Ik heb geen aversie tegen witte mensen. Mijn beste vrienden zijn blank.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 07:05 schreef Mike-The-Situation het volgende:
We worden vooral gediscrimineerd door figuren zoals jij die niet in staat zijn om een individu van een groep te scheiden. Discriminatie is niet voorbehouden aan etniciteit, jouw aversie richting blanke mensen mag je gerust discriminatie noemen.
Hoe kom je er dan bij dat blanke mensen niet gediscrimineerd kunnen worden? De meest gediscrimineerde lijkt me overigens waanzin.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 07:07 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik heb geen aversie tegen witte mensen. Mijn beste vrienden zijn blank.
Kijk dit topic: R&P / Welke groep is de meest gediscrimineerd?quote:Op zaterdag 15 mei 2021 07:08 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Hoe kom je er dan bij dat blanke mensen niet gediscrimineerd kunnen worden? De meest gediscrimineerde lijkt me overigens waanzin.
Dan zal dat hun perceptie zijn omdat het lelijke boeren zijn die zelfs in hun dorpje met de nek aangekeken worden door het gebrek aan zon.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 07:09 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Kijk dit topic: R&P / Welke groep is de meest gediscrimineerd?
Veel fokkers daar beweren dat de blanke hetero man de meest gediscrimineerd is.
Ik leef met ze mee.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 07:10 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Dan zal dat hun perceptie zijn omdat het lelijke boeren zijn die zelfs in hun dorpje met de nek aangekeken worden door het gebrek aan zon.
Blanke mensen hebben nog wat eeuwen in te halen.quote:
Wat heeft de huidige generatie te maken met het verleden? Oke economische voorspoed misschien. Maar zonder die voorspoed was er geen een allochtoon die het in zijn hoofd zou halen om naar ons koude kikkerlandje te komen.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 07:25 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Blanke mensen hebben nog wat eeuwen in te halen.
Wel handig dat je je eigen topic oplost. Dit is precies waarom blanke/witte mensen zich gediscrimineerd kunnen voelen.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 07:25 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Blanke mensen hebben nog wat eeuwen in te halen.
Maar witte mannen hebben het objectief gezien nog steeds de beste en makkelijkste leven. Ondanks die zogenaamde quota’s en positieve discriminatie in voordeel van etnische minderheden hebben blanke mannen de meeste kansen op allerlei gebieden. Ze hebben meer geld, betere banen, hogere opleiding, wonen in betere wijken, grotere netwerk, meer gewild bij de vrouwen. Zelfs met positieve discriminatie lopen etnische minderheden zwaar achter.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 07:58 schreef Bot13 het volgende:
"Het meest gediscrimineerd" kun je ook op twee manieren interpreteren natuurlijk. Als "het vaakst" (en dat betwijfel ik) of als "Het meest heftig" (en 'heftig' heeft dan ook verdere definitie nodig; ik vind de heftigste discriminatie de meest maatschappelijk geaccepteerde).
Naar mijn mening is er maatschappelijk een terecht hard en actief tegengeluid wanneer er discriminatie plaatsvindt naar etnische minderheden, maar ontbreekt dat geluid vaak bij blanke en dan vooral mannelijke heteroseksuelen.
Er heerst vooral in de wat linksere woke kringen soms nogal de notie dat het terechte discriminatie is, bijvoorbeeld bij het afkeuren bij sollicitaties omdat er quota voor vrouwen of minderheden gehaald moet worden. Daar spreekt dan uit dat "het nu tijd is om na jaren onderdrukking de boel gelijk te trekken", een soort verheerlijking van structurele discriminatie op basis van geslacht of huidskleur die ik niet zo observeer bij andere gediscrimineerde groepen.
Er is meestal alleen maar één knuffelneger...quote:Op zaterdag 15 mei 2021 08:25 schreef hoechst het volgende:
Wanneer ik een willekeurige reclame op tv zie, bv die van de jumbo...
Zitten ineens onrealistisch veel negers in.
Maar vinden blanke heteromannen niet dat de andere minderheden terecht wat extra hulp kunnen gebruiken? Als ik kijk naar hoe de gemiddelde Antilliaan in Nederland leeft, vergeleken met de gemiddelde autochtoon, gun ik die Antilliaan wel een voordeel af en toe.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 08:47 schreef Heph844 het volgende:
De voordelen die je als een blanke man geniet blijven meestal onzichtbaar en onuitgesproken. Ook voor die blanke man zelf. Er zal nooit iemand zijn die tegen je zegt: 'jij krijgt een hoger schooladvies, want je bent blank'. Of: 'jij krijgt een promotie, want je bent man'.
En dus blijven de voordelen onzichtbaar, een leven zonder obstakels wordt normaal gevonden. Terwijl de pogingen om die situatie te repareren ('bij sollicitatie heeft een allochtoon de voorkeur') wél heel zichtbaar zijn.
De conclusie is dan dat blanke heteromannen voortdurend worden tegengewerkt.
Er zit letterlijk 1 donkere dame inquote:Op zaterdag 15 mei 2021 08:25 schreef hoechst het volgende:
Waar het nog redelijk normaal is.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 09:02 schreef Solid-Snake het volgende:
[..]
Er zit letterlijk 1 donkere dame in
En in weet niet in wat voor plattelands gehucht jij woont, maar in de steden wonen ook veel donkere mensen. Dus zo onrealistisch is het niet dat er nu meer donkere mensen voorkomen in reclames.
Welke dorp? Neukt hij al jullie vrouwen terwijl jullie de koeien aan het melken zijn?quote:Op zaterdag 15 mei 2021 09:07 schreef hoechst het volgende:
[..]
Waar het nog redelijk normaal is.
In dit dorp woont er maar 1.
Heerlijk dus
Ipv andere mensen de schuld te geven kan je er misschien zelf wat aan doen?quote:Op zaterdag 15 mei 2021 08:49 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Maar witte mannen hebben het objectief gezien nog steeds de beste en makkelijkste leven. Ondanks die zogenaamde quota’s en positieve discriminatie in voordeel van etnische minderheden hebben blanke mannen de meeste kansen op allerlei gebieden. Ze hebben meer geld, betere banen, hogere opleiding, wonen in betere wijken, grotere netwerk, meer gewild bij de vrouwen. Zelfs met positieve discriminatie lopen etnische minderheden zwaar achter.
Dat doen we ook.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 09:22 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ipv andere mensen de schuld te geven kan je er misschien zelf wat aan doen?
Deze tip is gratis.
En waarom zijn dit nog je vrienden??quote:Op zaterdag 15 mei 2021 09:24 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Als 'witte' vrouw in een overwegend 'niet-blanke' vriendengroep (wat haat ik die woorden) krijg ik ook zelf met racisme te maken, maar als ik dit vervolgens uitspreek, ben ik een racist en moet ik me niet aanstellen.
Als ik met hen bijv. op stap ga of naar andere vrienden, krijg ik regelmatig als grapje 'ajoh kaaskop' en dergelijke te horen. Vind ik prima, ligt ook aan de context waarin het gezegd wordt en of het vrienden van me zijn.
Maar er ook wel eens dingen gezegd in een wat minder vriendelijke context. Scheldwoorden die ik naar mijn hoofd krijg zijn dingen zoals 'a smerige blanka' 'echt weer typisch iets voor tatta's' 'kaaskop' 'k*****jodin, moet ik je op de trein zetten?' 'Jij bent wel mooi dan, voor een Nederlander'.![]()
Heb bijv. ook dingen gehoord als: ja, westerse vrouwen gebruiken wij alleen voor sex, is leuk, want je kan veel meer met ze doen. Maar trouwen, nee.' Dat is dan geen racisme?
Als ik de ergernis over dit gedrag vervolgens uitspreek naar dit soort types, krijg ik te horen dat ik me niet aan mag stellen omdat ik al zoveel privileges heb. Dus eigenlijk komt het erop neer dat ik dit gewoon moet slikken, omdat ik dat kan compenseren met al mijn voordelen.
Alhoewel het misschien niet opweegt als ik kijk waar mijn niet-westerse vrienden mee te maken krijgen, vind ik het toch ook een vorm van racisme.
Dit zijn kleine voorbeelden, maar je kan dit vertalen naar een grotere issue: misschien voelen blanken zich ook gediscrimineerd, omdat bij bijna alles wat ze aansnijden over dit onderwerp, ze direct uit worden gemaakt voor racist en daarmee vaak de discussie stopt, terwijl ook zij te maken krijgen met vormen van discriminatie.
We en jullie??quote:Op zaterdag 15 mei 2021 09:23 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dat doen we ook.Maar dan worden jullie boos.
Mijn vrienden doen dit soort dingen niet, maar als ik met hen bijv. op stap ga of ergens kom, dan krijg ik dit soort dingen wel eens te horen van anderen (niet vaak, wel soms). Zij zijn het daar dan ook niet mee eens.quote:
Vanuit jouw perspectief.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 09:23 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dat doen we ook.Maar dan worden jullie boos.
En dat laat je gebeuren? Bijzonderquote:Op zaterdag 15 mei 2021 09:30 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Mijn vrienden doen dit soort dingen niet, maar als ik met hen bijv. op stap ga of ergens kom, dan krijg ik dit soort dingen wel eens te horen van anderen (niet vaak, wel soms). Zij zijn het daar dan ook niet mee eens.
Net zoals dat alle anderen die te maken krijgen met discriminatie dat 'gewoon laten gebeuren' ja.quote:
Omdat minderheden niet boven racisme en discriminatie staan. Daarom voelen blanke mensen zich gediscrimineerd.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 05:48 schreef Keep_Walking het volgende:
In mijn vorige topic over discriminatie hebben een aantal fokkers aangegeven dat ze vinden dat de blanke heteroseksuele man gediscrimineerd wordt. Vooral hier in Nederland.
Nou ik vraag me af, leven wij wel in dezelfde universum? Hoe is de blanke man de meest gediscrimineerd in Nederland, zeker vergeleken met minderheidsgroepen zoals Marokkanen of Antillianen? Ik heb graag een discussie hierover, ben benieuwd of de mensen die dit geloven echt objectieve feiten en argumenten hebben om hun standpunt te verdedigen.
Nee je hebt geen zeggenschap in wat anderen uitkramen, wel in of je dan nog blijft praten met die anderen of in hun buurt blijft. Of je een grens aangeeft in wat je wel of niet prettig vindt.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 09:33 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Net zoals dat alle anderen die te maken krijgen met discriminatie dat 'gewoon laten gebeuren' ja.
Ik heb geen invloed op wat anderen zeggen. Ik ga er vaak niet eens op in.
en ik spuit met de uier t kutje nog voller.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 09:14 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Welke dorp? Neukt hij al jullie vrouwen terwijl jullie de koeien aan het melken zijn?
En al die gemengde stelletjes.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 08:25 schreef hoechst het volgende:
Oh dat zijn stelletjes.quote:
Positieve discriminatie bestaat niet en is een term om discriminatie goed te praten. Dit is dus precies de reden waarom ik zelf discriminatie tegen blanken het 'ergst' vind. Het is heel simpel: iedere vorm van discriminatie is fout, en is niet goed te praten. Ook niet als we 'bezig zijn om iets recht te trekken' - duizendmaal nee.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 08:49 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Maar witte mannen hebben het objectief gezien nog steeds de beste en makkelijkste leven. Ondanks die zogenaamde quota’s en positieve discriminatie in voordeel van etnische minderheden hebben blanke mannen de meeste kansen op allerlei gebieden. Ze hebben meer geld, betere banen, hogere opleiding, wonen in betere wijken, grotere netwerk, meer gewild bij de vrouwen. Zelfs met positieve discriminatie lopen etnische minderheden zwaar achter.
Ik ben met je eens, ik vind dat je het goed verwoord. Waarom heb je overwegend niet blanke vrienden?quote:Op zaterdag 15 mei 2021 09:24 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Als 'witte' vrouw in een overwegend 'niet-blanke' vriendengroep (wat haat ik die woorden) krijg ik ook zelf met racisme te maken, maar als ik dit vervolgens uitspreek, ben ik een racist en moet ik me niet aanstellen.
Als ik met hen bijv. op stap ga of naar andere vrienden, krijg ik regelmatig als grapje 'ajoh kaaskop' en dergelijke te horen. Vind ik prima, ligt ook aan de context waarin het gezegd wordt en of het vrienden van me zijn.
Maar er ook wel eens dingen gezegd in een wat minder vriendelijke context. Scheldwoorden die ik naar mijn hoofd krijg zijn dingen zoals 'a smerige blanka' 'echt weer typisch iets voor tatta's' 'kaaskop' 'k*****jodin, moet ik je op de trein zetten?' 'Jij bent wel mooi dan, voor een Nederlander'.![]()
Heb bijv. ook dingen gehoord als: ja, westerse vrouwen gebruiken wij alleen voor sex, is leuk, want je kan veel meer met ze doen. Maar trouwen, nee.' Dat is dan geen racisme?
Als ik de ergernis over dit gedrag vervolgens uitspreek naar dit soort types, krijg ik te horen dat ik me niet aan mag stellen omdat ik al zoveel privileges heb. Dus eigenlijk komt het erop neer dat ik dit gewoon moet slikken, omdat ik dat kan compenseren met al mijn voordelen.
Alhoewel het misschien niet opweegt als ik kijk waar mijn niet-westerse vrienden mee te maken krijgen, vind ik het toch ook een vorm van racisme.
Dit zijn kleine voorbeelden, maar je kan dit vertalen naar een grotere issue: misschien voelen blanken zich ook gediscrimineerd, omdat bij bijna alles wat ze aansnijden over dit onderwerp, ze direct uit worden gemaakt voor racist en daarmee vaak de discussie stopt, terwijl ook zij te maken krijgen met vormen van discriminatie.
Hoe zouden we anders de situatie kunnen “recht trekken”?quote:Op zaterdag 15 mei 2021 10:20 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Positieve discriminatie bestaat niet en is een term om discriminatie goed te praten. Dit is dus precies de reden waarom ik zelf discriminatie tegen blanken het 'ergst' vind. Het is heel simpel: iedere vorm van discriminatie is fout, en is niet goed te praten. Ook niet als we 'bezig zijn om iets recht te trekken' - duizendmaal nee.
Ik heb het idee dat veel zwarten juist keihard hun best doen om niet in de slachtofferrol te vallen. Zwarten werken keihard in de Westerse wereld en boeken ook steeds meer successen.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 10:14 schreef LordofLeaves het volgende:
Ik zou mij als blanke ook niet fijn voelen als ik in bepaalde buurten ongewenst zou zijn. En dan die haat tegen de blanken alsof wij de schuld zijn van alle ellende in de wereld. De zwarte gemeenschap (vreselijke term btw) zou zich eens moeten door ontwikkelen in plaats van om zich alsmaar in die slachtoffer rol te kruipen. Maar dat is schijnbaar lekker makkelijk en fijn. Ik zou het ook doen als ik een neger was. Dan maar weer de ketting omdoen, terwijl die zeker nu simpel gebroken kan worden.
“I'm not racist; some of my best friends are . . . ”quote:Op zaterdag 15 mei 2021 07:07 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik heb geen aversie tegen witte mensen. Mijn beste vrienden zijn blank.
ze werken keihard jaquote:Op zaterdag 15 mei 2021 10:32 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat veel zwarten juist keihard hun best doen om niet in de slachtofferrol te vallen. Zwarten werken keihard in de Westerse wereld en boeken ook steeds meer successen.
Ze hebben een term daarvoor: White Fragility.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 10:13 schreef marc0871 het volgende:
Dat een blanke het in een blanke maatschappij 'makkelijker' heeft dan iemand met een kleurtje, heeft meer met stamdenken te maken.
'Oeh, anders. Eng. Wantrouwen, buitensluiten, tegenwerken, dood.'
Als wij naar een land zouden gaan waar wij het andere kleurtje zijn, zouden wij het ook moeilijker hebben dan de mensen die 'het juiste kleurtje' wel hebben.
Vrouwen hebben van oudsher al voor het huishouden en het nageslacht gezorgd, terwijl de mannen op jacht gingen, oorlog voerden of geld gingen verdienen.
Nog tot de jaren 80 werden vrouwen ontslagen als ze gingen trouwen.
Nog steeds is het de meest gangbare verdeling, dat de vrouw over het huishouden gaat.
Denken dat dat patroon in 2 generaties doorbroken kan worden, is wellicht wat te optimistisch.
Alhoewel er tegenwoordig ook mannen zijn die deze rol oppakken, terwijl de vrouw de hoofdkostwinner is.
Vrouwen hebben ook vaak graag een part-time baan, zodat ze dat met het huishouden en de kinderen kunnen combineren.
Dat staat vaak een baan in de top in de weg.
Lhbti is dan weer tegennatuurlijk. Anders. Eng.
Dat lijkt dan weer universeel te zijn.
Met alle nadruk die er in de media wordt gelegd op acceptatie en participatie van deze groepen, is het niet zo vreemd dat 'de heteroseksuele, witte man' zich achtergesteld begint te voelen.
Als je deze uitspraak nou bijstelt naar:quote:Op zaterdag 15 mei 2021 08:49 schreef Keep_Walking het volgende:
Maar witte mannen hebben het objectief gezien nog steeds de beste en makkelijkste leven
Dat zijn Marokkanen, geen Zwarten.quote:
quote:Op zaterdag 15 mei 2021 10:34 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Als je deze uitspraak nou bijstelt naar:
"Van de mensen met de beste en makkelijkste levens zijn de meesten een witte/blanke man"
... dan klopt het mijns inziens iets beter.
"Zwarten" zijn geen groep. Dat zijn individuen die allemaal afzonderlijk al dan niet hard kunnen werkenquote:Op zaterdag 15 mei 2021 10:32 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat veel zwarten juist keihard hun best doen om niet in de slachtofferrol te vallen. Zwarten werken keihard in de Westerse wereld en boeken ook steeds meer successen.
Gelijke kansen creëren en niet gelijke uitkomsten najagen.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 10:31 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Hoe zouden we anders de situatie kunnen “recht trekken”?
Geef een paar voorbeelden hoe jij dat zou doen?quote:Op zaterdag 15 mei 2021 10:40 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Gelijke kansen creëren en niet gelijke uitkomsten najagen.
Ik vertegenwoordig alleen mezelf. En zwarten zijn eigenlijk ook groep. Je hebt de afstammelingen van slavernij en migranten uit Africa. Dat zijn al twee verschillende groepen.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 10:37 schreef Molo het volgende:
[..]
"Zwarten" zijn geen groep. Dat zijn individuen die allemaal afzonderlijk al dan niet hard kunnen werken
Of vertegenwoordig jij 'ze' allemaal hier?
Misschien moet je ironie en sarcasme leren herkennen. Verder, ook de dwazen eruit te pikken.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 07:09 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Kijk dit topic: R&P / Welke groep is de meest gediscrimineerd?
Veel fokkers daar beweren dat de blanke hetero man de meest gediscrimineerd is.
Ja, lekker.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 10:34 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ze hebben een term daarvoor: White Fragility.
https://nl.lush.com/article/wat-witte-kwetsbaarheid
Ik denk dat er best een aantal waren die het serieus meenden hoor. Bovendien ben ik benieuwd naar de redenatie van de “dwazen”. Ben ook gewoon benieuwd naar hun verhaal.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 11:03 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Misschien moet je ironie en sarcasme leren herkennen. Verder, ook de dwazen eruit te pikken.
En dat heeft, tenzij je discrimineert, niets te maken met hun individuele prestaties en of 'ze' hun best doen in werk of nietquote:Op zaterdag 15 mei 2021 10:54 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik vertegenwoordig alleen mezelf. En zwarten zijn eigenlijk ook groep. Je hebt de afstammelingen van slavernij en migranten uit Africa. Dat zijn al twee verschillende groepen.
Als je van die 'goede vriend' jou zelf maakt klopt dit ook IMO.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 11:06 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik denk dat er best een aantal waren die het serieus meenden hoor. Bovendien ben ik benieuwd naar de redenatie van de “dwazen”. Ben ook gewoon benieuwd naar hun verhaal.
Een goede vriend van me denkt ook zo, voelt zich gediscrimineerd en denkt dan dat het komt omdat hij wit en man is. Terwijl hij eigenlijk gewoon een aparte jongen is.
Wel iets dat ze verbindt. Ik heb vaak geen click met Afrikanen. Gewoon te verschillend, te vreemd. In dat geval schiet beter op met blanke Nederlanders.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 11:17 schreef Molo het volgende:
[..]
En dat heeft, tenzij je discrimineert, niets te maken met hun individuele prestaties en of 'ze' hun best doen in werk of niet
Ik ben ook een aparte jongen ja, maar mensen mogen mij meestal wel. Ik krijg de voordeel van de twijfel.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 11:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je van die 'goede vriend' jou zelf maakt klopt dit ook IMO.
Oh? Niet dat ze allemaal mens zijn?quote:Op zaterdag 15 mei 2021 11:19 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Wel iets dat ze verbindt. Ik heb vaak geen click met Afrikanen. Gewoon te verschillend, te vreemd. In dat geval schiet beter op met blanke Nederlanders.
Vooral niet reageren TS!quote:Op zaterdag 15 mei 2021 07:39 schreef halfway het volgende:
[..]
Wat heeft de huidige generatie te maken met het verleden? Oke economische voorspoed misschien. Maar zonder die voorspoed was er geen een allochtoon die het in zijn hoofd zou halen om naar ons koude kikkerlandje te komen.
Jullie erven de zondes van jullie voorouders. Zo werkt dat gewoon. Individuen hoeven zich niet schuldig te voelen, de Nederlandse staat wel.quote:
Ja dag hèquote:Op zaterdag 15 mei 2021 11:49 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Jullie erven de zondes van jullie voorouders. Zo werkt dat gewoon. Individuen hoeven zich niet schuldig te voelen, de Nederlandse staat wel.
Volgens mij snap je het best wel maar hou je je van de domme om de discussie gaande te houden. Ik zal een voorbeeld geven met man/vrouw maar geldt ook voor raciale achtergronden.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 10:53 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Geef een paar voorbeelden hoe jij dat zou doen?
Wat als de man niet perse meer geschikt is? En hoe los je de probleem op dat de vrouw stelselmatig wordt afgewezen voor een baan? Hoe zorg je ervoor dat er toch meer vrouwen op de werkplek komen?quote:Op zaterdag 15 mei 2021 11:57 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Volgens mij snap je het best wel maar hou je je van de domme om de discussie gaande te houden. Ik zal een voorbeeld geven met man/vrouw maar geldt ook voor raciale achtergronden.
Man en vrouw solliciteren bij bedrijf waar vooral mannen werken. Man is meer geschikt. Man wordt aangenomen.
Versus
Man en vrouw solliciteren bij bedrijf waar vooral mannen werken. Man is meer geschikt maar vrouwenquota bepaalt dat de vrouw moet worden aangenomen. Vrouw wordt aangenomen.
We erven allemaal van onze voorouders. Op microniveau, mesoniveau, en macroniveau.quote:
Erven qua genenpakket en roots en alles, yes. Zonde erven, nope, wat een onzinquote:Op zaterdag 15 mei 2021 12:17 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
We erven allemaal van onze voorouders. Op microniveau, mesoniveau, en macroniveau.
Hangt ervan waarin je geloof. Op Curaçao hebben ze brua, in Suriname Winti. Daar is spiritueel erven een belangrijke thema.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 12:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Erven qua genenpakket en roots en alles, yes. Zonde erven, nope, wat een onzin
Wat een onzin. Iedereen die destijds iets met de slavernij te maken had is allang dood.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 11:49 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Jullie erven de zondes van jullie voorouders. Zo werkt dat gewoon. Individuen hoeven zich niet schuldig te voelen, de Nederlandse staat wel.
Ja prima, mag eenieder vinden maar dan hoef je mij als boze witvrouw geen erfzonde in de schoenen te schuiven. Hou dat lekker bij jezelf zegquote:Op zaterdag 15 mei 2021 12:38 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Hangt ervan waarin je geloof. Op Curaçao hebben ze brua, in Suriname Winti. Daar is spiritueel erven een belangrijke thema.
Ben je christelijk opgevoed? Want ook daar heb je erfzondequote:Op zaterdag 15 mei 2021 12:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja prima, mag eenieder vinden maar dan hoef je mij als boze witvrouw geen erfzonde in de schoenen te schuiven. Hou dat lekker bij jezelf zeg
Klopt ja, katholiek opgevoed en dat lekker van me afgeschudquote:Op zaterdag 15 mei 2021 12:51 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ben je christelijk opgevoed? Want ook daar heb je erfzonde
Tja, niet blanke, en dan vooral zwarte Afrikanen, hebben het 100 keer erger gehad wat betreft discriminatie en uitbuiting. Dus ik heb weinig medelijden met blanken die zich gediscrimineerd voelen, tenzij die persoon daadwerkelijk ook nare dingen meemaak, zoals @Naardegallemiezenquote:Op zaterdag 15 mei 2021 12:36 schreef schommelstoel het volgende:
Wat vooral interessant is, is dat sommige niet blanken mensen denken en het alleen recht te hebben om zich gediscrimineerd te voelen.
Zelfde met racisme.
Wat deden ze allemaal dan?quote:Op zaterdag 15 mei 2021 12:53 schreef roos94 het volgende:
Als blanke blonde meid op de basisschool gelegen te Rotterdam-Zuid werd ik gediscrimineerd voor het feit Nederlands te zijn. Ik was een van de weinige autochtonen in mijn klas, dus minderheid, dus word je gepakt.
Nou meeste blanken vinden het niet leuk als ik dit zeg, maar historisch gezien heeft Nederland wat goed te maken. Met haar koloniën en de afstammelingen daarvan. Rechtzetten is belangrijk.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 12:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt ja, katholiek opgevoed en dat lekker van me afgeschud
En snap nog steeds niet wat dit nou te maken heeft met gediscrimineerd voelen of moeten worden.
Je legt allerlei verbanden op creatieve wijze, dat wel, maar kan me er geenszins in vinden
Vond je het heel erg? Ben je ook getraumatiseerd erdoor, of wist je er wel mee om te gaan?quote:Op zaterdag 15 mei 2021 12:59 schreef roos94 het volgende:
[..]
Kaaskop, melkfles, jouw ouders zijn zeker gierige Hollanders
Nee hoor het boeide me niet. Maar je kon niet soortgelijke dingen terug zeggen. Dat de Indiër stonk naar curry of dat de Antilliaanse vader zeker weggerend is. Dan was je de racistquote:Op zaterdag 15 mei 2021 13:01 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Vond je het heel erg? Ben je ook getraumatiseerd erdoor, of wist je er wel mee om te gaan?
Ik had vroeger blanke vrienden die regelmatig nigger tegen me zeiden en racistische grappen maakte. Ik kon er meestal wel om lachen.
Wat een klinkklare idiote gedachte dit johquote:Op zaterdag 15 mei 2021 12:56 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Tja, niet blanke, en dan vooral zwarte Afrikanen, hebben het 100 keer erger gehad wat betreft discriminatie en uitbuiting. Dus ik heb weinig medelijden met blanken die zich gediscrimineerd voelen, tenzij die persoon daadwerkelijk ook nare dingen meemaak, zoals @:naardegallemiezen
Dat alles heeft niets te maken met het afrekenen van individuen in het hier en nu daarop.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 13:00 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Nou meeste blanken vinden het niet leuk als ik dit zeg, maar historisch gezien heeft Nederland wat goed te maken. Met haar koloniën en de afstammelingen daarvan. Rechtzetten is belangrijk.
Je kan niet eeuwenlang hele bevolkingsgroepen martelen en uitroeien, om vervolgens daarmee te stoppen en denken dat alles oké is. Daar hoort schadevergoeding bij.
Ik ben ook wel racistisch, dat geef ik toe.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 13:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat alles heeft niets te maken met het afrekenen van individuen in het hier en nu daarop.
Ik hoor hier maar één iemand die idioot onderscheid in mensen maken op basis van gare criteria. En dat ben jij.
En oh ja, volgens mij noemanden we dát nou juist racisme en discriminatie
Mijn witte vrienden van vroeger maakte regelmatig dat soort opmerkingen. Wij konden er gewoon om lachen. En dat was op Curaçao.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 13:06 schreef roos94 het volgende:
[..]
Nee hoor het boeide me niet. Maar je kon niet soortgelijke dingen terug zeggen. Dat de Indiër stonk naar curry of dat de Antilliaanse vader zeker weggerend is. Dan was je de racist
Financieel?quote:Op zaterdag 15 mei 2021 13:00 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Nou meeste blanken vinden het niet leuk als ik dit zeg, maar historisch gezien heeft Nederland wat goed te maken. Met haar koloniën en de afstammelingen daarvan. Rechtzetten is belangrijk.
Je kan niet eeuwenlang hele bevolkingsgroepen martelen en uitroeien, om vervolgens daarmee te stoppen en denken dat alles oké is. Daar hoort schadevergoeding bij.
Kan alleen maar hopen dat ze successen boeken en die ghetto onzin achter zich laten.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 10:32 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Kan. Kan ook een andere manier. Maar West-Europeanen hebben iets goed te maken. Amerika helemaal. Je kan gewoon niet verwachten dat de minderheidsgroepen die slachtoffer werden van jullie wangedrag gewoon gaan doen of niks is gebeurd? Vroeg of laat, komt het terug.quote:
Hebben we allang gedaan hoor, niemand doet meer stoer over de Ghetto...quote:Op zaterdag 15 mei 2021 13:15 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Kan alleen maar hopen dat ze successen boeken en die ghetto onzin achter zich laten.
"Jullie"?quote:Op zaterdag 15 mei 2021 13:27 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Kan. Kan ook een andere manier. Maar West-Europeanen hebben iets goed te maken. Amerika helemaal. Je kan gewoon niet verwachten dat de minderheidsgroepen die slachtoffer werden van jullie wangedrag gewoon gaan doen of niks is gebeurd? Vroeg of laat, komt het terug.
Het blijft een cirkel. Oog om oog, tand om tand.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 13:45 schreef Ciclon het volgende:
Keep_walking is een zelfingenomen racist, dat blijkt wel. Cherry picking is waar hij aan doet. Hij vergeet het feit dat onze voorouders Afrika uitgekickt zijn door zijn voorouders, en dus in zekere zin de laatste 400 jaar haalt uit Afrika, waar zij recht op hebben.
Ooit komt de ellende het bij je terug, zullen we maar zeggen
Zo'n instelling kent alleen maar verliezers.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 13:49 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Het blijft een cirkel. Oog om oog, tand om tand.
De boze witte man.quote:
En hoe werkt dat tot nu toe voor jou persoonlijk?quote:Op zaterdag 15 mei 2021 13:49 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Je kan de filosofie van Martin Luther King volgen, of die van Malcolm X. Beide hebben een bepaalde nut.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 13:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Zo'n instelling kent alleen maar verliezers.
Ik ben heel lief jegens iedereen, op FOK! heb ik vaak controversiële meningen over dit soort onderwerpen.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 13:55 schreef Molo het volgende:
[..]
En hoe werkt dat tot nu toe voor jou persoonlijk?
Gelukkig. Kunnen we biertje drinken samen!quote:Op zaterdag 15 mei 2021 13:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ah, maar ik ben een vrolijke witte man dus dan is het niet mijn schuld.
Blij dat ik het tweede kind ben van mijn ouders. Dit schuif ik even door naar de eerstgeborene.quote:
Jij bent zelf de grootste racist en wel tegen je eigen volk/ kleur. Jij voelt een aangeboren slachtoffer gedrag omdat jij jezelf minderwaardig ach TOV blanke mensen. Jij vind dat blanke mensen boete moeten doen omdat jij ze beter vind dan anderen inclusief jezelf. Damn dat is nogal een lastige parket om mee te leven zeg.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 08:49 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik vind ze niet beter, ik vind dat ze het beter hebben in de wereld en dat is gewoon zo. Hogere positie, meer kansen, meer mogelijkheden, meer geld, alles.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 14:05 schreef T-zooi het volgende:
[..]
Jij bent zelf de grootste racist en wel tegen je eigen volk/ kleur. Jij voelt een aangeboren slachtoffer gedrag omdat jij jezelf minderwaardig ach TOV blanke mensen. Jij vind dat blanke mensen boete moeten doen omdat jij ze beter vind dan anderen inclusief jezelf. Damn dat is nogal een lastige parket om mee te leven zeg.
En door dat soort prehistorisch denken blijft het mis gaan.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 13:49 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja daar heb ik vooral last van. Huidskleur is minder erg eigenlijk. Want het hoeft je niet te belemmeren.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 14:33 schreef Document1 het volgende:
Ik blijf erbij dat mensen met een beperking het meest gediscrimineerd worden in dit land.
Hm goede vraag. Je ziet wel vaak bij dat soort kinderen ze op een gegeven moment ook ontsporen.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 14:18 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
En door dat soort prehistorisch denken blijft het mis gaan.
Je leeft nu! Maak er NU iets moois van en zorg voor je eigen succes.
Het is niet dat de blanke het in de schoot geworpen krijgt he, die moet er ook voor werken. Als de blanke niet naar school gaat, niet hard voor een eigen diploma leert, niet gaat werken enz, dan heeft hij ook niet meer geld, een groter huis of een betere baan dan een minderheidsgroep. We starten hier allemaal met dezelfde kansen. School is toegankelijk voor iedereen, er zijn beurzen en steunmaatregelen voor die wat het niet kunnen betalen. Als er een taalachterstand is kan men gratis de taal leren. Doe dan ook je best om die taal thuis met je kinderen te spreken zodat zij niet met dezelfde achterstand moeten starten.
En ik begrijp wel dat het niet allemaal zo makkelijk is, maar het KAN wel. De kansen zijn er, grijp die kansen dan ook.
Maar je kan natuurlijk ook blijven miepen dat die boze blanke man iets goed moet maken waar ie geen klote mee te maken heeft gehad, en zelfs zijn overgrootouders niet. En dat je daarom maar vanalles moet krijgen voor iets wat eeuwen geleden is gebeurd.
Erfzonde.... please![]()
Als je zo gaat denken: moet het kind van een criminele Antiliaan dan ook maar naar de slachtoffers van zijn vader gaan om het goed te maken? Voor hun een schadevergoeding te betalen? Of zeg je daar wel: dat manneke kan er niets aan doen dat zijn vader een klootzak was.
Hoe komt dit? Ik zou als kind net alles willen doen om niet dezelfde weg op te willen gaan...quote:Op zaterdag 15 mei 2021 14:46 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Hm goede vraag. Je ziet wel vaak bij dat soort kinderen ze op een gegeven moment ook ontsporen.
Zou dat ook het geval kunnen zijn wat betreft minderheden die gediscrimineerd worden?quote:Op zaterdag 15 mei 2021 11:06 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik denk dat er best een aantal waren die het serieus meenden hoor. Bovendien ben ik benieuwd naar de redenatie van de “dwazen”. Ben ook gewoon benieuwd naar hun verhaal.
Een goede vriend van me denkt ook zo, voelt zich gediscrimineerd en denkt dan dat het komt omdat hij wit en man is. Terwijl hij eigenlijk gewoon een aparte jongen is.
Nou ik denk juist omdat niemand anders bereid zijn om de zorgtaak voor dat kind op te nemen. Kind wordt meegesleurd in ellende van armoede en slechte omgeving.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 14:49 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Hoe komt dit? Ik zou als kind net alles willen doen om niet dezelfde weg op te willen gaan...
I’m sommige gevallen is het wel zo, maar veel gevallen ook niet. Er bestaat ook puur discriminatie vanwege afkomst. Hoe sympathiek en competent de minderheden ook zijn, worden ze alsnog buitengesloten. Dat kan en gebeurt vaak. Vicieuze cirkel ontstaat zo.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 14:55 schreef Grems het volgende:
[..]
Zou dat ook het geval kunnen zijn wat betreft minderheden die gediscrimineerd worden?
Dat het gewoon onprettige mensen zijn die onwenselijk gedrag vertonen?
Dat is de erfzonde van volkeren die disproportioneel problematische individuen voortbrengen.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 15:04 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
I’m sommige gevallen is het wel zo, maar veel gevallen ook niet. Er bestaat ook puur discriminatie vanwege afkomst. Hoe sympathiek en competent de minderheden ook zijn, worden ze alsnog buitengesloten. Dat kan en gebeurt vaak. Vicieuze cirkel ontstaat zo.
Jawel. Blanken kunnen ook gediscrimineerd worden. Maar vaak vind ik ze ook gewoon te gevoelig. Zoals al eerder zei: White Fragility.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 15:05 schreef Molo het volgende:
Vind jij zelf eigenlijk dat het mogelijk is dat blanken gediscrimineerd worden?
Dat is de excuus van Geert Wilders over zijn Campagne tegen Marokkanen. Ook al gedraagt een Marokkaanse zich voorbeeldig blijven zijn aanhangers een hekel hebben aan alle Marokkanen.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 15:08 schreef Grems het volgende:
[..]
Dat is de erfzonde van volkeren die disproportioneel problematische individuen voortbrengen.
Zoals gezegd, dat is hun erfzonde voor het disproportioneel veroorzaken van problemen.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 15:10 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dat is de excuus van Geert Wilders over zijn Campagne tegen Marokkanen. Ook al gedraagt een Marokkaanse zich voorbeeldig blijven zijn aanhangers een hekel hebben aan alle Marokkanen.
Dan wordt hij niet aangenomen.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 12:15 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Wat als de man niet perse meer geschikt is?
Door discriminatie tegen te gaan bij sollicitaties.quote:En hoe los je de probleem op dat de vrouw stelselmatig wordt afgewezen voor een baan?
Niet. Je biedt iedereen dezelfde kansen, en als vervolgens de hoeveelheid vrouwen niet toeneemt is dat zo.quote:Hoe zorg je ervoor dat er toch meer vrouwen op de werkplek komen?
Geen idee, is gewoon zo. Maar is niet overwegend niet-blank. Ook genoeg 'blanke'. Maar hou er niet om in die termen te spreken. Als ik het plat zou zeggen: heb Nederlandse, Joodse, Marokkaanse, Turkse, Koerdische, Duitse, Afrikaanse, Russische, you name it, vrienden. Ken de meeste al vanaf de middelbare schoolquote:Op zaterdag 15 mei 2021 10:26 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik ben met je eens, ik vind dat je het goed verwoord. Waarom heb je overwegend niet blanke vrienden?
Hoezo hebben wij iets goed te maken?quote:Op zaterdag 15 mei 2021 13:27 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Kan. Kan ook een andere manier. Maar West-Europeanen hebben iets goed te maken. Amerika helemaal. Je kan gewoon niet verwachten dat de minderheidsgroepen die slachtoffer werden van jullie wangedrag gewoon gaan doen of niks is gebeurd? Vroeg of laat, komt het terug.
Ja, iedereen moet hard werken voor succes. Maar blanken hoeven er gemiddeld minder hard voor te werken dan donkere mensen. En mannen minder hard dan vrouwen.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 17:15 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Hoezo hebben wij iets goed te maken?
Mijn voorouders zijn blank en ook verbannen en gemarteld door de kerk.
Moet ik nu de kerk een paar honderd jaar later erop aanspreken?
Wat een onzin. De mensen van de kerk van nu hebben er niks mee te maken.
En wat je noemt over dat blanke heteroseksuele mannen alles komt aanwaaien. Dat is gewoon niet waar. Je moet hard werken en dan nog is er geen garantie dat je in de top terecht komt. Je moet er veel voor laten, kijk maar naar blanke volksbuurten, het is niet dat je blank bent dat je automatisch succesvol wordt. Alleen dat wil jij niet zien.
En als je wel hard werk en carrière maakt wordt je links en rechts ingehaald door mensen die aangedragen worden omdat er aan een quotum moet worden voldaan.
Ondertussen mag je wel volop belasting betalen en het land draaiend houden. Het voelt als man alsof je alleen goed bent om te betalen of zware arbeid te verrichten en verder moet je je bek houden. Want als je als blanke ergens iets van zegt heb je direct een hekel aan minderheden en hun cultuur en wordt je weggezet als een racist.
Bron voor deze stellingen?quote:Op zaterdag 15 mei 2021 17:27 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ja, iedereen moet hard werken voor succes. Maar blanken hoeven er gemiddeld minder hard voor te werken dan donkere mensen. En mannen minder hard dan vrouwen.
Standaard wokeism-riedeltje, niet serieus te nemen.quote:
Daar is echt een shitload aan onderzoek voor. Van schooladviezen tot stageplekken,van sollicitaties tot promotiekansen.quote:
Presteren allochtonen aantoonbaar gelijk aan autochtonen?quote:Op zaterdag 15 mei 2021 17:51 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Daar is echt een shitload aan onderzoek voor. Van schooladviezen tot stageplekken,van sollicitaties tot promotiekansen.
Laat twee mensen met exact hetzelfde CV solliciteren. De een heeft een Nederlandse naam, de ander een allochtone naam. De Nederlander zal veel vaker worden uitgenodigd. Dit is echt al zo vaak vastgesteld dat ik niet snap waarom het nog ontkend wordt.
Verschilt per individu. Maar jij geloof zeker dat witte übermensch gewoon beter is in alles en daardoor de voordelen verdienen?quote:Op zaterdag 15 mei 2021 17:54 schreef Grems het volgende:
[..]
Presteren allochtonen aantoonbaar gelijk aan autochtonen?
Zeer goede post, mag benadrukt en herhaald worden.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 14:18 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
En door dat soort prehistorisch denken blijft het mis gaan.
Je leeft nu! Maak er NU iets moois van en zorg voor je eigen succes.
Het is niet dat de blanke het in de schoot geworpen krijgt he, die moet er ook voor werken. Als de blanke niet naar school gaat, niet hard voor een eigen diploma leert, niet gaat werken enz, dan heeft hij ook niet meer geld, een groter huis of een betere baan dan een minderheidsgroep. We starten hier allemaal met dezelfde kansen. School is toegankelijk voor iedereen, er zijn beurzen en steunmaatregelen voor die wat het niet kunnen betalen. Als er een taalachterstand is kan men gratis de taal leren. Doe dan ook je best om die taal thuis met je kinderen te spreken zodat zij niet met dezelfde achterstand moeten starten.
En ik begrijp wel dat het niet allemaal zo makkelijk is, maar het KAN wel. De kansen zijn er, grijp die kansen dan ook.
Maar je kan natuurlijk ook blijven miepen dat die boze blanke man iets goed moet maken waar ie geen klote mee te maken heeft gehad, en zelfs zijn overgrootouders niet. En dat je daarom maar vanalles moet krijgen voor iets wat eeuwen geleden is gebeurd.
Erfzonde.... please![]()
Als je zo gaat denken: moet het kind van een criminele Antiliaan dan ook maar naar de slachtoffers van zijn vader gaan om het goed te maken? Voor hun een schadevergoeding te betalen? Of zeg je daar wel: dat manneke kan er niets aan doen dat zijn vader een klootzak was.
Je klinkt als een verwaande donkere ubermensch. Zo een die blanken een pak rammel wil geven alleen omdat ze blank zijn. Jij bent de donkere variant van Hitler.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 17:56 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Verschilt per individu. Maar jij geloof zeker dat witte übermensch gewoon beter is in alles en daardoor de voordelen verdienen?
we wuz kangzquote:Op zaterdag 15 mei 2021 17:59 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Je klinkt als een verwaande donkere ubermensch. Zo een die blanken een pak rammel wil geven alleen omdat ze blank zijn. Jij bent de donkere variant van Hitler.
Ik snap waar je heen wil, maar dat is een kip-ei discussie waar we niet uit gaan komen.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 17:54 schreef Grems het volgende:
[..]
Presteren allochtonen aantoonbaar gelijk aan autochtonen?
Hitler heeft wel goede stats, als dit een videospel zou zijn...quote:Op zaterdag 15 mei 2021 17:59 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Je klinkt als een verwaande donkere ubermensch. Zo een die blanken een pak rammel wil geven alleen omdat ze blank zijn. Jij bent de donkere variant van Hitler.
Dat is gewoon niet waar. Waar ik werk zie ik dat op management niveau voorkeur wordt gegeven aan bij voorkeur vrouwen of minderheden. Op dit moment sta je als blanke man gewoon 1-0 achter.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 18:01 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ik snap waar je heen wil, maar dat is een kip-ei discussie waar we niet uit gaan komen.
Punt blijft dat als jij een intelligente gemotiveerde zwarte man bent, je veel harder moet werken voor succes dan als je een intelligente en gemotiveerde blanke man bent.
Je zal eerder een lager schooladvies krijgen, je zal harder moeten leuren voor een stageplek, je zal minder snel uitgenodigd worden voor een sollicitatie, etcetera.
1-0 achter? Je bedoelt 1-20 voor. Die quota’s stellen echt niks voor, positieve discriminatie is een non-issue. Zelfs in de tweede kamer hebben we amper een Surinaamse vrouw.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 18:30 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Dat is gewoon niet waar. Waar ik werk zie ik dat op management niveau voorkeur wordt gegeven aan bij voorkeur vrouwen of minderheden. Op dit moment sta je als blanke man gewoon 1-0 achter.
Kijk bijvoorbeeld naar de TU Eindhoven, daar zijn ze zelfs trots op hun discriminatie.
En broccoli!quote:
En komt dat niet omdat surinaamse vrouwen zich totaal niet interesseren voor politiek misschien?quote:Op zaterdag 15 mei 2021 19:00 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
1-0 achter? Je bedoelt 1-20 voor. Die quota’s stellen echt niks voor, positieve discriminatie is een non-issue. Zelfs in de tweede kamer hebben we amper een Surinaamse vrouw.
TU Eindhoven is nog steeds overwegend wit.
En ik maar denken dat die dikke billen wel in de smaak zouden vallen bij die doelgroep, of ben ik dan racist?quote:Op zaterdag 15 mei 2021 09:24 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Hoeveel Surinaamse vrouwen zijn actief in de politiek? Als dat er vrijwel geen zijn is het niet zo raar dat ze ook niet in de tweede kamer zitten.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 19:00 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
1-0 achter? Je bedoelt 1-20 voor. Die quota’s stellen echt niks voor, positieve discriminatie is een non-issue. Zelfs in de tweede kamer hebben we amper een Surinaamse vrouw.
TU Eindhoven is nog steeds overwegend wit.
Je moet je zwarte fragiliteit niet op een ander projecteren.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 17:56 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Verschilt per individu. Maar jij geloof zeker dat witte übermensch gewoon beter is in alles en daardoor de voordelen verdienen?
'Positieve discriminatie' is nog steeds discriminatie, en dus verkeerd.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 19:29 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Hoeveel Surinaamse vrouwen zijn actief in de politiek? Als dat er vrijwel geen zijn is het niet zo raar dat ze ook niet in de tweede kamer zitten.
In mijn werkveld (bouw/techniek) zie ik bijna geen vrouwen of minderheden op de werkvloer. Toch zit een hoger percentage dan wat er op de werkvloer rondloopt op management niveau, zie hier het effect van ‘positieve’ discriminatie. Het slaat gewoon nergens op om te discrimineren en daar valt ‘positieve’ discriminatie ook onder.
Bovendien krijg je ook nog het stempel mee dat je daar zit omdat je een kleurtje hebt of vrouw bent. Dat lijkt me helemaal niet wenselijk.
Tenzij het een functie betreft bij de overheid.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 17:51 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Daar is echt een shitload aan onderzoek voor. Van schooladviezen tot stageplekken,van sollicitaties tot promotiekansen.
Laat twee mensen met exact hetzelfde CV solliciteren. De een heeft een Nederlandse naam, de ander een allochtone naam. De Nederlander zal veel vaker worden uitgenodigd. Dit is echt al zo vaak vastgesteld dat ik niet snap waarom het nog ontkend wordt.
De deugmensch kijkt mee.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 19:39 schreef Ixnay het volgende:
Open ditzelfde topic eens, maar dan zwart in plaats van blank en je hebt meteen een slotje.
Ik voel me niet zo gediscrimineerd. Eerder van mijn Psychosegevoeligheid. Daar hebben mensen pas geen begrip voor. Maar ik heb wel mijn plek gevonden als donkere man in Nederland.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 19:36 schreef MisChrartin het volgende:
Maar wat wil je nu helemaal bereiken met je topics?
Je voelt je gediscrimineerd en slachtoffer. Ik laat even achterwege of dat nu terecht is of niet.
Wat doe je er aan om van dat gevoel af te komen? Tuurlijk mag en moet je voor jezelf opkomen, zeker als je onrecht wordt aangedaan.
Maar ik zie talloze topics van je voorbij komen met veel constructieve tips, je lijkt er niet veel mee te doen.
Onthoud 1 ding:
Als je altijd doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.
Ik projecteer mijn zwarte lul in je ex.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 19:32 schreef Grems het volgende:
[..]
Je moet je zwarte fragiliteit niet op een ander projecteren.
quote:Op zaterdag 15 mei 2021 19:44 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik projecteer mijn zwarte lul in je ex.
Die witte jongen moet nu de zwarte jongen aannemen bij zijnquote:
quote:Op zaterdag 15 mei 2021 19:57 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Die witte jongen moet nu de zwarte jongen aannemen bij zijn
Million dollar company. Immers quota en positieve discriminatie.
Token is de stoerste karakter van South Park. Heeft zelfs Cartman in elkaar geslagen.quote:
quote:Op zaterdag 15 mei 2021 20:17 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Token is de stoerste karakter van South Park. Heeft zelfs Cartman in elkaar geslagen.
Doe ik ook vaak. Is een handige positie binnen een groep.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 20:24 schreef HeatWave het volgende:
Token is idd stoer, omdat hij als enige blijkbaar doorheeft dat ze hem alleen gebruiken voor zijn kleurtje en niet omdat ie daadwerkelijk wat toevoegt.
Echt iets om trots op te zijn, de trofee-neger uithangen in een functie.
Ohmijngod, slachtoffer rol to the max.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 12:56 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Tja, niet blanke, en dan vooral zwarte Afrikanen, hebben het 100 keer erger gehad wat betreft discriminatie en uitbuiting. Dus ik heb weinig medelijden met blanken die zich gediscrimineerd voelen, tenzij die persoon daadwerkelijk ook nare dingen meemaak, zoals @:naardegallemiezen
Dit hele topic is een verkapte troll, daar ben ik redelijk zeker van. Het is een platform om TS z'n mening te etaleren, verhuld als een soort 'ik vraag me af hoe anderen erin staan'. Als er dan vervolgens uitleg komt vraagt TS door tot je in een zijdiscussie komt en het hoofdpunt zoek is.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 21:27 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ohmijngod, slachtoffer rol to the max.
Boehoe alleen donkere mensen ditdatzuszo.
Voelt bijna als een troll comment van jou om iets uit te lokken.
Of je bent wel extreem kortzichtig
Ja op sommige aspecten ging ik meer sympathie krijgen voor sommige, zoals naardegallemiezen. Maar zie ook veel users die zich niet kunnen inleven in de minderheden die achterlopen (zoals zwarten). Jij vindt mij beperkt, maar ik vind fokkers nog beperkter dan ik.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 21:49 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Dit hele topic is een verkapte troll, daar ben ik redelijk zeker van. Het is een platform om TS z'n mening te etaleren, verhuld als een soort 'ik vraag me af hoe anderen erin staan'. Als er dan vervolgens uitleg komt vraagt TS door tot je in een zijdiscussie komt en het hoofdpunt zoek is.
TS, het is het duidelijk dat je jezelf een bijzonder empathisch persoon vindt (in ieder geval naar bepaalde groepen), dus daarom maar een vraag: hebben de antwoorden in deze thread je al iets meer begrip doen opbrengen naar blanke mensen die zich gediscrimineerd voelen? Of heb je daar nog steeds weinig medelijden mee? Heb je op meer vlakken de opvatting dat je meer of minder empathie toont naar mensen op basis van hun huidskleur?
Ik proef heel veel narcisme en grootheidswaanzin.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 22:03 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja op sommige aspecten ging ik meer sympathie krijgen voor sommige, zoals naardegallemiezen. Maar zie ook veel users die zich niet kunnen inleven in de minderheden die achterlopen (zoals zwarten). Jij vindt mij beperkt, maar ik vind fokkers nog beperkter dan ik.
Ik ben altijd aan het trollen!quote:Op zaterdag 15 mei 2021 22:17 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ik proef heel veel narcisme en grootheidswaanzin.
Ik hoop voor jou zo erg dat je aan het trollen bent.
Goed weekend.
Ah! Kijk eens aan. Daar zijn we toch weer. So noted voor alle andere topics van jouw hand die nog gaan komen.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 22:18 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik ben altijd aan het trollen!![]()
Goed weekend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |