Met de dosis die je al hebt ontvangen kan je doen wat je wil. Je onafhankelijke orgaan heeft inmiddels al het advies uitgebracht dat het veilig is.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:12 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Altijd als de fabrikant het zelf aangeeft. Dat het volk zit te wachten is gelukkig geen argument, zou wat zijn.
Ondertussen belanden er hierdoor weer tientallen, zo niet duizenden, op de verpleeg en IC's en gaan er mensen dood. Ongerustheid, gedoe, nog meer gezeik. En voor wat? voor een paar uitzonderlijke, ZEEEEEEEEER uitzonderlijke gevallen?quote:Op woensdag 14 april 2021 17:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het onderzoek loopt. Als de conclusies zijn dat het inderdaad zo zeldzaam is, ga ik ervan uit dat de uitrol weer wordt opgestart.
Hun advies is gebaseerd op hun expertise. Leuk geprobeerd.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hun advies, inderdaad. Niet hun expertise. Want daar luister je naar en vervolgens maak je een beslissing. Zo werkt dat meestal wel he?
Wat begrijp je niet aan 'wanneer'?quote:Op woensdag 14 april 2021 17:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Bron? Waar zijn die schadeclaims?
Dat zijn wel de initiële getallen waarop nu geborduurd wordt ja.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het onderzoek loopt. Als de conclusies zijn dat het inderdaad zo zeldzaam is, ga ik ervan uit dat de uitrol weer wordt opgestart.
Oh, dus het gaat om een niet-bestaande situatie gebaseerd op onderbuikgevoelens. Next!quote:Op woensdag 14 april 2021 17:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan 'wanneer'?
En je neemt de keuze dat advies te negeren, maar wel gebruik te maken van hun expertise.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hun advies is gebaseerd op hun expertise. Leuk geprobeerd.
Inderdaad, juridische aansprakelijkheid bestaat pas wanneer de zaak voor de rechter is en daarvoor nietquote:Op woensdag 14 april 2021 17:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Oh, dus het gaat om een niet-bestaande situatie gebaseerd op onderbuikgevoelens. Next!
Nee, het gaat om dingen die voorlopig gelukkig niet kunnen gebeuren omdat je dus gestopt bentquote:Op woensdag 14 april 2021 17:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Oh, dus het gaat om een niet-bestaande situatie gebaseerd op onderbuikgevoelens. Next!
Volledig correct.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:18 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Ondertussen belanden er hierdoor weer tientallen, zo niet duizenden, op de verpleeg en IC's en gaan er mensen dood. Ongerustheid, gedoe, nog meer gezeik. En voor wat? voor een paar uitzonderlijke, ZEEEEEEEEER uitzonderlijke gevallen?waanzin!
Ze horen zich gewoon fatsoenlijk in te dekken dmv een volledige bijsluiter. Dit kan onmogelijk het enige middel zijn met potentieel ernstige bijwerkingen. Van de kleine lettertjes van menig medicijn word je ook niet al te vrolijk.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wanneer er schadeclaims komen door de families van mensen die zijn overleden door de bijwerkingen van het vaccin? Natuurlijk heeft de rechter daar iets mee te maken.
Inderdaad, je kunt er dus ook mee wachten.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met de dosis die je al hebt ontvangen kan je doen wat je wil.
Juist omdat dit niet op de bijsluiter staat, loopt dit onderzoek nu.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:20 schreef galantis het volgende:
[..]
Ze horen zich gewoon fatsoenlijk in te dekken dmv een volledige bijsluiter. Dit kan onmogelijk het enige middel zijn met potentieel ernstige bijwerkingen. Van de kleine lettertjes van menig medicijn word je ook niet al te vrolijk.
Ook ja. Maar is niet verstandig. Omdat de voordelen opwegen tegen de nadelen.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Inderdaad, je kunt er dus ook mee wachten.
quote:Op woensdag 14 april 2021 17:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En je neemt de keuze dat advies te negeren, maar wel gebruik te maken van hun expertise.
Het is hartstikke logisch.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ook ja. Maar is niet verstandig. Omdat de voordelen opwegen tegen de nadelen.
Dom besluit dus om te wachten.
quote:Op woensdag 14 april 2021 17:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En je neemt de keuze dat advies te negeren, maar wel gebruik te maken van hun expertise.
Hoe zit het met je uitleg hoe nieuws werkt?
Niet gezien de verwachte bijwerkingen van 1/1,17mln terwijl het er 80.000 zijn.quote:
Dus jij plaatst ook pas een traphekje als je kind van de trap is gedonderd? Daarvoor is het een niet-bestaande situatie gebaseerd op onderbuikgevoelens.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En omdat er een pandemie is wordt er gevaccineerd.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Juist omdat dit niet op de bijsluiter staat, loopt dit onderzoek nu.
Dat snap ik, maar ik acht het zeer onwaarschijnlijk dat ze daarna besluiten helemaal te stoppen. Ik denk dat er nu met name moeite gaat worden gestopt in het zich juridisch indekken. Dat de baten ontelbaar maal opwegen tegen de kosten mag duidelijk zijn.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Juist omdat dit niet op de bijsluiter staat, loopt dit onderzoek nu.
Je hebt niet opgelet. Dit ging over aansprakelijkheid van Hugo. Het was sowieso een domme aftakking van de discussie.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:22 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dus jij plaatst ook pas een traphekje als je kind van de trap is gedonderd? Daarvoor is het een niet-bestaande situatie gebaseerd op onderbuikgevoelens.
Omdat je tijdens je risico inventarisatie er achter komt dat het wel vaker is gebeurd dan 'eens'. Een koter valt niet 1/1,17mln keer van de trap als dat hekje er niet is.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:22 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dus jij plaatst ook pas een traphekje als je kind van de trap is gedonderd? Daarvoor is het een niet-bestaande situatie gebaseerd op onderbuikgevoelens.
Moet ik je nu ook nog gaan uitleggen hoe het werkt als een bedrijf zijn product aanprijst of als een bedrijf zijn product uit de markt haalt of denk je mwah Da_Sandman, dat kan ik zelf nog wel bedenken?quote:Op woensdag 14 april 2021 17:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]Leuk geprobeerd.
Je vindt het dus goed om dat advies van een onafhankelijke organisatie die verantwoordelijkheid draagt voor het toelaten van medicijnen te negeren. Omdat je de fabrikant geloofwaardiger vindt.
Dus kunnen we volgens jou net zo goed meteen gaan prikken met Sputnik. De fabrikant daarvan heeft daar geen bezwaren tegen dus meteen beginnen
quote:Op woensdag 14 april 2021 17:04 schreef Arizona het volgende:
[..]
Echt stom dat dat niet bij je woonplaats in de buurt mag, er is ook een fieldlab teststraat in Enschede, amper 10 minuten van mijn huis.
Dus dan zou ik naar Breda moeten (stuk omrijden), dan testen en hopen dat ik negatief ben en dan door naar de Efteling?
Wat ik heb begrepen, is het sowieso voor een beperkte groep mogelijk, namelijk mensen die ook overnachten in een van de hotels of huisjes van de Efteling of mensen met een abonnement. Vanuit Enschede zul je niet snel een abonnement hebben, en als je er al in een huisje zit, ben je al dichtbij de beoogde teststraat.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:05 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Misschien doen ze dat expres, zodat het wel openbaar is, maar alleen aantrekkelijk is voor een beperkte groep mensen.
Ik ga er vooralsnog ook niet vanuit dat er compleet met J&J wordt gestopt.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:23 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ik acht het zeer onwaarschijnlijk dat ze daarna besluiten helemaal te stoppen. Ik denk dat er nu met name moeite gaat worden gestopt in het zich juridisch indekken. Dat de baten ontelbaar maal opwegen tegen de kosten mag duidelijk zijn.
Doe je best zou ik zeggenquote:Op woensdag 14 april 2021 17:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Moet ik je nu ook nog gaan uitleggen hoe het werkt als een bedrijf zijn product aanprijst of als een bedrijf zijn product uit de markt haalt of denk je mwah Da_Sandman, dat kan ik zelf nog wel bedenken?
Wel als jij verantwoordelijk bent.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet gezien de verwachte bijwerkingen van 1/1,17mln terwijl het er 80.000 zijn.
Daarom is niets doen dus altijd beter. Lockdown gewoon verlengen dus en stoppen met vaccinerenquote:Op woensdag 14 april 2021 17:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wel als jij verantwoordelijk bent.
Ik wacht eerst zeer geduldig op het antwoord op mijn eerdere vraag.quote:
Jammer. Ik had graag gezien hoe je het negeren van een instantie als de EMA ten faveure van de fabrikant zou verdedigen.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik wacht eerst zeer geduldig op het antwoord op mijn eerdere vraag.
Hangende het onderzoek hoef je geen lockdown te verlengen hoor. En er zijn nog andere vaccins. Heb je al gezien dat er 50 miljoen Pfizerdoses eerder naar de EU komen? Vast niet, veel te positief nieuwsquote:Op woensdag 14 april 2021 17:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daarom is niets doen dus altijd beter. Lockdown gewoon verlengen dus en stoppen met vaccineren
Wat is dan de waarde van het stoppen nu?quote:Op woensdag 14 april 2021 17:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ga er vooralsnog ook niet vanuit dat er compleet met J&J wordt gestopt.
Ja vind ik ook wel jammer. Je kunt er iets aan doen though.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Jammer. Ik had graag gezien hoe je het negeren van een instantie als de EMA ten faveure van de fabrikant zou verdedigen.
Veel te gevaarlijk, daar wil je geen verantwoordelijkheid over hebben. Niet doen dus.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hangende het onderzoek hoef je geen lockdown te verlengen hoor. En er zijn nog andere vaccins. Heb je al gezien dat er 50 miljoen Pfizerdoses eerder naar de EU komen? Vast niet, veel te positief nieuws.
Je argumenten zijn op merk ik.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wel als jij verantwoordelijk bent.
Wederom leuk geprobeerd maar dat trucje trap ik niet in natuurlijk. Als je geen antwoord kunt geven is het geen schande om dat gewoon toe te geven hoor.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja vind ik ook wel jammer. Je kunt er iets aan doen though.
Wat beter is, is om tijdens een pandemie goed beleid te voeren om het aantal besmettingen laag te houden, zodat je niet in de wanhopige situatie belandt dat je een vaccin wil gaan toedienen terwijl de fabrikant het zelf afraadt.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daarom is niets doen dus altijd beter. Lockdown gewoon verlengen dus en stoppen met vaccineren
Zoals ik al zei: juridische aansprakelijkheid is een ding.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat is dan de waarde van het stoppen nu?
Die twee dingen zijn compleet onafhankelijk van elkaar. Of er maar 200 mensen in het ziekenhuis liggen met corona of 2000 staat compleet los van de risico-analyse van het vaccin.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat beter is, is om tijdens een pandemie goed beleid te voeren om het aantal besmettingen laag te houden, zodat je niet in de wanhopige situatie belandt dat je een vaccin wil gaan toedienen terwijl de fabrikant het zelf afraadt.
Het vertrouwen in de vaccins neemt ook niet bepaald toe wanneer probleemsignalen genegeerd worden, dus wat dat betreft kun je het misschien nooit goed doen wanneer de situatie zo penibel is en alles onder een vergrootglas ligt.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:29 schreef D_A het volgende:
Denk dat het grootste probleem straks wordt (en deels al is) dat de prikbereidheid hierdoor alleen maar verder afneemt. En zo blijven we zelf rondjes lopen in ons eigen probleem.
Van wie?quote:Op woensdag 14 april 2021 17:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: juridische aansprakelijkheid is een ding.
Vluchten? Ik ga helemaal nergens heen hoorquote:Op woensdag 14 april 2021 17:28 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wederom leuk geprobeerd maar dat trucje trap ik niet in natuurlijk. Als je geen antwoord kunt geven is het geen schande om dat gewoon toe te geven hoor.Dan hoef je niet te vluchten en net te doen alsof een compleet andere discussie ineens relevant is.
En dat gebeurt ook niet. Ook niet als men wel door gaat met vaccineren.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het vertrouwen in de vaccins neemt ook niet bepaald toe wanneer probleemsignalen genegeerd worden
En wie is dat?quote:Op woensdag 14 april 2021 17:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Van degene die besluit het middel toe te dienen.
Het wekt inderdaad wel vertrouwen bij de gemiddelde Nederlander als je gewoon doorprikt terwijl de fabrikant zegt dat je dat beter even niet kunt doen.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En dat gebeurt ook niet. Ook niet als men wel door gaat met vaccineren.
Je kunt het wel goed doen. Vertrouwen uitstralen door gewoon door te gaan.
Bron dat die aansprakelijk is? En dat die zogenaamde aansprakelijkheid mee weegt in de afweging?quote:
Ja, dat is zo.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het wekt inderdaad wel vertrouwen bij de gemiddelde Nederlander als je gewoon doorprikt terwijl de fabrikant zegt dat je dat beter even niet kunt doen.
Er is weinig bekend gemaakt over de contractuele afspraken die zijn gemaakt, maar wanneer de fabrikant het gebruik zelf afraadt en de overheid toch doorgaat met vaccineren, is het vrij duidelijk bij wie de aansprakelijkheid ligt, niet waar? Bij wie zou het anders kunnen liggen in dit geval?quote:
Bij de EMA!quote:Op woensdag 14 april 2021 17:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is weinig bekend gemaakt over de contractuele afspraken die zijn gemaakt, maar wanneer de fabrikant het gebruik zelf afraadt en de overheid toch doorgaat met vaccineren, is het vrij duidelijk bij wie de aansprakelijkheid ligt, niet waar? Bij wie zou het anders kunnen liggen in dit geval?
1 mei? Dat is over 2,5 weken!quote:Op woensdag 14 april 2021 16:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er moet nog een flink deel een 2e vaccinatie krijgen van de 70+ers, maar ik denk dat we 1 mei alle 60+ers een eerste prik hebben kunnen geven, het voordeel is ook dat een flink deel daaronder al AZ heeft gehad, zeker in de risicogroepen.
Dat claim jij ja. Ik weet het niet, dus doe ik er niet zomaar claims over. Bovendien zeg jij ook dat deze vraag relevant is voor de overweging om niet te prikken. Maar daar is ook geen bewijs voor.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is weinig bekend gemaakt over de contractuele afspraken die zijn gemaakt, maar wanneer de fabrikant het gebruik zelf afraadt en de overheid toch doorgaat met vaccineren, is het vrij duidelijk bij wie de aansprakelijkheid ligt, niet waar?
De EMA adviseert overheden, maar wat overheden vervolgens doen is natuurlijk aan henzelf.quote:
Kunnen die denk je niet gewoon zichzelf inschrijven net als de mensen uit '51 en eerder afgelopen tijd? Toen ging het ineens veel sneller... ipv een brief krijgen en dan moeten bellen... En hoe jonger, hoe meer mensen een DigiD hebben en digital savvy zijn...quote:Op woensdag 14 april 2021 17:02 schreef Arizona het volgende:
[..]
65-69 moet hun uitnodiging nog krijgen, wordt wel krap denk ik voor 1 mei.
Het perfecte vaccin bestaat misschien niet. Dan maar voor eeuwig in deze situatie blijven?quote:Op woensdag 14 april 2021 17:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het vertrouwen in de vaccins neemt ook niet bepaald toe wanneer probleemsignalen genegeerd worden, dus wat dat betreft kun je het misschien nooit goed doen wanneer de situatie zo penibel is en alles onder een vergrootglas ligt.
Inderdaad. Dus wachten we het onderzoek af en gebruiken we ondertussen de vaccins waarbij deze problemen niet spelen.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het perfecte vaccin bestaat misschien niet. Dan maar voor eeuwig in deze situatie blijven?
Nee. Ergens moet je concessies doen.
Goed argument, niet eerder gezien nog.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
een bijwerking is bij 1 op de 1,17mln prikken
Mijn moeder is 72, heeft anderhalve week geleden gebeld, mijn vader is 69 en die mocht gewoon meekomen. Zijn afgelopen zondag allebei met Pfizer gevaccineerd.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou een belletje naar de huisarts overwegen. Best een grote kans dat je een shot AZ kan krijgen via die route. Mijn ouders zijn ook op die manier binnenkort aan de beurt.
1.5 meter afstand houden was al voldoende geweest. Maar nee, de overheden vonden het nodig om de lagere inkomens op kosten te jagen met lockdowns door heel Europa.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hoe weet je dat bij die andere vaccins de problemen niet spelen? Ga je nog antwoord geven op mijn vorige post?quote:Op woensdag 14 april 2021 17:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad. Dus wachten we het onderzoek af en gebruiken we ondertussen de vaccins waarbij deze problemen niet spelen.
Volgens mij zitten wij met het probleem dat de producent heeft opgeroepen om het vaccin niet te gebruiken. Bij welke andere vaccins speelt dit nog meer volgens jou?quote:Op woensdag 14 april 2021 17:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hoe weet je dat bij die andere vaccins de problemen niet spelen? Ga je nog antwoord geven op mijn vorige post?
Daar gaat de discussie over inderdaad.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:43 schreef maan_man het volgende:
[..]
Volgens mij zitten wij met het probleem dat de producent heeft opgeroepen om het vaccin niet te gebruiken.
Iedereen gaat stoppen.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:23 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ik acht het zeer onwaarschijnlijk dat ze daarna besluiten helemaal te stoppen. Ik denk dat er nu met name moeite gaat worden gestopt in het zich juridisch indekken. Dat de baten ontelbaar maal opwegen tegen de kosten mag duidelijk zijn.
Als Lays morgen adviseert niet hun paprikachips te eten om wat voor reden dan ook, ga je het dan stug kopen omdat het volgens de Voedsel- en Warenautoriteit nou eenmaal is goedgekeurd voor de Nederlandse markt? Nee he?quote:Op woensdag 14 april 2021 17:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daar gaat de discussie over inderdaad.Want net als bij de andere vaccins adviseert de EMA om het vaccin in afwachting van het onderzoek wél te gebruiken. Net als bij alle andere vaccins.
Ja maar de juf zei dat het mócht!quote:Op woensdag 14 april 2021 17:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als Lays morgen adviseert niet hun paprikachips te eten om wat voor reden dan ook, ga je het dan stug kopen omdat het volgens de Voedsel- en Warenautoriteit nou eenmaal is goedgekeurd voor de Nederlandse markt? Nee he?
De vraag is: waarom is wat de fabrikant zegt ineens meer relevant dan wat de autoriteit zegt?quote:Op woensdag 14 april 2021 17:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als Lays morgen adviseert niet hun paprikachips te eten om wat voor reden dan ook, ga je het dan stug kopen omdat het volgens de Voedsel- en Warenautoriteit nou eenmaal is goedgekeurd voor de Nederlandse markt? Nee he?
Als Lays dat adviseert omdat er in de VS van de 7 miljoen chipseters, er eentje doodging, dan zal ik er geen chipszak minder om kopen.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of De Jonge het waarschijnlijk acht dat J&J op eigen initiatief zou stoppen met leveringen op basis van de gerapporteerde incidentie van bijwerkingen.quote:
Omdat het geen tweerichtingsverkeer is.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De vraag is: waarom is wat de fabrikant zegt ineens meer relevant dan wat de autoriteit zegt?
Als we dan toch overstappen op hypothetische situaties, waarom spuiten we hier nog geen Sputnik in de armen? De fabrikant zegt dat het prima kan.
Als er een bericht is dat een bepaalde producent producten terugroept, is het toch heel gebruikelijk dat ook te doen en niet stoicijns toch eten, gebruiken, in de auto blijven rijden, wat dan ook?quote:Op woensdag 14 april 2021 17:50 schreef Arizona het volgende:
[..]
Als Lays dat adviseert omdat er in de VS van de 7 miljoen chipseters, er eentje doodging, dan zal ik er geen chipszak minder om kopen.
Waarom hebben we dan überhaupt een onafhankelijke keuringsautoriteit?quote:Op woensdag 14 april 2021 17:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als er iemand een autoriteit is op het gebied van een bepaald product, lijkt me dat de producent zelf?
Tot je kind dat ook doet en er aan overlijdt. Terwijl de fabrikant nog zo gezegd had dat je het niet moest eten. Zeg je dan ach verdomme ja eigen schuld of zeg je dit had uit de schappen moeten zijn gehaald?quote:Op woensdag 14 april 2021 17:50 schreef Arizona het volgende:
[..]
Als Lays dat adviseert omdat er in de VS van de 7 miljoen chipseters, er eentje doodging, dan zal ik er geen chipszak minder om kopen.
Meestal komt de producent / fabrikant dan met een reden, een onderbouwing, waarom ze dit doen. En vaak is die best valide. Van J&J heb ik nog geen betere reden gehoord dan dat ze de bijwerkingen willen onderzoeken die bij 1 op de 1.000.000 mensen zijn opgetreden.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als er een bericht is dat een bepaalde producent producten terugroept, is het toch heel gebruikelijk dat ook te doen en niet stoicijns toch eten, gebruiken, in de auto blijven rijden, wat dan ook?
Als er iemand een autoriteit is op het gebied van een bepaald product, lijkt me dat de producent zelf?
Meer is toch niet nodig?quote:Op woensdag 14 april 2021 17:53 schreef Arizona het volgende:
[..]
Meestal komt de producent / fabrikant dan met een reden, een onderbouwing, waarom ze dit doen. En vaak is die best valide. Van J&J heb ik nog geen betere reden gehoord dan dat ze de bijwerkingen willen onderzoeken die bij 1 op de 1.000.000 mensen zijn opgetreden.
Voor de Amerikanen is het natuurlijk makkelijk lullen als ze 4 miljoen per dag prikken. Die nemen dan het zekere voor het onzekere.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Tot je kind dat ook doet en er aan overlijdt. Terwijl de fabrikant nog zo gezegd had dat je het niet moest eten. Zeg je dan ach verdomme ja eigen schuld of zeg je dit had uit de schappen moeten zijn gehaald?
Klopt.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:53 schreef Arizona het volgende:
[..]
Meestal komt de producent / fabrikant dan met een reden, een onderbouwing, waarom ze dit doen. En vaak is die best valide. Van J&J heb ik nog geen betere reden gehoord dan dat ze de bijwerkingen willen onderzoeken die bij 1 op de 1.000.000 mensen zijn opgetreden.
Wc rol kunnen ze krijgen.quote:Horeca Breda eist rol in groot Koningsdagfeest
Onder horecaondernemers in Breda is grote onrust ontstaan na de aankondiging van een officieel testevenement voor een 'Koningsdagfeest' van Radio 538. Ze zijn boos dat 10.000 bezoekers voor het Fieldlab-evenement in hun stad bij elkaar mogen komen, terwijl eet- en drinkgelegenheden al maanden geen gasten mogen ontvangen wegens het coronavirus.
Bestuurder Johan de Vos van de lokale afdeling van Koninklijke Horeca Nederland eist daarom een gesprek met de radiozender over hoe lokale ondernemers kunnen meeprofiteren van het mega-evenement.
De Vos zegt dat horecaondernemers in de Brabantse stad 'door het dak sprongen' van verontwaardiging over het Koningsdagfeest. Hij wil nu zo snel mogelijk om tafel met Radio 538 om te overleggen over een samenwerking met lokale horecaondernemers bij het testevenement.
"Dat zou kunnen door de lokale horeca drank te laten schenken, of iets terug te doen voor de stad. Maar het is eigenlijk aan hen. Als ik als grote commerciële partij een evenement organiseer waar lokale ondernemers 113 (telefoonnummer voor zelfmoordpreventie, red.) bellen omdat ze het niet meer zien zitten, dan zou ik eerst zelf contact opnemen om te kijken of ik iets kan doen", zegt De Vos. Hij zegt dat er tot nu toe geen contact is geweest tussen lokale horecaondernemers en Radio 538.
De zogeheten 538 Oranjedag, waarvoor de entree 37,50 euro is, vindt op 24 april plaats op het Bredase Chasséveld. Voorafgaand aan de nieuwe proefevenementen moeten alle bezoekers, medewerkers en andere betrokkenen een sneltest ondergaan. Onder anderen Snollebollekes en dj's Armin van Buuren en Afrojack treden op tijdens het evenement.
De onafhankelijke medicijnautoriteit die speciaal opgericht is om dit soort dingen te onderzoeken en er over te oordelen misschien?quote:Op woensdag 14 april 2021 17:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt.
J&J heeft echter zelf nu het idee dat ze het even on hold willen zetten. Als de producent dat zelf een goed idee vindt, wie is er dan een aangewezen partij om dat te overrulen?
In tijden van crisis vind ik dit geen valide reden, immers gaan er nu meer mensen ernstig ziek worden danwel komen te overlijden, door de keuze van de fabrikant.quote:
Die dient als extra slot op de deur. Dat een fabrikant tot op zekere hoogte risico's mijdt uit angst voor reputatieschade of claims lijkt me niet direct een reden om onderzoek naar werking en bijwerkingen niet onafhankelijk te toetsen.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom hebben we dan überhaupt een onafhankelijke keuringsautoriteit?
Dat is precies mijn punt inderdaad, maar ik vroeg het niet aan jouquote:Op woensdag 14 april 2021 17:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die dient als extra slot op de deur. Dat een fabrikant tot op zekere hoogte risico's mijdt uit angst voor reputatieschade of claims lijkt me niet direct een reden om onderzoek naar werking en bijwerkingen niet onafhankelijk te toetsen.
Het is helemaal terecht dat de horeca daar boos is.quote:
De diverse Gezondheidsraden en overheden.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt.
J&J heeft echter zelf nu het idee dat ze het even on hold willen zetten. Als de producent dat zelf een goed idee vindt, wie is er dan een aangewezen partij om dat te overrulen?
Dat mag je vinden, maar jij hebt geen verantwoordelijkheid voor het geval er toch wat meer aan de hand bleek te zijn wat je had kunnen voorkomen als je het had onderzocht.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:56 schreef Arizona het volgende:
[..]
In tijden van crisis vind ik dit geen valide reden, immers gaan er nu meer mensen ernstig ziek worden danwel komen te overlijden, door de keuze van de fabrikant.
Zeker niet als ze zelfs al toestemming gevraagd en gekregen hebben om hun vaccin tot de markt toe te laten treden.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:59 schreef Arizona het volgende:
[..]
De diverse Gezondheidsraden en overheden.
Er zijn méér belangen dan alleen die van de fabrikant. Door minder te vaccineren gaan er méér mensen dood. Een fabrikant mag die risicoafweging niet in zijn uppie maken vind ik.
Hugo zou graag zien dat de crisis duurt tot zijn pensioen, en het lijkt er op dat hij zijn zin krijgt.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Toch wel respect voor Hugo dat hij er nog steeds zin in heeft. Menig persoon zou al lang hebben gezegd 'weet je wat, stik er maar in met je shitshow, ik ga wat anders doen'.
Dan moeten ze zelf maar een keer open gaan of een eigen fieldlabs beginnen.. als genoeg het doen is er geen houden aan, maar goed, dat doen ze niet en die keuze staat ze ook vrij.quote:
Er is niemand die zegt dat onderzoek moet stoppen.quote:Op woensdag 14 april 2021 18:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat mag je vinden, maar jij hebt geen verantwoordelijkheid voor het geval er toch wat meer aan de hand bleek te zijn wat je had kunnen voorkomen als je het had onderzocht.
Het voelt oneerlijk, en levert waarschijnlijk ook weinig tot niks op door het hele testfestijn erbij. Boycot-waardig.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:59 schreef OProg het volgende:
[..]
Het is helemaal terecht dat de horeca daar boos is.
En dus wederom een reden dat dit een compleet belachelijk evenement is.
Er is alleen wel één vrij betrokken partij die zegt dat je tijdens dat onderzoek ff beter niet kan prikken.quote:Op woensdag 14 april 2021 18:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er is niemand die zegt dat onderzoek moet stoppen.
Had je interesse dan?quote:Op woensdag 14 april 2021 18:01 schreef galantis het volgende:
[..]
Het voelt oneerlijk, en levert waarschijnlijk ook weinig tot niks op door het hele testfestijn erbij. Boycot-waardig.
De fabrikant zelf heeft ook geen eindverantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 14 april 2021 18:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat mag je vinden, maar jij hebt geen verantwoordelijkheid voor het geval er toch wat meer aan de hand bleek te zijn wat je had kunnen voorkomen als je het had onderzocht.
Hugo heeft iets in het vaccin gestopt.quote:Op woensdag 14 april 2021 18:00 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Hugo zou graag zien dat de crisis duurt tot zijn pensioen, en het lijkt er op dat hij zijn zin krijgt.
Ook dat inderdaad. En tot die tijd lijken de voordelen van dóórvaccineren veel groter dan het staken ervan.quote:Op woensdag 14 april 2021 18:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er is niemand die zegt dat onderzoek moet stoppen.
Nee precies. We brengen wat op de markt en daarna zoeken jullie het allemaal maar lekker uit. Houdoe!quote:Op woensdag 14 april 2021 18:03 schreef Arizona het volgende:
[..]
De fabrikant zelf heeft ook geen eindverantwoordelijkheid.
Als de EMA (of een andere Gezondheidsraad) het middel veilig genoeg acht en de nadelen niet vindt opwegen tegen de voordelen, dan moet je wat mij betreft gewoon doorgaan met vaccineren.
En er is een andere partij die adviseert dat niet te doen. Die partij is onafhankelijk en verantwoordelijk voor het onderzoek.quote:Op woensdag 14 april 2021 18:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er is alleen wel één vrij betrokken partij die zegt dat je tijdens dat onderzoek ff beter niet kan prikken.
Ach, van een frikandel weet je ook niet wat erin zit.quote:Op woensdag 14 april 2021 18:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hugo heeft iets in het vaccin gestopt.
En dus gaat dat onderzoek door. Alleen vraagt de fabrikant ervan tijdens dat onderzoek te stoppen. Neem je dat niet over en het blijkt foute boel ben je de lul. Dan kan dat EMA heel hoog en laag springen maar het is volkomen logisch dat je dat advies van de fabrikant overneemt, want niemand wijst als dat gebeurt met zijn vinger naar de EMA.quote:Op woensdag 14 april 2021 18:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En er is een andere partij die adviseert dat niet te doen. Die partij is onafhankelijk en verantwoordelijk voor het onderzoek.
Het zou misschien fijn kunnen zijn om daadwerkelijk te discussiëren in plaats van constant maar weer de start van de discussie opnieuw te stellen. Er is niemand die claimt dat onderzoek gestopt moet worden.
@raptorixquote:Op woensdag 14 april 2021 18:05 schreef alpeko het volgende:
Wat is er met Sébas Diekstra gebeurd? Gister had ie nog explosief nieuws in het vooruitzicht gesteld mbt Stiching Open Nederland. Zijn Twitter lijkt nu weg.
https://twitter.com/sebas(...)%2F2602946%2F3%2F100
In festivals normaliter wel, maar in deze tijd wacht ik liever totdat het weer ongedwongen kan.quote:
Pas maar op, straks snuift Hugo nog alle vaccins leeg.quote:Op woensdag 14 april 2021 18:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hugo heeft iets in het vaccin gestopt.
Om naar dat 538-event te gaan bedoel ik.quote:Op woensdag 14 april 2021 18:06 schreef galantis het volgende:
[..]
In festivals normaliter wel, maar in deze tijd wacht ik liever totdat het weer ongedwongen kan.
Maar als ze niet leveren, dan kunnen we ook niet prikken. De EMA gaat wel onderzoek doen, maar volgens mij gaat als dat positief uitvalt Jansen niet ineens leveren...quote:Op woensdag 14 april 2021 18:03 schreef Arizona het volgende:
[..]
De fabrikant zelf heeft ook geen eindverantwoordelijkheid.
Als de EMA (of een andere Gezondheidsraad) het middel veilig genoeg acht en de nadelen niet vindt opwegen tegen de voordelen, dan moet je wat mij betreft gewoon doorgaan met vaccineren.
En dat betekent?quote:Op woensdag 14 april 2021 18:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En dus gaat dat onderzoek door. Alleen vraagt de fabrikant ervan tijdens dat onderzoek te stoppen. Neem je dat niet over en het blijkt foute boel ben je de lul.
Ha ha haquote:Op woensdag 14 april 2021 18:06 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Pas maar op, straks snuift Hugo nog alle vaccins leeg.
Waarom haal je de rest van die post weg?quote:
Wat betekent 'de lul zijn'?quote:Op woensdag 14 april 2021 18:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waarom haal je de rest van die post weg?
538 spreekt mij niet aan, dus nee.quote:Op woensdag 14 april 2021 18:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Om naar dat 538-event te gaan bedoel ik.
Goed boycot dan.quote:Op woensdag 14 april 2021 18:07 schreef galantis het volgende:
[..]
538 spreekt mij niet aan, dus nee.
Daarom was ik ook wel benieuwd of de EU Janssen kan dwingen zich te houden aan de leveringsafspraak. Dus los van het feit of het slim zou zijn of niet.quote:Op woensdag 14 april 2021 18:06 schreef popje het volgende:
[..]
Maar als ze niet leveren, dan kunnen we ook niet prikken. De EMA gaat wel onderzoek doen, maar volgens mij gaat als dat positief uitvalt Jansen niet ineens leveren...
Bron van die meer opnames, doden en maatschappelijke schade door het pauzeren van het vaccineren met J&J vanwege een onderzoek?quote:Op woensdag 14 april 2021 18:08 schreef MoreDakka het volgende:
Oh ja, en stoppen met vaccineren (van bepaalde vaccins) en daardoor meer opnames, doden en maatschappelijke schade door langere lockdown accepteren is helemaal prima, zelfs als blijkt dat dat niet nodig was. Daar is schijnbaar niemand verantwoordelijk voor.
Omdat niemand de besmettingen officieel 'toedient' is er niemand verantwoordelijk voor doden die daaruit volgen. Maar dat maakt ze niet minder erg wat mij betreft.quote:Op woensdag 14 april 2021 18:08 schreef MoreDakka het volgende:
Oh ja, en stoppen met vaccineren en daardoor meer opnames, doden en maatschappelijke schade door langere lockdown accepteren is helemaal prima, zelfs als blijkt dat dat niet nodig was. Daar is schijnbaar niemand verantwoordelijk voor.
Illuminatie!!!quote:Op woensdag 14 april 2021 18:05 schreef alpeko het volgende:
Wat is er met Sébas Diekstra gebeurd? Gister had ie nog explosief nieuws in het vooruitzicht gesteld mbt Stiching Open Nederland. Zijn Twitter lijkt nu weg.
Er bestaat zoiets als corona.quote:Op woensdag 14 april 2021 18:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Bron van die meer opnames, doden en maatschappelijke schade door het pauzeren van het vaccineren met J&J vanwege een onderzoek?
Voor mij is het makkelijk ja. Maar wat mij betreft doen anderen dat ook.quote:
Vaccindoden zijn nou eenmaal belangrijk, zelfs nog belangrijker dan Coronadoden.quote:Op woensdag 14 april 2021 18:08 schreef MoreDakka het volgende:
Oh ja, en stoppen met vaccineren (van bepaalde vaccins) en daardoor meer opnames, doden en maatschappelijke schade door langere lockdown accepteren is helemaal prima, zelfs als blijkt dat dat niet nodig was. Daar is schijnbaar niemand verantwoordelijk voor.
Wat wij ermee doen zouden we wat mij betreft zelf moeten weten ja. Als wij 90% veiligheid genoeg zouden vinden, moeten wij die keuze kunnen maken.quote:Op woensdag 14 april 2021 18:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee precies. We brengen wat op de markt en daarna zoeken jullie het allemaal maar lekker uit. Houdoe!
Oh, dus het gaat om een niet-bestaande situatie gebaseerd op onderbuikgevoelens. Next!quote:
Nee maar dat wordt consequent over het hoofd gezien in deze discussie. Doorgaan met vaccineren is een keuze waar iemand verantwoordelijk voor is en dat moet schijnbaar meegewogen worden, maar dat de verantwoordelijkheid ook de andere kant op gaat is niet belangrijk.quote:Op woensdag 14 april 2021 18:09 schreef galantis het volgende:
[..]
Omdat niemand de besmettingen officieel 'toedient' is er niemand verantwoordelijk voor doden die daaruit volgen. Maar dat maakt ze niet minder erg wat mij betreft.
Maar volgens mij mis je het punt dat ik maak. Het is niet zo dat een toetsingsautoriteit een middel de markt op trekt als de fabrikant dat niet wil, maar juist het omgekeerde.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is precies mijn punt inderdaad, maar ik vroeg het niet aan jouIk vroeg het aan degene die die toetsing wil negeren.
Nogmaals; wat zou je doen als jouw kind komt te overlijden aan de gevolgen van een vaccin waarvan later blijkt dat door extra onderzoek te doen het te voorkomen was geweest?quote:Op woensdag 14 april 2021 18:11 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wat wij ermee doen zouden we wat mij betreft zelf moeten weten ja. Als wij 90% veiligheid genoeg zouden vinden, moeten wij die keuze kunnen maken.
Maar daarover verschillen jij en ik duidelijk van mening
Opvallend dat 'corona bestaat niet en zorgt niet voor opnames en doden' nu ineens je argument is.quote:Op woensdag 14 april 2021 18:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Niks doen is wederom gemakkelijker. Dan kan je ook weinig worden verweten. Want corona overkomt je, is passief risico, en zijn we minder gevoelig voor.quote:Op woensdag 14 april 2021 18:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee maar dat wordt consequent over het hoofd gezien in deze discussie. Doorgaan met vaccineren is een keuze waar iemand verantwoordelijk voor is en dat moet schijnbaar meegewogen worden, maar dat de verantwoordelijkheid ook de andere kant op gaat is niet belangrijk.
Opvallend dat je steeds niet thuis geeft als je ergens om gevraagd wordt, maar wel bij anderen blijft zuigen voor antwoorden op een vorige vraag.quote:Op woensdag 14 april 2021 18:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Opvallend dat 'corona bestaat niet en zorgt niet voor opnames en doden' nu ineens je argument is.
Volgens mij mis je mijn punt, want dat stel ik helemaal niet.quote:Op woensdag 14 april 2021 18:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar volgens mij mis je het punt dat ik maak. Het is niet zo dat een toetsingsautoriteit een middel de markt op trekt als de fabrikant dat niet wil, maar juist het omgekeerde.
Ik was hem net aan het zoeken maar het account lijkt opgeschort. Opmerkelijk weer.quote:Op woensdag 14 april 2021 18:05 schreef alpeko het volgende:
https://twitter.com/sebasdiekstra/status/1381985500236550145
Monddood gemaakt of zichzelf overschreeuwd?
Er is geen 'extra onderzoek' en dat kan er ook niet komen door te stoppen met prikken. Voor de zoveelste keer, onderzoek doen staat compleet los van het wel of niet vaccineren.quote:Op woensdag 14 april 2021 18:12 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nogmaals; wat zou je doen als jouw kind komt te overlijden aan de gevolgen van een vaccin waarvan later blijkt dat door extra onderzoek te doen het te voorkomen was geweest?
Als de kans veel groter is dat mijn kind overlijdt aan corona dan aan het vaccin, dan heb ik nog steeds rationeel gezien de juiste keuze gemaakt.quote:Op woensdag 14 april 2021 18:12 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nogmaals; wat zou je doen als jouw kind komt te overlijden aan de gevolgen van een vaccin waarvan later blijkt dat door extra onderzoek te doen het te voorkomen was geweest?
Zes weken uitstel betekent ook zes weken meer kans op coronabesmettingen, ziekenhuisopnames en doden.quote:Op woensdag 14 april 2021 18:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Bron van die meer opnames, doden en maatschappelijke schade door het pauzeren van het vaccineren met J&J vanwege een onderzoek?
En de 2 miljoen Pfizerdoses die vervroegd komenquote:Op woensdag 14 april 2021 18:17 schreef Gunner het volgende:
120k prikken erbij vandaag. Zullen we daar op focussen?
We stoppen niet met vaccineren.quote:Op woensdag 14 april 2021 18:18 schreef popje het volgende:
[..]
Zes weken uitstel betekent ook zes weken meer kans op coronabesmettingen, ziekenhuisopnames en doden.
Het is meer dat 'niets doen' in deze niet bestaat. De keuze om voorlopig de beschikbare vaccins niet te zetten wordt onterecht gelijkgesteld aan 'niets doen'.quote:Op woensdag 14 april 2021 18:14 schreef galantis het volgende:
[..]
Niks doen is wederom gemakkelijker. Dan kan je ook weinig worden verweten. Want corona overkomt je, is passief risico, en zijn we minder gevoelig voor.
En als je daar direct iemand de schuld voor kunt geven, zou je dat doen?quote:Op woensdag 14 april 2021 18:17 schreef Arizona het volgende:
[..]
Als de kans veel groter is dat mijn kind overlijdt aan corona dan aan het vaccin, dan heb ik nog steeds rationeel gezien de juiste keuze gemaakt.
Emotioneel gezien is het overlijden van je kind om wat voor reden dan ook een onbeschrijflijk drama en zul je je altijd afvragen wat je anders had kunnen doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |