Nóg een partij erbij...quote:Op donderdag 1 april 2021 17:26 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)at-hij-alleen-verder
eeen voor het volk liegende MIN PRES
Zo kunnen we niet verder
[..]
Zeer mee eens. Maar ik gaf alleen een inhoudlijk antwoord op de vraag.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren, is daar een meerderheid of 2/3 meerderheid voor nodig?
VVD en D66 hebben daarmee niets te winnen
CDA uit angst voor een Omtzigt-vertrek ook niet
De nieuwe partijen willen hun kostbare zetels niet meteen weer kwijt.
De enige die er wellicht voor te porren zijn, zijn de PVV, Forum (al vraag ik me af of die durven) en GL/SP/PvdA
De vraag is of de verkenners het antwoord wel weten?? Ten eerste gaat het hier waarschijnlijk om een lek ten tweede is de gene die rutte geapt heeft niet de bron en zij hoeft ook geen verantwoording af te leggen, dat maakt de zoektocht bijzonder complex.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:13 schreef Breekfast het volgende:
Echt jammer dat we zo'n onervaren kamer hebben met weinig goede debaters. Nu is het zaak om scherp te blijven en op de bal te blijven focussen. En niet, zoals nu gebeurt, gaan roepen "Je moet weg!"
1) Doordrukken op wie hem gebeld heeft om half 8, en als hij geen antwoord geeft dan haal je de nieuwe verkenners naar de kamer. De verkenners zijn in dienst van de kamer. Het is onbestaanbaar dat hij een betere informatiepositie heeft via de verkenners dan de andere fractievoorzitters. Als de verkenners ook geen openheid van zaken geven, dan stuur je die verkenners ook weg.
2) Doordrukken op het feit dat Rutte niet de intentie had om Omtzigt te belonen voor zijn populariteit met een ministerschap, maar dat men hem kwijt wilde uit de kamer. Want als het om een beloning met een ministerschap gaat, waarom kwam Jorritsma dan met het idee voor het kamervoorzitterschap? Dat is voor Omtzigt geen beloning. Het wekt de suggestie dat elke functie goed is zolang hij maar uit de kamer verdwijnt.
3) Doordrukken op "functie elders". Als het om een ministerschap zou gaan als beloning voor Omtzigt dan zet je zoiets als "Omtzigt ministerschap?" in je notitie, niet "functie elders".
Ik ben bang dat Rutte zelfs hiermee gaat wegkomenOmdat de kamer niet verder komt dan "Je moet opstappen!".
Mooi zoquote:Op donderdag 1 april 2021 17:27 schreef Vimbavimba het volgende:
Rutte blijft gewoon , ik zei het al.
Alsof de VVD zomaar het premierschap aan een andere partij zou gunnen.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:54 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit. Zonder dit debacle had Kaag ook de mogelijkheid om MP te worden met VVD als grootste partij.
Ze wil heel erg graag MIN PRES wordenquote:Op donderdag 1 april 2021 17:31 schreef S95Sedan het volgende:
Kaag gaat dus geen antwoord geven of ze met Rutte verder wil of niet.
Ja, toch wel... het gaat om het vertrouwen in Rutte... Hij heeft toch wel selectieve geheugenverlies...quote:Op donderdag 1 april 2021 17:32 schreef Starhopper het volgende:
Ik schakel nu eindelijk in en dan zie ik Van der Plas![]()
Heb ik nog wat gemist?
Dat is gewoon stemvee.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:34 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Alsof de VVD zomaar het premierschap aan een andere partij zou gunnen.
Mogelijk gaan we alsnog de eerste vrouwelijke premier krijgen met vrouwen op nummer 2, 3 en 4 op de VVD lijst.
Allemaal ongeschikt volgens de partij.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:34 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Alsof de VVD zomaar het premierschap aan een andere partij zou gunnen.
Mogelijk gaan we alsnog de eerste vrouwelijke premier krijgen met vrouwen op nummer 2, 3 en 4 op de VVD lijst.
Denk dat zelf ook, nieuwe verkiezingen/quote:Op donderdag 1 april 2021 17:21 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat moet helemaal niet.
Desnoods laten ze het aankomen op nieuwe verkiezingen.
Mooi weer, lekkere opkomst.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:38 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Denk dat zelf ook, nieuwe verkiezingen/
VVD naar 0 zetels.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:39 schreef Starhopper het volgende:
Wat zou het voordeel zijn van nieuwe verkiezingen?
Ik hoop dan dat al dat klein grut weer uit de kamer gaat... 50PLUS, BBB, Bij1.... misschien ook VOLT!quote:Op donderdag 1 april 2021 17:39 schreef Starhopper het volgende:
Dan kunnen ze het post stemmen misschien wel goed regelen.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:39 schreef Starhopper het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |