Tja, mensen alleen zien als het super positief of negatief is maakt het voor mij niet perse vrienden. Maar schijnbaar ben ik daarin apart.quote:Op woensdag 2 juni 2021 22:10 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Uitzondering?
Ik heb vrienden in de regio's Rotterdam, Almere, Twente en Emmerich.
Mijn moeder is nog altijd 100% onderdeel van een groepje, van 4 schoolvriendinnen. Ondanks de 2 uur reisafstand waar ze al 40 jaar mee te maken heeft.
De frequentie waarmee je elkaar ziet maakt voor een goede vriendschapsband niet uit. Tijdens de hoogtepunten en dieptepunten van het leven ben je er voor elkaar, zorg je voor elkaar en ben je bij elkaar. De onderlinge reisafstand en frequentie waarmee je elkaar ziet is helaas wel van invloed op de hoeveelheid leuke momenten die je samen kunt beleven. En daarmee is verhuizen naar een andere regio wel behoorlijk van invloed op hoe de vriendschap wordt ingevuld.
Dat is zeker een betere vriend dan die gast in dublin.quote:Op woensdag 2 juni 2021 22:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Iemand die jaren kent en die je op komt zoeken in donker Dublin is in mijn boekje een betere vriend dan iemand die in Dublin woont en waar ik guinnes mee drink maar die ik nooit meer zal zien als ik naar Groningen verhuis.
Ja, iemand moet het doen. En tijdens het gesprek voelde het alsnog wel goedquote:Op woensdag 2 juni 2021 22:17 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Je dacht dat is een goede makelaar om als aankoopmakelaar in te schakelen?
Tesla, of AEX, als het goedkoop zou kunnen zou ik Nasdaq danwel SP500 pakken, die Amerikanen zijn nog veel erger dan wij.quote:
Maar Groningen (los van die stomme dorpjes) is ook echt schreeuwend duur hè. Ik zou daar best willen wonen (superleuke stad!), maar het is ook weer heel erg ver van mijn werk af en er is in mijn vakgebied ook niet super veel werk te vinden daar.quote:Op woensdag 2 juni 2021 18:10 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Niet perse oost Groningen
Maar vrienden ben je met 4 jaar toch kwijt zodra ze verkassen of werkkeuzes maken. Kan je net zo goed zelf alvast verkassen.
Ja.. Groningen heeft ook super veel last gehad van vermogende ouders die woningen en appartementen gekocht hebben voor hun kinderen. Het vergunningen beleid is daar echt off geweestquote:Op woensdag 2 juni 2021 23:49 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
[..]
Maar Groningen (los van die stomme dorpjes) is ook echt schreeuwend duur hè. Ik zou daar best willen wonen (superleuke stad!), maar het is ook weer heel erg ver van mijn werk af en er is in mijn vakgebied ook niet super veel werk te vinden daar.
Ik werk in Amsterdam, maar echt: zet een deel van dat kantoor in Groningen neer en ik zou er zo heen verhuizen als de huizenprijzen wat normaler zijn.
Maar helaas. 😜
Die dorpjes zou ik dan weer niet doen; dan huur ik wel in leuke gebieden 😅
Je wilt dus ook gewoon in de stad wonen waar iedereen wil wonen.quote:Op woensdag 2 juni 2021 23:49 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
[..]
Maar Groningen (los van die stomme dorpjes) is ook echt schreeuwend duur hè. Ik zou daar best willen wonen (superleuke stad!), maar het is ook weer heel erg ver van mijn werk af en er is in mijn vakgebied ook niet super veel werk te vinden daar.
Ik werk in Amsterdam, maar echt: zet een deel van dat kantoor in Groningen neer en ik zou er zo heen verhuizen als de huizenprijzen wat normaler zijn.
Maar helaas. 😜
Die dorpjes zou ik dan weer niet doen; dan huur ik wel in leuke gebieden 😅
4.5??? De fuck, jij bent positief!!quote:Op woensdag 2 juni 2021 23:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je wilt dus ook gewoon in de stad wonen waar iedereen wil wonen.
Daarom zijn de prijzen hoog.
En momenteel komt dat vooral door de lage rente, want mensen weten dat ze bedrag ¤ *.***,= aan woonlasten kwijt kunnen zijn en met de huidige rente heb je bij een netto maandlast van ¤ 1.200 per maand veel meer hypotheek dan toen de rente in 2013 op 4,5% zat.
Ja klopt, maar ik ga uit van annuïtair, <90% LTV en 10 jaar vast, er is vast wel iemand die daar met een lagere LTV, en 2 jaar vast bij een budget-hypotheek onder wil gaan zitten als "normaal" percentage in die tijdquote:Op woensdag 2 juni 2021 23:59 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
4.5??? De fuck, jij bent positief!!
Ik meende dat de rente toen nog net iets hoger lag.quote:Op donderdag 3 juni 2021 07:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja klopt, maar ik ga uit van annuïtair, <90% LTV en 10 jaar vast, er is vast wel iemand die daar met een lagere LTV, en 2 jaar vast bij een budget-hypotheek onder wil gaan zitten als "normaal" percentage in die tijd
Combi lage rente + woning tekort versterkt elkaar natuurlijk, met een overschot aan huizen die leegstaan zou het alsnog wel verkocht worden voor lagere prijzen om de simpele reden dat ze niet zo duur zijn om te bouwen als dat er voor een huis wordt betaald.quote:Op woensdag 2 juni 2021 23:55 schreef Leandra het volgende:
En momenteel komt dat vooral door de lage rente, want mensen weten dat ze bedrag ¤ *.***,= aan woonlasten kwijt kunnen zijn en met de huidige rente heb je bij een netto maandlast van ¤ 1.200 per maand veel meer hypotheek dan toen de rente in 2013 op 4,5% zat.
Volgens mij klopt het wel ongeveer, al daalde het toen hard, dus het kan best dat 1 januari 2013 er behoorlijk boven zat en 31 december 2013 er al onder.quote:Op donderdag 3 juni 2021 16:42 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ik meende dat de rente toen nog net iets hoger lag.
Heb je er 27 piek voor over, om dat te weten? Dan calcasaquote:Op donderdag 3 juni 2021 16:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Combi lage rente + woning tekort versterkt elkaar natuurlijk, met een overschot aan huizen die leegstaan zou het alsnog wel verkocht worden voor lagere prijzen om de simpele reden dat ze niet zo duur zijn om te bouwen als dat er voor een huis wordt betaald.
Ben benieuwd wat dat lapje grond van me waard is straks.![]()
Of 2 nog wat bij het kadaster voor verkoop prijzen van de postcodequote:Op donderdag 3 juni 2021 18:33 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Heb je er 27 piek voor over, om dat te weten? Dan calcasa
Voor een hele postcode nog geen 3 euro? Per dag?quote:Op donderdag 3 juni 2021 18:43 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Of 2 nog wat bij het kadaster voor verkoop prijzen van de postcode
Ja klopt.quote:Op donderdag 3 juni 2021 16:42 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ik meende dat de rente toen nog net iets hoger lag.
Nee. Alles wat bekend is tot dat moment voor die postcodequote:Op donderdag 3 juni 2021 18:50 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Voor een hele postcode nog geen 3 euro? Per dag?
Welke concreet?quote:Op donderdag 3 juni 2021 20:57 schreef ludovico het volgende:
https://www.bouwkavelsonl(...)er-onder-woning.html
Die prijzen die je hier ziet, dan regelen ze de utilities al voor je neem ik aan?
quote:De vraagprijs is inclusief bouwtitel, echter exclusief de kosten ten behoeve van een omgevingsvergunning en de kosten voor de aansluiting van de riolering/ nutsvoorzieningen
Kijk, toch handig, iemand die wel kan lezen.quote:
En daar ben je verbaasd over op die locatie?quote:Op donderdag 3 juni 2021 21:31 schreef ludovico het volgende:
https://www.bouwkavelsonline.nl/bouwkavel-in-Oegstgeest-2008.html
Nou deze bijvoorbeeld, als ik het goed begrijp gaat de grondprijs gewoon richting de 1000 euro / m2.
Ja, niks aan joh dat stuk Oegstgeest :pquote:Op donderdag 3 juni 2021 21:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
En daar ben je verbaasd over op die locatie?
Yup. Prima stukjes grond.quote:Op donderdag 3 juni 2021 21:40 schreef ludovico het volgende:
https://www.bouwkavelsonl(...)20op%20Zoom-339.html
Bouwkavel 2, circa 2.535 m² ¤ 425.000,00 kosten koper
De vraagprijs is inclusief bouwtitel, echter exclusief de kosten ten behoeve van een omgevingsvergunning en de kosten voor de aansluiting van de riolering/ nutsvoorzieningen.
Nou ja, op een kavel van 2.500 hoef je waarschijnlijk niet overal stroom, water en riolering te hebben, je komt waarschijnlijk een heel eind als er zo'n 250m² bouwrijp is... moet je wel op die plek je huis bouwen dus.quote:Op donderdag 3 juni 2021 21:52 schreef ludovico het volgende:
https://grondverzet.nu/ko(...)or%20het,x%20breedte)%20van%20het%20terrein.
Maareh, je moet dus eigenlijk, stel 2500 m2, nog wel een K of 125 erin stoppen voordat je kan gaan bouwen?
K, dus perceel + vergunning om wat met perceel te doenquote:Op donderdag 3 juni 2021 22:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou ja, op een kavel van 2.500 hoef je waarschijnlijk niet overal stroom, water en riolering te hebben, je komt waarschijnlijk een heel eind als er zo'n 250m² bouwrijp is... moet je wel op die plek je huis bouwen dus.
En gezien de kosten zou ik die 250m² dan niet helemaal achterop de kavel doen, want dan is het wel heel ver tot je aan de openbare weg kunt aansluiten.
Hoezo optimistisch?quote:Op donderdag 3 juni 2021 22:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
K, dus perceel + vergunning om wat met perceel te doen
+ 250*50 = 12,5k en je hoeft alleen nog het huis erop te zetten? Klinkt wel erg optimistisch, :p
Lijkt me goedkoop, dacht zeker wel 50k kwijt te zijn om het bouwklaar te maken. Maar misschien zit ik totaal fout.quote:
Je zag zelf al hoeveel het kost per m2. Maar de delen waar je niet op gaat bouwen hoeft niet bouwklaar.quote:Op donderdag 3 juni 2021 22:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lijkt me goedkoop, dacht zeker wel 50k kwijt te zijn om het bouwklaar te maken. Maar misschien zit ik totaal fout.
Naja allerlei utilities, architect, vergunningen, communicatie met de gemeente...quote:Op donderdag 3 juni 2021 22:21 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Je zag zelf al hoeveel het kost per m2. Maar de delen waar je niet op gaat bouwen hoeft niet bouwklaar.
Dat er naast de bouw van je huis bijvoorbeeld nog een tuin kan komen etc is een tweede. Maar dat is niet bouwklaar maken
"Utilities" is dus je riool etc. Nou gefeliciteerd dat is bouwklaar maken.quote:Op donderdag 3 juni 2021 22:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Naja allerlei utilities, architect, vergunningen, communicatie met de gemeente...
Het ging toch om de kosten bouwrijp maken? Daar heeft de bouwvergunning niets mee van doen.quote:Op donderdag 3 juni 2021 22:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
+ 250*50 = 12,5k en je hoeft alleen nog het huis erop te zetten? Klinkt wel erg optimistisch, :p
Al die dingen die je noemt en waar je de term "bouwklaar maken" voor verzonnen hebt zijn niet hetzelfde als "bouwrijp maken".quote:Op donderdag 3 juni 2021 22:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Naja allerlei utilities, architect, vergunningen, communicatie met de gemeente...
Mja ik snap het sta gewoon te kijken van die prijzen joh.quote:Op donderdag 3 juni 2021 22:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Al die dingen die je noemt en waar je de term "bouwklaar maken" voor verzonnen hebt zijn niet hetzelfde als "bouwrijp maken".
Neequote:Op donderdag 3 juni 2021 22:34 schreef ludovico het volgende:
Dusseh, kort door de bocht, 1000 vierkante meter landbouwgrond kost 6000 euro.
Weet je een bouwvergunning te fixen gaat die prijs naar 300-600 euro per meter, dus x50/ x 100.
Ja wat zit daar dan tussen. I don't get it.quote:
Kosten bouwrijp maken zijn zeer afhankelijk van de ondergrond.quote:Op donderdag 3 juni 2021 22:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
De gemeente die er iets voor wilt en het wat moet vinden lijkt me dat right.quote:Op donderdag 3 juni 2021 22:38 schreef Leandra het volgende:
Maar op landbouwgrond krijg je geen bouwvergunning voor een woning als niet eerst de bestemming van de grond aangepast is van agrarisch naar wonen, en dat is een duur geintje.
Nou, je bekijkt het wel heel simpel als je dat ziet als "de gemeente die er wat van moet vinden".quote:Op donderdag 3 juni 2021 22:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
De gemeente die er iets voor wilt en het wat moet vinden lijkt me dat right.
Ik zeg niet dat het gelijk kansrijk is of kosteloos. Maar misschien staat er wat in je herbestemming artikel.quote:Op donderdag 3 juni 2021 22:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, je bekijkt het wel heel simpel als je dat ziet als "de gemeente die er wat van moet vinden".
Meestal is het kansloos en kost het een vermogen, ook als de bestemming van de grond niet aangepast wordt en je al helemaal geen bouwvergunning kunt gaan aanvragen.quote:Op donderdag 3 juni 2021 22:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het gelijk kansrijk is of kosteloos. Maar misschien staat er wat in je herbestemming artikel.
Primaaa,quote:Op donderdag 3 juni 2021 22:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Meestal is het kansloos en kost het een vermogen, ook als de bestemming van de grond niet aangepast wordt en je al helemaal geen bouwvergunning kunt gaan aanvragen.
Dus niet om zelf een huis te bouwen maar om te speculeren.quote:Op donderdag 3 juni 2021 23:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Primaaa,
Er zijn wel wat mensen die gokken in gebiedjes die "kansrijk"zouden zijn, was niet lang geleden een artikel over... Allemaal hele kleine stukjes lapjes grond.
Idee was een beetje dat als de stad ging uitbreiden dat het voor een hogere prijs opgekocht zou worden.
True, neejoh, ik zit in de ruimte voor ruimte variant van dat artikel dat je stuurde.quote:Op donderdag 3 juni 2021 23:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus niet om zelf een huis te bouwen maar om te speculeren.
Dat heeft toch geen reet te maken met waar we het over hadden?
quote:Op donderdag 3 juni 2021 22:40 schreef Leandra het volgende:
https://www.nvm.nl/agrari(...)agrarische-objecten/
800 euro voor huur dat is geld weggooienquote:Op dinsdag 1 juni 2021 19:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die zijn er wel, ze zijn niet allemaal zo pauperig dat ze denken dat ze met een vermogen en goed pensioen wel in een sociale huurwoning kunnen.
Maar goed, je zat dus weer te zwetsen.
Eind twintigers proeven hoe het is wanneer mensen inhalig lopen doen. Hoe dit een markt flink verziekt. Dit geeft mij hoop dat de volgende generatie in de toekomst minder overspannen gzal bieden op huizen. De inhalige profiteurs nu denken nieteens na over hoe hun kinderen nog aan een redelijke woning moeten komen.quote:Op woensdag 2 juni 2021 06:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik kan serieus wel huilen om die klote overspannen huizenmarkt (not pardon my words). We willen zo graag verhuizen en een woning kopen. Al verschillende keren een bod gedaan en elke keer waren we niet de hoogste. Ja, ook flink overboden. Ondertussen betalen we 800 euro huur voor een huis met twee slaapkamers en een flinke zolder. Elk jaar krijgen we een huurverhoging, dus volgend jaar zal dat weer meer zijn.
Ik heb ondertussen de hoop verloren dat dit ooit beter gaat worden. Of in ieder geval te doen.
JANKERD het is al 100 jaar zo dat mensen graag willen verhuizen. Niks mis met een prima woning voor 800 huur.. Mening mens op deze aardbodem moet het met minder doen.quote:Op woensdag 2 juni 2021 06:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik kan serieus wel huilen om die klote overspannen huizenmarkt (not pardon my words). We willen zo graag verhuizen en een woning kopen. Al verschillende keren een bod gedaan en elke keer waren we niet de hoogste. Ja, ook flink overboden. Ondertussen betalen we 800 euro huur voor een huis met twee slaapkamers en een flinke zolder. Elk jaar krijgen we een huurverhoging, dus volgend jaar zal dat weer meer zijn.
Dus je hoopt dat die straks helemaal niet meer bieden en geen woning meer kopen. Of hoe zit dit?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 18:31 schreef TFL het volgende:
[..]
Eind twintigers proeven nu hoe het is wanneer mensen inhalig doen. Hoe dit ern markt verziekt. Geeft mij hoop dat de volgende generatie in de toekomst minder overspannen gzal gaan bieden. De inhalige profiteurs nu denken nieteens na over hoe hun kinderen nog aan een redelijke woning moeten komen.
Je leest hier dat partijen zomaar 95000 overbieden ofzo. Dat is hopelijk niet meer houdbaar in de nabije toekomst. Dat mensen gaan zeggen ja fuck you doei dan maar even verder kijken. En dan pas voelen de verkopers en de makelaars dit en normaliseert het hopelijk.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 18:34 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Dus je hoopt dat die straks helemaal niet meer bieden en geen woning meer kopen. Of hoe zit dit?
Zal vast wel weer een keer een kopers markt worden. Helaas heb ik geen glazen bol om te zien wanneer.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 18:40 schreef TFL het volgende:
[..]
Je leest hier dat partijen zomaar 95000 overbieden ofzo. Dat is hopelijk niet meer houdbaar in de nabije toekomst. Dat mensen gaan zeggen ja fuck you doei dan maar even verder kijken. En dan pas voelen de verkopers en de makelaars dit en normaliseert het hopelijk.
Ligt niet aan de bieders. Laat later zelf maar zien dat jij met een ouderwets bod (10% onder vraagprijs) akkoord gaat. Als je dat niet kan garanderen dan ben je zelf net zo inhalig.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 18:40 schreef TFL het volgende:
[..]
Je leest hier dat partijen zomaar 95000 overbieden ofzo. Dat is hopelijk niet meer houdbaar in de nabije toekomst. Dat mensen gaan zeggen ja fuck you doei dan maar even verder kijken. En dan pas voelen de verkopers en de makelaars dit en normaliseert het hopelijk.
Ik heb zelf een nieuwbouwwoning kunnen kopen dus ik hoef mij er niet druk om te maken. Maar ik vind de markt wel te decadent geworden. Zoals de gehate Wouter Bos zei. De bubbel is te wijten aan inhalige mensen zelf die maar blijven lenen. En elke bubbel klapt een keer. Iedereen vindt het normaal om als een gek te lopen profiteren omdat het iedereen het doet tot de boel klapt. Je kunt niet blijven beweren dat dit een vrije markt is en wat de gek ervoor geeft. Dit is gewoon niet houdbaar.
Bieden met een paar duizend boven het bod van de ander noem ik normaal. 50.000 of meer overbieden is gewoon gestoord. En een teken van een verstoorde markt.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 18:49 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ligt niet aan de bieders. Laat later zelf maar zien dat jij met een ouderwets bod (10% onder vraagprijs) akkoord gaat. Als je dat niet kan garanderen dan ben je zelf net zo inhalig.
Binnen 2 jaar want centrale banken gaan die corona inflatie wel beteugelen met rente stijgingen want de economie loopt ook als een tierelier.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 18:46 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Zal vast wel weer een keer een kopers markt worden. Helaas heb ik geen glazen bol om te zien wanneer.
Tsja, ze huilen totdat ze een huis hebben, daarna switchen ze van links naar rechts en worden ook inhalig. Hier in de UK zie je op veel plekken borden staan dat mensen niet willen dat er meer huizen in hun gebied gebouwd worden. Vaak neergezet door mensen die goedkoop een sociale woning 'gekregen' hebben, nu in huizen zitten die meer dan 3x zoveel waard zijn dan wat zij ervoor betaald hebben, en de woningnood ook hier gewoon erg hoog is.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 18:31 schreef TFL het volgende:
[..]
Eind twintigers proeven hoe het is wanneer mensen inhalig lopen doen. Hoe dit een markt flink verziekt. Dit geeft mij hoop dat de volgende generatie in de toekomst minder overspannen gzal bieden op huizen. De inhalige profiteurs nu denken nieteens na over hoe hun kinderen nog aan een redelijke woning moeten komen.
Maar het is wel wat de gek er voor geeft. En overbieden is een rare term in deze tijd. Immers de woningen staan gemiddeld te goedkoop op Funda.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 18:40 schreef TFL het volgende:
[..]
Ik heb zelf een nieuwbouwwoning kunnen kopen dus ik hoef mij er niet druk om te maken. Maar ik vind de markt wel te decadent geworden. Zoals de gehate Wouter Bos zei. De bubbel is te wijten aan inhalige mensen zelf die maar blijven lenen. En elke bubbel klapt een keer. Iedereen vindt het normaal om als een gek te lopen profiteren omdat het iedereen het doet tot de boel klapt. Je kunt niet blijven beweren dat dit een vrije markt is en wat de gek ervoor geeft. Dit is gewoon niet houdbaar.
Gaat hij ook niet weigerenquote:Op vrijdag 4 juni 2021 18:49 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ligt niet aan de bieders. Laat later zelf maar zien dat jij met een ouderwets bod (10% onder vraagprijs) akkoord gaat. Als je dat niet kan garanderen dan ben je zelf net zo inhalig.
Mensen bieden niet 50k over een ander heen als ze dat bod weten. Dont worry.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 18:56 schreef TFL het volgende:
[..]
Bieden met een paar duizend boven het bod van de ander noem ik normaal. 50.000 of meer overbieden is gewoon gestoord. En een teken van een verstoorde markt.
Mensen die voor hun eigen parochie preken? Wat raar 😂quote:Op vrijdag 4 juni 2021 19:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Tsja, ze huilen totdat ze een huis hebben, daarna switchen ze van links naar rechts en worden ook inhalig. Hier in de UK zie je op veel plekken borden staan dat mensen niet willen dat er meer huizen in hun gebied gebouwd worden. Vaak neergezet door mensen die goedkoop een sociale woning 'gekregen' hebben, nu in huizen zitten die meer dan 3x zoveel waard zijn dan wat zij ervoor betaald hebben, en de woningnood ook hier gewoon erg hoog is.
Als ik 800 euro voor huur kwijt zou zijn voor een huis met 2 slaapkamers en grote zolder zouden we denk ik lekker blijven zitten en sparen. Wij zijn hier ruim 1200 euro kwijt voor 2 slaapkamers een veredelde inloopkast en geen zolder. En dan zitten we nog behoorlijk goedkoop.
Het feit dat je 1200 euro voor dat beetje al een ok prijsje vindt. Dit is toch wel een teken dat de huizenmarkt al zo lang verziekt is dat mrnsen woekerprijzen normaal zijn gaan vinden. Dit kan toch niet want dit wordt zo the zien alleen maar erger. Zeg je over een tijd ja 2000 voor dat beetje is een ok prijs. Doei. Niemand vind dat echt normaal tenzij je voor eigen parochie speelt natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 19:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Tsja, ze huilen totdat ze een huis hebben, daarna switchen ze van links naar rechts en worden ook inhalig. Hier in de UK zie je op veel plekken borden staan dat mensen niet willen dat er meer huizen in hun gebied gebouwd worden. Vaak neergezet door mensen die goedkoop een sociale woning 'gekregen' hebben, nu in huizen zitten die meer dan 3x zoveel waard zijn dan wat zij ervoor betaald hebben, en de woningnood ook hier gewoon erg hoog is.
Als ik 800 euro voor huur kwijt zou zijn voor een huis met 2 slaapkamers en grote zolder zouden we denk ik lekker blijven zitten en sparen. Wij zijn hier ruim 1200 euro kwijt voor 2 slaapkamers een veredelde inloopkast en geen zolder. En dan zitten we nog behoorlijk goedkoop.
Ik zeg niet dat ik het ok vind, ik zeg dat we daarmee behoorlijk goedkoop zitten hier, relatief gezien. In de stad zelf zouden we dat kwijt zijn voor een apartementje met 1 slaapkamer. En de huurbaas is wel relaxed, in 4 jaar geen verhoging geweest, dat scheelt ook wel.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 19:21 schreef TFL het volgende:
[..]
Het feit dat je 1200 euro voor dat beetje al een ok prijsje vindt. Dit is toch wel een teken dat de huizenmarkt al zo lang verziekt is dat mrnsen woekerprijzen normaal zijn gaan vinden. Dit kan toch niet want dit wordt zo the zien alleen maar erger. Zeg je over een tijd ja 2000 voor dat beetje is een ok prijs. Doei. Niemand vind dat echt normaal tenzij je voor eigen parochie speelt natuurlijk.
Dat heeft uiteindelijk precies dezelfde uitwerking op de markt. Niemand vind die bedragen leuk. Maar ze gaan er toch in mee en dat maakt alles overspannen. Zodanig dat kopers in allerijl flink gaan overbieden. Ik ga ervanuit dat de huurmarkt een zeer grote invloed heeft op de koopmarkt.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 19:33 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik het ok vind, ik zeg dat we daarmee behoorlijk goedkoop zitten hier, relatief gezien. In de stad zelf zouden we dat kwijt zijn voor een apartementje met 1 slaapkamer. En de huurbaas is wel relaxed, in 4 jaar geen verhoging geweest, dat scheelt ook wel.
Of het ok is, is afhankelijk van inkomen, locatie etc.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 19:21 schreef TFL het volgende:
[..]
Het feit dat je 1200 euro voor dat beetje al een ok prijsje vindt. Dit is toch wel een teken dat de huizenmarkt al zo lang verziekt is dat mrnsen woekerprijzen normaal zijn gaan vinden. Dit kan toch niet want dit wordt zo the zien alleen maar erger. Zeg je over een tijd ja 2000 voor dat beetje is een ok prijs. Doei. Niemand vind dat echt normaal tenzij je voor eigen parochie speelt natuurlijk.
We hoeven hier niet ye vergelijken met de inkomens in Burundi. Je kunt voor Nederlandse inkomensbegrippen al zien dat de prijzen hier niet normaal zijn. Als je maar 1900 netto verdient en je kunt geen woning meer kopen. En wie dit wel allemaal kan betalen die hebben vast een erg hoge hypotheek. Maar een hypotheek is natuurlijk gebakken lucht. De zogenaamde winsten van een ton waar sukkeltjes hier mee lopen te pochen die steken dat direkt in een nieuwe woning. Maar dat is dus allemaal gebakken lucht. Als de prijzen van woningen dalen zien ze hun winst weer verdampen. Of zie ik dit verkeerd.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 19:52 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Of het ok is, is afhankelijk van inkomen, locatie etc.
Als je dat voor 1200¤ in hartje Amsterdam kan vinden. Zeker ok! Meen ik oprecht. Ik wil er alleen nog niet misschien wonen, maar voor mij tien miljoen anderen.
Zulke wensen in woongebieden gaat de markt niet oplossen, puur en enkel omdat men er wil wonen.
Ik betaal per maand ook meerdere maandlonen naar Burundi begrippen aan m'n woning. Is dat veel? Ja. Gaan die mensen mij voor gek verklaren? Zeker. Is dat een markteffect. Yup.
Een hypotheek en de bijbehorende lening is geen gebakken lucht. Maar iemand die termen als sukkeltjes zo gebruikt op een forum is vast niet te overtuigen.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 20:06 schreef TFL het volgende:
[..]
We hoeven hier niet ye vergelijken met de inkomens in Burundi. Je kunt voor Nederlandse inkomensbegrippen al zien dat de prijzen hier niet normaal zijn. Als je maar 1900 netto verdient en je kunt geen woning meer kopen. En wie dit wel allemaal kan betalen die hebben vast een erg hoge hypotheek. Maar een hypotheek is natuurlijk gebakken lucht. De zogenaamde winsten van een ton waar sukkeltjes hier mee lopen te pochen die steken dat direkt in een nieuwe woning. Maar dat is dus allemaal gebakken lucht. Als de prijzen van woningen dalen zien ze hun winst weer verdampen. Of zie ik dit verkeerd.
Tsja, wat moet je dan? Iemand bied een huis te huur aan voor 1200 euro en dan zeg je: Ik neem het wel, maar voor 600 euro per maand. Take it or leave it. Daar krijg je geen dak van boven je hoofd. Het is gewoon vraag en aanbod. Verruim je de grenzen wat mensen kunnen lenen, dan zal de prijs omhoog gaan, aangezien je de vraag vergroot (of de zakken van de vragers verdiept), maar het aanbod niet verandert.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 19:42 schreef TFL het volgende:
[..]
Dat heeft uiteindelijk precies dezelfde uitwerking op de markt. Niemand vind die bedragen leuk. Maar ze gaan er toch in mee en dat maakt alles overspannen. Zodanig dat kopers in allerijl flink gaan overbieden. Ik ga ervanuit dat de huurmarkt een zeer grote invloed heeft op de koopmarkt.
Het is echt kinderlijk om “inhalige mensen” de schuld te geven. Die mensen zijn ook gewoon starters, zo reddeloos als jij.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 18:40 schreef TFL het volgende:
[..]
Hoog is relatief. Wat ik hoog vind hoef jij niet hoog te vinden, en andersom. Met andere woorden. Als mijn hypotheek 900 euro is maar ik krijg elke maand 9000 euro op mijn rekening gestort is dat 10%. Maar voor jou met 1800 euro is dat 50%. Het zijn dezelfde 900 euro. Is het nu hoog of niet?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 20:06 schreef TFL het volgende:
[..]
We hoeven hier niet ye vergelijken met de inkomens in Burundi. Je kunt voor Nederlandse inkomensbegrippen al zien dat de prijzen hier niet normaal zijn. Als je maar 1900 netto verdient en je kunt geen woning meer kopen. En wie dit wel allemaal kan betalen die hebben vast een erg hoge hypotheek. Maar een hypotheek is natuurlijk gebakken lucht. De zogenaamde winsten van een ton waar sukkeltjes hier mee lopen te pochen die steken dat direkt in een nieuwe woning. Maar dat is dus allemaal gebakken lucht. Als de prijzen van woningen dalen zien ze hun winst weer verdampen. Of zie ik dit verkeerd.
Blij dat wij geen gewone Nederlanders zijn.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is echt kinderlijk om “inhalige mensen” de schuld te geven. Die mensen zijn ook gewoon starters, zo reddeloos als jij.
Beter geef je de schuld aan het regeringsbeleid om zoveel mogelijk bedrijvigheid naar Nederland te halen en daarmee ook honderdduizenden werknemers.
Maar weinig gewone Nederlanders plukken daar de vruchten van.
houden zoquote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Blij dat wij geen gewone Nederlanders zijn.
Schandalig inderdaad. Men zou je gratis een vrijstaand huis moeten geven.quote:Op woensdag 2 juni 2021 06:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb ondertussen de hoop verloren dat dit ooit beter gaat worden. Of in ieder geval te doen.
Ik snap wat je bedoeld, maar het gaat om het principe. Een dak boven je hoofd is zo ongeveer basisbehoefte nummer 1. Voor huurwoningen staan ellenlange wachtlijsten, sociaal is krankzinnig duur. Dan heb je koopwoningen die ook bizar duur zijn.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 10:17 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Schandalig inderdaad. Men zou je gratis een vrijstaand huis moeten geven.
Klagen over 800 euro huur voor een eengezinswoning
Ga je even diep schamen of zo.
Ik woon in Rotterdam Zuid en hier merk je dat wel ja. Ze gooien huurwoningen plat, het worden koopwoningen en de bewoners die niet kunnen kopen worden gedropt elders in de stad of in deelgemeentes.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 12:16 schreef LXIV het volgende:
Hoe de volksbuurten ook langzaam verdwijnen door de onbetaalbare huizenprijzen:
https://www.telegraaf.nl/c/1111781467/
Mijn vraag is dan: waar gaan die mensen dan naartoe? De camping, de huurkazerne of het buitenland?
Maar netto levert dat dan toch geen woning op?quote:Op zaterdag 5 juni 2021 12:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik woon in Rotterdam Zuid en hier merk je dat wel ja. Ze gooien huurwoningen plat, het worden koopwoningen en de bewoners worden gedropt elders in de stad of in deelgemeentes.
Klopt, maar zo verdwijnen de volksbuurten ook. Overigens was Rotterdam Zuid vroeger een plek waar je nog niet dood gevonden wilde worden, vandaag de dag is het een zeer gewilde plek. Nu nog met enigzins betaalbare woningen, maar ik vraag me hoe lang dat nog zo is.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 12:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar netto levert dat dan toch geen woning op?
Is dat belangrijk dan ??quote:Op zaterdag 5 juni 2021 12:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar netto levert dat dan toch geen woning op?
Als je niet of tot een groep behoort die door de overheid bevoorrecht wordt, of tot de groep van vermogenden/veelverdieners, dan is er dus gewoon geen woning voor je. Een auto, een tv, een smartphone, je kunt zonder veel zaken. Maar een dak boven je hoofd is toch wel essentieel.quote:
Rotterdam-Zuid is nogal een breed begrip. Er zijn nog steeds genoeg buurten waar je niet dood gevonden wil worden zoals Beverwaard en er zijn buurten uit de dood herrezen zoals Katendrecht.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 12:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Klopt, maar zo verdwijnen de volksbuurten ook. Overigens was Rotterdam Zuid vroeger een plek waar je nog niet dood gevonden wilde worden, vandaag de dag is het een zeer gewilde plek. Nu nog met enigzins betaalbare woningen, maar ik vraag me hoe lang dat nog zo is.
Zelfs Beverwaard is door de verrotte huizenmarkt vandaag de dag gewild. Charlois is ook booming, terwijl dat zeg 5 jaar geleden nog bittere armoede was.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 12:34 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Rotterdam-Zuid is nogal een breed begrip. Er zijn nog steeds genoeg buurten waar je niet dood gevonden wil worden zoals Beverwaard en er zijn buurten uit de dood herrezen zoals Katendrecht.
Voor de VVD is dat niet belangrijkquote:Op zaterdag 5 juni 2021 12:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je niet of tot een groep behoort die door de overheid bevoorrecht wordt, of tot de groep van vermogenden/veelverdieners, dan is er dus gewoon geen woning voor je. Een auto, een tv, een smartphone, je kunt zonder veel zaken. Maar een dak boven je hoofd is toch wel essentieel.
Hier heb je vast een bron voor buitenom je gepensioneerde onderbuik.quote:[b]Op zaterdag 5 juni 2021 12:41 schreef michaelmoore het volgende:[/b[
De bejaarden huizen zijn expres gesloten om de schaarste verder aan te wakkeren
Over 30 jaar zal dit beleid Nl de kop gekost hebben.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 12:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Voor de VVD is dat niet belangrijk
Het jonge Flex ondervolk dat kruipt wel ergens op een kamer, of blijft bij pa en ma
De bejaarden huizen zijn expres gesloten om de schaarste verder aan te wakkeren
Sociale huur is krankzinnig duur? Serieus?quote:Op zaterdag 5 juni 2021 11:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoeld, maar het gaat om het principe. Een dak boven je hoofd is zo ongeveer basisbehoefte nummer 1. Voor huurwoningen staan ellenlange wachtlijsten, sociaal is krankzinnig duur. Dan heb je koopwoningen die ook bizar duur zijn.
Je hebt m.i. als regering zijnde heel hard gefaald als je de mensen in het land waar jij voor in de kamer zit niet op een normale en sociale manier een basisbehoefte kan geven.
Sorry, ik bedoelde particulierquote:Op zaterdag 5 juni 2021 12:53 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Sociale huur is krankzinnig duur? Serieus?
Er zullen zeker een 50.000 minder Nederlandse kinderen door geboren wordenquote:Op zaterdag 5 juni 2021 12:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Over 30 jaar zal dit beleid Nl de kop gekost hebben.
Sociale huur hoort de huurtoeslag bij. Dan is een sociale huurwoning niet pittig meer. Dan is het een redelijk percentage van je inkomen. Tuurlijk het is niet gratis.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 13:20 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Voor mensen met een uitkering/aow/wajong is de sociale huur best pittig.
Katendrecht is onbetaalbaar geworden en zelfs in de Tarwewijk mag je 3 ton neerleggen voor een eengezinswoning.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 12:34 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Rotterdam-Zuid is nogal een breed begrip. Er zijn nog steeds genoeg buurten waar je niet dood gevonden wil worden zoals Beverwaard en er zijn buurten uit de dood herrezen zoals Katendrecht.
Mijn broer is 76 jaar en woont in een 4 kamer sociale huurflat van ik meen 600 euro , en krijgt 185 euro huurtoeslag , hij heeft geen aanvullend pensioen, maar met 1250 euro netto AOW is dat te doenquote:Op zaterdag 5 juni 2021 13:30 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Sociale huur hoort de huurtoeslag bij. Dan is een sociale huurwoning niet pittig meer. Dan is het een redelijk percentage van je inkomen. Tuurlijk het is niet gratis.
Camping, zus van ex vriend deed dat ook..quote:Op zaterdag 5 juni 2021 12:16 schreef LXIV het volgende:
Hoe de volksbuurten ook langzaam verdwijnen door de onbetaalbare huizenprijzen:
https://www.telegraaf.nl/c/1111781467/
Mijn vraag is dan: waar gaan die mensen dan naartoe? De camping, de huurkazerne of het buitenland?
Lastig met kinderen en ook niet legaal. Alleen arbeidsmigranten mogen structureel op recreatiebestemmingen wonen.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:24 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Camping, zus van ex vriend deed dat ook..
Kan gemakkelijk, want als ze samenwonen besparen ze veel meer dan die 400 euro netto.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 13:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Mijn broer is 76 jaar en woont in een 4 kamer sociale huurflat van ik meen 600 euro , en krijgt 185 euro huurtoeslag , hij heeft geen aanvullend pensioen, maar met 1250 euro netto AOW is dat te doen
Zijn vriendin woont in een 5 kamer eengezinswoning en idem dito verhaal , een andere vriendin exact hetzelfde
Wat gaat hier nu mis ??
Samenwonen kunnen ze niet , want de Hr Blok heeft de AOW strafkorting van 400 euro netto PP op samenwonen ingevoerd
En de bejaardenhuizen heeft de VVD , via Hr Blok gesloten in 2012
Het probleem is dat er te veel mensen voor te weinig huizen zijn. Zonder dag zou investeren ook niet zo interessant zijn. En de extreem lage rente.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:23 schreef Medusa666 het volgende:
Ik vind dat er een verbod moet komen voor het hebben van twee of meer huizen. Ik woon in Amsterdam en hier zijn veel rijke mensen die meerdere woningen hebben en er niet in wonen en voor belachelijke prijzen doorverhuren (zwart)
En dat je geen belasting betaald over je huurinkomsten.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het probleem is dat er te veel mensen voor te weinig huizen zijn. Zonder dag zou investeren ook niet zo interessant zijn. En de extreem lage rente.
Allemaal dingen die de overheid in de hand heeft maar waar ze niks aan doet.
Dat maakt woningen niet beter beschikbaar of goedkoper. Het gaat echt om schaarste in combinatie met lage rentes.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:32 schreef potjecreme het volgende:
[..]
En dat je geen belasting betaald over je huurinkomsten.
Neehee naar wel lekkere beleggingsobjectenquote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat maakt woningen niet beter beschikbaar of goedkoper. Het gaat echt om schaarste in combinatie met lage rentes.
Klopt.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:38 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Neehee naar wel lekkere beleggingsobjecten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |