Het wekt inderdaad wel vertrouwen bij de gemiddelde Nederlander als je gewoon doorprikt terwijl de fabrikant zegt dat je dat beter even niet kunt doen.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En dat gebeurt ook niet. Ook niet als men wel door gaat met vaccineren.
Je kunt het wel goed doen. Vertrouwen uitstralen door gewoon door te gaan.
Bron dat die aansprakelijk is? En dat die zogenaamde aansprakelijkheid mee weegt in de afweging?quote:
Ja, dat is zo.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het wekt inderdaad wel vertrouwen bij de gemiddelde Nederlander als je gewoon doorprikt terwijl de fabrikant zegt dat je dat beter even niet kunt doen.
Er is weinig bekend gemaakt over de contractuele afspraken die zijn gemaakt, maar wanneer de fabrikant het gebruik zelf afraadt en de overheid toch doorgaat met vaccineren, is het vrij duidelijk bij wie de aansprakelijkheid ligt, niet waar? Bij wie zou het anders kunnen liggen in dit geval?quote:
Bij de EMA!quote:Op woensdag 14 april 2021 17:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is weinig bekend gemaakt over de contractuele afspraken die zijn gemaakt, maar wanneer de fabrikant het gebruik zelf afraadt en de overheid toch doorgaat met vaccineren, is het vrij duidelijk bij wie de aansprakelijkheid ligt, niet waar? Bij wie zou het anders kunnen liggen in dit geval?
1 mei? Dat is over 2,5 weken!quote:Op woensdag 14 april 2021 16:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er moet nog een flink deel een 2e vaccinatie krijgen van de 70+ers, maar ik denk dat we 1 mei alle 60+ers een eerste prik hebben kunnen geven, het voordeel is ook dat een flink deel daaronder al AZ heeft gehad, zeker in de risicogroepen.
Dat claim jij ja. Ik weet het niet, dus doe ik er niet zomaar claims over. Bovendien zeg jij ook dat deze vraag relevant is voor de overweging om niet te prikken. Maar daar is ook geen bewijs voor.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is weinig bekend gemaakt over de contractuele afspraken die zijn gemaakt, maar wanneer de fabrikant het gebruik zelf afraadt en de overheid toch doorgaat met vaccineren, is het vrij duidelijk bij wie de aansprakelijkheid ligt, niet waar?
De EMA adviseert overheden, maar wat overheden vervolgens doen is natuurlijk aan henzelf.quote:
Kunnen die denk je niet gewoon zichzelf inschrijven net als de mensen uit '51 en eerder afgelopen tijd? Toen ging het ineens veel sneller... ipv een brief krijgen en dan moeten bellen... En hoe jonger, hoe meer mensen een DigiD hebben en digital savvy zijn...quote:Op woensdag 14 april 2021 17:02 schreef Arizona het volgende:
[..]
65-69 moet hun uitnodiging nog krijgen, wordt wel krap denk ik voor 1 mei.
Het perfecte vaccin bestaat misschien niet. Dan maar voor eeuwig in deze situatie blijven?quote:Op woensdag 14 april 2021 17:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het vertrouwen in de vaccins neemt ook niet bepaald toe wanneer probleemsignalen genegeerd worden, dus wat dat betreft kun je het misschien nooit goed doen wanneer de situatie zo penibel is en alles onder een vergrootglas ligt.
Inderdaad. Dus wachten we het onderzoek af en gebruiken we ondertussen de vaccins waarbij deze problemen niet spelen.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het perfecte vaccin bestaat misschien niet. Dan maar voor eeuwig in deze situatie blijven?
Nee. Ergens moet je concessies doen.
Goed argument, niet eerder gezien nog.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
een bijwerking is bij 1 op de 1,17mln prikken
Mijn moeder is 72, heeft anderhalve week geleden gebeld, mijn vader is 69 en die mocht gewoon meekomen. Zijn afgelopen zondag allebei met Pfizer gevaccineerd.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou een belletje naar de huisarts overwegen. Best een grote kans dat je een shot AZ kan krijgen via die route. Mijn ouders zijn ook op die manier binnenkort aan de beurt.
1.5 meter afstand houden was al voldoende geweest. Maar nee, de overheden vonden het nodig om de lagere inkomens op kosten te jagen met lockdowns door heel Europa.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daarom is niets doen dus altijd beter. Lockdown gewoon verlengen dus en stoppen met vaccineren
Hoe weet je dat bij die andere vaccins de problemen niet spelen? Ga je nog antwoord geven op mijn vorige post?quote:Op woensdag 14 april 2021 17:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad. Dus wachten we het onderzoek af en gebruiken we ondertussen de vaccins waarbij deze problemen niet spelen.
Volgens mij zitten wij met het probleem dat de producent heeft opgeroepen om het vaccin niet te gebruiken. Bij welke andere vaccins speelt dit nog meer volgens jou?quote:Op woensdag 14 april 2021 17:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hoe weet je dat bij die andere vaccins de problemen niet spelen? Ga je nog antwoord geven op mijn vorige post?
Daar gaat de discussie over inderdaad.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:43 schreef maan_man het volgende:
[..]
Volgens mij zitten wij met het probleem dat de producent heeft opgeroepen om het vaccin niet te gebruiken.
Iedereen gaat stoppen.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:23 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ik acht het zeer onwaarschijnlijk dat ze daarna besluiten helemaal te stoppen. Ik denk dat er nu met name moeite gaat worden gestopt in het zich juridisch indekken. Dat de baten ontelbaar maal opwegen tegen de kosten mag duidelijk zijn.
Als Lays morgen adviseert niet hun paprikachips te eten om wat voor reden dan ook, ga je het dan stug kopen omdat het volgens de Voedsel- en Warenautoriteit nou eenmaal is goedgekeurd voor de Nederlandse markt? Nee he?quote:Op woensdag 14 april 2021 17:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daar gaat de discussie over inderdaad.Want net als bij de andere vaccins adviseert de EMA om het vaccin in afwachting van het onderzoek wél te gebruiken. Net als bij alle andere vaccins.
Ja maar de juf zei dat het mócht!quote:Op woensdag 14 april 2021 17:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als Lays morgen adviseert niet hun paprikachips te eten om wat voor reden dan ook, ga je het dan stug kopen omdat het volgens de Voedsel- en Warenautoriteit nou eenmaal is goedgekeurd voor de Nederlandse markt? Nee he?
De vraag is: waarom is wat de fabrikant zegt ineens meer relevant dan wat de autoriteit zegt?quote:Op woensdag 14 april 2021 17:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als Lays morgen adviseert niet hun paprikachips te eten om wat voor reden dan ook, ga je het dan stug kopen omdat het volgens de Voedsel- en Warenautoriteit nou eenmaal is goedgekeurd voor de Nederlandse markt? Nee he?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |