Alles zou dan mogelijk moeten zijn, want zo niet: wanneer ooit nog wel dan?quote:Op woensdag 14 april 2021 09:59 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Eind augustus/ begin september zou veel meer mogelijk moeten zijn qua evenementen
Die is week later dan Spa. Dus als het op Zandvoort kan dan het ook op Spa met vol publiek.quote:Op woensdag 14 april 2021 10:06 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Alles zou dan mogelijk moeten zijn, want zo niet: wanneer ooit nog wel dan?
Dus GP Zandvoort zou gewoon volle bak moeten worden
Belgi en Nederland gaan substantieel anders om met covid-19.quote:Op woensdag 14 april 2021 10:15 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Die is week later dan Spa. Dus als het op Zandvoort kan dan het ook op Spa met vol publiek.
Dit. Stond gisteren een heel artikel over in het AD. Nederland is optimistisch, Belgi pessimistisch over het doorgaan, juist door die verschillende benadering.quote:Op woensdag 14 april 2021 10:25 schreef babylon het volgende:
[..]
Belgi en Nederland gaan substantieel anders om met covid-19.
Mooie bestemming om naar toe te gaanquote:Op zondag 18 april 2021 12:06 schreef Starflyer het volgende:
Vanaf volgend jaar staat de Grand Prix van Miami op de kalender. De F1 is een deal voor 10 jaar overeengekomen.
https://www.racefans.net/(...)nd-prix-2022-season/
Nou inderdaad, die ga ik even in de gaten houdenquote:
Vettel en Hamilton naast elkaar is altijd topquote:Op dinsdag 13 april 2021 20:38 schreef Rianne84 het volgende:
https://www.gpblog.com/nl(...)ersconferenties.html
Waarschijnlijk om RIC/NOR schijtlol te voorkomen
Heb wel net even gekeken en dat ligt echt midden in de stad dus zal wel een hel worden om er te geraken maar goed lang leve Uberquote:Op zondag 18 april 2021 12:33 schreef flipsen het volgende:
[..]
Nou inderdaad, die ga ik even in de gaten houden
Vervanging van een GP van de huidige kalender? Of wordt het volgende jaar 24 GP's?quote:Op zondag 18 april 2021 12:06 schreef Starflyer het volgende:
Vanaf volgend jaar staat de Grand Prix van Miami op de kalender. De F1 is een deal voor 10 jaar overeengekomen.
https://www.racefans.net/(...)nd-prix-2022-season/
Zal wel extra zijn aangezien ze naar 25 races willen gaan...quote:Op zondag 18 april 2021 12:54 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Vervanging van een GP van de huidige kalender? Of wordt het volgende jaar 24 GP's?
Eerste wat me te binnen schoot was mogelijk in plaats van Vietnam, maar die hadden om te beginnen al geen contract voor 2022 zie ik nu.quote:Op zondag 18 april 2021 12:54 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Vervanging van een GP van de huidige kalender? Of wordt het volgende jaar 24 GP's?
Dat zijn er 22. Met China kom ik op 23.quote:Op zondag 18 april 2021 13:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Eerste wat me te binnen schoot was mogelijk in plaats van Vietnam, maar die hadden om te beginnen al geen contract voor 2022 zie ik nu.
Dus waarschijnlijk een extra GP inderdaad zoals Tinos85 ook zegt.
Ik ga er vanuit dat Abu Dhabi, Suzuka, Monaco, Singapore, Barcelona en Austin nog vastgelegd worden voor 2022. Met misschien nog een klein vraagteken bij Barcelona?
Portimo en Imola zullen helaas het veld weer moeten ruimen.
Niet op de juiste plek.quote:Op zondag 18 april 2021 13:20 schreef Zipportal het volgende:
Vettel krijgt kaal haar. @:Mani89
[ afbeelding ]
Even bellen met Hamilton, die weet daar wel raad mee.quote:Op zondag 18 april 2021 13:20 schreef Zipportal het volgende:
Vettel krijgt kaal haar. @:Mani89
[ afbeelding ]
Hij wordt 34, shit happens.quote:Op zondag 18 april 2021 13:20 schreef Zipportal het volgende:
Vettel krijgt kaal haar. @:Mani89
[ afbeelding ]
Of gewoon die tondeuze erover.quote:Op zondag 18 april 2021 13:23 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Even bellen met Hamilton, die weet daar wel raad mee.
Wil Liberty per 2022 al naar 25 GP's dan?quote:Op zondag 18 april 2021 13:15 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat zijn er 22. Met China kom ik op 23.
Of er moet ook nog een Duitse GP bijkomen.
Hij heeft het al een paar keren gevraagd.quote:Op zondag 18 april 2021 13:23 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Even bellen met Hamilton, die weet daar wel raad mee.
Nee, met Miami erbij en de GP's die je noemt kom ik op 22. Met China erbij (die ook op de kalender stond voor dit jaar) kom ik op 23 GPs voor volgend jaar. Geen 24.quote:Op zondag 18 april 2021 13:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Hij wordt 34, shit happens.
Is wel de enige coureur die een petje draagt in de promo foto's die Formula One Management gebruikt in de worldfeed.
[..]
Of gewoon die tondeuze erover.
[..]
Wil Liberty per 2022 al naar 25 GP's dan?
In dat geval zijn Portimo, Imola, Hockenheim en Nurburgring (laatste wat minder want eigenaar is de BMW Group) ook kanshebbers.
Stiekem hoop ik dan ook op Sepang, maar dat gaat nooit meer gebeuren vrees ik.
https://www.racefans.net/(...)r-addition-of-miami/quote:The addition of the Miami Grand Prix to the 2022 Formula 1 calendar will not expand the schedule beyond its current record 23 races, the championship’s CEO Stefano Domenicali has said.
Dan is de vraag welke GP gaat verdwijnen.quote:Op zondag 18 april 2021 14:04 schreef Starflyer het volgende:
Ook 23 races volgend jaar, dus.
[..]
https://www.racefans.net/(...)r-addition-of-miami/
Imola en Portugal waten sowieso al tijdelijk.quote:Op zondag 18 april 2021 14:34 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan is de vraag welke GP gaat verdwijnen.
Heb wel de indruk dat Imola en Portimao niet zomaar reserves zijn. Ik heb de indruk dat de nieuwe bazen echt wat willen met de kalender. We gaan nu alleen terug naar sommige races omdat daar nu eenmaal contracten mee zijn. Maar zodra die verlopen denk ik dat de invallers serieus in beeld zijn.quote:Op zondag 18 april 2021 14:35 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Imola en Portugal waten sowieso al tijdelijk.
Dus China en Miami ipv deze twee, denk ik.
Dan moet er wel geld over de brug komen vanuit de organisaties achter Portimao en Imola.quote:Op woensdag 21 april 2021 09:18 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Heb wel de indruk dat Imola en Portimao niet zomaar reserves zijn. Ik heb de indruk dat de nieuwe bazen echt wat willen met de kalender. We gaan nu alleen terug naar sommige races omdat daar nu eenmaal contracten mee zijn. Maar zodra die verlopen denk ik dat de invallers serieus in beeld zijn.
*ratelt iets over een parkeerplaats in Miami*quote:Op woensdag 21 april 2021 09:18 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Heb wel de indruk dat Imola en Portimao niet zomaar reserves zijn. Ik heb de indruk dat de nieuwe bazen echt wat willen met de kalender. We gaan nu alleen terug naar sommige races omdat daar nu eenmaal contracten mee zijn. Maar zodra die verlopen denk ik dat de invallers serieus in beeld zijn.
Of ze gaan wat meer rouleren tussen Europese GP's? Ik meen ergens gelezen te hebben dat historie en spektakel ook een rol gaan spelen bij de keuze voor een GP op de kalender.quote:Op woensdag 21 april 2021 16:35 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dan moet er wel geld over de brug komen vanuit de organisaties achter Portimao en Imola.
Beide zijn in 2020 op de kalender verschenen omdat ze op het Europese continent liggen en daardoor makkelijk bereikbaar zijn waardoor de FIA relatief eenvoudig het minimum aantal vereiste GP's voor een geldend wereldkampioenschap kon verwezenlijken.
In een post-corona wereld gaat geld gewoon weer leidend zijn voor de FIA. Met oa. Spa, Monaco, Monza, Silverstone etc kent de kalender al verschillende GP's die veel minder betalen om een GP te mogen organiseren. Dit ivm historisch belang, aanzien en het feit dat de FIA er dus niet omheen kan etc etc.
Dat wordt gecompenseerd door weekenden als Bahrein, Abu Dhabi, China en Azerbeidzjan die enorme bedragen overmaken aan de FIA om deel uit te mogen maken van dit exclusieve wereldje.
Als de keuze dan gaat tussen Portimao met een bescheiden bod en Azerbeidzjan dat honderden miljoenen neer wil leggen. Dan weet ik wel waar ik mijn geld op zou zetten.
Miami en de zandbak zijn inderdaad historisch en Europees.quote:Op donderdag 22 april 2021 11:29 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Of ze gaan wat meer rouleren tussen Europese GP's? Ik meen ergens gelezen te hebben dat historie en spektakel ook een rol gaan spelen bij de keuze voor een GP op de kalender.
Dat is inderdaad uitermate teleurstellend, ja. Het gaat gelukkig niet ten koste van Europese races, maar toch.quote:Op donderdag 22 april 2021 11:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Miami en de zandbak zijn inderdaad historisch en Europees.
Miami is een parkeerplaats, een barslechte layout en meer een prestigeproject. Ik wil heel die kutbaan niet op de kalender zien, want het gaat ten koste van een leuke baan, zo gaat het altijd.quote:Op donderdag 22 april 2021 11:48 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad uitermate teleurstellend, ja. Het gaat gelukkig niet ten koste van Europese races, maar toch.
Overigens kan ik met Miami (lees: een 2e GP in de VS) wel goed leven. Had hem liever op Long Beach zien terugkeren, maar 2 races in de VS vind ik prima.
Niet perse, ze willen uitbreiden naar 25 races he. Hoeft niet perse een race voor te verdwijnen.quote:Op donderdag 22 april 2021 11:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Miami is een parkeerplaats, een barslechte layout en meer een prestigeproject. Ik wil heel die kutbaan niet op de kalender zien, want het gaat ten koste van een leuke baan, zo gaat het altijd.
Niemand wil uitbreiden naar 25.quote:Op donderdag 22 april 2021 12:03 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Niet perse, ze willen uitbreiden naar 25 races he. Hoeft niet perse een race voor te verdwijnen.
Mercedes heeft daar hun eigen junioren voor.quote:Op donderdag 22 april 2021 12:09 schreef Dauthi het volgende:
Red Bull weet ook wat voor tactiek ze kunnen gebruiken.
Je laat Yuki dit jaar kamikazepiloot spelen en je hebt zowel dit jaar en volgend jaar meer kans op de titel.
https://www.motorsport.co(...)e-a-concern/6362929/
Australiquote:Op donderdag 22 april 2021 12:25 schreef Sjoerd102 het volgende:
Zou persoonlijk inderdaad kijken naar een afweging tussen Historie en $. maar ook naar geografische spreiding
Moeten Spa en Zandvoort bv tegelijk op de kalender staan, zeker als er bv nog een GP op de Nurburgring is?
Geen idee of er in Scandinavie geschikte circuits liggen maar heb ze er hier wel mee geteld.
Brazili
Argentini
Mexico
VS (en jaar erna Canada)
Japan
China
India (jaar erna bv Korea)
Australi
Zuid Afrika
Saudie Arabi
Engeland
Spanje (en het andere jaar Frankrijk of Portugal)
Itali (en het andere jaar Oostenrijk)
Monaco
Duitsland (en het andere jaar Belgi of Nederland)
Hongarije (of bv Tsjechi)
Rusland
Scandinavi
Miami's layout is tig keer gewijzigd omdat de gemeenschap steeds via de stadsraad alles blokkeerde. Het is een De Dijk project van liberty: het moet het moet het moet en het zal lukken al racen ze in een container terminal ( zoals bv met de formule En in New York gebeurd idquote:Op donderdag 22 april 2021 11:48 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad uitermate teleurstellend, ja. Het gaat gelukkig niet ten koste van Europese races, maar toch.
Overigens kan ik met Miami (lees: een 2e GP in de VS) wel goed leven. Had hem liever op Long Beach zien terugkeren, maar 2 races in de VS vind ik prima.
Gebruikt Mercedes zijn junioren tenminste nog ergens voorquote:Op donderdag 22 april 2021 12:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mercedes heeft daar hun eigen junioren voor.
Yuki heeft niemand geraakt en alleen zijn eigen auto beschadigd, Russel sloopt gewoon 2 auto's compleet. Was dat ook een opzetje van Mercedes dan?quote:Op donderdag 22 april 2021 12:09 schreef Dauthi het volgende:
Red Bull weet ook wat voor tactiek ze kunnen gebruiken.
Je laat Yuki dit jaar kamikazepiloot spelen en je hebt zowel dit jaar en volgend jaar meer kans op de titel.
https://www.motorsport.co(...)e-a-concern/6362929/
Je hebt vanochtend een dubbele dosis totaal gebrek aan humor pillen geslikt?quote:Op donderdag 22 april 2021 14:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yuki heeft niemand geraakt en alleen zijn eigen auto beschadigd, Russel sloopt gewoon 2 auto's compleet. Was dat ook een opzetje van Mercedes dan?
Kortom, je post is complete onzin, het is in niemands belang om een auto in de vangrail te parkeren en schade op te lopen laat staan om tegen een andere coureur op te klappen.
Neuh, de meeste mensen die een grappige post willen maken doen er een emoticon bij zodat het duidelijk is dat het een grap is. Tekst medium is beperkt qua intonatie, he?quote:Op donderdag 22 april 2021 14:05 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Je hebt vanochtend een dubbele dosis totaal gebrek aan humor pillen geslikt?
Nee hoor, het lag er zo dik bovenop dat emoticons totaal overbodig zijn.quote:Op donderdag 22 april 2021 14:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Neuh, de meeste mensen die een grappige post willen maken doen er een emoticon bij zodat het duidelijk is dat het een grap is. Tekst medium is beperkt qua intonatie, he?
Ik vrees voor Williamsquote:Op donderdag 22 april 2021 14:19 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ twitter ]
HAAS? Alfa-Romeo Sauber?
Die zullen die iconische naam toch zeker niet loslaten?quote:
Je weet het niet he met nieuwe eigenaars en management. Daarom vrees ik ook voor Williams. Als Haas of Alfa-Romeo verandert boeit me dat niet. Williams zou zonde zijn.quote:Op donderdag 22 april 2021 15:02 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Die zullen die iconische naam toch zeker niet loslaten?
Ik zat eerder te denken aan Sauber omdat het Alfa-Romeo contract afloopt, of HAAS met het oog op de vermeende ambities van de familie Mazepin.
En vanuit een zakelijk oogpunt ook helemaal niet verstandig lijkt me.quote:Op donderdag 22 april 2021 15:05 schreef fathank het volgende:
[..]
Je weet het niet he met nieuwe eigenaars en management. Daarom vrees ik ook voor Williams. Als Haas of Alfa-Romeo verandert boeit me dat niet. Williams zou zonde zijn.
Naamsbehoud was een voorwaarde voor de overname, voor zover ik weet.quote:Op donderdag 22 april 2021 15:05 schreef fathank het volgende:
[..]
Je weet het niet he met nieuwe eigenaars en management. Daarom vrees ik ook voor Williams. Als Haas of Alfa-Romeo verandert boeit me dat niet. Williams zou zonde zijn.
Mercedes -> INEOSquote:Op donderdag 22 april 2021 14:19 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ twitter ]
HAAS? Alfa-Romeo Sauber?
Persoonlijk zou dit mijn ideale kalender zijn:quote:Op donderdag 22 april 2021 12:25 schreef Sjoerd102 het volgende:
Zou persoonlijk inderdaad kijken naar een afweging tussen Historie en $. maar ook naar geografische spreiding
Moeten Spa en Zandvoort bv tegelijk op de kalender staan, zeker als er bv nog een GP op de Nurburgring is?
Geen idee of er in Scandinavie geschikte circuits liggen maar heb ze er hier wel mee geteld.
Brazili
Argentini
Mexico
VS (en jaar erna Canada)
Japan
China
India (jaar erna bv Korea)
Australi
Zuid Afrika
Saudie Arabi
Engeland
Spanje (en het andere jaar Frankrijk of Portugal)
Itali (en het andere jaar Oostenrijk)
Monaco
Duitsland (en het andere jaar Belgi of Nederland)
Hongarije (of bv Tsjechi)
Rusland
Scandinavi
Haas stopt er al meer dan een jaar nauwelijks wat in dus kan er niet mee zitten als Mazepin dat over neemtquote:Op donderdag 22 april 2021 16:44 schreef Starflyer het volgende:
Alfa Romeo Racing of Haas, verwacht ik.
Alfa is nog steeds van Sauber, dus misschien dat deze nu echt verkocht wordt aan Stellantis en dan bijvoorbeeld Maserati gaat heten.
De verkoopcijfers van Alfa Romeo vallen nog steeds erg tegen, ondanks de naamgeving van het F1 team. Het is ook niet echt een sportwagenmerk in tegenstelling tot bijvoorbeeld Maserati.
En ik denk dat Mazepin nog steeds genteresseerd is in een eigen F1 team. Is alleen de vraag of Haas wil verkopen. Afgelopen jaar in ieder geval nog niet.
Die richten zich juist op 2022. En Mazepin zie ik liever niet in de F1.quote:Op donderdag 22 april 2021 17:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Haas stopt er al meer dan een jaar nauwelijks wat in dus kan er niet mee zitten als Mazepin dat over neemt
Ik lees dat Vasseurs contract tot en met dit jaar loopt en nog niet vernieuwd is.quote:Op donderdag 22 april 2021 15:24 schreef Sabata het volgende:
Storey is een aandachtstrekker die inmiddels nergens meer wordt geloofd als hij het over een terugkeer van Rich Energy heeft, dat bericht uit februari werd alleen in Europa nog een paar keer opgepikt, in de UK rolde men een keer met de ogen en ging door.
Ik denk dus aan Alfa Romeo. Meneer Cyril Abiteboul, topschurk in een paar drive to survive seizoenen , is na zijn oneervolle ontslag bij Renault blijkbaar door Peugeot's moederbedrijf Stellantis aangesteld om onderzoek naar een rebrand te doen sinds Fiat en Alfa in handen van Peugeot kwamen. De ironie is dat hij opnieuw te maken gaat krijgen met de man die hij toen bij Renault heeft weggepest, Cedric Vasseur. Ik verheug me op de catfight die gaat volgen
quote:And then we have Alfa Romeo and this is a puzzle. Both drivers are out of contract and the Alfa Romeo sponsorship of Sauber is up for renewal again. It is even suggested that the team boss Fred Vasseur is currently out of contract after his three-year deal signed in July 2017 has not been renewed. It is a little odd but there hasn’t been any announcement…
zijn er wel meer die ik liever niet zie maar Haas ga ik niet missenquote:Op donderdag 22 april 2021 17:35 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die richten zich juist op 2022. En Mazepin zie ik liever niet in de F1.
Nee, daar is voorlopig geen noodzaak voor, de nieuwe mensen die aangesteld zijn hebben allemaal ruimschoots hun sporen in F1 en autosport verdiend en er is serieus nagedacht en geinvesteerd voor volgend jaar.quote:
Alfa is sponsor van Sauber, volgens mij, maar geen eigenaar, dat is Longbow Finance en die hebben vziw geen connectie met Alfa of Stellantis. Sowieso is Alfa onderdeel van FIAT wat op zijn beurt nu Stellantis is dus hoe zie jij in dit verband een verkoop? Alfa Romeo is gewoon een dochterbedrijf van Stellantis.quote:Op donderdag 22 april 2021 16:44 schreef Starflyer het volgende:
Alfa Romeo Racing of Haas, verwacht ik.
Alfa is nog steeds van Sauber, dus misschien dat deze nu echt verkocht wordt aan Stellantis en dan bijvoorbeeld Maserati gaat heten.
De verkoopcijfers van Alfa Romeo vallen nog steeds erg tegen, ondanks de naamgeving van het F1 team. Het is ook niet echt een sportwagenmerk in tegenstelling tot bijvoorbeeld Maserati.
En ik denk dat Mazepin nog steeds genteresseerd is in een eigen F1 team. Is alleen de vraag of Haas wil verkopen. Afgelopen jaar in ieder geval nog niet.
Dat zeg ik. Alfa Romeo Racing is van Sauber AG, waarvan Longbow een van de aandeelhouders is, net zoals Vasseur bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 22 april 2021 18:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alfa is sponsor van Sauber, volgens mij, maar geen eigenaar, dat is Longbow Finance en die hebben vziw geen connectie met Alfa of Stellantis. Sowieso is Alfa onderdeel van FIAT wat op zijn beurt nu Stellantis is dus hoe zie jij in dit verband een verkoop? Alfa Romeo is gewoon een dochterbedrijf van Stellantis.
Hm, ja, ok, dan snap ik je insteek.quote:Op donderdag 22 april 2021 18:42 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat zeg ik. Alfa Romeo Racing is van Sauber AG, waarvan Longbow een van de aandeelhouders is, net zoals Vasseur bijvoorbeeld.
Ik verwacht dus dat Stellantis Sauber overneemt (een verhaal dat al enige tijd de ronde doet, en nadrukkelijker sinds Tavares en Abiteboul daar zitten) en hernoemd gaat worden naar Maserati of zo.
De naamgeving door Alfa Romeo heeft niet echt geleid tot de verkoop van meer auto's, dus ik verwacht dat die naam losgelaten wordt en men voor een sportiever merk gast, zoals Renault al is veranderd naar Alpine (dat door Tavares weer op de kaart is gezet).
Ik had heb eens een droom kalender gemaakt voor een GTseries (dat wel) met weekenden van maar 2 dagen (zaterdag & zondag) en dan 3 races back-to-back in een set van races en dan 3 weken niks en dan weer zo'n set en dat het jaar doorlopendquote:Op donderdag 22 april 2021 16:41 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Persoonlijk zou dit mijn ideale kalender zijn:
1. Brazili - Interlagos
2. Argentini - Autdromo Oscar y Juan Glvez
3. USA West - Long Beach
[knip]
20. Japan - Suzuka (afwisselen met Fuji)
21. Singapore - Marina Bay
22. Maleisi - Sepang
23. Austali - Adelaide
ik vind het ook wel veel al houden ze nu ook wel rekening met wat races die eventueel wegvallenquote:Op vrijdag 23 april 2021 09:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Persoonlijk vind ik meer races niet perse beter. Toen er nog 16 races op de kalender stonden was het in mijn beleving echt een happening als het raceweekend was. Iedereen in mijn omgeving had het erover en ik keek zelfs de vrije trainingen op vrijdag. Een DNF heeft ook grotere gevolgen als er maar 16 races op de kalender staan, dus de spanningsboog is groter. Nu begint het haast vermoeiend te worden om weer een zondagmiddag voor de buis te hangen. Races zoals Rusland, Frankrijk, Spanje, Abu Dhabi, Saudi Arabia en Azerbaijan zou ik geen seconde missen als ze niet meer op de kalender zouden staan.
Het is een beetje hetzelfde als met de Super League. Op papier lijkt het geweldig om teams zoals Real Madrid en Juventus om de haverklap tegen elkaar te zien spelen maar als het vrijwel wekelijks plaatsvindt is dan wordt je er op een gegeven ook moe van. Wat mij betreft zit de F1 ook tegen het punt van verzadiging aan. Volgens het nieuwe Concorde Agreement kunnen er maximaal 25 races per jaar georganiseerd worden. Er zitten 52 weken in een jaar, daar wordt je toch moe van op een gegeven moment? Helemaal als een team domineert en het kampioenschap een formaliteit is.
Ik heb dat totaal niet. De vrijdagen pakte is sws al minder mee. Ik vind het juist jammer dat een DNF zo zwaar telt omdat mazzel dan ook een grotere rol gaat spelen. Kampioenschaps spanning is er sowieso al jaren weinig geweest en dat heeft meer met mercedes te maken dan met de hoeveelheid races. Of zondagen vermoeiend aanvoelen ligt denk ik ook meer aan de competitie/baan waarbij sommige races iedereen in slag volgorde naar de finish rijdt, maar ook dit heeft niet met de hoeveelheid races te maken. En ook bij de landen die je aanhaalt kan ik me ook wel spannende momenten/situaties herinneren.quote:Op vrijdag 23 april 2021 09:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Persoonlijk vind ik meer races niet perse beter. Toen er nog 16 races op de kalender stonden was het in mijn beleving echt een happening als het raceweekend was. Iedereen in mijn omgeving had het erover en ik keek zelfs de vrije trainingen op vrijdag. Een DNF heeft ook grotere gevolgen als er maar 16 races op de kalender staan, dus de spanningsboog is groter. Nu begint het haast vermoeiend te worden om weer een zondagmiddag voor de buis te hangen. Races zoals Rusland, Frankrijk, Spanje, Abu Dhabi, Saudi Arabia en Azerbaijan zou ik geen seconde missen als ze niet meer op de kalender zouden staan.
Het is een beetje hetzelfde als met de Super League. Op papier lijkt het geweldig om teams zoals Real Madrid en Juventus om de haverklap tegen elkaar te zien spelen maar als het vrijwel wekelijks plaatsvindt dan word je er op een gegeven moment ook moe van. Wat mij betreft zit de F1 ook tegen het punt van verzadiging aan. Volgens het nieuwe Concorde Agreement kunnen er maximaal 25 races per jaar georganiseerd worden. Er zitten 52 weken in een jaar, daar word je toch moe van op een gegeven moment? Helemaal als een team domineert en het kampioenschap een formaliteit is.
Als je van voetbal houdt dan is er elke week een wedstrijd zelfs.quote:Op vrijdag 23 april 2021 09:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Persoonlijk vind ik meer races niet perse beter. Toen er nog 16 races op de kalender stonden was het in mijn beleving echt een happening als het raceweekend was. Iedereen in mijn omgeving had het erover en ik keek zelfs de vrije trainingen op vrijdag. Een DNF heeft ook grotere gevolgen als er maar 16 races op de kalender staan, dus de spanningsboog is groter. Nu begint het haast vermoeiend te worden om weer een zondagmiddag voor de buis te hangen. Races zoals Rusland, Frankrijk, Spanje, Abu Dhabi, Saudi Arabia en Azerbaijan zou ik geen seconde missen als ze niet meer op de kalender zouden staan.
Het is een beetje hetzelfde als met de Super League. Op papier lijkt het geweldig om teams zoals Real Madrid en Juventus om de haverklap tegen elkaar te zien spelen maar als het vrijwel wekelijks plaatsvindt dan word je er op een gegeven moment ook moe van. Wat mij betreft zit de F1 ook tegen het punt van verzadiging aan. Volgens het nieuwe Concorde Agreement kunnen er maximaal 25 races per jaar georganiseerd worden. Er zitten 52 weken in een jaar, daar word je toch moe van op een gegeven moment? Helemaal als een team domineert en het kampioenschap een formaliteit is.
Ik ben bang dat dat gewoon onzin is. Ze doen dit om banen zoals Baku, Rusland, Saudi Arabi en Miami op de kalender te krijgen en te houden. Stuk voor stuk races die wat mij betreft regelrecht de prullenbak in mogen, dan maar geen 20 races. Vorig jaar was uit te houden door de fantastische selectie van banen.quote:Op vrijdag 23 april 2021 09:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind het ook wel veel al houden ze nu ook wel rekening met wat races die eventueel wegvallen
Ja dat klopt. Rond de meeste voetbalwedstrijden is er dan ook totaal geen hype of enthousiasme omdat clubs idd iedere week in actie komen. Alleen als er een klassieker zoals Feyenoord - Ajax op het programma staat kijken mensen er echt naar uit, wonen fans zelfs de laatste training voor de wedstrijd bij en is er hype.quote:Op vrijdag 23 april 2021 12:40 schreef nils7 het volgende:
[..]
Als je van voetbal houdt dan is er elke week een wedstrijd zelfs.
Dus jouw team speelt in het weekend en als ze het goed doen in allerlei rand kampioenschappen of leagues spelen ze doordeweeks vaak ook nog.
Dus er zijn veel meer wedstrijden.
Baku is ook een prima baan toch? Rusland is niet veel inderdaad, Saudi Arabi lijkt ook niet veel gezien alle verhalen en Miami, geen idee..quote:Op vrijdag 23 april 2021 13:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dat gewoon onzin is. Ze doen dit om banen zoals Baku, Rusland, Saudi Arabi en Miami op de kalender te krijgen en te houden. Stuk voor stuk races die wat mij betreft regelrecht de prullenbak in mogen, dan maar geen 20 races. Vorig jaar was uit te houden door de fantastische selectie van banen.
Baku is geen prima baan. Leuk als het een chaotische race wordt, maar dat kan net zo goed op Monaco of Singapore gebeuren. Inhalen daar is veel te makkelijk en doodsaai.quote:Op vrijdag 23 april 2021 15:32 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Baku is ook een prima baan toch? Rusland is niet veel inderdaad, Saudi Arabi lijkt ook niet veel gezien alle verhalen en Miami, geen idee..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |