Heel Nederland zwoegt op thuisonderwijs en zoekt een weg in de 1,5 metermaatschappij. Maar wat betekenen deze maatregelen voor grote gezinnen? Hoe doorsta je maandenlang met zoveel mensen in een huis? En hoe verloopt het thuisonderwijs met zoveel kinderen die thuis blijven?
Familie Buddenbruck
De familie Buddenbruck woont sinds een jaar in Duitsland en krijgt hierdoor naast de Nederlandse maatregelen ook te maken met de nog strengere Duitse maatregelen. Geen speeltuintjes en wandelingetjes in de straat voor de 10 stuiterende Buddenbrucks, maar stapels geprint huiswerk en je samen zien te vermaken in huis. Naast alle zorgen is er ook mooi nieuws als blijkt dat er misschien nog wel een Buddenbruckje op komst is...
Familie Jelies
De familie Jelies uit Tollebeek ziet de quarantaine na de eerste persconferentie somber in. Vooral moeder Janneke maakt zich zorgen over het thuisonderwijs en als rasechte Urker is het gebrek aan tijd voor huishouden een waar schrikbeeld. Het gezin haalt in het dagelijks leven veel steun uit hun geloof en het is dan ook even schrikken als de kerken óók blijken te sluiten. Na verloopt van tijd vinden Johan en Janneke een nieuwe structuur en moeten ze constateren: "als je een mooie tijd hebt met het gezin vergeet je soms gewoon even dat corona er überhaupt is."
Familie Kraan
De familie Kraan uit Boskoop beleeft de quarantainetijd in hun eigen roze bubbel. Baby Sara wordt geboren in het begin van de coronapiek en dat betekent vooral voor moeder Linda dat onbezorgd genieten van haar kraamtijd geen optie is. Kraambezoek van familie is niet toegestaan. Vader Ivan is druk met zijn werk waardoor Linda met de pasgeboren baby in haar armen de andere 7 kinderen voorziet van huiswerk, aandacht en liefde. Twee kinderen moeten dit jaar ook eindexamen doen. En dan kan Linda maar tot 1 conclusie komen.. Dit is pittig, heel pittig.
In eerdere seizoenen:
SPOILER: Familie Baumgard
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Familie Quaedackers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kraantjes vind ik leuk. In het begin mwah, maar naarmate de afleveringen verder gingen heb ik toch wel een soort van zwak voor ze gekregen. Linda en haar man komen soms bot over ja, maar ik vind ze wel het meest echt. Linda laat haar emoties zien (of het teveel was laat ik even in het midden). Maar ook bijvoorbeeld een kind die van de trap gesleurd wordt om beneden in een hoekje te gaan staan. Dat had anders gekund ja, maar ik denk dat veel ouders zich hier wel in herkennen.
Ik vind het bij de Jelies te perfect. Nooit stront aan de knikker, nooit kinderen die vervelend doen en die overal ja en amen op zeggen. Prima dat het daar zo gaat, maar het is voor heel veel gezinnen totaal niet realistisch.
Een foto zegt meer dan 1000 woorden.Is er nog een instantie die zich over die kinderen ontfermt die nog te redden zijn?
Is dat dan toch weer die oudste zoon op de foto?
Is Kevin inmiddels weer verleden tijd? Kan geen foto's meer van hem vinden op Nadines social media, ook niet van die boswandeling van vorige week of zo.
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2021 19:19:33 ]
quote:
Die gozer lijkt mij wel een pakweg 20kg zwaarder dan Johan.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
derLudolf
allround beunhaas
quote:
Nee, volgens mij loopt die er op zondag wel netter bij. Maar toch, lijkt er wel op. Zal vast familie zijn
Mooi, al die nummerborden in beeld

Ben benieuwd of die auto's nog spontaan in de fik vliegen komende week.
Kranplätze müssen verdichtet sein
Stelletje zakkenwassers daar in Urk
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
quote:
Die moet tegen zichzelf beschermd worden, en nog belangrijker, haar kinderen.
quote:
Op zaterdag 10 april 2021 10:14 schreef praadje het volgende:[..]
Ik denk dat ze vergeten is het aan haar kinderen te vertellen. Romano reageert zojuist op haar "aankondiging" met
Ben je gek ofzo mama wtf!!
Wow wat triest.
Zie je wel weer waar de prioriteiten liggen. Likes > kinderen
Hoop dat het niet uit te hand loopt tussen Romano en die mongool.
quote:
Op zaterdag 10 april 2021 10:21 schreef praadje het volgende:[..]
Iemand reageert met ; Let goed op je moeder Romano.
Nou dat lijkt me een beetje de omgekeerde wereld. En sneu voor die jongen die al de halve last van dat gezin op zijn schouders draagt.
Ja precies.
Wat is dat voor een akelige foto? Wordt ze nu bedreigd omdat haar lippen te dik zijn?
Het wordt nodig tijd dat een instantie zich met de kinderen gaat bemoeien. Moeder is niet goed wijs. Bah. Zo sneu voor Romano. Wat zal die jongen zich onveilig voelen. Ik heb het echt met die kinderen te doen. Die Kevin is een agressieve gek.
Mij lijkt dag er wel iemand aan de bel trekt nu toch? Een docent of zo?
Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
Het lijkt mij helemaal niet zo'n toffe peer, die Jay.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
---
Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro:
https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
quote:
Grote disclaimer want ik ken de man natuurlijk ook niet in het echt. Maar ik heb altijd een beetje een gevoel gehad dat niet alles zo is zoals het lijkt.
I solemnly swear i'm up to no good
Miaschien is het wel een seriemoordenaar
Ik snapte de commotie om hem nooit. "Zo knap, een man alleen met 5 kinderen". Er zijn duizenden vrouwen die dat doen. 5 is natuurlijk ook weer niet opvallend veel
marsan
"D'oh!"
quote:
Op woensdag 5 mei 2021 00:43 schreef Ceviche het volgende:[..]
Zeker in vergelijking met moeder Vink, 11 kinderen en alleenstaand. Maar dat werd vooral gezien als tokkie.
Dat was ze ook wel hehe
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
marsan
"D'oh!"
quote:
Op woensdag 5 mei 2021 00:50 schreef Ceviche het volgende:[..]
Ik snap dat ook wel, en die kinderen van Jay lijken ook wel perfect opgevoed, maar dat er altijd zo bewonderend wordt gedaan dat hij er 5 in z'n eentje opvoedt als alleenstaande vader, daar kan ik niet goed tegen

Ja maar dat vind ik ook. Ook die hele onzin met die crowdfunding. Allemaal iets te
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
Ik snapte dat financiële plaatje nooit. Hij werkte maar iets van 20 uur per week ofzo?
Net op Facebook foto's te zien van Shaëlle Bidden Bruck en haar nieuwe kapsel. Sorry, maar het ziet er gewoon niet uit. Sneu om dat kind zo over straat te laten lopen.
quote:
Op vrijdag 14 mei 2021 22:40 schreef Sunshine1982 het volgende:Net op Facebook foto's te zien van Shaëlle Bidden Bruck en haar nieuwe kapsel. Sorry, maar het ziet er gewoon niet uit. Sneu om dat kind zo over straat te laten lopen.
Ja vreselijk idd. Was moeder niet bezig met een kappersopleiding?
Forever yours, forever mine, forever ours...
Walgelijk dat dit soort neuk gedrag op deze manier wordt aangemoedigd door de programmamakers. Gezinnen van 10+ is niet iets om trots op te zijn
quote:
Op zaterdag 15 mei 2021 16:18 schreef jameshond7 het volgende:Walgelijk dat dit soort neuk gedrag op deze manier wordt aangemoedigd door de programmamakers. Gezinnen van 10+ is niet iets om trots op te zijn
Nouja dan liever nog een dozijn van zulke grote gezinnen erbij dan nog zo'n reptiel als jij.
Tip: op postimg is t makkelijk een foto te uploaden en hier te posten.
quote:
Heeft ze dat niet zelf zo gemaakt?
Op insta staat de foto nog wel. Die pony in de stories vind ik wel meevallen.
Dit is de foto
Forever yours, forever mine, forever ours...
Maar ze is ook verslaafd aan kleine kinderen.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende:
Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
Alweer zwanger, dan spoor je niet.