SPOILER: Transferbeleid 2018/2019Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2019/2020Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gifjes enzulksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Landskampioen 2018/2019Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CL 2018/2019Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CL 2019/2020Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ik zat te denken aan 'Opgeklopte Roma', maar ik post hier verder nooit dus het is niet aan mij.Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!![]()
wie weet wordt het wel weer @PSVCL als in Conference Leaguequote:Op donderdag 8 april 2021 13:47 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ah @:psvel moet zijn jaloezie weer een plekje geven.![]()
Ach het zit zo diep bij die knul dat zijn clubje al jaren niks presteerd terwijl wij wel mooie europese campaignes hebben en prijzenquote:Op donderdag 8 april 2021 13:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
wie weet wordt het wel weer @:PSVCL als in Conference League![]()
![]()
Die kans zit er dik in.quote:Op donderdag 8 april 2021 13:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
wie weet wordt het wel weer @:PSVCL als in Conference LeagueOh.![]()
Feitelijk hebben we dat dorp toen gewoon wat opgeleukt. Vieze oude meuk.quote:Op donderdag 8 april 2021 13:52 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Dan vind ik meer wat voor een andere club.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Stoerquote:Op donderdag 8 april 2021 14:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Feitelijk hebben we dat dorp toen gewoon wat opgeleukt. Vieze oude meuk.![]()
![]()
Dit is niet het Feyenoord topic.quote:
Wat was de TT?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
"Voor altijd in de schaduw van PSV"quote:Op donderdag 8 april 2021 14:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit is niet het Feyenoord topic.
Wat was de TT?
(lol)Oh.![]()
Was je daar ook?quote:Op donderdag 8 april 2021 14:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Feitelijk hebben we dat dorp toen gewoon wat opgeleukt. Vieze oude meuk.Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA![]()
Of 'Er is maar één weg naar Rome'.
Of 'Rome is niet gebouwd in één dag, maar wel gesloopt'Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!![]()
Uiteraard, wel gelachen (op een veilig afstandje natuurlijk).quote:VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Nee, dit kan niet.quote:Op donderdag 8 april 2021 14:07 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
"Voor altijd in de schaduw van PSV"
(lol)[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
'we'quote:Op donderdag 8 april 2021 14:02 schreef Caland het volgende:
[..]
![]()
Lolquote:Op donderdag 8 april 2021 14:07 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
"Voor altijd in de schaduw van PSV"
(lol)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Wat is een kans he.Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA![]()
quote:Op donderdag 8 april 2021 14:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Uiteraard, wel gelachen (op een veilig afstandje natuurlijk).
"Hahahahahahahaha"![]()
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Na het gronding bestuderen van de Serie A ranglijst ben ik tot de conclusie gekomen dat Magellan zich volgend jaar weer bij Ajax kan melden.![]()
Heerlijk.quote:Op donderdag 8 april 2021 17:20 schreef Houniet het volgende:
Speciaal voor @:tong80
https://nos.nl/video/2375(...)op-ajax-as-roma.html
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !![]()
Jammer.quote:Op donderdag 8 april 2021 17:27 schreef Littlerabbit het volgende:
Na het gronding bestuderen van de Serie A ranglijst ben ik tot de conclusie gekomen dat Magellan zich volgend jaar weer bij Ajax kan melden.
En dan krijgen we Magallán ook nog terug.Oh.![]()
triestquote:Op donderdag 8 april 2021 14:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Je zou dit als humor kunnen zien.quote:Op donderdag 8 april 2021 18:03 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Jammer.
En dan krijgen we Magallán ook nog terug.![]()
Je zou alles als humor kunnen zien.quote:Op donderdag 8 april 2021 18:15 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Je zou dit als humor kunnen zien.Oh.![]()
Veel plezier vanavond jongens.
Hopelijk is het een leuke pot
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
Daar wordt het leven meestal wel leuker van, ja.quote:Op donderdag 8 april 2021 18:16 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Je zou alles als humor kunnen zien.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Opvallend ja. Hebben natuurlijk wel aardig verkocht met o.a. Ejuke.quote:Op donderdag 8 april 2021 18:41 schreef Adames het volgende:
[..]
Heerenveen aardig hoog met al die financiele problemen![]()
Valt mee toch met hun Turkse eigenaar. Ik heb gehoord bij o.a. fc Afkicken dat daar wel wat mogelijkheden zijn de komende jaren.quote:Op donderdag 8 april 2021 19:05 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Fortuna heeft een groot probleem.![]()
Oh geen idee hoe rijk die Turk is, maar als dit de cijfers zijn van voor corona dan mag hij wel flink lappen.quote:Op donderdag 8 april 2021 19:08 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Valt mee toch met hun Turkse eigenaar. Ik heb gehoord bij o.a. fc Afkicken dat daar wel wat mogelijkheden zijn de komende jaren.Dit wordt 5-4 dus.quote:Oh.![]()
Wordt de Turkse John de Mol genoemd.quote:Op donderdag 8 april 2021 19:11 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Oh geen idee hoe rijk die Turk is, maar als dit de cijfers zijn van voor corona dan mag hij wel flink lappen.
[..]
Dit wordt 5-4 dus.![]()
Die gasten die met 100 brommertjes de spelersbus tuterend achterna zijn gereden
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Ik vond hem bij jong Oranje wel aardig keepen. Zondag ook wel.quote:
Ben benieuwd of het nog wat wordt met hemNo bitch to me![]()
Veel jeugdspelers wel op de bank.quote:Op donderdag 8 april 2021 19:42 schreef Heeinz het volgende:
Goede opstelling, heb er wel vertrouwen inOh.![]()
Nooit anders geweest.quote:Op donderdag 8 april 2021 19:45 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Veel jeugdspelers wel op de bank.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !![]()
Ik denk dat het ontbreken van Blind Ajax zal opbrekenquote:Op donderdag 8 april 2021 19:42 schreef Heeinz het volgende:
Goede opstelling, heb er wel vertrouwen in
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?![]()
Voor de liefhebbers, het is ook op de Belg. Geen reclame en Filip Joos als commentator, imo de beste Nederlandstalige commentator van de laatste jaren.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.![]()
goede tipquote:Op donderdag 8 april 2021 20:50 schreef Weltschmerz het volgende:
Voor de liefhebbers, het is ook op de Belg. Geen reclame en Filip Joos als commentator, imo de beste Nederlandstalige commentator van de laatste jaren.Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+![]()
Hup Ajax
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Bedankt. Gezapt.quote:Op donderdag 8 april 2021 20:50 schreef Weltschmerz het volgende:
Voor de liefhebbers, het is ook op de Belg. Geen reclame en Filip Joos als commentator, imo de beste Nederlandstalige commentator van de laatste jaren.
Verder is het niet zoveel vandaag helaas.quote:Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Neres voegt ook niks toequote:Op donderdag 8 april 2021 21:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Verder is het niet zoveel vandaag helaas.![]()
Je zou zeggen dat je met Neres en Antony veel diepgang hebt, maar daar is weinig van te merken. Komen elke keer bij een dieptepass in de bal.quote:
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Mja, diepgang, je wil vooral dat ze in de half spaces aan de bal komen (waar die kans van tadic uit het balletje van Antony uit voortkwam), maar Roma houdt alles uitstekend dicht.quote:Op donderdag 8 april 2021 21:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je zou zeggen dat je met Neres en Antony veel diepgang hebt, maar daar is weinig van te merken. Komen elke keer bij een dieptepass in de bal.![]()
Matig aan het spelen, foutje wel dodelijk afgestraft. Meestal is het andersom
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story![]()
Toch niet verkeerd, Scherpen die een goed schot heeft gepakt en een goede kans gelijk goed afgemaakt. Lekker zo de pauze ingaan. De nul houden voor de return.
![]()
En ook nog sterkhouder aan Romeinse zijde Spinazzola eraf met een blessure.quote:Op donderdag 8 april 2021 21:49 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Matig spelen, amper wat weggegeven en 1-0 voor kan slechter.![]()
![]()
![]()
Wat een grafpenalty was dat
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
![]()
![]()
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?![]()
Tja, dit is weer zo’n avond. Als je de penalty zelf mist roep je het over jezelf af. Nu geen 2e tegen krijgen want dat is helemaal dodelijk.![]()
Daar kon die keeper niks aan doen
Hahahahaha[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Vrije trap was van richting veranderd, dat verzacht de blunder een beetje. Een beetje maar.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Dat maakt heel veel uit.quote:Op donderdag 8 april 2021 22:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Vrije trap was van richting veranderd, dat verzacht de blunder een beetje. Een beetje maar.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.![]()
Raatsie in de goalquote:Op donderdag 8 april 2021 22:19 schreef Landgeld het volgende:
Bizar. Die kjell. Wissel aub. Dit kost miljoenen.
Of Reiziger.
Of Kotarski.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
Echt weer zo’n typisch ouderwets potje tegen een Italiaanse ploeg. Beter zijn en toch niet voor staan.![]()
Op zich qua kansenverhouding wel een prima wedstrijd. Ook als het 1-1 blijft heb je een prima kans daar, bij 1-2 word ik pas echt woedend.![]()
1-1 is natuurlijk ook niet echt fantastischquote:Op donderdag 8 april 2021 22:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Op zich qua kansenverhouding wel een prima wedstrijd. Ook als het 1-1 blijft heb je een prima kans daar, bij 1-2 word ik pas echt woedend.![]()
Bij 1-1, ga je daar gewoon kansloos met 0-0 spelenIf I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story![]()
Nah, vaak heb je gewoon weinig kansen. Nu twee keer een op een met de keeper en een penalty gemist.quote:Op donderdag 8 april 2021 22:33 schreef Saekerhett het volgende:
Echt weer zo’n typisch ouderwets potje tegen een Italiaanse ploeg. Beter zijn en toch niet voor staan.![]()
Nou ja, penalty, die kans van Brobbey.... In mijn ogen maakt Ajax meer aanspraak op de overwinning.quote:Op donderdag 8 april 2021 22:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Op zich qua kansenverhouding wel een prima wedstrijd. Ook als het 1-1 blijft heb je een prima kans daar, bij 1-2 word ik pas echt woedend.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
![]()
Deze tweet was nog vóór deze wedstrijd
Nee, bij 1-1 heb je gewoon een heel groot probleem en ben je al half uitgeschakeld. Je moet hier nu winnen om uitzicht te houden, want in eigen huis gaan die Italianen doen waar ze goed in zijn, muurtje metselen en lekker counteren.quote:Op donderdag 8 april 2021 22:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Want dat doen ze nu niet?quote:Op donderdag 8 april 2021 22:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, bij 1-1 heb je gewoon een heel groot probleem en ben je al half uitgeschakeld. Je moet hier nu winnen om uitzicht te houden, want in eigen huis gaan die Italianen doen waar ze goed in zijn, muurtje metselen en lekker counteren.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Misschien helpt het om niet voor elke pot van Ajax een kilo citroenen weg te kauwen.quote:Op donderdag 8 april 2021 22:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, bij 1-1 heb je gewoon een heel groot probleem en ben je al half uitgeschakeld. Je moet hier nu winnen om uitzicht te houden, want in eigen huis gaan die Italianen doen waar ze goed in zijn, muurtje metselen en lekker counteren.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Uitgeschakeld.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
dank tadic maar
En wat doet scherpen bij die corner. KindjeEen oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Scherpen bedoel jequote:Op donderdag 8 april 2021 22:44 schreef RipCity het volgende:
dank tadic maar
En wat doet scherpen bij die corner. Kindje![]()
Jeetje. Het is net alsof Ajax niet zo goed is.quote:Op donderdag 8 april 2021 22:36 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[ twitter ]
Deze tweet was nog vóór deze wedstrijdEmotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
Hoezo? Je ziet het nu toch weer? Ajax speelt leuk, veel kansen, maar einde van de rit heb je er 2 om de oren en ben je al bijna uitgeschakeld.quote:Op donderdag 8 april 2021 22:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Misschien helpt het om niet voor elke pot van Ajax een kilo citroenen weg te kauwen.![]()
Ongelooflijk dat laf voetbal met die goals beloond word. Wel een dure eerste blunder. Nu loop je de return tegen de feiten aan, zo jammer.![]()
Daar gaat het natuurlijk niet om. Die volkomen onterecht 1-2 is klote, maar jij roept alweer dat je bij 1-1 bent uitgeschakeld. Kapt toch eens met dat azijnpissen joh.quote:Op donderdag 8 april 2021 22:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoezo? Je ziet het nu toch weer? Ajax speelt leuk, veel kansen, maar einde van de rit heb je er 2 om de oren en ben je al bijna uitgeschakeld.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
1-1 was best oké geweest, je moet niet in de val lopen gekke risico's nemen om per se te willen winnen in zo'n wedstrijd. 90 minuten de 0 houden tegen Ajax is niet heel makkelijk.quote:Op donderdag 8 april 2021 22:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, bij 1-1 heb je gewoon een heel groot probleem en ben je al half uitgeschakeld. Je moet hier nu winnen om uitzicht te houden, want in eigen huis gaan die Italianen doen waar ze goed in zijn, muurtje metselen en lekker counteren.![]()
quote:Op donderdag 8 april 2021 22:44 schreef PowerLoungen het volgende:
De dwaas die Scherpen aandroeg bij Netto moet het raam uit getyft worden![]()
![]()
![]()
Zo win je dus Europees.quote:Op donderdag 8 april 2021 22:46 schreef coronatus het volgende:
Ongelooflijk dat laf voetbal met die goals beloond word. Wel een dure eerste blunder. Nu loop je de return tegen de feiten aan, zo jammer.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Oké, bleek dus toch weer een kut Europees seizoen. Onnodig uit de CL en nu dus ook weer onnodig uit de EL.![]()
Oh de return is al gespeeld?quote:Op donderdag 8 april 2021 22:49 schreef Class het volgende:
Oké, bleek dus toch weer een kut Europees seizoen. Onnodig uit de CL en nu dus ook weer onnodig uit de EL.![]()
Mwoah, het is ook meer geluk dan wijsheid aan de kant van Roma natuurlijk.quote:Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Absoluutquote:Op donderdag 8 april 2021 22:50 schreef Saekerhett het volgende:
Martinez en Alvarez vond ik trouwens prima.![]()
“Volkomen onterecht” “azijn pissen”quote:Op donderdag 8 april 2021 22:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daar gaat het natuurlijk niet om. Die volkomen onterecht 1-2 is klote, maar jij roept alweer dat je bij 1-1 bent uitgeschakeld. Kapt toch eens met dat azijnpissen joh.
Hou toch eens op met dat eeuwige naïeve Nederlandse romantische beeld van voetbal. Het draait om resultaten en effectiviteit. Die Italianen spelen ontzettend kut en laf voetbal maar pakken de volle buit. Staan niet voor niks in de kwartfinales hè, die maken gewoon vakkundig dit soort potjes dood en zeker in de return gaan ze daar meesterlijk mee om, en daar draait het om in de top. Ajax is gewoon niet zo slim en effectief dit seizoen.![]()
Doen gewoon een Tottenhammetjequote:Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
We konden het met een 1-1 tegen Juventus dan moet het met een 1-2 tegen Roma toch ook wel mogelijk zijnquote:![]()
Stekelenburg gaat er daar geen 2 in rammen hoor.quote:Op donderdag 8 april 2021 22:51 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Als Stekelenburg niet fit is hoef je niet eens meer te gaanEmotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
Even de stemming peilen allen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Hoeveel van dat team hebben we er nog lopen? 1. 2?quote:Op donderdag 8 april 2021 22:51 schreef Heeinz het volgende:
[..]
We konden het met een 1-1 tegen Juventus dan moet het met een 1-2 tegen Roma toch ook wel mogelijk zijn![]()
Ja dat kost je hier uiteindelijk een duur tegendoelpunt. Maar ja, zo'n penalty moet ook beter ingeschoten en er waren nog wel twee grote kansen die er echter in hadden gemoeten.quote:
Maar eerlijk gezegd denk ik zeker niet dat Ajax kansloos is in de return. Zeker niet als je gewoon weer Stekelenburg kan opstellen.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Je mist gewoon duidelijk steunpilaren. Vooral Blind maar ook een goede keeper die niet zulke blunders maak pfff.quote:Op donderdag 8 april 2021 22:51 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Als Stekelenburg niet fit is hoef je niet eens meer te gaan![]()
Prima joh. We zijn kansloosquote:Op donderdag 8 april 2021 22:52 schreef Class het volgende:
[..]
Hoeveel van dat team hebben we er nog lopen? 1. 2?![]()
Dit had je natuurlijk van te voren kunnen uittekenen. En Blind missen, en je derde keeper moeten opstellen is voor Ajax gewoon wat teveel van het goede.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.![]()
Niet scherp genoeg, niet genoeg geprofiteerd van de blunders van Roma, en een domme domme fout van Scherpen... dan verlies je met 1-2![]()
De opbouw aan Timber overlaten neemt je ook terug naar de tijden van Jan van Halstquote:Op donderdag 8 april 2021 22:52 schreef coronatus het volgende:
[..]
Je mist gewoon duidelijk steunpilaren. Vooral Blind maar ook een goede keeper die niet zulke blunders maak pfff.RED ONS HENNIEGOD![]()
Die ajacieden direct vies mad en boos op Ten Hag.
Zo hilarisch ineens als het mis gaat.
Gewoon een terechte nederlaag en voor de verandering konden de super lucky momentjes ze er niet eens uitredden.![]()
Ajax won zondag nog vrij onterecht.quote:Op donderdag 8 april 2021 22:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
“Volkomen onterecht” “azijn pissen”
Hou toch eens op met dat eeuwige naïeve Nederlandse romantische beeld van voetbal. Het draait om resultaten en effectiviteit. Die Italianen spelen ontzettend kut en laf voetbal maar pakken de volle buit. Staan niet voor niks in de kwartfinales hè, die maken gewoon vakkundig dit soort potjes dood en zeker in de return gaan ze daar meesterlijk mee om, en daar draait het om in de top. Ajax is gewoon niet zo slim en effectief dit seizoen.
Je verwart geluk met effectiviteit. Dit is niet een wedstrijd waar Ajax in het mes loopt. Hier heb je gewoon een blunderende derde keeper en een speler die toevallig eens een penalty mist.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Volgend seizoen Ajax tegen Juve in de CL. Oh nee wacht...quote:Op donderdag 8 april 2021 22:54 schreef bianconeri het volgende:
Gewoon een terechte nederlaag en voor de verandering konden de super lucky momentjes ze er niet eens uitredden.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Zeker. Kan ook niet zeggen dat Ajax niet naar hun kunnen speelde, maar de vorm is er gewoon niet meer zo en daar kom je Europees niet mee weg. In de competitie is dat geen probleem, maar op Europees gebied kan je niet 3 basis spelers missen (Onana Haller en Blind), das teveel.quote:Op donderdag 8 april 2021 22:53 schreef -XOR- het volgende:
Dit had je natuurlijk van te voren kunnen uittekenen. En Blind missen, en je derde keeper moeten opstellen is voor Ajax gewoon wat teveel van het goede.![]()
Roma wint hier simpelweg omdat Ajax door omstandigheden een verdediging heeft zonder coaching en Tadic een penalty mist.quote:Op donderdag 8 april 2021 22:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hou toch eens op met dat eeuwige naïeve Nederlandse romantische beeld van voetbal. Het draait om resultaten en effectiviteit. Die Italianen spelen ontzettend kut en laf voetbal maar pakken de volle buit. Staan niet voor niks in de kwartfinales hè, die maken gewoon vakkundig dit soort potjes dood en zeker in de return gaan ze daar meesterlijk mee om, en daar draait het om in de top. Ajax is gewoon niet zo slim en effectief dit seizoen.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Kans is er altijd, net als dat Roma er 2 kan maken kan Ajax er ook 2 in de uit wedstrijd maken. Het probleem is dat Ajax altijd slecht speelt tegen een club dat anti voetbal oftewel het nieuwe moderne voetbal speelt. Gewoon het voetbal onmogelijk maken net als Getafe heeft gedaan en voor Ajax betekent dat Exit.quote:Op donderdag 8 april 2021 22:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja dat kost je hier uiteindelijk een duur tegendoelpunt. Maar ja, zo'n penalty moet ook beter ingeschoten en er waren nog wel twee grote kansen die er echter in hadden gemoeten.
Maar eerlijk gezegd denk ik zeker niet dat Ajax kansloos is in de return. Zeker niet als je gewoon weer Stekelenburg kan opstellen.![]()
Tja, ondanks het gemis van essentiële spelers niet eens een heel slechte wedstrijd. Goede kansenverhouding, helaas geen goede afronding en twee gekke balletjes van Roma die erin gaan.
Ik ga niet mee in bepaalde vergaande negativiteit![]()
![]()
Wel typisch dat Ajax altijd “pech” heeft tegen dat soort Europese tegenstanders en bijna nooit tegen Heerenveen ofzo.quote:Op donderdag 8 april 2021 22:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ajax won zondag nog vrij onterecht.
Je verwart geluk met effectiviteit. Dit is niet een wedstrijd waar Ajax in het mes loopt. Hier heb je gewoon een blunderende derde keeper en een speler die toevallig eens een penalty mist.![]()
Zuur.
Scherpen gaat nooit iets worden voor Ajax, maar dit is ook wel te verwachten met een onervaren keeper in een kwartfinale. Dat Tadic die penalty zo slecht inschiet vind ik veel erger.Oh.![]()
Die penalty is wel cruciaal geweest.quote:Op donderdag 8 april 2021 22:56 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Roma wint hier simpelweg omdat Ajax door omstandigheden een verdediging heeft zonder coaching en Tadic een penalty mist.I love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html![]()
Oké debieltjequote:Op donderdag 8 april 2021 22:54 schreef bianconeri het volgende:
Gewoon een terechte nederlaag en voor de verandering konden de super lucky momentjes ze er niet eens uitredden.![]()
Ik zie Ajax volgende week wel goals maken in Rome maar met die kutkeeper die keer op keer blundert gaat Ajax de nul ook niet houden.
Wordt een 4-5 overwinning volgende week.![]()
Omdat ze bij Roma niet zo scheef schieten als henkie veermanquote:Op donderdag 8 april 2021 22:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wel typisch dat Ajax altijd “pech” heeft tegen dat soort Europese tegenstanders en bijna nooit tegen Heerenveen ofzo.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Roma wint hier omdat ze twee kansen kregen waarvan er 1 ingaat en de ander een kadotje was van onze derde keeper. Ajax krijgt 5 grote kansen en zelfs een pingel en maakt er maar 1. Dat is het verschil.quote:Op donderdag 8 april 2021 22:56 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Roma wint hier simpelweg omdat Ajax door omstandigheden een verdediging heeft zonder coaching en Tadic een penalty mist.![]()
Mja, in een knockout toernooi gaat het altijd ergens mis en dan ben je uitgeschakeld. In de Eredivisie gaat het ook wel eens mis, maar daar is het niet zo problematisch.quote:Op donderdag 8 april 2021 22:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wel typisch dat Ajax altijd “pech” heeft tegen dat soort Europese tegenstanders en bijna nooit tegen Heerenveen ofzo.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Ja daar valt zeker wat van te zeggen, Ajax heeft daarbij genoeg kansen gehad. Een penalty kan wel eens mis gaan. Ajax moet het nu in de return gaan doen.quote:Op donderdag 8 april 2021 22:57 schreef JR-Style-93 het volgende:
Zuur.
Scherpen gaat nooit iets worden voor Ajax, maar dit is ook wel te verwachten met een onervaren keeper in een kwartfinale. Dat Tadic die penalty zo slecht inschiet vind ik veel erger.![]()
Precies, dus kwaliteit en effectiviteit van de tegenstander speelt wel degelijk een cruciale rol. Niks pech.quote:Op donderdag 8 april 2021 22:58 schreef RipCity het volgende:
[..]
Omdat ze bij Roma niet zo scheef schieten als henkie veerman![]()
Die vrije trap die erin ging, zo schiet Bram van Polen 'm ook altijd in de winkelhaak.quote:Op donderdag 8 april 2021 22:58 schreef RipCity het volgende:
[..]
Omdat ze bij Roma niet zo scheef schieten als henkie veermanIl mondo apre le porte
Pace totalitaria
Je krijgt altijd 1/2 kansen in Europa en die moet je afmaken. Dat doet de tegenstander veel beter dan Ajax. Die hebben al weken 33.5 kans nodig om te scoren.quote:Op donderdag 8 april 2021 22:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Precies, dus kwaliteit en effectiviteit van de tegenstander speelt wel degelijk een cruciale rol. Niks pech.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Rare actie van Tadic. Juist van hem verwacht je dat niet.
Met Scherpen op doel ga je echt niet door naar de halve finale dus het is te hopen dat Steek er weer bij is volgende week.![]()
Onzin om scherpen hier op af te rekenen... dan kun je beter boos worden op Onana die een pilletje slikt.quote:Op donderdag 8 april 2021 22:57 schreef Saekerhett het volgende:
Ik zie Ajax volgende week wel goals maken in Rome maar met die kutkeeper die keer op keer blundert gaat Ajax de nul ook niet houden.
Wordt een 4-5 overwinning volgende week.I love music |Ajax forever
Kans dat Ajax alsnog doorgaat zet ik op 20%It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.![]()
Ondanks dat je analyse klopt vraag ik me af of je hetzelfde had gezegd als de rollen waren omgedraaid.quote:Op donderdag 8 april 2021 22:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Precies, dus kwaliteit en effectiviteit van de tegenstander speelt wel degelijk een cruciale rol. Niks pech.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Nu krijgt de derde doelman van Ajax de schuld. Had gewoon 4-1 moeten en kunnen zijn. Volgende week gewoon afmaken.
0-1 zekerquote:It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.![]()
Typisch Ajax.quote:Op donderdag 8 april 2021 23:00 schreef Themeparktommy het volgende:
Xg van 3.17 tegen 0,69![]()
En dan 1-2 verliezenEmotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
Vast niet, zo ben ik dan ook wel weerquote:Op donderdag 8 april 2021 23:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ondanks dat je analyse klopt vraag ik me af of je hetzelfde had gezegd als de rollen waren omgedraaid.![]()
![]()
Mensen die aan t begin van het seizoen gewed hebben dat Slavia Praag de halve finales haalt zullen nu wel aardig zenuwachtig worden, dat gaat flink cashen worden
"You can call me Susan if it makes you happy"![]()
Oonze vrinden van 538 zetten het voorlopig nog op 35%quote:Op donderdag 8 april 2021 23:01 schreef XDo het volgende:
Kans dat Ajax alsnog doorgaat zet ik op 20%![]()
Komt Ajax niet in de CL dan?quote:Op donderdag 8 april 2021 22:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Volgend seizoen Ajax tegen Juve in de CL. Oh nee wacht...
Doe maar. Makkelijke 6 punten of ronde door voor Juve.![]()
Je hoeft in Rome in elk geval niet meer berekenend te gaan lopen breien op het veld. Volle bak en de kansen afmaken.![]()
Haha dat interview met Tadic.
Kjell heeft z’n mediatraining nog niet afgerond.It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.![]()
Wat een onnodige nederlaag. Het is makkelijk wijzen naar Scherpen, maar als je aanvallend scherper was geweest had je gewoon met minimaal 4-1 / 4-2 gewonnen.
Je bent volgende week echt nog niet kansloos, maar het moet gewoon dodelijker voorinOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Ik wil Scherpen echt nog niet afschrijven, die jongen moet gewoon nog wat rijpen en wordt nu voor de leeuwen gegooid. Jammer van zijn fout, maar de aanvallers laten 'm in de steek, en ook de verdedigers waardoor die vrije trap ontstaat.quote:Op donderdag 8 april 2021 22:57 schreef JR-Style-93 het volgende:
Zuur.
Scherpen gaat nooit iets worden voor Ajax, maar dit is ook wel te verwachten met een onervaren keeper in een kwartfinale. Dat Tadic die penalty zo slecht inschiet vind ik veel erger.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Yup, al ziet het er altijd meteen kut uit als je bewust voor het midden kiest en de keeper blijft staan... Wel duur dat ie uitgerekend vanavond mist...quote:Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Ik zie het niet goedkomen met Scherpen. Niet alleen vanwege zo'n fout als dit, maar het oogt zo traag en log. Datzelfde houd ik ook met Alvarez. Hij verliest altijd wel een paar keer per wedstrijd de bal op een gevaarlijke plek. Meestal gaat het goed, maar nu kwam er bij die vrije trap uit.quote:Op donderdag 8 april 2021 23:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik wil Scherpen echt nog niet afschrijven, die jongen moet gewoon nog wat rijpen en wordt nu voor de leeuwen gegooid. Jammer van zijn fout, maar de aanvallers laten 'm in de steek, en ook de verdedigers waardoor die vrije trap ontstaat.![]()
Volgens mij miste hij dit seizoen ook een pingel in een andere belangrijke wedstrijd..weet alleen niet meer welkequote:Op donderdag 8 april 2021 23:00 schreef franske19 het volgende:
Rare actie van Tadic. Juist van hem verwacht je dat niet.![]()
Dat was alvarez tochquote:Op donderdag 8 april 2021 23:32 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Ik zie het niet goedkomen met Scherpen. Niet alleen vanwege zo'n fout als dit, maar het oogt zo traag en log. Datzelfde houd ik ook met Martinez. Hij verliest altijd wel een paar keer per wedstrijd de bal op een gevaarlijke plek. Meestal gaat het goed, maar nu kwam er bij die vrije trap uit.![]()
Klopt, die bedoel ik ook. Wat mij betreft wel iemand om op door te selecteren deze zomer, wellicht Taylor.quote:![]()
Neequote:Op donderdag 8 april 2021 23:34 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Volgens mij miste hij dit seizoen ook een pingel in een andere belangrijke wedstrijd..weet alleen niet meer welke![]()
Ten Hag zei dat hij dat niet gaat halenquote:Op donderdag 8 april 2021 23:36 schreef Dale__Cooper het volgende:
Mazraoui voor volgende week zal wel ijdele hoop zijn?![]()
Schuurs dan maar naast Martinez en Timber op rechtsquote:Op donderdag 8 april 2021 23:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ten Hag zei dat hij dat niet gaat halenOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
hij miste er wel 1 maar die mocht overquote:Op donderdag 8 april 2021 23:34 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Volgens mij miste hij dit seizoen ook een pingel in een andere belangrijke wedstrijd..weet alleen niet meer welke![]()
Dat is wel minder, die snelheid in het centrum is wel prettigquote:Op donderdag 8 april 2021 23:38 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Schuurs dan maar naast Martinez en Timber op rechts![]()
Dit maar dan ja.quote:Op donderdag 8 april 2021 23:38 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Schuurs dan maar naast Martinez en Timber op rechts![]()
4-0 was geen rare uitslag geweest vandaag. Antony 3 goede kansen. Tadic heel slecht genomen penalty. Brobbey 1 op 1 met de keeper mis. Tja, dat is gewoon heel slecht. En dan je 3e keeper die een blunder maakt. Roma was ook echt slecht trouwens. Echt een enorme kans laten liggen om nu al je ticket voor de halve finale binnen te hebben. Daar in Rome zijn de kansen heel klein natuurlijk. Die gaan gewoon het anti-voetbal spelen daar.quote:Op donderdag 8 april 2021 23:11 schreef TheVulture het volgende:
Wat een onnodige nederlaag. Het is makkelijk wijzen naar Scherpen, maar als je aanvallend scherper was geweest had je gewoon met minimaal 4-1 / 4-2 gewonnen.
Je bent volgende week echt nog niet kansloos, maar het moet gewoon dodelijker voorin![]()
Roma mistte ook veel spelersquote:Op donderdag 8 april 2021 22:53 schreef -XOR- het volgende:
Dit had je natuurlijk van te voren kunnen uittekenen. En Blind missen, en je derde keeper moeten opstellen is voor Ajax gewoon wat teveel van het goede.
Het was vooral pech. Onze keeper had een blunder, die aap bij roma hield het goed schoon met meer geluk dan wijsheid![]()
Hij moet zeker nog rijpen. Maar ja, we hadden weinig andere keuze. Eerste en tweede keeper niet beschikbaar. Kan hij ook niks aan doen.quote:Op donderdag 8 april 2021 23:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik wil Scherpen echt nog niet afschrijven, die jongen moet gewoon nog wat rijpen en wordt nu voor de leeuwen gegooid. Jammer van zijn fout, maar de aanvallers laten 'm in de steek, en ook de verdedigers waardoor die vrije trap ontstaat.![]()
wel eens, als Tadic die penalty maakt had dat zeker gekund, maar volgende week moet je er minimaal 2 maken en dan is het toch weer andersquote:Op donderdag 8 april 2021 23:01 schreef tong80 het volgende:
Nu krijgt de derde doelman van Ajax de schuld. Had gewoon 4-1 moeten en kunnen zijn. Volgende week gewoon afmaken.![]()
Tja of Alvarez centraal, en Kudus erbij op het middenveld.quote:Op donderdag 8 april 2021 23:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is wel minder, die snelheid in het centrum is wel prettig![]()
Tegen PAOK maar toen mocht hij er drie nemen en schoot hij er twee raak.quote:Op donderdag 8 april 2021 23:34 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Alvarez heeft de snelheid ook niet en Timber is aan de bal ook een stuk beterquote:Op donderdag 8 april 2021 23:41 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Tja of Alvarez centraal, en Kudus erbij op het middenveld.![]()
Ja, Roma mist enorm veel goede spelers zelfs. Dit was echt de kans om ze weg te spelen. Vooral toen Spinazzola (hun beste man) ook nog geblesseerd eraf moest. Bleef nauwelijks kwaliteit over.quote:Op donderdag 8 april 2021 23:40 schreef Adames het volgende:
[..]
Roma mistte ook veel spelers
Het was vooral pech. Onze keeper had een blunder, die aap bij roma hield het goed schoon met meer geluk dan wijsheid![]()
weg te spelen nog wel, overdrijven is ook een vakquote:Op donderdag 8 april 2021 23:44 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ja, Roma mist enorm veel goede spelers zelfs. Dit was echt de kans om ze weg te spelen. Vooral toen Spinazzola (hun beste man) ook nog geblesseerd eraf moest. Bleef nauwelijks kwaliteit over.![]()
maar dit bleek wel een cruciale(re)quote:Op donderdag 8 april 2021 23:46 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Tegen PAOK en vorig seizoen Kiev vond ik na enig speurwerk![]()
Typische GwaiLow-act ditquote:Op donderdag 8 april 2021 23:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
weg te spelen nog wel, overdrijven is ook een vak![]()
3-1 zou een zeer realistische uitslag zijn geweest vanavond. Laten we hopen op 1-3 volgende week.quote:Op donderdag 8 april 2021 23:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
zeker en daar krijg je ook vast weer een goal tegen dus 3 goals maken, dat zal niet meevallen![]()
Misschien Klaiber op rechts, dan heb je in ieder geval de snelheid achterinquote:Op donderdag 8 april 2021 23:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is wel minder, die snelheid in het centrum is wel prettigOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
dat wel inderdaad, maar Klaiber kan niet zo goed voetballen, moeilijke keuzequote:Op vrijdag 9 april 2021 00:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Misschien Klaiber op rechts, dan heb je in ieder geval de snelheid achterin![]()
Tegen Lille viel het 2x net goed. Vond Roma niet beter dan Lille maar nu kosten een paar momenten je de kop. Zal wel bij het topvoetbal horen.quote:Op donderdag 8 april 2021 23:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
zeker en daar krijg je ook vast weer een goal tegen dus 3 goals maken, dat zal niet meevallen![]()
Ik ken Roma niet zo goed, maar die spelen niet ineens anti-voetbal getuige hun spelopvatting van vanavond, en als ze dat wel doen is het waarschijnlijk een spel dat ze met deze spelers niet goed beheersenquote:Op donderdag 8 april 2021 23:39 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
4-0 was geen rare uitslag geweest vandaag. Antony 3 goede kansen. Tadic heel slecht genomen penalty. Brobbey 1 op 1 met de keeper mis. Tja, dat is gewoon heel slecht. En dan je 3e keeper die een blunder maakt. Roma was ook echt slecht trouwens. Echt een enorme kans laten liggen om nu al je ticket voor de halve finale binnen te hebben. Daar in Rome zijn de kansen heel klein natuurlijk. Die gaan gewoon het anti-voetbal spelen daar.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
in de top worden fouten afgestraft, nu maak je er 2 grovequote:Op vrijdag 9 april 2021 00:02 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Tegen Lille viel het 2x net goed. Vond Roma niet beter dan Lille maar nu kosten een paar momenten je de kop. Zal wel bij het topvoetbal horen.![]()
Ik vond een leuke ploeg. Afgezien van een enkele schwalbe, heel leuk voetbal.quote:Op vrijdag 9 april 2021 00:02 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ken Roma niet zo goed, maar die spelen niet ineens anti-voetbal getuige hun spelopvatting van vanavond, en als ze dat wel doen is het waarschijnlijk een spel dat ze met deze spelers niet goed beheersen![]()
Mazraoui is weer in training. Eventueel als noodoptie.
Eigenlijk drie sleutelmomenten. Pingel Tadic. Scherpen. En tot slot alvarez die bizar genoeg opeens voor andere man gaat bij hoekschop.![]()
Zo zonde. Van de andere kant: snel scoren volgende week en er is nog veel mogelijk.proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg![]()
Niet echt hier. Je mist een paar spelers en je selectie is net niet goed genoeg om dat op te vangen in dit soort wedstrijden. Derde keepertje kan een keer een fout maken en het blijven Italianenquote:![]()
Dat laatste inderdaad. Die jongen staat ineens in een absolute top wedstrijd als derde keeper. Vond dat hij het verder prima deed.quote:Op vrijdag 9 april 2021 06:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Niet echt hier. Je mist een paar spelers en je selectie is net niet goed genoeg om dat op te vangen in dit soort wedstrijden. Derde keepertje kan een keer een fout maken en het blijven Italianen
Verder waren Ajax en Roma redelijk gelijkwaardig een dan is dit de terechte uitslag. Nog volop kansen om door te gaan met wat geluk.![]()
Roma op volle oorlogssterkte geen schijn van kans, goed team en speelt zo makkelijk tussen de linies .... maar goed, hoop doet leven!quote:Op vrijdag 9 april 2021 06:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat laatste inderdaad. Die jongen staat ineens in een absolute top wedstrijd als derde keeper. Vond dat hij het verder prima deed.
Verder waren Ajax en Roma redelijk gelijkwaardig een dan is dit de terechte uitslag. Nog volop kansen om door te gaan met wat geluk.![]()
quote:Op donderdag 8 april 2021 23:01 schreef peaceman het volgende:
[..]
Onzin om scherpen hier op af te rekenen... dan kun je beter boos worden op Onana die een pilletje slikt.Niemand verwacht dat Scherpen op het niveau Onana zal keepen, maar voor de fouten die hij hier maakt zou hij ook in de 5e klasse onderbond gepasseerd worden.quote:Op donderdag 8 april 2021 23:01 schreef tong80 het volgende:
Nu krijgt de derde doelman van Ajax de schuld. Had gewoon 4-1 moeten en kunnen zijn. Volgende week gewoon afmaken.
Beetje kul-argument altijd "kUN jE HeM NIeT kwALIjk NeMEn". Het gaat om Ajax in de kwartfinale EL, niet om een oefenwedstrijd van een amateurvereniging.![]()
Die gooien alles dicht, zal wel 0-0 worden.quote:Op vrijdag 9 april 2021 06:34 schreef manny het volgende:
Zo zonde. Van de andere kant: snel scoren volgende week en er is nog veel mogelijk.![]()
Tegen Liverpool waren ze ook niet slechter, maar ook toen waren de 'foutjes' beslissend.quote:Op vrijdag 9 april 2021 00:02 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Tegen Lille viel het 2x net goed. Vond Roma niet beter dan Lille maar nu kosten een paar momenten je de kop. Zal wel bij het topvoetbal horen.“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Tegen dit gemankeerde Roma kan Ajax al niet winnen. Dat gaat in Rome met waarschijnlijk een veel sterker Roma niet lukken.quote:Op vrijdag 9 april 2021 07:17 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Die gooien alles dicht, zal wel 0-0 worden.
Veel mensen waren vooraf wel erg positief, deksel op de neus gekregen.![]()
grote kans iddquote:Op vrijdag 9 april 2021 07:17 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Die gooien alles dicht, zal wel 0-0 worden.![]()
![]()
Trouwens, ik moest wel even gniffelen toen Tadic die pingel miste. Niet omdat ik het Ajax niet gun, maar omdat iemand hier laatst aangaf dat hij nooit mist omdat hij zo veel traint op pingels.
Kennelijk is een kwart finale EL toch net even anders dan Heracles thuis.![]()
Toch wel boos dat hij er een onervaren keeper neerzet in de kwartfinales, dat kan niet. En je zag het ook door de fout die is gemaakt dat kan je de keeper niet verwijten maar de trainer die er een keeper inzet die nog nooit europees voetbal heeft gespeeld."I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman![]()
Wie had ie dan op moeten stellen?quote:Op vrijdag 9 april 2021 08:17 schreef cherrycoke het volgende:
Toch wel boos dat hij er een onervaren keeper neerzet in de kwartfinales, dat kan niet. En je zag het ook door de fout die is gemaakt dat kan je de keeper niet verwijten maar de trainer die er een keeper inzet die nog nooit europees voetbal heeft gespeeld.![]()
Je zet geen keeper in in de kwartfinales van de europese top die nog nooit europees voetbal heeft gespeeld dat is een gigantisch een onnodig risico die de trainer heeft genomen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 07:04 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
[..]
Niemand verwacht dat Scherpen op het niveau Onana zal keepen, maar voor de fouten die hij hier maakt zou hij ook in de 5e klasse onderbond gepasseerd worden.
Beetje kul-argument altijd "kUN jE HeM NIeT kwALIjk NeMEn". Het gaat om Ajax in de kwartfinale EL, niet om een oefenwedstrijd van een amateurvereniging."I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman![]()
Vd Sarquote:Op vrijdag 9 april 2021 08:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wie had ie dan op moeten stellen?![]()
Er had al vanaf het begin scherpen op doel moeten zetten tegen andere europese wedstrijden, als je moet terugvallen op stekelenburg de beste man is ook al 38 wat hem blessure gevoelig maakt, zeker als je weet dat onana een jaar niet zal spelen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 08:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wie had ie dan op moeten stellen?"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman![]()
had niet de indruk dat het daardoor kwam, die keeper had gewoon goed gekeken hoe hij ze neemt en wachtte gewoonquote:Op vrijdag 9 april 2021 07:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Trouwens, ik moest wel even gniffelen toen Tadic die pingel miste. Niet omdat ik het Ajax niet gun, maar omdat iemand hier laatst aangaf dat hij nooit mist omdat hij zo veel traint op pingels.
Kennelijk is een kwart finale EL toch net even anders dan Heracles thuis.![]()
nee joh je stelt altijd je beste keeper opquote:Op vrijdag 9 april 2021 08:24 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Er had al vanaf het begin scherpen op doel moeten zetten tegen andere europese wedstrijden, als je moet terugvallen op stekelenburg de beste man is ook al 38 wat hem blessure gevoelig maakt, zeker als je weet dat onana een jaar niet zal spelen.![]()
Van der sar denk ikquote:Op vrijdag 9 april 2021 08:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wie had ie dan op moeten stellen?
I love music |Ajax forever
Nou ja, het was toch niet raar geweest als we deze wedstrijd met 3 a 4-0 hadden gewonnen? Wij missen natuurlijk ook veel belangrijke spelers, en de 1e en 2e keeper missen is net iets teveel van het goede, maar wat zij aan spelers miste + Spinazzola is natuurlijk wel absurd. Ik stond er echt versteld van hoe vaak Roma een pass wilde geven naar een buitenspeler en de bal weer over de zijlijn ging.quote:Op donderdag 8 april 2021 23:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
weg te spelen nog wel, overdrijven is ook een vak
Overigens was de 1-0 natuurlijk ook een fout van hun kant, maar het was echt niet gek geweest als we ze hadden weggespeeld. Maar je ziet het, Tadic een blunder door die penalty op deze manier te missen. Scherpen een blunder daar achteraan, en je staat er gewoon enorm beroerd voor op weg richting de halve finale.![]()
kans om die 2e maken te over maar die moet je dan wel maken, nu gaat het wel heel moeilijk worden al is 1-3 niet onmogelijk.quote:Op vrijdag 9 april 2021 08:44 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Nou ja, het was toch niet raar geweest als we deze wedstrijd met 3 a 4-0 hadden gewonnen? Wij missen natuurlijk ook veel belangrijke spelers, en de 1e en 2e keeper missen is net iets teveel van het goede, maar wat zij aan spelers miste + Spinazzola is natuurlijk wel absurd. Ik stond er echt versteld van hoe vaak Roma een pass wilde geven naar een buitenspeler en de bal weer over de zijlijn ging.
Overigens was de 1-0 natuurlijk ook een fout van hun kant, maar het was echt niet gek geweest als we ze hadden weggespeeld. Maar je ziet het, Tadic een blunder door die penalty op deze manier te missen. Scherpen een blunder daar achteraan, en je staat er gewoon enorm beroerd voor op weg richting de halve finale.![]()
Scherpen kan er helemaal niks van. Kun je een derde keeper natuurlijk niet verwijten.
Missen simpelweg te veel sleutel spelers, waar Ajax het niet op kan vangen. Blind is wellicht nog wel de belangrijkste van allemaal.
Ach ja, hopen dat je vroeg scoort, dan is er nog een kans.![]()
!?!FRANK DE BOER ARE YOU WATCHING!?!? ALTIJD DE BESTE 11!!!quote:Op vrijdag 9 april 2021 08:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee joh je stelt altijd je beste keeper op![]()
Milik out, Vd Hoorn inquote:Op vrijdag 9 april 2021 08:56 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
!?!FRANK DE BOER ARE YOU WATCHING!?!? ALTIJD DE BESTE 11!!!
#neverforget![]()
Goed nieuws! We hebben Roma qua xG totaal vernederd.
Een van de meest bizarre match plots in combinatie met uitslag die ik van Ajax heb gezien![]()
.
Nu hoort de kwaliteit van de keeper natuurlijk bij het voetbal, maar dit is wel heel extreem.
Passmapje:![]()
![]()
de penalty heeft ook wel een aandeel hierin maar dat er onnodig verloren is moge duidelijk zijnquote:Op vrijdag 9 april 2021 09:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Nu hoort de kwaliteit van de keeper natuurlijk bij het voetbal, maar dit is wel heel extreem.![]()
De manier waarop ook..... slap balletje door het middenquote:Op vrijdag 9 april 2021 07:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Kennelijk is een kwart finale EL toch net even anders dan Heracles thuis.
Gaat heel moeilijk worden, vooral omdat Roma prima anti-voetbal kan spelen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 08:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
kans om die 2e maken te over maar die moet je dan wel maken, nu gaat het wel heel moeilijk worden al is 1-3 niet onmogelijk.
Overigens was dit Roma echt een stuk minder dan Lille bijvoorbeeld. Beetje op hetzelfde niveau als Young Boys zaten ze. Maar goed, als Roma een paar geschorste en geblesseerde terug krijgt zijn ze wel een stuk sterker natuurlijk.![]()
Het is ook wel pech op pech he.
1. Onana verkeerde pil (aka doping gebruik) -> pech
2. Stekelenburg vlak voor de wedstrijd geblesseerd -> pech
3. Blind geblesseerd tijdens een onzinnige interland -> pech
4. Tadic mist een zeldzame penalty -> pech
5. Kjell Scherpen blundert -> pech
Voor mij is die laatste overigens wel een leerpunt. Van een amateur kan je geen prof maken. Goedkoop is duurkoop. Iedereen zag dit al aankomen bij een keeper van Emmen. Heel kansloos.Love is in the air!![]()
Voetbal is wat meer dan alleen maar aan de bal goed zijn, wat je bij Italiaanse ploegen toch altijd ziet is dat ze nooit fysiek verzaken ook al loopt het voetballend dan niet zoals het moet.quote:Op vrijdag 9 april 2021 09:45 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Gaat heel moeilijk worden, vooral omdat Roma prima anti-voetbal kan spelen.
Overigens was dit Roma echt een stuk minder dan Lille bijvoorbeeld. Beetje op hetzelfde niveau als Young Boys zaten ze. Maar goed, als Roma een paar geschorste en geblesseerde terug krijgt zijn ze wel een stuk sterker natuurlijk.
Dat anti voetbal voorzover aanwezig speelden ze gisteren ook al na de 1-1, je moet wat geluk hebben met de afwerking.![]()
Precies, zelfs met dat anti voetbal kreeg Ajax nog enorme kansen (en dan speelde Ajax niet eens goed). Die kans van Brobbey...man man man.quote:Op vrijdag 9 april 2021 09:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Voetbal is wat meer dan alleen maar aan de bal goed zijn, wat je bij Italiaanse ploegen toch altijd ziet is dat ze nooit fysiek verzaken ook al loopt het voetballend dan niet zoals het moet.
Dat anti voetbal voorzover aanwezig speelden ze gisteren ook al na de 1-1, je moet wat geluk hebben met de afwerking.![]()
Ik vond Roma ook erg matig, maar je hebt soms van die wedstrijden dat de bal er gewoon niet in wil. Met een 1-1 uitslag had ik er daarom best vertrouwen in gehad, maar nu met 1-2 gaat het natuurlijk enorm lastig worden. Al heeft Ajax in het half uur na de 1-1 ook prima veel kansen gecreëerd, dus onmogelijk is het ook met een ingravend Roma niet.
Heb niet echt zicht op hoeveel beter terugkerende spelers Roma gaan maken uiteraard, en of ze gisteren een offday hadden.![]()
lijkt me ook, maar goed je bent er in principe al uit, kan alleen maar meevallenquote:Op vrijdag 9 april 2021 10:20 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik ben bang dat het volgende week een hele vervelende wedstrijd gaat worden.![]()
Dachten we dat ook niet met Real Madrid?quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:28 schreef Tjacka het volgende:
Ik zie Ajax daar geen twee goals maken. Sorry jongens.![]()
![]()
Tja, het is zo'n ontzettend cliché, maar je moet een beetje geluk hebben. In Madrid kopt Varane volgens mij al op de lat na 3 minuten en vervolgens vliegen de eerste twee kansen van Ajax erin. Dan is het opeens lekker voetballen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:29 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Dachten we dat ook niet met Real Madrid?
Bij Juventus was het ook niet veel tot de 1-1 van Van de Beek, waarna Juventus angstiger werd en Ajax dat wel goed oppakte.
Hopelijk dus snel de 0-1 volgende week en dan wordt Roma wellicht ook wat angstiger en hebben ze meer het gevoel dat ze het alleen maar niet te verliezen hebben.![]()
Zo kijk ik er ook tegenaan ja.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
lijkt me ook, maar goed je bent er in principe al uit, kan alleen maar meevallen
Al is er altijd nog wel iets van hoop als je vroeg scoort.Oh.![]()
Onana, Frenkie en de Ligtquote:Op vrijdag 9 april 2021 10:29 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Dachten we dat ook niet met Real Madrid?Groot fan van User Wotte![]()
quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:33 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Tja, het is zo'n ontzettend cliché, maar je moet een beetje geluk hebben. In Madrid kopt Varane volgens mij al op de lat na 3 minuten en vervolgens vliegen de eerste twee kansen van Ajax erin. Dan is het opeens lekker voetballen.
Bij Juventus was het ook niet veel tot de 1-1 van Van de Beek, waarna Juventus angstiger werd en Ajax dat wel goed oppakte.
Hopelijk dus snel de 0-1 volgende week en dan wordt Roma wellicht ook wat angstiger en hebben ze meer het gevoel dat ze het alleen maar niet te verliezen hebben.![]()
![]()
Met een goaltje voor rust zou ik er toch wel redelijk wat vertrouwen in hebben.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:33 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Zo kijk ik er ook tegenaan ja.
Al is er altijd nog wel iets van hoop als je vroeg scoort.![]()
Ja dit was echt een typisch Italiaans Romaquote:Op donderdag 8 april 2021 22:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hou toch eens op met dat eeuwige naïeve Nederlandse romantische beeld van voetbal. Het draait om resultaten en effectiviteit. Die Italianen spelen ontzettend kut en laf voetbal maar pakken de volle buit. Staan niet voor niks in de kwartfinales hè, die maken gewoon vakkundig dit soort potjes dood en zeker in de return gaan ze daar meesterlijk mee om, en daar draait het om in de top. Ajax is gewoon niet zo slim en effectief dit seizoen.
schei toch uit man, je speelt zelf gewoon een matige pot met een matige opstelling en een nog slechtere bank. Dit heeft niks met het vermogen van Roma om een wedstrijd dood te maken en over de streep te trekken.Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Als we leren van onze pot tegen Tottenham kunnen we zelfs nog hoop houden als we met 2-0 achter de rust ingaan.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:41 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Met een goaltje voor rust zou ik er toch wel redelijk wat vertrouwen in hebben.Oh.![]()
Moest die niet overgenomen worden? Dan telt die niet als gemist.quote:Op donderdag 8 april 2021 23:34 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Volgens mij miste hij dit seizoen ook een pingel in een andere belangrijke wedstrijd..weet alleen niet meer welke
Ik hou er wel van dat penaltynemers gewoon beoordeeld worden op hoe vaak ze missen, en welke ze missen .Dat is namelijk het enige waar het bij penalties om gaat. Dan vind ik 9 van 10 raak ook wel ongeveer de norm.
We hebben natuurlijk de trend gehad dat allerlei vedettes of spitsen de penalties opeisten voor hun doelpuntenstatitstieken en dan schieten ze er een paar mooi in en heten ze goede penaltynemers terwijl sommigen nog niet eens de helft raak schieten, maar dat moet je als trainer, team en supporters natuurlijk nooit accepteren. Als Tadic er dit seizoen nou nog 2 mist is hij wat mij betreft ook penaltynemer af en moet je op zoek naar een nieuwe vaste penaltynemer die 9 van de 10 raak schiet. .
Hij liet zich trouwens gewoon foppen door een schijnbeweging van de keeper. Ook dat is niet zo relevant, gemist is gemist.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.![]()
rechtsquote:Op vrijdag 9 april 2021 11:02 schreef Class het volgende:
Anthony heeft trouwens altijd veel kansen nodig voor een goaltje. Zie liever Neres op rechts![]()
Blijft een geweldige speler hoor, die bal terug op Klaassenquote:Op vrijdag 9 april 2021 10:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Moest die niet overgenomen worden? Dan telt die niet als gemist.
Ik hou er wel van dat penaltynemers gewoon beoordeeld worden op hoe vaak ze missen, en welke ze missen .Dat is namelijk het enige waar het bij penalties om gaat. Dan vind ik 9 van 10 raak ook wel ongeveer de norm.
We hebben natuurlijk de trend gehad dat allerlei vedettes of spitsen de penalties opeisten voor hun doelpuntenstatitstieken en dan schieten ze er een paar mooi in en heten ze goede penaltynemers terwijl sommigen nog niet eens de helft raak schieten, maar dat moet je als trainer, team en supporters natuurlijk nooit accepteren. Als Tadic er dit seizoen nou nog 2 mist is hij wat mij betreft ook penaltynemer af en moet je op zoek naar een nieuwe vaste penaltynemer die 9 van de 10 raak schiet. .
Hij liet zich trouwens gewoon foppen door een schijnbeweging van de keeper. Ook dat is niet zo relevant, gemist is gemist.![]()
![]()
Niet een statistiek waar je per se dik aan de leiding wil staan.quote:
Op zich wel eens met hun model, grote kansen van Ajax waren waarschijnlijk: Klaassen (goal), Antony (alleen op keeper), Tadic (penalty) en Brobbey (alleen op keeper).![]()
Ja, Antony's scorend vermogen is wel voor verbetering vatbaar. Ik dacht dat JR of Tarado al eens meldde dat dat in Brazilie ook al wel een probleempje was. Hier leek hij in het begin best een aardig rendement te halen, maar het blijft nu een beetje hangen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:02 schreef Class het volgende:
Anthony heeft trouwens altijd veel kansen nodig voor een goaltje. Zie liever Neres op rechtsOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Hij kan niet schieten he, toch een nadeel blijktquote:Op vrijdag 9 april 2021 11:59 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja, Antony's scorend vermogen is wel voor verbetering vatbaar. Ik dacht dat JR of Tarado al eens meldde dat dat in Brazilie ook al wel een probleempje was. Hier leek hij in het begin best een aardig rendement te halen, maar het blijft nu een beetje hangen.![]()
eens, dat is ook wel wat er mankeert aan Ajax in Europa tov de vorige 2 seizoenen, toen werd er veel makkelijker gescoord, tenminste naar mijn idee weet niet of dat statistisch klopt.quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Niet een statistiek waar je per se dik aan de leiding wil staan![]()
Ook mooi in dat interview na afloop, geen enkele twijfel bij die bal want hij wist wat er ging gebeuren.quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Blijft een geweldige speler hoor, die bal terug op Klaassen![]()
niet mee eens hoor, heeft echt wel potentie die jongen maar komt ook pas net kijken op dit niveau, het moet allemaal net wat sneller dan in Brasil en eredivisiequote:Op vrijdag 9 april 2021 12:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Hij kan niet schieten he, toch een nadeel blijkt![]()
Hij heeft een prima schot, het is alleen vaak net een dribbeltje of beweging teveel, of hij wil het te mooi doen. Daar heeft Ajax trouwens uberhaupt wel een handje van. Als je gisteren ook ziet dat er alleen al door slordig uitverdedigen van Roma 3 kansen om zeep worden geholpen omdat ze de bal bijna met hun lul over de lijn willen combinerenquote:Op vrijdag 9 april 2021 12:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Hij kan niet schieten he, toch een nadeel blijkt
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Conversion rate van Antony in de eredivisie is trouwens 22%. (Neres, Haller, Klaassen en Tadic respectievelijk 21%, 25%, 32% en 30%.![]()
Klopt, maar geweldige penalties bestaan eigenlijk niet, hooguit geweldige missers. De geweldige penaltynemer is een statistisch gegeven, traditioneel vaak een relatief onaanzienlijke speler die de bal op stip legt en dan telt iedereen hem al.quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Blijft een geweldige speler hoor, die bal terug op Klaassen
Overigens maakt Klaassen hem ook nog knap af, het paste allemaal maar net en menigeen had de verkeerde kant de verdediger gekozen om hem er langs te mikken.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.![]()
Ook nog een amper te missen kans voor Brobbey klaargelegd en een geweldige aanname waar direct een kans voor ik meen Neres uit voortkwam.quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Blijft een geweldige speler hoor, die bal terug op KlaassenIl mondo apre le porte
Pace totalitaria
Hou op zegquote:Op vrijdag 9 april 2021 08:24 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Er had al vanaf het begin scherpen op doel moeten zetten tegen andere europese wedstrijden, als je moet terugvallen op stekelenburg de beste man is ook al 38 wat hem blessure gevoelig maakt, zeker als je weet dat onana een jaar niet zal spelen.![]()
De geschiedenis laat zien dat we nooit leren.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:42 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Als we leren van onze pot tegen Tottenham kunnen we zelfs nog hoop houden als we met 2-0 achter de rust ingaan.![]()
Weet niet wat volgende week terug komt. Zo'n spinazola zal ook een paar weekjes zoet zijn als je zo het veld af strompelt.
Alleen karsdorp is een zekerheid dat die terug is![]()
Iemand die keukendivisie heeft gespeeld opstellen in de kwartfinales van de europa leugue, succes dan maar in de return he.quote:"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman![]()
Had die maar beter moeten zijn dan Steek en dat is die gewoon niet. Zijn geen filantropische instellingquote:Op vrijdag 9 april 2021 14:37 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Iemand die keukendivisie heeft gespeeld opstellen in de kwartfinales van de europa leugue, succes dan maar in de return he.![]()
![]()
Qua keeperswerk vond ik Scherpen, op vrije trap, na niet eens zo slecht. Maar het is wel duidelijk waarom hij weinig kansen krijgt want voetballen kan hij niet. Dat is toch wel een belangrijke basisvoorwaarde voor een Ajax-keeper.![]()
Ook in de beker tegen Utrecht en in de keukendivisie zelf keept die bij vlagen als een dronken giraffequote:Op vrijdag 9 april 2021 14:37 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Iemand die keukendivisie heeft gespeeld opstellen in de kwartfinales van de europa leugue, succes dan maar in de return he.RED ONS HENNIEGOD
Forum Opties Forumhop: Hop naar: