Iedereen doet mee aan de puntentelling 
 De DTS-regels staan in de OP in een spoiler. Regels en afspraken die niet in de OP staan gelden niet. 
 Voor elke minuut tussen de LAPO en de OP krijg je ook gewoon een punt
 Geldige Top 20 scores worden hieronder automatisch geupdate door MonitorSPOILER: Top 50Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Monitor post op vaste tijden de totale scorelijst in het lopende topic. Dit rond 02:30 - 07:30 - 14:30 en 21:30 uur.
Een seizoen bestaat uit 1 maand en begint vanaf de 1ste post op de 1ste dag van de maand. Nadat een seizoen voltooid is worden de scores weer op nul gezet.SPOILER: Ode aan MarkOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Markdeajaxfan topicOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Winnaars van afgelopen seizoenen:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DTS RegelsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Winnaar MaartOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Maak van de moeilijkste weg een mooi wandelpad.![]()
coronadebat maakt me depri, dan maar weer belgen moppen tappen kijken
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!![]()
heb het uitgezet geen zin meer inquote:Op donderdag 22 april 2021 20:37 schreef Maanvis het volgende:
coronadebat maakt me depri, dan maar weer belgen moppen tappen kijken
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust![]()
Dat valt reuze mee vind ikquote:Op donderdag 22 april 2021 20:38 schreef hemarookworst het volgende:
Van volkoren knackebrod ga je goed schijtenWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P![]()
je bent een toppertjequote:![]()
![]()
Een losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
Ontbijtje voor morgen 😉quote:Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Het bericht dat je wilde plaatsen:Tis ook niet snel goedquote:Op donderdag 22 april 2021 20:36 schreef greysbones het volgende: [..] hardtstyle mag ook en jaren 80
![]()
![]()
![]()
maar waarom zouden we die moeten kijken dan??quote:Op donderdag 22 april 2021 20:39 schreef mario390 het volgende:
dat wat ik schrijv
zo heten de videoclips
de rumpa lekkenEen losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
Synchroonfappen als een FOK!-Borg.quote:Op donderdag 22 april 2021 20:40 schreef greysbones het volgende:
[..]
maar waarom zouden we die moeten kijken dan??I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta![]()
Picsquote:Op donderdag 22 april 2021 20:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
is net als jij een lekkere vrouw van in de 40![]()
![]()
Niemand kijkt dat niemand begrijpt het. Praat maar gezellig met ons mee jn het Nederlandsquote:Op donderdag 22 april 2021 20:39 schreef mario390 het volgende:
dat wat ik schrijv
zo heten de videoclips
de rumpa lekkenWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
hoe kom je er ook weer aanquote:Op donderdag 22 april 2021 20:39 schreef jerney het volgende:
Het bericht dat je wilde plaatsen:
[..]
Tis ook niet snel goed![]()
![]()
![]()
Een losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
Ja lekker of die smeerbare briequote:Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
zeg ik toch nietquote:Op donderdag 22 april 2021 20:40 schreef greysbones het volgende:
[..]
maar waarom zouden we die moeten kijken dan??![]()
maar waarom post je er dan over???quote:Een losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
soms he marioquote:
is het net of je op een andere planeet zitEen losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
Billy joel goodnight saigonquote:![]()
![]()
![]()
Faithless insomnia![]()
![]()
![]()
Coldplay![]()
![]()
Een losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
Dat zal het zijn 😛quote:Op donderdag 22 april 2021 20:42 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Dan eet je niet genoeg of de verkeerdeWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Ok je houdt dus vooral van jaren 90quote:Op donderdag 22 april 2021 20:45 schreef greysbones het volgende:
[..]
Billy joel goodnight saigon![]()
![]()
![]()
Faithless insomnia![]()
![]()
![]()
Coldplay![]()
![]()
![]()
![]()
Waarom doe je dit?quote:Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
gewone smeerkaas op een witte boterhamquote:
Een losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
Heb je die van brie wel eens geprobeerd. Is echt lekker hoorquote:Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
neuhhhhquote:Op donderdag 22 april 2021 20:46 schreef jerney het volgende:
[..]
Ok je houdt dus vooral van jaren 90
echt heel veel soorten en jaren..
als het maar niet teveel orgelachtige muziek is
en geen KIss ofzoEen losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
Ook lekker of chocopastaquote:Op donderdag 22 april 2021 20:46 schreef greysbones het volgende:
[..]
gewone smeerkaas op een witte boterham
Maak van de moeilijkste weg een mooi wandelpad.![]()
Volgens mij welquote:Op donderdag 22 april 2021 20:47 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Heb je die van brie wel eens geprobeerd. Is echt lekker hoorMaak van de moeilijkste weg een mooi wandelpad.![]()
tosti maken met chocopastaquote:
ok nu heb ik honger
Een losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
Ga je toch wat eten hahaquote:Op donderdag 22 april 2021 20:48 schreef greysbones het volgende:
[..]
tosti maken met chocopasta
ok nu heb ik honger
Als je hen niet leuk vindt, krijg je klapjesquote:Op donderdag 22 april 2021 20:48 schreef greysbones het volgende:
[..]
neuhhhh
echt heel veel soorten en jaren..
als het maar niet teveel orgelachtige muziek is
en geen KIss ofzo![]()
![]()
Tomaatje er op of een beetje sla. Lekkerrrrrrquote:Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
hmmm... ik denk er nog even over naquote:Een losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
Echt niet. Vieze praatjesquote:Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
ja the cure isquote:Op donderdag 22 april 2021 20:49 schreef jerney het volgende:
[..]
Als je hen niet leuk vindt, krijg je klapjes![]()
heb zoonlief onlangs verslaafd gemaakt aan yellow lemon tree van Fools garden![]()
Een losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
Das niet goed nu nog eten 🤣quote:Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Oh phewquote:Op donderdag 22 april 2021 20:51 schreef greysbones het volgende:
[..]
ja the cure is![]()
heb zoonlief onlangs verslaafd gemaakt aan yellow lemon tree van Fools garden![]()
Ook jaren 90
Die was wel sympathiek ja![]()
![]()
Mij vragen nietsquote:
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Vroeger was hij ook fan van Linkin park toen hij heel klein was.. nu vind hij het niet meer leukquote:Op donderdag 22 april 2021 20:52 schreef jerney het volgende:
[..]
Oh phew
Ook jaren 90
Die was wel sympathiek ja![]()
verder probeer ik hem aan zoveel mogelijk soorten muziek bloot te stellenEen losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
quote:Op donderdag 22 april 2021 20:49 schreef jerney het volgende:
[..]
Als je hen niet leuk vindt, krijg je klapjes![]()
![]()
Niet, ik eet 's avond nog wel wat. Soms nootjes of tomaat crackersquote:Maak van de moeilijkste weg een mooi wandelpad.![]()
Hey Shii 🖐🏻Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Je verbrand de calorieën niet s avonds. Voor de lijn is het niet goed zegt menquote:Op donderdag 22 april 2021 20:55 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Niet, ik eet 's avond nog wel wat. Soms nootjes of tomaat crackersWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Goedzo! Beetje openmindedness erin stampenquote:Op donderdag 22 april 2021 20:54 schreef greysbones het volgende:
[..]
Vroeger was hij ook fan van Linkin park toen hij heel klein was.. nu vind hij het niet meer leuk![]()
verder probeer ik hem aan zoveel mogelijk soorten muziek bloot te stellen![]()
![]()
Dat is waar denk ik, maar ik heb soms trek.. dus pak ik wat, maar beter gewoon fruit etenquote:Op donderdag 22 april 2021 20:56 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Je verbrand de calorieën niet s avonds. Voor de lijn is het niet goed zegt men
Stampen nog welWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
hij draait echt van alles en nog wat en af en toe dank ik wel eens waar haalt hij dit nu weer vandaanquote:Op donderdag 22 april 2021 20:57 schreef jerney het volgende:
[..]
Goedzo! Beetje openmindedness erin stampen
Een losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
Had je nu al wat gehoord Jerney?Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Welke klantenservice?quote:Op donderdag 22 april 2021 20:58 schreef hemarookworst het volgende:
Zo dat was 20 min wachten met de klantenserviceMaak van de moeilijkste weg een mooi wandelpad.![]()
Goooodquote:Op donderdag 22 april 2021 20:58 schreef greysbones het volgende:
[..]
hij draait echt van alles en nog wat en af en toe dank ik wel eens waar haalt hij dit nu weer vandaanIt’s working
![]()
![]()
Zo dan. Dat duurde even.quote:Op donderdag 22 april 2021 20:58 schreef hemarookworst het volgende:
Zo dat was 20 min wachten met de klantenserviceWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Ah jaaaaa het was goed gegaan, ze heeft daarna lekker ontspannen in een warm badje en daarna kwam de beste sushi van Nederlandquote:![]()
![]()
Ja ik heb ondertussen m'n werk van komend jaar afquote:Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten![]()
Nu mogen katten in de avond niet meer naar buiten![]()
https://www.rtlnieuws.nl/(...)vogels-te-beschermenMaak van de moeilijkste weg een mooi wandelpad.![]()
😛 goed gedaan worstje.quote:Op donderdag 22 april 2021 21:00 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Ja ik heb ondertussen m'n werk van komend jaar afWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Hardcore!quote:Op donderdag 22 april 2021 20:54 schreef greysbones het volgende:
[..]
Vroeger was hij ook fan van Linkin park toen hij heel klein was.. nu vind hij het niet meer leuk![]()
verder probeer ik hem aan zoveel mogelijk soorten muziek bloot te stellen
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!![]()
Ah ok. Wees blij dat ze in de avond kon bellenquote:Maak van de moeilijkste weg een mooi wandelpad.![]()
Ja hadden we het van de week al over. Ik zei al laat ze maar helemaal binnen dan heeft niemand er last van 😂quote:Op donderdag 22 april 2021 21:01 schreef Mrsloveable het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)vogels-te-beschermenWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Moet de eerste kat nog tegen komen die een horloge om een poot heeftquote:Op donderdag 22 april 2021 21:01 schreef Mrsloveable het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)vogels-te-beschermen
Lijkt wel een fucking 1 april grapquote:Op donderdag 22 april 2021 21:01 schreef Mrsloveable het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)vogels-te-beschermen
Zonder wrijving geen glans![]()
Tijden veranderen 😛quote:Op donderdag 22 april 2021 21:02 schreef engine het volgende:
[..]
Moet de eerste kat nog tegen komen die een horloge om een poot heeftWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
ook dat komt langsquote:
Een losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
Huisdier... het ligt al in de naam. Luchten, aan de lijn, prima, verder thuis. Iedereen blij.quote:Op donderdag 22 april 2021 21:02 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja hadden we het van de week al over. Ik zei al laat ze maar helemaal binnen dan heeft niemand er last van 😂I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta![]()
laat ze dan eerst die ooievaars maar eens een beetje weghalen.. die vreten alle kuikens opquote:Op donderdag 22 april 2021 21:01 schreef Mrsloveable het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)vogels-te-beschermenEen losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
Tja daar heb je wel een punt.. maar de meeste katten zijn dat niet gewendquote:Op donderdag 22 april 2021 21:02 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja hadden we het van de week al over. Ik zei al laat ze maar helemaal binnen dan heeft niemand er last van 😂
Ik zou mijn kat niet naar buiten doen, als ik die hadMaak van de moeilijkste weg een mooi wandelpad.![]()
Hardcore wat? House of punk?quote:
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.![]()
Ik vind het wel fijn. Kan ik de kussens op mijn loungebank laten liggenquote:Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Non-binære huisdierenquote:
I'm surrounded by morons!
Gewoon zorgen dat het baasje daar om denktquote:Op donderdag 22 april 2021 21:02 schreef engine het volgende:
[..]
Moet de eerste kat nog tegen komen die een horloge om een poot heeft
Dat dus. Heb nooit gesnapt dat je de hond aangelijnd moet hebben en een kat nietquote:Op donderdag 22 april 2021 21:04 schreef Fogel het volgende:
[..]
Huisdier... het ligt al in de naam. Luchten, aan de lijn, prima, verder thuis. Iedereen blij.Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Ook avondklok voor ooievaarsquote:Op donderdag 22 april 2021 21:05 schreef greysbones het volgende:
[..]
laat ze dan eerst die ooievaars maar eens een beetje weghalen.. die vreten alle kuikens op
als alle katten binnen moeten blijven heb je binnen no time een muizen en ratten plaagquote:Op donderdag 22 april 2021 21:05 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Gewoon zorgen dat het baasje daar om denkt
Een losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
Mijn kat komt alleen op het dakterras, daar kan hij niet vanaf. In de tuin mag hij niet.quote:Op donderdag 22 april 2021 21:05 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Tja daar heb je wel een punt.. maar de meeste katten zijn dat niet gewend
Ik zou mijn kat niet naar buiten doen, als ik die hadZonder wrijving geen glans![]()
Katten hebben vaak een eigen meningquote:Op donderdag 22 april 2021 21:05 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Gewoon zorgen dat het baasje daar om denkt
die moeten dan een overdag klokquote:Een losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
Housequote:
Zijn er wel meer die hem binnen houden. Alleen de meeste doen dat nietquote:Op donderdag 22 april 2021 21:05 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Tja daar heb je wel een punt.. maar de meeste katten zijn dat niet gewend
Ik zou mijn kat niet naar buiten doen, als ik die hadWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
dansjes doen met Engiequote:![]()
![]()
Een losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
In de grote steden en boerderijen sowiesoquote:Op donderdag 22 april 2021 21:06 schreef greysbones het volgende:
[..]
als alle katten binnen moeten blijven heb je binnen no time een muizen en ratten plaagMaak van de moeilijkste weg een mooi wandelpad.![]()
overal ben ik bangquote:Op donderdag 22 april 2021 21:07 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
In de grote steden en boerderijen sowiesoEen losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
En zo hoort het. Hebben andere er ook geen last van.quote:Op donderdag 22 april 2021 21:06 schreef Haags het volgende:
[..]
Mijn kat komt alleen op het dakterras, daar kan hij niet vanaf. In de tuin mag hij niet.Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Jij hebt een kat?quote:Op donderdag 22 april 2021 21:06 schreef Haags het volgende:
[..]
Mijn kat komt alleen op het dakterras, daar kan hij niet vanaf. In de tuin mag hij niet.
Maar dat kan ook idd, komt ie toch nog buitenMaak van de moeilijkste weg een mooi wandelpad.![]()
Eigenwijze kattenquote:Op donderdag 22 april 2021 21:06 schreef engine het volgende:
[..]
Katten hebben vaak een eigen mening
Geofencehalsband eropquote:Op donderdag 22 april 2021 21:08 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Jij hebt een kat?
Maar dat kan ook idd, komt ie toch nog buiten
quote:Op donderdag 22 april 2021 21:08 schreef Dotteke het volgende:
[..]
En zo hoort het. Hebben andere er ook geen last van.Yup, ben dol op kattenquote:Op donderdag 22 april 2021 21:08 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Jij hebt een kat?
Maar dat kan ook idd, komt ie toch nog buiten
Zonder wrijving geen glans![]()
das zielig en mag ook niet meer.. je bedoelt met stroom?quote:Een losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
En dat is?quote:Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Ik weet niet eens of ze voor katten bestaan. Hier gebruiken ze het onder andere voor geiten. Scheelt een hoop hekken.quote:Op donderdag 22 april 2021 21:09 schreef greysbones het volgende:
[..]
das zielig en mag ook niet meer.. je bedoelt met stroom?I'm surrounded by morons!
bij de chinees krijg je het wel vaakquote:Een losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
Ervaring of onderbuik?quote:Op donderdag 22 april 2021 21:11 schreef greysbones het volgende:
[..]
bij de chinees krijg je het wel vaakUw ADH vitamine Worst
voor honden mag het niet meer in Nederland.. volgens mij voor geen 1 huisdier/dierquote:Op donderdag 22 april 2021 21:11 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik weet niet eens of ze voor katten bestaan. Hier gebruiken ze het onder andere voor geiten. Scheelt een hoop hekken.Een losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
Dat scheelt dan weer 😛quote:Op donderdag 22 april 2021 21:11 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik weet niet eens of ze voor katten bestaan. Hier gebruiken ze het onder andere voor geiten. Scheelt een hoop hekken.Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
All night longquote:![]()
![]()
Foei zeggen helpt ook niet.quote:En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
en smorgens vroeg de polonaisequote:![]()
![]()
Een losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
Thnxquote:Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Ik heb het nooit gezien en ik heb beetje ervaring achter de schermen van de Chineesquote:Uw ADH vitamine Worst
Mja, is een kat een huisdier als ie voornamelijk op andere plekken is dan thuis?quote:Op donderdag 22 april 2021 21:12 schreef greysbones het volgende:
[..]
voor honden mag het niet meer in Nederland.. volgens mij voor geen 1 huisdier/dierI'm surrounded by morons!
Die zijn toch meer van het hondenvlees? 🤔quote:Op donderdag 22 april 2021 21:11 schreef greysbones het volgende:
[..]
bij de chinees krijg je het wel vaakAnd those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.![]()
als jij het zegt.. geloof ik jequote:Op donderdag 22 april 2021 21:14 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Ik heb het nooit gezien en ik heb beetje ervaring achter de schermen van de ChineesEen losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
Yulin Dog Meat Festival...quote:Op donderdag 22 april 2021 21:14 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Die zijn toch meer van het hondenvlees? 🤔I'm surrounded by morons!
Exactemundoquote:And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.![]()
Zal ik een meet organiseren en dan hond en kat voor jullie serveren? Wel je hond en kat zelf meenemenUw ADH vitamine Worst
het is een dier dat wel eens thuis komt... dus tja dan is het een thuisdierquote:Op donderdag 22 april 2021 21:14 schreef Fogel het volgende:
[..]
Mja, is een kat een huisdier als ie voornamelijk op andere plekken is dan thuis?Een losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
quote:Op donderdag 22 april 2021 21:16 schreef hemarookworst het volgende:
Zal ik een meet organiseren en dan hond en kat voor jullie serveren? Wel je hond en kat zelf meenemen![]()
![]()
![]()
#ikdoenietmeermeequote:Op donderdag 22 april 2021 21:16 schreef hemarookworst het volgende:
Zal ik een meet organiseren en dan hond en kat voor jullie serveren? Wel je hond en kat zelf meenemenEen losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
Alle vogels die af en toe op mijn terras landen zijn mijn huisdierenquote:Op donderdag 22 april 2021 21:16 schreef greysbones het volgende:
[..]
het is een dier dat wel eens thuis komt... dus tja dan is het een thuisdier
Nodig Maurice de Hond maar uitquote:Op donderdag 22 april 2021 21:16 schreef hemarookworst het volgende:
Zal ik een meet organiseren en dan hond en kat voor jullie serveren? Wel je hond en kat zelf meenemenZonder wrijving geen glans![]()
quote:Op donderdag 22 april 2021 21:17 schreef Fogel het volgende:
[..]
Alle vogels die af en toe op mijn terras landen zijn mijn huisdieren![]()
![]()
Een losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
Glaasje spa rood 😛quote:Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Ik verwacht meer dat jij naar de meet komt en hem dan vastgebonden uit je kofferbak tovertquote:Uw ADH vitamine Worst
Zou niet durvenquote:Op donderdag 22 april 2021 21:18 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Ik verwacht meer dat jij naar de meet komt en hem dan vastgebonden uit je kofferbak tovertZonder wrijving geen glans![]()
Misschien heeft @m1st1g wel een tip hoe je het beste kan marinerenquote:Op donderdag 22 april 2021 21:16 schreef hemarookworst het volgende:
Zal ik een meet organiseren en dan hond en kat voor jullie serveren? Wel je hond en kat zelf meenemenUw ADH vitamine Worst
Kat met peren...quote:Op donderdag 22 april 2021 21:19 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Misschien heeft @:M1st1g wel een tip hoe je het beste kan marinerenI'm surrounded by morons!
Vind het wel echt jouw humor, zo van: Kijk ik heb een hond meegenomen. En dan met Maurice de Hond met zak over zijn hoofd en ductapequote:Uw ADH vitamine Worst
O is dat reclame 😛quote:Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Ik ontwijk reclame altijd
Spuit 11quote:
Ik meestal ook, maar je ontkomt er niet altijd aan...en sommige zijn wel leukquote:Maak van de moeilijkste weg een mooi wandelpad.![]()
En ik dacht dat het een woordgrap door jullie bedacht
Uw ADH vitamine Worst
Vervelend iets die reclame. 😉quote:Op donderdag 22 april 2021 21:26 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Ik meestal ook, maar je ontkomt er niet altijd aan...en sommige zijn wel leukWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Helaas zo goed ben ik nou ook weer nietquote:Op donderdag 22 april 2021 21:26 schreef hemarookworst het volgende:
En ik dacht dat het een woordgrap door jullie bedachtMaak van de moeilijkste weg een mooi wandelpad.![]()
LikkebaardendlekkerlessendkloekdrinkendfrisdrinkendstemmensmerendrazendflitsendsnelvibrerendkoelkoelkoelsissendeeeeeeePEPSIIIIIIIIIIIIIIk ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Dit leest niet heel lekker weg, maar opzich wel mee eens ja.quote:Op donderdag 22 april 2021 21:27 schreef mazaru het volgende:
LikkebaardendlekkerlessendkloekdrinkendfrisdrinkendstemmensmerendrazendflitsendsnelvibrerendkoelkoelkoelsissendeeeeeeePEPSIIIIIIIIIIIIIZonder wrijving geen glans![]()
quote:Op donderdag 22 april 2021 21:27 schreef mazaru het volgende:
LikkebaardendlekkerlessendkloekdrinkendfrisdrinkendstemmensmerendrazendflitsendsnelvibrerendkoelkoelkoelsissendeeeeeeePEPSIIIIIIIIIIIII
quote:1
00:00:03,240 --> 00:00:08,268
Beste Starla,
hoe gaat het in de isoleercel?
2
00:00:09,600 --> 00:00:13,388
Klopt het dat je naakt
in de cel wordt gegooid?
3
00:00:15,000 --> 00:00:19,073
Ik wacht in spanning op je antwoord,
Bud.
4
00:00:19,880 --> 00:00:23,156
Pap, ik hou van Lonnie.
Zonder hem ga ik dood.
5
00:00:23,360 --> 00:00:26,875
Prima. Een begrafenis is goedkoper
dan een bruiloft.
6
00:00:27,080 --> 00:00:30,675
Rustig maar, pap. Kelly kan toch
niet wachten tot Lonnie vrijkomt.
7
00:00:30,880 --> 00:00:34,316
Ze gaat al vreemd als haar vriend
te lang op de wc zit.
8
00:00:35,600 --> 00:00:37,158
Goed punt, zoon.
9
00:00:37,360 --> 00:00:40,033
Die gevaarlijke crimineel
heeft vast levenslang.
10
00:00:40,240 --> 00:00:42,276
lk ben vrij.
11
00:00:42,480 --> 00:00:45,631
Ze zeiden dat de gevangenis
te vol zat.
12
00:00:45,840 --> 00:00:49,469
Stel je voor dat gevangenen
niet genoeg beenruimte hebben.
13
00:00:49,680 --> 00:00:53,036
O, moet je nou zien
hoeveel hij van haar houdt.
14
00:00:53,240 --> 00:00:54,719
Hij is net vrij.
15
00:00:54,920 --> 00:00:57,673
Hij is al blij
dat ze geen stoppelbaard heeft.
16
00:00:57,880 --> 00:01:01,953
Meneer, ik wil u om de hand
van uw dochter vragen.
17
00:01:02,160 --> 00:01:03,434
ls dat alles?
18
00:01:03,640 --> 00:01:07,872
Waarom zou je het daarbij laten?
Dat doet de rest ook niet.
19
00:01:08,080 --> 00:01:12,756
lk ben wellicht niet de slimste,
of meest succesvolle man op aarde...
20
00:01:12,960 --> 00:01:16,350
maar ik hou van uw dochter,
en ik zou m'n leven voor haar geven.
21
00:01:16,560 --> 00:01:17,959
Afgesproken.
22
00:01:18,160 --> 00:01:20,879
Pap, waar ben je mee bezig?
Blijf met je handen...
23
00:01:22,840 --> 00:01:24,592
Hij wilde me wurgen.
24
00:01:25,760 --> 00:01:28,354
Zo tonen wij nu eenmaal genegenheid.
25
00:01:35,480 --> 00:01:37,948
Zie je hoe blauw pap wordt?
26
00:01:38,160 --> 00:01:41,630
Zou dat een mooie kleur zijn
voor de jurken van m'n bruidsmeisjes?
27
00:01:42,200 --> 00:01:45,397
lk dacht meer aan paars.
28
00:01:46,120 --> 00:01:48,111
Zoiets, ja.
29
00:01:51,200 --> 00:01:53,794
Over de bruiloft gesproken...
30
00:01:54,000 --> 00:01:57,629
Kelly, deze is voor jou.
31
00:02:00,520 --> 00:02:03,990
lk heb nog nooit
zo'n grote zirkonia gezien.
32
00:02:04,200 --> 00:02:07,237
Een echte zirkonia? Lonnie toch.
33
00:02:14,080 --> 00:02:17,038
Je hebt een ring gestolen
voor m'n dochter...
34
00:02:17,240 --> 00:02:19,959
en er zit niet eens
een echte diamant in?
35
00:02:22,200 --> 00:02:23,553
lk hou van Kelly...
36
00:02:23,760 --> 00:02:27,070
en ik beloof dat ze heel gelukkig
zal zijn als Mrs Lonnie Tot.
37
00:02:30,400 --> 00:02:33,836
Wacht even, zei je dat je Tot heet?
38
00:02:34,040 --> 00:02:36,076
Geen idee, zei ik dat?
39
00:02:37,360 --> 00:02:41,273
Tot, als in de eigenaars
van Tot lndustries...
40
00:02:41,480 --> 00:02:44,790
makers van Weenie Tots,
's werelds lekkerste snack?
41
00:02:46,160 --> 00:02:47,434
Ja, dat zijn wij.
42
00:02:49,920 --> 00:02:52,388
Deze ring is echt.
43
00:02:52,600 --> 00:02:55,831
Zoon.
- Papa.
44
00:03:33,360 --> 00:03:36,989
Of willen jullie liever
ons elitaire platinapakket?
45
00:03:37,200 --> 00:03:39,998
Een minimumsaldo
van honderdduizend dollar...
46
00:03:40,200 --> 00:03:44,591
maar inclusief gratis cheques
en een keukenmachine.
47
00:03:45,440 --> 00:03:48,352
lk hou van je.
- lk ook van jou.
48
00:03:53,680 --> 00:03:55,398
lk hou van jullie allebei.
49
00:04:03,840 --> 00:04:06,718
Dat is Pino toch?
- Waar?
50
00:04:07,360 --> 00:04:08,873
Net te laat.
51
00:04:09,080 --> 00:04:11,958
Kelly, tijdens deze
zeer speciale gelegenheid...
52
00:04:12,160 --> 00:04:16,870
wil ik dat je draagt wat ik droeg
op de gelukkigste dag van m'n leven.
53
00:04:17,080 --> 00:04:20,072
Helaas heeft het footballteam
die jurk gehouden.
54
00:04:20,800 --> 00:04:24,873
Maar ik heb m'n trouwjurk nog wel.
55
00:04:25,080 --> 00:04:28,390
En die is ook erg mooi.
56
00:04:28,600 --> 00:04:30,477
Jeetje, mam. Hij is...
57
00:04:31,040 --> 00:04:32,314
Wat is het?
58
00:04:32,520 --> 00:04:36,911
Echt sneeuwluipaardenbont.
Mooi, hč?
59
00:04:39,360 --> 00:04:42,079
Peggy, mag ik als coördinator...
60
00:04:42,280 --> 00:04:46,558
een iets minder hoerige jurk
voorstellen?
61
00:04:48,320 --> 00:04:51,517
Kom op, Kelly. We moeten
de uitnodigingen nog inkleuren.
62
00:04:51,720 --> 00:04:53,631
lk wil de roze viltstift.
63
00:04:56,280 --> 00:05:00,034
Mijn hemel, hun kinderen
worden koolrapen.
64
00:05:00,240 --> 00:05:04,392
Dat is mogelijk.
Wortelgewassen zitten in de familie.
65
00:05:04,600 --> 00:05:06,079
Nu over het diner.
66
00:05:06,280 --> 00:05:11,149
lk dacht aan een open bar,
hors d'oeuvres en zes gangen.
67
00:05:11,360 --> 00:05:16,275
Tja, Al dacht aan een betaalde bar
en couvertkosten.
68
00:05:17,320 --> 00:05:20,153
Dat wilden we al doen
voor z'n begrafenis.
69
00:05:27,760 --> 00:05:29,398
Bedankt.
70
00:05:29,600 --> 00:05:34,390
Wat zijn ze toch ook zuinig.
Het is een schaal met gaten erin.
71
00:05:35,520 --> 00:05:39,115
Schat, doe niet zo raar.
Dat is geen schaal.
72
00:05:39,320 --> 00:05:40,958
Het is een hoed.
73
00:05:48,360 --> 00:05:51,636
Kelly, dat hoor je niet te dragen.
74
00:05:52,200 --> 00:05:54,668
O ja, dat brengt ongeluk.
75
00:05:56,120 --> 00:06:00,033
lk vind het zo leuk dat jullie
dit feestje hebben georganiseerd...
76
00:06:00,240 --> 00:06:02,549
dat ik jullie iets terug wil geven.
77
00:06:02,800 --> 00:06:06,759
M'n kleine zwarte boekje.
78
00:06:14,600 --> 00:06:20,072
Johnny Parker, David Petrocelli,
Max Pullman.
79
00:06:20,280 --> 00:06:22,635
Die naam komt me bekend voor.
80
00:06:22,840 --> 00:06:24,637
Dat is je vader.
81
00:06:27,680 --> 00:06:30,672
En Mr Owens,
onze leraar scheikunde.
82
00:06:30,880 --> 00:06:34,156
lk ben toch geslaagd?
83
00:06:36,480 --> 00:06:40,996
lk hou zoveel van Lonnie dat ik
al die andere mannen opgeef.
84
00:06:41,400 --> 00:06:43,755
Zelfs pagina 41.
85
00:06:46,320 --> 00:06:50,359
Schat, toen ik je vader ontmoette,
zag ik geen andere man meer staan.
86
00:06:50,560 --> 00:06:54,269
Als hij maar naar me keek,
kreeg ik vlinders in m'n buik.
87
00:06:54,480 --> 00:06:56,232
Heb je dat nog steeds?
88
00:06:56,440 --> 00:07:00,479
Nu draait m'n maag eerder om.
89
00:07:01,000 --> 00:07:03,389
Maar er gebeurt nog wel iets.
90
00:07:03,600 --> 00:07:05,477
Jullie zijn nog verliefd, hč?
91
00:07:05,680 --> 00:07:07,113
Absoluut.
92
00:07:07,320 --> 00:07:10,995
Na 25 jaar zijn we wellicht
niet zo klef meer...
93
00:07:11,200 --> 00:07:13,111
maar minstens twee keer per jaar...
94
00:07:13,320 --> 00:07:17,757
voel ik me weer een tiener
bij je vader.
95
00:07:17,960 --> 00:07:20,428
Omdat hij blut is
en in een schroothoop rijdt.
96
00:07:22,240 --> 00:07:25,312
Dat is waar,
maar hij blijft m'n droomprins.
97
00:07:27,840 --> 00:07:30,229
Ziedaar de kracht van Biercules.
98
00:07:38,120 --> 00:07:41,032
Allemachtig,
je hebt echt veel geld uitgegeven.
99
00:07:41,240 --> 00:07:45,677
Je koopt nooit drinken,
ook niet voor jezelf.
100
00:07:46,400 --> 00:07:49,358
Als je lid bent van de rijkste familie
van Amerika...
101
00:07:49,560 --> 00:07:51,994
moet je nu eenmaal wat klasse tonen.
102
00:07:52,200 --> 00:07:55,351
Hé, kaaschips voor iedereen.
De luchtige soort.
103
00:07:56,560 --> 00:07:58,869
Hier luistert ook al niemand.
104
00:08:00,280 --> 00:08:02,510
Die vent heeft zeker meer geld
dan jij.
105
00:08:02,720 --> 00:08:05,871
Wie heeft er nou meer geld
dan een toekomstige Tot?
106
00:08:08,680 --> 00:08:10,910
Een hitsige Tot.
107
00:08:12,680 --> 00:08:15,240
Hé, wat doe jij hier?
108
00:08:15,440 --> 00:08:18,591
lk kom hier elke vrijdagavond.
Dat ik jou nooit heb gezien.
109
00:08:18,840 --> 00:08:22,116
Tja, op vrijdag moet je
de volle mep betalen.
110
00:08:23,080 --> 00:08:25,992
lk sta versteld, bijna getrouwde man.
111
00:08:26,200 --> 00:08:28,760
Jij bent er toch ook?
Jij bent al zeker...
112
00:08:28,960 --> 00:08:30,757
vijftig, zestig jaar getrouwd?
113
00:08:31,760 --> 00:08:33,239
Minstens.
114
00:08:33,440 --> 00:08:35,749
Ja, maar ik heb het verdiend.
115
00:08:35,960 --> 00:08:38,315
Jouw toekomstige vrouw
verdient meer respect.
116
00:08:38,520 --> 00:08:40,511
En jouw vrouw dan?
117
00:08:40,720 --> 00:08:44,429
M'n vrouw is m'n vrouw,
jouw vrouw is m'n dochter.
118
00:08:44,640 --> 00:08:46,312
Nu ophoepelen.
119
00:08:46,520 --> 00:08:50,559
Maar ik heb al betaald.
- Dat komt wel goed.
120
00:08:57,200 --> 00:09:00,670
Wat ik wel niet overheb
voor die familie.
121
00:09:04,520 --> 00:09:08,832
Al, we hebben welkomstcadeaus
gekregen van de Tots.
122
00:09:09,040 --> 00:09:12,476
Stuur ze vooral een
'Krijg de klere'-kaartje.
123
00:09:12,840 --> 00:09:14,717
De bruiloft gaat niet door.
124
00:09:14,920 --> 00:09:19,516
Onze toekomstige schoonzoon
was in de stripclub.
125
00:09:19,720 --> 00:09:21,278
Het is een hond, Peg.
126
00:09:21,480 --> 00:09:25,155
Al, jij gaat altijd naar de stripclub,
en je gaat nooit vreemd.
127
00:09:25,360 --> 00:09:28,670
Dat klopt, omdat ik de strippers
respecteer.
128
00:09:28,880 --> 00:09:33,351
Een man kijkt, kwijlt en droomt,
maar hij gaat niet vreemd.
129
00:09:33,560 --> 00:09:36,120
Officieel zijn ze nog niet getrouwd.
130
00:09:36,320 --> 00:09:38,914
Ze zijn verloofd, dat is hetzelfde.
131
00:09:39,240 --> 00:09:44,234
Een verlovingsring is rond.
'Uit de roulatie'.
132
00:09:46,160 --> 00:09:48,833
Alles is aangesloten.
133
00:09:49,040 --> 00:09:51,554
Zag je wat onze schoonfamilie
heeft gestuurd?
134
00:09:51,760 --> 00:09:53,955
Het wordt onze schoonfamilie niet.
135
00:09:54,600 --> 00:09:56,716
Leugenaar.
136
00:09:56,920 --> 00:10:00,515
Je vader denkt dat Lonnie vreemdgaat.
137
00:10:01,440 --> 00:10:03,590
Mam, pap...
138
00:10:03,800 --> 00:10:08,157
er gaat een gerucht
dat Kelly ook geen maagd meer is.
139
00:10:08,360 --> 00:10:11,511
Dat gerucht gaat al sinds '79.
140
00:10:12,440 --> 00:10:16,274
lk weet dat Kelly veel foute dingen
heeft gedaan...
141
00:10:16,480 --> 00:10:19,153
en God mag weten wat nog meer.
142
00:10:19,360 --> 00:10:21,669
Toch laat ik m'n schatje
niet trouwen...
143
00:10:21,880 --> 00:10:24,269
met een schurk en een ploert.
144
00:10:24,480 --> 00:10:30,510
Dat is hij niet, pap. Dat kan niet.
Tots zijn goede mensen.
145
00:10:30,720 --> 00:10:36,317
Zouden slechte mensen
ons zo'n cadeau geven?
146
00:10:36,920 --> 00:10:38,876
Wat is het?
147
00:10:39,080 --> 00:10:41,514
Een filmprojector, pap.
148
00:10:41,720 --> 00:10:47,590
Dat is toch wel een klein offer
genaamd 'Kelly' waard?
149
00:10:47,800 --> 00:10:49,392
Nee, je vader heeft gelijk.
150
00:10:49,600 --> 00:10:55,709
We offeren onze dochter niet op,
ook niet voor een breedbeeldtelevisie.
151
00:10:55,920 --> 00:10:59,356
Precies. Hoe groot?
152
00:11:00,400 --> 00:11:02,595
Drie meter breed, pap.
153
00:11:03,480 --> 00:11:05,232
Drie meter?
154
00:11:05,880 --> 00:11:08,519
En we kregen ook een dvd-speler...
155
00:11:08,720 --> 00:11:12,156
met een film, pap.
Een film van John Wayne.
156
00:11:12,880 --> 00:11:14,518
De Duke?
157
00:11:15,800 --> 00:11:19,873
Het spijt me, maar we sturen
de cadeaus terug.
158
00:11:21,080 --> 00:11:23,799
Laten we niet te hard van stapel
lopen.
159
00:11:24,000 --> 00:11:25,877
Kun je het bewijzen?
160
00:11:26,080 --> 00:11:27,798
Nee.
161
00:11:28,000 --> 00:11:32,357
Schaam je, pap. Schaam je.
162
00:11:32,800 --> 00:11:34,836
Bud heeft gelijk, Al.
163
00:11:35,040 --> 00:11:38,271
lk... lk weet het niet heel zeker.
164
00:11:39,080 --> 00:11:41,355
We vragen het aan de Duke.
165
00:11:47,760 --> 00:11:49,830
Mijn Heer in de hemel.
166
00:11:50,040 --> 00:11:51,678
Deze heb ik al gezien.
167
00:11:51,880 --> 00:11:56,317
Nu vermoordt de Duke
een zootje slechte indianen.
168
00:11:57,680 --> 00:11:59,432
Hallo, familie.
169
00:11:59,640 --> 00:12:01,232
Kijk eens wie er is.
170
00:12:01,440 --> 00:12:04,034
Pap wil iets tegen je zeggen.
171
00:12:04,240 --> 00:12:07,596
Wat is er, papa?
- Kelly...
172
00:12:12,880 --> 00:12:14,871
Kelly, ga naar je kamer.
173
00:12:15,080 --> 00:12:18,914
Ga allemaal naar jullie kamer.
174
00:12:26,480 --> 00:12:28,869
Vriend van de bruid.
175
00:12:31,760 --> 00:12:35,355
Vriend van de bruid.
Je weet wel waar je moet zitten.
176
00:12:39,200 --> 00:12:43,239
Bruiloftsbeelden,
Kelly's Eerste Huwelijk.
177
00:12:45,040 --> 00:12:48,430
Un film de Jefferson D'Arcy.
178
00:12:51,280 --> 00:12:54,955
Gelukkig heb ik m'n memmenlens
bij me.
179
00:13:01,280 --> 00:13:04,670
Daar is de slechterik
van ons verhaaltje.
180
00:13:06,800 --> 00:13:09,314
Al, waar zijn m'n familieleden?
181
00:13:09,520 --> 00:13:12,956
Heb je de uitnodigingen wel verstuurd?
- Natuurlijk, lieverd.
182
00:13:14,040 --> 00:13:17,271
Wat heb je daar, jongen?
183
00:13:19,600 --> 00:13:22,717
Al, Peggy,
ik wil jullie voorstellen aan de Tots.
184
00:13:22,920 --> 00:13:24,273
lk heb ze net gesproken...
185
00:13:24,480 --> 00:13:29,031
over de geweldige mogelijkheden
bij Kyoto National Bank.
186
00:13:29,640 --> 00:13:34,430
Er is een rij voor hielenlikkers,
en die begint achter mij.
187
00:13:34,640 --> 00:13:38,918
Als je daar toch staat,
mag je die van mij likken.
188
00:13:40,560 --> 00:13:42,391
Geniet van de bruiloft.
189
00:13:42,600 --> 00:13:45,876
Hallo, ik ben Earl Tot.
- En ik ben Pearl Tot.
190
00:13:46,080 --> 00:13:47,911
lk ben Al Bundy.
191
00:13:48,120 --> 00:13:50,918
Wie is dat mooie wezentje?
- Waar?
192
00:13:52,360 --> 00:13:54,715
Dit wezen? Dit is Peg.
193
00:13:55,440 --> 00:13:57,192
Wat een prachtig huis.
194
00:13:57,400 --> 00:14:00,392
Het doet me denken
aan onze starterswoning.
195
00:14:00,600 --> 00:14:06,470
Earl had twee pond koeienlippen,
een emmer nitraat en een droom.
196
00:14:06,680 --> 00:14:13,631
Al had hetzelfde,
alleen geen droom en geen emmer.
197
00:14:14,440 --> 00:14:18,638
De tranen schieten me in de ogen.
198
00:14:18,840 --> 00:14:21,035
Heb je de wasmand wel dichtgedaan?
199
00:14:22,800 --> 00:14:25,553
Lonnie, vertel nog eens
hoe je zus eruitziet.
200
00:14:25,760 --> 00:14:29,275
Een beetje zoals zij,
maar dan met grotere memmen.
201
00:14:29,960 --> 00:14:32,713
Misschien worden we dubbel familie.
202
00:14:32,920 --> 00:14:35,275
Pap, mam, dit is Bud.
203
00:14:35,480 --> 00:14:38,995
Weten jullie nog?
Hij zou perfect bij Tatum passen.
204
00:14:40,880 --> 00:14:42,598
Daar is m'n beertje al.
205
00:14:49,920 --> 00:14:52,559
Je zei toch dat ze grote memmen had?
206
00:14:52,760 --> 00:14:56,719
Ja, in onze familie is 'memmen'
een koosnaampje voor dikke billen.
207
00:14:58,560 --> 00:15:03,076
Je had gelijk, Lonnie.
Hij is zeker schattig.
208
00:15:07,040 --> 00:15:09,838
ls het geen enig stel?
209
00:15:10,360 --> 00:15:13,830
Zij is in d'r eentje al een stel.
210
00:15:15,040 --> 00:15:19,318
Als allebei onze kinderen trouwen,
word je m'n zakenpartner.
211
00:15:19,880 --> 00:15:24,078
Attentie, allemaal. lk hoor net
dat m'n zoon ook gaat trouwen.
212
00:15:25,240 --> 00:15:27,800
Krijg de hik, pap.
213
00:15:30,760 --> 00:15:32,751
Kom op, mensen.
We gaan trouwen.
214
00:15:32,960 --> 00:15:34,439
Al, ga bij de bruid kijken.
215
00:15:34,640 --> 00:15:39,031
En probeer rechtop
door het gangpad te lopen.
216
00:15:39,240 --> 00:15:41,879
lk lig toch alleen dubbel
als ik jou zie.
217
00:15:43,080 --> 00:15:46,709
Marcie, ik ben nog zenuwachtiger
dan voor m'n eigen bruiloft.
218
00:15:47,360 --> 00:15:50,591
lk had gedacht dat je misselijk was
voor je eigen bruiloft.
219
00:15:50,800 --> 00:15:54,793
Dat was ik ook, maar dat kwam
omdat ik zwanger was.
220
00:15:55,480 --> 00:15:59,189
Peg, je ziet er geweldig uit.
Gaan we maar?
221
00:16:00,240 --> 00:16:03,755
Griff, we moeten naar een bruiloft.
222
00:16:05,200 --> 00:16:07,350
Maar je mag me morgen bellen.
223
00:16:08,240 --> 00:16:10,754
lk wilde je naar je stoel brengen.
224
00:16:13,640 --> 00:16:15,119
Natuurlijk.
225
00:16:16,640 --> 00:16:20,076
Waar zijn de getuige
en het eerste bruidsmeisje?
226
00:16:20,280 --> 00:16:23,955
Allemachtig. Wat een gruwel.
227
00:16:24,160 --> 00:16:27,789
Kom terug,
ik wil die zuigzoen afmaken.
228
00:16:30,240 --> 00:16:33,471
Ze rent veel harder
sinds ze zo is afgevallen.
229
00:16:34,200 --> 00:16:36,236
Hier, laat me je helpen.
230
00:16:36,440 --> 00:16:39,876
Zo is het goed.
Je ziet er heel knap uit.
231
00:16:40,080 --> 00:16:43,550
Dank u, Mrs D'Arcy.
U ziet er ook knap uit.
232
00:16:44,560 --> 00:16:47,074
Mooi.
- Wederom bedankt.
233
00:16:47,280 --> 00:16:49,271
U ziet er ook mooi uit.
234
00:16:50,160 --> 00:16:51,639
Luister, Lonnie.
235
00:16:51,840 --> 00:16:54,673
Vergeet niet dat ik meer wil zijn
dan je bankier.
236
00:16:54,880 --> 00:16:56,518
lk wil een vriendin zijn.
237
00:16:56,720 --> 00:16:59,757
Als je ooit iets nodig hebt,
kun je bij me aankloppen.
238
00:16:59,960 --> 00:17:01,996
Fijn, want u moet weten...
239
00:17:02,200 --> 00:17:06,990
dat deze magere bankier
mij wel opwindt.
240
00:17:10,440 --> 00:17:13,591
Ben je gek geworden?
Je gaat zo trouwen.
241
00:17:14,080 --> 00:17:18,278
Dat duurt maar tien minuten.
Wat doe je daarna?
242
00:17:19,360 --> 00:17:21,316
Jou niet.
243
00:17:37,280 --> 00:17:40,511
Je zus ziet er prachtig uit, Bud.
244
00:17:40,720 --> 00:17:43,712
Een witte jurk was alleen niet gepast.
245
00:17:44,560 --> 00:17:47,074
Bij mij wel.
246
00:17:47,280 --> 00:17:49,999
Nee, die had echt niet gepast.
247
00:17:57,080 --> 00:17:58,308
Lieve mensen...
248
00:17:58,520 --> 00:18:02,877
we zijn hier vandaag om dit stel
in de echt te verbinden.
249
00:18:03,520 --> 00:18:07,593
Als iemand vindt dat dit stel
niet verbonden zou moeten worden...
250
00:18:07,800 --> 00:18:10,917
laat hem dan nu spreken,
of eeuwig zwijgen.
251
00:18:11,920 --> 00:18:15,117
Zo is het genoeg.
Deze bruiloft gaat niet door.
252
00:18:15,800 --> 00:18:21,079
Mooi, dan kan ik nog door
naar de begrafenis van Edelstein.
253
00:18:21,520 --> 00:18:23,795
Pap, je verpest m'n bruiloft.
254
00:18:24,000 --> 00:18:27,515
Hij verpest je huwelijk juist.
Hoe durf je?
255
00:18:27,720 --> 00:18:29,790
Hoe durft hij wat?
256
00:18:30,000 --> 00:18:33,993
lk kan nu bewijzen
dat deze idiote bajesklant...
257
00:18:34,200 --> 00:18:37,909
die afkomstig is van een prima,
eerlijke worstenfamilie...
258
00:18:38,200 --> 00:18:40,191
een bedrieglijke rat is.
259
00:18:40,400 --> 00:18:41,913
Zeg dat wel.
260
00:18:42,120 --> 00:18:45,715
Waar heb je het over?
Onze zoon heeft niets misdaan.
261
00:18:45,920 --> 00:18:51,438
Uw zoon, mevrouw,
die ik nu 'sukkelaar' zal noemen...
262
00:18:51,840 --> 00:18:54,274
is nog altijd knappe vrouwen
aan het versieren.
263
00:18:54,480 --> 00:18:55,879
Dank je, Al.
264
00:18:56,080 --> 00:18:58,799
En nu legt hij het ook al aan
met mannelijke vrouwen.
265
00:19:00,520 --> 00:19:05,878
ls dat alles? Lonnie is gewoon...
Je weet wel, hij is wispelturig.
266
00:19:06,080 --> 00:19:08,275
Natuurlijk. ls dat zo erg?
267
00:19:08,480 --> 00:19:09,913
lk vind dat wel erg.
268
00:19:10,120 --> 00:19:12,475
ls dat zo?
- Ja.
269
00:19:13,200 --> 00:19:17,478
Nu ik erover nadenk, vonden m'n
vorige vrouwen het ook niet leuk.
270
00:19:18,280 --> 00:19:22,671
Je vorige vrouwen?
Z'n vorige vrouwen?
271
00:19:22,880 --> 00:19:25,917
lk zei toch dat hij wispelturig was?
Dat zijn we allemaal.
272
00:19:26,120 --> 00:19:28,111
lk ben zelf ook al vijf keer getrouwd.
273
00:19:28,320 --> 00:19:30,629
En ik heb een vriend.
274
00:19:34,320 --> 00:19:38,233
Dat soort afschuwelijk mensen
zijn jullie dus.
275
00:19:38,480 --> 00:19:42,439
Geen respect voor de afgrijselijke
heiligheid van het huwelijk.
276
00:19:42,640 --> 00:19:44,631
lk zal je wat zeggen.
277
00:19:44,840 --> 00:19:47,149
Wij Bundy's zijn niet volmaakt...
278
00:19:47,360 --> 00:19:49,396
Dat mag gezegd worden.
279
00:19:49,600 --> 00:19:52,751
maar we geloven wel
dat een huwelijk voor altijd is.
280
00:19:52,960 --> 00:19:55,349
Hoe zielig en afschuwelijk
het ook is...
281
00:19:55,560 --> 00:19:58,870
om elke dag naast dezelfde rotkop
wakker te worden...
282
00:19:59,080 --> 00:20:01,992
daar draait de trouwbelofte om.
283
00:20:02,200 --> 00:20:06,637
Als je de zeurende,
bonbon etende draak niet aankan...
284
00:20:06,840 --> 00:20:11,152
ga de zeikende, seksloze strijd
dan ook niet aan.
285
00:20:12,400 --> 00:20:14,516
Geef ze van katoen, Al.
286
00:20:15,120 --> 00:20:18,510
Mam, hij noemde je net een dikke zeur.
287
00:20:19,040 --> 00:20:22,191
lk hoorde alleen dat je de strijd
niet moet aangaan.
288
00:20:23,160 --> 00:20:26,311
Lonnie, dit hoeven we niet te pikken.
We zijn Tots.
289
00:20:26,520 --> 00:20:31,230
Het spijt me, Kelly.
Wil je echt geen Tot zijn?
290
00:20:31,440 --> 00:20:33,795
lk had nooit gedacht
dat ik dit zou zeggen...
291
00:20:34,000 --> 00:20:36,434
maar ik ben nu veel liever een Bundy.
292
00:20:41,960 --> 00:20:43,393
Je wordt bedankt, pap.
293
00:20:43,600 --> 00:20:48,833
Dat was m'n laatste kans
op enorme rijkdom. Tenzij...
294
00:20:51,000 --> 00:20:53,116
Nee, ik kan het niet.
295
00:20:55,720 --> 00:20:57,278
Gaat het, schat?
296
00:20:57,480 --> 00:21:02,190
lk denk het wel.
lk zal Lonnie wel missen...
297
00:21:02,400 --> 00:21:05,472
maar ik heb wel iets wat me
altijd aan hem zal doen denken.
298
00:21:05,680 --> 00:21:08,672
10.000 dollar schuld?
299
00:21:09,400 --> 00:21:12,597
Nee, die heb jij.
300
00:21:13,560 --> 00:21:15,551
lk heb deze.
301
00:21:15,760 --> 00:21:19,196
En natuurlijk m'n geliefden
om me te troosten.
302
00:21:19,960 --> 00:21:21,313
We zijn er voor je, Kel.
303
00:21:21,520 --> 00:21:23,511
Niet jij.
304
00:21:25,360 --> 00:21:26,998
Zij.Actioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
Gedicht voor SBE door Deisyy, DerRabbit: Badeendjes zijn iedereen zijn/haar type, anders is er serieus iets mis met je!
Lovely: Na veel gedoe,maar gelukt dankzij @Superbadeendje![]()
quote:Op donderdag 22 april 2021 21:28 schreef Haags het volgende:
[..]
Dit leest niet heel lekker weg, maar opzich wel mee eens ja.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
JemigWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
![]()
Scorelijst 'Het Dodetopicspel', gegenereerd op: 22-04-2021 21:30
nr / user / totaal score / score gisteren / score vandaag / gebolkt / aantal posts
1. Dotteke / 2834 / +146 / +180 / 7387 / 8740
2. FreshFruit / 1489 / +94 / +63 / 3606 / 4405
3. Straatverlichting / 830 / +27 / +10 / 1265 / 1726
4. Maanvis / 665 / +23 / +38 / 1985 / 2433
5. Superbadeendje / 511 / +26 / +16 / 2234 / 2802
6. chufi / 456 / +4 / +18 / 641 / 892
7. PlymouthFury / 435 / +6 / +38 / 730 / 925
8. DerRabbit / 407 / +42 / +28 / 1435 / 1702
9. greysbones / 395 / +63 / +32 / 2879 / 3052
10. mario390 / 390 / +43 / +6 / 668 / 923
11. Mrsloveable / 378 / +24 / +12 / 1982 / 2306
12. Yurithemaster / 376 / +0 / +0 / 189 / 335
13. jerney / 369 / +5 / +10 / 2549 / 2860
14. Rafeiro / 334 / +31 / +9 / 982 / 1156
15. gebrokenglas / 280 / +14 / +4 / 1361 / 1566
16. aloa / 264 / +9 / +5 / 2353 / 2535
17. hemarookworst / 243 / +13 / +14 / 1365 / 1543
18. engine / 241 / +0 / +26 / 505 / 620
19. ToT / 186 / +5 / +2 / 1145 / 1292
20. m1st1g / 184 / +0 / +1 / 1135 / 1260SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het officiële liefje van @ieniminimuis O+![]()
Beetje lang.quote:Op donderdag 22 april 2021 21:30 schreef Fogel het volgende:
[ afbeelding ]
Prima naam voor een boot wel.Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Achja.quote:I'm surrounded by morons!
Valt wel mee.
Actioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
Gedicht voor SBE door Deisyy, DerRabbit: Badeendjes zijn iedereen zijn/haar type, anders is er serieus iets mis met je!
* Contra principia negantem disputari non potest *
* Men kan niet redeneren met iemand die beginselen ontkent*![]()
Ik heb alle ondertitels van Married with Children bijgewerkt.quote:
Welcome backquote:Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Het kost wat tijd.
Ik dacht.. kijk ff hier. Kwam in jouw bericht terecht. Dikke:quote:Op donderdag 22 april 2021 21:36 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik heb alle ondertitels van Married with Children bijgewerkt.![]()
![]()
Ik zal het niet meer doen.quote:Op donderdag 22 april 2021 21:38 schreef Straatverlichting het volgende:
[..]
Ik dacht.. kijk ff hier. Kwam in jouw bericht terecht. Dikke:![]()
![]()
Moest lachenquote:![]()
Wat gebeurt er eik wanneer ik de tekst van een heel boek kopieer en plak naar hier? Past dat?* Contra principia negantem disputari non potest *
11 seizoenen maal 25 afleveringen.
Probeer het eens,quote:Op donderdag 22 april 2021 21:42 schreef Straatverlichting het volgende:
[..]
Moest lachen![]()
Wat gebeurt er eik wanneer ik de tekst van een heel boek kopieer en plak naar hier? Past dat?![]()
![]()
Ik weet niet of er een maximum aan het aantal leestekens zit.quote:Op donderdag 22 april 2021 21:42 schreef Straatverlichting het volgende:
[..]
Moest lachen![]()
Wat gebeurt er eik wanneer ik de tekst van een heel boek kopieer en plak naar hier? Past dat?Actioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
Hmkee.. kies jij een boek?quote:
Jeetje wist niet eens dat er zulke lange posts mogelijk waren, daar verbleekt de Ursonate bij
Uw ADH vitamine Worst
Niet normaalquote:Op donderdag 22 april 2021 21:44 schreef hemarookworst het volgende:
Jeetje wist niet eens dat er zulke lange posts mogelijk waren, daar verbleekt de Ursonate bij![]()
quote:Op donderdag 22 april 2021 21:44 schreef hemarookworst het volgende:
Jeetje wist niet eens dat er zulke lange posts mogelijk waren, daar verbleekt de Ursonate bij
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.![]()
De verzamelde werken van Agatha Christie.quote:Op donderdag 22 april 2021 21:44 schreef Straatverlichting het volgende:
[..]
Hmkee.. kies jij een boek?![]()
Hebben we dat ooit?quote:Op donderdag 22 april 2021 21:46 schreef hemarookworst het volgende:
Willen jullie de Ursonate weer zien hier?Actioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
Wat is dat dan?quote:Op donderdag 22 april 2021 21:46 schreef hemarookworst het volgende:
Willen jullie de Ursonate weer zien hier?![]()
Morgen maar eens een groter gat in de muur boren.
Naah.. das saai. T worden de eerste 2 hoofdstukken 1984 van Orwell.quote:Op donderdag 22 april 2021 21:46 schreef shiitake het volgende:
[..]
De verzamelde werken van Agatha Christie.* Contra principia negantem disputari non potest *
- oeps -* Contra principia negantem disputari non potest *
De Ursonate is opgebouwd als een klassieke sonate of symphonie en bestaat uit vier delen – het eerste deel, largo, scherzo en presto. Alles bij elkaar hebben we het over dertig pagina’s onzintekst zonder enige betekenis. Jaap Blonk hoorde de tekst voor het eerst in 1979 toen hij door een Nederlandse acteur werd voorgelezen, en leerde hem in de loop der jaren uit het hoofd. In 1986 ging hij de studio in om de Ursonate op te nemen, die door de zoon van Schwitters werd verboden. Na de dood van de zoon is nu eindelijk die opname uitgebracht, samen met een nieuwe live-opname.
Het klankgedicht heeft ook nu nog een licht ontregelende werking die niet alleen op de lachspieren werkt, maar die ook diepe indruk maakt omdat hij zo verrassend mooi in elkaar zit. Een tijdloos, springlevend, nergens mee te vergelijken meesterwerk, en nog leuk ook. En Jaap Blonk is in beide versies absoluut geweldig.
Fümms bö wö tää zää Uu,
pögiff,
kwii Ee.
1
Oooooooooooooooooooooooo, 6
dll rrrrr beeeee bö
dll rrrrr beeeee bö fümms bö, (A)
rrrrr beeeee bö fümms bö wö,
beeeee bö fümms bö wö tää,
bö fümms bö wö tää zää,
fümms bö wö tää zää Uu:
5
primera parte:
tema 1:
Fümms bö wö tää zää Uu,
pögiff,
Kwii Ee.
1
tema 2:
Dedesnn nn rrrrr,
Ii Ee,
mpiff tillff too,
tillll,
Jüü Kaa?
2
tema 3:
Rinnzekete bee bee nnz krr müü?
ziiuu ennze, ziiuu rinnzkrrmüü,
3
rakete bee bee, 3a
tema 4
Rrummpff tillff toooo? 4
exposiciķn:
Ziiuu ennze ziiuu nnzkrrmüü,
Ziiuu ennze ziiuu rinnzkrrmüü ü3
rakete bee bee? rakete bee zee. ü3a
desarrollo:
Fümms bö wö tää zää Uu,
Uu zee tee wee bee fümms. ü1
rakete rinnzekete ü3+
3a
rakete rinnzekete (B)
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete
Beeeee
bö
fö
böwö
fümmsbö
böwörö
fümmsböwö
böwörötää
fümmsböwötää
böwörötääzää
fümmsböwötääzää
böwörötääzääUu
fümmsböwötääzääUu
böwörötääzääUu pö
fümmsböwötääzääUu pö
böwörötääzääUu pögö
fümmsböwötääzääUu pögö
böwörötääzääUu pögiff
fümmsböwötääzääUu pögiff
kwiiEe.
1
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete (C)
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete
Beeeee
bö
ü3+
3a
fö
böwö
fümmsbö
böwörö
fümmsböwö
böwörötää
fümmsböwötää
böwörötääzää
fümmsböwötääzää
böwörötääzääUu
fümmsböwötääzääUu
böwörötääzääUu pö
fümmsböwötääzääUu pö
böwörötääzääUu pögö
fümmsböwötääzääUu pögö
böwörötääzääUu pögiff
1
fümmsböwötääzääUu pögiff
kwiiEe.
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete (D)
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete
Beeeee
bö
ü3+
3a
bö
bö
bö
bö
bö
böwö
böwö
böwö
böwö
böwö
böwö
böwörö
böwörö
böwörö
böwörö
böwörö
böwörö
böwöböpö
böwöböpö
böwöböpö
böwöböpö
böwöböpö
böwöböpö
böwöröböpö
böwöröböpö
böwöröböpö
böwöröböpö
böwöröböpö
böwöröböpö
böwörötääböpö
böwörötääböpö
böwörötääböpö
böwörötääböpö
böwörötääböpö
böwörötääböpö
böwörötääböpö
böwörötääzääböpö
böwörötääzääböpö
böwörötääzääböpö
böwörötääzääböpö
1
böwörötääzääböpö
böwörötääzääböpö
böwörötääzääUu böpö
böwörötääzääUu böpö
böwörötääzääUu böpö
böwörötääzääUu böpö
böwörötääzääUu böpö
böwörötääzääUu böpö
böwörötääzääUu pögö
böwörötääzääUu pögö
böwörötääzääUu pögö
böwörötääzääUu pögö
böwörötääzääUu pögö
böwörötääzääUu pögö
böwörötääzääUu pöggiff
böwörötääzääUu pöggiff
böwörötääzääUu pöggiff
böwörötääzääUu pöggiff
böwörötääzääUu pöggiff
böwörötääzääUu pöggiff
fümmsböwötääzääUu pöggiff
fümmes bö wö tää zää Uu,
pöggiff,
kwiiee
kwiiee
kwiiee
kwiiee
kwiiee
kwiiee.
Dedesnn nn rrrrr, (E)
Ii Ee,
mpiff tillff toooo,
Dedesnn nn rrrrr,
desnn nn rrrrr
nn nn rrrrr
nn rrrrr
Iiiii
Eeeee
m
mpe
mpff
mpiffte
mpiff tilll
mpiff tillff
mpiff tillff toooo,
Dedesnn nn rrrrr, Ii Ee, mpiff tillff toooo,
Dedesnn nn rrrrr, Ii Ee, mpiff tillff toooo, tillll
2
Dedesnn nn rrrrr, Ii Ee, mpiff tillff toooo, tillll,Jüü-Kaa?
(cantado)
Fümms bö wö tää zää Uu, pögiff, kwii Ee.
Dedesnn nn rrrrr, Ii Ee, mpiff tillff toooo, tillll, Jüü-Kaa? (cantado)
Rinnzekete bee bee nnz krr müüüü, ziiuu ennze ziiuu
rinnzkrrmüüüü,
Rakete bee bee.
ü
1
2
3
Zikete bee bee (F)
Rinnzekete bee bee
Rakete bee bee
Zikete bee bee ennze
Rinnzekete bee bee ennze
Rakete bee bee ennze
Zikete bee bee nnz krr
Rinnzekete bee bee nnz krr
Rakete bee bee nnz krr
Zikete bee bee nnz krr müüüü
Rinnzekete bee bee nnz krr müüüü
Rakete bee bee nnz krr müüüü
Zikete bee bee nnz krr müüüü, ziiuu
Rinnzekete bee bee nnz krr müüüü, ziiuu
Rakete bee bee nnz krr müüüü, ziiuu
Zikete bee bee nnz krr müüüü, ziiuu ennze
Rinnzekete bee bee nnz krr müüüü, ziiuu ennze
Rakete bee bee nnz krr müüüü, ziiuu ennze
Zikete bee bee nnz krr müüüü, ziiuu ennze ziiuu rinnzkrrmüüüü
Rinnzekete bee bee nnz krr müüüü, ziiuu ennze ziiuu rinnzkrrmüüüü
Rakete bee bee nnz krr müüüü, ziiuu ennze ziiuu rinnzkrrmüüüü
Rakete bee bee
Rummpfftillfftoooo?
Ziiuu ennze ziiuu rinnzkrrmüüüü, ziiuu ennze ziiuu rinnzkrrmüüüü;
Rakete bee bee
Rakete bee zee
3
Dedesnn nn rrrrr, Ii Ee, mpiff tillff toooo, tillll, Jüü-Kaa? (cantado
rinnzkrrmüüüü,
Rakete bee bee.
Rrummpff tillff toooo?
ü
1
2
3
43
a
Rum!
Rrummpff? (G)
Rum!
Rrummpff t?
Rr rr rum!
Rrummpff tll?
Rr rr rr rr rum!
Rrummpff tillff?
Rr rr rr rr rr rum!
Rrummpff tillff toooo?
Rr rr rr rr rr rr rum!
Rrummpff tillff toooo? Ziiuu!
Rr rr rr rr rr rr rr rum!
Rrummpff tillff toooo? Ziiuu ennze!
Rr rr rr rr rr rr rr rr rum!
Rrummpff tillff toooo? Ziiuu ennze ziiuu!
Rr rr rr rr rr rr rr rr rr rum!
Rrummpff tillff toooo? Ziiuu ennze ziiuu nnzkrrmüüüü!
Rr rr rr rr rr rr rr rr rr rr rum!
Rrummpff tillff toooo? Ziiuu ennze ziiuu nnzkrrmüüü
ziiuu ennze ziiuu rinnzkrrmüüüü!
Rr rr rr rr rr rr rr rr rr rr rr rr rr rum!!!
Rrummpff tillff toooo? Ziiuu ennze ziiuu nnzkrrmüüüü
Rakete bee bee!
Rr rr rr rr rr rr
Rr rr rr rr rr rr
Rr rr rr rr rr rrumm!!!!!!!!!! (gritando con entonaciķn ascendente)
Rrummpff tillff toooo? Ziiuu ennze ziiuu nnzkrrmüü
Rakete bee bee
Rakete bee zee
Dedesnn nn rrrrr, Ii Ee, mpiff tillff toooo, tillll, Jüü-Kaa?
(cantado)
rinnzkrrmüüüü,
Rakete bee bee.
Rrummpff tillff toooo?
ü
1
2
3
3a
4
Rum! (H)
RrRrRrRrummpff?
Rum!
RrRrRrRrummpff t?
Rum!
RrRrRrRrRrummpff tll?
Rum!
RrRrRrRrRrRrummpff tllff toooo?
Rum!
RrRrRrRrRrRrRrummpff tllff toooo ziiuu!
Rum!
RrRrRrRrRrRrRrRrummpff tllff toooo ziiuu ennze!
Rum!
RrRrRrRrRrRrRrRrRrummpff tllff toooo? Ziiuu ennze!
ziiuu nnzkrrmüüüü
Rum!
RrRrRrRrRrRrRrRrRrRrRrRrummpff tllff toooo? Ziiuu
ennze ziiuu nnzkrrmüüüü, ziiuu ennze ziiuu
rinnzkrrmüüüü!
4
Rum!
RrRrRrRrRrRrRrRrrRrRrRRrRrRrRrummpff tllff
toooo?
Ziiuu ennze ziiuu nnzkrrmüüüü
Ziiuu ennze ziiuu rinnzkrrmüüüü
Rakete bee bee
Rrrrummmm!!!!(gritando)
RrRrRrRrRrRr
RrRrRrRrRrRr
RrRrRrRrRrRr
RrRrRrRrRrRr
Rrrrrrrrrrrrrrrrummmmmpffff tillffff tooooooo?
Rakete bee bee?
Rakete bee zee
Rakete rinnzekete
Rakete rinnzekete
Rakete rinnzekete
Rakete rinnzekete
Rakete rinnzekete
Rakete rinnzekete
Beeeee
bö
ü3+
3a
fö
bö (I)
fö
bö
fö
bö
fö
bö
fö
bö
fö
böwö
fümmsbö
böwö
fümmsbö
böwö
fümmsbö
böwö
fümmsbö
böwö
fümmsbö
böwö
fümmsbö
böwörö
fümmsböwö
1
böwörö
fümmsböwö
böwörö
fümmsböwö
böwörö
fümmsböwö
böwörö
fümmsböwö
böwörö
fümmsböwö
böwörötää
fümmsböwötää
böwörötää
fümmsböwötää
böwörötää
fümmsböwötää
böwörötää
fümmsböwötää
böwörötää
fümmsböwötää
böwörötää
fümmsböwötää
böwörötääzää
fümmsböwötääzää
böwörötääzää
fümmsböwötääzää
böwörötääzää
fümmsböwötääzää
böwörötääzää
fümmsböwötääzää
böwörötääzää
fümmsböwötääzää
böwörötääzää
fümmsböwötääzää
böwörötääzääUu
fümmsböwötääzääUu
böwörötääzääUu
fümmsböwötääzääUu
böwörötääzääUu
fümmsböwötääzääUu
böwörötääzääUu
fümmsböwötääzääUu
böwörötääzääUu
fümmsböwötääzääUu
böwörötääzääUu
fümmsböwötääzääUu
böwörötääzääUu pö
fümmsböwötääzääUu pö
böwörötääzääUu pö
fümmsböwötääzääUu pö
böwörötääzääUu pö
fümmsböwötääzääUu pö
böwörötääzääUu pö
fümmsböwötääzääUu pö
böwörötääzääUu pö
fümmsböwötääzääUu pö
böwörötääzääUu pö
fümmsböwötääzääUu pö
böwörötääzääUu pögö
fümmsböwötääzääUu pögö
böwörötääzääUu pögö
fümmsböwötääzääUu pögö
böwörötääzääUu pögö
fümmsböwötääzääUu pögö
böwörötääzääUu pögö
fümmsböwötääzääUu pögö
böwörötääzääUu pögö
fümmsböwötääzääUu pögö
böwörötääzääUu pögiff
fümmsböwötääzääUu pögiff
böwörötääzääUu pögiff
fümmsböwötääzääUu pögiff
böwörötääzääUu pögiff
fümmsböwötääzääUu pögiff
böwörötääzääUu pögiff
fümmsböwötääzääUu pögiff
böwörötääzääUu pögiff
fümmsböwötääzääUu pögiff
böwörötääzääUu pögiff
fümmsböwötääzääUu pögiff
kwiiee kwiiee
kwiiee kwiiee
kwiiee kwiiee
kwiiee kwiiee
kwiiee kwiiee
kwiiee kwiiee
Fümms bö wä tää zää Uu, pögiff, kwiiee.
Rinnzekete bee bee nnz krr müüüü, ziiuu ennze ziiuu rinnzkrrmüüüü,
Rakete bee bee.
Rrummpff tillff toooo?
Ziiuu ennze ziiuu nnzkrrmüüüü, ziiuu ennze ziiuu rinnzkrrmüüüü,
Rakete bee bee.
Rakete bee zee.
Fümms bö wä tää zää Uu
Uu zee tee wee bee
zee tee wee bee
zee tee wee bee
zee tee wee bee
zee tee wee bee
zee tee wee bee Fümms
ü
1
2
3
3a
4
ü3
(final)
Fümms bö fümms bö wö Fumms bö wö tääää?
Fümms bö fümms bö wö Fumms bö wö tää zää Uuuu?
Rattatata tattatata tattatata
Rinnzekete bee bee nnz krr müüüü?
Fümms bö
Fümms böwö
Fümms bö wö täää????? (gritando)
1
1
3
1
segunda parte
largo
(pronunciaciķn regular, cadencia precisa 4/4, a continuaciķn cada
serie se declama un cuart de tono más bajo, por lo tando hay que comenzar
lo suficientemente alto)
Oooooooooooooooooooooooooooooooo (J)
Bee bee bee bee bee - - - - - - - - - - - - -
Oooooooooooooooooooooooooooooooo
Zee zee zee zee zee - - - - - - - - - -- -
Rinnzekete -- - - - - bee- - - -bee - - - -
änn ze - - - - - - - - - -änn ze - - - - - - -
6
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa (K)
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Enn ze - - - - - - - - - -änn ze - - - - - - -
7
Oooooooooooooooooooooooooooooooo (L)
6
tercera parte
Scherzo
(los temas serán declamados siguiendo sus propias caractarísticas)
Lanke trr gll (M)
pe pe pe pe pe
Ooka ooka ooka ooka
III
8
Lanke trr gll
pii pii pii pii pii
züüka züüka züüka züüka
III
9
Lanke trr gll
Rrmm
Rrnnf
III
4
Lanke trr gll
Ziiuu lenn trll?
Lümpff tümpff trll
III
3
10
Lanke trr gll
Rrumpff tilff too
III
4
Lanke trr gll
Ziiuu lenn trll?
Lümpff tümpff trll
III
3
10
Lanke trr gll
Pe pe pe pe pe
Ooka ooka ooka ooka
III
8
Lanke trr gll
Pii pii pii pii pii
Züüka züüka züüka züüka
III
9
Lanke trr gll
Rrmmp
Rrnnf
III
4
Lanke trr gll
Trio(declamar muy lentamente)
Ziiuu iiuu (N)
ziiuu aauu
ziuu iiuu
ziiuu Aaa
3
Ziiuu iiuu
ziiuu aauu
ziuu iiuu
ziiuu Ooo
3
Ziiuu iiuu 3
ziiuu aauu
Zziuu iiuu
Scherzo
Lanke trr gll (vigoroso) (O)
pe pe pe pe pe
Ooka ooka ooka ooka
III 8
Lanke trr gll
Pii pii pii pii pii
Züüka züüka züüka züüka
III 9
Lanke trr gll
Rrmmp
Rrnnf
III 4
Lanke trr gll
Ziiuu lenn trll?
Lümpff tümpff trll
III
3
10
Lanke trr gll
Rrumpff tilff too
III 4
Lanke trr gll
Ziiuu lenn trll?
Lümpff tümpff trll
III
3
10
Lanke trr gll
pe pe pe pe pe
Ooka ooka ooka ooka
III 8
Lanke trr gll
Pii pii pii pii pii
Züüka züüka züüka züüka
III 9
Lanke trr gll
Rrmmp
Rrnnf
III 4
Lanke trr gll III
cuarta parte
presto
(la cuarta parte es rigurosamente cadenciosa, excepto las declamaciones
aņadidas en el desarrollo)
...............................................................................................................
tema 11:
Grimm glimm gnimm bimbimm (P)
Grimm glimm gnimm bimbimm
11
Bumm bimbimm bamm bimbimm
11
11
11
Bemm bemm
Bemm bemm
Bemm bemm
Bemm bemm
11
tema 12:
Tilla loola luula looa
Tilla Luula Loola Luula
Tilla loola luula looa
Tilla Luula Loola Luula
12
Grimm glimm gnimm bimbimm (comenzar muy fuerte)
11
11
Bemm bemm
Bemm bemm
Bemm bemm
Bemm bemm
11
tema 13:
Tatta tatta tuiEe tuEe (Q)
Tatta tatta tuiEe tuEe
Tatta tatta tuiEe tuEe
Tatta tatta tuiEe tuEe
13
tema 14:
Tilla lalla tilla lalla
Tilla lalla tilla lalla
Tilla lalla tilla lalla
Tilla lalla tilla lalla
14
Tuii tuii tuii tuii
Tuii tuii tuii tuii
Tee tee tee tee
Tee tee tee tee
Tuii tuii tuii tuii
Tuii tuii tuii tuii
Tee tee tee tee
Tee tee tee tee
13
Tatta tatta tuiEe tuEe
Tatta tatta tuiEe tuEe
Tatta tatta tuiEe tuEe
Tatta tatta tuiEe tuEe
13
Tilla lalla tilla lalla
Tilla lalla tilla lalla
Tilla lalla tilla lalla
Tilla lalla tilla lalla
14
Tuii tuii tuii tuii
Tuii tuii tuii tuii
Tee tee tee tee
Tee tee tee tee
.....................................................................
Tuii tuii tuii tuii
Tuii tuii tuii tuii
Tee tee tee tee
Tee tee tee tee
13
Ooo bee ooo bee
Ooo bee ooo bee
Ooo bee ooo bee
Ooo bee ooo bee
6
(repetir la cuarta parte desde el principio hasta aquí) (R) (S)
desarrollo:
Ooobee tatta tuu (T)
Ooobee tatta tuu
Ooobee tatta tuii Ee
Ooobee tatta tuii Ee
Ooobee tatta tuiiEe tuiiEe
6/1
Tatta tatta tuiiEe tuiiEe
Tatta tatta tuiiEe tuiiEe 13
Lümpff tümff trill
Ziiuu lenn trill
Ziiuu lenn trill
Rrumpff tilff too
13
3
4
Rinnze kette bee
Rinnze kette bee
Rinnze kette bee bee
Rinnze kette bee bee
Rinnze kette beebee beebee
3
Rinnze kette beebee nnzkrr müü?
Ziiuu ennze ziiu rinnzkrrmüü
Rakete bee bee
3
3a
11
Graaaaa
Graaaaa 15
11
Graaaaa
Graaaaa 15
Ooobee tatta tee
Ooobee tatta tee
Ooobee tatta tee tee
6/13
Ooobee tatta tee tee
Ooobee tatta teetee teetee
Ooobee tatta teeta tatta
Ooobee tatta teeta tatta
Tatta tatta teeta tatta
Tatta tatta teeta tatta 13
Ooobee tatta tuu
Ooobee tatta tuu
Ooobee tatta tuii Ee
Ooobee tatta tuii Ee
6/13
Tilla lalla tilla lalla
Tilla lalla tilla lalla 14
Tuii tuii tuii tuii
Tuii tuii tuii tuii
Tee tee tee tee
Tee tee tee tee
Tuii tuii tuii tuii
Tuii tuii tuii tuii
Tee tee tee tee
Tee tee tee tee
13
Ooo bee ooo bee
Ooo bee ooo bee
Ooo bee ooo bee
Ooo bee ooobee tatta
6
11
Tilla loola luula loola
Tilla loola luula loola 12
11
Tilla luula loola luula
Tilla luula loola luula 12
Loola luula loola luula
Loola luula loola luula
12
Luula loola luula loola
Luula loola luula loola
.............................................................
Luula luula luula luula
Loola loola loola loola
Loola loola loola loola
Luula luula luula loola
Oobee tatta tuu
Oobee tatta tuu
Oobee tatta tuuta tatta
Oobee tatta tuuta tatta
6/13
Tatta tatta tuuta tatta
Tatta tatta tuuta tatta
Tatta tatta taata tatta
Tatta tatta taata tatta
13
Rinnze kette bee
Rinnze kette bee
Rinnze kette bee bee
Rinnze kette bee bee
3
Beebee beebee beebee beebee
3
Tatta tatta taata tatta
Tatta tatta taata tatta .
Grimme glimme gnimme bimbimme
Grimme glimme gnimme bimbimme 11
Graaaaa graaaaa
Graaaaa graaaaa 15
Lümpff tümff trill
Ziiuu lenn trill
Ziiuu lenn tril
Rrumpff tilff too
10
3 4
EkeEke ekeEke ekeEke ekeeKe
EkeEke ekeEke Rrrumm!
EkeEke ekeEke Rrrumm!
EkeEke ekeEke Rrum Rrum
EkeEke ekeEke Rrum Rrum
16
16/4
Rrum Rrum Rrum Rrum
Rrum Rrum Rrum Rrum
4
resoluciķn (U)
11
11
11
11
Bemm bemm
Bemm bemm
Bemm bemm
Bemm bemm
11
Tilla loola luula loola
Tilla luula loola luula
Tilla loola luula loola
Tilla luula loola luula
12
11
11
Bemm bemm
Bemm bemm
Bemm bemm
11
Bemm bemm
cadencia (adlibitun)(aquí se mantiene la cadencia, la cadencia puede ser
modificada por el intérprete utilizando las partes del conjunto de la
sonata, en su lugar hago seguir aquí una cedencia general con nuevos temas)
Priimiiti (V)
Priimiititii 17
Priimiititii too
Priimiititii taa
Priimiititii too
Priimiititii taa
17
Priimiititii tootaa
Priimiititii tootaa
Priimiititii tuutaa
Priimiititii tuutaa
17a
Priimiititii tootaatuu
Priimiititii tootaatuu
Priimiititii tuutaatoo
Priimiititii tuutaatoo
17a
Tatta tatta tuutaa too
Tatta tatta tuutaa too
13/1
7a
Tatta tatta tuiEe tuiiEe (W)
Tatta tatta tuiEe tuiiEe
Tatta tatta tuiEe tuiiEe
Tatta tatta tuiEe tuiiEe
Tilla lalla tilla lalla
Tilla lalla tilla lalla
Tilla lalla tilla lalla
Tilla lalla tilla lalla
13
Tuii tuii tuii tuii
Tuii tuii tuii tuii
Tee tee tee tee
Tee tee tee tee
Tuii tuii tuii tuii
Tuii tuii tuii tuii
Tee tee tee tee
Tee tee tee tee
14
Tatta tatta tuiEe tuiiEe
Tatta tatta tuiEe tuiiEe
Tatta tatta tuiEe tuiiEe
Tatta tatta tuiEe tuiiEe
13
Tilla lalla tilla lalla
Tilla lalla tilla lalla
Tilla lalla tilla lalla
14
Tilla lalla tilla lalla
Tuii tuii tuii tuii
Tuii tuii tuii tuii
Tee tee tee tee
Tee tee tee tee
Tuii tuii tuii tuii
Tuii tuii tuii tuii
Tee tee tee tee
Tee tee tee tee
13
Ooo bee ooo bee
Ooo bee ooo bee
Ooo bee ooo bee
Ooo bee ooo bee
6
Oooooooooooooooooooooooooooooooo (X) 6
Dll Rrrrr bee bö 5
Fümms bö wö tää zää Uu,
pögiff,
müü
1
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete
Beeeee
bö
ü3
3a
Bee
bö
Böwö
böwörö
Böwöböpö
böwöröböpo
Böwörötääböpo
böwörötääböpo
tääböpo
tüüböpo
tääböpo
tüüböpo
1
Ooka ooka ooka ooka
Züüka züüka züüka züüka
Rmmp rnnf rmmp rnnf
8
9
4
Rumftillfftoo? Rrrrrrum!
Lanke trr gll? Rrrrrrum!
Dedesnn nn rrrrr? Rrrrrrum!
4
III
2
Mpiff tillff too? Rrrrrrum!
Zikete bee bee? Rrrrrrum!
2 3
Fö? Rrrrrrum!
Ennze, enzee? Rrrrrrum!
2 3
Rrumpfftilffto?
Bee bee bee bee bee
Zee zee zee zee zee
4
3a
Pe pe pe pe pe
Pii pii pii pii pii
Poo poo poo poo poooo?
8 9
Grimm glimm gnimm bimbimm (entonaciķn más fuerte)
11
Ooo bee (entonaciķn menos fuerte)
Ooo bee
Ooo bee
Ooo bee
6
final:
Zätt üpsiilon iks (emocionado) (Y)
Wee fau Uu
Tee äss ärr kuu
Pee Oo änn ämm
Ell kaa Ii haa
Gee äff Ee dee zee beee?
18
Zätt üpsiilon iks ( más emocionado)
Wee fau Uu
Tee äss ärr kuu
Pee Oo änn ämm
Ell kaa Ii haa
Gee äff Ee dee zee beee?
18
Zätt üpsiilon iks (normal)
Wee fau Uu
Tee äss ärr kuu
Pee Oo änn ämm
Ell kaa Ii haa
Gee äff Ee dee zee beee Aaaaa
18a
Zätt (muy emocionado)
üpsiilon iks (Z)
Wee fau Uu
Tee äss ärr kuu
Pee Oo änn ämm
Ell kaa Ii haa
Gee äff Ee dee zee beeee? (afligido)Uw ADH vitamine Worst
Kolere..... SORRY!!!!!
![]()
En als je een lange tekst 20x quote?quote:
Ik doe helemaal nix meer met lange teksten!!quote:Op donderdag 22 april 2021 21:51 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
En als je een lange tekst 20x quote?![]()
superieure klassieke nonsensquote:Op donderdag 22 april 2021 21:49 schreef hemarookworst het volgende:
De Ursonate is opgebouwd als een klassieke sonate of symphonie en bestaat uit vier delen – het eerste deel, largo, scherzo en presto. Alles bij elkaar hebben we het over dertig pagina’s onzintekst zonder enige betekenis. Jaap Blonk hoorde de tekst voor het eerst in 1979 toen hij door een Nederlandse acteur werd voorgelezen, en leerde hem in de loop der jaren uit het hoofd. In 1986 ging hij de studio in om de Ursonate op te nemen, die door de zoon van Schwitters werd verboden. Na de dood van de zoon is nu eindelijk die opname uitgebracht, samen met een nieuwe live-opname.
Het klankgedicht heeft ook nu nog een licht ontregelende werking die niet alleen op de lachspieren werkt, maar die ook diepe indruk maakt omdat hij zo verrassend mooi in elkaar zit. Een tijdloos, springlevend, nergens mee te vergelijken meesterwerk, en nog leuk ook. En Jaap Blonk is in beide versies absoluut geweldig.
Fümms bö wö tää zää Uu,
pögiff,
kwii Ee.
1
dll rrrrr beeeee bö
bö fümms bö wö tää zää,
fümms bö wö tää zää Uu:
5
primera parte:
tema 1:
Fümms bö wö tää zää Uu,
pögiff,
Kwii Ee.
1
tema 2:
Dedesnn nn rrrrr,
Ii Ee,
mpiff tillff too,
tillll,
Jüü Kaa?
2
tema 3:
3
rakete bee bee, 3a
tema 4
Rrummpff tillff toooo? 4
exposiciķn:
desarrollo:
Fümms bö wö tää zää Uu,
rakete rinnzekete ü3+
3a
rakete rinnzekete (B)
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete
Beeeee
bö
fö
böwö
fümmsbö
böwörö
fümmsböwö
böwörötää
fümmsböwötää
böwörötääzää
fümmsböwötääzää
böwörötääzääUu
fümmsböwötääzääUu
böwörötääzääUu pö
fümmsböwötääzääUu pö
böwörötääzääUu pögö
fümmsböwötääzääUu pögö
böwörötääzääUu pögiff
fümmsböwötääzääUu pögiff
kwiiEe.
1
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete (C)
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete
Beeeee
bö
ü3+
3a
fö
böwö
fümmsbö
böwörö
fümmsböwö
böwörötää
fümmsböwötää
böwörötääzää
fümmsböwötääzää
böwörötääzääUu
fümmsböwötääzääUu
böwörötääzääUu pö
fümmsböwötääzääUu pö
böwörötääzääUu pögö
fümmsböwötääzääUu pögö
böwörötääzääUu pögiff
1
fümmsböwötääzääUu pögiff
kwiiEe.
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete (D)
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete
Beeeee
bö
ü3+
3a
bö
bö
bö
bö
bö
böwö
böwö
böwö
böwö
böwö
böwö
böwörö
böwörö
böwörö
böwörö
böwörö
böwörö
böwöböpö
böwöböpö
böwöböpö
böwöböpö
böwöböpö
böwöböpö
böwöröböpö
böwöröböpö
böwöröböpö
böwöröböpö
böwöröböpö
böwöröböpö
böwörötääböpö
böwörötääböpö
böwörötääböpö
böwörötääböpö
böwörötääböpö
böwörötääböpö
böwörötääböpö
böwörötääzääböpö
böwörötääzääböpö
böwörötääzääböpö
böwörötääzääböpö
1
böwörötääzääböpö
böwörötääzääböpö
böwörötääzääUu böpö
böwörötääzääUu böpö
böwörötääzääUu böpö
böwörötääzääUu böpö
böwörötääzääUu böpö
böwörötääzääUu böpö
böwörötääzääUu pögö
böwörötääzääUu pögö
böwörötääzääUu pögö
böwörötääzääUu pögö
böwörötääzääUu pögö
böwörötääzääUu pögö
böwörötääzääUu pöggiff
böwörötääzääUu pöggiff
böwörötääzääUu pöggiff
böwörötääzääUu pöggiff
böwörötääzääUu pöggiff
böwörötääzääUu pöggiff
fümmes bö wö tää zää Uu,
pöggiff,
kwiiee
kwiiee
kwiiee
kwiiee
kwiiee
kwiiee.
Dedesnn nn rrrrr, (E)
Ii Ee,
mpiff tillff toooo,
Dedesnn nn rrrrr,
desnn nn rrrrr
nn nn rrrrr
nn rrrrr
Iiiii
Eeeee
m
mpe
mpff
mpiffte
mpiff tilll
mpiff tillff
mpiff tillff toooo,
2
(cantado)
rinnzkrrmüüüü,
Rakete bee bee.
ü
1
2
3
Zikete bee bee (F)
Rinnzekete bee bee
Rakete bee bee
Zikete bee bee ennze
Rinnzekete bee bee ennze
Rakete bee bee ennze
Zikete bee bee nnz krr
Rakete bee bee nnz krr
Rakete bee bee
Rummpfftillfftoooo?
Rakete bee bee
Rakete bee zee
3
rinnzkrrmüüüü,
Rakete bee bee.
Rrummpff tillff toooo?
ü
1
2
3
43
a
Rum!
Rrummpff? (G)
Rum!
Rrummpff t?
Rr rr rum!
Rrummpff tll?
Rr rr rr rr rum!
Rrummpff tillff?
Rr rr rr rr rr rum!
Rrummpff tillff toooo?
Rr rr rr rr rr rr rum!
Rakete bee bee!
Rr rr rr rr rr rr
Rr rr rr rr rr rr
Rakete bee bee
Rakete bee zee
(cantado)
rinnzkrrmüüüü,
Rakete bee bee.
Rrummpff tillff toooo?
ü
1
2
3
3a
4
Rum! (H)
RrRrRrRrummpff?
Rum!
RrRrRrRrummpff t?
Rum!
RrRrRrRrRrummpff tll?
Rum!
Rum!
Rum!
Rum!
ziiuu nnzkrrmüüüü
Rum!
rinnzkrrmüüüü!
4
Rum!
toooo?
Rakete bee bee
Rrrrummmm!!!!(gritando)
RrRrRrRrRrRr
RrRrRrRrRrRr
RrRrRrRrRrRr
RrRrRrRrRrRr
Rakete bee bee?
Rakete bee zee
Rakete rinnzekete
Rakete rinnzekete
Rakete rinnzekete
Rakete rinnzekete
Rakete rinnzekete
Rakete rinnzekete
Beeeee
bö
ü3+
3a
fö
bö (I)
fö
bö
fö
bö
fö
bö
fö
bö
fö
böwö
fümmsbö
böwö
fümmsbö
böwö
fümmsbö
böwö
fümmsbö
böwö
fümmsbö
böwö
fümmsbö
böwörö
fümmsböwö
1
böwörö
fümmsböwö
böwörö
fümmsböwö
böwörö
fümmsböwö
böwörö
fümmsböwö
böwörö
fümmsböwö
böwörötää
fümmsböwötää
böwörötää
fümmsböwötää
böwörötää
fümmsböwötää
böwörötää
fümmsböwötää
böwörötää
fümmsböwötää
böwörötää
fümmsböwötää
böwörötääzää
fümmsböwötääzää
böwörötääzää
fümmsböwötääzää
böwörötääzää
fümmsböwötääzää
böwörötääzää
fümmsböwötääzää
böwörötääzää
fümmsböwötääzää
böwörötääzää
fümmsböwötääzää
böwörötääzääUu
fümmsböwötääzääUu
böwörötääzääUu
fümmsböwötääzääUu
böwörötääzääUu
fümmsböwötääzääUu
böwörötääzääUu
fümmsböwötääzääUu
böwörötääzääUu
fümmsböwötääzääUu
böwörötääzääUu
fümmsböwötääzääUu
böwörötääzääUu pö
fümmsböwötääzääUu pö
böwörötääzääUu pö
fümmsböwötääzääUu pö
böwörötääzääUu pö
fümmsböwötääzääUu pö
böwörötääzääUu pö
fümmsböwötääzääUu pö
böwörötääzääUu pö
fümmsböwötääzääUu pö
böwörötääzääUu pö
fümmsböwötääzääUu pö
böwörötääzääUu pögö
fümmsböwötääzääUu pögö
böwörötääzääUu pögö
fümmsböwötääzääUu pögö
böwörötääzääUu pögö
fümmsböwötääzääUu pögö
böwörötääzääUu pögö
fümmsböwötääzääUu pögö
böwörötääzääUu pögö
fümmsböwötääzääUu pögö
böwörötääzääUu pögiff
fümmsböwötääzääUu pögiff
böwörötääzääUu pögiff
fümmsböwötääzääUu pögiff
böwörötääzääUu pögiff
fümmsböwötääzääUu pögiff
böwörötääzääUu pögiff
fümmsböwötääzääUu pögiff
böwörötääzääUu pögiff
fümmsböwötääzääUu pögiff
böwörötääzääUu pögiff
fümmsböwötääzääUu pögiff
kwiiee kwiiee
kwiiee kwiiee
kwiiee kwiiee
kwiiee kwiiee
kwiiee kwiiee
kwiiee kwiiee
Rakete bee bee.
Rrummpff tillff toooo?
Rakete bee bee.
Rakete bee zee.
Fümms bö wä tää zää Uu
Uu zee tee wee bee
zee tee wee bee
zee tee wee bee
zee tee wee bee
zee tee wee bee
zee tee wee bee Fümms
ü
1
2
3
3a
4
ü3
(final)
Fümms bö
Fümms böwö
1
1
3
1
segunda parte
largo
lo suficientemente alto)
6
7
6
tercera parte
Scherzo
Lanke trr gll (M)
pe pe pe pe pe
Ooka ooka ooka ooka
III
8
Lanke trr gll
pii pii pii pii pii
züüka züüka züüka züüka
III
9
Lanke trr gll
Rrmm
Rrnnf
III
4
Lanke trr gll
Ziiuu lenn trll?
Lümpff tümpff trll
III
3
10
Lanke trr gll
Rrumpff tilff too
III
4
Lanke trr gll
Ziiuu lenn trll?
Lümpff tümpff trll
III
3
10
Lanke trr gll
Pe pe pe pe pe
Ooka ooka ooka ooka
III
8
Lanke trr gll
Pii pii pii pii pii
Züüka züüka züüka züüka
III
9
Lanke trr gll
Rrmmp
Rrnnf
III
4
Lanke trr gll
Ziiuu iiuu (N)
ziiuu aauu
ziuu iiuu
ziiuu Aaa
3
Ziiuu iiuu
ziiuu aauu
ziuu iiuu
ziiuu Ooo
3
Ziiuu iiuu 3
ziiuu aauu
Zziuu iiuu
Scherzo
pe pe pe pe pe
Ooka ooka ooka ooka
III 8
Lanke trr gll
Pii pii pii pii pii
Züüka züüka züüka züüka
III 9
Lanke trr gll
Rrmmp
Rrnnf
III 4
Lanke trr gll
Ziiuu lenn trll?
Lümpff tümpff trll
III
3
10
Lanke trr gll
Rrumpff tilff too
III 4
Lanke trr gll
Ziiuu lenn trll?
Lümpff tümpff trll
III
3
10
Lanke trr gll
pe pe pe pe pe
Ooka ooka ooka ooka
III 8
Lanke trr gll
Pii pii pii pii pii
Züüka züüka züüka züüka
III 9
Lanke trr gll
Rrmmp
Rrnnf
III 4
Lanke trr gll III
cuarta parte
presto
...............................................................................................................
tema 11:
11
11
11
11
Bemm bemm
Bemm bemm
Bemm bemm
Bemm bemm
11
tema 12:
Tilla loola luula looa
Tilla Luula Loola Luula
Tilla loola luula looa
Tilla Luula Loola Luula
12
11
11
Bemm bemm
Bemm bemm
Bemm bemm
Bemm bemm
11
tema 13:
Tatta tatta tuiEe tuEe
Tatta tatta tuiEe tuEe
Tatta tatta tuiEe tuEe
13
tema 14:
Tilla lalla tilla lalla
Tilla lalla tilla lalla
Tilla lalla tilla lalla
Tilla lalla tilla lalla
14
Tuii tuii tuii tuii
Tuii tuii tuii tuii
Tee tee tee tee
Tee tee tee tee
Tuii tuii tuii tuii
Tuii tuii tuii tuii
Tee tee tee tee
Tee tee tee tee
13
Tatta tatta tuiEe tuEe
Tatta tatta tuiEe tuEe
Tatta tatta tuiEe tuEe
Tatta tatta tuiEe tuEe
13
Tilla lalla tilla lalla
Tilla lalla tilla lalla
Tilla lalla tilla lalla
Tilla lalla tilla lalla
14
Tuii tuii tuii tuii
Tuii tuii tuii tuii
Tee tee tee tee
Tee tee tee tee
Tuii tuii tuii tuii
Tuii tuii tuii tuii
Tee tee tee tee
Tee tee tee tee
13
Ooo bee ooo bee
Ooo bee ooo bee
Ooo bee ooo bee
Ooo bee ooo bee
6
desarrollo:
Ooobee tatta tuu (T)
Ooobee tatta tuu
Ooobee tatta tuii Ee
Ooobee tatta tuii Ee
6/1
Lümpff tümff trill
Ziiuu lenn trill
Ziiuu lenn trill
Rrumpff tilff too
13
3
4
Rinnze kette bee
Rinnze kette bee
Rinnze kette bee bee
Rinnze kette bee bee
3
Rakete bee bee
3
3a
11
Graaaaa
Graaaaa 15
11
Graaaaa
Graaaaa 15
Ooobee tatta tee
Ooobee tatta tee
Ooobee tatta tee tee
6/13
Ooobee tatta tee tee
Ooobee tatta teeta tatta
Ooobee tatta teeta tatta
Tatta tatta teeta tatta
Ooobee tatta tuu
Ooobee tatta tuu
Ooobee tatta tuii Ee
Ooobee tatta tuii Ee
6/13
Tilla lalla tilla lalla
Tuii tuii tuii tuii
Tuii tuii tuii tuii
Tee tee tee tee
Tee tee tee tee
Tuii tuii tuii tuii
Tuii tuii tuii tuii
Tee tee tee tee
Tee tee tee tee
13
Ooo bee ooo bee
Ooo bee ooo bee
Ooo bee ooo bee
Ooo bee ooobee tatta
6
11
Tilla loola luula loola
11
Tilla luula loola luula
Loola luula loola luula
Loola luula loola luula
12
Luula loola luula loola
Luula loola luula loola
Luula luula luula luula
Loola loola loola loola
Loola loola loola loola
Luula luula luula loola
Oobee tatta tuu
Oobee tatta tuu
Oobee tatta tuuta tatta
Oobee tatta tuuta tatta
6/13
Tatta tatta tuuta tatta
Tatta tatta tuuta tatta
Tatta tatta taata tatta
Tatta tatta taata tatta
13
Rinnze kette bee
Rinnze kette bee
Rinnze kette bee bee
Rinnze kette bee bee
3
3
Tatta tatta taata tatta
Graaaaa graaaaa
Graaaaa graaaaa 15
Lümpff tümff trill
Ziiuu lenn trill
Ziiuu lenn tril
Rrumpff tilff too
10
3 4
EkeEke ekeEke Rrrumm!
EkeEke ekeEke Rrrumm!
EkeEke ekeEke Rrum Rrum
EkeEke ekeEke Rrum Rrum
16
16/4
Rrum Rrum Rrum Rrum
Rrum Rrum Rrum Rrum
4
resoluciķn (U)
11
11
11
11
Bemm bemm
Bemm bemm
Bemm bemm
Bemm bemm
11
Tilla loola luula loola
Tilla luula loola luula
Tilla loola luula loola
Tilla luula loola luula
12
11
11
Bemm bemm
Bemm bemm
Bemm bemm
11
Bemm bemm
Priimiiti (V)
Priimiititii 17
Priimiititii too
Priimiititii taa
Priimiititii too
Priimiititii taa
17
Priimiititii tootaa
Priimiititii tootaa
Priimiititii tuutaa
Priimiititii tuutaa
17a
Priimiititii tootaatuu
Priimiititii tootaatuu
Priimiititii tuutaatoo
Priimiititii tuutaatoo
17a
Tatta tatta tuutaa too
Tatta tatta tuutaa too
13/1
7a
Tatta tatta tuiEe tuiiEe
Tatta tatta tuiEe tuiiEe
Tatta tatta tuiEe tuiiEe
Tilla lalla tilla lalla
Tilla lalla tilla lalla
Tilla lalla tilla lalla
Tilla lalla tilla lalla
13
Tuii tuii tuii tuii
Tuii tuii tuii tuii
Tee tee tee tee
Tee tee tee tee
Tuii tuii tuii tuii
Tuii tuii tuii tuii
Tee tee tee tee
Tee tee tee tee
14
Tatta tatta tuiEe tuiiEe
Tatta tatta tuiEe tuiiEe
Tatta tatta tuiEe tuiiEe
Tatta tatta tuiEe tuiiEe
13
Tilla lalla tilla lalla
Tilla lalla tilla lalla
Tilla lalla tilla lalla
14
Tilla lalla tilla lalla
Tuii tuii tuii tuii
Tuii tuii tuii tuii
Tee tee tee tee
Tee tee tee tee
Tuii tuii tuii tuii
Tuii tuii tuii tuii
Tee tee tee tee
Tee tee tee tee
13
Ooo bee ooo bee
Ooo bee ooo bee
Ooo bee ooo bee
Ooo bee ooo bee
6
Dll Rrrrr bee bö 5
Fümms bö wö tää zää Uu,
pögiff,
müü
1
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete
Beeeee
bö
ü3
3a
Bee
bö
Böwö
böwörö
Böwöböpö
böwöröböpo
Böwörötääböpo
böwörötääböpo
tääböpo
tüüböpo
tääböpo
tüüböpo
1
Ooka ooka ooka ooka
Züüka züüka züüka züüka
Rmmp rnnf rmmp rnnf
8
9
4
Rumftillfftoo? Rrrrrrum!
Lanke trr gll? Rrrrrrum!
4
III
2
2 3
Fö? Rrrrrrum!
Ennze, enzee? Rrrrrrum!
2 3
Rrumpfftilffto?
Bee bee bee bee bee
Zee zee zee zee zee
4
3a
Pe pe pe pe pe
Pii pii pii pii pii
Poo poo poo poo poooo?
8 9
11
Ooo bee
Ooo bee
Ooo bee
6
final:
Wee fau Uu
Tee äss ärr kuu
Pee Oo änn ämm
Ell kaa Ii haa
Gee äff Ee dee zee beee?
18
Wee fau Uu
Tee äss ärr kuu
Pee Oo änn ämm
Ell kaa Ii haa
Gee äff Ee dee zee beee?
18
Wee fau Uu
Tee äss ärr kuu
Pee Oo änn ämm
Ell kaa Ii haa
18a
Zätt (muy emocionado)
üpsiilon iks (Z)
Wee fau Uu
Tee äss ärr kuu
Pee Oo änn ämm
Ell kaa Ii haa
Gee äff Ee dee zee beeee? (afligido)
De verrassendste plaat sinds tijden komt van het kleine Nederlandse platenlabel Basta. Toen ik de Ursonate van Kurt Schwitters in mijn cd-speler schoof had ik geen idee wat ik kon verwachten, maar binnen vijf minuten rolden de tranen van het lachen me over de wangen, en ik kan je verzekeren dat dat niet zo snel gebeurt. Schwitters oersonate is dus in de eerste plaats heel, heel erg leuk, maar dat is niet het enige.
Schwitters kende ik alleen uit de beeldende kunst-geschiedenis als een van de belangrijkste Dadaīsten, en ik had ooit een paar fraaie collages van hem gezien. Ik wist ook dat hij optredens gaf waarbij steevast een deel van het publiek wegliep. Superieure onzin is niet aan iedereen besteed. Kunstliefhebbers en poëzieliefhebbers zijn meestal zeer ernstige mensen die humor niet meteen in hun “serieuze” kunstvorm kunnen plaatsen. Schwitters had op dit soort publiek een ontregelend effect, dat bij anderen juist weer heel bevrijdend werkte.
Het klankgedicht heeft ook nu nog een licht ontregelende werking die niet alleen op de lachspieren werkt, maar die ook diepe indruk maakt omdat hij zo verrassend mooi in elkaar zit. Een tijdloos, springlevend, nergens mee te vergelijken meesterwerk, en nog leuk ook. En Jaap Blonk is in beide versies absoluut geweldig.Uw ADH vitamine Worst
Of gender neutraal gender neutraal gender neutraalquote:Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.![]()
Nou weten we het wel.quote:Op donderdag 22 april 2021 21:53 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
superieure klassieke nonsens
De verrassendste plaat sinds tijden komt van het kleine Nederlandse platenlabel Basta. Toen ik de Ursonate van Kurt Schwitters in mijn cd-speler schoof had ik geen idee wat ik kon verwachten, maar binnen vijf minuten rolden de tranen van het lachen me over de wangen, en ik kan je verzekeren dat dat niet zo snel gebeurt. Schwitters oersonate is dus in de eerste plaats heel, heel erg leuk, maar dat is niet het enige.
Schwitters kende ik alleen uit de beeldende kunst-geschiedenis als een van de belangrijkste Dadaīsten, en ik had ooit een paar fraaie collages van hem gezien. Ik wist ook dat hij optredens gaf waarbij steevast een deel van het publiek wegliep. Superieure onzin is niet aan iedereen besteed. Kunstliefhebbers en poëzieliefhebbers zijn meestal zeer ernstige mensen die humor niet meteen in hun “serieuze” kunstvorm kunnen plaatsen. Schwitters had op dit soort publiek een ontregelend effect, dat bij anderen juist weer heel bevrijdend werkte.
Ik hou het op man man man.quote:Op donderdag 22 april 2021 21:53 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Of gender neutraal gender neutraal gender neutraal![]()
quote:Op donderdag 22 april 2021 21:53 schreef hemarookworst het volgende:
Mijn laptopfans gingen zelfs even aan![]()
![]()
quote:Op donderdag 22 april 2021 21:36 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik heb alle ondertitels van Married with Children bijgewerkt.![]()
en ik werd geschimpft wanneer
ik schwedisch schrijv![]()
Daarom houd ik zo van Kurt Schwitters en zijn Ursonate, hij trollt gewoon de poezie en kunstwereld
Uw ADH vitamine Worst
ja ja,de arts komt zoquote:Op donderdag 22 april 2021 21:49 schreef hemarookworst het volgende:
Fümms bö wö tää zää Uu,
pögiff,
kwii Ee.
1
dll rrrrr beeeee bö
bö fümms bö wö tää zää,
fümms bö wö tää zää Uu:
5
primera parte:
tema 1:
Fümms bö wö tää zää Uu,
pögiff,
Kwii Ee.
1
tema 2:
Dedesnn nn rrrrr,
Ii Ee,
mpiff tillff too,
tillll,
Jüü Kaa?
2
tema 3:
3
rakete bee bee, 3a
tema 4
Rrummpff tillff toooo? 4
exposiciķn:
desarrollo:
Fümms bö wö tää zää Uu,
rakete rinnzekete ü3+
3a
rakete rinnzekete (B)
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete
Beeeee
bö
fö
böwö
fümmsbö
böwörö
fümmsböwö
böwörötää
fümmsböwötää
böwörötääzää
fümmsböwötääzää
böwörötääzääUu
fümmsböwötääzääUu
böwörötääzääUu pö
fümmsböwötääzääUu pö
böwörötääzääUu pögö
fümmsböwötääzääUu pögö
böwörötääzääUu pögiff
fümmsböwötääzääUu pögiff
kwiiEe.
1
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete (C)
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete
Beeeee
bö
ü3+
3a
fö
böwö
fümmsbö
böwörö
fümmsböwö
böwörötää
fümmsböwötää
böwörötääzää
fümmsböwötääzää
böwörötääzääUu
fümmsböwötääzääUu
böwörötääzääUu pö
fümmsböwötääzääUu pö
böwörötääzääUu pögö
fümmsböwötääzääUu pögö
böwörötääzääUu pögiff
1
fümmsböwötääzääUu pögiff
kwiiEe.
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete (D)
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete
Beeeee
bö
ü3+
3a
bö
bö
bö
bö
bö
böwö
böwö
böwö
böwö
böwö
böwö
böwörö
böwörö
böwörö
böwörö
böwörö
böwörö
böwöböpö
böwöböpö
böwöböpö
böwöböpö
böwöböpö
böwöböpö
böwöröböpö
böwöröböpö
böwöröböpö
böwöröböpö
böwöröböpö
böwöröböpö
böwörötääböpö
böwörötääböpö
böwörötääböpö
böwörötääböpö
böwörötääböpö
böwörötääböpö
böwörötääböpö
böwörötääzääböpö
böwörötääzääböpö
böwörötääzääböpö
böwörötääzääböpö
1
böwörötääzääböpö
böwörötääzääböpö
böwörötääzääUu böpö
böwörötääzääUu böpö
böwörötääzääUu böpö
böwörötääzääUu böpö
böwörötääzääUu böpö
böwörötääzääUu böpö
böwörötääzääUu pögö
böwörötääzääUu pögö
böwörötääzääUu pögö
böwörötääzääUu pögö
böwörötääzääUu pögö
böwörötääzääUu pögö
böwörötääzääUu pöggiff
böwörötääzääUu pöggiff
böwörötääzääUu pöggiff
böwörötääzääUu pöggiff
böwörötääzääUu pöggiff
böwörötääzääUu pöggiff
fümmes bö wö tää zää Uu,
pöggiff,
kwiiee
kwiiee
kwiiee
kwiiee
kwiiee
kwiiee.
Dedesnn nn rrrrr, (E)
Ii Ee,
mpiff tillff toooo,
Dedesnn nn rrrrr,
desnn nn rrrrr
nn nn rrrrr
nn rrrrr
Iiiii
Eeeee
m
mpe
mpff
mpiffte
mpiff tilll
mpiff tillff
mpiff tillff toooo,
2
(cantado)
rinnzkrrmüüüü,
Rakete bee bee.
ü
1
2
3
Zikete bee bee (F)
Rinnzekete bee bee
Rakete bee bee
Zikete bee bee ennze
Rinnzekete bee bee ennze
Rakete bee bee ennze
Zikete bee bee nnz krr
Rakete bee bee nnz krr
Rakete bee bee
Rummpfftillfftoooo?
Rakete bee bee
Rakete bee zee
3
rinnzkrrmüüüü,
Rakete bee bee.
Rrummpff tillff toooo?
ü
1
2
3
43
a
Rum!
Rrummpff? (G)
Rum!
Rrummpff t?
Rr rr rum!
Rrummpff tll?
Rr rr rr rr rum!
Rrummpff tillff?
Rr rr rr rr rr rum!
Rrummpff tillff toooo?
Rr rr rr rr rr rr rum!
Rakete bee bee!
Rr rr rr rr rr rr
Rr rr rr rr rr rr
Rakete bee bee
Rakete bee zee
(cantado)
rinnzkrrmüüüü,
Rakete bee bee.
Rrummpff tillff toooo?
ü
1
2
3
3a
4
Rum! (H)
RrRrRrRrummpff?
Rum!
RrRrRrRrummpff t?
Rum!
RrRrRrRrRrummpff tll?
Rum!
Rum!
Rum!
Rum!
ziiuu nnzkrrmüüüü
Rum!
rinnzkrrmüüüü!
4
Rum!
toooo?
Rakete bee bee
Rrrrummmm!!!!(gritando)
RrRrRrRrRrRr
RrRrRrRrRrRr
RrRrRrRrRrRr
RrRrRrRrRrRr
Rakete bee bee?
Rakete bee zee
Rakete rinnzekete
Rakete rinnzekete
Rakete rinnzekete
Rakete rinnzekete
Rakete rinnzekete
Rakete rinnzekete
Beeeee
bö
ü3+
3a
fö
bö (I)
fö
bö
fö
bö
fö
bö
fö
bö
fö
böwö
fümmsbö
böwö
fümmsbö
böwö
fümmsbö
böwö
fümmsbö
böwö
fümmsbö
böwö
fümmsbö
böwörö
fümmsböwö
1
böwörö
fümmsböwö
böwörö
fümmsböwö
böwörö
fümmsböwö
böwörö
fümmsböwö
böwörö
fümmsböwö
böwörötää
fümmsböwötää
böwörötää
fümmsböwötää
böwörötää
fümmsböwötää
böwörötää
fümmsböwötää
böwörötää
fümmsböwötää
böwörötää
fümmsböwötää
böwörötääzää
fümmsböwötääzää
böwörötääzää
fümmsböwötääzää
böwörötääzää
fümmsböwötääzää
böwörötääzää
fümmsböwötääzää
böwörötääzää
fümmsböwötääzää
böwörötääzää
fümmsböwötääzää
böwörötääzääUu
fümmsböwötääzääUu
böwörötääzääUu
fümmsböwötääzääUu
böwörötääzääUu
fümmsböwötääzääUu
böwörötääzääUu
fümmsböwötääzääUu
böwörötääzääUu
fümmsböwötääzääUu
böwörötääzääUu
fümmsböwötääzääUu
böwörötääzääUu pö
fümmsböwötääzääUu pö
böwörötääzääUu pö
fümmsböwötääzääUu pö
böwörötääzääUu pö
fümmsböwötääzääUu pö
böwörötääzääUu pö
fümmsböwötääzääUu pö
böwörötääzääUu pö
fümmsböwötääzääUu pö
böwörötääzääUu pö
fümmsböwötääzääUu pö
böwörötääzääUu pögö
fümmsböwötääzääUu pögö
böwörötääzääUu pögö
fümmsböwötääzääUu pögö
böwörötääzääUu pögö
fümmsböwötääzääUu pögö
böwörötääzääUu pögö
fümmsböwötääzääUu pögö
böwörötääzääUu pögö
fümmsböwötääzääUu pögö
böwörötääzääUu pögiff
fümmsböwötääzääUu pögiff
böwörötääzääUu pögiff
fümmsböwötääzääUu pögiff
böwörötääzääUu pögiff
fümmsböwötääzääUu pögiff
böwörötääzääUu pögiff
fümmsböwötääzääUu pögiff
böwörötääzääUu pögiff
fümmsböwötääzääUu pögiff
böwörötääzääUu pögiff
fümmsböwötääzääUu pögiff
kwiiee kwiiee
kwiiee kwiiee
kwiiee kwiiee
kwiiee kwiiee
kwiiee kwiiee
kwiiee kwiiee
Rakete bee bee.
Rrummpff tillff toooo?
Rakete bee bee.
Rakete bee zee.
Fümms bö wä tää zää Uu
Uu zee tee wee bee
zee tee wee bee
zee tee wee bee
zee tee wee bee
zee tee wee bee
zee tee wee bee Fümms
ü
1
2
3
3a
4
ü3
(final)
Fümms bö
Fümms böwö
1
1
3
1
segunda parte
largo
lo suficientemente alto)
6
7
6
tercera parte
Scherzo
Lanke trr gll (M)
pe pe pe pe pe
Ooka ooka ooka ooka
III
8
Lanke trr gll
pii pii pii pii pii
züüka züüka züüka züüka
III
9
Lanke trr gll
Rrmm
Rrnnf
III
4
Lanke trr gll
Ziiuu lenn trll?
Lümpff tümpff trll
III
3
10
Lanke trr gll
Rrumpff tilff too
III
4
Lanke trr gll
Ziiuu lenn trll?
Lümpff tümpff trll
III
3
10
Lanke trr gll
Pe pe pe pe pe
Ooka ooka ooka ooka
III
8
Lanke trr gll
Pii pii pii pii pii
Züüka züüka züüka züüka
III
9
Lanke trr gll
Rrmmp
Rrnnf
III
4
Lanke trr gll
Ziiuu iiuu (N)
ziiuu aauu
ziuu iiuu
ziiuu Aaa
3
Ziiuu iiuu
ziiuu aauu
ziuu iiuu
ziiuu Ooo
3
Ziiuu iiuu 3
ziiuu aauu
Zziuu iiuu
Scherzo
pe pe pe pe pe
Ooka ooka ooka ooka
III 8
Lanke trr gll
Pii pii pii pii pii
Züüka züüka züüka züüka
III 9
Lanke trr gll
Rrmmp
Rrnnf
III 4
Lanke trr gll
Ziiuu lenn trll?
Lümpff tümpff trll
III
3
10
Lanke trr gll
Rrumpff tilff too
III 4
Lanke trr gll
Ziiuu lenn trll?
Lümpff tümpff trll
III
3
10
Lanke trr gll
pe pe pe pe pe
Ooka ooka ooka ooka
III 8
Lanke trr gll
Pii pii pii pii pii
Züüka züüka züüka züüka
III 9
Lanke trr gll
Rrmmp
Rrnnf
III 4
Lanke trr gll III
cuarta parte
presto
tema 11:
11
11
11
11
Bemm bemm
Bemm bemm
Bemm bemm
Bemm bemm
11
tema 12:
Tilla loola luula looa
Tilla Luula Loola Luula
Tilla loola luula looa
Tilla Luula Loola Luula
12
11
11
Bemm bemm
Bemm bemm
Bemm bemm
Bemm bemm
11
tema 13:
Tatta tatta tuiEe tuEe
Tatta tatta tuiEe tuEe
Tatta tatta tuiEe tuEe
13
tema 14:
Tilla lalla tilla lalla
Tilla lalla tilla lalla
Tilla lalla tilla lalla
Tilla lalla tilla lalla
14
Tuii tuii tuii tuii
Tuii tuii tuii tuii
Tee tee tee tee
Tee tee tee tee
Tuii tuii tuii tuii
Tuii tuii tuii tuii
Tee tee tee tee
Tee tee tee tee
13
Tatta tatta tuiEe tuEe
Tatta tatta tuiEe tuEe
Tatta tatta tuiEe tuEe
Tatta tatta tuiEe tuEe
13
Tilla lalla tilla lalla
Tilla lalla tilla lalla
Tilla lalla tilla lalla
Tilla lalla tilla lalla
14
Tuii tuii tuii tuii
Tuii tuii tuii tuii
Tee tee tee tee
Tee tee tee tee
Tuii tuii tuii tuii
Tuii tuii tuii tuii
Tee tee tee tee
Tee tee tee tee
13
Ooo bee ooo bee
Ooo bee ooo bee
Ooo bee ooo bee
Ooo bee ooo bee
6
desarrollo:
Ooobee tatta tuu (T)
Ooobee tatta tuu
Ooobee tatta tuii Ee
Ooobee tatta tuii Ee
6/1
Lümpff tümff trill
Ziiuu lenn trill
Ziiuu lenn trill
Rrumpff tilff too
13
3
4
Rinnze kette bee
Rinnze kette bee
Rinnze kette bee bee
Rinnze kette bee bee
3
Rakete bee bee
3
3a
11
Graaaaa
Graaaaa 15
11
Graaaaa
Graaaaa 15
Ooobee tatta tee
Ooobee tatta tee
Ooobee tatta tee tee
6/13
Ooobee tatta tee tee
Ooobee tatta teeta tatta
Ooobee tatta teeta tatta
Tatta tatta teeta tatta
Ooobee tatta tuu
Ooobee tatta tuu
Ooobee tatta tuii Ee
Ooobee tatta tuii Ee
6/13
Tilla lalla tilla lalla
Tuii tuii tuii tuii
Tuii tuii tuii tuii
Tee tee tee tee
Tee tee tee tee
Tuii tuii tuii tuii
Tuii tuii tuii tuii
Tee tee tee tee
Tee tee tee tee
13
Ooo bee ooo bee
Ooo bee ooo bee
Ooo bee ooo bee
Ooo bee ooobee tatta
6
11
Tilla loola luula loola
11
Tilla luula loola luula
Loola luula loola luula
Loola luula loola luula
12
Luula loola luula loola
Luula loola luula loola
Luula luula luula luula
Loola loola loola loola
Loola loola loola loola
Luula luula luula loola
Oobee tatta tuu
Oobee tatta tuu
Oobee tatta tuuta tatta
Oobee tatta tuuta tatta
6/13
Tatta tatta tuuta tatta
Tatta tatta tuuta tatta
Tatta tatta taata tatta
Tatta tatta taata tatta
13
Rinnze kette bee
Rinnze kette bee
Rinnze kette bee bee
Rinnze kette bee bee
3
3
Tatta tatta taata tatta
Graaaaa graaaaa
Graaaaa graaaaa 15
Lümpff tümff trill
Ziiuu lenn trill
Ziiuu lenn tril
Rrumpff tilff too
10
3 4
EkeEke ekeEke Rrrumm!
EkeEke ekeEke Rrrumm!
EkeEke ekeEke Rrum Rrum
EkeEke ekeEke Rrum Rrum
16
16/4
Rrum Rrum Rrum Rrum
Rrum Rrum Rrum Rrum
4
resoluciķn (U)
11
11
11
11
Bemm bemm
Bemm bemm
Bemm bemm
Bemm bemm
11
Tilla loola luula loola
Tilla luula loola luula
Tilla loola luula loola
Tilla luula loola luula
12
11
11
Bemm bemm
Bemm bemm
Bemm bemm
11
Bemm bemm
Priimiiti (V)
Priimiititii 17
Priimiititii too
Priimiititii taa
Priimiititii too
Priimiititii taa
17
Priimiititii tootaa
Priimiititii tootaa
Priimiititii tuutaa
Priimiititii tuutaa
17a
Priimiititii tootaatuu
Priimiititii tootaatuu
Priimiititii tuutaatoo
Priimiititii tuutaatoo
17a
Tatta tatta tuutaa too
Tatta tatta tuutaa too
13/1
7a
Tatta tatta tuiEe tuiiEe
Tatta tatta tuiEe tuiiEe
Tatta tatta tuiEe tuiiEe
Tilla lalla tilla lalla
Tilla lalla tilla lalla
Tilla lalla tilla lalla
Tilla lalla tilla lalla
13
Tuii tuii tuii tuii
Tuii tuii tuii tuii
Tee tee tee tee
Tee tee tee tee
Tuii tuii tuii tuii
Tuii tuii tuii tuii
Tee tee tee tee
Tee tee tee tee
14
Tatta tatta tuiEe tuiiEe
Tatta tatta tuiEe tuiiEe
Tatta tatta tuiEe tuiiEe
Tatta tatta tuiEe tuiiEe
13
Tilla lalla tilla lalla
Tilla lalla tilla lalla
Tilla lalla tilla lalla
14
Tilla lalla tilla lalla
Tuii tuii tuii tuii
Tuii tuii tuii tuii
Tee tee tee tee
Tee tee tee tee
Tuii tuii tuii tuii
Tuii tuii tuii tuii
Tee tee tee tee
Tee tee tee tee
13
Ooo bee ooo bee
Ooo bee ooo bee
Ooo bee ooo bee
Ooo bee ooo bee
6
Dll Rrrrr bee bö 5
Fümms bö wö tää zää Uu,
pögiff,
müü
1
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete
rakete rinnzekete
Beeeee
bö
ü3
3a
Bee
bö
Böwö
böwörö
Böwöböpö
böwöröböpo
Böwörötääböpo
böwörötääböpo
tääböpo
tüüböpo
tääböpo
tüüböpo
1
Ooka ooka ooka ooka
Züüka züüka züüka züüka
Rmmp rnnf rmmp rnnf
8
9
4
Rumftillfftoo? Rrrrrrum!
Lanke trr gll? Rrrrrrum!
4
III
2
2 3
Fö? Rrrrrrum!
Ennze, enzee? Rrrrrrum!
2 3
Rrumpfftilffto?
Bee bee bee bee bee
Zee zee zee zee zee
4
3a
Pe pe pe pe pe
Pii pii pii pii pii
Poo poo poo poo poooo?
8 9
11
Ooo bee
Ooo bee
Ooo bee
6
final:
Wee fau Uu
Tee äss ärr kuu
Pee Oo änn ämm
Ell kaa Ii haa
Gee äff Ee dee zee beee?
18
Wee fau Uu
Tee äss ärr kuu
Pee Oo änn ämm
Ell kaa Ii haa
Gee äff Ee dee zee beee?
18
Wee fau Uu
Tee äss ärr kuu
Pee Oo änn ämm
Ell kaa Ii haa
18a
Zätt (muy emocionado)
üpsiilon iks (Z)
Wee fau Uu
Tee äss ärr kuu
Pee Oo änn ämm
Ell kaa Ii haa
Gee äff Ee dee zee beeee? (afligido)![]()
quote:
Eventjes geduld nog.quote:
Ga liever poepen 😛quote:Op donderdag 22 april 2021 21:58 schreef hemarookworst het volgende:
Ik vind dat @:Jippie deze pagina's moet teruglezenWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Ja hoor.quote:quote:.
Goede samenvatting!quote:
Nee, maar wilde die lange lap van jou niet quotequote:Op donderdag 22 april 2021 22:01 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Ben je de woordvoerder van Jippie?Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Graag gedaan mevrouw.quote:
BitterbalWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Wat je zegt ben je zelf.quote:
Dat zeiden wij als kleuter altijd 😛Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Jullie ook al?quote:
JipWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Meisjes plagen is kusjes vragen.quote:
Bedankt voor deze ultieme verwennerijquote:Op donderdag 22 april 2021 21:58 schreef hemarookworst het volgende:
Ik vind dat @:Jippie deze pagina's moet teruglezen![]()
zal hij op Spotify staan?
![]()
Ik ook 😛Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Ik niet.quote:Actioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
Hey Jippie 🥰quote:Op donderdag 22 april 2021 22:08 schreef Jippie het volgende:
[..]
Bedankt voor deze ultieme verwennerij![]()
Ik kom er zo aan, nog even een paar mensen keihard bolkenquote:
Bolk op 😛quote:Op donderdag 22 april 2021 22:09 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Ik kom er zo aan, nog even een paar mensen keihard bolkenWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
bolkquote:Op donderdag 22 april 2021 22:09 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Ik kom er zo aan, nog even een paar mensen keihard bolkenEen losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
Geef eens het goede voorbeeld.quote:
Beter ga je bij muis in bed liggenquote:Op donderdag 22 april 2021 22:09 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Ik kom er zo aan, nog even een paar mensen keihard bolken![]()
Bij welke?quote:Op donderdag 22 april 2021 22:11 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Beter ga je bij muis in bed liggen![]()
Kut.quote:
Maar wel uitzicht op een nieuwe baan.quote:Op donderdag 22 april 2021 22:14 schreef Jippie het volgende:
[..]
Oh das minder of misschien juist lekker
Ohw ik dacht aan de muizen hier.quote:
Zal wel een hoop gezeik sparenquote:Op donderdag 22 april 2021 22:11 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Beter ga je bij muis in bed liggen![]()
Geen ideequote:Op donderdag 22 april 2021 22:08 schreef Jippie het volgende:
[..]
Bedankt voor deze ultieme verwennerij![]()
Uw ADH vitamine Worst
Luikjes toe... en slapen maar.quote:![]()
![]()
Trustenquote:Op donderdag 22 april 2021 22:29 schreef Straatverlichting het volgende:
[..]
Luikjes toe... en slapen maar.![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 22 april 2021 22:29 schreef Straatverlichting het volgende:
[..]
Luikjes toe... en slapen maar.![]()
![]()
![]()
![]()
Hema bolken.quote:
Wie?quote:Actioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
Wat een beest, wat een bazinquote:
quote:.. jij ook een nachtzoen?
Dat zei Beequeen ook altijdquote:
Ik was meer verbaasd dat je al gaat slapen.quote:Op donderdag 22 april 2021 22:35 schreef Straatverlichting het volgende:
[..].. jij ook een nachtzoen?
![]()
Ohw, The Sign.quote:
Neuh, ik wenste Mrsl een weltrusten.quote:Op donderdag 22 april 2021 22:38 schreef shiitake het volgende:
[..]
Ik was meer verbaasd dat je al gaat slapen.
Ik moest wel even zoeken.quote:
Oh had niet gelezen dat ze ging slapen.quote:Op donderdag 22 april 2021 22:39 schreef Straatverlichting het volgende:
[..]
Neuh, ik wenste Mrsl een weltrusten.![]()
![]()
even was van de never gonna say im sorryquote:![]()
Ik heb mijn rekening flink geplunderd na een bezoek aan de AHUw ADH vitamine Worst
deze man niet weetquote:Op donderdag 22 april 2021 18:45 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Voorspelling: meltdown @:paul minuut 40.
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025![]()
Meltdown gehad Paul?quote:Een losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
Die ken ik niet.quote:Op donderdag 22 april 2021 22:48 schreef mario390 het volgende:
[..]
even was van de never gonna say im sorryActioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
Sorrie, ik moest even zoeken.quote:Op donderdag 22 april 2021 22:57 schreef mario390 het volgende:
[..]
beautiful life ?
dont turn around?![]()
Maar ik ken ze niet.Actioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
Lovely: Na veel gedoe,maar gelukt dankzij @Superbadeendje
Forum Opties Forumhop: Hop naar: