Stream:quote:Verkenner Kajsa Ollongren (D66) heeft vanmorgen toen ze het Binnenhof verliet per ongeluk interne notities uit de kabinetsformatie aan de camera's getoond. Ze had de stukken onder haar arm toen ze vertrok, omdat ze positief was getest op corona.
Op de uitvergrote foto van het ANP is onder het kopje "positie Omtzigt" te lezen: "functie elders". CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt, de nummer twee op de lijst, zit overspannen thuis. Verder is te lezen: "linkse partijen houden elkaar niet echt vast".
Ook staat er: "meerderheid Eerste Kamer voor niemand een must" en iets over de onderhandelingsstijl van CDA-leider Wopke Hoekstra en zijn mogelijke positie in het nieuwe kabinet.
De verkennende gesprekken zijn geannuleerd vanwege de positieve test van Ollongren.
bron
Liliannequote:Op donderdag 1 april 2021 23:32 schreef Vlinder het volgende:
[..]
Ja klopt. Ik weet niet hoe Ploumen van voren heet bedenk ik me nu
Lilianne, vandaar de verwarring.quote:Op donderdag 1 april 2021 23:32 schreef Vlinder het volgende:
[..]
Ja klopt. Ik weet niet hoe Ploumen van voren heet bedenk ik me nu
Nee.quote:
quote:Op donderdag 1 april 2021 23:32 schreef Keyos het volgende:
Jorritsma is gewoon te eerlijk voor de politiek. Is het zo’n raar om de stabiliteit van het CDA te bespreken als je een kabinet in landsbelang vormt? Alsof het niet over Rita ging in dit soort gesprekken toen Mark net lijsttrekker was geworden.
Da's weer Liliane.quote:Op donderdag 1 april 2021 23:35 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Er is zelfs een heel fonds voor opgericht
Ja, zo'n 150quote:
Dan moet je zo een blauw kleurtje fixen dan kun je gewoon posten. Alleen lijkt het topic ineens wel heel stil.quote:Op donderdag 1 april 2021 23:34 schreef Zorro het volgende:
Weet je wat nou echt irritant is?
Dat je een reactie zit te typen en net als je op invoeren wil klikken dat dan het vak rood wordt met de melding dat het topic dicht is
Dat was wel heel toevallig geweest.quote:
Doet mij denken aan WK voetbal hier potjes kijken midden in de nacht.quote:Op donderdag 1 april 2021 23:36 schreef Max23 het volgende:
[..]
Ik heb ze weleens door zien gaan tot 2u00
Ik vond hem niet zo geslaagd, vandaar geen like.quote:Op donderdag 1 april 2021 23:37 schreef Zorro het volgende:
Ik vond het wel leuk anders.
Slaapplekken. 150. Dat ze daar zitten slapen zeg maar.
Och laat ook maar.
Verdorie, nou kan ik zelf straks niet slapen.quote:Op donderdag 1 april 2021 23:37 schreef Coco het volgende:
[..]
Ik vond hem niet zo geslaagd, vandaar geen like.
Het ging in die tijd wel degelijk over bijv. het aantal voorkeurszetels. Ze reconstrueert gewoon iets wat op details misschien niet klopt. Zo werkt het menselijk geheugen, dat vind ik dan weer niet raar.quote:
De val van Balkenende II was om half 6 in de ochtend ingezet, en duurde daarna nog een hele dagquote:Op donderdag 1 april 2021 23:36 schreef Max23 het volgende:
[..]
Ik heb ze weleens door zien gaan tot 2u00
Mag volgens de Van Dale.quote:
Nederland vs. Saudi-Arabiëquote:Op donderdag 1 april 2021 23:36 schreef Coco het volgende:
[..]
Doet mij denken aan WK voetbal hier potjes kijken midden in de nacht.
Genot.
't Is wel iemand met statuur die losstaat van de politiek en breed wordt gedragen.quote:
Geen idee. Ik hoop van harte dat Omtzigt het allemaal NIET kijkt.quote:Op donderdag 1 april 2021 23:35 schreef Vlinder het volgende:
Zou Hugo nou thuis met de voetjes op de tafel met een wijntje in de hand net zoals wij ook kijken?
Tis wel een verkenner die lang van stof is. Maar wel heel feitelijk.quote:Op donderdag 1 april 2021 23:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
't Is wel iemand met statuur die losstaat van de politiek en breed wordt gedragen.
Als het alleen bij Ollongren was gebleven had Rutte er een stuk relaxter bij gezeten jaquote:Op donderdag 1 april 2021 23:39 schreef Dutch_view het volgende:
Jorritsma die vakkundig het verhaal van Ollongren weer onderuit haalt![]()
Hoe lang zou het duren voordat Rutte zijn Nokia 3210 naar Annemarie dr hoofd gooit
Klinkt aannemelijkquote:Op donderdag 1 april 2021 23:40 schreef spinazieruiker het volgende:
"Hoe krijgen we het CDA aan tafel"
Antwoord: Positie Omtzigt, positie elders
Balkenende III was met de boze Bos toch?quote:Op donderdag 1 april 2021 23:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De val van Balkenende II was om half 6 in de ochtend ingezet, en duurde daarna nog een hele dag
Wel wat sturend.quote:Op donderdag 1 april 2021 23:41 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tis wel een verkenner die lang van stof is. Maar wel heel feitelijk.
Rutte kan toch niks toevoegen, maar Kaag vind ik ook te stilquote:
Balkenende II was CDA-VVD-D66quote:Op donderdag 1 april 2021 23:41 schreef VoMy het volgende:
[..]
Balkenende III was met de boze Bos toch?
Tis al laat he.quote:Op donderdag 1 april 2021 23:42 schreef Zorro het volgende:
Jorritsma weet echt niet meer wat te verzinnen he
En met mijn ervaring kan ik me niet voorstellen dat ik het niet had geweten en daarom was ik het dus niet.quote:Op donderdag 1 april 2021 23:43 schreef BlackLining het volgende:
Ik was het niet en als ik het wel was dan had ik het wel geweten.
Owja tussendoor nog Balkenende III. Ik bedoelde IV iig. II was met Loesewies?quote:Op donderdag 1 april 2021 23:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Balkenende II was CDA-VVD-D66
Bos zat in Balkenende IV
Het is dan ook totaal niet te volgen.quote:Op donderdag 1 april 2021 23:43 schreef Bamba het volgende:
Het valt mij wel op dat het veel rumoeriger op de achtergrond is nu Jorritsma aan het woord is dan bij Ollongren. Zegt volgens mij veel over hoe geloofwaardig Jorritsma overkomt op de kamer.
De conclusie dat het billenmaatjes zijn kun je nu wel trekken.quote:Op donderdag 1 april 2021 23:43 schreef Vlinder het volgende:
[..]
Rutte kan toch niks toevoegen, maar Kaag vind ik ook te stil
Gewoon gezever om de vorm dit.quote:Op donderdag 1 april 2021 23:43 schreef maan_man het volgende:
Het nieuwe leiderschap bestaat voorlopig vooral uit zwijgen.
Ploumen is ook prima itt wat sommigen zeggen zeggen om haar accentquote:
Inderdaadquote:Op donderdag 1 april 2021 23:44 schreef VoMy het volgende:
[..]
Owja tussendoor nog Balkenende III. Ik bedoelde IV iig. II was met Loesewies?
Azarkan scherperquote:
Ik sta neutraal.quote:Op donderdag 1 april 2021 23:44 schreef capricia het volgende:
Is Ploumen nou sterk?
Ik vind haar zo'n grijze muis. Hoe zien jullie haar?
Ik vind haar primaquote:Op donderdag 1 april 2021 23:44 schreef capricia het volgende:
Is Ploumen nou sterk?
quote:Op donderdag 1 april 2021 23:44 schreef VoMy het volgende:
[..]
Owja tussendoor nog Balkenende III. Ik bedoelde IV iig. II was met Loesewies?
Als is relatief natuurlijk, maar veel PvdA-stemmers zijn van mening dat ze de slechtste leider van de PvdA is sinds Melkert.quote:Op donderdag 1 april 2021 23:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ploumen is ook prima itt wat sommigen zeggen zeggen om haar accent
Wereld van verschil met die Kuzu.quote:Op donderdag 1 april 2021 23:45 schreef Claudia_x het volgende:
Ik begin Azarkan met de dag leuker te vinden. Mijn hemel, ik schrik er zelf van.
Ja dat heb ik ook al de hele dag.quote:Op donderdag 1 april 2021 23:45 schreef Claudia_x het volgende:
Ik begin Azarkan met de dag leuker te vinden. Mijn hemel, ik schrik er zelf van.
Grijze muis. Ik heb geen actieve herinnering aan ook maar iets wat ze vandaag heeft gezegd.quote:Op donderdag 1 april 2021 23:44 schreef capricia het volgende:
Is Ploumen nou sterk?
Ze praat vooral veel. Dat doen mensen vaak om leugens te verbergen.quote:Op donderdag 1 april 2021 23:44 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het is dan ook totaal niet te volgen.
Komt een beetje op me over als een ouderwetse politica. Verder wel kundig en ook redelijk, maar ik begrijp wel waarom de PvdA het oudste electoraat heeft.quote:
Net als Vd Staaij. Leuke gozer maar soms beetje vreemde standpunten.quote:Op donderdag 1 april 2021 23:45 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou het er niet goed op kunnen. Maar voor het landsbelang zou ik bereid zijn een poging te wagenquote:Op donderdag 1 april 2021 23:44 schreef capricia het volgende:
Is Ploumen nou sterk?
Mogen ze vinden. Ik geef mijn mening.quote:Op donderdag 1 april 2021 23:46 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als is relatief natuurlijk, maar veel PvdA-stemmers zijn van mening dat ze de slechtste leider van de PvdA is sinds Melkert.
Inhoudelijk natuurlijk een debiele partij. Maar Azarkan was altijd al een stuk beter te pruimen dan die andere twee.quote:Op donderdag 1 april 2021 23:45 schreef Claudia_x het volgende:
Azarkan en Kuzu gaan nog. Ozturk is echt een dorpsmongool.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |