abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 16 april 2021 @ 11:51:47 #1
375570 crew  Cyan9
pi_199025314

Dit is niet het eerste topic over de deelnemer voor NL 2020. De vorige volle delen vind je door hierboven naast bladzijdenummer 1 op pijltje naar links te klikken!

UPDATE: Jeangu zal ook in 2021 deelnemen aan het Eurovisie Songfestival!

Het 2021-lied:


Het 2020-lied:


************************

JeanguTutorial, hoe spreek je zijn naam uit?


************************

Portret Jeangu van EenVandaag over z'n deelname, zijn song etc.

https://eenvandaag.avrotr(...)stival-in-rotterdam/

************************
Social Media:
Instagram
Twitter
Facebook

Streaming:
Spotify
Youtube afspeellijst
Apple Music
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 april 2021 @ 17:15:03 #2
163650 Greys
pi_199029759
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199031545
Nog steeds geen behoefte om dit lied te luisteren. Ik denk dat het sinds 2010 is dat ik nog nooit zo weinig naar een NLse inzending heb geluisterd en volgens mij verslaat zelfs Sha la la lie dit lied met meer luisterbeurten :D

Die muurschildering is waanzinnig. Jeetje, wat een talent.
~The present is all there is~
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 april 2021 @ 21:05:16 #4
163650 Greys
pi_199032697
Ik vind het nog steeds een héél tof lied maar waar het echt swingende er pas op 2/3e in komt had dat voor mij wel na 1/3e gemogen. Verheug me steeds heel erg op dat extra feelgood ritme waar ze gaan dansen en dat duurt net iets te lang voor het begint en is te snel daarna af.

Je hoort dat ook vaak in de reactievideo's dat ze daar zeggen 'jaaaaaa dit is tof!'.

Maar dat hoeft voor op het ESF niet veel uit te maken, als ze de YO NO MAN BROKO MI stukjes echt indrukwekkend brengen met het koor. Dan bouwt het wel op naar een hopelijk heel vurig opzwepend gebracht einde.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 16 april 2021 @ 21:12:56 #5
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_199032842
Kom ik weer met mijn eurostory

De tekst van Birth of a new age is gekozen tot één van de vijf beste van dit jaar.

En er kan nu worden gestemd, Het publiek heeft wel heel duidelijk dezelfde favoriet.

quote:
‘In deze unieke tweetalige tekst wordt het kolonisatieverleden het Songfestival in getrokken. Het Sranantongo-gezegde over de halve cent, het plezier in beelden scheppen dat van de regels spat, klinkende passages als ‘We are the fruit, adorning the legacy of every forgotten revolutionary’, ze zijn de ingrediënten voor een lied zo rijk is als de sterrennacht. Het ritme in de tussenregels wordt benoemd en zwelt aan tot een daad van rebellie. Een betogende, activistische tekst die toch altijd licht blijft, een anthem zonder daarin te makkelijk te worden. En het slimste, dat is misschien wel dat refrein in een andere taal, waardoor vorm en inhoud eventjes heel dicht bij elkaar komen. Alsof het lichaam midden in het lied oplicht, ‘Yu no man broko mi’ roept en door het roepen ook alles doorbreekt en openbreekt.’
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_199032954
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 21:05 schreef Greys het volgende:
Ik vind het nog steeds een héél tof lied maar waar het echt swingende er pas op 2/3e in komt had dat voor mij wel na 1/3e gemogen. Verheug me steeds heel erg op dat extra feelgood ritme waar ze gaan dansen en dat duurt net iets te lang voor het begint en is te snel daarna af.

Je hoort dat ook vaak in de reactievideo's dat ze daar zeggen 'jaaaaaa dit is tof!'.

Maar dat hoeft voor op het ESF niet veel uit te maken, als ze de YO NO MAN BROKO MI stukjes echt indrukwekkend brengen met het koor. Dan bouwt het wel op naar een hopelijk heel vurig opzwepend gebracht einde.
Het mooie is dat het eerste refrein bijna a capella is. Dat komt bij veel van de mensen in de reactivideos altijd heel goed binnen, plus het effect dat het ineens in een andere taal is. Daarna bouwt het arrangement heel gestaag op. Ik snap er daarom niks dat sommigen het saai en herhalend vinden. Dat zeiden sommigen bij Arade ook, maar ook daar is dat niet zo. Het tweede couplet is klinkt veel voller dan het eerste. En vanaf de bridge is het helemaal feest.
pi_199033181
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 19:39 schreef grazz het volgende:
Nog steeds geen behoefte om dit lied te luisteren. Ik denk dat het sinds 2010 is dat ik nog nooit zo weinig naar een NLse inzending heb geluisterd en volgens mij verslaat zelfs Sha la la lie dit lied met meer luisterbeurten :D

Die muurschildering is waanzinnig. Jeetje, wat een talent.
Ik heb hetzelfde, en dat had ik vorig jaar ook al... voor mij heeft het er ook wel mee te maken dat ik totaal niet met de Nederlandse kansen bezig ben dit jaar... de overwinning heeft me afgestompt :+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_199034263
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 21:05 schreef Greys het volgende:
Ik vind het nog steeds een héél tof lied maar waar het echt swingende er pas op 2/3e in komt had dat voor mij wel na 1/3e gemogen. Verheug me steeds heel erg op dat extra feelgood ritme waar ze gaan dansen en dat duurt net iets te lang voor het begint en is te snel daarna af.
Dat vind ik wel het leukste deel van het lied, ja.
~The present is all there is~
pi_199034304
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 21:28 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde, en dat had ik vorig jaar ook al... voor mij heeft het er ook wel mee te maken dat ik totaal niet met de Nederlandse kansen bezig ben dit jaar... de overwinning heeft me afgestompt :+
Nee, ben ook niet met de kansen bezig. Ik hoop dat Jeangu me gaat verrassen en dat ie gewoon in de top 10 eindigt. Oké, top 15, 16,17,18 dan. Vooruit top 20. :P

Maar had ook wel willen meemaken dat we als gastland opnieuw tot de grote favorieten zouden behoren.
~The present is all there is~
pi_199045877
Het bedrijf Maincourse uit Eindhoven maakt de animaties voor op het grote scherm en de vloer. Ze hadden ook gezorgd voor de animaties tijdens de bekendmaking van het lied; maar voor Ahoy wordt het heel anders.

quote:
Maincourse maakt allerlei animatievideo’s, van ‘cartoon-achtig’ tot levensecht en zowel in 2D als 3D. (..) Het nummer van Macrooy, ‘The Birth of A New Age’, is al wel gepresenteerd. Het animatie-duo is enthousiast: ,,Het is een opzwepend nummer”, zegt Reynhout, ,,dat geeft ons veel opties voor het ontwerp.”
Meer te lezen op (verder niet echt heel veel relevante info over wat we te zien krijgen): https://www.ed.nl/eindhov(...)isie-decor~a4bd817e/
  dinsdag 20 april 2021 @ 20:19:42 #11
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_199089306
jongens jongens wat is dit slecht zeg.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_199109347
Het blijft zo stil rond Jeangu.....

Zou de act klaar zijn? Ben zo benieuwd hoe hij het nummer gaat brengen, wat ze bedacht hebben. Backing vocals...ehm playbackers/dansers? Band met instrumenten? Backdrop? Spannend, spannend. Hoop dat hij vanaf nu wat meer gaat teasen.
pi_199109393
Klopt, de act is klaar lijkt me, de backing video is ook al opgenomen. Hij is wel regelmatig op de radio met live uitvoeringen, binnenkort weer bij radio 538. Interview met Wiwiblogs is gisteren op Youtube gezet. Ik vind het wel opvallend dat hij niet bij de digitale pre parties is, zoals die van gisteren.
  Moderator donderdag 22 april 2021 @ 22:19:15 #14
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 23 april 2021 @ 15:42:14 #15
163650 Greys
pi_199125331
Waarom zou Jeangu eigenlijk niet meedoen aan de online preparties? Omdat het lied zich niet echt leent voor een akoestische uitvoering? Hij deed het lied ook niet bij z'n Concertgebouwsessie. Zo veel anderen doen mee.

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199131472
Ik vraag me dat ook af.. zo jammer :N
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 23 april 2021 @ 23:21:24 #17
163650 Greys
pi_199131528
Sowieso is NL nooit van meedoen aan preparties. Alleen Duncan als favoriet deed dat een beetje.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199131783
Ja best teleurstellend. Je hoeft echt niet a la Treble heel Europa over, maar je gezicht eens laten zien op zo'n pre party is voor de fans toch wel leuk. Vooral fans die niet de kans krijgen om naar het esf zelf te kunnen.
~The present is all there is~
  zaterdag 24 april 2021 @ 00:06:30 #19
478909 molloot200
alles muziek.
pi_199132101
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 23:21 schreef Greys het volgende:
Sowieso is NL nooit van meedoen aan preparties. Alleen Duncan als favoriet deed dat een beetje.
Nou ja, je zou ergens denken, nu alles online is, is het ook wel gemakkelijker mee te doen. Het wordt wel een Spaanse pre-party genoemd, maar je hoeft geen centimeter je Hollandsche huis uit laat maar zeggen.
pi_199133548
Sowieso vreselijk saai dat álles altijd zo geheim moet van de AvroTros. Andere artiesten zie je kleine filmpjes of foto’s delen van repetities, opname postcard, etc. zijn er echt mee bezig, maar hier moeten ze wachten op toestemming om te praten ofzo.
pi_199133581
Er was wel een oproep waar je verhalen kon insturen over persoonlijke gebeurtenissen, waar ze filmpjes van gingen maken, maar dat was ook alweer een paar weken geleden. Kom op TeamJeangu!
pi_199133921
Jeangu in de Telegraaf: ‘we gaan flink uitpakken met het optreden als geheel’ :D
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 24 april 2021 @ 09:03:08 #23
163650 Greys
pi_199133996
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 00:06 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Nou ja, je zou ergens denken, nu alles online is, is het ook wel gemakkelijker mee te doen. Het wordt wel een Spaanse pre-party genoemd, maar je hoeft geen centimeter je Hollandsche huis uit laat maar zeggen.
Ja dat! Alleen heeft ie wel wat koorleden nodig en die mag hij op dit moment officieel niet in z'n huis hebben.

Geen idee wat de reden is. Had het aan de mensen van Songfestival.nl gevraagd maar geen reactie.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199135530
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 april 2021 08:55 schreef GeorgeM het volgende:
Jeangu in de Telegraaf: ‘we gaan flink uitpakken met het optreden als geheel’ :D
Ik denk ook dat ze alles uit het het podium en licht halen wat ze kunnen en ik verwacht dat de backings op tape staan en hij die leuke dansers van de videoclip meeneemt. En dat hij net zo leuk meebeweegt als daar. En dat de visuals heel kleurrijk zijn, zoals in de video, met ook referenties aan vuur en water.

En alsjeblieft niet dat wit en zilvergrijs van het eerste live-optreden. Dat optreden heb ik gewoon uit mijn geheugen gewist, en die schrik die erbij hoorde heb ik diep begraven.
pi_199136041
In het begin van dit filmpje doet hij Birth of a new Age ook akoestisch dus hij heeft niet echt het koor nodig. Ik vind het ook verdacht stil, is hij geschrokken van de soms best wel negatieve reacties en de "lollig" bedoelde grapjes die wel erg kwetsend zijn. Ik hoop het niet want dat zou ik heel erg vinden.
  zaterdag 24 april 2021 @ 12:44:15 #26
478909 molloot200
alles muziek.
pi_199136058

Vanaf 11:00, hij heeft in Ahoy straks een combinatie van pre-recorded backing vocals en live vocals. Ben toch bang dat hij meer voor de vocals gaat op het Ahoy podium in plaats van dansers (wat imo veel beter zou passen). Het zou wel weer een Pannecouckeje zijn om dat te doen :@
pi_199136572
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 12:44 schreef molloot200 het volgende:

Vanaf 11:00, hij heeft in Ahoy straks een combinatie van pre-recorded backing vocals en live vocals. Ben toch bang dat hij meer voor de vocals gaat op het Ahoy podium in plaats van dansers (wat imo veel beter zou passen). Het zou wel weer een Pannecouckeje zijn om dat te doen :@
Misschien heeft hij twee backing vocals. Dan kan hij nog altijd drie dansers meenemen.
En.... Er zijn ook mensen die het allebei goed kunnen!
pi_199136901
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 19:39 schreef grazz het volgende:
Nog steeds geen behoefte om dit lied te luisteren. Ik denk dat het sinds 2010 is dat ik nog nooit zo weinig naar een NLse inzending heb geluisterd en volgens mij verslaat zelfs Sha la la lie dit lied met meer luisterbeurten :D

Die muurschildering is waanzinnig. Jeetje, wat een talent.
Je bent niet de enige. Ik vermoed dat er weinig zijn die dit zelf regelmatig zouden hebben geluisterd als het niet de Nederlandse inzending was geweest.

Nadat het hier de afgelopen jaren steeds drukker werd, valt ook op dat het hier rustig is. Tot dusver 5 volle topics over deze inzending. Ter vergelijking, Duncan zat rond deze tijd op topic #70, Waylon boven de #50. Geen schande, wel een groot verschil. Dat we de vorige keer hebben gewonnen kan enige invloed hebben. Al gold dit ook voor Grow en die zat vorig jaar begin maart al op 20 topics. Het hoeft helemaal niets te zeggen over het uiteindelijke resultaat, dus het kan alleen maar verrassen. Wel duidelijk dat deze inzending gemiddeld genomen minder leeft.
pi_199138500
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 14:16 schreef libranl het volgende:

[..]

Je bent niet de enige. Ik vermoed dat er weinig zijn die dit zelf regelmatig zouden hebben geluisterd als het niet de Nederlandse inzending was geweest.

Nadat het hier de afgelopen jaren steeds drukker werd, valt ook op dat het hier rustig is. Tot dusver 5 volle topics over deze inzending. Ter vergelijking, Duncan zat rond deze tijd op topic #70, Waylon boven de #50. Geen schande, wel een groot verschil. Dat we de vorige keer hebben gewonnen kan enige invloed hebben. Al gold dit ook voor Grow en die zat vorig jaar begin maart al op 20 topics. Het hoeft helemaal niets te zeggen over het uiteindelijke resultaat, dus het kan alleen maar verrassen. Wel duidelijk dat deze inzending gemiddeld genomen minder leeft.
Het zal wel een combinatie zijn van 'n beetje verzadiging en het feit dat veel mensen het gewoon niet zo'n goed nummer vinden. Het is ook niet zó slecht dat het controversieel is, het is geen Walk Along ofzo, dus dan blijft er weinig discussie over.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 24 april 2021 @ 19:52:33 #30
163650 Greys
pi_199140732
Hij geeft wel echt leuke interviews! Deze appte Andy net zelf naar me, hij is er trots op en terecht. Leuk!

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199142515
Weinig aandacht voor onze inzending van dit jaar?

Ik wil best nog een keer verkondingen dat ik het wel mooi vind, catchy, uplifting, ondergewaardeerd, helemaal niet saai en repetitief, maar gestaag opbouwend, geweldig gezongen, met gedurfde falsetto ad libs, prachtige tekst, met een geweldige oorwurm (your rhythm is rebellion) die al meteen wordt ingezet en als geheel verre van cliché is maar eigenlijk best verfrissend.

Maar ja.. Dat wordt ook zo saai, toch?

@Greys: zeg jij ook nog eens wat, zodat ik me hier niet zo alleen voel staan 😊

[ Bericht 0% gewijzigd door Aadrianus op 24-04-2021 21:35:30 ]
pi_199142636
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 21:26 schreef Aadrianus het volgende:
Te weinig aandacht voor onze inzending van dit jaar?

Ik wil best nog een keer verkondingen dat ik het wel mooi vind, catchy, uplifting, ondergewaardeerd, helemaal niet saai en repetitief, maar gestaag opbouwend, geweldig gezongen, met gedurfde falsetto ad libs, prachtige tekst, met een geweldige oorwurm (your rhythm is rebellion) die al meteen wordt ingezet en als geheel verre van cliché is maar eigenlijk best verfrissend.

Maar ja.. Dat wordt ook zo saai, toch?

@:Greys: zeg jij ook nog eens wat, zodat ik me hier niet zo alleen voel staan 😊
Helemaal eens met die oorwurm opmerking :Y
Beste tekst van dit jaar, en stevig in mijn top 10 O+
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_199147883
Ha ha _O- misschien komt het ook omdat team Jeangu gewoon uitstraalt dat ze dit mooi gaan maken. Als de staging maar iets lijkt op de videoclip qua sfeer en styling en energie wordt het prachtig.
pi_199148108
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 april 2021 08:55 schreef GeorgeM het volgende:
Jeangu in de Telegraaf: ‘we gaan flink uitpakken met het optreden als geheel’ :D
Ik heb ook het idee dat ze het daar wel van moeten hebben. Ben benieuwd
pi_199148180
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 21:26 schreef Aadrianus het volgende:
Weinig aandacht voor onze inzending van dit jaar?

Ik wil best nog een keer verkondingen dat ik het wel mooi vind, catchy, uplifting, ondergewaardeerd, helemaal niet saai en repetitief, maar gestaag opbouwend, geweldig gezongen, met gedurfde falsetto ad libs, prachtige tekst, met een geweldige oorwurm (your rhythm is rebellion) die al meteen wordt ingezet en als geheel verre van cliché is maar eigenlijk best verfrissend.

Maar ja.. Dat wordt ook zo saai, toch?

@:Greys: zeg jij ook nog eens wat, zodat ik me hier niet zo alleen voel staan 😊
Je staat niet alleen hoor! Ik vind het nog steeds heel erg mooi, en top 10 moet toch lukken, toch??
De reacties bij de video zijn over het algemeen positief, maar het zijn vooral de Nederlanders die negatief reageren, of het nummer belachelijk maken.
Maar ik blijf positief en Jeangu gaat iedereen nog verbazen *O*
  dinsdag 27 april 2021 @ 10:51:01 #36
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_199176022
Jeangu Macrooy: ‘Ik kan het Eurovisie Songfestival alleen winnen door mezelf te blijven’

Interview met Jeangu in het Parool.

Paar quotes:

quote:
Omdat Nederland titelverdediger is, mag je de halve finales overslaan. Wanneer is het Songfestival voor jou geslaagd?
“Als ik iets kan neerzetten dat Nederland trots maakt. Daarbij ga ik natuurlijk voor een zo goed mogelijk resultaat. En ik wil er zelf van genieten. Vorig jaar merkte ik dat ik in de eerste maanden van de voorbereiding vooral met mijn hoofd in de toekomst leefde, ik was steeds bezig met het plannen van de volgende stap. Maar, zo realiseer ik me nu: dit is once in a lifetime, ik moet het moment grijpen.”

“Ik probeer eigenlijk net zo te handelen als in de boodschap van mijn nummer: Birth of a New Age gaat over strijdvaardig zijn, sterk in je schoenen staan, maar ook over het vieren van wat je hebt.”

Heb je de concurrentie al bestudeerd?
“Ik heb bijna alles gezien. Vooral Frankrijk (favoriete Barbara Pravi met Voilà, red.) vind ik heel mooi. Dat zal het heel goed doen. Net als Bulgarije. Vreselijke dingen? Eh, het Songfes­tival biedt altijd van alles en nog wat, toch? Ik wacht even af hoe het er op het podium uit gaat zien.”

Grow, de inzending van 2020, ontstond organisch. Pas later koos je het als Songfestivalnummer. Was het moeilijk om deze winter een vervanger op bestelling te schrijven?
“De eerste maanden van de coronalockdown heb ik niets nieuws kunnen schrijven. Het was zo’n grote switch: in één klap van de drukste periode in mijn carrière naar bijna helemaal niets. En voor mijn liedjes haal ik inspiratie uit wat ik meemaak. Maar ja, ook dat was ineens weinig.”

“Maar toen we vanaf september de studio weer ingingen, lukte het toch. In de beslotenheid van de studio dachten we even helemaal niet aan corona. Birth of a New Age gaat uiteindelijk over het vinden van kracht in jezelf. Ik denk niet dat het lied op deze manier had kunnen ontstaan als de wereld er niet zo anders had uitgezien.”
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_199219161
Mooi interview in het NRC!

"Wordt het heel anders dan tijdens de presentatie van het nummer met grote band en koor? Ja. Want hij mag maar met vijf mensen op het podium. „Ik heb het eh,… anders moeten invullen.”
Een lach. De regels zijn duidelijk."

https://www.nrc.nl/nieuws(...)een-protest-a4041876
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 1 mei 2021 @ 18:08:08 #39
163650 Greys
pi_199234852
Leuke cover!

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 2 mei 2021 @ 10:39:33 #40
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199243384
ophef!



you know my broccoli?

[ Bericht 0% gewijzigd door Perrin op 02-05-2021 10:51:32 ]
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 2 mei 2021 @ 10:44:26 #41
163650 Greys
pi_199243457
Die reclame is toch al best oud? Ik las dat AH nu excuses aanbood omdat er geklaagd was (maar niet door Jeangu zelf...) Beetje lullig allemaal wel.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 2 mei 2021 @ 10:51:52 #42
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_199243520
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 10:44 schreef Greys het volgende:
Die reclame is toch al best oud? Ik las dat AH nu excuses aanbood omdat er geklaagd was (maar niet door Jeangu zelf...) Beetje lullig allemaal wel.
Albert Heijn biedt excuses aan voor broccoli-inhaker Songfestivalnummer

Zo kan je inderdaad overal wel een punt van maken.

quote:
Albert Heijn stuurt naar aanleiding van de ophef deze korte reactie: ‘Albert Heijn haakt vaker in op actualiteiten. We zagen dat in dit liedje iets anders werd gehoord dan bedoeld (een ‘mama appelsapje’) en hebben daar met een knipoog op ingespeeld. We hebben veel leuke reacties gekregen en een paar negatieve’. De grootste supermarktketen voegt er ten slotte aan toe: ‘Het is uiteraard nooit onze bedoeling geweest iemand voor het hoofd te stoten’.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_199244327
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 10:44 schreef Greys het volgende:
Die reclame is toch al best oud? Ik las dat AH nu excuses aanbood omdat er geklaagd was (maar niet door Jeangu zelf...) Beetje lullig allemaal wel.
NWS / Albert Heijn bied excuses aan voor 'kwetsende' broccoli-advertentie
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_199244544
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 10:51 schreef usagi414 het volgende:

[..]

Albert Heijn biedt excuses aan voor broccoli-inhaker Songfestivalnummer

Zo kan je inderdaad overal wel een punt van maken.
[..]

Ik vind dit wel 'n beetje pijnlijk hoor, op het gevaar af als 'woke' over te komen. Ik vind het nogal lomp om in de context van dit nummer lekker te gaan lachen over sranan tongo. Je kunt mij niet breken na jaren van onderdrukking, reactie: haha broccoli!
  zondag 2 mei 2021 @ 12:11:35 #45
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199244650
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 12:04 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Ik vind dit wel 'n beetje pijnlijk hoor, op het gevaar af als 'woke' over te komen. Ik vind het nogal lomp om in de context van dit nummer lekker te gaan lachen over sranan tongo. Je kunt mij niet breken na jaren van onderdrukking, reactie: haha broccoli!
Idd, het walst lekker over al die gevoelens en historische pijn heen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zondag 2 mei 2021 @ 12:14:40 #46
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199244694
Misschien kan ie de grap ombuigen in zijn voordeel door met een groene afro op het podium te verschijnen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 35% gewijzigd door Perrin op 02-05-2021 12:21:38 ]
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 2 mei 2021 @ 12:58:35 #47
163650 Greys
pi_199245453
quote:
Ja maar ik bedoel dat niemand er even bij zet dat Jeangu zelf niet geklaagd heeft. Dat vind ik een beetje lullig.

En verder had ik gehoopt dat dat broccoli na al die tijd inmiddels wel een oubollige grap zou zijn geworden. Omdat ie al duizend keer gemaakt is. Kennelijk nog steeds niet.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 2 mei 2021 @ 13:50:51 #48
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_199246339
Zo blijft het Songfestival nog altijd in het belachelijke hangen. In plaats van dat ze trots zijn op onze inzendingen :{
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_199247119
Jeangu heeft in meerdere interviews afgelopen week aangegeven de ‘grap’ niet meer leuk te vinden, met name ook gezien de betekenis van de woorden en het lied. Ik denk dat AH daar nu op reageert.
pi_199248053
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 12:58 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja maar ik bedoel dat niemand er even bij zet dat Jeangu zelf niet geklaagd heeft. Dat vind ik een beetje lullig.

En verder had ik gehoopt dat dat broccoli na al die tijd inmiddels wel een oubollige grap zou zijn geworden. Omdat ie al duizend keer gemaakt is. Kennelijk nog steeds niet.
Al had hij wel geklaagd, wat maakt het uit? Je moet zelf als reclameman van de Appie inzien dat je die 'grap' beter niet kunt maken. Als je je 'n beetje in dit soort issues verdiept ga je je echt ergeren aan de lakse houding van Nederlanders op dit gebied. 'Zo'n grap kan toch geen kwaad?' Jawel, dat kan het wel.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 2 mei 2021 @ 17:26:17 #51
163650 Greys
pi_199249865
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 15:51 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Al had hij wel geklaagd, wat maakt het uit? Je moet zelf als reclameman van de Appie inzien dat je die 'grap' beter niet kunt maken. Als je je 'n beetje in dit soort issues verdiept ga je je echt ergeren aan de lakse houding van Nederlanders op dit gebied. 'Zo'n grap kan toch geen kwaad?' Jawel, dat kan het wel.
Ik vind het ook al vanaf het begin een schijtirritante infantiele grap, zeker met zo'n boodschap. Dat ten eerste. Dat wij die grap hier niet/amper hebben gehad vond ik heel fijn.

En nee tuurlijk had ie zelf mogen klagen. Vind het alleen zonde van z'n Songfestivalplezier als hij zich nu weer zou moeten gaan verdedigen tegenover mensen die berichten maar half lezen en die nu 'Jeangu huillie je mag tegenwoordig ook niks meer' roepen (Ja die zijn er). Dat het een week voor de repetities alweeeeeeeeeeer alleen maar over die kutbroccoli gaat nu door deze berichten door/over AH ipv over de rest.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199258024
Weet niet of het al gepost was hier maar de Wiwijury heeft het een 6.86/10 gegeven :P

https://wiwibloggs.com/20(...)of-a-new-age/263594/
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 mei 2021 @ 09:43:28 #53
163650 Greys
pi_199258079
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:38 schreef Nexum het volgende:
Weet niet of het al gepost was hier maar de Wiwijury heeft het een 6.86/10 gegeven :P

https://wiwibloggs.com/20(...)of-a-new-age/263594/
Was wel benieuwd naar het juryrapport van de 1,5 en de 2 punten eigenlijk. Wat ze erover te zeggen hadden. Die van de heel hoge punten zijn natuurlijk prachtig, maar waarom iemand het een 1,5 zou geven is echt beyond me. Benieuwd naar de reden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199258148
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:43 schreef Greys het volgende:

[..]

Was wel benieuwd naar het juryrapport van de 1,5 en de 2 punten eigenlijk. Wat ze erover te zeggen hadden. Die van de heel hoge punten zijn natuurlijk prachtig, maar waarom iemand het een 1,5 zou geven is echt beyond me. Benieuwd naar de reden.
Ik snap het wel hoor :@. Niet dat ik die score zou geven maar ik kan me wel voorstellen waarom iemand het 10 x niks vind ... afgezien van de culturele waarde is het lied muzikaal gezien nou niet heel sterk (naar mij mening dan natuurlijk)
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 mei 2021 @ 09:51:45 #55
163650 Greys
pi_199258178
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:49 schreef Nexum het volgende:

[..]

Ik snap het wel hoor :@. Niet dat ik die score zou geven maar ik kan me wel voorstellen waarom iemand het 10 x niks vind ... afgezien van de culturele waarde is het lied muzikaal gezien nou niet heel sterk (naar mij mening dan natuurlijk)
Ik kan me echt voorstellen dat het totaal niet iemands kop thee is, maar zelfs dan hoor je toch nog dat het geen gedrocht van een lied is, dat de tekst tenminste heel mooi in elkaar zit, dat ie goed kan zingen en dat geen 1,5 waard is bedoel ik. Dan geef je een 4 of 5 ofzo. Dus ik was benieuwd naar wat iemand er zó vreselijk aan vindt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199258233
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:51 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik kan me echt voorstellen dat het totaal niet iemands kop thee is, maar zelfs dan hoor je toch nog dat het geen gedrocht van een lied is, dat de tekst tenminste heel mooi in elkaar zit, dat ie goed kan zingen en dat geen 1,5 waard is bedoel ik. Dan geef je een 4 of 5 ofzo. Dus ik was benieuwd naar wat iemand er zó vreselijk aan vindt.
Nee oké mee eens, ik zou niet zo snel een lied ook een 1 geven. Vind ik echt hard. Het laagste wat ik ooit een lied heb gegeven is een 4 _O-
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 mei 2021 @ 10:33:58 #57
163650 Greys
pi_199258611
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:56 schreef Nexum het volgende:

[..]

Nee oké mee eens, ik zou niet zo snel een lied ook een 1 geven. Vind ik echt hard. Het laagste wat ik ooit een lied heb gegeven is een 4 _O-
Ja dat dus, voor een 1 moet je echt een ALLE JEZUS GROTE HEKEL aan een lied hebben voor mijn gevoel. Dat je er 's nachts niet van kunt slapen. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199260731
Als hij met zijn optreden het nummer zo mooi kan neerzetten als de clip deed, dan wordt dit misschien wel een kleine verrassing.

Laat hem er maar een feestje van maken. *O*
  maandag 3 mei 2021 @ 13:55:44 #59
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199261150
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:33 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja dat dus, voor een 1 moet je echt een ALLE JEZUS GROTE HEKEL aan een lied hebben voor mijn gevoel. Dat je er 's nachts niet van kunt slapen. :D
Misschien erg tegen de inhoud, want pro-slavernij of zeer boreaal ingesteld? :?

Zelfs al vind je het een saai of matig deuntje, zou ik idd niet snel een 1 geven.

Dat, of ze denken dat het een scoresysteem als op het ESF is :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_199261397
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:33 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja dat dus, voor een 1 moet je echt een ALLE JEZUS GROTE HEKEL aan een lied hebben voor mijn gevoel. Dat je er 's nachts niet van kunt slapen. :D
Hij krijgt ook een 10 van iemand. Dan heb je dus het perfecte lied geschreven, kan niet beter, alle andere nummers zijn overbodig. Vaak wordt dat hoogste en laagste cijfer dan weggestreept voor het gemiddelde, zal hier ook wel zijn gebeurd.
pi_199261441
Ik denk dat Europa dit totaal gaat negeren in de finale. Het nummer zelf is niet slecht, maar voor een competitie is dit niet het meest passende nummer. Verder vind ik het eigenlijk best jammer dat dit waarschijnlijk niet gaat winnen...vooral omdat wij dit halfgebakken songfestival moeten organiseren door corona. We konden misschien teminste ons best doen om weer te winnen, maar nee.... ;(
  maandag 3 mei 2021 @ 14:26:38 #62
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199261482
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 14:22 schreef Bicassie het volgende:
Ik denk dat Europa dit totaal gaat negeren in de finale. Het nummer zelf is niet slecht, maar voor een competitie is dit niet het meest passende nummer. Verder vind ik het eigenlijk best jammer dat dit waarschijnlijk niet gaat winnen...vooral omdat wij dit halfgebakken songfestival moeten organiseren door corona. We konden misschien teminste ons best doen om weer te winnen, maar nee.... ;(
Je moet andere landen ook een kans geven..

Denk dat ie ergens in de middenmoot gaat eindigen. Op zich is het thema wel geschikt toch voor een Songfestival? Draait uiteindelijk om inclusiviteit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Perrin op 03-05-2021 15:30:02 ]
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 3 mei 2021 @ 14:32:36 #63
469185 DJ11
Radio 49
pi_199261562
Nu Albert Heijn een broccoli-grapje heeft gemaakt, is het nummer ineens beladen. De kopstukken van KOZP-gelieerde organisaties (Black Archives etc.) grijpen dat grapje aan om te roepen dat Nederland niet over het werkelijke onderwerp van het nummer wil praten: slavernij.

Ik dacht altijd dat politieke thema's op het Songfestival niet mochten. Maar kennelijk mag dat nu ineens wel, bij deze "Nederlandse" inzending, die eigenlijk meer een Surinaamse inzending is.
pi_199261825
quote:
15s.gif Op maandag 3 mei 2021 14:32 schreef DJ11 het volgende:
Nu Albert Heijn een broccoli-grapje heeft gemaakt, is het nummer ineens beladen. De kopstukken van KOZP-gelieerde organisaties (Black Archives etc.) grijpen dat grapje aan om te roepen dat Nederland niet over het werkelijke onderwerp van het nummer wil praten: slavernij.

Ik dacht altijd dat politieke thema's op het Songfestival niet mochten. Maar kennelijk mag dat nu ineens wel, bij deze "Nederlandse" inzending, die eigenlijk meer een Surinaamse inzending is.
Dit soort reacties maakt duidelijk dat we nog een lange weg te gaan hebben in dit land. En dat die 'KOZP-gelieerde organisaties' dus gewoon gelijk hebben.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 mei 2021 @ 15:00:52 #65
163650 Greys
pi_199261952
quote:
15s.gif Op maandag 3 mei 2021 14:32 schreef DJ11 het volgende:
deze "Nederlandse" inzending, die eigenlijk meer een Surinaamse inzending is.
Omdat er 2 Surinaamse zinnen in zitten ja? Dan heeft Engeland elk jaar dus circa 35 inzendingen op het Songfestival? :D Welnee, wat een onzin.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 mei 2021 @ 15:24:32 #66
163650 Greys
pi_199262259
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 14:17 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Hij krijgt ook een 10 van iemand. Dan heb je dus het perfecte lied geschreven, kan niet beter, alle andere nummers zijn overbodig. Vaak wordt dat hoogste en laagste cijfer dan weggestreept voor het gemiddelde, zal hier ook wel zijn gebeurd.
Klopt dat staat er inderdaad bij! Maar omdat de beweegredenen van degene met de 10 er wel uitgebreid bij stonden was ik ook best nieuwsgierig naar die van de 1,5. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 3 mei 2021 @ 15:29:39 #67
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199262352
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 14:52 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Dit soort reacties maakt duidelijk dat we nog een lange weg te gaan hebben in dit land. En dat die 'KOZP-gelieerde organisaties' dus gewoon gelijk hebben.
Ja onderhuids speelt er nog veel 'wij-zij'-denken, helaas.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_199262616
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 14:22 schreef Bicassie het volgende:
Ik denk dat Europa dit totaal gaat negeren in de finale. Het nummer zelf is niet slecht, maar voor een competitie is dit niet het meest passende nummer. Verder vind ik het eigenlijk best jammer dat dit waarschijnlijk niet gaat winnen...vooral omdat wij dit halfgebakken songfestival moeten organiseren door corona. We konden misschien teminste ons best doen om weer te winnen, maar nee.... ;(
Denk je echt dat Jeangu heeft gedacht: ik ga maar even minder m'n best doen?
En halfgebakken zou ik dit songfestival ook niet noemen, want er moet van alles extra georganiseerd worden om het überhaupt mogelijk te maken.
pi_199262688
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 14:26 schreef Perrin het volgende:

[..]

Je moet andere landen ook een kans geven..

Denk dat ie ergens in de middenmoot gaat eindigen. Op zich is het thema wel geschikt toch voor een Songfestival? Draait uiteindelijk om inclusiviteit.
Ik denk dat ze hem dit nummer lieten doen omdat ze waarschijnlijk niet weer willen winnen/organiseren. Grow was eerlijkgezegd ook niet echt een winnend nummer. Ik snap het sentiment van het nummer en Jeangu’s verhaal, maar het gaat nog steeds om een wedstrijd.
pi_199262775
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:47 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Denk je echt dat Jeangu heeft gedacht: ik ga maar even minder m'n best doen?
En halfgebakken zou ik dit songfestival ook niet noemen, want er moet van alles extra georganiseerd worden om het überhaupt mogelijk te maken.
Dit nummer is best een risico, omdat er een kans is dat de mensen die op Zaterdagavond kijken het totaal niet zullen snappen. Het nummer heeft een mooie boodschap, maar een mooie boodschap is niet altijd genoeg. Ik had gewoon liever gehad dat hij een lied had gemaakt dat realistisch gezien kon winnen, want dit zal waarschijnlijk niet eens de top 15 halen.
  maandag 3 mei 2021 @ 16:08:40 #71
469185 DJ11
Radio 49
pi_199262861
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 14:52 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Dit soort reacties maakt duidelijk dat we nog een lange weg te gaan hebben in dit land. En dat die 'KOZP-gelieerde organisaties' dus gewoon gelijk hebben.
Dit gaat helemaal niet over "gelijk hebben". Het is gewoon een constatering dat de Nederlandse inzending over een zwaar beladen politiek thema gaat, namelijk slavernij. Ik vel daar geen waardeoordeel over, ik wijs er slechts op dat het twijfelachtig is of zo'n nummer binnen de opzet van het Songfestival past.

quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:00 schreef Greys het volgende:

[..]

Omdat er 2 Surinaamse zinnen in zitten ja? Dan heeft Engeland elk jaar dus circa 35 inzendingen op het Songfestival? :D Welnee, wat een onzin.
Zowat het halve nummer bestaat uit die tekst. Ik vind het allemaal prima hoor, ze gaan hun gang maar.
pi_199263025
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:58 schreef Bicassie het volgende:

[..]

Dit nummer is best een risico, omdat er een kans is dat de mensen die op Zaterdagavond kijken het totaal niet zullen snappen. Het nummer heeft een mooie boodschap, maar een mooie boodschap is niet altijd genoeg. Ik had gewoon liever gehad dat hij een lied had gemaakt dat realistisch gezien kon winnen, want dit zal waarschijnlijk niet eens de top 15 halen.
En waarom zullen mensen het niet snappen?
pi_199263170
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:08 schreef DJ11 het volgende:

[..]

Dit gaat helemaal niet over "gelijk hebben". Het is gewoon een constatering dat de Nederlandse inzending over een zwaar beladen politiek thema gaat, namelijk slavernij. Ik vel daar geen waardeoordeel over, ik wijs er slechts op dat het twijfelachtig is of zo'n nummer binnen de opzet van het Songfestival past.
[..]

Zowat het halve nummer bestaat uit die tekst. Ik vind het allemaal prima hoor, ze gaan hun gang maar.
Slavernij een politiek thema? De geschiedenis daarover is duidelijk. Jeangu neemt die geschiedenis serieus en vertelt in dit lied iets over wat het met hem doet. Hij dringt zijn mening niet op aan anderen, zegt ook niet dat iedereen er hetzelfde over moet denken. Pas dan zou het een politieke bedoeling krijgen.
pi_199263238
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:20 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

En waarom zullen mensen het niet snappen?
Ik denk dat een deel van de kijkers het verhaal achter dit nummer niet volledig zullen oppikken doordat ze misschien niet genoeg weten over de geschiedenis van Nederland en Suriname. Verder zijn de surinaamse elementen best wel onbekend en onconventioneel voor bepaalde kijkers. Het nummer zal maar 1x worden gehoord en het is naar mijn mening niet een nummer dat meteen klikt wanneer je ernaar luistert. Dit zal hopelijk wel Jury punten krijgen, maar de televote zal veel lager zijn gok ik.
pi_199263263
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:08 schreef DJ11 het volgende:

[..]

Dit gaat helemaal niet over "gelijk hebben". Het is gewoon een constatering dat de Nederlandse inzending over een zwaar beladen politiek thema gaat, namelijk slavernij. Ik vel daar geen waardeoordeel over, ik wijs er slechts op dat het twijfelachtig is of zo'n nummer binnen de opzet van het Songfestival past.

Speel nou niet de vermoorde onschuld, je geeft nota bene aan dat je het niet een rechtmatige Nederlandse inzending vindt. Dat is zeer kwetsend en (in goed Nederlands) ook behoorlijk ignorant, bewust of onbewust. Dan hebben die organisaties dus gelijk, je vindt het zo pijnlijk om het erover te hebben dat je zelfs vindt dat het niet zou moeten mogen in een Nederlandse context.
pi_199263285
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:36 schreef Bicassie het volgende:

[..]

Ik denk dat een deel van de kijkers het verhaal achter dit nummer niet volledig zullen oppikken doordat ze misschien niet genoeg weten over de geschiedenis van Nederland en Suriname. Verder zijn de surinaamse elementen best wel onbekend en onconventioneel voor bepaalde kijkers. Het nummer zal maar 1x worden gehoord en het is naar mijn mening niet een nummer dat meteen klikt wanneer je ernaar luistert. Dit zal hopelijk wel Jury punten krijgen, maar de televote zal veel lager zijn gok ik.
Dat kan allemaal best, maar hetzelfde geldt natuurlijk voor het southern country rocknummer waarmee Waylon ging. Had je daar vergelijkbare kritiek op?
pi_199263323
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:40 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Dat kan allemaal best, maar hetzelfde geldt natuurlijk voor het southern country rocknummer waarmee Waylon ging. Had je daar vergelijkbare kritiek op?
Ik vond Outlaw In Em’ ook niet zo’n goede keuze voor de competitie. Hij werd ook maar 18e uiteindelijk. :)
pi_199263420
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:43 schreef Bicassie het volgende:

[..]

Ik vond Outlaw In Em’ ook niet zo’n goede keuze voor de competitie. Hij werd ook maar 18e uiteindelijk. :)
Maar het was gewoon een tof nummer, vind ik dan tenminste. Het was een nummer waar Waylon in geloofde en dat hem als artiest als gegoten zat. Dat vind ik leuker dan met een aftandse Zweedse kopie te proberen te winnen. Of met een nummer gaan wat je totaal niet ligt, zoals Trijntje deed.
  maandag 3 mei 2021 @ 16:53:29 #79
469185 DJ11
Radio 49
pi_199263469
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:38 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Speel nou niet de vermoorde onschuld, je geeft nota bene aan dat je het niet een rechtmatige Nederlandse inzending vindt. Dat is zeer kwetsend en (in goed Nederlands) ook behoorlijk ignorant, bewust of onbewust. Dan hebben die organisaties dus gelijk, je vindt het zo pijnlijk om het erover te hebben dat je zelfs vindt dat het niet zou moeten mogen in een Nederlandse context.
Ik discussieer tegenwoordig niet meer zo vaak op internet. Eén van de reden daarvoor is dat ik steeds woorden in de mond krijg gelegd die ik niet heb gebruikt. Ik heb nergens gezegd dat het "niet een rechtmatige Nederlandse inzending" is.

Feit is dat Nederland een zanger met een Surinaamse achtergrond stuurt, die zingt over een onderwerp dat vooral onder Surinamers leeft en dan is het nummer ook nog bijna voor de helft in het Surinaams.

Ik vind het helemaal niet pijnlijk om het te hebben over iets dat 150 jaar geleden al is afgeschaft. Dat organisaties als Black Archives meteen furieus zijn als Albert Heijn een broccoli-inhaker plaatst, maakt perfect duidelijk dat dit liedje inmiddels een politiek vehikel is geworden: een statement.

En zoals ik al eerder zei: prima, ze gaan hun gang maar.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 mei 2021 @ 16:58:18 #80
163650 Greys
pi_199263525
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:50 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Maar het was gewoon een tof nummer, vind ik dan tenminste. Het was een nummer waar Waylon in geloofde en dat hem als artiest als gegoten zat. Dat vind ik leuker dan met een aftandse Zweedse kopie te proberen te winnen. Of met een nummer gaan wat je totaal niet ligt, zoals Trijntje deed.
Eens. En dit jaar als gastland met toch al een finaleplek is het wmb nóg meer 'geoorloofd' (weet even geen beter woord voor wat ik bedoel) om gewoon een goede artiest te sturen met een nummer dat hem 100% goed ligt ipv de ogen puur op de winst. En wat je zegt, zo zou het eigenlijk altijd moeten gaan. Zo gingen TCL ook. "Dit is mooi hoor maar geen Songfestival". Hoor je het iedereen nog zeggen? :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199263545
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:58 schreef Greys het volgende:

[..]

Eens. En dit jaar als gastland met toch al een finaleplek is het wmb nóg meer 'geoorloofd' (weet even geen beter woord voor wat ik bedoel) om gewoon een goede artiest te sturen met een nummer dat hem 100% goed ligt ipv de ogen puur op de winst. En wat je zegt, zo zou het eigenlijk altijd moeten gaan. Zo gingen TCL ook. "Dit is mooi hoor maar geen Songfestival". Hoor je het iedereen nog zeggen? :D
never forget
  maandag 3 mei 2021 @ 17:04:01 #82
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_199263589
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:59 schreef Majkool het volgende:

[..]

never forget
Dit is pas een hoed _O_
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 mei 2021 @ 17:20:06 #83
163650 Greys
pi_199263760
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:59 schreef Majkool het volgende:

[..]

never forget
Ja! _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199264418
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:53 schreef DJ11 het volgende:

[..]

Ik discussieer tegenwoordig niet meer zo vaak op internet. Eén van de reden daarvoor is dat ik steeds woorden in de mond krijg gelegd die ik niet heb gebruikt. Ik heb nergens gezegd dat het "niet een rechtmatige Nederlandse inzending" is.

Feit is dat Nederland een zanger met een Surinaamse achtergrond stuurt, die zingt over een onderwerp dat vooral onder Surinamers leeft en dan is het nummer ook nog bijna voor de helft in het Surinaams.

Ik vind het helemaal niet pijnlijk om het te hebben over iets dat 150 jaar geleden al is afgeschaft. Dat organisaties als Black Archives meteen furieus zijn als Albert Heijn een broccoli-inhaker plaatst, maakt perfect duidelijk dat dit liedje inmiddels een politiek vehikel is geworden: een statement.

En zoals ik al eerder zei: prima, ze gaan hun gang maar.
Het lied is ook een statement. Maar het roept vooral op tot trots en onverzettelijkheid. Dat jij je dan persoonlijk gekrenkt voelt (blijkbaar, want je maakt je er druk om) zegt waarschijnlijk niet zozeer iets over de boodschapper.
  maandag 3 mei 2021 @ 18:38:38 #85
469185 DJ11
Radio 49
pi_199264691
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 18:19 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Het lied is ook een statement. Maar het roept vooral op tot trots en onverzettelijkheid. Dat jij je dan persoonlijk gekrenkt voelt (blijkbaar, want je maakt je er druk om) zegt waarschijnlijk niet zozeer iets over de boodschapper.
Andermans inbreng samenvatten is niet je sterkste kwaliteit, geloof ik. Ik voel me niet gekrenkt. En ik maak me er ook niet druk om; het is de tijdsgeest. Zoals ik al twee keer zei: ze gaan hun gang maar.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 mei 2021 @ 18:51:22 #86
163650 Greys
pi_199264838
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:53 schreef DJ11 het volgende:
Feit is dat Nederland een zanger met een Surinaamse achtergrond stuurt, die zingt over een onderwerp dat vooral onder Surinamers leeft en dan is het nummer ook nog bijna voor de helft in het Surinaams.
Het is wel iemand die gewoon al jaren in Nederland woont, er zijn zelfs ook weleens landen die iemand afvaardigen naar het ESF die niet in dat land wonen. Dit is gewoon een Nederlander. ;)

En geen idee of het überhaupt de bedoeling is dat ik het volgende bij het lied voel als iemand van niet-Surinaamse afkomst, maar dat 'je kunt me niet breken' statement laat het lied ook míj als kaaskop voelen zeg maar. Ook al slaat een groot deel van de tekst dan niet op mij. "Proud like a lion" kan je ook prima zelf voelen. Toch?

En vooral het tweede deel maakt me heel vrolijk. Het is opbeurend. En trots. En laat me dansen.

Dus ik vind het persoonlijk totaal niet ontoegankelijk als niet alle tekst op jezelf betrokken kan worden. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 3 mei 2021 @ 19:00:26 #87
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_199264957
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 18:51 schreef Greys het volgende:

[..]

En geen idee of het überhaupt de bedoeling is dat ik het volgende bij het lied voel als iemand van niet-Surinaamse afkomst, maar dat 'je kunt me niet breken' statement laat het lied ook míj als kaaskop voelen zeg maar. Ook al slaat een groot deel van de tekst dan niet op mij. "Proud like a lion" kan je ook prima zelf voelen. Toch?
Ik ben ook geen 18 jarig meisje (of überhaupt een vrouw) dat lastig word gevallen door mannen.
Maar de boodschap van Je Me Casse voel en begrijp ik prima.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 mei 2021 @ 19:28:45 #88
163650 Greys
pi_199265321
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 19:00 schreef usagi414 het volgende:

[..]

Ik ben ook geen 18 jarig meisje (of überhaupt een vrouw) dat lastig word gevallen door mannen.
Maar de boodschap van Je Me Casse voel en begrijp ik prima.
Ja! En zelfs als je de boodschap op zich totaal niet zou voelen dan kan je het alsnog een leuk of mooi liedje vinden. Ik ben zelf totaal niet gelovig maar geef me een mooi lied met halleluja of amen en ik kan er net zo hard om janken puur door mooie melodie en/of mooie stem. :P

[ Bericht 2% gewijzigd door Greys op 03-05-2021 20:09:45 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199265957
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 18:38 schreef DJ11 het volgende:

[..]

Andermans inbreng samenvatten is niet je sterkste kwaliteit, geloof ik. Ik voel me niet gekrenkt. En ik maak me er ook niet druk om; het is de tijdsgeest. Zoals ik al twee keer zei: ze gaan hun gang maar.
Maar wie zijn 'ze' dan? Ik ben blijkbaar niet in staat om je ongelooflijk doorwrochte mening te begrijpen.
  maandag 3 mei 2021 @ 20:55:02 #90
469185 DJ11
Radio 49
pi_199266651
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 18:51 schreef Greys het volgende:

[..]

Het is wel iemand die gewoon al jaren in Nederland woont, er zijn zelfs ook weleens landen die iemand afvaardigen naar het ESF die niet in dat land wonen. Dit is gewoon een Nederlander. ;)

En geen idee of het überhaupt de bedoeling is dat ik het volgende bij het lied voel als iemand van niet-Surinaamse afkomst, maar dat 'je kunt me niet breken' statement laat het lied ook míj als kaaskop voelen zeg maar. Ook al slaat een groot deel van de tekst dan niet op mij. "Proud like a lion" kan je ook prima zelf voelen. Toch?

En vooral het tweede deel maakt me heel vrolijk. Het is opbeurend. En trots. En laat me dansen.

Dus ik vind het persoonlijk totaal niet ontoegankelijk als niet alle tekst op jezelf betrokken kan worden. :)
Prima. Het spreekt mij totaal niet aan. Ik vind het - in de eerste plaats - muzikaal vrij matig. Ik heb ook niet zo veel met het aannemen van de slachtofferrol wegens leed dat mensen 150 jaar ondergingen. Hoewel ik niks wil afdoen aan de ernst van slavernij, mag wel worden gemeld dat veel mensen in Nederland rond 1860-1870 ook in erbarmelijke omstandigheden leefden.

Maar nogmaals: ieder z'n ding, geniet ervan.

quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 20:13 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Maar wie zijn 'ze' dan? Ik ben blijkbaar niet in staat om je ongelooflijk doorwrochte mening te begrijpen.
Heel "team NL" (artiest, omroep, begeleiding, etc.).
pi_199266767
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 20:55 schreef DJ11 het volgende:

[..]

Prima. Het spreekt mij totaal niet aan. Ik vind het - in de eerste plaats - muzikaal vrij matig. Ik heb ook niet zo veel met het aannemen van de slachtofferrol wegens leed dat mensen 150 jaar ondergingen. Hoewel ik niks wil afdoen aan de ernst van slavernij, mag wel worden gemeld dat veel mensen in Nederland rond 1860-1870 ook in erbarmelijke omstandigheden leefden.
.
[..]

Waarschijnlijk omdat jij niet tot de groep mensen hoort die nog dagelijks met de naweeën te maken heeft van dat wat 150 jaar geleden bij wet is afgeschaft, maar duidelijk op een bepaalde manier nog steeds doorsijpelt in de gedachten van vele mensen.
  maandag 3 mei 2021 @ 21:04:08 #92
469185 DJ11
Radio 49
pi_199266826
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:01 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat jij niet tot de groep mensen hoort die nog dagelijks met de naweeën te maken heeft van dat wat 150 jaar geleden bij wet is afgeschaft, maar duidelijk op een bepaalde manier nog steeds doorsijpelt in de gedachten van vele mensen.
Je opmerking onderstreept vooral nog eens hoe politiek geladen het nummer is.

Ik ga het hier bij laten, wat dit topic betreft. Het is me echt de ophef niet waard.
pi_199266876
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:04 schreef DJ11 het volgende:

[..]

Je opmerking onderstreept vooral nog eens hoe politiek geladen het nummer is.

Ik ga het hier bij laten, wat dit topic betreft. Het is me echt de ophef niet waard.
Ik noem dat meer sociaal geladen.
pi_199266902
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 20:55 schreef DJ11 het volgende:

[..]

Prima. Het spreekt mij totaal niet aan. Ik vind het - in de eerste plaats - muzikaal vrij matig. Ik heb ook niet zo veel met het aannemen van de slachtofferrol wegens leed dat mensen 150 jaar ondergingen. Hoewel ik niks wil afdoen aan de ernst van slavernij, mag wel worden gemeld dat veel mensen in Nederland rond 1860-1870 ook in erbarmelijke omstandigheden leefden.

Maar nogmaals: ieder z'n ding, geniet ervan.
[..]

Heel "team NL" (artiest, omroep, begeleiding, etc.).
Met dien verstande dat de nazaten van die mensen daar heden ten dage helemaal geen hinder van ondervinden.
  maandag 3 mei 2021 @ 21:22:01 #95
469185 DJ11
Radio 49
pi_199267172
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:07 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Met dien verstande dat de nazaten van die mensen daar heden ten dage helemaal geen hinder van ondervinden.
Knap dat je dat allemaal weet.
pi_199268197
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:22 schreef DJ11 het volgende:

[..]

Knap dat je dat allemaal weet.
Ah, volgens jou dus wel?
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 mei 2021 @ 22:28:35 #97
163650 Greys
pi_199268312
Laten we maar gewoon bij het onderwerp van dit topic blijven. Geschiedenislessen over Nederlanders in 1860 zijn zeker interessant, maar dan dwalen we imho te veel af van Jeangu en z'n lied.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 3 mei 2021 @ 22:31:39 #98
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199268354
quote:
14s.gif Op maandag 3 mei 2021 22:28 schreef Greys het volgende:
Laten we maar gewoon bij het onderwerp van dit topic blijven. Geschiedenislessen over Nederlanders in 1860 zijn zeker interessant, maar dan dwalen we imho te veel af van Jeangu en z'n lied.
Er zijn in de tussentijd meerdere nieuwe tijdperken geboren :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 mei 2021 @ 22:33:32 #99
163650 Greys
pi_199268377
Toffe foto vind ik dit!

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 3 mei 2021 @ 22:40:44 #100
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199268465
quote:
14s.gif Op maandag 3 mei 2021 22:33 schreef Greys het volgende:
Toffe foto vind ik dit!

[ twitter ]
Hij heeft echt een bijzondere uitstraling, artistiek en iconisch.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 3 mei 2021 @ 23:23:14 #101
469185 DJ11
Radio 49
pi_199268877
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 22:21 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Ah, volgens jou dus wel?
Dit dreigt een soort NWS-discussie te worden en die ga ik bewust niet meer aan. Let's agree to disagree.
pi_199268902
Ik vind deze persoonlijk nog steeds leuker en beter dan Grow, maar het is nog steeds geen liedje wat ik grijs draai of in mijn top 10 van dit jaar staat. Hoop voor hem dat het beter scoort dan plek 20 ofzo, maar ik ben er bang voor...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 4 mei 2021 @ 10:12:46 #103
163650 Greys
pi_199271187
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199275711
Hele goede review overigens. Hij praat altijd over de muziek en niet over het hele plaatje etc
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Moderator woensdag 5 mei 2021 @ 13:42:48 #105
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 5 mei 2021 @ 13:53:03 #106
163650 Greys
pi_199288496
Deze óók gewoon nog even hier.
Want prachtig.

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199289142
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:53 schreef Greys het volgende:
Deze óók gewoon nog even hier.
Want prachtig.

Wow, wat mooi O+
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 5 mei 2021 @ 14:52:39 #108
163650 Greys
pi_199289201
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:47 schreef Em31 het volgende:

[..]

Wow, wat mooi O+
Heb echt even mee zitten snotteren met haar. En we hebben hem ook getweet. O+

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199289276
quote:
Jeangu komt altijd zo ontzettend aardig over O+ Je gunt hem toch alles.

En ondanks dat de meerderheid positief is, wat een vreselijk nare reacties staan er toch ook onder deze filmpjes
pi_199289313
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:52 schreef Greys het volgende:

[..]

Heb echt even mee zitten snotteren met haar. En we hebben hem ook getweet. O+

[ twitter ]
Werd er ook al emotioneel van ja, echt een mooie reactie O+
  Moderator woensdag 5 mei 2021 @ 15:01:51 #111
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199289329
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:58 schreef Em31 het volgende:

[..]

Jeangu komt altijd zo ontzettend aardig over O+ Je gunt hem toch alles.

En ondanks dat de meerderheid positief is, wat een vreselijk nare reacties staan er toch ook onder deze filmpjes
Schijnbaar voelen sommige mensen beter over hun eigen leven als ze iemand anoniem op het internet afzeiken.
  woensdag 5 mei 2021 @ 15:10:33 #112
476197 DevK
Eurodaddy.
pi_199289446
Hm, heb zelf het nummer ook geluisterd maar vond 'm persoonlijk niet zo, maar wat Jeangu met dat nummer wilt vertellen is wel echt sterk! De videoclip daarin tegen was echt prachtig. :9
  woensdag 5 mei 2021 @ 15:35:18 #113
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_199289785
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:53 schreef Greys het volgende:
Deze óók gewoon nog even hier.
Want prachtig.

Oh wauw O+
I feel emoosj I feel emoosj :D
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  woensdag 5 mei 2021 @ 15:35:55 #114
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_199289794
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:52 schreef Greys het volgende:

[..]

Heb echt even mee zitten snotteren met haar. En we hebben hem ook getweet. O+

[ twitter ]
Ik geliked *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 08:19:52 #115
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199298019
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_199305868
Oh oh. Ik zie copyright claims op de fan video's. Ze hebben het recht natuurlijk (onder aanname dat het inderdaad correcte copyrightclaims zijn), maar qua promotie in aanloop naar het festival geeft het geen goed beeld.
pi_199306619
Voor de liefhebbers Yu No Man Broko Mi T-shirts!

https://www.instagram.com/p/COXm7gHFt77/?igshid=vuxsdd9cvcg5
pi_199308356
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:53 schreef Greys het volgende:
Deze óók gewoon nog even hier.
Want prachtig.

Je hebt mij heel nieuwsgierig gemaakt, maar helaas is deze video nu ook geblokt ;(
pi_199308521
Zo zonde en dom ook voor de promotie van alle nummers. Jammer dat ze daar ineens zo streng in zijn.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 6 mei 2021 @ 22:49:25 #120
163650 Greys
pi_199308700
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 22:28 schreef Meridiaan het volgende:

[..]

Je hebt mij heel nieuwsgierig gemaakt, maar helaas is deze video nu ook geblokt ;(
Arghhhh shit zeg. ;(

Hopelijk upload ze hem opnieuw met weggeblocked beeld geluid hier en daar. Deed ze bij ander land geloof ik ook.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 6 mei 2021 @ 22:52:03 #121
163650 Greys
pi_199308748
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 19:53 schreef Sableheart het volgende:
Oh oh. Ik zie copyright claims op de fan video's. Ze hebben het recht natuurlijk (onder aanname dat het inderdaad correcte copyrightclaims zijn), maar qua promotie in aanloop naar het festival geeft het geen goed beeld.
Ik snap het niet goed waarom ze dat doen. Er praat iemand constant doorheen. Wie doet het eigenlijk, wie is Pias? :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199308831
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 22:52 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik snap het niet goed waarom ze dat doen. Er praat iemand constant doorheen. Wie doet het eigenlijk, wie is Pias? :@
Misschien de nieuwe Tim Kuik.
  donderdag 6 mei 2021 @ 23:00:40 #123
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_199308877
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 22:52 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik snap het niet goed waarom ze dat doen. Er praat iemand constant doorheen. Wie doet het eigenlijk, wie is Pias? :@
PIAS is a London-headquartered international recording, licensing, distribution, sales and marketing company for independent music.,

Het label van Jeangu zal daar denk ik bij aangesloten zijn.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 6 mei 2021 @ 23:05:40 #124
163650 Greys
pi_199308933
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 23:00 schreef usagi414 het volgende:

[..]

PIAS is a London-headquartered international recording, licensing, distribution, sales and marketing company for independent music.,

Het label van Jeangu zal daar denk ik bij aangesloten zijn.
En die snappen niet dat dit de allerbeste gratis reclame is? :{
Jammer.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 23:09:18 #125
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199308974
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 23:05 schreef Greys het volgende:

[..]

En die snappen niet dat dit de allerbeste gratis reclame is? :{
Jammer.
Ik zie veel van die top 39 videos ook Jeangu muren daarom. Zelfde bij Cyprus.
pi_199309002
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 23:05 schreef Greys het volgende:

[..]

En die snappen niet dat dit de allerbeste gratis reclame is? :{
Jammer.
Nou ja, je gebruikt iemands muziek zonder te betalen voor de rechten. Zo'n reactievideo is natuurlijk eigenlijk het genereren van views met andermans werk.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 7 mei 2021 @ 00:16:23 #127
163650 Greys
pi_199309469
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 23:12 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Nou ja, je gebruikt iemands muziek zonder te betalen voor de rechten. Zo'n reactievideo is natuurlijk eigenlijk het genereren van views met andermans werk.
Ik zou dat ook zeker snappen als de muziek onder mooie beelden van natuur of producten oid werd gezet, maar nu zit er constant iemand doorheen te kleppen en gaat het om de mening. En ik snap best wat jij bedoelt hoor, is wat voor te zeggen, maar als label zou ik zelf reactievideo's wel toelaten. Wat eigenlijk ook meestal gewoon gebeurt bij esf songs. Het zal niks veranderen aan de uitslag straks maar ik vind de reactievideo's bijna het leukst van de hele aanloop naar een Songfestival. :D :@

(Dit jaar is dat anders, want opbouw in eigen land is toffer, maar normaal wel!)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199311195
twitter
pi_199312571
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 00:16 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik zou dat ook zeker snappen als de muziek onder mooie beelden van natuur of producten oid werd gezet, maar nu zit er constant iemand doorheen te kleppen en gaat het om de mening. En ik snap best wat jij bedoelt hoor, is wat voor te zeggen, maar als label zou ik zelf reactievideo's wel toelaten. Wat eigenlijk ook meestal gewoon gebeurt bij esf songs. Het zal niks veranderen aan de uitslag straks maar ik vind de reactievideo's bijna het leukst van de hele aanloop naar een Songfestival. :D :@

(Dit jaar is dat anders, want opbouw in eigen land is toffer, maar normaal wel!)
Ik weet niet of ze daar in Londen bij Play It Again Sam echt die video's zitten te kijken, gaat waarschijnlijk gewoon via een algoritme dat ze eruit pikt: ze gebruiken onze content zonder ervoor te betalen. Zo'n label is er dan niet mee bezig dat deze jongen toevallig meedoet met het songfestival en misschien wel een boost kan gebruiken.

Ik vind die reactievideo's soms ook wel leuk, maar eigenlijk is het natuurlijk een heel raar fenomeen :)
  vrijdag 7 mei 2021 @ 11:32:28 #130
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_199312782
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:23 schreef Em31 het volgende:
[ twitter ]
Heel veel energie qua staging *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_199313175
ben benieuwd hoor waar Jeangu en zijn team mee komt.
pi_199313189
Klinkt spannend :D Ik hoop dat de staging dezelfde energie heeft als de music video.
pi_199317048
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 19:53 schreef Sableheart het volgende:
Oh oh. Ik zie copyright claims op de fan video's. Ze hebben het recht natuurlijk (onder aanname dat het inderdaad correcte copyrightclaims zijn), maar qua promotie in aanloop naar het festival geeft het geen goed beeld.
Zelfs de sign dancing video van de Nederlandse gebarentolken is geblockt. Geen handige zet als je het mij vraagt, daarmee sluit je weer een doelgroep uit terwijl inclusiviteit juist zo belangrijk is. En het feit dat de sign dancing filmpjes ook gewoon heel leuk zijn en goed gemaakt zijn.
pi_199317628
Is deze al gepost? Zo mooi en zo gaaf met die violen. :D O+

Dit wordt zo gaaf straks.



[ Bericht 4% gewijzigd door Mandy040986 op 07-05-2021 18:14:42 ]
pi_199317801
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 18:08 schreef Mandy040986 het volgende:
Is deze al gepost? Zo mooi en zo gaaf met die violen. :D O+

Dit wordt zo gaaf straks.

Mooie versie. Hij zingt het iets lichter dan op de studio versie, iets losser, heel aangenaam. Ik denk dat hij deze twee backings ook mee neemt naar Ahoy. En wat heeft hij weer een fraaie outfit aan. Daar hoeven we ons ook geen zorgen over te maken denk ik. (Ik vergeet even de outfit van de lancering live versie, die vond ik lelijk gewoon. Maar ik blok die heel live versie eigenlijk uit m'n geheugen 😊 )
pi_199318001
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 18:08 schreef Mandy040986 het volgende:
Is deze al gepost? Zo mooi en zo gaaf met die violen. :D O+

Dit wordt zo gaaf straks.

Echt te gek dit!
pi_199318533
Jeangu heeft met vocal coaches zijn live performance voorbereid zag ik op insta. Dit klinkt echt goed. Deze achtergrondzangers gaan mee met hem in ieder geval, dat heeft hij al gezegd :D
  vrijdag 7 mei 2021 @ 19:36:26 #138
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_199318673
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 18:08 schreef Mandy040986 het volgende:
Is deze al gepost? Zo mooi en zo gaaf met die violen. :D O+

Dit wordt zo gaaf straks.

WAUW _O_
Die achtergrondzangeres spát van het scherm O+
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  vrijdag 7 mei 2021 @ 19:39:08 #139
436222 Japepk
Padvinder
pi_199318725
De staging wordt 'qua communicatie heel direct' volgens Cornald net in de Vooravond. Volgens mij is hij zelf niet echt overtuigd.
't Echte en 't ware!
pi_199319228
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 18:08 schreef Mandy040986 het volgende:
Is deze al gepost? Zo mooi en zo gaaf met die violen. :D O+

Dit wordt zo gaaf straks.

Dit is muzikaal in elk geval een stuk beter/interessanter dan de studioversie, maar dat komt vooral door Fuse, die hebben geen zin om de hele tijd op dezelfde noot te blijven hangen. Ook beter gezongen trouwens dan de studioversie, veel meer ontspannen.
pi_199320081
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 19:39 schreef Japepk het volgende:
De staging wordt 'qua communicatie heel direct' volgens Cornald net in de Vooravond. Volgens mij is hij zelf niet echt overtuigd.
Hé verdorie ik kreeg net weer wat hoop :D
pi_199320846
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 19:36 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

WAUW _O_
Die achtergrondzangeres spát van het scherm O+
Zeker! Knappe vrouw met flink veel charisma, in de clip ook al.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 7 mei 2021 @ 21:33:40 #143
163650 Greys
pi_199320940
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 18:08 schreef Mandy040986 het volgende:
Is deze al gepost? Zo mooi en zo gaaf met die violen. :D O+

Dit wordt zo gaaf straks.

Ah weten we meteen waarom dat lied niet in de Concertgebouw sessie zat destijds. Die wilden ze bewaren. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199321063
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 19:36 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

WAUW _O_
Die achtergrondzangeres spát van het scherm O+
Zéker, mooie uitsraling, schitterend! Jeangu trouwens ook, je ziet dat als hij aan het optreden is dat hij helemaal loskomt, mooi!
pi_199321151
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 19:39 schreef Japepk het volgende:
De staging wordt 'qua communicatie heel direct' volgens Cornald net in de Vooravond. Volgens mij is hij zelf niet echt overtuigd.
Hoeft ie in ieder geval niets uit te leggen
ala krumpers zijn de outlaws van de muziek. :)

Met zulk commentaar kun je weinig. Zeg dan niets.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 7 mei 2021 @ 21:55:22 #146
163650 Greys
pi_199321475
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 21:41 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]

Hoeft ie in ieder geval niets uit te leggen
ala krumpers zijn de outlaws van de muziek. :)

Met zulk commentaar kun je weinig. Zeg dan niets.
Hij zit daar in die show en meer dan dit mag hij waarschijnlijk gewoon niet antwoorden. Denk zelf dat ie bedoelt dat er héél veel close-up shots zijn.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 7 mei 2021 @ 21:56:01 #147
163650 Greys
pi_199321487
Dit stukje is echt awesome zeg in die akoestische versie!

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199321553
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 21:55 schreef Greys het volgende:

[..]

Hij zit daar in die show en meer dan dit mag hij waarschijnlijk gewoon niet antwoorden. Denk zelf dat ie bedoelt dat er héél veel close-up shots zijn.
Oh, dat denk ik ook hoor. :Y :)
Het was ook niet naar bedoeld.

Ik denk zelfs dat het gewoon mooi wordt. :D
  vrijdag 7 mei 2021 @ 23:00:22 #149
131278 moemoe
#teampanda
pi_199322668
Jeangu heeft net opgetreden bij Beau.

In een speciale uitvoering denk ik? Hij werd ook geïnterviewd :Y.
pi_199322745
Ik ben eerlijk gezegd niet zo gecharmeerd van deze versie. Er mist voor mij de warmte. Vocaal vind ik het hier geweldig, alleen de muzikale uitvoering van Fuse niet zo :@
pi_199322755
En hoe bijzonder is het als je dit mag delen met je tweelingbroer.
pi_199331701
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 17:08 schreef lydiated het volgende:

[..]

Zelfs de sign dancing video van de Nederlandse gebarentolken is geblockt. Geen handige zet als je het mij vraagt, daarmee sluit je weer een doelgroep uit terwijl inclusiviteit juist zo belangrijk is. En het feit dat de sign dancing filmpjes ook gewoon heel leuk zijn en goed gemaakt zijn.
Die sign dancing video's waren van de AvroTros, toch? Dus de omroep die de Nederlandse inzending heeft afgevaardigd, krijgt de rechten om er online iets mee te doen niet voor elkaar. Oef.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 8 mei 2021 @ 21:07:56 #153
163650 Greys
pi_199335663
De video van Natalia doet het hier weer alleen hoor je dan alleen haar en niet de muziek.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199335704
https://eurovoix.com/2021/05/08/maneskin-win-adresse-rotterdam/

Da's een positieve reactie op Nederland in Noorwegen!
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 8 mei 2021 @ 21:12:34 #155
163650 Greys
pi_199335729
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 16:24 schreef Sableheart het volgende:

[..]

Die sign dancing video's waren van de AvroTros, toch? Dus de omroep die de Nederlandse inzending heeft afgevaardigd, krijgt de rechten om er online iets mee te doen niet voor elkaar. Oef.
Heb Songfestival.nl even een dm gestuurd op Twitter hierover, of ze daar even achteraan kunnen want zo zonde van alle moeite van de sign dancers. Hopelijk kunnen ze er iets mee.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 8 mei 2021 @ 21:13:28 #156
163650 Greys
pi_199335739
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 21:11 schreef Sableheart het volgende:
https://eurovoix.com/2021/05/08/maneskin-win-adresse-rotterdam/

Da's een positieve reactie op Nederland in Noorwegen!
Nou inderdaad! :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199335802
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 21:11 schreef Sableheart het volgende:
https://eurovoix.com/2021/05/08/maneskin-win-adresse-rotterdam/

Da's een positieve reactie op Nederland in Noorwegen!
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 8 mei 2021 @ 21:21:17 #158
163650 Greys
pi_199335853
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 21:17 schreef Fred_B het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
De totaalstand na 4 shows daar is ook verrassend, NL 10e!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199336379
Yeasss go Jeangu :D
  zaterdag 8 mei 2021 @ 21:59:02 #160
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_199336477
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 21:21 schreef Greys het volgende:

[..]

De totaalstand na 4 shows daar is ook verrassend, NL 10e!
:o
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 9 mei 2021 @ 10:52:11 #161
163650 Greys
pi_199340644
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 21:12 schreef Greys het volgende:

[..]

Heb Songfestival.nl even een dm gestuurd op Twitter hierover, of ze daar even achteraan kunnen want zo zonde van alle moeite van de sign dancers. Hopelijk kunnen ze er iets mee.
DM reactie, ze hebben het geregeld en de dance sign video doet het ook weer! *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 9 mei 2021 @ 21:18:10 #162
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199349785
Als ik Jeangu zo zie tussen de andere inzendingen dan word ik wel positiever. Luchtig, vrolijk en krachtig zonder al die pathos en dat drama.

Dat Afrikaanse tintje, of hoe zeg ik dat, is ook wel lekker opvallend.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 10 mei 2021 @ 12:28:07 #163
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_199356229
Ik schaam me diep. Ik luister nu pas de studioversie. Het nummer van vorig jaar had een bepaalde magie. Dit kan zich daar niet mee meten, maar vind ik desondanks best wel leuk. Er zit een fijne energie in. Ik mis wel net dat unieke van Jeangu dat ik bijvoorbeeld in Grow en High on You wel hoor.

De live-versie zoals tijdens de bekendmaking gespeeld vond ik trouwens niet zo best. Ik ben benieuwd hoe het gaat worden tijdens de finale.

Hoe dan ook hoeven we ons absoluut niet te schamen voor deze inzending.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_199356750
Ik kan het zo niet posten, maar er staat echt een leuk filmpje van een dansende Jeangu en zijn twee backings op de instagram van songfestival. :D
pi_199356851
Deze dans is een tiktok challenge en ze gaan deze ook tijdens de act doen. Tof!

https://www.songfestival.(...)rovisie-songfestival
pi_199356926
Ik luister het nummer toch wel heel regelmatig. Vind het een enorm mooie inzending.
  maandag 10 mei 2021 @ 13:22:20 #167
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_199356947
quote:
17s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:21 schreef Meridiaan het volgende:
Ik luister het nummer toch wel heel regelmatig. Vind het een enorm mooie inzending.
Ik ook *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  maandag 10 mei 2021 @ 13:24:08 #168
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199356971
quote:
17s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:21 schreef Meridiaan het volgende:
Ik luister het nummer toch wel heel regelmatig. Vind het een enorm mooie inzending.
Merk dat ik m toch vaak in mijn hoofd heb, best een beetje een oorwurm.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 10 mei 2021 @ 13:24:46 #169
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_199356986
Ik hoop wel dat hij extra dansers op het podium heeft.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_199357005
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:24 schreef Perrin het volgende:

[..]

Merk dat ik m toch vaak in mijn hoofd heb, best een beetje een oorwurm.
Ik ook! Ik word er elke keer weer vrolijk en blij van!

Zo'n fijne positieve energie geeft het lied.
  maandag 10 mei 2021 @ 13:26:14 #171
478909 molloot200
alles muziek.
pi_199357010
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:24 schreef GeorgeM het volgende:
Ik hoop wel dat hij nóg 3 dansers op het podium heeft.
Ik vrees dat dit het was :@ Anders hadden ze dat ook wel gelijk onthuld. Zie ook dit artikel, het lijkt alsof alleen hij en de backings er zullen zijn:

https://songfestival.nl/n(...)rovisie-songfestival
  maandag 10 mei 2021 @ 13:27:19 #172
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_199357027
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:26 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Ik vrees dat dit het was :@ Anders hadden ze dat ook wel gelijk onthuld. Zie ook dit artikel, het lijkt alsof alleen hij en de backings er zullen zijn:

https://songfestival.nl/n(...)rovisie-songfestival
-O-
Hij had het over epic en veel energie op het podium :{
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_199357158
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:26 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Ik vrees dat dit het was :@ Anders hadden ze dat ook wel gelijk onthuld. Zie ook dit artikel, het lijkt alsof alleen hij en de backings er zullen zijn:

https://songfestival.nl/n(...)rovisie-songfestival
Ik weet niet of je dat eruit kunt opmaken, zij zijn er in elk geval bij (dat viel ook wel 'n klein beetje te verwachten, volgens mij heb ik Jeangu nog nooit zonder die twee op een podium gezien :) )
pi_199357175
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:36 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Ik weet niet of je dat eruit kunt opmaken, zij zijn er in elk geval bij (dat viel ook wel 'n klein beetje te verwachten, volgens mij heb ik Jeangu nog nooit zonder die twee op een podium gezien :) )
Ik geloof die conclusie idd ook niet zomaar. Ik denk dat hij echt wel extra dansers bij zich heeft, zeker nu er specifiek zo'n dansje wordt gehyped!
  maandag 10 mei 2021 @ 13:37:30 #175
478909 molloot200
alles muziek.
pi_199357178
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:36 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Ik weet niet of je dat eruit kunt opmaken, zij zijn er in elk geval bij (dat viel ook wel 'n klein beetje te verwachten, volgens mij heb ik Jeangu nog nooit zonder die twee op een podium gezien :) )
We gaan het zien donderdag! Ik las het op die manier, maar misschien was het helemaal niet zo bedoeld :) Ik ben benieuwd.
pi_199357202
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:27 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

-O-
Hij had het over epic en veel energie op het podium :{
Heb je het filmpje gezien? Zelfs met z’n drieën stralen ze energie uit. :D :)
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 10 mei 2021 @ 13:41:57 #177
163650 Greys
pi_199357225
Deze pauze is een beetje gekkenhuis. De pauze is alweer bijna voorbij en we hebben heel snel een saucijzenbroodje achter de huig kunnen proppen terwijl we nieuws hebben getweet over kaartverkoop van overgebleven kaarten en het dansje van Jeangu en Cee ging nog snel even naar de persconferentie van Benny en nu moeten we alweer bijna beginnen en hebben we dus helemaal niet kunnen vloggen of live of niks. Wilden het echt supergraag maar er is vandaag gewoon geen minuut over lijkt wel. NERGENS. _O- We motte ook nog plasse!

Maar het is wel leuk, hoor. :D Gekkenhuis alleen qua drukte. Kijken zo even wat er nog tussendoor kan eventueel!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199357231
Er staat dat ze een zichtbare rol in de act hebben, maar niks over hoeveel dansers in totaal. Ik ben zo benieuwd nu. ^O^
pi_199357247
quote:
10s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:41 schreef Greys het volgende:
Deze pauze is een beetje gekkenhuis. De pauze is alweer bijna voorbij en we hebben heel snel een saucijzenbroodje achter de huig kunnen proppen terwijl we nieuws hebben getweet over kaartverkoop van overgebleven kaarten en het dansje van Jeangu en Cee ging nog snel even naar de persconferentie van Benny en nu moeten we alweer bijna beginnen en hebben we dus helemaal niet kunnen vloggen of live of niks. Wilden het echt supergraag maar er is vandaag gewoon geen minuut over lijkt wel. NERGENS. _O- We motte ook nog plasse!

Maar het is wel leuk, hoor. :D Gekkenhuis alleen qua drukte. Kijken zo even wat er nog tussendoor kan eventueel!
Wel blijven ademen hè. _O-
  maandag 10 mei 2021 @ 13:44:18 #180
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_199357256
Ik vind alles best maar wil geen kramp van krump.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_199357318
Ik denk dat het nummer zeker ook een goede indruk kan maken *O*, dansje is goed! En ik hoop dat ze de rest van de staging ook lekker kleurrijk hebben.
pi_199357324
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:37 schreef Manusje_v_a het volgende:

[..]

Ik geloof die conclusie idd ook niet zomaar. Ik denk dat hij echt wel extra dansers bij zich heeft, zeker nu er specifiek zo'n dansje wordt gehyped!
Ik denk wel meer dansers, in dit filmpje zie je meerdere mensen weglopen
  maandag 10 mei 2021 @ 14:06:23 #183
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_199357589
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:37 schreef Manusje_v_a het volgende:

[..]

Ik geloof die conclusie idd ook niet zomaar. Ik denk dat hij echt wel extra dansers bij zich heeft, zeker nu er specifiek zo'n dansje wordt gehyped!
Denk het ook, kan me niet voorstellen dat hij alleen z'n achtergrondzangers gebruikt voor het dansen. Zeker niet als hij woorden als 'epic' en 'veel energie' gebruikt.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  maandag 10 mei 2021 @ 14:07:25 #184
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_199357599
quote:
10s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:41 schreef Greys het volgende:
Deze pauze is een beetje gekkenhuis. De pauze is alweer bijna voorbij en we hebben heel snel een saucijzenbroodje achter de huig kunnen proppen terwijl we nieuws hebben getweet over kaartverkoop van overgebleven kaarten en het dansje van Jeangu en Cee ging nog snel even naar de persconferentie van Benny en nu moeten we alweer bijna beginnen en hebben we dus helemaal niet kunnen vloggen of live of niks. Wilden het echt supergraag maar er is vandaag gewoon geen minuut over lijkt wel. NERGENS. _O- We motte ook nog plasse!

Maar het is wel leuk, hoor. :D Gekkenhuis alleen qua drukte. Kijken zo even wat er nog tussendoor kan eventueel!
Volgende keer iemand erbij. *biedt zich aan :@
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  maandag 10 mei 2021 @ 14:08:04 #185
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_199357613
quote:
10s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:41 schreef Greys het volgende:
Deze pauze is een beetje gekkenhuis. De pauze is alweer bijna voorbij en we hebben heel snel een saucijzenbroodje achter de huig kunnen proppen terwijl we nieuws hebben getweet over kaartverkoop van overgebleven kaarten en het dansje van Jeangu en Cee ging nog snel even naar de persconferentie van Benny en nu moeten we alweer bijna beginnen en hebben we dus helemaal niet kunnen vloggen of live of niks. Wilden het echt supergraag maar er is vandaag gewoon geen minuut over lijkt wel. NERGENS. _O- We motte ook nog plasse!

Maar het is wel leuk, hoor. :D Gekkenhuis alleen qua drukte. Kijken zo even wat er nog tussendoor kan eventueel!
Zijn jullie niet gesloopt savonds? :o
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  maandag 10 mei 2021 @ 14:08:16 #186
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_199357616
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:42 schreef Mandy040986 het volgende:
Er staat dat ze een zichtbare rol in de act hebben, maar niks over hoeveel dansers in totaal. Ik ben zo benieuwd nu. ^O^
Ik ook *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  maandag 10 mei 2021 @ 14:08:55 #187
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_199357632
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:49 schreef Em31 het volgende:

[..]

Ik denk wel meer dansers, in dit filmpje zie je meerdere mensen weglopen
OEH OEH *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_199365566
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 10:52 schreef Greys het volgende:

[..]

DM reactie, ze hebben het geregeld en de dance sign video doet het ook weer! *O*
Dan is een link hier ook wel op zijn plaats!

pi_199391673
Leuk filmpje over hoe Birth of a New Age tot stand is gekomen samen met Jeangu en Perquisite.
pi_199394310
Morgenmiddag dus de eerste repetitie van Jeangu. Ben heel benieuwd wat hij er mee heeft gedaan met zijn team.
  donderdag 13 mei 2021 @ 08:40:29 #191
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_199399453
Wat bedoelt ome Cornald nou precies met die ‘communicatie’ qua staging? Veel close-ups en blikken in de camera? Of teksten? Of allebei? Vragen vragen :D
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  donderdag 13 mei 2021 @ 08:53:43 #192
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199399527
quote:
1s.gif Op donderdag 13 mei 2021 08:40 schreef GeorgeM het volgende:
Wat bedoelt ome Cornald nou precies met die ‘communicatie’ qua staging? Veel close-ups en blikken in de camera? Of teksten? Of allebei? Vragen vragen :D
Misschien ergens een vertaling van 'yu no man broko mi'?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_199399832
quote:
1s.gif Op donderdag 13 mei 2021 08:40 schreef GeorgeM het volgende:
Wat bedoelt ome Cornald nou precies met die ‘communicatie’ qua staging? Veel close-ups en blikken in de camera? Of teksten? Of allebei? Vragen vragen :D
Een betekenisvolle act betekent krumpers. Dus ik denk dat je dit op net zo veel manieren kan uitleggen als redactiehints in WIDM :P
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 mei 2021 @ 09:48:41 #194
163650 Greys
pi_199400133
quote:
1s.gif Op donderdag 13 mei 2021 08:40 schreef GeorgeM het volgende:
Wat bedoelt ome Cornald nou precies met die ‘communicatie’ qua staging? Veel close-ups en blikken in de camera? Of teksten? Of allebei? Vragen vragen :D
Heel veel grote letters in beeld? :P WE ZULLEN HET STRAKS ZIEN! Die doen we live streamen in het Verslagtopic!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199400191
Tekst in beeld lijkt me op zich niet slecht. Dat is toch de makkelijkste manier om de boodschap over te brengen en te voorkomen dat heel Europa zo naar het einde van de show collectief “heu, broccoli” roept vanaf de bank.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_199401236
Spannende dag.....wat hebben ze ervan gemaakt en gaat dat helpen bij de polls?
  Moderator donderdag 13 mei 2021 @ 15:14:57 #197
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199405013


De Outfit!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 mei 2021 @ 15:17:16 #198
163650 Greys
pi_199405074
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199405076
Ik vind Jeangu's outfit wel goed gekozen. Mooie kleur
~The present is all there is~
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 mei 2021 @ 15:17:47 #200
163650 Greys
pi_199405089
Oh spuit elf. :D

Maar dan nu ook met bron. Dat vinden ze fijn hebben we gehoord. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 13 mei 2021 @ 15:22:56 #201
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_199405209
Ben zo godsgruwelijk zenuwachtig :X *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_199405419
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 15:22 schreef GeorgeM het volgende:
Ben zo godsgruwelijk zenuwachtig :X *O*
Ik ook, heb al tig keer op de klok gekeken en steeds kijken of Cee en Greys al de stream aan hebben staan.
Dit is echt niet goed voor mijn hart.
  donderdag 13 mei 2021 @ 15:45:11 #203
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_199405579
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 15:38 schreef summer52 het volgende:

[..]

Ik ook, heb al tig keer op de klok gekeken en steeds kijken of Cee en Greys al de stream aan hebben staan.
Dit is echt niet goed voor mijn hart.
Kost me weer een maand of wat van m'n leven :X
Hoop niet dat het te veel uitloopt, ik heb eten besteld voor 17.45 uur :D no way dat ik ga koken :{w :P
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  donderdag 13 mei 2021 @ 16:01:55 #204
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_199405989
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 15:45 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

Kost me weer een maand of wat van m'n leven :X
Hoop niet dat het te veel uitloopt, ik heb eten besteld voor 17.45 uur :D no way dat ik ga koken :{w :P
Ik heb het hier weer niet handig gepland, er komt een vriendin eten...
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  donderdag 13 mei 2021 @ 16:05:43 #205
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_199406107
quote:
1s.gif Op donderdag 13 mei 2021 16:01 schreef Andromache het volgende:

[..]

Ik heb het hier weer niet handig gepland, er komt een vriendin eten...
Ow -O-
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_199407937
Dus als ik het goed begrijp, zie je op het scherm een verhaal waarbij er barsten in het donkere komen, waar steeds meer en meer licht doorheen komt, tot het uiteindelijk overal doorheen breekt en uitkomt in een oase van kleuren?

Klinkt wel goed!
pi_199408113
Zo totaal anders als toen met Duncan. Dat was zo spannend. Hier maakt het niet, en dat is best relaxed. Als Jeangu maar een mooi visitekaartje aflevert is het al goed, en volgens mij doet hij dat gewoon.

Veel spannender is nu hoe ons land het Songfestival gaat brengen, en tot nu toe mogen we volgens mij al heel trots zijn.
pi_199408269
quote:
Mooie foto's hoor. Die cracks doen mij denken aan Dr Who :D















pi_199408568
Ik vind het er cool uitzien hoor. Hij staat daar helemaal zichzelf te zijn, what more could you wish for? Dit ziet eruit als de staging die je bij dit nummer hoopt/verwacht.
  donderdag 13 mei 2021 @ 18:35:13 #212
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_199408602
Wat verwachten jullie van de ranglijst voor Nederland?

Ik zie op https://eurovisionworld.com/odds/eurovision-top-10 dat Nederland eigenlijk geen kans maakt op een fatsoenlijke klassering.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 13 mei 2021 @ 18:35:24 #213
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199408607
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 18:32 schreef blackswangreen het volgende:
Ik vind het er cool uitzien hoor. Hij staat daar helemaal zichzelf te zijn, what more could you wish for? Dit ziet eruit als de staging die je bij dit nummer hoopt/verwacht.
Vergeleken met veel van de agressievere stagings een oase van goede vibes.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 13 mei 2021 @ 18:36:10 #214
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199408619
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 18:35 schreef Kaneelstokje het volgende:
Wat verwachten jullie van de ranglijst voor Nederland?

Ik zie op https://eurovisionworld.com/odds/eurovision-top-10 dat Nederland eigenlijk geen kans maakt op een fatsoenlijke klassering.
Ergens rond plek 10 zou ik al prima vinden.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_199408642
Na de deceptie tijdens de Livestream van onze hoofden, ben ik er na het zien van de foto's en het filmpje wel uit: we gaan nooooooit winnen, en top 10 denk ik ook niet halen.

Maarrr...who cares? Jeangu heeft drie minuten tijd om precies te laten zien wie hij is, waar hij voor staat en wat hem drijft. En het ziet er nog prachtig uit ook! De zang is perfectie en hij straalt zoveel liefde en trots uit dat je er als kijker alleen maar blij van kunt worden.

Ik kijk hier zó naar uit volgende week, om dit live mee te maken en meegenomen te worden in zijn verhaal O+
pi_199408644
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 18:35 schreef Kaneelstokje het volgende:
Wat verwachten jullie van de ranglijst voor Nederland?

Ik zie op https://eurovisionworld.com/odds/eurovision-top-10 dat Nederland eigenlijk geen kans maakt op een fatsoenlijke klassering.
In de enige odds die regelmatig worden geupdate is Nederland richting top-10 gestegen. Je ziet het dus niet goed.
pi_199408664
Ik had het niet beter verwacht eigenlijk van Jeangu! en dat bedoel ik juist in positieve zin. Ik heb ook het idee dat het niet eens krumpen is maar gewoon een andere stijl van dans dat er op lijkt. Maar echt krump gaat het niet zijn, ben ik zeker van.
pi_199409871
Ik ben echt trots op Jeangu en zijn team. Ik lees zoveel goede berichten. Camera beelden schijnen ook heel mooi te zijn, vooral in het begin!
Hij gaat opvallen en dat is goed!
  Moderator donderdag 13 mei 2021 @ 20:50:03 #219
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199410403
Ziet er prima uit zo op het eerste oog. Alle vertrouwen in. :Y
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_199410409
Ik ben blij!

Heeft iemand een idee waar je het interview met Jeangu terug kan kijken?
De NOS zond die uit op de app maar ik kon toen niet kijken en kan hem nu niet terugvinden.
  Moderator donderdag 13 mei 2021 @ 20:50:38 #221
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199410410
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 18:38 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

In de enige odds die regelmatig worden geupdate is Nederland richting top-10 gestegen. Je ziet het dus niet goed.
*O*
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_199410470
Het lied vind ik niet zo, de foto's van het optreden daarentegen zien er erg sfeervol uit. :Y Nu hopen dat het ook nog een beetje smaakvol in beeld wordt gebracht door Hans.
pi_199410497
Winnen zullen we niet, maar wellicht wordt het zoiets als toen met dat meisje uit België, weet niet meer in welk jaar, waar mensen de performance ook zo leuk van vonden en die top 10 eindigde. 2016?

Misschien denken de menseh bij Jeangu ook wel: kiek dan wah leuk, laten we bellen. Maar dan in het Pools of Russisch of Duits of Engels of Spaans of zo.

Geen idee waar ie eindigt, maar hij mag hier absoluut trots op zijn.
  Moderator donderdag 13 mei 2021 @ 20:57:34 #224
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199410513
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 20:56 schreef Mandy040986 het volgende:
Winnen zullen we niet, maar wellicht wordt het zoiets als toen met dat meisje uit België, weet niet meer in welk jaar, waar mensen de performance ook zo leuk van vonden en die top 10 eindigde.

Misschien denken de menseh bij Jeangu ook wel: kiek dan wah leuk, laten we bellen. Maar dan in het Pools of Russisch of Duits of Engels of Spaans of zo.

Geen idee waar ie eindigt, maar hij mag hier absoluut trots op zijn.
Deze bedoel je denk ik?

Maar dat denk ik ook! Goeie stagepresence, en goeie act zo het lijkt. Trekt altijd extra stemmen. *O*
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_199410552
Repetitie gezien. Het is hetzelfde nummer en geeft niet echt een extra dimensie ofzo. T is niet dat ze van een 4 ineens een 7 weten te maken. Dus nog steeds gewoon bij de laatste 5 volgende week zaterdag verwacht ik. Maar ja daar had ik mij al bij neergelegd toen Jeangu voor de 2e keer werd geselecteerd.
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_199410567
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 18:38 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

In de enige odds die regelmatig worden geupdate is Nederland richting top-10 gestegen. Je ziet het dus niet goed.
Alle odds worden regelmatig geupdate. Overall staan we nog steeds niet bij de beste 30. Geen zand in de ogen strooien.
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_199410611
quote:
Ik word ook blij van de reacties onder dit filmpje! Zo veel mensen die het onderschat noemen, en het lied nu wél weten te waarderen. Echt tof hoor!

Meest unieke inzending van 2021 wat mij betreft w/
pi_199410624
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 21:01 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]

Alle odds worden regelmatig geupdate. Overall staan we nog steeds niet bij de beste 30. Geen zand in de ogen strooien.
Ik ben geen wed-expert, dat interesseert me namelijk totaal niet, maar ik heb het idee dat de odds van de niet-kanshebbers niet zoveel veranderen. Behalve eentje die van 500 naar 54 is gegaan, en die zie je sowieso het snelst reageren op de repetities. Maar jij zult het ongetwijfeld beter weten.
pi_199410757
Om een positie bij de onderste vijf te ontlopen, heb je (en dat wisselt natuurlijk jaarlijks) zo’n 80 à 100 punten nodig. Ik denk dat dat ook wel het plafond van dit nummer is.

Maar of je 16e of 24e wordt maakt voor de reactie van demense natuurlijk sowieso weinig uit, dus nu je in die situatie bent, kan je er beter op richten een mooi en artistiek optreden neer te zetten, en dat lijkt gelukkig aardig geslaagd.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_199410876
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 18:32 schreef blackswangreen het volgende:
Ik vind het er cool uitzien hoor. Hij staat daar helemaal zichzelf te zijn, what more could you wish for? Dit ziet eruit als de staging die je bij dit nummer hoopt/verwacht.
Hij shinet wel en staat er helemaal achter, dat vind ik mooi om te zien _O_
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_199410915
Zijn stem is wel echt belachelijk goed hoor. Hier ook in de repetitie al. Klinkt zo bizar goed.
  donderdag 13 mei 2021 @ 21:24:45 #232
436222 Japepk
Padvinder
pi_199410928
Het lied komt ook wel iets krachtiger over live dan de studioversie. Denk dat het wel gaat knallen, ik vind zijn outfit alleen een beetje 'weird' ofzo.
't Echte en 't ware!
pi_199411233
Ik had een trainwreck zoals de bekendmaking verwacht maar ik ben oprecht positief verrast. Wat me gelijk opvalt is hoe de backdrop anders wordt gebruikt dan andere inzendingen: het is veel drukker en dynamischer, maar maakt het wel een stuk vrolijker. Ik ben wel nerveus voor hoe het beeld met de danser vóór Jeangu eruit ziet.

Er wordt best vaak gezegd dat mensen dit jaar juist iets vrolijks willen en dus stemmen op bops, maar ik word vrolijker van dit (door de kleurenexplosies en de charisma van Jeangu en de dansers) dan bv Kroatië, Israël en San Marino. Dus wie weet eindigt het net buiten de 20-26.
pi_199411538
twitter
pi_199411648
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 20:57 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Deze bedoel je denk ik?

Maar dat denk ik ook! Goeie stagepresence, en goeie act zo het lijkt. Trekt altijd extra stemmen. *O*
Jaa, die. *O*

Ik hoop eigenlijk nu op zo’n scenario.
pi_199411672
Het gaat nu over Nederland, en Jess vond het haar favoriete staging dit jaar. Stu was "impressed by the staging" en vond the vocals heel goed, en Lydia vond het een "incredible staging that fits the song", ze is "in love with the outfit" en ze vindt het ook één van de beste stagings dit jaar (Andy is er niet, ik denk te moe)

pi_199411939

Matt heeft The Netherlands gekozen als de 'winner' van vandaag qua first rehearsel landen!

w/
pi_199412412
Hier in het forum hebben we vanuit 2018 hele slechte herinneringen aan krumpers. De dans lijkt echter veel beter bij Jeangu te passen dan bij Waylon, en in het algemeen wordt de staging goed ontvangen. We hoeven ons hier niet voor te schamen. Wat de verwachtingen betreft durf ik niet goed omhoog te kijken; als we aan een top 10 hadden kunnen denken was er nu wel wat meer hype geweest. Dus laat ik naar beneden kijken. Van de big 5 moeten we het VK en Spanje achter ons kunnen laten, en uit de halve finales komen er ook een (klein) aantal zwakkere nummers door. De onderste 5 moeten we net kunnen ontwijken, ik verwacht iets als plaats 18.
pi_199412458
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 18:35 schreef Kaneelstokje het volgende:
Wat verwachten jullie van de ranglijst voor Nederland?

Ik zie op https://eurovisionworld.com/odds/eurovision-top-10 dat Nederland eigenlijk geen kans maakt op een fatsoenlijke klassering.
Ik denk dat ie ergens rond plek 20 uitkomt.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_199412480
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 20:57 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Deze bedoel je denk ik?

Maar dat denk ik ook! Goeie stagepresence, en goeie act zo het lijkt. Trekt altijd extra stemmen. *O*
Dit was uiteindelijk misschien wel mijn favoriete song van 2016, zoals die zaal ook helemaal ontplofte in de halve finale O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 mei 2021 @ 23:29:33 #243
163650 Greys
pi_199412766
Jeangu en z'n broer zitten in ons hotel. Liepen net door de lobby. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 13 mei 2021 @ 23:41:14 #244
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_199412881
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 23:03 schreef Sableheart het volgende:
Hier in het forum hebben we vanuit 2018 hele slechte herinneringen aan krumpers. De dans lijkt echter veel beter bij Jeangu te passen dan bij Waylon, en in het algemeen wordt de staging goed ontvangen. We hoeven ons hier niet voor te schamen. Wat de verwachtingen betreft durf ik niet goed omhoog te kijken; als we aan een top 10 hadden kunnen denken was er nu wel wat meer hype geweest. Dus laat ik naar beneden kijken. Van de big 5 moeten we het VK en Spanje achter ons kunnen laten, en uit de halve finales komen er ook een (klein) aantal zwakkere nummers door. De onderste 5 moeten we net kunnen ontwijken, ik verwacht iets als plaats 18.
Dit is geen krumpen. Het is wel eindelijk eens een passende choreografie. Echt leuk. Team Jeangu brengt het duidelijk vol overgave en plezier. Prima inzending.Niks mis mee. En eervol niet winnen.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_199414126
Er wordt inderdaad niet gekrumpt (althans niet in de snippet).

Vind het een redelijk nummer. Het past iig bij hem en de staging vind ik goed. Ben benieuwd hoe ver ie komt.
Hotapnyc
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 07:43:50 #246
446930 crew  ESF1Gamer
pi_199414287
quote:
1s.gif Op donderdag 13 mei 2021 23:29 schreef Greys het volgende:
Jeangu en z'n broer zitten in ons hotel. Liepen net door de lobby. *O*
Heb je naar hem gezwaaid?
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_199414291
quote:
1s.gif Op donderdag 13 mei 2021 23:29 schreef Greys het volgende:
Jeangu en z'n broer zitten in ons hotel. Liepen net door de lobby. *O*
Oh leuk!

Welk hotel zitten jullie? Wij gaan volgende week naar het Nhow hotel.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 14 mei 2021 @ 07:48:32 #248
163650 Greys
pi_199414302
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 07:05 schreef Cirilico het volgende:
Er wordt inderdaad niet gekrumpt (althans niet in de snippet).
Het stuk dat wij bedoelen zit niet in de snippet. Er is een stuk dat best nog lang duurt (geen 2 seconden zeg maar..) waar die danser op een aparte plek op het podium staat en een schokkerige beetje experimentele dans doet. Echt beetje dezelfde bewegingen als de krumpers.

Oh wat ik nog ff erbij moet zeggen van Cee: Verschil is dat de krumpers van Waylon nogal agressief erbij keken en dat hier niet zo is waardoor het 'lichter' is. Minder heftig overkomt. Maar toch.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 14 mei 2021 @ 07:52:59 #249
163650 Greys
pi_199414319
quote:
1s.gif Op donderdag 13 mei 2021 23:41 schreef Andromache het volgende:

[..]

Dit is geen krumpen.
Heb je meer gezien dan de officiële snippet? Want daar zit het aparte dansstuk dat wij bedoelen helemaal niet in. :P daar zie je alleen het groepsdansje dat wij ook gewoon leuk vinden.

quote:
Het is wel eindelijk eens een passende choreografie. Echt leuk.
Het dansje uit de snippet wel inderdaad. Dat past prima
Maar er is meer dan dat. Er is nog een solodansstuk. Jullie zien binnenkort wel wat wij bedoelen. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 14 mei 2021 @ 08:44:17 #250
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_199414511
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 07:45 schreef drxanax het volgende:

[..]

Oh leuk!

Welk hotel zitten jullie? Wij gaan volgende week naar het Nhow hotel.
Ze zitten in hotel New York.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  vrijdag 14 mei 2021 @ 08:44:42 #251
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_199414519
quote:
1s.gif Op donderdag 13 mei 2021 23:29 schreef Greys het volgende:
Jeangu en z'n broer zitten in ons hotel. Liepen net door de lobby. *O*
Oh wauw w/
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_199414627
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 18:35 schreef Kaneelstokje het volgende:
Wat verwachten jullie van de ranglijst voor Nederland?

Ik zie op https://eurovisionworld.com/odds/eurovision-top-10 dat Nederland eigenlijk geen kans maakt op een fatsoenlijke klassering.
Nederland staat laatste in de polls (samen met 10 andere landen). In de media zeggen ze 'we staan 31e' maar dat is feitelijk niet zo. Je staat samen met 10 andere 30e t/m 39e. Kortom we staan laatste met 10 andere landen.

Nederland eindigt laatste in de finale
Bedenk daarbij dat al die 10 landen (behalve wij) sneuvelen in de halve finale! Omdat wij sowieso in de finale staan zijn wij dus de slechtste in de finale (samen met Spanje dat ook 'geplaatst' is voor de finale en onderaan staat in de polls).

Conclusie: Nederland wordt laatste of één maar laatste tijdens het Eurovisie Songfestival 2021.

Gevlucht uit Suriname, wel eren Suriname
Verder vind ik het raar dat hij met zijn kleding en gebruik van de Surinaamse taal en de tekst Suriname wil eren. Terwijl hij (en dit verzin ik niet dit zijn zijn woorden) gevlucht is uit Suriname omdat hij daar niet vrijelijk homo kon zijn. Hij is letterlijk in Nederland komen wonen omdat hij Suriname de rug toekeerde. En als dank wordt het één groot Surinaamse feestje als inzending. Apart.
- edit: adverteren kan middels een mail naar pr@fok.nl -
pi_199414673
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 07:52 schreef Greys het volgende:

[..]

Heb je meer gezien dan de officiële snippet? Want daar zit het aparte dansstuk dat wij bedoelen helemaal niet in. :P daar zie je alleen het groepsdansje dat wij ook gewoon leuk vinden.
[..]

Het dansje uit de snippet wel inderdaad. Dat past prima
Maar er is meer dan dat. Er is nog een solodansstuk. Jullie zien binnenkort wel wat wij bedoelen. :D
Die danser zit ook in de videoclip, en die heeft hij volgens mij ook gechoreografeerd. Die video vonden jullie toch mooi? Doet hij nu dan totaal andere dansmoves? Ik snap dat er een krumper-trauma is, maar zelfs al was het een krumper, bij dit nummer past dat wel. Maar volgens mij is het iets anders (als leek zou ik zeggen: interpretatieve dans, maar het zal vast een andere naam hebben).
pi_199414774
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 09:01 schreef meneertje1972 het volgende:

[..]
Gevlucht uit Suriname, wel eren Suriname
Verder vind ik het raar dat hij met zijn kleding en gebruik van de Surinaamse taal en de tekst Suriname wil eren. Terwijl hij (en dit verzin ik niet dit zijn zijn woorden) gevlucht is uit Suriname omdat hij daar niet vrijelijk homo kon zijn. Hij is letterlijk in Nederland komen wonen omdat hij Suriname de rug toekeerde. En als dank wordt het één groot Surinaamse feestje als inzending. Apart.

Om het kort te houden: Jeangu is verhuisd naar Enschede om een opleiding sing-songwriter te volgen aan de popacademie. Dat hij hier meer zichzelf kan zijn vond hij een groot voordeel. En nee hij heeft Suriname niet de rug toegekeerd alsof hij het haat. Volgens mij is hij nog steeds trots op het land en cultuur, maar ziet wel een aantal gebreken in zoals de onderdrukkingen in het verleden (en heden?) en dat is ook de rode draad van het lied: dat ondanks die onderdrukkingen (onderdrukking als in: hij mocht niet zijn wie hij was, bv heel specifiek: openlijk homoseksueel zijn) waar hij voor "vluchte", hij, zijn familie en andere Surinamers niet te breken zijn, en sterk zullen blijven...Dus aan het begin van het optreden kaart hij de negatieve aspecten van z'n cultuur aan die hij later doorbreekt, door hun sterkte en positieve aspecten
van z'n afkomst te vieren.

Wbt de betting odds: vooral bij de landen buiten de top 5 (?) kun je weinig zinnigs zeggen over de uiteindelijke klassering. Mensen zien niet in dat het wint en gaan er ook geen geld op bieden. Nederland als gastland staat al helemaal achter aangezien mensen minder geneigd zijn om op een gastland te stemmen.

Edit: even een stuk aangepast, het klopte niet

[ Bericht 3% gewijzigd door Nashipeer op 14-05-2021 09:42:08 ]
pi_199414803
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 09:01 schreef meneertje1972 het volgende:

[..]

Gevlucht uit Suriname, wel eren Suriname
Verder vind ik het raar dat hij met zijn kleding en gebruik van de Surinaamse taal en de tekst Suriname wil eren. Terwijl hij (en dit verzin ik niet dit zijn zijn woorden) gevlucht is uit Suriname omdat hij daar niet vrijelijk homo kon zijn. Hij is letterlijk in Nederland komen wonen omdat hij Suriname de rug toekeerde. En als dank wordt het één groot Surinaamse feestje als inzending. Apart.

Dat hij daar niet openlijk homo kom zijn wil nog niet zeggen dat hij niet trots mag zijn op zijn roots toch? De taal en zijn afkomst kunnen niks doen aan een cultuur (= menselijk gedrag) waar homo zijn niet geaccepteerd wordt. Dat komt door (een deel van de) mensen daar.
En dat hij zingt 'niemand kan mij breken' hoeft niet alleen te slaan op onderdrukking/discriminatie in de zin van BLM, toch? Je kunt dat veel breder trekken. Ook tegen het feit dat hij zich niet laat onderdrukken qua seksuele geaardheid.

Ik ben een trotse Nederlander, maar ik ben ook niet trots op élk stukje Nederlandse 'cultuur' of op het gedrag van alle Nederlanders. Ik heb bijvoorbeeld een hekel aan die honderden mensen die consequent racistische reacties plaatsen onder de Eurovisie filmpjes van Jeangu. Toch zou ik in zijn algemeenheid kunnen zeggen dat ik trots ben op mijn afkomst. Net als Jeangu op die van hem.
pi_199415136
https://www.parool.nl/kun(...)amse-roots~be95f170/

Mooi, inhoudelijk stuk van het Parool over elementen uit Jeangu’s optreden.
pi_199415142
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 09:01 schreef meneertje1972 het volgende:

[..]

Nederland staat laatste in de polls (samen met 10 andere landen). In de media zeggen ze 'we staan 31e' maar dat is feitelijk niet zo. Je staat samen met 10 andere 30e t/m 39e. Kortom we staan laatste met 10 andere landen.

Nederland eindigt laatste in de finale
Bedenk daarbij dat al die 10 landen (behalve wij) sneuvelen in de halve finale! Omdat wij sowieso in de finale staan zijn wij dus de slechtste in de finale (samen met Spanje dat ook 'geplaatst' is voor de finale en onderaan staat in de polls).

Conclusie: Nederland wordt laatste of één maar laatste tijdens het Eurovisie Songfestival 2021.

Gevlucht uit Suriname, wel eren Suriname
Verder vind ik het raar dat hij met zijn kleding en gebruik van de Surinaamse taal en de tekst Suriname wil eren. Terwijl hij (en dit verzin ik niet dit zijn zijn woorden) gevlucht is uit Suriname omdat hij daar niet vrijelijk homo kon zijn. Hij is letterlijk in Nederland komen wonen omdat hij Suriname de rug toekeerde. En als dank wordt het één groot Surinaamse feestje als inzending. Apart.
De enige echte conclusie die we kunnen trekken is dat mensen er niet op durven te wedden dat we een goede plaats gaan behalen.
pi_199415203
“Dit verbeeldt 100 procent wie ik ben,’’ zegt Jeangu zelf erover.
Hij heeft het ook mede zelf bedacht las ik ergens
En als dat met een tribal dancer (ik lees eigenlijk alleen hier krumper) is, dan is dat zo. Dit is hij en hij gaat het beter doen dan iedereen verwacht, denk ik. :)
  vrijdag 14 mei 2021 @ 10:45:11 #260
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_199415683
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:10 schreef Mandy040986 het volgende:
“Dit verbeeldt 100 procent wie ik ben,’’ zegt Jeangu zelf erover.
Hij heeft het ook mede zelf bedacht las ik ergens
En als dat met een tribal dancer (ik lees eigenlijk alleen hier krumper) is, dan is dat zo. Dit is hij en hij gaat het beter doen dan iedereen verwacht, denk ik. :)
Ik had de staging iets anders gedaan, maar het gaat om Jeangu en hoe hij zich hierbij voelt.
Als het 100% is wie hij is, dan ben ik ook tevree O+
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  vrijdag 14 mei 2021 @ 10:48:05 #261
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_199415718
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:19 schreef summer52 het volgende:
Leuk voor, tijdens en na zijn optreden! *O* *O* *O*

Ik word hier emoosj van.
WAT IS HIJ TOCH LEUK. ECHT O+ O+ _O_
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  vrijdag 14 mei 2021 @ 10:49:52 #262
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_199415736
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:10 schreef Mandy040986 het volgende:
“Dit verbeeldt 100 procent wie ik ben,’’ zegt Jeangu zelf erover.
Hij heeft het ook mede zelf bedacht las ik ergens
En als dat met een tribal dancer (ik lees eigenlijk alleen hier krumper) is, dan is dat zo. Dit is hij en hij gaat het beter doen dan iedereen verwacht, denk ik. :)
Ik zie het dansen en dat had zo veel meer impact gemaakt met extra dansers -O-
Ik zeur :@
*gaat vandaag teleurstelling verwerken |:)
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_199416526
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:48 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

Ik word hier emoosj van.
WAT IS HIJ TOCH LEUK. ECHT O+ O+ _O_
Ja ik vind het ook zo mooi om te zien dat Jeangu zo blij en tevreden is. Het is echt zijn liedje en zijn verhaal, dat is zo ontroerend.
Ook de danser vindt ik goed, het is geen krumper, volgens mij, in ieder geval komt het niet zo agressief over als bij Waylon.
Meer dansers had ik eerst ook wel verwacht maar met die drukke staging was het misschien te druk en teveel geworden.
Ik denk dat daar wel heel goed over nagedacht is.
Kortom ik vind het optreden heel erg goed, en hoop voor Jeangu dat hij de waardering krijgt die hij verdient.
pi_199417119
Is deze al gedeeld?


Het begint met de gebruikelijke broccoli-grappen, maar aan het einde is er ook veel waardering. En leuke reacties onder de video *O*
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 14 mei 2021 @ 13:12:04 #265
163650 Greys
pi_199417750
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 09:09 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Die danser zit ook in de videoclip, en die heeft hij volgens mij ook gechoreografeerd. Die video vonden jullie toch mooi? Doet hij nu dan totaal andere dansmoves? Ik snap dat er een krumper-trauma is, maar zelfs al was het een krumper, bij dit nummer past dat wel. Maar volgens mij is het iets anders (als leek zou ik zeggen: interpretatieve dans, maar het zal vast een andere naam hebben).
De video was prachtig en daarin was volgens ons toch geen echt prominente rol voor een aparte danser die langer dan een seconde of twee solo in beeld was. Hier wel. En dat mag toch dat wij dat toch iets minder vinden passen, is een kwestie van smaak. :)

Verder hebben we ook al heel vaak gezegd in zowel de live stream als op het forum dat het UITSTEKEND (meer dan) gezongen was, het absoluut geen act is om je als land voor te moeten schamen en dat het gewoon best een prima staging is. Wij hadden er alleen zélf iets anders bij gedacht en iets meer van gehoopt, maar dat is gewoon een kwestie van smaak.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199418095
Ahb
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 07:48 schreef Greys het volgende:

[..]

Het stuk dat wij bedoelen zit niet in de snippet. Er is een stuk dat best nog lang duurt (geen 2 seconden zeg maar..) waar die danser op een aparte plek op het podium staat en een schokkerige beetje experimentele dans doet. Echt beetje dezelfde bewegingen als de krumpers.

Oh wat ik nog ff erbij moet zeggen van Cee: Verschil is dat de krumpers van Waylon nogal agressief erbij keken en dat hier niet zo is waardoor het 'lichter' is. Minder heftig overkomt. Maar toch.
Zo. Ok.ik hen benieuwd.
Hotapnyc
  vrijdag 14 mei 2021 @ 15:43:25 #267
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_199419858
Ik hoor het nu weer op Radio 2. Ik zet de radio er nu harder voor. Het is een groeier. En dat effect missen we nu we direct in de finale staan. Hoe dan ook, ik blijf blij met deze inzending.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  vrijdag 14 mei 2021 @ 16:15:05 #268
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_199420281
Eerlijk gezegd is deze uitvoering voor mij niet zo geslaagd. De essentie van de tekst hebben ze wel heel mooi te pakken..

quote:
Voor het achtste jaar op rij hertaalde cabaretier en tekstdichter Ruud Douma de inzending van Nederland voor het Eurovisie Songfestival. De liedtekst: https://www.dollybellefleur.nl/wieisd... Natuurlijk vroeg hij zijn alter ego Dolly Bellefleur om ‘Een Nieuwe Tijd Breekt Aan’, zijn Nederlandstalige hertaling van ‘Birth Of A New Age', te vertolken.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_199428887
Even geen blije, heppiedepeppie post, maar ik merk dat ik er echt verdrietig van word. Al die discriminerende, nare en gemene reacties die op verschillende podia worden neergekwakt door 'Nederlanders met een mening' over Jeangu en zijn lied. Broccoli-grappen in overvloed, maar veel erger vind ik nog dat élk bericht over het Songfestival op dit moment reacties lijkt uit te lokken van mensen die zich tegen Jeangu en het eren van zijn roots keren.

Het zijn er niet een paar, maar echt honderden op een dag. Ik word daar fysiek misselijk van, al die negativiteit naar zo'n geweldig lief en mooi mens toe. Ik hoop zo dat hij dat niet allemaal meekrijgt.

Het lijkt sowieso wel alsof de hele samenleving met de week verder gepolariseerd raakt. Soms vraag ik me echt af hoe dat ooit nog goed kan komen.

Ik hoop dat Jeangu alle liefde, die er ook is, voor hem, zijn lied en act meekrijgt. Gun hem echt alle moois en goeds. Het is zo'n lieverd!
pi_199429398
quote:
18s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 08:27 schreef Manusje_v_a het volgende:
Even geen blije, heppiedepeppie post, maar ik merk dat ik er echt verdrietig van word. Al die discriminerende, nare en gemene reacties die op verschillende podia worden neergekwakt door 'Nederlanders met een mening' over Jeangu en zijn lied. Broccoli-grappen in overvloed, maar veel erger vind ik nog dat élk bericht over het Songfestival op dit moment reacties lijkt uit te lokken van mensen die zich tegen Jeangu en het eren van zijn roots keren.

Het zijn er niet een paar, maar echt honderden op een dag. Ik word daar fysiek misselijk van, al die negativiteit naar zo'n geweldig lief en mooi mens toe. Ik hoop zo dat hij dat niet allemaal meekrijgt.

Het lijkt sowieso wel alsof de hele samenleving met de week verder gepolariseerd raakt. Soms vraag ik me echt af hoe dat ooit nog goed kan komen.

Ik hoop dat Jeangu alle liefde, die er ook is, voor hem, zijn lied en act meekrijgt. Gun hem echt alle moois en goeds. Het is zo'n lieverd!
Ik kan ergens nog wel begrijpen dat als je het een kutlied vindt en de muziek niet jouw smaak is, dat je geïrriteerd raakt door het feit dat hij Surinaamse muziek stuurt om Suriname te eren terwijl hij Nederland moet vertegenwoordigen. Niet per se omdat je dan iets tegen Surinamers hebt, maar omdat je het niet eens bent met de muziekkeuze.

Het is dan vergelijkbaar met de ergernis die mensen voelden toen Ogene koos voor een nummer, geschreven door hun vader om hun moeder te eren, terwijl het niet een heel goed nummer was en men Nederland moest vertegenwoordigen (in plaats van hun gezin).
Hotapnyc
pi_199429506
Heb ik afgelopen jaren best goed gevolgd, ben ik er dit jaar amper bij. Maar nu begint het te kriebelen! *O*
Ik baal nog wel dat net óns ESF een Corona-versie is maar goed: laten we hopen dat de show net zo top wordt.

Het lied vind ik niet zo, maar heb er geen hekel aan.
Het leuke is: mijn 8-jarige wilt graag kijken! Hij telt de dagen af, vindt het leuk superleuk en wilt ook de halve finales zien. :P
Ben benieuwd of hij het leuk blijft vinden. :)
pi_199429714
twitter
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zaterdag 15 mei 2021 @ 10:23:23 #273
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_199429816
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 09:51 schreef vencodark het volgende:
Heb ik afgelopen jaren best goed gevolgd, ben ik er dit jaar amper bij. Maar nu begint het te kriebelen! *O*
Ik baal nog wel dat net óns ESF een Corona-versie is maar goed: laten we hopen dat de show net zo top wordt.

Het lied vind ik niet zo, maar heb er geen hekel aan.
Het leuke is: mijn 8-jarige wilt graag kijken! Hij telt de dagen af, vindt het leuk superleuk en wilt ook de halve finales zien. :P
Ben benieuwd of hij het leuk blijft vinden. :)
Wel een lange avond voor een 8-jarige.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_199430036
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 10:23 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Wel een lange avond voor een 8-jarige.
I know. Die halve finales kan hij niet afkijken want hij heeft de volgende dag gewoon school.
De grote finale mag wel, zolang hij het redt. ;)
pi_199430196
quote:
18s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 08:27 schreef Manusje_v_a het volgende:
Even geen blije, heppiedepeppie post, maar ik merk dat ik er echt verdrietig van word. Al die discriminerende, nare en gemene reacties die op verschillende podia worden neergekwakt door 'Nederlanders met een mening' over Jeangu en zijn lied. Broccoli-grappen in overvloed, maar veel erger vind ik nog dat élk bericht over het Songfestival op dit moment reacties lijkt uit te lokken van mensen die zich tegen Jeangu en het eren van zijn roots keren.

Het zijn er niet een paar, maar echt honderden op een dag. Ik word daar fysiek misselijk van, al die negativiteit naar zo'n geweldig lief en mooi mens toe. Ik hoop zo dat hij dat niet allemaal meekrijgt.

Het lijkt sowieso wel alsof de hele samenleving met de week verder gepolariseerd raakt. Soms vraag ik me echt af hoe dat ooit nog goed kan komen.

Ik hoop dat Jeangu alle liefde, die er ook is, voor hem, zijn lied en act meekrijgt. Gun hem echt alle moois en goeds. Het is zo'n lieverd!
Ik vind het ook geen geweldig lied, maar ik zou dat nooit verbinden aan het feit dat hij z'n roots eert in het nummer. Dat vind ik juist mooi, en ik snap oprecht niet wat je daar tegen kunt hebben. Dan is de inzending niet Nederlands genoeg? Echt? Then what about them good ol' country songs we've sent for years?

Dat is natuurlijk pure xenofobie. Maar de verkiezingsuitslag leert dat zo'n 1 op de 5 Nederlanders echt zo denkt. En die zijn oververtegenwoordigd op Twitter (dat hoop ik dan maar).
pi_199430700
twitter
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 15 mei 2021 @ 11:32:10 #277
163650 Greys
pi_199430713
Krumper minder lang in beeld nu. En ook niet meer pal voor Jeangu aan het dansen. Vocaal echt weer heel sterk. Vind het nu een stuk fijner dan de eerste repetitie. :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 15 mei 2021 @ 11:35:04 #278
163650 Greys
pi_199430738
Ah toch weer pal voor hem. Nou ja als ze dat mooi vinden. Vooral vocaal vind ik het heel indrukwekkend! *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 15 mei 2021 @ 11:50:19 #279
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_199430976
Oh nee, gaan we weer krumpen?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_199430980
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 11:35 schreef Greys het volgende:
Ah toch weer pal voor hem. Nou ja als ze dat mooi vinden. Vooral vocaal vind ik het heel indrukwekkend! *O*
Volgens mij was het voor Matt weer een geval van de Nederlanderitis: superkritisch zijn op de eigen inzending. Blijkbaar ziet het er voor de neutrale kijker toch wel redelijk mooi uit, er was er zelfs eentje bijna in tranen die het voor het eerst zag. Dat moet je hebben natuurlijk. Ik kan me wel voorstellen dat als je iets totaal anders verwacht het teleurstellend zal zijn.
pi_199431263
Net 60 sec filmpje gezien op yt; laatste minuut wordt het kleurrijk zo te zien. Hoop niet dat het te donker en moody is die eerste twee minuten. Het klinkt wel supergoed! Top!
  zaterdag 15 mei 2021 @ 12:16:47 #282
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_199431291
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 11:50 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Volgens mij was het voor Matt weer een geval van de Nederlanderitis: superkritisch zijn op de eigen inzending. Blijkbaar ziet het er voor de neutrale kijker toch wel redelijk mooi uit, er was er zelfs eentje bijna in tranen die het voor het eerst zag. Dat moet je hebben natuurlijk. Ik kan me wel voorstellen dat als je iets totaal anders verwacht het teleurstellend zal zijn.
Kleuren heb ik laten varen. Vind het mooi van donker en moody, naar kleurrijk.
Maar ik had er na de Afrikaanse bongo's in het tweede deel 2 dansers bijgehaald voor de energie.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 15 mei 2021 @ 12:34:20 #283
163650 Greys
pi_199431549
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 11:50 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Volgens mij was het voor Matt weer een geval van de Nederlanderitis: superkritisch zijn op de eigen inzending. Blijkbaar ziet het er voor de neutrale kijker toch wel redelijk mooi uit, er was er zelfs eentje bijna in tranen die het voor het eerst zag. Dat moet je hebben natuurlijk. Ik kan me wel voorstellen dat als je iets totaal anders verwacht het teleurstellend zal zijn.
Zelfs wij - de 'kritische' '- vonden het vanaf het begin al 'redelijk mooi' zoals je het noemt, zeker de tweede helft, dus de neutrale kijker zal dat natuurlijk ook vinden. Wij hadden er bij de eerste repetitie (die wij alleen op scherm zien met enorme witte letters er doorheen) gewoon een ander GEVOEL bij verwacht dan een tiktokdansje itt de dans in de videoclip, snap je een beetje wat ik bedoel? Qua intensheid en gevoel kwam dat in de videoclip veel meer op ons over dan nu.

MAAR zoals vanaf het begin gezegd (ook toen we nog kritischer waren!) niks om ons voor te schamen, kwalitatief prima, vocaal echt meer dan uitstekend. Alleen WIJ (!) hadden denk ik meer de sfeer van de clip gehoopt. Dat was alles. :)

Hij verdient gewoon absoluut geen onderste regionen met dit. Daar is het echt te goed voor.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199432168
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_199432196
gaaf!
pi_199432222
quote:
Heel vet! Al snap ik nu wel wat onze Hoofden bedoelden met Krumper die er voor staat. Ik vind het ook best heftig ogen zo.

Kijk nu al uit naar de beelden van de kleurenexplosie!! O+
pi_199432422
Ach, als die 5 seconden alles is..
dag
  zaterdag 15 mei 2021 @ 13:35:02 #288
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_199432526
Jan Roos is niet zo onder de indruk.

https://www.mediacourant.(...)ioot-met-dreadlocks/

quote:
Jan Roos protesteert tegen Jeangu Macrooy: 'Idioot met dreadlocks'

Jan Roos is geen fan van Jeangu Macrooy, die dit jaar namens Nederland optreedt tijdens het Eurovisie Songfestival. De zanger is alleen maar gestuurd omdat hij zo lekker divers oogt, foetert hij.

Jeangu Macrooy gaat optreden met het liedje Birth Of A New Age, ook wel bekend van de broccoli-ophef. Het liedje leeft totaal niet in Nederland en staat onderaan bij de bookmakers. Jan Roos denkt dan ook dat we volledig kansloos zijn op het liedjesfestijn, dat hij zelf omschrijft als een 'nichtenfestival'.

Diversiteit

Het is volgens Jan zonde dat we dit jaar niet hebben gekozen voor een bekende artiest, zoals oud-deelnemers Ilse DeLange, Douwe Bob en Anouk. "Duncan Laurence heeft vorig jaar gewonnen, ook een hartstikke leuk nummer. En toen heeft er iemand gezeten die zei: 'Nu is het afgelopen met succesvolle nummers, we moeten diversiteit!'"

Jeangue is puur uitgekozen omdat daarmee alle diversiteitshokjes kunnen worden afgevinkt, vermoedt Jan. "Ze zeiden: 'Dus we sturen homofiele dreadlocks met vrouwenkleding aan en moeilijke oorbellen met een heel zwart koor erachter! En dan mi-mi-mi-broccoli zingen, want potverdikkie, een beetje diversiteit erin!'"

Bookmakers

Het resultaat mag er wezen, zegt Jan cynisch. "We staan nu bij de bookmakers geloof ik op 32, lager dan dat kan niet. Volgens mij hebben we van de afgelopen drie keer geleerd dat we ook gewoon succesvolle, goede zangers kunnen sturen waarvan je denkt: die maken kans."

"Waarom moeten we er nou weer van die idioterie heen sturen? Ik begrijp er helemaal geen moer van."

  Moderator zaterdag 15 mei 2021 @ 13:40:09 #289
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199432636



pi_199432643
Gadverdamme Jan Roos. Zielig stuk vreten :r
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 15 mei 2021 @ 13:41:41 #291
163650 Greys
pi_199432659
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 13:29 schreef Peter het volgende:
Ach, als die 5 seconden alles is..
Was eerst langer. :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 15 mei 2021 @ 13:42:27 #292
163650 Greys
pi_199432668
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 13:35 schreef Eightyone het volgende:
Jan Roos is niet zo onder de indruk.

https://www.mediacourant.(...)ioot-met-dreadlocks/
[..]

Je hebt kritiek en je hebt kritiek.
Dit is echt gewoon zeiken om het zeiken. UGH.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 15 mei 2021 @ 13:42:29 #293
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_199432669
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 13:35 schreef Eightyone het volgende:
Jan Roos is niet zo onder de indruk.

https://www.mediacourant.(...)ioot-met-dreadlocks/
[..]

ik ben nog nooit onder de indruk van die uitgerangeerde jan roos geweest ~O>
... en huiver mee
  Moderator zaterdag 15 mei 2021 @ 13:43:08 #294
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199432676
quote:
De zanger is alleen maar gestuurd omdat hij zo lekker divers oogt, foetert hij.
:')
quote:
ook wel bekend van de broccoli-ophef
:')
quote:
"Ze zeiden: 'Dus we sturen homofiele dreadlocks met vrouwenkleding aan en moeilijke oorbellen met een heel zwart koor erachter! En dan mi-mi-mi-broccoli zingen, want potverdikkie, een beetje diversiteit erin!'"
:') :') :')
quote:
We staan nu bij de bookmakers geloof ik op 32, lager dan dat kan niet.
Rekenen is niet je sterkste kant :')
quote:
dat we ook gewoon succesvolle, goede zangers kunnen sturen
Ja want Duncan was zo bekend :')

Stap toch lekker op een scherp legoblokje Jan.
pi_199432696
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 13:35 schreef Eightyone het volgende:
Jan Roos is niet zo onder de indruk.

https://www.mediacourant.(...)ioot-met-dreadlocks/
[..]

Wat een lul.
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_199432735
Jeangu ziet er beter uit zo zonder dat harnas onder zijn jas. Oogt sexier.

Jan Roos? die geven ze niet eens een wc borstel om de wc's te mogen poetsen als vrijwilliger. Als je uitgerangeerd bent is schreeuwen om aandacht nog de enige mogelijkheid. Niet geven verder.

Jeangu dus: prima rehearsal toch!!!!
pi_199432778
Je zou die Jan Roos gewoon moeten aanklagen over zo'n column, echt ziekelijk. Maar ja, dan krijg je al die boreale types met hun cancel culture achter je aan. Heel jammer dat dit tegenwoordig normaal is in Nederland, zo respectloos en diep racistisch.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 15 mei 2021 @ 13:49:30 #298
163650 Greys
pi_199432798
Wat mij betreft (ik kan het jullie niet verbieden en wil ik ook niet, maar toch) geven we Roos hier gewoon geen aandacht meer verder met zijn walgelijke aandachtsgeile kutstukkies.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 15 mei 2021 @ 13:53:12 #299
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_199432859
quote:
Ziet er leuk uit, behalve weer die beroertedansers. Werkt niet. Onsmakelijk om naar te kijken.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_199432962
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 13:35 schreef Eightyone het volgende:
Jan Roos is niet zo onder de indruk.

https://www.mediacourant.(...)ioot-met-dreadlocks/
[..]

:r
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_199433067
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 13:35 schreef Eightyone het volgende:
Jan Roos is niet zo onder de indruk.

https://www.mediacourant.(...)ioot-met-dreadlocks/
[..]

En de mening van Jan Roos is belangrijk omdat.......?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')