abonnement Unibet Coolblue
pi_199338076
Was er in België ook niet zo’n gezin met 18 kinderen. De ypsilon-familie dacht ik.

Zat er niet 1 in de cel en 1 er van is al overleden. Maar is wel gelijkaardig.
Cindy De Vuyst
pi_199340279
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:49 schreef Repentless het volgende:
Iedereen mag van mij zoveel kinderen krijgen als ze willen, mits ze zelf in staat zijn om het te bekostigen en ze fatsoenlijk op te voeden.

Echter heeft dit nogal veel weg van een uit de hand gelopen hobby om te kijken hoeveel kinderen je kunt krijgen die je een naam met dezelfde vier letters kunt geven, om zelf lekker op te vallen. Als je dan ook nog eens zo'n specifiek doel stelt, twaalf kinderen, wordt het zelfs enigszins ziekelijk.

In vroeger tijden kwamen zulke grote gezinnen veel vaker voor. Maar dan was het aantal geen doel, men gebruikte gewoon geen voorbehoedsmiddelen uit geloofsovertuiging (of ze bestonden simpelweg nog niet) en dan was het aantal kinderen simpelweg afhankelijk van hoe vaak een vrouw zwanger kon worden.

Dit lijkt een productietarget, waarmee ze al sinds hun 18e bezig zijn. 11 kinderen in 13 jaar is in veel gevallen gewoon echt ongezond voor een vrouw. Je lichaam is nauwelijks hersteld en dan komt de volgende alweer. Met twee of drie gaat dat nog wel, maar met 11 in zo'n korte tijd is gewoon waanzin. :')
In Belgie is de kinderbijslag van een dusdanig niveau dat je met 11 kinderen goed in de was zit. :)
  zondag 9 mei 2021 @ 11:04:44 #28
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199340809
Ik kan niet wachten tot het hele gezin te laat op Schiphol aankomt voor een vliegreis en de omroepster dit moet gaan uitspreken.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_199341057
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 20:23 schreef Fcu030 het volgende:
Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden.
Niks want het gaat je niks aan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 9 mei 2021 @ 11:55:29 #30
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_199341371
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 20:23 schreef Fcu030 het volgende:
Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden.
Ik wel.
Elf letters:
Mafklappers
  zondag 9 mei 2021 @ 11:59:38 #31
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_199341431
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:00 schreef Aanmodderfakker het volgende:
Allemaal Ikea namen.
quote:
Attentie familie Blanckaert-Vaneeno: Alex, Axel, Xela, Lexa, Xael, Xeal, Exla, Leax, Xale, Elax en Alxe kunnen worden opgehaald uit Smaland!
  Spellchecker zondag 9 mei 2021 @ 12:00:14 #32
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  Miss 200.000.000! zondag 9 mei 2021 @ 12:05:29 #33
367000 roos94
  zondag 9 mei 2021 @ 13:25:33 #34
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_199342439
Dit doet me echt denken aan Idiocracy

Die namen van de ouders ook, ademt marginaliteit uit
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_199342441
quote:
5s.gif Op zondag 9 mei 2021 11:59 schreef Kopiko het volgende:

[..]


[..]

Nee uiteraard zo: heb jij de Elax al in huis.
  Moderator / Redactie Sport zondag 9 mei 2021 @ 13:29:44 #36
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199342497
quote:
9s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:25 schreef Lothiriel het volgende:
Dit doet me echt denken aan Idiocracy

Die namen van de ouders ook, ademt marginaliteit uit
Ach, we hebben nog mensen nodig voor het handwerk.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_199343250
Man man man, na drie zou ik de boel direct laten doorknippen, hoe heb je nog een leven met 11, nog even los van die belachelijke namen.
  zondag 9 mei 2021 @ 20:37:05 #38
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_199349323
Walgelijk om zo'n wissel te trekken op ons toch al kwetsbare milieu in ons overbevolkte Noord-West Europa. Echt om te kotsen dit. Kutlui!!!
pi_199349344
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:25 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Nee uiteraard zo: heb jij de Elax al in huis.
Is dat geen Pokémon?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 9 mei 2021 @ 21:06:47 #40
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_199349645
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 10:24 schreef Cherni het volgende:

[..]

In Belgie is de kinderbijslag van een dusdanig niveau dat je met 11 kinderen goed in de was zit. :)
Ik lees dat het basisbedrag 166 Euro per kind per maand is in Vlaanderen. Een eenmalig startbdrag van 1100 Euro. En verder nog een jaarlijkse schoolbonus van een paar tientjes per kind.

Wellicht zijn er allerlei andere regelingen die ik zo snel niet terugvind, maar 1800 Euro per maand extra ontvangen, vind ik verre van "goed in de was zitten." Zeker als je voor dat geld 11 kinderen moet voeden, kleden, naar school laten gaan, sporten, etc. :)
pi_199349658
Je kinderen als real life bordspelletje beschouwen :') tis geen fucking galgje of zo
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_199350472
Waarom is dit nieuws ? Geen aandacht an besteden, gaat het vanzelf weg.
Die kinderen gaan toch hun naam veranderen.

En dan nog zeggen "nee wij willen niet dat de kinderen gepest worden" of "wij krijgen af en toe negatieve reacties"
Ja de meeste mensen zullen ze links laten leggen.
pi_199351534
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 22:02 schreef macca728 het volgende:
Waarom is dit nieuws ? Geen aandacht an besteden, gaat het vanzelf weg.
Duurt nog wel een jaartje of 80 voor ze allemaal weg zijn hoor :')
Facts don't care about your feelings
pi_199351724
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 23:24 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Duurt nog wel een jaartje of 80 voor ze allemaal weg zijn hoor :')
Ik denk dat er een leeftijd komt waarop die kinderen zich gaan schamen en het onderwerp min of meer gaan afblokken!
Zou helemaal krankzinnig zijn als die kinderen in de voetsporen van hun ouders gaan treden :')


Volgens mij is het gewoon ook moeilijker om aan een 'hechte' partner te raken. Je moet dat vooroordeel eerst en vooral al weg krijgen.
Cindy De Vuyst
pi_199351728
quote:
83s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 22:10 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat een retards, de kinderen zijn veel beter af met een gangbare Engelse populaire naam zoals bijvoorbeeld 'Jennifer' wat je ook nog eens makkelijk kan afkorten naar Jen of Christine (Chris) dan met zoiets als Xela.

Doe zulke grappen enkel als 2e naam zodat ze kunnen kiezen wat ze op school en met hun vriendenkring gebruiken.
Xela (spreek uit ksela of verbasterd tot sela) is helemaal zo gek nog niet. Klinkt als een naam die je in het oosten vindt. Ik vind die namen ook verder niet het einde van de wereld.
pi_199351749
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 23:44 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Xela (spreek uit ksela of verbasterd tot sela) is helemaal zo gek nog niet. Klinkt als een naam die je in het oosten vindt. Ik vind die namen ook verder niet het einde van de wereld.
Xela en Lexa zijn op zich best prima en niets mis mee. Maar als dat kind op een gegeven moment zegt van ik heb nog 10 broers en zussen en vervolgens die namen gaat opsommen, kan het best wel eens einde gesprek, sollicitatie, carriere, vriendschap, relatie, ... gaan zijn.

En dat terwijl het kind er niets aan kan doen. De ouders waren gewoon tyfusdom!
Cindy De Vuyst
pi_199351825
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 23:46 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Xela en Lexa zijn op zich best prima en niets mis mee. Maar als dat kind op een gegeven moment zegt van ik heb nog 10 broers en zussen en vervolgens die namen gaat opsommen, kan het best wel eens einde gesprek, sollicitatie, carriere, vriendschap, relatie, ... gaan zijn.

En dat terwijl het kind er niets aan kan doen. De ouders waren gewoon tyfusdom!
Mja, het is mijn keuze ook niet. Maar die variaties op die vier letters doen het imho verassend goed op zichzelf, waar andere combinaties nogal eens te wensen over laten. Dus hoe dom het ook is, het is ook ergens wel weer slim.

Tijdens een sollicitatie is men niet geinteresseerd in familie, maar in jou als werknemer. In een vriendschap ga je ook met die persoon om. Blijven de buitenstaanders met een mening over. Dan heb ik dommere namen gezien.
pi_199352550
Pappa is vast fan van permutaties
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 10 mei 2021 @ 07:58:01 #49
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199352827
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 23:46 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Xela en Lexa zijn op zich best prima en niets mis mee. Maar als dat kind op een gegeven moment zegt van ik heb nog 10 broers en zussen en vervolgens die namen gaat opsommen, kan het best wel eens einde gesprek, sollicitatie, carriere, vriendschap, relatie, ... gaan zijn.

En dat terwijl het kind er niets aan kan doen. De ouders waren gewoon tyfusdom!
Hoezo???

Nog niet zo heel lang geleden waren grote gezinnen vrij normaal. En de namen zijn zo apart nog niet. Maar vooral, daar kan dat ‘kind’ bar weinig aan doen.
Ik zou niet weten waarom iemand die baan niet zou krijgen omdat er ter sprake komt dat er nog 10 gezinsleden zijn met een x in de naam. Dat is echt zo niet er toe doende voor werk...
De eigen naam kan afschrikken (hoe onterecht dan ook), maar de namen van de andere kinderen?

Trouwens, bij sollicitaties is nog nooit de naam van mijn broer en zus gevraagd. Sterker nog, ik denk niet dat mijn werkgever de naam van mijn broer en zus kent. Dus hoe kom je in godensnaam bij einde sollicitatie en einde carrière???

Heb trouwens ook familie waarbij de kinderen van die middeleeuwse namen hebben met ook gelijkenis erin, ook een groter gezin, 6+. Die kinderen zijn allemaal inmiddels volwassen en doen het prima in het leven. Sterker nog, hebben allemaal een vrij goede carrière. En op relatie/gezinsgebied is er ook geen probleem.
Die ouders waren dan ook geen steuntrekkers of lowlifes. Maar wel mensen die een groot gezin wilde.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_199352863
quote:
Nu zijn er nog een drietal over (strikt genomen zijn er nog zeven combinaties over, al zijn die niet allemaal even vlot uit te spreken red.)
En dat heeft allemaal stemrecht.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')