abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199745540
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 19:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die zijn er wel, ze zijn niet allemaal zo pauperig dat ze denken dat ze met een vermogen en goed pensioen wel in een sociale huurwoning kunnen.

Maar goed, je zat dus weer te zwetsen.
800 euro voor huur dat is geld weggooien
pi_199745563
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 06:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik kan serieus wel huilen om die klote overspannen huizenmarkt (not pardon my words). We willen zo graag verhuizen en een woning kopen. Al verschillende keren een bod gedaan en elke keer waren we niet de hoogste. Ja, ook flink overboden. Ondertussen betalen we 800 euro huur voor een huis met twee slaapkamers en een flinke zolder. Elk jaar krijgen we een huurverhoging, dus volgend jaar zal dat weer meer zijn.

Ik heb ondertussen de hoop verloren dat dit ooit beter gaat worden. Of in ieder geval te doen.
Eind twintigers proeven hoe het is wanneer mensen inhalig lopen doen. Hoe dit een markt flink verziekt. Dit geeft mij hoop dat de volgende generatie in de toekomst minder overspannen gzal bieden op huizen. De inhalige profiteurs nu denken nieteens na over hoe hun kinderen nog aan een redelijke woning moeten komen.
pi_199745568
Grrrr ik had de vraagprijs geboden bij een woning die al maand te koop stond en nog geen biedingen had gehad. Weigeren ze alsnog ;(

quote:
Ik kan serieus wel huilen om die klote overspannen huizenmarkt (not pardon my words). We willen zo graag verhuizen en een woning kopen. Al verschillende keren een bod gedaan en elke keer waren we niet de hoogste. Ja, ook flink overboden. Ondertussen betalen we 800 euro huur voor een huis met twee slaapkamers en een flinke zolder. Elk jaar krijgen we een huurverhoging, dus volgend jaar zal dat weer meer zijn.

JANKERD het is al 100 jaar zo dat mensen graag willen verhuizen. Niks mis met een prima woning voor 800 huur.. Mening mens op deze aardbodem moet het met minder doen.
Facts don't care about your feelings
pi_199745593
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 18:31 schreef TFL het volgende:

[..]

Eind twintigers proeven nu hoe het is wanneer mensen inhalig doen. Hoe dit ern markt verziekt. Geeft mij hoop dat de volgende generatie in de toekomst minder overspannen gzal gaan bieden. De inhalige profiteurs nu denken nieteens na over hoe hun kinderen nog aan een redelijke woning moeten komen.
Dus je hoopt dat die straks helemaal niet meer bieden en geen woning meer kopen. Of hoe zit dit?
pi_199745644
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 18:34 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Dus je hoopt dat die straks helemaal niet meer bieden en geen woning meer kopen. Of hoe zit dit?
Je leest hier dat partijen zomaar 95000 overbieden ofzo. Dat is hopelijk niet meer houdbaar in de nabije toekomst. Dat mensen gaan zeggen ja fuck you doei dan maar even verder kijken. En dan pas voelen de verkopers en de makelaars dit en normaliseert het hopelijk.

Ik heb zelf een nieuwbouwwoning kunnen kopen dus ik hoef mij er niet druk om te maken. Maar ik vind de markt wel te decadent geworden. Zoals de gehate Wouter Bos zei. De bubbel is te wijten aan inhalige mensen zelf die maar blijven lenen. En elke bubbel klapt een keer. Iedereen vindt het normaal om als een gek te lopen profiteren omdat het iedereen het doet tot de boel klapt. Je kunt niet blijven beweren dat dit een vrije markt is en wat de gek ervoor geeft. Dit is gewoon niet houdbaar.

[ Bericht 12% gewijzigd door TFL op 04-06-2021 18:46:10 ]
pi_199745736
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 18:40 schreef TFL het volgende:

[..]

Je leest hier dat partijen zomaar 95000 overbieden ofzo. Dat is hopelijk niet meer houdbaar in de nabije toekomst. Dat mensen gaan zeggen ja fuck you doei dan maar even verder kijken. En dan pas voelen de verkopers en de makelaars dit en normaliseert het hopelijk.
Zal vast wel weer een keer een kopers markt worden. Helaas heb ik geen glazen bol om te zien wanneer.
pi_199745772
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 18:40 schreef TFL het volgende:

[..]

Ik heb zelf een nieuwbouwwoning kunnen kopen dus ik hoef mij er niet druk om te maken. Maar ik vind de markt wel te decadent geworden. Zoals de gehate Wouter Bos zei. De bubbel is te wijten aan inhalige mensen zelf die maar blijven lenen. En elke bubbel klapt een keer. Iedereen vindt het normaal om als een gek te lopen profiteren omdat het iedereen het doet tot de boel klapt. Je kunt niet blijven beweren dat dit een vrije markt is en wat de gek ervoor geeft. Dit is gewoon niet houdbaar.
Ligt niet aan de bieders. Laat later zelf maar zien dat jij met een ouderwets bod (10% onder vraagprijs) akkoord gaat. Als je dat niet kan garanderen dan ben je zelf net zo inhalig.
pi_199745872
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 18:49 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ligt niet aan de bieders. Laat later zelf maar zien dat jij met een ouderwets bod (10% onder vraagprijs) akkoord gaat. Als je dat niet kan garanderen dan ben je zelf net zo inhalig.
Bieden met een paar duizend boven het bod van de ander noem ik normaal. 50.000 of meer overbieden is gewoon gestoord. En een teken van een verstoorde markt.
pi_199745896
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 18:46 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Zal vast wel weer een keer een kopers markt worden. Helaas heb ik geen glazen bol om te zien wanneer.
Binnen 2 jaar want centrale banken gaan die corona inflatie wel beteugelen met rente stijgingen want de economie loopt ook als een tierelier.

Dat zou evt een aanleiding kunnen zijn voor een beurskrach die dan effect zal hebben op de reële economie. Ik vind de omstandigheden rijp voor een flinke dip eigenlijk.

En deze zal zich wss iets meer op de huizenmarkt gaan richten vanwege het effect van rente op de betaalbaarheid van woningen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199746040
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 18:31 schreef TFL het volgende:

[..]

Eind twintigers proeven hoe het is wanneer mensen inhalig lopen doen. Hoe dit een markt flink verziekt. Dit geeft mij hoop dat de volgende generatie in de toekomst minder overspannen gzal bieden op huizen. De inhalige profiteurs nu denken nieteens na over hoe hun kinderen nog aan een redelijke woning moeten komen.
Tsja, ze huilen totdat ze een huis hebben, daarna switchen ze van links naar rechts en worden ook inhalig. Hier in de UK zie je op veel plekken borden staan dat mensen niet willen dat er meer huizen in hun gebied gebouwd worden. Vaak neergezet door mensen die goedkoop een sociale woning 'gekregen' hebben, nu in huizen zitten die meer dan 3x zoveel waard zijn dan wat zij ervoor betaald hebben, en de woningnood ook hier gewoon erg hoog is.
Als ik 800 euro voor huur kwijt zou zijn voor een huis met 2 slaapkamers en grote zolder zouden we denk ik lekker blijven zitten en sparen. Wij zijn hier ruim 1200 euro kwijt voor 2 slaapkamers een veredelde inloopkast en geen zolder. En dan zitten we nog behoorlijk goedkoop.
pi_199746100
quote:

[..]

Maar het is wel wat de gek er voor geeft. En overbieden is een rare term in deze tijd. Immers de woningen staan gemiddeld te goedkoop op Funda.

quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 18:49 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Gaat hij ook niet weigeren

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 18:56 schreef TFL het volgende:

[..]

Bieden met een paar duizend boven het bod van de ander noem ik normaal. 50.000 of meer overbieden is gewoon gestoord. En een teken van een verstoorde markt.
Mensen bieden niet 50k over een ander heen als ze dat bod weten. Dont worry.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 19:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Tsja, ze huilen totdat ze een huis hebben, daarna switchen ze van links naar rechts en worden ook inhalig. Hier in de UK zie je op veel plekken borden staan dat mensen niet willen dat er meer huizen in hun gebied gebouwd worden. Vaak neergezet door mensen die goedkoop een sociale woning 'gekregen' hebben, nu in huizen zitten die meer dan 3x zoveel waard zijn dan wat zij ervoor betaald hebben, en de woningnood ook hier gewoon erg hoog is.
Als ik 800 euro voor huur kwijt zou zijn voor een huis met 2 slaapkamers en grote zolder zouden we denk ik lekker blijven zitten en sparen. Wij zijn hier ruim 1200 euro kwijt voor 2 slaapkamers een veredelde inloopkast en geen zolder. En dan zitten we nog behoorlijk goedkoop.
Mensen die voor hun eigen parochie preken? Wat raar 😂
  vrijdag 4 juni 2021 @ 19:19:42 #162
40566 Ericr
Livewrong
pi_199746145
De huizenmarkt kent geen cyclisch karakter. Zou niet teveel rekenen op dips.

Heb er twee meegemaakt maar dat zegt meer iets over mijn leeftijd dan de huizenmarkt.

Dips komen sporadisch voor. Valt amper te timen wanneer een nieuwe dip komt.

Eigenlijk boeien dips ook niet. Je klikt je maandlasten zo goed als vast als je koopt en zeker als je kiest voor een lange renteperiode. Dat lukt je niet als je gaat huren.
pi_199746170
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 19:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Het feit dat je 1200 euro voor dat beetje al een ok prijsje vindt. Dit is toch wel een teken dat de huizenmarkt al zo lang verziekt is dat mrnsen woekerprijzen normaal zijn gaan vinden. Dit kan toch niet want dit wordt zo the zien alleen maar erger. Zeg je over een tijd ja 2000 voor dat beetje is een ok prijs. Doei. Niemand vind dat echt normaal tenzij je voor eigen parochie speelt natuurlijk.
pi_199746314
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 19:21 schreef TFL het volgende:

[..]

Het feit dat je 1200 euro voor dat beetje al een ok prijsje vindt. Dit is toch wel een teken dat de huizenmarkt al zo lang verziekt is dat mrnsen woekerprijzen normaal zijn gaan vinden. Dit kan toch niet want dit wordt zo the zien alleen maar erger. Zeg je over een tijd ja 2000 voor dat beetje is een ok prijs. Doei. Niemand vind dat echt normaal tenzij je voor eigen parochie speelt natuurlijk.
Ik zeg niet dat ik het ok vind, ik zeg dat we daarmee behoorlijk goedkoop zitten hier, relatief gezien. In de stad zelf zouden we dat kwijt zijn voor een apartementje met 1 slaapkamer. En de huurbaas is wel relaxed, in 4 jaar geen verhoging geweest, dat scheelt ook wel.
pi_199746410
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 19:33 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik het ok vind, ik zeg dat we daarmee behoorlijk goedkoop zitten hier, relatief gezien. In de stad zelf zouden we dat kwijt zijn voor een apartementje met 1 slaapkamer. En de huurbaas is wel relaxed, in 4 jaar geen verhoging geweest, dat scheelt ook wel.
Dat heeft uiteindelijk precies dezelfde uitwerking op de markt. Niemand vind die bedragen leuk. Maar ze gaan er toch in mee en dat maakt alles overspannen. Zodanig dat kopers in allerijl flink gaan overbieden. Ik ga ervanuit dat de huurmarkt een zeer grote invloed heeft op de koopmarkt.
pi_199746523
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 19:21 schreef TFL het volgende:

[..]

Of het ok is, is afhankelijk van inkomen, locatie etc.

Als je dat voor 1200¤ in hartje Amsterdam kan vinden. Zeker ok! Meen ik oprecht. Ik wil er alleen nog niet misschien wonen, maar voor mij tien miljoen anderen.

Zulke wensen in woongebieden gaat de markt niet oplossen, puur en enkel omdat men er wil wonen.

Ik betaal per maand ook meerdere maandlonen naar Burundi begrippen aan m'n woning. Is dat veel? Ja. Gaan die mensen mij voor gek verklaren? Zeker. Is dat een markteffect. Yup.
pi_199746714
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 19:52 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Of het ok is, is afhankelijk van inkomen, locatie etc.

Als je dat voor 1200¤ in hartje Amsterdam kan vinden. Zeker ok! Meen ik oprecht. Ik wil er alleen nog niet misschien wonen, maar voor mij tien miljoen anderen.

Zulke wensen in woongebieden gaat de markt niet oplossen, puur en enkel omdat men er wil wonen.

Ik betaal per maand ook meerdere maandlonen naar Burundi begrippen aan m'n woning. Is dat veel? Ja. Gaan die mensen mij voor gek verklaren? Zeker. Is dat een markteffect. Yup.
We hoeven hier niet ye vergelijken met de inkomens in Burundi. Je kunt voor Nederlandse inkomensbegrippen al zien dat de prijzen hier niet normaal zijn. Als je maar 1900 netto verdient en je kunt geen woning meer kopen. En wie dit wel allemaal kan betalen die hebben vast een erg hoge hypotheek. Maar een hypotheek is natuurlijk gebakken lucht. De zogenaamde winsten van een ton waar sukkeltjes hier mee lopen te pochen die steken dat direkt in een nieuwe woning. Maar dat is dus allemaal gebakken lucht. Als de prijzen van woningen dalen zien ze hun winst weer verdampen. Of zie ik dit verkeerd.
pi_199747295
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 20:06 schreef TFL het volgende:

[..]

We hoeven hier niet ye vergelijken met de inkomens in Burundi. Je kunt voor Nederlandse inkomensbegrippen al zien dat de prijzen hier niet normaal zijn. Als je maar 1900 netto verdient en je kunt geen woning meer kopen. En wie dit wel allemaal kan betalen die hebben vast een erg hoge hypotheek. Maar een hypotheek is natuurlijk gebakken lucht. De zogenaamde winsten van een ton waar sukkeltjes hier mee lopen te pochen die steken dat direkt in een nieuwe woning. Maar dat is dus allemaal gebakken lucht. Als de prijzen van woningen dalen zien ze hun winst weer verdampen. Of zie ik dit verkeerd.
Een hypotheek en de bijbehorende lening is geen gebakken lucht. Maar iemand die termen als sukkeltjes zo gebruikt op een forum is vast niet te overtuigen.

Met een relatief (mark my words) lager loon is het nooit normaal geweest om een huis te kopen. Die trend is slechts van de laatste tijd dat iedereen perse wil kopen. Het voorbeeld van Burundi is omdat als je meer te besteden hebt je voor je gewenste plek meer gaat betalen. En ja, dan zal jij met 1900¤ niet in hartje Amsterdam een groot huis kunnen kopen nee. Verder weg kan dat wel en anders blijf je maar huren als je locatie gebonden bent totdat je wat ouder bent met een hoger inkomen.

Edit:
Oh 1900 netto zelfs, netto loon zegt niets over wat je kan besteden. Maar doet niets af aan m'n verhaal.
pi_199748493
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 19:42 schreef TFL het volgende:

[..]

Dat heeft uiteindelijk precies dezelfde uitwerking op de markt. Niemand vind die bedragen leuk. Maar ze gaan er toch in mee en dat maakt alles overspannen. Zodanig dat kopers in allerijl flink gaan overbieden. Ik ga ervanuit dat de huurmarkt een zeer grote invloed heeft op de koopmarkt.
Tsja, wat moet je dan? Iemand bied een huis te huur aan voor 1200 euro en dan zeg je: Ik neem het wel, maar voor 600 euro per maand. Take it or leave it. Daar krijg je geen dak van boven je hoofd. Het is gewoon vraag en aanbod. Verruim je de grenzen wat mensen kunnen lenen, dan zal de prijs omhoog gaan, aangezien je de vraag vergroot (of de zakken van de vragers verdiept), maar het aanbod niet verandert.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 22:27:01 #170
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199748706
quote:

[..]

Het is echt kinderlijk om “inhalige mensen” de schuld te geven. Die mensen zijn ook gewoon starters, zo reddeloos als jij.
Beter geef je de schuld aan het regeringsbeleid om zoveel mogelijk bedrijvigheid naar Nederland te halen en daarmee ook honderdduizenden werknemers.
Maar weinig gewone Nederlanders plukken daar de vruchten van.
The End Times are wild
pi_199748709
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 20:06 schreef TFL het volgende:

[..]

Hoog is relatief. Wat ik hoog vind hoef jij niet hoog te vinden, en andersom. Met andere woorden. Als mijn hypotheek 900 euro is maar ik krijg elke maand 9000 euro op mijn rekening gestort is dat 10%. Maar voor jou met 1800 euro is dat 50%. Het zijn dezelfde 900 euro. Is het nu hoog of niet?
pi_199748832
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 22:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is echt kinderlijk om “inhalige mensen” de schuld te geven. Die mensen zijn ook gewoon starters, zo reddeloos als jij.
Beter geef je de schuld aan het regeringsbeleid om zoveel mogelijk bedrijvigheid naar Nederland te halen en daarmee ook honderdduizenden werknemers.
Maar weinig gewone Nederlanders plukken daar de vruchten van.
Blij dat wij geen gewone Nederlanders zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199751559
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 22:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Blij dat wij geen gewone Nederlanders zijn.
houden zo :Y
Arrr!
pi_199752313
quote:

Ik heb ondertussen de hoop verloren dat dit ooit beter gaat worden. Of in ieder geval te doen.
Schandalig inderdaad. Men zou je gratis een vrijstaand huis moeten geven.

Klagen over 800 euro huur voor een eengezinswoning :')
Ga je even diep schamen of zo.
pi_199752895
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 10:17 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Schandalig inderdaad. Men zou je gratis een vrijstaand huis moeten geven.

Klagen over 800 euro huur voor een eengezinswoning :')
Ga je even diep schamen of zo.
Ik snap wat je bedoeld, maar het gaat om het principe. Een dak boven je hoofd is zo ongeveer basisbehoefte nummer 1. Voor huurwoningen staan ellenlange wachtlijsten, sociaal is krankzinnig duur. Dan heb je koopwoningen die ook bizar duur zijn.

Je hebt m.i. als regering zijnde heel hard gefaald als je de mensen in het land waar jij voor in de kamer zit niet op een normale en sociale manier een basisbehoefte kan geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')