Je dacht dat is een goede makelaar om als aankoopmakelaar in te schakelen?quote:Op woensdag 2 juni 2021 22:14 schreef Themeparktommy het volgende:
Had vanochtend een bezichtiging, dus ik lekker op tijd naar dat huisje toe. Niemand thuis.
Na tien minuten wachten dacht ik, ik bel wel even met de makelaar. Bleek het huis de dag ervoor al verkocht te zijn en waren ze vergeten de mensen die nog een afspraak hadden af te bellen.Althans de stagiaire had een berichtje gestuurd, maar die was bij niemand aangekomen.
Maargoed, gelijk maar van de kans gebruik gemaakt om ze als aankoopmakelaar in te schakelen.
Tja, mensen alleen zien als het super positief of negatief is maakt het voor mij niet perse vrienden. Maar schijnbaar ben ik daarin apart.quote:Op woensdag 2 juni 2021 22:10 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Uitzondering?
Ik heb vrienden in de regio's Rotterdam, Almere, Twente en Emmerich.
Mijn moeder is nog altijd 100% onderdeel van een groepje, van 4 schoolvriendinnen. Ondanks de 2 uur reisafstand waar ze al 40 jaar mee te maken heeft.
De frequentie waarmee je elkaar ziet maakt voor een goede vriendschapsband niet uit. Tijdens de hoogtepunten en dieptepunten van het leven ben je er voor elkaar, zorg je voor elkaar en ben je bij elkaar. De onderlinge reisafstand en frequentie waarmee je elkaar ziet is helaas wel van invloed op de hoeveelheid leuke momenten die je samen kunt beleven. En daarmee is verhuizen naar een andere regio wel behoorlijk van invloed op hoe de vriendschap wordt ingevuld.
Dat is zeker een betere vriend dan die gast in dublin.quote:Op woensdag 2 juni 2021 22:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Iemand die jaren kent en die je op komt zoeken in donker Dublin is in mijn boekje een betere vriend dan iemand die in Dublin woont en waar ik guinnes mee drink maar die ik nooit meer zal zien als ik naar Groningen verhuis.
Ja, iemand moet het doen. En tijdens het gesprek voelde het alsnog wel goedquote:Op woensdag 2 juni 2021 22:17 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Je dacht dat is een goede makelaar om als aankoopmakelaar in te schakelen?
Tesla, of AEX, als het goedkoop zou kunnen zou ik Nasdaq danwel SP500 pakken, die Amerikanen zijn nog veel erger dan wij.quote:
Maar Groningen (los van die stomme dorpjes) is ook echt schreeuwend duur hè. Ik zou daar best willen wonen (superleuke stad!), maar het is ook weer heel erg ver van mijn werk af en er is in mijn vakgebied ook niet super veel werk te vinden daar.quote:Op woensdag 2 juni 2021 18:10 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Niet perse oost Groningen
Maar vrienden ben je met 4 jaar toch kwijt zodra ze verkassen of werkkeuzes maken. Kan je net zo goed zelf alvast verkassen.
Ja.. Groningen heeft ook super veel last gehad van vermogende ouders die woningen en appartementen gekocht hebben voor hun kinderen. Het vergunningen beleid is daar echt off geweestquote:Op woensdag 2 juni 2021 23:49 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
[..]
Maar Groningen (los van die stomme dorpjes) is ook echt schreeuwend duur hè. Ik zou daar best willen wonen (superleuke stad!), maar het is ook weer heel erg ver van mijn werk af en er is in mijn vakgebied ook niet super veel werk te vinden daar.
Ik werk in Amsterdam, maar echt: zet een deel van dat kantoor in Groningen neer en ik zou er zo heen verhuizen als de huizenprijzen wat normaler zijn.
Maar helaas. 😜
Die dorpjes zou ik dan weer niet doen; dan huur ik wel in leuke gebieden 😅
Je wilt dus ook gewoon in de stad wonen waar iedereen wil wonen.quote:Op woensdag 2 juni 2021 23:49 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
[..]
Maar Groningen (los van die stomme dorpjes) is ook echt schreeuwend duur hè. Ik zou daar best willen wonen (superleuke stad!), maar het is ook weer heel erg ver van mijn werk af en er is in mijn vakgebied ook niet super veel werk te vinden daar.
Ik werk in Amsterdam, maar echt: zet een deel van dat kantoor in Groningen neer en ik zou er zo heen verhuizen als de huizenprijzen wat normaler zijn.
Maar helaas. 😜
Die dorpjes zou ik dan weer niet doen; dan huur ik wel in leuke gebieden 😅
4.5??? De fuck, jij bent positief!!quote:Op woensdag 2 juni 2021 23:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je wilt dus ook gewoon in de stad wonen waar iedereen wil wonen.
Daarom zijn de prijzen hoog.
En momenteel komt dat vooral door de lage rente, want mensen weten dat ze bedrag ¤ *.***,= aan woonlasten kwijt kunnen zijn en met de huidige rente heb je bij een netto maandlast van ¤ 1.200 per maand veel meer hypotheek dan toen de rente in 2013 op 4,5% zat.
Ja klopt, maar ik ga uit van annuïtair, <90% LTV en 10 jaar vast, er is vast wel iemand die daar met een lagere LTV, en 2 jaar vast bij een budget-hypotheek onder wil gaan zitten als "normaal" percentage in die tijdquote:Op woensdag 2 juni 2021 23:59 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
4.5??? De fuck, jij bent positief!!
Ik meende dat de rente toen nog net iets hoger lag.quote:Op donderdag 3 juni 2021 07:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja klopt, maar ik ga uit van annuïtair, <90% LTV en 10 jaar vast, er is vast wel iemand die daar met een lagere LTV, en 2 jaar vast bij een budget-hypotheek onder wil gaan zitten als "normaal" percentage in die tijd
Combi lage rente + woning tekort versterkt elkaar natuurlijk, met een overschot aan huizen die leegstaan zou het alsnog wel verkocht worden voor lagere prijzen om de simpele reden dat ze niet zo duur zijn om te bouwen als dat er voor een huis wordt betaald.quote:Op woensdag 2 juni 2021 23:55 schreef Leandra het volgende:
En momenteel komt dat vooral door de lage rente, want mensen weten dat ze bedrag ¤ *.***,= aan woonlasten kwijt kunnen zijn en met de huidige rente heb je bij een netto maandlast van ¤ 1.200 per maand veel meer hypotheek dan toen de rente in 2013 op 4,5% zat.
Volgens mij klopt het wel ongeveer, al daalde het toen hard, dus het kan best dat 1 januari 2013 er behoorlijk boven zat en 31 december 2013 er al onder.quote:Op donderdag 3 juni 2021 16:42 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ik meende dat de rente toen nog net iets hoger lag.
Heb je er 27 piek voor over, om dat te weten? Dan calcasaquote:Op donderdag 3 juni 2021 16:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Combi lage rente + woning tekort versterkt elkaar natuurlijk, met een overschot aan huizen die leegstaan zou het alsnog wel verkocht worden voor lagere prijzen om de simpele reden dat ze niet zo duur zijn om te bouwen als dat er voor een huis wordt betaald.
Ben benieuwd wat dat lapje grond van me waard is straks.![]()
Of 2 nog wat bij het kadaster voor verkoop prijzen van de postcodequote:Op donderdag 3 juni 2021 18:33 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Heb je er 27 piek voor over, om dat te weten? Dan calcasa
Voor een hele postcode nog geen 3 euro? Per dag?quote:Op donderdag 3 juni 2021 18:43 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Of 2 nog wat bij het kadaster voor verkoop prijzen van de postcode
Ja klopt.quote:Op donderdag 3 juni 2021 16:42 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ik meende dat de rente toen nog net iets hoger lag.
Nee. Alles wat bekend is tot dat moment voor die postcodequote:Op donderdag 3 juni 2021 18:50 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Voor een hele postcode nog geen 3 euro? Per dag?
Welke concreet?quote:Op donderdag 3 juni 2021 20:57 schreef ludovico het volgende:
https://www.bouwkavelsonl(...)er-onder-woning.html
Die prijzen die je hier ziet, dan regelen ze de utilities al voor je neem ik aan?
quote:De vraagprijs is inclusief bouwtitel, echter exclusief de kosten ten behoeve van een omgevingsvergunning en de kosten voor de aansluiting van de riolering/ nutsvoorzieningen
Kijk, toch handig, iemand die wel kan lezen.quote:
En daar ben je verbaasd over op die locatie?quote:Op donderdag 3 juni 2021 21:31 schreef ludovico het volgende:
https://www.bouwkavelsonline.nl/bouwkavel-in-Oegstgeest-2008.html
Nou deze bijvoorbeeld, als ik het goed begrijp gaat de grondprijs gewoon richting de 1000 euro / m2.
Ja, niks aan joh dat stuk Oegstgeest :pquote:Op donderdag 3 juni 2021 21:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
En daar ben je verbaasd over op die locatie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |