IKEA betere kwaliteit? Dikke onzin. Twee jaar geleden daar een bed gekocht in het duurdere segment (meer dan 6 barkies), zogenaamd massief hout. Binnen een jaar al overal stukken uit, ook op plaatsen waar je niet tegenaan stoot. Verhaal gehaald, blijkt geen garantie, want 'natuurlijke slijtage'. Nou, mij zien ze er niet weer. Dat zal ze leren!quote:Op dinsdag 12 april 2022 17:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
'Probleem' van IKEA is dat het een stuk meer verspreid door het land zit, maar verder met je eens dat het kwalitatief een stuk beter spul is (meestal).
Ach wij hadden ooit een bed van 300 gulden ofzo van IKEA, bedoeling was voor een paar jaar, heb er 12 jaar oid in geslapen.quote:Op dinsdag 12 april 2022 18:49 schreef Djeez het volgende:
[..]
IKEA betere kwaliteit? Dikke onzin. Twee jaar geleden daar een bed gekocht in het duurdere segment (meer dan 6 barkies), zogenaamd massief hout. Binnen een jaar al overal stukken uit, ook op plaatsen waar je niet tegenaan stoot. Verhaal gehaald, blijkt geen garantie, want 'natuurlijke slijtage'. Nou, mij zien ze er niet weer. Dat zal ze leren!
Ik kan me het bed niet herinneren, geen klachtenquote:Op dinsdag 12 april 2022 19:43 schreef mascara-klodder het volgende:
Ach wij hadden ooit een bed van 300 gulden ofzo van IKEA, bedoeling was voor een paar jaar, heb er 12 jaar oid in geslapen.
Zelfs @:Isabeau heeft erin geslapen
Toen weg omdat ik ging verhuizen , bed was nog perfect verder
IKEA is in de regel gewoon prima kwaliteit zeker ivm Leen Bakker en Kwantum.
Leen Bakker en Kwantum vind ik echt rete-duur voor de baggerkwaliteit die je krijgt terwijl er nu zoveel kringloopwinkels zijn waar je zoveel beter kan krijgen en nog goedkoper ookquote:Op dinsdag 12 april 2022 20:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kan me het bed niet herinneren, geen klachtenIk was dan ook wel heel moe.
Maar beter IKEA dan Leenbakker of Kwantum. Ik zie die laatste twee altijd als winkels voor de minima, studenten of mensen die net het huis uit zijn.
Dat is gewoon een PE exit, niet een faillissementquote:Op dinsdag 12 april 2022 13:58 schreef KingRadler het volgende:
'Retailers Leen Bakker en Kwantum in de verkoop'
Het moederbedrijf van Leen Bakker en Kwantum wordt te koop gezet. Eigenaar Gilde Equity Management stuurt via een zakenbank binnenkort de verkoopbrochure uit, melden meerdere bronnen op de Zuidas en in Londen aan. Met de verkoop lijkt de aandeelhouder vooral op het juiste moment te willen cashen
https://www.telegraaf.nl/(...)-in-de-etalage-gezet
Yep, ketens gaan slechts over in handen van andere opportunistische graaiers. Kouwe kermis, want volgens mij zit de klad al jaren in die winkels. Ik kan me in ieder geval niet herinneren daar ooit met meer dan 3 klanten tegelijkertijd in de winkel te zijn geweest. Sowieso heb je via Bol.com (en partners) al 100x meer keuze.quote:Op dinsdag 12 april 2022 21:18 schreef flyguy het volgende:
[..]
Dat is gewoon een PE exit, niet een faillissement
Barkiequote:Op dinsdag 12 april 2022 18:49 schreef Djeez het volgende:
[..]
IKEA betere kwaliteit? Dikke onzin. Twee jaar geleden daar een bed gekocht in het duurdere segment (meer dan 6 barkies), zogenaamd massief hout. Binnen een jaar al overal stukken uit, ook op plaatsen waar je niet tegenaan stoot. Verhaal gehaald, blijkt geen garantie, want 'natuurlijke slijtage'. Nou, mij zien ze er niet weer. Dat zal ze leren!
Moest even opzoeken wat een barkie wasquote:
Trek een barkie uit de muur, voor slurpers!quote:
Misschien in het vervolg iets minder wild doen met je paarsgepunte lans.quote:Op dinsdag 12 april 2022 18:49 schreef Djeez het volgende:
[..]
Jysk is niet duur, maar ik vind de kwaliteit van kastjes en andere meubeltjes soms echt ondermaats. Een soort goedkope spaanplaat die al doorhangt voordat je er spulletje in of op plaatst. Deurtjes sluiten ook zelden fatsoenlijk, ook niet na een hoop stelwerk. Een dienblad of kussentje is meestal prima, daar kun je geen buil aan vallen.quote:Op woensdag 13 april 2022 08:53 schreef raptorix het volgende:
Ik vind Jysk wel fijne zaak, nou niet echt topkwaliteit maar vaak goede aanbiedingen.
Onder de streep gewoon een winkel vol troep.quote:Op woensdag 13 april 2022 11:37 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Jysk is niet duur, maar ik vind de kwaliteit van kastjes en andere meubeltjes soms echt ondermaats. Een soort goedkope spaanplaat die al doorhangt voordat je er spulletje in of op plaatst. Deurtjes sluiten ook zelden fatsoenlijk, ook niet na een hoop stelwerk. Een dienblad of kussentje is meestal prima, daar kun je geen buil aan vallen.
Qua meubels ga ik geen goedkope troep meer kopen, zeker geen huiskamerspul, een IKEA klerenkast is nog wel ok, maar zodra je er dingen op gaat zitten of als je het af en toe verplaatst merk je het in de kwaliteit.quote:Op woensdag 13 april 2022 11:37 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Jysk is niet duur, maar ik vind de kwaliteit van kastjes en andere meubeltjes soms echt ondermaats. Een soort goedkope spaanplaat die al doorhangt voordat je er spulletje in of op plaatst. Deurtjes sluiten ook zelden fatsoenlijk, ook niet na een hoop stelwerk. Een dienblad of kussentje is meestal prima, daar kun je geen buil aan vallen.
Volgens het artikeltje willen de huidige eigenaren nu verkopen, zodat ze kunnen cashen op het juiste moment. Dat impliceert dat het nu behoorlijk goed gaat met beide ketens, maar dat ze verwachten dat dit mogelijk afneemt.quote:Op woensdag 13 april 2022 00:54 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Yep, ketens gaan slechts over in handen van andere opportunistische graaiers. Kouwe kermis, want volgens mij zit de klad al jaren in die winkels. Ik kan me in ieder geval niet herinneren daar ooit met meer dan 3 klanten tegelijkertijd in de winkel te zijn geweest. Sowieso heb je via Bol.com (en partners) al 100x meer keuze.
Ik heb eind 2019 een IKEA matras gekocht waar een soort kuil van het liggen in zit.quote:Op dinsdag 12 april 2022 18:49 schreef Djeez het volgende:
[..]
Wat raar. Ik had hetzelfde en dat matras is gratis bij mij thuis omgeruild voor een nieuwe. Die was tien euro goedkoper waardoor ik ook nog eens een waardebon kreeg.quote:Op woensdag 13 april 2022 19:56 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:
[..]
Ik heb eind 2019 een IKEA matras gekocht waar een soort kuil van het liggen in zit.![]()
Uit ervaring met hun klantenservice weet ik dat zij mij van het kastje naar de muur hebben gestuurd.
Waarom koop je dan ook een matras waar een kuil in zit?quote:Op woensdag 13 april 2022 19:56 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:
[..]
Ik heb eind 2019 een IKEA matras gekocht waar een soort kuil van het liggen in zit.![]()
Uit ervaring met hun klantenservice weet ik dat zij mij van het kastje naar de muur hebben gestuurd.
Ik heb vandaag zitten googelen en wil toch een gok wagen. Dat er een kuil in zit zou niet onder de garantie vallen maar vaak zou IKEA het toch goed willen oplossen met een nieuw matras.quote:Op woensdag 13 april 2022 22:26 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Wat raar. Ik had hetzelfde en dat matras is gratis bij mij thuis omgeruild voor een nieuwe. Die was tien euro goedkoper waardoor ik ook nog eens een waardebon kreeg.
Ikea is fantastisch. Goed spul. Handig. Duidelijke handleiding. Prima prijzen.
bronquote:Drogisterij.net is failliet verklaard. Eerder kreeg de webshop al uitstel van betaling.
Het is niet bekend waardoor de webshop in de problemen is gekomen. De curator reageerde nog niet op vragen van RetailTrends.
Op de website staat dat er 'vanwege onderhoud' op dit moment geen bestellingen kunnen worden gedaan. Eerder geplaatste orders worden wel geleverd, meldt het bedrijf.
Drogisterij.net bestaat al sinds 1999, lang voordat Kruidvat en Etos een webwinkel openden. Het bedrijf, gevestigd in Stellendam, heeft naar eigen zeggen een assortiment van ruim 70 duizend producten. In 2020 had Drogisterij.net 59 medewerkers.
quote:Groothandel Makro blijft bloeden, megaverlies van 67 miljoen
De ingrijpende reorganisatie die groothandel Makro Nederland begin vorig jaar doorvoerde, heeft nog geen zoden aan de dijk gezet. De groothandelsketen leed vorig jaar opnieuw een megaverlies, van ruim 67 miljoen euro.
Groothandel Makro voerde afgelopen jaren verschillende reorganisaties door, die een einde moesten maken aan de grote verliezen die de zeventien Nederlandse winkels al jaren maken. Tussen 2016 en 2020 boekte Makro in totaal 280 miljoen euro verlies.
Maar ook die reorganisatie heeft het tij voor Makro Nederland nog niet gekeerd. Dat blijkt uit de meest recente jaarrekening die de groothandel inleverde bij de Kamer van Koophandel, over het boekjaar dat in oktober 2021 afliep.
Interim-directeur Fraser Parker schrijft in het verslag dat het voortbestaan van Makro Nederland ondanks de verliezen en de negatieve kasstroom toch niet in gevaar komt, dankzij de financiële steun van het Duitse moederbedrijf Metro Cash & Carry. Dat is goed nieuws voor de 3500 werknemers.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)miljoen-verlies-2021
ze gaan Makro echt niet onbeperkt laten bloeden, een keer gaat de geldkraan dichtquote:
Toch geen verrassing dat een jaar van okt 2020 t/m okt 2021 een verlies oplevert voor iets als Makro? Die moet het vooral van de horeca hebben en dat was grotendeels dicht. Je kunt maar zoveel opvangen bij omzetderving.quote:
Ik vind het zelf ook een winkel van net niks. Geen uitstraling, geen topkwaliteit, duur, non-food is troep.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 19:46 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ze gaan Makro echt niet onbeperkt laten bloeden, een keer gaat de geldkraan dicht
Ben er geweest om kerstpakketten in te kopen. Was voor het eerst in vijftien jaar. Het is een veredelde supermarkt geworden.quote:Op woensdag 27 juli 2022 08:15 schreef de_boswachter het volgende:
Makro is overigens echt niet goedkoper als bijvoorbeeld een Kruidvat met acties of een budget electronica zaak. ‘Vroeger’ kwam ik er met regelmaat, maar het laatste decennia eigenlijk niet meer. Je ging er naartoe omdat het een groothandel is waar je als consument voordeel kon halen. De allerlaatste keer dat ik ben geweest, en prijzen ging vergelijken, bleek eigenlijk dat ik er duurder uit was. Aangezien het stukje rijden was ook nooit meer naartoe gegaan.
Dat is nog steeds zo.quote:Op woensdag 27 juli 2022 08:15 schreef de_boswachter het volgende:
Overigens…. De Makro was vroeger exclusief. Je kon er alleen terecht als je een bedrijfspas had. Dat zal nu niet meer zijn toch?
Nooit geweest, maar als ik de plaatjes google doet het me nogal aan die Kaufland in Hamburg (bij Berliner Tor) denken waar ik verleden week was.quote:Op woensdag 27 juli 2022 07:54 schreef Cynix ® het volgende:
Ooit had de Makro echt wel een zekere aantrekkingskracht. Ik ging er wel eens heen met een vriend en dan ging de volledige laadbak vol met voer en drinken en ook nog wel wat overhemden of broeken etc. Tegenwoordig kun je letterlijk álles wel ergens goedkoper krijgen, zelfs als je dan wel gewoon BTW betaalt.
Op elke straathoek zit bijvoorbeeld wel zo'n frisdrank-discounter, waar je voor ¤ 100 voor een jaar frisdrank haalt. En kleding is ook sinds 1965 niet meer aangepast. Kattenvoer kun je prima bij de Action halen.
Daarnaast heb ik zelden zo'n belegen, gedateerde winkel gezien als de Makro. Grauw, oud en kleurloos. Meestal op een deprimerend industrieterrein waar ook al 25 jaar niets meer is geïnvesteerd. Dan is zelfs een graaiketen als de Primark, waar ze feitelijk nauwelijks meer doen dan containers uit China leeg kieperen, nog hip en trendy.
Quequote:Op woensdag 27 juli 2022 07:54 schreef Cynix ® het volgende:
Ooit had de Makro echt wel een zekere aantrekkingskracht. Ik ging er wel eens heen met een vriend en dan ging de volledige laadbak vol met voer en drinken en ook nog wel wat overhemden of broeken etc. Tegenwoordig kun je letterlijk álles wel ergens goedkoper krijgen, zelfs als je dan wel gewoon BTW betaalt.
Op elke straathoek zit bijvoorbeeld wel zo'n frisdrank-discounter, waar je voor ¤ 100 voor een jaar frisdrank haalt. En kleding is ook sinds 1965 niet meer aangepast. Kattenvoer kun je prima bij de Action halen.
Daarnaast heb ik zelden zo'n belegen, gedateerde winkel gezien als de Makro. Grauw, oud en kleurloos. Meestal op een deprimerend industrieterrein waar ook al 25 jaar niets meer is geïnvesteerd. Dan is zelfs een graaiketen als de Primark, waar ze feitelijk nauwelijks meer doen dan containers uit China leeg kieperen, nog hip en trendy.
De Makro verkoopt voornamelijk A-merken in grote hoeveelheden tegen kortingsprijs. vooral interessant voor ondernemers die hun personeel of gasten iets aan willen bieden en daardoor grootverpakkingen kunnen gebruiken.quote:Op woensdag 27 juli 2022 11:56 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Nooit geweest, maar als ik de plaatjes google doet het me nogal aan die Kaufland in Hamburg (bij Berliner Tor) denken waar ik verleden week was.
Riep iig bijzonder weinig bij me op en zat ook nog op de meest grauwe, doodse plek denkbaar.
Budget Food enzo.quote:
Die kortingsprijs valt ook tegen, vaak scheelt het niks of weinig tov supermarkten. Het is vooral de grootverpakkingen en specifieke productenquote:Op woensdag 27 juli 2022 12:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De Makro verkoopt voornamelijk A-merken in grote hoeveelheden tegen kortingsprijs. vooral interessant voor ondernemers die hun personeel of gasten iets aan willen bieden en daardoor grootverpakkingen kunnen gebruiken.
`quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |