Geen reversed grid. Daar waren de teams op tegen.quote:Op donderdag 8 april 2021 13:36 schreef NicolasJoy het volgende:
Ben dan vooral benieuwd naar of ze een volledige grid omdraaien, of net als de formule 2/3 alleen de top 8/10.
Leuk feitje over hem: Hij spreekt Nederlands.quote:Op donderdag 8 april 2021 15:33 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
dit was het laatste nieuws uit het vorige topic
Meen je nietquote:Op donderdag 8 april 2021 19:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Leuk feitje over hem: Hij spreekt Nederlands.
Wat!!!!!!quote:Op donderdag 8 april 2021 19:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Leuk feitje over hem: Hij spreekt Nederlands.
Omdat Williams al genoeg moet schrapen voor 1 M, helaas.quote:Op zaterdag 10 april 2021 23:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
Toch wel gek dat Russell het nog steeds voor 1 M doet.
[ afbeelding ]
George mocht eenmalig voorop rijden. Dat was de dag dat hij mocht invallen voor ome Lewis.
Onlangs bleek dat sinds die dag Lewis niet meer gesproken heeft met George.
Dertig keer zoveel M.... tjee
Dan ben je wel een kleuter hoor, als je niet wil praten met iemand omdat ie ook hard kan rijden.quote:Op zaterdag 10 april 2021 23:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
Toch wel gek dat Russell het nog steeds voor 1 M doet.
[ afbeelding ]
George mocht eenmalig voorop rijden. Dat was de dag dat hij mocht invallen voor ome Lewis.
Onlangs bleek dat sinds die dag Lewis niet meer gesproken heeft met George.
Dertig keer zoveel M.... tjee
Waar haalt Renault dat geld vandaan? De afgelopen 2 jaar 60 miljoen betaalt aan Danny Ric, en nu 20 miljoen naar Alonso en zelfs 5 naar Ocon, die nog geen deuk in een pak boter rijdt.quote:
Hij heeft een driejarig contract dat na dit seizoen afloopt.quote:Op zaterdag 10 april 2021 23:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
Toch wel gek dat Russell het nog steeds voor 1 M doet.
[ afbeelding ]
George mocht eenmalig voorop rijden. Dat was de dag dat hij mocht invallen voor ome Lewis.
Onlangs bleek dat sinds die dag Lewis niet meer gesproken heeft met George.
Dertig keer zoveel M.... tjee
is toch een halve M meer dan ik had verwacht, niet dat hij niet goed is maar wat Williams betaalt, al zal het wel door Merc zelf betaald worden.quote:Op zondag 11 april 2021 10:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
Omdat Williams al genoeg moet schrapen voor 1 M, helaas.
als het waar is, blijft een geruchtquote:Op zondag 11 april 2021 10:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dan ben je wel een kleuter hoor, als je niet wil praten met iemand omdat ie ook hard kan rijden.
Lijkt me ook erg sterk.quote:
Veel merken geven je twee Is, waardoor je meer hebt dan een M.quote:Op zaterdag 10 april 2021 23:59 schreef shiz het volgende:
Ik doe ook altijd de M. Dan heb je meer dan bij een I.
Nee hoor. Gaat op gewicht . Vorm is anders gewicht hetzelfde.quote:Op zaterdag 10 april 2021 23:59 schreef shiz het volgende:
Ik doe ook altijd de M. Dan heb je meer dan bij een I.
Dit soort bedragen zijn altijd een slag in de lucht. Bij hoge uitzondering hoor je soms een bevestiging van het basis salaris van een coureur, maar wat daar nog aan bonussen en persoonlijke sponsor contracten/schnabbels bijkomt, dat weet niemand.quote:
Reken maar dat Verstappen een flinke commissie per verkochte reclamezuil opstrijkt.quote:Op zondag 11 april 2021 13:35 schreef ChevyCaprice het volgende:
Volgens mij is de meeste “merch” die verkocht wordt gewoon Red Bull zooi.
Dit is wat Verstappen aan salaris van RB krijgt, niet zijn totale inkomen, natuurlijk, wat mogelijk het dubbele is.quote:Op zondag 11 april 2021 13:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dit soort bedragen zijn altijd een slag in de lucht. Bij hoge uitzondering hoor je soms een bevestiging van het basis salaris van een coureur, maar wat daar nog aan bonussen en persoonlijke sponsor contracten/schnabbels bijkomt, dat weet niemand.
En wat denk je wat de BV Verstappen alleen al jaarlijks binnenharkt met hun merchandise en fanshop... ze hebben de hele merchandise lijn in eigen hand. Dat hebben ze heel slim gedaan.
Eindelijk weerquote:
De oorspronkelijke planning was goed. Alleen gooide het uitvallen van Australië en China roet in het eten, waardoor er wat geschoven werd.quote:Op maandag 12 april 2021 10:37 schreef Nattekat het volgende:
3 weken na de eerste race was wel echt belachelijk slecht gepland
Jullie moeten het dit weekend zonder mij doen, gaat dat lukken?
Ja, volgens de oorspronkelijke planning kon ik gewoon alle races zienquote:Op maandag 12 april 2021 10:43 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De oorspronkelijke planning was goed. Alleen gooide het uitvallen van Australië en China roet in het eten, waardoor er wat geschoven werd.
En dat zal - vrees ik - ook niet de laatste keer zijn geweest dat het schema wordt omgegooid dit jaar.quote:Op maandag 12 april 2021 10:43 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De oorspronkelijke planning was goed. Alleen gooide het uitvallen van Australië en China roet in het eten, waardoor er wat geschoven werd.
Iemand anders had mijn plaats ingenomen naar ik begreep. Dus @Dven bekijkt het maar.quote:
Des te beter.quote:Op maandag 12 april 2021 10:37 schreef Nattekat het volgende:
3 weken na de eerste race was wel echt belachelijk slecht gepland
Jullie moeten het dit weekend zonder mij doen, gaat dat lukken?
Ja doei, omdat je 1 race mist? Niet miepen, voorspellen! Je hebt soberso nog punten gescoord en Dven bepaalt niet wie er naast hem zitquote:Op maandag 12 april 2021 12:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Iemand anders had mijn plaats ingenomen naar ik begreep. Dus @:dven bekijkt het maar.
Races niet live kunnen zien altijd terechte klacht.quote:Op maandag 12 april 2021 11:40 schreef daNpy het volgende:
Gras is groen,
Water is nat,
Mercedes wint,
Nattekat is aan het miepen.
Als je er al jaren om zeurt, ligt het niet meer aan de races...quote:Op maandag 12 april 2021 13:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Races niet live kunnen zien altijd terechte klacht.
Een krappe databundel daarentegen niet!quote:Op maandag 12 april 2021 13:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Races niet live kunnen zien altijd terechte klacht.
Mazepin houdt het 10 minuten vol op Imola?quote:Op maandag 12 april 2021 13:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zaterdag 15:00 kwalificatie
Zondag 15:00 Race
15:12 Mazepin gespint.
Het is wat je noemt een fijn weekend.
Let niet op m'n signature.
Nee, het circuit van Imola heeft meerdere bochten. ik denk dat het na de opwarmronde snel klaar is.quote:Op maandag 12 april 2021 16:11 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Mazepin houdt het 10 minuten vol op Imola?
Ze starten niet meer om tien over hequote:Op maandag 12 april 2021 16:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Nee, het circuit van Imola heeft meerdere bochten. ik denk dat het na de opwarmronde snel klaar is.
Tuurlijkquote:Op maandag 12 april 2021 10:37 schreef Nattekat het volgende:
3 weken na de eerste race was wel echt belachelijk slecht gepland
Jullie moeten het dit weekend zonder mij doen, gaat dat lukken?
Mazepin spint al in de eerste 5 minuten van de FP1.quote:Op maandag 12 april 2021 13:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zaterdag 15:00 kwalificatie
Zondag 15:00 Race
15:12 Mazepin gespint.
Het is wat je noemt een fijn weekend.
Let niet op m'n signature.
ja vreemde actie, zie je toch wel weer dat F1 Brits isquote:Op dinsdag 13 april 2021 13:22 schreef shiz het volgende:
Ok. Ik dacht dat we in Italië waren... niet Silverstone.
vind jij, ik vind het grote onzinquote:Op dinsdag 13 april 2021 13:26 schreef Dven het volgende:
Niets vreemds aan aangezien de helft van de teams brits zijn Spijkers op laag water zoeken dit.
Jouw probleem.quote:
en alsof die werknemers dan wel die begrafenis kunnen zien, nee dus, het is gewoon een commerciële beslissingquote:
Ik dacht Italiaans.quote:Op dinsdag 13 april 2021 13:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja vreemde actie, zie je toch wel weer dat F1 Brits is
wel veel pk's thuisquote:Op dinsdag 13 april 2021 14:42 schreef 4-elements het volgende:
Raar besluit. De beste man heeft niets met de F1 te maken.
Elizabeth wil ook graag F1 kijken, ja.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:42 schreef 4-elements het volgende:
Raar besluit. De beste man heeft niets met de F1 te maken.
Familiebedrijf opgevolgd.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
Heinz-Harald Frentzen was F1 coureur van 1994 tot 2003.
Vandaag de dag rijd Heinz-Harald Frentzen in een lijkenwagen.
Gouden tijd voor hem.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
Heinz-Harald Frentzen was F1 coureur van 1994 tot 2003.
Vandaag de dag rijd Heinz-Harald Frentzen in een lijkenwagen.
Maar nu kan ik wel gewoon f1 kijken en daarna zien hoe Harry per ongeluk expres het graf wordt ingeduwdquote:Op dinsdag 13 april 2021 14:42 schreef 4-elements het volgende:
Raar besluit. De beste man heeft niets met de F1 te maken.
Mag volgens mij niet meer. Dus zal wel niet wanneer het consequenties voor hem heeftquote:Op dinsdag 13 april 2021 15:02 schreef _UserName_ het volgende:
Zou Lewis zijn BLM-shirt weer aan hebben nadat een zwarte man is neergeschoten?
Oh, dat wist ik niet. Goed nieuws dus.quote:Op dinsdag 13 april 2021 16:15 schreef opreis het volgende:
[..]
Mag volgens mij niet meer. Dus zal wel niet wanneer het consequenties voor hem heeft
14:00 uur kwalificatie zoals in the good old data.quote:
quote:Op dinsdag 13 april 2021 16:37 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
14:00 uur kwalificatie zoals in the good old days.
Voor je het weet sta je achterstevorenquote:
Ik dacht da's een photoshop, maar 't staat er echtquote:
Ja maar dat is toch gewoon een parodie-account?quote:Op dinsdag 13 april 2021 23:33 schreef D_A het volgende:
[..]
Ik dacht da's een photoshop, maar 't staat er echt
Beetje onwaarschijnlijk als je nagaat hoe vaak Grosjean en Magnussen alleen elkaar al van de baan gedrukt hebben. Enne...volgens mij eindigde de laatste race van Grosjean met een beetje blikschade aan de autoquote:
Max & Mick bij de presco. Wordt vast wel een vraag gesteld hoe het is tegen elkaar te racen net als hun vaders vroeger.quote:Op dinsdag 13 april 2021 20:38 schreef Rianne84 het volgende:
https://www.gpblog.com/nl(...)ersconferenties.html
Waarschijnlijk om RIC/NOR schijtlol te voorkomen
Als Zandvoort met publiek kan dan kan Spa met publiek ook.quote:Op woensdag 14 april 2021 08:31 schreef daNpy het volgende:
https://www.gptoday.net/n(...)n-moeilijke-situatie
Dat is natuurlijk aan iedere organisatie aan zichzelf om te bepalen waarbij het natuurlijk met name van belang is hoe de lokale en landelijke politiek ermee omgaat.quote:Op woensdag 14 april 2021 09:03 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Als Zandvoort met publiek kan dan kan Spa met publiek ook.
Eind augustus/ begin september zou veel meer mogelijk moeten zijn qua evenementenquote:Op woensdag 14 april 2021 09:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk aan iedere organisatie aan zichzelf om te bepalen waarbij het natuurlijk met name van belang is hoe de lokale en landelijke politiek ermee omgaat.
Alles zou dan mogelijk moeten zijn, want zo niet: wanneer ooit nog wel dan?quote:Op woensdag 14 april 2021 09:59 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Eind augustus/ begin september zou veel meer mogelijk moeten zijn qua evenementen
Die is week later dan Spa. Dus als het op Zandvoort kan dan het ook op Spa met vol publiek.quote:Op woensdag 14 april 2021 10:06 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Alles zou dan mogelijk moeten zijn, want zo niet: wanneer ooit nog wel dan?
Dus GP Zandvoort zou gewoon volle bak moeten worden
België en Nederland gaan substantieel anders om met covid-19.quote:Op woensdag 14 april 2021 10:15 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Die is week later dan Spa. Dus als het op Zandvoort kan dan het ook op Spa met vol publiek.
Dit. Stond gisteren een heel artikel over in het AD. Nederland is optimistisch, België pessimistisch over het doorgaan, juist door die verschillende benadering.quote:Op woensdag 14 april 2021 10:25 schreef babylon het volgende:
[..]
België en Nederland gaan substantieel anders om met covid-19.
Mooie bestemming om naar toe te gaanquote:Op zondag 18 april 2021 12:06 schreef Starflyer het volgende:
Vanaf volgend jaar staat de Grand Prix van Miami op de kalender. De F1 is een deal voor 10 jaar overeengekomen.
https://www.racefans.net/(...)nd-prix-2022-season/
Nou inderdaad, die ga ik even in de gaten houdenquote:
Vettel en Hamilton naast elkaar is altijd topquote:Op dinsdag 13 april 2021 20:38 schreef Rianne84 het volgende:
https://www.gpblog.com/nl(...)ersconferenties.html
Waarschijnlijk om RIC/NOR schijtlol te voorkomen
Heb wel net even gekeken en dat ligt echt midden in de stad dus zal wel een hel worden om er te geraken maar goed lang leve Uberquote:Op zondag 18 april 2021 12:33 schreef flipsen het volgende:
[..]
Nou inderdaad, die ga ik even in de gaten houden
Vervanging van een GP van de huidige kalender? Of wordt het volgende jaar 24 GP's?quote:Op zondag 18 april 2021 12:06 schreef Starflyer het volgende:
Vanaf volgend jaar staat de Grand Prix van Miami op de kalender. De F1 is een deal voor 10 jaar overeengekomen.
https://www.racefans.net/(...)nd-prix-2022-season/
Zal wel extra zijn aangezien ze naar 25 races willen gaan...quote:Op zondag 18 april 2021 12:54 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Vervanging van een GP van de huidige kalender? Of wordt het volgende jaar 24 GP's?
Eerste wat me te binnen schoot was mogelijk in plaats van Vietnam, maar die hadden om te beginnen al geen contract voor 2022 zie ik nu.quote:Op zondag 18 april 2021 12:54 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Vervanging van een GP van de huidige kalender? Of wordt het volgende jaar 24 GP's?
Dat zijn er 22. Met China kom ik op 23.quote:Op zondag 18 april 2021 13:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Eerste wat me te binnen schoot was mogelijk in plaats van Vietnam, maar die hadden om te beginnen al geen contract voor 2022 zie ik nu.
Dus waarschijnlijk een extra GP inderdaad zoals Tinos85 ook zegt.
Ik ga er vanuit dat Abu Dhabi, Suzuka, Monaco, Singapore, Barcelona en Austin nog vastgelegd worden voor 2022. Met misschien nog een klein vraagteken bij Barcelona?
Portimão en Imola zullen helaas het veld weer moeten ruimen.
Niet op de juiste plek.quote:Op zondag 18 april 2021 13:20 schreef Zipportal het volgende:
Vettel krijgt kaal haar. @:Mani89
[ afbeelding ]
Even bellen met Hamilton, die weet daar wel raad mee.quote:Op zondag 18 april 2021 13:20 schreef Zipportal het volgende:
Vettel krijgt kaal haar. @:Mani89
[ afbeelding ]
Hij wordt 34, shit happens.quote:Op zondag 18 april 2021 13:20 schreef Zipportal het volgende:
Vettel krijgt kaal haar. @:Mani89
[ afbeelding ]
Of gewoon die tondeuze erover.quote:Op zondag 18 april 2021 13:23 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Even bellen met Hamilton, die weet daar wel raad mee.
Wil Liberty per 2022 al naar 25 GP's dan?quote:Op zondag 18 april 2021 13:15 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat zijn er 22. Met China kom ik op 23.
Of er moet ook nog een Duitse GP bijkomen.
Hij heeft het al een paar keren gevraagd.quote:Op zondag 18 april 2021 13:23 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Even bellen met Hamilton, die weet daar wel raad mee.
Nee, met Miami erbij en de GP's die je noemt kom ik op 22. Met China erbij (die ook op de kalender stond voor dit jaar) kom ik op 23 GPs voor volgend jaar. Geen 24.quote:Op zondag 18 april 2021 13:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Hij wordt 34, shit happens.
Is wel de enige coureur die een petje draagt in de promo foto's die Formula One Management gebruikt in de worldfeed.
[..]
Of gewoon die tondeuze erover.
[..]
Wil Liberty per 2022 al naar 25 GP's dan?
In dat geval zijn Portimão, Imola, Hockenheim en Nurburgring (laatste wat minder want eigenaar is de BMW Group) ook kanshebbers.
Stiekem hoop ik dan ook op Sepang, maar dat gaat nooit meer gebeuren vrees ik.
https://www.racefans.net/(...)r-addition-of-miami/quote:The addition of the Miami Grand Prix to the 2022 Formula 1 calendar will not expand the schedule beyond its current record 23 races, the championship’s CEO Stefano Domenicali has said.
Dan is de vraag welke GP gaat verdwijnen.quote:Op zondag 18 april 2021 14:04 schreef Starflyer het volgende:
Ook 23 races volgend jaar, dus.
[..]
https://www.racefans.net/(...)r-addition-of-miami/
Imola en Portugal waten sowieso al tijdelijk.quote:Op zondag 18 april 2021 14:34 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan is de vraag welke GP gaat verdwijnen.
Alonso 20m?! Waarom...quote:
Heb wel de indruk dat Imola en Portimao niet zomaar reserves zijn. Ik heb de indruk dat de nieuwe bazen echt wat willen met de kalender. We gaan nu alleen terug naar sommige races omdat daar nu eenmaal contracten mee zijn. Maar zodra die verlopen denk ik dat de invallers serieus in beeld zijn.quote:Op zondag 18 april 2021 14:35 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Imola en Portugal waten sowieso al tijdelijk.
Dus China en Miami ipv deze twee, denk ik.
Dan moet er wel geld over de brug komen vanuit de organisaties achter Portimao en Imola.quote:Op woensdag 21 april 2021 09:18 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Heb wel de indruk dat Imola en Portimao niet zomaar reserves zijn. Ik heb de indruk dat de nieuwe bazen echt wat willen met de kalender. We gaan nu alleen terug naar sommige races omdat daar nu eenmaal contracten mee zijn. Maar zodra die verlopen denk ik dat de invallers serieus in beeld zijn.
*ratelt iets over een parkeerplaats in Miami*quote:Op woensdag 21 april 2021 09:18 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Heb wel de indruk dat Imola en Portimao niet zomaar reserves zijn. Ik heb de indruk dat de nieuwe bazen echt wat willen met de kalender. We gaan nu alleen terug naar sommige races omdat daar nu eenmaal contracten mee zijn. Maar zodra die verlopen denk ik dat de invallers serieus in beeld zijn.
Of ze gaan wat meer rouleren tussen Europese GP's? Ik meen ergens gelezen te hebben dat historie en spektakel ook een rol gaan spelen bij de keuze voor een GP op de kalender.quote:Op woensdag 21 april 2021 16:35 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dan moet er wel geld over de brug komen vanuit de organisaties achter Portimao en Imola.
Beide zijn in 2020 op de kalender verschenen omdat ze op het Europese continent liggen en daardoor makkelijk bereikbaar zijn waardoor de FIA relatief eenvoudig het minimum aantal vereiste GP's voor een geldend wereldkampioenschap kon verwezenlijken.
In een post-corona wereld gaat geld gewoon weer leidend zijn voor de FIA. Met oa. Spa, Monaco, Monza, Silverstone etc kent de kalender al verschillende GP's die veel minder betalen om een GP te mogen organiseren. Dit ivm historisch belang, aanzien en het feit dat de FIA er dus niet omheen kan etc etc.
Dat wordt gecompenseerd door weekenden als Bahrein, Abu Dhabi, China en Azerbeidzjan die enorme bedragen overmaken aan de FIA om deel uit te mogen maken van dit exclusieve wereldje.
Als de keuze dan gaat tussen Portimao met een bescheiden bod en Azerbeidzjan dat honderden miljoenen neer wil leggen. Dan weet ik wel waar ik mijn geld op zou zetten.
Miami en de zandbak zijn inderdaad historisch en Europees.quote:Op donderdag 22 april 2021 11:29 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Of ze gaan wat meer rouleren tussen Europese GP's? Ik meen ergens gelezen te hebben dat historie en spektakel ook een rol gaan spelen bij de keuze voor een GP op de kalender.
Dat is inderdaad uitermate teleurstellend, ja. Het gaat gelukkig niet ten koste van Europese races, maar toch.quote:Op donderdag 22 april 2021 11:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Miami en de zandbak zijn inderdaad historisch en Europees.
Miami is een parkeerplaats, een barslechte layout en meer een prestigeproject. Ik wil heel die kutbaan niet op de kalender zien, want het gaat ten koste van een leuke baan, zo gaat het altijd.quote:Op donderdag 22 april 2021 11:48 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad uitermate teleurstellend, ja. Het gaat gelukkig niet ten koste van Europese races, maar toch.
Overigens kan ik met Miami (lees: een 2e GP in de VS) wel goed leven. Had hem liever op Long Beach zien terugkeren, maar 2 races in de VS vind ik prima.
Niet perse, ze willen uitbreiden naar 25 races he. Hoeft niet perse een race voor te verdwijnen.quote:Op donderdag 22 april 2021 11:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Miami is een parkeerplaats, een barslechte layout en meer een prestigeproject. Ik wil heel die kutbaan niet op de kalender zien, want het gaat ten koste van een leuke baan, zo gaat het altijd.
Niemand wil uitbreiden naar 25.quote:Op donderdag 22 april 2021 12:03 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Niet perse, ze willen uitbreiden naar 25 races he. Hoeft niet perse een race voor te verdwijnen.
Mercedes heeft daar hun eigen junioren voor.quote:Op donderdag 22 april 2021 12:09 schreef Dauthi het volgende:
Red Bull weet ook wat voor tactiek ze kunnen gebruiken.
Je laat Yuki dit jaar kamikazepiloot spelen en je hebt zowel dit jaar en volgend jaar meer kans op de titel.
https://www.motorsport.co(...)e-a-concern/6362929/
Australiëquote:Op donderdag 22 april 2021 12:25 schreef Sjoerd102 het volgende:
Zou persoonlijk inderdaad kijken naar een afweging tussen Historie en $¤. maar ook naar geografische spreiding
Moeten Spa en Zandvoort bv tegelijk op de kalender staan, zeker als er bv nog een GP op de Nurburgring is?
Geen idee of er in Scandinavie geschikte circuits liggen maar heb ze er hier wel mee geteld.
Brazilië
Argentinië
Mexico
VS (en jaar erna Canada)
Japan
China
India (jaar erna bv Korea)
Australië
Zuid Afrika
Saudie Arabië
Engeland
Spanje (en het andere jaar Frankrijk of Portugal)
Italië (en het andere jaar Oostenrijk)
Monaco
Duitsland (en het andere jaar België of Nederland)
Hongarije (of bv Tsjechië)
Rusland
Scandinavië
Miami's layout is tig keer gewijzigd omdat de gemeenschap steeds via de stadsraad alles blokkeerde. Het is een De Dijk project van liberty: het moet het moet het moet en het zal lukken al racen ze in een container terminal ( zoals bv met de formule En in New York gebeurd idquote:Op donderdag 22 april 2021 11:48 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad uitermate teleurstellend, ja. Het gaat gelukkig niet ten koste van Europese races, maar toch.
Overigens kan ik met Miami (lees: een 2e GP in de VS) wel goed leven. Had hem liever op Long Beach zien terugkeren, maar 2 races in de VS vind ik prima.
Gebruikt Mercedes zijn junioren tenminste nog ergens voorquote:Op donderdag 22 april 2021 12:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mercedes heeft daar hun eigen junioren voor.
Yuki heeft niemand geraakt en alleen zijn eigen auto beschadigd, Russel sloopt gewoon 2 auto's compleet. Was dat ook een opzetje van Mercedes dan?quote:Op donderdag 22 april 2021 12:09 schreef Dauthi het volgende:
Red Bull weet ook wat voor tactiek ze kunnen gebruiken.
Je laat Yuki dit jaar kamikazepiloot spelen en je hebt zowel dit jaar en volgend jaar meer kans op de titel.
https://www.motorsport.co(...)e-a-concern/6362929/
Je hebt vanochtend een dubbele dosis totaal gebrek aan humor pillen geslikt?quote:Op donderdag 22 april 2021 14:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yuki heeft niemand geraakt en alleen zijn eigen auto beschadigd, Russel sloopt gewoon 2 auto's compleet. Was dat ook een opzetje van Mercedes dan?
Kortom, je post is complete onzin, het is in niemands belang om een auto in de vangrail te parkeren en schade op te lopen laat staan om tegen een andere coureur op te klappen.
Neuh, de meeste mensen die een grappige post willen maken doen er een emoticon bij zodat het duidelijk is dat het een grap is. Tekst medium is beperkt qua intonatie, he?quote:Op donderdag 22 april 2021 14:05 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Je hebt vanochtend een dubbele dosis totaal gebrek aan humor pillen geslikt?
Nee hoor, het lag er zo dik bovenop dat emoticons totaal overbodig zijn.quote:Op donderdag 22 april 2021 14:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Neuh, de meeste mensen die een grappige post willen maken doen er een emoticon bij zodat het duidelijk is dat het een grap is. Tekst medium is beperkt qua intonatie, he?
Ik vrees voor Williamsquote:Op donderdag 22 april 2021 14:19 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ twitter ]
HAAS? Alfa-Romeo Sauber?
Die zullen die iconische naam toch zeker niet loslaten?quote:
Je weet het niet he met nieuwe eigenaars en management. Daarom vrees ik ook voor Williams. Als Haas of Alfa-Romeo verandert boeit me dat niet. Williams zou zonde zijn.quote:Op donderdag 22 april 2021 15:02 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Die zullen die iconische naam toch zeker niet loslaten?
Ik zat eerder te denken aan Sauber omdat het Alfa-Romeo contract afloopt, of HAAS met het oog op de vermeende ambities van de familie Mazepin.
En vanuit een zakelijk oogpunt ook helemaal niet verstandig lijkt me.quote:Op donderdag 22 april 2021 15:05 schreef fathank het volgende:
[..]
Je weet het niet he met nieuwe eigenaars en management. Daarom vrees ik ook voor Williams. Als Haas of Alfa-Romeo verandert boeit me dat niet. Williams zou zonde zijn.
Naamsbehoud was een voorwaarde voor de overname, voor zover ik weet.quote:Op donderdag 22 april 2021 15:05 schreef fathank het volgende:
[..]
Je weet het niet he met nieuwe eigenaars en management. Daarom vrees ik ook voor Williams. Als Haas of Alfa-Romeo verandert boeit me dat niet. Williams zou zonde zijn.
Mercedes -> INEOSquote:Op donderdag 22 april 2021 14:19 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ twitter ]
HAAS? Alfa-Romeo Sauber?
Persoonlijk zou dit mijn ideale kalender zijn:quote:Op donderdag 22 april 2021 12:25 schreef Sjoerd102 het volgende:
Zou persoonlijk inderdaad kijken naar een afweging tussen Historie en $¤. maar ook naar geografische spreiding
Moeten Spa en Zandvoort bv tegelijk op de kalender staan, zeker als er bv nog een GP op de Nurburgring is?
Geen idee of er in Scandinavie geschikte circuits liggen maar heb ze er hier wel mee geteld.
Brazilië
Argentinië
Mexico
VS (en jaar erna Canada)
Japan
China
India (jaar erna bv Korea)
Australië
Zuid Afrika
Saudie Arabië
Engeland
Spanje (en het andere jaar Frankrijk of Portugal)
Italië (en het andere jaar Oostenrijk)
Monaco
Duitsland (en het andere jaar België of Nederland)
Hongarije (of bv Tsjechië)
Rusland
Scandinavië
Haas stopt er al meer dan een jaar nauwelijks wat in dus kan er niet mee zitten als Mazepin dat over neemtquote:Op donderdag 22 april 2021 16:44 schreef Starflyer het volgende:
Alfa Romeo Racing of Haas, verwacht ik.
Alfa is nog steeds van Sauber, dus misschien dat deze nu echt verkocht wordt aan Stellantis en dan bijvoorbeeld Maserati gaat heten.
De verkoopcijfers van Alfa Romeo vallen nog steeds erg tegen, ondanks de naamgeving van het F1 team. Het is ook niet echt een sportwagenmerk in tegenstelling tot bijvoorbeeld Maserati.
En ik denk dat Mazepin nog steeds geïnteresseerd is in een eigen F1 team. Is alleen de vraag of Haas wil verkopen. Afgelopen jaar in ieder geval nog niet.
Die richten zich juist op 2022. En Mazepin zie ik liever niet in de F1.quote:Op donderdag 22 april 2021 17:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Haas stopt er al meer dan een jaar nauwelijks wat in dus kan er niet mee zitten als Mazepin dat over neemt
Ik lees dat Vasseurs contract tot en met dit jaar loopt en nog niet vernieuwd is.quote:Op donderdag 22 april 2021 15:24 schreef Sabata het volgende:
Storey is een aandachtstrekker die inmiddels nergens meer wordt geloofd als hij het over een terugkeer van Rich Energy heeft, dat bericht uit februari werd alleen in Europa nog een paar keer opgepikt, in de UK rolde men een keer met de ogen en ging door.
Ik denk dus aan Alfa Romeo. Meneer Cyril Abiteboul, topschurk in een paar drive to survive seizoenen , is na zijn oneervolle ontslag bij Renault blijkbaar door Peugeot's moederbedrijf Stellantis aangesteld om onderzoek naar een rebrand te doen sinds Fiat en Alfa in handen van Peugeot kwamen. De ironie is dat hij opnieuw te maken gaat krijgen met de man die hij toen bij Renault heeft weggepest, Cedric Vasseur. Ik verheug me op de catfight die gaat volgen
quote:And then we have Alfa Romeo and this is a puzzle. Both drivers are out of contract and the Alfa Romeo sponsorship of Sauber is up for renewal again. It is even suggested that the team boss Fred Vasseur is currently out of contract after his three-year deal signed in July 2017 has not been renewed. It is a little odd but there hasn’t been any announcement…
zijn er wel meer die ik liever niet zie maar Haas ga ik niet missenquote:Op donderdag 22 april 2021 17:35 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die richten zich juist op 2022. En Mazepin zie ik liever niet in de F1.
Nee, daar is voorlopig geen noodzaak voor, de nieuwe mensen die aangesteld zijn hebben allemaal ruimschoots hun sporen in F1 en autosport verdiend en er is serieus nagedacht en geinvesteerd voor volgend jaar.quote:
Alfa is sponsor van Sauber, volgens mij, maar geen eigenaar, dat is Longbow Finance en die hebben vziw geen connectie met Alfa of Stellantis. Sowieso is Alfa onderdeel van FIAT wat op zijn beurt nu Stellantis is dus hoe zie jij in dit verband een verkoop? Alfa Romeo is gewoon een dochterbedrijf van Stellantis.quote:Op donderdag 22 april 2021 16:44 schreef Starflyer het volgende:
Alfa Romeo Racing of Haas, verwacht ik.
Alfa is nog steeds van Sauber, dus misschien dat deze nu echt verkocht wordt aan Stellantis en dan bijvoorbeeld Maserati gaat heten.
De verkoopcijfers van Alfa Romeo vallen nog steeds erg tegen, ondanks de naamgeving van het F1 team. Het is ook niet echt een sportwagenmerk in tegenstelling tot bijvoorbeeld Maserati.
En ik denk dat Mazepin nog steeds geïnteresseerd is in een eigen F1 team. Is alleen de vraag of Haas wil verkopen. Afgelopen jaar in ieder geval nog niet.
Dat zeg ik. Alfa Romeo Racing is van Sauber AG, waarvan Longbow een van de aandeelhouders is, net zoals Vasseur bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 22 april 2021 18:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alfa is sponsor van Sauber, volgens mij, maar geen eigenaar, dat is Longbow Finance en die hebben vziw geen connectie met Alfa of Stellantis. Sowieso is Alfa onderdeel van FIAT wat op zijn beurt nu Stellantis is dus hoe zie jij in dit verband een verkoop? Alfa Romeo is gewoon een dochterbedrijf van Stellantis.
Hm, ja, ok, dan snap ik je insteek.quote:Op donderdag 22 april 2021 18:42 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat zeg ik. Alfa Romeo Racing is van Sauber AG, waarvan Longbow een van de aandeelhouders is, net zoals Vasseur bijvoorbeeld.
Ik verwacht dus dat Stellantis Sauber overneemt (een verhaal dat al enige tijd de ronde doet, en nadrukkelijker sinds Tavares en Abiteboul daar zitten) en hernoemd gaat worden naar Maserati of zo.
De naamgeving door Alfa Romeo heeft niet echt geleid tot de verkoop van meer auto's, dus ik verwacht dat die naam losgelaten wordt en men voor een sportiever merk gast, zoals Renault al is veranderd naar Alpine (dat door Tavares weer op de kaart is gezet).
Ik had heb eens een droom kalender gemaakt voor een GTseries (dat wel) met weekenden van maar 2 dagen (zaterdag & zondag) en dan 3 races back-to-back in een set van races en dan 3 weken niks en dan weer zo'n set en dat het jaar doorlopendquote:Op donderdag 22 april 2021 16:41 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Persoonlijk zou dit mijn ideale kalender zijn:
1. Brazilië - Interlagos
2. Argentinië - Autódromo Oscar y Juan Gálvez
3. USA West - Long Beach
[knip]
20. Japan - Suzuka (afwisselen met Fuji)
21. Singapore - Marina Bay
22. Maleisië - Sepang
23. Austalië - Adelaide
ik vind het ook wel veel al houden ze nu ook wel rekening met wat races die eventueel wegvallenquote:Op vrijdag 23 april 2021 09:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Persoonlijk vind ik meer races niet perse beter. Toen er nog 16 races op de kalender stonden was het in mijn beleving echt een happening als het raceweekend was. Iedereen in mijn omgeving had het erover en ik keek zelfs de vrije trainingen op vrijdag. Een DNF heeft ook grotere gevolgen als er maar 16 races op de kalender staan, dus de spanningsboog is groter. Nu begint het haast vermoeiend te worden om weer een zondagmiddag voor de buis te hangen. Races zoals Rusland, Frankrijk, Spanje, Abu Dhabi, Saudi Arabia en Azerbaijan zou ik geen seconde missen als ze niet meer op de kalender zouden staan.
Het is een beetje hetzelfde als met de Super League. Op papier lijkt het geweldig om teams zoals Real Madrid en Juventus om de haverklap tegen elkaar te zien spelen maar als het vrijwel wekelijks plaatsvindt is dan wordt je er op een gegeven ook moe van. Wat mij betreft zit de F1 ook tegen het punt van verzadiging aan. Volgens het nieuwe Concorde Agreement kunnen er maximaal 25 races per jaar georganiseerd worden. Er zitten 52 weken in een jaar, daar wordt je toch moe van op een gegeven moment? Helemaal als een team domineert en het kampioenschap een formaliteit is.
Ik heb dat totaal niet. De vrijdagen pakte is sws al minder mee. Ik vind het juist jammer dat een DNF zo zwaar telt omdat mazzel dan ook een grotere rol gaat spelen. Kampioenschaps spanning is er sowieso al jaren weinig geweest en dat heeft meer met mercedes te maken dan met de hoeveelheid races. Of zondagen vermoeiend aanvoelen ligt denk ik ook meer aan de competitie/baan waarbij sommige races iedereen in slag volgorde naar de finish rijdt, maar ook dit heeft niet met de hoeveelheid races te maken. En ook bij de landen die je aanhaalt kan ik me ook wel spannende momenten/situaties herinneren.quote:Op vrijdag 23 april 2021 09:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Persoonlijk vind ik meer races niet perse beter. Toen er nog 16 races op de kalender stonden was het in mijn beleving echt een happening als het raceweekend was. Iedereen in mijn omgeving had het erover en ik keek zelfs de vrije trainingen op vrijdag. Een DNF heeft ook grotere gevolgen als er maar 16 races op de kalender staan, dus de spanningsboog is groter. Nu begint het haast vermoeiend te worden om weer een zondagmiddag voor de buis te hangen. Races zoals Rusland, Frankrijk, Spanje, Abu Dhabi, Saudi Arabia en Azerbaijan zou ik geen seconde missen als ze niet meer op de kalender zouden staan.
Het is een beetje hetzelfde als met de Super League. Op papier lijkt het geweldig om teams zoals Real Madrid en Juventus om de haverklap tegen elkaar te zien spelen maar als het vrijwel wekelijks plaatsvindt dan word je er op een gegeven moment ook moe van. Wat mij betreft zit de F1 ook tegen het punt van verzadiging aan. Volgens het nieuwe Concorde Agreement kunnen er maximaal 25 races per jaar georganiseerd worden. Er zitten 52 weken in een jaar, daar word je toch moe van op een gegeven moment? Helemaal als een team domineert en het kampioenschap een formaliteit is.
Als je van voetbal houdt dan is er elke week een wedstrijd zelfs.quote:Op vrijdag 23 april 2021 09:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Persoonlijk vind ik meer races niet perse beter. Toen er nog 16 races op de kalender stonden was het in mijn beleving echt een happening als het raceweekend was. Iedereen in mijn omgeving had het erover en ik keek zelfs de vrije trainingen op vrijdag. Een DNF heeft ook grotere gevolgen als er maar 16 races op de kalender staan, dus de spanningsboog is groter. Nu begint het haast vermoeiend te worden om weer een zondagmiddag voor de buis te hangen. Races zoals Rusland, Frankrijk, Spanje, Abu Dhabi, Saudi Arabia en Azerbaijan zou ik geen seconde missen als ze niet meer op de kalender zouden staan.
Het is een beetje hetzelfde als met de Super League. Op papier lijkt het geweldig om teams zoals Real Madrid en Juventus om de haverklap tegen elkaar te zien spelen maar als het vrijwel wekelijks plaatsvindt dan word je er op een gegeven moment ook moe van. Wat mij betreft zit de F1 ook tegen het punt van verzadiging aan. Volgens het nieuwe Concorde Agreement kunnen er maximaal 25 races per jaar georganiseerd worden. Er zitten 52 weken in een jaar, daar word je toch moe van op een gegeven moment? Helemaal als een team domineert en het kampioenschap een formaliteit is.
Ik ben bang dat dat gewoon onzin is. Ze doen dit om banen zoals Baku, Rusland, Saudi Arabië en Miami op de kalender te krijgen en te houden. Stuk voor stuk races die wat mij betreft regelrecht de prullenbak in mogen, dan maar geen 20 races. Vorig jaar was uit te houden door de fantastische selectie van banen.quote:Op vrijdag 23 april 2021 09:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind het ook wel veel al houden ze nu ook wel rekening met wat races die eventueel wegvallen
Ja dat klopt. Rond de meeste voetbalwedstrijden is er dan ook totaal geen hype of enthousiasme omdat clubs idd iedere week in actie komen. Alleen als er een klassieker zoals Feyenoord - Ajax op het programma staat kijken mensen er echt naar uit, wonen fans zelfs de laatste training voor de wedstrijd bij en is er hype.quote:Op vrijdag 23 april 2021 12:40 schreef nils7 het volgende:
[..]
Als je van voetbal houdt dan is er elke week een wedstrijd zelfs.
Dus jouw team speelt in het weekend en als ze het goed doen in allerlei rand kampioenschappen of leagues spelen ze doordeweeks vaak ook nog.
Dus er zijn veel meer wedstrijden.
Baku is ook een prima baan toch? Rusland is niet veel inderdaad, Saudi Arabië lijkt ook niet veel gezien alle verhalen en Miami, geen idee..quote:Op vrijdag 23 april 2021 13:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dat gewoon onzin is. Ze doen dit om banen zoals Baku, Rusland, Saudi Arabië en Miami op de kalender te krijgen en te houden. Stuk voor stuk races die wat mij betreft regelrecht de prullenbak in mogen, dan maar geen 20 races. Vorig jaar was uit te houden door de fantastische selectie van banen.
Baku is geen prima baan. Leuk als het een chaotische race wordt, maar dat kan net zo goed op Monaco of Singapore gebeuren. Inhalen daar is veel te makkelijk en doodsaai.quote:Op vrijdag 23 april 2021 15:32 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Baku is ook een prima baan toch? Rusland is niet veel inderdaad, Saudi Arabië lijkt ook niet veel gezien alle verhalen en Miami, geen idee..
Het mogen van mij best wat minder races zijn, maar ik mis het wel enorm in de winter. Vanaf begin december t/m half maart duurt echt een eeuwigheid. Vroeger was dat eind oktober al het geval. In die zin ben ik wel blij dat het nu wat langer door gaat.quote:Op vrijdag 23 april 2021 09:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Persoonlijk vind ik meer races niet perse beter. Toen er nog 16 races op de kalender stonden was het in mijn beleving echt een happening als het raceweekend was. Iedereen in mijn omgeving had het erover en ik keek zelfs de vrije trainingen op vrijdag. Een DNF heeft ook grotere gevolgen als er maar 16 races op de kalender staan, dus de spanningsboog is groter. Nu begint het haast vermoeiend te worden om weer een zondagmiddag voor de buis te hangen. Races zoals Rusland, Frankrijk, Spanje, Abu Dhabi, Saudi Arabia en Azerbaijan zou ik geen seconde missen als ze niet meer op de kalender zouden staan.
Het is een beetje hetzelfde als met de Super League. Op papier lijkt het geweldig om teams zoals Real Madrid en Juventus om de haverklap tegen elkaar te zien spelen maar als het vrijwel wekelijks plaatsvindt dan word je er op een gegeven moment ook moe van. Wat mij betreft zit de F1 ook tegen het punt van verzadiging aan. Volgens het nieuwe Concorde Agreement kunnen er maximaal 25 races per jaar georganiseerd worden. Er zitten 52 weken in een jaar, daar word je toch moe van op een gegeven moment? Helemaal als een team domineert en het kampioenschap een formaliteit is.
Maar Miami is geen Tilke baanquote:Op vrijdag 23 april 2021 15:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En Miami... ben je bekend met die Formule E baan in Berlijn?
Volgende weekquote:Op vrijdag 23 april 2021 18:03 schreef Dazalbest het volgende:
Ik dacht dat Portugal dit weekend zou zijn..... hoe kan dat nou?
Had Hugo dat belooft?quote:Op vrijdag 23 april 2021 18:03 schreef Dazalbest het volgende:
Ik dacht dat Portugal dit weekend zou zijn..... hoe kan dat nou?
De hoeveelheid races hoeven geen probleem te zijn. De spanning moet weer terug komen.quote:Op vrijdag 23 april 2021 09:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Persoonlijk vind ik meer races niet perse beter. Toen er nog 16 races op de kalender stonden was het in mijn beleving echt een happening als het raceweekend was. Iedereen in mijn omgeving had het erover en ik keek zelfs de vrije trainingen op vrijdag. Een DNF heeft ook grotere gevolgen als er maar 16 races op de kalender staan, dus de spanningsboog is groter. Nu begint het haast vermoeiend te worden om weer een zondagmiddag voor de buis te hangen. Races zoals Rusland, Frankrijk, Spanje, Abu Dhabi, Saudi Arabia en Azerbaijan zou ik geen seconde missen als ze niet meer op de kalender zouden staan.
Het is een beetje hetzelfde als met de Super League. Op papier lijkt het geweldig om teams zoals Real Madrid en Juventus om de haverklap tegen elkaar te zien spelen maar als het vrijwel wekelijks plaatsvindt dan word je er op een gegeven moment ook moe van. Wat mij betreft zit de F1 ook tegen het punt van verzadiging aan. Volgens het nieuwe Concorde Agreement kunnen er maximaal 25 races per jaar georganiseerd worden. Er zitten 52 weken in een jaar, daar word je toch moe van op een gegeven moment? Helemaal als een team domineert en het kampioenschap een formaliteit is.
Dacht ik tot begin deze week ook. Komt door de F1 kalender die ik via racingnews365 in mijn agenda had gezet. Ik weet niet of het een foutje was of dat de race later verplaatst is. Helaas nog een weekje geduldquote:Op vrijdag 23 april 2021 18:03 schreef Dazalbest het volgende:
Ik dacht dat Portugal dit weekend zou zijn..... hoe kan dat nou?
Daar kwam ik inderdaad ook achter maar de tegenvaller was evengoed groot....quote:
Indd die agenda heb ik ook.... klopt de rest wel nog dan?quote:Op vrijdag 23 april 2021 19:01 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Dacht ik tot begin deze week ook. Komt door de F1 kalender die ik via racingnews365 in mijn agenda had gezet. Ik weet niet of het een foutje was of dat de race later verplaatst is. Helaas nog een weekje geduld
Ik ga het dit weekend veiligheidshalve even checken...quote:Op vrijdag 23 april 2021 19:32 schreef Dazalbest het volgende:
[..]
Indd die agenda heb ik ook.... klopt de rest wel nog dan?
Verdorie nu twijfel ik aan allus
De race stond oorspronkelijk voor deze week gepland (als TBC), maar door het uitvallen van Australië en China is er wat geschoven.quote:Op vrijdag 23 april 2021 19:01 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Dacht ik tot begin deze week ook. Komt door de F1 kalender die ik via racingnews365 in mijn agenda had gezet. Ik weet niet of het een foutje was of dat de race later verplaatst is. Helaas nog een weekje geduld
Ah tnx en dan ga ik die ook maar gebruiken!quote:Op vrijdag 23 april 2021 21:02 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De race stond oorspronkelijk voor deze week gepland (als TBC), maar door het uitvallen van Australië en China is er wat geschoven.
Ik zelf gebruik de kalender van Racefans.net en die wordt altijd keurig bijgewerkt. De verschuiving van de kwalificatie vorige week stond eerder in de kalender dan dat ik ervan gehoord had
Kun je die ook koppelen met je eigen agenda (Android)? Ik word nu steeds naar zo'n Google pagina gestuurd, maar misschien doe ik iets niet goedquote:Op vrijdag 23 april 2021 21:02 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De race stond oorspronkelijk voor deze week gepland (als TBC), maar door het uitvallen van Australië en China is er wat geschoven.
Ik zelf gebruik de kalender van Racefans.net en die wordt altijd keurig bijgewerkt. De verschuiving van de kwalificatie vorige week stond eerder in de kalender dan dat ik ervan gehoord had
Ik zie genoeg spanning in de races hoor?quote:Op vrijdag 23 april 2021 18:28 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
De hoeveelheid races hoeven geen probleem te zijn. De spanning moet weer terug komen.
Natuurlijk zul je altijd mindere circuits houden waar men om het geld overheen rijdt, maar als men een kalender weet de vullen met 25 races waarbij er 20 leuk zijn om te zien en waar je bij de meeste strijd om de prijzen ziet, zul je niemand horen klagen.
Misschien zal men wel in trainingen moeten gaan snijden om het dragelijk voor de teams te houden.
Daar staan ook de mogelijkheden om de kalender aan je eigen agenda toe te voegen (add all session times to your calendar). Ik heb hem aan mijn Google agenda toegevoegd, maar je kan ook een iCal bestand downloaden en koppelen. Weet alleen niet of die dan bijgewerkt wordt.quote:Op zaterdag 24 april 2021 08:58 schreef Dazalbest het volgende:
[..]
Kun je die ook koppelen met je eigen agenda (Android)? Ik word nu steeds naar zo'n Google pagina gestuurd, maar misschien doe ik iets niet goed
Ik ken een FOK!er die daar wel eens gaat kijken uit privacy overwegingen zal ik geen namen noemen, maar het is @DutchTrain maakt ook leuke foto's daar.quote:
Frits van Eerd nu op de baan in zijn Fittipaldi. En Rene Arnoux heeft een klassieke Ferrari opgevouwen..quote:
Het plafond is nog altijd hoger dan het budget van 6 teams.quote:Op zaterdag 24 april 2021 16:45 schreef opreis het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)nd-probleem/6417975/
Krijgen we straks dat Bottas en Perez met de afdankertjes van Lewis en Max moeten gaan rijden/geen upgrades krijgen om de kosten te drukken?
Het zorgt er iig ook voor dat je 2x nadenkt om een rijke brokkepiloot in te huren. Maar is het misschien ook een drempel voor rookies.
https://racingnews365.nl/(...)mule-1-teams-in-2020quote:Op zaterdag 24 april 2021 18:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het plafond is nog altijd hoger dan het budget van 6 teams.
Wolff spreekt vanuit het perspectief, dat zijn team van een slordige 450 naar 145 miljoen per jaar is gegaan. Dus het is zijn realiteit (en ook die van Red Bull en Ferrari).quote:Op zaterdag 24 april 2021 18:57 schreef beantherio het volgende:
Ik weet niet hoe serieus ik dat verhaal van Wolff moet nemen. Teams maken het hele jaar door nieuwe componenten voor hun auto's. Misschien dat er wel wat extra kosten zitten in het construeren van een nieuwe monocoque maar de rest van de auto ontvangt het jaar door al allerlei upgrades (waarvan de kosten al in het huidige budget zitten).
En Alesi crasht met zijn Ferrari in de race. Hij werd wel een handje geholpen door Marco Werner in een Lotus, die hem van achteren aantikte.quote:Op zaterdag 24 april 2021 16:49 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Frits van Eerd nu op de baan in zijn Fittipaldi. En Rene Arnoux heeft een klassieke Ferrari opgevouwen..
quote:
Je van de F1 af laten leiden door zoiets volks als voetbalquote:Op maandag 26 april 2021 10:46 schreef Red_85 het volgende:
Heeft iemand als gezegd dat het raceweek is?
Dat wordt 2de scherm galore.
F1 en Ajax. Ouderwetse zondagmiddag!
Snollebollekes bij de f1...quote:Op maandag 26 april 2021 13:32 schreef babylon het volgende:
[..]
Je van de F1 af laten leiden door zoiets volks als voetbal
Hij is natuurlijk ook pas fan sinds Max in de auto zitquote:Op maandag 26 april 2021 13:32 schreef babylon het volgende:
[..]
Je van de F1 af laten leiden door zoiets volks als voetbal
quote:
Zeg dat..quote:
Vroegah deden ze dat ook. 2 sessies waarvan 1 op de vrijdag. Snelste overall tijd was de Pole.quote:Op maandag 26 april 2021 18:27 schreef tralalala het volgende:
Kwalificatie op vrijdag. gvd dan moet ik werken.
quote:They're being trialed at 3 GP's this season. The European tracks are confirmed: Monza and Silverstone. The non-European one is Brazil according to rumors, but it's not confirmed.
Op vrijdag dus de kwalificatie oude stijl voor de sprint op zaterdag. Je mist dus alsnog praktisch niks als je de vrijdag skipt.quote:Op maandag 26 april 2021 18:27 schreef tralalala het volgende:
Kwalificatie op vrijdag. gvd dan moet ik werken.
Mischien wil Mazepin senior het overnemen? Lijkt mij een top kandidaat.quote:Op maandag 26 april 2021 18:44 schreef Nattekat het volgende:
Echt, flikker op met die onzin.
Tijd dat er weer een nieuwe eigenaar komt.
Daar zijn virtuele races voor.quote:Op maandag 26 april 2021 18:59 schreef babylon het volgende:
Wat cool dat ze het gewoon een keer proberen hoe het is
Drie races, genoeg om te achterhalen of het wat is.
Ja, want daar trekt F1 en de circuits lekker veel kijkers mee die betalen, natuurlijk.quote:
Dat heeft ook echt totaal niets te maken met alle paywalls. Dat kijkcijfers in Duitsland dit jaar geïmplodeerd zijn is gewoon toeval.quote:Op maandag 26 april 2021 19:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, want daar trekt F1 en de circuits lekker veel kijkers mee die betalen, natuurlijk.
Wees nu eens realistisch, F1 heeft al jaren teruglopende kijkersaantallen dus gewoon doorblijven gaan op de oude voet is geen optie, steeds meer circuits konden het financieele verhaal niet meer rondkrijgen dus voor hun is dat ook geen optie.
Nu wordt er iets geprobeerd, mischien is het een succes, mischien niet maar stil blijven zitten is geen oplossing.
Daar zal ongetwijfeld verband tussen zitten maar dat verklaart de circuits niet. En sowieso, die paywalls zijn er gekomen onder Ecclestone, toen Liberty F1 overnam waren die contracten met kabelaars al getekent.quote:Op maandag 26 april 2021 19:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat heeft ook echt totaal niets te maken met alle paywalls. Dat kijkcijfers in Duitsland dit jaar geïmplodeerd zijn is gewoon toeval.
Kijkcijfers zijn wel relevant voor commercieele TV stations en hun bereidheid om de uitzendrechten te kopen voor heel veel geld, voor kabel of abonnee zenders is aanwas van kijkers van belang en als sprintraces werken om nieuwe of terugkerende kijkers te krijgen dan is het geslaagd.quote:Op maandag 26 april 2021 19:16 schreef Nattekat het volgende:
Wat is überhaupt de relevantie van kijkcijfers? Het gaat om het experiment, niet om het aantal mensen dat kijkt.
Dit is net zo'n belachelijk proefballonnetje wat ze een paar jaar terug tijdens de kwalificatie probeerden. Werkte totaal niet, en dat hadden ze van tevoren kunnen verwachten als ze het eerst getest hadden.quote:Op maandag 26 april 2021 19:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kijkcijfers zijn wel relevant voor commercieele TV stations en hun bereidheid om de uitzendrechten te kopen voor heel veel geld, voor kabel of abonnee zenders is aanwas van kijkers van belang en als sprintraces werken om nieuwe of terugkerende kijkers te krijgen dan is het geslaagd.
Dit is de test. Hoe moet je anders een sprintrace concept gaan testen? Virtueel?quote:Op maandag 26 april 2021 19:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is net zo'n belachelijk proefballonnetje wat ze een paar jaar terug tijdens de kwalificatie probeerden. Werkte totaal niet, en dat hadden ze van tevoren kunnen verwachten als ze het eerst getest hadden.
Dat wordt lastig, bij de eerste bocht ligt hij meestal al een autolengte achter het veldquote:Op maandag 26 april 2021 19:36 schreef -XOR- het volgende:
Ik voorspel tijdens de sprint een overenthousiaste Mazepin die in de eerste bocht het halve veld eruit tikt.
Nee, maar wel dat het hele veld hypernerveus is en lef relatief lonend kan zijn dus ik zie nog wel een paar bijgoochems in het achterveld de stuntpiloot gaan zitten uithangen.quote:Op maandag 26 april 2021 19:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat wordt lastig, bij de eerste bocht ligt hij meestal al een autolengte achter het veld
Sprintrace betekent niet dat de auto's harder rijden, he?
Het is een kortere F1 race, er is niets te verdienen met een crash (integendeel, zie budget cap) en al helemaal niet met extra risico nemen en dat zal de rijders echt wel ingeprent worden.quote:Op maandag 26 april 2021 19:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, maar wel dat het hele veld hypernerveus is en lef relatief lonend kan zijn dus ik zie nog wel een paar bijgoochems in het achterveld de stuntpiloot gaan zitten uithangen.
weleens? Het gebeurde vroeger regelmatigquote:Op maandag 26 april 2021 15:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
we lachen er wel om Formule e-autos de finish niet gehaald hebben, het zou in de F1 ook kunnen gebeuren.
Teams mogen zelf bepalen met hoeveel brandstof ze aan de start staan. In het verleden gebeurde het wel eens dat een auto stilviel door gebrek aan brandstof.
wacht; nee, hahaha dat zal niet gebeuren in de F1
En in 2019 in het VK en Italië waar Sky exclusieve contracten kreeg, waardoor de kijkcijfers daar ook drastisch kelderden.quote:Op maandag 26 april 2021 19:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat heeft ook echt totaal niets te maken met alle paywalls. Dat kijkcijfers in Duitsland dit jaar geïmplodeerd zijn is gewoon toeval.
Onder Liberty zijn die contracten verlengd en zelfs nog exclusiever geworden, zoals ik hierboven al zei. Dat helpt ook niet mee.quote:Op maandag 26 april 2021 19:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar zal ongetwijfeld verband tussen zitten maar dat verklaart de circuits niet. En sowieso, die paywalls zijn er gekomen onder Ecclestone, toen Liberty F1 overnam waren die contracten met kabelaars al getekent.
Het product moet dus aantrekkelijker worden en sprint races zijn een tool, mischien, daarvoor. Als het niet werkt dan is het ook prima, volgens mij is er weinig te verliezen met een test in een seizoen van 3 races.
Dat is compleet niet met elkaar te vergelijken.quote:
F1 draait om de zondag, dat is gewoon de sport. Elke zondag 2 uurtjes voor de buis en een heel raceweekend dat daar naartoe werkt. Nu in het kader van Amerikanen mensen met een concentratieboog van 20 minuten een helpende hand bieden, gaan we het grote evenement opsplitsen in een zaterdag en een zondag. Leuk hoorquote:Op maandag 26 april 2021 20:03 schreef babylon het volgende:
[..]
Dat is compleet niet met elkaar te vergelijken.
Maar goed, ik praat tegen iemand die elke minimale verandering keihard afwijst, dus dat heeft weinig zin.
Okquote:Op maandag 26 april 2021 20:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
F1 draait om de zondag, dat is gewoon de sport. Elke zondag 2 uurtjes voor de buis en een heel raceweekend dat daar naartoe werkt. Nu in het kader van Amerikanen mensen met een concentratieboog van 20 minuten een helpende hand bieden, gaan we het grote evenement opsplitsen in een zaterdag en een zondag. Leuk hoor
Je kan ook gewoon elke race een rode vlag zwaaien op 1/3 van de afstand. Precies hetzelfde effect.
Nou ja, goed, dan kijk jij niet. En als er genoeg mensen zijn zoals jij dan zal het bij 3 sprintraces blijven. Mooi, toch?quote:Op maandag 26 april 2021 20:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
F1 draait om de zondag, dat is gewoon de sport. Elke zondag 2 uurtjes voor de buis en een heel raceweekend dat daar naartoe werkt. Nu in het kader van Amerikanen mensen met een concentratieboog van 20 minuten een helpende hand bieden, gaan we het grote evenement opsplitsen in een zaterdag en een zondag. Leuk hoor
Je kan ook gewoon elke race een rode vlag zwaaien op 1/3 van de afstand. Precies hetzelfde effect.
Er is niet minder actie, want ipv de gecombineerde F2 en F3 rijden er andere klassen mee in het voorprogramma. De regionale F3 klassen, zoals de Formula Regional European Championship by Alpine (o.a in Imola en Spanje), de Euroformula Open (o.a Portugal) en de W-Series (voor 8 races) bijvoorbeeld.quote:Op maandag 26 april 2021 21:01 schreef Sabata het volgende:
Met het sprintrace concept willen ze vooral het probleem Opstapklassen dekken. Dit jaar rijden F2 en F3 nergens meer bijeen om kosten te sparen. De series betalen zoveel geld aan de F1 om in hun weekend te mogen rijden dat de coureurs bijna de zitjes niet meer kunnen betalen zonder prijzengeld. Daardoor is er minder actie op de baan en daardoor hoopt men met extra F1 auto's toch nog wat meer racevermaak te regelen. Dan kun je net zo goed gaan onderhandelen met Berger om zijn DTM GT's in Europa mee te laten doen op zaterdagen
Ik kan mij uit een heel grijs verleden herinneren dat er in de jaren 70 op Zandvoort, toen ik de F1 race bezocht, dat moet iets van 1974 geweest zijn, er won een JPS Lotus iig, een race was VOOR de F1 op zondag en erna was er nog een Formula 5000(?) race.quote:Op maandag 26 april 2021 21:01 schreef Sabata het volgende:
Met het sprintrace concept willen ze vooral het probleem Opstapklassen dekken. Dit jaar rijden F2 en F3 nergens meer bijeen om kosten te sparen. De series betalen zoveel geld aan de F1 om in hun weekend te mogen rijden dat de coureurs bijna de zitjes niet meer kunnen betalen zonder prijzengeld. Daardoor is er minder actie op de baan en daardoor hoopt men met extra F1 auto's toch nog wat meer racevermaak te regelen. Dan kun je net zo goed gaan onderhandelen met Berger om zijn DTM GT's in Europa mee te laten doen op zaterdagen
Het is niet alleen een kwestie van meer fans maar ook dezelfde fans vaker. De deel zal niet op vrijdag kijken omdat het nergens om gaat. Nu is dat wel het geval, al is het de vraag hoe dat ontvangen wordt als men het moet missen vanwege werk.quote:Op maandag 26 april 2021 21:24 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Hoe zou dit zich meer fans binden? Wat fans gaat binden is een spannende strijd om de titel, niet meer races aanbieden, en al helemaal niet meerdere in een weekend. Wie kijkt er hier nu echt uit om op zaterdag EN op zondag een race te gaan zitten kijken? Soms back-to-back weekenden?
thnx De F5000 was wel grappig, 5 liter V8's in een Formule wagen. In de Historics zie je ze nog, vooral Down Underquote:Op maandag 26 april 2021 21:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik kan mij uit een heel grijs verleden herinneren dat er in de jaren 70 op Zandvoort, toen ik de F1 race bezocht, dat moet iets van 1974 geweest zijn, er won een JPS Lotus iig, een race was VOOR de F1 op zondag en erna was er nog een Formula 5000(?) race.
En dat er op zaterdag ook races waren toen, ik weet alleen niet meer welke. Dus zo gek vind ik jouw idee niet.
Grappig om te zien wel nu, ze lijken zo klein nu die auto's en dan die fantastische luchthappers bovenopquote:Op maandag 26 april 2021 21:29 schreef Sabata het volgende:
[..]
thnx De F5000 was wel grappig, 5 liter V8's in een Formule wagen. In de Historics zie je ze nog, vooral Down Under
Laatste poging de klasse weer op te starten in Australië was de S5000 waar Rubens Barrichello nog een weekend in meedeed in 2019. Dit jaar rijden ze ook, enige bekende naam is voormalig F4, Porsche Cup rijder Joey Mawson
Ik denk dat je hier nogal een proefballonnetje op laatquote:Op maandag 26 april 2021 22:21 schreef daNpy het volgende:
Is het probleem niet gewoon dat de jeugd zich geen reet meer voor auto's (of techniek) interesseert? Tel hierbij de klimaathysterie nog bij op (hoewel Formule E ook al geen succes is) en de populariteit van F1 en racen in het algemeen zakt gewoon.
Daar kan geen enkel proefballonnetje tegenop.
Met TV-tijd = meer TV-gelden. Al kijken dezelfde fans maar 10 min meer, dan kunnen ze meer verkopen, dat is wel waar ja. Maar ik denk gewoon dat je meer kunt winnen door meer fans te binden, en dat lukt alleen met spannendere races, een spannender seizoen en op een of andere manier een groter gevoel van betrokkenheid genereren (Drive to Survive kan daar onderdeel van zijn bijv).quote:Op maandag 26 april 2021 21:26 schreef opreis het volgende:
[..]
Het is niet alleen een kwestie van meer fans maar ook dezelfde fans vaker. De deel zal niet op vrijdag kijken omdat het nergens om gaat. Nu is dat wel het geval, al is het de vraag hoe dat ontvangen wordt als men het moet missen vanwege werk.
DtS doet volgens mij meer voor F1 dan een sprint race ooit zal doen, ik hoor met name op Amerikaanse fora dat de interesse voor F1 enorm is toegenomen vanwege DtS. Dat was echt een gouden greep.quote:Op maandag 26 april 2021 23:05 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Met TV-tijd = meer TV-gelden. Al kijken dezelfde fans maar 10 min meer, dan kunnen ze meer verkopen, dat is wel waar ja. Maar ik denk gewoon dat je meer kunt winnen door meer fans te binden, en dat lukt alleen met spannendere races, een spannender seizoen en op een of andere manier een groter gevoel van betrokkenheid genereren (Drive to Survive kan daar onderdeel van zijn bijv).
gelukkig is McLaren net op tijd eruit gestaptquote:Luca de Meo, de topman van Groupe Renault, heeft aangekondigd dat straks geen enkel model van Renault nog sneller kan rijden dan 180 kilometer per uur. Hij wil dat de auto's er veiliger door worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |