Vanaf eind mei wordt het gewoon weer heet. Ik weet nog de zomer van 1540, dat waren pas echte zomers. Deze zomer komt er bij in de buurt.quote:Op donderdag 22 april 2021 23:05 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dat zeg ik, dit jaar kun je de zomer wel op je buik schuiven. Met dank aan Merkel en El Nina. Mogelijk een paar warmere dagen in juli, daar zul je het mee moeten doen
Mwoah, dat is dan toch wel heel erg beetje bij beetje.quote:Op vrijdag 23 april 2021 10:08 schreef bloodymary1 het volgende:
Beetje bij beetje sluipt het warmere weer binnen. Elke dag iets meer. Nog twee weken geduld. Gelukkig is het wel zonnig en droog. En genieten voor de warmtehaters.
Het is gewoon superkut.quote:Op vrijdag 23 april 2021 10:22 schreef Dven het volgende:
[..]
Mwoah, dat is dan toch wel heel erg beetje bij beetje.
[ afbeelding ]
Zuiden een graadje hoger, noorden een graadje later. Lood om oud ijzer.
okquote:Op vrijdag 23 april 2021 10:46 schreef Djeez het volgende:
Kut is dat we de lente inmiddels als verloren kunnen beschouwen. En bovendien is de zee dit jaar nauwelijks opgewarmd, dus de zomer wordt eveneens veel te koud.
Dit gaat zeer grote gevolgen hebben voor de economie, las ik laatst. Oogsten die mislukken en mocht de evenementensector overleven, wordt het te koude jaar de nekslag voor deze sector. Niemand gaat met deze extreme kou kamperen of aan het strand liggen
Kamperen in april is dan ook wel vragen om problemen.quote:Op vrijdag 23 april 2021 10:26 schreef YUR het volgende:
Prima kampeerweer de komende anderhalve week![]()
Ach ja, we gaan het zien. In het ergste geval gaan we gewoon weer naar huisquote:Op vrijdag 23 april 2021 10:49 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Kamperen in april is dan ook wel vragen om problemen.![]()
Elke Koningsdag staat er een vieze koude wind.
Aangezien we nog steeds vrij weinig mogen en kunnen ga ik Koningsdag maar weer werkenquote:Op vrijdag 23 april 2021 10:49 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Kamperen in april is dan ook wel vragen om problemen.![]()
Elke Koningsdag staat er een vieze koude wind.
Met dit tempo steekt het kwik pas ergens in juni z'n koppie weer boven de 20°C uit.quote:Op vrijdag 23 april 2021 10:22 schreef Dven het volgende:
[..]
Mwoah, dat is dan toch wel heel erg beetje bij beetje.
[ afbeelding ]
Zuiden een graadje hoger, noorden een graadje later. Lood om oud ijzer.
Ik lig gewoon shirtless op mijn strandstoel in de tuin hoor.quote:Op vrijdag 23 april 2021 14:34 schreef bloodymary1 het volgende:
Dit is van dat weer dat je 100 x per dag je jas aan en uit doet. Ben je in de zon en uit de wind dan is die weer te warm en vice versa.
Oh ja, daar heb je hem weer. Krijgen we weer zo'n snapshot?quote:Op vrijdag 23 april 2021 14:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik lig gewoon shirtless op mijn strandstoel in de tuin hoor.
Nee hoor, don't worryquote:Op vrijdag 23 april 2021 14:46 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oh ja, daar heb je hem weer. Krijgen we weer zo'n snapshot?
Weet niet of wij daar beter van wordenquote:Op vrijdag 23 april 2021 14:46 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oh ja, daar heb je hem weer. Krijgen we weer zo'n snapshot?
Zelfs daar is de rek er wel uit. Ik zie zelfs geen enkele wappie die deze kansloze temperaturen wel "heerlijk" vindt.quote:Op vrijdag 23 april 2021 10:36 schreef Remco het volgende:
Wat een grafstemming op weerwoord, terwijl daar toch echt de kou puristen zitten.
Nogmaals heerlijk weer dit voor kouliefhebbers/zomer haters lijkt mij. Lekker fris zonnetje, weinig neerslag weinig wind.
Ok zelfs ik vind dat je inmiddels echt wartaal uitslaat.quote:Op vrijdag 23 april 2021 16:23 schreef Djeez het volgende:
Wat een teleurstelling, deze neplente. JD merkt aan alles dat de zon bezig is aan zijn laatste termijn. Maar wat ben ik blij met mijn hoge, gevoerde herenlaarzen! Heerlijk warm, ideaal voor dit barre klimaat.
Uiteraard kom ik niet buiten zonder mijn leren winterjas, shawl en gevoerde handschoenen
Ben erg benieuwd naar je laarzen.quote:Op vrijdag 23 april 2021 16:23 schreef Djeez het volgende:
Wat een teleurstelling, deze neplente. JD merkt aan alles dat de zon bezig is aan zijn laatste termijn. Maar wat ben ik blij met mijn hoge, gevoerde herenlaarzen! Heerlijk warm, ideaal voor dit barre klimaat.
Uiteraard kom ik niet buiten zonder mijn leren winterjas, shawl en gevoerde handschoenen
Onderkoeling, broquote:Op vrijdag 23 april 2021 16:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok zelfs ik vind dat je inmiddels echt wartaal uitslaat.
Jij eerstquote:Op vrijdag 23 april 2021 16:54 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ben erg benieuwd naar je laarzen.
Haha, bestaat dat nog? Mijn moeder las die vroeger altijd en die is al tien jaar dood. Maar eh... jij leest altijd de onlineversie?quote:Op vrijdag 23 april 2021 18:51 schreef Djeez het volgende:
https://www.libelle.nl/huis-tuin-feestje/lente-2021-warmer/
Wat een mutsenblad, lente 2021 is juist de koudste in 50 jaar
Nee, ik niet. Maar mijn schoonmoeder wel. Valt precies in de doelgroepquote:Op vrijdag 23 april 2021 18:57 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, bestaat dat nog? Mijn moeder las die vroeger altijd en die is al tien jaar dood. Maar eh... jij leest altijd de onlineversie?
Dat was het zeker. Merk wel dat de grond al snel droger wordt. Maar goed, dat is logisch. Beter dan dagenlange regenquote:
tof. alleen je zonnebril ontbreektquote:Op vrijdag 23 april 2021 16:23 schreef Djeez het volgende:
Het zijn schitterende dagen, de zon vrolijk me op. De temperatuur is helaas wat laag, maar goed..quote:
quote:Op zaterdag 24 april 2021 12:59 schreef Pisces29 het volgende:
10 graden, wat een armoe. Lekker met dikke sjaal op de fiets.
quote:Op zaterdag 24 april 2021 16:05 schreef INViCTuS het volgende:
Hele dag in de haven van Akkrum in Friesland geweest. Die zon is fijn, maar de wind is nog steeds k*t en de temperatuur te laag, maar gelukkig droog, dus fijn dagje tot dusver
quote:
quote:Op zaterdag 24 april 2021 20:03 schreef DonDruiper het volgende:
Godverdomme koud man. Kut Nederland met zn kut klimaat
Niet zeuren mensen, nu zien die klimaatgekken eens dat het helemaal niet warm is! (Welke opwarming?!)quote:Op zaterdag 24 april 2021 20:04 schreef Nattekat het volgende:
De vooruitzichten zijn om depressief van te worden.
quote:Op zaterdag 24 april 2021 20:43 schreef Arizona het volgende:
Vanaf woenssag gaan de terrassen open.
Vanaf woensdag kans op regen.
Nul regen hier voor de komende 7 dagen. Laten we het hopen.quote:Op zaterdag 24 april 2021 20:43 schreef Arizona het volgende:
Vanaf woenssag gaan de terrassen open.
Vanaf woensdag kans op regen.
Im Norden nichts Neuesquote:Op zaterdag 24 april 2021 20:04 schreef Nattekat het volgende:
De vooruitzichten zijn om depressief van te worden.
Kan iemand dit in de OP zetten?quote:Op donderdag 22 april 2021 23:05 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dat zeg ik, dit jaar kun je de zomer wel op je buik schuiven. Met dank aan Merkel en El Nina. Mogelijk een paar warmere dagen in juli, daar zul je het mee moeten doen
Precies...tis heerlijk weer..zonnig steeds en die is warm als je lekker ff uit de wind zitquote:Op zaterdag 24 april 2021 20:26 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Niet zeuren mensen, nu zien die klimaatgekken eens dat het helemaal niet warm is! (Welke opwarming?!)
April doet wat het wil weet je wel?!
Over een goede 1,5 week wordt het wel wat warmer.
Nu in de middagzon is het ook wel fijn! Alleen in de ochtenden en de avonden is het frisjes en 's nachts rond nul of -1/-2...
1 Djeez in dit topic is wel genoeg.quote:Op zondag 25 april 2021 10:15 schreef DonDruiper het volgende:
Gaat dit de koudste april ooit worden?
Het is weleens anders geweest in April.quote:
Hier geen zon helaas.quote:Op zondag 25 april 2021 13:11 schreef bloodymary1 het volgende:
Hier wel zon vandaag. Maar het mag wel wat warmer.
Klopt.quote:Op zondag 25 april 2021 13:30 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Water is nat
Groen is gras
Sneeuw is wit
Ik ben jaloers op mijn diepvriespizza die zojuist de oven in ging.quote:Op zondag 25 april 2021 13:11 schreef bloodymary1 het volgende:
Hier wel zon vandaag. Maar het mag wel wat warmer.
En maar janken over de vermeende opwarming van de aarde. Nee, de aarde koelt af, stelletje milieurakkers!quote:Op zondag 25 april 2021 13:08 schreef Nogood het volgende:
3.6 graden kouder dan normaal.
[ afbeelding ]
Gewoon de baas een stuk hout achter in de nek leggen.quote:Op maandag 26 april 2021 10:47 schreef Salina het volgende:
Hier ook flink zon en zo uit de wind lekker warm. 14 graden hier, morgen 16 en zon en woensdag 19 graden en waarschijnlijk ook zon.
En dan moet ik weer werken uiteraard.
Klap in het gezicht van de werkenden, dit weer.
Morgen ben je vrij toch? Morgen dan de hele dag maar zo erbij gaan liggen:quote:Op maandag 26 april 2021 10:47 schreef Salina het volgende:
Hier ook flink zon en zo uit de wind lekker warm. 14 graden hier, morgen 16 en zon en woensdag 19 graden en waarschijnlijk ook zon.
En dan moet ik weer werken uiteraard.
Klap in het gezicht van de werkenden, dit weer.
Oh, morgen ben ik zeker vrij. Woensdag niet meer. Overigens werk ik thuis dus kan nog wel degelijk op het balkon van het zonnetje genieten woensdag. Als er tenminste geen suffe vergaderingen staan gepland.quote:Op maandag 26 april 2021 11:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Morgen ben je vrij toch? Morgen dan de hele dag maar zo erbij gaan liggen:
[ afbeelding ]
Afgelopen jaren was mei wel vaker matig en frisser, dus het zou me niet verbazen, maar liever wel een stuk meer 20+ temperaturen.quote:
Het dauwpunt mag ook wel eens een heel eind omhoog, want ik heb de laatste tijd nogal droge klauwen van dit weer. Het zal ook wonderen doen voor de gevoelstemperatuur.quote:Op maandag 26 april 2021 19:37 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Afgelopen jaren was mei wel vaker matig en frisser, dus het zou me niet verbazen, maar liever wel een stuk meer 20+ temperaturen.
Tot zover de vermeende en nooit wetenschappelijk bewezen opwarming van de aardequote:
Dat mag je hier dus niet zeggen, volgens gelovigen gaan we allemaal dood omdat de aarde opwarmt. Leg dat maar eens uit aan al die boeren en tuinders die hun volledige oogst zien mislukken door een veel te koud jaar.quote:Op maandag 26 april 2021 23:05 schreef Krultangetje het volgende:
Ijskoud 'lente'weer de komende weken met een stevige wind en een graad of 12
Opwarming van de aardehoax
Een dikke trui is goedkoper.quote:Op dinsdag 27 april 2021 00:57 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dat mag je hier dus niet zeggen, volgens gelovigen gaan we allemaal dood omdat de aarde opwarmt. Leg dat maar eens uit aan al die boeren en tuinders die hun volledige oogst zien mislukken door een veel te koud jaar.
Zelf mijn voorschot voor het gas met 50 euro verhoogd. Geen zin in om volgend jaar vele honderden te moeten bijleggen door een extreem gasverbruik.
Je doet er weinig aan.quote:Op dinsdag 27 april 2021 08:22 schreef INViCTuS het volgende:
De vooruitzichten zijn qua temperatuur wel intens triest voor de komende 10 dagen. Het is zoals het is
Wat een selectieve constatering.quote:Op dinsdag 27 april 2021 08:41 schreef Blik het volgende:
Wel grappig, jarenlang worden hitterecords gebroken in dit kleine landje en dan hoor je niemand over klimaatverandering.
Niet zo selectief als in dit topic komen en klimaatverandering ontkennen op het moment dat we een keer sneeuwval hebben en of een koude maand hebbenquote:
Laat maar komen.quote:Op dinsdag 27 april 2021 10:57 schreef Dven het volgende:
Niet zo mekkeren, komt vanzelf goed. Tiende kans op 30 graden
[ afbeelding ]
Rond het weekend wel matig, over een week nieuwe kansen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |