abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 19 november 2021 @ 12:08:02 #276
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_202243146
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 12:00 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Waarom?
Bestuurders van snelle (en zware) motorvoertuigen rijden veel fietsers en voetgangers dood.
Snelheidsbeperking geeft hen meer tijd te reageren, en grotere kans op minder heftige afloop.

En, met de komst van steeds meer elektrische auto's met belachelijke acceleratie, zal dat er niet vanzelf beter op worden..
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  vrijdag 19 november 2021 @ 12:25:20 #277
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_202243448
Hoe gaat dat werken? Je auto weet toch niet precies hoe snel ie gaat? Zeker als je een wat oudere auto hebt zit er zo 10 of 20 km/h verschil tussen de werkelijke snelheid en wat de teller aangeeft.
pi_202243470
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 november 2021 12:25 schreef borbit het volgende:
Hoe gaat dat werken? Je auto weet toch niet precies hoe snel ie gaat? Zeker als je een wat oudere auto hebt zit er zo 10 of 20 km/h verschil tussen de werkelijke snelheid en wat de teller aangeeft.
Hoe het werkt staat vrij letterlijk in de OP.
Conscience do cost.
  vrijdag 19 november 2021 @ 12:39:17 #279
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_202243641
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 01:38 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Jouw motor zal binnenkort op batterijen moeten gaan rijden, want alle fosiele energie wordt door de EU verboten.
De range is nog een issue maar het rijdt heerlijk _O_
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_202243712
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Door dit soort vragen kom je niet per se intelligenter over. Onderstaande is van jou, toch?
[..]
[..]
Je geeft zelf duidelijk aan dat je schijt hebt aan anderen en dat je alleen bezig bent met jouw persoonlijke vrijheid. Dat is de definitie van egoisme.
Dit schijnt wel een riedeltje te zijn bij elke user waar je het mee oneens bent.

Ben je toevallig verstandelijk beperkt of is beargumenteren gewoon moeilijk voor je?
  vrijdag 19 november 2021 @ 12:46:20 #281
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202243739
Dit zou ik vroeger wel kut hebben gevonden hoor.
Tegenwoordig rijd ik zelden te hard.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_202247841
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 12:08 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Bestuurders van snelle (en zware) motorvoertuigen rijden veel fietsers en voetgangers dood.
Snelheidsbeperking geeft hen meer tijd te reageren, en grotere kans op minder heftige afloop.

En, met de komst van steeds meer elektrische auto's met belachelijke acceleratie, zal dat er niet vanzelf beter op worden..
Veel is ook maar relatief. In NL zijn de cijfers prima, geen zin om daarvoor nog meer vrijhijdsbeperkende maatregelen op te leggen. Eerder kijken waarom fietsers zoveel geschept worden (veel e-bikes met bejaarden, onoverzichtelijke rotondes, geen verlichting etc.).
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 19 november 2021 @ 20:54:11 #283
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_202251769
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 17:43 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Veel is ook maar relatief. In NL zijn de cijfers prima, geen zin om daarvoor nog meer vrijhijdsbeperkende maatregelen op te leggen. Eerder kijken waarom fietsers zoveel geschept worden (veel e-bikes met bejaarden, onoverzichtelijke rotondes, geen verlichting etc.).
Het is maar net vanuit welk oogpunt je kijkt als je het over vrijheidsbeperking hebt. Ik vind dat we in woonwijken al heel veel vrijheid en leefruimte inleveren voor de auto.

We zijn het inmiddels zo gewend dat het een blinde vlek voor ons allen is geworden. Het is gewoon openbare ruimte hè. Alleen laten we de auto de hele inrichting bepalen. Alle straten staan er vol mee, oversteken mag maar op bepaalde plekken. Vooral goed uitkijken voor onze kinderen want een autobestuurder kan je zomaar doodrijden.

Er is al een maximumsnelheid. Vind je dat ook vrijheidsbeperking? Er komen hulpmiddelen aan die helpen die te handhaven. Doen zeg ik. De openbare ruimte weer terug voor mensen, niet voor auto's.

En de slachtoffers de schuld gaan geven is helemaal belachelijk. De automobilisten rijden in 1.500 kg staal rond. Zij moeten zich verantwoordelijk voelen en ten allen tijde goed uitkijken.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_202274388
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 20:54 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Het is maar net vanuit welk oogpunt je kijkt als je het over vrijheidsbeperking hebt. Ik vind dat we in woonwijken al heel veel vrijheid en leefruimte inleveren voor de auto.

We zijn het inmiddels zo gewend dat het een blinde vlek voor ons allen is geworden. Het is gewoon openbare ruimte hè. Alleen laten we de auto de hele inrichting bepalen. Alle straten staan er vol mee, oversteken mag maar op bepaalde plekken. Vooral goed uitkijken voor onze kinderen want een autobestuurder kan je zomaar doodrijden.
Ja maar geen gemotoriseerd vervoer zou een gigantische beperking zijn voor vrijwel alle mensen. Je gaat ineens 100 jaar terug en je wereld wordt stukken kleiner. En zelfs toen wisten kinderen dat je moest opletten voor een paard met wagen.

quote:
Er is al een maximumsnelheid. Vind je dat ook vrijheidsbeperking? Er komen hulpmiddelen aan die helpen die te handhaven. Doen zeg ik. De openbare ruimte weer terug voor mensen, niet voor auto's.
De meeste regels zijn ooit bedacht op basis van gezond verstand. Harder dan 30 of 50 in woonwijken is in de meeste gevallen niet mogelijk. In onze woonwijk vroeger waren geen drempels, geen 30-zone... je mocht er gewoon 50. Maar dat was in de meeste gevallen al niet eens mogelijk met alle onoverzichtelijke bochten en weggetjes van rechts. Toch speelden wij daar gewoon en werd ons geleerd op te letten voor auto's. Tegenwoordig willen ouders 0 verantwoordelijkheid. Als er iets gebeurt is het altijd de schuld van iemand anders.

quote:
En de slachtoffers de schuld gaan geven is helemaal belachelijk. De automobilisten rijden in 1.500 kg staal rond. Zij moeten zich verantwoordelijk voelen en ten allen tijde goed uitkijken.
Net zoals dit.... je draait het om. Als je met je fietsje tussen de 1500 kg staal rond fietst moet je juist ten allen tijde goed uitkijken omdat je weet dat je zo doodgereden kan worden. Nu leven we in de omgekeerde wereld. Fietsers kunnen alles maken (geen verlichting, oversteken waar het niet mag, door rood fietsen, geen hand uitsteken, telefoon...) en de automobilisten zitten met de gebakken peren.

Vrijwel ieder jaar daalt het aantal verkeersslachtoffers in NL maar de ongelukken onder fietsers nauwelijks en in sommige leeftijdsgroepen zelfs een stijging. Ga me nou niet wijsmaken dat het komt omdat automobilisten ineens schijt hebben.
Facts don't care about your feelings
pi_202274539
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 20:54 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Het is maar net vanuit welk oogpunt je kijkt als je het over vrijheidsbeperking hebt. Ik vind dat we in woonwijken al heel veel vrijheid en leefruimte inleveren voor de auto.

Een auto heeft geen mening.. Het zijn de mensen die in die wijken wonen die de auto voor de deur willen hebben. Zelf loop ik elke dag 200 meter naar m'n auto zodat ik 'm op een plek kan parkeren waar geen bomen zijn. De rest van de straat wordt serieus boos als iemand een auto op de openbare parkeerplaats voor hun huis zet. Want iedere meter lopen is er een teveel... Er zijn genoeg huizenblokken met alleen maar een stoep aan beide kanten en dan aan het begin een parkeerplaatsje. Maar dat is toch niet wat de meeste mensen willen.
pi_202274947
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 09:58 schreef tstile het volgende:

[..]
Een auto heeft geen mening.. Het zijn de mensen die in die wijken wonen die de auto voor de deur willen hebben. Zelf loop ik elke dag 200 meter naar m'n auto zodat ik 'm op een plek kan parkeren waar geen bomen zijn. De rest van de straat wordt serieus boos als iemand een auto op de openbare parkeerplaats voor hun huis zet. Want iedere meter lopen is er een teveel... Er zijn genoeg huizenblokken met alleen maar een stoep aan beide kanten en dan aan het begin een parkeerplaatsje. Maar dat is toch niet wat de meeste mensen willen.
Wat ik hoop is dat we binnen een jaar of 10 van het individuele autobezit af zijn vanwege de doorbraak van een automatische piloot die betrouwbaar genoeg is. Dan ben je ook van alle debiliteit van individuele weggebruikers af(hoge snelheid, appen achter het stuur, road rage etc.) en komt er een auto voor rijden op het moment dat jij het wilt in plaats van dat ie standaard plek inneemt in de straat.
  zondag 21 november 2021 @ 21:04:06 #287
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_202284491
En zo mogen we straks echt gewoon letterlijk niets meer. Alles voor de veiligheid :r
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  zondag 21 november 2021 @ 21:49:28 #288
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_202285373
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 09:37 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Ja maar geen gemotoriseerd vervoer zou een gigantische beperking zijn voor vrijwel alle mensen. Je gaat ineens 100 jaar terug en je wereld wordt stukken kleiner. En zelfs toen wisten kinderen dat je moest opletten voor een paard met wagen.
Dat is een flinke stropop. Ik heb het nergens over 'geen gemotoriseerd vervoer' meer. Je mag je alleen wel afvragen of we de openbare ruimte in onze woongebieden niet wat slimmer kunnen inrichten.

Kijk eens wat Utrecht heeft gedaan:

twitter


quote:
De meeste regels zijn ooit bedacht op basis van gezond verstand. Harder dan 30 of 50 in woonwijken is in de meeste gevallen niet mogelijk. In onze woonwijk vroeger waren geen drempels, geen 30-zone... je mocht er gewoon 50. Maar dat was in de meeste gevallen al niet eens mogelijk met alle onoverzichtelijke bochten en weggetjes van rechts. Toch speelden wij daar gewoon en werd ons geleerd op te letten voor auto's. Tegenwoordig willen ouders 0 verantwoordelijkheid. Als er iets gebeurt is het altijd de schuld van iemand anders.
Krijg juist het idee dat jij het omdraait.

twitter


Door inzichten als dit zijn we de snelheid gaan beperken. Dat doe je niet alleen met een bord langs de weg, maar door de inrichting erop aan te passen, zodat automobilisten enigszins gedwongen worden de snelheid te matigen.
Daarin is nog steeds veel werk aan de winkel.

En het is ook best lastig om een weg in een 30 km/u zone zodanig in te richten. Met alle aspecten die meespelen: ruimtegebrek, busvervoer, hulpdiensten, fietsers, kosten... Dus daar kan automatische snelheidsbeperking erg bij helpen.

quote:
Net zoals dit.... je draait het om. Als je met je fietsje tussen de 1500 kg staal rond fietst moet je juist ten allen tijde goed uitkijken omdat je weet dat je zo doodgereden kan worden. Nu leven we in de omgekeerde wereld. Fietsers kunnen alles maken (geen verlichting, oversteken waar het niet mag, door rood fietsen, geen hand uitsteken, telefoon...) en de automobilisten zitten met de gebakken peren.

Vrijwel ieder jaar daalt het aantal verkeersslachtoffers in NL maar de ongelukken onder fietsers nauwelijks en in sommige leeftijdsgroepen zelfs een stijging. Ga me nou niet wijsmaken dat het komt omdat automobilisten ineens schijt hebben.
Ik vind het een vreemde denkwijze die je hanteert.

Als je deze twee personen bij elkaar op de weg zet:
- een kind tussen de 6 en 12 jaar oud op een fiets, die snel is afgeleid (want het is een kind)
- een automobilist in een 1.500 kg zware machine

Dan leg jij de verantwoordelijkheid liever bij het kind?

Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_202285650
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 21:49 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Dat is een flinke stropop. Ik heb het nergens over 'geen gemotoriseerd vervoer' meer. Je mag je alleen wel afvragen of we de openbare ruimte in onze woongebieden niet wat slimmer kunnen inrichten.

Kijk eens wat Utrecht heeft gedaan:

Meh ik vind het een hoop gejank wat wel tekenend is voor de hele maatschappij van nu. Lockdowns om bejaarden te redden, geen vuurwerk om een paar ogen te redden, geen hoge kortingen meer op alcohol in supermarkten tegen verslaving, 100 op de snelweg vanwege stikstof.... en waar eindigt het? Dat weten we allemaal wel. Want als de doelstelling is 0 doden, of in ieder geval dicht bij de 0 doden dan kunnen we gewoon alles verbieden waar enig risico aanzit of het op zo'n manier maken dat alle lol er vanaf is en we een compleet steriel robot leven lijden. Nou yippie, geen doden meer... dan hebben de mensen als jij hun doel bereikt.
Facts don't care about your feelings
  zondag 21 november 2021 @ 22:15:31 #290
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_202285779
Dit gaat de NL regering nooit goedkeuren, dan zijn ze een hoop inkomsten uit boetes kwijt. Die flitspalen zijn waarschijnlijk een betere investering dan aandelen Tesla 10 jaar geleden.

Daarnaast: wie wordt er verantwoordelijk voor de database met maximum snelheden, want de navigatie in mijn auto zit er toch regelmatig flink naast :)

Dat systeem waarbij de auto gaat mekkeren als je over de maximum snelheid gaat hebben ze in de UAE ook. Is behoorlijk irritant, maar daar zie je al dat het niet veel zin heeft.
pi_202285791
Als je wel eens regelmatig dashcamvideos op yuoutube bekijkt en ziet hoe het in die gekke oostblok landen gaat dan snap je wel dat zulke idiote maatregelen ineffectief zullen zijn.

In Duitsland geldt voor de meeste snelwegen geen snelheidslimiet en is gemiddeld 200km/h rijden doodnormaal daar. Duitsland telt minste verkeersdode. Hoe kan dat dan?

EU wordt met de dag verschrikkelijker.
  zondag 21 november 2021 @ 22:24:20 #292
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_202285936
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:16 schreef Werkperd het volgende:
Als je wel eens regelmatig dashcamvideos op yuoutube bekijkt en ziet hoe het in die gekke oostblok landen gaat dan snap je wel dat zulke idiote maatregelen ineffectief zullen zijn.
Welke maatregelen zijn ineffectief? En hoe blijkt dat uit dat soort dashcamvideo's?

quote:
In Duitsland geldt voor de meeste snelwegen geen snelheidslimiet en is gemiddeld 200km/h rijden doodnormaal daar. Duitsland telt minste verkeersdode. Hoe kan dat dan?

EU wordt met de dag verschrikkelijker.
Welke bron heb je daarvoor?
Even googlen en ik vind dit plaatje:

Bron: https://www.europarl.euro(...)in-de-eu-infografiek

Duitsland doet het niet slecht maar ook niet opvallend goed. En als je linksonder kijkt zie je dat de focus niet moet liggen op de snelwegen maar op de stedelijke gebieden en landelijke wegen.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  zondag 21 november 2021 @ 22:54:52 #293
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_202286415
quote:
Het probleem met dit soort vergelijkingen vind ik altijd dat er net wordt gedaan alsof we het over aparte demografische groepen hebben. Aan de ene kant 'kinderen' en aan de andere kant 'automobilisten'. Tot aan een bepaalde leeftijd ben je 24/7 kind, een 'automobilist' ben je uitsluitend op de momenten dat je achter het stuur van een auto zit. Dat kan iedereen zijn, dus ook de ouders, en die kinderen zelf ervaren ook de voordelen van mobiliteit wanneer ze meerijden.
pi_202287719
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:24 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Welke maatregelen zijn ineffectief? En hoe blijkt dat uit dat soort dashcamvideo's?
[..]
Welke bron heb je daarvoor?
Even googlen en ik vind dit plaatje:
[ afbeelding ]
Bron: https://www.europarl.euro(...)in-de-eu-infografiek

Duitsland doet het niet slecht maar ook niet opvallend goed. En als je linksonder kijkt zie je dat de focus niet moet liggen op de snelwegen maar op de stedelijke gebieden en landelijke wegen.
Wat een oververtegenwoordiging van verkeersdoden op de motor 😮
  maandag 22 november 2021 @ 06:49:40 #295
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_202287808
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 05:14 schreef Dven het volgende:
Op zich wel prima nieuws, ondanks dat het behoorlijk wat achuimbekken bij losers zal veroorzaken. Zie het daarentegen niet daadwerkelijk gebeuren maar goed, ik laat me graag verrassen.
Technisch nog niet haalbaar.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_202289126
Op veel landweggetjes in de UK mag je 60 mph, vaak smalle slingerweggetjes met veel blinde bochten. De max snelheid is 60 mph, maar je moet een veilige snelheid rijden, dus meestal niet sneller dan de helft van de max snelheid. Veel mensen verwarren de max snelheid die je mag rijden, met de snelheid die ze moeten rijden.
Overigens is de National Speed Limit in de UK in 1977 tijdelijk ingevoerd, en in 1978 is die tijdelijke maatregel verlengd, maar nog steeds tijdelijk, alleen dan oneindig.
pi_202289158
Dit is natuurlijk helemaal kut. Stel je voor dat je vrouw moet bevallen en je met spoed naar het ziekenhuis moet wegens complicaties. Dan ben je mooi de sigaar. Zomaar een voorbeeld.
pi_202290458
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:06 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Meh ik vind het een hoop gejank wat wel tekenend is voor de hele maatschappij van nu. Lockdowns om bejaarden te redden, geen vuurwerk om een paar ogen te redden, geen hoge kortingen meer op alcohol in supermarkten tegen verslaving, 100 op de snelweg vanwege stikstof.... en waar eindigt het? Dat weten we allemaal wel. Want als de doelstelling is 0 doden, of in ieder geval dicht bij de 0 doden dan kunnen we gewoon alles verbieden waar enig risico aanzit of het op zo'n manier maken dat alle lol er vanaf is en we een compleet steriel robot leven lijden. Nou yippie, geen doden meer... dan hebben de mensen als jij hun doel bereikt.
Een vuurwerkverbod vind ik ook bullshit, maar in de rest van de dingen kan ik me prima vinden eigenlijk. Heeft voor mij ook weinig met een steriel leven te maken. Als ik dronken wil worden kan dat nog steeds bijv.

Ik moet eens in de zoveel tijd richting België en heb van die snelheidsbeperkingen werkelijk nog geen enkele last gehad. Het loopt juist soepeler door nu dan toen het steeds wisselde van 130 naar lager. De grootste ergernis is juist dat er vrachtwagens zijn die net een paar km harder gaan dan andere vrachtwagens en dan gaan inhalen waar je vervolgens een paar minuten achter zit.

Dat we doden proberen te voorkomen vind ik op zich ook niet gek. Zijn wel grenzen aan voor mij en een vuurwerkverbod is er wat mij betreft over. Maar dat de kans om doodgereden te worden in het verkeer daalt en het waarschijnlijk zelfs soepeler doorloopt vind ik niet erg. Als ik zou willen scheuren zou ik wel een circuit opzoeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Solstice1 op 22-11-2021 12:19:06 ]
pi_202291038
Hoe wordt dan het gat opgevuld in de schatkist dat nu binnenkomt door te hard rijders
pi_202291053
quote:
9s.gif Op maandag 22 november 2021 10:10 schreef Poepz0r het volgende:
Dit is natuurlijk helemaal kut. Stel je voor dat je vrouw moet bevallen en je met spoed naar het ziekenhuis moet wegens complicaties. Dan ben je mooi de sigaar. Zomaar een voorbeeld.
Dan kan je over plankgas doorheen gaan. En sowieso heb je voor zoiets een ambulance.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')