abonnement Unibet Coolblue
pi_202139069
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat is een misdaad. Geen overtreding.
Appels. Peren.
Bullshit. Afhankelijk van de snelheid hebben we het ook over een misdrijf. Altijd dat domme gelul over vrijheid, waabij je eigenlijk bedoelt dat je wilt doen waar je zelf zin in hebt, zonder dat je rekening hoeft te houden met anderen. Hou je gewoon aan onze regels of rot op.

Jij bepaalt niet wat wel of niet mag. Leer er mee leven.
pi_202139100
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:53 schreef The_End het volgende:

[..]
Bullshit. Afhankelijk van de snelheid hebben we het ook over een misdrijf. Altijd dat domme gelul over vrijheid, waabij je eigenlijk bedoelt dat je wilt doen waar je zelf zin in hebt, zonder dat je rekening hoeft te houden met anderen. Hou je gewoon aan onze regels of rot op.

Nou.. moord of snelheid overtreden is wel een verschilletje. Kom je daar wel mee aan, dan stopt de discussie want het is totaal iets anders. Weet je zelf ook wel hoop ik.
quote:
Jij bepaalt niet wat wel of niet mag. Leer er mee leven.
Dat bepaal ik zeker wel. Ik laat mijn leven niet sturen door een stel volslagen gekken in een torentje.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202139152
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:55 schreef Red_85 het volgende:
Nou.. moord of snelheid overtreden is wel een verschilletje. Kom je daar wel mee aan, dan stopt de discussie want het is totaal iets anders. Weet je zelf ook wel hoop ik.
Jij trok het zelf al in het absurde door te beamen dat je een QR code nodig zou hebben om een auto te starten.
quote:
Dat bepaal ik zeker wel. Ik laat mijn leven niet sturen door een stel volslagen gekken in een torentje.
Nee, dat bepaal je niet.

Prachtig van die figuren die praten over vrijheid en dat dan zoveel mogelijk van anderen proberen af te pakken. :r
  vrijdag 12 november 2021 @ 11:00:12 #204
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_202139169


De wereld een beetje leuk en leefbaar houden voor elkaar, daar hoor je die 'I can do what I want'-types nooit over.

Sommige mensen zijn sociaal en beleefd, sommige mensen niet.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_202139191
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:58 schreef The_End het volgende:

[..]
Jij trok het zelf al in het absurde door te beamen dat je een QR code nodig zou hebben om een auto te starten.
[..]
Nee, dat bepaal je niet.

Prachtig van die figuren die praten over vrijheid en dat dan zoveel mogelijk van anderen proberen af te pakken. :r
Je bedoelt mensen die over vrijheid spreken, maar precies alles waar zij voor staan een ander ook willen laten doen?
Yeah, right. Vrijheid is juist mooi omdat je vrij bent van dat soort nonsens en je gang kunt gaan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202139210
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Je bedoelt mensen die over vrijheid spreken, maar precies alles waar zij voor staan een ander ook willen laten doen?
Yeah, right. Vrijheid is juist mooi omdat je vrij bent van dat soort nonsens en je gang kunt gaan.
Inderdaad. Mensen zoals jij. Je hebt er ook een ander woord voor: Aso
pi_202139215
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:46 schreef The_End het volgende:

[..]
Dus ik moet jou gewoon kunnen omleggen als ik dat wil?
Natuurlijk en dat kan je ook. Maar accepteer dan ook de consequenties.

Jij wil dat iedereen een chip in zijn hoofd heeft en op het moment dat ze detecteren dat jij een pistool trekt die chip ontploft? Want dat is de enige manier om dat compleet tegen te gaan.
Facts don't care about your feelings
pi_202139224
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Waarom is dat een goede zaak? Vrijheidsbeperking is goed?
Elke regel kan zo dus vrijheidsbeperking zijn. Ben je tegen elke regel?
quote:
In tegendeel. Al veel over geschreven in dit topic waarom het geen goed idee is.
Ah. Mooi.
Conscience do cost.
pi_202139225
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:03 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Natuurlijk en dat kan je ook. Maar accepteer dan ook de consequenties.

Jij wil dat iedereen een chip in zijn hoofd heeft en op het moment dat ze detecteren dat jij een pistool trekt die chip ontploft? Want dat is de enige manier om dat compleet tegen te gaan.
Dat staat er niet.
pi_202139263
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:04 schreef The_End het volgende:

[..]
Dat staat er niet.
Wat staat waar niet? Jij vindt het blijkbaar vreemd dat je hem mag omleggen? Te hard rijden mag niet, als je dat doet krijg je een boete. Nu willen ze dat doortrekken naar auto's gewoon minder hard te laten rijden zodat het onmogelijk wordt om hard te rijden. Jij trekt het door naar moord. In principe kan iedereen elkaar vermoorden maar dan ga je de gevangenis in. Dat is toch hetzelfde? Als je dat gaat doortrekken moet je er dus voor zorgen dat mensen elkaar niet KUNNEN vermoorden. Dat kan volgens mij alleen met totale controle, waaronder zelfs controle van het lichaam van die persoon.
Facts don't care about your feelings
pi_202139280
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:00 schreef Perrin het volgende:
De wereld een beetje leuk en leefbaar houden voor elkaar, daar hoor je die 'I can do what I want'-types nooit over.

Tolerantie. Daar wordt de wereld leuk en leefbaar van. Maar hey het is natuurlijk leuker om iedereen in een totaal verbodsharnas te gieten en zo strak neer te zetten dat je je wel moet gedragen.
quote:
Sommige mensen zijn sociaal en beleefd, sommige mensen niet.
Ik zorg gewoon dat ik geen gevaar ben voor mezelf en een ander in het verkeer. 105 met het verkeer mee rijden op een plek waar je 100 mag, is geen gevaar. Maar blijkbaar mag je vermoord worden daarvoor.

Riiiiight.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202139287
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:06 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Wat staat waar niet? Jij vindt het blijkbaar vreemd dat je hem mag omleggen? Te hard rijden mag niet, als je dat doet krijg je een boete. Nu willen ze dat doortrekken naar auto's gewoon minder hard te laten rijden zodat het onmogelijk wordt om hard te rijden. Jij trekt het door naar moord. In principe kan iedereen elkaar vermoorden maar dan ga je de gevangenis in. Dat is toch hetzelfde? Als je dat gaat doortrekken moet je er dus voor zorgen dat mensen elkaar niet KUNNEN vermoorden. Dat kan volgens mij alleen met totale controle, waaronder zelfs controle van het lichaam van die persoon.
Jij hebt echt heel erg moeite met lezen denk ik. Waar staat dat ik het vreemd vind dat ik hem niet mag omleggen? _O-
pi_202139310
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:03 schreef The_End het volgende:

[..]
Inderdaad. Mensen zoals jij. Je hebt er ook een ander woord voor: Aso
Ik heb ook een beschrijving voor jou: verbodsfetisjist en magnieter.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202139345
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik heb ook een beschrijving voor jou: verbodsfetisjist en magnieter.
He vrijheidsstrijder, ik ben geen voorstander van een limiter in de auto, maar dat zal wel veel te moeilijk zijn om te begrijpen.

Het is vooral in en in triest dat je jezelf in je vorige post beschrijft en nog te dom bent om dat in te zien. :W

Dit:
quote:
Je bedoelt mensen die over vrijheid spreken, maar precies alles waar zij voor staan een ander ook willen laten doen?
ben jij. _O-

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2021 11:11:55 ]
pi_202139376
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:07 schreef The_End het volgende:

[..]
Jij hebt echt heel erg moeite met lezen denk ik. Waar staat dat ik het vreemd vind dat ik hem niet mag omleggen? _O-
Wat voor antwoord wil je dan hebben op die vraag van je of je hem mag omleggen? Dat antwoord is namelijk ja...
Facts don't care about your feelings
pi_202139399
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:12 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Wat voor antwoord wil je dan hebben op die vraag van je of je hem mag omleggen? Dat antwoord is namelijk ja...
Er stond het woordje gewoon bij. Ik mag het dus niet 'gewoon', want dat heeft grote gevolgen.

Los daarvan zijn er talloze maatregelen genomen in Nederland om de mogelijkheden om een moord te plegen te verkleinen.
pi_202139413
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:11 schreef The_End het volgende:

[..]
He vrijheidsstrijder, ik ben geen voorstander van een limiter in de auto, maar dat zal wel veel te moeilijk zijn om te begrijpen.

Het is vooral in en in triest dat je jezelf in je vorige post beschrijft en nog te dom bent om dat in te zien. :W

Dit:
[..]
ben jij. _O-
Right back at you. Maargoed, denk niet dat je het door hebt. Zoals de meesten in dat geval.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202139440
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Right back at you. Maargoed, denk niet dat je het door hebt. Zoals de meesten in dat geval.
Waar roep ik dan vrijheid? Waar ben ik voorstander van vrijheidsbeperkende maatregelen?
pi_202139510
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:13 schreef The_End het volgende:

[..]
Er stond het woordje gewoon bij. Ik mag het dus niet 'gewoon', want dat heeft grote gevolgen.

Los daarvan zijn er talloze maatregelen genomen in Nederland om de mogelijkheden om een moord te plegen te verkleinen.
Wat is je punt? Als je 100 km/u te hard rijdt heeft dat ook grote gevolgen. En er zijn inderdaad talloze maatregelen genomen, maar die zijn er ook voor te hard rijden (boetes, drempels, politie, trajectcontroles). Nu komen ze met de extreemste maatregel die er is: het onmogelijk maken om te hard te rijden.

Ik vind het ook geen onlogische maatregelen maar waar eindigt het? Uiteindelijk gooien ze het altijd op veiligheid, maar waar het altijd om draait is vrijheid. Je kan ook niet alles meer zeggen online, berichten worden gewoon geblokkeerd of verwijderd. Met digitaal geld kun je ook nooit beschikken over je eigen geld en kunnen ze het ten alle tijden blokkeren. Uiteindelijk kun je als mens alleen nog doen wat volgens de regels mag. Dan kan natuurlijk wel positief zijn... maar ik heb teveel scifi films gekeken om te zien dat het meestal negatief uit pakt.
Facts don't care about your feelings
pi_202139528
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:20 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Wat is je punt? Als je 100 km/u te hard rijdt heeft dat ook grote gevolgen. En er zijn inderdaad talloze maatregelen genomen, maar die zijn er ook voor te hard rijden (boetes, drempels, politie, trajectcontroles). Nu komen ze met de extreemste maatregel die er is: het onmogelijk maken om te hard te rijden.
Dit is een leugen. Kom maar met een bron.
pi_202139552
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:20 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
maar ik heb teveel scifi films gekeken om te zien dat het meestal negatief uit pakt.
Ah, in dat geval kan de regel afgeschoten worden en dit topic dicht.
Conscience do cost.
pi_202139563
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Je bedoelt mensen die over vrijheid spreken, maar precies alles waar zij voor staan een ander ook willen laten doen?
Yeah, right. Vrijheid is juist mooi omdat je vrij bent van dat soort nonsens en je gang kunt gaan.
Misschien ligt mijn vrijheid er wel in dat ik die van anderen wil beperken. Wie ben jij dan weer om mij mijn vrijheid te ontzeggen.
pi_202139590
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:23 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Misschien ligt mijn vrijheid er wel in dat ik die van anderen wil beperken. Wie ben jij dan weer om mij mijn vrijheid te ontzeggen.
Dat is wel een hele goede... Maar meer filosofisch.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202139644
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:20 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Wat is je punt? Als je 100 km/u te hard rijdt heeft dat ook grote gevolgen. En er zijn inderdaad talloze maatregelen genomen, maar die zijn er ook voor te hard rijden (boetes, drempels, politie, trajectcontroles). Nu komen ze met de extreemste maatregel die er is: het onmogelijk maken om te hard te rijden.

Ik vind het ook geen onlogische maatregelen maar waar eindigt het? Uiteindelijk gooien ze het altijd op veiligheid, maar waar het altijd om draait is vrijheid. Je kan ook niet alles meer zeggen online, berichten worden gewoon geblokkeerd of verwijderd. Met digitaal geld kun je ook nooit beschikken over je eigen geld en kunnen ze het ten alle tijden blokkeren. Uiteindelijk kun je als mens alleen nog doen wat volgens de regels mag. Dan kan natuurlijk wel positief zijn... maar ik heb teveel scifi films gekeken om te zien dat het meestal negatief uit pakt.
Dat weet je simpelweg niet waar het eindigt, maar dat is met elke maatregel. Ik meen dat jij wel gelooft in de toekomst van autonome voertuigen? Die zullen per definitie niet harder gaan dan de maximumsnelheid lijkt mij, anders heeft de fabrikant een groot probleem.

Die sci-fi's heb ik ook gekeken trouwens, maar de fi in sci-fi staat voor fiction/fictie. Het kan de kant van 1984 opgaan, het kan ook anders gaan. Ben je zelf deels bij. De manier waarop we de maatschappij op het moment ingericht hebben heeft al een hoop consequenties voor hoe je je leven mag/kunt leven. Probeer eens een stukje land voor jezelf te claimen bijvoorbeeld, of je te onttrekken van de arbeidsmarkt zonder dat je een hoop eigen kapitaal hebt. Etc. etc.
pi_202139782
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat is wel een hele goede... Maar meer filosofisch.
Niet meer filosofisch dan de rest van de discussie. Het sluit er zelfs mooi op aan.

Het is in de context van het topic onzin, maar dat kun je van een hoop van de voorgaande posts zeggen.

Ik denk trouwens dat niemand er een probleem mee heeft als jij 105 rijdt waar je 100 mag. Ik chauffeur zelf nooit, maar de mensen die me rondkarren doen dat zelf ook wel. En ook wel eens 110. Het punt is dat hoe harder je gaat en helemaal in verhouding tot je andere weggebruikers, hoe groter de kans op ongelukken, materiële schade, lichamelijke schade, of zelfs de dood. Volgens mij heeft het ook nog eens een invloed op file's, maar daar heeft een ander vast meer verstand van.

Dat kun je tegenwoordig dus misschien beperken door ervoor te zorgen dat je niet harder kunt dan een bepaalde snelheid op een bepaald stukje weg. Dan kun je zeggen van we leggen het op 10 km te hard want dat gaat vaak nog goed, maar als je zulke arbitraire grenzen gaat trekken denk ik dat een rechter er korte metten mee maakt. Terwijl als je de grens legt op de wettelijke maximumsnelheid het allicht beter te verdedigen is.
pi_202139799
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:21 schreef The_End het volgende:

[..]
Dit is een leugen. Kom maar met een bron.
Dat staat toch in het artikel, er komt een begrenzer. Bovendien is dat nou basic, als we allemaal elektrisch rijden is het een kwestie van een maximum programmeren, dat is echt niet moeilijk.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:23 schreef ems. het volgende:

[..]
Ah, in dat geval kan de regel afgeschoten worden en dit topic dicht.
Als het aan mij lag konden heel veel topics dicht :') maar zo werkt het niet op een discussieforum.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:29 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Dat weet je simpelweg niet waar het eindigt, maar dat is met elke maatregel. Ik meen dat jij wel gelooft in de toekomst van autonome voertuigen? Die zullen per definitie niet harder gaan dan de maximumsnelheid lijkt mij, anders heeft de fabrikant een groot probleem.

Die sci-fi's heb ik ook gekeken trouwens, maar de fi in sci-fi staat voor fiction/fictie. Het kan de kant van 1984 opgaan, het kan ook anders gaan. Ben je zelf deels bij. De manier waarop we de maatschappij op het moment ingericht hebben heeft al een hoop consequenties voor hoe je je leven mag/kunt leven. Probeer eens een stukje land voor jezelf te claimen bijvoorbeeld, of je te onttrekken van de arbeidsmarkt zonder dat je een hoop eigen kapitaal hebt. Etc. etc.
True, misschien ben ik wat pessimistisch ingesteld maar ik vind het de laatste 20 jaar toch vrij snel gaan met de technologie. Waar we 20 jaar terug nog moesten lachen om mensen die het hadden over een chip in je arm draagt nu bijna iedereen die chip al in z'n broekzak incl. camera en microfoon (en/of om hun pols) en weet ik zeker dat mensen in de rij zullen staan voor die chip in de arm. Afrekenen door gewoon door een poortje te lopen etc.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 12 november 2021 @ 11:49:22 #227
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_202139921
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:07 schreef Red_85 het volgende:

Ik zorg gewoon dat ik geen gevaar ben voor mezelf en een ander in het verkeer. 105 met het verkeer mee rijden op een plek waar je 100 mag, is geen gevaar.
Op de snelweg zie ik de noodzaak van snelheidsbeperking ook minder.
Maar hoe denk je over woonwijken?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_202139947
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:49 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Op de snelweg zie ik de noodzaak van snelheidsbeperking ook minder.
Maar hoe denk je over woonwijken?
Zo zit ik er precies in.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202139985
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:39 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat staat toch in het artikel, er komt een begrenzer.
Ja? quote het maar. Tip, begin eerst maar eens met de bron te lezen, misschien gaat er dan een lichtje branden bij je.
quote:
Bovendien is dat nou basic, als we allemaal elektrisch rijden is het een kwestie van een maximum programmeren, dat is echt niet moeilijk.
Wat heeft dat met electrisch rijden te maken? Daarnaast is het wel moeilijk om een maximum snelheid te 'programmeren'.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2021 11:55:54 ]
  vrijdag 12 november 2021 @ 11:55:44 #230
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202139999
Vind dit wel echt kut. Komt begin volgend jaar een nieuwe oto, dan maar zorgen dat die nog wat rek heeft...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  vrijdag 12 november 2021 @ 11:56:09 #231
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202140002
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:39 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat staat toch in het artikel, er komt een begrenzer. Bovendien is dat nou basic, als we allemaal elektrisch rijden is het een kwestie van een maximum programmeren, dat is echt niet moeilijk.

Uiteindelijk is gebleken dat het artikel vol aannames zat en is offline gehaald. Tweakers heeft dat niet gedaan maar het AD wel.
pi_202140012
Ik woon zelf in een 30-woonwijk. 95 procent houdt zich keurig aan de snelheid. Het is maar een heeel klein groepje die er maling aan heeft en door de wijk ragt. Het valt me wel op dat het vooral Golfjes en Audi's zijn en zelfs enkelen die hier in de wijk wonen.
pi_202140065
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:54 schreef The_End het volgende:

[..]

Wat heeft dat met electrisch rijden te maken? Daarnaast is het wel moeilijk om een maximum snelheid te 'programmeren'.
Hoezo? Mijn elektrische bus gaat ook niet harder dan 130. Dat is echt niet omdat ie daar niet toe in staat is, ik pomp iedereen weg bij het stoplicht.

quote:
2s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:56 schreef Gunner het volgende:

[..]
Uiteindelijk is gebleken dat het artikel vol aannames zat en is offline gehaald. Tweakers heeft dat niet gedaan maar het AD wel.
Dat zal wel weer ja, neem de meeste artikelen ook wel met een korreltje zout.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 12 november 2021 @ 12:03:53 #234
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202140084
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 12:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat zal wel weer ja, neem de meeste artikelen ook wel met een korreltje zout.
Het zou me verbazen als het in de vorm komt zoals het in die artikelen stond.
pi_202140129
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 12:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Hoezo? Mijn elektrische bus gaat ook niet harder dan 130. Dat is echt niet omdat ie daar niet toe in staat is, ik pomp iedereen weg bij het stoplicht.
Dat is een begrenzer. Heeft niks met de snelheidslimiet te maken. Daarnaast heeft snel optrekken niks te maken met maximum snelheid.
quote:
Dat zal wel weer ja, neem de meeste artikelen ook wel met een korreltje zout.
uh huh
pi_202140130
Zó geweldig, onuitvoerbare afspraken maken. Ik ga daar zo goed op.
Geen enkel persoon kan vanaf 2025 een scheet laten in openbare gebouwen en openbaar vervoer.

't doet mij denken aan hoe er champagne werd gedronken op een project wat de hogesnelheidstrein zou moeten zijn. een aantal jaren later was er een parlementaire enquête nodig om te onderzoeken hoe het zo fout heeft kunnen gaan. Hoog van de toren blazen is iets wat nog altijd actueel is.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_202140630
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 12:08 schreef The_End het volgende:

[..]
Dat is een begrenzer. Heeft niks met de snelheidslimiet te maken. Daarnaast heeft snel optrekken niks te maken met maximum snelheid.
Een begrenzer heeft alles te maken met snelheidslimieten. Maar leg me dan eens uit waarom een maximum snelheid programmeren moeilijk is?
Facts don't care about your feelings
pi_202140958
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 12:42 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Een begrenzer heeft alles te maken met snelheidslimieten. Maar leg me dan eens uit waarom een maximum snelheid programmeren moeilijk is?
Hoe weet de auto hoe hard je mag?
pi_202141037
Snelheidslimieten zijn er altijd al geweest. Vroeger stond een politie stiekem achter een boom je op te wachten. Daarna kwamen de fitspalen. En nu is de techniek ver genoeg gevorderd dat dit niet meer nodig is en de auto zelf wel kan bepalen dat je te hard rijdt. Ik zie het probleem niet.

Vroeger zat ook iedereen te miepen tegen veiligheidsgordels. "Tast de vrijheid aan" :')
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_202141094
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 13:06 schreef The_End het volgende:

[..]
Hoe weet de auto hoe hard je mag?
Een beetje navigatie weet overal al hoe hard je mag en veel auto's kunnen ook verkeersborden en matrixborden detecteren. Nooit een Tesla gereden zeker?
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 12 november 2021 @ 13:15:44 #241
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_202141100
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 13:06 schreef The_End het volgende:

[..]
Hoe weet de auto hoe hard je mag?
Dat lijkt me inderdaad het lastigste. Er zijn natuurlijk best veel GIS gebaseerde bronnen, maar die zijn niet altijd up-to-date. Dat kun je dan aanvullen met verkeersbordherkenning, maar ook dat is nog niet op een hoog betrouwbaarheidsniveau.

Dus wat als je op een 80 km/u weg rijdt, en je auto denkt opeens dat je maar 50 km/u mag..

Dus beginnen in 30 km/u zones :Y
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_202141120
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 13:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Een beetje navigatie weet overal al hoe hard je mag en veel auto's kunnen ook verkeersborden en matrixborden detecteren. Nooit een Tesla gereden zeker?
Blablabla, wat is de wereld toch makkelijk voor figuren zoals jij. Je hebt geen enkel idee wat er bij komt kijken. Ook een Tesla heeft het vaak genoeg fout, daarom mag een Tesla in de verste verte niet autonoom rijden.

Je stelling dat het simpel is om een maximum snelheid te programmeren is gewoon niet waar.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2021 13:19:45 ]
  vrijdag 12 november 2021 @ 13:19:56 #243
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202141149
Denk eerder dat ze dit systeem zullen toepassen in de vorm van automatische boete als de gps een hogere snelheid detecteert en er niet echt een technische begrenzer op zal komen.

Dit omdat ze anders teveel geld mislopen aan boetes. Uiteindelijk gaat het niet om de verkeersveiligheid maar om de staatskas te spekken.

Dus harder dan 120 overdag? Automatisch een boete op basis van gps. Een begrenzer kost teveel onderhoud en brengt teveel risico's met zich mee en ze zullen alle boetes dan ook mislopen.
Man of Steal.
pi_202141237
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 13:15 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Dat lijkt me inderdaad het lastigste. Er zijn natuurlijk best veel GIS gebaseerde bronnen, maar die zijn niet altijd up-to-date. Dat kun je dan aanvullen met verkeersbordherkenning, maar ook dat is nog niet op een hoog betrouwbaarheidsniveau.

Dus wat als je op een 80 km/u weg rijdt, en je auto denkt opeens dat je maar 50 km/u mag..

Dus beginnen in 30 km/u zones :Y
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 13:17 schreef The_End het volgende:

[..]
Blablabla, wat is de wereld toch makkelijk voor figuren zoals jij. Je hebt geen enkel idee wat er bij komt kijken. Ook een Tesla heeft het vaak genoeg fout, daarom mag een Tesla in de verste verte niet autonoom rijden.

Je stelling dat het simpel is om een maximum snelheid te programmeren is gewoon niet waar.
In Nederland hebben we 8 miljoen snelheidsboetes per jaar. Dat zijn alleen de mensen die gepakt zijn... Het systeem hoeft dus helemaal niet 100% betrouwbaar te zijn.

En er zijn al genoeg experimenten met volledige autonome auto's. Dat is niet eens alleen maximumsnelheid programmeren maar ook nog sturen en opletten op al het andere verkeer. Figuren zoals jij snappen denk ik niet hoe snel de technologie gaat tegenwoordig.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 12 november 2021 @ 13:29:33 #245
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_202141278
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:56 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik woon zelf in een 30-woonwijk. 95 procent houdt zich keurig aan de snelheid. Het is maar een heeel klein groepje die er maling aan heeft en door de wijk ragt. Het valt me wel op dat het vooral Golfjes en Audi's zijn en zelfs enkelen die hier in de wijk wonen.
Voornamelijk mannen, en dan vaak wat jonger.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_202141311
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 13:26 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
[..]
In Nederland hebben we 8 miljoen snelheidsboetes per jaar. Dat zijn alleen de mensen die gepakt zijn... Het systeem hoeft dus helemaal niet 100% betrouwbaar te zijn.

En er zijn al genoeg experimenten met volledige autonome auto's. Dat is niet eens alleen maximumsnelheid programmeren maar ook nog sturen en opletten op al het andere verkeer. Figuren zoals jij snappen denk ik niet hoe snel de technologie gaat tegenwoordig.
Dit zei je
quote:
Dat staat toch in het artikel, er komt een begrenzer. Bovendien is dat nou basic, als we allemaal elektrisch rijden is het een kwestie van een maximum programmeren, dat is echt niet moeilijk.
Dat is een leugen, Het is wel moeilijk. Er is simpelweg nog geen auto op de markt die het feilloos doet. Dat zegt al genoeg.

Daarnaast bestaan er nog geen volledig autonome auto's. Wel auto's die een stukje zelf kunnen rijden, maar we zijn ver weg van volledig autonome auto's. Geef maar een bron van voorbeeld van een volledig autonome auto.
  vrijdag 12 november 2021 @ 15:03:16 #247
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_202142345
Prima ontwikkeling !
pi_202142415
Met een kilometerheffing komt er effectief toch al GPS in de auto...

Achteraf beboeten is dan idd handiger, maar fuck it, zeg hey, ff de wet overtreden moet toch gewoon kunnen!
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 12 november 2021 @ 15:15:49 #249
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_202142552
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:07 schreef Red_85 het volgende:

Tolerantie. Daar wordt de wereld leuk en leefbaar van.
Tolerantie is niet van toepassing op de regels die in een samenleving zijn afgesproken. Die regels zijn er om een samenleving leefbaar te houden. Als je je daaraan onttrekt, betekent dat dat je asociaal bent.

Jij bent het perfecte voorbeeld van de 'vrijheid-blijheid-egoist'.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_202142664
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Tolerantie is niet van toepassing op de regels die in een samenleving zijn afgesproken. Die regels zijn er om een samenleving leefbaar te houden. Als je je daaraan onttrekt, betekent dat dat je asociaal bent.

Welke leefbaarheid tast het exact aan als je 103 rijdt waar je 100 mag?
quote:
Jij bent het perfecte voorbeeld van de 'vrijheid-blijheid-egoist'.
Ah, we zijn daar al aangekomen. Spreken van een egoïst als iemand vrijheid nastreeft.
Triest.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 12 november 2021 @ 15:33:54 #251
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_202142847
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:22 schreef Red_85 het volgende:

Welke leefbaarheid tast het exact aan als je 103 rijdt waar je 100 mag?

Door dit soort vragen kom je niet per se intelligenter over. Onderstaande is van jou, toch?

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:55 schreef Red_85 het volgende:

Dat bepaal ik zeker wel. Ik laat mijn leven niet sturen door een stel volslagen gekken in een torentje.
quote:
Ah, we zijn daar al aangekomen. Spreken van een egoïst als iemand vrijheid nastreeft.
Je geeft zelf duidelijk aan dat je schijt hebt aan anderen en dat je alleen bezig bent met jouw persoonlijke vrijheid. Dat is de definitie van egoisme.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_202142890
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Door dit soort vragen kom je niet per se intelligenter over. Onderstaande is van jou, toch?
[..]
[..]
Je geeft zelf duidelijk aan dat je schijt hebt aan anderen en dat je alleen bezig bent met jouw persoonlijke vrijheid. Dat is de definitie van egoisme.
Echt, het gespui van zolderkamervolk om een paar km/h harder te rijden dan het aangegeven maximum.
_O-
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 12 november 2021 @ 15:38:31 #253
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_202142910
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:36 schreef Red_85 het volgende:

Echt, het gespui van zolderkamervolk om een paar km/h harder te rijden dan het aangegeven maximum.
_O-
Je kunt de andere opmerkingen blijven negeren, natuurlijk. Logisch, want je hebt er geen antwoord op.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_202142941
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Je kunt de andere opmerkingen blijven negeren, natuurlijk. Logisch, want je hebt er geen antwoord op.
Nee, inderdaad. Dat heb ik niet.
Want die moeite neem ik gewoon niet voor volk wat er zo in staat als hier de hele dag al.

Enige argumenten die ik hier voorbij zie komen is een vergelijking met moord en termen als egoïst.
Fijn discussieren zo. Goede middag.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202142980
Als je moet inhalen zul je zo nu en dan iets harder rijden dan is toegestaan. Al is dat dan maar met een overschrijding van 10km/u tijdens een inhaalmanoeuvre.
pi_202143134
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Welke leefbaarheid tast het exact aan als je 103 rijdt waar je 100 mag?
[..]
Ah, we zijn daar al aangekomen. Spreken van een egoïst als iemand vrijheid nastreeft.
Triest.
Bij deze Corona "pandemie" is mij de laatste tijd enorm duidelijk dat er eigenlijk drie kampen zijn....
Collectivisten .... Mensen die zich afzijdig houden van het gezeik .... en mensen die persoonlijke vrijheden waarderen.
Dat collectivisme > individuele vrijheden stellen vind ik echt ronduit eng.
Staat eigent beschikking over je lijf een soort van op, en dat doen ze nu al met Covid, laat staan als er een serieus virus komt, wat gaan we doen, mensen opsluiten in kampen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 12 november 2021 @ 15:59:33 #257
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_202143240
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:40 schreef Red_85 het volgende:

Nee, inderdaad. Dat heb ik niet.

Nuff said. :W
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 12 november 2021 @ 16:53:32 #258
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_202144095
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:42 schreef Cherni het volgende:
Als je moet inhalen zul je zo nu en dan iets harder rijden dan is toegestaan. Al is dat dan maar met een overschrijding van 10km/u tijdens een inhaalmanoeuvre.
Dat moet inderdaad gewoon mogelijk zijn. Je kan denken aan stevigere tegendruk op het pedaal als je harder wilt rijden, in combinatie met een waarschuwingssignaal na een bepaalde tijd.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_202144351
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 16:53 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Dat moet inderdaad gewoon mogelijk zijn. Je kan denken aan stevigere tegendruk op het pedaal als je harder wilt rijden, in combinatie met een waarschuwingssignaal na een bepaalde tijd.
Leidt af als een malle. Moet je niet willen. Die vrijheid heb je gewoon nodig tijdens het rijden.

Maar dan ben je een egoïst en mag je vermoord worden... ofso. Geen idee.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202144362
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Nuff said. :W
Enige argumenten die ik hier voorbij zie komen is een vergelijking met moord en termen als egoïst.
Fijn discussieren zo. Goede middag.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 12 november 2021 @ 17:19:49 #261
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_202144422
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 17:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Leidt af als een malle. Moet je niet willen. Die vrijheid heb je gewoon nodig tijdens het rijden.

Dat lijkt me wel meevallen. Er zitten nu ook genoeg piepjes en lampjes in de auto. En op het moment dat je eenmaal aan een snelheidsbeperker gewend bent, weet je heel goed wat je kan verwachten als je wat meer gas geeft voor een inhaalactie.

Maar, zoals gezegd, wat mij betreft is het op de snelwegen niet zo noodzakelijk. Zie het veel liever in de woonwijken, ter bescherming van onze kinderen.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_202144468
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 17:19 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Dat lijkt me wel meevallen. Er zitten nu ook genoeg piepjes en lampjes in de auto. En op het moment dat je eenmaal aan een snelheidsbeperker gewend bent, weet je heel goed wat je kan verwachten als je wat meer gas geeft voor een inhaalactie.

Maar, zoals gezegd, wat mij betreft is het op de snelwegen niet zo noodzakelijk. Zie het veel liever in de woonwijken, ter bescherming van onze kinderen.
Maar waarom zou je het uberhaupt willen? Puur om iedereen aan de regels te willen houden en binnen de lijntjes te laten kleuren? Om een stukje plezier te willen wegnemen?

Want echt veiliger wordt het er niet op op de snelweg. Waar zou je het exact voor doen? Emissie is ook de smoes niet omdat we straks allemaal verplicht worden op waterstof of elektrisch te rijden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202144491
Wat een reacties lokt het onderwerp van dienst uit. :)

Samenvattend betekent "vrijheid" het recht om regels met (kleine) marges te overtreden en "tolerantie" het vermogen om daar begrip voor te hebben. :!

Die 2 grootheden botsen hier op diverse manieren. :D
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 12 november 2021 @ 17:26:55 #264
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_202144516
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 17:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Maar waarom zou je het uberhaupt willen? Puur om iedereen aan de regels te willen houden en binnen de lijntjes te laten kleuren? Om een stukje plezier te willen wegnemen?

Want echt veiliger wordt het er niet op op de snelweg. Waar zou je het exact voor doen? Emissie is ook de smoes niet omdat we straks allemaal verplicht worden op waterstof of elektrisch te rijden.
Zie mijn 2e alinea. Ik vind de snelweg niet zo interessant hiervoor. Het kan inderdaad soms best even lekker zijn om het gas flink in te trappen. 's avonds op een rustige snelweg zie ik daar niet zoveel problemen mee.

Ik pleit vooral voor de woonwijken. Waarom zou je dat niet willen?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_202144525
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 17:26 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Zie mijn 2e alinea. Ik vind de snelweg niet zo interessant hiervoor. Het kan inderdaad soms best even lekker zijn om het gas flink in te trappen. 's avonds op een rustige snelweg zie ik daar niet zoveel problemen mee.

Ik pleit vooral voor de woonwijken. Waarom zou je dat niet willen?
Hier ben ik volledig in mee.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 12 november 2021 @ 17:29:38 #266
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_202144554
Bijkomend voordeel: we kunnen dan ook met een stuk minder drempels af.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_202144605
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 17:29 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Bijkomend voordeel: we kunnen dan ook met een stuk minder drempels af.
Als we dat er voor terug krijgen ben ik wel voor.

Maar iets terug krijgen? Meh, zie ik nie gebeuren
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202145146
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 13:31 schreef The_End het volgende:

[..]
Dit zei je
[..]
Dat is een leugen, Het is wel moeilijk. Er is simpelweg nog geen auto op de markt die het feilloos doet. Dat zegt al genoeg.

Daarnaast bestaan er nog geen volledig autonome auto's. Wel auto's die een stukje zelf kunnen rijden, maar we zijn ver weg van volledig autonome auto's. Geef maar een bron van voorbeeld van een volledig autonome auto.
Omdat iets nog niet bestaat wil het niet zeggen dat het moeilijk is. Er staat in het artikel vanaf 2024... dus het gaat niet eens over nu. In 3 jaar tijd zal er weer veel verbeterd zijn. Maximum snelheid vanaf gps of verkeersborden detectie koppelen aan de begrenzer (zoals die van cruise control) ofzo is echt niet moeilijk.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 12 november 2021 @ 19:20:40 #269
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_202146810
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:42 schreef Cherni het volgende:
Als je moet inhalen zul je zo nu en dan iets harder rijden dan is toegestaan. Al is dat dan maar met een overschrijding van 10km/u tijdens een inhaalmanoeuvre.
Niet structureel minstens 10km/u te hard rijden. :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_202147146
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 19:20 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Niet structureel minstens 10km/u te hard rijden. :')
Als ik inhaal rij ik te hard. Ik heb geen zin om lang achter en naast vrachtverkeer te rijden. Voor de rest gewoon relaxed 100 rijden op de snelweg. In de nacht is dat gewoon 130 op de snelweg.

Binnen de bebouwde kom kan het zijn dat ik de snelheid wel eens overschrijd met 10km/u. Maar dat is zeker niet structureel. Maar aangezien ik voor 80% op de snelweg zit en heel weinig binnen de bebouwde kom hoef te rijden is dat wel oké.

Ik gebruik mijn auto voor 95% voor mijn werk. Ik zit binnen een paar minuten op de snelweg naar Eindhoven. Buiten mijn werk om gebruik ik een auto zeer zelden. Bijna nooit. Ik heb een grote hekel gekregen mbt autorijden.
  vrijdag 12 november 2021 @ 19:52:42 #271
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202147905
Met betrekking tot ja?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_202150635
Er zitten misschien toch wat voordelen aan Brexit. Hier stikt het ook van de kleine weggetjes waar de max toegestane snelheid 60 mph is, maar je een doodswens hebt als je dat ook gaat rijden.
pi_202150682
Mooi. Per direct invoeren. Dan drukt dat minder op de zorg.

Doodgaan doe je maar na je pensioen.
  vrijdag 19 november 2021 @ 11:50:22 #274
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_202242884
Hierom, automatische snelheidsbeperking in de bebouwde kom zsm toepassen.

Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_202243040
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 11:50 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Hierom, automatische snelheidsbeperking in de bebouwde kom zsm toepassen.

[ afbeelding ]
Waarom?
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 19 november 2021 @ 12:08:02 #276
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_202243146
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 12:00 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Waarom?
Bestuurders van snelle (en zware) motorvoertuigen rijden veel fietsers en voetgangers dood.
Snelheidsbeperking geeft hen meer tijd te reageren, en grotere kans op minder heftige afloop.

En, met de komst van steeds meer elektrische auto's met belachelijke acceleratie, zal dat er niet vanzelf beter op worden..
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  vrijdag 19 november 2021 @ 12:25:20 #277
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_202243448
Hoe gaat dat werken? Je auto weet toch niet precies hoe snel ie gaat? Zeker als je een wat oudere auto hebt zit er zo 10 of 20 km/h verschil tussen de werkelijke snelheid en wat de teller aangeeft.
pi_202243470
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 november 2021 12:25 schreef borbit het volgende:
Hoe gaat dat werken? Je auto weet toch niet precies hoe snel ie gaat? Zeker als je een wat oudere auto hebt zit er zo 10 of 20 km/h verschil tussen de werkelijke snelheid en wat de teller aangeeft.
Hoe het werkt staat vrij letterlijk in de OP.
Conscience do cost.
  vrijdag 19 november 2021 @ 12:39:17 #279
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_202243641
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 01:38 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Jouw motor zal binnenkort op batterijen moeten gaan rijden, want alle fosiele energie wordt door de EU verboten.
De range is nog een issue maar het rijdt heerlijk _O_
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_202243712
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Door dit soort vragen kom je niet per se intelligenter over. Onderstaande is van jou, toch?
[..]
[..]
Je geeft zelf duidelijk aan dat je schijt hebt aan anderen en dat je alleen bezig bent met jouw persoonlijke vrijheid. Dat is de definitie van egoisme.
Dit schijnt wel een riedeltje te zijn bij elke user waar je het mee oneens bent.

Ben je toevallig verstandelijk beperkt of is beargumenteren gewoon moeilijk voor je?
  vrijdag 19 november 2021 @ 12:46:20 #281
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202243739
Dit zou ik vroeger wel kut hebben gevonden hoor.
Tegenwoordig rijd ik zelden te hard.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_202247841
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 12:08 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Bestuurders van snelle (en zware) motorvoertuigen rijden veel fietsers en voetgangers dood.
Snelheidsbeperking geeft hen meer tijd te reageren, en grotere kans op minder heftige afloop.

En, met de komst van steeds meer elektrische auto's met belachelijke acceleratie, zal dat er niet vanzelf beter op worden..
Veel is ook maar relatief. In NL zijn de cijfers prima, geen zin om daarvoor nog meer vrijhijdsbeperkende maatregelen op te leggen. Eerder kijken waarom fietsers zoveel geschept worden (veel e-bikes met bejaarden, onoverzichtelijke rotondes, geen verlichting etc.).
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 19 november 2021 @ 20:54:11 #283
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_202251769
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 17:43 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Veel is ook maar relatief. In NL zijn de cijfers prima, geen zin om daarvoor nog meer vrijhijdsbeperkende maatregelen op te leggen. Eerder kijken waarom fietsers zoveel geschept worden (veel e-bikes met bejaarden, onoverzichtelijke rotondes, geen verlichting etc.).
Het is maar net vanuit welk oogpunt je kijkt als je het over vrijheidsbeperking hebt. Ik vind dat we in woonwijken al heel veel vrijheid en leefruimte inleveren voor de auto.

We zijn het inmiddels zo gewend dat het een blinde vlek voor ons allen is geworden. Het is gewoon openbare ruimte hè. Alleen laten we de auto de hele inrichting bepalen. Alle straten staan er vol mee, oversteken mag maar op bepaalde plekken. Vooral goed uitkijken voor onze kinderen want een autobestuurder kan je zomaar doodrijden.

Er is al een maximumsnelheid. Vind je dat ook vrijheidsbeperking? Er komen hulpmiddelen aan die helpen die te handhaven. Doen zeg ik. De openbare ruimte weer terug voor mensen, niet voor auto's.

En de slachtoffers de schuld gaan geven is helemaal belachelijk. De automobilisten rijden in 1.500 kg staal rond. Zij moeten zich verantwoordelijk voelen en ten allen tijde goed uitkijken.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_202274388
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 20:54 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Het is maar net vanuit welk oogpunt je kijkt als je het over vrijheidsbeperking hebt. Ik vind dat we in woonwijken al heel veel vrijheid en leefruimte inleveren voor de auto.

We zijn het inmiddels zo gewend dat het een blinde vlek voor ons allen is geworden. Het is gewoon openbare ruimte hè. Alleen laten we de auto de hele inrichting bepalen. Alle straten staan er vol mee, oversteken mag maar op bepaalde plekken. Vooral goed uitkijken voor onze kinderen want een autobestuurder kan je zomaar doodrijden.
Ja maar geen gemotoriseerd vervoer zou een gigantische beperking zijn voor vrijwel alle mensen. Je gaat ineens 100 jaar terug en je wereld wordt stukken kleiner. En zelfs toen wisten kinderen dat je moest opletten voor een paard met wagen.

quote:
Er is al een maximumsnelheid. Vind je dat ook vrijheidsbeperking? Er komen hulpmiddelen aan die helpen die te handhaven. Doen zeg ik. De openbare ruimte weer terug voor mensen, niet voor auto's.
De meeste regels zijn ooit bedacht op basis van gezond verstand. Harder dan 30 of 50 in woonwijken is in de meeste gevallen niet mogelijk. In onze woonwijk vroeger waren geen drempels, geen 30-zone... je mocht er gewoon 50. Maar dat was in de meeste gevallen al niet eens mogelijk met alle onoverzichtelijke bochten en weggetjes van rechts. Toch speelden wij daar gewoon en werd ons geleerd op te letten voor auto's. Tegenwoordig willen ouders 0 verantwoordelijkheid. Als er iets gebeurt is het altijd de schuld van iemand anders.

quote:
En de slachtoffers de schuld gaan geven is helemaal belachelijk. De automobilisten rijden in 1.500 kg staal rond. Zij moeten zich verantwoordelijk voelen en ten allen tijde goed uitkijken.
Net zoals dit.... je draait het om. Als je met je fietsje tussen de 1500 kg staal rond fietst moet je juist ten allen tijde goed uitkijken omdat je weet dat je zo doodgereden kan worden. Nu leven we in de omgekeerde wereld. Fietsers kunnen alles maken (geen verlichting, oversteken waar het niet mag, door rood fietsen, geen hand uitsteken, telefoon...) en de automobilisten zitten met de gebakken peren.

Vrijwel ieder jaar daalt het aantal verkeersslachtoffers in NL maar de ongelukken onder fietsers nauwelijks en in sommige leeftijdsgroepen zelfs een stijging. Ga me nou niet wijsmaken dat het komt omdat automobilisten ineens schijt hebben.
Facts don't care about your feelings
pi_202274539
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 20:54 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Het is maar net vanuit welk oogpunt je kijkt als je het over vrijheidsbeperking hebt. Ik vind dat we in woonwijken al heel veel vrijheid en leefruimte inleveren voor de auto.

Een auto heeft geen mening.. Het zijn de mensen die in die wijken wonen die de auto voor de deur willen hebben. Zelf loop ik elke dag 200 meter naar m'n auto zodat ik 'm op een plek kan parkeren waar geen bomen zijn. De rest van de straat wordt serieus boos als iemand een auto op de openbare parkeerplaats voor hun huis zet. Want iedere meter lopen is er een teveel... Er zijn genoeg huizenblokken met alleen maar een stoep aan beide kanten en dan aan het begin een parkeerplaatsje. Maar dat is toch niet wat de meeste mensen willen.
pi_202274947
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 09:58 schreef tstile het volgende:

[..]
Een auto heeft geen mening.. Het zijn de mensen die in die wijken wonen die de auto voor de deur willen hebben. Zelf loop ik elke dag 200 meter naar m'n auto zodat ik 'm op een plek kan parkeren waar geen bomen zijn. De rest van de straat wordt serieus boos als iemand een auto op de openbare parkeerplaats voor hun huis zet. Want iedere meter lopen is er een teveel... Er zijn genoeg huizenblokken met alleen maar een stoep aan beide kanten en dan aan het begin een parkeerplaatsje. Maar dat is toch niet wat de meeste mensen willen.
Wat ik hoop is dat we binnen een jaar of 10 van het individuele autobezit af zijn vanwege de doorbraak van een automatische piloot die betrouwbaar genoeg is. Dan ben je ook van alle debiliteit van individuele weggebruikers af(hoge snelheid, appen achter het stuur, road rage etc.) en komt er een auto voor rijden op het moment dat jij het wilt in plaats van dat ie standaard plek inneemt in de straat.
  zondag 21 november 2021 @ 21:04:06 #287
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_202284491
En zo mogen we straks echt gewoon letterlijk niets meer. Alles voor de veiligheid :r
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  zondag 21 november 2021 @ 21:49:28 #288
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_202285373
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 09:37 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Ja maar geen gemotoriseerd vervoer zou een gigantische beperking zijn voor vrijwel alle mensen. Je gaat ineens 100 jaar terug en je wereld wordt stukken kleiner. En zelfs toen wisten kinderen dat je moest opletten voor een paard met wagen.
Dat is een flinke stropop. Ik heb het nergens over 'geen gemotoriseerd vervoer' meer. Je mag je alleen wel afvragen of we de openbare ruimte in onze woongebieden niet wat slimmer kunnen inrichten.

Kijk eens wat Utrecht heeft gedaan:

twitter


quote:
De meeste regels zijn ooit bedacht op basis van gezond verstand. Harder dan 30 of 50 in woonwijken is in de meeste gevallen niet mogelijk. In onze woonwijk vroeger waren geen drempels, geen 30-zone... je mocht er gewoon 50. Maar dat was in de meeste gevallen al niet eens mogelijk met alle onoverzichtelijke bochten en weggetjes van rechts. Toch speelden wij daar gewoon en werd ons geleerd op te letten voor auto's. Tegenwoordig willen ouders 0 verantwoordelijkheid. Als er iets gebeurt is het altijd de schuld van iemand anders.
Krijg juist het idee dat jij het omdraait.

twitter


Door inzichten als dit zijn we de snelheid gaan beperken. Dat doe je niet alleen met een bord langs de weg, maar door de inrichting erop aan te passen, zodat automobilisten enigszins gedwongen worden de snelheid te matigen.
Daarin is nog steeds veel werk aan de winkel.

En het is ook best lastig om een weg in een 30 km/u zone zodanig in te richten. Met alle aspecten die meespelen: ruimtegebrek, busvervoer, hulpdiensten, fietsers, kosten... Dus daar kan automatische snelheidsbeperking erg bij helpen.

quote:
Net zoals dit.... je draait het om. Als je met je fietsje tussen de 1500 kg staal rond fietst moet je juist ten allen tijde goed uitkijken omdat je weet dat je zo doodgereden kan worden. Nu leven we in de omgekeerde wereld. Fietsers kunnen alles maken (geen verlichting, oversteken waar het niet mag, door rood fietsen, geen hand uitsteken, telefoon...) en de automobilisten zitten met de gebakken peren.

Vrijwel ieder jaar daalt het aantal verkeersslachtoffers in NL maar de ongelukken onder fietsers nauwelijks en in sommige leeftijdsgroepen zelfs een stijging. Ga me nou niet wijsmaken dat het komt omdat automobilisten ineens schijt hebben.
Ik vind het een vreemde denkwijze die je hanteert.

Als je deze twee personen bij elkaar op de weg zet:
- een kind tussen de 6 en 12 jaar oud op een fiets, die snel is afgeleid (want het is een kind)
- een automobilist in een 1.500 kg zware machine

Dan leg jij de verantwoordelijkheid liever bij het kind?

Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_202285650
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 21:49 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Dat is een flinke stropop. Ik heb het nergens over 'geen gemotoriseerd vervoer' meer. Je mag je alleen wel afvragen of we de openbare ruimte in onze woongebieden niet wat slimmer kunnen inrichten.

Kijk eens wat Utrecht heeft gedaan:

Meh ik vind het een hoop gejank wat wel tekenend is voor de hele maatschappij van nu. Lockdowns om bejaarden te redden, geen vuurwerk om een paar ogen te redden, geen hoge kortingen meer op alcohol in supermarkten tegen verslaving, 100 op de snelweg vanwege stikstof.... en waar eindigt het? Dat weten we allemaal wel. Want als de doelstelling is 0 doden, of in ieder geval dicht bij de 0 doden dan kunnen we gewoon alles verbieden waar enig risico aanzit of het op zo'n manier maken dat alle lol er vanaf is en we een compleet steriel robot leven lijden. Nou yippie, geen doden meer... dan hebben de mensen als jij hun doel bereikt.
Facts don't care about your feelings
  zondag 21 november 2021 @ 22:15:31 #290
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_202285779
Dit gaat de NL regering nooit goedkeuren, dan zijn ze een hoop inkomsten uit boetes kwijt. Die flitspalen zijn waarschijnlijk een betere investering dan aandelen Tesla 10 jaar geleden.

Daarnaast: wie wordt er verantwoordelijk voor de database met maximum snelheden, want de navigatie in mijn auto zit er toch regelmatig flink naast :)

Dat systeem waarbij de auto gaat mekkeren als je over de maximum snelheid gaat hebben ze in de UAE ook. Is behoorlijk irritant, maar daar zie je al dat het niet veel zin heeft.
pi_202285791
Als je wel eens regelmatig dashcamvideos op yuoutube bekijkt en ziet hoe het in die gekke oostblok landen gaat dan snap je wel dat zulke idiote maatregelen ineffectief zullen zijn.

In Duitsland geldt voor de meeste snelwegen geen snelheidslimiet en is gemiddeld 200km/h rijden doodnormaal daar. Duitsland telt minste verkeersdode. Hoe kan dat dan?

EU wordt met de dag verschrikkelijker.
  zondag 21 november 2021 @ 22:24:20 #292
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_202285936
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:16 schreef Werkperd het volgende:
Als je wel eens regelmatig dashcamvideos op yuoutube bekijkt en ziet hoe het in die gekke oostblok landen gaat dan snap je wel dat zulke idiote maatregelen ineffectief zullen zijn.
Welke maatregelen zijn ineffectief? En hoe blijkt dat uit dat soort dashcamvideo's?

quote:
In Duitsland geldt voor de meeste snelwegen geen snelheidslimiet en is gemiddeld 200km/h rijden doodnormaal daar. Duitsland telt minste verkeersdode. Hoe kan dat dan?

EU wordt met de dag verschrikkelijker.
Welke bron heb je daarvoor?
Even googlen en ik vind dit plaatje:

Bron: https://www.europarl.euro(...)in-de-eu-infografiek

Duitsland doet het niet slecht maar ook niet opvallend goed. En als je linksonder kijkt zie je dat de focus niet moet liggen op de snelwegen maar op de stedelijke gebieden en landelijke wegen.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  zondag 21 november 2021 @ 22:54:52 #293
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_202286415
quote:
Het probleem met dit soort vergelijkingen vind ik altijd dat er net wordt gedaan alsof we het over aparte demografische groepen hebben. Aan de ene kant 'kinderen' en aan de andere kant 'automobilisten'. Tot aan een bepaalde leeftijd ben je 24/7 kind, een 'automobilist' ben je uitsluitend op de momenten dat je achter het stuur van een auto zit. Dat kan iedereen zijn, dus ook de ouders, en die kinderen zelf ervaren ook de voordelen van mobiliteit wanneer ze meerijden.
pi_202287719
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:24 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Welke maatregelen zijn ineffectief? En hoe blijkt dat uit dat soort dashcamvideo's?
[..]
Welke bron heb je daarvoor?
Even googlen en ik vind dit plaatje:
[ afbeelding ]
Bron: https://www.europarl.euro(...)in-de-eu-infografiek

Duitsland doet het niet slecht maar ook niet opvallend goed. En als je linksonder kijkt zie je dat de focus niet moet liggen op de snelwegen maar op de stedelijke gebieden en landelijke wegen.
Wat een oververtegenwoordiging van verkeersdoden op de motor 😮
  maandag 22 november 2021 @ 06:49:40 #295
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_202287808
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 05:14 schreef Dven het volgende:
Op zich wel prima nieuws, ondanks dat het behoorlijk wat achuimbekken bij losers zal veroorzaken. Zie het daarentegen niet daadwerkelijk gebeuren maar goed, ik laat me graag verrassen.
Technisch nog niet haalbaar.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_202289126
Op veel landweggetjes in de UK mag je 60 mph, vaak smalle slingerweggetjes met veel blinde bochten. De max snelheid is 60 mph, maar je moet een veilige snelheid rijden, dus meestal niet sneller dan de helft van de max snelheid. Veel mensen verwarren de max snelheid die je mag rijden, met de snelheid die ze moeten rijden.
Overigens is de National Speed Limit in de UK in 1977 tijdelijk ingevoerd, en in 1978 is die tijdelijke maatregel verlengd, maar nog steeds tijdelijk, alleen dan oneindig.
pi_202289158
Dit is natuurlijk helemaal kut. Stel je voor dat je vrouw moet bevallen en je met spoed naar het ziekenhuis moet wegens complicaties. Dan ben je mooi de sigaar. Zomaar een voorbeeld.
pi_202290458
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:06 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Meh ik vind het een hoop gejank wat wel tekenend is voor de hele maatschappij van nu. Lockdowns om bejaarden te redden, geen vuurwerk om een paar ogen te redden, geen hoge kortingen meer op alcohol in supermarkten tegen verslaving, 100 op de snelweg vanwege stikstof.... en waar eindigt het? Dat weten we allemaal wel. Want als de doelstelling is 0 doden, of in ieder geval dicht bij de 0 doden dan kunnen we gewoon alles verbieden waar enig risico aanzit of het op zo'n manier maken dat alle lol er vanaf is en we een compleet steriel robot leven lijden. Nou yippie, geen doden meer... dan hebben de mensen als jij hun doel bereikt.
Een vuurwerkverbod vind ik ook bullshit, maar in de rest van de dingen kan ik me prima vinden eigenlijk. Heeft voor mij ook weinig met een steriel leven te maken. Als ik dronken wil worden kan dat nog steeds bijv.

Ik moet eens in de zoveel tijd richting België en heb van die snelheidsbeperkingen werkelijk nog geen enkele last gehad. Het loopt juist soepeler door nu dan toen het steeds wisselde van 130 naar lager. De grootste ergernis is juist dat er vrachtwagens zijn die net een paar km harder gaan dan andere vrachtwagens en dan gaan inhalen waar je vervolgens een paar minuten achter zit.

Dat we doden proberen te voorkomen vind ik op zich ook niet gek. Zijn wel grenzen aan voor mij en een vuurwerkverbod is er wat mij betreft over. Maar dat de kans om doodgereden te worden in het verkeer daalt en het waarschijnlijk zelfs soepeler doorloopt vind ik niet erg. Als ik zou willen scheuren zou ik wel een circuit opzoeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Solstice1 op 22-11-2021 12:19:06 ]
pi_202291038
Hoe wordt dan het gat opgevuld in de schatkist dat nu binnenkomt door te hard rijders
pi_202291053
quote:
9s.gif Op maandag 22 november 2021 10:10 schreef Poepz0r het volgende:
Dit is natuurlijk helemaal kut. Stel je voor dat je vrouw moet bevallen en je met spoed naar het ziekenhuis moet wegens complicaties. Dan ben je mooi de sigaar. Zomaar een voorbeeld.
Dan kan je over plankgas doorheen gaan. En sowieso heb je voor zoiets een ambulance.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')