Bronquote:Gezin breidt voor 11e keer uit: na Alex, Axel, Xela, Lexa, Xael, Xeal, Exla, Leax, Xale, Elax is er nu… Alxe
Het Belgische stel Gwenny Blanckaert en Marino Vaneeno verwelkomden onlangs hun elfde kindje. Een gezin met elf kinderen is op zich al heel uitzonderlijk, maar alle kinderen hebben ook nog eens dezelfde vier letters in hun naam. Alex (13), Axel (12), Xela (11), Lexa (10), Xael (9), Xeal (8), Exla (5), Leax (4), Xale (2) en Elax (1) hebben er met Alxe een kersvers zusje bij. ,,Af toe krijgen we negatieve reacties, maar daar trekken we ons niets van aan", zegt hun moeder. ,,Wij houden van onze kinderen.”
n dertien jaar tijd zette ze elf kinderen op de wereld, maar voor Gwenny (31) blijft de bevalling een heel bijzonder moment. ,,Alxe lag in stuit, maar al met al is de bevalling relatief vlot verlopen. Het is en blijft een magisch gevoel om nieuw leven te kunnen verwelkomen. We zouden graag twaalf kinderen hebben, dus we zijn er bijna. Of we voor de naam lang moest zoeken? De mogelijke lettercombinaties zijn bijna op, dus de keuze wordt wel steeds beperkter. Nu zijn er nog een drietal over (strikt genomen zijn er nog zeven combinaties over, al zijn die niet allemaal even vlot uit te spreken red.) Zeker omdat we willen dat de naam toch nog valt uit te spreken. Het mag niet kwetsend zijn. We willen niet dat de kinderen gepest worden omwille van hun naam, op school kunnen kinderen zo hard zijn.”
Exal is wel een mooie.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 20:22 schreef heywoodu het volgende:
Dus, we hebben nog te gaan:
Eaxl
Aexl
Exal
Lxae
Xlae
Laxe
Axle
Aelx
Ealx
Laex
Elxa
Xlea
Lxea
Gewoon nog dertien opties dus, niet miepen. Exal, Laxe, Axle, Elxa en eventueel Xlea en Aelx zijn denk ik nog het best uit te spreken, maar het zal een van die eerste vier worden, gok ik. Of ze noemen nummer twaalf gewoon Jochem ofzo.
Misschien hebben ze twee voornamenquote:Op zaterdag 8 mei 2021 20:38 schreef Stoorzendert het volgende:
Wel lastig met de post dat een aantal dezelfde voorletter heeft. Voor de rest; moeten zij weten...
Op pakketjes staat meestal alleen de eerste voorletter. Lullig als Alex de dildo van Xela uitpakt. Maar misschien is er over nagedacht.quote:
Nja gezien hun voornamen maar vier letters p.p. hebben zullen ze wel hun volledige voornamen gebruiken.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 20:46 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Op pakketjes staat meestal alleen de eerste voorletter. Lullig als Alex de dildo van Xela uitpakt. Maar misschien is er over nagedacht.
Lexa vind ik nog de beste. Allemaal heel prima tot je op een dag te horen krijgt dat dit een afstammeling is uit deze familie. Dan is de vriendschap ook wel meteen gedaan!quote:Op zaterdag 8 mei 2021 20:18 schreef maily het volgende:
We willen niet dat de kinderen gepest worden omwille van hun naam.
Of Aleks.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 21:54 schreef einzeinz het volgende:
Zou geinig zijn als nummer 13 gewoon Jan ofzo zou heten
Ik wou een grap maken over jouw naam en 141quote:Op zaterdag 8 mei 2021 23:02 schreef Janneke141 het volgende:
Hier hoor je echt de raad voor de kinderbescherming op af te sturen.
Net zoals op Elon Musk trouwens, die zijn kind een of andere Ascii-code meegeeft.
Ik zal je niet tegenhouden hoor.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 23:22 schreef maily het volgende:
[..]
Ik wou een grap maken over jouw naam en 141
In Belgie is de kinderbijslag van een dusdanig niveau dat je met 11 kinderen goed in de was zit.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 23:49 schreef Repentless het volgende:
Iedereen mag van mij zoveel kinderen krijgen als ze willen, mits ze zelf in staat zijn om het te bekostigen en ze fatsoenlijk op te voeden.
Echter heeft dit nogal veel weg van een uit de hand gelopen hobby om te kijken hoeveel kinderen je kunt krijgen die je een naam met dezelfde vier letters kunt geven, om zelf lekker op te vallen. Als je dan ook nog eens zo'n specifiek doel stelt, twaalf kinderen, wordt het zelfs enigszins ziekelijk.
In vroeger tijden kwamen zulke grote gezinnen veel vaker voor. Maar dan was het aantal geen doel, men gebruikte gewoon geen voorbehoedsmiddelen uit geloofsovertuiging (of ze bestonden simpelweg nog niet) en dan was het aantal kinderen simpelweg afhankelijk van hoe vaak een vrouw zwanger kon worden.
Dit lijkt een productietarget, waarmee ze al sinds hun 18e bezig zijn. 11 kinderen in 13 jaar is in veel gevallen gewoon echt ongezond voor een vrouw. Je lichaam is nauwelijks hersteld en dan komt de volgende alweer. Met twee of drie gaat dat nog wel, maar met 11 in zo'n korte tijd is gewoon waanzin.
Niks want het gaat je niks aan.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 20:23 schreef Fcu030 het volgende:
Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden.
Ik wel.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 20:23 schreef Fcu030 het volgende:
Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden.
quote:
quote:Attentie familie Blanckaert-Vaneeno: Alex, Axel, Xela, Lexa, Xael, Xeal, Exla, Leax, Xale, Elax en Alxe kunnen worden opgehaald uit Smaland!
Ach, we hebben nog mensen nodig voor het handwerk.quote:Op zondag 9 mei 2021 13:25 schreef Lothiriel het volgende:
Dit doet me echt denken aan Idiocracy
Die namen van de ouders ook, ademt marginaliteit uit
Is dat geen Pokémon?quote:Op zondag 9 mei 2021 13:25 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
Nee uiteraard zo: heb jij de Elax al in huis.
Ik lees dat het basisbedrag 166 Euro per kind per maand is in Vlaanderen. Een eenmalig startbdrag van 1100 Euro. En verder nog een jaarlijkse schoolbonus van een paar tientjes per kind.quote:Op zondag 9 mei 2021 10:24 schreef Cherni het volgende:
[..]
In Belgie is de kinderbijslag van een dusdanig niveau dat je met 11 kinderen goed in de was zit.
Duurt nog wel een jaartje of 80 voor ze allemaal weg zijn hoorquote:Op zondag 9 mei 2021 22:02 schreef macca728 het volgende:
Waarom is dit nieuws ? Geen aandacht an besteden, gaat het vanzelf weg.
Ik denk dat er een leeftijd komt waarop die kinderen zich gaan schamen en het onderwerp min of meer gaan afblokken!quote:Op zondag 9 mei 2021 23:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Duurt nog wel een jaartje of 80 voor ze allemaal weg zijn hoor
Xela (spreek uit ksela of verbasterd tot sela) is helemaal zo gek nog niet. Klinkt als een naam die je in het oosten vindt. Ik vind die namen ook verder niet het einde van de wereld.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 22:10 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat een retards, de kinderen zijn veel beter af met een gangbare Engelse populaire naam zoals bijvoorbeeld 'Jennifer' wat je ook nog eens makkelijk kan afkorten naar Jen of Christine (Chris) dan met zoiets als Xela.
Doe zulke grappen enkel als 2e naam zodat ze kunnen kiezen wat ze op school en met hun vriendenkring gebruiken.
Xela en Lexa zijn op zich best prima en niets mis mee. Maar als dat kind op een gegeven moment zegt van ik heb nog 10 broers en zussen en vervolgens die namen gaat opsommen, kan het best wel eens einde gesprek, sollicitatie, carriere, vriendschap, relatie, ... gaan zijn.quote:Op zondag 9 mei 2021 23:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Xela (spreek uit ksela of verbasterd tot sela) is helemaal zo gek nog niet. Klinkt als een naam die je in het oosten vindt. Ik vind die namen ook verder niet het einde van de wereld.
Mja, het is mijn keuze ook niet. Maar die variaties op die vier letters doen het imho verassend goed op zichzelf, waar andere combinaties nogal eens te wensen over laten. Dus hoe dom het ook is, het is ook ergens wel weer slim.quote:Op zondag 9 mei 2021 23:46 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Xela en Lexa zijn op zich best prima en niets mis mee. Maar als dat kind op een gegeven moment zegt van ik heb nog 10 broers en zussen en vervolgens die namen gaat opsommen, kan het best wel eens einde gesprek, sollicitatie, carriere, vriendschap, relatie, ... gaan zijn.
En dat terwijl het kind er niets aan kan doen. De ouders waren gewoon tyfusdom!
Hoezo???quote:Op zondag 9 mei 2021 23:46 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Xela en Lexa zijn op zich best prima en niets mis mee. Maar als dat kind op een gegeven moment zegt van ik heb nog 10 broers en zussen en vervolgens die namen gaat opsommen, kan het best wel eens einde gesprek, sollicitatie, carriere, vriendschap, relatie, ... gaan zijn.
En dat heeft allemaal stemrecht.quote:Nu zijn er nog een drietal over (strikt genomen zijn er nog zeven combinaties over, al zijn die niet allemaal even vlot uit te spreken red.)
Nee hoor. Als je 2 namen hebt staan er altijd 2 namen.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 20:46 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Op pakketjes staat meestal alleen de eerste voorletter. Lullig als Alex de dildo van Xela uitpakt. Maar misschien is er over nagedacht.
Nou ja, als je het vergelijkt met Nederland is dit een enorm verschil.quote:Op zondag 9 mei 2021 21:06 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik lees dat het basisbedrag 166 Euro per kind per maand is in Vlaanderen. Een eenmalig startbdrag van 1100 Euro. En verder nog een jaarlijkse schoolbonus van een paar tientjes per kind.
Wellicht zijn er allerlei andere regelingen die ik zo snel niet terugvind, maar 1800 Euro per maand extra ontvangen, vind ik verre van "goed in de was zitten." Zeker als je voor dat geld 11 kinderen moet voeden, kleden, naar school laten gaan, sporten, etc.
Op grond van wat zou je de sollicitatieprocedure als werkgever afbreken? Of de vriendschap verbreken? Ik vind het ook achterlijk gedoe van die ouders, maar dat zegt toch helemaal niks over hoe de kinderen zijn als vriend/vriendin/partner/werknemer. Jouw gedachtegang is nog raarder dan die van de oudersquote:Op zondag 9 mei 2021 23:46 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Axel en Lexa zijn volgens mij redelijk normale namen. Heb ze wel vaker gezien al zou ik mijn kind niet naar een beroemde datingsite vernoemenquote:Op zondag 30 mei 2021 19:09 schreef Phoenyx-God het volgende:
Nou Alex heeft nog een beetje mazzel. De rest is verneukt door hun ouders. Zoiets als dit zou eigenlijk verboden moeten zijn vind ik maar ja
Van een Lingo-familie zou je wel iets betere beheersing van taalkundige zaken als leestekens verwachten.quote:
Uitstekend.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 13:19 schreef Zusje123 het volgende:
En de 12e is onderweg:
https://www.ad.nl/gezin/g(...)ax-en-alxe~a5e0b43b/
Zie je wel meer bij de chatgeneratie: alleen kleine letters, geen leestekens en amper nieuwe regels.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 13:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Van een Lingo-familie zou je wel iets betere beheersing van taalkundige zaken als leestekens verwachten.
[ afbeelding ]
En wanneer komt de 13e?quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 13:19 schreef Zusje123 het volgende:
En de 12e is onderweg:
quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 13:19 schreef Zusje123 het volgende:
En de 12e is onderweg:
Meen je niet?!quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 13:39 schreef Twiitch het volgende:
Kijk, dat je in ontwikkeld land een dozijn kinderen baart is al opmerkelijk te noemen, maar goed, ieder z'n meug en die vrijheid heb je. Dat je jezelf dan qua naamgeving ook nog gaat beperken tot een paar letters is gewoon gestoord. Ergo, deze mensen zijn niet goed wijs.
Ik zal het Elon musk even vragen....quote:Op woensdag 13 oktober 2021 16:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zoveel nuttige combinaties kunnen er niet meer zijn lijkt me![]()
Aelx bijvoorbeeld wordt toch wel een beetje raar.
Aan al die kinderen te zien strak genoeg om nog een lul in te krijgenquote:Op dinsdag 12 oktober 2021 13:35 schreef Duiveltja het volgende:
Nou die zal dan wel een flubber punani hebben inmiddels
Als ouder zou je moeten weten dat dit echt peanuts is.quote:
In Belgiė is het aanzienlijk meer. Sowieso 160 euro per maand per kind, dus zo’n 1900 netto als basis en als ze minder dan 60k per jaar verdienen komt daar nog 900 netto in totaal bovenop. Van 2800 netto kinderbijslag kun je aardig wat vreten halen.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 07:44 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Als ouder zou je moeten weten dat dit echt peanuts is.
En het gezin krijgt weer aandacht in plaats van dat deze zwakzinnigen tegen zichzelf beschermd worden en hun kinderen voor hen. Het lijkt mij in elk geval pedagogisch niet heel verantwoord om te horen als kind dat het gezin pas compleet was met 12 om alle lettercombi's vol te maken. Alsof je een zeldzaam actiefiguurtje bent of zo in plaats van een kind.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 13:19 schreef Zusje123 het volgende:
En de 12e is onderweg:
Als dat maar goed gaat ....quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 13:19 schreef Zusje123 het volgende:
En de 12e is onderweg:
NWS / Belgisch stel krijgt met Laex twaalfde kindje met letters A, L, E en Xquote:Op dinsdag 12 oktober 2021 13:19 schreef Zusje123 het volgende:
En de 12e is onderweg:
Ik heb ooit eens overwogen om te gaan wonen/werken in Vlaanderen wegens de krappe huizenmarkt en de flut contracten in Nederland. Toen viel mij ook op dat mensen met een persoon/kind ten laste, en dus ouders, aanmerkelijk meer eurootjes overhouden van hun brutoloon. En de kinderbijslag ligt er ook flink hoger dan in Nederland... Kleine kanttekening: de btw is er hoger dus zoveel beter heeft een gezin daar het vast ook niet.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 07:59 schreef NightDancert het volgende:
[..]
In Belgiė is het aanzienlijk meer. Sowieso 160 euro per maand per kind, dus zo’n 1900 netto als basis en als ze minder dan 60k per jaar verdienen komt daar nog 900 netto in totaal bovenop. Van 2800 netto kinderbijslag kun je aardig wat vreten halen.
quote:Op dinsdag 28 maart 2023 19:29 schreef Zusje123 het volgende:
Tja, was te verwachten?
https://www.hln.be/staden(...)t-compleet~ae442ab8/
Zieke geesten.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 19:29 schreef Zusje123 het volgende:
Tja, was te verwachten?
https://www.hln.be/staden(...)t-compleet~ae442ab8/
Ik heb de puf al amper met 1 kindquote:Op dinsdag 28 maart 2023 19:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Waar haal je de puf vandaan om te sexen als je 12 kinderen hebt?
In principe kan 1 keer al genoeg zijn natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 19:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Sommige mensen vinden dat zowel mannen als vrouwen 40 uur per week moeten werken, kinderloos moeten blijven. De volgende generatie importeren we dan wel uit Afrika.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 19:56 schreef BMW1993 het volgende:
Dit zijn juist de helden die we nodig hebben.
Juist omdat de gemiddelde Europeaan steeds minder kinderen nemen, zoals de Duitsers, moeten ze massaal mensen importeren uit Afrika en India om het te kort op te vullen, ook de meer dan 1 miljoen Syriėrs zijn echt niet alleen uit liefdadigheid welkom geheten door Angela Merkel, ook van hun word verwacht dat ze een opleiding gaan doen, of gaan werken.
Als elke Europeaan minstens 3 kinderen neemt, zullen we nooit in de minderheid komen op ons eigen continent.
Ik begrijp daarom de reacties in dit topic niet echt.. Want veel mensen zijn hier anti immigratie (net zoals ik dat ben).
Mevrouw ziet eruit alsof ze er niet helemaal bij is, ik denk dat ze weinig keus heeft.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 19:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |