abonnement Unibet Coolblue
pi_199290906
quote:
Facebook heeft oud-president Trump terecht geblokkeerd. Dat heeft de toezichtsraad van het bedrijf, de zogeheten Oversight Board, geoordeeld. Maar het platform moet wel opnieuw kijken of de verbanning voor altijd is. Hier krijgt Facebook zes maanden de tijd voor.

De toezichtsraad geeft het platform een tik op de vingers: "Door een vage en niet-standaard straf toe te passen en de zaak vervolgens door te verwijzen naar de raad, vermijdt Facebook verantwoordelijkheid." Terwijl Facebook de Oversight Board juist heeft opgezet zodat het niet hoeft te oordelen over de meest ingewikkelde kwestie. Het hete hangijzer komt zo weer terecht op het bureau van topman Zuckerberg.

In een eerste reactie laat Facebook weten het besluit te gaan bestuderen, het bedrijf gaat bepalen welke maatregel tegen Trump "proportioneel" is. Zover bekend heeft de oud-president zelf nog niet op het nieuws gereageerd.

Zaak mogelijk weer terug naar toezichtsraad
Volgens de raad heeft de oud-president met de twee berichten de regels van het platform "ernstig" geschonden. Ook is die van mening dat er inderdaad een "aanhoudend risico" was op geweld. Tegelijkertijd wordt er gesteld dat het niet "passend" is om de schorsing voor onbepaalde tijd te laten doorlopen. Dit omdat deze optie niet bestaat binnen de beleidsregels van Facebook.

In gesprek met journalisten zegt de raad dat Facebook drie opties heeft: Trumps account herstellen, hem permanent verbannen of schorsen voor een bepaalde periode. Tegelijkertijd houdt men er rekening mee dat over zes maanden, dat is de periode die Facebook krijgt om zelf tot een keuze te komen, de zaak weer wordt voorgelegd aan de toezichtsraad.

Bestorming van Capitool
Het sociale netwerk heeft begin januari de accounts van Trump voor onbepaalde tijd opgeschort. Topman Mark Zuckerberg had hiertoe besloten naar aanleiding van de Capitoolbestorming begin januari. Trump plaatste rond die bestorming tot twee keer toe een bericht waarmee hij in de ogen van het platform demonstranten aanmoedigde en daarmee de regels schond.

Volgens Zuckerberg was het gevaar op herhaling te groot.
NOS

Nou, 6 maanden om te kiezen wat ze met hem gaan doen. Wat vinden de FOK!kers?

POLL
  woensdag 5 mei 2021 @ 17:18:43 #2
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199290981
Nee, aangezien het gedrag van Trump dat soort platforms gebruikt voor staatsondermijnende activiteiten lijkt het me juist dat Facebook hem er verplicht af gooit in het kader van de nationale veiligheid.
  woensdag 5 mei 2021 @ 17:19:59 #3
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199291001
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:18 schreef Hexagon het volgende:
Nee, aangezien het gedrag van Trump dat soort platforms gebruikt voor staatsondermijnende activiteiten lijkt het me juist dat Facebook hem er verplicht af gooit in het kader van de nationale veiligheid.
Een politieke tegenstander het zwijgen opleggen, niet echt verrassend dat jij daar voorstander van bent :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 5 mei 2021 @ 17:21:35 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199291020
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:19 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Een politieke tegenstander het zwijgen opleggen, niet echt verrassend dat jij daar voorstander van bent :').
Eentje die zijn aanhangers oproept tot het plegen van staatsgrepen door het parlement te bestormen. Dat is terrorisme en dat moet inderdaad stevig de kop in worden gedrukt.
pi_199291021
Dit mag facebook zelf weten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199291068
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:19 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Een politieke tegenstander het zwijgen opleggen, niet echt verrassend dat jij daar voorstander van bent :').
Kun jij ook een keer niet meteen op de man posten?
  woensdag 5 mei 2021 @ 17:24:07 #7
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199291070
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Eentje die zijn aanhangers oproept tot het plegen van staatsgrepen door het parlement te bestormen. Dat is terrorisme en dat moet inderdaad stevig de kop in worden gedrukt.
Zwaar overtrokken.

Mensen als jij, die mensen die het met je oneens zijn monddood willen maken in het kader van "veiligheid" zijn pas een bedreiging voor de samenleving.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Leukste jonkie 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 17:27:20 #8
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_199291112
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Eentje die zijn aanhangers oproept tot het plegen van staatsgrepen door het parlement te bestormen. Dat is terrorisme en dat moet inderdaad stevig de kop in worden gedrukt.
Wat niet gebeurd is.
Je maintiendrai -XOXO-
  Leukste jonkie 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 17:27:37 #9
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_199291116
Aldus Facebook zelf :')
Je maintiendrai -XOXO-
pi_199291129
Feit is dat een monopolist even bepaald welke meningen worden toegelaten/wenselijk zijn. Waarbij ze zich verschuilen achter een interne toezichtsraad. Wie de fuck zijn zij om dit te bepalen?
pi_199291137
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:27 schreef datismijnmening het volgende:
Aldus Facebook zelf :')
Wie moet het anders bepalen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 5 mei 2021 @ 17:31:00 #12
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199291151
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:24 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zwaar overtrokken.

Mensen als jij, die mensen die het met je oneens zijn monddood willen maken in het kader van "veiligheid" zijn pas een bedreiging voor de samenleving.
Wie zich niet aan de spelregels houdt krijgt een rode kaart en wordt afhankelijk van de zwaarte vrijgesproken of (levenslang) geschorst.

Dan kan je janken over ' :'( MeNsEn AlS HeXaGon!!!! :'( ' maar de algemene voorwaarden en condities van Facebook zijn hierin duidelijk.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_199291154
Al dat druk maken over zogenaamd facisme, misschien zouden mensen zich drukker moeten maken over de oligarchie van grote bedrijven waar we langszaam inrollen.
  woensdag 5 mei 2021 @ 17:31:55 #14
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199291159
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:29 schreef Aurelius het volgende:
Feit is dat een monopolist even bepaald welke meningen worden toegelaten/wenselijk zijn. Waarbij ze zich verschuilen achter een interne toezichtsraad. Wie de fuck zijn zij om dit te bepalen?
Dat bepalen ze inderdaad helemaal zelf. Het is een gratis dienst waarbij je vantevoren aangeeft het eens te zijn met de algemene voorwaarden en condities. Maar maak je niet dik, jij en iedereen met een 'alternatieve' mening is vrij om een ander medium te gebruiken.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 5 mei 2021 @ 17:32:24 #15
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199291165
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:31 schreef Aurelius het volgende:
Al dat druk maken over zogenaamd facisme, misschien zouden mensen zich drukker moeten maken over de oligarchie van grote bedrijven waar we langszaam inrollen.
Ja goed verhaal, lekker kort ook. Helaas appels en peren. 2/10.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 5 mei 2021 @ 17:33:06 #16
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199291174
quote:
10s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:31 schreef Dven het volgende:

[..]

Wie zich niet aan de spelregels houdt krijgt een rode kaart en wordt afhankelijk van de zwaarte vrijgesproken of (levenslang) geschorst.

Dan kan je janken over ' :'( MeNsEn AlS HeXaGon!!!! :'( ' maar de algemene voorwaarden en condities van Facebook zijn hierin duidelijk.
En dat is het hem nou juist, was het maar consequent.

BLM en Antifa, die daadwerkelijk verantwoordelijk zijn voor 30+ doden nav oa hun oproepen op social media hebben ook nog gewoon een account.

Maar Trump is republikein, dus die moet je alle mogelijkheden tot communicatie ontnemen, die zijn fout!
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199291176
quote:
10s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:31 schreef Dven het volgende:

[..]

Dat bepalen ze inderdaad helemaal zelf. Het is een gratis dienst waarbij je vantevoren aangeeft het eens te zijn met de algemene voorwaarden en condities. Maar maak je niet dik, jij en iedereen met een 'alternatieve' mening is vrij om een ander medium te gebruiken.
Of er zelf een op te richten.
pi_199291186
quote:
10s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:31 schreef Dven het volgende:

[..]

Dat bepalen ze inderdaad helemaal zelf. Maar je bent vrij om een ander medium te gebruiken.
Zoals?

https://arstechnica.com/t(...)wer-should-be-split/
  woensdag 5 mei 2021 @ 17:34:41 #19
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_199291192
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:31 schreef Aurelius het volgende:
Al dat druk maken over zogenaamd facisme, misschien zouden mensen zich drukker moeten maken over de oligarchie van grote bedrijven waar we langszaam inrollen.
Alleen hebben we het hier niet over ‘zogenaamd’ fascisme.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_199291197
Poepgezicht hoort eigenlijk thuis bij een rukbedrijf als Facebook.

[ Bericht 4% gewijzigd door Jed1Gam op 05-05-2021 18:05:48 ]
  woensdag 5 mei 2021 @ 17:35:51 #21
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199291209
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:33 schreef Fugue het volgende:

[..]

Of er zelf een op te richten.
Lekkere instelling als crew op een forum. Als ik het niet eens ben met de heilige fugue maak ik maar een eigen forum!

Zie je hier nou echt geen probleem in, alleen maar omdat jij nu toevallig tegen de persoon bent?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199291214
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Alleen hebben we het hier niet over ‘zogenaamd’ fascisme.
Hangt af van je definitie. Als je iedereen die het niet met je linkse denkbeelden eens is voor facist uitmaakt, dan misschien wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aurelius op 05-05-2021 17:41:48 ]
pi_199291215
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:35 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Lekkere instelling als crew op een forum. Als ik het niet eens ben met de heilige fugue maak ik maar een eigen forum!

Zie je hier nou echt geen probleem in, alleen maar omdat jij nu toevallig tegen de persoon bent?
Ik weet niet waarom je het nu wéér persoonlijk moet maken maar ik doelde op het platform van Trump dat deze week is gelanceerd.
  woensdag 5 mei 2021 @ 17:38:19 #24
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199291229
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:33 schreef HeatWave het volgende:

[..]

En dat is het hem nou juist, was het maar consequent.

BLM en Antifa, die daadwerkelijk verantwoordelijk zijn voor 30+ doden nav oa hun oproepen op social media hebben ook nog gewoon een account.

Maar Trump is republikein, dus die moet je alle mogelijkheden tot communicatie ontnemen, die zijn fout!
jaja pieppiep wij zijn zielig huilhuil blabla. Zelfde gejank als dat je van duizenden extreemlinkse fascisten hoort wanneer groeperingen van Facebook worden gedonderd. Ga elkaar maar lekker voor de gek houden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 17:39:00 #25
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199291239
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:18 schreef Hexagon het volgende:
Nee, aangezien het gedrag van Trump dat soort platforms gebruikt voor staatsondermijnende activiteiten lijkt het me juist dat Facebook hem er verplicht af gooit in het kader van de nationale veiligheid.
:Y
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199291247
Linksen:

• Kleine middenstander die weigert taarten te bakken voor gays: fAsCisMe en RaCiSmE! ReGuLeRiNg!!!!!
• Big Tech monopolist die bepaald welke meningen zijn toegestaan: moet dat bedrijf zelf weten.

Echt, de hypocrisie druipt er vanaf.
  woensdag 5 mei 2021 @ 17:42:33 #27
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199291277
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:34 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Zoals?

LinkedIn, Twitter, SnapChat, TikTok, joh, ga lekker met Putin op Vkontakte, interesseert mij dat nou man _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 17:45:28 #28
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199291312
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:33 schreef Fugue het volgende:

[..]

Of er zelf een op te richten.
Ja. Hij heeft toch Trumpbook ofzo? :T Waarom zoveel gezeur als hij lekker op zijn eigen platform kan tieren?

Lijkt mij trouwens wel grappig om die Trumpfiguren op Trumpbook te trollen met antifa plaatjes :9 :@
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199291336
quote:
84s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:45 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Lijkt mij trouwens wel grappig om die Trumpfiguren op Trumpbook te trollen met antifa plaatjes :9 :@
Ja hilarisch, daar zullen ze niet van terug hebben.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
  woensdag 5 mei 2021 @ 17:47:39 #30
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199291339
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:36 schreef Fugue het volgende:

[..]

Ik weet niet waarom je het nu wéér persoonlijk moet maken maar ik doelde op het platform van Trump dat deze week is gelanceerd.
_O-

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_199291344
quote:
84s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:45 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Ja. Hij heeft toch Trumpbook ofzo? :T Waarom zoveel gezeur als hij lekker op zijn eigen platform kan tieren?

Lijkt mij trouwens wel grappig om die Trumpfiguren op Trumpbook te trollen met antifa plaatjes :9 :@
Ik vermoed dat je na het eerste plaatje al geblokkeerd bent
  woensdag 5 mei 2021 @ 17:50:34 #32
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199291374
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:39 schreef Aurelius het volgende:
Linksen:

• Kleine middenstander die weigert taarten te bakken voor gays: fAsCisMe en RaCiSmE! ReGuLeRiNg!!!!!
• Big Tech monopolist die bepaald welke meningen zijn toegestaan: moet dat bedrijf zelf weten.

Echt, de hypocrisie druipt er vanaf.
Je hebt het maar druk zeg met die (s)linksen. Jammer dat je repertoire nogal eenzijdig en vooral onboeiend is anders was je daar vast erg ver mee gekomen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_199291390
quote:
10s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:50 schreef Dven het volgende:

[..]

Je hebt het maar druk zeg met die (s)linksen. Jammer dat je repertoire nogal eenzijdig en vooral onboeiend is anders was je daar vast erg ver mee gekomen.
Ja, in tegenstelling tot jouw repertoire van alles is de schuld van Trump en Poetin.

Rent free in your head.
pi_199291410
twitter


Grootste bedreiging: Big tech.
Onderzoeksperiode was trouwens tijdens het presidentschap van Biden.
  woensdag 5 mei 2021 @ 17:55:31 #35
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199291432
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:52 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Ja, in tegenstelling tot jouw repertoire van alles is de schuld van Trump en Poetin.

Je pleurt er gewoon even een standaardreactie bij in de hoop dat het toevallig misschien overeenkomt met de realiteit. Helaas zit je daar dus volledig naast en bewijs je terloops mijn punt. Je hebt daadwerkelijk echt totaal geen idee waar je het over hebt maar bent gewoon een beetje boosjes om je heen aan het schoppen tegen alles en iedereen die jouw bekrompen visie niet delen. Genot dit _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_199291448
De toekomst ziet er rooskleurig uit;
Alle 'communisten' op Facebook en Twitter.
Alle 'fascisten' op Parler, Gab en Trump platforms..

En dan elkaar lekker opfokken in hun veilige bubble.
Strak plan.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
  woensdag 5 mei 2021 @ 17:57:14 #37
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199291453
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:24 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zwaar overtrokken.

Mensen als jij, die mensen die het met je oneens zijn monddood willen maken in het kader van "veiligheid" zijn pas een bedreiging voor de samenleving.
Die bestorming van het Capitool daar was niks overtrokken aan. Sindsdien is het gewoon staatsgevaarlijk terrorisme geworden. Dus gelijk aan alle andere staatsondermijnende troep graag weren.
  woensdag 5 mei 2021 @ 17:58:21 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199291466
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:31 schreef Aurelius het volgende:
Al dat druk maken over zogenaamd facisme, misschien zouden mensen zich drukker moeten maken over de oligarchie van grote bedrijven waar we langszaam inrollen.
Misschien wat minder verslaafd aan Facebook worden, dat helpt.
pi_199291472
quote:
10s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:55 schreef Dven het volgende:

[..]

Je pleurt er gewoon even een standaardreactie bij in de hoop dat het toevallig misschien overeenkomt met de realiteit. Helaas zit je daar dus volledig naast en bewijs je terloops mijn punt. Je hebt daadwerkelijk echt totaal geen idee waar je het over hebt maar bent gewoon een beetje boosjes om je heen aan het schoppen tegen alles en iedereen die jouw bekrompen visie niet delen. Genot dit _O-
Volgens mij projecteer je ontzettend. Maar goed. :W
pi_199291495
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Misschien wat minder verslaafd aan Facebook worden, dat helpt.
Al lang geleden de deur uitgedaan. Toen het een soort Hyves werd. Snap sowieso mensen niet die er voor nieuws heen gaan.

Maar gaat zich om het principe.
  woensdag 5 mei 2021 @ 18:01:35 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199291504
Stel je eens voor dat Akwasi op Facebook volgers zou gaan oproepen om het binnenhof te gaan bestormen om daar Mark Rutte en Vera Bergkamp aan de galg te hangen.

Dan zou Facebook hem er ook terecht afgooien.
pi_199291508
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:24 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zwaar overtrokken.
Degenen die dit bagatelliseren kan ik overigens de Zembla aflevering 'Rechtse Revolutie' aanraden.

Dit artikel over die aflevering gaat al in op het bagatelliseren van dergelijk geweld, wat in de aflevering ook aan bod komt: https://www.bnnvara.nl/ze(...)r-rechts-geweld-niet

[ Bericht 0% gewijzigd door Stepperoller op 05-05-2021 18:09:03 ]
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  woensdag 5 mei 2021 @ 18:07:54 #43
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_199291564
quote:
2s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:02 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Degenen die dit bagatalisseren kan ik overigens de Zembla aflevering 'Rechtse Revolutie' aanraden.

Dit artikel over die aflevering gaat al in op het bagatalisseren van dergelijk geweld, wat in de aflevering ook aan bod komt: https://www.bnnvara.nl/ze(...)r-rechts-geweld-niet
*Bagateliseren.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_199291570
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

*Bagateliseren.
*Bagatelliseren.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199291584
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:01 schreef Hexagon het volgende:
Stel je eens voor dat Akwasi op Facebook volgers zou gaan oproepen om het binnenhof te gaan bestormen om daar Mark Rutte en Vera Bergkamp aan de galg te hangen.

Dan zou Facebook hem er ook terecht afgooien.



Hiervoor is hij nooit geband.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_199291596
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:09 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Hiervoor is hij nooit geband.
Ziet er ook niet uit als Facebook.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  woensdag 5 mei 2021 @ 18:13:19 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199291637
quote:
de zogeheten Oversight Board
Die Oversight toch.... wie had dat verwacht?! :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 5 mei 2021 @ 18:13:20 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199291638
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:10 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Ziet er ook niet uit als Facebook.
En tot dusver heeft er ook niemand een Piet geweld aangedaan. Wel hebben mensen een parlement bestormd.
  woensdag 5 mei 2021 @ 18:20:36 #49
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199291747
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En tot dusver heeft er ook niemand een Piet geweld aangedaan. Wel hebben mensen een parlement bestormd.
Dus alleen als de eventuele oproep wordt nageleefd is het strafbaar? Zo niet ga je je gang maar?

Ik kan jou hier zonder straf doodsverwensen en word pas gebanned als je echt dood bent?

En welk deel van de "But go home and go home in peace." en "Go home with love in peace." was precies zijn oproep tot het bestormen eigenlijk?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199291755
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En tot dusver heeft er ook niemand een Piet geweld aangedaan. Wel hebben mensen een parlement bestormd.

https://www.omroepflevola(...)mishandeld-in-de-bus

Twee weken na zijn oproep, dat kan geen toeval zijn.... 8-)
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
  woensdag 5 mei 2021 @ 18:24:26 #51
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199291794
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:20 schreef HeatWave het volgende:

En welk deel van de "But go home and go home in peace." en "Go home with love in peace." was precies zijn oproep tot het bestormen eigenlijk?
Ohja de slappe reactie nadat zijn actie wel mislukt leek. :')
  woensdag 5 mei 2021 @ 18:25:02 #52
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199291807
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:20 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
https://www.omroepflevola(...)mishandeld-in-de-bus

Twee weken na zijn oproep, dat kan geen toeval zijn.... 8-)
Nou gooi Akwasi maar van Twitter dan
  woensdag 5 mei 2021 @ 18:28:21 #53
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199291848
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ohja de slappe reactie nadat zijn actie wel mislukt leek. :')
Nee, het hele gedoe was allang bezig toen zijn eerste tweet erover kwam. Hij heeft nergens opgeroepen tot de hele demonstratie zelfs.

Dus het is voornamelijk facebook die ergens iets van vond, en ja dat is hun goed recht, maar het is wel erg gekleurd van een social media platform in mijn ogen. En omdat jij het daar nu toevallig mee eens bent sta ja achter hun beslissing uiteraard, maar ik ben gewoon niet zo van het tot zwijgen brengen van mensen waar ik het niet mee eens ben.

Bevecht ze, net als jij doet dus, maar met woorden dan.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199291861
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dus alleen als de eventuele oproep wordt nageleefd is het strafbaar? Zo niet ga je je gang maar?

Ik kan jou hier zonder straf doodsverwensen en word pas gebanned als je echt dood bent?

En welk deel van de "But go home and go home in peace." en "Go home with love in peace." was precies zijn oproep tot het bestormen eigenlijk?
Die truc werkt ook niet als moslimfundamentalisten aankomen met dat ze alleen maar een metaforische jihad bedoelden, dus waarom zou daar voor Trump een uitzondering op moeten worden gemaakt?
  Leukste jonkie 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 18:29:35 #55
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_199291863
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Wie moet het anders bepalen?
De rechter
Je maintiendrai -XOXO-
  woensdag 5 mei 2021 @ 18:30:19 #56
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199291873
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:28 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, het hele gedoe was allang bezig toen zijn eerste tweet erover kwam. Hij heeft nergens opgeroepen tot de hele demonstratie zelfs.

Dus het is voornamelijk facebook die ergens iets van vond, en ja dat is hun goed recht, maar het is wel erg gekleurd van een social media platform in mijn ogen. En omdat jij het daar nu toevallig mee eens bent sta ja achter hun beslissing uiteraard, maar ik ben gewoon niet zo van het tot zwijgen brengen van mensen waar ik het niet mee eens ben.

Bevecht ze, net als jij doet dus, maar met woorden dan.
Trump en Giuliani hebben voor die bestorming de menigte staat opruien. Dat was niet op Facebook. Maar hij gebruikt Facebook wel om die menigten bij elkaar te krijgen.

Terecht dat Facebook zich dus niet naar de slachtbank laat leiden door hun eigen software.
  woensdag 5 mei 2021 @ 18:30:40 #57
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199291876
quote:
10s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:29 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Die truc werkt ook niet als moslimfundamentalisten aankomen met dat ze alleen maar een metaforische jihad bedoelden, dus waarom zou daar voor Trump een uitzondering op moeten worden gemaakt?
Wellicht omdat Trump op de demonstratie, later rellen, reageerde, ze niet heeft opgestart.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199291899
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dus alleen als de eventuele oproep wordt nageleefd is het strafbaar? Zo niet ga je je gang maar?

Ik kan jou hier zonder straf doodsverwensen en word pas gebanned als je echt dood bent?

En welk deel van de "But go home and go home in peace." en "Go home with love in peace." was precies zijn oproep tot het bestormen eigenlijk?
Toen Trump die oproep deed was de bestorming allang aan de gang. Hij wachtte juist veel te lang met het toespreken van zijn idiote achterban.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 5 mei 2021 @ 18:32:39 #59
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199291910
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Trump en Giuliani hebben voor die bestorming de menigte staat opruien. Dat was niet op Facebook. Maar hij gebruikt Facebook wel om die menigten bij elkaar te krijgen.

Terecht dat Facebook zich dus niet naar de slachtbank laat leiden door hun eigen software.
Dus omdat hij, volgens jou, ergens anders wat gezegd heeft moet hij voor het oproepen om naar huis te gaan op FB van FB af?

Ik vind het gewoon allemaal te eenzijdig als andere, veel overduidelijk schuldige, accounts wel gewoon mogen bestaan. Meten doe je niet met 2 maten in mijn ogen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 5 mei 2021 @ 18:33:56 #60
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199291940
Van mij mogen ze alle social media verbieden. Brengt de samenleving ernstige schade toe. Nog meer dan kanker.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 5 mei 2021 @ 18:34:05 #61
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199291942
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Toen Trump die oproep deed was de bestorming allang aan de gang. Hij wachtte juist veel te lang met het toespreken van zijn idiote achterban.
Dus als hij het te laat doet, maar wel doet, is het alsog zijn schuld dat het uberhaupt is begonnen.

Die man is echt de duivel in menselijke vorm volgens jullie he?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199291960
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nou gooi Akwasi maar van Twitter dan
Twitter handelt in lijn met het OM blijkbaar.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  woensdag 5 mei 2021 @ 18:37:38 #63
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199291985
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:32 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dus omdat hij, volgens jou, ergens anders wat gezegd heeft moet hij voor het oproepen om naar huis te gaan op FB van FB af?

Ik vind het gewoon allemaal te eenzijdig als andere, veel overduidelijk schuldige, accounts wel gewoon mogen bestaan. Meten doe je niet met 2 maten in mijn ogen.
Je kan de persoon Trump niet meer los zien van zijn opruiende activiteiten die tot een poging tot staatsgreep hebben geleid. Gezien Facebook uitermate geschikt is om zoiets nog een keertje te doen nemen ze terecht het zekere voor het onzekere.

Sowieso is Zuckerberg een ingezetene van de VS. Waarom zou hij moeten toestaan dat iemand zijn software gebruikt om zijn eigen land in een dictatuur te veranderen?
pi_199291994
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:34 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dus als hij het te laat doet, maar wel doet, is het alsog zijn schuld dat het uberhaupt is begonnen.

Die man is echt de duivel in menselijke vorm volgens jullie he?
Ten eerste was die verklaring nogal halfslachtig. 'I love you. You are very special', aldus Trump richting idioten die het Capitool bestormden.

Daar komt bij dat hij het vuurtje wekenlang liep op te stoken en tijdens de bijeenkomst voorafgaand aan de bestorming nog eens wat extra olie op het vuur smeet.

Trump is geen duivel. Gewoon een grote lul.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_199292008
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je kan de persoon Trump niet meer los zien van zijn opruiende activiteiten die tot een poging tot staatsgreep hebben geleid.
Poging staatsgreep, serieus?
80% van dat publiek wat binnen was liep selfies te maken.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_199292020
Wie heeft de Zembla aflevering 'Rechtse Revolutie' ondertussen al gezien? Ik zie hier een hele hoop mensen die nog steeds in de downplay valkuil trappen en waarvoor dat een echte aanrader is.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  woensdag 5 mei 2021 @ 18:41:25 #67
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199292025
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:39 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]

Poging staatsgreep, serieus?
80% van dat publiek wat binnen was liep selfies te maken.
Uiteraard probeer je het te bagatelliseren.

Maar een parlement bestormen om kopstukken aan de galg te hangen, om te zorgen dat Trump president kan blijven noemen we een staatsgreep
pi_199292036
Bij deze nog even de directe link

Zembla - Seizoen 17 afl. 5 - Rechtse Revolutie
quote:
Op 6 januari wankelt de Amerikaanse democratie als een meute radicaal-rechtse Trumpaanhangers het Capitool bestormt. Jarenlang zijn ze gevoed met leugens en haat, en het scheelt weinig of ze koelen hun woede op de congresleden. Er vallen die dag vijf doden. Hoe kon het zover komen? Een reconstructie van de gebeurtenissen en gesprekken met directbetrokkenen. Waren dit typisch Amerikaanse toestanden of zou dit in Nederland ook kunnen gebeuren?
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199292042
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:39 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]

Poging staatsgreep, serieus?
80% van dat publiek wat binnen was liep selfies te maken.
Van selfies maken vallen geen doden.
  woensdag 5 mei 2021 @ 18:42:54 #70
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199292049
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je kan de persoon Trump niet meer los zien van zijn opruiende activiteiten die tot een poging tot staatsgreep hebben geleid. Gezien Facebook uitermate geschikt is om zoiets nog een keertje te doen nemen ze terecht het zekere voor het onzekere.

Sowieso is Zuckerberg een ingezetene van de VS. Waarom zou hij moeten toestaan dat iemand zijn software gebruikt om zijn eigen land in een dictatuur te veranderen?
Nou, voornamelijk omdat alle dingen die jij nu als redenen noemt nogal onzinnig zijn? Die hele overtrokken tirade over een staatsgreep, dictatuur etc is nergens terug te vinden in zijn "oproepen" behalve in jouw mening en wellicht die van Zuckerberg.

En nogmaals, das prima, maar geen reden om iemand het zwijgen op te leggen, mij niet, jou niet. EN dus ook Trump niet.

Pas als hij ergens daadwerkelijk voor veroordeeld is kan je evt zo iets als vaststaand zien en erop reageren, nu reageer je vanuit je onderbuik en je enorme haat voor Trump.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199292052
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Uiteraard probeer je het te bagatelliseren.

Maar een parlement bestormen om kopstukken aan de galg te hangen, om te zorgen dat Trump president kan blijven noemen we een staatsgreep
Kom op man, een groot gedeelte werd zelfs binnen gelaten door de beveiliging.
Dat staat allemaal op beeld. Ik krijg hier gewoon de slappe lach van.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
  woensdag 5 mei 2021 @ 18:45:42 #72
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199292092
quote:
2s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:42 schreef Stepperoller het volgende:
Bij deze nog even de directe link

Zembla - Seizoen 17 afl. 5 - Rechtse Revolutie
[..]

Omdat het nogal als propaganda overkomt? Rechtse Amerikanen zijn alleen gevoed door leugens? Alles wat ze vinden is maar extreem-rechts geneuzel?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199292103
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:45 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Omdat het nogal als propaganda overkomt? Rechtse Amerikanen zijn alleen gevoed door leugens? Alles wat ze vinden is maar extreem-rechts geneuzel?
Zo heb je snel gedaan. Dat een beschrijving van een aflevering enigszins kort door de bocht is maakt een hele genuanceerde aflevering niet gelijk propaganda. ;) Maar dat kun je pas weten na het kijken. :)
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  woensdag 5 mei 2021 @ 18:46:58 #74
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_199292110
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:42 schreef Fugue het volgende:
Van selfies maken vallen geen doden.
nou dat zou ik niet te hard zeggen :-)

https://www.ad.nl/buitenl(...)nde-toeren~af047108/

https://www.ad.nl/tech/in(...)van-selfie~a8b61814/
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  woensdag 5 mei 2021 @ 18:47:07 #75
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199292117
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:46 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Zo heb je snel gedaan.
Ik zeg niet voor niets, overkomt, ik heb de beschijving gelezen, die zei genoeg.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199292122
Dus het oversight board van WC-eend heeft dit besloten?

Je kunt verschillend denken over het recht van dergelijke datadieven om te bepalen welke informatie en meningen wij niet mogen zien en mensen anderzins te manipuleren, maar laten we nou alsjeblieft niet gaan doen alsof zo'n uitspraak maar enige autoriteit heeft of moreel gewicht in de schaal legt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199292123
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:47 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik zeg niet voor niets, overkomt, ik heb de beschijving gelezen, die zei genoeg.
Ik zeg niet voor niets
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:46 schreef Stepperoller het volgende:
Dat een beschrijving van een aflevering enigszins kort door de bocht is maakt een hele genuanceerde aflevering niet gelijk propaganda. ;) Maar dat kun je pas weten na het kijken. :)
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  woensdag 5 mei 2021 @ 18:48:37 #78
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199292139
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:42 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nou, voornamelijk omdat alle dingen die jij nu als redenen noemt nogal onzinnig zijn? Die hele overtrokken tirade over een staatsgreep, dictatuur etc is nergens terug te vinden in zijn "oproepen" behalve in jouw mening en wellicht die van Zuckerberg.

En nogmaals, das prima, maar geen reden om iemand het zwijgen op te leggen, mij niet, jou niet. EN dus ook Trump niet.

Pas als hij ergens daadwerkelijk voor veroordeeld is kan je evt zo iets als vaststaand zien en erop reageren, nu reageer je vanuit je onderbuik en je enorme haat voor Trump.
Het is anders vrij duidelijk vastgesteld dat die menigte probeerde een staatsgreep te plegen na die opruiende speech.

En aangezien de kans op recedive nogal groot is kun je van Zuckerberg niet eisen dat hij meewerkt om van zijn eigen land een dictatuur te maken. De kans is immers groot dat Trump en zijn aanhangers het nog eens proberen.
  woensdag 5 mei 2021 @ 18:48:56 #79
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199292144
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:47 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Ik zeg niet voor niets
[..]

Dat is over het algemeen correct. Alleen kiezen de makers er zelf voor om met zo'n vooringenomen toon te beginnen dat ik niet echt de behoefte heb om verder te kijken.

Andere bronnen zat.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199292154
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat is over het algemeen correct. Alleen kiezen de makers er zelf voor om met zo'n vooringenomen toon te beginnen dat ik niet echt de behoefte heb om verder te kijken.

Andere bronnen zat.
Idd, vooral lekker in je echokamer blijven vanwege een beschrijving. Stel je voor dat er iets voorbij komt wat niet in je straatje past.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199292184
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Eentje die zijn aanhangers oproept tot het plegen van staatsgrepen door het parlement te bestormen. Dat is terrorisme en dat moet inderdaad stevig de kop in worden gedrukt.
En die extreem linkse knakkers die onder andere Seattle kapot rellen de afgelopen 2 jaar dan?
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  woensdag 5 mei 2021 @ 18:52:07 #82
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199292190
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is anders vrij duidelijk vastgesteld dat die menigte probeerde een staatsgreep te plegen na die opruiende speech.

En aangezien de kans op recedive nogal groot is kun je van Zuckerberg niet eisen dat hij meewerkt om van zijn eigen land een dictatuur te maken. De kans is immers groot dat Trump en zijn aanhangers het nog eens proberen.
Ik betwijfel het allemaal ten zeerste. Maar goed, dat we het niet, nooit, eens worden is allang duidelijk.

Maar blijft mijn punt dat je tegenstanders met woorden moet bestrijden in het openbaar.

Zodra je mensen wegjaagt van publieke "pleinen" verzamelen ze zich wel in smoezelige kelders, met alleen maar meer elan om te vechten tegen de mensen waardoor ze zijn verjaagd.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199292193
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:51 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

En die extreem linkse knakkers die onder andere Seattle kapot rellen de afgelopen 2 jaar dan?
Daar pakt de politie er genoeg van aan.
  woensdag 5 mei 2021 @ 18:53:27 #84
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199292207
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:49 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Idd, vooral lekker in je echokamer blijven vanwege een beschrijving. Stel je voor dat er iets voorbij komt wat niet in je straatje past.
Als je me wat wil vertellen, vertel het me maar. Ik ga niet een of ander filmpje bekijken omdat JIJ dat zo graag wil. Ik kom toch ook met mijn eigen woorden?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 5 mei 2021 @ 18:53:50 #85
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199292216
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:52 schreef Fugue het volgende:

[..]

Daar pakt de politie er genoeg van aan.
De politie die in veel steden inmiddels defunded is?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 5 mei 2021 @ 18:54:21 #86
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_199292230
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:39 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]

Poging staatsgreep, serieus?
80% van dat publiek wat binnen was liep selfies te maken.
Ja, serieus. En daar ligt niet alleen de bestorming van het Capitool aan ten grondslag, maar alles wat daaraan voorafging. Dat het niet gelukt is maakt het niet minder een poging tot.

Trump was al maanden bezig z'n achterban met leugens te voeden en op te hitsen met zijn retoriek. Op de dag waarop de senaat bijeen kwam voor de ceremoniële telling van de stemmen van het kiescollege spoort hij de verzameling opgehitste eencellige levensvormen aan om naar het Capitool te trekken. Je weet wel, daar waar men bezig was de verkiezingsuitslag te bekrachtigen die Trump al maanden probeerde te ondermijnen.

Als je het geen poging tot staatsgreep noemt, hoe zou je het dan moeten noemen wanneer iemand de stem van het volk naast zich neer wil leggen om aan de macht vast te kunnen houden en daarbij geen middel schuwt?
Huilen dan.
pi_199292247
https://www.usnews.com/ne(...)fore-us-capitol-riot

Dit is het transcript van die speech.
Over welke opruiende quotes hebben we het?
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_199292264
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:52 schreef Fugue het volgende:

[..]

Daar pakt de politie er genoeg van aan.
Ja, na dat ze geluisterd hebben om te korten op de politie.
Waardoor er nu een te kort is, politie stapt op plus dat er lange wachttijden zijn als je ze nodig bent.
Dan is het kwaad al geschiet.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_199292272
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:53 schreef HeatWave het volgende:

[..]

De politie die in veel steden inmiddels defunded is?
Ik zie dat mijn post is verdwenen maar ik ga pas weer met jou in discussie als je kunt aantonen waar ik fascistische posts heb geplaatst.
  woensdag 5 mei 2021 @ 18:57:26 #90
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199292282
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:56 schreef Fugue het volgende:

[..]

Ik zie dat mijn post is verdwenen maar ik ga pas weer met jou in discussie als je kunt aantonen waar ik fascistische posts heb geplaatst.
OK, dan discussier je toch niet?

Ik quote je fouten wel gewoon hoor.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 5 mei 2021 @ 19:00:25 #91
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_199292338
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:53 schreef HeatWave het volgende:

[..]

De politie die in veel steden inmiddels defunded is?
Bron?
Huilen dan.
pi_199292378
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:29 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

De rechter
Die heeft hier niks over te zeggen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199292403
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  woensdag 5 mei 2021 @ 19:05:46 #94
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_199292446
quote:
En waaruit blijkt dat ze zo defunded zijn?
Huilen dan.
pi_199292455
quote:
Ik lees niet dat er gedefund is hoor
  woensdag 5 mei 2021 @ 19:06:15 #96
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_199292459
De machtsoverdracht naar een democratisch gekozen opvolger proberen te dwarsbomen om er zelf te kunnen blijven zitten is geen poging tot staatsgreep. Only op FOK! :') .
Huilen dan.
  woensdag 5 mei 2021 @ 19:08:41 #97
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199292510
quote:
7s.gif Op woensdag 5 mei 2021 19:06 schreef Isdatzo het volgende:
De machtsoverdracht naar een democratisch gekozen opvolger proberen te dwarsbomen om er zelf te kunnen blijven zitten is geen poging tot staatsgreep. Only op FOK! :') .
En ook nog gaan eisen dat een bedrijf dat allemaal maar gaat faciliteren
  woensdag 5 mei 2021 @ 19:08:47 #98
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199292512
quote:
7s.gif Op woensdag 5 mei 2021 19:05 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

En waaruit blijkt dat ze zo defunded zijn?
https://www.forbes.com/si(...)nts/?sh=181fe25d29e3

https://www.theguardian.c(...)heir%20new%20budgets.

Wil je ook nog links naar andere obscure, niet in de krant verschenen dingen, het weer ofzo?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199292562
twitter


Die sleepy Joe toch
  woensdag 5 mei 2021 @ 19:11:35 #100
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199292567
quote:
7s.gif Op woensdag 5 mei 2021 19:06 schreef Isdatzo het volgende:
De machtsoverdracht naar een democratisch gekozen opvolger proberen te dwarsbomen om er zelf te kunnen blijven zitten is geen poging tot staatsgreep. Only op FOK! :') .
Kijk, als je het zo zwart/wit ziet en 1 kant kiest klinkt dit idd belachelijk.

Maar, ik zeg niet dat het zo is, Trump was oprecht van mening dat er fraude was gepleegd. En als hij dat echt denkt is het willen voorkomen dat er onterecht een president wordt beedigd niet zo heel gek he?

Nogmaals, IK denk dit allemaal niet, maar zo enorm eenkennig en cynisch zoals jij het ziet klopt natuurlijk ook niet helemaal.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 5 mei 2021 @ 19:12:19 #101
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199292586
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 19:11 schreef Fugue het volgende:
[ twitter ]

Die sleepy Joe toch
En wat heeft die precies te zeggen over individuele staten en steden op dat gebied?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199292658
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 19:12 schreef HeatWave het volgende:

[..]

En wat heeft die precies te zeggen over individuele staten en steden op dat gebied?
Helemaal niets.
Zoals je onder Trump zag, deden voornamelijk de "linkse" staten toch wel wat ze zelf wilden.
En dat monde uit in rellen met gevolg dat de "gewone linkse" Amerikaan de dupe werd is geworden van hun eigen aanhang.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_199292675
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 19:16 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Helemaal niets.
Zoals je onder Trump zag, deden voornamelijk de "linkse" staten toch wel wat ze zelf wilden.
En dat monde uit in rellen met gevolg dat de "gewone linkse" Amerikaan de dupe werd is geworden van hun eigen aanhang.
De grootste bezuiniging vond plaats in Texas.
pi_199292702
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 19:18 schreef Fugue het volgende:

[..]

De grootste bezuiniging vond plaats in Texas.
Ja, gelukkig gaat het daar ook niet zo mis als de linkse staten.

Veel Amerikanen vertrekken ook naar het zuiden/Texas omdat ze het zat zijn dat de democraten het verzieken.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  woensdag 5 mei 2021 @ 19:21:14 #105
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199292724
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 19:19 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Ja, gelukkig gaat het daar ook niet zo mis als de linkse staten.

Veel Amerikanen vertrekken ook naar het zuiden/Texas omdat ze het zat zijn dat de democraten het verzieken.
Was ook voornamelijk Austin, een opmerkelijk linkse stad voor Texas.

Idd de Cali-exit is enorm op het moment. Alleen zitten Texanen niet te wachten op ze :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199292748
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 19:21 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Was ook voornamelijk Austin, een opmerkelijk linkse stad voor Texas.

Idd de Cali-exit is enorm op het moment. Alleen zitten Texanen niet te wachten op ze :P.
Klopt, ben benieuwd wat dat op langer termijn gaat doen met Texas.

Genoeg nieuws artikelen ook te vinden als je zoekt op: people leaving to texas
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  woensdag 5 mei 2021 @ 19:24:00 #107
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_199292759
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 19:08 schreef HeatWave het volgende:

[..]

https://www.forbes.com/si(...)nts/?sh=181fe25d29e3

https://www.theguardian.c(...)heir%20new%20budgets.

Wil je ook nog links naar andere obscure, niet in de krant verschenen dingen, het weer ofzo?
Och jee, nu kunnen ze wat minder raketwerpers en pantserwagens kopen en gaat er wat meer geld naar preventie en voorzieningen. Wat erg!
Huilen dan.
  woensdag 5 mei 2021 @ 19:25:18 #108
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199292779
quote:
7s.gif Op woensdag 5 mei 2021 19:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Och jee, nu kunnen ze wat minder raketwerpers en pantserwagens kopen en gaat er wat meer geld naar preventie en voorzieningen. Wat erg!
Eerst banjer je een discussie binnen met alleen "bron?". vervolgens krijg je van 2 kanten bronnen, en daarna verwerp je de bronnen met een totaal irrelevante dooddoener.

Knap.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 5 mei 2021 @ 19:26:10 #109
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_199292791
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 19:11 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Kijk, als je het zo zwart/wit ziet en 1 kant kiest klinkt dit idd belachelijk.

Maar, ik zeg niet dat het zo is, Trump was oprecht van mening dat er fraude was gepleegd. En als hij dat echt denkt is het willen voorkomen dat er onterecht een president wordt beedigd niet zo heel gek he?

Nogmaals, IK denk dit allemaal niet, maar zo enorm eenkennig en cynisch zoals jij het ziet klopt natuurlijk ook niet helemaal.
Een poging tot staatsgreep gebaseerd op waanideeën maakt het niet minder een poging tot staatsgreep.
Huilen dan.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 19:26:18 #110
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199292794
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 19:11 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Kijk, als je het zo zwart/wit ziet en 1 kant kiest klinkt dit idd belachelijk.

Maar, ik zeg niet dat het zo is, Trump was oprecht van mening dat er fraude was gepleegd. En als hij dat echt denkt is het willen voorkomen dat er onterecht een president wordt beedigd niet zo heel gek he?

Nogmaals, IK denk dit allemaal niet, maar zo enorm eenkennig en cynisch zoals jij het ziet klopt natuurlijk ook niet helemaal.
Jij denkt dat Trump oprecht is?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 5 mei 2021 @ 19:29:25 #111
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199292840
quote:
7s.gif Op woensdag 5 mei 2021 19:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Een poging tot staatsgreep gebaseerd op waanideeën maakt het niet minder een poging tot staatsgreep.
Wederom kom jij met de denigrerende term waanideeen. Ik zeg zelf niet dat er gefraudeerd is, maar er waren weldegelijk een aantal dingen opmerkelijk op zijn minst. Anders waren ze in Arizona niet nog steeds bezig met stemmen checken.

Dus elke keer die enorm gekleurde toon bewijst alleen maar meer dat jij en anderen geen enkel bezwaar hebben met het mondsnoeren van mensen waar je het mee oneens bent.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199292851
Maar wel grappig dat er eental hier gewoon voor censuur zijn.
Je merkt zo langzamerhand gelukkig al wel een opkomst van mensen die de censuur en het cancelen zat zijn.

Als ze Trump van alle media bannen, is dat een kleine stap naar het bannen van meer.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  woensdag 5 mei 2021 @ 19:31:51 #113
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199292885
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 19:30 schreef schommelstoel het volgende:
Maar wel grappig dat er eental hier gewoon voor censuur zijn.
Je merkt zo langzamerhand gelukkig al wel een opkomst van mensen die de censuur en het cancelen zat zijn.

Als ze Trump van alle media bannen, is dat een kleine stap naar het bannen van meer.
Als er inderdaad andere showbizz figuren pogingen tot staatsgrepen gaan ondernemen dan worden ze ook verbannen ja.
pi_199292912
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 19:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als er inderdaad andere showbizz figuren pogingen tot staatsgrepen gaan ondernemen dan worden ze ook verbannen ja.
Ga toch weg met je staatsgreep, heb je die onder een knop zitten op soundboard ofzo?

Als hij dat werkelijk had willen doen dan was dat al lang van toepassing geweest.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  woensdag 5 mei 2021 @ 19:34:54 #115
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199292942
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 19:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als er inderdaad andere showbizz figuren pogingen tot staatsgrepen gaan ondernemen dan worden ze ook verbannen ja.
"Als er inderdaad andere showbizz figuren volgens bepaalde mensen iets verkeerds doen worden ze ook verbannen" is eerlijker.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 5 mei 2021 @ 19:40:39 #116
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199293036
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 19:33 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Ga toch weg met je staatsgreep, heb je die onder een knop zitten op soundboard ofzo?

Als hij dat werkelijk had willen doen dan was dat al lang van toepassing geweest.
Tja kennelijk moet het heel vaak herhaald worden omdat men steeds de poging tot staatsgreep onder het tapijt wl vegen.

Maar Facebook is niet bedoeld voor mensen die het als werktuig kunnen gaan gebruiken om de gekozen regering omver te werpen.
  woensdag 5 mei 2021 @ 19:47:22 #117
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199293134
Als jij oprecht denkt dat het eventueel optrommelen van een paar honderd debielen Trumps masterplan was om het land over te nemen dan vind ik het redelijk fantasievol.

Wat was nou het vervolgplan dan? Dat ie na de "staatsgreep" in een Limo aan kwam rijden en zichzelf weer president zou noemen?

Dit zooitje ongeregeld bij het capitool was idd een verzameling idioten, maar om dat nou de eerste golf van soldaten in een revolutie te noemen gaat me echt wat ver.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 5 mei 2021 @ 20:10:37 #118
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_199293505
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 19:29 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Wederom kom jij met de denigrerende term waanideeen. Ik zeg zelf niet dat er gefraudeerd is, maar er waren weldegelijk een aantal dingen opmerkelijk op zijn minst.
Ja, en dan vooral de dingen die de republikeinen allemaal geflikt hebben in de aanloop naar de verkiezingen. Zoals USPS saboteren, het tellen van de poststemmen in een aantal staten pas toestaan aan het eind van de verkiezingsdag waardoor je eerst de red mirage en daarna de blue shift kreeg ZODAT het heel makkelijk is om alvast je overwinning uit te roepen om het daarna over fraude te hebben, het oproepen van zijn electoraat om dubbel op hem te stemmen, het bij voorbaat al ondermijnen van de legitimiteit van poststemmen, de voter suppression, etc etc etc etc.

De ironie is bijzonder groot om de democraten van grootschalige verkiezingsfraude te beschuldigen zonder daarvoor ook maar het dunste flintertje bewijs aan te kunnen leveren, nadat je nota bene zelf hemel en aarde hebt bewogen om de boel maar zo ondemocratisch mogelijk te laten verlopen. De realiteit is dat Trump in aanloop van de verkiezingen geprobeerd heeft het democratisch proces maximaal te verstieren, en toen bleek dat dat niet voldoende resultaat gesorteerd had greep hij alle mogelijke manieren aan om de stem van het volk naast zich neer te kunnen leggen.


quote:
Anders waren ze in Arizona niet nog steeds bezig met stemmen checken.
Ja, behoorlijk hilarisch. Eerst de gewenste conclusie trekken en vervolgens de bewijzen erbij proberen te vinden, en dan keer op keer een gigantische flater slaan
quote:
Dus elke keer die enorm gekleurde toon bewijst alleen maar meer dat jij en anderen geen enkel bezwaar hebben met het mondsnoeren van mensen waar je het mee oneens bent.
Oh? Ik zie graag dat je de reacties van mij citeert waaruit dat zou 'blijken'.
Huilen dan.
pi_199293607
quote:
7s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:10 schreef Isdatzo het volgende:

Oh? Ik zie graag dat je de reacties van mij citeert waaruit dat zou 'blijken'.
Ho ho, achteraan aansluiten. Eerst nog de quotes van mijn fascistische posts.
  woensdag 5 mei 2021 @ 20:48:23 #120
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199294010
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 19:47 schreef HeatWave het volgende:
Als jij oprecht denkt dat het eventueel optrommelen van een paar honderd debielen Trumps masterplan was om het land over te nemen dan vind ik het redelijk fantasievol.

Wat was nou het vervolgplan dan? Dat ie na de "staatsgreep" in een Limo aan kwam rijden en zichzelf weer president zou noemen?

Dit zooitje ongeregeld bij het capitool was idd een verzameling idioten, maar om dat nou de eerste golf van soldaten in een revolutie te noemen gaat me echt wat ver.
Hij was op dat moment nog president. En geen idee wat ie verder voor plan had. Het land was hoe dan ook ernstig ontwricht geweest als die bestormers het parlement gegijzeld hadden en mogelijk leden daarvan vermoord. Dat soort situaties lenen zich prima om de macht naar je toe te trekken.

In ieder geval toont die actie aan dat Facebook in handen van Trump een levensgevaarlijk wapen is dat ook de eigenaar van datzelfde Facebook kan bedreigen. Heel begrijpelijk dat hij daar dus niet aan meewerkt.
  Moderator woensdag 5 mei 2021 @ 21:08:40 #121
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199294342
Alle clichés zijn weer uit de kast getrokken zo te zien. Genoten weer jongens. Dank dank. O+
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_199294372
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:19 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Een politieke tegenstander het zwijgen opleggen, niet echt verrassend dat jij daar voorstander van bent :').
Jij was zeker ook een groot tegenstander van het bannen van users toen je hier crew was... En natuurlijk nog een veel groter tegenstander van het verwijderen of aanpassen van ongewenste posts?

Oh nee, wacht, je begon te huilen als een kleine baby wanneer mensen je extreemrechts noemden, laat staan bij wat steviger bewoordingen.

Jij hebt zoveel boter op je hoofd...
  Beste debater 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 21:13:13 #123
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199294397
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 19:19 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Ja, gelukkig gaat het daar ook niet zo mis als de linkse staten.

Veel Amerikanen vertrekken ook naar het zuiden/Texas omdat ze het zat zijn dat de democraten het verzieken.
Het Zuiden doet het echt op alle fronten heel goed inderdaad.

:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199294462
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 21:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Het Zuiden doet het echt op alle fronten heel goed inderdaad.

:')
Waar zeg ik dat Ettotje
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  woensdag 5 mei 2021 @ 21:37:25 #125
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_199294772
Niet geheel verrassend zijn de armste (zuidelijk) pauperstaten zonder uitzondering Republikeins.

Dat de bestorming van het capitool een heuse poging tot staatsgreep door trump en miller was is wel gebleken door het onverklaarbare gedrag van de nationale garde. Eerst esper onverwacht vervangen door useful idiot miller en die houdt vervolgens de nationale garde in de kazernes. De chef van de capitoolpolitie heeft zes keer om hulp gevraagd.

Mislukt door lafheid van de idiot in chief
  Beste debater 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 21:39:30 #126
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199294805
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 21:17 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat Ettotje
Nou ja, het is kennelijk echt kommer en kwel in de blauwe (lol, 'linkse') staten, met die massale uittocht van Amerikanen 'die het zat zijn'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')