quote:De artiesten worden aan het publiek voorgesteld door middel van beelden die in het eigen land zijn opgenomen. “Deze beelden laten we zien op het raamwerk van een zogenaamd Tiny House. Dat huisje bouwen we steeds op een andere plek in Nederland op en passen we aan de artiest aan, zodat we ze goed leren kennen,” vertelt Head of Show Gerben Bakker.
“Het huis staat als thema centraal, juist omdat onze woonkamers nog nooit zo belangrijk waren als dit jaar. En tegelijkertijd stellen hiermee ons huis open naar de rest van de wereld. En voor deze Tiny Houses zijn we op zoek naar unieke stukjes Nederland; de mooiste en meest bijzondere plekken van ons land die we op een spectaculaire manier in beeld kunnen brengen.”
Tuurlijk! https://www.google.com/ma(...).818120100000014&z=8quote:Op zondag 25 april 2021 12:09 schreef Greys het volgende:
@:molloot200 ik wil de openingspost even updaten in dit nieuwe deel want die was heel erg achterhaald inmiddels. Ik zit mobiel dus kan je me even helpen aan de link naar je kaart ajb? Dan kan ie in de OP!
Dankjewel, hij staat erin!quote:Op zondag 25 april 2021 12:11 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Tuurlijk! https://www.google.com/ma(...).818120100000014&z=8
quote:
Zat gisteren ook nog een beetje rond te kijken, misschien toch echt veel 's nachts, maar knap is het wel.quote:Op zondag 25 april 2021 12:21 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik struin af en toe ook even Twitter door of er niet wat meer gespot zijn, maar blijkbaar niet. Wellicht dan toch een deel ook op echt besloten locaties geschoten?
In Amsterdam wordt zo vaak iets gefilmd, daar kijken mensen er niet eens van op. Ik kan me ook niet voorstellen dat er niks gefilmd is. Misschien stond er een huisje op de voormalige Shell Toren, met uitzicht op het centraal station waarop groot de letters Amsterdam staan. En een drone die over de grachten aan komt vliegen naar dat huisje?quote:Op zondag 25 april 2021 12:38 schreef Em31 het volgende:
[..]
Zat gisteren ook nog een beetje rond te kijken, misschien toch echt veel 's nachts, maar knap is het wel.Bijv. ook niets gespot in Amsterdam verder. En in andere provincies heb je juist dat dit soort dingen wel snel in regionaal nieuws langskomt, maar op Zeeland na is dat niet gebeurd.
Ik bedenk me nu ineens dat ze natuurlijk op het Museumplein stonden en daarnaast nog op Schipholquote:Op zondag 25 april 2021 13:15 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
In Amsterdam wordt zo vaak iets gefilmd, daar kijken mensen er niet eens van op. Ik ken me ook niet voorstellen dat er niks gefilmd is. Misschien stond er een huisje op de voormalige Shell Toren, met uitzicht op het centraal station waarop groot de letters Amsterdam staan. En een drone die over de grachten aan komt vliegen naar dat huisje?
Het zou wel goed zijn als ze niet te veel in Amsterdam blijven hangen inderdaadquote:Op zondag 25 april 2021 13:20 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik bedenk me nu ineens dat ze natuurlijk op het Museumplein stonden en daarnaast nog op Schipholdus dat zal 'm ook wel zijn voor Amsterdam.
Ja, die zijn op de kaart nog enigszins ondervertegenwoordigd, maar wie weet zijn ze daar gewoon niet gesnapt.quote:Op zondag 25 april 2021 13:25 schreef molloot200 het volgende:
In ieder geval hebben Drenthe en Groningen als enige nog geen bevestigde postcards. Nu gok ik dat alle provincies wel minstens één postcard hebben dus die zullen ook nog wel komen
Ik denk het ook, vanaf de Hoge Brug heb je ook beter zicht op de Sint-Servaasbasiliek, Sint Janskerk en OLV Basiliek. Kan me voorstellen dat ze daar ook met een droneshot op focusen, deze kwamen ook vaak voor in de 'Maastricht vs Rotterdam' teasers.quote:Op zondag 25 april 2021 12:32 schreef Fred_B het volgende:
Het kan zijn in Maastricht dat je van de hoge brug beter uitzicht hebt op de lage brug, waardoor dat een handiger uitgangspunt was. Als je in het shot alleen de reling van die hoge brug ziet, boeit het immers niet of die brug zelf niet mooi is.
quote:Op vrijdag 16 april 2021 21:33 schreef Em31 het volgende:
Deze in Groningen zou ook nog kunnen
[ afbeelding ]
Bourtangequote:Op zaterdag 1 mei 2021 15:34 schreef koffieleuk het volgende:
@:molloot200 We hebben een locatie in Groningen! In het artikel wordt bevestigd dat het inderdaad om de postcard gaat.
[ twitter ]
Yes, bedankt voor het taggen! Staat in de kaart. Daarmee maakt het Drenthe als enige provincie nog zonder bevestigde postcardquote:Op zaterdag 1 mei 2021 15:34 schreef koffieleuk het volgende:
@:molloot200 We hebben een locatie in Groningen! In het artikel wordt bevestigd dat het inderdaad om de postcard gaat.
[ twitter ]
Dit is niet ok.quote:Op zaterdag 1 mei 2021 19:44 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Yes, bedankt voor het taggen! Staat in de kaart. Daarmee maakt het Drenthe als enige provincie nog zonder bevestigde postcard
Ik denk dat elk item ook in een van de “normale” postcards is gebruikt!quote:Op donderdag 6 mei 2021 15:17 schreef koffieleuk het volgende:
Denk niet dat dit huisje voor een postcard is gebruikt maar wel leuk om de items van de deelnemers te raden
[ twitter ]
Nice. Leent zich voor prachtige shots.quote:Op zaterdag 1 mei 2021 15:34 schreef koffieleuk het volgende:
[ twitter ]
Daar zijn Cee en Greys straks voorquote:Op donderdag 6 mei 2021 17:19 schreef Em31 het volgende:
Jammer dat ze geen locaties meer bekend hebben gemaakt, ben zo benieuwd waar ze allemaal zijn geweest.
Er zitten heel duidelijke tussen: een fashionmagazine met de naam Tusse, een ukelele en een foto met Barbara en Voila.quote:Op donderdag 6 mei 2021 15:17 schreef koffieleuk het volgende:
Denk niet dat dit huisje voor een postcard is gebruikt maar wel leuk om de items van de deelnemers te raden
[ twitter ]
En Mad About You, een grote hit van Hooverphonicquote:Op donderdag 6 mei 2021 17:44 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Er zitten heel duidelijke tussen: een fashionmagazine met de naam Tusse, een ukelele en een foto met Barbara en Voila.
Je hebt het dan waarschijnlijk verkeerd begrepen.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 01:47 schreef Japepk het volgende:
Uit de bijlage van het AD vandaag begreep ik dat alles is opgenomen op bijzondere Rotterdamse plekken
Ik dacht zelf misschien nog het Binnenhof, maar Zuid-Holland heeft er al 5. Kan me niet voorstellen dat ze mensen oproepen om locaties te sturen ze dan bij een paar provincies maar 1 locatie hebben.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 00:23 schreef ReizigerZonderDoel het volgende:
Het (de postcards) blijft toch een leuk onderwerp om nog een beetje langer over te speculeren, vind ik.
Ik heb zelf nog wel een aantal andere plaatsen in mijn hoofd, waarvan ik denk dat daar ook best wel eens een postcard gefilmd zou kunnen zijn. Locaties die nog wel goed zouden passen op het lijstje dat tot dusver al bekend geworden was. Voor alle locaties in mijn bericht geldt dat ik (nog) geen concrete aanwijzingen heb om de geloven dat er ook daadwerkelijk opnamen gemaakt zijn(!!)
- de Oostvaardersplassen;
- het betonnen gebouw Radio Kootwijk (gebouw A) zoals bijvoorbeeld ook te zien in deze video - het Cruquiusgemaal;
- het Vredespaleis zoals bijvoorbeeld te zien in deze video - ergens langs de Maas of Waal, maar dan totaal buiten het verstedelijkt gebied;
- nog een video in Amsterdam, maar dan met de grachtengordel - Ik kan mij heel erg goed voorstellen dat daarvoor ook gekozen is naast het Museumplein -
- een locatie in Hilversum (bij het gebouw van het Instituut voor Beeld en Geluid? Of zullen ze dat gewoon gebruiken als achtergrond voor de Nederlandse puntengever?);
- een van de Friese steden.
Waar heb je deze info vandaan?quote:Op dinsdag 11 mei 2021 13:53 schreef H_T het volgende:
Als het al bekend was heb ik het gemist, dus post ik het gewoon
-Er is een postcard opgenomen bij hunebedden, wat de kans op Drenthe aanzienlijk maakt
-Jeangu's postcard is als eerste opgenomen, bij de vuurtoren in Ouddorp
-Bij de postcards worden de artiesten als hologram in het tiny house geprojecteerd. Hoe ze dat precies bedoelen weet ik ook niet
-Schiermonnikoog is ook genoemd als locatie voor een postcard
-Vincent Bueno had in 2020 al een postcard opgenomen op een schaatsbaan. Hij komt het tiny house uit 'schaatsen' dat in het winterse Friesland neer is gezet
-De postcards zijn gefilmd met Edelkrone-camera's
-Het idee voor 2020 was 'om op de ogen van de artiest te openen en daar met een robotcamera overheen te vliegen', dus Open up met de ogen van de artiesten
Vaktijdschriftquote:
Zie het als een soort AR/greenscreen techniek. In Nederland is het tinyhouse op een locatie geplaatst en daar zijn opnames van gemaakt. De artiest heeft in het gastland in een studio vervolgens een opname gemaakt van iets wat bij de locatie past. Zo heeft een artiest (weet ff niet meer wie) een bal weggetrapt. Die beelden worden gebruikt bij opnames in het sparta stadion bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 13:53 schreef H_T het volgende:
-Bij de postcards worden de artiesten als hologram in het tiny house geprojecteerd. Hoe ze dat precies bedoelen weet ik ook niet
Montaigne hoort bij Spartaquote:Op dinsdag 11 mei 2021 15:33 schreef Japepk het volgende:
[..]
Zie het als een soort AR/greenscreen techniek. In Nederland is het tinyhouse op een locatie geplaatst en daar zijn opnames van gemaakt. De artiest heeft in het gastland in een studio vervolgens een opname gemaakt van iets wat bij de locatie past. Zo heeft een artiest (weet ff niet meer wie) een bal weggetrapt. Die beelden worden gebruikt bij opnames in het sparta stadion bijvoorbeeld.
We hebben dus al zeker The Roop met CS Rotterdamquote:Op woensdag 12 mei 2021 10:01 schreef Greys het volgende:
CS Rotterdam postcard zagen we stiekem op schermpje. Probeer er een aantal te vangen voor je haha! Litouwen heeft deze dus @:molloot200
quote:Op woensdag 12 mei 2021 10:26 schreef Greys het volgende:
Marker Wadden postcard Slovenië, met een poes.
quote:Op woensdag 12 mei 2021 11:19 schreef Greys het volgende:
Museumplein postcard Zweden voor @:molloot200
Postcard Rusland niet kunnen zien.
quote:Op woensdag 12 mei 2021 13:06 schreef Greys het volgende:
Eext Drenthe postcard noord Macedonië @:molloot200
quote:Op woensdag 12 mei 2021 13:30 schreef Greys het volgende:
Amsterdam het IJ postcard Ierland @:molloot200
quote:Op donderdag 13 mei 2021 10:07 schreef Greys het volgende:
Postcard Malta is Vlissingen strand paarden etc
quote:
quote:Op donderdag 13 mei 2021 10:57 schreef Cee het volgende:
Hij zet een helm op stapt het huisje uit en gaat er in een raceauto vandoor.
quote:Op donderdag 13 mei 2021 10:59 schreef Cee het volgende:
Hij zet ook een clownsneus op.
In het huisje dan niet nu.
quote:Op donderdag 13 mei 2021 11:05 schreef Cee het volgende:
[..]
Je ziet hem met de helm op naar buiten stappen en dan een shot van boven van het huisje waar een auto wegrijdt dus dat is hem dan niet echt. Maar inderdaad het is op het circuit!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |