abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 15 mei 2021 @ 05:48:24 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199428318
In mijn vorige topic over discriminatie hebben een aantal fokkers aangegeven dat ze vinden dat de blanke heteroseksuele man gediscrimineerd wordt. Vooral hier in Nederland.

Nou ik vraag me af, leven wij wel in dezelfde universum? Hoe is de blanke man de meest gediscrimineerd in Nederland, zeker vergeleken met minderheidsgroepen zoals Marokkanen of Antillianen? Ik heb graag een discussie hierover, ben benieuwd of de mensen die dit geloven echt objectieve feiten en argumenten hebben om hun standpunt te verdedigen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 15 mei 2021 @ 07:04:31 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199428472
Calimerosyndroom
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_199428473
We worden vooral gediscrimineerd door figuren zoals jij die niet in staat zijn om een individu van een groep te scheiden. Discriminatie is niet voorbehouden aan etniciteit, jouw aversie richting blanke mensen mag je gerust discriminatie noemen.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  zaterdag 15 mei 2021 @ 07:07:41 #4
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199428479
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 07:05 schreef Mike-The-Situation het volgende:
We worden vooral gediscrimineerd door figuren zoals jij die niet in staat zijn om een individu van een groep te scheiden. Discriminatie is niet voorbehouden aan etniciteit, jouw aversie richting blanke mensen mag je gerust discriminatie noemen.
Ik heb geen aversie tegen witte mensen. Mijn beste vrienden zijn blank. :)
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_199428481
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 07:07 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik heb geen aversie tegen witte mensen. Mijn beste vrienden zijn blank.
Hoe kom je er dan bij dat blanke mensen niet gediscrimineerd kunnen worden? De meest gediscrimineerde lijkt me overigens waanzin.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  zaterdag 15 mei 2021 @ 07:09:49 #6
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199428482
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 07:08 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Hoe kom je er dan bij dat blanke mensen niet gediscrimineerd kunnen worden? De meest gediscrimineerde lijkt me overigens waanzin.
Kijk dit topic: R&P / Welke groep is de meest gediscrimineerd?

Veel fokkers daar beweren dat de blanke hetero man de meest gediscrimineerd is.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_199428486
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 07:09 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Kijk dit topic: R&P / Welke groep is de meest gediscrimineerd?

Veel fokkers daar beweren dat de blanke hetero man de meest gediscrimineerd is.
Dan zal dat hun perceptie zijn omdat het lelijke boeren zijn die zelfs in hun dorpje met de nek aangekeken worden door het gebrek aan zon.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_199428497
Iedereen is een keer aan de beurt :D
  zaterdag 15 mei 2021 @ 07:24:57 #9
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199428520
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 07:10 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Dan zal dat hun perceptie zijn omdat het lelijke boeren zijn die zelfs in hun dorpje met de nek aangekeken worden door het gebrek aan zon.
Ik leef met ze mee.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 15 mei 2021 @ 07:25:45 #10
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199428521
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 07:14 schreef Rock92 het volgende:
Iedereen is een keer aan de beurt :D
Blanke mensen hebben nog wat eeuwen in te halen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_199428558
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 07:25 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Blanke mensen hebben nog wat eeuwen in te halen.
Wat heeft de huidige generatie te maken met het verleden? Oke economische voorspoed misschien. Maar zonder die voorspoed was er geen een allochtoon die het in zijn hoofd zou halen om naar ons koude kikkerlandje te komen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 15 mei 2021 @ 07:53:13 #12
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_199428656
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 07:25 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Blanke mensen hebben nog wat eeuwen in te halen.
Wel handig dat je je eigen topic oplost. Dit is precies waarom blanke/witte mensen zich gediscrimineerd kunnen voelen.

Omdat er (groepen) mensen bestaan die vinden dat wij iets in te halen hebben, te compenseren, of minderwaardig zijn omdat onze voorouders stout waren. Of misschien gewoon blinde haat tegen witte/blanke mensen, zoals dat andersom ook gebeurd.

Ik zou absoluut niet stellen dat ik me veel gediscrimineerd voel verder; maar dat heeft ook te maken met wáar je bent.
WFPB!
pi_199428702
"Het meest gediscrimineerd" kun je ook op twee manieren interpreteren natuurlijk. Als "het vaakst" (en dat betwijfel ik) of als "Het meest heftig" (en 'heftig' heeft dan ook verdere definitie nodig; ik vind de heftigste discriminatie de meest maatschappelijk geaccepteerde).

Naar mijn mening is er maatschappelijk een terecht hard en actief tegengeluid wanneer er discriminatie plaatsvindt naar etnische minderheden, maar ontbreekt dat geluid vaak bij blanke en dan vooral mannelijke heteroseksuelen.

Er heerst vooral in de wat linksere woke kringen soms nogal de notie dat het terechte discriminatie is, bijvoorbeeld bij het afkeuren bij sollicitaties omdat er quota voor vrouwen of minderheden gehaald moet worden. Daar spreekt dan uit dat "het nu tijd is om na jaren onderdrukking de boel gelijk te trekken", een soort verheerlijking van structurele discriminatie op basis van geslacht of huidskleur die ik niet zo observeer bij andere gediscrimineerde groepen.
pi_199428868
Wanneer ik een willekeurige reclame op tv zie, bv die van de jumbo...

Zitten ineens onrealistisch veel negers in.
pi_199429000
De voordelen die je als een blanke man geniet blijven meestal onzichtbaar en onuitgesproken. Ook voor die blanke man zelf. Er zal nooit iemand zijn die tegen je zegt: 'jij krijgt een hoger schooladvies, want je bent blank'. Of: 'jij krijgt een promotie, want je bent man'.

En dus blijven de voordelen onzichtbaar, een leven zonder obstakels wordt normaal gevonden. Terwijl de pogingen om die situatie te repareren ('bij sollicitatie heeft een allochtoon de voorkeur') wél heel zichtbaar zijn.

De conclusie is dan dat blanke heteromannen voortdurend worden tegengewerkt.
  zaterdag 15 mei 2021 @ 08:49:35 #16
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199429016
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 07:58 schreef Bot13 het volgende:
"Het meest gediscrimineerd" kun je ook op twee manieren interpreteren natuurlijk. Als "het vaakst" (en dat betwijfel ik) of als "Het meest heftig" (en 'heftig' heeft dan ook verdere definitie nodig; ik vind de heftigste discriminatie de meest maatschappelijk geaccepteerde).

Naar mijn mening is er maatschappelijk een terecht hard en actief tegengeluid wanneer er discriminatie plaatsvindt naar etnische minderheden, maar ontbreekt dat geluid vaak bij blanke en dan vooral mannelijke heteroseksuelen.

Er heerst vooral in de wat linksere woke kringen soms nogal de notie dat het terechte discriminatie is, bijvoorbeeld bij het afkeuren bij sollicitaties omdat er quota voor vrouwen of minderheden gehaald moet worden. Daar spreekt dan uit dat "het nu tijd is om na jaren onderdrukking de boel gelijk te trekken", een soort verheerlijking van structurele discriminatie op basis van geslacht of huidskleur die ik niet zo observeer bij andere gediscrimineerde groepen.
Maar witte mannen hebben het objectief gezien nog steeds de beste en makkelijkste leven. Ondanks die zogenaamde quota’s en positieve discriminatie in voordeel van etnische minderheden hebben blanke mannen de meeste kansen op allerlei gebieden. Ze hebben meer geld, betere banen, hogere opleiding, wonen in betere wijken, grotere netwerk, meer gewild bij de vrouwen. Zelfs met positieve discriminatie lopen etnische minderheden zwaar achter.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 15 mei 2021 @ 08:50:09 #17
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199429020
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 08:25 schreef hoechst het volgende:
Wanneer ik een willekeurige reclame op tv zie, bv die van de jumbo...

Zitten ineens onrealistisch veel negers in.
Er is meestal alleen maar één knuffelneger...
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 15 mei 2021 @ 08:52:41 #18
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199429034
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 08:47 schreef Heph844 het volgende:
De voordelen die je als een blanke man geniet blijven meestal onzichtbaar en onuitgesproken. Ook voor die blanke man zelf. Er zal nooit iemand zijn die tegen je zegt: 'jij krijgt een hoger schooladvies, want je bent blank'. Of: 'jij krijgt een promotie, want je bent man'.

En dus blijven de voordelen onzichtbaar, een leven zonder obstakels wordt normaal gevonden. Terwijl de pogingen om die situatie te repareren ('bij sollicitatie heeft een allochtoon de voorkeur') wél heel zichtbaar zijn.

De conclusie is dan dat blanke heteromannen voortdurend worden tegengewerkt.
Maar vinden blanke heteromannen niet dat de andere minderheden terecht wat extra hulp kunnen gebruiken? Als ik kijk naar hoe de gemiddelde Antilliaan in Nederland leeft, vergeleken met de gemiddelde autochtoon, gun ik die Antilliaan wel een voordeel af en toe.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_199429109
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 08:25 schreef hoechst het volgende:
Wanneer ik een willekeurige reclame op tv zie, bv die van de jumbo...

Zitten ineens onrealistisch veel negers in.
Er zit letterlijk 1 donkere dame in :')

En in weet niet in wat voor plattelands gehucht jij woont, maar in de steden wonen ook veel donkere mensen. Dus zo onrealistisch is het niet dat er nu meer donkere mensen voorkomen in reclames.
pi_199429145
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 09:02 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

Er zit letterlijk 1 donkere dame in :')

En in weet niet in wat voor plattelands gehucht jij woont, maar in de steden wonen ook veel donkere mensen. Dus zo onrealistisch is het niet dat er nu meer donkere mensen voorkomen in reclames.
Waar het nog redelijk normaal is.
In dit dorp woont er maar 1.

Heerlijk dus
  zaterdag 15 mei 2021 @ 09:14:30 #21
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199429202
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 09:07 schreef hoechst het volgende:

[..]

Waar het nog redelijk normaal is.
In dit dorp woont er maar 1.

Heerlijk dus
Welke dorp? Neukt hij al jullie vrouwen terwijl jullie de koeien aan het melken zijn?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_199429270
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 08:49 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Maar witte mannen hebben het objectief gezien nog steeds de beste en makkelijkste leven. Ondanks die zogenaamde quota’s en positieve discriminatie in voordeel van etnische minderheden hebben blanke mannen de meeste kansen op allerlei gebieden. Ze hebben meer geld, betere banen, hogere opleiding, wonen in betere wijken, grotere netwerk, meer gewild bij de vrouwen. Zelfs met positieve discriminatie lopen etnische minderheden zwaar achter.
Ipv andere mensen de schuld te geven kan je er misschien zelf wat aan doen?

Deze tip is gratis.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 15 mei 2021 @ 09:23:32 #23
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199429280
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 09:22 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ipv andere mensen de schuld te geven kan je er misschien zelf wat aan doen?

Deze tip is gratis.
Dat doen we ook. ;) Maar dan worden jullie boos.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_199429289
Als 'witte' vrouw in een overwegend 'niet-blanke' vriendengroep (wat haat ik die woorden) krijg ik ook zelf met racisme te maken, maar als ik dit vervolgens uitspreek, ben ik een racist en moet ik me niet aanstellen.

Als ik met hen bijv. op stap ga of naar andere vrienden, krijg ik regelmatig als grapje 'ajoh kaaskop' en dergelijke te horen. Vind ik prima, ligt ook aan de context waarin het gezegd wordt en of het vrienden van me zijn.

Maar er ook wel eens dingen gezegd in een wat minder vriendelijke context. Scheldwoorden die ik naar mijn hoofd krijg zijn dingen zoals 'a smerige blanka' 'echt weer typisch iets voor tatta's' 'kaaskop' 'k*****jodin, moet ik je op de trein zetten?' 'Jij bent wel mooi dan, voor een Nederlander'. :')
Heb bijv. ook dingen gehoord als: ja, westerse vrouwen gebruiken wij alleen voor sex, is leuk, want je kan veel meer met ze doen. Maar trouwen, nee.' Dat is dan geen racisme?

Als ik de ergernis over dit gedrag vervolgens uitspreek naar dit soort types, krijg ik te horen dat ik me niet aan mag stellen omdat ik al zoveel privileges heb. Dus eigenlijk komt het erop neer dat ik dit gewoon moet slikken, omdat ik dat kan compenseren met al mijn voordelen.

Alhoewel het misschien niet opweegt als ik kijk waar mijn niet-westerse vrienden mee te maken krijgen, vind ik het toch ook een vorm van racisme.

Dit zijn kleine voorbeelden, maar je kan dit vertalen naar een grotere issue: misschien voelen blanken zich ook gediscrimineerd, omdat bij bijna alles wat ze aansnijden over dit onderwerp, ze direct uit worden gemaakt voor racist en daarmee vaak de discussie stopt, terwijl ook zij te maken krijgen met vormen van discriminatie.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2021 09:25:40 ]
  zaterdag 15 mei 2021 @ 09:27:50 #25
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199429322
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 09:24 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Als 'witte' vrouw in een overwegend 'niet-blanke' vriendengroep (wat haat ik die woorden) krijg ik ook zelf met racisme te maken, maar als ik dit vervolgens uitspreek, ben ik een racist en moet ik me niet aanstellen.

Als ik met hen bijv. op stap ga of naar andere vrienden, krijg ik regelmatig als grapje 'ajoh kaaskop' en dergelijke te horen. Vind ik prima, ligt ook aan de context waarin het gezegd wordt en of het vrienden van me zijn.

Maar er ook wel eens dingen gezegd in een wat minder vriendelijke context. Scheldwoorden die ik naar mijn hoofd krijg zijn dingen zoals 'a smerige blanka' 'echt weer typisch iets voor tatta's' 'kaaskop' 'k*****jodin, moet ik je op de trein zetten?' 'Jij bent wel mooi dan, voor een Nederlander'. :')
Heb bijv. ook dingen gehoord als: ja, westerse vrouwen gebruiken wij alleen voor sex, is leuk, want je kan veel meer met ze doen. Maar trouwen, nee.' Dat is dan geen racisme?

Als ik de ergernis over dit gedrag vervolgens uitspreek naar dit soort types, krijg ik te horen dat ik me niet aan mag stellen omdat ik al zoveel privileges heb. Dus eigenlijk komt het erop neer dat ik dit gewoon moet slikken, omdat ik dat kan compenseren met al mijn voordelen.

Alhoewel het misschien niet opweegt als ik kijk waar mijn niet-westerse vrienden mee te maken krijgen, vind ik het toch ook een vorm van racisme.

Dit zijn kleine voorbeelden, maar je kan dit vertalen naar een grotere issue: misschien voelen blanken zich ook gediscrimineerd, omdat bij bijna alles wat ze aansnijden over dit onderwerp, ze direct uit worden gemaakt voor racist en daarmee vaak de discussie stopt, terwijl ook zij te maken krijgen met vormen van discriminatie.
En waarom zijn dit nog je vrienden??
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 15 mei 2021 @ 09:28:14 #26
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199429325
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 09:23 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat doen we ook. ;) Maar dan worden jullie boos.
We en jullie??

Wat is dit voor debiel topic weer joh
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199429343
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 09:27 schreef Molo het volgende:

[..]

En waarom zijn dit nog je vrienden??
Mijn vrienden doen dit soort dingen niet, maar als ik met hen bijv. op stap ga of ergens kom, dan krijg ik dit soort dingen wel eens te horen van anderen (niet vaak, wel soms). Zij zijn het daar dan ook niet mee eens.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2021 09:30:35 ]
pi_199429349
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 09:23 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat doen we ook. ;) Maar dan worden jullie boos.
Vanuit jouw perspectief.

In de echte wereld gebeurd dat niet. Daar heeft iedereen, ongeacht huidskleur, dezelfde kansen.

Racisme en discriminatie is namelijk niet huidskleur gebonden.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 15 mei 2021 @ 09:31:25 #29
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199429353
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 09:30 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Mijn vrienden doen dit soort dingen niet, maar als ik met hen bijv. op stap ga of ergens kom, dan krijg ik dit soort dingen wel eens te horen van anderen (niet vaak, wel soms). Zij zijn het daar dan ook niet mee eens.
En dat laat je gebeuren? Bijzonder
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 15 mei 2021 @ 09:33:01 #30
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_199429365
Ze discrimineren mij als blank persoon omdat TS wel een uitkering heeft en ik niet.

Ik kan dan wel weer wijn drinken op het terras maar ik blijf liever binnen.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_199429368
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 09:31 schreef Molo het volgende:

[..]

En dat laat je gebeuren? Bijzonder
Net zoals dat alle anderen die te maken krijgen met discriminatie dat 'gewoon laten gebeuren' ja. :')
Ik heb geen invloed op wat anderen zeggen. Ik ga er vaak niet eens op in.
  zaterdag 15 mei 2021 @ 09:34:57 #32
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_199429382
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 05:48 schreef Keep_Walking het volgende:
In mijn vorige topic over discriminatie hebben een aantal fokkers aangegeven dat ze vinden dat de blanke heteroseksuele man gediscrimineerd wordt. Vooral hier in Nederland.

Nou ik vraag me af, leven wij wel in dezelfde universum? Hoe is de blanke man de meest gediscrimineerd in Nederland, zeker vergeleken met minderheidsgroepen zoals Marokkanen of Antillianen? Ik heb graag een discussie hierover, ben benieuwd of de mensen die dit geloven echt objectieve feiten en argumenten hebben om hun standpunt te verdedigen.
Omdat minderheden niet boven racisme en discriminatie staan. Daarom voelen blanke mensen zich gediscrimineerd.

Tot een meerderheid behoren is geen vrijbrief voor allerlei minderheden om dan maar los te gaan op die meerderheid.

Daarnaast is het vooral de hypocrisie van minderheden die stoort, aangezien ze vrijwel allemaal hun eigen deplorabele geschiedenis van (massa)moord en landjepik hebben.
Searchers after horror haunt strange, far places.
  zaterdag 15 mei 2021 @ 09:37:40 #33
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199429397
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 09:33 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Net zoals dat alle anderen die te maken krijgen met discriminatie dat 'gewoon laten gebeuren' ja. :')
Ik heb geen invloed op wat anderen zeggen. Ik ga er vaak niet eens op in.
Nee je hebt geen zeggenschap in wat anderen uitkramen, wel in of je dan nog blijft praten met die anderen of in hun buurt blijft. Of je een grens aangeeft in wat je wel of niet prettig vindt.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 15 mei 2021 @ 09:47:19 #34
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_199429473
Volgens mij is het heel simpel. Je ziet sneller wat er met jezelf gebeurd dan wat er met anderen gebeuren. Ongelijkheid die je niet ziet is gemakkelijk te negeren.

Daarnaast bekijken veel mensen zaken vanuit een eigen standpunt en geven mensen niet snel toe dat ze mogelijk geprofiteerd hebben van iets dat eigenlijk niet door de beugel kan. Zelfs als je op werk iets probeert te veranderen dan gaan mensen in de weerstand omdat ze iets anders moeten doen, ook al is dat andere beter voor de organisatie maar het raakt ze zelf en dat is al reden genoeg om te prosteren. Niet iedereen, maar genoeg mensen die dat wel doen.

Stoer doen tegenover vrienden anderen is ook een reden. Het recht van de sterkste wordt nog steeds graag gehanteerd i.p.v. gelijkwaardigheid. Stel je voor dat je iets niet krijgt/mag omdat iemand anders het wel krijgt/mag. Dan is het persoonlijk!

En mensen die de racisme kaart spelen terwijl er geen racisme is werkt natuurlijk ook niet mee. Aan beide kanten heb je gezeur en dat versterkt makkelijk. Er zijn veel mensen die graag achter mensen aanlopen die hoog van de toren blazen zodat ze zich gehoord voelen. Het gaat niet om gelijk of goed, maar of iemand zich gehoord voelt.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_199429539
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 09:14 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Welke dorp? Neukt hij al jullie vrouwen terwijl jullie de koeien aan het melken zijn?
en ik spuit met de uier t kutje nog voller.
  zaterdag 15 mei 2021 @ 10:08:19 #36
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_199429660
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 08:25 schreef hoechst het volgende:
Wanneer ik een willekeurige reclame op tv zie, bv die van de jumbo...

Zitten ineens onrealistisch veel negers in.
En al die gemengde stelletjes.
soooo, da's mooi!
pi_199429712
Dat een blanke het in een blanke maatschappij 'makkelijker' heeft dan iemand met een kleurtje, heeft meer met stamdenken te maken.
'Oeh, anders. Eng. Wantrouwen, buitensluiten, tegenwerken, dood.'

Als wij naar een land zouden gaan waar wij het andere kleurtje zijn, zouden wij het ook moeilijker hebben dan de mensen die 'het juiste kleurtje' wel hebben.

Vrouwen hebben van oudsher al voor het huishouden en het nageslacht gezorgd, terwijl de mannen op jacht gingen, oorlog voerden of geld gingen verdienen.

Nog tot de jaren 80 werden vrouwen ontslagen als ze gingen trouwen.
Nog steeds is het de meest gangbare verdeling, dat de vrouw over het huishouden gaat.

Denken dat dat patroon in 2 generaties doorbroken kan worden, is wellicht wat te optimistisch.
Alhoewel er tegenwoordig ook mannen zijn die deze rol oppakken, terwijl de vrouw de hoofdkostwinner is.

Vrouwen hebben ook vaak graag een part-time baan, zodat ze dat met het huishouden en de kinderen kunnen combineren.
Dat staat vaak een baan in de top in de weg.

Lhbti is dan weer tegennatuurlijk. Anders. Eng.
Dat lijkt dan weer universeel te zijn.

Met alle nadruk die er in de media wordt gelegd op acceptatie en participatie van deze groepen, is het niet zo vreemd dat 'de heteroseksuele, witte man' zich achtergesteld begint te voelen.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_199429715
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 10:08 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

En al die gemengde stelletjes.
Oh dat zijn stelletjes.
Ik dacht baas met dienstknecht.

[ Bericht 0% gewijzigd door hoechst op 15-05-2021 10:32:03 ]
  zaterdag 15 mei 2021 @ 10:14:22 #39
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_199429726
Ik zou mij als blanke ook niet fijn voelen als ik in bepaalde buurten ongewenst zou zijn. En dan die haat tegen de blanken alsof wij de schuld zijn van alle ellende in de wereld. De zwarte gemeenschap (vreselijke term btw) zou zich eens moeten door ontwikkelen in plaats van om zich alsmaar in die slachtoffer rol te kruipen. Maar dat is schijnbaar lekker makkelijk en fijn. Ik zou het ook doen als ik een neger was. Dan maar weer de ketting omdoen, terwijl die zeker nu simpel gebroken kan worden.
soooo, da's mooi!
pi_199429787
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 08:49 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Maar witte mannen hebben het objectief gezien nog steeds de beste en makkelijkste leven. Ondanks die zogenaamde quota’s en positieve discriminatie in voordeel van etnische minderheden hebben blanke mannen de meeste kansen op allerlei gebieden. Ze hebben meer geld, betere banen, hogere opleiding, wonen in betere wijken, grotere netwerk, meer gewild bij de vrouwen. Zelfs met positieve discriminatie lopen etnische minderheden zwaar achter.
Positieve discriminatie bestaat niet en is een term om discriminatie goed te praten. Dit is dus precies de reden waarom ik zelf discriminatie tegen blanken het 'ergst' vind. Het is heel simpel: iedere vorm van discriminatie is fout, en is niet goed te praten. Ook niet als we 'bezig zijn om iets recht te trekken' - duizendmaal nee.
pi_199429790
- dubbel -
  zaterdag 15 mei 2021 @ 10:26:28 #42
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199429848
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 09:24 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Als 'witte' vrouw in een overwegend 'niet-blanke' vriendengroep (wat haat ik die woorden) krijg ik ook zelf met racisme te maken, maar als ik dit vervolgens uitspreek, ben ik een racist en moet ik me niet aanstellen.

Als ik met hen bijv. op stap ga of naar andere vrienden, krijg ik regelmatig als grapje 'ajoh kaaskop' en dergelijke te horen. Vind ik prima, ligt ook aan de context waarin het gezegd wordt en of het vrienden van me zijn.

Maar er ook wel eens dingen gezegd in een wat minder vriendelijke context. Scheldwoorden die ik naar mijn hoofd krijg zijn dingen zoals 'a smerige blanka' 'echt weer typisch iets voor tatta's' 'kaaskop' 'k*****jodin, moet ik je op de trein zetten?' 'Jij bent wel mooi dan, voor een Nederlander'. :')
Heb bijv. ook dingen gehoord als: ja, westerse vrouwen gebruiken wij alleen voor sex, is leuk, want je kan veel meer met ze doen. Maar trouwen, nee.' Dat is dan geen racisme?

Als ik de ergernis over dit gedrag vervolgens uitspreek naar dit soort types, krijg ik te horen dat ik me niet aan mag stellen omdat ik al zoveel privileges heb. Dus eigenlijk komt het erop neer dat ik dit gewoon moet slikken, omdat ik dat kan compenseren met al mijn voordelen.

Alhoewel het misschien niet opweegt als ik kijk waar mijn niet-westerse vrienden mee te maken krijgen, vind ik het toch ook een vorm van racisme.

Dit zijn kleine voorbeelden, maar je kan dit vertalen naar een grotere issue: misschien voelen blanken zich ook gediscrimineerd, omdat bij bijna alles wat ze aansnijden over dit onderwerp, ze direct uit worden gemaakt voor racist en daarmee vaak de discussie stopt, terwijl ook zij te maken krijgen met vormen van discriminatie.
Ik ben met je eens, ik vind dat je het goed verwoord. Waarom heb je overwegend niet blanke vrienden?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 15 mei 2021 @ 10:31:10 #43
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199429907
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 10:20 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Positieve discriminatie bestaat niet en is een term om discriminatie goed te praten. Dit is dus precies de reden waarom ik zelf discriminatie tegen blanken het 'ergst' vind. Het is heel simpel: iedere vorm van discriminatie is fout, en is niet goed te praten. Ook niet als we 'bezig zijn om iets recht te trekken' - duizendmaal nee.
Hoe zouden we anders de situatie kunnen “recht trekken”?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 15 mei 2021 @ 10:32:19 #44
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199429917
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 10:14 schreef LordofLeaves het volgende:
Ik zou mij als blanke ook niet fijn voelen als ik in bepaalde buurten ongewenst zou zijn. En dan die haat tegen de blanken alsof wij de schuld zijn van alle ellende in de wereld. De zwarte gemeenschap (vreselijke term btw) zou zich eens moeten door ontwikkelen in plaats van om zich alsmaar in die slachtoffer rol te kruipen. Maar dat is schijnbaar lekker makkelijk en fijn. Ik zou het ook doen als ik een neger was. Dan maar weer de ketting omdoen, terwijl die zeker nu simpel gebroken kan worden.
Ik heb het idee dat veel zwarten juist keihard hun best doen om niet in de slachtofferrol te vallen. Zwarten werken keihard in de Westerse wereld en boeken ook steeds meer successen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_199429944
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 07:07 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik heb geen aversie tegen witte mensen. Mijn beste vrienden zijn blank. :)
“I'm not racist; some of my best friends are . . . ”
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199429946
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 10:32 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat veel zwarten juist keihard hun best doen om niet in de slachtofferrol te vallen. Zwarten werken keihard in de Westerse wereld en boeken ook steeds meer successen.
ze werken keihard ja


}:|
  zaterdag 15 mei 2021 @ 10:34:18 #47
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199429948
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 10:13 schreef marc0871 het volgende:
Dat een blanke het in een blanke maatschappij 'makkelijker' heeft dan iemand met een kleurtje, heeft meer met stamdenken te maken.
'Oeh, anders. Eng. Wantrouwen, buitensluiten, tegenwerken, dood.'

Als wij naar een land zouden gaan waar wij het andere kleurtje zijn, zouden wij het ook moeilijker hebben dan de mensen die 'het juiste kleurtje' wel hebben.

Vrouwen hebben van oudsher al voor het huishouden en het nageslacht gezorgd, terwijl de mannen op jacht gingen, oorlog voerden of geld gingen verdienen.

Nog tot de jaren 80 werden vrouwen ontslagen als ze gingen trouwen.
Nog steeds is het de meest gangbare verdeling, dat de vrouw over het huishouden gaat.

Denken dat dat patroon in 2 generaties doorbroken kan worden, is wellicht wat te optimistisch.
Alhoewel er tegenwoordig ook mannen zijn die deze rol oppakken, terwijl de vrouw de hoofdkostwinner is.

Vrouwen hebben ook vaak graag een part-time baan, zodat ze dat met het huishouden en de kinderen kunnen combineren.
Dat staat vaak een baan in de top in de weg.

Lhbti is dan weer tegennatuurlijk. Anders. Eng.
Dat lijkt dan weer universeel te zijn.

Met alle nadruk die er in de media wordt gelegd op acceptatie en participatie van deze groepen, is het niet zo vreemd dat 'de heteroseksuele, witte man' zich achtergesteld begint te voelen.
Ze hebben een term daarvoor: White Fragility.

https://nl.lush.com/article/wat-witte-kwetsbaarheid
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 15 mei 2021 @ 10:34:42 #48
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_199429953
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 08:49 schreef Keep_Walking het volgende:
Maar witte mannen hebben het objectief gezien nog steeds de beste en makkelijkste leven
Als je deze uitspraak nou bijstelt naar:

"Van de mensen met de beste en makkelijkste levens zijn de meesten een witte/blanke man"

... dan klopt het mijns inziens iets beter.
  zaterdag 15 mei 2021 @ 10:35:14 #49
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199429957
quote:
Dat zijn Marokkanen, geen Zwarten.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 15 mei 2021 @ 10:36:35 #50
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199429974
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 10:34 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Als je deze uitspraak nou bijstelt naar:

"Van de mensen met de beste en makkelijkste levens zijn de meesten een witte/blanke man"

... dan klopt het mijns inziens iets beter.
^O^
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')