abonnement Unibet Coolblue
pi_198464113
quote:
Memelords op Reddit kosten Wall Street miljoenen met Gamestop-actie

Krijgen steun van Elon Musk

Een groep amateur handelaren op een Reddit-forum zorgt voor lichte paniek op Wall Street. De groep richt zich onder meer op hedgefund Melvin Capital door de aandelen van het bedrijf Gamestop op te kopen en zo de koers te laten stijgen. Melvin heeft juist heel veel geshorte aandelen in Gamestop en verliest hevig als de koers stijgt.

De koers van Gamestop daalde jarenlang en kende vorig jaar rond april het dieptepunt rond 2,8 dollar. Sindsdien heeft het bedrijf een deal gesloten met Microsoft en ging het iets beter, maar pas vanaf het moment dat het Reddit-forum Wallstreetbets de schouders onder het bedrijf zette, is de koers echt explosief gestegen. Waar het aandeel op de eerste handelsdag van 2021 nog rond 17 dollar waard was, is dat inmiddels gestegen naar 150 dollar.

En dit doet pijn bij de grote hedgefunds die massaal short gingen op Gamestop. Volgens databedrijf S3 Partners hebben speculanten die tegen GameStop hebben gehandeld dit jaar in totaal 3,3 miljard dollar verloren. Het eerder genoemde Melvin Capital staat door de actie 30 procent in de min en had een extra investering van 2,7 miljard dollar nodig van bevriende investeringsfondsen om niet failliet te gaan.

Ondertussen lijkt het einde van de Gamestop-sprint nog niet in zicht. Tesla-opperhoofd Elon Musk bemoeide zich gisteren met de zaak door alleen het woord 'Gamestonk!!' en een link naar de subreddit te twitteren. Het zorgde voor een extra na-markt piek voor Gamestop, waarbij het aandeel boven de 200 dollar uitkwam. Daarmee is het bedrijf enorm overgewaardeerd, maar dat lijkt de kleine investeerders niet te interesseren. Alle logica is uit het raam in deze strijd met de grote jongens.

https://www.nieuwnieuws.n(...)-met-gamestop-actie/
Originele OP:

Heerlijk feel good verhaal. O+

Een short seller leent een aandeel een verkoop deze meteen door. Hij moet het aandeel wel op een bepaalde datum teruggeven. Hij gokt erop dat, wanneer hij het aandeel moet terugkopen, de koers gedaald is. Het verschil steekt hij in zijn zak.

Short sellen is een manier om snel veel geld te verdienen op de beurs. Je gokt erop dat het slecht gaat met een bedrijf, of zelfs op faillissement. Desnoods help je ze een handje door bijvoorbeeld het verspreiden van geruchten of aandelen te dumpen. Daarom doen vooral de aasgieren van Wall Street (Hedge Fonds) dit. Je maakt een bedrijf bewust kapot en zorgt er voor dat een boel mensen werkloos worden.

Een Hedge Fund had er zwaar in gegokt dat de koers van Gamestop (soort Gamemania in de VS) zou dalen. Op reddit hebben een groep gebruikers er nu voor gezorgd dat de aandelenkoers van Gamestop juist enorm gestegen is. Dit kost dat hedge fonds tot nu toe al 3+ miljard dollar (!) aangezien ze aandelen moeten terugkopen. En die reddit-ers verdienen er goud geld aan, al was dat niet het doel.

En dit is slechts het begin. Er zijn meer hedge fonds die dit kunstje flikken. Dit zou wel eens het einde van die parasieten kunnen betekenen aangezien het nu meer bekendheid krijgt en er meer mensen meedoen. Verslagen in hun eigen spel.

Het is een soort virtueel Occupy Wall Street geworden zeg maar.

Gamestop aandeel op yahoo:
https://finance.yahoo.com/quote/GME?p=GME&.tsrc=fin-srch

De beruchte subreddit waar het allemaal gaande is:
https://www.reddit.com/r/Wallstreetbets
-nee-
pi_198464121
288 :)
-nee-
pi_198464147
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 16:20 schreef Refragmental het volgende: [..] Gast, hij heeft het over volgend jaar. Dan zijn de fundamentals waarschijnlijk wel weer relevant want dan is deze hele shitshow voorbij. Nu, en de komende weken, zijn fundamentals totaal niet relevant. Waarom is dat zo moeilijk om te snappen?
Omdat je de doelpalen aan het verzetten bent. Gamestop is een mooie play omdat het een vrij waardeloos aandeel is waar je toch op kunt verdienen door de shortposities of kuddementaliteit of wat dan ook.

Erken dat dan ook gewoon en doe niet alsof je eigenlijk alsnog een prachtig bedrijf bezit wanneer de luchtbel is leeggelopen. Als dit over is is het namelijk nog steeds het waardeloze aandeel dat het altijd al was. Eentje waar je nooit in had gezeten als dit Reddit-spelletje niet gespeeld was.
pi_198464154
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 16:42 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Omdat je de doelpalen aan het verzetten bent. Gamestop is een mooie play omdat het een vrij waardeloos aandeel is waar je toch op kunt verdienen door de shortposities of kuddementaliteit of wat dan ook.

Erken dat dan ook gewoon en doe niet alsof je eigenlijk alsnog een prachtig bedrijf bezit wanneer de luchtbel is leeggelopen. Als dit over is is het namelijk nog steeds het waardeloze aandeel dat het altijd al was. Eentje waar je nooit in had gezeten als dit Reddit-spelletje niet gespeeld was.
Het is alsof mensen niet lezen :D
pi_198464254
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 16:43 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Het is alsof mensen niet lezen :D
Ik zie je letterlijk posten dat Gamestop over een jaar 100 tot 200 dollar waard is. Fundamenteel! Sorry, maar dat is gewoon echt een waanzinnig statement voor zo'n noodlijdend bedrijf in zo'n concurrerende markt. Echt totaal nergens op gebaseerd, behalve wensdenken.

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2021 16:51:01 ]
pi_198464334
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 16:50 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Ik zie je letterlijk posten dat Gamestop over een jaar 100 tot 200 dollar waard is.
Klopt, maar dat is niet de reden waarom ik nu in GME zit en heb ik ook nooit gezegd.
pi_198464390
Zijn er al namen en rugnummers bekend van wie de meeste pijn heeft geleden? Dat moet toch wel om enorme bedragen gaan.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_198464451
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 16:42 schreef Heph844 het volgende:
Omdat je de doelpalen aan het verzetten bent. Gamestop is een mooie play omdat het een vrij waardeloos aandeel is waar je toch op kunt verdienen door de shortposities of kuddementaliteit of wat dan ook.
Zo zie ik het ook. Een soort Afghanistan in de koude oorlog waar een proxy oorlog was van de Russen tegen de Amerikanen. Ok, beetje vergezocht voorbeeld :P Maar GME als business is irrelevant in deze.

De 'waarde' zit/zat em eigenlijk meer in de counterparty zeg maar. En dan wordt het een spelletje van wie het eerst knippert. Erg leuk om te volgen want hier wordt toch wel geschiedenis geschreven. Dit zijn cases die in studieboeken komen.
pi_198464460
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 16:57 schreef nostra het volgende:
Zijn er al namen en rugnummers bekend van wie de meeste pijn heeft geleden? Dat moet toch wel om enorme bedragen gaan.
$6 miljard YTD las ik ergens
pi_198464480
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 16:54 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Klopt, maar dat is niet de reden waarom ik nu in GME zit en heb ik ook nooit gezegd.
Nee maar je zegt wel:

quote:
Gaat deze short squeeze niks doen dan verandert het gewoon in een long term belegging.
Mijn punt is dat dat gevaarlijk is, want het is een zeer beroerde long term belegging. Verder moet je het lekker zelf weten natuurlijk, ik vind het leuk om de soap vanaf de zijlijn te volgen.

Maar ik denk dat er een psychologisch risico is wanneer je zo lang een aandeel van zo dichtbij volgt, dat je het grotere plaatje niet meer ziet. En dat je jezelf gaat wijsmaken dat als de luchtbel knapt je nog eigenlijk best een goede koop hebt gedaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2021 17:03:15 ]
pi_198464610
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 16:50 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Ik zie je letterlijk posten dat Gamestop over een jaar 100 tot 200 dollar waard is. Fundamenteel! Sorry, maar dat is gewoon echt een waanzinnig statement voor zo'n noodlijdend bedrijf in zo'n concurrerende markt. Echt totaal nergens op gebaseerd, behalve wensdenken.
Me eens, dat is een marketcap van $7-14 miljard. Zelfs de grootse GME bull (dfv) schatte het op +/- 2 miljard
  vrijdag 12 maart 2021 @ 17:22:19 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198464776
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 16:50 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Ik zie je letterlijk posten dat Gamestop over een jaar 100 tot 200 dollar waard is. Fundamenteel! Sorry, maar dat is gewoon echt een waanzinnig statement voor zo'n noodlijdend bedrijf in zo'n concurrerende markt. Echt totaal nergens op gebaseerd, behalve wensdenken.
Gebaseerd op het plan om een e-commerce platform te beginnen. Een plan.

Dus dan gaat het zo. De fundamentele waarde van de winkelketen Gamestop is 2 miljard. Het gaat steeds slechter met de fysieke verkoop. Dan is er een directie-vergadering. De uitkomst is:”we moeten focussen op internet, dat is de toekomst. Laten we, net als Sony, Microsoft en Valve een game-platform beginnen!” . Na afloop van de vergadering en presentatie van het plan is de fundamentele waarde opeens geen 2 miljard maar 20 miljard.
18 miljard aan fundamentele waarde toegevoegd in 1 vergadering!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198465213
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 17:02 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Nee maar je zegt wel:
[..]

Mijn punt is dat dat gevaarlijk is, want het is een zeer beroerde long term belegging. Verder moet je het lekker zelf weten natuurlijk, ik vind het leuk om de soap vanaf de zijlijn te volgen.

Maar ik denk dat er een psychologisch risico is wanneer je zo lang een aandeel van zo dichtbij volgt, dat je het grotere plaatje niet meer ziet. En dat je jezelf gaat wijsmaken dat als de luchtbel knapt je nog eigenlijk best een goede koop hebt gedaan.
Waarom is het gevaarlijk?
Het geld beschouw ik al als verloren.

Apart hoeveel mensen zich opeens bekommeren om mijn geld. Was hiervoor nooit een issue.
pi_198465312
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:00 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Waarom is het gevaarlijk?
Het geld beschouw ik al als verloren.

Huh? Het aandeel is over een jaar toch 200 dollar waard, waarom beschouw je dat als verloren?
pi_198465559
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 17:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Gebaseerd op het plan om een e-commerce platform te beginnen. Een plan.

Dus dan gaat het zo. De fundamentele waarde van de winkelketen Gamestop is 2 miljard. Het gaat steeds slechter met de fysieke verkoop. Dan is er een directie-vergadering. De uitkomst is:”we moeten focussen op internet, dat is de toekomst. Laten we, net als Sony, Microsoft en Valve een game-platform beginnen!” . Na afloop van de vergadering en presentatie van het plan is de fundamentele waarde opeens geen 2 miljard maar 20 miljard.
18 miljard aan fundamentele waarde toegevoegd in 1 vergadering!
$2 miljard is al ruim. In die congressional hearing zei die Gill (dfv) dat hij potentieel zag om naar 2 miljard te kunnen gaan. Dat was in de tijd dat het aandeel (ver) onder de 10 verhandelde. Tenzij zie iets uit een hoge hoed weten te toveren zie ik een $100-200 waardering op de business echt niet gebeuren.

Ik snap overigens nog steeds niet waarom ze niet een nieuwe emissie doen om even cash op te halen.
pi_198465571
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:08 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Huh? Het aandeel is over een jaar toch 200 dollar waard, waarom beschouw je dat als verloren?
Opzich geen hele verkeerde instelling imho als je aan het yolo'en bent.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 18:43:15 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198465760
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:25 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

$2 miljard is al ruim. In die congressional hearing zei die Gill (dfv) dat hij potentieel zag om naar 2 miljard te kunnen gaan. Dat was in de tijd dat het aandeel (ver) onder de 10 verhandelde. Tenzij zie iets uit een hoge hoed weten te toveren zie ik een $100-200 waardering op de business echt niet gebeuren.

Ik snap overigens nog steeds niet waarom ze niet een nieuwe emissie doen om even cash op te halen.
Er is geen bank die dat wil begeleiden uit angst voor de claims die ongetwijfeld zullen komen. (En waarschijnlijk gewonnen zullen worden als aangetoond wordt dat die bank willens en wetens dit begeleidde terwijl ze wist (of had moeten weten) dat deze aandelen feitelijk waardeloos waren.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 18:47:39 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198465832
Wat je moet snappen is dat dit (in tegenstelling tot beleggen) een zero-sum-game is. Netto gaat er helemaal geen geld verdiend worden met handelen in GME. Iedereen probeert hetzelfde, namelijk op de top te verkopen voordat het instort. Aan elkaar wel te verstaan. Iedereen denkt ook dat hij slimmer is dan de rest doordat hij wel in staat is om dat moment te voorzien. De meest onervaren beleggers zonder verstand van zaken (zoals Refragmental) betalen in het algemeen de rekening voor dit soort spelletjes. Behalve als ze heel veel geluk hebben.

Heb het ook zo vaak gezien, van die bag-holders die nog jarenlang op obscure fora (IEX) positieve berichtjes blijven plaatsen over hun lievelingsaandeel terwijl niemand meer geinteresseerd is. De koers blijft gestaag afkalven en om hun (relatieve) verlies dan maar klein te doen lijken wordt telkens bijgekocht om te middelen. Uiteindelijk verdwijnen jarenlang vakantiegeld, bonussen etc allemaal in een zwart gat. Meestal eindigen ze met een spuit in hun arm in de goot.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198466217
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:47 schreef LXIV het volgende:
Wat je moet snappen is dat dit (in tegenstelling tot beleggen) een zero-sum-game is. Netto gaat er helemaal geen geld verdiend worden met handelen in GME. Iedereen probeert hetzelfde, namelijk op de top te verkopen voordat het instort. Aan elkaar wel te verstaan. Iedereen denkt ook dat hij slimmer is dan de rest doordat hij wel in staat is om dat moment te voorzien. De meest onervaren beleggers zonder verstand van zaken (zoals Refragmental) betalen in het algemeen de rekening voor dit soort spelletjes. Behalve als ze heel veel geluk hebben.

Heb het ook zo vaak gezien, van die bag-holders die nog jarenlang op obscure fora (IEX) positieve berichtjes blijven plaatsen over hun lievelingsaandeel terwijl niemand meer geinteresseerd is. De koers blijft gestaag afkalven en om hun (relatieve) verlies dan maar klein te doen lijken wordt telkens bijgekocht om te middelen. Uiteindelijk verdwijnen jarenlang vakantiegeld, bonussen etc allemaal in een zwart gat. Meestal eindigen ze met een spuit in hun arm in de goot.
Op zich eens. Maar tegelijkertijd zou het natuurlijk best kunnen dat er enkele hedgefunds diep in de problemen zitten door hun short-positie. En dan is het mogelijk dat die situatie op een gegeven moment onhoudbaar wordt voor ze en het geld vanuit de hedgefunds richting de particulieren stroomt.

Nog steeds zero-sum in het totale plaatje, maar voor de particulieren netto positief.

Moet je nog steeds zorgen dat je er op tijd uit bent uiteraard.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 19:14:07 #20
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198466282
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 19:10 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Op zich eens. Maar tegelijkertijd zou het natuurlijk best kunnen dat er enkele hedgefunds diep in de problemen zitten door hun short-positie. En dan is het mogelijk dat die situatie op een gegeven moment onhoudbaar wordt voor ze en het geld vanuit de hedgefunds richting de particulieren stroomt.

Nog steeds zero-sum in het totale plaatje, maar voor de particulieren netto positief.

Moet je nog steeds zorgen dat je er op tijd uit bent uiteraard.
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 19:10 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Op zich eens. Maar tegelijkertijd zou het natuurlijk best kunnen dat er enkele hedgefunds diep in de problemen zitten door hun short-positie. En dan is het mogelijk dat die situatie op een gegeven moment onhoudbaar wordt voor ze en het geld vanuit de hedgefunds richting de particulieren stroomt.

Nog steeds zero-sum in het totale plaatje, maar voor de particulieren netto positief.

Moet je nog steeds zorgen dat je er op tijd uit bent uiteraard.
Ja, dat is als de particulieren slimmer zijn dan de gecoordineerde acties van de hedgefunds.

Ik denk dat een groot deel van de prijsstijging niet zozeer veroorzaakt wordt door shortcovering van de hedgefunds, maar gewoon doordat particulieren van elkaar tegen steeds hogere prijzen kopen.
Is er in de USA een shortregister? Dan zou je dat zo kunnen zien.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 19:17:42 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198466337
https://www.marketbeat.com/stocks/NYSE/GME/short-interest/

Hier hebben ze het over een short percentage van de float van 26%. Dat is niet zo heel erg spannend,
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198466656
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er is geen bank die dat wil begeleiden uit angst voor de claims die ongetwijfeld zullen komen. (En waarschijnlijk gewonnen zullen worden als aangetoond wordt dat die bank willens en wetens dit begeleidde terwijl ze wist (of had moeten weten) dat deze aandelen feitelijk waardeloos waren.
Zal dat echt een issue zijn, gaat om professionele partijen natuurlijk. Die hebben niet zo'n bescherming als consumenten (zelfs in de VS). Het is niet zo dat dit het eerste zwaar overgewaardeerde aandeel is.

Overigens hebben ze afgelopen december wel al $100m opgehaald (of iig prospectus uitgegeven om op te halen) -> https://investor.gamestop(...)1a-8a4e-bb96f25c2e46
pi_198466676
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 19:14 schreef LXIV het volgende:
Is er in de USA een shortregister? Dan zou je dat zo kunnen zien.
Ja, Finra, maar die heeft een vertraging van +/- 2 weken.

Ik heb het even niet paraat maar volgens mij bleek uit de laatste dat de shortposities significant minder waren geworden.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 19:59:57 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198467111
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 19:34 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Zal dat echt een issue zijn, gaat om professionele partijen natuurlijk. Die hebben niet zo'n bescherming als consumenten (zelfs in de VS). Het is niet zo dat dit het eerste zwaar overgewaardeerde aandeel is.

Overigens hebben ze afgelopen december wel al $100m opgehaald (of iig prospectus uitgegeven om op te halen) -> https://investor.gamestop(...)1a-8a4e-bb96f25c2e46
Maar als er een claim komt of een uitgifte op andere wijze zijn het natuurlijk de particulieren die kopen! De professionals blijven daar echt wel weg van!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198467308
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 19:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar als er een claim komt of een uitgifte op andere wijze zijn het natuurlijk de particulieren die kopen! De professionals blijven daar echt wel weg van!
Uiteraard, die worden direct at-the-market weggezet :P Zo'n broker dealer zet het direct weg op de beurs. Denk dat de volatiliteit een groter probleem is dan de overwaardering. Zo'n proces kost natuurlijk wat tijd en met een koers die zo enorm schommelt...
  vrijdag 12 maart 2021 @ 20:26:10 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198467703
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 20:07 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Uiteraard, die worden direct at-the-market weggezet :P Zo'n broker dealer zet het direct weg op de beurs. Denk dat de volatiliteit een groter probleem is dan de overwaardering. Zo'n proces kost natuurlijk wat tijd en met een koers die zo enorm schommelt...
Dat valt nog wel te ondervangen. Maar de zorgplicht niet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198468091
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 20:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat valt nog wel te ondervangen. Maar de zorgplicht niet.
Als je emitteert is er niet zo gek veel aan de hand lijkt me, die cash komt gewoon het bedrijf binnen en daar gaan ze al dan niet leuke dingen mee doen. Het geld verdwijnt niet ofzo. De cruiselines, retail en luchtvaart doen nu niet anders en geef ze eens ongelijk. Ik wil niet eens uitrekenen wat de verwatering daar gaat zijn, maar nobody gives a fuck.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 12 maart 2021 @ 20:52:35 #28
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198468326
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 20:43 schreef nostra het volgende:

[..]

Als je emitteert is er niet zo gek veel aan de hand lijkt me, die cash komt gewoon het bedrijf binnen en daar gaan ze al dan niet leuke dingen mee doen. Het geld verdwijnt niet ofzo. De cruiselines, retail en luchtvaart doen nu niet anders en geef ze eens ongelijk. Ik wil niet eens uitrekenen wat de verwatering daar gaat zijn, maar nobody gives a fuck.
Als alles in het bedrijf komt zou dat in principe niet uit mogen maken. Daar heb je wel een punt. Dat is niet anders dan een IPO eigenlijk.
Toch denk ik dat vrees voor claims de reden is. Wat zeggen ze op reddit hierover?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198468590
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 20:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat valt nog wel te ondervangen. Maar de zorgplicht niet.
Ik zit niet in de regelgeving dus zou het niet weten. Maar bij evt schadeclaims/rechtszaken denk ik eerder aan fraude. De markt is in de VS natuurlijk heilig dus als de markt zegt dat een aandeel xxx waard is wie is dan de dealer-broker om te zeggen dat het niet klopt. Bij fraude ligt het natuurlijk anders maar dat is hier niet aan de orde, alles ligt open en bloot.

Over 2 weken de 2020 jaarcijfers, niet dat iemand dat ook maar boeit natuurlijk :D

quote:
6s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 20:43 schreef nostra het volgende:

[..]

Als je emitteert is er niet zo gek veel aan de hand lijkt me, die cash komt gewoon het bedrijf binnen en daar gaan ze al dan niet leuke dingen mee doen. Het geld verdwijnt niet ofzo. De cruiselines, retail en luchtvaart doen nu niet anders en geef ze eens ongelijk. Ik wil niet eens uitrekenen wat de verwatering daar gaat zijn, maar nobody gives a fuck.
Precies, of biotech en mijnbouw. Zal me niks verbazen als er binnenkort toch een verzoek/prospectus komt.
pi_198468591
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 20:52 schreef LXIV het volgende:
Toch denk ik dat vrees voor claims de reden is. Wat zeggen ze op reddit hierover?
Dat laatste geen idee, ik kan met de beste wil van de wereld geen wijs worden hoe ik dat forum moet lezen. Word oud.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_198468691
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 20:52 schreef LXIV het volgende:
Toch denk ik dat vrees voor claims de reden is. Wat zeggen ze op reddit hierover?
Niks, maar die zijn dan ook niet fundamenteel bezig met GME.

Ik heb wel enkele (opinie) stukken gelezen op nieuwssites waar ze het ook als optie suggereren.
pi_198470064
Gesloten op $264.48 +4.48 (+1.72%)

Sta je dan met je $90k aan 12-3 opties :o :+
1. https://www.reddit.com/r/(...)_call_options_today/
2. https://www.reddit.com/r/(...)l_options_yesterday/

Gisteren


Vandaag


[ Bericht 5% gewijzigd door tjoptjop op 12-03-2021 22:13:50 ]
  vrijdag 12 maart 2021 @ 22:14:35 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198470178
Break even @340 of zo. Wat een kansloze exercitie.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198470291
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 22:14 schreef LXIV het volgende:
Break even @:340 of zo. Wat een kansloze exercitie.
Ik hoop vooral dat het een insignificant deel van z'n vermogen was. Zo'n yolo trade kan ik best waarderen voor misschien een paar honderd Euro. Maar 90k!!

Een 510 call voor volgende week voor $10,58 wtf _O- dat is toch stervensduur?
  vrijdag 12 maart 2021 @ 22:46:25 #35
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198470650
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 22:20 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik hoop vooral dat het een insignificant deel van z'n vermogen was. Zo'n yolo trade kan ik best waarderen voor misschien een paar honderd Euro. Maar 90k!!

Een 510 call voor volgende week voor $10,58 wtf _O- dat is toch stervensduur?
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 22:20 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik hoop vooral dat het een insignificant deel van z'n vermogen was. Zo'n yolo trade kan ik best waarderen voor misschien een paar honderd Euro. Maar 90k!!

Een 510 call voor volgende week voor $10,58 wtf _O- dat is toch stervensduur?
Het is logisch dat deze opties duur zijn gezien de extreme volatiliteit. Zeer eergisteren.
Ik waardeer zulke trades niet. Geef je geld dan weg aan iemand die het nodig heeft. Dit is gewoon geld over de balk gooien.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198470673
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 20:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als alles in het bedrijf komt zou dat in principe niet uit mogen maken. Daar heb je wel een punt. Dat is niet anders dan een IPO eigenlijk.
Toch denk ik dat vrees voor claims de reden is. Wat zeggen ze op reddit hierover?
Ik kan het nu niet vinden maar, weet dat ik het ergens gelezen heb dat he te maken had met de jaarcijfers en dat die nog niet bekend zijn. Daarom mogen er nu geen aandelen GME worden uitgegeven.
pi_198471604
quote:
Common Stock

Our charter authorizes us to issue up to 300,000,000 shares of Class A common stock, par value $.001 per share (our “common stock”), and up to 5,000,000 shares of preferred stock, par value $.001 per share (our “preferred stock”). As of December 1, 2020, there were 69,746,960 shares of our common stock outstanding.

Authorized But Unissued Shares

The authorized but unissued shares of common stock and preferred stock are available for future issuance without stockholder approval. These additional shares may be utilized for a variety of corporate purposes, including future public offerings to raise additional capital, corporate acquisitions and employee benefit plans. The existence of authorized but unissued shares of common stock and preferred stock could render more difficult or discourage an attempt to obtain control of us by means of a proxy contest, tender offer, merger or otherwise.
Uit hun vorige S3 -> https://news.gamestop.com/node/18346/html#rom50019_9

Hier een wat uitgebreidere uitleg over ATM offerings -> https://www.freewritings.(...)TD-ATM-Offerings.pdf

Hier wat info over wat voor overtredingen er zoal kunnen zijn bij zo'n offering. Gaat vooral om foutieve info, zaken achterhouden, procedures niet goed doorlopen. Niet over gigantisch opgelopen bubbels -> lange google link

Maar er zal wel een gedachte achter zitten dat het niet gedaan is. Wellicht gaan we het nog zien. Wat @Bartjes zegt zou ook kunnen, dat ze wachten tot na de jaarcijfers
pi_198472481
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 22:48 schreef Bartjes het volgende:

[..]

Ik kan het nu niet vinden maar, weet dat ik het ergens gelezen heb dat he te maken had met de jaarcijfers en dat die nog niet bekend zijn. Daarom mogen er nu geen aandelen GME worden uitgegeven.
Klopt, hoorde ik ook bij Squawk ot Street. Gebroken boekjaar tot 31.1 dus lopen een maandje "achter" op de bulk.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_198473234
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 22:48 schreef Bartjes het volgende:

[..]

Ik kan het nu niet vinden maar, weet dat ik het ergens gelezen heb dat he te maken had met de jaarcijfers en dat die nog niet bekend zijn. Daarom mogen er nu geen aandelen GME worden uitgegeven.
Ik heb het vorige jaarverslag gelezen, en ik denk dat het niet best zal zijn, dit bedrijf volgt precies het lijntje van de Free Record Shop, veel te veel stenen, en dan denken dat je in 2021 nog even een slag kan slaan op internet.....
Het is ongeveer het zelfde sentiment als Roland Kahn met het merk schoolcampus had, hij dacht dat dat een kip met de gouden eieren was, maar het is slechts sentiment uit vervlogen tijden waar niemand op zit te wachten.

Ik kan je nu wel vertellen wat er gaat gebeuren, de winkeltjes zullen langzaam aan gesloten worden, er zal een nieuw internet "platform" worden opgezet wat het voornamelijk zal moeten hebben van kleinere games, uiteindelijk word de boel opgeveegd door een reus die het gewoon in zijn eigen platform integreert.

Mijn voorspelling, dit aandeel staat einde van het jaar onder de 10 dollar.

In before woeste reddit beleggers die gaan roepen dat ik een stoffige belegger ben (ik bezit precies: 0 aandelen).
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198473457
Dit aandeel staat gewoon weer terug op 40$ over een maand. Zulke grafieken eindigen altijd hetzelfde, zodra de stroom van nieuwe kopers is opgedroogt en 5% van de mensen uitcasht stort de koers in elkaar. Tijdens de upmove zijn er weinig verkopers wat zorgt voor sterke stijging, tijdens de downmove zijn er geen kopers meer dus ben je snel weer beneden. Uiteindelijk zijn de hedge funds de grote winnaars hier, en de wat meer intelligente spelers op wallstreetbets die mee spelen op de trend en opzwepende posts maken maar zelf op het juiste moment uitstappen.
  zaterdag 13 maart 2021 @ 13:42:17 #41
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198476850
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 05:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik heb het vorige jaarverslag gelezen, en ik denk dat het niet best zal zijn, dit bedrijf volgt precies het lijntje van de Free Record Shop, veel te veel stenen, en dan denken dat je in 2021 nog even een slag kan slaan op internet.....
Het is ongeveer het zelfde sentiment als Roland Kahn met het merk schoolcampus had, hij dacht dat dat een kip met de gouden eieren was, maar het is slechts sentiment uit vervlogen tijden waar niemand op zit te wachten.

Ik kan je nu wel vertellen wat er gaat gebeuren, de winkeltjes zullen langzaam aan gesloten worden, er zal een nieuw internet "platform" worden opgezet wat het voornamelijk zal moeten hebben van kleinere games, uiteindelijk word de boel opgeveegd door een reus die het gewoon in zijn eigen platform integreert.

Mijn voorspelling, dit aandeel staat einde van het jaar onder de 10 dollar.

In before woeste reddit beleggers die gaan roepen dat ik een stoffige belegger ben (ik bezit precies: 0 aandelen).
Er is niks mis met een stoffige dwz ervaren belegger zijn. Dat is Warren Buffet ook. Jongetjes die vorig jaar hun account pas geopend hebben en meewaaien op de GME en BTC manie. Niks nieuws hoor, dat heb ik in de jaren 80 al gezien met baan, upc en Japanse aandelen. Ze mogen me gerust boomer noemen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198476884
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 13:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er is niks mis met een stoffige dwz ervaren belegger zijn. Dat is Warren Buffet ook. Jongetjes die vorig jaar hun account pas geopend hebben en meewaaien op de GME en BTC manie. Niks nieuws hoor, dat heb ik in de jaren 80 al gezien met baan, upc en Japanse aandelen. Ze mogen me gerust boomer noemen.
Het is denk ik een manko van deze tijd dat alles snel en makkelijk moet, maar goed dan zal ik wel een boomer zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198479207
pi_198486985
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 13:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er is niks mis met een stoffige dwz ervaren belegger zijn. Dat is Warren Buffet ook. Jongetjes die vorig jaar hun account pas geopend hebben en meewaaien op de GME en BTC manie. Niks nieuws hoor, dat heb ik in de jaren 80 al gezien met baan, upc en Japanse aandelen. Ze mogen me gerust boomer noemen.
Als je 2000 euro over hebt en je wil een flinke klapper maken, snap ik best dat je niet in een suffe ETF gaat zitten in de hoop dat ie over 10 jaar misschien 3000 euro waard is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2021 22:56:23 ]
  zaterdag 13 maart 2021 @ 22:58:24 #45
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198487037
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 22:55 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Als je 2000 euro over hebt en je wil een flinke klapper maken, snap ik best dat je niet in een suffe ETF gaat zitten in de hoop dat ie over 10 jaar misschien 3000 euro waard is.
Risico en rendement zijn altijd in evenwicht
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198487285
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 22:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Risico en rendement zijn altijd in evenwicht
Dan ga je er vanuit dat de markt op rationele basis in beweging is en dat transacties en beslissingen op transparante basis plaatsvinden.

Geen van beiden komen in de praktijk ook maar in de buurt hiervan.

Als ik me niet vergis is dit principe al in de jaren 30 losgelaten.
pi_198487330
Dit hierboven moet ik eigenlijk terugnemen, dit werd vooral losgelaten ten gevolge van de flashcrash in ‘89.

De beurscrash die geen beurscrash had moeten zijn.
pi_198487907
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 13:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er is niks mis met een stoffige dwz ervaren belegger zijn. Dat is Warren Buffet ook. Jongetjes die vorig jaar hun account pas geopend hebben en meewaaien op de GME en BTC manie. Niks nieuws hoor, dat heb ik in de jaren 80 al gezien met baan, upc en Japanse aandelen. Ze mogen me gerust boomer noemen.
Niks mis mee idd

Maar ik zie het hobby aspect ook wel, beetje aankloten met wat te missen geld. Heb het zelf ook gedaan en dat is idd ook geen nieuw fenomeen. Dat je onder aan de streep niks, weinig, of hetzelfde overhoudt is dan imho ook niet zo erg. Hobby's kosten geld en of dat nu een racefiets van 5k, een gamepc van 4k, designerkleding, of wat speculeren op de beurs maakt dan imho ook niet zoveel uit. Belangrijk is wel jezelf niet overschatten als het goed gaat :P 9 van de 10 keer is het gewoon geluk.

Ik heb zelf altijd wel een strikte scheiding gehouden tussen serieus en speelgeld.
pi_198492882
WSB is wel echt supertof atm, moet je kijken dan _O_
pi_198496908
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 12:21 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
WSB is wel echt supertof atm, moet je kijken dan _O_
Die geadopteerde apen :D _O_

Moest wel keihard lachen bij deze post met de titel: I also got my Autism Awareness letter from Fidelity today

_O-
pi_198498234
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 15:58 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Die geadopteerde apen :D _O_

Moest wel keihard lachen bij deze post met de titel: I also got my Autism Awareness letter from Fidelity today
[ afbeelding ]
_O-
_O- :D

“I also got my Autism Awareness letter from Fidelity today“: Zo kun je het ook zien ja :') :P
pi_198498550
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 15:58 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Die geadopteerde apen :D _O_

Moest wel keihard lachen bij deze post met de titel: I also got my Autism Awareness letter from Fidelity today
[ afbeelding ]
_O-
Tering, zoveel verliezen in een maandje :X

Dit is ook wel een mooie, onder de titel 'RIP life savings':


Call-opties op 800 _O-
  zondag 14 maart 2021 @ 17:07:49 #53
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198498585
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 17:05 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Tering, zoveel verliezen in een maandje :X

Dit is ook wel een mooie, onder de titel 'RIP life savings':
[ afbeelding ]

Call-opties op 800 _O-
Als je echt in die squeeze gelooft....
800 is niet veel gekker dan 400
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198498791
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 17:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als je echt in die squeeze gelooft....
800 is niet veel gekker dan 400
Mja, maar zelfs degenen die geloven in de squeeze weten niet wanneer dat gaat gebeuren. Als je dan zo'n hoge strike kiest met zo'n korte looptijd heb je wel lef :')
pi_198499023
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 17:22 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Mja, maar zelfs degenen die geloven in de squeeze weten niet wanneer dat gaat gebeuren. Als je dan zo'n hoge strike kiest met zo'n korte looptijd heb je wel lef :')
Ik ben niet zo bekend met weekly opties maar zijn die Amerikaans of Europees?
pi_198499205
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 16:49 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

_O- :D

“I also got my Autism Awareness letter from Fidelity today“: Zo kun je het ook zien ja :') :P
Een beetje cynische zelfspot met flinke dosis humor, ik houd er wel van :D
pi_198517800
Momentum lijkt er weer een beetje uit te zijn. Opende op 280, kabbelde naar beneden en nu 240. Wel nog een vrije val + klim midden op de dag. Zal me niks verbazen als we de komende weken weer per dag een 5-10% daling gaan zien.

Eind maart de jaarcijfers maar daar verwacht ik ook niet heel veel van. Slecht jaar, en denk niet dat Q4 ook maar enig herstel zou geven. Al is het waarschijnlijk wel een stuk beter dan Q1 en Q2.


Uit de 10q van het 3e kwartaal. Eerste 3 kwartalen dus al een verlies van $295, no way dat die in het zwart eindigen over 2020. Zelfs een plus in het 4e kwartaal zou ik al verrassend vinden.

Oftewel, blijft een aantrekkelijke short kandidaat, zeker als het een verhoogd vloertje heeft door retail investeerders (bijv $30-40) Dan kan het hele circus zomaar weer opnieuw beginnen.

Mooie tijden _O_
pi_198520565
Gesloten op $220.13 -44.37 (-16.78%)

Ging het laatste half uur nog even hard naar beneden naar 210 maar kroop net voor sluit weer wat omhoog.

[/lief dagboek]
pi_198526381
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 19:45 schreef tjoptjop het volgende:
Momentum lijkt er weer een beetje uit te zijn. Opende op 280, kabbelde naar beneden en nu 240. Wel nog een vrije val + klim midden op de dag. Zal me niks verbazen als we de komende weken weer per dag een 5-10% daling gaan zien.

Eind maart de jaarcijfers maar daar verwacht ik ook niet heel veel van. Slecht jaar, en denk niet dat Q4 ook maar enig herstel zou geven. Al is het waarschijnlijk wel een stuk beter dan Q1 en Q2.
Alsof jaarcijfers ook maar enigszins invloed hebben op de koers van dit aandeel.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198530384
Gaat nu hard naar beneden. Gisteren begonnen rond de 275, koers nu alweer gedaald tot 185

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2021 15:07:31 ]
pi_198531624
fiatsqueeze _O_
pi_198531769
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 11:07 schreef raptorix het volgende:

[..]

Alsof jaarcijfers ook maar enigszins invloed hebben op de koers van dit aandeel.
Objectief staat het er vrij los van idd, ben ik met je eens. Want de huidige marktwaarde is op geen enkele manier te verantwoorden op basis van de cijfers.

Maar het kan wel weer een frenzy bij 'reddit' veroorzaken. De huidige hausse is ook gekomen na het ietwat vage "die gast van Chewy gaat e-commerce doen". Mocht bijv Q4 in een klein plusje eindigen zie ik het gerust gebeuren dat het weer massaal gehypet wordt en 'reddit' er weer opduikt. Ik durf wel te beweren dat de gemiddelde 'reddit' speculant de ballen verstand heeft van de fundamentals.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 18 maart 2021 @ 13:30:09 #63
414785 sirdanilot
pi_198569850
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 16:42 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Objectief staat het er vrij los van idd, ben ik met je eens. Want de huidige marktwaarde is op geen enkele manier te verantwoorden op basis van de cijfers.

Maar het kan wel weer een frenzy bij 'reddit' veroorzaken. De huidige hausse is ook gekomen na het ietwat vage "die gast van Chewy gaat e-commerce doen". Mocht bijv Q4 in een klein plusje eindigen zie ik het gerust gebeuren dat het weer massaal gehypet wordt en 'reddit' er weer opduikt. Ik durf wel te beweren dat de gemiddelde 'reddit' speculant de ballen verstand heeft van de fundamentals.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Juist door de reddit gekte heb ik gekozen om niet al mijn 3 aandelen op quitte te verkopen , maar slechts 2 van de 3. Misschien rijst de koers nogmaals een keertje de pan uit vanwege die gekte.

Shortsqueeze is, voor zover ik kan beoordelen, een gepasseerd station.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 18 maart 2021 @ 16:26:37 #64
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198572855
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 13:30 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Juist door de reddit gekte heb ik gekozen om niet al mijn 3 aandelen op quitte te verkopen , maar slechts 2 van de 3. Misschien rijst de koers nogmaals een keertje de pan uit vanwege die gekte.

Shortsqueeze is, voor zover ik kan beoordelen, een gepasseerd station.
Met zulk kleine bedragen handelen op een buitenlandse beurs is toch relatief veel te duur. Dat is gewoon geld wat verdwijnt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 18 maart 2021 @ 16:28:24 #65
414785 sirdanilot
pi_198572878
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 16:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Met zulk kleine bedragen handelen op een buitenlandse beurs is toch relatief veel te duur. Dat is gewoon geld wat verdwijnt.
Voor mij heeft het netto verlies opgelevert als je wisselkoersen, gemiste kansen om het bedrag in iets nuttigs te investeren, commissies etc. meerekent. Of misschien zelfs dan nog heb ik een lichte winst.

Zoals ik eerder al had aangegeven zie ik GME meer als de loterij dan als ee nserieuze investering.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 18 maart 2021 @ 16:32:03 #66
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198572931
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 16:28 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Voor mij heeft het netto verlies opgelevert als je wisselkoersen, gemiste kansen om het bedrag in iets nuttigs te investeren, commissies etc. meerekent. Of misschien zelfs dan nog heb ik een lichte winst.

Zoals ik eerder al had aangegeven zie ik GME meer als de loterij dan als ee nserieuze investering.
Bij een loterij betaal je nog meer allerlei ‘kosten’
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198573071
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 16:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Met zulk kleine bedragen handelen op een buitenlandse beurs is toch relatief veel te duur. Dat is gewoon geld wat verdwijnt.
Zal per broker verschillen, maar bij Degiro valt het wel mee


Wel heb je natuurlijk een valutarisico. En eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik niet weet welke wisselkoers degiro gebruikt. of die ook nog afgeroomd wordt zeg maar.
pi_198578422
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 16:42 schreef tjoptjop het volgende:
En eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik niet weet welke wisselkoers degiro gebruikt. of die ook nog afgeroomd wordt zeg maar.
+0,10% spread als je automatisch converteert (staat standaard aan) of ¤ 10 + 0,02%.
Idealiter zet je AutoFX dan ook uit zodat je ontvangen dividenden in dollars aanhoudt en daarmee weer aandelen kan bijkopen (ipv USD->EUR->USD rondje). Moet het wel een beetje ergens om gaan natuurlijk.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_198596094
Waar we een maandje of wat terug zagen dat het na een enorme koers explosie terug ging naar 40-60 zitten we deze week na wederom een koersexplosie al een paar dagen "stabiel" rond de 200. Had verwacht dat het wat meer zou gaan zakken en al sneller op een lager niveau zat. Volume ook de helft van gemiddeld
pi_198606024
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:28 schreef tjoptjop het volgende:
Waar we een maandje of wat terug zagen dat het na een enorme koers explosie terug ging naar 40-60 zitten we deze week na wederom een koersexplosie al een paar dagen "stabiel" rond de 200. Had verwacht dat het wat meer zou gaan zakken en al sneller op een lager niveau zat. Volume ook de helft van gemiddeld
Zit et niet nu al 9 dagen boven de 200?
En met alle actie afgelopen weken is wel duidelijk dat er een grote partij bij de longs zit.

Komende week kan wel spannend worden met die earnings call op dinsdag after market.
pi_198657900
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:28 schreef tjoptjop het volgende:
Waar we een maandje of wat terug zagen dat het na een enorme koers explosie terug ging naar 40-60 zitten we deze week na wederom een koersexplosie al een paar dagen "stabiel" rond de 200. Had verwacht dat het wat meer zou gaan zakken en al sneller op een lager niveau zat. Volume ook de helft van gemiddeld
Het zakt inderdaad niet hard, maar wel gestaag.. Koers inmiddels rond de 180. Lijkt me dat het geloof in een shortsqueeze langzaam wel weg-ebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2021 21:46:48 ]
pi_198657971
Jaarcijfers beknopt



Valt me nog alleszins mee, ook ivm corona, voorgaande jaren was erger. 4e kwartaal heeft ze 'gered'

[ Bericht 7% gewijzigd door tjoptjop op 23-03-2021 21:55:17 ]
pi_198658212
Terugloop van games is hier ook goed te zien, gehalveerd tov 2018, uiteraard speelt corona een rol maar 2019 tov 2018 was ook al ruim -20%. Steam/Sony/MS zullen ongetwijfeld een flinke groei gehad hebben afgelopen jaar.

pi_198666727
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 21:45 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Het zakt inderdaad niet hard, maar wel gestaag.. Koers inmiddels rond de 180. Lijkt me dat het geloof in een shortsqueeze langzaam wel weg-ebt.
Niet als je op wallstreetbets kijkt
No bitch to me
pi_198673333
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:33 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

Niet als je op wallstreetbets kijkt
Haha ja die zitten zichzelf moed in te praten natuurlijk.

Daling gaat ondertussen gestaag verder. Koers op 127 nu
pi_198673568
quote:
1s.gif Op woensdag 24 maart 2021 20:30 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Haha ja die zitten zichzelf moed in te praten natuurlijk.

Daling gaat ondertussen gestaag verder. Koers op 127 nu
Dat doen ze al vanaf het begin haha, kritische denkwijzen worden ook niet op prijs gesteld. Het is sekteachtig
No bitch to me
pi_198673937
Ah, vandaag toch wel de daling flink ingezet. Gesloten op $120.33 -61.42 (-33.79%)

Waar het vorige week de hele week rond de 200 bleef is het deze week al 40% gedaald.
  donderdag 25 maart 2021 @ 16:25:28 #78
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198686118
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 21:01 schreef tjoptjop het volgende:
Ah, vandaag toch wel de daling flink ingezet. Gesloten op $120.33 -61.42 (-33.79%)

Waar het vorige week de hele week rond de 200 bleef is het deze week al 40% gedaald.
Komt er vandaag weer doodleuk bij
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198686210
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 16:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Komt er vandaag weer doodleuk bij
Voor die -40% is +67% nodig. Denk niet dat t m wordt
pi_198689432
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 16:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Komt er vandaag weer doodleuk bij
Jezus _O-

Geen peil meer op te trekken, $183 nu
pi_198690984
$183.26 +62.92 (+52.29%)

  donderdag 25 maart 2021 @ 21:02:53 #82
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198691014
Komt hij nog een keer boven de 250 dan ga ik shorten middels het schrijven van een ongedekte call.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198694748
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:02 schreef LXIV het volgende:
Komt hij nog een keer boven de 250 dan ga ik shorten middels het schrijven van een ongedekte call.
Da's een beste margin die je aan moet houden. Als ze dat überhaupt nog aan retailbeleggers aanbieden.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_198700380
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:02 schreef LXIV het volgende:
Komt hij nog een keer boven de 250 dan ga ik shorten middels het schrijven van een ongedekte call.
Ik zeg, doen!!

Shorten doe je overigens niet met calls.

Edit: Short calls zijn een ding.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 14:53:01 #85
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198700797
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 14:22 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik zeg, doen!!

Shorten doe je overigens niet met calls.

Edit: Short calls zijn een ding.

Iedere put of call moet geschreven worden om verkocht te worden, dus altijd short.

Je kunt hooguit calls nog dekken door de onderliggende asset te kopen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198730545
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:02 schreef LXIV het volgende:
Komt hij nog een keer boven de 250 dan ga ik shorten middels het schrijven van een ongedekte call.
Ongedekte call? U mad?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 28 maart 2021 @ 14:43:08 #87
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198732788
quote:
11s.gif Op zondag 28 maart 2021 12:42 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ongedekte call? U mad?
Hoe wil je anders shorten?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198732828
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 14:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoe wil je anders shorten?
Put'je kopen? Hefboomproduct met een stoploss erbij? Maar liever gewoon niet short eigenlijk. :7
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198757966
Vandaag gebeurde er weinig, eerste tekenen van een stabiele investering? :+
  dinsdag 30 maart 2021 @ 08:14:31 #90
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198760157
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 14:44 schreef ludovico het volgende:

[..]

Put'je kopen? Hefboomproduct met een stoploss erbij? Maar liever gewoon niet short eigenlijk. :7
Als je een putje koopt dan speculeer je wel op een dalende koers, maar zit je niet short. Die hefboomproducten zijn prima, maar die moet je broker wel aanbieden dan.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198775287
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 21:49 schreef tjoptjop het volgende:
Jaarcijfers beknopt

[ afbeelding ]

Valt me nog alleszins mee, ook ivm corona, voorgaande jaren was erger. 4e kwartaal heeft ze 'gered'
IVM Corona? Goh als je als spelletjesbedrijf tijdens Corona al dalende verkopen hebt is dat JUIST niet best lijkt me.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198781501
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 05:30 schreef raptorix het volgende:

[..]

IVM Corona? Goh als je als spelletjesbedrijf tijdens Corona al dalende verkopen hebt is dat JUIST niet best lijkt me.
In veel staten waren winkels dicht, en dat is toch waar ze het van moeten hebben. Dus vandaar dat het me meeviel. Dat wilt natuurlijk niet zeggen dat ik het goede cijfers vind.
pi_198873744
quote:
(ABM FN-Dow Jones) GameStop heeft plannen ingediend bij de Amerikaanse beurswaakhond Securities and Exchange Commission om tot 3,5 miljoen aandelen te verkopen. Dit bleek maandagmiddag.

Conform het ingediende prospectus kan GameStop 'van tijd tot tijd' tot maximaal 3,5 miljoen stukken verkopen 'at the market'. Zakenbank Jefferies is aangesteld om dit proces te begeleiden.

GameStop zal de opbrengsten gebruiken voor algemene bedrijfsdoeleinden en om de balans te versterken. GameStop zal niet meer dan 1 miljard dollar ophalen.

Het aandeel GameStop schoot eerder dit jaar als een komeet omhoog, door koortsachtige handel van kleine beleggers die met elkaar communiceerden via onlineplatform Reddit.

Aan het begin van dit jaar kostte een aandeel GameStop circa 17 dollar. Het aandeel GameStop sloot donderdag op 191,45 dollar. Maandag dreigt het aandeel ruim 15 procent in te leveren.
https://www.debeurs.nl/ni(...)andelenuitgifte.aspx
Dus toch, max $1 miljard met 3,5 miljoen aandelen, dat haal je bij een koers van $285. Met de huidige koers zal dat rond de $650 miljoen zijn. Verwatering valt opzich ook nog wel mee met een marketcap van ruim $13 miljard _O-

@LXIV

Vandaag gesloten op $186.95 -4.50 (-2.35%), blijft hoog
pi_198875732
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 23:14 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dus toch, max $1 miljard met 3,5 miljoen aandelen, dat haal je bij een koers van $285. Met de huidige koers zal dat rond de $650 miljoen zijn. Verwatering valt opzich ook nog wel mee met een marketcap van ruim $13 miljard _O-

@:LXIV

Vandaag gesloten op $186.95 -4.50 (-2.35%), blijft hoog
“schoot eerder dit jaar als een komeet omhoog” :')
pi_198877528
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 23:14 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dus toch, max $1 miljard met 3,5 miljoen aandelen, dat haal je bij een koers van $285. Met de huidige koers zal dat rond de $650 miljoen zijn. Verwatering valt opzich ook nog wel mee met een marketcap van ruim $13 miljard _O-

@:LXIV

Vandaag gesloten op $186.95 -4.50 (-2.35%), blijft hoog
Nieuwsbericht is overigens gewoon fout.

Ze hebben een oude offering aangepast.
Even uit het hoofd was de oude offering tegen 100mil en ongelimiteerd aantal aandelen.
Dit hebben ze aangepast naar 1miljard en een limiet van 3,5mil aandelen. (Ze waarderen hun aandeel dus indirect op $285+)

Het betekent niet dat ze 3,5mil aandelen nu op de markt dumpen. Het betekent simpelweg dat ze de optie open willen houden, zoals ie er al langer stond... alleen dit maal met aangepaste voorwaarden. Aangepast op zo'n manier dat er meer vertrouwen uitstraalt wat mij betreft.

Slim trouwens, want bij een eventuele squeeze naar bv $10k hoeven ze bijvoorbeeld maar 100k aandelen aan te bieden om 1miljard op te halen.
Kunnen ze ook meeliften met de raket.
pi_198877559
In ander nieuws, goede cijfers voor Q1 2021:

https://investor.gamestop(...)lts-first-nine-weeks

quote:
GameStop Announces Preliminary Sales Results for the First Nine Weeks of Fiscal 2021 Reflecting an Approximately 11% Increase Compared to the Prior Year Period
Sales for the five-week March 2021 period increased approximately 18% from prior year
GRAPEVINE, Texas, April 05, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- GameStop Corp. (NYSE: GME), today announced preliminary unaudited sales results for the first quarter to date period representing the nine-weeks ended April 3, 2021, as compared to the nine weeks ended April 4, 2020.
pi_198879128
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 11:15 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Aangepast op zo'n manier dat er meer vertrouwen uitstraalt wat mij betreft.

vertrouwen door een totaal ireele waarde voor hun aandeel bij een emissie te rekenen? :D
pi_198879163
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 08:57 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

“schoot eerder dit jaar als een komeet omhoog” :')
Zoveel beeldspraken mogelijk, en dan kiest zo'n journalist een omhoog schietende komeet.
-nee-
pi_198879173
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 april 2021 12:52 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Zoveel beeldspraken mogelijk, en dan kiest zo'n journalist een omhoog schietende komeet.
Ja precies :')
pi_198879229
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 12:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

vertrouwen door een totaal ireele waarde voor hun aandeel bij een emissie te rekenen? :D
Wat is er ireel aan $285?
Inb4 brick&mortar bullshit.
pi_198879904
Ik heb geen verstand van aandelen, anders had ik geen gme gekocht natuurlijk, maar dat de waarde nu op 200$ ligt, dat is toch ook gewoon een afspiegeling van de populariteit van het aandeel? Is het in steen geschreven dat een andeel representatief moet zijn voor de waarde van een onderneming, of is het niet reeel om te denken dat trendgevoeligheid net zo'n factor mag zijn?

Waarmee het systeem natuurlijk op een succesvolle manier als gemankeerd bewezen wordt :P
-nee-
pi_198879908
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 12:56 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Wat is er ireel aan $285?
Inb4 brick&mortar bullshit.
Wat is de koers winst verhouding met deze prijs. :D
pi_198881602
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 11:15 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Nieuwsbericht is overigens gewoon fout.

Ze hebben een oude offering aangepast.
Even uit het hoofd was de oude offering tegen 100mil en ongelimiteerd aantal aandelen.
Dit hebben ze aangepast naar 1miljard en een limiet van 3,5mil aandelen. (Ze waarderen hun aandeel dus indirect op $285+)

Het betekent niet dat ze 3,5mil aandelen nu op de markt dumpen. Het betekent simpelweg dat ze de optie open willen houden, zoals ie er al langer stond... alleen dit maal met aangepaste voorwaarden. Aangepast op zo'n manier dat er meer vertrouwen uitstraalt wat mij betreft.

Slim trouwens, want bij een eventuele squeeze naar bv $10k hoeven ze bijvoorbeeld maar 100k aandelen aan te bieden om 1miljard op te halen.
Kunnen ze ook meeliften met de raket.
Ik las later een wat beter bericht, het is wat je zegt idd, aan aanpassing van de bestaande offering.
pi_198881698
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 12:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

vertrouwen door een totaal ireele waarde voor hun aandeel bij een emissie te rekenen? :D
Het is at-the-market dus ze worden gewoon via een broker aangeboden op de beurs. Het is niet zo dat GME een prijs zet.
pi_198882319
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 12:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

vertrouwen door een totaal ireele waarde voor hun aandeel bij een emissie te rekenen? :D
:')
pi_198883625
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 15:18 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Het is at-the-market dus ze worden gewoon via een broker aangeboden op de beurs. Het is niet zo dat GME een prijs zet.
Nee maar wel normaliter een redelijke indicatie om te kijken of een aandeel van een bedrijf nog enigszins realistisch geprijsd is. :P

Net zoals er nog wat andere indicatoren zijn die voor dit aandeel allemaal niet gunstig zijn.

Maar goed we gaan het zien wat er gebeurt als ze een flinke aandelen emmisie doen.
pi_198885572
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 17:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee maar wel normaliter een redelijke indicatie om te kijken of een aandeel van een bedrijf nog enigszins realistisch geprijsd is. :P

Net zoals er nog wat andere indicatoren zijn die voor dit aandeel allemaal niet gunstig zijn.

Maar goed we gaan het zien wat er gebeurt als ze een flinke aandelen emmisie doen.
Welke andere indicatoren zijn er die niet gunstig zijn?

Gigantische aantallen FTD's?
Enorme aantallen deep ITM puts die worden gekocht en gelijk exercised als soort reset voor de FTD counter?
Een short interest rate die waarschijnlijk ver, veeeeeer boven de 100% ligt?
Institutional ownership welke boven de 100% ligt?
De top 25 aandeelhouders die gezamelijk al meer dat 100% bezitten?
Gamestop zelf die in hun SEC filing waarschuwt dat ze voor meer dan 100% geshort zijn?
Consistente short volume boven de 55-65% iedere dag voor meer dan 2 maanden?
Mega onbalans mbt puts en calls voor 16/4 waarbij op de huidige prijs er 398.000 puts waardeloos worden tegenover iets van 80.000 calls?
Het zware tekort aan te lenen aandelen... maar toch een borrow fee hebben van <1%, iets waar soortgelijke stocks eerder richting de duizenden procenten borrow fee hebben?
Het curieuze gedrag dat de prijs al zowat 2-3 weken tussen de 180-200 houdt, ongeacht goed of slecht nieuws en dit de IV ontzettend omlaag aan het trekken is?
De 5tal regels die de DTCC en SEC hebben opgesteld die bijna op zeker betrekking hebben op deze hele GME situatie en een mogelijk aankomende shortsqueeze?


Ben benieuwd...
pi_198885940
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 18:49 schreef Refragmental het volgende:
Een short interest rate die waarschijnlijk ver, veeeeeer boven de 100% ligt?
Institutional ownership welke boven de 100% ligt?
De top 25 aandeelhouders die gezamelijk al meer dat 100% bezitten?
Gamestop zelf die in hun SEC filing waarschuwt dat ze voor meer dan 100% geshort zijn?
Que?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_198889434
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 17:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee maar wel normaliter een redelijke indicatie om te kijken of een aandeel van een bedrijf nog enigszins realistisch geprijsd is. :P

Net zoals er nog wat andere indicatoren zijn die voor dit aandeel allemaal niet gunstig zijn.

Maar goed we gaan het zien wat er gebeurt als ze een flinke aandelen emmisie doen.
Ik snap niet echt wat je bedoelt.

Het management heeft de vrijheid om max 3,5 miljoen nieuwe aandelen op de markt te brengen en met een max opbrengst van $1 miljard. Het staat management vrij om dit uit te voeren zoals ze willen. Dat kan bijv iedere dag 1000 op de markt te brengen, of te wachten mocht het misschien hoger komen te staan, of in badges van 500.000, alles kan in principe mits het maar voldoet aan max 3,5 miljoen stuks en max $1 miljard.

Qua koers, daar kun je alles van vinden (doe ik ook) maar feit is dat het via vraag en aanbod nu op deze hoogte staat. Wie is dan Gamestop om te zeggen "nee dat vinden we veel te hoog, wij bieden een aandeel voor $50 aan"?
pi_198890022
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 21:49 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Qua koers, daar kun je alles van vinden (doe ik ook) maar feit is dat het via vraag en aanbod nu op deze hoogte staat. Wie is dan Gamestop om te zeggen "nee dat vinden we veel te hoog, wij bieden een aandeel voor $50 aan"?
Ja ze zouden wel gek zijn om hier niet van te profiteren. Zo'n kans krijg je nooit meer.
pi_198890687
de squeeze of all squezes is gaande en jullie zitten hier over een of ander aandeel van een gedateerd bedrijf te oreren :')

the dollar squeeze _O_ ruim 12 jaar aan de gang _O_
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 13 april 2021 @ 14:52:26 #112
414785 sirdanilot
pi_198986859
Ik had gvd alle drie mijn aandelen moeten verkopen, waarom heb ik er nou nog één gehouden :(
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_198996840
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 14:52 schreef sirdanilot het volgende:
Ik had gvd alle drie mijn aandelen moeten verkopen, waarom heb ik er nou nog één gehouden :(
Moeten verkopen?
Ben je met geld aan et spelen dat je niet kunt missen?
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 14 april 2021 @ 10:28:29 #114
414785 sirdanilot
pi_198998214
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 08:02 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Moeten verkopen?
Ben je met geld aan et spelen dat je niet kunt missen?
Nee joh. Maar ik wil wel gewoon geld.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_198998788
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 10:28 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Nee joh. Maar ik wil wel gewoon geld.
Maar je zei "moeten"?
pi_198999004
Vandaag een verdere daling?
pi_198999402
quote:
6s.gif Op woensdag 14 april 2021 11:38 schreef WammesWaggel het volgende:
Vandaag een verdere daling?
Uiteraard.
Net als vorige week na 3 goede nieuws berichten er een daling werd ingezet zal dat nu ook zijn.
Gisteren tenslotte aangekondigd dat ze hun schulden vroegtijdig volledig gaan afbetalen.
Wat mij betreft heel goed nieuws, en dus gaat een stock omlaag.

https://news.gamestop.com(...)ption-senior-notes-0

Pas bij bergen slecht nieuws, zoals bij facebook vorige week, zal een aandeel gaan stijgen.
pi_198999479
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 11:20 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Maar je zei "moeten"?
Nitpicking.
-nee-
  woensdag 14 april 2021 @ 13:06:10 #119
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199000067
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 12:15 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Uiteraard.
Net als vorige week na 3 goede nieuws berichten er een daling werd ingezet zal dat nu ook zijn.
Gisteren tenslotte aangekondigd dat ze hun schulden vroegtijdig volledig gaan afbetalen.
Wat mij betreft heel goed nieuws, en dus gaat een stock omlaag.

https://news.gamestop.com(...)ption-senior-notes-0

Pas bij bergen slecht nieuws, zoals bij facebook vorige week, zal een aandeel gaan stijgen.
Er is geen relatie tussen de koers van het aandeel GME en hun bedrijfsvoeringsactiviteiten.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199004619
quote:
6s.gif Op woensdag 14 april 2021 11:38 schreef WammesWaggel het volgende:
Vandaag een verdere daling?
Dacht dat de algehele daling wel ingezet was na iets van een week gestaag dalen. Maar nu alweer terug op 169 +20% _O-
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 14 april 2021 @ 19:11:00 #121
414785 sirdanilot
pi_199005417
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 11:20 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Maar je zei "moeten"?
had
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_199006794
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 18:20 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dacht dat de algehele daling wel ingezet was na iets van een week gestaag dalen. Maar nu alweer terug op 169 +20% _O-
Bizar!
Had verwacht dat veel van dat kapitaal naar Coinbase zou vloeien.
pi_199042170
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 23:56 schreef tjoptjop het volgende:
[ afbeelding ]
dfv


Laatste update van dfv, de opties dus uitgeoefend voor 50.000 aandelen en nog eens 50.000 extra gekocht. Daardoor cashpositie van bijna $12m terug naar $3,5m
  zaterdag 17 april 2021 @ 17:29:06 #124
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199042534
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 16:39 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Laatste update van dfv, de opties dus uitgeoefend voor 50.000 aandelen en nog eens 50.000 extra gekocht. Daardoor cashpositie van bijna $12m terug naar $3,5m
Gelooft hij nou in de squeeze of in het aandeel of is hij gewoon gek en boeit hem 8M niet?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199042646
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 16:39 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Laatste update van dfv, de opties dus uitgeoefend voor 50.000 aandelen en nog eens 50.000 extra gekocht. Daardoor cashpositie van bijna $12m terug naar $3,5m
Man, koop toch lekker een boot en laat de hele dag met je pielemans spelen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199042752
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 17:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

Gelooft hij nou in de squeeze of in het aandeel of is hij gewoon gek en boeit hem 8M niet?
Ik heb hem niet echt op de voet gevolgd, maar van wat ik begrijp is dat hij gewoon vertrouwen heeft in het bedrijf. Is al in 2019 begonnen met posities nemen, al speelde de squeeze denk ik wel mee in zijn fundamentals gezien de grote shortposities..

Bij de congressional hearing zei hij dat 20-25 een koersdoel was (handelde op dat moment op $5-10). dat hij dan de opties uitoefent a $12 snap ik wel, maar om dan nog eens 50k aandelen bij te kopen voor marktprijs 150-180....

Hier al z'n posts, eerste in september 2019 https://www.reddit.com/user/DeepFuckingValue/posts/
  zaterdag 17 april 2021 @ 18:02:58 #127
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199042917
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 17:48 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik heb hem niet echt op de voet gevolgd, maar van wat ik begrijp is dat hij gewoon vertrouwen heeft in het bedrijf. Is al in 2019 begonnen met posities nemen, al speelde de squeeze denk ik wel mee in zijn fundamentals gezien de grote shortposities..

Bij de congressional hearing zei hij dat 20-25 een koersdoel was (handelde op dat moment op $5-10). dat hij dan de opties uitoefent a $12 snap ik wel, maar om dan nog eens 50k aandelen bij te kopen voor marktprijs 150-180....

Hier al z'n posts, eerste in september 2019 https://www.reddit.com/user/DeepFuckingValue/posts/
Als hij $25 fair value vindt snap ik niet dat hij voor zes keer dat bedrag koopt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199043026
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 18:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als hij $25 fair value vindt snap ik niet dat hij voor zes keer dat bedrag koopt.
Precies, daarom denk ik dat hij wel op de shortsqueeze bandwagon zit. Ook als je middelt met de optie zit je op +/- $85 per aandeel voor die 100.000.

Maar goed, dat onorthodoxe heeft er wel voor gezorgd dat hij überhaupt in deze positie zit. Hij is dacht ik begonnen met $50k

Edit: Dit was z'n eerste post, in sept 2019
  maandag 26 april 2021 @ 23:04:43 #129
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_199172597
Vandaag >23% gestegen. Zal het dan eindelijk zover zijn?
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_199173035
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 23:04 schreef sweetlady-o het volgende:
Vandaag >23% gestegen. Zal het dan eindelijk zover zijn?
Iedere keer als je denkt dat het wel gedaan is komt er weer een grote stijging _O-

Stijging was overigens iets minder dan 12%, geen >23%. Intraday even kort op +/- +23 ($) gestaan misschien bedoel je dat?
  maandag 26 april 2021 @ 23:52:52 #131
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199173042
Blijft toch boven verwachting lang boven de 100
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 27 april 2021 @ 01:35:14 #132
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_199173582
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 23:51 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Iedere keer als je denkt dat het wel gedaan is komt er weer een grote stijging _O-

Stijging was overigens iets minder dan 12%, geen >23%. Intraday even kort op +/- +23 ($) gestaan misschien bedoel je dat?
Ja. Ik keek op de giro en op de aftermarket was het >23%.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  dinsdag 27 april 2021 @ 08:07:15 #133
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199174396
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 01:35 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Ja. Ik keek op de giro en op de aftermarket was het >23%.
Wat zijn je verwachtingen nog voor dit aandeel?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199174780
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 23:52 schreef LXIV het volgende:
Blijft toch boven verwachting lang boven de 100
Boven verwachting? :D

Gamestop heeft overigens vanaf 5 april 3.5mil aandelen verkocht en hebben daarmee 550mil opgehaald.
Bedrijf is dus schulden vrij en heeft op zn minst een half miljard op kas. Dat naast een bijna volledig nieuwe board bestaande uit chewy en amazon mensen. En analysten durven nog steeds een target van 10 dollar te geven, de waanzin _O-


En kan 1 van de boomers hier mij uitleggen hoe er tradingdays kunnen zijn met een volume van 150mil+.... terwijl de float maximaal 26mil is?
pi_199174875
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 23:52 schreef LXIV het volgende:
Blijft toch boven verwachting lang boven de 100
Ik denk dat de verwachting dan bijgesteld moet worden.
-nee-
pi_199175199
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 april 2021 08:59 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Ik denk dat de verwachting dan bijgesteld moet worden.
pi_199175213
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 08:49 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Boven verwachting? :D

Gamestop heeft overigens vanaf 5 april 3.5mil aandelen verkocht en hebben daarmee 550mil opgehaald.
Bedrijf is dus schulden vrij en heeft op zn minst een half miljard op kas. Dat naast een bijna volledig nieuwe board bestaande uit chewy en amazon mensen. En analysten durven nog steeds een target van 10 dollar te geven, de waanzin _O-


En kan 1 van de boomers hier mij uitleggen hoe er tradingdays kunnen zijn met een volume van 150mil+.... terwijl de float maximaal 26mil is?
In discussie gaan met boomers :')

Je hebt overigens helemaal gelijk hoor, maar waarom ga je in discussie met die mensen? Die zien nog steeds niet in dat hun tijd geweest is. _O-
pi_199175579
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 09:40 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

In discussie gaan met boomers :')

Je hebt overigens helemaal gelijk hoor, maar waarom ga je in discussie met die mensen? Die zien nog steeds niet in dat hun tijd geweest is. _O-
Nouja, ze hebben altijd een mening en laten die ook horen.
Dus ik ben dan benieuwd hoe ze gaan uitleggen dat een volume van 150mil mogelijk is bij een float van maximaal 26mil.

Ben overigens ook benieuwd of ze uberhaupt weten waarom gisteren de prijs 11% gestegen is, er was tenslotte geen enkel nieuws wat ertoe zou leiden.
Voor de mensen die zich daadwerkelijk verdiepen in GME kwam gisteren nou niet bepaald als een verrassing.
  dinsdag 27 april 2021 @ 11:20:21 #139
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199176445
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 10:11 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Nouja, ze hebben altijd een mening en laten die ook horen.
Dus ik ben dan benieuwd hoe ze gaan uitleggen dat een volume van 150mil mogelijk is bij een float van maximaal 26mil.

Ben overigens ook benieuwd of ze uberhaupt weten waarom gisteren de prijs 11% gestegen is, er was tenslotte geen enkel nieuws wat ertoe zou leiden.
Voor de mensen die zich daadwerkelijk verdiepen in GME kwam gisteren nou niet bepaald als een verrassing.
Dan zul je wel goed verdiend hebben
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 27 april 2021 @ 11:26:21 #140
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_199176541
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 08:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat zijn je verwachtingen nog voor dit aandeel?
Ik hoop op de squeeze maar als dat niet lukt hou ik hem minimaal 3 jaar vast voor de transformatie van gamestop van retail naar online. Als het hen daadwerkelijk lukt om de Amazon van gaming te worden zal ik alsnog winst maken.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_199176612
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 08:49 schreef Refragmental het volgende:

En kan 1 van de boomers hier mij uitleggen hoe er tradingdays kunnen zijn met een volume van 150mil+.... terwijl de float maximaal 26mil is?
Lijkt me niet gek toch, bij zo'n speculatief aandeel? Zal vast tjokvol met daytraders zitten.

Wat begrijp je er niet aan?
pi_199176878
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:30 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Lijkt me niet gek toch, bij zo'n speculatief aandeel? Zal vast tjokvol met daytraders zitten.

Wat begrijp je er niet aan?
Kom, doe eens op zn minst een poging tot nadenken.
Gehele float is MAXIMAAL 26mil, volume 150mil.
pi_199177003
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dan zul je wel goed verdiend hebben
0 euro, tot nu toe nog niks verkocht namelijk.
Wel constant aan het bijkopen zodra het kan natuurlijk.

Maar inderdaad, mocht ik nu alles verkopen dan verdien ik behoorlijk goed :)
pi_199177021
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:43 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Kom, doe eens op zn minst een poging tot nadenken.
Gehele float is MAXIMAAL 26mil, volume 150mil.
Ten eerste, waarom die agressieve toon? Je hebt dik verdiend hierop toch, zou verwachten dat je lekker relaxed in dit topic zit

Ten tweede snap ik nog steeds niet wat je nou bedoelt. Ja, het volume ligt hoger dan de float, nou en? Als aandelen op een dag voortdurend gekocht en verkocht worden drijft dat het volume omhoog.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2021 11:51:33 ]
  dinsdag 27 april 2021 @ 11:50:11 #145
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199177026
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:49 schreef Refragmental het volgende:

[..]

0 euro, tot nu toe nog niks verkocht namelijk.
Wel constant aan het bijkopen zodra het kan natuurlijk.

Maar inderdaad, mocht ik nu alles verkopen dan verdien ik behoorlijk goed :)
Winst is winst. Of hij nu gerealiseerd is of niet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199177225
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Winst is winst. Of hij nu gerealiseerd is of niet.
:')

Boomerlogica
pi_199177238
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:50 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Ten eerste, waarom die agressieve toon? Je hebt dik verdiend hierop toch, zou verwachten dat je lekker relaxed in dit topic zit

Ten tweede snap ik nog steeds niet wat je nou bedoelt. Ja, het volume ligt hoger dan de float, nou en? Als aandelen op een dag voortdurend gekocht en verkocht worden drijft dat het volume omhoog.
Vragen aan iemand om na te denken voordat ie iets zegt is agressief?

Je realiseert je dat als de gehele float ook echt gedaytrade wordt (van een aandeel waarbij het motto "buy and hodl" is)... elk aandeel van de float 6x van handen moet wisselen die dag om tot die volume te komen.
Hoe realistisch lijkt je dat?

Of... is het aandeel dan toch gigantisch geshort en bestaan er minimaal tientallen miljoenen counterfeit shares en hebben de shorts blijkbaar toch niet gecovered in januari.......
pi_199177246
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Winst is winst. Of hij nu gerealiseerd is of niet.
Nee, zo werkt het niet.
  dinsdag 27 april 2021 @ 12:06:33 #149
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199177321
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 12:02 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Nee, zo werkt het niet.
Natuurlijk wel. Of ben je net als die mensen die 100K verliezen op het aandeel van een failliete toko maar denken geen verlies te hebben zolang ze niet verkopen?😂 Hoe denk je dat een accountant dat berekend?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199177323
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 12:02 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Vragen aan iemand om na te denken voordat ie iets zegt is agressief?

Je realiseert je dat als de gehele float ook echt gedaytrade wordt (van een aandeel waarbij het motto "buy and hodl" is)... elk aandeel van de float 6x van handen moet wisselen die dag om tot die volume te komen.
Hoe realistisch lijkt je dat?

Of... is het aandeel dan toch gigantisch geshort en bestaan er minimaal tientallen miljoenen counterfeit shares en hebben de shorts blijkbaar toch niet gecovered in januari.......
pi_199177340
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 12:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Of ben je net als die mensen die 100K verliezen op het aandeel van een failliete toko maar denken geen verlies te hebben zolang ze niet verkopen?😂 Hoe denk je dat een accountant dat berekend?
Als ongerealiseerde verlies of winst.

Doe niet zo gigantisch onnozel man :')
pi_199177364
Maar we weten allemaal dat @LXIV een short positie heeft ingenomen, dus geen korrel zout maar eerder een vat.
pi_199177428
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 12:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Of ben je net als die mensen die 100K verliezen op het aandeel van een failliete toko maar denken geen verlies te hebben zolang ze niet verkopen?😂 Hoe denk je dat een accountant dat berekend?
Gerealiseerde en ongerealiseerde winst/verlies.
Das een ding.

Sowieso, als de toko failliet is verdwijnen de aandelen en is je verlies gerealiseerd.

[ Bericht 6% gewijzigd door Refragmental op 27-04-2021 12:19:33 ]
pi_199177581
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 12:02 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Vragen aan iemand om na te denken voordat ie iets zegt is agressief?

Je realiseert je dat als de gehele float ook echt gedaytrade wordt (van een aandeel waarbij het motto "buy and hodl" is)... elk aandeel van de float 6x van handen moet wisselen die dag om tot die volume te komen.
Hoe realistisch lijkt je dat?

Of... is het aandeel dan toch gigantisch geshort en bestaan er minimaal tientallen miljoenen counterfeit shares en hebben de shorts blijkbaar toch niet gecovered in januari.......
Lol, ja je toon is nogal agressief. Zie je dat serieus zelf niet?

Anyway, die theorie over counterfeit shares heeft 0,0 bewijs verder. Lijkt mij een stuk waarschijnlijker dat het aandeel inmiddels is overgeleverd aan de grillen van Reddit en Youtube. En ja, daar kunnen daytraders lekker op verdienen, dus hoge volumes zijn te verwachten.
  dinsdag 27 april 2021 @ 12:31:06 #155
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199177777
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 12:08 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Maar we weten allemaal dat @:LXIV een short positie heeft ingenomen, dus geen korrel zout maar eerder een vat.
als ik short zou zitten mochten jullie dat gerust weten hoor!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199177858
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 12:21 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Lol, ja je toon is nogal agressief. Zie je dat serieus zelf niet?

Anyway, die theorie over counterfeit shares heeft 0,0 bewijs verder. Lijkt mij een stuk waarschijnlijker dat het aandeel inmiddels is overgeleverd aan de grillen van Reddit en Youtube. En ja, daar kunnen daytraders lekker op verdienen, dus hoge volumes zijn te verwachten.
Nogmaals... ieder aandeel van de float... IEDER AANDEEL, moet dan 6x van handen wisselen.

Counterfeit shares, naked shorts, etc hoe je et ook wil noemen is zowat een feit. En ook de reden dat ie gisteren omhoog ging zonder enig nieuws.
Heeft te maken met de FTD cycle van 21 tradingdays.
pi_199178980
Met al die HFT's zal het me niks verbazen als 1 aandeel 1000x heen en weer flitst in dat datacentrum in New Jersey.
  dinsdag 27 april 2021 @ 14:31:08 #158
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199179334
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 14:03 schreef tjoptjop het volgende:
Met al die HFT's zal het me niks verbazen als 1 aandeel 1000x heen en weer flitst in dat datacentrum in New Jersey.
Dat zal het zijn. Voor hft is gme het perfecte aandeel, want er zijn geen -relevante- fundamentals
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199179446
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 14:03 schreef tjoptjop het volgende:
Met al die HFT's zal het me niks verbazen als 1 aandeel 1000x heen en weer flitst in dat datacentrum in New Jersey.
Dat zal idd een klein gedeelte ervan zijn.
pi_199179786
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 14:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat zal het zijn. Voor hft is gme het perfecte aandeel, want er zijn geen -relevante- fundamentals
Als iedereen in één keer dezelfde kant op beweegt hebben die mannen juist een probleem, zoals in januari met GME. Dit is wel een aardig interview met Doug Cifu (ceo van Virtu) onder andere daarover (vanaf 31:00). Sowieso wel een goed verhaal als je die business interessant vindt.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 25 mei 2021 @ 20:39:53 #161
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_199618074
Het begint erop te lijken dat mijn lidmaatschap van de financiële Qanon een goede keus was.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_199619027
Boomer investors nu maar denken "huh, waarom stijgt ie nou? Er is geen enkel nieuws mbt gme".

_O-

Ik geef een hint... kijk naar de vorige keer dat ik poste over een stijging zonder dat er enig nieuws was... en tel het aantal businessdays op dat er tussen toen en nu zitten.

Kortom, voor de mensen die wel weten hoe de markt werkt komt vandaag niet als verrassing, net zoals 26 april (+11%) niet als verrassing kwam.

[ Bericht 44% gewijzigd door Refragmental op 25-05-2021 21:32:21 ]
pi_199619581
Weer ff shorters uitroken :9

Ik heb GME de laatste tijd niet meer zo gevolgd, nog bijzonderheden geweest?
  dinsdag 25 mei 2021 @ 21:55:01 #164
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199619587
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 21:26 schreef Refragmental het volgende:
Boomer investors nu maar denken "huh, waarom stijgt ie nou? Er is geen enkel nieuws mbt gme".

_O-

Ik geef een hint... kijk naar de vorige keer dat ik poste over een stijging zonder dat er enig nieuws was... en tel het aantal businessdays op dat er tussen toen en nu zitten.

Kortom, voor de mensen die wel weten hoe de markt werkt komt vandaag niet als verrassing, net zoals 26 april (+11%) niet als verrassing kwam.
Maar waarom hebben al die mensen die wel weten hoe het werkt dan niet gisteren ingekocht? Gratis geld!
En waarom heb jij ons gisteren geen hint gegeven?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199619928
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 21:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar waarom hebben al die mensen die wel weten hoe het werkt dan niet gisteren ingekocht? Gratis geld!
Wie zegt dat die niet hebben ingekocht? :?
Sterker nog, die hebben zich al maanden geleden ingekocht en kopen constant bij.

quote:
En waarom heb jij ons gisteren geen hint gegeven?
Waarom zou ik?
Maar met de hint die ik nu gegeven heb zou je al zelf aan de slag kunnen voor de volgende keer.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 22:15:03 #166
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199619984
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 22:12 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Wie zegt dat die niet hebben ingekocht? :?
Sterker nog, die hebben zich al maanden geleden ingekocht en kopen constant bij.
[..]

Waarom zou ik?
Maar met de hint die ik nu gegeven heb zou je al zelf aan de slag kunnen voor de volgende keer.
Als die werkelijk gisteren ingekocht hadden, dan was deze stijging gisteren al geweest.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199619999
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 21:54 schreef tjoptjop het volgende:
Weer ff shorters uitroken :9

Ik heb GME de laatste tijd niet meer zo gevolgd, nog bijzonderheden geweest?
Genoeg. Aandeelhoudersvergadering op 9 juni.
Stemmen worden ook geteld.

Gaat leuk worden als daar de cijfers van uitkomen en Ryan Cohen de aandeelhouders bedankt voor hun stem en trots is op de 629% opkomst.

Als je als boomer investor dat leest, en dan nog steeds niet all-in gaat op gme dan ben je echt een totaalmongool en verdien je het gewoon om al je geld te verliezen in de snel komende marktcrash.
pi_199620038
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 22:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als die werkelijk gisteren ingekocht hadden, dan was deze stijging gisteren al geweest.
Wow :')
Tis duidelijk dat je nog steeds totaal geen idee hebt wat er nou werkelijk speelt rondom gme.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 22:30:36 #169
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199620315
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 22:17 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Wow :')
Tis duidelijk dat je nog steeds totaal geen idee hebt wat er nou werkelijk speelt rondom gme.
Jammer dat geen van mijn brokers sprinters of turbo’s gme aanbiedt, anders had ik wel met beperkt risico willen shorten. Ongedekte calls schrijven gaat me net weer te ver en puts zijn bizar duur.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199620522
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 22:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Jammer dat geen van mijn brokers sprinters of turbo’s gme aanbiedt, anders had ik wel met beperkt risico willen shorten. Ongedekte calls schrijven gaat me net weer te ver en puts zijn bizar duur.
Zoals ik al zei. Je hebt werkelijk geen enkel idee wat er nou daadwerkelijk speelt mbt GME.

Daarom kwam voor jou ook vandaag weer als donderslag bij een heldere hemel.
En het zal je waarschijnlijk opvreten dat je nog steeds geen enkel idee hebt waarom gme nou zo gestegen is vandaag.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 22:42:53 #171
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199620554
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 22:40 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Zoals ik al zei. Je hebt werkelijk geen enkel idee wat er nou daadwerkelijk speelt mbt GME.

Daarom kwam voor jou ook vandaag weer als donderslag bij een heldere hemel.
En het zal je waarschijnlijk opvreten dat je nog steeds geen enkel idee hebt waarom gme nou zo gestegen is vandaag.
Nee hoor, zoveel boeit het me niet. Zonaal hypes, bubbels en ponzi’s gezien. Niks nieuws onder de zon, al denk jij van wel.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199620840
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 22:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee hoor, zoveel boeit het me niet. Zonaal hypes, bubbels en ponzi’s gezien. Niks nieuws onder de zon, al denk jij van wel.
Ik blijf me herhalen... je hebt dus echt geen flauw idee wat er nou daadwerkelijk met gme aan de hand is en waarom het vandaag zo is gestegen. :D

Ik hoop dat je een flinke portfolio hebt met veel diverse longs :)
pi_199628869
Oei oei, waarom stijgt ie nou weer vandaag?

Zal wel een ponzi scheme zijn. :')
pi_199630981
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:11 schreef Refragmental het volgende:
Oei oei, waarom stijgt ie nou weer vandaag?

Zal wel een ponzi scheme zijn. :')
Kan je de volgende stijging even 24 uur van tevoren melden, dan kan iedereen hier zich inkopen. Meld dan ook aub even wanneer het tijd wordt om te dumpen *O*
pi_199631709
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 18:18 schreef Silverdigger2 het volgende:

[..]

Kan je de volgende stijging even 24 uur van tevoren melden, dan kan iedereen hier zich inkopen. Meld dan ook aub even wanneer het tijd wordt om te dumpen *O*
Informatie staat allemaal op reddit. r/superstonk
Leer je meer dan alleen maar de basic boomer investor bullshit.
pi_199631928
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 18:18 schreef Silverdigger2 het volgende:

[..]

Kan je de volgende stijging even 24 uur van tevoren melden, dan kan iedereen hier zich inkopen. Meld dan ook aub even wanneer het tijd wordt om te dumpen *O*
Oh, en beste tijd om te kopen was gisteren, anders vandaag. Dumpen doe je tijdens de squeeze wanneer de prijs vele duizenden hoog is, laten we zeggen 10k-100k, omdat men hier waarschijnlijk toch gaat paperhanden.
pi_199631996
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:21 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Oh, en beste tijd om te kopen was gisteren, anders vandaag. Dumpen doe je tijdens de squeeze wanneer de prijs vele duizenden hoog is, laten we zeggen 10k-100k, omdat men hier waarschijnlijk toch gaat paperhanden.
Deze quote ik even 100k :')
No bitch to me
pi_199632034
100k, dan koop ik een mooie sportwagen binnenkort
-nee-
  woensdag 26 mei 2021 @ 19:27:54 #179
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199632056
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:21 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Oh, en beste tijd om te kopen was gisteren, anders vandaag. Dumpen doe je tijdens de squeeze wanneer de prijs vele duizenden hoog is, laten we zeggen 10k-100k, omdat men hier waarschijnlijk toch gaat paperhanden.
Je hebt het over de marketcap mag ik hopen..
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199632148
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je hebt het over de marketcap mag ik hopen..
Nee. Per aandeel.
  woensdag 26 mei 2021 @ 19:32:53 #181
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199632177
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:31 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Nee. Per aandeel.
Ok! je durft in ieder geval wel stelling te nemen! Dat zou GME het meest waardevolle bedrijf ter wereld maken!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199632378
quote:
14s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ok! je durft in ieder geval wel stelling te nemen! Dat zou GME het meest waardevolle bedrijf ter wereld maken!
Fundamentals doen er op dat moment niet toe. Had ieder ander bedrijf kunnen zijn welke meer dan 100% geshort was.

Overigens denk ik zelf dat 100k aan de lagere kant is en dacht ik zet wat lager in voor jullie.

Tesla was 20% geshort, heeft een veel grotere float, en is door shortsqueezes effectief tot 4500 gekomen.
Zouden we de Tesla cijfers aanhouden voor gme, dan zou gme omgerekend op 35k uitkomen, maar de cijfers zijn veel gunstiger voor gme. Meer geshort, veel kleinere float.
Once in a history event.

Er is een reden waarom de DTC, ICC, OCC, etc, allemaal nieuwe regels aan het uitpompen zijn dit jaar om herhaling hiervan tegen te gaan.
Volgens mij al een 15-20 nieuwe regels, waarbij het gros zich vooral richt juist op de hele gme situatie en de eventueke nasleep ervan.
  woensdag 26 mei 2021 @ 19:45:37 #183
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199632420
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:42 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Fundamentals doen er op dat moment niet toe. Had ieder ander bedrijf kunnen zijn welke meer dan 100% geshort was.

Overigens denk ik zelf dat 100k aan de lagere kant is en dacht ik zet wat lager in voor jullie.

Tesla was 20% geshort, heeft een veel grotere float, en is door shortsqueezes effectief tot 4500 gekomen.
Zouden we de Tesla cijfers aanhouden voor gme, dan zou gme omgerekend op 35k uitkomen, maar de cijfers zijn veel gunstiger voor gme. Meer geshort, veel kleinere float.
Once in a history event.

Er is een reden waarom de DTC, ICC, OCC, etc, allemaal nieuwe regels aan het uitpompen zijn dit jaar om herhaling hiervan tegen te gaan.
Volgens mij al een 15-20 nieuwe regels, waarbij het gros zich vooral richt juist op de hele gme situatie en de eventueke nasleep ervan.
Als 100K aan de onderkant zit, wat denk je dat dan in principe allemaal mogelijk is?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199632535
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als 100K aan de onderkant zit, wat denk je dat dan in principe allemaal mogelijk is?
Wat mogelijk is? Ligt eraan hoe gek men het wil maken.
Sowieso een shitload aan hedgefunds die omkiepen, brokers, clearinghouses, marketmakers, en eventueel zelfs de DTCC.
Er zullen waarschijnlijk uitschieters zijn naar een x aantal mil per aandeel. Heel die shit is geautomatiseerd. Bij een default neemt een computer het over en begint gewoon te kopen mbv market buy orders. Totdat alle shorts gecoverd zijn van de defaulting partij.
  woensdag 26 mei 2021 @ 19:55:12 #185
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199632579
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:52 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Wat mogelijk is? Ligt eraan hoe gek men het wil maken.
Sowieso een shitload aan hedgefunds die omkiepen, brokers, clearinghouses, marketmakers, en eventueel zelfs de DTCC.
Er zullen waarschijnlijk uitschieters zijn naar een x aantal mil per aandeel. Heel die shit is geautomatiseerd. Bij een default neemt een computer het over en begint gewoon te kopen mbv market buy orders. Totdat alle shorts gecoverd zijn van de defaulting partij.
10 miljoen?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199632596
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

10 miljoen?
Prima
  woensdag 26 mei 2021 @ 19:58:00 #187
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199632636
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:56 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Prima
Dan hebben we het over een MC van 10M x 70M = 700T. Dat is 20x de geldhoeveelheid (narrow money) in de wereld. Dat is toch best wel veel. Wie gaat dat betaleN?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199632661
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dan hebben we het over een MC van 10M x 70M = 700T. Dat is 20x de geldhoeveelheid (narrow money) in de wereld. Dat is toch best wel veel. Wie gaat dat betaleN?
Daar begin je weer over marketcap :D
Je snapt het echt niet he?

Moet ik je overigens ook uitleggen wat een bellcurve is?
  woensdag 26 mei 2021 @ 20:01:59 #189
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199632690
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:59 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Daar begin je weer over marketcap :D
Je snapt het echt niet he?

Moet ik je overigens ook uitleggen wat een bellcurve is?
Nee, dat weet ik. Maar als jij het over een prijs per aandeel hebt, dan reken ik de marketcap uit. Want die prijs per aandeel zegt natuurlijk niks. Een aandeel Shell kost maar 15 euro, terwijl Akzo boven de 100 staat.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199632925
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 20:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, dat weet ik. Maar als jij het over een prijs per aandeel hebt, dan reken ik de marketcap uit. Want die prijs per aandeel zegt natuurlijk niks. Een aandeel Shell kost maar 15 euro, terwijl Akzo boven de 100 staat.
Marketcap is uiteraard compleet irrelevant tijdens een shortsqueeze. Maar dat wist je natuurlijk al.
pi_199632962
Als sommige theorien correct zijn op reddit... zal de prijs binnen nu en 9 uur weer beginnen met omhoogschieten.

Gisteren hadden ze iig gelijk, en men verwacht het vandaag weer.

Iets te doen met FTDs en lock-ins.
pi_199632967
*vinger aan de knop*
-nee-
pi_199633141
Wordt tijd dat ze eens real-time gaan clearen. De huidige termijn van 2 dagen is imho compleet gedateerd.

Antieke mainframe rommel bij financiële instituten :{w
pi_199633232
quote:
10s.gif Op woensdag 26 mei 2021 20:30 schreef tjoptjop het volgende:
Wordt tijd dat ze eens real-time gaan clearen. De huidige termijn van 2 dagen is imho compleet gedateerd.

Antieke mainframe rommel bij financiële instituten :{w
2 dagen? Maak daar maar 35 en 21 dagen van.
pi_199633697
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 20:34 schreef Refragmental het volgende:

[..]

2 dagen? Maak daar maar 35 en 21 dagen van.
Hoe kom je daarbij?

Clearen is voor zover ik weet 2 (of 3?) werkdagen en bij ftd komt daar een 1-3 dagen respijt bij

[ Bericht 1% gewijzigd door tjoptjop op 26-05-2021 21:07:48 ]
pi_199633807
Net even gekeken naar de ftd's van GME en naar mijn idee springt alleen de tweede helft van januari er echt bovenuit, wat niet vreemd is want toen brak toch wel even de pleuris uit.


Uiteraard is de dataset erg beperkt en daarom lastig om bepaalde conclusies te kunnen trekken
pi_199634492
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 20:59 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij?

Clearen is voor zover ik weet 2 (of 3?) werkdagen en bij ftd komt daar een 1-3 dagen respijt bij
FTDs worden op verschillende manieren verborgen.
1 daarvan is via deep OTM puts.
Daar zit een cyclus op, die start met T+35 en daarna cyclisch doorgaat met T+21. Er lopen nu 3 van die cycli.

Er worden geregeld tientallen miljoenen uitgegeven aan deep OTM puts. Via option sonar kun je dat zien gebeuren
Je zou voor de grap eens moeten kijken in de option chain van gme. Er zijn bijvoorbeeld op 16/7 iets van 148000 puts op $0,50. No way dat die ooit iets opleveren, maar toch worden er constant bijgekocht, zelfs nu, nu de prijs al maandenlang stabiel boven de $100 staat.
En nog eens 100.000 puts van $1 tot $30.
Sowieso, 16/7 heeft 350000 put contracts, dat zijn 35mil aandelen.... op een float van pakweg 26mil :D
  woensdag 26 mei 2021 @ 21:47:35 #198
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199634633
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 21:40 schreef Refragmental het volgende:

[..]

FTDs worden op verschillende manieren verborgen.
1 daarvan is via deep OTM puts.
Daar zit een cyclus op, die start met T+35 en daarna cyclisch doorgaat met T+21. Er lopen nu 3 van die cycli.

Er worden geregeld tientallen miljoenen uitgegeven aan deep OTM puts. Via option sonar kun je dat zien gebeuren
Je zou voor de grap eens moeten kijken in de option chain van gme. Er zijn bijvoorbeeld op 16/7 iets van 148000 puts op $0,50. No way dat die ooit iets opleveren, maar toch worden er constant bijgekocht, zelfs nu, nu de prijs al maandenlang stabiel boven de $100 staat.
En nog eens 100.000 puts van $1 tot $30.
Sowieso, 16/7 heeft 350000 put contracts, dat zijn 35mil aandelen.... op een float van pakweg 26mil :D
Maar puts zijn geen shorts! Dus kan er niet mee gesqueezed worden
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199634706
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 21:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar puts zijn geen shorts! Dus kan er niet mee gesqueezed worden
Dat is dan ook niet wat ik zeg.
  woensdag 26 mei 2021 @ 21:55:44 #200
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199634809
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 21:51 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Dat is dan ook niet wat ik zeg.
Maar wat maken die contracten verder uit? Wij kunnen onderling ook zo’n contract afspreken, OTC. Dat verandert niks aan de float of het aantal shortposities
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199634872
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 21:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar wat maken die contracten verder uit? Wij kunnen onderling ook zo’n contract afspreken, OTC. Dat verandert niks aan de float of het aantal shortposities
Ik zal me even herhalen...

"FTDs worden op verschillende manieren verborgen.
1 daarvan is via deep OTM puts."

Married puts enzo.
pi_199634964
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 21:40 schreef Refragmental het volgende:

[..]

FTDs worden op verschillende manieren verborgen.
1 daarvan is via deep OTM puts.
Daar zit een cyclus op, die start met T+35 en daarna cyclisch doorgaat met T+21. Er lopen nu 3 van die cycli.

Er worden geregeld tientallen miljoenen uitgegeven aan deep OTM puts. Via option sonar kun je dat zien gebeuren
Je zou voor de grap eens moeten kijken in de option chain van gme. Er zijn bijvoorbeeld op 16/7 iets van 148000 puts op $0,50. No way dat die ooit iets opleveren, maar toch worden er constant bijgekocht, zelfs nu, nu de prijs al maandenlang stabiel boven de $100 staat.
En nog eens 100.000 puts van $1 tot $30.
Sowieso, 16/7 heeft 350000 put contracts, dat zijn 35mil aandelen.... op een float van pakweg 26mil :D
Ik snap niet zo goed waar je die t+21 en t+35 vandaan haalt. Het fysiek leveren van een optie heeft ook gewoon een clearingtermijn van 2 dagen :? Uiteraard kun je je positie soort van 'doorrollen' maar dat is gewoon handelen in de markt, je 'sluit' het dan door te handelen zeg maar.
pi_199634996
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 22:04 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed waar je die t+21 en t+35 vandaan haalt. Het fysiek leveren van een optie heeft ook gewoon een clearingtermijn van 2 dagen :? Uiteraard kun je je positie soort van 'doorrollen' maar dat is gewoon handelen in de markt, je 'sluit' het dan door te handelen zeg maar.
Market makers hebben ietwat meer privileges.
  woensdag 26 mei 2021 @ 22:10:30 #204
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199635085
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 22:00 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik zal me even herhalen...

"FTDs worden op verschillende manieren verborgen.
1 daarvan is via deep OTM puts."

Married puts enzo.
Als ik een Deep otm put koop, dan koop ik het recht om 100 aandelen gme voor 1 euro te verkopen, als de koers onder de euro komt (anders is het uiteraard zinloos). Hoe en voor wie kan dit dan een ftd opleveren? Voor de verkoper die geen euro heeft voor dat aandeel? Hoe dan?
Anders is het als ik naked 1000 calls schrijf op 1 euro natuurlijk. Maar om dat met dit aandeel te mogen heb ik een bizarre margin nodig. Mijn broker is ook niet gek.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199635151
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:52 schreef Refragmental het volgende:
Heel die shit is geautomatiseerd. Bij een default neemt een computer het over en begint gewoon te kopen mbv market buy orders. Totdat alle shorts gecoverd zijn van de defaulting partij.
Waarom zou "een computer" als een malle bestens orders gaan inleggen bij een default van de shorter en op welke margin in godsnaam? Wel leuk voor de uitlener, risicoloos vak op die manier.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199635260
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 22:10 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als ik een Deep otm put koop, dan koop ik het recht om 100 aandelen gme voor 1 euro te verkopen, als de koers onder de euro komt (anders is het uiteraard zinloos). Hoe en voor wie kan dit dan een ftd opleveren? Voor de verkoper die geen euro heeft voor dat aandeel? Hoe dan?
Anders is het als ik naked 1000 calls schrijf op 1 euro natuurlijk. Maar om dat met dit aandeel te mogen heb ik een bizarre margin nodig. Mijn broker is ook niet gek.
Ja ik snap het ook niet echt. ftd is gewoon wat clearance huizen registreren als de partij die het aandeel moet leveren niet op komt dagen. Bij fysieke levering van aandelen bij opties is dat idem dito.
pi_199635269
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 22:10 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als ik een Deep otm put koop, dan koop ik het recht om 100 aandelen gme voor 1 euro te verkopen, als de koers onder de euro komt (anders is het uiteraard zinloos). Hoe en voor wie kan dit dan een ftd opleveren? Voor de verkoper die geen euro heeft voor dat aandeel? Hoe dan?
Anders is het als ik naked 1000 calls schrijf op 1 euro natuurlijk. Maar om dat met dit aandeel te mogen heb ik een bizarre margin nodig. Mijn broker is ook niet gek.
Als je broker het al toestaat heb je vaak een 300% tot 800% margin nodig idd.

Betreffende de manier om FTDs te verbergen via deep OTM puts moet ik je naar reddit verwijzen. Tis laat en heb geen zin om dit via mobile uit te leggen... en ik moet eerst ook nog opzoeken hoe dat precies ook alweer ging.
  woensdag 26 mei 2021 @ 22:27:03 #208
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199635338
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 22:20 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Als je broker het al toestaat heb je vaak een 300% tot 800% margin nodig idd.

Betreffende de manier om FTDs te verbergen via deep OTM puts moet ik je naar reddit verwijzen. Tis laat en heb geen zin om dit via mobile uit te leggen... en ik moet eerst ook nog opzoeken hoe dat precies ook alweer ging.
Ik handel al 30 jaar in derivaten. Ik weet precies hoe dat zit
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199635379
Kwam dit op reddit tegen



Dit lijkt me niet correct. Je kunt idd een synthetic stock creëren met opties, maar dan gaat het puur om de koers. Je hebt geen aandeel, maar je hebt wat gemaakt wat 1 op 1 het aandeel qua prijs volgt. Zoiets zou ik bijvoorbeeld ook onderhands met @LXIV via fok pm kunnen maken.

Synthetic shares entitle the owner to all of the same rights as an investor owning a non-synthetic share
Is volgens mij gewoon niet waar. Je kunt niet bij een clearinghouse aankomen met die constructie en zeggen van hier, mijn aandelen. Net als dat je met opties ook geen stemrecht of dividend (ok, dat laatste zit in de prijs verwerkt) hebt.
pi_199635475
GME uiteindelijk gesloten op $242.56 +33.13 (+15.82%)

Marketcap van $17 miljard
  woensdag 26 mei 2021 @ 23:49:54 #211
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199636624
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 22:34 schreef tjoptjop het volgende:
GME uiteindelijk gesloten op $242.56 +33.13 (+15.82%)

Marketcap van $17 miljard
Toch wel de ideale shortkandidaat hoor!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199640153
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 23:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Toch wel de ideale shortkandidaat hoor!
Dat dachten al die hedgefunds en marketmakers ook. En hier zijn we dan met een short interest waarschijnlijk in de honderden procenten.

Gme volledige schulden vrij, bijna een miljard op kas, sterrenteam aan boord op gebied van ecommerce, nieuwe fulfillment center, plannen met nfts en blockchains, same day delivery, flink uitgebreid assortiment, pijlen gericht op esports en barcades. Aandeelhouders vergadering op komst. Stemopkomst waarschijnlijk tig keer zo hoog dan de hele float.

Absoluut, ik zeg shorten die hap. Dit bedrijf is zo goed als dood. Zoek een broker die het shorten toestaat, zorg dat je 800% collateral hebt, pomp er al je geld in, en gaan met die banaan. :)
pi_199640408
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 22:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik handel al 30 jaar in derivaten. Ik weet precies hoe dat zit
Nouja, blijkbaar niet. Ik denk dat je zwaar onderschat hoe corrupt en krom de amerikaanse markt werkt.

Hier wordt de methode van FTD's resetten/hiden uitgelegd:
https://www.reddit.com/r/(...)hat_uses_the_109mil/

quote:
The method for creating phantom (naked) shares goes as follows:

Hedge fund (Melvin) buys a put (or 1.09 million puts)

Market Maker (Shitadel) sells that put and is legally entitled to create and sell 100 phantom shares (or 109 million phantom shares) to hedge the put(s) they just wrote to remain neutral on the trade

Hedge fund then sells that put back to the Market Maker except the Market Maker doesn’t buy back the phantom shares leaving them net short on the stock and having pocketed the cash for the phantom shares that they did not need a borrow for

Now this is where I snorted a couple of the fat crayons and had a brand new wrinkle form inside my otherwise smooth brain:

The market maker could be using the method above (selling puts and then buying them back for the same price) as an excuse to create new phantom shares and then selling them to the short hedge funds - the ones trying to hide fuck tons of FTD’s. This makes the short hedge funds look like they bought shares to clear their FTD’s and then the hedge funds sell the share right back to the MM for the same price to create a neutral (net $0) trade while resetting the FTD countdown, essentially kicking the can down the road a little further and hiding 109 million shares of their short position from being reported as FTD’s.
pi_199640617
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 22:04 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed waar je die t+21 en t+35 vandaan haalt. Het fysiek leveren van een optie heeft ook gewoon een clearingtermijn van 2 dagen :? Uiteraard kun je je positie soort van 'doorrollen' maar dat is gewoon handelen in de markt, je 'sluit' het dan door te handelen zeg maar.
Er zijn echt veel meer verschillende T's dan enkel de T+2. Vooral voor market-makers en clearinghouses die ietwat meer privileges hebben.

quote:
When an FTD occurs, here is a basic timeline.

Transaction. A share is bought or sold

From here on out, all days will be expressed as (Transaction day + additional days)

T+2: the person selling a Short share must have located the share, or it’s deemed a failure to deliver. At this point, they can no longer continue shorting until they locate a share for settlement.

T+5: if a long share is sold, or if the seller is a market maker, they have until today to locate the share. At this point, a long share or a marketmaker is given a failure to deliver.

T+6 to T+12, depending on who is assigned to closing out the failure to deliver, they can no longer accept or short shares into the market until a share has been located

T+13: If the share belongs to a stock considered a threshold security the clearing house can be on the hook for covering if they are directly responsible for the FTD. If it’s, instead, a broker or an MM they can assign either of those two as forced covering at any price

It is not until T+35 (calendar days) when a clearing agency enters into a forced covering position.
Er is echt zo ontzettend veel informatie op reddit te vinden hierover. En maak je niet druk, als informatie niet lijkt te kloppen wordt het ook vrij snel onderuit gehaald. Dat is het voordeel van een subreddit met 300k+ mensen waarvan er bijna constant 20k+ actief zijn.

Klopt een theorie niet, dan gaat men op zoek naar waarom niet, en dan stelt men de theorie bij mocht er nieuwe info aan het licht zijn gekomen, of gaat ie de prullenbak in.

https://www.reddit.com/r/(...)ng_link_a_t35_surge/

GME en AMC lijken beiden op eenzelfde aantal cycli te zitten gebaseerd op een initiele T+35 en repeterende T+21.



  donderdag 27 mei 2021 @ 15:06:08 #215
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199642660
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 12:31 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Nouja, blijkbaar niet. Ik denk dat je zwaar onderschat hoe corrupt en krom de amerikaanse markt werkt.

Hier wordt de methode van FTD's resetten/hiden uitgelegd:
https://www.reddit.com/r/(...)hat_uses_the_109mil/
[..] Market Maker (Shitadel) sells that put and is legally entitled to create and sell 100 phantom shares (or 109 million phantom shares) to hedge the put(s) they just wrote to remain neutral on the trade

Hoe en hoezo is die MM gerechtigd om 109M ‘phantom shares’ te creëren? Geven die shares ook dividend? Wat vind gme van die praktijk?
De enige phantom share die ik kan bedenken is gelijktijdig schrijven van een put en een call op dezelfde strike. Maar dat is zoals gezegd een contract tussen 2 onafhankelijke partijen die geen relatie heeft tot het aantal uitstaande aandelen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199642931
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 15:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoe en hoezo is die MM gerechtigd om 109M ‘phantom shares’ te creëren? Geven die shares ook dividend? Wat vind gme van die praktijk?
De enige phantom share die ik kan bedenken is gelijktijdig schrijven van een put en een call op dezelfde strike. Maar dat is zoals gezegd een contract tussen 2 onafhankelijke partijen die geen relatie heeft tot het aantal uitstaande aandelen.
MM heeft het recht om liquiditeit hoog te houden, als er een koper is, maar geen verkoper, dan creeert de MM een aandeel uit lucht en verkoopt deze aan de koper. Normaal gesproken wordt dat binnen hele korte tijd nog gesettled, maar in geval van GME niet, getuige de "self-reported" Short interest van 140% in januari. Houd er rekening mee dat 140% het maximale is wat wettelijk is toegestaan. Dus in werkelijkheid was het waarschijnlijk velen malen hoger.
S3 heeft na de piek in januari een nieuwe manier bedacht om SI te berekenen en volgens self-reported cijfers is SI nu 20% of iets debiels, zonder dat er ook maar enige tekenen zijn dat ze hebben gecovered. En niet vergetende dat S3 onderdeel van Citadel, de MM met de grootste short-position.

Anyway, dit recht om aandelen uit lucht te creeeren hebben ze als MM, waar ze dat recht precies vandaan hebben? Finra? Sec? geen idee precies, zul je moeten opzoeken. Tis iig geen geheim.

Die uit lucht gecreerde shares geven ook dividend inderdaad, ze zijn tenslotte niet van echt te onderscheiden op moment dat ze op de markt komen.
Doet GME een dividend van 5 dollar uitkeren, dan keert GME 70mil x 5dollar uit. De shorters zijn verantwoordelijk om voor de overige aandelen dividend uit eigen zak te betalen.

Wat GME hiervan vindt? Dat hebben ze uitgelegd in hun 10-K.

https://www.sec.gov/Archi(...)032/gme-20210130.htm

quote:
Stock markets in general and our stock price in particular have recently experienced extreme price and volume fluctuations that have often been unrelated or disproportionate to the operating performance of those companies and our company. For example, on January 28, 2021, our Class A Common Stock experienced an intra-day trading high of $483.00 per share and a low of $112.25 per share. In addition, from January 11, 2021 to March 17, 2021, the closing price of our Class A Common Stock on the NYSE ranged from as low as $19.94 to as high as $347.51 and daily trading volume ranged from approximately 7,060,000 to 197,200,000 shares. During this time, we have not experienced any material changes in our financial condition or results of operations that would explain such price volatility or trading volume. These broad market fluctuations may adversely affect the trading price of our Class A Common Stock. In particular, a large proportion of our Class A Common Stock has been and may continue to be traded by short sellers which has put and may continue to put pressure on the supply and demand for our Class A Common Stock, further influencing volatility in its market price. Additionally, these and other external factors have caused and may continue to cause the market price and demand for our Class A Common Stock to fluctuate substantially, which may limit or prevent our stockholders from readily selling their shares of our common stock and may otherwise negatively affect the liquidity of our Class A Common Stock.

A “short squeeze” due to a sudden increase in demand for shares of our Class A Common Stock that largely exceeds supply has led to, and may continue to lead to, extreme price volatility in shares of our Class A Common Stock.

Investors may purchase shares of our Class A Common Stock to hedge existing exposure or to speculate on the price of our Class A Common Stock. Speculation on the price of our Class A Common Stock may involve long and short exposures. To the extent aggregate short exposure exceeds the number of shares of our Class A Common Stock available for purchase on the open market, investors with short exposure may have to pay a premium to repurchase shares of our Class A Common Stock for delivery to lenders of our Class A Common Stock. Those repurchases may in turn, dramatically increase the price of shares of our Class A Common Stock until additional shares of our Class A Common Stock are available for trading or borrowing. This is often referred to as a “short squeeze.”

A large proportion of our Class A Common Stock has been and may continue to be traded by short sellers which may increase the likelihood that our Class A Common Stock will be the target of a short squeeze. A short squeeze has led and could continue to lead to volatile price movements in shares of our Class A Common Stock that are unrelated or disproportionate to our operating performance or prospects and, once investors purchase the shares of our Class A Common Stock necessary to cover their short positions, the price of our Class A Common Stock may rapidly decline. Stockholders that purchase shares of our Class A Common Stock during a short squeeze may lose a significant portion of their investment.
  donderdag 27 mei 2021 @ 15:52:26 #217
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199643250
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 15:28 schreef Refragmental het volgende:
To the extent aggregate short exposure exceeds the number of shares of our Class A Common Stock available for purchase on the open market, investors with short exposure may have to pay a premium to repurchase shares of our Class A Common Stock for delivery to lenders of our Class A Common Stock. Those repurchases may in turn, dramatically increase the price of shares of our Class A Common Stock until additional shares of our Class A Common Stock are available for trading or borrowing. This is often referred to as a “short squee
Maar wat ze hier uitleggen is wat er gebeurt als het aantal shorts het aantal aandelen overtreft, de zogenaamde short squeeze. Dat is bekend. Ik heb het over kunstmatige aandelen die door MM gecreerd worden en waar ik verder niks van lees.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199643454
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 15:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar wat ze hier uitleggen is wat er gebeurt als het aantal shorts het aantal aandelen overtreft, de zogenaamde short squeeze. Dat is bekend. Ik heb het over kunstmatige aandelen die door MM gecreerd worden en waar ik verder niks van lees.
Die uit lucht gecreeerde aandelen zijn naked shorts.
Nakes shorts zijn.... shorts.....
Shorts veroorzaken de shortsqueeze.

Voor gamestop maakt het geen drol uit of die shorts voortkomen uit hedgefunds of marketmakers.
pi_199647657
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 12:45 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Er zijn echt veel meer verschillende T's dan enkel de T+2. Vooral voor market-makers en clearinghouses die ietwat meer privileges hebben.
[..]

Er is echt zo ontzettend veel informatie op reddit te vinden hierover. En maak je niet druk, als informatie niet lijkt te kloppen wordt het ook vrij snel onderuit gehaald. Dat is het voordeel van een subreddit met 300k+ mensen waarvan er bijna constant 20k+ actief zijn.

Klopt een theorie niet, dan gaat men op zoek naar waarom niet, en dan stelt men de theorie bij mocht er nieuwe info aan het licht zijn gekomen, of gaat ie de prullenbak in.

https://www.reddit.com/r/(...)ng_link_a_t35_surge/

GME en AMC lijken beiden op eenzelfde aantal cycli te zitten gebaseerd op een initiele T+35 en repeterende T+21.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dank voor de post, maar inhoudelijk haak ik hier even af. Dan moet ik er verder induiken dan ik nu wil/kan, terwijl ik niet eens een positie in dit geheel heb :D . Als toeschouwer blijf ik het uiteraard op de voet volgen, En mocht blijken dat het één grote frauduleuze bende is dan hoop ik dat daar ook gevolgen voor komen.
  donderdag 27 mei 2021 @ 21:51:43 #220
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199648530
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 16:08 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Die uit lucht gecreeerde aandelen zijn naked shorts.
Nakes shorts zijn.... shorts.....
Shorts veroorzaken de shortsqueeze.

Voor gamestop maakt het geen drol uit of die shorts voortkomen uit hedgefunds of marketmakers.
Een aandeel is geen short. Een naked short is een short waarvoor de uitgever nog geen aandeel geleend heeft
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199648862
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 21:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Een aandeel is geen short. Een naked short is een short waarvoor de uitgever nog geen aandeel geleend heeft
Je bent er bijna!!
Die naked short waarvoor geen aandeel geleend is... de uitgever verkoopt die aan iemand... wat is dat voor de koper?
pi_199649230
254 :)
-nee-
pi_199649296
Toch staat GME al een tijdje niet op de threshold list van NYSE, dus dat wijst niet op problemen met ftd's. Voorlopend op de piek in januari stond GME wel geregeld op die lijst, maar sindsdien niet of nauwelijks (niet alle data bekeken, gaat per dag).

Begint het niet meer een soort selffulfilling prophecy te worden a la TA?
  donderdag 27 mei 2021 @ 22:41:11 #224
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199649346
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 22:38 schreef tjoptjop het volgende:
Toch staat GME al een tijdje niet op de threshold list van NYSE, dus dat wijst niet op problemen met ftd's. Voorlopend op de piek in januari stond GME wel geregeld op die lijst, maar sindsdien niet of nauwelijks (niet alle data bekeken, gaat per dag).

Begint het niet meer een soort selffulfilling prophecy te worden a la TA?
Die hedgefunds zijn meesters in de risicomanagement.. Ik geloof niet dat zij nog massaal in GM in zitten. Ik denk dat de koers wordt opgestuwd nog allerlei mensen amateur beleggers die elkaar op Reddit opzwepen
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199649350
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 22:38 schreef tjoptjop het volgende:
Toch staat GME al een tijdje niet op de threshold list van NYSE, dus dat wijst niet op problemen met ftd's. Voorlopend op de piek in januari stond GME wel geregeld op die lijst, maar sindsdien niet of nauwelijks (niet alle data bekeken, gaat per dag).

Begint het niet meer een soort selffulfilling prophecy te worden a la TA?
Het lijkt me bijzonder stug dat een paar jongetjes en meisjes van Reddit de Susquehannas en Optivers van deze wereld vanachter hun toetsenbord te gronde gaan richten met hun 5 aandelen GME, maar ik laat me graag verrassen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199649488
Zoveel informatie beschikbaar, maar het gewoon niet willen lezen :')
pi_199649952
quote:
10s.gif Op donderdag 27 mei 2021 22:41 schreef nostra het volgende:

[..]

Het lijkt me bijzonder stug dat een paar jongetjes en meisjes van Reddit de Susquehannas en Optivers van deze wereld vanachter hun toetsenbord te gronde gaan richten met hun 5 aandelen GME, maar ik laat me graag verrassen.
Ik heb wel de indruk dat bij de 'redditors' heel erg het wij tegen zij gevoel overheerst. Terwijl de quants op 1 dag waarschijnlijk zowel 1000x long als 1000x short zijn op zo'n aandeel :D Overigens zijn dat niet echt een partij in deze, maar soit

Daarnaast hebben die fondsen ook mensen die dat hele reddit in de gaten houden en snel kunnen bepalen wat en welk effect eea zou kunnen hebben.

Doet me een beetje denken aan een boek van Soros ( :') haha) wat ik 10-15 jaar geleden eens las over reflexiviteit.
  Redactie Frontpage vrijdag 28 mei 2021 @ 01:31:04 #228
4530 crew  Crazy Harry
pi_199650703
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 21:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Een aandeel is geen short. Een naked short is een short waarvoor de uitgever nog geen aandeel geleend heeft
6 minuten filmpje legt het uit:
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  vrijdag 28 mei 2021 @ 07:58:39 #229
13309 nostra
ask why
pi_199651293
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 23:16 schreef tjoptjop het volgende:
Ik heb wel de indruk dat bij de 'redditors' heel erg het wij tegen zij gevoel overheerst. Terwijl de quants op 1 dag waarschijnlijk zowel 1000x long als 1000x short zijn op zo'n aandeel Overigens zijn dat niet echt een partij in deze, maar soit
Tja, dat. Ze zijn overigens in hun rol als MM wel partij - én inderdaad in staat naakte shortposities aan te gaan - maar als die gasten nou ergens een grafhekel aan hebben, dan is het aan netto exposure. Ze verdienen aan arbitrage, niet aan speculatie. Het is een beetje als berichten als "de bookies denken dat...". Die bookies denken helemaal niets, die trekken de lijn waar ze hun 8% marge pakken.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199651375
Aha, dus als ik jullie goed begrijp is dit gme gebeuren een redditfeestje en zijn er eigenlijk geen short hedgefunds meer bij betrokken?
  vrijdag 28 mei 2021 @ 08:19:25 #231
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199651463
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 08:09 schreef Refragmental het volgende:
Aha, dus als ik jullie goed begrijp is dit gme gebeuren een redditfeestje en zijn er eigenlijk geen short hedgefunds meer bij betrokken?
Dat zou heel goed kunnen, want die hedgefunds willen helemaal geen overbodig risico lopen en als professionals hebben ze ook geen wrok of zo.
Het zijn veel zelf fullfilling profecies
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 28 mei 2021 @ 08:20:45 #232
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199651473
Cryptocoins als doge atijgen soms ook bizar. Niet door shorters maar door influencers op oa reddit
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199651882
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 08:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat zou heel goed kunnen, want die hedgefunds willen helemaal geen overbodig risico lopen en als professionals hebben ze ook geen wrok of zo.
Het zijn veel zelf fullfilling profecies
Hahahaha _O-
  vrijdag 28 mei 2021 @ 13:59:21 #234
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199655353
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 09:04 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Hahahaha _O-
Jouw enige handelservaring is het lezen van comments op Reddit en het aanschaffen van 5 aandelen GME tijdens het toppunt van de hype... Je komt er wel achter.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199655765
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 01:31 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

6 minuten filmpje legt het uit:
Volgens mij mist het een klein stukje uitleg.

Stel je hebt ZELF niet de stock, en je gaat short (cq je verkoopt) dan neemt de broker blijkbaar het risico op koersdalingen (zit zelf dan long).

Pas als de shorter gelinkt wordt aan een buyer is het netto gehedged. En dan kan natuurlijk prima puur fictief. Maar het netto (short + long) is gewoon gelijk aan het aantal uitstaande aandelen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199656157
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 07:58 schreef nostra het volgende:

[..]

Tja, dat. Ze zijn overigens in hun rol als MM wel partij - én inderdaad in staat naakte shortposities aan te gaan - maar als die gasten nou ergens een grafhekel aan hebben, dan is het aan netto exposure. Ze verdienen aan arbitrage, niet aan speculatie. Het is een beetje als berichten als "de bookies denken dat...". Die bookies denken helemaal niets, die trekken de lijn waar ze hun 8% marge pakken.
Doel meer als 'partij' in een strategische overweging om short of long te gaan. Niet als MM of quants die puur de golfjes willen rijden. Verder heb ik gisteren een beetje wat ingelezen over die settlements van MM, best complex juridisch verhaal dus kans is groot dat het een klok klepel verhaal is. Maar zoals ik het interpreteer heeft alleen de designated market maker (DMM) bepaalde privileges. Daarvan zijn er 3 voor NYSE: Citadel, Virtu en GTS, die ieder hun eigen verzameling securities hebben. Voor GME is Citadel de DMM. Dus in zoverre hebben de 'redditors' wel een punt dat die er misschien met dubbele pet in zitten en misbruik maken van hun MM privileges om ook strategisch te handelen.

edit: geinig, Citadel is pas sinds vorig jaar DMM op de NYSE, nadat ze het overnamen van het Nederlandse IMC.
pi_199656184
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 13:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Jouw enige handelservaring is het lezen van comments op Reddit en het aanschaffen van 5 aandelen GME tijdens het toppunt van de hype... Je komt er wel achter.
Kerel, je werkt volgens eigen zeggen 30 jaar met deviraten, en durft dan te beweren dat hedgefunds professionals zijn en geen onnodig risico willen lopen.
Je doet alsof 2008 nooit heeft plaatsgevonden. :')

Maar hey, jij als deviraten expert zag die hele crash van 2008 natuurlijk van mijlenver aankomen?
pi_199656321
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 13:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Jouw enige handelservaring is het lezen van comments op Reddit en het aanschaffen van 5 aandelen GME tijdens het toppunt van de hype... Je komt er wel achter.
Oh ander punt, je hoeft niet te doen alsof je ook maar iets weet van mijn investeringen.
Mijn AVG zit ver onder de huidige prijs, en ik heb geen idee waar je die "5" vandaan haalt.
  vrijdag 28 mei 2021 @ 15:58:45 #239
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199656769
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 15:06 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Kerel, je werkt volgens eigen zeggen 30 jaar met deviraten, en durft dan te beweren dat hedgefunds professionals zijn en geen onnodig risico willen lopen.
Je doet alsof 2008 nooit heeft plaatsgevonden. :')

Maar hey, jij als deviraten expert zag die hele crash van 2008 natuurlijk van mijlenver aankomen?
Nee, anders had ik wel gehandeld.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 28 mei 2021 @ 16:02:51 #240
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199656810
Enfin, ik moet wel toegeven dat gme veel langer boven de 100 blijft als ik ooit voor mogelijk had gehouden. Alle sqeezes tot nu toe waren een enkele Spike. Daarom denk ik ook dat het nu gewoon veel particulieren met een klein pakketje en grote verwachtingen zijn.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199657883
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 08:09 schreef Refragmental het volgende:
Aha, dus als ik jullie goed begrijp is dit gme gebeuren een redditfeestje en zijn er eigenlijk geen short hedgefunds meer bij betrokken?
Ja nog maar in beperkte mate. De short float is 21%, de short ratio is onder de 1.
Ja, het aandeel is relatief veel geshort, maar niet genoeg voor een short squeeze.
Wat je nu ziet is het prijsopdrijvende effect van gelukszoekers.

https://finviz.com/quote.ashx?t=GME
pi_199658232
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 17:25 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Ja nog maar in beperkte mate. De short float is 21%, de short ratio is onder de 1.
Ja, het aandeel is relatief veel geshort, maar niet genoeg voor een short squeeze.
Wat je nu ziet is het prijsopdrijvende effect van gelukszoekers.

https://finviz.com/quote.ashx?t=GME
Dat short interest nummer is selfreported. De berekening ervan is na de piek in januari ook nog eens aangepast. En wordt naar buiten gebracht door S3, dochteronderneming van citadel.
Sorry not sorry dat ik extreem weinig waarde hecht aan hun selfreported nummer.

Daarnaast in januari was de selfreported SI 140%, laat dat nou net toevallig de maximaal toegestane SI zijn.
Tis alsof je op de snelweg wordt aangehouden omdat je te hard reed, agent vraagt hoe hard je reed, je om je heen kijkt en een bord 130 ziet, en zegt dat je 130 reed. Gelooft geen hond natuurlijk.

Buiten het feit dat er geen enkele mogelijke manier was voor de shorts om te coveren van 140% naar 20% en men zelf tijdens de congressional hearing ook al aangaf dat de prijsstijging in januari kwam door retail en niet door coveren van shorts.
  vrijdag 28 mei 2021 @ 17:58:21 #243
13309 nostra
ask why
pi_199658242
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 15:03 schreef tjoptjop het volgende:
Dus in zoverre hebben de 'redditors' wel een punt dat die er misschien met dubbele pet in zitten en misbruik maken van hun MM privileges om ook strategisch te handelen.
Natuurlijk hebben ze daar een punt, het zijn ook boefjes. Het boek manipuleren hebben ze tot een ware kunst verheven. Blijft altijd wel machtig mooi om de achtergronden daarover te lezen, al ben je me wel snel kwijt als het de diepte ingaat. Ik blijf liever long in Virtu dan te denken dat ik het systeem ga verslaan.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199659210
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 17:57 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Dat short interest nummer is selfreported. De berekening ervan is na de piek in januari ook nog eens aangepast. En wordt naar buiten gebracht door S3, dochteronderneming van citadel.
Sorry not sorry dat ik extreem weinig waarde hecht aan hun selfreported nummer.

Daarnaast in januari was de selfreported SI 140%, laat dat nou net toevallig de maximaal toegestane SI zijn.
Tis alsof je op de snelweg wordt aangehouden omdat je te hard reed, agent vraagt hoe hard je reed, je om je heen kijkt en een bord 130 ziet, en zegt dat je 130 reed. Gelooft geen hond natuurlijk.

Buiten het feit dat er geen enkele mogelijke manier was voor de shorts om te coveren van 140% naar 20% en men zelf tijdens de congressional hearing ook al aangaf dat de prijsstijging in januari kwam door retail en niet door coveren van shorts.
Ok prima dat je deze waarde niet gelooft. Laat dan jouw data maar zien waarop je jouw ideeën baseert.
  Redactie Frontpage zaterdag 29 mei 2021 @ 15:16:58 #245
4530 crew  Crazy Harry
pi_199669376
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 19:12 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Ok prima dat je deze waarde niet gelooft. Laat dan jouw data maar zien waarop je jouw ideeën baseert.
3 juni komen er nieuwe cijfers, lijkt me dat die beter afgewacht kunnen worden.

Als ze gecovered hadden, was dit niet gebeurd: https://www.reuters.com/t(...)ly-ortex-2021-05-26/

Analyse met de huidige cijfers:
https://www.reddit.com/r/(...)s_528_hedgies_r_fuq/
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_199670663
gvd op basis van je tips vrijdag al mijn spaargeld ingelegd, gaat het nu dik omlaag.
Balen.
Zal ik nu snel verkopen? Of wachten
pi_199670862
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 17:42 schreef Silverdigger2 het volgende:
gvd op basis van je tips vrijdag al mijn spaargeld ingelegd, gaat het nu dik omlaag.
Balen.
Zal ik nu snel verkopen? Of wachten
Ik heb vrijdag geen tips gegeven. En de verwachting was dat ie zou zakken, want de shorters willen niet dat de 250c options ITM waren, dus krijg je de hele dag short attacks. Plus dat de prijs bij sluiting gebruikt zou gaan worden voor allerlei verschillende berekeningen.

Verkopen, nah. Buy and hold en wachten op de short squeeze. Althans, dat is wat ik doe, je moet zelf weten wat je met je eigen aandelen en geld doet.
pi_199670906
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 19:12 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Ok prima dat je deze waarde niet gelooft. Laat dan jouw data maar zien waarop je jouw ideeën baseert.
Toevallig vandaag een post van iemand die data uit de Russell2000 gebruikt om ownership en float te berekenen.
https://www.reddit.com/r/(...)s_528_hedgies_r_fuq/

Zo zijn er tig posts op reddit.

Een ander grappig punt is dat Citadel bijvoorbeeld al tientallen boetes heeft gekregen voor vanalles en nogwat, waaronder het liegen mbt self reported nummers. Dus nogmaals, fuck de officiele cijfers, hedgefunds en marketmakers hebben keer op keer aangetoond op geen enkele manier echt betrouwbaar te zijn.
pi_199670927
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 15:16 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

3 juni komen er nieuwe cijfers, lijkt me dat die beter afgewacht kunnen worden.

Als ze gecovered hadden, was dit niet gebeurd: https://www.reuters.com/t(...)ly-ortex-2021-05-26/

Analyse met de huidige cijfers:
https://www.reddit.com/r/(...)s_528_hedgies_r_fuq/
Ah ik zie dat jij dezelfde post linkt ^O^

Er blijven inderdaad constant berichten komen dat shorters weer zoveel honderden miljoenen verloren hebben.... maar echt waar hoor, ze doen niet aan riskante shit, aldus de experts.
  zaterdag 29 mei 2021 @ 19:53:21 #250
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199671739
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 18:16 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Toevallig vandaag een post van iemand die data uit de Russell2000 gebruikt om ownership en float te berekenen.
https://www.reddit.com/r/(...)s_528_hedgies_r_fuq/

Zo zijn er tig posts op reddit.

Een ander grappig punt is dat Citadel bijvoorbeeld al tientallen boetes heeft gekregen voor vanalles en nogwat, waaronder het liegen mbt self reported nummers. Dus nogmaals, fuck de officiele cijfers, hedgefunds en marketmakers hebben keer op keer aangetoond op geen enkele manier echt betrouwbaar te zijn.
Zeker als ze al boetes gekregen hebben zullen ze nu wel oppassen. Het is wel Amerika, waar je voor fraude zo 20 jaar of langer de bak ingaat. En helemaal nu de ogen van de wereld op GME en hen gericht zijn!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199672222
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 19:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zeker als ze al boetes gekregen hebben zullen ze nu wel oppassen. Het is wel Amerika, waar je voor fraude zo 20 jaar of langer de bak ingaat. En helemaal nu de ogen van de wereld op GME en hen gericht zijn!
Ja alleen wordt niemand daadwerkelijk veroordeeld. Voordat je in de 12 graad van rechtsgang zit ben je tientallen miljoenen dollars verder.
pi_199672379
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 19:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zeker als ze al boetes gekregen hebben zullen ze nu wel oppassen. Het is wel Amerika, waar je voor fraude zo 20 jaar of langer de bak ingaat. En helemaal nu de ogen van de wereld op GME en hen gericht zijn!
Die boetes beschouwen ze als "cost of business", schrikt ze totaal niet af.

Dat ze oppassen hebben we inderdaad gezien in 2008, gelukkig zijn er toen veel straffen uitgedeeld en zijn de nodige mensen in de gevangenis beland.
pi_199673236
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 18:16 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Toevallig vandaag een post van iemand die data uit de Russell2000 gebruikt om ownership en float te berekenen.
https://www.reddit.com/r/(...)s_528_hedgies_r_fuq/

Zo zijn er tig posts op reddit.

Een ander grappig punt is dat Citadel bijvoorbeeld al tientallen boetes heeft gekregen voor vanalles en nogwat, waaronder het liegen mbt self reported nummers. Dus nogmaals, fuck de officiele cijfers, hedgefunds en marketmakers hebben keer op keer aangetoond op geen enkele manier echt betrouwbaar te zijn.
Had de post even gelezen. Wat er staat is dat een groot aantal aandelen in handen is van redditers.
Dat zegt an sich nog weinig als je de hoeveelheid shorts niet kent. En die noemt hij niet.

Op finviz staat dat short float 20% is. Dan is er geen short squeeze omdat de redditers niet de meer dan 80% bezitten.
  Redactie Frontpage zondag 30 mei 2021 @ 01:16:17 #254
4530 crew  Crazy Harry
pi_199678673
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 21:17 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Had de post even gelezen. Wat er staat is dat een groot aantal aandelen in handen is van redditers.
Dat zegt an sich nog weinig als je de hoeveelheid shorts niet kent. En die noemt hij niet.

Op finviz staat dat short float 20% is. Dan is er geen short squeeze omdat de redditers niet de meer dan 80% bezitten.
Niet goed gelezen? Het staat letterlijk in die post:
quote:
So with the institutional numbers and the Issuer stated numbers I came to the conclusion that:

194,521,496 - 73,436,000 = 121,085,496 or 121 MILLION SHARES NAKED
En dit is dus volgens officiële cijfers terwijl er grote vermoedens zijn (laat ik het even downplayen, op reddit spreekt men over aangetoond) dat deze officiële cijfers 'under-reported' zijn.

Volgens officiële cijfers zijn de hedge funds dus al de lul.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_199679507
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 01:16 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

Niet goed gelezen? Het staat letterlijk in die post:
[..]

En dit is dus volgens officiële cijfers terwijl er grote vermoedens zijn (laat ik het even downplayen, op reddit spreekt men over aangetoond) dat deze officiële cijfers 'under-reported' zijn.

Volgens officiële cijfers zijn de hedge funds dus al de lul.
Daar had ik inderdaad over heen gelezen. In eerste instantie dacht ik alleen dat de schrijver aantoonde dat er meer aandelen zijn dan gedacht. En dat leek me niet zo interessant.
Maar veel meer aandelen opgeven om short te gaan is natuurlijk wel spannend. En dat je tot die tijd ongedekt short gaat kan vuurwerk geven.

Het tweede wat je dan moet weten, wanneer ze moeten coveren. Is het 1 dag, (3juni zag ik) dan zijn ze idd de sjaak.
pi_199681190
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 09:21 schreef MisChrartin het volgende:
Het tweede wat je dan moet weten, wanneer ze moeten coveren. Is het 1 dag, (3juni zag ik) dan zijn ze idd de sjaak.
Zolang je de kosten betaald en je aan de margin verplichtingen voldoet is er geen specifieke termijn voor het coveren.
pi_199681659
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 11:57 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Zolang je de kosten betaald en je aan de margin verplichtingen voldoet is er geen specifieke termijn voor het coveren.
Dit.
Er komen gelukkig steeds meer regels vanuit de DTC, ICC, OCC, NSCC, etc waarbij ze steeds vaker hun posities kenbaar moeten maken (van 1x per maand naar on-demand meerdere keren per dag), ze moeten binnen een uur collateral leveren ipv einde van de dag. En vanwege haircuts (bepaalde zaken mogen niet meer als collateral dienen) wordt de margincall threshold steeds lager...

Een aantal van deze regels gaan komende maand in.
pi_199715133
Heerlijk, vrijdag nog lekker GME bijgekocht @221,90.... zo 45sec voor sluiten van de market. *O*
  Redactie Frontpage woensdag 2 juni 2021 @ 20:43:19 #259
4530 crew  Crazy Harry
pi_199722139
AMC gaat in ieder geval alvast
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  woensdag 2 juni 2021 @ 21:34:43 #260
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199723312
Toegegeven dat de koers van GME zich langer staande houdt dan ik ooit voor mogelijk had gehouden. Het is m.i. nog steeds een accident waiting to happen, maar dat het na februari nog boven de 100 zou komen... Niet gezien.

blijkt maar weer dat zo'n aandeel shorten ook geen gratis geld is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199724644
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 20:43 schreef Crazy Harry het volgende:
AMC gaat in ieder geval alvast
Laat ik daar nou ook een aantal van in mn portfolio hebben :D
pi_199724666
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 21:34 schreef LXIV het volgende:
Toegegeven dat de koers van GME zich langer staande houdt dan ik ooit voor mogelijk had gehouden. Het is m.i. nog steeds een accident waiting to happen, maar dat het na februari nog boven de 100 zou komen... Niet gezien.

blijkt maar weer dat zo'n aandeel shorten ook geen gratis geld is.
Alle informatie is makkelijk voor handen om nou precies uit te zoeken wat er gaande is met gme. Tis een kleine moeite.
pi_199724803
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 20:43 schreef Crazy Harry het volgende:
AMC gaat in ieder geval alvast
:D
  Redactie Frontpage woensdag 2 juni 2021 @ 23:06:52 #264
4530 crew  Crazy Harry
pi_199725285
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 22:35 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Laat ik daar nou ook een aantal van in mn portfolio hebben :D
Lekker!
Maar zie nu maar eens 💎🤲 te houden...
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_199728633
Mooi om te zien hoe alle "meme"stocks flink aan het stijgen zijn en hun grafieken nagenoeg gelijk zijn, al een half jaar.

Nog mooier om te zien hoe Apple, Amazon, Microsoft, en Tesla aan het zakken zijn.

Komt uiteraard door de zeer krachtige en machtige retailinvestors die bezig zijn met hun ponzi scheme en heeft niks te maken met risicomijdende hedgefunds die short zijn op de memestocks en long op de bovengenoemde stocks.
pi_199728640
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:06 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

Lekker!
Maar zie nu maar eens 💎🤲 te houden...
Dat lukt wel :D
pi_199730330
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 11:39 schreef Refragmental het volgende:
Nog mooier om te zien hoe Apple, Amazon, Microsoft, en Tesla aan het zakken zijn.

Komt uiteraard door de zeer krachtige en machtige retailinvestors die bezig zijn met hun ponzi scheme en heeft niks te maken met risicomijdende hedgefunds die short zijn op de memestocks en long op de bovengenoemde stocks.
Dat verband zie ik dan weer niet echt. 1% plus of min bij die grote fondsen is al de complete marketcap van al die memestocks. Als er een fonds een short positie van een miljard moet coveren door Apple, Amazon, Microsoft e.d te verkopen merkt de koers daarvan daar weinig van imho, die zijn daar veel te groot voor.
pi_199738337


:D _O_
pi_199738372
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 01:09 schreef tjoptjop het volgende:
[ afbeelding ]

:D _O_
Lekker *O*
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_199738426
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 01:26 schreef yosander het volgende:

[..]

Lekker *O*
Is overigens wel op papier, zolang de posities niet gesloten zijn kan het nog alle kanten op.
pi_199738432
stocks squeezen :')

niet meedoen aan de dollarsqueeze middels bitcoin :') :')
pi_199741585
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 01:09 schreef tjoptjop het volgende:
[ afbeelding ]

:D _O_
Damn, klinkt nogal risicovol dat shorten van die memestocks. Gelukkig doen hedgies dat niet.
pi_199794194
Mensen die zich al verheugen op de shareholders meeting en earningscall morgen?

Binnen 4 dagen komt de 8k filing met daarin de votecount. Spannend.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 13:46:09 #274
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199794854
Net geprobeerd om een deep in the money naked call te schrijven op GME, maar kreeg van mijn broker de melding dat op dit moment enkel posities gesloten kunnen worden op dit fonds .
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199795080
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 13:46 schreef LXIV het volgende:
Net geprobeerd om een deep in the money naked call te schrijven op GME, maar kreeg van mijn broker de melding dat op dit moment enkel posities gesloten kunnen worden op dit fonds .
Je moet ook gewoon refrag zijn tips volgen en gewone aandelen bijkopen. 8-)
  dinsdag 8 juni 2021 @ 15:57:05 #276
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199796582
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 14:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je moet ook gewoon refrag zijn tips volgen en gewone aandelen bijkopen. 8-)
Ik speel a la baisse op dit aandeel. Als ik de kans zou krijgen
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199796699
Ik ga geld verdienen *)
-nee-
pi_199797109
Hoppa gaan we weer, $333 _O_ _O-
pi_199797954
1 van de boomer investors hier kan wel perfect uitleggen waarom alle memestocks op exact hetzelfde moment flink kelderen... toch?

Zal wel iets zijn met feit dat alle retail investors opeens op hetzelfde moment besluiten om te verkopen. Heb namelijk van experts vernomen dat hedgefunds zich niet meer branden aan Gamestop.
pi_199798119
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 16:38 schreef tjoptjop het volgende:
Hoppa gaan we weer, $333 _O_ _O-
Hedgies vinden de 300+ niet leuk.
En tot nu toe, iedere keer wanneer ie in de buurt komt van 350 wordt ie gigantisch omlaag geramd.

Zei al tegen een collega eerder vandaag toe ie zo hard steeg dat ie waarschijnlijk weer keihard omlaag zou gaan wanneer ie te lang zo hoog zou blijven.
pi_199798140
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 15:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik speel a la baisse op dit aandeel. Als ik de kans zou krijgen
Allemaal informatie voor handen en dan denken dat short gaan op dit aandeel een slimme zet is :')
Is jammer dat je de kans niet krijgt, had graag je geld gepakt.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 22:39:51 #282
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199801233
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 18:26 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Allemaal informatie voor handen en dan denken dat short gaan op dit aandeel een slimme zet is :')
Is jammer dat je de kans niet krijgt, had graag je geld gepakt.
Heb jij dan een koopopdracht voor een call staan?
Je moet er blij mee zijn want ik geef mensen zoals jij de mogelijkheid hun posities uit te breiden zonder dat er een aandeel van de markt verschijnt
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199801294
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 22:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Heb jij dan een koopopdracht voor een call staan?
Je moet er blij mee zijn want ik geef mensen zoals jij de mogelijkheid hun posities uit te breiden zonder dat er een aandeel van de markt verschijnt
Nee, geen calls. De Gamestop play is "buy and hold", dus ik koop en houd vast... en tot nu toe werkt ie goed. Hedgefunds algos kunnen er niet mee overweg en blijven hun graf dieper en dieper graven.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 22:52:16 #284
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199801386
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 22:44 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Nee, geen calls. De Gamestop play is "buy and hold", dus ik koop en houd vast... en tot nu toe werkt ie goed. Hedgefunds algos kunnen er niet mee overweg en blijven hun graf dieper en dieper graven.
Feitelijk creeer je met zo’n deep in the money lt call een kunstmatig aandeel. Als je ze@100 koopt dan heb je een beperkte leverage, en onder de 100 verlies je niet verder meer.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 8 juni 2021 @ 23:02:47 #285
206731 Mortaxx
Doomer
pi_199801476
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 18:25 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Hedgies vinden de 300+ niet leuk.
En tot nu toe, iedere keer wanneer ie in de buurt komt van 350 wordt ie gigantisch omlaag geramd.

Zei al tegen een collega eerder vandaag toe ie zo hard steeg dat ie waarschijnlijk weer keihard omlaag zou gaan wanneer ie te lang zo hoog zou blijven.
Je denkt toch niet dat hedgefunds geen grof geld verdienen aan deze bewegingen? Dat de professionals met oneindig meer informatie en middelen nu al een half jaar geld verliezen aan wat retarded apes?
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  dinsdag 8 juni 2021 @ 23:32:37 #286
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199801673
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 23:02 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat hedgefunds geen grof geld verdienen aan deze bewegingen? Dat de professionals met oneindig meer informatie en middelen nu al een half jaar geld verliezen aan wat retarded apes?
Er heerst de veronderstelling dat hedgefunds gme omlaag willen hebben. Hedgefunds willen gewoon geld verdienen met handelen. Het zal hen niks interesseren of dat long of short is of waar gme eindigt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199805003
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 23:02 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat hedgefunds geen grof geld verdienen aan deze bewegingen? Dat de professionals met oneindig meer informatie en middelen nu al een half jaar geld verliezen aan wat retarded apes?
Natuurlijk zijn er hedgies die grof geld verdienen. Er zijn Hedgies die long zijn, en er zijn Hedgies die short zijn, en Hedgies die er mee spelen en geld verdienen.

De short Hedgies zijn flink short, waarschijnlijk honderden miljoenen aandelen short, meer dan de float.
Die zullen hier niks aan verdienen, het kost ze een hoop geld, met name aan borrow interest.
Deze hedgies willen de prijs niet hoog hebben, ze komen dan namelijk in margincall gebied... en dat willen ze natuurlijk niet.
Bijvoorbeeld Citadel is een market maker die flink short is op gme.
Die zal dus flink naked shorten en synthetics maken om de prijs te drukken, ook veel verhandelen via dark pools.
Buy orders verdwijnen naar de darkpool, om zo niet de prijs omhoog te drukken... en sell orders gaan rechtstreeks naar de market, om zo wel de prijs te drukken. Deze onbalans creeert dus een neerwaartse druk.

Al deze informatie is ontzettend makkelijk op reddit te vinden r/gme en r/superstonk.
Als je na 6 maanden van deze memestock soap nog steeds gelooft dat de market eerlijk handelt en dat hedgefunds, marketmakers, optionschrijvers, etc, niet er alles aan doen om niet te hoeven coveren, tja....

Maar voor de leuk... en gedachten experiment voor de boomer investors hier.
Straks om 17:00 is de shareholder meeting en binnen 4 dagen wordt door middel van de 8k filing de shareholder vote count bekend.
Stel deze count is, laten we zeggen, 478% van de totaal uitgegeven aantal shares.... wat is je eerste reactie dan?
pi_199805012
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 23:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er heerst de veronderstelling dat hedgefunds gme omlaag willen hebben. Hedgefunds willen gewoon geld verdienen met handelen. Het zal hen niks interesseren of dat long of short is of waar gme eindigt.
Allemaal informatie voor handen en dan dit nog uit je toetsenbord durven te krijgen :')
pi_199805050
quote:
0s.gif [b]Op dinsdag 8 juni 2021 22:44 schreef Refragmental Hedgefunds algos kunnen er niet mee overweg en blijven hun graf dieper en dieper graven.
Ja, de dag dat de top 1 promille econometristen daar niet meer "mee overweg" kunnen komt steeds dichterbij. Apes FTW!
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 9 juni 2021 @ 12:52:38 #290
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199805812
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 11:53 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Allemaal informatie voor handen en dan dit nog uit je toetsenbord durven te krijgen :')
Jij haalt je informatie van obscure websites als reddit en bent helemaal niet breed geinformeerd. Verder heb je weinig kennis en ervaring in de financiele wereld.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199806089
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 12:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Jij haalt je informatie van obscure websites als reddit en bent helemaal niet breed geinformeerd. Verder heb je weinig kennis en ervaring in de financiele wereld.
Reddit obscure? :D _O-

Maar hey, jij hebt naar eigen zeggen 30 jaar ervaring in het vak en durft te beweren dat hedgies en andere participanten niet risicovol handelen. :')

Het staat je overigens vrij om naar reddit te gaan, de DD (due diligence) te lezen en iedereen daar te vertellen waarom hun onderzoek niet correct is... (ookal wordt het in veel gevallen geverifieerd door daadwerkelijke experts in het vakgebied).

Gebeurt overigens ook hoor, dat er fouten worden gevonden en erop gewezen wordt. Mensen daar doen gedegen onderzoek en mocht er iets niet kloppen dan wordt dat ook toegegeven en wordt nieuw onderzoek gedaan.
Dit zou je allemaal ook weten als je uberhaupt een letter had gelezen, maar om 1 of andere reden weiger je om jezelf te informeren.... en toch hier maar blijven terug komen en om de zoveel tijd reageren dat je verbaast bent dat GME nog steeds zo hoog staat.
  woensdag 9 juni 2021 @ 13:14:45 #292
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199806123
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 13:12 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Reddit obscure? :D _O-

Maar hey, jij hebt naar eigen zeggen 30 jaar ervaring in het vak en durft te beweren dat hedgies en andere participanten niet risicovol handelen. :')

Het staat je overigens vrij om naar reddit te gaan, de DD (due diligence) te lezen en iedereen daar te vertellen waarom hun onderzoek niet correct is... (ookal wordt het in veel gevallen geverifieerd door daadwerkelijke experts in het vakgebied).

Gebeurt overigens ook hoor, dat er fouten worden gevonden en erop gewezen wordt. Mensen daar doen gedegen onderzoek en mocht er iets niet kloppen dan wordt dat ook toegegeven en wordt nieuw onderzoek gedaan.
Dit zou je allemaal ook weten als je uberhaupt een letter had gelezen, maar om 1 of andere reden weiger je om jezelf te informeren.... en toch hier maar blijven terug komen en om de zoveel tijd reageren dat je verbaast bent dat GME nog steeds zo hoog staat.
reddit is obscuur omdat er daar nauwelijks redactie is en al die posts gedaan worden door mensen die een belang hebben bij het pumpen van de koers van GME. Het is een eigen -fantasie- bubble. Best effectief in pumpen dat zonder meer.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199806135
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 13:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

reddit is obscuur omdat er daar nauwelijks redactie is en al die posts gedaan worden door mensen die een belang hebben bij het pumpen van de koers van GME. Het is een eigen -fantasie- bubble. Best effectief in pumpen dat zonder meer.
Dit bedoel ik dus. Geen letter lezen, maar het toch beter weten.
pi_199810969
quote:
Bijna 30.000 Nederlanders deden mee in GameStop-hype

Bijna 30.000 Nederlandse beleggers handelden tussen januari en maart in het aandeel van GameStop. Dat meldt de Autoriteit Financiële Markten (AFM) na een analyse. De gamewinkelketen was in die periode onderdeel van een wereldwijde beursgekte tussen kleinere beleggers en grote institutionele beleggers, die laatsten speculeerden op een koersdaling.

Gebruikers van online platform Reddit dreven in eerste instantie de prijzen op door het aandeel massaal te kopen. Hierdoor steeg het aandeel en maakten de grote beleggers verliezen. De koers van GameStop schommelde van half januari tot half maart tussen de 17 en 350 dollar.

Uit de analyse van de AFM blijkt dat een grote groep jonge beleggers in Nederland meedeed met de hype. De gemiddelde leeftijd van die beleggers was 31 jaar oud. En zij investeerden flinke bedragen in het aandeel. De helft van de beleggers kocht voor meer dan 916 dollar (751 euro) aandelen GameStop. Ten minste veertig beleggers kochten voor meer dan 1 miljoen dollar (820.000 euro) aandelen.

Impact op levensstijl
Volgens de AFM toont de hype rond GameStop aan dat "beleggers beïnvloed kunnen worden om een investering te doen schijnbaar zonder objectieve en/of fundamentele gronden in acht te nemen". Geen van de beleggers had eerder in het aandeel gehandeld. Uit eerder Brits onderzoek bleek dat voor bijna twee derde van jonge beleggers een aanzienlijk verlies een forse impact zou hebben op hun levensstijl.

De gemiddelde aankoopprijs voor Nederlandse beleggers was 189 dollar per aandeel. Voor sommige beurshandelaren was het GameStop-aandeel het meest verhandelde aandeel. Na een dip is de koers weer opgeklommen tot 300 dollar, nog steeds een bijzonder hoge waardering. Een jaar geleden was het aandeel minder dan 5 dollar waard.
https://nos.nl/artikel/23(...)mee-in-gamestop-hype
pi_199812741
Toen deepfuckingvalue z'n laatste post deed had hij 200.000 aandelen en geen opties meer. Ten tijde van de squeeze in januari had hij op het hoogtepunt iets van $46m dacht ik. Bestaande uit aandelen, opties en cash. Inmiddels is het, tenzij geliquideerd, dus 200.000x$300 = $60m en nog wat cash

_O_
  woensdag 9 juni 2021 @ 22:49:55 #296
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199812781
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 22:47 schreef tjoptjop het volgende:
Toen deepfuckingvalue z'n laatste post deed had hij 200.000 aandelen en geen opties meer. Ten tijde van de squeeze in januari had hij op het hoogtepunt iets van $46m dacht ik. Bestaande uit aandelen, opties en cash. Inmiddels is het, tenzij geliquideerd, dus 200.000x$300 = $60m en nog wat cash

_O_
Als je op zeker moment een leger van volgers/believers hebt is het simpel traden. Je weet ook wie jouw winsten betalen, en dat zijn niet de hedge funds
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199818176
Shareholder Meeting en Earnings Call waren wel goed gisteren. ^O^

Earnings ver boven verwachting.
Nieuwe CEO en CFO aangesteld, beiden experts uit de e-commerce wereld, meer brainpower aan boord!
Aantal stemmen in de 8k filing was 55mil, toevallig gelijk aan de public float op de vote record day van 15 april.
Blijkbaar mogen ze in de 8k filing geen overvote rapporteren.
Hun proxyvote behandelaar heeft methoden om overvoting te trimmen en normalizeren, en daar adverteren ze ook mee.
SEC heeft Gamestop gevraagd voor hulp bij hun onderzoek naar ongeregeldheden met hun aandelen. Klein beetje vreemd, want Gamestop heeft geen handelsdata, handelsdata kan de SEC via NYSE verkrijgen, hebben ze gamestop niet voor nodig. Wat Gamestop wel heeft, is de officiele niet genormaliseerde votecount.
Gamestop zelf geeft aan dat het nummer 1 risico voor volatility op hun stock "Short Squeeze" is.

Volgens mij vergeet ik nog een paar dingen, maar dit zijn wel de belangrijkste zaken.

Oh ja, natuurlijk stort het aandeel in op de aftermarket, van 300, naar 320, naar 260, naar 280.

Klein totaal onbelangrijk en ongerelateerd detail.... ALLE etf's waar GME in zit zijn gisteren in de aftermarket geshort.
https://twitter.com/ZIONL(...)869443698688/photo/1

Gek he, hoe retail dat doet, ETF's shorten in de aftermarket. Verschrikkelijk die DFV cultvolgers en hun marketmanipulation!
  donderdag 10 juni 2021 @ 14:06:16 #298
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199818417
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 13:44 schreef Refragmental het volgende:
Shareholder Meeting en Earnings Call waren wel goed gisteren. ^O^

Earnings ver boven verwachting.
Nieuwe CEO en CFO aangesteld, beiden experts uit de e-commerce wereld, meer brainpower aan boord!
Aantal stemmen in de 8k filing was 55mil, toevallig gelijk aan de public float op de vote record day van 15 april.
Blijkbaar mogen ze in de 8k filing geen overvote rapporteren.
Hun proxyvote behandelaar heeft methoden om overvoting te trimmen en normalizeren, en daar adverteren ze ook mee.
SEC heeft Gamestop gevraagd voor hulp bij hun onderzoek naar ongeregeldheden met hun aandelen. Klein beetje vreemd, want Gamestop heeft geen handelsdata, handelsdata kan de SEC via NYSE verkrijgen, hebben ze gamestop niet voor nodig. Wat Gamestop wel heeft, is de officiele niet genormaliseerde votecount.
Gamestop zelf geeft aan dat het nummer 1 risico voor volatility op hun stock "Short Squeeze" is.

Volgens mij vergeet ik nog een paar dingen, maar dit zijn wel de belangrijkste zaken.

Oh ja, natuurlijk stort het aandeel in op de aftermarket, van 300, naar 320, naar 260, naar 280.

Klein totaal onbelangrijk en ongerelateerd detail.... ALLE etf's waar GME in zit zijn gisteren in de aftermarket geshort.
https://twitter.com/ZIONL(...)869443698688/photo/1

Gek he, hoe retail dat doet, ETF's shorten in de aftermarket. Verschrikkelijk die DFV cultvolgers en hun marketmanipulation!
quote:
Adjusting for severance, transformation and other costs, our adjusted SG&A declined $29.5 million, or 7.7% year over year, and reflects nearly 10 percentage points of sales leverage. We reported an operating loss of $40.8 million, compared to an operating loss of $108 million in the prior year's first quarter. Adjusted operating loss was $21.6 million, compared to a loss of $98.8 million in the prior-year period. Income tax in the first quarter was an expense of $1.3 million, which compares to an income tax expense of $50.4 million in the prior-year first quarter.
Fantastische resultaten. Daar wil ik wel 50! keer de boekwaarde per aandeel voor neertellen. :')

Het enige 'goede' was dat ze zelf nog wat aandelen konden verkopen en hiermee hun schuldpositie hebben afgebouwd en hun cashpositie hebben verbeterd. Maar dat is gewoon letterlijk het geld van de aandeelhouders, dus netto helemaal niet voordelig.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199818452
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 14:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

[..]

Fantastische resultaten. Daar wil ik wel 50! keer de boekwaarde per aandeel voor neertellen. :')

Het enige 'goede' was dat ze zelf nog wat aandelen konden verkopen en hiermee hun schuldpositie hebben afgebouwd en hun cashpositie hebben verbeterd. Maar dat is gewoon letterlijk het geld van de aandeelhouders, dus netto helemaal niet voordelig.
Daar begin je weer over fundamentals :')
  donderdag 10 juni 2021 @ 14:11:35 #300
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199818477
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 14:09 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Daar begin je weer over fundamentals :')
Jij begint met 'earnings ver boven verwachting'. Dus blijkbaar maakt het iets uit wat de earnings zijn.

dan ga ik kijken hoe dat in elkaar steekt, zie ik teruglopende earnings, dikke verliezen en een boekwaarde per aandeel van net boven de 6 dollar.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')