgetrokken met gehuwd, maar als je dat 34 jaar later nog een "strafkorting" wilt noemen en tegelijk jengelt over "AOW gelijk voor iedereen" dan snap je het niet helemaal.

Je onaflatende bullshit is waar ik zo op reageer, je verzint wat wat zogenaamd vroeger beter was en gaat klagen dat het niet meer zo is, maar het was al nooit zoals jij verzonnen had.
Beter zoek je eerst de feiten op voor je allerlei gelul gaat posten.
[..]

Bron: https://www.svb.nl/nl/ove(...)s-sociale-regelingen
Voor het resultaat maakt het geen verschil

Mijn broer gaat dus om die reden niet samenwonen , met geen van zijn twee vriendinnen , puur om die reden dat ze
400 euro TOESLAG per persoon moeten inleveren
Dus houden ze drie eengezinswoningen bezet , met ZZP volk voor hulp en schoonmaak , in mijn ogen volslagen overbodig , maar iedereen vind dat normaal tegenwoordig, die gratis ZZP schoonmaak en zorg hulp van de gemeente 8)7 8)7 _O_
quote:
Zelfstandig recht
Eerst konden alleen mannen en ongehuwde vrouwen een AOW krijgen. Werd een gehuwde vrouw eerder 65 jaar dan haar echtgenoot?
Dan was er pas recht op AOW als ook de man 65 jaar was.
Sinds 1 april 1985 hebben mannen en vrouwen een eigen recht op AOW. Iemand die 65 jaar wordt en een partner heeft die jonger is dan 65 jaar, ontvangt ook een toeslag.
De verhouding tussen pensioen en toeslag is in de loop der tijd een paar keer veranderd.
https://www.maxvandaag.nl(...)invloed-op-mijn-aow/
quote:
Heeft een campervakantie invloed op mijn AOW?
Publicatiedatum: 16 januari 2016

"Acht jaar na het overlijden van mijn vrouw, heb ik een vriendin ontmoet.
Zij is Nederlandse, maar woont in België.
Wij hebben allebei onze eigen woning, maar we logeren regelmatig bij elkaar en trekken er ook op uit met de camper.
Heeft dat gevolgen voor onze AOW?" J. Blokzijl

Die vraag stellen heel veel ouderen zich, als ze een nieuwe vriend of vriendin ontmoeten.
Wanneer woon je niet echt samen en blijf je recht houden op de hogere AOW voor alleenstaanden en wanneer word je echt partners?
In uw geval lijkt het duidelijk. Het maakt niet uit dat uw vriendin in België woont.
Ze heeft dezelfde rechten als u.
U kunt zich beroepen op de tweewoningenregel om de AOW voor alleenstaanden te houden.
Dan moet je allebei een eigen woning hebben en daarvan de volledige lasten betalen en staan ingeschreven bij de eigen gemeente.
Maar als een van de twee straks zegt: dit wordt wel duur, zullen we een van de twee huizen verkopen of (deels) verhuren, dan voldoet u niet meer aan deze regel.
Dan moet u de SVB laten weten dat u de AOW voor partners wilt krijgen.
Dat scheelt zo'n 500 euro bruto per maand.
PER PERSOON !!!!!!!

[ Bericht 9% gewijzigd door michaelmoore op 06-06-2021 07:44:35 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 6 juni 2021 @ 08:34:38 #218
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199764832
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 07:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Voor het resultaat maakt het geen verschil

Mijn broer gaat dus om die reden niet samenwonen , met geen van zijn twee vriendinnen , puur om die reden dat ze
400 euro TOESLAG per persoon moeten inleveren
Dus houden ze drie eengezinswoningen bezet , met ZZP volk voor hulp en schoonmaak , in mijn ogen volslagen overbodig , maar iedereen vind dat normaal tegenwoordig, die gratis ZZP schoonmaak en zorg hulp van de gemeente 8)7 8)7 _O_
[..]

https://www.maxvandaag.nl(...)invloed-op-mijn-aow/
[..]

PER PERSOON !!!!!!!

De toeslag die je daar vetgemaakt hebt heeft niets met alleenstaanden te maken maar met stellen waarvan een van beiden de AOW-leeftijd nog niet bereikt had, die is inmiddels helemaal komen te vervallen maar had sowieso niets met je verhaal te maken.

Het bedrag voor de alleenstaande is al sinds 1965 70% van het bedrag voor gehuwden.

AOW voor alleenstaanden is meer dan de helft van de AOW voor een stel, dat dat bruto ¤ 500 per persoon scheelt doet daar niets aan af.
Je moet eens ophouden te doen alsof het raar of onrechtvaardig is.
AOW is gekoppeld aan het bestaansminimum, en een alleenstaande heeft nou eenmaal meer kosten om te kunnen leven dan 2 mensen die samenwonen en de kosten delen.

Maar hetzelfde geldt voor mensen in de bijstand: 2 alleenstaanden krijgen samen meer dan een stel en dus is het totaal dat ze ontvangen lager als ze gaan samenwonen, maar hun lasten zijn ook lager, want ze delen de lasten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 6 juni 2021 @ 08:45:17 #219
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199764870
quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 08:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

De toeslag die je daar vetgemaakt hebt heeft niets met alleenstaanden te maken maar met stellen waarvan een van beiden de AOW-leeftijd nog niet bereikt had, die is inmiddels helemaal komen te vervallen maar had sowieso niets met je verhaal te maken.

Het bedrag voor de alleenstaande is al sinds 1965 70% van het bedrag voor gehuwden.

AOW voor alleenstaanden is meer dan de helft van de AOW voor een stel, dat dat bruto ¤ 500 per persoon scheelt doet daar niets aan af.
Je moet eens ophouden te doen alsof het raar of onrechtvaardig is.
AOW is gekoppeld aan het bestaansminimum, en een alleenstaande heeft nou eenmaal meer kosten om te kunnen leven dan 2 mensen die samenwonen en de kosten delen.

Maar hetzelfde geldt voor mensen in de bijstand: 2 alleenstaanden krijgen samen meer dan een stel en dus is het totaal dat ze ontvangen lager als ze gaan samenwonen, maar hun lasten zijn ook lager, want ze delen de lasten.
Juist , nu heb je het door

dus gaat er niemand samen wonen he
dat scheelt 800 euro NETTO voor een stel en 1200 euro voor drie

Als jij dat anders ziet ok

quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 08:51 schreef Stepperoller het volgende:
Ja er moet natuurlijk wel maximaal uit de staatsruif worden gevreten.
Uiteraard

Wilt U de woningnood oplossen ??
Beloon dan de ouderen die samen gaan wonen ,maar straf ze niet met een korting op de AOW van 400 Euro NETTO
Of ga weer bejaardenhuizen bouwen *O* *O* *O*

https://www.telegraaf.nl/(...)rraad-beter-benutten
quote:
Door ANNEMARIE VAN GAAL
22 feb. 2021 in COLUMNS
Zorgkosten
Kijk bijvoorbeeld eens naar de AOW.
Waarom zouden drie oudere vriendinnen niet kunnen samenwonen in een van hun grotere sociale huurwoningen?

Vaak een veel te grote huurwoning, waar ze al woonden toen ze nog een opgroeiend gezin hadden.

Het zou gezellig zijn en zorgkosten schelen als deze vriendinnen nu samen kunnen wonen.

Alleen, dat doen ze niet, want dan worden ze alle drie gekort op hun AOW-uitkering.


Hou daarmee op !!!!!.
Geef iedere oudere hetzelfde basisbedrag aan AOW, ongeacht of je samenwoont of niet. In dit specifieke voorbeeld zouden de drie vriendinnen uiteraard geen huurtoeslag meer krijgen, dus die kosten besparen we sowieso én het zou twee woningen vrijmaken.


[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 06-06-2021 09:09:16 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199764888
Ja er moet natuurlijk wel maximaal uit de staatsruif worden gevreten.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  zondag 6 juni 2021 @ 08:53:29 #221
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199764896
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 23:15 schreef Minimunt het volgende:

[..]

Ik bedoel meer dat het geen 'directe' familie is waar ik normaal nooit een erfenis van zou krijgen.
Je taxatie zal doorslaggevend zijn. Stuur je taxateur op pad met de opdracht zo laag mogelijk in te schatten (geschatte waarde). Dat is volgens mij de enige manier om hard te maken dat je niet met een verkapte schenking te maken hebt.

Op deze manier heeft m'n vader verkocht aan mijn broer en mijn zusje.

Verder kun je ook stellen dat alles onder WOZ een schenking is. Maar de belastingdienst houdt daar volgens mij geen rekening mee.
Resistance is futile.
  zondag 6 juni 2021 @ 09:11:48 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199765003
Overigens is je "PER PERSOON" ook weer gelul als het om die 500 bruto per maand ui je quote gaat, wat alleenstaanden AOW ¤ 1.292,50 bruto per maand en voor een stel is het bedrag per persoon £ 883,67 bruto per maand, dus samen ¤ 1.767,34

Het verschil is dus voorlopig nog geen ¤ 500 bruto per maand, maar de alleenstaanden AOW is bijna 73% voor die van een stel, en figuren als jij vinden dus dat mensen die gaan samenwonen 145% mogen hebben.

Als dat de redenering wordt dan stel ik voor dat ze die alleenstaanden AOW helemaal afschaffen en dat een aanvulling vanuit de bijstand maken, compleet met de voorwaarden die de bijstand kent.

Moet je eens kijken hoe hard je broer en zijn vriendin tekeergaan dat ze minder hebben en dan met de Sociale Dienst Stasi te maken krijgen.
Gaat echt heel veel AOW kosten schelen, want mensen met een persioen krijgen dat deel dan niet meer.

Zo trek je dat gelijk, niet de alleenstaanden ieder hun 72,5% laten houden en samen dus 145% laten hebben van mensen die al samenwoonden, maar voor iedereen hetzelfde bedrag aan AOW, en dat wordt dus dat persoonlijke bedrag voor samenwonenden, die 50% van het totaal voor een stel.

Ben je alleenstaand en heb je geen (of een klein) aanvullend pensioen? Dan kun je de rest aanvragen bij de sociale dienst.

Dat is hoe de politiek dit zal oplossen, en terecht want er is geen enkele reden mensen te bevoordelen die gaan samenwonen ten opzichte van mensen die al samenwoonden.

"AOW gelijk voor iedereen" wilde je toch? Dat krijg je dan, met je lulverhalen over "niet eerlijk".
Denken dat je samen recht hebt op meer dan anderen omdat je eerder alleenstaand was, dat is niet eerlijk.

Overigens ben ik niet voor de lagere AOW voor alleenstaanden, maar wel voor dit soort figuren die doen alsof het hun recht is ieder het bedrag voor alleenstaanden te blijven ontvangen als ze samenwonen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 06-06-2021 09:27:23 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zondag 6 juni 2021 @ 09:17:16 #223
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_199765027
Het gaat over huizen kopen en minder over AOW toch. 'Ik koop nog een huis' is de titel.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 6 juni 2021 @ 09:20:12 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199765042
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 08:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Juist , nu heb je het door

dus gaat er niemand samen wonen he
dat scheelt 800 euro NETTO voor een stel en 1200 euro voor drie

Als jij dat anders ziet ok
[..]

Uiteraard

Wilt U de woningnood oplossen ??
Beloon dan de ouderen die samen gaan wonen ,maar straf ze niet met een korting op de AOW van 400 Euro NETTO
Of ga weer bejaardenhuizen bouwen *O* *O* *O*

https://www.telegraaf.nl/(...)rraad-beter-benutten
[..]

Annemarie van Gaal quoten en niet doorhebben dat ze daarmee pleit voor een beperking van de alleenstaanden AOW.
Zij bedoelt niet dat iedereen ¤ 1.292 bruto per maand krijgt, maar dat iedereen ¤ 883 bruto per maand krijgt, net zoals samenwonenden nu al krijgen.
Wat zij bedoelt is dat alleenstaanden ¤ 400 per maand minder gaan krijgen, niet dat samenwonenden ieder ¤ 400 per maand meer gaan krijgen.

Annemarie van Gaal is zo rechts als maar kan, die pleit echt niet voor hogere AOW :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 6 juni 2021 @ 09:23:23 #225
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199765055
quote:
14s.gif Op zondag 6 juni 2021 09:17 schreef Rene het volgende:
Het gaat over huizen kopen en minder over AOW toch. 'Ik koop nog een huis' is de titel.
MichaelMoore denkt dat de woningnood wel even opgelost kan worden als je AOW-fraude gewoon niet meer bestraft...

Maar ik zal zijn BS volgende keer gewoon rapporteren ipv er op te reageren, als jij het dan weghaalt komt niemand meer in de verleiding erop te reageren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199765204
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 15:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Kan gemakkelijk, want als ze samenwonen besparen ze veel meer dan die 400 euro netto.
Ik vind 400 euro netto per maand een flink bedrag te verliezen om samen te wonen. Naar mijn mening te hoog.
  zondag 6 juni 2021 @ 09:58:37 #227
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199765270
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 09:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Annemarie van Gaal quoten en niet doorhebben dat ze daarmee pleit voor een beperking van de alleenstaanden AOW.
Zij bedoelt niet dat iedereen ¤ 1.292 bruto per maand krijgt, maar dat iedereen ¤ 883 bruto per maand krijgt, net zoals samenwonenden nu al krijgen.
Wat zij bedoelt is dat alleenstaanden ¤ 400 per maand minder gaan krijgen, niet dat samenwonenden ieder ¤ 400 per maand meer gaan krijgen.

Annemarie van Gaal is zo rechts als maar kan, die pleit echt niet voor hogere AOW :')
Klopt , die is zo rechts dat ze zelfs onmiddellijk de huurtoeslag wil afschaffen voor iedereen en de HRA wil handhaven


Maar voor iedereen de AOW op basis zetten dat zou volledig gestoord zijn , dan gaan 30% van de AOW ers failliet
Echter het resultaat is dan dus hetzelfde
quote:
Alleen, dat doen ze niet, want dan worden ze alle drie gekort op hun AOW-uitkering.
Hou daarmee op. Geef iedere oudere hetzelfde basisbedrag aan AOW, ongeacht of je samenwoont of niet
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 6 juni 2021 @ 10:03:10 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199765285
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 09:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Klopt , die is zo rechts dat ze zelfs onmiddellijk de huurtoeslag wil afschaffen voor iedereen en de HRA wil handhaven


Dat lees ik daar niet in , maar het resultaat is dan dus hetzelfde
[..]

Dat is het punt hè, dat jij niet snapt dat "iedereen hetzelfde basisbedrag" betekent dat er volgens de kneiterrechtse Annenarie van Gaal nog maar 1 AOW-bedrag moet zijn, en dat is dan niet het bedrag voor alleenstaanden....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 6 juni 2021 @ 10:12:08 #229
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199765334
quote:
14s.gif Op zondag 6 juni 2021 09:17 schreef Rene het volgende:
Het gaat over huizen kopen en minder over AOW toch. 'Ik koop nog een huis' is de titel.
Het punt is dat alle bejaarden alleen in een groot eengezinswoning wonen , met de huidige woning nood

Dat de AOW korting van 400 euro is slechts een van de oorzaken
De andere is dat de bejaardenhuizen gesloten zijn

https://www.bd.nl/brabant(...)onden-in-woning.html

quote:
Alsjeblíeft, mogen we het bejaardenhuis terug?
DEN-BOSCH - 'Oliedom', zeggen huisartsen over het schrappen van het aloude bejaardenhuis.
Want nu zit er een gapend gat tussen thuis wonen en het verpleeghuis, is er onvoldoende zorg voor kwetsbare ouderen.
Die voelen zich in de steek gelaten.
Zoals Piet uit Alphen en Harry en Gerda uit Waalwijk.


[ Bericht 10% gewijzigd door michaelmoore op 06-06-2021 16:49:02 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator zondag 6 juni 2021 @ 10:26:24 #230
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_199765441
Je punt is gemaakt.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator maandag 7 juni 2021 @ 16:35:29 #231
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199784916
Vanochtend van de verkoper van mijn nieuwe huis een berichtje gekregen met de vraag of we ook een weekje eerder naar de notaris zouden kunnen. Nou ja, dat kan wel :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_199784971
Vandaag weer 2 bezichtigingen gehad, en alles gaat per inschrijving op dit moment -O-
Dus niks te onderhandelen, maar puur op ¤¤¤ (en zonder voorwaarden als het kan). En de verkoopmakelaar probeerde daar een positieve draai aan te geven "om iedereen een kans te geven" :')
  Moderator maandag 7 juni 2021 @ 17:03:59 #233
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199785274
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 16:39 schreef Piles het volgende:
Vandaag weer 2 bezichtigingen gehad, en alles gaat per inschrijving op dit moment -O-
Dus niks te onderhandelen, maar puur op ¤¤¤ (en zonder voorwaarden als het kan). En de verkoopmakelaar probeerde daar een positieve draai aan te geven "om iedereen een kans te geven" :')
Tja, ik ben daar ook tegenaan gelopen toen ik het nieuwe huis kocht. Ik heb gebaseerd op 4 foto's een bod gedaan via de mail, want zodra die vooraankondiging er was en ik zag die 4 foto's wist ik 'dit is het'. Direct de vraagprijs maar wel als bij bezichtiging (want die moesten toen nog gepland worden want het was een vooraankondiging, dus het huis stond nog niet online) bleek dat de rest van het huis ook 'zo was als op de foto's.

Dus niet dat ik daar binnen zou komen en er dan ineens een paarse badkamer in zou zitten of zoiets. Nou werd ik de ochtend erna gebeld door de makelaar dat ik als 'een van de eersten ingepland zou worden'. Daar heb ik op gereageerd 'of ik ben de eerste, of het hoeft niet'.

Ik werd dus de eerste kijker, ik ben gegaan, mijn dochtertje mee genomen en toen ik binnen kwam wist ik het wel. Nou, de rest van het huis bekeken, helemaal prima, en toen kwam het 'ja, dan heb ik hier een inschrijfformulier voor je...'. Nee stop maar, ik doe geen inschrijfformulier, ik verhoog bij deze mijn bod naar X. Dat is ook het eindbod, ik ga verder niet mee in een of andere ratrace, dan heb ik pech gehad, en dit bod is geldig tot morgenmiddag 12.00u.

Toen ik ging stonden de volgende kijkers al aan de deur. De volgende ochtend werd ik gebeld dat de verkopers mijn bod hadden geaccepteerd. Klaar.

Moraal van het verhaal? Gewoon geluk hebben, want je kunt niks afdwingen. Voor hetzelfde geld had mijn aanpak in deze situatie totaal anders uitgepakt, dat kun je van tevoren toch niet weten. :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_199785361
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 17:03 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Tja, ik ben daar ook tegenaan gelopen toen ik het nieuwe huis kocht. Ik heb gebaseerd op 4 foto's een bod gedaan via de mail, want zodra die vooraankondiging er was en ik zag die 4 foto's wist ik 'dit is het'. Direct de vraagprijs maar wel als bij bezichtiging (want die moesten toen nog gepland worden want het was een vooraankondiging, dus het huis stond nog niet online) bleek dat de rest van het huis ook 'zo was als op de foto's.

Dus niet dat ik daar binnen zou komen en er dan ineens een paarse badkamer in zou zitten of zoiets. Nou werd ik de ochtend erna gebeld door de makelaar dat ik als 'een van de eersten ingepland zou worden'. Daar heb ik op gereageerd 'of ik ben de eerste, of het hoeft niet'.

Ik werd dus de eerste kijker, ik ben gegaan, mijn dochtertje mee genomen en toen ik binnen kwam wist ik het wel. Nou, de rest van het huis bekeken, helemaal prima, en toen kwam het 'ja, dan heb ik hier een inschrijfformulier voor je...'. Nee stop maar, ik doe geen inschrijfformulier, ik verhoog bij deze mijn bod naar X. Dat is ook het eindbod, ik ga verder niet mee in een of andere ratrace, dan heb ik pech gehad, en dit bod is geldig tot morgenmiddag 12.00u.

Toen ik ging stonden de volgende kijkers al aan de deur. De volgende ochtend werd ik gebeld dat de verkopers mijn bod hadden geaccepteerd. Klaar.

Moraal van het verhaal? Gewoon geluk hebben, want je kunt niks afdwingen. Voor hetzelfde geld had mijn aanpak in deze situatie totaal anders uitgepakt, dat kun je van tevoren toch niet weten. :)
Juist door dat ongezien bieden houd je het in stand. #inb4iemandandershetzegt
  Moderator maandag 7 juni 2021 @ 17:22:14 #235
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199785512
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 17:13 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Juist door dat ongezien bieden houd je het in stand. #inb4iemandandershetzegt
Maar dat is niet mijn probleem, want ik heb het enige huis dat ik wilde hebben toen ik het voorbij zag komen. :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_199785889
quote:
14s.gif Op zondag 6 juni 2021 09:17 schreef Rene het volgende:
Het gaat over huizen kopen en minder over AOW toch. 'Ik koop nog een huis' is de titel.
De titel is sowieso aangepast dit deel, en het is ondertussen weer boomer central geworden. Jammer wel.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_199786330
quote:
16s.gif Op maandag 7 juni 2021 17:54 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

De titel is sowieso aangepast dit deel, en het is ondertussen weer boomer central geworden. Jammer wel.
Yup. Want iedere jongere zit in een jankhoek 😂
pi_199786360
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 18:39 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Yup. Want iedere jongere zit in een jankhoek 😂
Terecht. Maar wel jammer, eerst waren hier nog wel veel starters te vinden.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator maandag 7 juni 2021 @ 18:51:18 #239
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199786485
quote:
16s.gif Op maandag 7 juni 2021 18:41 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Terecht. Maar wel jammer, eerst waren hier nog wel veel starters te vinden.
Maar net als met huizen kopen draait het ook in dit topic niet alleen maar om starters.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_199786506
quote:
16s.gif Op maandag 7 juni 2021 18:41 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Terecht. Maar wel jammer, eerst waren hier nog wel veel starters te vinden.
Ik doelde er op dat ik (die de titel aanpassen deed) by far een Boomer ben 😂
  Moderator maandag 7 juni 2021 @ 19:00:33 #241
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199786578
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 18:52 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ik doelde er op dat ik (die de titel aanpassen deed) by far een Boomer ben 😂
Maar dat was toch aan inflatie onderhevig, die benaming?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_199786615
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 17:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar dat is niet mijn probleem, want ik heb het enige huis dat ik wilde hebben toen ik het voorbij zag komen. :)
Ja, je bent blij dat jij je zaken op orde hebt en de mensen die wat jonger zijn (en de kans ook nog niet hebben gehad) niet, we snappen het wel
pi_199786680
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 17:03 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Tja, ik ben daar ook tegenaan gelopen toen ik het nieuwe huis kocht. Ik heb gebaseerd op 4 foto's een bod gedaan via de mail, want zodra die vooraankondiging er was en ik zag die 4 foto's wist ik 'dit is het'. Direct de vraagprijs maar wel als bij bezichtiging (want die moesten toen nog gepland worden want het was een vooraankondiging, dus het huis stond nog niet online) bleek dat de rest van het huis ook 'zo was als op de foto's.

Dus niet dat ik daar binnen zou komen en er dan ineens een paarse badkamer in zou zitten of zoiets. Nou werd ik de ochtend erna gebeld door de makelaar dat ik als 'een van de eersten ingepland zou worden'. Daar heb ik op gereageerd 'of ik ben de eerste, of het hoeft niet'.

Ik werd dus de eerste kijker, ik ben gegaan, mijn dochtertje mee genomen en toen ik binnen kwam wist ik het wel. Nou, de rest van het huis bekeken, helemaal prima, en toen kwam het 'ja, dan heb ik hier een inschrijfformulier voor je...'. Nee stop maar, ik doe geen inschrijfformulier, ik verhoog bij deze mijn bod naar X. Dat is ook het eindbod, ik ga verder niet mee in een of andere ratrace, dan heb ik pech gehad, en dit bod is geldig tot morgenmiddag 12.00u.

Toen ik ging stonden de volgende kijkers al aan de deur. De volgende ochtend werd ik gebeld dat de verkopers mijn bod hadden geaccepteerd. Klaar.

Moraal van het verhaal? Gewoon geluk hebben, want je kunt niks afdwingen. Voor hetzelfde geld had mijn aanpak in deze situatie totaal anders uitgepakt, dat kun je van tevoren toch niet weten. :)
Ik heb het vorig jaar ook min of meer zo aangepakt, met succes.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_199786758
https://www.volkskrant.nl(...)-overboden~b805caa8/

‘Een huis waar we zijn geweest, is naar iemand gegaan die 120 duizend euro had overboden’

Zes stellen zoeken in de omgeving van Den Bosch naar hun eerste woning. Fotograaf Marcel van den Bergh ging met ze mee op stap. Hoe vergaat de zoektocht van deze starters op de overspannen huizenmarkt? ‘Als een woning online komt, kun je niet nadenken, je moet meteen bellen.’
pi_199786982
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 19:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar dat was toch aan inflatie onderhevig, die benaming?
Riant.

quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 19:13 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)-overboden~b805caa8/

‘Een huis waar we zijn geweest, is naar iemand gegaan die 120 duizend euro had overboden’

Zes stellen zoeken in de omgeving van Den Bosch naar hun eerste woning. Fotograaf Marcel van den Bergh ging met ze mee op stap. Hoe vergaat de zoektocht van deze starters op de overspannen huizenmarkt? ‘Als een woning online komt, kun je niet nadenken, je moet meteen bellen.’
Wat ik in dit verhaal mis, er is bij inschrijving geboden. Er is dus niet over diegene heen geboden (suggestieve titel) en als tweede is in de genoemde regionen de vraagprijs en de verkoopprijs dermate stelselmatig uit balans dat je niet van enorm overbieden kunt spreken, maar als je feitelijk gaat kijken een stuk beperkter.

Net als dat laatste stel trouwens: nee buiten den Bosch kijk ik niet. Nee net als die halve regio niet, raar hé dat het lastig gaat 😂
  Moderator maandag 7 juni 2021 @ 19:34:49 #246
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199787101
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 19:04 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]

Ja, je bent blij dat jij je zaken op orde hebt en de mensen die wat jonger zijn (en de kans ook nog niet hebben gehad) niet, we snappen het wel
Nee, ik ben niet blij dat de starters 'hun zaken niet op orde hebben'. Het boeit me gewoon niet. En als jij straks een huis hebt kunnen kopen, dan interesseert jou dat ook niet, want immers, jíj hebt wel een huis kunnen kopen en dan is het voor de rest jammer maar helaas.

Jij kunt bezig gaan met inrichten en de rest die achter het net vist niet, maar dat zal jou dan echt een rotzorg zijn.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator maandag 7 juni 2021 @ 19:35:37 #247
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199787113
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 19:08 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik heb het vorig jaar ook min of meer zo aangepakt, met succes.
Ja, maar er zijn natuurlijk net zo veel verhalen waarbij die aanpak niet werkte, zo is het ook.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_199787122
Ik ga over een jaartje (of over een maandje) afhankelijk van of we overbrugging kunnen krijgen, ook meedoen aan deze soap. Aangezien ons nieuwe huis net zo opgeblazen is qua prijs, zal ik elke euro uit ons huidige huis moeten halen. Wat ik daar principieel ook van vind.
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
  Moderator maandag 7 juni 2021 @ 19:36:42 #249
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199787127
quote:
1s.gif Op maandag 7 juni 2021 19:27 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Riant.

Ja, het lijkt een beetje te gaan van de leeftijdsgroep die het altijd was naar 'iedereen die wél een huis heeft kunnen kopen'. Maar ik kan het mis hebben.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_199787228
Kan iemand iets zinnigs zeggen over courtage bij verkoop woning?

Nu aanbod makelaar 1,45% incl foto’s en btw. Is dat een beetje schappelijk? Vraagprijs wordt 1,1 dus mij ontgaat waarom al die makelaar ongeacht vraagprijs hetzelfde percentage vragen.

Ik wil de makelaar kietelen om het maximale eruit te halen, dus als iemand advies heeft dan hoor ik dat heel graag.

Van buurman weet ik dat zijn makelaar vorig jaar begon met 2% en daar werd het 1,65% zonder staffel

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2021 19:47:17 ]
pi_199787297
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 19:36 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, het lijkt een beetje te gaan van de leeftijdsgroep die het altijd was naar 'iedereen die wél een huis heeft kunnen kopen'. Maar ik kan het mis hebben.
Nee gewoon ouwe lullen. :o


Was altijd al zo hoor.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_199787443
quote:
1s.gif Op maandag 7 juni 2021 19:45 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Kan iemand iets zinnigs zeggen over courtage bij verkoop woning?

Nu aanbod makelaar 1,45% incl foto’s en btw. Is dat een beetje schappelijk? Vraagprijs wordt 1,1 dus mij ontgaat waarom al die makelaar ongeacht vraagprijs hetzelfde percentage vragen.

Ik wil de makelaar kietelen om het maximale eruit te halen, dus als iemand advies heeft dan hoor ik dat heel graag.

Van buurman weet ik dat zijn makelaar vorig jaar begon met 2% en daar werd het 1,65% zonder staffel
Onze makelaar had een vaste prijs voor foto’s, advertentie etc
Wij hadden een vast bedrag tot verkoopprijs x en 10% van alles daarboven (het vaste bedrag was ongeveer 0,85% van verkoopprijs x)
  Moderator maandag 7 juni 2021 @ 20:02:22 #253
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199787461
quote:
16s.gif Op maandag 7 juni 2021 19:52 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nee gewoon ouwe lullen. :o

Was altijd al zo hoor.
Naja, als dat altijd al was, dan refereer je neem ik aan aan de definitie die voor boomers staat, en dat zijn dan mensen die grofweg zijn geboren tussen 1945 en 1955?

Want dan is nog maar eens bevestigd dat ik toch geen boomer ben dan want ik kom niet eens in de buurt van dat geboortejaar :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_199787577
Voor degenen die veel waarde hechten aan definities, het is niet per se leeftijdsgebonden, met alleen een boomermentaliteit kun je ook boomer zijn.
quote:
boo·mer (de; m,v; meervoud: boomers)
1
(jongerentaal) persoon, m.n. van gevorderde leeftijd, met ouderwetse denkbeelden of conservatieve opvattingen; = fossiel
Bron: https://www.vandale.nl/gr(...)nds/betekenis/boomer
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199787588
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 20:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Naja, als dat altijd al was, dan refereer je neem ik aan aan de definitie die voor boomers staat, en dat zijn dan mensen die grofweg zijn geboren tussen 1945 en 1955?

Want dan is nog maar eens bevestigd dat ik toch geen boomer ben dan want ik kom niet eens in de buurt van dat geboortejaar :P
Hier op Fok! valt iedereen met een geboortejaar voor 1985 in de categorie boomers.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  Moderator maandag 7 juni 2021 @ 20:14:14 #256
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199787605
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 20:12 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Hier op Fok! valt iedereen met een geboortejaar voor 1985 in de categorie boomers.
Wat is er speciaal aan 1985 dan?
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator maandag 7 juni 2021 @ 20:19:01 #257
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199787665
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 20:11 schreef Stepperoller het volgende:
Voor degenen die veel waarde hechten aan definities, het is niet per se leeftijdsgebonden, met alleen een boomermentaliteit kun je ook boomer zijn.
[..]

Bron: https://www.vandale.nl/gr(...)nds/betekenis/boomer
Ah oke. Naja, als er gewoon voor uitkomen dat je niet druk maken over een groep waar je zelf niet in valt als het op huizen kopen aankomt in plaats van politiek correcte reacties te geven onder 'boomer' valt, dan ben ik er wel een ja, prima.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_199787687
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 20:14 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat is er speciaal aan 1985 dan?
Is een arbitraire inschatting van mij. Gebaseerd op het feit dat ik (1979) hier ook al voor boomer ben uitgemaakt o|O
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  Moderator maandag 7 juni 2021 @ 20:29:56 #259
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199787816
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 20:20 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Is een arbitraire inschatting van mij. Gebaseerd op het feit dat ik (1979) hier ook al voor boomer ben uitgemaakt o|O
Allright.

Naja, weet je, kijk, het IS kut als je er niet tussen komt. Dat kan ik me zeer zeker voorstellen. Dat is frustrerend, vermoeiend, kut, zeker als je geconfronteerd wordt met mensen om je heen die het wél gelukt is of die gewoon eerder geboren zijn of weet ik veel wat, natuurlijk is dat vervelend.

Maar daar vervolgens daar een bepaalde benaming aanhangen zet 0,0 zoden aan de dijk en lijkt vooral het doel te hebben om die 'boomers' op een negatieve manier weg te zetten. Kan, mag, maar daar bereik je natuurlijk helemaal niets mee uiteindelijk. Hoogstens wat frustratie van je af kunnen typen. Naja, dat is ook wat waard.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_199787968
Hier was het 1,1% van de vraagprijs + 6% bonus over het overboden bedrag. Dat is wel een motivatie natuurlijk.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_199788017
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 20:38 schreef Clubsoda het volgende:
Hier was het 1,1% van de vraagprijs + 6% bonus over het overboden bedrag. Dat is wel een motivatie natuurlijk.
Ook in deze tijd?
pi_199788073
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 20:41 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ook in deze tijd?
Vorig jaar.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_199788156
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 20:44 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Vorig jaar.
Ah ja, dan is het lonend om tegen bieders te zeggen dat ze nog iets meer moeten bieden, willen ze de woning krijgen.
  Moderator maandag 7 juni 2021 @ 20:55:37 #264
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199788216
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 20:50 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ah ja, dan is het lonend om tegen bieders te zeggen dat ze nog iets meer moeten bieden, willen ze de woning krijgen.
Ja kopers blij, verkopers blij, helemaal top.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_199788718
quote:
16s.gif Op maandag 7 juni 2021 19:52 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nee gewoon ouwe lullen. :o


Was altijd al zo hoor.
Hoe oud ben je?
pi_199788738
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 20:38 schreef Clubsoda het volgende:
Hier was het 1,1% van de vraagprijs + 6% bonus over het overboden bedrag. Dat is wel een motivatie natuurlijk.
Vandaar die lage vraagprijs 😂😂😂
  maandag 7 juni 2021 @ 21:34:16 #267
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199788838
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 21:27 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Vandaar die lage vraagprijs 😂😂😂
Ja, dat idd.... allemaal een lekker lage vraagprijs om mensen te lokken maar vooral om te zorgen dat de makelaar z'n extra bonus kan halen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199788853
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 20:11 schreef Stepperoller het volgende:
Voor degenen die veel waarde hechten aan definities, het is niet per se leeftijdsgebonden, met alleen een boomermentaliteit kun je ook boomer zijn.
[..]

Bron: https://www.vandale.nl/gr(...)nds/betekenis/boomer
Ah ja, het woordenboek heeft de definitie van de yuppen en de zoomers overgenomen. #boomertalk
  Moderator maandag 7 juni 2021 @ 21:35:54 #269
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_199788868
lief zijn dames en heren. Handtasjes thuislaten. Boomer of niet. Gewoon lief zijn. Keej?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_199788939
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 21:26 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Hoe oud ben je?
Ben je mij aan het kinderlokken? :(
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_199789028
quote:
16s.gif Op maandag 7 juni 2021 21:39 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ben je mij aan het kinderlokken? :(
Nee nee, groomen kan pas als ik weet hoe oud je bent
  Moderator maandag 7 juni 2021 @ 21:46:00 #272
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_199789037
}:| !!!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_199789187
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 21:27 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Vandaar die lage vraagprijs 😂😂😂
De vraagprijs was prima :Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_199789208
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 21:57 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

De vraagprijs was prima :Y
Ik bedoelde de gemiddelde markttendens.

quote:
8s.gif Op maandag 7 juni 2021 21:46 schreef Rene het volgende:
}:| !!!
Volgend de algemene voorwaarden kan ik niet groomen toch 😝
pi_199789292
Nieuwsuur net gezien, 1,5% van de landbouwgrond (die al 2/3 van Nederland heeft) bebouwen en de druk gaat van de ketel....... doen we niet.
  maandag 7 juni 2021 @ 22:23:34 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199789497
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 22:06 schreef Adrie072 het volgende:
Nieuwsuur net gezien, 1,5% van de landbouwgrond (die al 2/3 van Nederland heeft) bebouwen en de druk gaat van de ketel....... doen we niet.
Klopt, het stelt echt niets voor wat we zouden moeten bebouwen van de landbouwgrond om voldoende woonruimte te hebben.
Het is echt bizar.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199790134
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 20:29 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Allright.

Naja, weet je, kijk, het IS kut als je er niet tussen komt. Dat kan ik me zeer zeker voorstellen. Dat is frustrerend, vermoeiend, kut, zeker als je geconfronteerd wordt met mensen om je heen die het wél gelukt is of die gewoon eerder geboren zijn of weet ik veel wat, natuurlijk is dat vervelend.

Maar daar vervolgens daar een bepaalde benaming aanhangen zet 0,0 zoden aan de dijk en lijkt vooral het doel te hebben om die 'boomers' op een negatieve manier weg te zetten. Kan, mag, maar daar bereik je natuurlijk helemaal niets mee uiteindelijk. Hoogstens wat frustratie van je af kunnen typen. Naja, dat is ook wat waard.
Het gaat niet om er wel of niet tussen kúnnen komen hè, of het zuur vinden als een ander wel 50 duizend uit eigen portemonnee ophoest om een huis te kopen. Ik weet niet of die persoon een geluksvogel is of uiteindelijk de verliezer.

Het gaat erom dat de huizenmarkt gewoon verziekt is in veel delen van het land, dat heel veel mensen niet (goed) kunnen wonen, dat er nauwelijks betaalbare alternatieven zijn, dat er steeds meer (werkende) daklozen bijkomen, dat geldt niet alleen voor jonge mensen of starters, dat gaat ook niet per definitie over wel of niet een huis kunnen kopen, dat geldt net zo goed voor niet meer kunnen huren en een gebrek aan voldoende sociale huurwoningen.

Het is gewoon echt een groot probleem, dat zou je ook echt wel moeten beseffen vind ik.
  maandag 7 juni 2021 @ 23:26:43 #278
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199790187
Tvp (ik was dit ook van plan maar eigen inleg te hoog nu, maar over een paar jaar misschien alsnog).
Resistance is futile.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 07:06:14 #279
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199790896
Kennelijk gaat het de laatste weken in Arnhen/Nijmegen helemaal los:
https://www.omroepgelderl(...)izarre-overbiedingen
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199790980
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 07:06 schreef Leandra het volgende:
Kennelijk gaat het de laatste weken in Arnhen/Nijmegen helemaal los:
https://www.omroepgelderl(...)izarre-overbiedingen
Ook regio den Bosch overbiedingen van 125.000 euro. :')

https://www.volkskrant.nl(...)-overboden~b805caa8/
pi_199790990
Ik krijg meer en meer spijt dat ik mijn huisje heb verkocht nipt onder vraagprijs bij het uitbreken van de pandemie... :D
  dinsdag 8 juni 2021 @ 07:38:22 #282
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199790997
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 07:36 schreef skrn het volgende:
Ik krijg meer en meer spijt dat ik mijn huisje heb verkocht nipt onder vraagprijs bij het uitbreken van de pandemie... :D
Dat geloof ik onmiddellijk
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 8 juni 2021 @ 08:02:01 #283
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199791097
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 07:36 schreef skrn het volgende:
Ik krijg meer en meer spijt dat ik mijn huisje heb verkocht nipt onder vraagprijs bij het uitbreken van de pandemie... :D
Wij hebben vorig jaar april verkocht, in december 2019 de prijs overeen gekomen, en zijn in een huurappartement gaan zitten tijdens de bouw van ons nieuwe huis.
Met de kennis van nu hadden we beter in het oude huis kunnen blijven, maar je weet het niet en verkocht is verkocht, dan weet je wel wat je hebt.

Plus dat de huur van ons tijdelijke appartement lager is dan de hypotheeklast van ons oude huis, dus we hebben nu meer kunnen sparen.

Daarentegen was dat ondertussen nog weer 50K meer waard geworden.

Geen spijt trouwens, voor ons was dit nog steeds de betere keuze.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199791214
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 23:19 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]

Het gaat niet om er wel of niet tussen kúnnen komen hè, of het zuur vinden als een ander wel 50 duizend uit eigen portemonnee ophoest om een huis te kopen. Ik weet niet of die persoon een geluksvogel is of uiteindelijk de verliezer.

Het gaat erom dat de huizenmarkt gewoon verziekt is in veel delen van het land, dat heel veel mensen niet (goed) kunnen wonen, dat er nauwelijks betaalbare alternatieven zijn, dat er steeds meer (werkende) daklozen bijkomen, dat geldt niet alleen voor jonge mensen of starters, dat gaat ook niet per definitie over wel of niet een huis kunnen kopen, dat geldt net zo goed voor niet meer kunnen huren en een gebrek aan voldoende sociale huurwoningen.

Het is gewoon echt een groot probleem, dat zou je ook echt wel moeten beseffen vind ik.
Niet zijn probleem. Moeten ze maar harder werken en/of hun eisen verlagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2021 08:17:38 ]
  Moderator dinsdag 8 juni 2021 @ 10:37:41 #285
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199792686
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 08:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wij hebben vorig jaar april verkocht, in december 2019 de prijs overeen gekomen, en zijn in een huurappartement gaan zitten tijdens de bouw van ons nieuwe huis.
Met de kennis van nu hadden we beter in het oude huis kunnen blijven, maar je weet het niet en verkocht is verkocht, dan weet je wel wat je hebt.

Plus dat de huur van ons tijdelijke appartement lager is dan de hypotheeklast van ons oude huis, dus we hebben nu meer kunnen sparen.

Daarentegen was dat ondertussen nog weer 50K meer waard geworden.

Geen spijt trouwens, voor ons was dit nog steeds de betere keuze.
Hindsight is 20/20. Het is altijd een beetje een gok.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_199792759
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 20:38 schreef Clubsoda het volgende:
Hier was het 1,1% van de vraagprijs + 6% bonus over het overboden bedrag. Dat is wel een motivatie natuurlijk.
Ik betaal 0,75% en 10% voor het deel boven de verwachte verkoopprijs. Dit was nog wel zo'n 40k lager dan de vraagprijs. Uiteindelijk voor vraagprijs verkocht (onderhoud voorbehoud nog) dus gaat me alsnog wel richting de 10k kosten. Maar ben tevreden :P
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 8 juni 2021 @ 10:47:12 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199792816
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 10:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hindsight is 20/20. Het is altijd een beetje een gok.
Ja daarom, en ik vond het een beetje teveel geld om mee te gokken, anders had ik vorig jaar april wel Bitcoin van de overwaarde gekocht... had ik dat maar gedaan :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 8 juni 2021 @ 10:47:43 #288
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199792822
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 10:42 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik betaal 0,75% en 10% voor het deel boven de verwachte verkoopprijs. Dit was nog wel zo'n 40k lager dan de vraagprijs. Uiteindelijk voor vraagprijs verkocht (onderhoud voorbehoud nog) dus gaat me alsnog wel richting de 10k kosten. Maar ben tevreden :P
Gaat dat zo in delen van Nederland ja? Dat is dan in dit deel van Nederland niet, of bij deze makelaar niet. Vooraf besproken wat zijn gage was, en hij kwam zelf met 1% NADAT hij had gezegd dat mijn huis 'direct weg' zou zijn. Dus toen vroeg ik hem hoe hij die 1% naar mij toe wilde verantwoorden als zij een extern bedrijf inschakelden om de foto's te maken dus dat deed hij ook niet zelf.

Effectief zou hij dus alleen de tekst schrijven voor een huis wat zichzelf zou verkopen volgens hem, waar ik wel input voor mocht leveren, dus het kwam er op neer dat als ik wilde, hij de tekst neer zou zetten die ik wilde, dus nogmaals de vraag hoe hij die 1% kon verantwoorden. Dat kon ie niet echt, dus gewoon vast bedrag afgesproken wat < 1% was.

Ik ga natuurlijk geen geld weg gooien. Er is helemaal niet eens gesproken over een % over alles wat boven de vraagprijs werd geboden, en daar was ik ook niet mee akkoord gegaan.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_199792885
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 10:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Gaat dat zo in delen van Nederland ja? Dat is dan in dit deel van Nederland niet, of bij deze makelaar niet. Vooraf besproken wat zijn gage was, en hij kwam zelf met 1% NADAT hij had gezegd dat mijn huis 'direct weg' zou zijn. Dus toen vroeg ik hem hoe hij die 1% naar mij toe wilde verantwoorden als zij een extern bedrijf inschakelden om de foto's te maken dus dat deed hij ook niet zelf.

Effectief zou hij dus alleen de tekst schrijven voor een huis wat zichzelf zou verkopen volgens hem, waar ik wel input voor mocht leveren, dus het kwam er op neer dat als ik wilde, hij de tekst neer zou zetten die ik wilde, dus nogmaals de vraag hoe hij die 1% kon verantwoorden. Dat kon ie niet echt, dus gewoon vast bedrag afgesproken wat < 1% was.

Ik ga natuurlijk geen geld weg gooien. Er is helemaal niet eens gesproken over een % over alles wat boven de vraagprijs werd geboden, en daar was ik ook niet mee akkoord gegaan.
Oh je hebt zeker gelijk dat het veel te veel geld is voor wat ze eigenlijk doen.... heb ook helemaal geen hoge pet op van makelaars.

Ik had de keuze tussen 0,85% over verkoopprijs of 0,75% en dan 10% boven een vooraf bepaalde waarde. Kwam er op neer dat die eerste eigenlijk betere keuze was maar ik koos toch voor die laatste omdat ik allang blij zou zijn als ik zo'n hoog bedrag ervoor zou krijgen (is wel een woning met hoger dan gemiddelde marktwaarde, dus gingen niet van overbieden uit).

Beetje zelfde redenering als dat ik mijn eigen risico van zorgverzekering niet ga verhogen. Week later heb je kanker en kost het je ook nog meer geld.....
Facts don't care about your feelings
  Moderator dinsdag 8 juni 2021 @ 11:01:40 #290
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199792992
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 10:52 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Oh je hebt zeker gelijk dat het veel te veel geld is voor wat ze eigenlijk doen.... heb ook helemaal geen hoge pet op van makelaars.

Ik had de keuze tussen 0,85% over verkoopprijs of 0,75% en dan 10% boven een vooraf bepaalde waarde. Kwam er op neer dat die eerste eigenlijk betere keuze was maar ik koos toch voor die laatste omdat ik allang blij zou zijn als ik zo'n hoog bedrag ervoor zou krijgen (is wel een woning met hoger dan gemiddelde marktwaarde, dus gingen niet van overbieden uit).

Beetje zelfde redenering als dat ik mijn eigen risico van zorgverzekering niet ga verhogen. Week later heb je kanker en kost het je ook nog meer geld.....
Nee, ik had er ook niet zo'n hoge pet van op, en dat werd nog maar eens bevestigd door de gang van zaken omtrent de verkoop. Die verkoop was snel. Hij is effectief dus maar 1 dag in mijn huis geweest toen kijkers kwamen, want daar zat direct al 'het bod' bij dus geaccepteerd en alle andere bezichtigingen afgezegd want dat was niet meer nodig.

Dan moest ik de tekst daadwerkelijk op meerdere punten verbeteren, en dan wilde hij ook nog eens 1% hebben oorspronkelijk. Ik ben blij dat ik dat naar beneden heb gepraat. Maar ja, ze vragen het, want ze komen er meestal mee weg. Dat mogen ze vragen, maar ik mag daar ook niet mee akkoord gaan :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_199797503
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 11:01 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, ik had er ook niet zo'n hoge pet van op, en dat werd nog maar eens bevestigd door de gang van zaken omtrent de verkoop. Die verkoop was snel. Hij is effectief dus maar 1 dag in mijn huis geweest toen kijkers kwamen, want daar zat direct al 'het bod' bij dus geaccepteerd en alle andere bezichtigingen afgezegd want dat was niet meer nodig.

Dan moest ik de tekst daadwerkelijk op meerdere punten verbeteren, en dan wilde hij ook nog eens 1% hebben oorspronkelijk. Ik ben blij dat ik dat naar beneden heb gepraat. Maar ja, ze vragen het, want ze komen er meestal mee weg. Dat mogen ze vragen, maar ik mag daar ook niet mee akkoord gaan :P
Maar had je dat vantevoren wel afgesproken met de makelaar?

Jij lijkt wel het type dat als omgekeerd jij de makelaar zou zijn geweest. dat je dan wel op je strepen gaat staan en wel die 1% gaat eisen uit principe.
  Moderator dinsdag 8 juni 2021 @ 17:34:00 #292
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199797635
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 17:19 schreef TFL het volgende:

[..]

Maar had je dat vantevoren wel afgesproken met de makelaar?

Jij lijkt wel het type dat als omgekeerd jij de makelaar zou zijn geweest. dat je dan wel op je strepen gaat staan en wel die 1% gaat eisen uit principe.
Wat had ik afgesproken?

Ja wat jou wel of niet lijkt heb ik geen boodschap aan.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_199797847
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 17:19 schreef TFL het volgende:

[..]

Maar had je dat vantevoren wel afgesproken met de makelaar?

Jij lijkt wel het type dat als omgekeerd jij de makelaar zou zijn geweest. dat je dan wel op je strepen gaat staan en wel die 1% gaat eisen uit principe.
Als ik als makelaar perse 1% wil hebben omdat dat mijn tarief is dan had hij een andere klant mogen zoeken. Maar als ik voor dezelfde dienstverlening als bij makelaar1.nl ineens 4000¤ mag lappen IPV 500, dan ga ik als klant daar natuurlijk wel iets van vinden. Helemaal als de makelaar zelf 0 werk inschat.
pi_199797996
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 17:34 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat had ik afgesproken?

Ja wat jou wel of niet lijkt heb ik geen boodschap aan.
Welk percentage heb je uiteindelijk met je makelaar afgesproken.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 18:11:38 #295
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199798000
Dat die makelaars geen tekst zonder absurde spelfouten kunnen afleveren vind ik wel bizar voor de vele duizenden euro's die ze voor hun werk (onder andere een wervende tekst schrijven) willen hebben.
Met hun "het huis verkeerd in uitstekende staat van onderhoud". Echt, gooi jezelf weg of huur een tekstschrijver in...

Je zult ¤ 10.000 moeten aftikken voor een dagje bezichtigingen en een crappy tekst omdat je huis zichzelf wel verkoopt... :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199798093
Genoeg makelaars die geen spelfouten maken. Zij kunnen we ook niks aan doen dat de markt een gekkenhuis is.

De meeste nemen een makelaar uit gemak.

Ik was tevreden met de mijne. Altijd bereikbaar, goed advies qua biedingen, goed advies over aantrekkelijk maken woning voor de foto's. Deed hij niet zelf. Hij was er wel bij en bemoeide zich ermee. Leuke tekst had hij gemaakt. Geen hoofdpijn.
  Moderator dinsdag 8 juni 2021 @ 18:27:20 #297
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199798144
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 17:57 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Als ik als makelaar perse 1% wil hebben omdat dat mijn tarief is dan had hij een andere klant mogen zoeken. Maar als ik voor dezelfde dienstverlening als bij makelaar1.nl ineens 4000¤ mag lappen IPV 500, dan ga ik als klant daar natuurlijk wel iets van vinden. Helemaal als de makelaar zelf 0 werk inschat.
Ik denk dat hij geen ervaring heeft met een huis vérkopen. Dat is geen 'hand er op', dat wordt gewoon vastgelegd in een contract, en wat daar in komt te staan heb je (ten dele) van tevoren besproken (nl dat deel wat variabel is, zoals bv de gage) dat lees je door, en als je het daar mee eens bent dan onderteken je.

Je kunt niet ondertekenen en dan achteraf ineens moeilijk gaan doen omdat je minder wil betalen. Dat is dan pech, dat had je dan maar van tevoren moeten bedenken.

Nee, ik heb meerdere makelaars hier gehad, die zeiden allemaal grofweg hetzelfde. Nou, dan laat ik zo'n makelaar gewoon vertellen. Vooral niet teveel zeggen, maar wél goed luisteren. Oh prachtig huis dit dat, ik had het al gezien toen ik door het raam keek, blablabla. Gewoon laten lullen. Nou, ze willen die opdracht natuurlijk binnen halen, want daar verdienen zij hun geld mee, dus ze kunnen moeilijk je huis afkraken, of ze moeten dat terug laten komen in de prijs nadat ze je voorzichtig medegedeeld hebben dat het niet zo geweldig is als je zelf denkt.

Dus ze proberen je er van te overtuigen dat zij je huis binnen no time verkocht hebben. Dat is in deze tijd natuurlijk zo, dus zo verrassend is dat niet. Nou, laten vertellen vertellen vertellen, en dan vraagt ie (tenminste, dat deed ie bij mij) wat je zelf in gedachten had. Ik had wel een prijs in gedachten, maar dat ga ik niet zeggen, voor hij iets heeft geroepen.

Nou meerdere makelaars riepen hetzelfde en dat was hoger dan wat ik in mn hoofd had, exclusief dat het voor meer dan dat zou verkopen. Dan komt het zakelijke deel, en het deel waar het hun om gaat, want dat is waar zij het geld op binnen halen. Je betaald hen voor hun diensten. Dus betreffende makelaar zei met droge ogen 1%.

Nou, dan komen van mijn kant de kritische vragen, want je hebt net lopen vertellen hoe snel dit weg is (dat was ook zo) etc, en je hebt me verteld dat jullie met een extern bureau werken dat de foto's maakt, waar ik uiteraard ook voor moet betalen, maar dát zit niet in die 1%, dus dat komt er nog eens bij, dus wat ga jij dan precies doen voor die 1%? Nou, veel verder dan 'de verkooptekst, de rondleiding (joh, dat is gewoon je werk) kom je dan niet, maar jij zegt mij dat dat 1% waard is. Nou, overtuig me daar maar van.

Dat kon ie niet, en dat heb ik dus ook gewoon gezegd. Dus ik heb gezegd dat ik geen % wil, maar een vast bedrag. Daar ging ie dan uiteindelijk mee akkoord. Dát komt dan ook in het contract te staan. Dáár heb ik mijn krabbel onder gezet. Dan kan ik natuurlijk niet achteraf terug komen op datgene waar ik het eerder schriftelijk mee akkoord ben gegaan. Dat doe je niet. Een man een man, een woord een woord.

Dan gaat ie de tekst schrijven. "Die mag je uiteraard zelf van tevoren eerst lezen". Daar ga ik wel vanuit ja. Nou, dan heeft ie alles opgeschreven terwijl we door het huis liepen, en het dan tóch presteren om bepaalde dingen gewoon fout in de tekst te zetten. Fout jaar van de oven bijvoorbeeld. Gewoon niét vermelden dat het huis zonnepanelen heeft, dat soort dingen. Dan ga ik wel denken 'en jij vroeg wel 1%'.

Dan komt de 1e bezichtigingsdag, nou, allemaal kijkers gepland. Prima, allemaal positief dit dat. Uiteindelijk hebben de 2e kijkers het ook gekocht want die gunde ik het. Dat bod kwam snel, zonder voorbehouden, boven vraagprijs. Ik wist wat ik wilde hebben, zij zaten daar boven, ik had al een ander huis gekocht, prima, deal. Maak de papieren maar in orde.

Dus effectief heb je me stroop om de mond proberen te smeren, geroepen hoe snel het weg zou zijn (daar had ie gelijk in), de foto's bereken je apart (is prima), de tekst bevat meerdere fouten, en daar wil je wel 1% van de verkoopprijs hebben? Ja, dan denk ik achteraf 'blij dat ik dat ik gezegd heb dat ik dat te duur vindt voor wat hij er voor heeft moeten doen' en ook dat (vaste) bedrag heeft ie gewoon bij wijze van zonder enkele moeite gekregen. Ik vind niet dat ik daar 1% voor hoef te betalen want sure, hij heeft mij niet nodig, maar ik hém ook niet, dus dan zoek ik wel een andere partij als het daar op aan komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door CoolGuy op 08-06-2021 18:38:24 ]
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator dinsdag 8 juni 2021 @ 18:30:16 #298
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199798187
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 18:11 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Welk percentage heb je uiteindelijk met je makelaar afgesproken.
Geen, gewoon een vast bedrag. Dat kun je natuurlijk ook uitdrukken in een % van de uiteindelijke prijs, maar dat is een stuk minder dan dan 1%. Ik zal dat eens even snel uitrekenen.

Edit: 0.69% van de vraagprijs, dus niet van de uiteindelijke verkoopprijs.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator dinsdag 8 juni 2021 @ 18:34:50 #299
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199798242
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 18:11 schreef Leandra het volgende:
Dat die makelaars geen tekst zonder absurde spelfouten kunnen afleveren vind ik wel bizar voor de vele duizenden euro's die ze voor hun werk (onder andere een wervende tekst schrijven) willen hebben.
Met hun "het huis verkeerd in uitstekende staat van onderhoud". Echt, gooi jezelf weg of huur een tekstschrijver in...

Je zult ¤ 10.000 moeten aftikken voor een dagje bezichtigingen en een crappy tekst omdat je huis zichzelf wel verkoopt... :{
Nou, dat dus. Dan ben ik liever vooraf even kritisch, en dan maar even een ongemakkelijk moment, maar ik hoef natuurlijk geen ja en amen te zeggen op een willekeurig bedrag dat hij op tafel gooit.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_199798317
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 18:30 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Geen, gewoon een vast bedrag. Dat kun je natuurlijk ook uitdrukken in een % van de uiteindelijke prijs, maar dat is een stuk minder dan dan 1%. Ik zal dat eens even snel uitrekenen.

Edit: 0.69% van de vraagprijs, dus niet van de uiteindelijke verkoopprijs.
Stel dat je vraagprijs 3 ton betrof. 0.69 op die vraagprijs is dan nogsteeds zo'n 2000 euro gage. Voor 1 dag bezichtigen.
  Moderator dinsdag 8 juni 2021 @ 18:45:34 #301
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199798343
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 18:41 schreef TFL het volgende:

[..]

Stel dat je vraagprijs 3 ton betrof. 0.69 op die vraagprijs is dan nogsteeds zo'n 2000 euro gage. Voor 1 dag bezichtigen.
Dat is correct. Maar op de 1% die hij vroeg is dat wel grofweg 1000 euro minder.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')