abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199724192
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 22:14 schreef Themeparktommy het volgende:
Had vanochtend een bezichtiging, dus ik lekker op tijd naar dat huisje toe. Niemand thuis.
Na tien minuten wachten dacht ik, ik bel wel even met de makelaar. Bleek het huis de dag ervoor al verkocht te zijn en waren ze vergeten de mensen die nog een afspraak hadden af te bellen. ;( Althans de stagiaire had een berichtje gestuurd, maar die was bij niemand aangekomen.

Maargoed, gelijk maar van de kans gebruik gemaakt om ze als aankoopmakelaar in te schakelen.
Je dacht dat is een goede makelaar om als aankoopmakelaar in te schakelen? :D
pi_199724398
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 22:10 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Uitzondering?

Ik heb vrienden in de regio's Rotterdam, Almere, Twente en Emmerich.

Mijn moeder is nog altijd 100% onderdeel van een groepje, van 4 schoolvriendinnen. Ondanks de 2 uur reisafstand waar ze al 40 jaar mee te maken heeft.

De frequentie waarmee je elkaar ziet maakt voor een goede vriendschapsband niet uit. Tijdens de hoogtepunten en dieptepunten van het leven ben je er voor elkaar, zorg je voor elkaar en ben je bij elkaar. De onderlinge reisafstand en frequentie waarmee je elkaar ziet is helaas wel van invloed op de hoeveelheid leuke momenten die je samen kunt beleven. En daarmee is verhuizen naar een andere regio wel behoorlijk van invloed op hoe de vriendschap wordt ingevuld.
Tja, mensen alleen zien als het super positief of negatief is maakt het voor mij niet perse vrienden. Maar schijnbaar ben ik daarin apart.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 22:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Iemand die jaren kent en die je op komt zoeken in donker Dublin is in mijn boekje een betere vriend dan iemand die in Dublin woont en waar ik guinnes mee drink maar die ik nooit meer zal zien als ik naar Groningen verhuis.
Dat is zeker een betere vriend dan die gast in dublin.
pi_199724509
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 22:17 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Je dacht dat is een goede makelaar om als aankoopmakelaar in te schakelen? :D
Ja, iemand moet het doen. En tijdens het gesprek voelde het alsnog wel goed ;)
pi_199724515
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 18:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Op wat?
Tesla, of AEX, als het goedkoop zou kunnen zou ik Nasdaq danwel SP500 pakken, die Amerikanen zijn nog veel erger dan wij.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199725709
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 18:10 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Niet perse oost Groningen ;)

Maar vrienden ben je met 4 jaar toch kwijt zodra ze verkassen of werkkeuzes maken. Kan je net zo goed zelf alvast verkassen.
Maar Groningen (los van die stomme dorpjes) is ook echt schreeuwend duur hè. Ik zou daar best willen wonen (superleuke stad!), maar het is ook weer heel erg ver van mijn werk af en er is in mijn vakgebied ook niet super veel werk te vinden daar.

Ik werk in Amsterdam, maar echt: zet een deel van dat kantoor in Groningen neer en ik zou er zo heen verhuizen als de huizenprijzen wat normaler zijn.

Maar helaas. 😜

Die dorpjes zou ik dan weer niet doen; dan huur ik wel in leuke gebieden 😅
pi_199725728
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:49 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]

Maar Groningen (los van die stomme dorpjes) is ook echt schreeuwend duur hè. Ik zou daar best willen wonen (superleuke stad!), maar het is ook weer heel erg ver van mijn werk af en er is in mijn vakgebied ook niet super veel werk te vinden daar.

Ik werk in Amsterdam, maar echt: zet een deel van dat kantoor in Groningen neer en ik zou er zo heen verhuizen als de huizenprijzen wat normaler zijn.

Maar helaas. 😜

Ja.. Groningen heeft ook super veel last gehad van vermogende ouders die woningen en appartementen gekocht hebben voor hun kinderen. Het vergunningen beleid is daar echt off geweest
  woensdag 2 juni 2021 @ 23:55:07 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199725746
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:49 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]

Maar helaas. 😜

Je wilt dus ook gewoon in de stad wonen waar iedereen wil wonen.

Daarom zijn de prijzen hoog.

En momenteel komt dat vooral door de lage rente, want mensen weten dat ze bedrag ¤ *.***,= aan woonlasten kwijt kunnen zijn en met de huidige rente heb je bij een netto maandlast van ¤ 1.200 per maand veel meer hypotheek dan toen de rente in 2013 op 4,5% zat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199725774
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je wilt dus ook gewoon in de stad wonen waar iedereen wil wonen.

Daarom zijn de prijzen hoog.

En momenteel komt dat vooral door de lage rente, want mensen weten dat ze bedrag ¤ *.***,= aan woonlasten kwijt kunnen zijn en met de huidige rente heb je bij een netto maandlast van ¤ 1.200 per maand veel meer hypotheek dan toen de rente in 2013 op 4,5% zat.
4.5??? De fuck, jij bent positief!!
  donderdag 3 juni 2021 @ 07:28:57 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199726421
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:59 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

4.5??? De fuck, jij bent positief!!
Ja klopt, maar ik ga uit van annuïtair, <90% LTV en 10 jaar vast, er is vast wel iemand die daar met een lagere LTV, en 2 jaar vast bij een budget-hypotheek onder wil gaan zitten als "normaal" percentage in die tijd :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_199731914
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 07:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja klopt, maar ik ga uit van annuïtair, <90% LTV en 10 jaar vast, er is vast wel iemand die daar met een lagere LTV, en 2 jaar vast bij een budget-hypotheek onder wil gaan zitten als "normaal" percentage in die tijd :')
Ik meende dat de rente toen nog net iets hoger lag.
pi_199732021
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:55 schreef Leandra het volgende:
Combi lage rente + woning tekort versterkt elkaar natuurlijk, met een overschot aan huizen die leegstaan zou het alsnog wel verkocht worden voor lagere prijzen om de simpele reden dat ze niet zo duur zijn om te bouwen als dat er voor een huis wordt betaald.

Ben benieuwd wat dat lapje grond van me waard is straks. :')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199732765
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 16:42 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Volgens mij klopt het wel ongeveer, al daalde het toen hard, dus het kan best dat 1 januari 2013 er behoorlijk boven zat en 31 december 2013 er al onder.
pi_199732983
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 16:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

Combi lage rente + woning tekort versterkt elkaar natuurlijk, met een overschot aan huizen die leegstaan zou het alsnog wel verkocht worden voor lagere prijzen om de simpele reden dat ze niet zo duur zijn om te bouwen als dat er voor een huis wordt betaald.

Ben benieuwd wat dat lapje grond van me waard is straks. :')
Heb je er 27 piek voor over, om dat te weten? Dan calcasa :+
pi_199733071
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juni 2021 18:33 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Heb je er 27 piek voor over, om dat te weten? Dan calcasa :+
Of 2 nog wat bij het kadaster voor verkoop prijzen van de postcode
pi_199733141
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 18:43 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Of 2 nog wat bij het kadaster voor verkoop prijzen van de postcode
Voor een hele postcode nog geen 3 euro? Per dag?
  donderdag 3 juni 2021 @ 18:52:58 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199733181
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 16:42 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ja klopt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_199733348
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juni 2021 18:50 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Voor een hele postcode nog geen 3 euro? Per dag?
Nee. Alles wat bekend is tot dat moment voor die postcode
pi_199734665
https://www.bouwkavelsonl(...)er-onder-woning.html

Die prijzen die je hier ziet, dan regelen ze de utilities al voor je neem ik aan?
pi_199735455
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 20:57 schreef ludovico het volgende:
https://www.bouwkavelsonl(...)er-onder-woning.html

Die prijzen die je hier ziet, dan regelen ze de utilities al voor je neem ik aan?
Welke concreet?
pi_199735464
quote:
De vraagprijs is inclusief bouwtitel, echter exclusief de kosten ten behoeve van een omgevingsvergunning en de kosten voor de aansluiting van de riolering/ nutsvoorzieningen
pi_199735495
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 21:27 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Kijk, toch handig, iemand die wel kan lezen.
pi_199735549
https://www.bouwkavelsonline.nl/bouwkavel-in-Oegstgeest-2008.html

Nou deze bijvoorbeeld, als ik het goed begrijp gaat de grondprijs gewoon richting de 1000 euro / m2.
  donderdag 3 juni 2021 @ 21:34:21 #123
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199735616
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 21:31 schreef ludovico het volgende:
https://www.bouwkavelsonline.nl/bouwkavel-in-Oegstgeest-2008.html

Nou deze bijvoorbeeld, als ik het goed begrijp gaat de grondprijs gewoon richting de 1000 euro / m2.
En daar ben je verbaasd over op die locatie?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_199735697
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 21:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

En daar ben je verbaasd over op die locatie?
Ja, niks aan joh dat stuk Oegstgeest :p

Mja ok, je bent snel bij het strand.

[ Bericht 4% gewijzigd door ludovico op 03-06-2021 21:45:03 ]
pi_199735772
https://www.bouwkavelsonl(...)20op%20Zoom-339.html

Bouwkavel 2, circa 2.535 m² ¤ 425.000,00 kosten koper

De vraagprijs is inclusief bouwtitel, echter exclusief de kosten ten behoeve van een omgevingsvergunning en de kosten voor de aansluiting van de riolering/ nutsvoorzieningen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')