abonnement Unibet Coolblue
pi_199025015
D66 laat een intern onderzoeksteam kijken naar meldingen die de partij heeft ontvangen over mogelijk ongewenst en grensoverschrijdend gedrag van het nieuwe Kamerlid Sidney Smeets. Dat zegt partijvoorzitter Anne-Marie Spierings woensdag, nadat deze week meerdere jonge mannen aan de bel trokken over berichten van Smeets op sociale media.

Eind maart kwam de eerste melding al binnen van een melder die zei namens anderen te spreken. "Samen met Sigrid Kaag heb ik op basis van die melding al een indringend gesprek gehad met Smeets", aldus Spierings.

Andere jongeren deelden deze week op Twitter screenshots van gesprekken met Smeets. "Die zijn voor de partij aanleiding geweest opnieuw het gesprek met hem aan te gaan."

D66-leider Kaag laat in een reactie weten dat er in haar partij "geen ruimte voor grensoverschrijdend gedrag" is. "D66 stelt duidelijke normen aan hoe mensen binnen onze partij zich dienen te gedragen. Daarom nemen we deze berichten zeer serieus", schrijft ze. "Daarbij is zorgvuldigheid gepast, voor de persoonlijke veiligheid van eenieder die betrokken is."

Smeets zegt het "zeer naar" te vinden dat mensen contact met hem "als ongewenst hebben ervaren". "Ik heb me naar mijn beste weten altijd gedragen binnen de wetten die in Nederland gelden. Ik snap heel goed dat de partij dit serieus oppakt. Dat steun ik zeer en vanzelfsprekend werk ik mee aan alles wat van mij wordt gevraagd", aldus het Kamerlid op de website van D66.

Het is de tweede keer in korte tijd dat D66 wordt geconfronteerd met ongewenste omgangsvormen binnen de partij. In december plaatste een anonieme klokkenluider een verhaal online waarin een prominent lid van de partij werd beschuldigd van seksuele intimidatie of machtsmisbruik. Extern onderzoek heeft hier geen bewijs voor gevonden. Wel kwamen er andere meldingen binnen van mensen die zich in de partij onveilig hebben gevoeld.

Bron:https://www.nu.nl/politie(...)ngewenst-gedrag.html

https://d66.nl/nieuws/rea(...)-over-sidney-smeets/

twitter


twitter


twitter


twitter


https://twitter.com/search?q=sidney%20smeets&src=typed_query

Dat was een korte carriere als kamerlid.

https://www.parool.nl/ned(...)d-sidney-smeets.html

Ook NOS Journalist Martijn van der Zande wordt genoemd:

twitter
pi_199025019
twitter
  vrijdag 16 april 2021 @ 11:40:45 #3
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_199025111
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:35 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Begrijpelijk.

Ben altijd wel benieuwd hoe zo iemand dan aan een nieuwe baan moet komen.
Ik zou hem niet aannemen, en ik kan me voorstellen dat de meesten daar zo over denken.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_199025248
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:40 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Begrijpelijk.

Ben altijd wel benieuwd hoe zo iemand dan aan een nieuwe baan moet komen.
Ik zou hem niet aannemen, en ik kan me voorstellen dat de meesten daar zo over denken.
Misschien een baan bij Reddit of een pizzeria.
  vrijdag 16 april 2021 @ 11:48:40 #5
80382 manny
30 is best veel
pi_199025264
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:40 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Begrijpelijk.

Ben altijd wel benieuwd hoe zo iemand dan aan een nieuwe baan moet komen.
Ik zou hem niet aannemen, en ik kan me voorstellen dat de meesten daar zo over denken.
Die Spong zelf is ook niet fris. Als je een kwartier van je leven wil vergooien: zoek maar eens op zijn dubieuze avonturen en zeer bedenkelijke uitspraken.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  vrijdag 16 april 2021 @ 11:56:11 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199025378
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:40 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Begrijpelijk.

Ben altijd wel benieuwd hoe zo iemand dan aan een nieuwe baan moet komen.
Ik zou hem niet aannemen, en ik kan me voorstellen dat de meesten daar zo over denken.
Hij zou een eigen bureau kunnen oprichten om vieze mannen bij te staan in zaken tegen ze
pi_199025424
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:40 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Begrijpelijk.

Ben altijd wel benieuwd hoe zo iemand dan aan een nieuwe baan moet komen.
Ik zou hem niet aannemen, en ik kan me voorstellen dat de meesten daar zo over denken.
Als alle functies die je bekleed enige representativiteit vragen waardoor jouw misstappen ook afstralen op de organisatie waarin je die functie bekleed wordt het wel lastig inderdaad.

Maar wat je beschrijft is wel iets om voor te waken inderdaad. Zodra mensen het gevoel toch niets meer te verliezen te hebben wordt hun grensoverschrijdende gedrag vaak erger. Is niet goed te praten, maar uiteindelijk is het wel iets om mee te wegen om in de toekomst slachtoffers te voorkomen.

quote:
19s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:48 schreef manny het volgende:

[..]

Die Spong zelf is ook niet fris. Als je een kwartier van je leven wil vergooien: zoek maar eens op zijn dubieuze avonturen en zeer bedenkelijke uitspraken.
Weet nog hoe hij bij Jinek schijtlollig zat te doen over de 'Goldfinger'-zaak en het zat te bagatelliseren omdat een aantal vrouwen het lekker gevonden zouden hebben.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199025852
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:40 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Begrijpelijk.

Ben altijd wel benieuwd hoe zo iemand dan aan een nieuwe baan moet komen.
Ik zou hem niet aannemen, en ik kan me voorstellen dat de meesten daar zo over denken.
Ik ken een situatie van iemand in een hoge functie (hoogleraar) die vanwege grensoverschrijdend gedrag moest vertrekken en die daarna nog steeds wordt tegengewerkt door voormalige leidinggevenden (die gewoon hypocriet zijn want ze wisten het allang) bij het uitoefenen van nieuwe werkzaamheden. Dan worden bijvoorbeeld tijdschriften onder druk gezet om niets van hem te publiceren. Iedereen verdient een tweede kans zou je zeggen, maar kennelijk niet altijd. Misschien is van belang of je spijt betuigt of niet.
pi_199026045
Ik vind het fout wat hij gedaan heeft maar anderzijds heb ik ook moeite met het schemergebied waarin hij wel veroordeeld wordt alsof hij iets strafbaars heeft gedaan. Het is namelijk niet zozeer dat hij de grens opzoekt, het is geen juridisch trucje of zo, het mag gewoon.

Als we dat dan toch massaal onacceptabel vinden, waarom is het dan toegestaan? Het behoort tot het terrein van de seksuele vrijheid en wat prive is, of niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199026114
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 12:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind het fout wat hij gedaan heeft maar anderzijds heb ik ook moeite met het schemergebied waarin hij wel veroordeeld wordt alsof hij iets strafbaars heeft gedaan. Het is namelijk niet zozeer dat hij de grens opzoekt, het is geen juridisch trucje of zo, het mag gewoon.

Eens.
pi_199026155
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 12:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind het fout wat hij gedaan heeft maar anderzijds heb ik ook moeite met het schemergebied waarin hij wel veroordeeld wordt alsof hij iets strafbaars heeft gedaan. Het is namelijk niet zozeer dat hij de grens opzoekt, het is geen juridisch trucje of zo, het mag gewoon.

Als we dat dan toch massaal onacceptabel vinden, waarom is het dan toegestaan? Het behoort tot het terrein van de seksuele vrijheid en wat prive is, of niet.
Er zijn heel veel gedragingen die niet strafbaar zijn maar toch niet te combineren zijn met een publieke functie. Dit is er 1 van.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_199026176
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 12:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Er zijn heel veel gedragingen die niet strafbaar zijn maar toch niet te combineren zijn met een publieke functie. Dit is er 1 van.
Klopt alleen zal het voorlopig moeilijk zijn om werk te vinden. Alleen om een paar berichten en jongens die een naar gevoel achteraf hadden.
pi_199026183
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 09:41 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

2 weken is niet meteen.
Ik vind het best snel gegaan. De melding kwam binnen bij het partijbureau 1 dag vóór het Paasweekend. We weten niet hoe laat. Ik vermoed dat het partijbureau na Pasen meer informatie heeft opgevraagd bij de melder. Vervolgens is men met alle informatie naar Team Verantwoord Gedrag gegaan om advies te vragen. Rond die tijd zal men ook een overleg met Smeets hebben ingepland. Voordat je van zo'n team advies ontvangt en je een gesprek kan hebben ben je op z'n vroegst 3 werkdagen verder. Na het gesprek weer terugkoppeling met het Team Verantwoord Gedrag en waarschijnlijk een nieuw verzoek om advies. Rond dinsdag kwam er meer informatie bovendrijven en ging alles in stroomversnelling. Dat was 5 weekdagen na Pasen. Ze hebben gedaan wat ze konden doen in die tijd.
pi_199026215
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 12:50 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Klopt alleen zal het voorlopig moeilijk zijn om werk te vinden. Alleen op een paar berichten en jongens die een naar gevoel achteraf hadden.
Dat snap ik. Als werkgever wil je namelijk dat je stagaires en personeel dat net van school komt ook gewoon veilig is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_199026280
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 12:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat snap ik. Als werkgever wil je namelijk dat je stagaires en personeel dat net van school komt ook gewoon veilig is.
Niet alle werkgevers. BNN stuurde namelijk gewoon een stagiaire naar een persoon waarvan ze wisten dat het een roofdier was (de in opspraak geraakte NOS journalist). De stagiaire kreeg nog wel grappendewijs een waarschuwing mee.

En ook stagiaires bij de landelijke afdeling van D66 waren niet veilig voor de grijpgrage handjes van kamerlid Kees Verhoeven.
pi_199026293
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 12:50 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Klopt alleen zal het voorlopig moeilijk zijn om werk te vinden. Alleen om een paar berichten en jongens die een naar gevoel achteraf hadden.
Hij kan een eigen kantoor beginnen of een boek schrijven.
pi_199026423
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 12:56 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Hij kan een eigen kantoor beginnen of een boek schrijven.
Achter de lopende band, slager, bejaardenverzorger of hovenier, tig beroepen te bedenken.
Een publieke functie, ja die kan die wel ff vergeten, risico van het gedrag.
pi_199026446
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 12:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Er zijn heel veel gedragingen die niet strafbaar zijn maar toch niet te combineren zijn met een publieke functie. Dit is er 1 van.
Hoezo niet? Veel meer prive, en dus irrelevant voor een publieke functie, wordt het niet. Het is niet de SGP, D66 is voorstander van seksuele vrijheid voor homo's en juicht jeugdige coming outs toe als ik mij niet vergis. Dus hoezo is het niet te combineren? Om welke norm ter bescherming van welke waarde gaat het hier precies?

Ik kan me het debat over de huidige zedenwetgeving nog wel herinneren omdat het waarschijnlijk de laatste keer was dat de Tweede Kamer zich als gedegen wetgever opstelde, het was dan ook fraai om te zien dat D66 daadwerkelijk open stond voor SGP argumenten. Maar dat was allemaal vanuit het idee van verliefd wordende pubers met soms een best fors leeftijdsverschil. Het was niet gemaakt op roofdierengedrag.

Als dit allemaal zo ernstig is dat een versverkozen volksvertegenwoordiger niet in de fractie kan blijven, moet je je toch eens afvragen of de zedenwetgeving kwetsbaren wel voldoende beschermd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199026467
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Achter de lopende band, slager, bejaardenverzorger of hovenier, tig beroepen te bedenken.
Een publieke functie, ja die kan die wel ff vergeten, risico van het gedrag.
Nooit meer een beroep waarbij hij met kwetsbare mensen in aanraking komt of leiding geeft. Bejaardenverzorger lijkt me dus verre van geschikt voor zo'n smeerpijp.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2021 13:07:24 ]
  vrijdag 16 april 2021 @ 13:08:16 #20
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_199026488
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:47 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Misschien een baan bij Reddit of een pizzeria.
Veroordeelde mensen kunnen altijd nog bij de PVV of NVU terecht natuurlijk. :')

Maar even serieus, dit is wel een probleem, maar voor iemand met een achtergrond als strafrechtadvocaat is er altijd nog wel e.e.a. mogelijk, desnoods in het buitenland. Drie kilometer over de grens in Bad Bentheim weet niemand nog wie Smeets is.
  vrijdag 16 april 2021 @ 13:15:58 #21
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_199026607
quote:
Het hele wokedom is weer op canceljacht, want D66-Kamerlid Sidney Smeets blijkt niet alleen homo te zijn, maar dat ook nog te praktiseren.
En lees verder op: https://www.frontaalnaakt(...)n-sidney-smeets.html

Misschien wel interessant.
pi_199026645
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 12:56 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Niet alle werkgevers. BNN stuurde namelijk gewoon een stagiaire naar een persoon waarvan ze wisten dat het een roofdier was (de in opspraak geraakte NOS journalist). De stagiaire kreeg nog wel grappendewijs een waarschuwing mee.

En ook stagiaires bij de landelijke afdeling van D66 waren niet veilig voor de grijpgrage handjes van kamerlid Kees Verhoeven.
Opvallend genoeg speelt bijna iedere grote metoo affaire in naar links leunende, deugende of organisaties in het mediawereldje.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_199026716
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:07 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Nooit meer een beroep waarbij hij met kwetsbare mensen in aanraking komt of leiding geeft. Bejaardenverzorger lijkt me dus verre van geschikt voor zo'n smeerpijp.
Bejaarden lijken me niet echt in zijn seksuele voorkeur te zitten.
  vrijdag 16 april 2021 @ 14:26:08 #24
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199027519
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 12:50 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Klopt alleen zal het voorlopig moeilijk zijn om werk te vinden. Alleen om een paar berichten en jongens die een naar gevoel achteraf hadden. omdat deze man stelselmatig op zoek was naar pubers en deze vanuit zijn positie benaderde met seksuele bedoelingen.
Even voor je gefikst, opdat we oorzaak en gevolg even niet door elkaar halen en zeker niet gevoelens van jongens die het overkomen is gaan bagatelliseren terwijl er alle reden is om een patroon vol foute bedoelingen te vermoeden.
  vrijdag 16 april 2021 @ 14:31:47 #25
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_199027573
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:47 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Misschien een baan bij Reddit of een pizzeria.
Moest lachen. Eigenlijk ook een beetje huilen om reddit de afgelopen weken.
Hoeveel zaken waren er wel niet van ranzige mods? Heb er minstens 5 gezien die zo de bak in moeten draaien.

quote:
19s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:48 schreef manny het volgende:

[..]

Die Spong zelf is ook niet fris. Als je een kwartier van je leven wil vergooien: zoek maar eens op zijn dubieuze avonturen en zeer bedenkelijke uitspraken.
Dank je voor de waarschuwing. Ik ga niet kijken, if you don't mind.

Maar het niet erg vinden is 1. Als zoiets op de achtergrond bekend is, hoeft het geen punt te zijn.
Als Spong het nu voor hem opneemt en hem openlijk in genade aanneemt, zou zijn zaak er waarschijnlijk onder lijden. Er zijn meer mensen die hier niks mee te maken willen hebben, dan mensen die dit goed vinden.

Zoals Boris zou zeggen: Sorry Babushka, it's only business.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hij zou een eigen bureau kunnen oprichten om vieze mannen bij te staan in zaken tegen ze
Ik kende deze man tot vorige maand eigenlijk niet, maar ik vermoed dat hij best welvarend is. Dat scheelt natuurlijk. Het geeft je inderdaad de mogelijkheid om wat eenvoudiger voor jezelf te gaan beginnen, of de boel even uit te zingen totdat men het vergeten is en zich weer focused op een nieuw schandaal.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:58 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Als alle functies die je bekleed enige representativiteit vragen waardoor jouw misstappen ook afstralen op de organisatie waarin je die functie bekleed wordt het wel lastig inderdaad.

Maar wat je beschrijft is wel iets om voor te waken inderdaad. Zodra mensen het gevoel toch niets meer te verliezen te hebben wordt hun grensoverschrijdende gedrag vaak erger. Is niet goed te praten, maar uiteindelijk is het wel iets om mee te wegen om in de toekomst slachtoffers te voorkomen.

Had toevallig sollicitatietraining met mijn leerlingen deze week. Daar werd er ook op gehamerd dat alle dingen die we op social media doen, goed terug te vinden zijn. Dat je goed op moet passen als je je eigen naam gebruikt, let op wat je opschrijft etc.
Is voor Smeet natuurlijk behoorlijk lastig als alles zo zwart op wit staat. Nieuwe tijden, nieuwe mogelijkheden, nieuwe worstelingen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 12:27 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik ken een situatie van iemand in een hoge functie (hoogleraar) die vanwege grensoverschrijdend gedrag moest vertrekken en die daarna nog steeds wordt tegengewerkt door voormalige leidinggevenden (die gewoon hypocriet zijn want ze wisten het allang) bij het uitoefenen van nieuwe werkzaamheden. Dan worden bijvoorbeeld tijdschriften onder druk gezet om niets van hem te publiceren. Iedereen verdient een tweede kans zou je zeggen, maar kennelijk niet altijd. Misschien is van belang of je spijt betuigt of niet.
De universiteiten zijn een pot met wormen an sich. Breek me de bek niet open.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 12:56 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Hij kan een eigen kantoor beginnen of een boek schrijven.
OJ style.

Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 16 april 2021 @ 14:40:34 #26
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_199027643
Nou nog dat enorm foute PVV-kamerlid die zijn eigen vrouw prostitueerde aan zijn beveiligers (zelfs in de Tweede Kamer) nog uit het parlement schoppen!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_199027966
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Opvallend genoeg speelt bijna iedere grote metoo affaire in naar links leunende, deugende of organisaties in het mediawereldje.
Dat is ook geen onbekend fenomeen in de streng christelijke wereld. Daar waar mensen de hoogste morele zuiverheid prediken wordt de kat in het donker geknepen. Daar komt dan nog bij dat het een ruimte creeert voor van die gladjakkers die de feminist gaan uithangen om meisjes het bed in te krijgen.

Maar het patroon lijkt vaak ook wat breder, opvallend veel mensen die pleiten voor lief zijn voor elkaar in maatschappelijk zin die dan in rechtstreeks contact met mensen zich als een enorme klootzak menen te kunnen gedragen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199028297
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:26 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Even voor je gefikst, opdat we oorzaak en gevolg even niet door elkaar halen en zeker niet gevoelens van jongens die het overkomen is gaan bagatelliseren terwijl er alle reden is om een patroon vol foute bedoelingen te vermoeden.
Hij wilde seks. Ze waren niet allemaal 16 jaar, Sommige hebben hem ontmoet via Grindr en een ander app voor contacten. ook als je 16 bent weet je dat Grindr niet voor huiswerkbegeleiding is. Sommigen speelde met vuur en hebben zeer lichte brandwonden opgelopen. Had Smeets beter moeten weten. Ja ! Alleen helemaal onschuldig vind ik de jong volwassenen/eind tieners niet.
  vrijdag 16 april 2021 @ 15:26:51 #29
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199028386
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:22 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Hij wilde seks. Ze waren niet allemaal 16 jaar, Sommige hebben hem ontmoet via Grindr en een ander app voor contacten. ook als je 16 bent weet je dat Grindr niet voor huiswerkbegeleiding is. Sommigen speelde met vuur en hebben zeer lichte brandwonden opgelopen. Had Smeets beter moeten weten. Ja ! Alleen helemaal onschuldig vind ik de jong volwassenen/eind tieners niet.
Het gaat ook niet om schuldig of niet schuldig (Waaraan? Seks?), maar om een patroon van onzuivere bedoelingen waardoor het erg lullig overkomt als je hun gevoelens afdoet als "een paar berichten en nare gevoelens". Hun gevoelens klopten namelijk want het was onzuivere koffie.
pi_199028763
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:22 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Had Smeets beter moeten weten. Ja ! Alleen helemaal onschuldig vind ik de jong volwassenen/eind tieners niet.
Ik ook niet. Probeer me in te leven in een 16-jarig knulletje dat gay is. Zo'n ventje krijgt een bericht van een voor hem oude kerel met grijze baard, neigend naar obesitas. De kerel is nogal direct en nodigt je uit om te komen gamen. Weinig 16-jarige meiden die graag met oude kerels afspreken denk ik, als het niet betaald is. Waarom doen dat soort ventjes het dan wel? Omdat ze wel worden betaald?
pi_199028764
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:26 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Het gaat ook niet om schuldig of niet schuldig (Waaraan? Seks?), maar om een patroon van onzuivere bedoelingen waardoor het erg lullig overkomt als je hun gevoelens afdoet als "een paar berichten en nare gevoelens". Hun gevoelens klopten namelijk want het was onzuivere koffie.
Hij wilde seks en dat was behoorlijk duidelijk. Zeker als je met hem ging afspreken via Grindr en die andere app.

Ik vind het onfris als een veertiger/eind dertiger met een puber/ jong volwassene seks wil en heeft.

De jonge mannen/ pubers vonden dat achteraf ook. Maak er niet meer van dan dat het is. Als Merel denkt dat Roderick van het corps haar paait omdat hij een relatie wil en zij geborgenheid wil en achteraf blijft dat Roderick alleen zijn zak wilde legen. Ja dan voelt dat naar. Leven gaat door.
pi_199028788
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:52 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik ook niet. Probeer me in te leven in een 16-jarig knulletje dat gay is. Zo'n ventje krijgt een bericht van een voor hem oude kerel met grijze baard, neigend naar obesitas. De kerel is nogal direct en nodigt je uit om te komen gamen. Weinig 16-jarige meiden die graag met oude kerels afspreken denk ik, als het niet betaald is. Waarom doen dat soort ventjes het dan wel? Omdat ze wel worden betaald?
Nieuwsgierigheid, spannend, gezien worden...
  vrijdag 16 april 2021 @ 16:26:50 #33
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199029196
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:52 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Hij wilde seks en dat was behoorlijk duidelijk. Zeker als je met hem ging afspreken via Grindr en die andere app.

Ik vind het onfris als een veertiger/eind dertiger met een puber/ jong volwassene seks wil en heeft.

De jonge mannen/ pubers vonden dat achteraf ook. Maak er niet meer van dan dat het is. Als Merel denkt dat Roderick van het corps haar paait omdat hij een relatie wil en zij geborgenheid wil en achteraf blijft dat Roderick alleen zijn zak wilde legen. Ja dan voelt dat naar. Leven gaat door.
Maar het is meer dan één mollige oudere man die één keer met een puber seks wil, dat is het hele punt. Het is een patroon waarbij die oudere man gericht op zoek gaat naar kwetsbare, jonge jongens en ze richting seks probeert te manoeuvreren door steeds grensoverschrijdend bezig te zijn.

Wat jij doet is het als een geïsoleerde ervaring te willen zien en het dan afdoen met ja jammer van je gevoel terwijl zo'n jongen zich terecht gebruikt voelt in een ongelijkwaardige situatie. En dan kom jij aan met "ja maar dan moet je maar niet op Grindr zitten want je weet waar het voor is". Als een vent van in de veertig via Tinder steeds jonge meisjes benadert en gebruikt op deze manier dan is het ook fout.

Dat is ook het verschil tussen deze situatie en Roderick en Merel. Dat zijn leeftijdsgenoten in een gelijkwaardige situatie.
pi_199029338
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:52 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik ook niet. Probeer me in te leven in een 16-jarig knulletje dat gay is. Zo'n ventje krijgt een bericht van een voor hem oude kerel met grijze baard, neigend naar obesitas. De kerel is nogal direct en nodigt je uit om te komen gamen. Weinig 16-jarige meiden die graag met oude kerels afspreken denk ik, als het niet betaald is. Waarom doen dat soort ventjes het dan wel? Omdat ze wel worden betaald?
Waarom denk je dat Sydney Smeets onder zijn eigen naam opereerde? Omdat hij status genoot, een succesvol advocaat en Twitter grootheid.
pi_199029393
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:41 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Waarom denk je dat Sydney Smeets onder zijn eigen naam opereerde? Omdat hij status genoot, een succesvol advocaat en Twitter grootheid.
Tsja dat zal het wel zijn..status..macht..dat trekt mensen aan.
pi_199030125
Ik weet het niet hoor, heb een beetje een dubbel gevoel bij deze afhandeling.

Laat ik allereerst heel duidelijk zijn; zijn handelingen waren zeer fout, en hij zou geen kamerlid mogen zijn.

Maar ik heb er toch een dubbel gevoel bij dat men om hem heen hem nu zo laat vallen. Niet zozeer vanuit een medelijden voor hem, maar meer vanuit de gedachte 'ok, maar wat schieten we hier nu mee op?'. We zitten dan straks dus met een man zonder sociaal netwerk die efebofiele gevoelens heeft. En uit divers onderzoek blijkt dat de beste manier om te voorkomen dat iemand met zulke gevoelen er naar handelt, is om diegene een netwerk van steun te bieden. Ergens waar hij zijn moeilijkheden kwijt kan.

Als D66 hem nu als een baksteen laat vallen lost dat de boel voor hun wel op. Maar het helpt hem, en in bepaalde zin ook die slachtoffers, geen steek verder; hij wordt er niet 'beter' van. Wel gestraft, maar geen hulp om in te zien wat hij nou precies fout deed, en hoe dat in de toekomst niet meer te doen. En als slachtoffer zou ik het toch ook belangrijk vinden dat hij het niet bij anderen gaat doen.

Dat strenge 'daar is hier binnen D66 geen plek voor' is dus imo maar half waar. Want he, er was blijkbaar toch jarenlang wél plek voor. Delen ze daarmee schuld? Nee absoluut niet. Maar dat zwart-witte is wel een onderkenning van de werkelijkheid. Dat dit soort dingen gebeuren, ook in politieke partijen die stellen dat het niet gebeurt.

Dus imo moet D66 hem niet royeren. Zijn kamerlid-af lijkt me al een fikse straf. Dan moet er nu ingezet worden op verbetering. Ik zou het dan ook een stuk mooier en productiever vinden als D66 zegt; wij gaan hem verder alle hulp en steun bieden die hij nodig heeft, om dit handelen in de toekomst te voorkomen. Therapie en begeleiding. Als partij erkennen dat efebofilie niet weggaat wanneer je die persoon er uit werkt, maar juist een actieve hands-on aanpak vereist. Als D66 het moeilijke doen, ipv laten vallen om politiek geen flater te slaan. Progressief zijn over het bestaan van efebofilie als seksuele voorkeur, en dat de aanpak niet alleen straf moet zijn, maar juist ook hulp. En dat dan faciliteren. Dan kan D66 er ook nog wat van leren.

[ Bericht 5% gewijzigd door probeer op 16-04-2021 17:51:20 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_199030181
Sinds wanneer is D66 een hulpverleningsorganisatie of vangnet?
dag
pi_199030224
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 17:49 schreef Peter het volgende:
Sinds wanneer is D66 een hulpverleningsorganisatie of vangnet?
Niet.

D66 is een vereniging van mensen die bepaalde idealen hebben, en die graag uit willen dragen. Mede door als voorbeeld te functioneren.

En ik vind 'als het even moeilijk gaat, wippen we de moeilijkheid er gewoon uit' daar niet echt bij passen. Dat heeft niets te maken met verbetering willen of progressief zijn*, dat is simpelweg 'schoon schip maken'.

* ik noem 'progressief zijn', daar ik denk dat de progressieve houding tov efebofilie iets is als 'tsja, sommige mensen voelen zich helaas aangetrokken tot jonge mensen die nog niet volgroeid zijn in het kunnen overzien van de consequenties van hun handelen. Voor die mensen is hulp en sociale controle nodig om te voorkomen dat ze (nogmaals) naar die aantrekking handelen.'. Iig geen uitsluiting.

D66 kan imo prima de facilitator zijn in 'ok, wat nu?'. Zowel voor hem, als voor de slachtoffers.

[ Bericht 13% gewijzigd door probeer op 16-04-2021 18:01:35 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_199030461
Daar zijn andere organisaties veel geschikter voor.
dag
pi_199030564
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 18:15 schreef Peter het volgende:
Daar zijn andere organisaties veel geschikter voor.
Waarschijnlijk ja. Maar D66's uitsluiting helpt daar geen ene steek bij. Daarbij, elke therapeut zal stellen dat efebofilie niet opgelost wordt met louter therapie, terwijl diegene verder van alle kanten buitengesloten wordt. Dé aanpak van efebofilie (en pedofilie) is juist inzetten op ondersteuning vanuit iemands netwerk. Er snel bij kunnen zijn, vroeg signalen oppikken, wanneer zo iemand neigt / er over denkt om de fout in te gaan.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 16 april 2021 @ 18:26:28 #41
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199030591
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 17:45 schreef probeer het volgende:
Ik weet het niet hoor, heb een beetje een dubbel gevoel bij deze afhandeling.

Laat ik allereerst heel duidelijk zijn; zijn handelingen waren zeer fout, en hij zou geen kamerlid mogen zijn.

Maar ik heb er toch een dubbel gevoel bij dat men om hem heen hem nu zo laat vallen. Niet zozeer vanuit een medelijden voor hem, maar meer vanuit de gedachte 'ok, maar wat schieten we hier nu mee op?'. We zitten dan straks dus met een man zonder sociaal netwerk die efebofiele gevoelens heeft. En uit divers onderzoek blijkt dat de beste manier om te voorkomen dat iemand met zulke gevoelen er naar handelt, is om diegene een netwerk van steun te bieden. Ergens waar hij zijn moeilijkheden kwijt kan.

Als D66 hem nu als een baksteen laat vallen lost dat de boel voor hun wel op. Maar het helpt hem, en in bepaalde zin ook die slachtoffers, geen steek verder; hij wordt er niet 'beter' van. Wel gestraft, maar geen hulp om in te zien wat hij nou precies fout deed, en hoe dat in de toekomst niet meer te doen. En als slachtoffer zou ik het toch ook belangrijk vinden dat hij het niet bij anderen gaat doen.

Dat strenge 'daar is hier binnen D66 geen plek voor' is dus imo maar half waar. Want he, er was blijkbaar toch jarenlang wél plek voor. Delen ze daarmee schuld? Nee absoluut niet. Maar dat zwart-witte is wel een onderkenning van de werkelijkheid. Dat dit soort dingen gebeuren, ook in politieke partijen die stellen dat het niet gebeurt.

Dus imo moet D66 hem niet royeren. Zijn kamerlid-af lijkt me al een fikse straf. Dan moet er nu ingezet worden op verbetering. Ik zou het dan ook een stuk mooier en productiever vinden als D66 zegt; wij gaan hem verder alle hulp en steun bieden die hij nodig heeft, om dit handelen in de toekomst te voorkomen. Therapie en begeleiding. Als partij erkennen dat efebofilie niet weggaat wanneer je die persoon er uit werkt, maar juist een actieve hands-on aanpak vereist. Als D66 het moeilijke doen, ipv laten vallen om politiek geen flater te slaan. Progressief zijn over het bestaan van efebofilie als seksuele voorkeur, en dat de aanpak niet alleen straf moet zijn, maar juist ook hulp. En dat dan faciliteren. Dan kan D66 er ook nog wat van leren.

Alsof anderen verantwoordelijk moeten zijn voor zijn welzijn of anders. Er zijn zat mensen met pedofiele of efebofiele gevoelens die er niet naar handelen. Hij doet dit wel. Dan is dit de consequentie.
pi_199030671
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 18:26 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Alsof anderen verantwoordelijk moeten zijn voor zijn welzijn of anders. Er zijn zat mensen met pedofiele of efebofiele gevoelens die er niet naar handelen. Hij doet dit wel. Dan is dit de consequentie.
Nee, ze zijn niet verantwoordelijk voor zijn welzijn. Ze zijn verantwoordelijk voor hun eigen organisatie, waar blijkbaar jarenlang een efeboseksueel zijn ding kon doen. Hoe rijmen ze dat met 'dit kan absoluut niet binnen D66'? Daarmee doet die partij elke mogelijkheid tot zelfreflectie en verbetering compleet teniet. "Nee, dat kan bij ons niet voorkomen. En als het wel voorkomt, dan pleuren we hem er uit, zodat we daarna weer kunnen zeggen dat het bij ons niet voor kan komen." Riiiiiiiiight.

Verder oprecht natuurlijk hartstikke fijn dat er zat mensen met efebofiele gevoelens zijn die geen hulp nodig hebben om er niet naar te handelen. Echt, hartstikke knap van ze. Doorzettingsvermogen, wilskracht, principes boven verlangens kunnen stellen. Bravo voor die mensen. Ik zou in hun schoenen niet weten wat ik met mezelf en mijn seksualiteit aan moet.

Verandert er echter niets aan dat deze man blijkbaar wél hulp nodig heeft. Daar kan je je als nauw gelieerde organisatie vervolgens van wegdraaien en je handen wassen, of als direct betrokkene zelf ook een stukje maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen.

Efebofilie/seksualiteit gaat namelijk niet weg door maar met z'n allen te zeggen dat het 'hier absoluut niet kan'. D66 zegt progressief te zijn? Nou, ga dan eens progressief met het bestaan van efeboseksuelen om. Ipv jezelf er van weg te draaien.

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 16-04-2021 18:39:52 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_199030782
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 18:33 schreef probeer het volgende:

[..]

Nee, ze zijn niet verantwoordelijk voor zijn welzijn. Ze zijn verantwoordelijk voor hun eigen organisatie, waar blijkbaar jarenlang een efeboseksueel zijn ding kon doen. Hoe rijmen ze dat met 'dit kan absoluut niet binnen D66'?
Volgens mij heeft hij voor zijn Kamerlidmaatschap voor D66 geen politieke of bestuurlijke functie uitgeoefend binnen D66 (kan me vergissen, laat het me dan gerust weten). Ik zou hem gewoon royeren als lid, hij heeft de partij behoorlijk schade aangedaan. D66 heeft verder geen enkele verantwoordelijkheid voor wat betreft het welzijn van Smeets wat mij betreft.
  vrijdag 16 april 2021 @ 18:47:57 #44
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199030853
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Opvallend genoeg speelt bijna iedere grote metoo affaire in naar links leunende, deugende of organisaties in het mediawereldje.
Neuh, de mediawereld in het algemeen en hollywood in het bijzonder hellen nu eenmaal naar links over maar ook rechtse media-kopstukken als Bill O'reilly, Tucker Carlson en Jimmy Savile zijn wat dat betreft niet schoon en 'rechtse' instituties als de Katholieke kerk, het leger en de politie hebben ook zo hun schandaaltjes gehad.
We have always been at war with Eastasia.
pi_199030861
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 18:42 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Volgens mij heeft hij voor zijn Kamerlidmaatschap voor D66 geen politieke of bestuurlijke functie uitgeoefend binnen D66 (kan me vergissen, laat het me dan gerust weten).
Volgens mij ook niet nee. Wel betrokken bij diverse dossiers, en dus bij D66. Al weet ik even niet meer waar ik dat gelezen heb.

quote:
Ik zou hem gewoon royeren als lid, hij heeft de partij behoorlijk schade aangedaan. D66 heeft verder geen enkele verantwoordelijkheid voor wat betreft het welzijn van Smeets wat mij betreft.
Klopt. Maar om bepaalde zaken te verbeteren, zullen we soms zelf voor moeten kiezen om toch deels verantwoordelijkheid te nemen, terwijl we geen schuld of verantwoordelijkheid in het ontstaan van het probleem dragen.

[ Bericht 4% gewijzigd door probeer op 16-04-2021 20:34:29 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_199030870
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 18:42 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Volgens mij heeft hij voor zijn Kamerlidmaatschap voor D66 geen politieke of bestuurlijke functie uitgeoefend binnen D66 (kan me vergissen, laat het me dan gerust weten). Ik zou hem gewoon royeren als lid, hij heeft de partij behoorlijk schade aangedaan. D66 heeft verder geen enkele verantwoordelijkheid voor wat betreft het welzijn van Smeets wat mij betreft.
Hooguit kunnen ze hem adviseren professionele hulp te zoeken, Bram Bakker heeft vast nog ergens een gaatje. Maar ze zijn op geen enkele manier verantwoordelijk voor zijn welzijn, waar nog bij komt dat hij waarschijnlijk zelf van mening is dat er niks mis is met hem.
pi_199031788
quote:
'Terugtreden Sidney Smeets legt groter probleem in lhbti-community bloot'

Staat de zaak rond het terugtreden van het D66 Tweede Kamerlid Sidney Smeets voor een breder probleem? Het Kamerlid besloot om op te stappen, nadat meerdere jongens hem beschuldigden van seksueel grensoverschrijdend gedrag. Ook binnen de NOS speelt op dit moment een zaak rondom dit soort beschuldigingen.

Het richt de aandacht op de kwetsbaarheid, de onzichtbaarheid, maar zeker ook de onveiligheid die jongeren binnen de lhbti-gemeenschap meemaken.

Op jonge leeftijd ben je vaak nog niet uit de kast, en als dat wel het geval is wordt dat niet altijd geaccepteerd door je omgeving, zegt journalist Bo Hanna. Hij deed eerder onderzoek naar scheve machtsverhoudingen in de homogemeenschap. "Dan kan je je voorstellen dat ze vaker in het geheim gaan afspreken. En als je in het geheim afspreekt nemen de risico's toe. Het is minder makkelijk om het erover te hebben, omdat leeftijdsgenoten vaak nog in de kast zitten. Als er iets gebeurt, is het daardoor minder makkelijk hierover te praten."

Hij ziet dat er binnen de homogemeenschap gebruikgemaakt wordt van deze kwetsbaarheid. "Ik denk dat er een cultuur is genormaliseerd binnen de homogemeenschap, waarin jonge jongens die willen experimenteren worden geconfronteerd met oudere mannen die daarop inspelen."

In veel gevallen gebeurt dit online. Veel lhbti-jongeren ontmoeten elkaar via dating-apps en sociale media. Daar zijn mensen met een gelijke identiteit vaak makkelijker te vinden dan in de directe omgeving.

Niet op zoek naar seks, maar naar steun
"Homojongeren die uit de kast willen komen en op internet zitten, zijn negen van de tien keer niet op zoek naar seks, maar naar steun", zegt Hanna. "Het is kwalijk dat oudere mannen daar misbruik maken voor fysieke intimiteit."

Hij ziet dat dit niet alleen bij lhbti-jongeren het geval is. Voor alle jongeren is dit een probleem. Dat ziet ook Rutgers, het kenniscentrum voor seksualiteit. Eind vorig jaar startte de organisatie de campagne en petitie #tothier tegen seksueel geweld.

"Elke relatie en elke sekspartner moet gewenst en gelijkwaardig zijn, zowel online als offline. Toch tekenen seksueel geweld, ongewenste aanrakingen en grensoverschrijdend gedrag nog steeds vele levens", zegt Rutgers in een persbericht. Maandag wordt de inmiddels 13183 keer ondertekende petitie aan de Tweede Kamer aangeboden.

Rutgers vraagt onder andere om betere seksuele voorlichting op scholen. "Zodat er een generatie opgroeit die de wensen en grenzen respecteert."

'Het begint eigenlijk al op scholen'
Daar ziet ook Rocher Koendjbiharie kansen, de hoofdredacteur van Expreszo. Dat is een magazine voor jonge lhbti'ers. "Het begint eigenlijk al op scholen. Veel mensen hebben het meegekregen, wat er vorige maand gebeurde op die school in Gorinchem. Tieners werden uit de kast gedwongen. Vorig jaar had je ook al de anti-homoverklaring op verschillende scholen."

"Dat zijn al twee tekenen van de kwetsbare positie van lhbti'ers kunnen hebben op school", zegt hij. "Daarnaast is er ook op veel scholen een complete afwezigheid van seksuele genderdiversiteit, waardoor er ook geen ruimte is voor de seksuele ontdekkingstocht die lhbti-jongeren ondergaan. Dat zijn een paar dingen waardoor jongeren zich onzichtbaar voelen."

"Doordat jongeren zich niet gehoord voelen gaan ze zelf op ontdekkingstocht uit. Maar ze weten niet welke risico's ze lopen, en welke aasgieren er rondlopen."

'Voor daders is het nu te makkelijk'
Het gesprek openbreken is nu dus een oplossing, net als er eerder met de #metoo-campagne gebeurde, door vrouwen die onder druk gezet werden door mannen in een machtspositie.

"Het pijnlijke is dat we als homogemeenschap emancipatie willen, maar dat er dan misbruik is binnen je eigen groep", zegt Hanna. "Er zijn ook jonge homo's die niets over misbruik willen zeggen, uit angst dat de hele homogemeenschap als pedoseksueel wordt gezien. Maar ik hoop dat dit nu niet gebeurt. Dat zou het ergste zijn wat er kan gebeuren."

Hanna ziet, net als Rutgers, een oplossing in voorlichting op scholen. "Je moet ingaan op de online gevaren. Voor daders is het nu te makkelijk. De politiek moet zich bovendien afvragen: in hoeverre sluit de zedenwet aan bij de online realiteit van nu?"

"We moeten duidelijker zeggen dat het als minderjarige homo niet normaal is om te experimenteren met oudere mannen. Ik spreek me daartegen uit: als een meisje van 16 met een 40-jarige man gaat, dan gaan ook bij iedereen de alarmbellen af."
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199032276
quote:
19s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:48 schreef manny het volgende:

[..]

Die Spong zelf is ook niet fris. Als je een kwartier van je leven wil vergooien: zoek maar eens op zijn dubieuze avonturen en zeer bedenkelijke uitspraken.
Ik kan niets bijzonders vinden?
pi_199032338
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:15 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

En lees verder op: https://www.frontaalnaakt(...)n-sidney-smeets.html

Misschien wel interessant.
Niet echt. Eerder wereldvreemd.
pi_199032453
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 19:57 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Ik vind het maar een huilverhaal. Tussendoor even de genderidentiteitagenda (wat niets met homoseksualiteit te maken heeft) pushen en doen alsof dat incident op die school in Gorinchem min of meer de norm is.

En 'niet op zoek naar seks maar naar steun' :')_! _O-. Vandaar zeker al die dick-en body pics op Grindr (en zelfs via DM's op Instagram).

Zo ken ik de LGBT scene weer, oppervlakkig, énorm promiscue (wat iedereen weet, maar niemand openlijk mag benoemen) en als het uit de hand loopt wordt de seksuele voorkeur gebruikt als slachtofferrol.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2021 20:49:52 ]
  vrijdag 16 april 2021 @ 21:35:36 #51
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199033330
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 april 2021 20:49 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik vind het maar een huilverhaal. Tussendoor even de genderidentiteitagenda (wat niets met homoseksualiteit te maken heeft) pushen en doen alsof dat incident op die school in Gorinchem min of meer de norm is.

En 'niet op zoek naar seks maar naar steun' :')_! _O-. Vandaar zeker al die dick-en body pics op Grindr (en zelfs via DM's op Instagram).

Zo ken ik de LGBT scene weer, oppervlakkig, énorm promiscue (wat iedereen weet, maar niemand openlijk mag benoemen) en als het uit de hand loopt wordt de seksuele voorkeur gebruikt als slachtofferrol.
Zo ken ik de verkapte homofobie weer. Aan de oppervlakte doen alsof het seks hebben met mensen van hetzelfde geslacht niet het probleem is, maar dan toch even benoemen dat ze het heel vaak met elkaar doen en dat ze een agenda hebben en zichzelf in de slachtofferrol manoeuvreren...wanneer we het letterlijk hebben over slachtoffers.
pi_199033871
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 21:35 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Zo ken ik de verkapte homofobie weer. Aan de oppervlakte doen alsof het seks hebben met mensen van hetzelfde geslacht niet het probleem is, maar dan toch even benoemen dat ze het heel vaak met elkaar doen en dat ze een agenda hebben en zichzelf in de slachtofferrol manoeuvreren...wanneer we het letterlijk hebben over slachtoffers.
Misschien zit in beide een kern van waarheid?
pi_199033931
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 21:35 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Zo ken ik de verkapte homofobie weer. Aan de oppervlakte doen alsof het seks hebben met mensen van hetzelfde geslacht niet het probleem is, maar dan toch even benoemen dat ze het heel vaak met elkaar doen en dat ze een agenda hebben en zichzelf in de slachtofferrol manoeuvreren...wanneer we het letterlijk hebben over slachtoffers.
Ik val zelf binnen die groep, ik weet dus waar ik over spreek. Hilarisch wel, een homo van homofobie betichten omdat diens referentiekader je niet bevalt.
  Beste debater 2022 vrijdag 16 april 2021 @ 22:20:22 #54
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199034116
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 april 2021 22:07 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik val zelf binnen die groep, ik weet dus waar ik over spreek. Hilarisch wel, een homo van homofobie betichten omdat diens referentiekader je niet bevalt.
Is vooral omdat dat referentiekader nogal bekrompen is, en tegenstrijdig bovendien.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 16 april 2021 @ 22:49:56 #55
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199034528
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 april 2021 22:07 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik val zelf binnen die groep, ik weet dus waar ik over spreek. Hilarisch wel, een homo van homofobie betichten omdat diens referentiekader je niet bevalt.
Grappig, ik val ook binnen die groep en ik weet ook waarover ik spreek. Maar blijkbaar is jouw referentiekader leidend voor onze hele groep, excuses dat ik jouw autoriteit daarin niet herkende.
pi_199034551
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 april 2021 22:07 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik val zelf binnen die groep, ik weet dus waar ik over spreek. Hilarisch wel, een homo van homofobie betichten omdat diens referentiekader je niet bevalt.
Waar baseer je op dat Qarrad niet weet waarover ze spreekt dan?
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199034565
Of is dat het gevolg van geïnternaliseerde homofobie?
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199034572
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 april 2021 22:51 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Waar baseer je op dat Qarrad niet weet waarover ze spreekt dan?
Dat staat nergens in mijn post? Het lijkt er eerder op dat Qarrad dacht dat ik niet zou weten waar ik over spreek, immers labelt zij mijn post direct als verkapte homofobie.
pi_199034581
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 april 2021 22:53 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dat staat nergens in mijn post? Het lijkt er eerder op dat Qarrad dacht dat ik niet zou weten waar ik over spreek, immers labelt zij mijn post direct als verkapte homofobie.
Want waarom precies zou jouw post per definitie geen verkapte homofobie kunnen zijn? ;)
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  vrijdag 16 april 2021 @ 22:55:51 #60
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199034610
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 22:03 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Misschien zit in beide een kern van waarheid?
Nee dat kan niet. We hebben het vastgesteld dat er één kader is en hij gelijk heeft. Kom op zeg, we kunnen niet hebben dat er diverse meningen en subculturen mogen bestaan. De diversiteitsagenda, het woord alleen zegt het al, is een heel nauw steegje richting één grote orgie. Tussen mannen.
pi_199034619
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 22:49 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Grappig, ik val ook binnen die groep en ik weet ook waarover ik spreek. Maar blijkbaar is jouw referentiekader leidend voor onze hele groep, excuses dat ik jouw autoriteit daarin niet herkende.
Dat staat nochtans nergens. Ik heb eerder het gevoel dat jij dat lijkt te denken ;).
  vrijdag 16 april 2021 @ 23:00:23 #62
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199034689
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 april 2021 22:53 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dat staat nergens in mijn post? Het lijkt er eerder op dat Qarrad dacht dat ik niet zou weten waar ik over spreek, immers labelt zij mijn post direct als verkapte homofobie.
Ja dat komt vooral door de signaalwoorden die ik vooral plaatste in het altright-hoekje. Je weet wel, mensen die in nette, identieke bedekte termen iets roepen over minderheden en dan denken dat dat wel kan.

Het zou nog steeds kunnen, maar het is minder waarschijnlijk uiteraard. Zelfhaat is ook een werkwoord in "onze" kringen.
pi_199034761
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 23:00 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ja dat komt vooral door de signaalwoorden die ik vooral plaatste in het altright-hoekje. Je weet wel, mensen die in nette, identieke bedekte termen iets roepen over minderheden en dan denken dat dat wel kan.

Het zou nog steeds kunnen, maar het is minder waarschijnlijk uiteraard. Zelfhaat is ook een werkwoord in "onze" kringen.
Signaalwoorden, interessant. Welke zoal?
pi_199034775
Mee huilen is soms ook niet de oplossing.
  vrijdag 16 april 2021 @ 23:20:36 #65
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199034935
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 april 2021 23:04 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Signaalwoorden, interessant. Welke zoal?
"Genderidentiteitsagenda pushen" met name. Daarnaast het bagatelliseren van de toestand op reformatorisch onderwijs door een exces van een exces als een incident te benoemen. Dat zie ik vaker gebeuren om te doen alsof de rest wel meevalt terwijl er gewoon stelselmatig verklaringen worden ondertekend verplicht door ouders dat homoseksualiteit afgekeurd wordt

Maar agenda's pushen sloeg ik echt op aan.
pi_199035003
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 19:57 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Goed stuk :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_199035104
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 23:20 schreef Qarrad het volgende:

[..]

"Genderidentiteitsagenda pushen" met name. Daarnaast het bagatelliseren van de toestand op reformatorisch onderwijs door een exces van een exces als een incident te benoemen. Dat zie ik vaker gebeuren om te doen alsof de rest wel meevalt terwijl er gewoon stelselmatig verklaringen worden ondertekend verplicht door ouders dat homoseksualiteit afgekeurd wordt

Maar agenda's pushen sloeg ik echt op aan.
De genderideologie ben ik inderdaad geen fan van. Voor mij staat de LGB eigenlijk ook los van de T, maar dat is een heel ander verhaal.

En ik bagatelliseer helemaal niets. Ik stel slechts dat de situatie op die specifieke school in Gorinchem niet de norm is voor een gemiddelde school in Nederland. Hoeveel procent van de scholen heeft hier een reformatorische inslag? Ik gok minder dan 1%. Dus om dat constant aan te halen (wat ik geregeld zie in de media) creëert een vertekend beeld ;).
pi_199035353
Kan mij vinden in Wierd Duk zegt.

Het onderwerp begint ongeveer bij mijn 5.30

https://podcastluisteren.nl/pod/Het-Land-van-Wierd-Duk
  zaterdag 17 april 2021 @ 08:10:38 #70
80382 manny
30 is best veel
pi_199036933
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 12:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind het fout wat hij gedaan heeft maar anderzijds heb ik ook moeite met het schemergebied waarin hij wel veroordeeld wordt alsof hij iets strafbaars heeft gedaan. Het is namelijk niet zozeer dat hij de grens opzoekt, het is geen juridisch trucje of zo, het mag gewoon.

Dat geldt ook voor bestuurders die enorme bonusregelingen accepteren en laten uitbetalen terwijl het bedrijf zelf bijvoorbeeld overheidssteun nodig heeft of honderden mensen de laan uit moet sturen.

Is dat fout: jazeker
Is dat illegaal: nee
Zegt dat iets over de persoon: Jazeker
Beïnvloedt dat het imago van het bedrijf in kwestie: Jazeker
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zaterdag 17 april 2021 @ 09:44:53 #71
80382 manny
30 is best veel
pi_199037471
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 april 2021 00:00 schreef potjecreme het volgende:

Kan mij vinden in Wierd Duk zegt.
Ik heb niet geluisterd, maar in principe is dat een prima indicator om het even rustig aan te doen, achterover te leunen, uit te zoomen, en jezelf de vraag te stellen "denk ik nog helder?".

Nu zal de beste man af en toe ook best iets zinvols / relevants te melden hebben maar de basisregel met lieden als Roos en Duk is: Zodra je denkt dat die een goed punt hebben, ben je hoogstwaarschijnlijk zelf degene die niet meer helder denkt.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_199037473
Heeft het COC eigenlijk al gereageerd op de situatie mbt Smeets?
  zaterdag 17 april 2021 @ 09:45:55 #73
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199037479
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 april 2021 23:33 schreef Dejannn het volgende:

[..]

De genderideologie ben ik inderdaad geen fan van. Voor mij staat de LGB eigenlijk ook los van de T, maar dat is een heel ander verhaal.
Het lijkt inderdaad vaak alsof er hekjes tussen de kleuren op de regenboogvlag horen te staan.
quote:
En ik bagatelliseer helemaal niets. Ik stel slechts dat de situatie op die specifieke school in Gorinchem niet de norm is voor een gemiddelde school in Nederland. Hoeveel procent van de scholen heeft hier een reformatorische inslag? Ik gok minder dan 1%. Dus om dat constant aan te halen (wat ik geregeld zie in de media) creëert een vertekend beeld ;).
Je bagatelliseert niks, maar berekent graag dat het voorbeeld van reformatorisch onderwijs erg klein is. Misschien helpt het om te weten dat het niet ophoudt in die kringen bij het onderwijs, en dat er nog een paar zuilen zijn die ook alle ruimte krijgen om hun kinderen te indoctrineren, inclusief onderwijsmateriaal.

Excessen komen voort uit een grotere basis wat minder in het oog springt of ellende veroorzaakt, zoals islamitisch terrorisme een extreme uitwas is van islam.

Ik vond het artikel in elk geval erg goed omdat het heel helder aangaf dat er ook in de lgbt-gemeenschap(pen) onveilige structuren bestaan voor jonge mensen, die versterkt worden door de onveilige situatie buiten die kringen.
pi_199037635
quote:
19s.gif Op zaterdag 17 april 2021 09:44 schreef manny het volgende:

[..]

Ik heb niet geluisterd, maar in principe is dat een prima indicator om het even rustig aan te doen, achterover te leunen, uit te zoomen, en jezelf de vraag te stellen "denk ik nog helder?".

Nu zal de beste man af en toe ook best iets zinvols / relevants te melden hebben maar de basisregel met lieden als Roos en Duk is: Zodra je denkt dat die een goed punt hebben, ben je hoogstwaarschijnlijk zelf degene die niet meer helder denkt.
Zou toch maar luisteren. Ik was ook verbaasd. Zat klaar om mijzelf te ergeren.
  Moderator zondag 18 april 2021 @ 11:23:29 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199051573
quote:
lekker belangrijk _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199051600
quote:
83s.gif Op zondag 18 april 2021 11:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

lekker belangrijk _O-
Mocht het voor jou niet interresant zijn dan klik je er niet op.
  Moderator zondag 18 april 2021 @ 11:25:55 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199051605
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 11:25 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Mocht het voor jou niet interresant zijn dan klik je er niet op.
heb ik ook niet gedaan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199051709
quote:
83s.gif Op zondag 18 april 2021 11:25 schreef sp3c het volgende:

[..]

heb ik ook niet gedaan
Mooi.
  Moderator zondag 18 april 2021 @ 12:34:40 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199052612
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 11:34 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Mooi.
ja of niet, het doet er eigenlijk niet toe of ik wel of niet klik

het is gewoon niet zo heel erg boeiend wat meneer Derksen erover te melden heeft, de man heeft verstand van voetbal (denk ik, ik heb dat niet dus ik kan hem ook niet op onwaarheden betrappen wat dat betreft) en op tv is het leuk als ze een beetje grof doen en iedereen kut noemen maar in een serieuze discussie vind ik het echt niet interessanter dan die gast die voor de AH straatkrantjes verkoopt en die vraag ik ook niets

geld eigenlijk voor al die matige BN'ers en Semi BN'ers die zonodig ergens een mening over moeten hebben
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199052634
quote:
83s.gif Op zondag 18 april 2021 12:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja of niet, het doet er eigenlijk niet toe of ik wel of niet klik

het is gewoon niet zo heel erg boeiend wat meneer Derksen erover te melden heeft, de man heeft verstand van voetbal (denk ik, ik heb dat niet dus ik kan hem ook niet op onwaarheden betrappen wat dat betreft) en op tv is het leuk als ze een beetje grof doen en iedereen kut noemen maar in een serieuze discussie vind ik het echt niet interessanter dan die gast die voor de AH straatkrantjes verkoopt en die vraag ik ook niets

geld eigenlijk voor al die matige BN'ers en Semi BN'ers die zonodig ergens een mening over moeten hebben
Prima toch, dat jij dat vindt.
  Moderator zondag 18 april 2021 @ 12:36:53 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199052642
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:36 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Prima toch, dat jij dat vindt.
ik geloof dat jij het concept 'discussieforum' niet helemaal doorhebt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199052675
quote:
83s.gif Op zondag 18 april 2021 12:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik geloof dat jij het concept 'discussieforum' niet helemaal doorhebt
Waar moeten we over discussiëren dan?
Jij vind het door mij geplaatste fragment van VI volstrekt niet interresant. Ik wel, anders had ik het niet geplaatst.
Daarmee is het wat mij betreft klaar hoor. Ik heb geen enkele behoefte om wie dan ook te overtuigen dat het filmpje interresant is voor hem/haar. Dat kiest iedereen maar voor zichzelf, jij hebt de keuze gemaakt van niet kijken. Dikke prima.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2021 12:39:51 ]
  Moderator zondag 18 april 2021 @ 12:40:02 #84
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199052683
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:39 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Waar moeten we over discussiëren dan?
Jij vind het door mij geplaatste fragment van VI volstrekt niet interresant. Ik wel, anders had ik het niet geplaatst.
Daarmee is het wat mij betreft klaar hoor. Ik heb geen enkele behoefte om wie dan ook dat het filmpje interresant is voor hem/haar. Dat kiest iedereen maar voor zichzelf, jij hebt de keuze gemaakt van niet kijken. Dikke prima.
jij vind het wel interessant want blablatekst enzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 18 april 2021 @ 12:40:14 #85
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199052685
weet je

argumenten en dingen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199052691
quote:
83s.gif Op zondag 18 april 2021 12:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

jij vind het wel interessant want blablatekst enzo
Omdat het mijn mening zo'n beetje vertolkt. En Derksen natuurlijk een eindbaas is.
  Beste/leukste mod 2022 zondag 18 april 2021 @ 12:41:02 #87
319979 Fok-it
All is well
pi_199052699
:')
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator zondag 18 april 2021 @ 12:41:38 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199052707
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:40 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Omdat het mijn mening zo'n beetje vertolkt. En Derksen natuurlijk een eindbaas is.
waarom dan?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199052753
quote:
83s.gif Op zondag 18 april 2021 12:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

waarom dan?
Derksen is een eindbaas omdat hij zijn mening onomwonden geeft op nationale televisie terwijl het grootste deel van het volk op tv vooral zijn/haar best doet om te deugen. Veel Nederlanders voelen zich gehoord door Derksen.

Verder heb ik wel wat meer te doen dan een non 'discussie' te voeren.
  Moderator zondag 18 april 2021 @ 12:48:50 #90
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199052784
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:45 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Derksen is een eindbaas omdat hij zijn mening onomwonden geeft op nationale televisie terwijl het grootste deel van het volk op tv vooral zijn/haar best doet om te deugen. Veel Nederlanders voelen zich gehoord door Derksen.
geeft de rest niet gewoon een mening waar jij het niet mee eens bent?

das niet per se gelijk je best doen om te deugen natuurlijk

quote:
Verder heb ik wel wat meer te doen dan een non 'discussie' te voeren.
dan reageer je niet :)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199053134
https://www.geenstijl.nl/(...)rgadering-van-13u15/

Martijn van der Zande de hele dag trending topic nu. Lekker bezig Nos.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator zondag 18 april 2021 @ 14:13:07 #92
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199053829
quote:
83s.gif Op zondag 18 april 2021 12:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

geeft de rest niet gewoon een mening waar jij het niet mee eens bent?

das niet per se gelijk je best doen om te deugen natuurlijk
[..]

dan reageer je niet :)
komt ook wel een beetje bij dat je de mening van Derksen net zo goed van te voren in kunt vullen, dus in welke mate het zijn mening is of de mening van zijn personage weet ik niet hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199053906
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 13:21 schreef RipCity het volgende:
https://www.geenstijl.nl/(...)rgadering-van-13u15/

Martijn van der Zande de hele dag trending topic nu. Lekker bezig Nos.
Die heeft een eigen topic: NWS / NOS-verslaggever Martijn van der Zande
pi_199053932
quote:
83s.gif Op zondag 18 april 2021 12:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja of niet, het doet er eigenlijk niet toe of ik wel of niet klik

het is gewoon niet zo heel erg boeiend wat meneer Derksen erover te melden heeft, de man heeft verstand van voetbal (denk ik, ik heb dat niet dus ik kan hem ook niet op onwaarheden betrappen wat dat betreft) en op tv is het leuk als ze een beetje grof doen en iedereen kut noemen maar in een serieuze discussie vind ik het echt niet interessanter dan die gast die voor de AH straatkrantjes verkoopt en die vraag ik ook niets

geld eigenlijk voor al die matige BN'ers en Semi BN'ers die zonodig ergens een mening over moeten hebben
Vind jij.
Okee?
Okee.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_199053982
En bij deze aan @DarkwingDuck , bedankt voor het posten van het filmpje. ^O^

Ik vind het altijd de moeite waard om te vernemen wat Derksen ervan vind.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_199054056
quote:
4s.gif Op zondag 18 april 2021 14:24 schreef SpaceOddity het volgende:
En bij deze aan @:DarkwingDuck , bedankt voor het posten van het filmpje. ^O^

Ik vind het altijd de moeite waard om te vernemen wat Derksen ervan vind.
Top, dankjewel.
  Moderator zondag 18 april 2021 @ 14:58:39 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199054467
quote:
4s.gif Op zondag 18 april 2021 14:21 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Vind jij.
Okee?
Okee.
huh?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199054567
quote:
4s.gif Op zondag 18 april 2021 14:24 schreef SpaceOddity het volgende:
En bij deze aan @:DarkwingDuck , bedankt voor het posten van het filmpje. ^O^

Ik vind het altijd de moeite waard om te vernemen wat Derksen ervan vind.
Hier hetzelfde :).
pi_199054859
Ik had het filmpje veel eerder gepost -O-
  Moderator zondag 18 april 2021 @ 15:13:25 #100
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199054903
ik had het in de uitzending zelf gezien
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199055003
Damage control
pi_199055490
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 15:12 schreef potjecreme het volgende:
Ik had het filmpje veel eerder gepost -O-
Dan ook jij; thanx! *O*
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  maandag 19 april 2021 @ 08:23:21 #103
1234 HiZ
Istanbullu
pi_199065763
Ik heb geen oordeel over de hele affaire, maar bij sommige klachten leek het om weinig meer te gaan dan wat berichtjes met weinig smaak en het blokkeren van de benaderde persoon als de avances niet gewenst bleken.
pi_199066252
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:23 schreef HiZ het volgende:
Ik heb geen oordeel over de hele affaire, maar bij sommige klachten leek het om weinig meer te gaan dan wat berichtjes met weinig smaak en het blokkeren van de benaderde persoon als de avances niet gewenst bleken.
Klopt
pi_199066869
Ik weet niet of een van jullie ook Geeky dingen beluistert. De podcast over films en series met Smeets als 1 van de 3 hosts.
twitter
pi_199158733
Artikel niet gelezen maar in deze kop kan ik mij wel vinden.

twitter
pi_199158957
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 22:58 schreef potjecreme het volgende:
Artikel niet gelezen maar in deze kop kan ik mij wel vinden.

[ twitter ]
In dit geval heeft ome Sidney het toch vooral over zichzelf afgeroepen, hoewel ik geen fan ben van 'mob rule' en laffe meelopertjes
pi_199159010
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 23:14 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

In dit geval heeft ome Sidney het toch vooral over zichzelf afgeroepen, hoewel ik geen fan ben van 'mob rule' en laffe meelopertjes
Voordat helemaal duidelijk was wat er nou aan de hand was, was hij al veroordeeld.
pi_199159090
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 23:18 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Voordat helemaal duidelijk was wat er nou aan de hand was, was hij al veroordeeld.
De screenshots van zijn privéberichten spraken nogal boekdelen.. viel weinig meer aan te redden denk ik.
pi_199159245
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 23:18 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Voordat helemaal duidelijk was wat er nou aan de hand was, was hij al veroordeeld.
Het punt met meneer Smeets is dat hij jaren lang vooraan stond om iedereen die niet in zijn nauwsluitende morele kader paste te veroordelen vanaf zijn voetstuk van eigendunk. Op deze manier heeft hij veel vijanden gemaakt die hem deze afgang van harte gunnen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 26 april 2021 @ 08:33:06 #111
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_199160978
Als je enige verdedigingslinie is "ik heb gehandeld binnen de grenzen van de wet" dan weet je zelf ook dat hetgeen wat je doet niet deugt.
pi_199161197
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 22:58 schreef potjecreme het volgende:
Artikel niet gelezen maar in deze kop kan ik mij wel vinden.

[ twitter ]
In het artikel zelf wordt wel een goed punt gemaakt
quote:
Wat het in de alledaagse praktijk betekent wanneer mensen hun moraal boven de wet plaatsen, daar zijn we regelmatig getuige van: homoseksuele jongeren die zich onveilig weten op reformatorische scholen, politieagenten die etnisch profileren, de overheid die burgers als vijanden behandelt en online hordes die in eigenrichting een hobby hebben en met overgave mensen aan de schandpaal nagelen en brodeloos maken.
Maar in het geval van Smeets is vrij duidelijk dat hij juist deed wat de wet- en regelgeving omtrent leeftijd en seksualiteit juist beoogt tegen te gaan: gebruik maken van de kwetsbaarheid van jonge mensen op het gebied van seksualiteit. En dat is nooit volledig te ondervangen met een wettelijke leeftijdsgrens.

quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 23:18 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Voordat helemaal duidelijk was wat er nou aan de hand was, was hij al veroordeeld.
Dat ben ik wel met je eens. Maar tegenwoordig lijkt de enige optie of de vermeende slachtoffers wantrouwen of de vermeende dader veroordelen. Terwijl beiden niet ok is voordat er duidelijkheid is.

Of iemand vijanden heeft of niet moet ook irrelevant zijn in een functionerende rechtsstaat.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199161467
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:07 schreef Coppi het volgende:
Ik weet niet of een van jullie ook Geeky dingen beluistert. De podcast over films en series met Smeets als 1 van de 3 hosts.
[ twitter ]
Hoe naïef van die twee. De meeste mensen kennen zichzelf nauwelijks, laat staan een ander.
pi_199260136
Eerste klantje van het nieuwe kantoor Smeets Law: Marthijn Uittenbogaard van Stichting Martijn.

D66 mag wel weer even van de preekstoel afgetrapt worden met zulks een belabberde achtergrondcontrole van deze kandidaat. Tenzij het allemaal een plan was om te peilen hoe 'klaar' de maatschappij is voor een volgende stap in de morele en sexuele ontsporing van Nederland.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_199261661
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 12:53 schreef Oostwoud het volgende:
Eerste klantje van het nieuwe kantoor Smeets Law: Marthijn Uittenbogaard van Stichting Martijn.

D66 mag wel weer even van de preekstoel afgetrapt worden met zulks een belabberde achtergrondcontrole van deze kandidaat. Tenzij het allemaal een plan was om te peilen hoe 'klaar' de maatschappij is voor een volgende stap in de morele en sexuele ontsporing van Nederland.
Erg handig voor de publieke opinie.
  woensdag 5 mei 2021 @ 11:24:59 #116
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_199286590
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 12:53 schreef Oostwoud het volgende:
Eerste klantje van het nieuwe kantoor Smeets Law: Marthijn Uittenbogaard van Stichting Martijn.

D66 mag wel weer even van de preekstoel afgetrapt worden met zulks een belabberde achtergrondcontrole van deze kandidaat. Tenzij het allemaal een plan was om te peilen hoe 'klaar' de maatschappij is voor een volgende stap in de morele en sexuele ontsporing van Nederland.
Eens dat de screening beter had gemoeten, dit was PVV-kwaliteit. Ieder mens heeft het recht op rechtsbijstand, maar Smeets heeft wel erg de schijn tegen in dit soort zaken. Privé en werk lijken naadloos in elkaar over te gaan.
  woensdag 5 mei 2021 @ 12:24:30 #117
1234 HiZ
Istanbullu
pi_199287389
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 12:53 schreef Oostwoud het volgende:
Eerste klantje van het nieuwe kantoor Smeets Law: Marthijn Uittenbogaard van Stichting Martijn.

D66 mag wel weer even van de preekstoel afgetrapt worden met zulks een belabberde achtergrondcontrole van deze kandidaat. Tenzij het allemaal een plan was om te peilen hoe 'klaar' de maatschappij is voor een volgende stap in de morele en sexuele ontsporing van Nederland.
Beetje erg gemakkelijk wel hé? Hij is uit zijn oude kantoor gezet en heeft een klant meegenomen.
pi_199287864
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:24 schreef HiZ het volgende:

[..]

Beetje erg gemakkelijk wel hé? Hij is uit zijn oude kantoor gezet en heeft een klant meegenomen.
Gezien de reden dat hij daar uit is gezet zou hij uit marketing overwegingen misschien beter niet als eerste klant een notoire pedofiel aan moeten nemen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_199287914
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Gezien de reden dat hij daar uit is gezet zou hij uit marketing overwegingen misschien beter niet als eerste klant een notoire pedofiel aan moeten nemen.
Ik denk dat hij gewoon gelijkgestemden zoekt als klant. Hij boord daarmee een nieuwe markt aan. De pedoadvocaat voor al uw pedogerelateerde strafzaken. Geen enkele andere advocaat zal zo de markt aanboren.
pi_199288476
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Gezien de reden dat hij daar uit is gezet zou hij uit marketing overwegingen misschien beter niet als eerste klant een notoire pedofiel aan moeten nemen.
Misschien heeft die pedofiel wel hele diepe zakken
  woensdag 5 mei 2021 @ 16:37:06 #121
1234 HiZ
Istanbullu
pi_199290504
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Gezien de reden dat hij daar uit is gezet zou hij uit marketing overwegingen misschien beter niet als eerste klant een notoire pedofiel aan moeten nemen.
Ja. Dat zou kunnen. Maar ook dat verandert niks aan de feiten. En verder hebben klanten van een strafrecht advocaat sowieso een imagoprobleem.
pi_199316844
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 16:37 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja. Dat zou kunnen. Maar ook dat verandert niks aan de feiten. En verder hebben klanten van een strafrecht advocaat sowieso een imagoprobleem.
Ik zie zelf nog wel enig verschil tussen winkeldiefstal en pedo's, wat jij?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 19:33:02 #123
1234 HiZ
Istanbullu
pi_199318632
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 16:50 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Ik zie zelf nog wel enig verschil tussen winkeldiefstal en pedo's, wat jij?
Leuk geprobeerd, maar dat truukje verandert ook niks aan het rechtssysteem waarin zelf mensen die ergere dingen doen het recht hebben op een advocaat. De meeste klanten van een strafrechtadvocaat worden niet beschuldigd van door rood licht lopen. De advocate van Taghi is ook een soort cult held en we hebben toch echt een vermoeden dat Taghi wat ergers op zijn kerfstok heeft dan foto's van blote kinderen bekijken.

[ Bericht 13% gewijzigd door HiZ op 07-05-2021 19:38:30 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')