abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 maart 2021 @ 08:39:49 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198711329
quote:
De Jonge bezorgd over 'viruswappiegeluid' van FVD: 'Regelrecht gevaar'

Demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) haalt zaterdag in een interview in het AD hard uit naar Forum voor Democratie vanwege de standpunten van die partij over het coronabeleid. "Dat je zo'n viruswappie op Twitter tegenkomt is tot daaraantoe, maar nu hoor je die geluiden ook in de Tweede Kamer, en daar maak ik me echt zorgen over", zegt De Jonge.

Volgens De Jonge zijn door coronamoeheid veel meer mensen vatbaar voor alternatieve theorieën. "Maar blijkbaar is er ook een groep die valt voor een partij die de ernst van het virus bagatelliseert, die alle maatregelen betwist en ook nog de enige echte weg uit deze crisis, vaccinatie, verdacht maakt", aldus de minister over FVD.

FVD trekt publiekelijk de risico's van het coronavirus en het nut van de coronavaccins in twijfel, ondanks al het wetenschappelijk bewijs daarvoor. Afschaffing van de coronamaatregelen was een speerpunt van de verkiezingscampagne.

Op campagnebijeenkomsten werd geen afstand gehouden en lijsttrekker Thierry Baudet en nummer twee Wybren van Haga schudden gewoon handen van bezoekers. Baudet weigerde zich te laten testen toen inmiddels (oud-)verkenner Kajsa Ollongren besmet bleek, met wie hij langere tijd in één ruimte was geweest.

Visie van FVD is volgens De Jonge 'een regelrecht gevaar'
Volgens De Jonge ondermijnt de visie van FVD de volksgezondheid. "Dat is een regelrecht gevaar", zegt hij. De minister benadrukt wel in gesprek te willen met de groep die twijfelt aan het virus. "Dat doe ik ook zoveel mogelijk, bijvoorbeeld via Instagram Live-sessies, of op straat, al wordt dat laatste door veiligheidsmaatregelen steeds lastiger."

Het is belangrijk om de twijfelaars betrokken te houden, zegt De Jonge. "Omdat die groep in potentie dusdanig groot is dat je je daadwerkelijk zorgen moet maken over bijvoorbeeld de vaccinatiegraad die je als land kunt bereiken."

De minister van Volksgezondheid benadrukt in het AD dat de beperkende maatregelen er niet voor altijd zijn. "Tegen de zomer, in juli, heeft iedereen die dat wil als het goed is een eerste prik gehad. Dan kun je afscheid nemen van de meest beperkende maatregelen."

https://www.nu.nl/coronav(...)gelrecht-gevaar.html
------------

Fijn dat De Jonge zijn mond open trekt. Ik ben het helemaal met hem eens! Ik vind het nog steeds gek dat het OM niet op zijn minst een onderzoek instelt naar de uitspraken van Baudet en Van Haha.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 27 maart 2021 @ 08:42:12 #2
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_198711345
Wappies en complotdenkers zijn inderdaad een groot gevaar!

Opschieten met prikken!
pi_198711361
Ik vermoed dat als de Jonge en vrienden er niet zo’n puinhoop van maakten, er niet zoveel mensen bereid waren om FvD aan te hangen.
pi_198711363
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 08:43 schreef Fugue het volgende:
Ik vermoed dat als de Jonge en vrienden er niet zo’n puinhoop van maakten, er niet zoveel mensen bereid waren om FvD aan te hangen.
Welnee die wappies zijn er altijd.
pi_198711366
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 08:44 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Welnee die wappies zijn er altijd.
Het zijn er wel erg veel de laatste tijd
pi_198711382
Had het virus + varianten aan de grens tegengehouden i.p.v. de strijd tegen het virus in onze eigen lichamen te voeren.
pi_198711396
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 08:44 schreef Fugue het volgende:

[..]

Ja die zien ook van elkaar wat kan + Amerika en het zat zijn.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 08:50:23 #8
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198711405
quote:
Nee joh want 'muh freedum'

Als de Jonge de vaccinatie of het testbeleid beter op orde had, had men nog steeds achter die domme alternatieve 'feiten' van FvD aangelopen omdat ze zeggen wat ze willen, direct weer naar normaal.
Laffe huichelaar
pi_198711441
quote:
Dit heeft niet zoveel te maken met het zwabberend beleid maar vooral de egoïstische inborst van de virus wappies die letterlijk over lijken gaan om maar hun festivals af te mogen lopen en hun biertje te mogen drinken in de kroeg.
pi_198711443
Vandaar ook dat de politie de opdracht krijgt om zoveel en zo hard mogelijk wappies te rammen iedere zondag.
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 27 maart 2021 @ 08:58:42 #11
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_198711462
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 08:44 schreef Fugue het volgende:

[..]

Dat vraag ik me af hoor. Misschien zijn het er even veel als altijd, maar weten ze zich gewoon beter (en luidruchtiger) te organiseren dankzij de sociale media. En Baudet zal ook wel bijdragen aan de actiebereidheid door ze een misplaatst gevoel van legitimiteit te geven.
pi_198711474
Meest incompetente minister ooit.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198711495
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 08:58 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat vraag ik me af hoor. Misschien zijn het er even veel als altijd, maar weten ze zich gewoon beter (en luidruchtiger) te organiseren dankzij de sociale media. En Baudet zal ook wel bijdragen aan de actiebereidheid door ze een misplaatst gevoel van legitimiteit te geven.
Ja, dit kan ook. Dan exposen ze zich nu meer
pi_198711500
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 08:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dit heeft niet zoveel te maken met het zwabberend beleid maar vooral de egoïstische inborst van de virus wappies die letterlijk over lijken gaan om maar hun festivals af te mogen lopen en hun biertje te mogen drinken in de kroeg.
Na 1 jaar mag dat ondertussen wel vind je niet?!
pi_198711529
En ondertussen doen ze het in Zweden het beter dan hier . Kunnen de lockdownies dat dan eens uitleggen.
pi_198711537
Dit virus is potenter dan de griep vanwege een gebrek aan immuniteit onder de bevolking, hef dat op door vrijwillige vaccinatie en alle argumenten voor een andere behandeling dan de griep zijn vervlogen.

Maar iedereen moet en zal een spuitje krijgen en er zal en moet een vaccinatieboekje voor Covid komen en er zal met polariserende woorden als Wappie gesproken worden.

Je moet toch wat moeten om de mensen mee te krijgen in je verhaal met weinig sterk bewijs. Omtrent mondkapjes en avondklok en besmettingen in de buitenlucht. We zitten er al een jaartje in maat men heeft geen idee.... We doen maar wat, dat de vrijheden die het inperkt significant zijn doet men niks blijkbaar.

Andere keuzes zijn ook niet te begrijpen, breid die capaciteit dan toch uit. Laat tandartsen prikjes zetten en dierenartsen. Tis toch crisis? Als de zorg achterloopt, vraag dan aan mannen met een hoog BMI om vrijwillig een afspraak te maken maar okay.

Ik begrijp er helemaal niks van. Men doet alsof we in een crisis zijn enerzijds maar anderzijds handelt daar totaal niet naar.

En het gebrek aan bewijs is stuitend.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198711541
Dat de Jonge ze wappies noemt vind ik overigens ook wel iets van. Dat zorgt ook niet voor vertrouwen.
pi_198711555
De Jonge en consorten hebben hier dan ook de perfecte voedingsbodem voor gecreëerd.
I'll give you something to do
  zaterdag 27 maart 2021 @ 09:10:19 #19
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_198711558
Wappies zijn natuurlijk een probleem. Maar een minister die het woord wappie gebruikt vind ik nog een groter probleem. Wat een dwaas.
pi_198711563
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:08 schreef ludovico het volgende:
Dit virus is potenter dan de griep vanwege een gebrek aan immuniteit onder de bevolking, hef dat op door vrijwillige vaccinatie en alle argumenten voor een andere behandeling dan de griep zijn vervlogen.

Maar iedereen moet en zal een spuitje krijgen en er zal en moet een vaccinatieboekje voor Covid komen en er zal met polariserende woorden als Wappie gesproken worden.

Je moet toch wat moeten om de mensen mee te krijgen in je verhaal met weinig sterk bewijs. Omtrent mondkapjes en avondklok en besmettingen in de buitenlucht. We zitten er al een jaartje in maat men heeft geen idee.... We doen maar wat, dat de vrijheden die het inperkt significant zijn doet men niks blijkbaar.

Andere keuzes zijn ook niet te begrijpen, breid die capaciteit dan toch uit. Laat tandartsen prikjes zetten en dierenartsen. Tis toch crisis? Als de zorg achterloopt, vraag dan aan mannen met een hoog BMI om vrijwillig een afspraak te maken maar okay.

Ik begrijp er helemaal niks van. Men doet alsof we in een crisis zijn enerzijds maar anderzijds handelt daar totaal niet naar.

En het gebrek aan bewijs is stuitend.
Dit bedoel ik met gestuntel van dit kabinet. Wat minder hoog opgeleide mensen begrijpen niet waarom we moeten vaccineren, zien het als dwang en zijn dan vatbaar voor bovenstaande theorieën.

Persco’s zouden een soort jeugdjournaal moeten zijn zodat iedereen begrijpt waar de maatregelen voor zijn
pi_198711569
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:07 schreef machtpen het volgende:
En ondertussen doen ze het in Zweden het beter dan hier . Kunnen de lockdownies dat dan eens uitleggen.
En in Brazilië juist niet kunnen de wappies dat eens uitleggen. :D
pi_198711572
Ik zie niet zo in wat het gevaar is. Die wappies komen op geen enkele manier in de buurt van regeren en de coronacrisis is al opgelost. Gewoon als een malle vaccineren, wie was daar ook alweer verantwoordelijk voor?
  zaterdag 27 maart 2021 @ 09:11:15 #23
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198711574
quote:
Andere mensen opsluiten omdat jij denkt dat we daarmee het beste af zijn is ook egoïstisch...
So we just called him Fred
pi_198711580
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het Zweedse beleid is totaal niet vergelijkbaar met het Braziliaanse beleid.
pi_198711581
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:08 schreef Fugue het volgende:
Dat de Jonge ze wappies noemt vind ik overigens ook wel iets van. Dat zorgt ook niet voor vertrouwen.
Als je niet kan overtuigen met argumenten, maar men overtuigd is dat tegen zijn slecht is. Dan veranker je dat gevoel wel enorm door de tegenpartij te framen als radicale minderwaardige mongols.

Niemand wilt een Wappie zijn, dan neem je het virus immers niet serieus.

Complete dogma gekte. Massa indoctrinatie.
pi_198711598
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:11 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als je niet kan overtuigen met argumenten, maar men overtuigd is dat tegen zijn slecht is. Dan veranker je dat gevoel wel enorm door de tegenpartij te framen als radicale minderwaardige mongols.

Niemand wilt een Wappie zijn, dan neem je het virus immers niet serieus.

Complete dogma gekte. Massa indoctrinatie.
Ik zie genoeg argumenten, van beide kanten. Het probleem is dat niemand luistert maar nog harder gaat schreeuwen om zijn gelijk maar te halen.
pi_198711607
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:10 schreef Fugue het volgende:

[..]

Dit bedoel ik met gestuntel van dit kabinet. Wat minder hoog opgeleide mensen begrijpen niet waarom we moeten vaccineren, zien het als dwang en zijn dan vatbaar voor bovenstaande theorieën.

Persco’s zouden een soort jeugdjournaal moeten zijn zodat iedereen begrijpt waar de maatregelen voor zijn
Nou leg uit. Waarom is het nodig dat iedereen zich laat vaccineren? Zelfs de student op de hoek die een extreem laag risico heeft op nare consequenties van een besmetting?
pi_198711612
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:14 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nou leg uit. Waarom is het nodig dat iedereen zich laat vaccineren? Zelfs de student op de hoek die een extreem laag risico heeft op nare consequenties van een besmetting?
My point, exactly.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 09:16:29 #29
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198711627
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 08:39 schreef Starhopper het volgende:
Fijn dat De Jonge zijn mond open trekt. Ik ben het helemaal met hem eens!
Hij zou zijn mond eens open moeten trekken richting de fabrikanten van vaccins.

quote:
Ik vind het nog steeds gek dat het OM niet op zijn minst een onderzoek instelt naar de uitspraken van Baudet en Van Haha.
Waarom? Ze vertegenwoordigen een deel van de bevolking en dat deel van de bevolking lijkt niet overtuigd te zijn van de ernst van de situatie.
Als die situatie inderdaad zo ernstig is, dan moet je dat de Jonge en Rutte aanrekenen: die hebben dan gefaald in het overbrengen van de ernst.
pi_198711630
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:13 schreef Fugue het volgende:

[..]

Ik zie genoeg argumenten, van beide kanten. Het probleem is dat niemand luistert maar nog harder gaat schreeuwen om zijn gelijk maar te halen.
Het is gewoon een politieke afweging.

Avondklok met onzeker positief effect / vrijheid van mensen om gewoon normaal buiten een rondje te lopen waar helemaal niemand ongezond van wordt.

Maar zo is het niet meer geframed. Als je tegen een avondklok bent ben je een Wappie.
pi_198711641
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:15 schreef Fugue het volgende:

[..]

My point, exactly.
Je legt alleen niks uit.
pi_198711648
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:17 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je legt alleen niks uit.
Dat is dan ook niet mijn taak, dat hadden Hugo en consorten al een jaar geleden moeten doen.
pi_198711674
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het Zweedse beleid is totaal niet vergelijkbaar met het Braziliaanse beleid.
En Zweden zijn stukken verstandiger als nederlanders waardoor ze zich meer aan regels houden als eigenwijze Nederlanders, daarom moet hier een ander beleid gevoerd worden.

Annacdotisch Voorbeeld
Als je in Zweden als voetganger maar in de buurt van een zebrapad staat stoppen automobilisten al voor je. In NL krijg je van 25% van de automobilisten een vinger als je het zebrapad op loopt en hun voor je in de rem moeten.
pi_198711689
Hugo de Jonge :r
  zaterdag 27 maart 2021 @ 09:21:55 #35
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_198711690
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En Zweden zijn stukken verstandiger als nederlanders waardoor ze zich meer aan regels houden als eigenwijze Nederlanders, daarom moet hier een ander beleid gevoerd worden.

Annacdotisch Voorbeeld
Als je in Zweden als voetganger maar in de buurt van een zebrapad staat stoppen automobilisten al voor je. In NL krijg je van 25% van de automobilisten een vinger als je het zebrapad op loopt en hun voor je in de rem moeten.
Ga eens in Malmö kijken :')
  zaterdag 27 maart 2021 @ 09:22:28 #36
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_198711696
Hij kan zich beter eerst druk maken om de vaccinaties. Voorlopig blijkt het aantal vaccins namelijk de bottleneck en niet het aantal mensen wat zich wil laten vaccineren.

Je zou zeggen dat geneuzel over het eventueel niet halen van een bepaalde vaccinatiegraad pas in zicht komt zodra we 80% van de bereidwillige groep hebben gehad en je daar betrouwbaardere uitspraken over kan doen.

Maar dit is natuurlijk wel een goede manier om te zorgen dat het draagvlak voor de demonstraties niet te groot wordt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zaterdag 27 maart 2021 @ 09:24:05 #37
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198711711
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:22 schreef MichaelScott het volgende:
Maar dit is natuurlijk wel een goede manier om te zorgen dat het draagvlak voor de demonstraties niet te groot wordt.
Bij mij wakkert het juist de neiging om te gaan demonstreren aan.
pi_198711721
quote:

[..]

Dat jij het nieuws blijkbaar niet volgt etaleer je weer goed. Dat is al meermaals uitgelegd waarom vaccinaties pas goed werken bij voldoende inentingen.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ent-groepsimmuniteit
  zaterdag 27 maart 2021 @ 09:26:04 #39
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198711724
quote:
Had Ollongren niet een Zweeds paspoort?
pi_198711733
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:18 schreef Fugue het volgende:

[..]

Dat is dan ook niet mijn taak, dat hadden Hugo en consorten al een jaar geleden moeten doen.
De beste stuurlui staan aan wal. Hou dan je kritiek voor je.
pi_198711734
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:21 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Ga eens in Malmö kijken :')
Goed inhoudelijk antwoord, moeten we daar paddestoelen met wappies erop gaan zoeken of waar doel je op?
  zaterdag 27 maart 2021 @ 09:27:23 #42
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198711740
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:25 schreef Basp1 het volgende:
Dat jij het nieuws blijkbaar niet volgt etaleer je weer goed. Dat is al meermaals uitgelegd waarom vaccinaties pas goed werken bij voldoende inentingen.
Voldoende inenten is niet hetzelfde als per definitie iedereen inenten.
pi_198711746
quote:

[..]

Annacdotisch Voorbeeld
Wat een onzin...zweden zijn verstandiger :') misschien moet je niet op het laatste moment voor een auto springen, krijg je ook geen middelvinger
pi_198711750
quote:

[..]

Dit virus wordt endemisch zoals de griep dat is echt al door iedere viroloog beaamt. Op verschillende manieren.

Overal zijn cases overal zijn mutaties. Kansarme strategie die om succesvol te zijn enorm veel negatieve neveneffecten zal hebben.
pi_198711759
quote:

[..]

:')
pi_198711769
Lockdownies boos.
pi_198711771
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

Blijkbaar weet een groot deel van de bevolking nog steeds niet hoe groepsimmuniteit werkt, dat vind ik kwalijk.
Maatregelen opleggen waarvan mensen niet begrijpen waarom ze belangrijk zijn heeft niet zoveel zin, dat zul je met me eens zijn.
pi_198711805
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:30 schreef Fugue het volgende:

[..]

Blijkbaar weet een groot deel van de bevolking nog steeds niet hoe groepsimmuniteit werkt, dat vind ik kwalijk.
Maatregelen opleggen waarvan mensen niet begrijpen waarom ze belangrijk zijn heeft niet zoveel zin, dat zul je met me eens zijn.
Er is ook nog steeds een grote groep mensen die snelheidsbeperkingen en veiligheidsgordels onzin vinden. Deze groep mensen zijn niet rationeel en zul je nooit kunnen overtuigen van de maatschappelijke voordelen.
pi_198711823
Hugo maakt zich zorgen over het effect op de vaccinatiegraad voor vaccins die er nu niet zijn en de komende paar weken ook nog niet in groten getale gezet gaan worden. Altijd fijn dat hij zich druk maakt om de zaken die er echt toe doen.

Voegt er nog even aan toe dat als iedereen een vaccin aangeboden heeft gekregen, 'de meest beperkende maatregelen' weg kunnen. Nee dat versterkt het 'wappiegeluid' gelukkig helemaal niet. Sorry maar als het in de zomer mijn beurt is en het blijkt dat we met >70% vaccinatiegraad nog steeds een sneltest nodig hebben om naar de kroeg te kunnen, nog steeds 1,5m afstand moeten houden, en mondkapjes nog steeds verplicht zijn, waarom zou ik er dan überhaupt voor van mijn reet af komen?
pi_198711826
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Er is ook nog steeds een grote groep mensen die snelheidsbeperkingen en veiligheidsgordels onzin vinden. Deze groep mensen zijn niet rationeel en zul je nooit kunnen overtuigen van de maatschappelijke voordelen.
Wat een onzin voorbeeld.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 09:34:30 #51
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198711830
quote:
Het is ook niet iets waarvan ik me kan herinneren dat in het basisvak biologie voorbij komt.

Dus wat wil je kinderen niet leren zodat toekomstige volwassenen weten van groepsinmuniteit is?
pi_198711838
quote:

[..]

Uit je eigen bron:

Huckriede vervolgt: "Je hebt ook mensen die zeggen: ik ben jong en gezond en waarom zou ik me laten inenten? Maar het is juist in hun eigen belang om dat wel te doen, want alleen zo kun je groepsimmuniteit bereiken. En alleen dan is het mogelijk om de coronamaatregelen op te heffen."

De maatregelen kan je prima opheffen zonder dat er groepsimmuniteit is. Bij griep hebben we nooit dit soort waanideeën gehad. Het virus moet en zal uitgeroeid worden. Maar waarom is dat nodig en tegen welke kosten? Dit virus is snel muterend, meerdere virologen geloven er helemaal niks van dat je dit virus van de planeet kunt krijgen. Ze geloven stuk voor stuk in het griep scenario. Endemisch, blijven vaccineren... Het virus compleet mitigeren zal niet mogelijk zijn.

Wat willen jullie dan? Voor altijd deze maatregelen?
pi_198711890
quote:

[..]

Denk je nou echt dat je dit virus kan uitroeien? Tegen welke kosten? Waarom is dat een goed idee?

Waarom hadden we dan niet de China methode gekozen, als dat het doel was? Deze extremiteiten zijn niet goedkoop.
pi_198711898
quote:
13s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:10 schreef Draak31 het volgende:
Wappies zijn natuurlijk een probleem. Maar een minister die het woord wappie gebruikt vind ik nog een groter probleem. Wat een dwaas.
Precies. Ik ben kritisch tegenover de vaccinaties en de maatregelen. Volgens de Jonge ben ik dus een wappie. Maar het dwingende karakter wat hij toont door de vaccinaties bij iedereen er in te pompen maakt mij meer argwanender tegenover hem en Rutte dan heel FvD.
And so the lion fell in love with the lamb
pi_198711935
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:34 schreef Fred het volgende:

[..]

Het is ook niet iets waarvan ik me kan herinneren dat in het basisvak biologie voorbij komt.

Dus wat wil je kinderen niet leren zodat toekomstige volwassenen weten van groepsinmuniteit is?
Ik weet niet zo goed wat er in je laatste alinea staat maar als je bij een persco maatregelen oplegt is het handig je bevolking niet te overschatten en in kindertaal uit te leggen waarom die maatregelen nodig zijn.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 09:43:46 #56
65846 Bocaj
47th President.
pi_198711939
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 08:39 schreef Starhopper het volgende:
Ik vind het nog steeds gek dat het OM niet op zijn minst een onderzoek instelt naar de uitspraken van Baudet en Van Haha.
Vrijheid van meningsuiting.
pi_198711940
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat je dit virus kan uitroeien? Tegen welke kosten? Waarom is dat een goed idee?

Waarom hadden we dan niet de China methode gekozen, als dat het doel was? Deze extremiteiten zijn niet goedkoop.
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

pi_198711954
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:39 schreef ludovico het volgende:

De China methode leg ons deze eens uit hoe die werkt, en kun je dan ook het financiële plaatje erbij schetsen? :D
pi_198711977
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:40 schreef Bamba het volgende:

[..]

Precies. Ik ben kritisch tegenover de vaccinaties en de maatregelen. Volgens de Jonge ben ik dus een wappie. Maar het dwingende karakter wat hij toont door de vaccinaties bij iedereen er in te pompen maakt mij meer argwanender tegenover hem en Rutte dan heel FvD.
Gewoon met gestrekt been erin en met dreigementjes mooi de vaccinatiebereidheid slopen. Puik werk, Hugo.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 27 maart 2021 @ 09:50:03 #60
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_198712014
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:08 schreef Fugue het volgende:
Tja, na maanden gedoe ben je ook wel een beetje klaar met ze normaal behandelen hoor.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_198712018
quote:

[..]

Wat is kritisch in dit geval?
pi_198712030
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wappies lezen heel selectief en leven in een soort coronavrije bubbel juist door dezelfde maatregelen waar ze zo tegen zijn. Het is letterlijk een ver van hun bed show voor ze. Empathie ontbreekt ook maar ik denk dat vooral een opvoeddingetje is.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 09:52:01 #63
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198712041
quote:

[..]

Prima om kritisch te zijn hoor, maar als je daarvoor niet met steekhoudende argumenten kan komen dan ben je een wappie.

En wanneer je raaskallend de grootste feitenvrije onzin de wereld in slingert dan ben je zéker een wappie. Helaas heeft dat soort ook de Tweede Kamer weten te infesteren.
Huilen dan.
pi_198712049
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:50 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Tja, na maanden gedoe ben je ook wel een beetje klaar met ze normaal behandelen hoor.
Oh absoluut, dat was ik maanden geleden al maar als minister van álle Nederlanders kun je geen groepen gaan wegzetten als wappies.
pi_198712056
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De China methode leg ons deze eens uit hoe die werkt, en kun je dan ook het financiële plaatje erbij schetsen? :D
Zie China zie Australië zie Nieuw Zeeland. Zie Ab Oosterhaus zie Bart Slagter.

Grote probleem hier is dat de grenzen wagenwijd openstaan en dat het dan Europees besloten had moeten worden.

Maar het oude gedachtegoed was dat het 3 jaar zou duren voor een vaccin. Dan is de methode die we nu zien echt ongekend duur.

Als je dat niet kan begrijpen dan mis je nogal wat interpretatie vermogen.
pi_198712080
Ik weet niet wat ik erger vind. FvD die continu aan het ondermijnen is of De Jonge die het gewoon openlijk heeft over 'viruswappies'.
pi_198712092
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:50 schreef Document1 het volgende:

[..]

Wappies lezen heel selectief en leven in een soort coronavrije bubbel juist door dezelfde maatregelen waar ze zo tegen zijn. Het is letterlijk een ver van hun bed show voor ze. Empathie ontbreekt ook maar ik denk dat vooral een opvoeddingetje is.
Er sterven nu mensen die al een jaar nauwelijks familie hebben gezien in totale eenzaamheid.

Het is gewoon niet waar dat iets met zoveel neven effecten en zoveel schade geen politieke afweging zou zijn. Maar jij bent heilig overtuigd van gebrek aan empathie.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 09:56:13 #68
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198712094
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Ik weet niet wat ik erger vind. FvD die continu aan het ondermijnen is of De Jonge die het gewoon openlijk heeft over 'viruswappies'.
Zal wel verkiezingstijd zij... Oh wacht.
Huilen dan.
pi_198712103
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:55 schreef ludovico het volgende:

[..]

Er sterven nu mensen die al een jaar nauwelijks familie hebben gezien in totale eenzaamheid.

Het is gewoon niet waar dat iets met zoveel neven effecten en zoveel schade geen politieke afweging zou zijn. Maar jij bent heilig overtuigd van gebrek aan empathie.
Ik heb dagelijks te maken met corona, ik ben een beetje klaar met figuren zoals jij. Hier mag je het mee doen. :W
pi_198712114
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Wat is kritisch in dit geval?
Qua vaccinaties ben ik huiverig voor wat ze op langere termijn doen. Dat weet men uiteraard niet, maar er wordt naar de bevolking gecommuniceerd dat ze veilig zijn. Voor op de korte termijn geloof ik dat ook wel en zeker voor de risico patiënten. Maar voor de gezonde bevolking ben ik daar niet zeker van.

Qua maatregelen vind ik bijvoorbeeld dat de horeca veel te hard wordt gestraft terwijl ze maar een kleine percentage vertegenwoordigen van de besmettingen.

En qua recent: ik vind het ongelofelijk dat bijvoorbeeld een Rutte en Ollongren gewoon aan het werk zijn als ze net getest zijn terwijl de rest van Nederland na een test verplicht thuis moet zitten (dat vind ik niet meer dan logisch overigens). Waarom zou dat hij hen anders zijn?

Maar zo zijn er nog veel meer dingen die ik niet vind kloppen en dus kritisch over ben.
pi_198712145
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:56 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Zal wel verkiezingstijd zij... Oh wacht.
Haha huh
pi_198712147
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:34 schreef Vasilevski het volgende:
Voegt er nog even aan toe dat als iedereen een vaccin aangeboden heeft gekregen, 'de meest beperkende maatregelen' weg kunnen.
Waar is dit gezegd?

quote:
Sorry maar als het in de zomer mijn beurt is en het blijkt dat we met >70% vaccinatiegraad nog steeds een sneltest nodig hebben om naar de kroeg te kunnen, nog steeds 1,5m afstand moeten houden, en mondkapjes nog steeds verplicht zijn, waarom zou ik er dan überhaupt voor van mijn reet af komen?
Aan de ene kant wil je dat alles weer vrij wordt als een groot deel gevaccineerd is, aan de andere kant wil je zelf geen vaccin nemen. Tja, op die manier is het makkelijk om van alles te willen.
pi_198712158
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zie China zie Australië zie Nieuw Zeeland. Zie Ab Oosterhaus zie Bart Slagter.

Grote probleem hier is dat de grenzen wagenwijd openstaan en dat het dan Europees besloten had moeten worden.

Maar het oude gedachtegoed was dat het 3 jaar zou duren voor een vaccin. Dan is de methode die we nu zien echt ongekend duur.

Als je dat niet kan begrijpen dan mis je nogal wat interpretatie vermogen.
Kun je het ook eens normaal uitleggen ipv met wat vage steekwoorden en andere landen op de proppen te komen waar wij maar moeten raden wat je nu weer bedoelt?

Dus wat is volgens jou de China methode?

Volgens mij is de china methode complete steden in een hele lockdown zetten mensen allemaal verplicht laten testen. Testweigeraars oppakken en afvoeren, kritische geluiden oppakken en afvoeren. Positief geteste mensen in verplicht quarantaine bij overtredingen heel zware straffen.

Dan zou er geen wappies op sociale media meer zijn mond open trekken en het koffiedrinken op het museumplein er ook niet zijn.

Leuk een wappie die de China methode wilt maar zich niet realiseert dat hij dan allang opgesloten zou zitten. _O-
pi_198712159
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:56 schreef Document1 het volgende:

[..]

Ik heb dagelijks te maken met corona, ik ben een beetje klaar met figuren zoals jij. Hier mag je het mee doen. :W
Als men voelt dat discussie voeren kansloos is. Dat er geen rekening wordt gehouden met andere opvattingen.. Dan is dat wel vragen om demonstraties en mensen die zich afkeren van wat er qua beleid wordt doorgedrukt.

Sigrid Kaag is ook een wappie trouwens dat ze vond dat de avondklok weg moest?
pi_198712168
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:58 schreef Bamba het volgende:

[..]

Qua vaccinaties ben ik huiverig voor wat ze op langere termijn doen. Dat weet men uiteraard niet, maar er wordt naar de bevolking gecommuniceerd dat ze veilig zijn. Voor op de korte termijn geloof ik dat ook wel en zeker voor de risico patiënten. Maar voor de gezonde bevolking ben ik daar niet zeker van.
Het probleem is dat dat niet echt een terechte zorg is. De langere termijn is niet te definiëren en er zijn geen aanwijzingen om aan te nemen dat de vaccins andere effecten hebben dan de korte termijn. Kritisch zijn is prima, maar dan moet je daar wel een goede reden voor hebben.
pi_198712180
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Mooi dilemma, aan de ene kant wil je dat alles weer vrij wordt als een groot deel gevaccineerd is, aan de andere kant wil je zelf geen vaccin nemen. Tja, op die manier is het makkelijk om van alles te willen.
Dat lees je verkeerd, hij wil gewoon van de maatregelen af als dat kan. Dan ga ik er even vanuit dat de betreffende poster niet in een risicogroep valt. In dat geval zijn de maatregelen niet afhankelijk van of hij zich laat vaccineren.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:03:38 #77
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198712181
quote:

En qua recent: ik vind het ongelofelijk dat bijvoorbeeld een Rutte en Ollongren gewoon aan het werk zijn als ze net getest zijn terwijl de rest van Nederland na een test verplicht thuis moet zitten (dat vind ik niet meer dan logisch overigens). Waarom zou dat hij hen anders zijn?

Dit is gewoon volgens de richtlijnen hoor. Zie: https://lci.rivm.nl/leefregels

Kunnen ze een beter voorbeeld geven? Absoluut.
Huilen dan.
pi_198712191
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:52 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Prima om kritisch te zijn hoor, maar als je daarvoor niet met steekhoudende argumenten kan komen dan ben je een wappie.

En wanneer je raaskallend de grootste feitenvrije onzin de wereld in slingert dan ben je zéker een wappie. Helaas heeft dat soort ook de Tweede Kamer weten te infesteren.
Maar kritisch zijn is in mijn ogen niet hetzelfde als hoe de wappies neergezet worden (als virusontkenners). Dat laatste ben ik zeker niet en ik vind het niet fijn als onze minister van volksgezondheid mij in dezelfde hoek zet. :N
pi_198712200
Hugo moet zich alleen bezighouden met vaccineren en verder z'n mond houden. Die grote woorden van 17 miljoen mensen ingeënt in juni is nogal wat.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:05:59 #80
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198712212
Volgens mij zijn de enige wappies Mark en Hugo zelf.

Vorig jaar april was er maar één uitweg een vaccin nooit verder kijken

Mondkapjes werken niet (aldus Jaap maar ook Hugo) Jaap met alles volgen maar deze zijn nu ineens wel verplicht

Ferd Partyhouse (waarna boetes omlaag gaan) niet op staande voet ontslaan maar weglachen

Bijleveld in de Kerk met kerst.

Schaatser Wopke

Vaccinatie niet verplicht nu komt er een bewijs dat je bijvoorbeeld op vakantie kan terwijl je het vorig jaar ook zonder bewijs kon

Hugo op de foto zonder mondkapje

Mark die zich niet laat testen want als je geen klachten hebt hoef je niet te testen terwijl nu kinderen massaal
getest worden als één iemand in de klas besmet is.
Nu is het ja als je geen klachten hebt is het na 5 dagen testen Mark is in verleden vaak genoeg bij mensen
geweest met corona (Macron bijvoorbeeld).

De schandaal van afgelopen week gewoon in den Haag zijn terwijl ze in afwachting zijn van een uitslag.
Nu schijnt dat dus te mogen maar andere vertellen ze zoveel mogelijk blijf thuis in afwachting van een uitslag.

De avondklok kon niet later dan 21 uur want dan had het geen nut meer. Nu gaat die om 22 uur in wegens de
ramadan. Oh nee wegens de zomertijd maar de avondklok is er toch zodat mensen elkaar niet opzoeken dat is
nu weer een uur makkelijker.

Ik kan nog wel even door gaan volgens mij :') :') :') :') :') :') :') :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Nicksanders op 27-03-2021 10:11:07 ]
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_198712214
Is de politiek ook wappie omdat de avondklok ontbreekt aan steekhoudende argumenten?
pi_198712225
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Kun je het ook eens normaal uitleggen ipv met wat vage steekwoorden en andere landen op de proppen te komen waar wij maar moeten raden wat je nu weer bedoelt?

Dus wat is volgens jou de China methode?

Volgens mij is de china methode complete steden in een hele lockdown zetten mensen allemaal verplicht laten testen. Testweigeraars oppakken en afvoeren, kritische geluiden oppakken en afvoeren. Positief geteste mensen in verplicht quarantaine bij overtredingen heel zware straffen.

Dan zou er geen wappies op sociale media meer zijn mond open trekken en het koffiedrinken op het museumplein er ook niet zijn.

Leuk een wappie die de China methode wilt maar zich niet realiseert dat hij dan allang opgesloten zou zitten. _O-
Virus compleet mitigeren / uitroeien en verregaande maatregelen daarvoor nemen.

In China houdt het gezeik gewoon redelijk op in het binnenland, wij zullen als Europa nog wel even vast zitten.

Wat ik zeg is vrij simpel. De optie kort maar krachtig had naar mijn idee minder schade opgeleverd. Dan de situatie met winkelsluiting die we nu zien.

Optie krachtig of optie gecontroleerd is prima, nu hebben we een tussenvariant met verregaande neveneffecten die het virus niet compleet mitigeren. Dat heeft niet voldoende baten voor de kosten die het met zich meebrengt.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:07:14 #83
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198712228
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Waarom zou je het beestje niet bij naam mogen noemen? Baudet en Van Haga doen nogal wat wappiesuitspraken
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198712232
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:05 schreef Nicksanders het volgende:
Volgens mij zijn de enige wappies Mark en Rutte zelf.
Mark en Rutte zelfs.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:07:48 #85
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_198712238
Mooi man, een gedeelte van je eigen bevolking voor wappies uitmaken.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:08:27 #86
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198712248
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Mark en Rutte zelfs.
Mark en Hugo heb het al aangepast verder goede reactie
pi_198712256
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:50 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Die maanden waarin de uitrol van vaccins onder verantwoordelijkheid van Hugo is begonnen, valt ook samen met de periode waarin FvD van 2-4 zetels in de peilingen naar 8 met de verkiezingen ging, net zo groot als GroenLinks. Een beetje zelfreflectie zou hem sieren.

Maar dit soort uitspraken tekenen wel de psyche van Hugo. Altijd dat wijzen naar anderen. Al die vervelende mensen die de grote Hugo-show verpesten. De andere EU-landen zijn onzorgvuldig. De Britten snijden bochten af. AstraZeneca is een kutbedrijf. Mensen die twijfelen moet je geen begrip voor hebben, je steekt toch ook een frikandel in je mik? Nooit eens zelf ergens verantwoordelijkheid voor nemen.

Die frikandel is trouwens wel een goede vergelijking. Er zijn ook zat mensen die er heilig van overtuigd zijn dat er koeienogen en erger in die frikandellen zitten en ze daarom niet eten, zelfs niet één keer in de drie maanden als verwenmomentje. Geen probleem, tenzij je Minister van Frikandellen bent en een belangrijk deel van je portefeuille eruit bestaat dat tijdens een hongersnood iedereen aan de frikandellen gaat.

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Waar is dit gezegd?
[..]

Mooi dilemma, aan de ene kant wil je dat alles weer vrij wordt als een groot deel gevaccineerd is, aan de andere kant wil je zelf geen vaccin nemen. Tja, op die manier is het makkelijk om van alles te willen.
Ik citeer letterlijk uit het artikel in de OP.

En het heeft niks te maken met helemaal geen vaccin willen nemen, het heeft te maken met wat je ervoor terug krijgt. Als dat niks is, waarom zou je er dan überhaupt voor uit je bed komen? Als je geen twijfels hebt over de effectiviteit of veiligheid. Als het juni is en de meest kwetsbaren gevaccineerd zijn en we een veel beter beeld hebben van het virus. En als de overheid dan nog steeds met algemeenheden komt als: "Stapje voor stapje je vrijheid terug, maar we kunnen verder niks beloven". Waarom zou je het dan doen? Voor de gezellige trip naar de locatie? Als een soort "Hail Mary pass"?
pi_198712257
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:07 schreef ludovico het volgende:

[..]

Virus compleet mitigeren / uitroeien en verregaande maatregelen daarvoor nemen.

In China houdt het gezeik gewoon redelijk op in het binnenland, wij zullen als Europa nog wel even vast zitten.

Wat ik zeg is vrij simpel. De optie kort maar krachtig had naar mijn idee minder schade opgeleverd. Dan de situatie met winkelsluiting die we nu zien.

Optie krachtig of optie gecontroleerd is prima, nu hebben we een tussenvariant met verregaande neveneffecten die het virus niet compleet mitigeren. Dat heeft niet voldoende baten voor de kosten die het met zich meebrengt.
Je kunt de gedisciplineerde Chinese bevolking ook niet echt vergelijken met de eigenwijze Nederlanders hier he.
pi_198712265
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:02 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het probleem is dat dat niet echt een terechte zorg is. De langere termijn is niet te definiëren en er zijn geen aanwijzingen om aan te nemen dat de vaccins andere effecten hebben dan de korte termijn. Kritisch zijn is prima, maar dan moet je daar wel een goede reden voor hebben.
Maar een ander kan niet voor mij bepalen wat een goede reden voor mij is toch? Ik snap wat je bedoeld hoor, maar mensen kunnen hierdoor het gevoel krijgen dat hun mening er niet toe doet want je doet het voor het grotere goed.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:10:35 #90
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198712274
quote:
84s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:07 schreef Starhopper het volgende:
Waarom zou je het beestje niet bij naam mogen noemen? Baudet en Van Haga doen nogal wat wappiesuitspraken
Ze zijn toch ook de volksvertegenwoordigers van de wappies?
Als volksvertegenwoordiger mag je dan die uitspraken doen in de media en in het politiek debat.

Aan de Jonge vervolgens de taak om die opmerkingen inhoudelijk te weerleggen. Daar is de Jonge niet zo goed in, dus doet hij het maar via de media.

Dan kan je je afvragen wat dat allemaal zegt:
Zijn die wappies dan toch niet zo wappie en wordt er nu vooral naar gewezen omdat de Jonge geen andere argumenten heeft voor zijn beleid?
Kan hij de strijdt niet winnen tegen Haga en Baudet?
Hebben Haga en Baudet dan wellicht wél een punt en zijn wappies helemaal niet zo wappie als de Jonge ons doet geloven?
pi_198712275
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:08 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Mark en Hugo heb het al aangepast verder goede reactie
Je noemt gewoon allemaal incidenten. Wopke die gaat schaatsen (op anderhalve meter afstand). Hugo de Jonge zonder mondkapje in een winkel. Mark Rutte die zich niet liet testen (wat feitelijk gezien ook niet hoefde).

Ja, het kan misschien beter, maar iedereen is een mens, en kleine fouten maken mag.

Wat dat betreft vond ik alleen de situatie met Grapperhaus echt anders (dat was een grote fout, die ook niet spontaan ontstaan is).
pi_198712276
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dit is gewoon volgens de richtlijnen hoor. Zie: https://lci.rivm.nl/leefregels

Kunnen ze een beter voorbeeld geven? Absoluut.
Als je een test hebt gedaan moet je toch thuisblijven tot de uitslag? :@
pi_198712283
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:11 schreef MoreDakka het volgende:
Ik zie niet zo in wat het gevaar is. Die wappies komen op geen enkele manier in de buurt van regeren en de coronacrisis is al opgelost. Gewoon als een malle vaccineren, wie was daar ook alweer verantwoordelijk voor?
Mwa...

Deze ''viruswappies'' zeggen weer wat anders...
Pleidooi: beter niet iedereen vaccineren, het coronavirus verdwijnt namelijk toch niet
Vaccineren van kinderen en jonge, gezonde mensen tegen corona levert weinig op. Groepsimmuniteit is namelijk onhaalbaar, het coronavirus zal niet meer verdwijnen en in steeds nieuwe varianten opduiken.

(Openen in incognito modus)
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:12:48 #94
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198712307
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:09 schreef Vasilevski het volgende:
Maar dit soort uitspraken tekenen wel de psyche van Hugo. Altijd dat wijzen naar anderen. Al die vervelende mensen die de grote Hugo-show verpesten.
Past ook wel bij de C in CDA: Vooral wijzen naar anderen, zodat je ongestoord ontucht kan plegen.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:14:12 #96
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198712329
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:10 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je noemt gewoon allemaal incidenten. Wopke die gaat schaatsen (op anderhalve meter afstand). Hugo de Jonge zonder mondkapje in een winkel. Mark Rutte die zich niet liet testen (wat feitelijk gezien ook niet hoefde).

Ja, het kan misschien beter, maar iedereen is een mens, en kleine fouten maken mag.

Wat dat betreft vond ik alleen de situatie met Grapperhaus echt anders (dat was een grote fout, die ook niet spontaan ontstaan is).
Dat schaatsen is ook niet spontaan ontstaan.
De kerk zoek je ook niet spontaan op.
Je kan terwijl je onderweg bent gewoon bedenken is dit verstandig.

Hugo dat kan dan inderdaad een incident zijn.

Verder negeer je afgelopen week ja technisch gezien dan volgens de regels maar Mark roept altijd op zoek niet de randjes van de regels op blijkbaar doen ze het zelf wel.

En nee ze ontkennen nergens het virus maar dat doe van Haga of Baudet ook niet (nee heb er ook niet opgestemd).
Maar ze vinden het virus zelf ook niet zo gevaarlijk anders hadden ze zelf hun eigen regels waarmee ze miljoenen mensen opzadelen wel beter opgevolgd.

Maar do as I say not as I do
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:15:47 #97
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198712341
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:13 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Oei, heeft Hugo deze mensen al in de nationale media als gevaarlijk neergezet?
Zal waarschijnlijk wel gebeuren net als de artsen die vorig jaar succesvol mensen behandeld hebben met zink en HCQ door op tijd te beginnen als kwakzalvers werden weggezet.
Gewoon artsen die al jaren hun werk doen en in tegenstelling tot Jaap niet op de zwarte lijst staan.
pi_198712343
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:09 schreef Bamba het volgende:

[..]

Maar een ander kan niet voor mij bepalen wat een goede reden voor mij is toch?
Nee, dat doet de werkelijkheid.

COR / Centraal vaccinatie topic #13 Vaccines for the PGBers have arrived!

In dit topic is veel goede informatie te vinden, mocht je kritische vragen hebben zijn daar veel antwoorden te vinden.
pi_198712352
quote:
Hun argumenten zijn zeer slecht. Dokters of niet. Vaccineren is gewoon de oplossing, het is geen debat. Kijk maar naar Israel en de UK.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:16:55 #100
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198712360
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:10 schreef Bamba het volgende:

[..]

Als je klachten hebt of wanneer je in nauw contact bent geweest met iemand die besmet is. In de andere gevallen alleen bij een positief testresultaat.
Huilen dan.
pi_198712363
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee, dat doet de werkelijkheid.

COR / Centraal vaccinatie topic #13 Vaccines for the PGBers have arrived!

In dit topic is veel goede informatie te vinden, mocht je kritische vragen hebben zijn daar veel antwoorden te vinden.
Thanks! Daar ga ik van het weekend eens rustig voor zitten ^O^
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:17:25 #102
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198712368
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:14 schreef Nicksanders het volgende:
Verder negeer je afgelopen week ja technisch gezien dan volgens de regels maar Mark roept altijd op zoek niet de randjes van de regels op blijkbaar doen ze het zelf wel.
Randjes opzoeken? Ze houden zelfs feestjes waarbij ze staan te springen op de tafels.

Dat moet je als gewone ondernemer eens proberen tijden de vrijmibo.
pi_198712384
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:09 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Die maanden waarin de uitrol van vaccins onder verantwoordelijkheid van Hugo is begonnen, valt ook samen met de periode waarin FvD van 2-4 zetels in de peilingen naar 8 met de verkiezingen ging, net zo groot als GroenLinks. Een beetje zelfreflectie zou hem sieren.
En waarom is alleen de winst van FvD een graadmeter voor zelfreflectie? VVD is ruim de grootste. D66 is de tweede partij geworden. En JA21 met een realistischere kijk op corona is de kamer in gekomen.

quote:
Maar dit soort uitspraken tekenen wel de psyche van Hugo. Altijd dat wijzen naar anderen. Al die vervelende mensen die de grote Hugo-show verpesten. De andere EU-landen zijn onzorgvuldig. De Britten snijden bochten af. AstraZeneca is een kutbedrijf. Mensen die twijfelen moet je geen begrip voor hebben, je steekt toch ook een frikandel in je mik? Nooit eens zelf ergens verantwoordelijkheid voor nemen.
Ik ben geen fan van De Jonge, maar je kunt Baudet natuurlijk nog makkelijker aanvallen op zijn rare fratsen. Zelf nakend bij een zwembad gaan liggen, maar een kinderprogramma met naakte mensen flink afkeuren. Volop mensen de hand schudden in coronatijden. Je aanhangers de polonaise laten lopen op muziek van André Hazes. Het vrije woord preken, maar weglopen als een cabaretier flauwe grappen maakt.

quote:
Die frikandel is trouwens wel een goede vergelijking. Er zijn ook zat mensen die er heilig van overtuigd zijn dat er koeienogen en erger in die frikandellen zitten en ze daarom niet eten, zelfs niet één keer in de drie maanden als verwenmomentje. Geen probleem, tenzij je Minister van Frikandellen bent en een belangrijk deel van je portefeuille eruit bestaat dat tijdens een hongersnood iedereen aan de frikandellen gaat.
Deze vergelijkingen zijn zo krom, dat ik er maar niet op reageer.

quote:
Ik citeer letterlijk uit het artikel in de OP.
Je citeert drie woorden en geeft er vervolgens je eigen draai aan...

quote:
En het heeft niks te maken met helemaal geen vaccin willen nemen, het heeft te maken met wat je ervoor terug krijgt. Als dat niks is, waarom zou je er dan überhaupt voor uit je bed komen?
Je krijgt bescherming tegen een gevaarlijk virus voor jezelf en je omgeving.

quote:
Als je geen twijfels hebt over de effectiviteit of veiligheid. Als het juni is en de meest kwetsbaren gevaccineerd zijn en we een veel beter beeld hebben van het virus. En als de overheid dan nog steeds met algemeenheden komt als: "Stapje voor stapje je vrijheid terug, maar we kunnen verder niks beloven". Waarom zou je het dan doen? Voor de gezellige trip naar de locatie? Als een soort "Hail Mary pass"?
Waarom twijfel je eigenlijk over de effectiviteit of de veiligheid. En dan graag met wetenschappelijke feiten, en zonder uitspraken van figuren als Van Haga en Thierry (die nemen het namelijk niet zo nauw met de wetenschap). Dat lijkt me oprecht een interessante discussie.
pi_198712407
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:18 schreef luxerobots het volgende:

Waarom twijfel je eigenlijk over de effectiviteit of de veiligheid.
Doet hij niet, waarom lees je niet wat beter? Het argument dat deze poster maakt is dat een vaccin voor een niet-risicogroep niet bepalend mag zijn voor het opheffen van coronamaatregelen.
pi_198712409
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:09 schreef Fugue het volgende:

[..]

Je kunt de gedisciplineerde Chinese bevolking ook niet echt vergelijken met de eigenwijze Nederlanders hier he.
En Australiërs en Nieuw Zeeland?

De bevolking daar vindt het ook maar totaal excessief wat ze daar doen.

Punt is uiteindelijk dat als je gaat voor lage verspreiding, maar niet mitigerne. Dat drastische maatregelen niet genoeg baten met zich meenemen.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:21:09 #106
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198712415
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:17 schreef Fred het volgende:

[..]

Randjes opzoeken? Ze houden zelfs feestjes waarbij ze staan te springen op de tafels.

Dat moet je als gewone ondernemer eens proberen tijden de vrijmibo.
Ik zei het nog netjes randjes opzoeken daar het blijkbaar categorie 3 contact is en wel mag.
Maar en Hugo op de persconferenties altijd roepen blijf thuis in afwachting van een test zoek niet de randjes op etc.
pi_198712416
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:16 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Als je klachten hebt of wanneer je in nauw contact bent geweest met iemand die besmet is. In de andere gevallen alleen bij een positief testresultaat.
Ik zie nu inderdaad dat ze dat niet hoefden omdat ze genoeg afstand hebben gehouden. Het is wel volgens de richtlijnen, maar ergens vind ik het niet logisch. Zeker omdat ze hun gesprekken vast wel via Zoom kunnen voortzetten. Geef het goede voorbeeld zou ik zeggen -O-
pi_198712418
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:14 schreef Nicksanders het volgende:
En nee ze ontkennen nergens het virus maar dat doe van Haga of Baudet ook niet (nee heb er ook niet opgestemd).
Maar ze vinden het virus zelf ook niet zo gevaarlijk anders hadden ze zelf hun eigen regels waarmee ze miljoenen mensen opzadelen wel beter opgevolgd.
En wat vind jij er dan van dat Baudet en Van Haga volgens hun eigen regels handelen? Een keer je mondkapje op vergeten te doen kan iedereen gebeuren. Maar dat is iets anders dan Van Haga en Baudet die hun aanhangers gewoon een feestje laten bouwen, inclusief de polonaise...
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:22:17 #109
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198712427
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:21 schreef Bamba het volgende:

[..]

Ik zie nu inderdaad dat ze dat niet hoefden omdat ze genoeg afstand hebben gehouden. Het is wel volgens de richtlijnen, maar ergens vind ik het niet logisch. Zeker omdat ze hun gesprekken vast wel via Zoom kunnen voortzetten. Geef het goede voorbeeld zou ik zeggen -O-
Goede voorbeeld :') :') :')

Ze hebben meer incidenten dan dat Baudet handen heeft geschud.
pi_198712430
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:16 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Hun argumenten zijn zeer slecht. Dokters of niet. Vaccineren is gewoon de oplossing, het is geen debat. Kijk maar naar Israel en de UK.
Inderdaad. Ik snap niet zo goed waarom we nog steeds aan het rommelen zijn met vingers wijzen naar elkaar, infantiele experimenten in winkels met stickertjes en zoemertjes, testevenementen en meer van dat soort tijdelijke pleisters en afleidingen. Je bent minister, er is een vaccin, het vaccin werkt, stort je op het vaccineren, en dan is het over een maand of wat wel klaar met deze crisis.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:24:49 #111
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_198712469
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik snap niet zo goed waarom we nog steeds aan het rommelen zijn met vingers wijzen naar elkaar, infantiele experimenten in winkels met stickertjes en zoemertjes, testevenementen en meer van dat soort tijdelijke pleisters en afleidingen. Je bent minister, er is een vaccin, het vaccin werkt, stort je op het vaccineren, en dan is het over een maand of wat wel klaar met deze crisis.
Testevenementen leveren ook wel informatie op. Dat is niet verkeerd. Maar goed, ben het grotendeels met je eens. Er moet sneller gevaccineerd worden, op deze manier gaat het nog wel een aantal maanden duren (minimaal).
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:25:27 #113
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198712476
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En wat vind jij er dan van dat Baudet en Van Haga volgens hun eigen regels handelen? Een keer je mondkapje op vergeten te doen kan iedereen gebeuren. Maar dat is iets anders dan Van Haga en Baudet die hun aanhangers gewoon een feestje laten bouwen, inclusief de polonaise...
In principe kan dat niet. Echter hun standpunt is dat corona niet gevaarlijk genoeg is en willen alle maatregelen afschaffen in die zin begrijp ik het.
Hun leggen niet de beperkingen op in tegenstelling tot aso Grapperhaus die daarna de regels aan zijn laars lapt.
Baudet zegt nu ook gewoon ik ga mij niet testen prima is geheel in lijn met hoe hij er over denkt.
De rest test zich maar zoekt de randjes op door toch de deur uit gaan omdat het mag.

Daarbij schud ik ook handen draag ik ook geen mondkapje het interesseert mij verder ook 0.
Jammer voor een klein groepje wat op de IC komt en of ziekenhuis maar 97% zal het ziekenhuis niet van binnen zien voor dit virus.

Als mensen bang zijn gaan ze maar zelf in lockdown.
Overigens respecteer ik de mensen die geen handen willen schudden etc. en ben ik bereid afstand te houden in de supermarkt maar ik doe niet mee met die waanzin van kar ontsmetten etc.
pi_198712478
quote:

[..]

Qua maatregelen vind ik bijvoorbeeld dat de horeca veel te hard wordt gestraft terwijl ze maar een kleine percentage vertegenwoordigen van de besmettingen.

Maar zo zijn er nog veel meer dingen die ik niet vind kloppen en dus kritisch over ben.
hier moet toch iemand even op reageren, dus:
bang voor een vaccin, maar niet voor het virus. wat denk je dat dat op de lange termijn kan aanrichten? al die mensen die nu denken, ik wordt toch niet erg ziek, die worden ook een keer oud. plus, veel mensen worden langduring ziek van corona. dat kan best blijvende schade zijn.
de risicos van een vaccin zijn hier niets bij, vergeleken.

horeca hard gestraft? waarom noem je het uberhaubt straf? wat een onzin. allemaal krijgen ze financiele steun. en als je ze niet zou 'straffen', dan zou je ze dus weer open moeten gooien, en dan gaat iederen weer de stad in om te zuipen en te feesten. is toch wel duidelijk dat dat nu niet kan, lijkt me.

en we hebben een werkende regering nodig, simpel. zie het als een crisis team, en die nemen meer risico dan anderen.
pi_198712525
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:16 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Okee.

Gelukkig heb jij wél verstand hiervan.
pi_198712526
Positie Baudet: Functie elders?

[ Bericht 18% gewijzigd door Weltschmerz op 27-03-2021 11:35:43 ]
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:28:27 #117
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198712527
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:25 schreef pokkerdepok het volgende:
bang voor een vaccin, maar niet voor het virus.
Had je er ook al eens aan gedacht dat mensen bang kunnen zijn voor het virus én het vaccin?
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:28:45 #118
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198712530
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:25 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

In principe kan dat niet. Echter hun standpunt is dat corona niet gevaarlijk genoeg is en willen alle maatregelen afschaffen in die zin begrijp ik het.
Hun leggen niet de beperkingen op in tegenstelling tot aso Grapperhaus die daarna de regels aan zijn laars lapt.
Baudet zegt nu ook gewoon ik ga mij niet testen prima is geheel in lijn met hoe hij er over denkt.
De rest test zich maar zoekt de randjes op door toch de deur uit gaan omdat het mag.

Daarbij schud ik ook handen draag ik ook geen mondkapje het interesseert mij verder ook 0.
Jammer voor een klein groepje wat op de IC komt en of ziekenhuis maar 97% zal het ziekenhuis niet van binnen zien voor dit virus.

Als mensen bang zijn gaan ze maar zelf in lockdown.
Overigens respecteer ik de mensen die geen handen willen schudden etc. en ben ik bereid afstand te houden in de supermarkt maar ik doe niet mee met die waanzin van kar ontsmetten etc.
En ondertussen noem jij anderen de aso... juist ja.
Huilen dan.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:29:45 #119
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_198712544
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:16 schreef Isdatzo het volgende:
Je laat je toch testen met een reden? Dus thuisblijven tot de uitslag.
pi_198712547
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:20 schreef ludovico het volgende:

[..]

En Australiërs en Nieuw Zeeland?

De bevolking daar vindt het ook maar totaal excessief wat ze daar doen.

Punt is uiteindelijk dat als je gaat voor lage verspreiding, maar niet mitigerne. Dat drastische maatregelen niet genoeg baten met zich meenemen.
in NZ is het virus dus niet meer aanwezig, en kan men gewoon weer naar concerten, straatfeesten, alles.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:30:05 #121
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198712554
quote:
81s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

En ondertussen noem jij anderen de aso... juist ja.
Ik noem andere geen aso.
Fred is degene die daarmee begon. Ik heb feestjes vorig jaar afgezegd (bruiloft bijvoorbeeld) omdat het niet ging.

Hij noemt andere een aso maar blijkt zelf dus de grootste aso.
En dat die het doet prima maar noem andere dan geen aso en leg andere geen beperkingen op.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:31:38 #122
319979 Fok-it
All is well
pi_198712573
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:07 schreef damsco het volgende:
Mooi man, een gedeelte van je eigen bevolking voor wappies uitmaken.
Zeker mooi. Je zou van politici te horen krijgen dat we met weldenkende mensen te maken hadden.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:31:40 #123
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198712574
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:30 schreef Nicksanders het volgende:
Fred is degene die daarmee begon.[..]

Hij noemt andere een aso maar blijkt zelf dus de grootste aso.
:?
pi_198712576
quote:

[..]

bang voor een vaccin, maar niet voor het virus. wat denk je dat dat op de lange termijn kan aanrichten? al die mensen die nu denken, ik wordt toch niet erg ziek, die worden ook een keer oud. plus, veel mensen worden langduring ziek van corona. dat kan best blijvende schade zijn.

horeca hard gestraft? waarom noem je het uberhaubt straf? wat een onzin. allemaal krijgen ze financiele steun. en als je ze niet zou 'straffen', dan zou je ze dus weer open moeten gooien, en dan gaat iederen weer de stad in om te zuipen en te feesten. is toch wel duidelijk dat dat nu niet kan, lijkt me.

en we hebben een werkende regering nodig, simpel. zie het als een crisis team, en die nemen meer risico dan anderen.
Ik ben geen fan van Hugo de Jonge. Maar het beleid is redelijk logisch. Een ander had het niet (heel) veel beter gedaan.

Probleem is dat er een soort standpunten geïntroduceerd worden door mensen die het helemaal zat zijn. Maar die gewoon niet haalbaar zijn. Hoe kun je nu geen vaccinatie willen, maar wel eisen dat alles vrij wordt en je ook weer zonder vaccinatiepaspoort kan reizen?
pi_198712578
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als men voelt dat discussie voeren kansloos is. Dat er geen rekening wordt gehouden met andere opvattingen.. Dan is dat wel vragen om demonstraties en mensen die zich afkeren van wat er qua beleid wordt doorgedrukt.

Sigrid Kaag is ook een wappie trouwens dat ze vond dat de avondklok weg moest?
:z
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:32:44 #126
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198712585
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:31 schreef Fred het volgende:

[..]

:?
Fred Grapperhaus
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:33:13 #127
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198712592
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:32 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Fred Grapperhaus
Ferd ;)
pi_198712598
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:28 schreef Weltschmerz het volgende:
Positie Baudet: Elders?
In Heemstede zoeken ze vast nog wel een nieuwe burgemeester over een paar jaar.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:34:17 #129
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198712605
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:33 schreef Fred het volgende:

[..]

Ferd ;)
Ja klopt zeg meestal ook Grapperhaus.
pi_198712609
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:10 schreef Bamba het volgende:

[..]

Uitslag kun je al binnen 15 minuten hebben. Dus wie zegt dat ze daar niet op gewacht hebben. :D
pi_198712632
quote:

[..]

Ik ben niet perse bang voor het vaccin en ik ken familieleden die nog steeds aan het herstellen zijn na hun corona besmetting. Mijn zoon heeft ook Corona gehad, mijn man en ik beiden niet. Wij slikken beiden hele hoge doseringen vitamine D. Is het geluk of toeval? Dat kan, maar ik zou hier zelf meer onderzoek naar willen zien.

En de steun voor de horeca (of andere ondernemers) lijkt leuk. Mijn kapster heeft in de 1e lockdown ook overheidssteun gehad. Die kon ze weer mooi terugbetalen omdat ze meer omzet had toen ze weer open ging. Linksom of rechtsom moet die steun weer terugbetaald worden.

De horeca heeft laten zien dat het overgrote deel goed aan deurbeleid deed en dus de 1,5 meter afstand goed kon hanteren (uitzonderingen zijn er altijd). Er word meer afstand gehouden dan de meeste mensen doen in bijvoorbeeld de supermarkt. En nee, grote feesten kan nu helaas niet. Maar er zit nog een heel groot grijs gebied tussen helemaal dicht en grote feesten.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:36:12 #132
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198712633
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Uitslag kun je al binnen 15 minuten hebben. Dus wie zegt dat ze daar niet op gewacht hebben. :D
Die Zweedse trol niet in elk geval
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:39:12 #133
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198712670
Maar ja de tweede kamer zit vol met wappies.

klimaatwappies, reliwappies, euwappies, doctrinewappies, Erdowappies, toeslagenwappies, huidskleurwappies, weglakwappies,
pi_198712671
Het stukje empathie komt wel mooi naar voren in dit topic. In hoeveel semantische bochten men zich wel niet wringt om toch vooral gelijk te krijgen met hun complottheorietjes. :')
pi_198712672
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Touche :D

Mijn zoon had van de week binnen 5 kwartier zijn uitslag (negatief gelukkig) ook netjes ^O^

En ja, ook al ben ik kritisch enz. Ik neem wel de verantwoordelijkheid en laat hem dus wel testen bij klachten ;)
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:40:41 #136
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198712680
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je laat je toch testen met een reden? Dus thuisblijven tot de uitslag.
Voor 'overige contacten' met iemand die positief getest is hoeft dat volgens de richtlijnen niet.

Is het beter om dat wél te doen? Natuurlijk.
Huilen dan.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:45:33 #137
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_198712724
Het grootste gevaar is Hugo de Jonge met zijn geklungel.
pi_198712794
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:39 schreef Document1 het volgende:
Het stukje empathie komt wel mooi naar voren in dit topic. In hoeveel semantische bochten men zich wel niet wringt om toch vooral gelijk te krijgen met hun complottheorietjes. :')
Gohh jij kan lekker zuigen zeg hey. Jammer dat ik niet biseksueel ben.
pi_198712920
quote:

[..]

Hahahaha lol, gewoon echt precies het tegenovergestelde.
pi_198712953
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 08:56 schreef Haags het volgende:
Vandaar ook dat de politie de opdracht krijgt om zoveel en zo hard mogelijk wappies te rammen iedere zondag.
_O_
I will do what i must !!
pi_198712964
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:10 schreef Fugue het volgende:

[..]

Wat minder hoog opgeleide mensen begrijpen niet waarom we moeten vaccineren, zien het als dwang en zijn dan vatbaar voor bovenstaande theorieën.

:') En dan word ik gebanned omdat ik "op de man" zou spelen. Jij zet een hele groep andersdenkenden gelijk weg als dom met je jeugdjournaal-soort uitleg. Newsflash, niet alleen "lageropgeleide" mensen zien het nut niet in van iedereen vaccineren, en niet alleen "lageropgeleiden" zien het als dwang. Het IS dwang. Zolang jij bepaalde dingen niet mag doen als je je niet laat vaccineren , is het gewoon een verkapte dwang.
pi_198712987
Fijn dat de Jonge zich eens duidelijk uitspreekt. Nog netjes dat hij zich heeft ingehouden in de campagnetijd.
pi_198712996
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:28 schreef Weltschmerz het volgende:
Positie Baudet: Elders?
Positie Baudet: who cares?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_198713012
quote:

[..]

We hebben 1 jaar covidgevaar en nog weet je niet waarom.
Je wil dus niet weten dat als 80% van de bevolking voldoende afweerstoffen in het lichaam heeft, het virus minder kans heeft , minder mensen worden besmet , minder ellende.
Ook die student kan flink ziek worden van covid19 en overlijden. En als dat niet zo is dan kan hij die besmetting doorgeven aan andere studenten, die het weer kunnen doorgeven aan iemand die wel flink ziek kan worden en overlijden.
Als er nog teveel besmette mensen rondlopen dan is dat een beperking voor de bewegingsvrijheid van iedereen.
Ook al is men gevaccineerd. Men weet niet hoe lang die vaccinatie werkzaam blijft

Wappies als Engel, Baudet en Haga, beperken de vrijheid van 17.5 miljoen mensen in Nederland
Ze promoten besmettingen
pi_198713040
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:10 schreef hyviiee het volgende:

[..]

:') En dan word ik gebanned omdat ik "op de man" zou spelen. Jij zet een hele groep andersdenkenden gelijk weg als dom met je jeugdjournaal-soort uitleg. Newsflash, niet alleen "lageropgeleide" mensen zien het nut niet in van iedereen vaccineren, en niet alleen "lageropgeleiden" zien het als dwang. Het IS dwang. Zolang jij bepaalde dingen niet mag doen als je je niet laat vaccineren , is het gewoon een verkapte dwang.
Dat is mijns inziens het grootste probleem naast Corona zelf het afgelopen jaar. Mensen luisteren niet meer naar elkaar. Er schijnt maar 1 waarheid te zijn, namelijk degene waarin men zelf gelooft. Meningen en ervaringen mogen naast elkaar bestaan vind ik zelf. Luister ernaar en leer van elkaar. En accepteer dat jouw waarheid niet iedereen zijn waarheid is. -O-
  zaterdag 27 maart 2021 @ 11:16:19 #146
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198713043
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:10 schreef hyviiee het volgende:

[..]

:') En dan word ik gebanned omdat ik "op de man" zou spelen. Jij zet een hele groep andersdenkenden gelijk weg als dom met je jeugdjournaal-soort uitleg. Newsflash, niet alleen "lageropgeleide" mensen zien het nut niet in van iedereen vaccineren,
Het is in elk geval de goedkoopste en snelste optie. Van de mensen die niet tot een risicogroep behoren - dat zijn er zo'n 10 miljoen - komt 0.2-0.5% in het ziekenhuis terecht na een coronabesmetting.

Dan mag jij uitrekenen over hoeveel mensen we het dan ongeveer hebben. Kan de zorg dat aan bij ongecontroleerde verspreiding? Over wat voor directe (bijvoorbeeld zorg) en indirecte (bijvoorbeeld langdurig ziekteverzuim) maatschappelijke kosten hebben we het dan?

Dat zijn alleen over (relatief) jonge en gezonde mensen en for the sake of argument laten we even alle ouderen en/of kwetsbaren gewoon de tyfus krijgen.

quote:
en niet alleen "lageropgeleiden" zien het als dwang. Het IS dwang. Zolang jij bepaalde dingen niet mag doen als je je niet laat vaccineren , is het gewoon een verkapte dwang.
Keuzes hebben consequenties. Deal with it. Zonder rijbewijs mag je ook niet met een motorvoertuig deelnemen aan het verkeer. Is dat ook dwang?
Huilen dan.
pi_198713071
Misschien ligt een deel van de oorzaak bij het feit dat er veel mensen kijken naar de wappies. Wappies trekken aandacht doordat ze gek doen op het museumplein, stille tochten lopen en nonstop fake-content blijven aanmaken.

Is het dan niet een idee om als overheid content aan te bieden voor potentiele wappies om de aandacht af te leiden.

Ik denk nog altijd dat het een goed idee is om NPO3 te vervangen door een erotische zender.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_198713091
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:16 schreef Isdatzo het volgende:
Keuzes hebben consequenties. Deal with it. Zonder rijbewijs mag je ook niet met een motorvoertuig deelnemen aan het verkeer. Is dat ook dwang?
Goede vergelijking wel. Een cursus autorijden vergelijken met het verplicht injecteren met een onbekende vloeistof en inbreuk maken op de lichamelijke integriteit.

En als je geen rijbewijs hebt is er nog het OV, de fiets of een taxi. Wat is het alternatief als je geen vaccin hebt? Maar je boodschappen bij de supermarkt bestellen? Of nooit meer op vakantie of naar de horeca of het theater gaan?
pi_198713114
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:20 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Goede vergelijking wel. Een cursus autorijden vergelijken met het verplicht injecteren met een onbekende vloeistof en inbreuk maken op de lichamelijke integriteit.
Beiden zijn niet van toepassing.
pi_198713129
quote:

[..]

En als je geen rijbewijs hebt is er nog het OV, de fiets of een taxi. Wat is het alternatief als je geen vaccin hebt? Maar je boodschappen bij de supermarkt bestellen? Of nooit meer op vakantie of naar de horeca of het theater gaan?
CoNsEqUeNtIeS. Ik word daar zo kotsmisselijk van. Het is gewoon een indirecte plicht, klaar. Aan een ieder die hiervoor loopt te pleiten, onderbouw eerst die 'consequenties' maar eens fatsoenlijk.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 11:26:31 #151
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198713158
quote:

[..]

Goede vergelijking wel.
Dank je.
quote:
Een cursus autorijden vergelijken met het verplicht injecteren met een onbekende vloeistof
Prima bekend.
quote:
en inbreuk maken op de lichamelijke integriteit.
Welke inbreuk? Het staat je vrij om je niet te laten vaccineren.
quote:
Dan wacht je wat langer tot je dat weer kan. Keuzes. Consequenties.
Huilen dan.
pi_198713162
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:23 schreef galantis het volgende:

[..]

CoNsEqUeNtIeS. Ik word daar zo kotsmisselijk van. Het is gewoon een indirecte plicht, klaar. Aan een ieder die hiervoor loopt te pleiten, onderbouw eerst die 'consequenties' maar eens fatsoenlijk.
Nou ja die zijn toch duidelijk? Als je geen vaccin neemt neem je extra risico, niet alleen voor jezelf maar ook voor je omgeving.

Voordat we het over plichten gaan hebben wil ik eerst wel eens een goed argument zien om het vaccin niet te nemen, naast medische redenen.
pi_198713191
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:26 schreef Isdatzo het volgende:
Welke inbreuk? Het staat je vrij om je niet te laten vaccineren.
Ja het staat je vrij om het niet te doen, maar wil je naar de kroeg, op vakantie, de schouwburg, een festival of even uit eten dan mag het allemaal niet.

HeT iS jE EIgEn KeUzE2!!@!@

De vraag is: Moet je dit willen en is het gerechtvaardigd om op basis van een vaccin mensen uit te sluiten en als tweederangs burgers te behandelen. Wat ik bedoel is het perspectief. Ik ben 35, iedereen die ik ken van mijn leeftijd en covid heeft gehad was er binnen een week mee klaar. Dus een week met griep in bed liggen of nooit meer aan het openbare leven deelnemen. Dat is waar ik mij aan stoor. De balans is compleet zoek.
pi_198713243
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nou ja die zijn toch duidelijk? Als je geen vaccin neemt neem je extra risico, niet alleen voor jezelf maar ook voor je omgeving.
Datzelfde kun je toch zeggen voor de griepprik?
Zoiets kun je alleen rechtvaardigen wanneer je keihard kan aantonen dat iemand in een groepsimmune situatie een onaanvaardbaar risico oplevert voor anderen en voor de maatschappij.
quote:
Voordat we het over plichten gaan hebben wil ik eerst wel eens een goed argument zien om het vaccin niet te nemen, naast medische redenen.
Die zijn er niet maar dat is het hele punt ook niet. Mensen doen wel meer domme dingen en we laten een ieder in zijn/haar waarde.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 11:33:38 #155
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198713246
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:30 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ja het staat je vrij om het niet te doen, maar wil je naar de kroeg, op vakantie, de schouwburg, een festival of even uit eten dan mag het allemaal niet.

Precies. Wil je je niet laten vaccineren of een negatief testresultaat overleggen? Prima hoor, maar dan is de kans groot dat je wat langer moet wachten tot je bepaalde dingen weer kan doen.
quote:
De vraag is: Moet je dit willen en is het gerechtvaardigd om op basis van een vaccin mensen uit te sluiten en als tweederangs burgers te behandelen. Wat ik bedoel is het perspectief. Ik ben 35, iedereen die ik ken van mijn leeftijd en covid heeft gehad was er binnen een week mee klaar. Dus een week met griep in bed liggen of nooit meer aan het openbare leven deelnemen. Dat is waar ik mij aan stoor. De balans is compleet zoek.
Reactie #151.
Huilen dan.
pi_198713259
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:33 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Precies. Wil je je niet laten vaccineren of een negatief testresultaat overleggen? Prima hoor, maar dan is de kans groot dat je wat langer moet wachten tot je bepaalde dingen weer kan doen.
[..]

Reactie #151.
"Je doet het voor de ander"

Zolang de ander mijn rechten wil afnemen omdat ik geen vaccin neem kunnen zij zelf ook de tering krijgen.

Er is een kans dat ik met covid in het ziekenhuis kom, die is er altijd. Er is alleen een nog grotere kans dat ik in het ziekenhuis kom als ik zo in de auto stap om naar de bouwmarkt te rijden en thuis op de keukentrap klim om mijn plafondlamp te vervangen.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 11:35:27 #157
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198713268
quote:

[..]

Tja, dat is de afweging die je kan maken ;) Wil je niet, dan moet je wachten tot groepsimmumiteit is bereikt. Keuzes keuzes.

Je kan ook kiezen om niet te werken, dan moet je je hele leven in een beunbak rijden. Wil je een Tesla, dan moet je er voor werken. Keuzes, keuzes. Het leven zit vol keuzes
  zaterdag 27 maart 2021 @ 11:36:20 #158
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198713282
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:34 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

"Je doet het voor de ander."
Ook voor jezelf. En wel in meerdere opzichten.
quote:
Zolang de ander mijn rechten wil afnemen omdat ik geen vaccin neem kunnen zij zelf ook de tering krijgen.
Muhhh muhhhh rechtuhhh :( :'( !!!
Huilen dan.
pi_198713291
Hij is zelf een gevaar voor de volksgezondheid die Coke snuivende randdebiel.
pi_198713295
quote:
84s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:35 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Tja, dat is de afweging die je kan maken ;)

Je kan ook kiezen om niet te werken, dan moet je je hele leven in een beunbak rijden. Wil je een Tesla, dan moet je er voor werken. Keuzes, keuzes. Het leven zit vol keuzes
Je kan ook de keuze maken om je uit te spreken tegen het dictatoriale regime van China wanneer je in Hong Kong woont, dat is de afweging die je kan maken. Maar wil je leven in vrijheid, houd dan maar gewoon je mond dicht.

Op een gegeven moment heeft die keuze onrechtmatig grote consequenties. En het vaccin is daar een mooi voorbeeld van. Iedereen geeft altijd een voorbeeld zoals deze, maar die vergelijking gaat compleet scheef.
pi_198713309
quote:

[..]

Tja, dat is de afweging die je kan maken ;)

Geen tweederangsburger zijn vergelijken met het 'recht' op een Tesla. Bij far de debielste vergelijking van vandaag.

Weet je wat een keuze is? Zo'n fascistisch systeem opzetten, DAT is een keuze.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 11:38:57 #162
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198713314
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:37 schreef galantis het volgende:

[..]

Geen tweederangsburger zijn vergelijken met het 'recht' op een Tesla. Bij far de debielste vergelijking van vandaag.

Nee hoor: de meest debiele vergelijking van vandaag is de vergelijking met een fascistisch systeem.

Gefeliciteerd!
Huilen dan.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 11:39:13 #163
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_198713316
Oorzaak, gevolg enz. Hugo moet de oorzaak voor het ontstaan van die wappiegeluiden toch vooral in zijn eigen hoek zoeken.
pi_198713321
In de bible belt doen ze ook niet aan vaccineren, overtuigd door een sprookjesboek.
pi_198713325
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:39 schreef Hahug13 het volgende:
Oorzaak, gevolg enz. Hugo moet de oorzaak voor het ontstaan van die wappiegeluiden toch vooral in zijn eigen hoek zoeken.
En Bill Gates?
pi_198713357
quote:

[..]

Dat iedereen die jii kent milde klachten heeft gehad is net zo annecdotisch als, een collega van mij die begin 20 is en 2 weken doodziek thuis gelegen heeft en nu al maanden aan het opbouwen met werken omdat hij totaal geen conditie meer heeft.

Is het rechtvaardig als je een aanbod om een veilig vaccin te krijgen afwijst en daardoor van sommige activiteiten een tijd uitgesloten gaat worden?

Is het maatschappelijk gezien van belang dat we ongevaccineerde mensen hebben rondlopen die weer nieuwe besmettingen kunnen veroorzaken.

Moet de medische wetenschap dadelijk nog wel vaccinatie weigeraars behandelen als ze covid krijgen en op sterven liggen?
pi_198713392
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat iedereen die jii kent milde klachten heeft gehad is net zo annecdotisch als, een collega van mij die begin 20 is en 2 weken doodziek thuis gelegen heeft en nu al maanden aan het opbouwen met werken omdat hij totaal geen conditie meer heeft.

Is het rechtvaardig als je een aanbod om een veilig vaccin te krijgen afwijst en daardoor van sommige activiteiten een tijd uitgesloten gaat worden?

Is het maatschappelijk gezien van belang dat we ongevaccineerde mensen hebben rondlopen die weer nieuwe besmettingen kunnen veroorzaken.

Moet de medische wetenschap dadelijk nog wel vaccinatie weigeraars behandelen als ze covid krijgen en op sterven liggen?
Ik vind het niet rechtvaardig. De mensen die zelf aan activiteiten willen deelnemen kunnen ook afvragen of ze het risico willen lopen. Of ze zijn zelf al gevaccineerd, dan is het geen probleem.

En precies, laat ze maar lekker doodgaan. Dat is de volgende stap. Eerst worden je rechten afgenomen en hierna kom je in het ziekenhuis "oh het is weer zo'n vieze ongevaccineerde, die krijgt geen hulp meer!"
pi_198713435
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:33 schreef galantis het volgende:

[..]

Datzelfde kun je toch zeggen voor de griepprik?
Zoiets kun je alleen rechtvaardigen wanneer je keihard kan aantonen dat iemand in een groepsimmune situatie een onaanvaardbaar risico oplevert voor anderen en voor de maatschappij.

Nou ja het probleem is een beetje dat we nog geen groepsimmuniteit bereikt hebben.

quote:
Die zijn er niet maar dat is het hele punt ook niet. Mensen doen wel meer domme dingen en we laten een ieder in zijn/haar waarde.
Het probleem begint wanneer dat domme ding leidt tot gevaar voor anderen. En ik vind dat wel degelijk het punt, als er geen goede reden is om het vaccin niet te nemen maar er wel goede redenen om dat wel te doen waarom zou je dan geen vaccin nemen?
  zaterdag 27 maart 2021 @ 11:48:54 #169
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_198713436
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:39 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

En Bill Gates?
Je kunt wappiegeluiden ook verspreiden via een macbook dus nee.

Maar misschien had onze overheid wel wat duidelijker mogen zijn met communicatie.

'Mondkapjes werken niet maar iedereen moet ze verplicht op in openbare ruimten'.

'de avondklok is na 9 uur veel minder effectief maar nu het allemaal beter uitkomt wordt het toch een uur later'.

'We zeiden wel dat iedereen in juli gevaccineerd zou zijn maar nu de verkiezingen achter de rug zijn wordt dat toch oktober'.

Oh, en dan heb ik nog niks gezegd over al die ministers die de maatregelen aan de lopende band overtreden.

Op gegeven moment kan ik me wel voorstellen dat mensen dingen in twijfel gaan trekken.
pi_198713446
Vaccinatiebewijzen en testsamenlevingen zijn sowieso onzin.
pi_198713447
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:39 schreef Jemoederniet het volgende:
In de bible belt doen ze ook niet aan vaccineren, overtuigd door een sprookjesboek.
Dat is ook al vele malen minder dan 30 jaar geleden. Wel zo consequent in die omgeving trouwens dat vaccinatieweigeraars ook verzekeringen weigeren (want maatregel vooraf; maatregel achteraf mag prima).
  zaterdag 27 maart 2021 @ 11:50:05 #172
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_198713452
Mensen die geen vaccin willen moeten fysiek aangepakt worden door de overheid. Hier zijn prachtige gereedschappen voor. Mochten de gevaccineerde toch ernstige lange termijn complicaties krijgen van het vaccin tja dan hebben de wappies gewonnen en lachen zij hard.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 11:50:21 #173
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198713455
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:37 schreef galantis het volgende:

[..]

17 maart heeft iedereen kunnen stemmen. Niemand heeft gekozen voor Braziliaanse vrijheid met vele doden. De keuze is gemaakt. Mensen hebben gekozen voor dat wat jij fascistisch noemt.
pi_198713493
quote:
84s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:50 schreef Starhopper het volgende:

[..]

17 maart heeft iedereen kunnen stemmen. Niemand heeft gekozen voor Braziliaanse vrijheid met vele doden. De keuze is gemaakt. Mensen hebben gekozen voor dat wat jij fascistisch noemt.
Ik ken veel mensen die in Brazilië wonen en zo erg is het daar niet hoor. Het is vooral de buitenlandse media die het opgeklopt heeft. Want rechtse premier.
pi_198713509
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:34 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

"Je doet het voor de ander"

Er is een kans dat ik met covid in het ziekenhuis kom, die is er altijd. Er is alleen een nog grotere kans dat ik in het ziekenhuis kom als ik zo in de auto stap om naar de bouwmarkt te rijden en thuis op de keukentrap klim om mijn plafondlamp te vervangen.
En zie hier waarom de wappies het met name doen; het egoïstische inborst. “Ikke ikke ikke en de rest kan stikken”

Prima hoor, maar kom er dan ook gewoon voor uit dat het je met name om jezelf te doen is. En het niks met “vrijheid van het land” en meer van zulke onzin :)
pi_198713514
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:53 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ik ken veel mensen die in Brazilië wonen en zo erg is het daar niet hoor. Het is vooral de buitenlandse media die het opgeklopt heeft. Want rechtse premier.
Het aantal doden dikt men aan ja?
  zaterdag 27 maart 2021 @ 11:55:13 #177
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_198713522
quote:

[..]

Ik denk dat als je er een referendum over zou houden dat de uitslag voor jou nogal tegen zou vallen.

Maar referendum is afgeschaft dus boeie :')

Mensen kiezen op basis van een breed partijprogramma. Dus niet iedereen die bijv. VVD heeft gekozen staat ook daadwerkelijk achter het covid beleid van de VVD.
pi_198713527
Overigens ben ik wel benieuwd hoeveel virus wappies grieppikken halen of straks een beroep willen doen als ze wel ziek worden van COVID. Dan zijn ze vast het hardst aan het janken om een bed en een intubatiekit :')
  zaterdag 27 maart 2021 @ 11:57:34 #179
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198713547
quote:

[..]

Ik ken veel mensen die in Brazilië wonen en zo erg is het daar niet hoor.
Grappig. Ik ken ook wat mensen in Brazilië en die schetsen toch een diametraal beeld.

quote:
Het is vooral de buitenlandse media die het opgeklopt heeft. Want rechtse premier.
Ja, dát zal het zijn. Bolsonaro bad.
Huilen dan.
pi_198713553
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:55 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Ik denk dat als je er een referendum over zou houden dat de uitslag voor jou nogal tegen zou vallen.

Mensen kiezen op basis van een breed partijprogramma. Dus niet iedereen die bijv. VVD heeft gekozen staat ook daadwerkelijk achter het covid beleid van de VVD.
Hahaha ja vast, Baudet heeft als enige een corona campagne gevoerd met wat zetels winst en jij denkt dat heel Nederland anders zou stemmen bij een referendum daarover. Trumpiaanse logica dit.
pi_198713556
quote:

[..]

Haha, wat een onzin, mensen kiezen VVD omdat ze tegen het corona beleid zijn :')
pi_198713560
wappies gonna wap
pi_198713565
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Grappig. Ik ken ook wat mensen in Brazilië en die schetsen toch een diametraal beeld.
[..]

Ja, dát zal het zijn. Bolsonaro bad.
Gewoon fake news verspreid door de wappies en dan maar janken dat ze niet serieus genomen worden. Tsja.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 11:59:07 #184
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198713571
quote:

[..]

Denken dat de meeste mensen hun keuze baseren op een partijprogramma :') .
Huilen dan.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 12:00:44 #185
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198713583
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Gewoon fake news verspreid door de wappies en dan maar janken dat ze niet serieus genomen worden. Tsja.
En zich daardoor alleen maar gesterkt voelen in hun gelijk.. tja.
Huilen dan.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 12:01:30 #186
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_198713591
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hahaha ja vast, Baudet heeft als enige een corona campagne gevoerd met wat zetels winst en jij denkt dat heel Nederland anders zou stemmen bij een referendum daarover. Trumpiaanse logica dit.
Ik ken echt helemaal niemand in mijn directe omgeving die achter een corona paspoort of verplichte vaccinaties staat. Ik ken ook helemaal niemand die fvd heeft gestemd.

Er is meer op de wereld dan alleen maar covid. Covid heeft bij mij amper invloed gehad op mijn keuze.
pi_198713634
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Positie Baudet: who cares?
Het was je nog niet opgevallen dat deze regering elke tegenmacht en elk tegengeluid probeert te smoren, al dan niet met hulp van die goedkope hoeren van de media? Het AD ging al de hele week vol op het orgel.

Hugo de jonge verspreidt zelf nepnieuws, hij maakt kinderen bang, hij liegt over alle coronacijfers, hij weigert inzage te geven in de modellen, hij weigert inzage te geven in de vaccincontracten, hij voert moties keer op keer niet uit, hij laat meerdere keren paar een gevaarlijk virus binnenvliegen, hij pakt illegaal grondrechten af, laat demonstranten met de verkeerde mening in elkaar meppen door de ME, hij eist draconsiche bevoegdheden, hij breekt de ene belofte na de andere, hij maakt een potje van een snelle vaccinatie, hij vaccineert niet om zo snel mogelijk van de maatregelen af te komen, hij behoudt zich het recht voor maatregelen op te leggen wanneer de noodzaak weg is, hij doet geheimzinnig over belangenverstrengelingen, hij werkt alle eventuele geneesmiddelen tegen want dan mag een experimenteel vaccin, dat eigenlijk niet eens een vaccin is, niet ingezet worden, hij heeft niets gedaan om de zorgcapaciteit uit te breiden, hij verplicht mondkapjes terwijl hij zelf zegt dat het schijnveiligheid is, hij stelt een avondklok in die naar eigen zeggen ineffectief is, hij houdt zich niet aan zijn eigen maatregelen, hij flest de lijsttrekkersverkiezingen, hij tettert door controlerende kamerleden heen, hij laat de politie bij mensen langs gaan die niet denken zoals de overheid van ze verwacht, hij laat covid misbruiken om Nederland een transferunie in te rommelen, zijn maatregelen en de steun bevoordelen het grootkapitaal terwijl hij het MKB stukmaakt, hij dringt mensen in strijd met beloftes en mensenrechten toch vaccinaties op, hij verneukt opzettelijk zijn eigen teststrategie, hij kon nog geen mondkapjes of testmateriaal tijdig bestellen, hij claimde goed voorbereid te zijn maar richtte een slachting aan in de verpleeghuizen.

En dan komt deze man, deze omhooggevallen basisschoolleraar, de omhooggevallen basisschoolleraar, de vleesgeworden arrogante Kruger-Dunning die leugen op leugen op blunder en leugen stapelt eisen dat er geen inhoudelijke kritiek op zijn beleid mag zijn?

Dit is een hele, hele enge man. Met pek en veren het land uit moet ie, en dan zijn we nog aardig.
pi_198713676
quote:

[..]

Met een dikke villa afgelegen in een rijke suburb zeker :')
pi_198713677
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

We hebben 1 jaar covidgevaar en nog weet je niet waarom.
Je wil dus niet weten dat als 80% van de bevolking voldoende afweerstoffen in het lichaam heeft, het virus minder kans heeft , minder mensen worden besmet , minder ellende.
Ook die student kan flink ziek worden van covid19 en overlijden. En als dat niet zo is dan kan hij die besmetting doorgeven aan andere studenten, die het weer kunnen doorgeven aan iemand die wel flink ziek kan worden en overlijden.
Als er nog teveel besmette mensen rondlopen dan is dat een beperking voor de bewegingsvrijheid van iedereen.
Ook al is men gevaccineerd. Men weet niet hoe lang die vaccinatie werkzaam blijft

Wappies als Engel, Baudet en Haga, beperken de vrijheid van 17.5 miljoen mensen in Nederland
Ze promoten besmettingen
Het virus heeft minder kans bij meer antistoffen, daar is geen gouden 80% tegen opgewassen. De verspreiding zal al veel eerder dermate trager verlopen, en als risicogroepen ingeent zijn verdwijnt de totale drukte op de IC's al, daar hoef je geen studenten voor in te enten, immers , die komen nauwelijks op de IC.

En ook via studenten worden geen risicogroepen besmet, immers, zij zijn al gevaccineerd.
En de drogreden dat er enkelen zijn in de risicogroepen die zichzelf niet kunnen beschermen, ja dat is erg, ja die moeten we ondersteunen, maar elk virus zal een gevaar vormen voor die mensen, die help je niet doelmatig door iedereen een prik te geven.

Een gezonde student overlijdt niet, zonder extreem ongelooflijk veel pech te hebben, aan covid, noch influenza.
Maar uiteraard kan het wel, dat is dan echter nog steeds niet een constatering dat prikken rendabel is, laat staan dat het een sterk argument geeft om de prik zelfs te verplichten.

Als je afweersysteem een virus beter herkent zal het het sneller opruimen en je minder ziek worden, dat je na verloop van tijd door virusmutaties of andere redenen weer ziekjes zou kunnen worden is niet meer dan logisch, altijd al zo geweest.

Als je wilt blijven inenten en dat gaat vrijwillig etc dan is dat allemaal prima hoor, maar het moet allemaal wel nut hebben en de kosten/baten moeten worden afgewogen.

Afgelopen zomer was het virus al bijna weg, zonder vaccins... Als alle risicogroepen een kans hebben gehad voor vrijwillige vaccinatie is het puinruimen gewoon klaar voor de zorgsector. Geen idee waarom je dan niet "Back to normal" zou gaan als de aantallen flink naar beneden gaan a.s. zomer.
pi_198713706
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:16 schreef Bamba het volgende:

[..]

Dat is mijns inziens het grootste probleem naast Corona zelf het afgelopen jaar. Mensen luisteren niet meer naar elkaar. Er schijnt maar 1 waarheid te zijn, namelijk degene waarin men zelf gelooft. Meningen en ervaringen mogen naast elkaar bestaan vind ik zelf. Luister ernaar en leer van elkaar. En accepteer dat jouw waarheid niet iedereen zijn waarheid is. -O-
Dat gaat prima als je respect hebt voor elkaars zienswijzen en kunt bedenken dat er anders over gedacht kan worden.

Maar als het irrationeel wordt wordt het toch verdomd lastig. :+
pi_198713709
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:48 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nou ja het probleem is een beetje dat we nog geen groepsimmuniteit bereikt hebben.
Zolang we in die periode zitten zullen we toch generieke maatregelen nodig hebben.
quote:
[..]

Het probleem begint wanneer dat domme ding leidt tot gevaar voor anderen. En ik vind dat wel degelijk het punt, als er geen goede reden is om het vaccin niet te nemen maar er wel goede redenen om dat wel te doen waarom zou je dan geen vaccin nemen?
Can't argue with antivaxxers. Maar ik wil ze tevens niet tot tweederangsburger maken puur for the sake of tweederangsburger.
Die 'anderen' zijn vrij om het vaccin wel te nemen. Dát moet hun bescherming zijn, niet dat letterlijk iedereen om hen heen maar een vaccin moet hebben gehad, wat overigens de kans op transmissie ook nog niet eens tot 0 reduceert.
pi_198713737
quote:

[..]

Er is prima een niet-Braziliaans systeem mogelijk dat alsnog niet zo'n onhandige en tweedelende situatie oplevert.
pi_198713757
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:07 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Met een dikke villa afgelegen in een rijke suburb zeker :')
Nee, in tegendeel. Domme aanname ook.
pi_198713758
quote:

[..]

Het is in elk geval de goedkoopste en snelste optie. Van de mensen die niet tot een risicogroep behoren - dat zijn er zo'n 10 miljoen - komt 0.2-0.5% in het ziekenhuis terecht na een coronabesmetting.

Dan mag jij uitrekenen over hoeveel mensen we het dan ongeveer hebben. Kan de zorg dat aan bij ongecontroleerde verspreiding? Over wat voor directe (bijvoorbeeld zorg) en indirecte (bijvoorbeeld langdurig ziekteverzuim) maatschappelijke kosten hebben we het dan?

Dat zijn alleen over (relatief) jonge en gezonde mensen en for the sake of argument laten we even alle ouderen en/of kwetsbaren gewoon de tyfus krijgen.
[..]

10 mil * 0,2% = 20.000.

2 miljoen besmettingen per seizoen, aflopend bij toenemende immuniteit....

4000 mensen naar het ziekenhuis.
+- 100 ziekenhuizen in NL. 40 mensen per ziekenhuis, verspreid over een maand of 4... 10 per maand per ziekenhuis...

Naja ik ben dan van mening dat dat een speldenprikje is maar misschien heb ik het fout.
pi_198713778
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:26 schreef MoreDakka het volgende:
Als je geen vaccin neemt neem je extra risico, niet alleen voor jezelf maar ook voor je omgeving.
Want?
pi_198713804
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:09 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat gaat prima als je respect hebt voor elkaars zienswijzen en kunt bedenken dat er anders over gedacht kan worden.

Maar als het irrationeel wordt wordt het toch verdomd lastig. :+
Iemands zienswijze als irrationeel zien is toch geen respect hebben voor diegene zijn zienswijze? :+
pi_198713810
quote:

[..]

Tja, dat is de afweging die je kan maken ;) Wil je niet, dan moet je wachten tot groepsimmumiteit is bereikt. Keuzes keuzes.

Groepsimmuniteit.... gedurende een hele korte periode omdat het virus overal in de wereld is en muteert... Wat doet het er dan toe dat jij als gevaccineerde, een kleine besmetting zou kunnen oplopen die je lichaam goed kan verwerken vanwege je immuunsysteem dat al kennis heeft genomen van het virus dmv een vaccin?
pi_198713817
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:45 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ik vind het niet rechtvaardig. De mensen die zelf aan activiteiten willen deelnemen kunnen ook afvragen of ze het risico willen lopen. Of ze zijn zelf al gevaccineerd, dan is het geen probleem.

En precies, laat ze maar lekker doodgaan. Dat is de volgende stap. Eerst worden je rechten afgenomen en hierna kom je in het ziekenhuis "oh het is weer zo'n vieze ongevaccineerde, die krijgt geen hulp meer!"
Waarom zou je wel geholpen mogen worden als je een vaccinatie weigert ? Je bent een gezondsheidsrisico voor anderen maar wilt de consequenties van je eigen daden niet onder ogen zien?
pi_198713832
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:15 schreef Bamba het volgende:

[..]

Iemands zienswijze als irrationeel zien is toch geen respect hebben voor diegene zijn zienswijze? :+
Ik heb respect voor andere zienswijzen als ze tenminste maar erkennen dat er ook andere verklaringen mogelijk zijn.
Dan is het nog een eerlijke afweging zegmaar.

Als iemand dat niet doet dan is het meer een gelovige en daar kan ik gewoon niks mee.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 12:18:27 #200
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_198713838
Je kunt van Baudet en FvD van alles vinden, maar het is niet aan een minister om het woord wappie te gebruiken tegen Tweede Kamerleden. Je zet daarmee ook in één klap 500.000 inwoners weg, die allemaal om hun eigen redenen ontevreden zijn over het huidige beleid/gekozen maatregelen. Er is een reden waarom die partij groeit; ze springen in op de onvrede.

Steek als minister je energie liever in de voorlichting over vaccinatie en het wegnemen van onvrede, in plaats van er zo tegenin te gaan en met labels te smijten. Werkt alleen averechts (dus meer argwaan onder kiezers) en duidt er zelfs op dat die wappies misschien niet eens zo heel wappie zijn.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_198713849
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:45 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Dus een kroegbaas moet accepteren dat hij en zijn personeel besmet kunnen raken omdat hij iedereen, ook niet gevaccineerde mensen, toe moet laten?

En datzelfde risico moet personeel van festivals, sauna's, bioscopen etc. ook maar lopen?
pi_198713851
Ik geef de wappies graag het voordeel van de twijfel. Bill Gates en de Pentium 5 zijn gewoon de bron van alle ellende in de huidige samenleving. Joris Demmink, 5G, het drinken van kinderbloed, het zijn allemaal valide argumenten.

toch? :')
pi_198713852
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waarom zou je wel geholpen mogen worden als je een vaccinatie weigert ? Je bent een gezondsheidsrisico voor anderen maar wilt de consequenties van je eigen daden niet onder ogen zien?
Ging jij ook zo tekeer tegen mensen die hun jaarlijkse griepprik niet haalden en daardoor een - wellicht minder groot maar toch zeker aanzienlijk - gezondheidsrisico vormden voor hun medemens?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 maart 2021 @ 12:19:15 #204
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198713854
Lekker nog meer polariseren, dat gaat het probleem oplossen _O_
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 27 maart 2021 @ 12:19:18 #205
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198713855
quote:

[..]

Onbekende vloeistof? Er zijn al een paar honderd miljoen mensen geïnjecteerd met die onbekende vloeistoffen. Er is al best wel wat bekend over die vloeistoffen en de eventuele bijwerkingen hoor.
pi_198713856
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:01 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Ik ken echt helemaal niemand in mijn directe omgeving die achter een corona paspoort of verplichte vaccinaties staat. Ik ken ook helemaal niemand die fvd heeft gestemd.

Er is meer op de wereld dan alleen maar covid. Covid heeft bij mij amper invloed gehad op mijn keuze.
Ik ben ook altijd fan van anekdotisch bewijs in de lagere bevolkingslagen van Nederland.
pi_198713864
quote:

[..]

Ik kies liever Braziliaanse vrijheid zonder doden, kan dat ook nog?
pi_198713867
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:19 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Onbekende vloeistof? Er zijn al een paar honderd miljoen mensen geïnjecteerd met die onbekende vloeistoffen. Er is al best wel wat bekend over die vloeistoffen en de eventuele bijwerkingen hoor.
Alsof wetenschappers maar wat doen, en zelf ook niet weten wat het is. :')
pi_198713869
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:17 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik heb respect voor andere zienswijzen als ze tenminste maar erkennen dat er ook andere verklaringen mogelijk zijn.
Dan is het nog een eerlijke afweging zegmaar.

Als iemand dat niet doet dan is het meer een gelovige en daar kan ik gewoon niks mee.
Ah zo, ik snap je ^O^

Wat zou de wereld toch makkelijker zijn als iedereen zo zou zijn :+ :Y
pi_198713873
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dus een kroegbaas moet accepteren dat hij en zijn personeel besmet kunnen raken omdat hij iedereen, ook niet gevaccineerde mensen, toe moet laten?

En datzelfde risico moet personeel van festivals, sauna's, bioscopen etc. ook maar lopen?
Die kroegbaas en anderen zijn dan toch gevaccineerd en lopen dan toch geen gevaar?

Alleen de niet gevaccineerden lopen gevaar en dat is dan hun eigen keuze.

Of vertrouw je de vaccinatie niet?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_198713894
quote:

[..]

Dan kijken we weer naar Zweden en dan blijkt het daar mee te vallen. Puur doemdenken is het wat je doet.
pi_198713898
quote:

[..]

2400 deaths, over 20x grotere bevolking per dag dan hier.

Dat zou hier 120 per dag zijn ipv 40.... dus factor 3 drukker.

Iets wat niet heel gek is en wat kan voorkomen. Onder de juiste omstandigheden - en die wil ik zeker niet alleen toewijzen aan menselijk gedrag - escaleert het met dit virus.

Tsjechië heeft bijv wel wat meer problemen dan wij hier op dit moment.
pi_198713910
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:20 schreef Montagui het volgende:

[..]

Die kroegbaas en anderen zijn dan toch gevaccineerd en lopen dan toch geen gevaar?

Alleen de niet gevaccineerden lopen gevaar en dat is dan hun eigen keuze.

Of vertrouw je de vaccinatie niet?
Een vaccin beschermd niet voor 100%. Daarbij zijn ongevaccineerden ook weer een reservoir voor nieuwe varianten.

Hoe meer mensen in een kroeg of op een festival gevaccineerd zijn, hoe groter de bescherming.
pi_198713912
quote:

[..]

Als ze dat niet willen dan moeten ze maar een vaccin scoren. Je kan toch nooit op anderen vertrouwen.

En als dat vaccin nog niet beschikbaar is dan moet men het maar doen met wat maatregelen.

Nu een vaccin bij iedereen gaan opdringen terwijl het in de eerste plaats slechts daar is om de aanvankelijke ziekenhuiscrisis op te lossen - wat wordt opgelost door te gaan doorprikken tot aan groepsimmuniteit - is echt de omgekeerde wereld.
Net als met al die honderden andere virussen was en is men toch echt zelf verantwoordelijk voor de eigen gezondheid.
pi_198713914
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:19 schreef galantis het volgende:

[..]

Ging jij ook zo tekeer tegen mensen die hun jaarlijkse griepprik niet haalden en daardoor een - wellicht minder groot maar toch zeker aanzienlijk - gezondheidsrisico vormden voor hun medemens?
Ik vind je een behoorlijke mongool als je dat niet doet inderdaad. Gelukkig stonden die mensen niet op het Malieveld te protesteren. En je griep-act kan je achterwege laten, in 2020 wisten we al beter dan een 1 op 1 vergelijking te maken.
pi_198713917
quote:
9s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:59 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Denken dat de meeste mensen hun keuze baseren op een partijprogramma :') .
Bij VVD wel denk ik, anders stem je niet meer op die partij denk ik, tenzij je van corruptie houdt.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 12:25:53 #217
117098 Hathor
Effe niet
pi_198713942
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik geef de wappies graag het voordeel van de twijfel. Bill Gates en de Pentium 5 zijn gewoon de bron van alle ellende in de huidige samenleving. Joris Demmink, 5G, het drinken van kinderbloed, het zijn allemaal valide argumenten.

toch? :')
Er zijn serieus mensen die dit geloven. En die zitten nu massaal te wachten op the great awakening.

:')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_198713947
Laat ze maar lekker stoer doen tegen FvD. FvD wordt alleen maar een steeds pijnlijkere pain in the ass voor ze. Waarom? Omdat de FvD gelijk heeft. Waarheid is niet te stuiten.
Gelukkig is er iig één partij die de juiste vragen stelt.
Eens kijken
pi_198713955
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik vind je een behoorlijke mongool als je dat niet doet inderdaad. Gelukkig stonden die mensen niet op het Malieveld te protesteren. En je griep-act kan je achterwege laten, in 2020 wisten we al beter dan een 1 op 1 vergelijking te maken.
Gelukkig mocht iedereen dat altijd gewoon zelf bepalen. En de kwetsbaren haalden zo'n prik om zichzelf te beschermen. Iedereen blij.
Griep-act :') Het gaat om het principe. En ik breng toch de nuance aan? Ik zeg toch dat het minder ernstig is? Maar goed dat is ook maar half relevant want aan beide gaan mensen dood.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 12:28:06 #220
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_198713977
quote:

[..]

Een rijbewijs zorgt er voor dat je met een motorvoertuig van A naar B kan, maar er zijn zonder rijbewijs nog legale alternatieven om van A naar B te gaan. Er is dus geen rijbewijs nodig, maar een rijbewijs maakt het alleen makkelijker. Er is dus geen sociale beperking.

Om naar evenementen, horeca etc. te gaan moet je mogelijk in de toekomst eerst iets medisch kunnen aantonen, anders mag het niet. Er is geen legaal alternatief om binnen te komen. Dat verschilt nogal en maakt het (itt een rijbewijs) wel dwingender ja. De sociale beperking is ook groter.

Even los van de discussie over het paspoort. Ging me om de vergelijking.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  zaterdag 27 maart 2021 @ 12:28:31 #221
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198713981
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:23 schreef ludovico het volgende:

[..]

Bij VVD wel denk ik, anders stem je niet meer op die partij denk ik, tenzij je van corruptie houdt.
Nah, stemmen op de VVD is weinig anders dan wensdenken.
Huilen dan.
pi_198713982
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:26 schreef galantis het volgende:

[..]

Gelukkig mocht iedereen dat altijd gewoon zelf bepalen. Maar goed dat is ook maar half relevant want aan beide gaan mensen dood.
Goh je ziet gelukkig zelf wel in waarom het nu geen optionele keuze meer is aangezien je zelf al aangeeft dat COVID vele male zwaarder op ons zorgstelsel drukt dan een ander virus zoals de griep. Hoef ik je daarom de beweegredenen meer te vertellen ;)
pi_198713992
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Een vaccin beschermd niet voor 100%. Daarbij zijn ongevaccineerden ook weer een reservoir voor nieuwe varianten.

Hoe meer mensen in een kroeg of op een festival gevaccineerd zijn, hoe groter de bescherming.
Dan zul je zo een virus een doodschop moeten geven, daartoe zijn we helemaal nog niet in staat. Laat staan dat het doelmatig gebruik van geld is, aangezien je wel wat meer mensenlevens en welvaart kunt genereren door het elders te investeren.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 12:29:56 #224
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198714006
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:22 schreef machtpen het volgende:

[..]

Dan kijken we weer naar Zweden en dan blijkt het daar mee te vallen. Puur doemdenken is het wat je doet.
Nee hoor, 0.2-0.5% van jonge en gezonde mensen waarbij een besmetting resulteert in een ziekenhuisopname zijn de feiten.
Huilen dan.
pi_198714009
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]

quote:
Één vaccinatie tegen waterpokken geeft rond de 83% bescherming tegen waterpokken en 95-100% bescherming tegen ernstige klachten door waterpokken [4]. Herhaling van deze vaccinatie na minimaal 4-8 weken zorgt voor een betere bescherming, met een effectiviteit van ongeveer 95%
https://www.rivm.nl/waterpokken/waterpokkenvaccinatie

Inentingen beschermen nooit 100%, dus dat is geen reden.

Ofwel, wanneer iedereen die wil gevaccineerd is gaan we gewoon terug naar het 'oude nromaal'.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_198714018
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:26 schreef Maharski het volgende:
Laat ze maar lekker stoer doen tegen FvD. FvD wordt alleen maar een steeds pijnlijkere pain in the ass voor ze. Waarom? Omdat de FvD gelijk heeft. Waarheid is niet te stuiten.
't schiet niet op als Thierry van het ene na het andere schandaal gaat. De zetels van JA21 had 'ie erbij gehad als ie in wat mindere mate de mafketel zou uithangen.
pi_198714019
Aanpakken de wappies.
pi_198714027
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:12 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Nee, in tegendeel. Domme aanname ook.
Pro-rechts en geen idee wat er in hun land speelt. Hoezo een domme aanname?
pi_198714032
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:26 schreef Maharski het volgende:
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:28 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Een rijbewijs zorgt er voor dat je met een motorvoertuig van A naar B kan, maar er zijn zonder rijbewijs nog legale alternatieven om van A naar B te gaan. Er is dus geen rijbewijs nodig, maar een rijbewijs maakt het alleen makkelijker. Er is dus geen sociale beperking.

Om naar evenementen, horeca etc. te gaan moet je mogelijk in de toekomst eerst iets medisch kunnen aantonen, anders mag het niet. Er is geen legaal alternatief om binnen te komen. Dat verschilt nogal en maakt het (itt een rijbewijs) wel dwingender ja. De sociale beperking is ook groter.

Gelukkig zijn horeca en evenementen geen eerste levensbehoeften.
pi_198714033
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nah, stemmen op de VVD is weinig anders dan wensdenken.
Nou ik snap het wel VVD haalt stemmen weg bij PVV en FvD door te zeggen niet met hen samen te werken.

Hoeveel VVD stemmers zou wel niet op PVV stemmen als ze wel zouden samenwerken?
Zou zomaar een zetel of 10 kunnen schelen.
pi_198714034
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
't schiet niet op als Thierry van het ene na het andere schandaal gaat. De zetels van JA21 had 'ie erbij gehad als ie in wat mindere mate de mafketel zou uithangen.
Zijn allemaal te verklaren en onderbouwen. Maar goed, daar zal die zelf ook vast wel lering uit ge trokken hebben nu hoe het wat dat betreft werkt in media en politiek.
Eens kijken
pi_198714035
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Goh je ziet gelukkig zelf wel in waarom het nu geen optionele keuze meer is aangezien je zelf al aangeeft dat COVID vele male zwaarder op ons zorgstelsel drukt dan een ander virus zoals de griep. Hoef ik je daarom de beweegredenen meer te vertellen ;)
Zodra de vaccinatiegraad benodigd voor groepsimmuniteit wordt behaald dan wordt een vergelijking met de griep weer veel relevanter. Het hele zorgprobleem valt dan gewoon weg. Kijk maar naar de veelbelovende resultaten uit Israël. Mensen zijn wel eens in de war. Ze denken dat het de vaccinbewijzen zijn die alles weer normaal maken. Maar het zijn de vaccins zelf.
pi_198714037
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nee hoor, 0.2-0.5% van jonge en gezonde mensen waarbij een besmetting resulteert in een ziekenhuisopname zijn de feiten.
Ik had wat uitgerekend hierboven met 10 patiënten per ziekenhuis per maand.
Als je uitgaat van 0.4% maarliefst 20.
pi_198714053
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:30 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Vooral de racistische inborst van Baudet speelt hem parten.
pi_198714084
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Vooral de racistische inborst van Baudet speelt hem parten.
Ach dat wordt schromelijk overdreven, maar okay.

Als je het mij vraagt moet je inderdaad niet beginnen over homeopatische verdunning van de NL bevolking. Maar dat naieve kind denkt gewoon aan onze Nederlandse cultuur die wordt verdund daarmee.

En Nanninga had het ook over DobberNegers, lijkt me ook niet handig om in je partij te hebben...

Eerdmans lijkt mij zelf nog redelijk vlekkeloos.
pi_198714088
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Als dat een feit is dan zou je dat in Zweden moeten terugzien. Wat daar dus niet gebeurt.
pi_198714089
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:31 schreef galantis het volgende:

[..]

Zodra de vaccinatiegraad benodigd voor groepsimmuniteit wordt behaald dan wordt een vergelijking met de griep weer veel relevanter. Het hele zorgprobleem valt dan gewoon weg. Kijk maar naar de veelbelovende resultaten uit Israël. Mensen zijn wel eens in de war. Ze denken dat het de vaccinbewijzen zijn die alles weer normaal maken. Maar het zijn de vaccins zelf.
Zeker, en als na het behalen van die graad dan de maatregelen nog steeds aanhouden mag alles en iedereen kritiek hebben wat mij betreft.
pi_198714111
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:37 schreef machtpen het volgende:

[..]

Als dat een feit is dan zou je dat in Zweden moeten terugzien. Wat daar dus niet gebeurt.
Niet iedereen wordt tegelijk ziek.. Dat gebeurt nooit niet.

Als ik ergens heel erg van overtuigd ben is dat de maatregelen bars / evenementen BINNEN een groot effect kunnen hebben, in het juiste seizoen, als veel mensen ziekjes zijn, als mensen slecht thuisblijven bij ziekte.

Al het overige heeft allicht wat effect maar t.o.v. de kosten totaal onwenselijk...

Vaccins zijn voor heel veel mensen met grote risico's enorm goedkoop.
pi_198714115
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zeker, en als na het behalen van die graad dan de maatregelen nog steeds aanhouden mag alles en iedereen kritiek hebben wat mij betreft.
Waarom niet eerder? Als de overbezetting van de zorg niet of nauwelijks meer aanwezig is bijvoorbeeld?
  zaterdag 27 maart 2021 @ 12:41:35 #240
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198714124
quote:

[..]

Boeiend, dan wordt hij ziek, dood gaat hij er toch niet aan. Overigens kunnen ook gevaccineerden nog steeds het virus overbrengen.

[ Bericht 19% gewijzigd door -XOR- op 27-03-2021 12:47:23 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_198714125
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:31 schreef Maharski het volgende:

[..]

Zijn allemaal te verklaren en onderbouwen. Maar goed, daar zal die zelf ook vast wel lering uit ge trokken hebben nu hoe het wat dat betreft werkt in media en politiek.
Thierry komt niet op mij over als iemand die leert van zijn eigen fouten, daar vindt hij zichzelf veel te slim voor.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 12:42:54 #242
319979 Fok-it
All is well
pi_198714137
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:41 schreef luxerobots het volgende:

[..]

daar vindt hij zichzelf veel te slim voor.
Dat trekje kent de hele forum-aanhang
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_198714148
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik ben niet fundamenteel tegen het eisen van een vaccinatie- of testbewijs. Maar het moet gewoon enorm goed onderbouwd zijn, significant gezondheidsvoordeel opleveren (waarschijnlijk niet meer het geval na groepsimmuniteit) en volledig in lijn zijn met hoe wij vroeger met vergelijkbare virussen en bijbehorende risico's omgingen.
Zolang niet-gevaccineerden zich vrijelijk in informele settingen kunnen bewegen, win je m.i. niet zoveel met een indirecte plicht anders dan dat je een stel mensen gewoon vervelend dwars zit. Nu ja, dat kan misschien het doel zijn, maar dan is ook wel duidelijk hoe de vork in de steel zit.
pi_198714158
quote:
84s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:07 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Het is respectloos. Een minister moet beter weten en kunnen.

Het beestje bij naam mogen noemen is bovendien bevattelijk voor veel hypocrisie. Stel je voor dat de minister het vanaf vandaag via denigrerende begrippen zou hebben over onze bevolkingsgroepen die hoog vertegenwoordigd zijn in criminaliteitscijfers.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2021 12:45:25 ]
pi_198714189
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:28 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

En nu kan niemand naar een festival. Dan is het niet gek om dat zodra het kan open te gooien. En ja, dat zal waarschijnlijk met bewijs van vaccinatie zijn.

Overigens is jezelf verplaatsen belangrijker dan naar een sociaal evenement gaan. Je moet toch op je werk komen, of naar het ziekenhuis kunnen gaan. Wat dat betreft gaat je vergelijking mank.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 12:51:23 #246
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198714224
quote:

[..]

Waarom helpen we nu dan die mensen met een BMI van boven de 40 die de hele dag in de Mcdonalds zitten en nu in het ziekenhuis komen?
Waarom helpen we de mensen die longkanker krijgen maar hun hele leven roken?

Van de week stond er een artikel vrouw van 32 uit Tilburg dacht ik heeft vaccin gehad wegens overgewicht oftewel BMI+40 op je fucking 32ste stuur der naar fatcamp in plaats van vaccin.
pi_198714226
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:15 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Zal waarschijnlijk wel gebeuren net als de artsen die vorig jaar succesvol mensen behandeld hebben met zink en HCQ door op tijd te beginnen als kwakzalvers werden weggezet.
Gewoon artsen die al jaren hun werk doen en in tegenstelling tot Jaap niet op de zwarte lijst staan.
Doktoren die op eigen houtje een middel met het risico op ernstige bijwerkingen voorschrijven terwijl dit geen bewezen effect heeft zijn ook gewoon kwakzalvers. Niet voor niets dat ze zijn teruggefloten door de inspectie.
pi_198714229
kort samengevat: Dankzij FvD zie ik de Grand Prix van Zandvoort in September niet doorgaan.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 12:52:18 #249
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198714232
Maar waarom zouden we wel een vaccinatiebewijs eisen voor het gepimpte griepje, maar niet voor polio? Is die corona-angst echt zo groot?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_198714233
Overigens verwacht ik weer vrij snel dat er van alles open gaat. Die suggestie dat de overheid expres mensen dwars wil zitten, ik geloof er niet in.

Afgelopen zomer waren de terrassen, restaurants en kroegen ook open. Ondanks dat deskundigen de versoepelingen te snel vonden gaan. De maatschappelijke en economische druk om te versoepelen is gewoon erg groot.

Alleen zal er bij sommige evenementen/gelegenheden wel om een negatieve test of vaccinatiebewijs gevraagd worden. En natuurlijk voor het reizen naar het buitenland. Nederland wil geen virus importeren, en dat wil men in het buitenland ook niet. Maar goed, dat is nu al zo, om sommige landen binnen te komen moet je ook een vaccin nemen.
pi_198714244
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:51 schreef Nicksanders het volgende:
Waarom helpen we nu dan die mensen met een BMI van boven de 40 die de hele dag in de Mcdonalds zitten en nu in het ziekenhuis komen?
Overgewicht en longkanker zijn niet besmettelijk.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 12:53:34 #252
319979 Fok-it
All is well
pi_198714246
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:51 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Van de week stond er een artikel vrouw van 32 uit Tilburg dacht ik heeft vaccin gehad wegens overgewicht oftewel BMI+40 op je fucking 32ste stuur der naar fatcamp in plaats van vaccin.
Misschien kunnen we jou terug naar de middelbare school sturen met dit beroerde taalgebruik.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 12:54:10 #253
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198714252
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:51 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Doktoren die op eigen houtje een middel met het risico op ernstige bijwerkingen voorschrijven terwijl dit geen bewezen effect heeft zijn ook gewoon kwakzalvers. Niet voor niets dat ze zijn teruggefloten door de inspectie.
Blijkbaar hebben zij in het begin al dan wel of niet door toeval mensen goed kunnen behandelen gewoon huisartsen.
Misschien is het geluk en toeval geweest dat kan maar om ze meteen kwakzalvers te noemen terwijl het een nieuw virus is en de huisarts probeert zijn cliënt te helpen.
pi_198714254
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:52 schreef -XOR- het volgende:
Maar waarom zouden we wel een vaccinatiebewijs eisen voor het gepimpte griepje, maar niet voor polio? Is die corona-angst echt zo groot?
Misschien omdat er geen polio-pandemie is.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 12:55:04 #255
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198714262
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Misschien omdat er geen polio-pandemie is.
Na vaccinatie is er ook geen coronapandemie meer.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 27 maart 2021 @ 12:55:16 #256
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198714264
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Overgewicht en longkanker zijn niet besmettelijk.
Nee maar voor deze losers zitten we nu wel al een jaar solidair te wezen.
pi_198714309
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:55 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Na vaccinatie is er ook geen coronapandemie meer.
Dat vaccinatiebewijs is dan ook geen blijvertje. De reden dat wordt gepleit voor invoering ervan, is omdat de boel dan sneller kan worden heropend.
pi_198714319
#Ikbeneenwappie is trending. _O- _O- _O-
  zaterdag 27 maart 2021 @ 13:01:59 #259
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198714321
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat vaccinatiebewijs is dan ook geen blijvertje. De reden dat wordt gepleit voor invoering ervan, is omdat de boel dan sneller kan worden heropend.
Zodra de kwetsbaren zijn geent kan alles weer open.

-Een coronavaccin zorgt er niet voor dat je het virus niet kunt overdragen.
-Mensen die gevaccineerd zijn en toch corona krijgen worden niet ernstig ziek.
-Er zijn zat veel ergere ziekten waarvoor ook geen vaccinatiebewijs verplicht is.

Over 3 maanden is het gewoon klaar.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_198714338
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:54 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Blijkbaar hebben zij in het begin al dan wel of niet door toeval mensen goed kunnen behandelen gewoon huisartsen.
Misschien is het geluk en toeval geweest dat kan maar om ze meteen kwakzalvers te noemen terwijl het een nieuw virus is en de huisarts probeert zijn cliënt te helpen.
Het is toch niet aan huisartsen om te gaan experimenteren met medicijnen. Bij milde klachten kan het zomaar zijn dat de situatie niet erger wordt en om dan een medicijn voor te schrijven waarbij er een risico is op ernstige hartritmestoornissen is gewoon een kwalijke zaak.
pi_198714353
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:55 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Nee maar door losers zoals mij zitten we nu wel al een jaar solidair te wezen.
pi_198714376
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:04 schreef Document1 het volgende:

[..]

Godver! Moet ik ook nog solidair gaan weze. Het draait hier wel gewoon allemaal om mezelf hoor.
pi_198714433
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Zodra de kwetsbaren zijn geent kan alles weer open.

-Een coronavaccin zorgt er niet voor dat je het virus niet kunt overdragen.
-Mensen die gevaccineerd zijn en toch corona krijgen worden niet ernstig ziek.
-Er zijn zat veel ergere ziekten waarvoor ook geen vaccinatiebewijs verplicht is.

Over 3 maanden is het gewoon klaar.
En met een vaccinatiebewijs kan de boel over een maand al grotendeels open.
pi_198714468
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Onzin, over een maand zijn als het goed is de 70+'ers gevaccineerd. Daar draait de economie niet op. Zonder vaccinatiebewijs kan de boel ook al grotendeels open over een maand.
pi_198714556
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:36 schreef Bamba het volgende:

[..]

Ik ben niet perse bang voor het vaccin en ik ken familieleden die nog steeds aan het herstellen zijn na hun corona besmetting. Mijn zoon heeft ook Corona gehad, mijn man en ik beiden niet. Wij slikken beiden hele hoge doseringen vitamine D. Is het geluk of toeval? Dat kan, maar ik zou hier zelf meer onderzoek naar willen zien.

En de steun voor de horeca (of andere ondernemers) lijkt leuk. Mijn kapster heeft in de 1e lockdown ook overheidssteun gehad. Die kon ze weer mooi terugbetalen omdat ze meer omzet had toen ze weer open ging. Linksom of rechtsom moet die steun weer terugbetaald worden.

De horeca heeft laten zien dat het overgrote deel goed aan deurbeleid deed en dus de 1,5 meter afstand goed kon hanteren (uitzonderingen zijn er altijd). Er word meer afstand gehouden dan de meeste mensen doen in bijvoorbeeld de supermarkt. En nee, grote feesten kan nu helaas niet. Maar er zit nog een heel groot grijs gebied tussen helemaal dicht en grote feesten.
sowieso zal je alle nachtbars en cafes dicht moeten houden, en de nachtclubs. het enige waar je het misschien wel enigsinds kan controlleren, is restaurants, en terassen. dat is niet echt 'de horeca'. de keuze is nu voor zekerheid.

als je kapster te veel heeft gekregen en toch open kon, ja dan moet je wat terug geven. volgens mij hoeft helemaal niet terug betaald te worden, verder, toch?

en over vitamine D, dat onderzoek wordt uiteraard gedaan. maar dat gaat een paar jaar duren.
men vermoedt dta het wel helpt, maar dan voornamelijk omdat de meeste mensen eigenlijk een vitamine D tekort hebben, en dus vatbaarder zijn voor van alles. misschien wel specefiek voor corona. kan dus zeker geen kwaad.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 13:20:34 #266
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198714567
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan kunnen alleen bejaarden overal heen. Uiteindelijk ga je dan een aantal maanden twee samenlevingen krijgen: een die alles mag want gevaccineerd en een die nog niets mag.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_198714607
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:28 schreef Fred het volgende:

[..]

Had je er ook al eens aan gedacht dat mensen bang kunnen zijn voor het virus én het vaccin?
is toch wel een kwestie van, waar ben je meer bang voor. het virus kan je bestrijden met het vaccin.
pi_198714686
quote:

[..]

Dat doen kroegbazen al zolang er kroegen zijn. Wat is nu ineens het probleem?

Als je de kans dat je de griep krijgt tijdens je werk wil verkleinen neem je maar een griepprik. Maar je kunt het ook gewoon uitzieken natuurlijk, we hebben niet voor niks een ziektewet.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 13:30:45 #269
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_198714744
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:18 schreef Pvt.Webster het volgende:
Je kunt van Baudet en FvD van alles vinden, maar het is niet aan een minister om het woord wappie te gebruiken tegen Tweede Kamerleden. Je zet daarmee ook in één klap 500.000 inwoners weg, die allemaal om hun eigen redenen ontevreden zijn over het huidige beleid/gekozen maatregelen. Er is een reden waarom die partij groeit; ze springen in op de onvrede.

Steek als minister je energie liever in de voorlichting over vaccinatie en het wegnemen van onvrede, in plaats van er zo tegenin te gaan en met labels te smijten. Werkt alleen averechts (dus meer argwaan onder kiezers) en duidt er zelfs op dat die wappies misschien niet eens zo heel wappie zijn.
Eens!
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_198714762
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:41 schreef luxerobots het volgende:
Thierry komt niet op mij over als iemand die leert van zijn eigen fouten, daar vindt hij zichzelf veel te slim voor.
Dan zijn er altijd nog mensen om hem heen, partijleden, achterban. Daar onderhoudt ie goede banden mee en luistert ie volgens mij echt wel naar.
Eens kijken
pi_198714806
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat doen kroegbazen al zolang er kroegen zijn. Wat is nu ineens het probleem?
Kroegbazen lopen al het risico op corona sinds er kroegen zijn?

quote:
Als je de kans dat je de griep krijgt tijdens je werk wil verkleinen neem je maar een griepprik. Maar je kunt het ook gewoon uitzieken natuurlijk, we hebben niet voor niks een ziektewet.
Ah, het 'corona is maar een griepje'-argument.
pi_198714823
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:31 schreef Maharski het volgende:

[..]

Dan zijn er altijd nog mensen om hem heen, partijleden, achterban. Daar onderhoudt ie goede banden mee en luistert ie volgens mij echt wel naar.
Ja, vandaar dat onder andere Otten, Hiddema, Eerdmans en Nanninga allemaal weggelopen zijn.
pi_198714875
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:20 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dan kunnen alleen bejaarden overal heen. Uiteindelijk ga je dan een aantal maanden twee samenlevingen krijgen: een die alles mag want gevaccineerd en een die nog niets mag.
Tsja, of je wacht totdat er voldoende mensen zijn gevaccineerde en gooit de boel dan pas volledig open. Ik denk dat ondernemers alle mogelijkheden aangrijpen om weer zaken te kunnen doen.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 13:56:57 #274
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198715102
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, of je wacht totdat er voldoende mensen zijn gevaccineerde en gooit de boel dan pas volledig open. Ik denk dat ondernemers alle mogelijkheden aangrijpen om weer zaken te kunnen doen.
Dat ondernemers die mogelijkheden aangrijpen is uiteraard logisch, echter heeft dat niet zoveel zin om van staatswege af te dwingen. Wat denk je dat er gebeurt wanneer je nu tegen jongeren zegt: "Jammer boys en girls, deze zomer helaas nog niet voor jullie, nu mogen alleen de oudjes nog. Volgend jaar beter. O ja, bedankt dat jullie de afgelopen anderhalf jaar hebben meegewerkt aan het beschermen van de oudjes. Groetjens, Mark, Hugo en Jaap"?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 27 maart 2021 @ 14:03:02 #275
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198715187
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Of je gooit de boel open wanneer de kwetrsbaren gevaccineerd zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 27 maart 2021 @ 14:03:32 #276
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198715194
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:34 schreef luxerobots het volgende:

[..]

[..]

Hoe lopen kroegbazen risico als ze gevaccineerd zijn?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_198715277
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:34 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel ja, coronavirussen zijn pas een jaar of 100 geleden geidentificeerd maar dat wil niet zegger dat ze er toen pas waren.

quote:
Bij welk risico trek je de grens om je te laten vaccineren dan?
  zaterdag 27 maart 2021 @ 14:30:10 #278
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198715456
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 14:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel ja, coronavirussen zijn pas een jaar of 100 geleden geidentificeerd maar dat wil niet zegger dat ze er toen pas waren.
[..]

Bij welk risico trek je de grens om je te laten vaccineren dan?
Zelfs voor de griep al, getuige onze jaarlijkse griepprik voor kwetsbaren.

Nu dat niet opgetuigd is en we nog weinig resistentie hebben in vergelijking met de griep zal iedereen eraan moeten geloven. Over een paar jaar zou het me niks verbazen dat de coronaprik gewoon naast de griepprik bestaat.
Laffe huichelaar
pi_198715467
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 14:30 schreef timmmmm het volgende:
Over een paar jaar zou het me niks verbazen dat de coronaprik gewoon naast de griepprik bestaat.
Dat denk ik ook.
Eens kijken
  zaterdag 27 maart 2021 @ 14:34:10 #280
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_198715510
quote:

[..]

Waarom zou je wel geholpen moeten worden als je drugs gebruikt ? Je bent een gezondsheidsrisico voor anderen maar wilt de consequenties van je eigen daden niet onder ogen zien?

Waarom zou je wel geholpen moeten worden als je een auto rijdt ? Je bent een gezondsheidsrisico voor anderen maar wilt de consequenties van je eigen daden niet onder ogen zien?

Waarom zou je wel geholpen moeten worden als je alcohol drinkt ? Je bent een gezondsheidsrisico voor anderen maar wilt de consequenties van je eigen daden niet onder ogen zien?

En zo kan ik er nog wel een paar bedenken.
pi_198715558
Belachelijk dat een minister, die het moet hebben van vertrouwen, mensen met zorgen afschildert als wappies.
Dan heb je het echt niet begrepen. :N
Vakman pur sang
  zaterdag 27 maart 2021 @ 14:41:27 #282
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198715581
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 14:30 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Zelfs voor de griep al, getuige onze jaarlijkse griepprik voor kwetsbaren.

Nu dat niet opgetuigd is en we nog weinig resistentie hebben in vergelijking met de griep zal iedereen eraan moeten geloven. Over een paar jaar zou het me niks verbazen dat de coronaprik gewoon naast de griepprik bestaat.
Ongetwijfeld. Tot die tijd lijkt me een vaccinatiebewijsplicht een werkelijk onzalig idee. Invoering van zoiets slaat werkelijk nergens op.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_198715702
Het volgende opperde ik laatst al met mijn beperkte kennis over virussen.
Fijn dat 2 geleerde artsen dit ineens ondersteunen en het in de krant komt:
https://www.gelderlander.(...)-toch-niet~ad9fbcb5/

Ik blijf bij mijn standpunt cotonavaccin samen met griepvaccin geven (versneld) en dan rap normaal doen.

Jonge gezonde mensen niet inenten.
Vakman pur sang
pi_198715797
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 14:49 schreef Lospedrosa het volgende:

Ik blijf bij mijn standpunt cotonavaccin samen met griepvaccin geven (versneld) en dan rap normaal doen.
Coronavaccin versneld toedienen vind iedereen

quote:
En als ze besmet zijn, het virus verspreiden, flink ziek worden of overlijden?
Dan heb jij geen schuld met dit standpunt?
Jonge mensen worden als baby gevaccineerd tegen van alles en wat.
Gaat men later reizen naar tropische landen dan moet men ook vaccins halen.
pi_198715898
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 14:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Coronavaccin versneld toedienen vind iedereen
[..]

En als ze besmet zijn, het virus verspreiden, flink ziek worden of overlijden?
Dan heb jij geen schuld met dit standpunt?
Jonge mensen worden als baby gevaccineerd tegen van alles en wat.
Gaat men later reizen naar tropische landen dan moet men ook vaccins halen.
Dit zeggen dus specialisten, die ga ik niet tegenspreken.
quote:
Vaccinaties kunnen voorkomen dat mensen ernstig ziek worden en in het ziekenhuis belanden, maar het is een illusie om te denken dat ze er ook voor zorgen dat het virus zich niet meer kan verspreiden. ,,Uit onderzoek dat in Oxford is gedaan, blijkt dat mensen ook nog virusdragers kunnen zijn nadat ze gevaccineerd zijn’’, zegt Walk.

Daar moet nog meer onderzoek naar gedaan worden, maar vast staat al wel dat de huidige vaccins niet tegen alle nieuwe varianten van het virus werken. Zo is Zuid-Afrika al gestopt met AstraZeneca omdat dat vaccin niet werkt tegen de variant die daar dominant is.

,,De effectiviteit tegen die specifieke variant blijkt echt nul’’, zegt Mulder. Het steeds opduiken van nieuwe varianten heeft dus als gevolg dat de vaccinaties in de toekomst minder effectief zullen zijn dan nu lijkt.

Ongevoelige variant
,,Sterker nog, als een vaccin tegen een bepaalde variant niet werkt, blijft alleen die versie van het virus zich verspreiden onder de mensen, en zal die ongevoelige variant uiteindelijk dominant kunnen worden in de gevaccineerde bevolking”, zegt Walk.

,,Dit gebeurt vooral als je vaccineert terwijl er veel virus rondgaat, je creëert een ideale omstandigheid voor nieuwe mutaties”, vult Mulder aan.

Walk: ,,Het onnodig vaccineren is ook tegen onze medische principes. Als je niet ernstig ziek kan worden door het virus én er ook niemand mee beschermt als je je laat vaccineren, waarom zou je dan het risico lopen op bijwerkingen die we zeker voor de lange termijn niet kennen?’’
Vakman pur sang
pi_198716468
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 15:08 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dit zeggen dus specialisten, die ga ik niet tegenspreken.
[..]

Een meerderheid van die specialisten, wereldwijd , zeggen dat ook jonge mensen gevaccineerd moeten worden.
Die meerderheid ga ik dus niet tegenspreken
pi_198716479
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 15:53 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Een meerderheid van die specialisten, wereldwijd , zeggen dat ook jonge mensen gevaccineerd moeten worden.
Die meerderheid ga ik dus niet tegenspreken
Wie zegt dat de meerderheid dat zeggen?
Vakman pur sang
  zaterdag 27 maart 2021 @ 16:13:40 #288
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198716870
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 14:41 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ongetwijfeld. Tot die tijd lijkt me een vaccinatiebewijsplicht een werkelijk onzalig idee. Invoering van zoiets slaat werkelijk nergens op.
Eens.
Laffe huichelaar
pi_198717062
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 14:49 schreef Lospedrosa het volgende:

Twee artsen zeggen dat. En ze nemen een behoorlijke uitzonderingspositie in.

Meeste artsen/deskundigen/virologen willen zo veel mogelijk vaccineren.

Ook Ab, om maar iemand te noemen.
pi_198717115
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 16:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Twee artsen zeggen dat. En ze nemen een behoorlijke uitzonderingspositie in.

Meeste artsen/deskundigen/virologen willen zo veel mogelijk vaccineren.

Ab :')
Vakman pur sang
pi_198717149
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 16:21 schreef luxerobots het volgende:

Ab... die gast die ook aanwezig was bij die toespraak van van der Ranst, over hoe het volk te manipuleren bij een virus/pandemiescenario.
Eens kijken
pi_198717164
Deze is toestand is één grote leugen. Een grote cover up voor the Great Reset.
Eens kijken
  zaterdag 27 maart 2021 @ 16:26:01 #293
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198717167
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 15:54 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Wie zegt dat de meerderheid dat zeggen?
De meerderheid
  zaterdag 27 maart 2021 @ 16:27:01 #294
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198717189
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 16:25 schreef Maharski het volgende:
Deze is toestand is één grote leugen. Een grote cover up voor the Great Reset.
Weet je wel wat the great reset is?
pi_198717203
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 16:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ab :')
Ik ben ook geen fan van de persoon Ab, maar ik kan niet ontkennen dat hij op zijn vakgebied goed is.
pi_198717224
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 16:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik ben ook geen fan van de persoon Ab, maar ik kan niet ontkennen dat hij op zijn vakgebied goed is.
Ab zijn hele inkomstenbron is gebaseerd op vaccins.
Vakman pur sang
pi_198717292
quote:
84s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 16:27 schreef Starhopper het volgende:
Ja. Anders zou ik niet zomaar noemen hae.
Eens kijken
pi_198717301
quote:
84s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 16:27 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Als je in ETS2 niet meer anders kunt dan op F7 drukken, omdat je truck is gekanteld en de situatie hopeloos is?
  zaterdag 27 maart 2021 @ 16:34:55 #299
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198717361
quote:
9s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 16:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Als je in ETS2 niet meer anders kunt dan op F7 drukken, omdat je truck is gekanteld en de situatie hopeloos is?
_O- _O- _O- :D :D
  zaterdag 27 maart 2021 @ 16:35:04 #300
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198717365
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 16:31 schreef Maharski het volgende:

[..]

Ja. Anders zou ik niet zomaar noemen hae.
Waarom ben je dan zo bang voor the great reset? En waarom denk je dat corona nep is en een cover up is voor the great reset?

Volgens mij weet je helemaal niet wat the great reset is. Ik denk dat je alleen de complotverhalen rondom the great reset hebt gelezen.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 16:35:14 #301
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198717370
LAPO
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')