abonnement Unibet Coolblue
  maandag 17 mei 2021 @ 00:30:42 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199461456


Joe Biden



Kamala Harris

House of Representatives:
Democrat (218)
Republican (212)
Vacant (5)

United States Senate:
Republican (50)
Democratic (48)
Independents (2)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Nancy Pelosi (D)

Majority Leader of the House:
Steny Hoyer (D)
Minority Leader of the House:
Kevin McCarthy (R)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Shumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:


Voor de liefhebber hier de officiële livestreams van de grote Amerikaanse tv-netwerken:

ABC
CBS
CNN
FOX
NBC
PBS

Met een eervolle vermelding voor Agenda-Free TV.

Voor wie graag een video timeline wil zien van de gebeurtenissen op 6 januari in Washington:

https://projects.propublica.org/parler-capitol-videos/
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_199461518
Liz Cheney is nu echt overal te vinden :D

Waarom stelt Wallace deze vraag idd?

twitter


Volgens Cheney heeft McCarthy zich tegenover anderen uitgelaten over de inhoud van dat telefoongesprek op 6 jan.

twitter


Over McCarthy en Stefanik:

quote:
"They are," Cheney told "Fox News Sunday" host Chris Wallace, who asked whether the two were "complicit." "And I'm not willing to do that. I think that there are some things that have to be bigger than party, that have to be bigger than partisanship. Our oath to the Constitution is one of those."
Over Trump:

quote:
"What he's doing and what he's saying, his claims, his refusal to accept decisions by the courts, his claims continued as recently as yesterday that somehow this election was stolen," she said. "You know, what he's doing is he's causing people to believe that they can't count on our electoral process to actually convey the will of the people."

She said the "millions of people ... who supported the president have been misled," adding: "They've been betrayed."
twitter


quote:
Cheney said her role as a member of Congress obligated her to oppose the widespread lie of fraud in the election and she believes that "we've had a collapse of truth in this country."

"We've seen an evolution of, you know, a general situation where conspiracy theories are rampant, where good people in a lot of instances have been misled and believe things that are not true," Cheney continued. "And so, I think that we all have an obligation to make sure we're doing everything we can to convey the truth, to stand for the truth and to stand for the Constitution and our obligations."


[ Bericht 25% gewijzigd door Kijkertje op 17-05-2021 02:41:34 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199461887
twitter

En Blinken is en route en is nu in Denemarken.

Van Pompeo kan ik mij alleen pompeus gedrag herinneren op vliegvelden en State departments ontvangsten. Mèt fake queen pompeo in zijn kielzog.
pi_199464544
quote:
10s.gif Op maandag 17 mei 2021 00:43 schreef Kijkertje het volgende:
Liz Cheney is nu echt overal te vinden :D

In plaats van dat ze gemuilkorfd is, heeft ze Trump zijn megafoon gejat en is er lekker mee aan het roeptoeteren, precies wat Trump ook deed. Interesting 🤓
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199465037
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 15:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat ik eigenlijk nooit begrijp van die mensen is dat ze niet zien dat Trumps geblaat inhoudsloos is, hij roept wat over kolen maar doet eigenlijk gewoon helemaal niets en de markt heeft weinig interesse meer in kolen in de VS.
Terwijl Democraten plannen hebben om voormalige kolenmijn werknemers om te scholen en nieuwe banen voor ze te scheppen doen de Republikeinen, behalve inhoudsloze kreten slaken, helemaal niets voor die groep.

Tja, dan vraag ik mij serieus af hoe dom die stemmers zijn.
Dat komt omdat de Democraten uiteindelijk ook dat soort beloftes deden maar nooit nakwamen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_199466461
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 11:25 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Dat komt omdat de Democraten uiteindelijk ook dat soort beloftes deden maar nooit nakwamen.
Met één groot verschil, de reden dat veel van de beloftes van de democraten niet uitkwamen is omdat de republikeinen alles tegenhouden.
  Overall beste user 2022 maandag 17 mei 2021 @ 13:02:22 #7
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199466615
twitter


Pizzagaetz speelt ook nog steeds.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 17 mei 2021 @ 16:31:15 #8
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_199470692
Ted Cruz, maak je borst maar nat.

https://www.politico.com/(...)-governor-run-488536
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
  Overall beste user 2022 maandag 17 mei 2021 @ 17:09:16 #9
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199471528
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 maandag 17 mei 2021 @ 17:32:26 #10
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199471907
twitter


Matt Gaetz denkt uh-oh....
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_199471969
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 17:09 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Ik ben benieuwd wat voor electorale gevolgen het toestaan van een verbod zou hebben.
  maandag 17 mei 2021 @ 17:37:58 #12
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199471999
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 16:31 schreef robdriessen het volgende:
Ted Cruz, maak je borst maar nat.

https://www.politico.com/(...)-governor-run-488536
Vreselijke acteur.
Hopelijk doet ie het als gouverneur beter.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_199472003
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 16:31 schreef robdriessen het volgende:
Ted Cruz, maak je borst maar nat.

https://www.politico.com/(...)-governor-run-488536
Hij neuriet al voor de spiegel: "Hu-hu-hun. Hu-hu-hun. Hu-hu-hun."
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  maandag 17 mei 2021 @ 18:22:28 #14
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199472649
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 17:32 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Matt Gaetz denkt uh-oh....
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Overall beste user 2022 maandag 17 mei 2021 @ 18:38:52 #15
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199472964
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 17 mei 2021 @ 22:12:23 #17
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199477201
Hoe loopt de 'Audit' in AZ? Is daar nu ook al ontdekt dat er gewoon meer stemmen waren voor Biden?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Overall beste user 2022 maandag 17 mei 2021 @ 22:22:33 #18
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199477408
twitter


Terecht dat met dit anti-Nunes account probeerde te cancellen of niet, oh Trumpisten?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 17 mei 2021 @ 22:28:11 #19
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199477524
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 22:22 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Terecht dat met dit anti-Nunes account probeerde te cancellen of niet, oh Trumpisten?
Hebben autoritaire mannetjes wel meer last van, dat ze niet tegen satire kunnen :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 17 mei 2021 @ 22:30:07 #20
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_199477564
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 17:37 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Vreselijke acteur.
Hopelijk doet ie het als gouverneur beter.
Over smaak valt in principe niet te twisten....maar jij hebt het briljante eerste seizoen van True Detective nooit gezien zeker? :D

Ontopic: slechter dan Abbott kan hij het vast niet doen :)

[ Bericht 10% gewijzigd door GarlandBriggs op 17-05-2021 22:31:57 (.) ]
  maandag 17 mei 2021 @ 22:31:43 #21
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199477590
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 22:30 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]

Over smaak valt in principe niet te twisten....maar jij hebt het briljante eerste seizoen van True Detective nooit gezien zeker? :D
Nee. Aanrader?
Ik ken hem alleen van die slechte komedies en avonturenfilms.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 17 mei 2021 @ 22:37:14 #22
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_199477661
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 22:31 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Nee. Aanrader?
Ik ken hem alleen van die slechte komedies en avonturenfilms.
Dan snap ik het.
Ja, aanrader. Dat vind ik persoonlijk het beste stuk TV van de laatste 20 jaar. McConaughey is echt briljant als Rustin Cohle.

En hij is ook erg goed in oa de Dallas Buyers Club en Interstellar. Hij is het niveau van de Hunk komedies enorm ontgroeid :)
pi_199477991
twitter


Er is in ieder geval 1 Republikeinse kiezer van zijn geloof gevallen. Had hij echt gedacht een pardon te krijgen en dat dan Trump dan een toppertje was ofzo?
  maandag 17 mei 2021 @ 23:04:03 #24
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199478129
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 10:56 schreef Sabata het volgende:

[..]

In plaats van dat ze gemuilkorfd is, heeft ze Trump zijn megafoon gejat en is er lekker mee aan het roeptoeteren, precies wat Trump ook deed. Interesting 🤓
Het maakt haar geen appetijtelijker politicus. Bovemdien roeptoeterde ze eerst Trump na. Ik zou haar niet op haar politieke woord geloven. Ze is een van de politici die 4 jaar lang aan de slippen van Trump heeft gehangen, en steunde al zijn bizarre ideëen

[ Bericht 0% gewijzigd door klappernootopreis op 17-05-2021 23:27:17 ]
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 17 mei 2021 @ 23:06:14 #25
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199478182
quote:
10s.gif Op maandag 17 mei 2021 22:56 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ twitter ]

Er is in ieder geval 1 Republikeinse kiezer van zijn geloof gevallen. Had hij echt gedacht een pardon te krijgen en dat dan Trump dan een toppertje was ofzo?
Ja die had gehoopt dat ze de democratie gingen redden en daarna een medal of honor zouden krijgen of zo.
Ook triest dat je als president dat beeld schetst, die mensen ophitst, en ze daarna de rug toe keert.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 17 mei 2021 @ 23:09:14 #26
323401 Kijkertje
met filter
pi_199478238
quote:
10s.gif Op maandag 17 mei 2021 23:06 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ja die had gehoopt dat ze de democratie gingen redden en daarna een medal of honor zouden krijgen of zo.
Ook triest dat je als president dat beeld schetst, die mensen ophitst, en ze daarna de rug toe keert.
Ja maar hij zei één keertje 'peaceful' in zijn laatste speech na het maandenlang ophitsen hoor! :D
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 17 mei 2021 @ 23:22:28 #27
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199478447
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 22:12 schreef zalkc het volgende:
Hoe loopt de 'Audit' in AZ? Is daar nu ook al ontdekt dat er gewoon meer stemmen waren voor Biden?
Ze kauwen nog steeds op stembiljetten om te proeven of er een bamboesmaakje aan zit
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 17 mei 2021 @ 23:28:02 #28
323401 Kijkertje
met filter
pi_199478521
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 22:12 schreef zalkc het volgende:
Hoe loopt de 'Audit' in AZ? Is daar nu ook al ontdekt dat er gewoon meer stemmen waren voor Biden?
Audit update: Arizona Senate-ordered audit of Maricopa County's presidential election ballot will stop for a week

De ruimte was nl voor deze week al verhuurd :')

Maar ze gaan dat sws lang rekken natuurlijk zodat ze nog lang kunnen profiteren van het idee van fraude. En Trump helpt ook graag een handje mee met verdachtmakingen zonder bewijs:

twitter

twitter


[ Bericht 18% gewijzigd door Kijkertje op 17-05-2021 23:37:54 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 18 mei 2021 @ 00:04:00 #29
323401 Kijkertje
met filter
pi_199478883
Zie je wel, die pers is niet te vertrouwen!

twitter


Waar natuurlijk ook weer geen bewijs voor is:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 18 mei 2021 @ 01:15:39 #30
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199479256
Gaetz staat op het moment nog met bravoure te brallen terwijl de swamp om hem langzaam leegloopt..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 18 mei 2021 @ 01:59:05 #31
323401 Kijkertje
met filter
pi_199479331
Hoe lult een Republikein zich ergens onder uit. Gewoon liegen en de schuld bij de linkse pers leggen! :')

twitter


Uit de factcheck:

twitter


quote:
"You guys in the press painted that as some extreme action, and of course it wasn't," Crenshaw said. "That amicus brief was a simple question of the Supreme Court, in saying, 'Can you please speak to this question of whether, of whether process changes in the election -- last minute, not approved by the legislature -- can be deemed constitutional?' It was a question, and they didn't want to answer that question."

Facts First: Crenshaw's claim is misleading. The House Republican amicus brief did not merely ask the court to answer a constitutional question. In reality, the brief expressed a firm opinion -- that the four Biden-won states had taken "unconstitutional actions" -- and asked the Supreme Court for a specific response: to allow Texas' lawsuit to proceed and to grant Texas' request for a preliminary injunction forbidding the four states from certifying Biden's victories until the lawsuit was resolved. The brief also invoked baseless claims of election fraud, saying that "the election of 2020 has been riddled with an unprecedented number of serious allegations of fraud and irregularities."

When CNN invited Crenshaw spokesman Justin Discigil to comment for this fact check, Discigil made a claim that was even more untrue than Crenshaw's original claim.

[..]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 18 mei 2021 @ 04:05:34 #32
323401 Kijkertje
met filter
pi_199479604
twitter


Goed plan! :Y Wat dat betreft is Trump een leerzame ervaring geweest.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 18 mei 2021 @ 06:00:34 #33
323401 Kijkertje
met filter
pi_199479748
Zelfs de Republikeinen in Maricopa County zijn het 'audit'-theater helemaal zat :(

twitter


Filmpje in link:

Phoenix Republicans Condemn G.O.P.-Ordered Vote Review and ‘Insane Lies’

Leaders in Maricopa County, Ariz., are hitting back at Donald J. Trump and fellow party members in the State Senate over a review of the county’s ballots.
quote:
The Republican leaders of Arizona’s most populous county issued a blistering rebuke on Monday to a review of the November election that had been ordered by Republicans in the State Senate, calling it “a grift disguised as an audit” that had spun out of the legislators’ control.

The senior Republican in Maricopa County, Jack Sellers, the chairman of the board of supervisors, said flatly that the county would stop cooperating with the review and suggested that it would challenge in court any of its conclusions that pointed toward improprieties.

“This board is done explaining anything,” Mr. Sellers said at a special meeting of the five-member board, four of whose members are Republicans. “People’s ballots and money are not make-believe. It’s time to be done with this craziness, and get on with this county’s critical business.”

It was an extraordinary pushback to an election review that was supposed to placate voters who insisted that Donald J. Trump’s narrow loss in the state was a result of fraud, but which has mushroomed into a political spectacle with what experts call serious procedural lapses.

The Maricopa supervisors had resisted the audit since its inception in December, asking a court to decide whether the State Senate could legally take control of election records and equipment governed by strict security safeguards. They had insisted throughout that the county’s election — in which Joseph R. Biden Jr. earned a slim majority of 2.1 million total votes — had been among the most secure and smooth in the state’s history.

But they were pushed past the breaking point by a letter last week from State Senator Karen Fann, the Senate president, that implied that someone in the county had illegally removed critical election files from equipment and software that the Senate had subpoenaed for examination.

The supervisors learned of the claim when it was posted on a Twitter feed controlled by the review team. Ms. Fann’s letter asked the supervisors to address that and other concerns in a meeting with state senators and a liaison to the firms conducting the review — a meeting that was to be livestreamed by the far-right cable channel One America News.

“This board was going to be part of a political theater,” one Republican supervisor and former chairman of the board, Bill Gates, said. “The Arizona Senate is better than that. The Maricopa County Board of Supervisors is better than that. And I am not going to be a part of that.”

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kortom: ze waren dus van plan om via een OAN livestream een show te maken (a la Giuliani's 'fraude hearing') van weer eens een ongegronde beschuldiging die Trump natuurlijk ook al verspreid heeft en de Election Supervisors weigeren daaraan mee te werken. Kudos! ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 18-05-2021 06:40:39 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 18 mei 2021 @ 08:53:03 #34
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199480513
Biden gaat ondanks al die tweederangs schermutselingen over de verkiezingen en de tegenwerking van de republikeinen onverdroten voort met zijn agenda. Waaronder een vorm van kinderbijslag via een belastingsaftrek. Er is veel onderhuids gepruttel bij de republikeinen die maar al te graag op Biden willen inhakken, maar dan snijden ze zichzelf in het vlees. Ze kunnen er ook niet mee adverteren. De politiek van de democraten is gebaseerd op tastbare verbeteringen, niet op vage beloftes en vetmesten van corporaties. En dit gaat zich op gegeven moment vertalen in electorale winst. Biden pakt het namelijk heel slim aan. En dat voor iemand die door zijn tegenstanders als dement wordt afgestempeld. ;)
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_199480689
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 08:53 schreef klappernootopreis het volgende:
Biden gaat ondanks al die tweederangs schermutselingen over de verkiezingen en de tegenwerking van de republikeinen onverdroten voort met zijn agenda. Waaronder een vorm van kinderbijslag via een belastingsaftrek. Er is veel onderhuids gepruttel bij de republikeinen die maar al te graag op Biden willen inhakken, maar dan snijden ze zichzelf in het vlees. Ze kunnen er ook niet mee adverteren. De politiek van de democraten is gebaseerd op tastbare verbeteringen, niet op vage beloftes en vetmesten van corporaties. En dit gaat zich op gegeven moment vertalen in electorale winst. Biden pakt het namelijk heel slim aan. En dat voor iemand die door zijn tegenstanders als dement wordt afgestempeld. ;)
Nou ja, dat ongebreidelde helikoptergeld uitdelen aan alles en iedereen heeft wel ergens een grens natuurlijk. Er komt een moment dat beseft moet worden dat ook iemand anders dan de Fed (of "de multinesjenols") dat moet betalen en dat wordt wel wat vervelend als hij deze lijn voortzet.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 18 mei 2021 @ 09:34:34 #36
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199480940
Biden doet het inderdaad erg goed.
Maar er van uitgaan dat dit electorale winst oplevert over een paar jaar lijkt me niet verstandig.

Je kunt wel leuk kinderbijslag invoeren maar als Amerikanen nog steeds het gevoel hebben dat hun land en identiteit "naar de klote" gaat dan gaan veel stemmen naar degene die belooft daar iets aan te gaan doen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 09:34:52 #37
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_199480944
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 09:11 schreef nostra het volgende:

Nou ja, dat ongebreidelde helikoptergeld uitdelen aan alles en iedereen heeft wel ergens een grens natuurlijk. Er komt een moment dat beseft moet worden dat ook iemand anders dan de Fed (of "de multinesjenols") dat moet betalen en dat wordt wel wat vervelend als hij deze lijn voortzet.
Gewoon de belastingen voor het ultrarijke tuig verhogen, daar valt echt nog genoeg te halen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_199481115
Het helpt ook wel dat Biden zo Van Rompaey achtig aan het werk is, Trump liet democraten al ontploffen van woede met één Twitter berichtje en obama konde ze aan de republikeinse kiezer als arrogant en betweterig verkopen. Maar blijkbaar kan je niet makkelijk boos worden op Joe of hem als "levensgevaarlijk voor de vrijheid" afschilderen. Enige dat ze kunnen doen is roepen dat hij de linkse communistische agenda mogelijk maakt en hopen dat mensen in 2022 bij midterms geen voordeel meer hebben van zijn beleid of ondanks de voordelen van zijn beleid blind op de republikeinse kandidaten stemmen.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199481180
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 09:11 schreef nostra het volgende:

[..]

Nou ja, dat ongebreidelde helikoptergeld uitdelen aan alles en iedereen heeft wel ergens een grens natuurlijk. Er komt een moment dat beseft moet worden dat ook iemand anders dan de Fed (of "de multinesjenols") dat moet betalen en dat wordt wel wat vervelend als hij deze lijn voortzet.
Maar is dat ook echt zo? Bestaat die grens?

Let wel: ik ben nog altijd voorstander van een verantwoordelijk begrotingsbeleid. Ik vind dat wij als land onze uitgaven en inkomsten redelijk in balans moeten houden.

Tegelijkertijd heb ik steeds meer twijfels bij de doemvoorspellingen over te hoge begrotingstekorten. Onder Trump bereikten de tekorten enorme hoogten, vooral dankzij de ingrijpende belastingverlaging die hij doorvoerde. Ook op andere terreinen strooide hij met geld.

Wanneer de economie van een land solide is, hoeft een begrotingstekort volgens mij geen gigantisch probleem te zijn.

Daarnaast moet je onderscheid maken tussen incidentele en structurele uitgaven. Biden wil een gigantisch bedrag investeren in het verbeteren van de infrastructuur. Dat zijn in essentie eenmalige uitgaven die niet structureel op de begroting drukken. Volgens mij kan de VS dat risico prima nemen. Ik vind het ook wel een interessant experiment. Laat Biden deze weg maar volgen en zie wat er gebeurt. Bijsturen kan altijd nog.

Er heerst nu ook paniek in de VS over de enorme prijsstijgingen. Biden krijgt daarvan de schuld: zijn gigantische corona-steunpakket zou de prijzen omhoog hebben gejaagd. Dat is althans de uitleg die ter rechterzijde wordt gegeven.

Maar dat is natuurlijk onzin. De economie komt simpelweg weer op gang na een krankzinnig coronajaar. De vraag naar producten en diensten explodeert, waardoor de prijzen stijgen. Lijkt mij gewoon een economisch proces.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_199481222
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 09:51 schreef Sabata het volgende:
Het helpt ook wel dat Biden zo Van Rompaey achtig aan het werk is, Trump liet democraten al ontploffen van woede met één Twitter berichtje en obama konde ze aan de republikeinse kiezer als arrogant en betweterig verkopen. Maar blijkbaar kan je niet makkelijk boos worden op Joe of hem als "levensgevaarlijk voor de vrijheid" afschilderen. Enige dat ze kunnen doen is roepen dat hij de linkse communistische agenda mogelijk maakt en hopen dat mensen in 2022 bij midterms geen voordeel meer hebben van zijn beleid of ondanks de voordelen van zijn beleid blind op de republikeinse kandidaten stemmen.
Republikeinen kunnen heel hard 'communisme' roepen, maar als de armlastige kiezer plots meer te besteden heeft omdat een vorm van kinderbijslag is ingevoerd, kan hem dat labeltje niets meer schelen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_199481261
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 09:11 schreef nostra het volgende:

[..]

Nou ja, dat ongebreidelde helikoptergeld uitdelen aan alles en iedereen heeft wel ergens een grens natuurlijk. Er komt een moment dat beseft moet worden dat ook iemand anders dan de Fed (of "de multinesjenols") dat moet betalen en dat wordt wel wat vervelend als hij deze lijn voortzet.
Overigens wijkt hij daarin natuurlijk niet wezenlijk af van Trump. Die liet tijdens flinke hoogconjunctuur de begrotingstekorten ook gigantisch oplopen.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 10:04:56 #42
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199481277
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 10:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Republikeinen kunnen heel hard 'communisme' roepen, maar als de armlastige kiezer plots meer te besteden heeft omdat een vorm van kinderbijslag is ingevoerd, kan hem dat labeltje niets meer schelen.
Daar ben ik nog niet zo zeker van.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_199481439
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 10:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Republikeinen kunnen heel hard 'communisme' roepen, maar als de armlastige kiezer plots meer te besteden heeft omdat een vorm van kinderbijslag is ingevoerd, kan hem dat labeltje niets meer schelen.
Volgens een artikel in de VK een paar weken geleden valt dat toch tegen. De zelfkastijding van gehersenspoelde trumpaanhangers zit erg diep.
pi_199481445
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 10:03 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Overigens wijkt hij daarin natuurlijk niet wezenlijk af van Trump. Die liet tijdens flinke hoogconjunctuur de begrotingstekorten ook gigantisch oplopen.
Dat republikeinen door de bank genomen - en Trump in het bijzonder - vrij hypocriet zijn in hun fiscal responsibility staat buiten kijf ja.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199481465
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 10:04 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Daar ben ik nog niet zo zeker van.
Inderdaad. Culturele factoren worden hier sterk onderschat. 'Ach, als men maar realiseert dat de Democraten eigenlijk de beste partij zijn voor hen, dan komt het wel goed'. Dat is natuurlijk leuk een leuk perspectief als je dit zelf van al mening bent. Maar veel Amerikanen denken hier toch anders over.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2021 10:20:53 ]
  dinsdag 18 mei 2021 @ 10:24:22 #46
8369 speknek
Another day another slay
pi_199481512
Ik weet niet zo goed wie hier culturele factoren zou onderschatten. Het is een tweepartijensysteem gecombineerd met decadent individualistisch consumentisme, dat de aanhangers van politieke partijen in (american) voetbalhooligans heeft veranderd. Je keeper kan dan wel voortdurend eigen doelpunten maken, en ook een pedofiel en crimineel zijn, dat zorgt er nog niet voor dat je de andere partij gaat supporten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_199481541
Als je kijkt maar de favorability op 538 zie je in feite een directe spiegel van Trumps favorability. Het lijkt er dus op als je simpel kijkt naar de percentages dat mensen die positief dachten over Trump negatief denken over Biden en vice versa met weinig mensen die of beide goedkeurden of afkeurden.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 10:32:17 #48
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199481616
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 10:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Volgens een artikel in de VK een paar weken geleden valt dat toch tegen. De zelfkastijding van gehersenspoelde trumpaanhangers zit erg diep.
De vraag is hoe lang kunnen ze hun narratief volhouden als Biden ondertussen openlijk bipartisan handreikingen aanbiedt die steevast worden afgewezen, maar verder een puur bias programma draait omdat hij dit nu makkelijk kan en wat ook nog schijnt te werken?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_199481629
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 09:57 schreef KoosVogels het volgende:
Maar is dat ook echt zo? Bestaat die grens?
Nou ja, dat gaan we uitvinden. Er lijkt nu een enorme hang naar het hele MMT-denken plaats te vinden, wat ik persoonlijk zowel belachelijk als ook interessant vind.

quote:
Daarnaast moet je onderscheid maken tussen incidentele en structurele uitgaven. Biden wil een gigantisch bedrag investeren in het verbeteren van de infrastructuur. Dat zijn in essentie eenmalige uitgaven die niet structureel op de begroting drukken.
Dat is deels waar, maar Biden doet én én. Zaken als die kinderbijslag zijn zowel structureel (in ieder geval qua intentie) als substantieel. Ik denk dat de agenda van Biden op essentiële punten (zoals corona, maar ook infra) best breed gedragen wordt, maar hij lijkt er een soort persoonlijke vendetta van te maken om allerhande agendapunten vrij unilateraal door te willen drukken.

quote:
Er heerst nu ook paniek in de VS over de enorme prijsstijgingen. Biden krijgt daarvan de schuld: zijn gigantische corona-steunpakket zou de prijzen omhoog hebben gejaagd. Dat is althans de uitleg die ter rechterzijde wordt gegeven.
Het monetaire beleid in de VS (en dat van ons overigens net zo hard) is vrij extreem, helemaal juist nu de economie gewoon prima loopt. Formeel is dat niet het beleid van de president natuurlijk, maar de facto komt het daar wel op neer. Ik vind het een buitengewoon gevaarlijk experiment om maar vol gas te blijven geven als daar geen enkele aanleiding toe is en ik acht de kans vrij reëel dat men zich daardoor in een onwerkbare situatie werkt. Dat kan hyperinflatie zijn, het (eerst creëren en dan) uiteenspatten van asset bubbles, een loop van loon-/prijsinflatie of een combinatie van dat alles.

Of het kan allemaal goed uitpakken en de wereld ziet er een stuk beter uit over vier jaar. Daar kan niemand op tegen zijn natuurlijk.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199481663
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 10:20 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Inderdaad. Culturele factoren worden hier sterk onderschat. 'Ach, als men maar realiseert dat de Democraten eigenlijk de beste partij zijn voor hen, dan komt het wel goed'. Dat is natuurlijk leuk een leuk perspectief als je dit zelf van al mening bent. Maar veel Amerikanen denken hier toch anders over.
Je hoeft ook niet de complete bevolking te overtuigen. Die hard Republikeinen houden inderdaad vast aan het krankzinnige idee dat elke vorm van sociaal beleid gelijkstaat aan communisme. Je moet je echter richten op independents en de zwevende kiezers. Met deze groepen win je de verkiezingen.

Vooralsnog lijkt een kleine meerderheid voorstander te zijn van de weg die door Biden is ingeslagen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Overall beste user 2022 dinsdag 18 mei 2021 @ 10:37:08 #51
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199481672
De inflatie is niet bijzonder hoog. Hetzelfde soort paniekzaaierij van de GOP over inflatie zag je rond 2010. Daar klopte ook niks van.

Bovendien is het niet zo dat Biden ineens 1000 miljard in de economie pompt. Daar gaat wel wat tijd overheen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_199481685
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 10:37 schreef Ulx het volgende:
De inflatie is niet bijzonder hoog.
4,6 uit mijn hoofd is bijzonder hoog. Niet Zimbabwaans hoog (nog), maar wel bijzonder hoog.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Overall beste user 2022 dinsdag 18 mei 2021 @ 10:43:53 #53
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199481757
De economie komt ook weer op gang. Ik maak me er weinig zorgen om.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_199481763
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 10:33 schreef nostra het volgende:

[..]

Nou ja, dat gaan we uitvinden. Er lijkt nu een enorme hang naar het hele MMT-denken plaats te vinden, wat ik persoonlijk zowel belachelijk als ook interessant vind.
[..]

Dat is deels waar, maar Biden doet én én. Zaken als die kinderbijslag zijn zowel structureel (in ieder geval qua intentie) als substantieel. Ik denk dat de agenda van Biden op essentiële punten (zoals corona, maar ook infra) best breed gedragen wordt, maar hij lijkt er een soort persoonlijke vendetta van te maken om allerhande agendapunten vrij unilateraal door te willen drukken.
Tsja, als minority leader McConnel al aangeeft dat ze alle ambities van Biden proberen tegen te houden, ongeacht de inhoud van deze plannen, dan zit er weinig anders op dan je agenda er 'unilateraal' doorheen te drukken. Ik ben daar an sich ook geen voorstander van, maar de Amerikaanse politiek is dusdanig verziekt en gepolariseerd, dat de Democraten geen andere keuze hebben.

quote:
Het monetaire beleid in de VS (en dat van ons overigens net zo hard) is vrij extreem, helemaal juist nu de economie gewoon prima loopt. Formeel is dat niet het beleid van de president natuurlijk, maar de facto komt het daar wel op neer. Ik vind het een buitengewoon gevaarlijk experiment om maar vol gas te blijven geven als daar geen enkele aanleiding toe is en ik acht de kans vrij reëel dat men zich daardoor in een onwerkbare situatie werkt. Dat kan hyperinflatie zijn, het (eerst creëren en dan) uiteenspatten van asset bubbles, een loop van loon-/prijsinflatie of een combinatie van dat alles.

Of het kan allemaal goed uitpakken en de wereld ziet er een stuk beter uit over vier jaar. Daar kan niemand op tegen zijn natuurlijk.
Tsja, ik denk dat je legitieme bezwaren benoemt, maar we moeten inderdaad afwachten hoe dit uit gaat pakken. Het marktdenken dat sinds de jaren '80 gemeengoed is heeft voor welvaart gezorgd, we zijn er allemaal beter van geworden. Aan de andere kant lijkt het plafond bereikt, zeker in de VS, waar het ongebreidelde marktdenken leidt tot onwenselijke sociaal-economische resultaten.

Dogmatisch vast blijven houden aan het marktevangelie, zoals de Republikeinen doen, biedt sowieso geen soelaas. Laat de Amerikanen het maar eens over een andere boeg gooien. Ik volg deze koers in ieder geval met veel interesse.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_199481818
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 10:44 schreef KoosVogels het volgende:
Tsja, als minority leader McConnel al aangeeft dat ze alle ambities van Biden proberen tegen te houden, ongeacht de inhoud van deze plannen, dan zit er weinig anders op dan je agenda er 'unilateraal' doorheen te drukken. Ik ben daar an sich ook geen voorstander van, maar de Amerikaanse politiek is dusdanig verziekt en gepolariseerd, dat de Democraten geen andere keuze hebben.
Ik weet niet of het een goede keuze is om zo te handelen eerlijk gezegd, al zie ik ook niet zo snel een alternatief. Ik vind het vooral een glijdende schaal: "ik handel zelf maar, want de rest is zo gepolariseerd" werkt die hele polarisatie natuurlijk enorm in de hand.

quote:
Dogmatisch vast blijven houden aan het marktevangelie, zoals de Republikeinen doen, biedt sowieso geen soelaas. Laat de Amerikanen het maar eens over een andere boeg gooien. Ik volg deze koers in ieder geval met veel interesse.
Tja, ik zit wat ouderwetser op de Reagan-lijn in de wedstrijd, maar dat is niet zo heel bon ton in deze tijd. Dus ik zie graag hoe deze jongens en meisjes het uiteindelijk voor elkaar botsen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199481859
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 10:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je hoeft ook niet de complete bevolking te overtuigen. Die hard Republikeinen houden inderdaad vast aan het krankzinnige idee dat elke vorm van sociaal beleid gelijkstaat aan communisme. Je moet je echter richten op independents en de zwevende kiezers. Met deze groepen win je de verkiezingen.

Vooralsnog lijkt een kleine meerderheid voorstander te zijn van de weg die door Biden is ingeslagen.
Socialisme dacht ik voornamelijk. Tja, grote culturele verschillen met veel Europese landen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 10:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, als minority leader McConnel al aangeeft dat ze alle ambities van Biden proberen tegen te houden, ongeacht de inhoud van deze plannen, dan zit er weinig anders op dan je agenda er 'unilateraal' doorheen te drukken. Ik ben daar an sich ook geen voorstander van, maar de Amerikaanse politiek is dusdanig verziekt en gepolariseerd, dat de Democraten geen andere keuze hebben.
[..]

Tsja, ik denk dat je legitieme bezwaren benoemt, maar we moeten inderdaad afwachten hoe dit uit gaat pakken. Het marktdenken dat sinds de jaren '80 gemeengoed is heeft voor welvaart gezorgd, we zijn er allemaal beter van geworden. Aan de andere kant lijkt het plafond bereikt, zeker in de VS, waar het ongebreidelde marktdenken leidt tot onwenselijke sociaal-economische resultaten.

Dogmatisch vast blijven houden aan het marktevangelie, zoals de Republikeinen doen, biedt sowieso geen soelaas. Laat de Amerikanen het maar eens over een andere boeg gooien. Ik volg deze koers in ieder geval met veel interesse.
Over welke boeg zou men het dan moeten gooien naar jouw mening?

[ Bericht 45% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2021 10:53:53 ]
pi_199481965
quote:
12s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 10:50 schreef nostra het volgende:

[..]

Ik weet niet of het een goede keuze is om zo te handelen eerlijk gezegd, al zie ik ook niet zo snel een alternatief. Ik vind het vooral een glijdende schaal: "ik handel zelf maar, want de rest is zo gepolariseerd" werkt die hele polarisatie natuurlijk enorm in de hand.
Wat mij betreft moet het streven altijd zijn om de samenwerking te zoeken. Maar als de uitgereikte hand wordt weggeslagen, zit er niets anders op dan je eigen plan te trekken. Doe je dat niet, dan sta je over vier jaar met lege handen en heb je niets bereikt. Dat neemt de kiezer je ook niet in dank af.

quote:
Tja, ik zit wat ouderwetser op de Reagan-lijn in de wedstrijd, maar dat is niet zo heel bon ton in deze tijd. Dus ik zie graag hoe deze jongens en meisjes het uiteindelijk voor elkaar botsen.
Oh, ik ben ook voorstander van een kleine overheid, lage belastingen en zo min mogelijk bemoeienis. Anderzijds ben ik niet blind voor de negatieve effecten van de marktideologie, die zeker in de VS duidelijk zichtbaar zijn. Volgens mij probeert Biden de scherpe kantjes eraf te halen, een ambitie die ik geboeid volg.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_199481991
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 10:52 schreef Dejannn het volgende:

Over welke boeg zou men het dan moeten gooien naar jouw mening?
De Amerikanen moeten helemaal niks. Ik constateer slechts dat Biden het over andere boeg probeert te gooien. Hij probeert een 21e eeuwse Roosevelt te zijn. Of hij daarin slaagt en wat de gevolgen daarvan zijn, is afwachten. Ik volg het met interesse.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 18 mei 2021 @ 11:12:16 #59
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199482112
quote:
12s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 10:50 schreef nostra het volgende:

[..]

Ik weet niet of het een goede keuze is om zo te handelen eerlijk gezegd, al zie ik ook niet zo snel een alternatief. Ik vind het vooral een glijdende schaal: "ik handel zelf maar, want de rest is zo gepolariseerd" werkt die hele polarisatie natuurlijk enorm in de hand.
[..]

Tja, ik zit wat ouderwetser op de Reagan-lijn in de wedstrijd, maar dat is niet zo heel bon ton in deze tijd. Dus ik zie graag hoe deze jongens en meisjes het uiteindelijk voor elkaar botsen.
De amerikaanse markt is op het moment meer dan voorheen compleet in zichzelf gekeerd. Dit verklaart gelijk de angst voor China die zich aggressief op de internationale markt heeft gestort. Als je marktaandeel wil, dan doe je dit niet met bluf, maar met zwaar pushen van producten. Trump dacht dat hij met wat intimidatie de markt kon kapen. Dat werkte niet, vooral niet omdat hij talloze bondgenoten die ook op die markt opereren tegen zich in het harnas heeft gejaagd.Aan Biden de taak om dit te repareren, maar dit gaat hem hoe dan ook wat kosten. " MAKING money is not the way, you got to EARN it"

[ Bericht 0% gewijzigd door klappernootopreis op 18-05-2021 20:41:22 ]
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 18 mei 2021 @ 11:19:41 #60
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199482199
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 09:57 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind het ook wel een interessant experiment.
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 10:44 schreef KoosVogels het volgende:
Ik volg deze koers in ieder geval met veel interesse.
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 10:59 schreef KoosVogels het volgende:
een ambitie die ik geboeid volg.
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 11:01 schreef KoosVogels het volgende:
Ik volg het met interesse.
Dat is duidelijk Koos.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_199485033
quote:
12s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 10:50 schreef nostra het volgende:

[..]

Ik weet niet of het een goede keuze is om zo te handelen eerlijk gezegd, al zie ik ook niet zo snel een alternatief. Ik vind het vooral een glijdende schaal: "ik handel zelf maar, want de rest is zo gepolariseerd" werkt die hele polarisatie natuurlijk enorm in de hand.
[..]
Ze hebben niet zoveel keus; de republikeinen hebben al aangegeven niet samen te willen werken en álles te blokkeren als dat mogelijk is. Nu hebben de democraten nog de meerderheid en er niet zoveel last van. Na de midterms verliezen ze misschien en vanaf dat moment zal helemaal níets meer kunnen. Hun window of opportunity is zeer kort.

Als de republikeinen nu wel hadden samengewerkt, dan had Biden het tempo wat kunnen laten varen, wetende dat na de midterms ook nog bipartisan policies mogelijk zijn. Dat kan echter niet. Dat is gewoon de situatie waar ze mee zitten.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_199485063
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 10:52 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Socialisme dacht ik voornamelijk. Tja, grote culturele verschillen met veel Europese landen.
[..]

Over welke boeg zou men het dan moeten gooien naar jouw mening?
Overheidsgeld naar de armen en de middenklasse (in de vorm van kinderbijslag en infrastructuur bijv.) laten gaan ipv naar de rijke donors en elite (belastingverlagingen enzo)
beter een knipoog dan een blauw oog
  Overall beste user 2022 dinsdag 18 mei 2021 @ 15:11:45 #63
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199485487
twitter


Duh, natuurlijk wil hij dat niet. Dan wordt Trump boos, en dan worden er gemene blogposts geplaatst.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 16:59:05 #64
323401 Kijkertje
met filter
pi_199486936
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:11 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Duh, natuurlijk wil hij dat niet. Dan wordt Trump boos, en dan worden er gemene blogposts geplaatst.
En het zit er dik in dat hij zelf onder ede moet gaan getuigen over zijn telefoongesprek met Trump tijdens de oproer en zijn uitlatingen daarover achteraf :P
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 dinsdag 18 mei 2021 @ 17:34:26 #65
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199487414
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 16:59 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

En het zit er dik in dat hij zelf onder ede moet gaan getuigen over zijn telefoongesprek met Trump tijdens de oproer en zijn uitlatingen daarover achteraf :P
Ja. Waarschijnlijk wel.
Dan maar zonder support van de GOP dit doordrukken. Als die lui gewapend tuig het Congres in lieten die voor de deur nog met een galg stonden te dreigen hoef je echt niet lief te zijn.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 19:59:47 #66
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_199489546
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 10:59 schreef KoosVogels het volgende:

Oh, ik ben ook voorstander van een kleine overheid, lage belastingen en zo min mogelijk bemoeienis. Anderzijds ben ik niet blind voor de negatieve effecten van de marktideologie, die zeker in de VS duidelijk zichtbaar zijn. Volgens mij probeert Biden de scherpe kantjes eraf te halen, een ambitie die ik geboeid volg.
Voor dat laatste is stevig staatsingrijpen nodig, er is namelijk meer dan dertig jaar vrijwel niets gedaan om de markt te beteugelen en het monster dat dat heeft opgeleverd dreigt nu de hele maatschappij te vermorzelen, of is al goed op weg dat te doen.

Het wordt echt tijd dat de (neo)liberale medemens die roze bril afzet en erkent hoeveel ellende de marktideologie van na 1980 heeft aangericht. Die schade is alleen te herstellen als de overheid snoeihard durft op te treden tegen bedrijven en ondernemers die het parasiteren op andermans ellende tot businessmodel hebben verheven.

Niks scherpe kantjes eraf, maar het mes erin en doorduwen totdat er bloed vloeit.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 20:25:40 #67
8369 speknek
Another day another slay
pi_199490040
twitter


Figuurtje weer.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 20:37:28 #68
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199490309
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 19:59 schreef Ringo het volgende:

[..]

Voor dat laatste is stevig staatsingrijpen nodig, er is namelijk meer dan dertig jaar vrijwel niets gedaan om de markt te beteugelen en het monster dat dat heeft opgeleverd dreigt nu de hele maatschappij te vermorzelen, of is al goed op weg dat te doen.

Het wordt echt tijd dat de (neo)liberale medemens die roze bril afzet en erkent hoeveel ellende de marktideologie van na 1980 heeft aangericht. Die schade is alleen te herstellen als de overheid snoeihard durft op te treden tegen bedrijven en ondernemers die het parasiteren op andermans ellende tot businessmodel hebben verheven.

Niks scherpe kantjes eraf, maar het mes erin en doorduwen totdat er bloed vloeit.
Ik ben het roerend met je eens. Vooral de marktwerking in bijv de zorg en het het daaraan gekoppelde verzekeringen zijn dodelijk gebleken.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 18 mei 2021 @ 20:42:27 #69
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199490417
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 11:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De Amerikanen moeten helemaal niks. Ik constateer slechts dat Biden het over andere boeg probeert te gooien. Hij probeert een 21e eeuwse Roosevelt te zijn. Of hij daarin slaagt en wat de gevolgen daarvan zijn, is afwachten. Ik volg het met interesse.
Hij doet in elk geval IETS..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 dinsdag 18 mei 2021 @ 20:47:51 #70
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199490536
twitter


Dat is weer eens wat anders dan ze deplorables noemen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 20:48:56 #71
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199490571
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 20:25 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]

Figuurtje weer.
Ze zitten op het moment wel in een catch 22 situatiie Of ze bekennen schuld en krijgen zware straffen of ze zeggen dat ze in opdracht van trump hebben gehandeld en is alles voor niks geweest en verliezen ze trump als fuhrer want hij gaat dan de bak in.Ga je voor trump de bak in of ga je samen met trump de afgrond in?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 18 mei 2021 @ 20:58:29 #72
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199490836
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 10:43 schreef Ulx het volgende:
De economie komt ook weer op gang. Ik maak me er weinig zorgen om.
Mee eensch. Het virus heeft de economie opgeschoond, en heeft dit een nieuwe impuls gegeven. Het is even gepauserd geweest, maar over het algemeen niet verwoest.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 18 mei 2021 @ 22:00:18 #73
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199493499
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 20:47 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Dat is weer eens wat anders dan ze deplorables noemen.
QAnon Shaman was wel hilarisch hoor.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 22:16:57 #74
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199494242
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 22:00 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

QAnon Shaman was wel hilarisch hoor.
Jamiroquai's gig in the white house.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 dinsdag 18 mei 2021 @ 22:43:08 #75
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199495206
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 22:00 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

QAnon Shaman was wel hilarisch hoor.
Inderdaad. Uiteraard geen reden om niet keihard te straffen. Theedrinken en een goed gesprek is voor softe libtards. Law and order!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 23:43:12 #76
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199497001
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 22:43 schreef Ulx het volgende:

[..]

Inderdaad. Uiteraard geen reden om niet keihard te straffen. Theedrinken en een goed gesprek is voor softe libtards. Law and order!
:D Het is een stuk vervelender als de rollen ineens worden omgedraaid....
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 18 mei 2021 @ 23:52:29 #77
323401 Kijkertje
met filter
pi_199497196
Maar het was ook helemaal geen oproer! Het waren net toeristen!

Aldus congreslid Andrew Clyde:


Ook Andrew Clyde tijdens die toeristische rondleiding:

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 dinsdag 18 mei 2021 @ 23:54:07 #78
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199497233
Wel een beetje jammer voor hem dat er wegens corona geen rondleidingen werden gegeven en er ook geen publiek naar binnen mocht.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 19 mei 2021 @ 00:04:08 #79
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199497389
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_199497577
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 00:04 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Die argumenten ook :X
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 19 mei 2021 @ 00:17:17 #81
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_199497629
quote:
81s.gif Op woensdag 19 mei 2021 00:14 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Die argumenten ook :X
Die kogels hebben een paar jaar geleden ook ieder greintje verstand uit zijn lichaam geschoten
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Overall beste user 2022 woensdag 19 mei 2021 @ 00:22:28 #82
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199497735
En hop.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_199498170
In Michigan heeft de rechter een nieuwe audit afgewezen:

twitter

quote:
Trump issued a statement last week referring to the case as "the major Michigan Election Fraud case" and highlighting a new filing from the plaintiffs that argued votes had been switched from Trump to Biden. "The number of votes is MASSIVE and determinative. This will prove true in numerous other States," Trump said.

But Elsenheimer ruled that a statewide post-election audit conducted by Michigan's secretary of state's office that concluded in March -- which found the election had been conducted fairly and accurately -- was sufficient to satisfy a state law that allows voters to request audits.

Because of that, he said, the suit was moot, and he granted a motion to dismiss sought by Michigan's secretary of state and the clerk of Antrim County.
En de Cyberninjas hebben de 'gedelete' data kunnen 'vinden' hoor! _O-

twitter


Wat een farce :')

[ Bericht 49% gewijzigd door Kijkertje op 19-05-2021 05:43:06 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199498541
twitter

twitter

quote:
The notice from James's office was sent in late April to attorneys for the Trump Organization. It suggested that criminality could apply to actions by current and former company executives and employees if the investigation finds wrongdoing, the person familiar with the matter said.


[ Bericht 8% gewijzigd door Kijkertje op 19-05-2021 05:05:23 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199499145
quote:
2s.gif Op woensdag 19 mei 2021 04:19 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[..]

LOCK HIM UP!!! Hahaha!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_199499290
twitter

Ben benieuwd hoe het gaat verlopen…
  Overall beste user 2022 woensdag 19 mei 2021 @ 08:38:04 #87
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199499337
Rico!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_199499362
twitter

Conway schreef er essay over. Wie wil zijn argumenten in een spoiler plaatsen?
  woensdag 19 mei 2021 @ 08:55:03 #89
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199499564
quote:
2s.gif Op woensdag 19 mei 2021 04:19 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[..]

Hoe gaat hij zich hier uit bluffen, vraag ik me af..... :P
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 19 mei 2021 @ 09:09:55 #90
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199499722
Ik vraag me af of ze ook opnames hebben van telefoongesprekken van republikeinse beleidsmakers met Trump nèt voor ze hun mening bijstellen. Ik zou nu toch willen weten welk pressiemiddel Trump op dit groepje heeft.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_199499991
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 09:09 schreef klappernootopreis het volgende:
Ik zou nu toch willen weten welk pressiemiddel Trump op dit groepje heeft.
Chinastyle zijn meestal getrouwde partijgenoten tijdens bijeenkomsten door het land laten versieren door mooie dames en dan wat corrumperende fotos gemaakt. :P
pi_199500023
twitter
pi_199500081
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 09:38 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Wat is precies het probleem?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_199500118
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 09:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat is precies het probleem?
As usual klinkt het een beetje vreemd uit de context, maar erbinnen niet.

-update-
Oef, wat een drek kom ik tegen op dat twitterkanaal en alle aanbevolen kanalen als ik er op klik :X
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_199500152
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 09:38 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Ja stom grapje.

Als Trump dat had gedaan, had iedereen dat heel erg gevonden, maar zou het dezelfde dag ook weer overtroffen worden door een andere volslagen achterlijke actie van Trump.
  Overall beste user 2022 woensdag 19 mei 2021 @ 10:20:56 #96
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199500498
Houden Trumpfans ineens niet meer van politiek incorrecte opmerkingen?

Goh.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 19 mei 2021 @ 10:39:57 #97
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199500770
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 09:48 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

As usual klinkt het een beetje vreemd uit de context, maar erbinnen niet.

-update-
Oef, wat een drek kom ik tegen op dat twitterkanaal en alle aanbevolen kanalen als ik er op klik :X
Ja, zit vol met coronaontkenners en FvD fans.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_199500843
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 10:20 schreef Ulx het volgende:
Houden Trumpfans ineens niet meer van politiek incorrecte opmerkingen?

Goh.
Duidelijk BDS waar hij aan lijdt.
pi_199502037
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 10:20 schreef Ulx het volgende:
Houden Trumpfans ineens niet meer van politiek incorrecte opmerkingen?

Goh.
Ik heb last van de selectieve verontwaardiging van de fakenews activisten de afgelopen vijf jaar.
  Overall beste user 2022 woensdag 19 mei 2021 @ 12:09:02 #100
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199502200
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 11:59 schreef Nober het volgende:

[..]

Ik heb last van de selectieve verontwaardiging van de fakenews activisten de afgelopen vijf jaar.
Hoezo geniet je niet van dit soort verfrissende opmerkingen van Biden?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')