https://tweakers.net/nieu(...)t&utm_medium=twitterquote:IFixit haalt Apple Airtags uit elkaar en boort gat voor sleutelhangers
Het iFixit-team heeft een teardown van de nieuwe Apple AirTags gepubliceerd. In het artikel toont iFixit hoe de AirTags zijn gebouwd. Het team biedt ook instructies voor het boren van een gaatje in de AirTags, waarmee gebruikers de tracker aan een sleutelbos kunnen hangen.
WatchOS updaten is raar, soms updaten zonder dat je het weet en dan een update van meer dan een uur.....quote:Op maandag 3 mei 2021 19:53 schreef Drankster het volgende:
Na het terugzetten naar factory settings en terugplaatsen back up heb ik 3,6Gb vrij.
Heel gek maar het werkt nu wel.
Vraag je je ook af waarom er zoveel ruimte nodig is, is dat extreem gecomprimeerd en wordt het daarna uitgepakt of zo?quote:Op maandag 3 mei 2021 19:37 schreef Drankster het volgende:
Al 2 uur bezig om de nieuwste WatchOS op m’n Series 3 te zetten.
Update grootte: 600Mb
Vrije ruimte: 2,8Gb
Ruimte nodig: 2,9Gb
Wat een kut systeem.
Volgens mij standaard niet.quote:Op donderdag 13 mei 2021 17:22 schreef Federer-fan het volgende:
Ik zou in Finder graag de standaardapps willen verbergen (Aandelen, Numbers, Pages, Garageband, etc.) Weet iemand of dat kan?
Bedoel je met dat chflags-commando? Want ik krigj de indruk dat dat alleen kan bij bestanden en mappn en niet bij programma's, al zou je zeggen dat ook een programma een bestand is. Het lukte niet toen ik het probeerde.quote:Op donderdag 13 mei 2021 17:50 schreef Aether het volgende:
[..]
Volgens mij standaard niet.
Het kan wel vanuit de Terminal.
Ik zie dat het niet bij elke .app werkt.quote:Op donderdag 13 mei 2021 18:00 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Bedoel je met dat chflags-commando? Want ik krigj de indruk dat dat alleen kan bij bestanden en mappn en niet bij programma's, al zou je zeggen dat ook een programma een bestand is. Het lukte niet toen ik het probeerde.
Oké, kennelijk kun je ze wel verwijderen. Dat las ik hier. Maar ik snap gewoon niet dat er geen verbergoptie is. Iemand anders een idee?quote:Op donderdag 13 mei 2021 18:03 schreef Aether het volgende:
[..]
Ik zie dat het niet bij elke .app werkt.
Een map aanmaken met Z Verbergen en daar de apps in zetten die je niet tussen de andere apps wilt zien? Dan ben je ze kwijt in de lijst en staan ze ook onderaan in de lijst.quote:Op donderdag 13 mei 2021 20:18 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Oké, kennelijk kun je ze wel verwijderen. Dat las ik hier. Maar ik snap gewoon niet dat er geen verbergoptie is. Iemand anders een idee?
Dat had ik ookquote:Op zondag 16 mei 2021 13:55 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Gister de iPhone 12 pro gold (256 gb) gehaald. Hij is zo mooi.
En ligt veel fijner in de hand dan m’n XR.
Zo mooiquote:
Ah die is nice, mooi ding en bijna net een iPad Pro. Welke kleurquote:Op donderdag 20 mei 2021 22:20 schreef Tinos85 het volgende:
Eindelijk maar eens m'n iPad Mini 2 vervangen![]()
Ipad Air komt morgen binnen als het goed is
Toffe kleur jaquote:Op donderdag 20 mei 2021 22:54 schreef Tinos85 het volgende:
Ben voor de blauwe gegaan. Goud, groen en grijs vielen al snel af en blauw ipv zilver is weer eens wat anders.
Die combo is wel heel tof, maar je kan dat altijd nog op een later moment doen.quote:Op donderdag 20 mei 2021 23:39 schreef Tinos85 het volgende:
Ik zit nu nog in dubio over het Magic Keyboard. Even mee gespeeld en het is wel fijn![]()
Maar ga ik er echt veel gebruik van maken is dan weer de vraag
Veel plezierquote:Op vrijdag 21 mei 2021 07:06 schreef Anne het volgende:
Mijn iPad Pro wordt vandaag bezorgd.
En dan heb ik gewoon een lang weekend meteen met mijn nieuwe baby. #zinin
Prachtig ding en beter dan mijn MacBookquote:Op zaterdag 22 mei 2021 11:27 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Waarom is je enthousiaste review ineens weg dan?
Yeeeyy!quote:Op maandag 24 mei 2021 19:23 schreef zakjapannertje het volgende:
Apple heeft iOS 14.6 uitgebracht nu trouwens, net op tijd voor Pinksteren.
De iPad wordt door Apple nog steeds als een persoonlijk device gezien, waardoor er geen profielen aangemaakt kunnen worden voor meerdere gebruikers (behalve bij gebruik op scholen).quote:Op dinsdag 25 mei 2021 23:11 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Even een vraagje. Ik ben op m’n iPad (pro) ingelogd met mijn Apple ID. De iPad wordt voornamelijk gebruikt door m’n zoon voor spelletjes en video’s.
Nu zijn al mijn persoonlijke dingen ook te zien op de iPad. Logisch wel, maar niet fijn. Ik wil bijvoorbeeld niet dat al mijn foto’s zichtbaar zijn daar. Kan ik dat ergens uitschakelen?
Ik werk al een tijd niet meer met Citrix, maar ik dacht dat je als je in de Citrix omgeving zit ook iets met de toetsenbordinstellingen kan doen. Ik dacht in het menu van Citrix zelf.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 21:19 schreef Federer-fan het volgende:
Vandaag had ik een ingewikkeld Apple-gerelateerd probleem. Niemand kon helpen (diverse helpdeskmedewerkers van mijn werk en Apple Support (eerste en tweede lijn) en veel gegoogeld. Ik heb een iMac. Via een website kan ik met Citrix inloggen op mijn werk, wat een Windows-omgeving is. Het probleem is dat mijn toetsenbord (draadloos, met Bluetooth) het in de Citrixomgeving opeens niet meer deed. Erbuiten wel, maar in Citrix niet. Uiteindelijk kwam ik erachter dat ik wel kon typen als ik de Shift-toets ingedrukt heidl, maar dat zijn dan du alleen maar hoofdletters en speciale tekens. Heeft iemand enig idee hoe ik kan zorgen dat ik mijn toetsenbord weer kan gebruiken in Citrix?
VS hè.quote:Op maandag 7 juni 2021 19:13 schreef Pino112 het volgende:
Al deze iMessage-troep terwijl minstens driekwart van Nederland daar echt niks van gebruikt.
WhatsApped.
Dat FaceTime en iMessage-gegeil is zo Amerikaansquote:Op maandag 7 juni 2021 19:13 schreef Pino112 het volgende:
Al deze iMessage-troep terwijl minstens driekwart van Nederland daar echt niks van gebruikt.
WhatsApped.
Raar dat ze zich daar zo op richten.quote:Op maandag 7 juni 2021 19:14 schreef DKUp het volgende:
[..]
Dat FaceTime en iMessage-gegeil is zo Amerikaans
Eensquote:Op maandag 7 juni 2021 19:16 schreef Scrummie het volgende:
Maar dit is wel verschrikkelijk saai tot nu toe.
Pre-2020 zat ik echt wekenlang naar de keynote van WWDC uit te kijken, maar dat is wel een beetje voorbij
Is het toch 'd'r onder' geworden.quote:Op maandag 7 juni 2021 19:16 schreef Qunix het volgende:
[..]
Eens
Je merkt ook dat het hier bij keynotes nog steeds rustig is, dus misschien is Apple wel over zijn top heen.
Hopelijk komt er iets van de magie terug als ze weer normale keynotes kunnen doen.quote:Op maandag 7 juni 2021 19:16 schreef Qunix het volgende:
[..]
Eens
Je merkt ook dat het hier bij keynotes nog steeds rustig is, dus misschien is Apple wel over zijn top heen.
Voel je je buitengesloten?quote:
Werkt alleen met een M1 chip.quote:Op maandag 7 juni 2021 19:21 schreef DKUp het volgende:
Dit is heel tof, maar zal zeker niet in Nederland werken.
Life text
True, dat heeft er ook wel een beetje mee te maken natuurlijk.quote:Op maandag 7 juni 2021 19:23 schreef HeatWave het volgende:
Ach ja, de hele techwereld staat een beetje stil lijkt het. Niet dat er geen verbeterde/snellere versies van dingen uitkomen, het is allemaal niet meer zo wereldschokkend.
Waar ik voorheen elk jaar wel van CPU/GPU/mobiel wisselde heb ik nu al weer een hele tijd mijn huidige setup en telefoon.
Er zal uiteraard wel weer eens wat nieuws komen dat ik echt moet hebbenquote:Op maandag 7 juni 2021 19:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
True, dat heeft er ook wel een beetje mee te maken natuurlijk.
AR/MR brilletjes/lenzen is het wachten op.
Heb je al bingo?quote:
Iphone draait niet op mojave...........quote:Op maandag 7 juni 2021 19:31 schreef Aether het volgende:
Ik heb liever dat ze de battery drain die sinds Mojave aanwezig is aandacht geven
In maart waren ze hier al bezig.quote:Op maandag 7 juni 2021 19:32 schreef Scrummie het volgende:
Maps vind ik dan ook wel weer leuk. De Apple streetview auto's rijden deze maanden door NL.
Eindelijkquote:Op maandag 7 juni 2021 19:35 schreef Zipportal het volgende:
[..]
QuickPath wel in het Nederlands stond erbij.
Het altijd erg lelijke Apple moet daar een jaar overdoen om het te releasen. Had prima in een 14.x versie gekund.quote:Op maandag 7 juni 2021 19:42 schreef DKUp het volgende:
Dit is toch gewoon alles wat op de iOS 14 al mogelijk was op een iPhone…
Dit is een domme post.quote:Op maandag 7 juni 2021 19:45 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Het altijd erg lelijke Apple moet daar een jaar overdoen om het te releasen. Had prima in een 14.x versie gekund.
Ik had het meer over dat bijna alles uit iOS een jaar later uitkomt op iPadOS.quote:Op maandag 7 juni 2021 19:45 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Het altijd erg lelijke Apple moet daar een jaar overdoen om het te releasen. Had prima in een 14.x versie gekund.
Jaquote:Op maandag 7 juni 2021 20:31 schreef Scrummie het volgende:
Tab groups.. dus eigenlijk gegroepeerde bookmarks?
Zit al jaaaaren in Firefox.quote:Op maandag 7 juni 2021 20:31 schreef Scrummie het volgende:
Tab groups.. dus eigenlijk gegroepeerde bookmarks?
Accu gaat 34 dagen mee.quote:Op maandag 7 juni 2021 20:44 schreef kree het volgende:
Wat waren de hoogtepunten over ipados eigenlijk?
Dit jaquote:Op maandag 7 juni 2021 20:47 schreef Qunix het volgende:
Dit was echt tergend...
De Weather app en dat delen van dingen tussen apparaten met een muis vond ik leuk.
Nou mijn MacBook Pro uit 2017 laat ik doorgaan tot er geen nieuwe grote update komtquote:Op maandag 7 juni 2021 21:21 schreef Aether het volgende:
macOS Monterey
* iMac - Late 2015 and later
* iMac Pro - 2017 and later
* MacBook Air - Early 2015 and later
* MacBook Pro - Early 2015 and later
* Mac Pro - Late 2013 and later
* Mac mini - Late 2014 and later
* MacBook - Early 2016 and later
Dat geven ze.quote:Op maandag 7 juni 2021 19:31 schreef Aether het volgende:
Ik heb liever dat ze de battery drain die sinds Mojave aanwezig is aandacht geven
https://www.apple.com/macos/monterey-preview/features/quote:Low Power Mode
Reduces system clock speed and display brightness to extend battery life.10
quote:Op vrijdag 21 mei 2021 07:06 schreef Anne het volgende:
Mijn iPad Pro wordt vandaag bezorgd.
En dan heb ik gewoon een lang weekend meteen met mijn nieuwe baby. #zinin
Mag ik vragen welke hoes en screenprotector jullie gekocht hebben en of jullie Care+ erbij genomen hebben? Heb zojuist een Pro 11 128GB 2021 gekocht om mijn oude Pro 9,7 128GB 2016 te vervangen.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 10:39 schreef DKUp het volgende:
Ik zie nog geen optie staan om een iPad Pro op te halen in de Apple Store, ik moet zeker nog wachten op vanmiddag of volgende week....
Ik denk dat ik ga voor;
-iPad Pro 12,9 inch M1 Grijs 256GB
-Magic Keyboard Zwart
-Apple Pencil 2e Generatie
Ik denk dat de witte Magic Keyboard er snel niet meer uit ziet, hoewel ik een zilveren iPad met wit toetsenbord ook wel iets vind hebben.
Apple Magic Keyboard en Apple Care genomen. Apple Smart Folio Case is ook wel tof en een stuk lichter dan het toetsenbord. Geen screenprotector, daar walg ik vanquote:Op dinsdag 8 juni 2021 15:31 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
[..]
Mag ik vragen welke hoes en screenprotector jullie gekocht hebben en of jullie Care+ erbij genomen hebben? Heb zojuist een Pro 11 128GB 2021 gekocht om mijn oude Pro 9,7 128GB 2016 te vervangen.
Er was/is nog niet zoveel beschikbaar, dus ik heb deze simpele (let op 12,9 inch dus) genomen van mijn favoriete hoesjes-shop:quote:Op dinsdag 8 juni 2021 15:31 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
[..]
Mag ik vragen welke hoes en screenprotector jullie gekocht hebben en of jullie Care+ erbij genomen hebben? Heb zojuist een Pro 11 128GB 2021 gekocht om mijn oude Pro 9,7 128GB 2016 te vervangen.
https://www.theverge.com/(...)lus-se-compatibilityquote:The iPhone 6S will turn six years old this September, an eternity in phone years. If you've managed to hold onto one this long, then Apple has some good news for you -- your phone will be eligible for the iOS 15 upgrade when it arrives for the public this fall. The iPhone 6S, 6S Plus, and first-generation iPhone SE, which all shipped with iOS 9, will be among the oldest devices to receive the OS update.
Behalve de nieuwigheid, welke verbeteringen zou je van harte toejuichen? De battery gaat iets langer mee, de camera is een stuk beter en is hij iets sneller maar verder....?quote:Op donderdag 10 juni 2021 20:38 schreef snoesje45 het volgende:
Ik heb vanaf dag 1 dat hij uitkwam nog steeds mijn iPhone X, ineens heb ik het in mijn hoofd gekregen om eens een nieuwe te gaan halen. (totaal niet nodig, batterij gaat ook nog steeds prima mee voor mij)
Zouden jullie adviseren om even te wachten op de nieuwe, of gewoon de 12 pro (blauw) halen??
Mensen die recent nog voor dezelfde keuze stonden?
XR zwart naar 12 Pro blauw gegaan, mooie update maar ik had geen OLED-scherm.quote:Op donderdag 10 juni 2021 20:38 schreef snoesje45 het volgende:
Ik heb vanaf dag 1 dat hij uitkwam nog steeds mijn iPhone X, ineens heb ik het in mijn hoofd gekregen om eens een nieuwe te gaan halen. (totaal niet nodig, batterij gaat ook nog steeds prima mee voor mij)
Zouden jullie adviseren om even te wachten op de nieuwe, of gewoon de 12 pro (blauw) halen??
Met september practisch voor de deur zou ik dat alleen doen als ik geld wil verbranden.quote:Op donderdag 10 juni 2021 20:38 schreef snoesje45 het volgende:
Niemand met inbreng?quote:Op zaterdag 12 juni 2021 16:13 schreef SolidasRock het volgende:
Wie van jullie doet aan powerladen? Dat je je iPhone/iPad met een veel sterkere oplader oplaadt dan fabrieksaf geleverd is? Voor de iPhone gebruik ik al langer de Anker 18w(x2) oplader en daarmee laadde ik ook de iPad Pro 9,7 op.
De 3 meter lange USBC is besteld maar ik twijfel of ik het bij de geleverde 20W hou of een sterkere ga nemen. Theoritisch krijgt hij de kans elke avond op te laden en de iPhone laad ik tegenwoordig draadloos op in zowel auto als op nachtkastje.
Ik gebruik een Apple 18 watt usb- c oplader. Werkt als een malle voor mijn iPhone 12 mini en mijn iPad mini 5.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 16:13 schreef SolidasRock het volgende:
Wie van jullie doet aan powerladen? Dat je je iPhone/iPad met een veel sterkere oplader oplaadt dan fabrieksaf geleverd is? Voor de iPhone gebruik ik al langer de Anker 18w(x2) oplader en daarmee laadde ik ook de iPad Pro 9,7 op.
De 3 meter lange USBC is besteld maar ik twijfel of ik het bij de geleverde 20W hou of een sterkere ga nemen. Theoritisch krijgt hij de kans elke avond op te laden en de iPhone laad ik tegenwoordig draadloos op in zowel auto als op nachtkastje.
Ik lees net dat er bij de iPhone 12 (mini) geen opladers meer geleverd word. Wat een armoe. Heb je dus zelf los moeten kopen? Ik kreeg gelukkig bij mijn iPad Pro wel een 20w USBC oplader. De eerder genoemde 3 meter USBC 100w Anker komt vandaag binnen. Denk dat ik het maar bij die 20w hou ipv powerladen met een 100w wat volgens Apple prima gaat. Hij krijgt gemiddeld meer dan genoeg tijd om aan de lader te hangen.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 15:29 schreef Lief17 het volgende:
[..]
Ik gebruik een Apple 18 watt usb- c oplader. Werkt als een malle voor mijn iPhone 12 mini en mijn iPad mini 5.
Inderdaad zelf gekocht ja. Bij de iPad 2020 zat ook gewoon een oplader zag ik toen ik die laatst bestelde.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 15:52 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik lees net dat er bij de iPhone 12 (mini) geen opladers meer geleverd word. Wat een armoe. Heb je dus zelf los moeten kopen? Ik kreeg gelukkig bij mijn iPad Pro wel een 20w USBC oplader. De eerder genoemde 3 meter USBC 100w Anker komt vandaag binnen. Denk dat ik het maar bij die 20w hou ipv powerladen met een 100w wat volgens Apple prima gaat. Hij krijgt gemiddeld meer dan genoeg tijd om aan de lader te hangen.
Er komt echt een dag dat Apple de iPhones los in een bubbeltjeszakje gaat verkopen.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 18:37 schreef Lief17 het volgende:
[..]
Inderdaad zelf gekocht ja. Bij de iPad 2020 zat ook gewoon een oplader zag ik toen ik die laatst bestelde.
quote:Op dinsdag 15 juni 2021 18:51 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Er komt echt een dag dat Apple de iPhones los in een bubbeltjeszakje gaat verkopen.![]()
![]()
Vast al wel gecheckt, maar zie je iets vreemds in je activiteitenweergave?quote:Op donderdag 17 juni 2021 17:41 schreef DaMook het volgende:
Mijn MBP 2018 is de laatste week mega traag. Iemand enig idee hoe dit kan komen. Ik heb voor zover ik weet niets geinstalleerd.
Enige verandering is dat ik sinds een paar weken een extern scherm via hdmi aangesloten heb met een hdmi - usb-c converter van apple zelf.
Maar het begint nu zelfs onwerkbaar te worden en de fan blaast ook constant volle bak.
Uiteraardquote:Op donderdag 17 juni 2021 23:57 schreef Alcatranz. het volgende:
[..]
Vast al wel gecheckt, maar zie je iets vreemds in je activiteitenweergave?
FaceID > TouchIDquote:Op vrijdag 25 juni 2021 14:35 schreef Sarasi het volgende:
Toch overstag gegaan en ik ben nu de nieuwe eigenaar van een groene 12 mini.Wel nu al blij met m'n keuze - ik twijfelde tussen de SE 2020 en de 12 mini, en ik vind de 12 mini nu al groot voelen. De SE 2020 is nog een stapje groter, daar had ik spijt van gehad, denk ik. Ik kom van een 2016 SE, dus alles is groot in vergelijking daarmee, maar toch.
De twee iPhones zijn nu nog druk bezig met een data-transfer, en dan hoef ik straks eindelijk niet meer altijd 2 powerbanks mee te zeulen.
De groene kleur is ook echt supermooi, ik twijfelde nog tussen paars en groen, maar ik ben hier heel blij mee.
Ik was heel huiverig voor FaceID, maar het valt me reuze mee eigenlijk. Dat werkt verrassend goed.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 21:40 schreef PPL het volgende:
[..]
FaceID > TouchID
Gefeliciteerd en veel plezier gewenst.
Goede keuze en je gaat er vast veel plezier mee beleven. Mooi klein en krachtig toestelquote:Op vrijdag 25 juni 2021 14:35 schreef Sarasi het volgende:
Toch overstag gegaan en ik ben nu de nieuwe eigenaar van een groene 12 mini.Wel nu al blij met m'n keuze - ik twijfelde tussen de SE 2020 en de 12 mini, en ik vind de 12 mini nu al groot voelen. De SE 2020 is nog een stapje groter, daar had ik spijt van gehad, denk ik. Ik kom van een 2016 SE, dus alles is groot in vergelijking daarmee, maar toch.
De twee iPhones zijn nu nog druk bezig met een data-transfer, en dan hoef ik straks eindelijk niet meer altijd 2 powerbanks mee te zeulen.
De groene kleur is ook echt supermooi, ik twijfelde nog tussen paars en groen, maar ik ben hier heel blij mee.
Was je er nog achter gekomen hoe het kwam? Of nog steeds aan het klooien?quote:Op vrijdag 18 juni 2021 07:00 schreef DaMook het volgende:
[..]
Uiteraard.
Denk dat ik het probleem gevonden heb. Ik had een kastje ertussen zitten om geluid en beeld te scheiden (monitor heeft geen speakers). Die is er nu tussenuit en lijkt nu wel goed te blijven.
EDIT: dat is het dus niet. Zal kijken of ik nog een screenshot van de activity monitor kan plaatsen.
Nope, maar zonder extern scherm is ie weer gewoon normaal. Speakers zitten nu gewoon op de Headphone jack. Dus het zal toch het extra scherm zijn. Of toch de beeld/geluid splitter..quote:Op dinsdag 13 juli 2021 23:13 schreef Alcatranz. het volgende:
[..]
Was je er nog achter gekomen hoe het kwam? Of nog steeds aan het klooien?
Misschien Chrome of Firefox proberen? Anders is het over met de support.quote:Op woensdag 14 juli 2021 12:37 schreef WammesWaggel het volgende:
Er zijn sites die niet volledig werken op mijn iPhone 5C met iOs 10 en de meest recente versie van Safari.
Is daar iets aan te doen nog? Een instelling veranderen of een andere browser bijvoorbeeld?
Dit is mijn secundaire en tevens favoriete toestel.
Dacht ik al, de 5C is natuurlijk ook gewoon oud en krijgt al jaren geen support meer.quote:Op woensdag 14 juli 2021 19:46 schreef chibibo het volgende:
[..]
Zal waarschijnlijk weinig uitmaken, aangezien die dezelfde engine als Safari gebruiken.
Hangende toetsen komt heel veel voor, ondanks dat Apple zegt dat het om een klein percentage gaat.quote:Op woensdag 1 september 2021 22:11 schreef Autoscooter het volgende:
Zijn er hier toevallig users met een MacBook Pro model 2018 (incl. Touch Bar)?
Ik heb dat ding nu bijna drie jaar, maar ik word. echt helemaal krankjorum van dat vlindertoetsenbord. Weet. iemand misschien of er vanuit apple een productiefout is aangegeven? Constant slaat het toetsenbord andere letters aan. Het is dat deze post wordt ge auto-corrigeerd. maar mijn toetsenbord typt constant puntjes, dubbele letters of doet anderszins volledig op eigen houtje allerlei dingen, behalve wat ik daadwerkelijk typ.
Vind het eigenlijk onacceptabel voor een laptop in deze prijsklasse.
Ik heb vooral dat sommige letters dubbel komen en als ik een spatie doe idd een puntje. Maar ook weer niet constant, maar af en toe.quote:Op woensdag 1 september 2021 22:11 schreef Autoscooter het volgende:
Zijn er hier toevallig users met een MacBook Pro model 2018 (incl. Touch Bar)?
Ik heb dat ding nu bijna drie jaar, maar ik word. echt helemaal krankjorum van dat vlindertoetsenbord. Weet. iemand misschien of er vanuit apple een productiefout is aangegeven? Constant slaat het toetsenbord andere letters aan. Het is dat deze post wordt ge auto-corrigeerd. maar mijn toetsenbord typt constant puntjes, dubbele letters of doet anderszins volledig op eigen houtje allerlei dingen, behalve wat ik daadwerkelijk typ.
Vind het eigenlijk onacceptabel voor een laptop in deze prijsklasse.
Mooie reden om misschien maar over te stappen naar ASN?quote:Op woensdag 8 september 2021 15:38 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
Apple Pay
https://www.macrumors.com(...)k-apple-pay-support/
Verloren?? Epic heeft slechts op 1 punt gewonnen de rest is verloren plus ze moeten schadevergoeding betalen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 19:39 schreef bianconeri het volgende:
Apple heeft de rechtszaak tegen Epic verloren, zoals was te verwachten.
Daar gaat het geld van die geldwolven![]()
![]()
Ondergang van Apple? Laten we het hopen.
Of misschien gaan ze nou eindelijk eens kwalitatief goede dingen maken voor normale prijzen.
Ipv overal geld proberen te stelen en veel te veel geld vragen voor kwalitatief veel minder spul.
Ach het is Bianconeri, lekker laten gaan ouwe reus.quote:Op vrijdag 10 september 2021 20:46 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Verloren?? Epic heeft slechts op 1 punt gewonnen de rest is verloren plus ze moeten schadevergoeding betalen.
Hun belangrijkste punt is afgewezen.
Lol, een miljoen jaar laterquote:Op woensdag 8 september 2021 15:38 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
Apple Pay
https://www.macrumors.com(...)k-apple-pay-support/
Ik wacht nog wel een jaartje, volgende serie gaat waarschijnlijk een temperatuur metertje hebben. Maar goed, dan kan je eigenlijk altijd wel 'tot de volgende versie' wachtenquote:Op vrijdag 10 september 2021 21:20 schreef DKUp het volgende:
Ben wel benieuwd naar de Apple Watch Series 7, want een redesign en een iets groter scherm is wel interessant.
Helemaal als de huidige bandjes passen op het nieuwe model.
Ik ben van de X naar de 12 Pro Max gegaan, en dat was het waard, naar de 13 helemaal lijkt me.quote:Op maandag 13 september 2021 16:02 schreef SolidasRock het volgende:
Mijn iPhone X is nou 3 jaar oud, ben best wel toe aan een nieuwe toestel en hoop dat ze morgen een indrukwekkende iPhone laten zien.
Dat de accu, cpu, camera significant beter is is elk jaar zo. Hoop op iets interessants als combi FaceID en TouchID, dat zou fijn zijn. En of ze echt een budgetversie met even grote scherm als Pro gaan uitbrengen zodat ik niet meteen de hoofdprijs hoef te betalen als ik groter scherm wil.
Ik heb vorig jaar zitten te kijken naar 12 Pro Max maar was zelf niet onder de indruk en besloot nog 1 jaar langer te doen met mijn X.quote:Op maandag 13 september 2021 16:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik ben van de X naar de 12 Pro Max gegaan, en dat was het waard, naar de 13 helemaal lijkt me.
de verbeterde video vooral, en een goede verkoopprijs voor de Xquote:Op maandag 13 september 2021 16:37 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar zitten te kijken naar 12 Pro Max maar was zelf niet onder de indruk en besloot nog 1 jaar langer te doen met mijn X.![]()
Wat maakte de overstap waard voor jou? Wat was de beste verbeterpunt voor jou?
Voorspelling: geen. Macs worden doorgaans tijdens een eigen evenement in oktober gepresenteerd.quote:Op maandag 13 september 2021 16:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vraag me af welke Mac's men gaat presenteren.
14" en 16" macbook met M1x of M2x?
de huidige lineup binnenkort naar de M2 ipv de M1
Een 30" iMac/iMac Pro?
Een workstation?
voorspelling
Waarschijnlijk geen Macs.quote:Op maandag 13 september 2021 16:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vraag me af welke Mac's men gaat presenteren.
Er zit wel vaker vertraging in, ook afhankelijk van het model Mac. Zou de komende twee dagen af en toe opnieuw controleren.quote:Op maandag 13 september 2021 22:52 schreef Guppy het volgende:
Hi all,
Ik heb een vraagje. Als ik op m'n Macbook kijk bij de software-updates, dan zie ik dat ik macOS Big Sur 11.4. M'n Macbook beweert dat alles up to date is, maar dat is natuurlijk niet zo, vandaag is kennelijk 11.6 gereleased...
Als ik naar de App Store ga, zie ik daar wel 11.5.2 staan. Kan ik die gewoon downloaden? Want via het gewone venster kom ik niet veel verder...
Dank je wel voor je reactie. Ik verwacht ook niet direct 11.6 te zien, maar ik vind het zo gek dat ik kennelijk nog steeds 11.4 heb, en niet ge-update ben naar 11.5.2… terwijl ik toch automatische updates aan heb staan.quote:Op dinsdag 14 september 2021 07:55 schreef Aether het volgende:
[..]
Er zit wel vaker vertraging in, ook afhankelijk van het model Mac. Zou de komende twee dagen af en toe opnieuw controleren.
Dat is wel apart. Wat heb je ingesteld via de knop "Geavanceerd" die rechts van de checkbox in Software Updates staat?quote:Op dinsdag 14 september 2021 08:00 schreef Guppy het volgende:
[..]
Dank je wel voor je reactie. Ik verwacht ook niet direct 11.6 te zien, maar ik vind het zo gek dat ik kennelijk nog steeds 11.4 heb, en niet ge-update ben naar 11.5.2… terwijl ik toch automatische updates aan heb staan.
Het betreft een MacBook Pro van maart 2021, M1
Alles stond daar aan, en heeft ook altijd gewerkt... heel gek. Máár ik kreeg vanmorgen toen ik opstarte wél 11.6 aangeboden. Die heb ik dus opgehaald en die ging er probleemloos doorheen!quote:Op dinsdag 14 september 2021 08:03 schreef Aether het volgende:
[..]
Dat is wel apart. Wat heb je ingesteld via de knop "Geavanceerd" die rechts van de checkbox in Software Updates staat?
Normaal staat "Check" en "Downloaden" aan maar niet installeren.
Ik neem aan dat je de Mac in de tussentijd opnieuw opgestart hebt (de laatste weken)?
Bij duurt het soms ook ff voordat ie updates uit zichzelf installeert, als ik lees dat er een update uit is, doe ik het manueel. Dito voor iPhone en iWatch.quote:Op dinsdag 14 september 2021 08:57 schreef Guppy het volgende:
[..]
Alles stond daar aan, en heeft ook altijd gewerkt... heel gek. Máár ik kreeg vanmorgen toen ik opstarte wél 11.6 aangeboden. Die heb ik dus opgehaald en die ging er probleemloos doorheen!
Zal het eens in de gaten houden als er weer een nieuwe update komt. Maar voor nu ben ik blij
Ik ben ook heel nieuwsgierig ondanks dat ik nu de iPhone 12 mini heb.quote:Op dinsdag 14 september 2021 09:47 schreef XL het volgende:
Gevaarlijk dagje vandaag! Meestal staat er minder geld op mijn rekening midden september. Kan duur worden vanavond!
Klopt inderdaad. Het "probleem" is dat ik het ook niet altijd hoor, dat er een update is... Zal er eens beter op lettenquote:Op dinsdag 14 september 2021 09:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Bij duurt het soms ook ff voordat ie updates uit zichzelf installeert, als ik lees dat er een update uit is, doe ik het manueel. Dito voor iPhone en iWatch.
Vrouw eigen he....quote:Op dinsdag 14 september 2021 10:06 schreef Lief17 het volgende:
[..]
Ik ben ook heel nieuwsgierig ondanks dat ik nu de iPhone 12 mini heb.
Je kan iCulture installeren en berichtgeving zo instellen dat ie alleen bij brekend nieuws een pushnotificatie weergeeft. Daar vallen oa alle Apple softwareupdates onder en ander belangrijk nieuws.quote:Op dinsdag 14 september 2021 15:32 schreef Guppy het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Het "probleem" is dat ik het ook niet altijd hoor, dat er een update is... Zal er eens beter op letten
Goeie!quote:Op dinsdag 14 september 2021 18:18 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Je kan iCulture installeren en berichtgeving zo instellen dat ie alleen bij brekend nieuws een pushnotificatie weergeeft. Daar vallen oa alle Apple softwareupdates onder en ander belangrijk nieuws.
Sulletje met de Apple Watch.quote:Op dinsdag 14 september 2021 19:01 schreef Pino112 het volgende:
Allemaal weer vrouwen en vreemde types zo natuurlijk
https://nl.wikipedia.org/wiki/America_(Limburg)quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |