abonnement Unibet Coolblue
pi_200834481
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 19:37 schreef Zipportal het volgende:
Coolcat keert terug in de winkelstraat

https://www.ad.nl/economi(...)nkelstraat~ab2c3a4e/
Het is te hopen dat ze wat andere kleding verkopen. Wat een tokkie kleding hadden ze daar in het assortiment -O-
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 9 augustus 2021 @ 19:56:28 #52
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_200834491
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 19:37 schreef Zipportal het volgende:
Coolcat keert terug in de winkelstraat

https://www.ad.nl/economi(...)nkelstraat~ab2c3a4e/
voor hoelang? :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 9 augustus 2021 @ 19:59:32 #53
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_200834547
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 19:55 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
+
Het is te hopen dat ze wat andere kleding verkopen. Wat een tokkie kleding hadden ze daar in het assortiment -O-
Kinderkleding dus, volgens het bericht. Daar passen wij toch niet in. :+
pi_200834799
'pilotstore', dat is stiekum een outlet met opgekochte restpartijen? Of zullen ze zelf spul laten maken?
dag
pi_200834825
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 19:55 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Het is te hopen dat ze wat andere kleding verkopen. Wat een tokkie kleding hadden ze daar in het assortiment -O-
Hun basics waren anders best prima. :@
pi_200835036
quote:
1s.gif Op maandag 9 augustus 2021 20:11 schreef vencodark het volgende:

[..]

Hun basics waren anders best prima. :@
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik er zelden een stap binnen heb gezet, maar afgaande wat ik in de etalages zag wist ik dat het niks voor mij was. Hoop panterprint, ultrakorte broekjes en meer van dat zulks. Aan basics kun je vrij weinig verkutten denk ik :)
pi_200835112
Coolcat is voor mensen met het Janssen vaccin. Voor tokkies dus.
  maandag 9 augustus 2021 @ 20:48:10 #58
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_200835518
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 19:37 schreef Zipportal het volgende:
Coolcat keert terug in de winkelstraat

https://www.ad.nl/economi(...)nkelstraat~ab2c3a4e/
Doe maar niet.
  † In Memoriam † dinsdag 10 augustus 2021 @ 06:36:36 #59
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_200839332
Jawel hoor, elke winkel is welkom. De leegstand in sommige winkelcentra is nog steeds zo'n 40%, dus als iemand het weer eens wil proberen moeten we dat vooral aanmoedigen. Ook fijn voor de naastgelegen winkels, die nu vaak tegen rolluiken met graffiti aankijken.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_200842310
Ik herinner me Cool Cat uit de jaren 80/90. Toen verkochten ze t-shirts met van die Cool Cat afdrukken. Verschillende soorten prints. Sommige niet helemaal recht erop geprint en met het wassen was de print zo weg. Volgens mij 35 gulden en 2 voor 50. Je kreeg dan ook zo rechthoekige plastic tas met wit touw herinner ik me, ook met Cool Cat print. Dat was toen een hele hype.

In die tijd was ook Mac & Maggie nog aanwezig in het winkelaanbod. Evenals Miss Selfridge.
  † In Memoriam † zondag 14 november 2021 @ 07:08:33 #61
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_202168733
Tot mijn verrassing zag ik een paar weken geleden dat de lokale Jamin (weer) uit het winkelcentrum is verdwenen. Best groots teruggekeerd een paar jaar geleden en het leek ook wel te lopen, maar kennelijk toch niet goed genoeg. Jammer.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_202168933
quote:
99s.gif Op zondag 14 november 2021 07:08 schreef Cynix ® het volgende:
Tot mijn verrassing zag ik een paar weken geleden dat de lokale Jamin (weer) uit het winkelcentrum is verdwenen. Best groots teruggekeerd een paar jaar geleden en het leek ook wel te lopen, maar kennelijk toch niet goed genoeg. Jammer.
Hier zitten er nog 2.
  zondag 14 november 2021 @ 08:36:10 #63
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_202169029
quote:
99s.gif Op zondag 14 november 2021 07:08 schreef Cynix ® het volgende:
Tot mijn verrassing zag ik een paar weken geleden dat de lokale Jamin (weer) uit het winkelcentrum is verdwenen. Best groots teruggekeerd een paar jaar geleden en het leek ook wel te lopen, maar kennelijk toch niet goed genoeg. Jammer.
Als je zoiets in Eindhoven al niet kunt slijten, is het wel heel erg.

Die ene goedkope Scandinavische woonketen (toch best populair, dacht ik) had daar trouwens ook een opvallend kort leven. Het zat ergens achterin de hoofdwinkelstraat. Ik ben de naam even kwijt.

Edit: Søstrene Grene.
  zondag 14 november 2021 @ 10:31:07 #64
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_202170197
In Den Helder zit ook nog een Jamin (paar jaar geleden teruggekeerd eigenlijk). Franchise, zit samen met MultiVlaai en Leonidas in één pand. Mooie combiwinkel wel.

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 14 november 2021 @ 10:37:05 #65
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_202170277
Verder behoorlijk rustig in dit topic sinds corona.

De Deen is dan wel niet failliet maar wel verdwenen uit het straatbeeld dit jaar. Alle 100 winkels zijn overgenomen door Albert Heijn, DekaMarkt en Vomar. De familie heeft het bedrijf verkocht omdat investeringen naar de digitalere toekomst te duur zouden worden.

D-reizen is hier trouwens ook weer geopend na het faillissement. Dus dat kan ook nog wel aangepast in de OP.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_202175700
quote:
99s.gif Op zondag 14 november 2021 07:08 schreef Cynix ® het volgende:
Tot mijn verrassing zag ik een paar weken geleden dat de lokale Jamin (weer) uit het winkelcentrum is verdwenen. Best groots teruggekeerd een paar jaar geleden en het leek ook wel te lopen, maar kennelijk toch niet goed genoeg. Jammer.
Ja hier ook. Van de ene op de andere dag hing er een briefje. Of we wonen in dezelfde stad, dat kan ook nog :')
pi_202289427
Geen faillissement maar ik las gisteren in het financiële gedeelte van de Telegraaf dat de Bijenkorf er over nadenkt om het warenhuis in de verkoop te gooien.

Warenhuisketen V&D ging failliet, de komst van het Canadese Hudson’s Bay werd een fiasco. Alleen de Bijenkorf houdt zich nog staande, maar de Brits-Canadese eigenaren overwegen het warenhuis te verkopen.

https://www.telegraaf.nl/(...)-een-heel-dure-hobby (Premium artikel)
pi_203483562
C&A zijn ook overal winkels aan het sluiten.

* Sittard
* Hasselt
* Dronten
* Hoogezand
* Veendam
* Stadskanaal
* Purmerend
* Cuijck
* Kampen

Ben benieuwd of er nog meer gaan volgen dit jaar.
  donderdag 3 februari 2022 @ 08:58:40 #69
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203483603
quote:
6s.gif Op zondag 14 november 2021 10:31 schreef Dagoduck het volgende:
In Den Helder zit ook nog een Jamin (paar jaar geleden teruggekeerd eigenlijk). Franchise, zit samen met MultiVlaai en Leonidas in één pand. Mooie combiwinkel wel.

[ afbeelding ]
Mooie winkel inderdaad. Was dit weekend in Den Helder (geboorteplaats, ouders wonen er nog). Was even door de stad en kwam langs deze winkel. De Kroonpassage is wel vergane glorie. Bijna alles is daar dicht en weg.

(al speelt dit probleem natuurlijk wel in meerdere steden)
  donderdag 3 februari 2022 @ 08:59:10 #70
62913 Blik
The one and Only!
pi_203483610
quote:
17s.gif Op maandag 22 november 2021 10:39 schreef praadje het volgende:
Geen faillissement maar ik las gisteren in het financiële gedeelte van de Telegraaf dat de Bijenkorf er over nadenkt om het warenhuis in de verkoop te gooien.

Warenhuisketen V&D ging failliet, de komst van het Canadese Hudson’s Bay werd een fiasco. Alleen de Bijenkorf houdt zich nog staande, maar de Brits-Canadese eigenaren overwegen het warenhuis te verkopen.

https://www.telegraaf.nl/(...)-een-heel-dure-hobby (Premium artikel)
Dit is ondertussen gebeurt, verkocht aan de Central Group. Onder andere eigenaar van KaDeWe in Duitsland en voor iedereen die ooit in Bangkok is geweest ook eigenaar van bekende winkelcentra daar zoals Siam Paragon en Emporium.
  donderdag 3 februari 2022 @ 09:16:53 #71
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_203483775
quote:
2s.gif Op donderdag 3 februari 2022 08:58 schreef Gunner het volgende:

[..]
Mooie winkel inderdaad. Was dit weekend in Den Helder (geboorteplaats, ouders wonen er nog). Was even door de stad en kwam langs deze winkel. De Kroonpassage is wel vergane glorie. Bijna alles is daar dicht en weg.

(al speelt dit probleem natuurlijk wel in meerdere steden)
Hoge huren en een eigenaar/investeringsbedrijf die niets boeit. Gaat op termijn worden gesloopt, maar ontwikkelingsmaatschappij Zeestad en de eigenaar moeten nog overeenkomen geloof ik.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator donderdag 3 februari 2022 @ 09:20:41 #72
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_203483805
Kroonpassage wordt weer een parkeerterrein, net als voor het er stond.
Gaan ze nu echt niets meer aan doen verder.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  donderdag 3 februari 2022 @ 09:25:43 #73
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_203483861
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 08:52 schreef KingRadler het volgende:
C&A zijn ook overal winkels aan het sluiten.

* Sittard
* Hasselt
* Dronten
* Hoogezand
* Veendam
* Stadskanaal
* Purmerend
* Cuijck
* Kampen

Ben benieuwd of er nog meer gaan volgen dit jaar.
Zijn ook een hoop B-steden wat betreft winkelend publiek. Logisch dat zo af en toe gekeken wordt of die locaties nog bestaansrecht hebben.
The more debt, the better
pi_203483882
Klein beetje offtopic, maar vind dat Spar het heel goed doet, veel kleine shops op strategische plekken, bijvoorbeeld net buiten het station en dan normale prijzen hanteren i.p.v AH to go prijzen. Daarnaast veel producten die je in andere supermarkten niet vind. En eventueel ook nog richten op toeristen en mensen die wat meer willen betalen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 3 februari 2022 @ 09:28:33 #75
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203483889
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:20 schreef djkoelkast het volgende:
Kroonpassage wordt weer een parkeerterrein, net als voor het er stond.
Gaan ze nu echt niets meer aan doen verder.
Dat parkeerterrein kan ik me niet meer herinneren.

Mistte Bakkerij Bos wel :(
  † In Memoriam † donderdag 3 februari 2022 @ 09:55:28 #76
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_203484167
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:25 schreef flyguy het volgende:

[..]
Zijn ook een hoop B-steden wat betreft winkelend publiek. Logisch dat zo af en toe gekeken wordt of die locaties nog bestaansrecht hebben.
Nou ja, zo af en toe...
Ik kan me niet herinneren dat C&A ooit eerder filialen sloot, dus het is zeker geen jaarlijkse actie.

C&A staat voor mij voor een dinosaurus uit vervlogen tijden. Ooit veelal grote winkels met uitgebreide en snel wisselende collecties van ietwat traditionele, maar doorgaans wel degelijke kleding. Nu is het een grijzige keten met zo mogelijk nog suffigere collecties, die nergens in uitblinkt. Niet duur, ook niet héél goedkoop en vooral: niks bijzonders.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_203484269
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:25 schreef flyguy het volgende:

[..]
Zijn ook een hoop B-steden wat betreft winkelend publiek. Logisch dat zo af en toe gekeken wordt of die locaties nog bestaansrecht hebben.
Anderzijds was dat ook wel een beetje de kracht van C&A.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 3 februari 2022 @ 10:21:39 #78
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203484496
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:27 schreef raptorix het volgende:
Klein beetje offtopic, maar vind dat Spar het heel goed doet, veel kleine shops op strategische plekken, bijvoorbeeld net buiten het station en dan normale prijzen hanteren i.p.v AH to go prijzen. Daarnaast veel producten die je in andere supermarkten niet vind. En eventueel ook nog richten op toeristen en mensen die wat meer willen betalen.
Ook zeer geschikt om tijdens de lunch een broodje of zoiets te scoren.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 3 februari 2022 @ 10:25:08 #79
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_203484547
quote:
6s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:16 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Hoge huren en een eigenaar/investeringsbedrijf die niets boeit. Gaat op termijn worden gesloopt, maar ontwikkelingsmaatschappij Zeestad en de eigenaar moeten nog overeenkomen geloof ik.
Hetzelfde leek te gebeuren in Eindhoven hier, in de Heuvelgalerie. Oude stijl winkelcentrum. Ik moet zeggen dat het weer redelijk aantrekt met wat grote winkelketens, want het was er veel erger, maar dat er toch nog redelijk wat leegstand is in bepaalde delen van het gebouw, waar men grote gevelbrede folie plakt om het minder leeg telaten lijken. Denk dat de huren nog steeds hoog zijn.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  † In Memoriam † donderdag 3 februari 2022 @ 10:26:35 #80
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_203484566
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:27 schreef raptorix het volgende:
Klein beetje offtopic, maar vind dat Spar het heel goed doet, veel kleine shops op strategische plekken, bijvoorbeeld net buiten het station en dan normale prijzen hanteren i.p.v AH to go prijzen. Daarnaast veel producten die je in andere supermarkten niet vind. En eventueel ook nog richten op toeristen en mensen die wat meer willen betalen.
Ja, eens. Prima winkel om in de lunchpauze, of tijdens het winkelen, even een verse smoothie te halen of een belegd broodje. Niet spótgoedkoop, maar acceptabel. Fijn dat zo'n keten het lijkt te redden. En dan vooral de shops in of tegen het centrum.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 3 februari 2022 @ 10:45:03 #81
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_203484737
quote:
99s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:55 schreef Cynix ® het volgende:

[..]
Nou ja, zo af en toe...
Ik kan me niet herinneren dat C&A ooit eerder filialen sloot, dus het is zeker geen jaarlijkse actie.

C&A staat voor mij voor een dinosaurus uit vervlogen tijden. Ooit veelal grote winkels met uitgebreide en snel wisselende collecties van ietwat traditionele, maar doorgaans wel degelijke kleding. Nu is het een grijzige keten met zo mogelijk nog suffigere collecties, die nergens in uitblinkt. Niet duur, ook niet héél goedkoop en vooral: niks bijzonders.
Eigenlijk lijkt hun doelgroep net te zitten in het soort steden waar 'ie sluit.

Toch hoop ik dat 'ie in Uden blijft, ondanks de sufheid van het geheel. Het is een van de weinige winkels waar ze jeans verkopen voor mensen (lees: volwassenen met bijpassende afmetingen, ipv kinderen) die de pakweg 1.70 meter niet halen. Voor thuis of even naar de supermarkt is het prima.

(Helaas kan ik niet met de naaimachine overweg.)
  donderdag 3 februari 2022 @ 11:51:02 #82
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_203485748
quote:
2s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:25 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Hetzelfde leek te gebeuren in Eindhoven hier, in de Heuvelgalerie. Oude stijl winkelcentrum. Ik moet zeggen dat het weer redelijk aantrekt met wat grote winkelketens, want het was er veel erger, maar dat er toch nog redelijk wat leegstand is in bepaalde delen van het gebouw, waar men grote gevelbrede folie plakt om het minder leeg telaten lijken. Denk dat de huren nog steeds hoog zijn.
Daar ben ik wel eens geweest, of in ieder geval de auto geparkeerd. Je hebt het wel over een andere grootte qua stad natuurlijk.

Hier ook plakplastic op de ramen, grote foto's van de stad. Zeestad (samenwerking gemeente & provincie) is hier bezig het hele centrum op te knappen door sloop en nieuwbouw, het compacter maken van het winkelgebied en gevelvernieuwing (inmiddels zijn al iets van 33 winkelgevels aangepakt) en het aanleggen van een stadspark. Zijn al een jaar of 15 bezig en het gaat nog wel tot 2025/2030 duren voordat je echt kunt zeggen dat het plan 'uitgevoerd' is vermoed ik. Herontwikkeling, of in dit geval sloop, van het winkelcentrum past natuurlijk perfect bij dit plan.

Het is zonde dat zo'n winkelcentrum pas een jaar of 30 oud is en daarvoor dan een oude kerk heeft moeten wijken enzo om het vervolgens weer te slopen. Ach, gelukkig hebben we er de eerste 20 jaar (in ieder geval in mijn kindertijd) volop van genoten. Het was er altijd druk.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 3 februari 2022 @ 11:55:36 #83
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_203485829
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 08:52 schreef KingRadler het volgende:
C&A zijn ook overal winkels aan het sluiten.

* Sittard
* Hasselt
* Dronten
* Hoogezand
* Veendam
* Stadskanaal
* Purmerend
* Cuijck
* Kampen

Ben benieuwd of er nog meer gaan volgen dit jaar.
Hoop dat die hier in Den Helder nog wel blijft. Heb het gevoel dat er hier wel een doelgroep voor is.

Kocht er zelf ook wel eens wat maar tegenwoordig niet meer. Ik ben iemand die zijn kleding in principe afdraagt tot het stuk is en de kleding van de C&A bleek uiteindelijk vaak toch niet zo geweldig te zitten waardoor het naar de kringloop ging of was gewoon snel stuk.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 3 februari 2022 @ 11:56:26 #84
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_203485850
Is de Miss Etam nu volledig opgedoekt? Misschien moet die dan nog in de OP erbij want bij die in 2015 staat nog een doorstart tussen haakjes.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  † In Memoriam † donderdag 3 februari 2022 @ 11:58:44 #85
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_203485880
quote:
6s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:56 schreef Dagoduck het volgende:
Is de Miss Etam nu volledig opgedoekt? Misschien moet die dan nog in de OP erbij want bij die in 2015 staat nog een doorstart tussen haakjes.
Geen idee, zijn alle filialen gesloten? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 3 februari 2022 @ 12:45:59 #86
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_203486401
Volgens mij zit er nog eentje in de Heuvelgalerie :')
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  donderdag 3 februari 2022 @ 14:09:06 #87
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_203487696
quote:
99s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:58 schreef Cynix ® het volgende:

[..]
Geen idee, zijn alle filialen gesloten? :?
De website is niets meer en berichten van vorig jaar geven aan dat Almere en Roosendaal als enige outlets nog open bleven, maar die zijn inmiddels gesloten.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 3 februari 2022 @ 14:59:11 #88
62913 Blik
The one and Only!
pi_203488409
quote:
99s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:26 schreef Cynix ® het volgende:

[..]
Fijn dat zo'n keten het lijkt te redden.
Doet slechts 40 miljard omzet in een jaar, 4x zoveel als de Jumbo...
  donderdag 3 februari 2022 @ 15:05:37 #89
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203488479
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 14:59 schreef Blik het volgende:

[..]
Doet slechts 40 miljard omzet in een jaar, 4x zoveel als de Jumbo...
Ik vroeg me af hoe je aan dat getal kwam, maar dat is dus ook buiten Nederland.

Nederland is 826 miljoen?
  donderdag 3 februari 2022 @ 15:09:15 #90
62913 Blik
The one and Only!
pi_203488515
quote:
2s.gif Op donderdag 3 februari 2022 15:05 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ik vroeg me af hoe je aan dat getal kwam, maar dat is dus ook buiten Nederland.

Nederland is 826 miljoen?
Ja, maar ik wilde even aangeven dat de spar wellicht in NL niet een heel groot concern is, maar dat het een serieus groot bedrijf is wat erachter zit met bijbehorende inkoopkracht. Dat gaat niet zomaar weg
pi_203488534
Komt wel oorspronkelijk uit Nederland.

Door Eendrachtig Samenwerken Profiteren Allen Regelmatig
pi_203489009
quote:
10s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:45 schreef SEMTEX het volgende:
Volgens mij zit er nog eentje in de Heuvelgalerie :')
Die zijn ze vast vergeten te vertellen dat de tent failliet is.
٩๏̯͡๏)۶
pi_203489019
Maar Spar is toch niet één bedrijf maar meer een soort van inkoop/marketingorganisatie waar losse bedrijven (noem ze grote franchisers) zich bij hebben aangesloten?
  donderdag 3 februari 2022 @ 15:59:29 #94
62913 Blik
The one and Only!
pi_203489186
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 15:46 schreef TargaFlorio het volgende:
Maar Spar is toch niet één bedrijf maar meer een soort van inkoop/marketingorganisatie waar losse bedrijven (noem ze grote franchisers) zich bij hebben aangesloten?
Ja, maar juist door die gezamenlijkheid qua inkoop en marketing hebben ze dus wel de volumevoordelen die daarbij horen.
pi_203489236
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 15:59 schreef Blik het volgende:

[..]
Ja, maar juist door die gezamenlijkheid qua inkoop en marketing hebben ze dus wel de volumevoordelen die daarbij horen.
Superunie maar dan internationaal en veel groter.
  donderdag 3 februari 2022 @ 16:31:24 #96
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_203489545
quote:
99s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:55 schreef Cynix ® het volgende:

[..]
Nou ja, zo af en toe...
Ik kan me niet herinneren dat C&A ooit eerder filialen sloot, dus het is zeker geen jaarlijkse actie.

C&A staat voor mij voor een dinosaurus uit vervlogen tijden. Ooit veelal grote winkels met uitgebreide en snel wisselende collecties van ietwat traditionele, maar doorgaans wel degelijke kleding. Nu is het een grijzige keten met zo mogelijk nog suffigere collecties, die nergens in uitblinkt. Niet duur, ook niet héél goedkoop en vooral: niks bijzonders.
Als ik van hier naar Duitsland ga (Konstanz, Freiburg, Stuttgart, etc) dan lijkt de C&A het een stuk beter te doen dan wanneer ik weer eens door een Nederlandse stad loop. Maar de Duitser is dan ook gek op dergelijke ketens.
The more debt, the better
  donderdag 3 februari 2022 @ 16:58:00 #97
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_203489812
Duitsers hebben gemiddeld genomen een nogal conservatieve kledingsmaak. C&A past ze als een handschoen.

Ik heb in het filiaal in Aken verder meerdere keren spijkerbroeken gekocht, en heb het idee dat er daar meer keus was en ook meer kwaliteit.

Dan blijven het nog steeds broeken voor thuis + het rondje supermarkt, maar altijd mooi meegenomen als de stof iets beter is.
  donderdag 3 februari 2022 @ 17:21:41 #98
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_203490005
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 15:46 schreef TargaFlorio het volgende:
Maar Spar is toch niet één bedrijf maar meer een soort van inkoop/marketingorganisatie waar losse bedrijven (noem ze grote franchisers) zich bij hebben aangesloten?
jouw jumbo heeft ook franchise winkels (en AH ook voor zo ver ik weet)
Tot nooit .......
pi_203490119
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 17:21 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
jouw jumbo heeft ook franchise winkels (en AH ook voor zo ver ik weet)
Klopt maar ook een heleboel eigen winkels, is bij Spar volgens mij toch anders.
  donderdag 3 februari 2022 @ 17:36:50 #100
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_203490142
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 17:32 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Klopt maar ook een heleboel eigen winkels, is bij Spar volgens mij toch anders.
dan heb je gelijk...


https://denationalefranch(...)ood/supermarkt/spar/

13000 wikels in 48 landen.
Tot nooit .......
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')