dat is opgestart na/tijdens de successen van Feyenoord en Ajax dus begin 70 voor die tijd was PSV subtopquote:Op zondag 18 april 2021 12:18 schreef tja77 het volgende:
[..]
In welke periode is in jouw optiek PSV een Nederlandse topclub geworden?
Je weet dat Frits in 1971 met pensioen ging?quote:Op zondag 18 april 2021 12:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is opgestart na/tijdens de successen van Feyenoord en Ajax dus begin 70 voor die tijd was PSV subtop
Ik heb het over zijn periode als penningmeester.quote:Op zondag 18 april 2021 12:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je noemt Van Raaij maar dat is toch wel degene die PSV naar de rand van de afgrond heeft gebracht wat gered moest worden door de stadiongrond verkoop aan de gemeente, je kan het topbeleid nemen.
Je leest niet goed, door de Europese successen van Feyenoord en Ajax wilde PSV ook meer en dat kwam vooral door Frits, dat hij met pensioen ging zegt toch helemaal niets over z'n invloed, er is toen gewoon geld in gepompt om PSV naar de top te brengen met als als eerste succes de UEFA cup in 78?quote:Op zondag 18 april 2021 12:24 schreef tja77 het volgende:
[..]
Je weet dat Frits in 1971 met pensioen ging?
Welke schulden had PSV in de jaren 70?
Welke tekorten werden er aangevuld onder Frits?quote:Op zondag 18 april 2021 12:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je leest niet goed, door de Europese successen van Feyenoord en Ajax wilde PSV ook meer en dat kwam vooral door Frits, dat hij met pensioen ging zegt toch helemaal niets over z'n invloed, er is toen gewoon geld in gepompt om PSV naar de top te brengen met als als eerste succes de UEFA cup in 78?
Wanneer was dit? Volgens mij overschat jij de invloed van Frits in z’n laatste levensjaren.quote:er was altijd nog Frits om de boel recht te trekken, toen die wegviel is het ook bijna fout gegaan,
Voor mij is PSV pas echt die topclub geworden in de jaren 80.quote:Op zondag 18 april 2021 12:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is opgestart na/tijdens de successen van Feyenoord en Ajax dus begin 70 voor die tijd was PSV subtop
Inderdaad, en in die periode had Frits niet zo heel veel meer te zeggen bij Philips.quote:Op zondag 18 april 2021 12:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Voor mij is PSV pas echt die topclub geworden in de jaren 80.
Daarvoor was het echt Ajax en Feyenoord en was PSV toch meer een club die daarbij achterbleef.
In de jaren 70 had PSV successen met vooral lokale jongens. En dat was ook echt toen nieuw. Pas vanaf de jaren 80 werd PSV vaak landskampioen.
Dat kwam niet door geld, maar vanwege een aantal uitzonderlijke lokale talenten, waarvan 1 terecht de naam mister PSV draagt. Maar ook de tweeling uit Helmond kon verschrikkelijk goed voetballen.quote:Op zondag 18 april 2021 12:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je leest niet goed, door de Europese successen van Feyenoord en Ajax wilde PSV ook meer en dat kwam vooral door Frits, dat hij met pensioen ging zegt toch helemaal niets over z'n invloed, er is toen gewoon geld in gepompt om PSV naar de top te brengen met als als eerste succes de UEFA cup in 78?
Mijnheer Frits heeft zelfs toen hij de scepter zwaaide bij Philips de geldkraan juist dichtgedraaid.quote:Op zondag 18 april 2021 12:36 schreef tja77 het volgende:
[..]
Inderdaad, en in die periode had Frits niet zo heel veel meer te zeggen bij Philips.
ik denk dat jij zijn invloed onderschat, zonder hem was PSV het niveau AZ/Twente nooit ontstegen.quote:Op zondag 18 april 2021 12:34 schreef tja77 het volgende:
[..]
Welke tekorten werden er aangevuld onder Frits?
[..]
Wanneer was dit? Volgens mij overschat jij de invloed van Frits in z’n laatste levensjaren.
De tweeling uit Helmond die bij FC Twente werden weggehaaldquote:Op zondag 18 april 2021 12:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat kwam niet door geld, maar vanwege een aantal uitzonderlijke lokale talenten, waarvan 1 terecht de naam mister PSV draagt. Maar ook de tweeling uit Helmond kon verschrikkelijk goed voetballen.
Het overgrote deel van de spelers toen kwam gewoon uit Brabant en Limburg.
Wat een aannames....quote:Op zondag 18 april 2021 12:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk dat jij zijn invloed onderschat, zonder hem was PSV het niveau AZ/Twente nooit ontstegen.
Zonder de persoon Frits Philips? Hoe kom je daarbij?quote:Op zondag 18 april 2021 12:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk dat jij zijn invloed onderschat, zonder hem was PSV het niveau AZ/Twente nooit ontstegen.
Net zoals jij doet? Zullen we het hier maar bij laten.quote:Op zondag 18 april 2021 12:49 schreef tja77 het volgende:
[..]
Wat een aannames....
Kun je die ook onderbouwen?
Ja, lekker makkelijkquote:Op zondag 18 april 2021 12:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Net zoals jij doet? Zullen we het hier maar bij laten.
dat is nou het probleem bij PSV, die zijn nooit zo scheutig daarmee, hoe zou dat toch komen.quote:Op zondag 18 april 2021 13:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, lekker makkelijkals je met zo’n verhaal komt moet je het toch minstens kunnen uitleggen met iets van cijfers?
Ik heb geen flauw idee, maar ik zit op het puntje van mijn stoel.quote:Op zondag 18 april 2021 13:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is nou het probleem bij PSV, die zijn nooit zo scheutig daarmee, hoe zou dat toch komen.
Ah ja je roept wat onlinersquote:Op zondag 18 april 2021 12:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Net zoals jij doet? Zullen we het hier maar bij laten.
Verder geen enkel punt hoor, het is alleen maar goed dat PSV in dat gat van Feyenoord is gedoken zeg maar want anders was het hele NL voetbal inmiddels al van een bedenkelijk niveau geweest, concurrentie heb je tenslotte nodig om beter te worden.
quote:Inventief, er was altijd nog Frits om de boel recht te trekken, toen die wegviel is het ook bijna fout gegaan
quote:PSV geholpen een topclub te worden
quote:Zeker wel, de tekorten werden door Philips aangevuld en dat allemaal onder toeziend oog van Frits
Maar kunt deze niet onderbouwen.quote:zonder hem was PSV het niveau AZ/Twente nooit ontstegen
Ontken het maarquote:Op zondag 18 april 2021 13:07 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ah ja je roept wat onliners
[..]
[..]
[..]
[..]
Maar kunt deze niet onderbouwen.
Tot zo ver de geschiedenisles van @:Tarado
Had je iets anders verwacht van hem dan.quote:Op zondag 18 april 2021 13:07 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ah ja je roept wat onliners
[..]
[..]
[..]
[..]
Maar kunt deze niet onderbouwen.
Tot zo ver de geschiedenisles van @:Tarado
Het is helaas wat lang geleden allemaal dus ik kan geen harde feiten aandragen die ik (snel) online kan vinden maar het is geen onzin, maar als jullie dat wel vinden geen enkel punt.quote:Op zondag 18 april 2021 13:11 schreef GotenSSJ het volgende:
Wat een rare manier van discussieren is dit johTarado schreeuwt wat oneliners en vervolgens moeten andere users zijn ‘feiten’ weerleggen omdat hij geen bronnen heeft. Goed verhaal weer.
Frits had een rood-wit hart, was een PSV man in hart en nieren. Was enorm belangrijk voor Philips in een belangrijke periode. Maar om te stellen dat PSV zonder Frits nooit zo groot was geworden gaat me toch echt een stap te ver.quote:Op zondag 18 april 2021 13:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is helaas wat lang geleden allemaal dus ik kan geen harde feiten aandragen die ik (snel) online kan vinden maar het is geen onzin, maar als jullie dat wel vinden geen enkel punt.
Dat Frits na zijn pensioen van PSV een topclub heeft gemaakt is natuurlijk volslagen lariekoek. Ik snap dat het een leuk verhaaltje is voor Frits fans, of supporters van de concurrentie om 'duidelijk te maken' dat PSV zonder één persoon niets zou zijn geweest. Maar het is echt gigantische onzin.quote:Op zondag 18 april 2021 12:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |