Hoe kom je erbij, is echt grote onzin dat Ajax altijd rijker is geweest, groter ja.quote:Op zaterdag 17 april 2021 12:46 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Ajax is altijd rijker geweest. Geen idee waarom je nu doet alsof Ajax nu pas opeens erop en erover is gegaan. De afgelopen jaren heeft Ajax alleen een nog grotere financiële afstand genomen. Maar zoals we allemaal ook wel weten, zegt dat niks.
Bedankt Wim. Maar ik had het over Ajax.quote:Op zaterdag 17 april 2021 13:02 schreef WaikikiWim het volgende:
[..]
Het is vast toeval dat er 3 gemaakte/gekochte clubs in de halve finales van de CL staan idd.
Zou best kunnen maar ook genoeg keren dat er meer geld was, geldt voor Ajax overigens ook hoor.quote:Op zaterdag 17 april 2021 13:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja? Jij denkt dat PSV bij de kampioenschappen van 04/05 05/06 06/07 en 07/08 meer geld had dan Ajax? En bij 14/15 en 15/16 ook? En 17/18?
Volgens mij had PSV bij al die kampioensjaren minder geld.
In de afgelopen dertig jaar hebben we het over hè? Wanneer zou dat zijn geweest dan?quote:Op zaterdag 17 april 2021 13:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zou best kunnen maar ook genoeg keren dat er meer geld was, geldt voor Ajax overigens ook hoor.
Rond 2012 ging Ajax nog bijna kapot.quote:Op zaterdag 17 april 2021 13:34 schreef Buitendam het volgende:
[..]
In de afgelopen dertig jaar hebben we het over hè? Wanneer zou dat zijn geweest dan?
Ik heb dat destijds eens uit gezocht met de jaarrekeningen erbij. Ik weet het niet meer exact, maar ik geloof dat het deze eeuw 3 of 4 keer is voorgekomen dat PSV met een hogere begroting kon werken dan Ajax, omdat ze dankzij CL inkomsten meer te besteden hadden. Laatste keer was 2016 geloof ik.quote:Op zaterdag 17 april 2021 13:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zou best kunnen maar ook genoeg keren dat er meer geld was, geldt voor Ajax overigens ook hoor.
Begin jaren 90 was Ajax bijna failiet .quote:Op zaterdag 17 april 2021 13:34 schreef Buitendam het volgende:
[..]
In de afgelopen dertig jaar hebben we het over hè? Wanneer zou dat zijn geweest dan?
Arie van Os?quote:Op zaterdag 17 april 2021 15:09 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Begin jaren 90 was Ajax bijna failiet .
Was in de tijden met die zwart geld affaires volgens mij . Arie van Eijdenaids werd daardoor geroyeerd.quote:
De begroting van PSV heeft al die tijd wel in de buurt gelegen van Ajax ja. In de periode 05-08 zal het erom hebben gespannen, Steeds rond de 65 miljoen, zeker met die CL gelden van PSV vier jaar lang.quote:Op zaterdag 17 april 2021 13:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja? Jij denkt dat PSV bij de kampioenschappen van 04/05 05/06 06/07 en 07/08 meer geld had dan Ajax? En bij 14/15 en 15/16 ook? En 17/18?
Volgens mij had PSV bij al die kampioensjaren minder geld.
Inventief, er was altijd nog Frits om de boel recht te trekken, toen die wegviel is het ook bijna fout gegaan, wel was de zakelijke benadering vernieuwend van PSV, daarin waren Ajax en Feyenoord amateurs.quote:Op zaterdag 17 april 2021 18:28 schreef Lange_Lans het volgende:
PSV is in het verleden altijd erg inventief geweest om Ajax en Feijenoord bij te kunnen benen. Dat heeft zijn vruchten afgeworpen. Die Van der Wallen is geen clown. Weet heus wel wat hij doet. Alle vertrouwen in dat dit ook weloverwogen en met name nodig is.
Heb je het nou over Frits Philips? Wat heeft die dan gedaan?quote:Op zaterdag 17 april 2021 22:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Inventief, er was altijd nog Frits om de boel recht te trekken, toen die wegviel is het ook bijna fout gegaan, wel was de zakelijke benadering vernieuwend van PSV, daarin waren Ajax en Feyenoord amateurs.
PSV geholpen een topclub te worden, je dacht toch niet dat het allemaal op eigen kracht is gedaan al heb ik het idee dat de meesten hier dat wel denkenquote:Op zondag 18 april 2021 06:16 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Heb je het nou over Frits Philips? Wat heeft die dan gedaan?
PSV is een topclub geworden door het beleid van Ruts, Ploegsma en Van Raaij. Dat was een geweldige drieeenheid die zeer verstandige keuzes maakte.quote:Op zondag 18 april 2021 10:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
PSV geholpen een topclub te worden, je dacht toch niet dat het allemaal op eigen kracht is gedaan al heb ik het idee dat de meesten hier dat wel denken
quote:Op zondag 18 april 2021 11:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
PSV is een topclub geworden door het beleid van Ruts, Ploegsma en Van Raaij. Dat was een geweldige drieeenheid die zeer verstandige keuzes maakte.
Mijnheer Frits stak de weg af en toe over om iedereen succes te wensen. Aardige man, heel betrokken, maar heeft zelf weinig bijgedragen.
Philips NV heeft als sponsor natuurlijk wel het beleid gefinancierd.
Ik heb net iets meer tijd doorgebracht op Tegenbosch en De Herdgang dan jij. Dus je kan nou wel lollig gaan doen, maar dit zijn gewoon de feiten.quote:Op zondag 18 april 2021 11:19 schreef Tarado het volgende:
[..]natuurlijk zo staat het in PSV boekje zeker?
Frits toch niet joh, zeker niet in de tijd die jij omschrijft.quote:Op zondag 18 april 2021 10:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
PSV geholpen een topclub te worden, je dacht toch niet dat het allemaal op eigen kracht is gedaan al heb ik het idee dat de meesten hier dat wel denken
Zeker wel, de tekorten werden door Philips aangevuld en dat allemaal onder toeziend oog van Frits.quote:Op zondag 18 april 2021 12:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Frits toch niet joh, zeker niet in de tijd die jij omschrijft.
Je noemt Van Raaij maar dat is toch wel degene die PSV naar de rand van de afgrond heeft gebracht wat gered moest worden door de stadiongrond verkoop aan de gemeente, je kan het topbeleid nemen.quote:Op zondag 18 april 2021 11:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb net iets meer tijd doorgebracht op Tegenbosch en De Herdgang dan jij. Dus je kan nou wel lollig gaan doen, maar dit zijn gewoon de feiten.
In welke periode is in jouw optiek PSV een Nederlandse topclub geworden?quote:Op zondag 18 april 2021 12:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zeker wel, de tekorten werden door Philips aangevuld en dat allemaal onder toeziend oog van Frits.
Het is verder geen kritiek hoor, heel logisch allemaal maar doen alsof dit nooit gebeurd is vind ik wel wat naïef.
dat is opgestart na/tijdens de successen van Feyenoord en Ajax dus begin 70 voor die tijd was PSV subtopquote:Op zondag 18 april 2021 12:18 schreef tja77 het volgende:
[..]
In welke periode is in jouw optiek PSV een Nederlandse topclub geworden?
Je weet dat Frits in 1971 met pensioen ging?quote:Op zondag 18 april 2021 12:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is opgestart na/tijdens de successen van Feyenoord en Ajax dus begin 70 voor die tijd was PSV subtop
Ik heb het over zijn periode als penningmeester.quote:Op zondag 18 april 2021 12:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je noemt Van Raaij maar dat is toch wel degene die PSV naar de rand van de afgrond heeft gebracht wat gered moest worden door de stadiongrond verkoop aan de gemeente, je kan het topbeleid nemen.
Je leest niet goed, door de Europese successen van Feyenoord en Ajax wilde PSV ook meer en dat kwam vooral door Frits, dat hij met pensioen ging zegt toch helemaal niets over z'n invloed, er is toen gewoon geld in gepompt om PSV naar de top te brengen met als als eerste succes de UEFA cup in 78?quote:Op zondag 18 april 2021 12:24 schreef tja77 het volgende:
[..]
Je weet dat Frits in 1971 met pensioen ging?
Welke schulden had PSV in de jaren 70?
Welke tekorten werden er aangevuld onder Frits?quote:Op zondag 18 april 2021 12:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je leest niet goed, door de Europese successen van Feyenoord en Ajax wilde PSV ook meer en dat kwam vooral door Frits, dat hij met pensioen ging zegt toch helemaal niets over z'n invloed, er is toen gewoon geld in gepompt om PSV naar de top te brengen met als als eerste succes de UEFA cup in 78?
Wanneer was dit? Volgens mij overschat jij de invloed van Frits in z’n laatste levensjaren.quote:er was altijd nog Frits om de boel recht te trekken, toen die wegviel is het ook bijna fout gegaan,
Voor mij is PSV pas echt die topclub geworden in de jaren 80.quote:Op zondag 18 april 2021 12:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is opgestart na/tijdens de successen van Feyenoord en Ajax dus begin 70 voor die tijd was PSV subtop
Inderdaad, en in die periode had Frits niet zo heel veel meer te zeggen bij Philips.quote:Op zondag 18 april 2021 12:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Voor mij is PSV pas echt die topclub geworden in de jaren 80.
Daarvoor was het echt Ajax en Feyenoord en was PSV toch meer een club die daarbij achterbleef.
In de jaren 70 had PSV successen met vooral lokale jongens. En dat was ook echt toen nieuw. Pas vanaf de jaren 80 werd PSV vaak landskampioen.
Dat kwam niet door geld, maar vanwege een aantal uitzonderlijke lokale talenten, waarvan 1 terecht de naam mister PSV draagt. Maar ook de tweeling uit Helmond kon verschrikkelijk goed voetballen.quote:Op zondag 18 april 2021 12:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je leest niet goed, door de Europese successen van Feyenoord en Ajax wilde PSV ook meer en dat kwam vooral door Frits, dat hij met pensioen ging zegt toch helemaal niets over z'n invloed, er is toen gewoon geld in gepompt om PSV naar de top te brengen met als als eerste succes de UEFA cup in 78?
Mijnheer Frits heeft zelfs toen hij de scepter zwaaide bij Philips de geldkraan juist dichtgedraaid.quote:Op zondag 18 april 2021 12:36 schreef tja77 het volgende:
[..]
Inderdaad, en in die periode had Frits niet zo heel veel meer te zeggen bij Philips.
ik denk dat jij zijn invloed onderschat, zonder hem was PSV het niveau AZ/Twente nooit ontstegen.quote:Op zondag 18 april 2021 12:34 schreef tja77 het volgende:
[..]
Welke tekorten werden er aangevuld onder Frits?
[..]
Wanneer was dit? Volgens mij overschat jij de invloed van Frits in z’n laatste levensjaren.
De tweeling uit Helmond die bij FC Twente werden weggehaaldquote:Op zondag 18 april 2021 12:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat kwam niet door geld, maar vanwege een aantal uitzonderlijke lokale talenten, waarvan 1 terecht de naam mister PSV draagt. Maar ook de tweeling uit Helmond kon verschrikkelijk goed voetballen.
Het overgrote deel van de spelers toen kwam gewoon uit Brabant en Limburg.
Wat een aannames....quote:Op zondag 18 april 2021 12:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk dat jij zijn invloed onderschat, zonder hem was PSV het niveau AZ/Twente nooit ontstegen.
Zonder de persoon Frits Philips? Hoe kom je daarbij?quote:Op zondag 18 april 2021 12:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk dat jij zijn invloed onderschat, zonder hem was PSV het niveau AZ/Twente nooit ontstegen.
Net zoals jij doet? Zullen we het hier maar bij laten.quote:Op zondag 18 april 2021 12:49 schreef tja77 het volgende:
[..]
Wat een aannames....
Kun je die ook onderbouwen?
Ja, lekker makkelijkquote:Op zondag 18 april 2021 12:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Net zoals jij doet? Zullen we het hier maar bij laten.
dat is nou het probleem bij PSV, die zijn nooit zo scheutig daarmee, hoe zou dat toch komen.quote:Op zondag 18 april 2021 13:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, lekker makkelijkals je met zo’n verhaal komt moet je het toch minstens kunnen uitleggen met iets van cijfers?
Ik heb geen flauw idee, maar ik zit op het puntje van mijn stoel.quote:Op zondag 18 april 2021 13:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is nou het probleem bij PSV, die zijn nooit zo scheutig daarmee, hoe zou dat toch komen.
Ah ja je roept wat onlinersquote:Op zondag 18 april 2021 12:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Net zoals jij doet? Zullen we het hier maar bij laten.
Verder geen enkel punt hoor, het is alleen maar goed dat PSV in dat gat van Feyenoord is gedoken zeg maar want anders was het hele NL voetbal inmiddels al van een bedenkelijk niveau geweest, concurrentie heb je tenslotte nodig om beter te worden.
quote:Inventief, er was altijd nog Frits om de boel recht te trekken, toen die wegviel is het ook bijna fout gegaan
quote:PSV geholpen een topclub te worden
quote:Zeker wel, de tekorten werden door Philips aangevuld en dat allemaal onder toeziend oog van Frits
Maar kunt deze niet onderbouwen.quote:zonder hem was PSV het niveau AZ/Twente nooit ontstegen
Ontken het maarquote:Op zondag 18 april 2021 13:07 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ah ja je roept wat onliners
[..]
[..]
[..]
[..]
Maar kunt deze niet onderbouwen.
Tot zo ver de geschiedenisles van @:Tarado
Had je iets anders verwacht van hem dan.quote:Op zondag 18 april 2021 13:07 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ah ja je roept wat onliners
[..]
[..]
[..]
[..]
Maar kunt deze niet onderbouwen.
Tot zo ver de geschiedenisles van @:Tarado
Het is helaas wat lang geleden allemaal dus ik kan geen harde feiten aandragen die ik (snel) online kan vinden maar het is geen onzin, maar als jullie dat wel vinden geen enkel punt.quote:Op zondag 18 april 2021 13:11 schreef GotenSSJ het volgende:
Wat een rare manier van discussieren is dit johTarado schreeuwt wat oneliners en vervolgens moeten andere users zijn ‘feiten’ weerleggen omdat hij geen bronnen heeft. Goed verhaal weer.
Frits had een rood-wit hart, was een PSV man in hart en nieren. Was enorm belangrijk voor Philips in een belangrijke periode. Maar om te stellen dat PSV zonder Frits nooit zo groot was geworden gaat me toch echt een stap te ver.quote:Op zondag 18 april 2021 13:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is helaas wat lang geleden allemaal dus ik kan geen harde feiten aandragen die ik (snel) online kan vinden maar het is geen onzin, maar als jullie dat wel vinden geen enkel punt.
Dat Frits na zijn pensioen van PSV een topclub heeft gemaakt is natuurlijk volslagen lariekoek. Ik snap dat het een leuk verhaaltje is voor Frits fans, of supporters van de concurrentie om 'duidelijk te maken' dat PSV zonder één persoon niets zou zijn geweest. Maar het is echt gigantische onzin.quote:Op zondag 18 april 2021 12:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
We zullen het nooit weten, ik baseer me dan op andere clubs die het geprobeerd hebben zoals AZ, Twente en Vitesse nog even met Aalbers.quote:Op zondag 18 april 2021 13:18 schreef tja77 het volgende:
[..]
Frits had een rood-wit hart, was een PSV man in hart en nieren. Was enorm belangrijk voor Philips in een belangrijke periode. Maar om te stellen dat PSV zonder Frits nooit zo groot was geworden gaat me toch echt een stap te ver.
Wel wat eerder.quote:Op zondag 18 april 2021 12:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Voor mij is PSV pas echt die topclub geworden in de jaren 80.
Daarvoor was het echt Ajax en Feyenoord en was PSV toch meer een club die daarbij achterbleef.
In de jaren 70 had PSV successen met vooral lokale jongens. En dat was ook echt toen nieuw. Pas vanaf de jaren 80 werd PSV vaak landskampioen.
het is geen onzin, het is echt Frits geweest die de initiator was in de jaren 70quote:Op zondag 18 april 2021 13:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat Frits na zijn pensioen van PSV een topclub heeft gemaakt is natuurlijk volslagen lariekoek. Ik snap dat het een leuk verhaaltje is voor Frits fans, of supporters van de concurrentie om 'duidelijk te maken' dat PSV zonder één persoon niets zou zijn geweest. Maar het is echt gigantische onzin.
De steun voor PSV was er al die jaren ook zonder Frits geweest. En eigenlijk is die er nog steeds in veel delen van het bedrijf. Alleen niet helemaal op de juiste plek, wat mij betreft.
https://www.vi.nl/nieuws/(...)n-een-voetbalbolwerkquote:Kort na de invoering van het betaald voetbal bewijzen de Eindhovenaren al tot de topclubs van Nederland te behoren. Zo heeft PSV de eer om als eerste Nederlandse ploeg op Europees niveau actief te zijn in de strijd om de Coupe Européenne, de voorloper van de huidige Champions League. Problemen ontstaan in de jaren zestig als Philips de financiële kraan dichtdraait, maar dat wordt teruggedraaid in de jaren zeventig.
Het betekent de start van een zeer succesvolle periode voor PSV. Op nationaal niveau moet PSV begin jaren zeventig veelal haar meerdere erkennen in het gouden Ajax. Maar in 1975, onder aanvoering van spelers als de gebroeders Van de Kerkhof, doelman Jan van Beveren en Willy van der Kuijlen, wordt de hegemonie van Ajax en Feyenoord verbroken met de landstitel. Drie jaar later wordt de eerste Europese prijs gepakt, als het Franse Bastia in de finale van de UEFA Cup wordt verslagen.
Wie draaide bij Philips die kraan dicht?quote:Op zondag 18 april 2021 13:41 schreef Tarado het volgende:
ik kan nog wel iets terug vinden
Topclub
[..]
https://www.vi.nl/nieuws/(...)n-een-voetbalbolwerk
Gedurende de jaren '60, toen de kraan werd dichtgedraaid dus, was Frits de baas. Toen de kraan weer openging in de jaren '70 niet meer. Je ontkracht hier echt helemaal en totaal je eigen statement.quote:Op zondag 18 april 2021 13:41 schreef Tarado het volgende:
Topclub
[..]
Jaren 80 hadden ze wel het geld, hoe haal je anders koeman en vanenburg. Jaren 70 weet ik niet.quote:
Stereotorens met cassettedecks hè. En electrische scheerapparaten.quote:Op zondag 18 april 2021 19:27 schreef Adames het volgende:
[..]
Jaren 80 hadden ze wel het geld, hoe haal je anders koeman en vanenburg. Jaren 70 weet ik niet.
dat vind ik dus van nietquote:Op zondag 18 april 2021 19:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je ontkracht hier echt helemaal en totaal je eigen statement.
Dan haak ik echt totaal af. Frits Philips heeft eigenhandig een topclub gemaakt van PSV door in de tijd dat hij het voor het zeggen had de geldkraan dicht te draaien? En toen hij weg was als directeur ging de kraan weer open. En hoe ondersteunt dat jouw theorie?quote:
We kopen vijf "Baumpjes" voor allerhande posities en zijn weer terug bij af. Hahaatjes!quote:Op zaterdag 17 april 2021 18:27 schreef RubenSosa het volgende:
Los van wie er eventueel weg gaan:
Voor welke posities gaan we deze miljoenen uitgeven?
En nu breng je net iets meer tijd door op FOK!quote:Op zondag 18 april 2021 11:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb net iets meer tijd doorgebracht op Tegenbosch en De Herdgang dan jij. Dus je kan nou wel lollig gaan doen, maar dit zijn gewoon de feiten.
Positief zoals we je kennenquote:Op zondag 18 april 2021 19:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
We kopen vijf "Baumpjes" voor allerhande posities en zijn weer terug bij af. Hahaatjes!
Ze zijn toen in korte tijd 3 keer kampioen geweest, maar de jaren daarvoor en daarna was dat wel even anders. Pas vanaf de jaren 80 was PSV gemiddeld ongeveer om het jaar kampioen.quote:
En het was dus onder Frits Philips dat die geldkraan werd teruggedraaid.quote:Op zondag 18 april 2021 13:41 schreef Tarado het volgende:
Topclub
[..]
Gewoon: ik ben te oud geworden. Daar heeft iedereen last van, nietwaar?quote:Op zondag 18 april 2021 21:33 schreef fathank het volgende:
[..]
En nu breng je net iets meer tijd door op FOK!
Dus wat is er mis gegaan?
want Frits moest achter de geraniums, nee hij werd president-commissaris en heeft de kraan dus ook weer open gedraaidquote:Op zondag 18 april 2021 22:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En het was dus onder Frits Philips dat die geldkraan werd teruggedraaid.
Jouw logica is onnavolgbaar. Het is de CEO die uiteindelijk dat besluit neemt. En dus heeft Mijnheer Frits aantoonbaar exact het tegenovergestelde gedaan van wat jij beweert.quote:Op zondag 18 april 2021 22:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
want Frits moest achter de geraniums, nee hij werd president-commissaris en heeft de kraan dus ook weer open gedraaid
?quote:Op zondag 18 april 2021 22:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
want Frits moest achter de geraniums, nee hij werd president-commissaris en heeft de kraan dus ook weer open gedraaid
aantoonbaar nog welquote:Op zondag 18 april 2021 22:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jouw logica is onnavolgbaar. Het is de CEO die uiteindelijk dat besluit neemt. En dus heeft Mijnheer Frits aantoonbaar exact het tegenovergestelde gedaan van wat jij beweert.
je kan ook zaken te letterlijk nemen maar hij was zeker de stuwende invloed hier achter, dat jij denkt dat hij niets meer te zeggen had en het ook niet deed is lief naïef.quote:Op zondag 18 april 2021 22:40 schreef tja77 het volgende:
[..]
?
Je weet wat de functie president-commisaris is binnen een bedrijf? Toezicht houden en advies geven. Maar volgens jou heeft Frits toen eigenhandig die geldkraan weer opengedraait? Geef nou maar gewoon toe dat je ongelijk hebt.
Kom op, je kunt het.
Hij zat in z’n pensioen (65+) en had niks meer te zeggen over de financiën van Philips. Zou ook raar zijn dat een gepensioneerde dat soort beslissingen zou kunnen forceren.quote:Op zondag 18 april 2021 22:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
je kan ook zaken te letterlijk nemen maar hij was zeker de stuwende invloed hier achter, dat jij denkt dat hij niets meer te zeggen had en het ook niet deed is lief naïef.
En in de jaren 70 was een geldkraan voor een BVO nog geen druppel voor een bedrijf als Philips.
dus jij denkt dat de man die een bedrijf groot heeft gemaakt en president commissaries van datzelfde bedrijf wordt dan niets meer te zeggen heeft en dan mijn beweringen ridicuul vinden, ja hoor.quote:Op zondag 18 april 2021 22:55 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hij zat in z’n pensioen (65+) en had niks meer te zeggen over de financiën van Philips. Zou ook raar zijn dat een gepensioneerde dat soort beslissingen zou kunnen forceren.
Je grijpt echt alles aan om je standpunt kracht bij te zetten. Je roept dingen die je niet kunt onderbouwen en die volstrekt onlogisch zijn. In de periode dat hij het voor het zeggen had bij Philips kiest hij ervoor om minder geld te steken in PSV, maar tijdens z’n pensioen zou hij plotsklaps de drijvende kracht zijn die ervoor zorgt dat Philips meer geld in PSV pompt en PSV tot een topclub maakte? Zonder Frits was PSV geen toplclub geweest volgens jouw redenatie.
Ik hoop dat je zelf inziet hoe ridicuul dit is.
Zoals ik je al eerder vroeg, weet jij überhaupt wat de taken zijn van een pensionaris die de functie president-commisaris draagt?quote:Op zondag 18 april 2021 23:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
dus jij denkt dat de man die een bedrijf groot heeft gemaakt en president commissaries van datzelfde bedrijf wordt dan niets meer te zeggen heeft en dan mijn beweringen ridicuul vinden, ja hoor.
Hoezo wegviel? Wanneer was dat dan? Toen de goede man overleed? Had hij op 100-jarige leeftijd nog zo’n dikke vinger in de pap? Bepaalde hij hoeveel geld vanuit Philips richting PSV ging? Zo ja, hoe kom je aan die feiten? Heb je een bron?quote:er was altijd nog Frits om de boel recht te trekken, toen die wegviel is het ook bijna fout gegaan
Hoe dan? Door z’n adviserende rol als pensionaris? De CEO van het bedrijf maakt keuzes, niet de gepensioneerde Frits. Je hebt het over drijvende kracht erachter. Heb je daar een bron van?quote:PSV geholpen een topclub te worden
PSV maakt jaarlijks de financiële cijfers openbaar, kun jij me aangeven waar ik dit terug kan vinden? Welke tekorten zijn door Philips aangevuld? En hoeveel had Frits daarover te zeggen. De laatste 45 jaar was Frits genpenioneerd en een PSV fan, en had hij niks meer te zeggen bij Philips. Kun jij deze uitspraak onderbouwen? Want je roept nogal wat.quote:Zeker wel, de tekorten werden door Philips aangevuld en dat allemaal onder toeziend oog van Frits
Dit vind ik nog wel de meest loze uitspraak.quote:zonder hem was PSV het niveau AZ/Twente nooit ontstegen
quote:Op maandag 19 april 2021 07:14 schreef tja77 het volgende:
[..]
Zoals ik je al eerder vroeg, weet jij überhaupt wat de taken zijn van een pensionaris die de functie president-commisaris draagt?
[..]
Hoezo wegviel? Wanneer was dat dan? Toen de goede man overleed? Had hij op 100-jarige leeftijd nog zo’n dikke vinger in de pap? Bepaalde hij hoeveel geld vanuit Philips richting PSV ging? Zo ja, hoe kom je aan die feiten? Heb je een bron?
[..]
Hoe dan? Door z’n adviserende rol als pensionaris? De CEO van het bedrijf maakt keuzes, niet de gepensioneerde Frits. Je hebt het over drijvende kracht erachter. Heb je daar een bron van?
[..]
PSV maakt jaarlijks de financiële cijfers openbaar, kun jij me aangeven waar ik dit terug kan vinden? Welke tekorten zijn door Philips aangevuld? En hoeveel had Frits daarover te zeggen. De laatste 45 jaar was Frits genpenioneerd en een PSV fan, en had hij niks meer te zeggen bij Philips. Kun jij deze uitspraak onderbouwen? Want je roept nogal wat.
[..]
Dit vind ik nog wel de meest loze uitspraak.
Kom eens met wat bronnen, tot op heden heb je 1 artikel uit de VI geplukt die jouw beweringen eerder onderuit halen dan kracht bij zetten. Hou hier gewoon mee op joh.
quote:Op maandag 19 april 2021 07:14 schreef tja77 het volgende:
[..]
Zoals ik je al eerder vroeg, weet jij überhaupt wat de taken zijn van een pensionaris die de functie president-commisaris draagt?
[..]
Hoezo wegviel? Wanneer was dat dan? Toen de goede man overleed? Had hij op 100-jarige leeftijd nog zo’n dikke vinger in de pap? Bepaalde hij hoeveel geld vanuit Philips richting PSV ging? Zo ja, hoe kom je aan die feiten? Heb je een bron?
[..]
Hoe dan? Door z’n adviserende rol als pensionaris? De CEO van het bedrijf maakt keuzes, niet de gepensioneerde Frits. Je hebt het over drijvende kracht erachter. Heb je daar een bron van?
[..]
PSV maakt jaarlijks de financiële cijfers openbaar, kun jij me aangeven waar ik dit terug kan vinden? Welke tekorten zijn door Philips aangevuld? En hoeveel had Frits daarover te zeggen. De laatste 45 jaar was Frits genpenioneerd en een PSV fan, en had hij niks meer te zeggen bij Philips. Kun jij deze uitspraak onderbouwen? Want je roept nogal wat.
[..]
[quote]Dit vind ik nog wel de meest loze uitspraak.
Kom eens met wat bronnen, tot op heden heb je 1 artikel uit de VI geplukt die jouw beweringen eerder onderuit halen dan kracht bij zetten. Hou hier gewoon mee op joh.
https://www.sportnext.nl/(...)euw-onafscheidelijk/quote:Al ruim honderd jaar is het elektronicaconcern de belangrijkste pilaar onder het bestaan van PSV, langer dan elke andere sponsor ter wereld. Philips hielp PSV naar de Europese top en sprong bij als de club in financiële nood was. De relatie tussen club en sponsor is inmiddels geprofessionaliseerd, maar wel kerngezond.
PSV wordt op 31 augustus 1913 opgericht, na een sportfeest op het Philips Sportpark. Enkele werknemers praten na afloop wat na en besluiten de Philips Sport Vereniging op te richten. Hun bazen Gerard en Anton Philips steunen de vereniging volledig. PSV en Philips zijn sinds die dag onafscheidelijk.
Eind jaren zestig wordt de financiële bijdrage van het concern belangrijker. PSV speelt al sinds 1926 in de hoogste divisie van Nederland en heeft in 1929 zijn eerste kampioenschap behaald. Maar pas wanneer Philips in die jaren de sponsoring opschroeft, gaat de club daadwerkelijk tot de top van Nederland behoren. Het zijn de jaren waarin Ajax en Feyenoord naar de absolute (wereld)top groeien. Het Philips-bestuur vindt dat PSV daarin mee moet en besluit tot ‘grotere investeringen in verband met de sterke positie van Ajax en Feijenoord’. Niet dat Philips veel keus heeft, want PSV dreigt in 1967 failliet te gaan. “Als Philips de geldkraan dichtdraait, wordt PSV morgen weer een amateurclub”, concludeert PSV-manager Ben van Gelder in die jaren.
De beste reclame
Het is echter niet alleen liefdadigheid dat Philips drijft. Het bedrijf herkent de marketingmogelijkheden van PSV. Zo is Henk van Riemsdijk, die in 1971 president-directeur van Philips wordt, vrij uitgesproken over de filosofie van het bedrijf. “Ons uitgangspunt was simpel: PSV moest bij de kampioenen zijn. Wij dienden de maatregelen te nemen om dat mogelijk te maken. Reclame maken speelde niet zo. Een kampioenschap gaf veel meer publiciteit. Aan de top staan is de beste reclame die je kunt bedenken. In de tweede helft van de stand bungelen, was niet aan de orde.”
Van Gelder en Van Riemsdijk stuwen de club samen naar de top. Nadat het kampioenschap tien jaar achtereen naar Feyenoord of Ajax gaat, wordt PSV in 1975 voor de vijfde keer landskampioen. Drie jaar later wint het de UEFA Cup.
“Het was mijn taak om geld los te praten, zodat we onze idealen konden waarmaken”, zegt Van Gelder daarover. Van Riemsdijks noemt zich de “man van de kassa”. “Ik kon redelijk goed beoordelen of een voorstel zinvol was. Dat gebeurde eigenlijk altijd ad hoc. Als er geld nodig was, dan kwam het er.”
Lekker makkelijk dit. In ieder geval overduidelijk dat ook jij kunt discussiëren zonder een idee te hebben waar je het over hebt. Ik dacht echt dat je wat meer verstand had, maar je valt toch een beetje door de mand nu.quote:Op maandag 19 april 2021 08:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
[..]
https://www.sportnext.nl/(...)euw-onafscheidelijk/
Hier laat ik het bij, trek je eigen conclusies, geen punt als die anders zijn dan de mijne
quote:Op maandag 19 april 2021 08:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Volgens wat je nu namelijk quote is het van Riemsdijk die in de jaren '70 de drijvende kracht was achter het opendraaien van de geldkraan die Frits daarvoor had dichtgedraaid. Maar lees het vooral anders, dan weten we helemaal zeker dat je helemaal vastzit in je debiele overtuiging dat alles dankzij Frits is.
Philips heeft nooit een president gehad.quote:Op maandag 19 april 2021 08:37 schreef Tarado het volgende:
[..]noem het maar debiel, wie was ook alweer de president van Philips in die jaren?
Kudo’s voor je vasthoudendheid, maar het begint wel een beetje satire te worden nu.quote:Op maandag 19 april 2021 08:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
[..]
https://www.sportnext.nl/(...)euw-onafscheidelijk/
Hier laat ik het bij, trek je eigen conclusies, geen punt als die anders zijn dan de mijne
wie was de hoogste baas ook goed, president is een beetje Amerikaansquote:Op maandag 19 april 2021 08:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Philips heeft nooit een president gehad.
Och, wat schattig. Je denkt dat de president-commissaris van de RVC de grootste baas is?quote:Op maandag 19 april 2021 08:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
wie was de hoogste baas ook goed, president is een beetje Amerikaans
eind jaren 60 was hij nog CEO/president-directeur, 71 werd hij president-commissaris maar dat is een ander woord voor achter de geraniums tochquote:Op maandag 19 april 2021 08:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Och, wat schattig. Je denkt dat de president-commissaris van de RVC de grootste baas is?
Ja en eind jaren '60 dreigde PSV failliet te gaan en binnen Philips was een hele brede beweging die dat niet wilde. Zeg maar van President-directeur tot Hannie die de plee poetste waar mijn vader dagelijks op zat. Daar was echt geen superfan Frits voor nodig hoor, om de club in die tijd te redden.quote:Op maandag 19 april 2021 08:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
eind jaren 60 was hij nog CEO/president-directeur, 71 werd hij president-commissaris maar dat is een ander woord voor achter de geraniums toch![]()
Begrijpelijk, dat was vroeger ook kwaliteitsspulquote:Op zondag 18 april 2021 19:38 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Stereotorens met cassettedecks hè. En electrische scheerapparaten.
het is goed hoor, Frits had er niets mee te maken is jouw mening en mijn mening is dat zonder Frits PSV geen topclub was geworden.quote:Op maandag 19 april 2021 08:50 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja en eind jaren '60 dreigde PSV failliet te gaan en binnen Philips was een hele brede beweging die dat niet wilde. Zeg maar van President-directeur tot Hannie die de plee poetste waar mijn vader dagelijks op zat. Daar was echt geen superfan Frits voor nodig hoor, om de club in die tijd te redden.
Pas in de jaren '70, onder van Riemsdijk, is de geldkraan echt open gegaan. En dat kun je teruglezen in de eerdere stukjes die je hier plaatste in de hoop het tegendeel te bewijzen.
Zucht, president commissaris. Frits was President Commisaris. President directeur is een geheel andere functie. Die laatste is de grote pief en eindverantwoordelijke, een president commissaris geeft slechts advies en heeft 0 bevoegdheid voor beslissingen betreffende financiën.quote:Op maandag 19 april 2021 08:37 schreef Tarado het volgende:
[..]noem het maar debiel, wie was ook alweer de president van Philips in die jaren?
Alleen is jouw mening door geen enkel feit ondersteund en zijn alle 'bewijzen' die je aanhaalt juist indicaties dat Frits een zeer realistische kijk op sponsoring van de club had, of in elk geval niet de macht had om alleen uit te maken wat er wanneer moest gebeuren.quote:Op maandag 19 april 2021 08:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is goed hoor, Frits had er niets mee te maken is jouw mening en mijn mening is dat zonder Frits PSV geen topclub was geworden.
In 1961 volgde Frits Philips zijn zwager Frans Otten op als president-directeur. Hij zou deze functie tien jaar vervullen.quote:Op maandag 19 april 2021 09:00 schreef tja77 het volgende:
[..]
Zucht, president commissaris. Frits was President Commisaris. President directeur is een geheel andere functie. Die laatste is de grote pief en eindverantwoordelijke, een president commissaris geeft slechts advies en heeft 0 bevoegdheid voor beslissingen betreffende financiën.
Maar dat kan ik nog 100 keer herhalen, je snapt het toch niet.
Nee.quote:
Juist, en precies in DIE periode ging de geldkraan dicht.quote:Op maandag 19 april 2021 09:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
In 1961 volgde Frits Philips zijn zwager Frans Otten op als president-directeur. Hij zou deze functie tien jaar vervullen.
1 keer gezien, niet ontmoet maar hij knikte vriendelijk, hij was gewoon een god, ik zou geen Nederlander weten die het beter heeft gedaan dan hij met Philips op de wereldkaart zetten.quote:Op maandag 19 april 2021 09:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Alleen is jouw mening door geen enkel feit ondersteund en zijn alle 'bewijzen' die je aanhaalt juist indicaties dat Frits een zeer realistische kijk op sponsoring van de club had, of in elk geval niet de macht had om alleen uit te maken wat er wanneer moest gebeuren.
Maar prima hoor, Frits was een fijne man, boegbeeld voor de club, het bedrijf en de stad.
Ik heb hem twee keer mogen ontmoeten trouwens. Hij was op de gouden bruiloft van mijn grootouders. Ik was toen een klein mannetje en vond het maar een rare oude man.
Toen ik wat ouder was nog een keer en toen zelfs even heel kort met hem gesproken. Niet over iets zinnigs, maar over de aanwezige blaaskapel en mijn vader die in de Philips Harmonie had gespeeld. Kansloze onderwerpen met zo'n man.
quote:
quote:Op maandag 19 april 2021 09:05 schreef tja77 het volgende:
[..]
Juist, en precies in DIE periode ging de geldkraan dicht.
quote:Eind jaren zestig wordt de financiële bijdrage van het concern belangrijker
Als er 1 man de drijvende kracht was binnen Philips die verantwoordelijk was voor het ontwikkelen van PSV tot topploeg dan was het Henk van Riemsdijk.quote:
quote:Het is echter niet alleen liefdadigheid dat Philips drijft. Het bedrijf herkent de marketingmogelijkheden van PSV. Zo is Henk van Riemsdijk, die in 1971 president-directeur van Philips wordt, vrij uitgesproken over de filosofie van het bedrijf. “Ons uitgangspunt was simpel: PSV moest bij de kampioenen zijn. Wij dienden de maatregelen te nemen om dat mogelijk te maken. Reclame maken speelde niet zo. Een kampioenschap gaf veel meer publiciteit. Aan de top staan is de beste reclame die je kunt bedenken. In de tweede helft van de stand bungelen, was niet aan de orde.”
Eeuwig zonde. Naar het schijnt heeft hij er in zijn eentje voor gezorgd dat PSV een topclub is geworden.quote:
Zonder deze Willy was PSV nooit het niveau van AZ en Twente ontstegen....quote:Op maandag 19 april 2021 09:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Eeuwig zonde. Naar het schijnt heeft hij er in zijn eentje voor gezorgd dat PSV een topclub is geworden.
was echt een geweldige spelerquote:Op maandag 19 april 2021 09:20 schreef tja77 het volgende:
[..]
Zonder deze Willy was PSV nooit het niveau van AZ en Twente ontstegen....
De Johan Cruijff van het Nederlandse bedrijfsleven.quote:Op maandag 19 april 2021 09:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
1 keer gezien, niet ontmoet maar hij knikte vriendelijk, hij was gewoon een god, ik zou geen Nederlander weten die het beter heeft gedaan dan hij met Philips op de wereldkaart zetten.
quote:Op maandag 19 april 2021 09:22 schreef tompsv18 het volgende:
PSV heeft deze net online gezet. Veel oude beelden
Ah, vanaf de jaren 80 waren ze gemiddeld om het jaar kampioen. 3 keer kampioen worden in precies de 5 jaar daarvoor haalt dat gemiddelde omlaag?quote:Op zondag 18 april 2021 22:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ze zijn toen in korte tijd 3 keer kampioen geweest, maar de jaren daarvoor en daarna was dat wel even anders. Pas vanaf de jaren 80 was PSV gemiddeld ongeveer om het jaar kampioen.
Het is pas vanaf 1986. Dus er zat 8 jaar tussen.quote:Op maandag 19 april 2021 10:01 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ah, vanaf de jaren 80 waren ze gemiddeld om het jaar kampioen. 3 keer kampioen worden in precies de 5 jaar daarvoor haalt dat gemiddelde omlaag?
Terechte opmerking.quote:Op maandag 19 april 2021 10:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Coen Dillen was al even dood hoor.
Zeg niet dat het onmogelijk is.quote:
Daar komt waarschijnlijk ook wel weer een dip dus buffer opbouwen is dan wel noodzakelijk. Zoals je zelf zegt; het aankoopbeleid bij PSV moet wel echt beter wil je Ajax uitdagen. Qua verkoop zit het wel goed (behalve nu Ihattaren dan, maar denk dat je PSV niet heel veel kan verwijten hierin).quote:Op maandag 19 april 2021 10:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zeg niet dat het onmogelijk is.![]()
Het is fijn, even wat cash, maar het gaat er natuurlijk om wat we daar mee doen. Wat betreft het kopen van dure spelers hebben we al jaaaaren een hele slechte trackrecord. De jeugdopleiding rendeert wel als een malle. Dus misschien daar een significant deel van de poen naartoe brengen.
Benieuwd naar Samboquote:Op maandag 19 april 2021 10:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zeg niet dat het onmogelijk is.![]()
Het is fijn, even wat cash, maar het gaat er natuurlijk om wat we daar mee doen. Wat betreft het kopen van dure spelers hebben we al jaaaaren een hele slechte trackrecord. De jeugdopleiding rendeert wel als een malle. Dus misschien daar een significant deel van de poen naartoe brengen.
Structureel een paar miljoen per seizoen reserveren voor wat talentjes binnen te hengelen. Als er per seizoen 1-2 doorbreken en goed genoeg zijn voor het eerste, is het al rendabel. Malen was echt een mazzeltje, maar een paar knapen die nog wat jonger zijn moet ook mogelijk zijn.quote:Op maandag 19 april 2021 10:34 schreef fetX het volgende:
[..]
Daar komt waarschijnlijk ook wel weer een dip dus buffer opbouwen is dan wel noodzakelijk. Zoals je zelf zegt; het aankoopbeleid bij PSV moet wel echt beter wil je Ajax uitdagen. Qua verkoop zit het wel goed (behalve nu Ihattaren dan, maar denk dat je PSV niet heel veel kan verwijten hierin).
Als je boven je budget wil presteren, wat momenteel de enige manier is om het Ajax lastig te maken dan moeten grofweg 2 van de 3 dure aankopen 'raak' zijn over de jaren heen. Dat halen we nu echt bij lange na niet. Al komt het er dit seizoen aardig bij in de buurt met Max, Gotze en Zahavi.quote:Op maandag 19 april 2021 10:34 schreef fetX het volgende:
[..]
Daar komt waarschijnlijk ook wel weer een dip dus buffer opbouwen is dan wel noodzakelijk. Zoals je zelf zegt; het aankoopbeleid bij PSV moet wel echt beter wil je Ajax uitdagen. Qua verkoop zit het wel goed (behalve nu Ihattaren dan, maar denk dat je PSV niet heel veel kan verwijten hierin).
Dat eerste weet je natuurlijk niet.quote:Op maandag 19 april 2021 11:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Hoe je het ook wendt of keert, een eenmalige investering van 50 miljoen is leuk, maar het levert geen enkele bijdrage op de lange termijn. Het probleem van PSV is veel groter dan dat en staat aan de Frederiklaan.
Als je kijkt hoe Ajax uit de misère van de jaren '90 is gekomen dan snap je ook wat er bij PSV moet gebeuren om echt een klap voorwaarts te maken en het gat met Ajax te dichten. Ajax had het geluk van een gouden generatie en een aantal partijen die ze enorm op weg hielpen met een nieuw stadion, waar ze jaren voor een habbekrats gebruik van mochten maken.
Koesteren dit soort investeringen die je club sterker maken.quote:PSV denkt op de transfermarkt voor voetballers straks meer vrijheid van handelen te hebben. Zo kunnen jonge en talentvolle spelers eerder naar Eindhoven komen, om daar in de opleiding te rijpen. Daarnaast wil de club incidenteel ook kunnen toeslaan op momenten dat een topspeler met internationale ervaring voor een acceptabele prijs beschikbaar is.
Van der Wallen vertelt zaterdag in een interview met deze krant dat PSV snel wil schakelen en zeer ambitieuze plannen heeft. Hij is met de directie en zijn collega-toezichthouders bij de club geruime tijd bezig geweest met het bepalen van de toekomstige financiële koers
Van der Wallen claimt inmiddels meerdere toezeggingen van investeerders te hebben, die afzonderlijk minstens zes miljoen inleggen. Wie dat zijn, kan hij nog niet zeggen. ,,En als partijen zich nog willen melden, zijn ze welkom
Maar dat betekent niet dat we stilletjes afwachten, integendeel. We steken samen met de directie van PSV veel tijd in het bewaken en verbeteren van onze positie. Het is nu tijd dat we met PSV een volgende stap zetten, waarmee we voorwaarden scheppen om in de toekomst een succesvolle club te blijven
Ik lees die dingen over toekomstgerichte investeringen ook, maar ben een realist. Met 50 miljoen doe je heel weinig. Paar voorzieningen verbeteren aan de Herdgang, kleine investeringen in het stadion. Daar ga je op termijn geen geld mee genereren.quote:Op maandag 19 april 2021 14:27 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat eerste weet je natuurlijk niet.
Als je 50 miljoen in nieuwe spelers pompt, weet je zeker dat het maar een tijdelijke pleister is die je plakt. Als je een groot deel van die 50 miljoen investeert in zaken die op langere termijn weer geld genereren, dan kan het best zijn dat PSV op deze manier op de langere termijn er garen bij kan spinnen. Ik lees in de stukken over deze investering juist dingen over toekomstvisie.
[..]
Koesteren dit soort investeringen die je club sterker maken.
Nee geen hosanna we gaan het gat naar Ajax dichten, maar er wordt tenminste wel iets gedaan om het gat naar Ajax te verkleinen en het gat naar Feyenoord en AZ (die ons op alle fronten zgn. voorbij waren) te vergroten.
Wat een positiviteit en enthousiasme, hebben we het hier over dezelfde user?quote:Op woensdag 21 april 2021 09:31 schreef Limoentjuh het volgende:
Goedemorgen![]()
een van jullie psv supporters is vandaag jariggrrrrrr namelijk.
ONZ / Onze Huispanter Grrrr is jarig
Voor wie hem ook even wil feliciteren
Niet één, ik ben ook jarigquote:Op woensdag 21 april 2021 09:31 schreef Limoentjuh het volgende:
Goedemorgen![]()
een van jullie psv supporters is vandaag jariggrrrrrr namelijk.
ONZ / Onze Huispanter Grrrr is jarig
Voor wie hem ook even wil feliciteren
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAquote:
Schei toch uit zeg. Pasveer was bij PSV een prima tweede keeper en kwam Zoet al niet voorbij. Heeft een uitstekend seizoen bij Vitesse gedraaid, dat kan wel eens. Ajax bulkt van het geld en dan halen ze een transfervrije 37 jarige om de concurrentie aan te gaan met een 38 jarige ?quote:Op vrijdag 23 april 2021 11:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
Pasveer mogelijk naar Ajax. Dacht afgelopen week nog dat we die best hadden mogen houden. Prima keeper.
Meeste clean sheets dit seizoen in de eredivisie ook (al is Circus Onana al een tijdje non actief).
Misschien, maar ik ben wel voor een wat oudere keeper in de selectie. Had m er graag nog bij gehad. Voegt in mijn ogen meer toe dan Mvogo.quote:Op vrijdag 23 april 2021 11:16 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Schei toch uit zeg. Pasveer was bij PSV een prima tweede keeper en kwam Zoet al niet voorbij. Heeft een uitstekend seizoen bij Vitesse gedraaid, dat kan wel eens. Ajax bulkt van het geld en dan halen ze een transfervrije 37 jarige om de concurrentie aan te gaan met een 38 jarige ?
Dan ben ik blij dat er wat centjes zijn gelapt om Drommel vast te leggen voor 5 jaar.
als back up prima maar die 2 oudjes nu bij Ajax vind ik ook wel vreemd hoorquote:Op vrijdag 23 april 2021 12:26 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Misschien, maar ik ben wel voor een wat oudere keeper in de selectie. Had m er graag nog bij gehad. Voegt in mijn ogen meer toe dan Mvogo.
Dat is ook weer overdreven ja. En ook niet goed voor het vertrouwen van die jonge keeper. Die moet gewoon tweede keeper zijn bij Ajax en in de Beker enzo gaan keepen.quote:Op vrijdag 23 april 2021 12:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
als back up prima maar die 2 oudjes nu bij Ajax vind ik ook wel vreemd hoor
Eens.quote:Op vrijdag 23 april 2021 12:29 schreef tompsv18 het volgende:
Kenneth Vermeer lijkt me een prima tweede keeper voor komend seizoen. Is momenteel transfervrij na vertrek uit de USA. Mvogo zal wel teruggaan naar z'n club.
Probleem met Pasveer was vooral dat hij zichzelf beter vond dan dat hij was en hij zich niet neer kon leggen bij een rol als tweede keeper. Hij bleef in de media maar druk uitoefenen op Zoet, die vervolgens minder en minder werd. Ik wens ze veel plezier in Amsterdam met hem, als hij gewoon als tweede keeper achter Stekelenburg op het bankje plaats mag nemen.quote:Op vrijdag 23 april 2021 11:16 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Schei toch uit zeg. Pasveer was bij PSV een prima tweede keeper en kwam Zoet al niet voorbij. Heeft een uitstekend seizoen bij Vitesse gedraaid, dat kan wel eens. Ajax bulkt van het geld en dan halen ze een transfervrije 37 jarige om de concurrentie aan te gaan met een 38 jarige ?
Dan ben ik blij dat er wat centjes zijn gelapt om Drommel vast te leggen voor 5 jaar.
Eens ja. Dan heeft hij de top 3 gehad. Welke spelers hebben dat ooit eerder gedaan eigenlijk?quote:Op vrijdag 23 april 2021 12:29 schreef tompsv18 het volgende:
Kenneth Vermeer lijkt me een prima tweede keeper voor komend seizoen. Is momenteel transfervrij na vertrek uit de USA. Mvogo zal wel teruggaan naar z'n club.
Koeman toch?quote:Op vrijdag 23 april 2021 15:25 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Eens ja. Dan heeft hij de top 3 gehad. Welke spelers hebben dat ooit eerder gedaan eigenlijk?
En Ruud Geelsquote:
Nou, die winnen we dus niet. Zonder Maestro Pablo.quote:Op zaterdag 24 april 2021 17:28 schreef Dj_Day-V het volgende:
Mvogo, Dumfries, Teze, Viergever, Max, Sangare, Boscagli, Gotze, Gakpo, Zahavi, Malen
Oei geen Rosario
Na Robben de volgende geweldenaar die deze wedstrijd aan zich voorbij moet laten gaan.quote:Op zaterdag 24 april 2021 17:39 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Nou, die winnen we dus niet. Zonder Maestro Pablo.
Dit is wel even wennen ja zonder balkunstenaar Rosario. Ik hoor net dat ze in Amsterdam begonnen zijn met het podium opbouwen.quote:Op zaterdag 24 april 2021 17:39 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Nou, die winnen we dus niet. Zonder Maestro Pablo.
Siemgod viel geblesseerd uit, die is er misschien niet bij volgende week.quote:Op zaterdag 24 april 2021 18:15 schreef Dj_Day-V het volgende:
Heerenveen kan er ook niet veel van. Zullen ze al met hoofd bij volgende week zijn?
0-4 incoming, freeRosario!quote:Op zaterdag 24 april 2021 17:28 schreef Dj_Day-V het volgende:
Mvogo, Dumfries, Teze, Viergever, Max, Sangare, Boscagli, Gotze, Gakpo, Zahavi, Malen
Oei geen Rosario
Dumfries, Sangare, Gakpo, Zahavi, Götze, Malen (en dan ook nog Ihattaren op de bank), het blijft toch vreemd dat PSV zover achter staat op Ajax met zo een selectie.quote:
quote:PSV is een van de clubs met meer dan gemiddelde interesse in Carney Chukwuemeka, zo schrijven Engelse media. De middenvelder annex aanvaller van zeventien jaar wordt al enkele maanden met een vertrek bij Aston Villa in verband gebracht. Clubs als Manchester United, Manchester City en RB Leipzig werden al als mogelijke bestemming genoemd, maar nu zouden ook PSV en AS Monaco de situatie nauwlettend in de gaten houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |