abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 maart 2021 @ 08:39:49 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198711329
quote:
De Jonge bezorgd over 'viruswappiegeluid' van FVD: 'Regelrecht gevaar'

Demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) haalt zaterdag in een interview in het AD hard uit naar Forum voor Democratie vanwege de standpunten van die partij over het coronabeleid. "Dat je zo'n viruswappie op Twitter tegenkomt is tot daaraantoe, maar nu hoor je die geluiden ook in de Tweede Kamer, en daar maak ik me echt zorgen over", zegt De Jonge.

Volgens De Jonge zijn door coronamoeheid veel meer mensen vatbaar voor alternatieve theorieën. "Maar blijkbaar is er ook een groep die valt voor een partij die de ernst van het virus bagatelliseert, die alle maatregelen betwist en ook nog de enige echte weg uit deze crisis, vaccinatie, verdacht maakt", aldus de minister over FVD.

FVD trekt publiekelijk de risico's van het coronavirus en het nut van de coronavaccins in twijfel, ondanks al het wetenschappelijk bewijs daarvoor. Afschaffing van de coronamaatregelen was een speerpunt van de verkiezingscampagne.

Op campagnebijeenkomsten werd geen afstand gehouden en lijsttrekker Thierry Baudet en nummer twee Wybren van Haga schudden gewoon handen van bezoekers. Baudet weigerde zich te laten testen toen inmiddels (oud-)verkenner Kajsa Ollongren besmet bleek, met wie hij langere tijd in één ruimte was geweest.

Visie van FVD is volgens De Jonge 'een regelrecht gevaar'
Volgens De Jonge ondermijnt de visie van FVD de volksgezondheid. "Dat is een regelrecht gevaar", zegt hij. De minister benadrukt wel in gesprek te willen met de groep die twijfelt aan het virus. "Dat doe ik ook zoveel mogelijk, bijvoorbeeld via Instagram Live-sessies, of op straat, al wordt dat laatste door veiligheidsmaatregelen steeds lastiger."

Het is belangrijk om de twijfelaars betrokken te houden, zegt De Jonge. "Omdat die groep in potentie dusdanig groot is dat je je daadwerkelijk zorgen moet maken over bijvoorbeeld de vaccinatiegraad die je als land kunt bereiken."

De minister van Volksgezondheid benadrukt in het AD dat de beperkende maatregelen er niet voor altijd zijn. "Tegen de zomer, in juli, heeft iedereen die dat wil als het goed is een eerste prik gehad. Dan kun je afscheid nemen van de meest beperkende maatregelen."

https://www.nu.nl/coronav(...)gelrecht-gevaar.html
------------

Fijn dat De Jonge zijn mond open trekt. Ik ben het helemaal met hem eens! Ik vind het nog steeds gek dat het OM niet op zijn minst een onderzoek instelt naar de uitspraken van Baudet en Van Haha.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 27 maart 2021 @ 08:42:12 #2
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_198711345
Wappies en complotdenkers zijn inderdaad een groot gevaar!

Opschieten met prikken!
pi_198711361
Ik vermoed dat als de Jonge en vrienden er niet zo’n puinhoop van maakten, er niet zoveel mensen bereid waren om FvD aan te hangen.
pi_198711363
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 08:43 schreef Fugue het volgende:
Ik vermoed dat als de Jonge en vrienden er niet zo’n puinhoop van maakten, er niet zoveel mensen bereid waren om FvD aan te hangen.
Welnee die wappies zijn er altijd.
pi_198711366
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 08:44 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Welnee die wappies zijn er altijd.
Het zijn er wel erg veel de laatste tijd
pi_198711382
Had het virus + varianten aan de grens tegengehouden i.p.v. de strijd tegen het virus in onze eigen lichamen te voeren.
pi_198711396
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 08:44 schreef Fugue het volgende:

[..]

Ja die zien ook van elkaar wat kan + Amerika en het zat zijn.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 08:50:23 #8
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198711405
quote:
Nee joh want 'muh freedum'

Als de Jonge de vaccinatie of het testbeleid beter op orde had, had men nog steeds achter die domme alternatieve 'feiten' van FvD aangelopen omdat ze zeggen wat ze willen, direct weer naar normaal.
Laffe huichelaar
pi_198711441
quote:
Dit heeft niet zoveel te maken met het zwabberend beleid maar vooral de egoïstische inborst van de virus wappies die letterlijk over lijken gaan om maar hun festivals af te mogen lopen en hun biertje te mogen drinken in de kroeg.
pi_198711443
Vandaar ook dat de politie de opdracht krijgt om zoveel en zo hard mogelijk wappies te rammen iedere zondag.
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 27 maart 2021 @ 08:58:42 #11
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_198711462
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 08:44 schreef Fugue het volgende:

[..]

Dat vraag ik me af hoor. Misschien zijn het er even veel als altijd, maar weten ze zich gewoon beter (en luidruchtiger) te organiseren dankzij de sociale media. En Baudet zal ook wel bijdragen aan de actiebereidheid door ze een misplaatst gevoel van legitimiteit te geven.
pi_198711474
Meest incompetente minister ooit.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198711495
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 08:58 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat vraag ik me af hoor. Misschien zijn het er even veel als altijd, maar weten ze zich gewoon beter (en luidruchtiger) te organiseren dankzij de sociale media. En Baudet zal ook wel bijdragen aan de actiebereidheid door ze een misplaatst gevoel van legitimiteit te geven.
Ja, dit kan ook. Dan exposen ze zich nu meer
pi_198711500
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 08:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dit heeft niet zoveel te maken met het zwabberend beleid maar vooral de egoïstische inborst van de virus wappies die letterlijk over lijken gaan om maar hun festivals af te mogen lopen en hun biertje te mogen drinken in de kroeg.
Na 1 jaar mag dat ondertussen wel vind je niet?!
pi_198711529
En ondertussen doen ze het in Zweden het beter dan hier . Kunnen de lockdownies dat dan eens uitleggen.
pi_198711537
Dit virus is potenter dan de griep vanwege een gebrek aan immuniteit onder de bevolking, hef dat op door vrijwillige vaccinatie en alle argumenten voor een andere behandeling dan de griep zijn vervlogen.

Maar iedereen moet en zal een spuitje krijgen en er zal en moet een vaccinatieboekje voor Covid komen en er zal met polariserende woorden als Wappie gesproken worden.

Je moet toch wat moeten om de mensen mee te krijgen in je verhaal met weinig sterk bewijs. Omtrent mondkapjes en avondklok en besmettingen in de buitenlucht. We zitten er al een jaartje in maat men heeft geen idee.... We doen maar wat, dat de vrijheden die het inperkt significant zijn doet men niks blijkbaar.

Andere keuzes zijn ook niet te begrijpen, breid die capaciteit dan toch uit. Laat tandartsen prikjes zetten en dierenartsen. Tis toch crisis? Als de zorg achterloopt, vraag dan aan mannen met een hoog BMI om vrijwillig een afspraak te maken maar okay.

Ik begrijp er helemaal niks van. Men doet alsof we in een crisis zijn enerzijds maar anderzijds handelt daar totaal niet naar.

En het gebrek aan bewijs is stuitend.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198711541
Dat de Jonge ze wappies noemt vind ik overigens ook wel iets van. Dat zorgt ook niet voor vertrouwen.
pi_198711555
De Jonge en consorten hebben hier dan ook de perfecte voedingsbodem voor gecreëerd.
I'll give you something to do
  zaterdag 27 maart 2021 @ 09:10:19 #19
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_198711558
Wappies zijn natuurlijk een probleem. Maar een minister die het woord wappie gebruikt vind ik nog een groter probleem. Wat een dwaas.
pi_198711563
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:08 schreef ludovico het volgende:
Dit virus is potenter dan de griep vanwege een gebrek aan immuniteit onder de bevolking, hef dat op door vrijwillige vaccinatie en alle argumenten voor een andere behandeling dan de griep zijn vervlogen.

Maar iedereen moet en zal een spuitje krijgen en er zal en moet een vaccinatieboekje voor Covid komen en er zal met polariserende woorden als Wappie gesproken worden.

Je moet toch wat moeten om de mensen mee te krijgen in je verhaal met weinig sterk bewijs. Omtrent mondkapjes en avondklok en besmettingen in de buitenlucht. We zitten er al een jaartje in maat men heeft geen idee.... We doen maar wat, dat de vrijheden die het inperkt significant zijn doet men niks blijkbaar.

Andere keuzes zijn ook niet te begrijpen, breid die capaciteit dan toch uit. Laat tandartsen prikjes zetten en dierenartsen. Tis toch crisis? Als de zorg achterloopt, vraag dan aan mannen met een hoog BMI om vrijwillig een afspraak te maken maar okay.

Ik begrijp er helemaal niks van. Men doet alsof we in een crisis zijn enerzijds maar anderzijds handelt daar totaal niet naar.

En het gebrek aan bewijs is stuitend.
Dit bedoel ik met gestuntel van dit kabinet. Wat minder hoog opgeleide mensen begrijpen niet waarom we moeten vaccineren, zien het als dwang en zijn dan vatbaar voor bovenstaande theorieën.

Persco’s zouden een soort jeugdjournaal moeten zijn zodat iedereen begrijpt waar de maatregelen voor zijn
pi_198711569
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:07 schreef machtpen het volgende:
En ondertussen doen ze het in Zweden het beter dan hier . Kunnen de lockdownies dat dan eens uitleggen.
En in Brazilië juist niet kunnen de wappies dat eens uitleggen. :D
pi_198711572
Ik zie niet zo in wat het gevaar is. Die wappies komen op geen enkele manier in de buurt van regeren en de coronacrisis is al opgelost. Gewoon als een malle vaccineren, wie was daar ook alweer verantwoordelijk voor?
  zaterdag 27 maart 2021 @ 09:11:15 #23
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198711574
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 08:55 schreef Scorpie het volgende:
Andere mensen opsluiten omdat jij denkt dat we daarmee het beste af zijn is ook egoïstisch...
So we just called him Fred
pi_198711580
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het Zweedse beleid is totaal niet vergelijkbaar met het Braziliaanse beleid.
pi_198711581
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:08 schreef Fugue het volgende:
Dat de Jonge ze wappies noemt vind ik overigens ook wel iets van. Dat zorgt ook niet voor vertrouwen.
Als je niet kan overtuigen met argumenten, maar men overtuigd is dat tegen zijn slecht is. Dan veranker je dat gevoel wel enorm door de tegenpartij te framen als radicale minderwaardige mongols.

Niemand wilt een Wappie zijn, dan neem je het virus immers niet serieus.

Complete dogma gekte. Massa indoctrinatie.
pi_198711598
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:11 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als je niet kan overtuigen met argumenten, maar men overtuigd is dat tegen zijn slecht is. Dan veranker je dat gevoel wel enorm door de tegenpartij te framen als radicale minderwaardige mongols.

Niemand wilt een Wappie zijn, dan neem je het virus immers niet serieus.

Complete dogma gekte. Massa indoctrinatie.
Ik zie genoeg argumenten, van beide kanten. Het probleem is dat niemand luistert maar nog harder gaat schreeuwen om zijn gelijk maar te halen.
pi_198711607
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:10 schreef Fugue het volgende:

[..]

Dit bedoel ik met gestuntel van dit kabinet. Wat minder hoog opgeleide mensen begrijpen niet waarom we moeten vaccineren, zien het als dwang en zijn dan vatbaar voor bovenstaande theorieën.

Persco’s zouden een soort jeugdjournaal moeten zijn zodat iedereen begrijpt waar de maatregelen voor zijn
Nou leg uit. Waarom is het nodig dat iedereen zich laat vaccineren? Zelfs de student op de hoek die een extreem laag risico heeft op nare consequenties van een besmetting?
pi_198711612
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:14 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nou leg uit. Waarom is het nodig dat iedereen zich laat vaccineren? Zelfs de student op de hoek die een extreem laag risico heeft op nare consequenties van een besmetting?
My point, exactly.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 09:16:29 #29
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198711627
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 08:39 schreef Starhopper het volgende:
Fijn dat De Jonge zijn mond open trekt. Ik ben het helemaal met hem eens!
Hij zou zijn mond eens open moeten trekken richting de fabrikanten van vaccins.

quote:
Ik vind het nog steeds gek dat het OM niet op zijn minst een onderzoek instelt naar de uitspraken van Baudet en Van Haha.
Waarom? Ze vertegenwoordigen een deel van de bevolking en dat deel van de bevolking lijkt niet overtuigd te zijn van de ernst van de situatie.
Als die situatie inderdaad zo ernstig is, dan moet je dat de Jonge en Rutte aanrekenen: die hebben dan gefaald in het overbrengen van de ernst.
pi_198711630
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:13 schreef Fugue het volgende:

[..]

Ik zie genoeg argumenten, van beide kanten. Het probleem is dat niemand luistert maar nog harder gaat schreeuwen om zijn gelijk maar te halen.
Het is gewoon een politieke afweging.

Avondklok met onzeker positief effect / vrijheid van mensen om gewoon normaal buiten een rondje te lopen waar helemaal niemand ongezond van wordt.

Maar zo is het niet meer geframed. Als je tegen een avondklok bent ben je een Wappie.
pi_198711641
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:15 schreef Fugue het volgende:

[..]

My point, exactly.
Je legt alleen niks uit.
pi_198711648
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:17 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je legt alleen niks uit.
Dat is dan ook niet mijn taak, dat hadden Hugo en consorten al een jaar geleden moeten doen.
pi_198711674
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het Zweedse beleid is totaal niet vergelijkbaar met het Braziliaanse beleid.
En Zweden zijn stukken verstandiger als nederlanders waardoor ze zich meer aan regels houden als eigenwijze Nederlanders, daarom moet hier een ander beleid gevoerd worden.

Annacdotisch Voorbeeld
Als je in Zweden als voetganger maar in de buurt van een zebrapad staat stoppen automobilisten al voor je. In NL krijg je van 25% van de automobilisten een vinger als je het zebrapad op loopt en hun voor je in de rem moeten.
pi_198711689
Hugo de Jonge :r
  zaterdag 27 maart 2021 @ 09:21:55 #35
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_198711690
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En Zweden zijn stukken verstandiger als nederlanders waardoor ze zich meer aan regels houden als eigenwijze Nederlanders, daarom moet hier een ander beleid gevoerd worden.

Annacdotisch Voorbeeld
Als je in Zweden als voetganger maar in de buurt van een zebrapad staat stoppen automobilisten al voor je. In NL krijg je van 25% van de automobilisten een vinger als je het zebrapad op loopt en hun voor je in de rem moeten.
Ga eens in Malmö kijken :')
  zaterdag 27 maart 2021 @ 09:22:28 #36
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_198711696
Hij kan zich beter eerst druk maken om de vaccinaties. Voorlopig blijkt het aantal vaccins namelijk de bottleneck en niet het aantal mensen wat zich wil laten vaccineren.

Je zou zeggen dat geneuzel over het eventueel niet halen van een bepaalde vaccinatiegraad pas in zicht komt zodra we 80% van de bereidwillige groep hebben gehad en je daar betrouwbaardere uitspraken over kan doen.

Maar dit is natuurlijk wel een goede manier om te zorgen dat het draagvlak voor de demonstraties niet te groot wordt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zaterdag 27 maart 2021 @ 09:24:05 #37
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198711711
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:22 schreef MichaelScott het volgende:
Maar dit is natuurlijk wel een goede manier om te zorgen dat het draagvlak voor de demonstraties niet te groot wordt.
Bij mij wakkert het juist de neiging om te gaan demonstreren aan.
pi_198711721
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:14 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat jij het nieuws blijkbaar niet volgt etaleer je weer goed. Dat is al meermaals uitgelegd waarom vaccinaties pas goed werken bij voldoende inentingen.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ent-groepsimmuniteit
  zaterdag 27 maart 2021 @ 09:26:04 #39
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198711724
quote:
Had Ollongren niet een Zweeds paspoort?
pi_198711733
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:18 schreef Fugue het volgende:

[..]

Dat is dan ook niet mijn taak, dat hadden Hugo en consorten al een jaar geleden moeten doen.
De beste stuurlui staan aan wal. Hou dan je kritiek voor je.
pi_198711734
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:21 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Ga eens in Malmö kijken :')
Goed inhoudelijk antwoord, moeten we daar paddestoelen met wappies erop gaan zoeken of waar doel je op?
  zaterdag 27 maart 2021 @ 09:27:23 #42
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198711740
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:25 schreef Basp1 het volgende:
Dat jij het nieuws blijkbaar niet volgt etaleer je weer goed. Dat is al meermaals uitgelegd waarom vaccinaties pas goed werken bij voldoende inentingen.
Voldoende inenten is niet hetzelfde als per definitie iedereen inenten.
pi_198711746
quote:

[..]

Annacdotisch Voorbeeld
Wat een onzin...zweden zijn verstandiger :') misschien moet je niet op het laatste moment voor een auto springen, krijg je ook geen middelvinger
pi_198711750
quote:

[..]

Dit virus wordt endemisch zoals de griep dat is echt al door iedere viroloog beaamt. Op verschillende manieren.

Overal zijn cases overal zijn mutaties. Kansarme strategie die om succesvol te zijn enorm veel negatieve neveneffecten zal hebben.
pi_198711759
quote:

[..]

:')
pi_198711769
Lockdownies boos.
pi_198711771
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

Blijkbaar weet een groot deel van de bevolking nog steeds niet hoe groepsimmuniteit werkt, dat vind ik kwalijk.
Maatregelen opleggen waarvan mensen niet begrijpen waarom ze belangrijk zijn heeft niet zoveel zin, dat zul je met me eens zijn.
pi_198711805
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:30 schreef Fugue het volgende:

[..]

Blijkbaar weet een groot deel van de bevolking nog steeds niet hoe groepsimmuniteit werkt, dat vind ik kwalijk.
Maatregelen opleggen waarvan mensen niet begrijpen waarom ze belangrijk zijn heeft niet zoveel zin, dat zul je met me eens zijn.
Er is ook nog steeds een grote groep mensen die snelheidsbeperkingen en veiligheidsgordels onzin vinden. Deze groep mensen zijn niet rationeel en zul je nooit kunnen overtuigen van de maatschappelijke voordelen.
pi_198711823
Hugo maakt zich zorgen over het effect op de vaccinatiegraad voor vaccins die er nu niet zijn en de komende paar weken ook nog niet in groten getale gezet gaan worden. Altijd fijn dat hij zich druk maakt om de zaken die er echt toe doen.

Voegt er nog even aan toe dat als iedereen een vaccin aangeboden heeft gekregen, 'de meest beperkende maatregelen' weg kunnen. Nee dat versterkt het 'wappiegeluid' gelukkig helemaal niet. Sorry maar als het in de zomer mijn beurt is en het blijkt dat we met >70% vaccinatiegraad nog steeds een sneltest nodig hebben om naar de kroeg te kunnen, nog steeds 1,5m afstand moeten houden, en mondkapjes nog steeds verplicht zijn, waarom zou ik er dan überhaupt voor van mijn reet af komen?
pi_198711826
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Er is ook nog steeds een grote groep mensen die snelheidsbeperkingen en veiligheidsgordels onzin vinden. Deze groep mensen zijn niet rationeel en zul je nooit kunnen overtuigen van de maatschappelijke voordelen.
Wat een onzin voorbeeld.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 09:34:30 #51
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198711830
quote:
Het is ook niet iets waarvan ik me kan herinneren dat in het basisvak biologie voorbij komt.

Dus wat wil je kinderen niet leren zodat toekomstige volwassenen weten van groepsinmuniteit is?
pi_198711838
quote:

[..]

Uit je eigen bron:

Huckriede vervolgt: "Je hebt ook mensen die zeggen: ik ben jong en gezond en waarom zou ik me laten inenten? Maar het is juist in hun eigen belang om dat wel te doen, want alleen zo kun je groepsimmuniteit bereiken. En alleen dan is het mogelijk om de coronamaatregelen op te heffen."

De maatregelen kan je prima opheffen zonder dat er groepsimmuniteit is. Bij griep hebben we nooit dit soort waanideeën gehad. Het virus moet en zal uitgeroeid worden. Maar waarom is dat nodig en tegen welke kosten? Dit virus is snel muterend, meerdere virologen geloven er helemaal niks van dat je dit virus van de planeet kunt krijgen. Ze geloven stuk voor stuk in het griep scenario. Endemisch, blijven vaccineren... Het virus compleet mitigeren zal niet mogelijk zijn.

Wat willen jullie dan? Voor altijd deze maatregelen?
pi_198711890
quote:

[..]

Denk je nou echt dat je dit virus kan uitroeien? Tegen welke kosten? Waarom is dat een goed idee?

Waarom hadden we dan niet de China methode gekozen, als dat het doel was? Deze extremiteiten zijn niet goedkoop.
pi_198711898
quote:
13s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:10 schreef Draak31 het volgende:
Wappies zijn natuurlijk een probleem. Maar een minister die het woord wappie gebruikt vind ik nog een groter probleem. Wat een dwaas.
Precies. Ik ben kritisch tegenover de vaccinaties en de maatregelen. Volgens de Jonge ben ik dus een wappie. Maar het dwingende karakter wat hij toont door de vaccinaties bij iedereen er in te pompen maakt mij meer argwanender tegenover hem en Rutte dan heel FvD.
And so the lion fell in love with the lamb
pi_198711935
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:34 schreef Fred het volgende:

[..]

Het is ook niet iets waarvan ik me kan herinneren dat in het basisvak biologie voorbij komt.

Dus wat wil je kinderen niet leren zodat toekomstige volwassenen weten van groepsinmuniteit is?
Ik weet niet zo goed wat er in je laatste alinea staat maar als je bij een persco maatregelen oplegt is het handig je bevolking niet te overschatten en in kindertaal uit te leggen waarom die maatregelen nodig zijn.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 09:43:46 #56
65846 Bocaj
47th President.
pi_198711939
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 08:39 schreef Starhopper het volgende:
Ik vind het nog steeds gek dat het OM niet op zijn minst een onderzoek instelt naar de uitspraken van Baudet en Van Haha.
Vrijheid van meningsuiting.
pi_198711940
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat je dit virus kan uitroeien? Tegen welke kosten? Waarom is dat een goed idee?

Waarom hadden we dan niet de China methode gekozen, als dat het doel was? Deze extremiteiten zijn niet goedkoop.
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

pi_198711954
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:39 schreef ludovico het volgende:

De China methode leg ons deze eens uit hoe die werkt, en kun je dan ook het financiële plaatje erbij schetsen? :D
pi_198711977
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:40 schreef Bamba het volgende:

[..]

Precies. Ik ben kritisch tegenover de vaccinaties en de maatregelen. Volgens de Jonge ben ik dus een wappie. Maar het dwingende karakter wat hij toont door de vaccinaties bij iedereen er in te pompen maakt mij meer argwanender tegenover hem en Rutte dan heel FvD.
Gewoon met gestrekt been erin en met dreigementjes mooi de vaccinatiebereidheid slopen. Puik werk, Hugo.
I'll give you something to do
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 27 maart 2021 @ 09:50:03 #60
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_198712014
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:08 schreef Fugue het volgende:
Tja, na maanden gedoe ben je ook wel een beetje klaar met ze normaal behandelen hoor.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_198712018
quote:

[..]

Wat is kritisch in dit geval?
pi_198712030
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wappies lezen heel selectief en leven in een soort coronavrije bubbel juist door dezelfde maatregelen waar ze zo tegen zijn. Het is letterlijk een ver van hun bed show voor ze. Empathie ontbreekt ook maar ik denk dat vooral een opvoeddingetje is.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 09:52:01 #63
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198712041
quote:

[..]

Prima om kritisch te zijn hoor, maar als je daarvoor niet met steekhoudende argumenten kan komen dan ben je een wappie.

En wanneer je raaskallend de grootste feitenvrije onzin de wereld in slingert dan ben je zéker een wappie. Helaas heeft dat soort ook de Tweede Kamer weten te infesteren.
Huilen dan.
pi_198712049
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:50 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Tja, na maanden gedoe ben je ook wel een beetje klaar met ze normaal behandelen hoor.
Oh absoluut, dat was ik maanden geleden al maar als minister van álle Nederlanders kun je geen groepen gaan wegzetten als wappies.
pi_198712056
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De China methode leg ons deze eens uit hoe die werkt, en kun je dan ook het financiële plaatje erbij schetsen? :D
Zie China zie Australië zie Nieuw Zeeland. Zie Ab Oosterhaus zie Bart Slagter.

Grote probleem hier is dat de grenzen wagenwijd openstaan en dat het dan Europees besloten had moeten worden.

Maar het oude gedachtegoed was dat het 3 jaar zou duren voor een vaccin. Dan is de methode die we nu zien echt ongekend duur.

Als je dat niet kan begrijpen dan mis je nogal wat interpretatie vermogen.
pi_198712080
Ik weet niet wat ik erger vind. FvD die continu aan het ondermijnen is of De Jonge die het gewoon openlijk heeft over 'viruswappies'.
pi_198712092
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:50 schreef Document1 het volgende:

[..]

Wappies lezen heel selectief en leven in een soort coronavrije bubbel juist door dezelfde maatregelen waar ze zo tegen zijn. Het is letterlijk een ver van hun bed show voor ze. Empathie ontbreekt ook maar ik denk dat vooral een opvoeddingetje is.
Er sterven nu mensen die al een jaar nauwelijks familie hebben gezien in totale eenzaamheid.

Het is gewoon niet waar dat iets met zoveel neven effecten en zoveel schade geen politieke afweging zou zijn. Maar jij bent heilig overtuigd van gebrek aan empathie.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 09:56:13 #68
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198712094
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Ik weet niet wat ik erger vind. FvD die continu aan het ondermijnen is of De Jonge die het gewoon openlijk heeft over 'viruswappies'.
Zal wel verkiezingstijd zij... Oh wacht.
Huilen dan.
pi_198712103
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:55 schreef ludovico het volgende:

[..]

Er sterven nu mensen die al een jaar nauwelijks familie hebben gezien in totale eenzaamheid.

Het is gewoon niet waar dat iets met zoveel neven effecten en zoveel schade geen politieke afweging zou zijn. Maar jij bent heilig overtuigd van gebrek aan empathie.
Ik heb dagelijks te maken met corona, ik ben een beetje klaar met figuren zoals jij. Hier mag je het mee doen. :W
pi_198712114
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Wat is kritisch in dit geval?
Qua vaccinaties ben ik huiverig voor wat ze op langere termijn doen. Dat weet men uiteraard niet, maar er wordt naar de bevolking gecommuniceerd dat ze veilig zijn. Voor op de korte termijn geloof ik dat ook wel en zeker voor de risico patiënten. Maar voor de gezonde bevolking ben ik daar niet zeker van.

Qua maatregelen vind ik bijvoorbeeld dat de horeca veel te hard wordt gestraft terwijl ze maar een kleine percentage vertegenwoordigen van de besmettingen.

En qua recent: ik vind het ongelofelijk dat bijvoorbeeld een Rutte en Ollongren gewoon aan het werk zijn als ze net getest zijn terwijl de rest van Nederland na een test verplicht thuis moet zitten (dat vind ik niet meer dan logisch overigens). Waarom zou dat hij hen anders zijn?

Maar zo zijn er nog veel meer dingen die ik niet vind kloppen en dus kritisch over ben.
pi_198712145
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:56 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Zal wel verkiezingstijd zij... Oh wacht.
Haha huh
pi_198712147
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:34 schreef Vasilevski het volgende:
Voegt er nog even aan toe dat als iedereen een vaccin aangeboden heeft gekregen, 'de meest beperkende maatregelen' weg kunnen.
Waar is dit gezegd?

quote:
Sorry maar als het in de zomer mijn beurt is en het blijkt dat we met >70% vaccinatiegraad nog steeds een sneltest nodig hebben om naar de kroeg te kunnen, nog steeds 1,5m afstand moeten houden, en mondkapjes nog steeds verplicht zijn, waarom zou ik er dan überhaupt voor van mijn reet af komen?
Aan de ene kant wil je dat alles weer vrij wordt als een groot deel gevaccineerd is, aan de andere kant wil je zelf geen vaccin nemen. Tja, op die manier is het makkelijk om van alles te willen.
pi_198712158
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zie China zie Australië zie Nieuw Zeeland. Zie Ab Oosterhaus zie Bart Slagter.

Grote probleem hier is dat de grenzen wagenwijd openstaan en dat het dan Europees besloten had moeten worden.

Maar het oude gedachtegoed was dat het 3 jaar zou duren voor een vaccin. Dan is de methode die we nu zien echt ongekend duur.

Als je dat niet kan begrijpen dan mis je nogal wat interpretatie vermogen.
Kun je het ook eens normaal uitleggen ipv met wat vage steekwoorden en andere landen op de proppen te komen waar wij maar moeten raden wat je nu weer bedoelt?

Dus wat is volgens jou de China methode?

Volgens mij is de china methode complete steden in een hele lockdown zetten mensen allemaal verplicht laten testen. Testweigeraars oppakken en afvoeren, kritische geluiden oppakken en afvoeren. Positief geteste mensen in verplicht quarantaine bij overtredingen heel zware straffen.

Dan zou er geen wappies op sociale media meer zijn mond open trekken en het koffiedrinken op het museumplein er ook niet zijn.

Leuk een wappie die de China methode wilt maar zich niet realiseert dat hij dan allang opgesloten zou zitten. _O-
pi_198712159
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:56 schreef Document1 het volgende:

[..]

Ik heb dagelijks te maken met corona, ik ben een beetje klaar met figuren zoals jij. Hier mag je het mee doen. :W
Als men voelt dat discussie voeren kansloos is. Dat er geen rekening wordt gehouden met andere opvattingen.. Dan is dat wel vragen om demonstraties en mensen die zich afkeren van wat er qua beleid wordt doorgedrukt.

Sigrid Kaag is ook een wappie trouwens dat ze vond dat de avondklok weg moest?
pi_198712168
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:58 schreef Bamba het volgende:

[..]

Qua vaccinaties ben ik huiverig voor wat ze op langere termijn doen. Dat weet men uiteraard niet, maar er wordt naar de bevolking gecommuniceerd dat ze veilig zijn. Voor op de korte termijn geloof ik dat ook wel en zeker voor de risico patiënten. Maar voor de gezonde bevolking ben ik daar niet zeker van.
Het probleem is dat dat niet echt een terechte zorg is. De langere termijn is niet te definiëren en er zijn geen aanwijzingen om aan te nemen dat de vaccins andere effecten hebben dan de korte termijn. Kritisch zijn is prima, maar dan moet je daar wel een goede reden voor hebben.
pi_198712180
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Mooi dilemma, aan de ene kant wil je dat alles weer vrij wordt als een groot deel gevaccineerd is, aan de andere kant wil je zelf geen vaccin nemen. Tja, op die manier is het makkelijk om van alles te willen.
Dat lees je verkeerd, hij wil gewoon van de maatregelen af als dat kan. Dan ga ik er even vanuit dat de betreffende poster niet in een risicogroep valt. In dat geval zijn de maatregelen niet afhankelijk van of hij zich laat vaccineren.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:03:38 #77
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198712181
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:58 schreef Bamba het volgende:

En qua recent: ik vind het ongelofelijk dat bijvoorbeeld een Rutte en Ollongren gewoon aan het werk zijn als ze net getest zijn terwijl de rest van Nederland na een test verplicht thuis moet zitten (dat vind ik niet meer dan logisch overigens). Waarom zou dat hij hen anders zijn?

Dit is gewoon volgens de richtlijnen hoor. Zie: https://lci.rivm.nl/leefregels

Kunnen ze een beter voorbeeld geven? Absoluut.
Huilen dan.
pi_198712191
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:52 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Prima om kritisch te zijn hoor, maar als je daarvoor niet met steekhoudende argumenten kan komen dan ben je een wappie.

En wanneer je raaskallend de grootste feitenvrije onzin de wereld in slingert dan ben je zéker een wappie. Helaas heeft dat soort ook de Tweede Kamer weten te infesteren.
Maar kritisch zijn is in mijn ogen niet hetzelfde als hoe de wappies neergezet worden (als virusontkenners). Dat laatste ben ik zeker niet en ik vind het niet fijn als onze minister van volksgezondheid mij in dezelfde hoek zet. :N
pi_198712200
Hugo moet zich alleen bezighouden met vaccineren en verder z'n mond houden. Die grote woorden van 17 miljoen mensen ingeënt in juni is nogal wat.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:05:59 #80
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198712212
Volgens mij zijn de enige wappies Mark en Hugo zelf.

Vorig jaar april was er maar één uitweg een vaccin nooit verder kijken

Mondkapjes werken niet (aldus Jaap maar ook Hugo) Jaap met alles volgen maar deze zijn nu ineens wel verplicht

Ferd Partyhouse (waarna boetes omlaag gaan) niet op staande voet ontslaan maar weglachen

Bijleveld in de Kerk met kerst.

Schaatser Wopke

Vaccinatie niet verplicht nu komt er een bewijs dat je bijvoorbeeld op vakantie kan terwijl je het vorig jaar ook zonder bewijs kon

Hugo op de foto zonder mondkapje

Mark die zich niet laat testen want als je geen klachten hebt hoef je niet te testen terwijl nu kinderen massaal
getest worden als één iemand in de klas besmet is.
Nu is het ja als je geen klachten hebt is het na 5 dagen testen Mark is in verleden vaak genoeg bij mensen
geweest met corona (Macron bijvoorbeeld).

De schandaal van afgelopen week gewoon in den Haag zijn terwijl ze in afwachting zijn van een uitslag.
Nu schijnt dat dus te mogen maar andere vertellen ze zoveel mogelijk blijf thuis in afwachting van een uitslag.

De avondklok kon niet later dan 21 uur want dan had het geen nut meer. Nu gaat die om 22 uur in wegens de
ramadan. Oh nee wegens de zomertijd maar de avondklok is er toch zodat mensen elkaar niet opzoeken dat is
nu weer een uur makkelijker.

Ik kan nog wel even door gaan volgens mij :') :') :') :') :') :') :') :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Nicksanders op 27-03-2021 10:11:07 ]
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_198712214
Is de politiek ook wappie omdat de avondklok ontbreekt aan steekhoudende argumenten?
pi_198712225
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Kun je het ook eens normaal uitleggen ipv met wat vage steekwoorden en andere landen op de proppen te komen waar wij maar moeten raden wat je nu weer bedoelt?

Dus wat is volgens jou de China methode?

Volgens mij is de china methode complete steden in een hele lockdown zetten mensen allemaal verplicht laten testen. Testweigeraars oppakken en afvoeren, kritische geluiden oppakken en afvoeren. Positief geteste mensen in verplicht quarantaine bij overtredingen heel zware straffen.

Dan zou er geen wappies op sociale media meer zijn mond open trekken en het koffiedrinken op het museumplein er ook niet zijn.

Leuk een wappie die de China methode wilt maar zich niet realiseert dat hij dan allang opgesloten zou zitten. _O-
Virus compleet mitigeren / uitroeien en verregaande maatregelen daarvoor nemen.

In China houdt het gezeik gewoon redelijk op in het binnenland, wij zullen als Europa nog wel even vast zitten.

Wat ik zeg is vrij simpel. De optie kort maar krachtig had naar mijn idee minder schade opgeleverd. Dan de situatie met winkelsluiting die we nu zien.

Optie krachtig of optie gecontroleerd is prima, nu hebben we een tussenvariant met verregaande neveneffecten die het virus niet compleet mitigeren. Dat heeft niet voldoende baten voor de kosten die het met zich meebrengt.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:07:14 #83
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198712228
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Waarom zou je het beestje niet bij naam mogen noemen? Baudet en Van Haga doen nogal wat wappiesuitspraken
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198712232
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:05 schreef Nicksanders het volgende:
Volgens mij zijn de enige wappies Mark en Rutte zelf.
Mark en Rutte zelfs.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:07:48 #85
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_198712238
Mooi man, een gedeelte van je eigen bevolking voor wappies uitmaken.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:08:27 #86
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198712248
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Mark en Rutte zelfs.
Mark en Hugo heb het al aangepast verder goede reactie
pi_198712256
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:50 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Die maanden waarin de uitrol van vaccins onder verantwoordelijkheid van Hugo is begonnen, valt ook samen met de periode waarin FvD van 2-4 zetels in de peilingen naar 8 met de verkiezingen ging, net zo groot als GroenLinks. Een beetje zelfreflectie zou hem sieren.

Maar dit soort uitspraken tekenen wel de psyche van Hugo. Altijd dat wijzen naar anderen. Al die vervelende mensen die de grote Hugo-show verpesten. De andere EU-landen zijn onzorgvuldig. De Britten snijden bochten af. AstraZeneca is een kutbedrijf. Mensen die twijfelen moet je geen begrip voor hebben, je steekt toch ook een frikandel in je mik? Nooit eens zelf ergens verantwoordelijkheid voor nemen.

Die frikandel is trouwens wel een goede vergelijking. Er zijn ook zat mensen die er heilig van overtuigd zijn dat er koeienogen en erger in die frikandellen zitten en ze daarom niet eten, zelfs niet één keer in de drie maanden als verwenmomentje. Geen probleem, tenzij je Minister van Frikandellen bent en een belangrijk deel van je portefeuille eruit bestaat dat tijdens een hongersnood iedereen aan de frikandellen gaat.

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Waar is dit gezegd?
[..]

Mooi dilemma, aan de ene kant wil je dat alles weer vrij wordt als een groot deel gevaccineerd is, aan de andere kant wil je zelf geen vaccin nemen. Tja, op die manier is het makkelijk om van alles te willen.
Ik citeer letterlijk uit het artikel in de OP.

En het heeft niks te maken met helemaal geen vaccin willen nemen, het heeft te maken met wat je ervoor terug krijgt. Als dat niks is, waarom zou je er dan überhaupt voor uit je bed komen? Als je geen twijfels hebt over de effectiviteit of veiligheid. Als het juni is en de meest kwetsbaren gevaccineerd zijn en we een veel beter beeld hebben van het virus. En als de overheid dan nog steeds met algemeenheden komt als: "Stapje voor stapje je vrijheid terug, maar we kunnen verder niks beloven". Waarom zou je het dan doen? Voor de gezellige trip naar de locatie? Als een soort "Hail Mary pass"?
pi_198712257
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:07 schreef ludovico het volgende:

[..]

Virus compleet mitigeren / uitroeien en verregaande maatregelen daarvoor nemen.

In China houdt het gezeik gewoon redelijk op in het binnenland, wij zullen als Europa nog wel even vast zitten.

Wat ik zeg is vrij simpel. De optie kort maar krachtig had naar mijn idee minder schade opgeleverd. Dan de situatie met winkelsluiting die we nu zien.

Optie krachtig of optie gecontroleerd is prima, nu hebben we een tussenvariant met verregaande neveneffecten die het virus niet compleet mitigeren. Dat heeft niet voldoende baten voor de kosten die het met zich meebrengt.
Je kunt de gedisciplineerde Chinese bevolking ook niet echt vergelijken met de eigenwijze Nederlanders hier he.
pi_198712265
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:02 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het probleem is dat dat niet echt een terechte zorg is. De langere termijn is niet te definiëren en er zijn geen aanwijzingen om aan te nemen dat de vaccins andere effecten hebben dan de korte termijn. Kritisch zijn is prima, maar dan moet je daar wel een goede reden voor hebben.
Maar een ander kan niet voor mij bepalen wat een goede reden voor mij is toch? Ik snap wat je bedoeld hoor, maar mensen kunnen hierdoor het gevoel krijgen dat hun mening er niet toe doet want je doet het voor het grotere goed.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:10:35 #90
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198712274
quote:
84s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:07 schreef Starhopper het volgende:
Waarom zou je het beestje niet bij naam mogen noemen? Baudet en Van Haga doen nogal wat wappiesuitspraken
Ze zijn toch ook de volksvertegenwoordigers van de wappies?
Als volksvertegenwoordiger mag je dan die uitspraken doen in de media en in het politiek debat.

Aan de Jonge vervolgens de taak om die opmerkingen inhoudelijk te weerleggen. Daar is de Jonge niet zo goed in, dus doet hij het maar via de media.

Dan kan je je afvragen wat dat allemaal zegt:
Zijn die wappies dan toch niet zo wappie en wordt er nu vooral naar gewezen omdat de Jonge geen andere argumenten heeft voor zijn beleid?
Kan hij de strijdt niet winnen tegen Haga en Baudet?
Hebben Haga en Baudet dan wellicht wél een punt en zijn wappies helemaal niet zo wappie als de Jonge ons doet geloven?
pi_198712275
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:08 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Mark en Hugo heb het al aangepast verder goede reactie
Je noemt gewoon allemaal incidenten. Wopke die gaat schaatsen (op anderhalve meter afstand). Hugo de Jonge zonder mondkapje in een winkel. Mark Rutte die zich niet liet testen (wat feitelijk gezien ook niet hoefde).

Ja, het kan misschien beter, maar iedereen is een mens, en kleine fouten maken mag.

Wat dat betreft vond ik alleen de situatie met Grapperhaus echt anders (dat was een grote fout, die ook niet spontaan ontstaan is).
pi_198712276
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dit is gewoon volgens de richtlijnen hoor. Zie: https://lci.rivm.nl/leefregels

Kunnen ze een beter voorbeeld geven? Absoluut.
Als je een test hebt gedaan moet je toch thuisblijven tot de uitslag? :@
pi_198712283
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:11 schreef MoreDakka het volgende:
Ik zie niet zo in wat het gevaar is. Die wappies komen op geen enkele manier in de buurt van regeren en de coronacrisis is al opgelost. Gewoon als een malle vaccineren, wie was daar ook alweer verantwoordelijk voor?
Mwa...

Deze ''viruswappies'' zeggen weer wat anders...
Pleidooi: beter niet iedereen vaccineren, het coronavirus verdwijnt namelijk toch niet
Vaccineren van kinderen en jonge, gezonde mensen tegen corona levert weinig op. Groepsimmuniteit is namelijk onhaalbaar, het coronavirus zal niet meer verdwijnen en in steeds nieuwe varianten opduiken.

(Openen in incognito modus)
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:12:48 #94
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198712307
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:09 schreef Vasilevski het volgende:
Maar dit soort uitspraken tekenen wel de psyche van Hugo. Altijd dat wijzen naar anderen. Al die vervelende mensen die de grote Hugo-show verpesten.
Past ook wel bij de C in CDA: Vooral wijzen naar anderen, zodat je ongestoord ontucht kan plegen.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:14:12 #96
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198712329
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:10 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je noemt gewoon allemaal incidenten. Wopke die gaat schaatsen (op anderhalve meter afstand). Hugo de Jonge zonder mondkapje in een winkel. Mark Rutte die zich niet liet testen (wat feitelijk gezien ook niet hoefde).

Ja, het kan misschien beter, maar iedereen is een mens, en kleine fouten maken mag.

Wat dat betreft vond ik alleen de situatie met Grapperhaus echt anders (dat was een grote fout, die ook niet spontaan ontstaan is).
Dat schaatsen is ook niet spontaan ontstaan.
De kerk zoek je ook niet spontaan op.
Je kan terwijl je onderweg bent gewoon bedenken is dit verstandig.

Hugo dat kan dan inderdaad een incident zijn.

Verder negeer je afgelopen week ja technisch gezien dan volgens de regels maar Mark roept altijd op zoek niet de randjes van de regels op blijkbaar doen ze het zelf wel.

En nee ze ontkennen nergens het virus maar dat doe van Haga of Baudet ook niet (nee heb er ook niet opgestemd).
Maar ze vinden het virus zelf ook niet zo gevaarlijk anders hadden ze zelf hun eigen regels waarmee ze miljoenen mensen opzadelen wel beter opgevolgd.

Maar do as I say not as I do
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:15:47 #97
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198712341
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:13 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Oei, heeft Hugo deze mensen al in de nationale media als gevaarlijk neergezet?
Zal waarschijnlijk wel gebeuren net als de artsen die vorig jaar succesvol mensen behandeld hebben met zink en HCQ door op tijd te beginnen als kwakzalvers werden weggezet.
Gewoon artsen die al jaren hun werk doen en in tegenstelling tot Jaap niet op de zwarte lijst staan.
pi_198712343
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:09 schreef Bamba het volgende:

[..]

Maar een ander kan niet voor mij bepalen wat een goede reden voor mij is toch?
Nee, dat doet de werkelijkheid.

COR / Centraal vaccinatie topic #13 Vaccines for the PGBers have arrived!

In dit topic is veel goede informatie te vinden, mocht je kritische vragen hebben zijn daar veel antwoorden te vinden.
pi_198712352
quote:
Hun argumenten zijn zeer slecht. Dokters of niet. Vaccineren is gewoon de oplossing, het is geen debat. Kijk maar naar Israel en de UK.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:16:55 #100
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198712360
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:10 schreef Bamba het volgende:

[..]

Als je een test hebt gedaan moet je toch thuisblijven tot de uitslag? :@
Als je klachten hebt of wanneer je in nauw contact bent geweest met iemand die besmet is. In de andere gevallen alleen bij een positief testresultaat.
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')