En in 2019 in het VK en Italië waar Sky exclusieve contracten kreeg, waardoor de kijkcijfers daar ook drastisch kelderden.quote:Op maandag 26 april 2021 19:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat heeft ook echt totaal niets te maken met alle paywalls. Dat kijkcijfers in Duitsland dit jaar geïmplodeerd zijn is gewoon toeval.
Onder Liberty zijn die contracten verlengd en zelfs nog exclusiever geworden, zoals ik hierboven al zei. Dat helpt ook niet mee.quote:Op maandag 26 april 2021 19:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar zal ongetwijfeld verband tussen zitten maar dat verklaart de circuits niet. En sowieso, die paywalls zijn er gekomen onder Ecclestone, toen Liberty F1 overnam waren die contracten met kabelaars al getekent.
Het product moet dus aantrekkelijker worden en sprint races zijn een tool, mischien, daarvoor. Als het niet werkt dan is het ook prima, volgens mij is er weinig te verliezen met een test in een seizoen van 3 races.
Dat is compleet niet met elkaar te vergelijken.quote:
F1 draait om de zondag, dat is gewoon de sport. Elke zondag 2 uurtjes voor de buis en een heel raceweekend dat daar naartoe werkt. Nu in het kader van Amerikanen mensen met een concentratieboog van 20 minuten een helpende hand bieden, gaan we het grote evenement opsplitsen in een zaterdag en een zondag. Leuk hoorquote:Op maandag 26 april 2021 20:03 schreef babylon het volgende:
[..]
Dat is compleet niet met elkaar te vergelijken.
Maar goed, ik praat tegen iemand die elke minimale verandering keihard afwijst, dus dat heeft weinig zin.
Okquote:Op maandag 26 april 2021 20:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
F1 draait om de zondag, dat is gewoon de sport. Elke zondag 2 uurtjes voor de buis en een heel raceweekend dat daar naartoe werkt. Nu in het kader van Amerikanen mensen met een concentratieboog van 20 minuten een helpende hand bieden, gaan we het grote evenement opsplitsen in een zaterdag en een zondag. Leuk hoor
Je kan ook gewoon elke race een rode vlag zwaaien op 1/3 van de afstand. Precies hetzelfde effect.
Nou ja, goed, dan kijk jij niet. En als er genoeg mensen zijn zoals jij dan zal het bij 3 sprintraces blijven. Mooi, toch?quote:Op maandag 26 april 2021 20:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
F1 draait om de zondag, dat is gewoon de sport. Elke zondag 2 uurtjes voor de buis en een heel raceweekend dat daar naartoe werkt. Nu in het kader van Amerikanen mensen met een concentratieboog van 20 minuten een helpende hand bieden, gaan we het grote evenement opsplitsen in een zaterdag en een zondag. Leuk hoor
Je kan ook gewoon elke race een rode vlag zwaaien op 1/3 van de afstand. Precies hetzelfde effect.
Er is niet minder actie, want ipv de gecombineerde F2 en F3 rijden er andere klassen mee in het voorprogramma. De regionale F3 klassen, zoals de Formula Regional European Championship by Alpine (o.a in Imola en Spanje), de Euroformula Open (o.a Portugal) en de W-Series (voor 8 races) bijvoorbeeld.quote:Op maandag 26 april 2021 21:01 schreef Sabata het volgende:
Met het sprintrace concept willen ze vooral het probleem Opstapklassen dekken. Dit jaar rijden F2 en F3 nergens meer bijeen om kosten te sparen. De series betalen zoveel geld aan de F1 om in hun weekend te mogen rijden dat de coureurs bijna de zitjes niet meer kunnen betalen zonder prijzengeld. Daardoor is er minder actie op de baan en daardoor hoopt men met extra F1 auto's toch nog wat meer racevermaak te regelen. Dan kun je net zo goed gaan onderhandelen met Berger om zijn DTM GT's in Europa mee te laten doen op zaterdagen
Ik kan mij uit een heel grijs verleden herinneren dat er in de jaren 70 op Zandvoort, toen ik de F1 race bezocht, dat moet iets van 1974 geweest zijn, er won een JPS Lotus iig, een race was VOOR de F1 op zondag en erna was er nog een Formula 5000(?) race.quote:Op maandag 26 april 2021 21:01 schreef Sabata het volgende:
Met het sprintrace concept willen ze vooral het probleem Opstapklassen dekken. Dit jaar rijden F2 en F3 nergens meer bijeen om kosten te sparen. De series betalen zoveel geld aan de F1 om in hun weekend te mogen rijden dat de coureurs bijna de zitjes niet meer kunnen betalen zonder prijzengeld. Daardoor is er minder actie op de baan en daardoor hoopt men met extra F1 auto's toch nog wat meer racevermaak te regelen. Dan kun je net zo goed gaan onderhandelen met Berger om zijn DTM GT's in Europa mee te laten doen op zaterdagen
Het is niet alleen een kwestie van meer fans maar ook dezelfde fans vaker. De deel zal niet op vrijdag kijken omdat het nergens om gaat. Nu is dat wel het geval, al is het de vraag hoe dat ontvangen wordt als men het moet missen vanwege werk.quote:Op maandag 26 april 2021 21:24 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Hoe zou dit zich meer fans binden? Wat fans gaat binden is een spannende strijd om de titel, niet meer races aanbieden, en al helemaal niet meerdere in een weekend. Wie kijkt er hier nu echt uit om op zaterdag EN op zondag een race te gaan zitten kijken? Soms back-to-back weekenden?
thnx De F5000 was wel grappig, 5 liter V8's in een Formule wagen. In de Historics zie je ze nog, vooral Down Underquote:Op maandag 26 april 2021 21:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik kan mij uit een heel grijs verleden herinneren dat er in de jaren 70 op Zandvoort, toen ik de F1 race bezocht, dat moet iets van 1974 geweest zijn, er won een JPS Lotus iig, een race was VOOR de F1 op zondag en erna was er nog een Formula 5000(?) race.
En dat er op zaterdag ook races waren toen, ik weet alleen niet meer welke. Dus zo gek vind ik jouw idee niet.
Grappig om te zien wel nu, ze lijken zo klein nu die auto's en dan die fantastische luchthappers bovenopquote:Op maandag 26 april 2021 21:29 schreef Sabata het volgende:
[..]
thnx De F5000 was wel grappig, 5 liter V8's in een Formule wagen. In de Historics zie je ze nog, vooral Down Under
Laatste poging de klasse weer op te starten in Australië was de S5000 waar Rubens Barrichello nog een weekend in meedeed in 2019. Dit jaar rijden ze ook, enige bekende naam is voormalig F4, Porsche Cup rijder Joey Mawson
Ik denk dat je hier nogal een proefballonnetje op laatquote:Op maandag 26 april 2021 22:21 schreef daNpy het volgende:
Is het probleem niet gewoon dat de jeugd zich geen reet meer voor auto's (of techniek) interesseert? Tel hierbij de klimaathysterie nog bij op (hoewel Formule E ook al geen succes is) en de populariteit van F1 en racen in het algemeen zakt gewoon.
Daar kan geen enkel proefballonnetje tegenop.
Met TV-tijd = meer TV-gelden. Al kijken dezelfde fans maar 10 min meer, dan kunnen ze meer verkopen, dat is wel waar ja. Maar ik denk gewoon dat je meer kunt winnen door meer fans te binden, en dat lukt alleen met spannendere races, een spannender seizoen en op een of andere manier een groter gevoel van betrokkenheid genereren (Drive to Survive kan daar onderdeel van zijn bijv).quote:Op maandag 26 april 2021 21:26 schreef opreis het volgende:
[..]
Het is niet alleen een kwestie van meer fans maar ook dezelfde fans vaker. De deel zal niet op vrijdag kijken omdat het nergens om gaat. Nu is dat wel het geval, al is het de vraag hoe dat ontvangen wordt als men het moet missen vanwege werk.
DtS doet volgens mij meer voor F1 dan een sprint race ooit zal doen, ik hoor met name op Amerikaanse fora dat de interesse voor F1 enorm is toegenomen vanwege DtS. Dat was echt een gouden greep.quote:Op maandag 26 april 2021 23:05 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Met TV-tijd = meer TV-gelden. Al kijken dezelfde fans maar 10 min meer, dan kunnen ze meer verkopen, dat is wel waar ja. Maar ik denk gewoon dat je meer kunt winnen door meer fans te binden, en dat lukt alleen met spannendere races, een spannender seizoen en op een of andere manier een groter gevoel van betrokkenheid genereren (Drive to Survive kan daar onderdeel van zijn bijv).
gelukkig is McLaren net op tijd eruit gestaptquote:Luca de Meo, de topman van Groupe Renault, heeft aangekondigd dat straks geen enkel model van Renault nog sneller kan rijden dan 180 kilometer per uur. Hij wil dat de auto's er veiliger door worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |