Gaat niet gebeuren natuurlijk dan kunnen ze wel fluiten naar hun goedbetaalde functie elders.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:08 schreef MadJackthePirate het volgende:
Zou wel typerend zijn voor de Nederlandse politiek als Rutte hiervoor wordt weggestemd door de kamer. Na de burgerdoden door een bombardement en het financieel kapotmaken van 1000'en Nederlanders wordt 1 zinnetje over een collega kamerlid hem fataal
Sowieso zijn de zelfverklaarde progressieven de predikanten van deze tijd, inclusief opgeheven vingertjes, zonden, schuld en boete en tegen alles wat naar hedonisme riekt.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:02 schreef maan_man het volgende:
Als iemand wordt gecremeerd en niemand van de familie wil spreken, dan kan je prima aan Kaag vragen om dat namens hen te doen. Monotoon, zakelijk, weinig op aan te merken, maar ook geen enkele passie.
Dat gaat niet gebeuren, is daar een meerderheid of 2/3 meerderheid voor nodig?quote:Op donderdag 1 april 2021 16:52 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Niet persee maar de kamer kan zich ontbinden. Daar hoopt hij op.
Je hoeft ook geen medelijden met Rutte te hebben, maar je kan je wel afvragen of je iemand inhoudelijk of persoonlijk naar de grond wilt halen.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:09 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Lees de conversatie even terug. Ik zeg dat we geen medelijden hoeven hebben met Rutte omdat Wilders hem hard aanpakt.
Men heeft ook geen medelijden met alles wat Wilders heeft moeten (en nogsteeds moet) doorstaan.
Iemand reageert dat dat echter door Wilders zelf komt. Waarop ik reageer dat dat van Rutte ook door hem zelf is veroorzaakt.
Hoop dat het zo duidelijk is
Dat zou echt wel heel merkwaardig zijn. Maar ik zie het nog best gebeuren eigenlijk.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:08 schreef MadJackthePirate het volgende:
Zou wel typerend zijn voor de Nederlandse politiek als Rutte hiervoor wordt weggestemd door de kamer. Na de burgerdoden door een bombardement en het financieel kapotmaken van 1000'en Nederlanders wordt 1 zinnetje over een collega kamerlid hem fataal
Daarvoor had hij wat mij betreft ook moeten vertrekken, maar dat ene zinnetje is wel ronduit ondemocratisch, als je het helemaal gaat afpellen althans.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:08 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ze denkt de macht te kunnen grijpenquote:Op donderdag 1 april 2021 17:19 schreef Bocaj het volgende:
D66 & de VVD moeten toch met elkaar door... Snap Kaag dan ook om niet alles af te kappen met de VVD...
Dat moet helemaal niet.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:19 schreef Bocaj het volgende:
D66 & de VVD moeten toch met elkaar door... Snap Kaag dan ook om niet alles af te kappen met de VVD...
Ik ben afgelopen week al eens geiler geworden van de vrieskist inderdaad.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:20 schreef S95Sedan het volgende:
Jeetje, die Kaag is echt slaapverwekkend. Je moet echt levensmoe zijn als je daarop stemt.
Punt is dat Rutte niet de notulen heeft gemaakt maar de verkenner. Daarom heeft hij een out.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:13 schreef Breekfast het volgende:
Echt jammer dat we zo'n onervaren kamer hebben met weinig goede debaters. Nu is het zaak om scherp te blijven en op de bal te blijven focussen. En niet, zoals nu gebeurt, gaan roepen "Je moet weg!"
1) Doordrukken op wie hem gebeld heeft om half 8, en als hij geen antwoord geeft dan haal je de nieuwe verkenners naar de kamer. De verkenners zijn in dienst van de kamer. Het is onbestaanbaar dat hij een betere informatiepositie heeft via de verkenners dan de andere fractievoorzitters. Als de verkenners ook geen openheid van zaken geven, dan stuur je die verkenners ook weg.
2) Doordrukken op het feit dat Rutte niet de intentie had om Omtzigt te belonen voor zijn populariteit met een ministerschap, maar dat men hem kwijt wilde uit de kamer. Want als het om een beloning met een ministerschap gaat, waarom kwam Jorritsma dan met het idee voor het kamervoorzitterschap? Dat is voor Omtzigt geen beloning. Het wekt de suggestie dat elke functie goed is zolang hij maar uit de kamer verdwijnt.
3) Doordrukken op "functie elders". Als het om een ministerschap zou gaan als beloning voor Omtzigt dan zet je zoiets als "Omtzigt ministerschap?" in je notitie, niet "functie elders".
Ik ben bang dat Rutte zelfs hiermee gaat wegkomenOmdat de kamer niet verder komt dan "Je moet opstappen!".
Dat zou links wel willen ja. Maar gaat niet gebeuren.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:21 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat moet helemaal niet.
Desnoods laten ze het aankomen op nieuwe verkiezingen.
Dan wordt het wel heel spannend wie daar als winnaar uitkomt....quote:Op donderdag 1 april 2021 17:21 schreef Tomatenboer het volgende:
Achter welke feiten moet Kaag aanlopen voor nieuw leiderschap.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:22 schreef Tomatenboer het volgende:
NIEUW LEIDERSCHAP!
Oh nee, toch niet.
quote:Op donderdag 1 april 2021 17:24 schreef Caland het volgende:
Wanneer zou Kaag voor het laatst eens goed doorgesmeerd zijn?
quote:'Als Omtzigt slim is gaat hij alleen verder'
3 min geleden in BINNENLAND
Telegraaf verslaggever Wierd Duk is verbijsterd over de laatste ontwikkelingen in 'verkennersgate', waarin door Rutte glashard lijkt te zijn gelogen ,,
Zo kan ons staatsbestel niet functioneren", aldus de Telegraaf-verslaggever in een nieuwe aflevering van de podcast 'Het land van Wierd Duk'.
Hij voorziet een nieuwe kans voor Pieter Omtzigt: "Als hij slim is gaat hij alleen verder. Drain the swamp."
Nóg een partij erbij...quote:Op donderdag 1 april 2021 17:26 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)at-hij-alleen-verder
eeen voor het volk liegende MIN PRES
Zo kunnen we niet verder
[..]
Zeer mee eens. Maar ik gaf alleen een inhoudlijk antwoord op de vraag.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren, is daar een meerderheid of 2/3 meerderheid voor nodig?
VVD en D66 hebben daarmee niets te winnen
CDA uit angst voor een Omtzigt-vertrek ook niet
De nieuwe partijen willen hun kostbare zetels niet meteen weer kwijt.
De enige die er wellicht voor te porren zijn, zijn de PVV, Forum (al vraag ik me af of die durven) en GL/SP/PvdA
De vraag is of de verkenners het antwoord wel weten?? Ten eerste gaat het hier waarschijnlijk om een lek ten tweede is de gene die rutte geapt heeft niet de bron en zij hoeft ook geen verantwoording af te leggen, dat maakt de zoektocht bijzonder complex.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:13 schreef Breekfast het volgende:
Echt jammer dat we zo'n onervaren kamer hebben met weinig goede debaters. Nu is het zaak om scherp te blijven en op de bal te blijven focussen. En niet, zoals nu gebeurt, gaan roepen "Je moet weg!"
1) Doordrukken op wie hem gebeld heeft om half 8, en als hij geen antwoord geeft dan haal je de nieuwe verkenners naar de kamer. De verkenners zijn in dienst van de kamer. Het is onbestaanbaar dat hij een betere informatiepositie heeft via de verkenners dan de andere fractievoorzitters. Als de verkenners ook geen openheid van zaken geven, dan stuur je die verkenners ook weg.
2) Doordrukken op het feit dat Rutte niet de intentie had om Omtzigt te belonen voor zijn populariteit met een ministerschap, maar dat men hem kwijt wilde uit de kamer. Want als het om een beloning met een ministerschap gaat, waarom kwam Jorritsma dan met het idee voor het kamervoorzitterschap? Dat is voor Omtzigt geen beloning. Het wekt de suggestie dat elke functie goed is zolang hij maar uit de kamer verdwijnt.
3) Doordrukken op "functie elders". Als het om een ministerschap zou gaan als beloning voor Omtzigt dan zet je zoiets als "Omtzigt ministerschap?" in je notitie, niet "functie elders".
Ik ben bang dat Rutte zelfs hiermee gaat wegkomenOmdat de kamer niet verder komt dan "Je moet opstappen!".
Mooi zoquote:Op donderdag 1 april 2021 17:27 schreef Vimbavimba het volgende:
Rutte blijft gewoon , ik zei het al.
Alsof de VVD zomaar het premierschap aan een andere partij zou gunnen.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:54 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit. Zonder dit debacle had Kaag ook de mogelijkheid om MP te worden met VVD als grootste partij.
Ze wil heel erg graag MIN PRES wordenquote:Op donderdag 1 april 2021 17:31 schreef S95Sedan het volgende:
Kaag gaat dus geen antwoord geven of ze met Rutte verder wil of niet.
Ja, toch wel... het gaat om het vertrouwen in Rutte... Hij heeft toch wel selectieve geheugenverlies...quote:Op donderdag 1 april 2021 17:32 schreef Starhopper het volgende:
Ik schakel nu eindelijk in en dan zie ik Van der Plas![]()
Heb ik nog wat gemist?
Dat is gewoon stemvee.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:34 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Alsof de VVD zomaar het premierschap aan een andere partij zou gunnen.
Mogelijk gaan we alsnog de eerste vrouwelijke premier krijgen met vrouwen op nummer 2, 3 en 4 op de VVD lijst.
Allemaal ongeschikt volgens de partij.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:34 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Alsof de VVD zomaar het premierschap aan een andere partij zou gunnen.
Mogelijk gaan we alsnog de eerste vrouwelijke premier krijgen met vrouwen op nummer 2, 3 en 4 op de VVD lijst.
Denk dat zelf ook, nieuwe verkiezingen/quote:Op donderdag 1 april 2021 17:21 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat moet helemaal niet.
Mooi weer, lekkere opkomst.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:38 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Denk dat zelf ook, nieuwe verkiezingen/
VVD naar 0 zetels.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:39 schreef Starhopper het volgende:
Wat zou het voordeel zijn van nieuwe verkiezingen?
Ik hoop dan dat al dat klein grut weer uit de kamer gaat... 50PLUS, BBB, Bij1.... misschien ook VOLT!quote:Op donderdag 1 april 2021 17:39 schreef Starhopper het volgende:
Dan kunnen ze het post stemmen misschien wel goed regelen.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:39 schreef Starhopper het volgende:
Dat ze meteen een kiesdrempel invoeren.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:39 schreef Starhopper het volgende:
Voor de burger dit doet er natuurlijk ook helemaal niet toe.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:08 schreef MadJackthePirate het volgende:
Maar dan wel graag terugkeer van Splinter.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:40 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ik hoop dan dat al dat klein grut weer uit de kamer gaat... 50PLUS, BBB, Bij1.... misschien ook VOLT!
Wilders 60 zetelsquote:Op donderdag 1 april 2021 17:39 schreef Starhopper het volgende:
Demissionair kabinet. Die mogen niet zoveel invoeren. Noodwetten en verder op de winkel passen is volgens mij het enige.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:41 schreef asco het volgende:
[..]
Dat ze meteen een kiesdrempel invoeren.
Denk het helaas niet, men trapt er waarschijnlijk weer in en stemt alsnog VVD en D66.quote:
@Mondkapje heeft spijt van haar stemquote:Op donderdag 1 april 2021 17:39 schreef Starhopper het volgende:
Sowieso is een kiesdrempel een drastische ingreep in het democratische proces, daarvoor heb je twee derde meerderheid nodig verdeeld over twee termijnen.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:42 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Demissionair kabinet. Die mogen niet zoveel invoeren. Noodwetten en verder op de winkel passen is volgens mij het enige.
Het land gered van Rutte en Kaag.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:39 schreef Starhopper het volgende:
Misschien Henk 'B&B' Krol ook weer terug!quote:Op donderdag 1 april 2021 17:41 schreef Coco het volgende:
[..]
Maar dan wel graag terugkeer van Splinter.
@:Zipportal
Waarom zou Volt 3 zetels verliezen als er weer verkiezingen plaatsvinden? Is wel erg veel terwijl er weinig gebeurt is bij hen en dus ook bij de aanhangquote:Op donderdag 1 april 2021 17:40 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ik hoop dan dat al dat klein grut weer uit de kamer gaat... 50PLUS, BBB, Bij1.... misschien ook VOLT!
Enorm trots!quote:Op donderdag 1 april 2021 16:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
O jee, weer zo'n hardwerkende Nederlander die trots is op zijn eigen middelmatige geploeter.
Ik denk dat kleine partijen juist zullen winnen, hun naamsbekendheid is toegenomen en mensen hoeven minder bang te zijn dat hun stem verloren gaat...quote:Op donderdag 1 april 2021 17:46 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Waarom zou Volt 3 zetels verliezen als er weer verkiezingen plaatsvinden? Is wel erg veel terwijl er weinig gebeurt is bij hen en dus ook bij de aanhang
Ik wist dat daar een opmerking op zou komen... en misschien ook wel van jou!quote:Op donderdag 1 april 2021 17:46 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Waarom zou Volt 3 zetels verliezen als er weer verkiezingen plaatsvinden? Is wel erg veel terwijl er weinig gebeurt is bij hen en dus ook bij de aanhang
Er is vast nog wel een baantje bij het CBR.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het land gered van Rutte en Kaag.
quote:Op donderdag 1 april 2021 17:48 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ik wist dat daar een opmerking op zou komen... en misschien ook wel van jou!
Denk ik ook ja en de enige partij die wat te verliezen heeft is volgens mij VVD bij nieuwe verkiezingen.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:48 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat kleine partijen juist zullen winnen, hun naamsbekendheid is toegenomen en mensen hoeven minder bang te zijn dat hun stem verloren gaat...
Ja dat gaat 4 zetels kostenquote:Op donderdag 1 april 2021 17:50 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Denk ik ook ja. De enige partij die wat te verliezen heeft is volgens mij VVD bij nieuwe verkiezingen.
Verbaasd me nietsquote:Op donderdag 1 april 2021 17:52 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Het lek was dus Ollongren.
Maar die kan ook nog met Jorritsma hebben gesproken/geappt.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:52 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Het lek was dus Ollongren.
Zou nog kunnen ja.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:54 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Maar die kan ook nog met Jorritsma hebben gesproken/geappt.
Verklaart wel het 'via-via'.
Als Rutte weg moet is dat 20 zetels. Die hele fractie is vederlicht.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dat gaat 4 zetels kosten
Rutte komt nu bij iedereen de strot uit
Zo werkt het al eeuwenquote:Op donderdag 1 april 2021 18:00 schreef luxerobots het volgende:
Wow. Een relativerende noot op twitter.
[ twitter ]
Nou...niet echtquote:Op donderdag 1 april 2021 18:01 schreef Bocaj het volgende:
Nederland is een bananen etende apenland!
Een kamer die zijn controlerende taak doet is ook niet zo belangrijk voor mensen wiens leven draait om het politieke spelletje, hoe vuil ook.quote:Op donderdag 1 april 2021 18:00 schreef luxerobots het volgende:
[ twitter ]
Beste Bocajquote:Op donderdag 1 april 2021 18:01 schreef Bocaj het volgende:
Nederland is een bananen etende apenland!
Dat was echter de vraag/stelling niet.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:10 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je hoeft ook geen medelijden met Rutte te hebben, maar je kan je wel afvragen of je iemand inhoudelijk of persoonlijk naar de grond wilt halen.
MaAr dan Is Hed een Diktatuur!!1!!11quote:Op donderdag 1 april 2021 18:03 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Beste Bocaj
In een bananenrepubliek had je geen 6 uur durend debat gehad
Alleen jammer dat het in stukken van de VVD staat wie er niks mee te maken hebben.quote:Op donderdag 1 april 2021 18:00 schreef luxerobots het volgende:
[ twitter ]
Klopt helemaal wat hij zegt.quote:Op donderdag 1 april 2021 18:00 schreef luxerobots het volgende:
[ twitter ]
Ik kreeg zelf meer de indruk dat ze Rutte de gelegenheid willen geven om zelf op te stappen. Een formatie onder Rutte is gedoemd te mislukken.quote:Op donderdag 1 april 2021 18:08 schreef Tomatenboer het volgende:
Maar laten we wel wezen; je wordt wel ernstig cynisch over de politiek als deze situatie voor D66 en het CDA zonder gevolgen hoeven te blijven voor Rutte.
Er is een verschil tussen de rol van Omtzigt bespreken in het kader van de stabiliteit van het CDA, wat ik inderdaad wel kan begrijpen, of echt speculeren of je een kritisch kamerlid niet weg kan promoveren.quote:Op donderdag 1 april 2021 18:05 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Klopt helemaal wat hij zegt.
Ik heb Omtzicht gestemd maar desondanks snap ik de logica om al in de verkenningsfase te zeggen: Alleen met het CDA als ze niet continu oppositie voeren als regeringspartij.
Want dan kun je net zo goed een minderheidskabinet vormen.
Even iets oprakelen van 1,5 jaar geleden. Weet jij nog wat je op 13 maart 2020 aan het doen was?quote:
De telegraaf is geen krantquote:Op donderdag 1 april 2021 18:11 schreef DW457 het volgende:
Aaaahhhh....Wilders en ik hebben dezelfde favoriete krant
Hij had t over t NRC. Ik maak mijn handen ook niet vies aan de Telegraaf *huiver*quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |