abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 november 2021 @ 18:36:14 #26
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_202295852
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 16:22 schreef Rene het volgende:
Dat wordt interessant wanneer je op de linkerbaan hangt en moet afslaan en je een vrachtwagen op rechts hebt hangen die ook letterlijk geen kant op kan of gaat. Gaat geinig worden. Remmen en dan achter de vrachtwagen duiken ipv er dan maar voorlangs. Stukken gevaarlijker dit.
Je kunt gewoon harder voor inhaalacties, maar dan krijg je een piepsignaal. Staat in de OP. Lijkt mij vergelijkbaar met je gordel niet dragen.
pi_202296048
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 17:12 schreef Rene het volgende:

[..]
En nu even nadenken of de gemiddelde bestuurder dat snapt. Laten we duidelijk zijn: niet dus
Die snapt dat wel of kan dat heus wel snappen; die heeft er alleen geen zin in om over na te denken of om het uit zo te voeren. De reactie onder die van jou wijst dat wel uit.

Als bestuurders onwelwillend zijn om zelf de nodige verantwoording te nemen, dan krijg je dus wel dit soort voorstellen/maatregelen.
  maandag 22 november 2021 @ 20:15:00 #28
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_202297406
quote:
Dat wordt interessant wanneer je op de linkerbaan hangt en moet afslaan en je een vrachtwagen op rechts hebt hangen die ook letterlijk geen kant op kan of gaat. Gaat geinig worden. Remmen en dan achter de vrachtwagen duiken ipv er dan maar voorlangs. Stukken gevaarlijker dit.
Wel veilig om nog even 2 banen over te steken en net je afslag te halen en dan vol in de ankers om de bocht te halen inderdaad.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  maandag 22 november 2021 @ 21:08:59 #29
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_202298202
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 18:49 schreef Dingest het volgende:

Als bestuurders onwelwillend zijn om zelf de nodige verantwoording te nemen, dan krijg je dus wel dit soort voorstellen/maatregelen.
Maar we gingen toch allemaal 100km/h rijden vanwege het stikstof? Daarvoor was 120km/h en 130km/h nog gewoon veilig.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 22 november 2021 @ 22:12:57 #30
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_202299185
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 21:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Maar we gingen toch allemaal 100km/h rijden vanwege het stikstof? Daarvoor was 120km/h en 130km/h nog gewoon veilig.
De hoogte van de snelheid is niet zozeer het probleem, denk ik. Als de maximum snelheid 130 is en iedereen (of in ieder geval het merendeel) rijdt dat ook, lijkt me dat er weinig verschil in veiligheid met 100 is. Ik neem aan dat het gaat om het overtreden van die maximum snelheid waar het gevaar zit.

Als er tussen iemand die zich aan de snelheid houdt en iemand anders 30 km verschil zit, krijg je dus problemen met inschatten bij inhaalmanoeuvres e.d. Iemand rijdt 100 en haalt een vrachtwagen in die 90 rijdt, maar achter hem rijdt iemand 130 en is dus veel sneller bij hem dan gedacht. Dan is die 130 dus niet het probleem, maar het snelheidsverschil.
  maandag 22 november 2021 @ 22:24:51 #31
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_202299320
quote:
Moet afslaan? Je bedoelt 'wilt afslaan'.
Die vrachtwagen 'moest' je ook inhalen zeker. Of wilde je dat?

En als het niet lukt op een veilige manier af te slaan omdat je jezelf in een onmogelijke situatie hebt gemanuvreerd dan sla je dus niet af.

Het feit dat je in zo'n situatie komt geeft al aan dat je verkeersinzicht niet heel best is.

[ Bericht 6% gewijzigd door Speekselklier op 23-11-2021 00:02:24 ]
Tot nooit .......
pi_202299386
Het grootste probleem hiermee? Onze regering wil het niet, want dan lopen ze bergen inkomsten mis in de vorm van boetes.
pi_202300161
Geen probleem met het feit dat men de snelheid wil begrenzen op deze manier. Ik heb in de afgelopen 30 jaar iets van 3 lullige bekeuringen gehad voor een paar km te hard en dat ook nog eens op lege snelwegen. Niet dat ik roomser dan de paus ben want ik heb ook de snelheden behoorlijk overtreden waarbij ik geen bekeuring heb gehad. Overigens altijd in een veilige overzichtelijke situatie. Nu hou ik me eigenlijk altijd aan de snelheid en het verbaast me dat ik continu links en rechts wordt ingehaald en niet te zuinig. Geen wonder dat er dan dit soort regels en oplossingen worden verzonnen.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')