"Zwarten" zijn geen groep. Dat zijn individuen die allemaal afzonderlijk al dan niet hard kunnen werkenquote:Op zaterdag 15 mei 2021 10:32 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat veel zwarten juist keihard hun best doen om niet in de slachtofferrol te vallen. Zwarten werken keihard in de Westerse wereld en boeken ook steeds meer successen.
Gelijke kansen creëren en niet gelijke uitkomsten najagen.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 10:31 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Hoe zouden we anders de situatie kunnen “recht trekken”?
Geef een paar voorbeelden hoe jij dat zou doen?quote:Op zaterdag 15 mei 2021 10:40 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Gelijke kansen creëren en niet gelijke uitkomsten najagen.
Ik vertegenwoordig alleen mezelf. En zwarten zijn eigenlijk ook groep. Je hebt de afstammelingen van slavernij en migranten uit Africa. Dat zijn al twee verschillende groepen.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 10:37 schreef Molo het volgende:
[..]
"Zwarten" zijn geen groep. Dat zijn individuen die allemaal afzonderlijk al dan niet hard kunnen werken
Of vertegenwoordig jij 'ze' allemaal hier?
Misschien moet je ironie en sarcasme leren herkennen. Verder, ook de dwazen eruit te pikken.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 07:09 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Kijk dit topic: R&P / Welke groep is de meest gediscrimineerd?
Veel fokkers daar beweren dat de blanke hetero man de meest gediscrimineerd is.
Ja, lekker.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 10:34 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ze hebben een term daarvoor: White Fragility.
https://nl.lush.com/article/wat-witte-kwetsbaarheid
Ik denk dat er best een aantal waren die het serieus meenden hoor. Bovendien ben ik benieuwd naar de redenatie van de “dwazen”. Ben ook gewoon benieuwd naar hun verhaal.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 11:03 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Misschien moet je ironie en sarcasme leren herkennen. Verder, ook de dwazen eruit te pikken.
En dat heeft, tenzij je discrimineert, niets te maken met hun individuele prestaties en of 'ze' hun best doen in werk of nietquote:Op zaterdag 15 mei 2021 10:54 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik vertegenwoordig alleen mezelf. En zwarten zijn eigenlijk ook groep. Je hebt de afstammelingen van slavernij en migranten uit Africa. Dat zijn al twee verschillende groepen.
Als je van die 'goede vriend' jou zelf maakt klopt dit ook IMO.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 11:06 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik denk dat er best een aantal waren die het serieus meenden hoor. Bovendien ben ik benieuwd naar de redenatie van de “dwazen”. Ben ook gewoon benieuwd naar hun verhaal.
Een goede vriend van me denkt ook zo, voelt zich gediscrimineerd en denkt dan dat het komt omdat hij wit en man is. Terwijl hij eigenlijk gewoon een aparte jongen is.
Wel iets dat ze verbindt. Ik heb vaak geen click met Afrikanen. Gewoon te verschillend, te vreemd. In dat geval schiet beter op met blanke Nederlanders.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 11:17 schreef Molo het volgende:
[..]
En dat heeft, tenzij je discrimineert, niets te maken met hun individuele prestaties en of 'ze' hun best doen in werk of niet
Ik ben ook een aparte jongen ja, maar mensen mogen mij meestal wel. Ik krijg de voordeel van de twijfel.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 11:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je van die 'goede vriend' jou zelf maakt klopt dit ook IMO.
Oh? Niet dat ze allemaal mens zijn?quote:Op zaterdag 15 mei 2021 11:19 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Wel iets dat ze verbindt. Ik heb vaak geen click met Afrikanen. Gewoon te verschillend, te vreemd. In dat geval schiet beter op met blanke Nederlanders.
Vooral niet reageren TS!quote:Op zaterdag 15 mei 2021 07:39 schreef halfway het volgende:
[..]
Wat heeft de huidige generatie te maken met het verleden? Oke economische voorspoed misschien. Maar zonder die voorspoed was er geen een allochtoon die het in zijn hoofd zou halen om naar ons koude kikkerlandje te komen.
Jullie erven de zondes van jullie voorouders. Zo werkt dat gewoon. Individuen hoeven zich niet schuldig te voelen, de Nederlandse staat wel.quote:
Ja dag hèquote:Op zaterdag 15 mei 2021 11:49 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Jullie erven de zondes van jullie voorouders. Zo werkt dat gewoon. Individuen hoeven zich niet schuldig te voelen, de Nederlandse staat wel.
Volgens mij snap je het best wel maar hou je je van de domme om de discussie gaande te houden. Ik zal een voorbeeld geven met man/vrouw maar geldt ook voor raciale achtergronden.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 10:53 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Geef een paar voorbeelden hoe jij dat zou doen?
Wat als de man niet perse meer geschikt is? En hoe los je de probleem op dat de vrouw stelselmatig wordt afgewezen voor een baan? Hoe zorg je ervoor dat er toch meer vrouwen op de werkplek komen?quote:Op zaterdag 15 mei 2021 11:57 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Volgens mij snap je het best wel maar hou je je van de domme om de discussie gaande te houden. Ik zal een voorbeeld geven met man/vrouw maar geldt ook voor raciale achtergronden.
Man en vrouw solliciteren bij bedrijf waar vooral mannen werken. Man is meer geschikt. Man wordt aangenomen.
Versus
Man en vrouw solliciteren bij bedrijf waar vooral mannen werken. Man is meer geschikt maar vrouwenquota bepaalt dat de vrouw moet worden aangenomen. Vrouw wordt aangenomen.
We erven allemaal van onze voorouders. Op microniveau, mesoniveau, en macroniveau.quote:
Erven qua genenpakket en roots en alles, yes. Zonde erven, nope, wat een onzinquote:Op zaterdag 15 mei 2021 12:17 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
We erven allemaal van onze voorouders. Op microniveau, mesoniveau, en macroniveau.
Hangt ervan waarin je geloof. Op Curaçao hebben ze brua, in Suriname Winti. Daar is spiritueel erven een belangrijke thema.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 12:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Erven qua genenpakket en roots en alles, yes. Zonde erven, nope, wat een onzin
Wat een onzin. Iedereen die destijds iets met de slavernij te maken had is allang dood.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 11:49 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Jullie erven de zondes van jullie voorouders. Zo werkt dat gewoon. Individuen hoeven zich niet schuldig te voelen, de Nederlandse staat wel.
Ja prima, mag eenieder vinden maar dan hoef je mij als boze witvrouw geen erfzonde in de schoenen te schuiven. Hou dat lekker bij jezelf zegquote:Op zaterdag 15 mei 2021 12:38 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Hangt ervan waarin je geloof. Op Curaçao hebben ze brua, in Suriname Winti. Daar is spiritueel erven een belangrijke thema.
Ben je christelijk opgevoed? Want ook daar heb je erfzondequote:Op zaterdag 15 mei 2021 12:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja prima, mag eenieder vinden maar dan hoef je mij als boze witvrouw geen erfzonde in de schoenen te schuiven. Hou dat lekker bij jezelf zeg
Klopt ja, katholiek opgevoed en dat lekker van me afgeschudquote:Op zaterdag 15 mei 2021 12:51 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ben je christelijk opgevoed? Want ook daar heb je erfzonde
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |