abonnement Unibet Coolblue
pi_198416529
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Wij doen aan Strava

Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medefokkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.


Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfo
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Fiets cafe's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.




[ Bericht 19% gewijzigd door Rellende_Rotscholier op 11-03-2021 13:12:40 ]
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_198416542
Hier maar verder, Patroon zat ergens anders met zijn gedachten denk ik...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_198416660
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 21:06 schreef Godshand het volgende:
Hier maar verder, Patroon zat ergens anders met zijn gedachten denk ik...
Geen idee dat het LaPo was, maar jij kan dit ook heel goed zie ik wel.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_198424670
Deze startpost aanschouwend.. wat heb ik zin om weer eens bij zo'n zinloze koers als de Wateringse wielerronde langs de kant te staan in de zon, met een drankje..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198424879
Ik ben op zich wel blij dat de amstel gold race door gaat, maar het rondje vind ik toch een beetje jammer.

13x Geulhemmerberg, Bemelerberg en 12x Cauberg

Jammer dat dit zo een rondje wordt terwijl we nu zien dat het in België of Italië wel "normale" koersen zijn
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_198424894
En hermetisch afgesloten ook nog. Kunnen ze net zo goed rondjes op Megaland gaan rijden...
pi_198432480
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 11:41 schreef gianni61 het volgende:
Ik ben op zich wel blij dat de amstel gold race door gaat, maar het rondje vind ik toch een beetje jammer.

13x Geulhemmerberg, Bemelerberg en 12x Cauberg

Jammer dat dit zo een rondje wordt terwijl we nu zien dat het in België of Italië wel "normale" koersen zijn
Je kan natuurlijk ook tig rondjes over het TT Circuit in Assen rondrijden..

Ik zie op feesboek een heleboel mensen roepen dat dit Amstel Gold onwaardig is, is misschien wel zo, maar ik denk dat als die dit jaar niet in deze vorm door zou gaan er volgend jaar misschien wel helemaal geen AGR meer zou zijn.

Het is jammer dat er in momenteel niet zo'n wielerminnende regering, en zelfs een KNWU is die zich niet heel erg hard maakt (Cyclocross was niet aangemeld als topsport, dus geen NK.. maar wel licentiekosten omhoog jagen) om races mogelijk te maken zoals in België (niet alleen topkoersten maar ook de Bingoal Cup rijd daar gewoon), of Frankrijk (Parijs - Nice anyone?) en Italie (was mooi vandaag, maar ook de voorbereidingskoersen en natuurliijk de Strade afgelopen weekeinde), anders had de AGR plaatsgevonden in een hele andere vorm.
pi_198437181
Van Vliet en co. hebben binnen hun mogelijkheden gedaan wat ze konden. Dat is gewoon knap geweest. Het is nu ff roeien met de riemen die ze hebben.
  woensdag 10 maart 2021 @ 23:00:57 #10
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198437614
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 22:39 schreef Tommeke het volgende:
Van Vliet en co. hebben binnen hun mogelijkheden gedaan wat ze konden. Dat is gewoon knap geweest. Het is nu ff roeien met de riemen die ze hebben.
Precies. En verder wat MCM zegt. De KNWU lijkt wel drukker met randzaken als koffiepartnerships dan dit soort dingen. Erg triest.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_198439987
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 23:00 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Precies. En verder wat MCM zegt. De KNWU lijkt wel drukker met randzaken als koffiepartnerships dan dit soort dingen. Erg triest.
Och man, het is echt vreselijk. Zeker als amateur. Ze hebben nu een of andere routekaart gemaakt voor het opstarten van de wielersport na corona.

Geen woord over amateurs/masters etc. Daarnaast werd opgeroepen om niet naar het buitenland te gaan als het niet nodig was. In december gingen ze zelf met de Paralympische selectie naar Curaçao of all places en er ging ook nog een selectie naar Tenerife.

Ik kreeg al bijzonder weinig terug voor m’n licentie (weinig koersen in de buurt) en heb vorig jaar geen koers kunnen rijden ivm. COVID. Ik heb dus ook geen licentie aangevraagd.
  donderdag 11 maart 2021 @ 07:38:10 #12
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198440013
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 07:34 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Och man, het is echt vreselijk. Zeker als amateur. Ze hebben nu een of andere routekaart gemaakt voor het opstarten van de wielersport na corona.

Geen woord over amateurs/masters etc. Daarnaast werd opgeroepen om niet naar het buitenland te gaan als het niet nodig was. In december gingen ze zelf met de Paralympische selectie naar Curaçao of all places en er ging ook nog een selectie naar Tenerife.

Ik kreeg al bijzonder weinig terug voor m’n licentie (weinig koersen in de buurt) en heb vorig jaar geen koers kunnen rijden ivm. COVID. Ik heb dus ook geen licentie aangevraagd.
Mijn neefje rijd tegenwoordig bij een buitenlandse procontinentaal ploeg omdat de KNWU hem, en het groepje Nederlandsers waarmee hij dat deed, het onmogelijk maakt om buitenlandse (etappe)koersen te rijden. :')

Dan faal je echt heel hard in je ondersteunende rol.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_198440048
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 19:30 schreef McM77 het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk ook tig rondjes over het TT Circuit in Assen rondrijden..

Ik zie op feesboek een heleboel mensen roepen dat dit Amstel Gold onwaardig is, is misschien wel zo, maar ik denk dat als die dit jaar niet in deze vorm door zou gaan er volgend jaar misschien wel helemaal geen AGR meer zou zijn.

Het is jammer dat er in momenteel niet zo'n wielerminnende regering, en zelfs een KNWU is die zich niet heel erg hard maakt (Cyclocross was niet aangemeld als topsport, dus geen NK.. maar wel licentiekosten omhoog jagen) om races mogelijk te maken zoals in België (niet alleen topkoersten maar ook de Bingoal Cup rijd daar gewoon), of Frankrijk (Parijs - Nice anyone?) en Italie (was mooi vandaag, maar ook de voorbereidingskoersen en natuurliijk de Strade afgelopen weekeinde), anders had de AGR plaatsgevonden in een hele andere vorm.
Oh AGR onwaardig wil ik niet zeggen en het is zeker goed dat het doorgaat.
Vooraf hadden ook veel mensen kritiek op een NK op de VAMberg, maar dat viel ook achteraf gezien goed mee.

KWNU zou er inderdaad misschien goed aan doen om eens wat bij andere organisatie af te kijken
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  donderdag 11 maart 2021 @ 07:43:20 #14
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198440061
En dan heb ik het over dit soort koersen: https://www.gva.be/cnt/dmf20170118_02681660

Het is dus niet zo dat ze de Vlasman ploeg ofzo in de weg zitten _O-
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_198441313
Ik denk dat Vlasman daar ook wel redelijk kan vlammen
pi_198441348
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 07:43 schreef kanovinnie het volgende:
En dan heb ik het over dit soort koersen: https://www.gva.be/cnt/dmf20170118_02681660

Het is dus niet zo dat ze de Vlasman ploeg ofzo in de weg zitten _O-
Wanneer gaan we? ;)
pi_198441484
Redelijk extreem woon-werk ritje vanochtend :o Op een bepaald punt door de politie gemaand om te gaan wandelen, omdat er vlak voor me al een vrouw was aangereden op de fiets waar zij bij stonden met ook allerlei ambulances. Daar was zo'n windtunnel ontstaan dat je zelfs lopend 0,0 controle had over waar je heen ging.
Daarvoor had ik ook al 2x snel van de fiets af moeten springen omdat ik ineens in een greppel geslingerd werd en tegen een paaltje..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 11 maart 2021 @ 10:08:39 #18
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198441576
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 10:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Redelijk extreem woon-werk ritje vanochtend :o Op een bepaald punt door de politie gemaand om te gaan wandelen, omdat er vlak voor me al een vrouw was aangereden op de fiets waar zij bij stonden met ook allerlei ambulances. Daar was zo'n windtunnel ontstaan dat je zelfs lopend 0,0 controle had over waar je heen ging.
Daarvoor had ik ook al 2x snel van de fiets af moeten springen omdat ik ineens in een greppel geslingerd werd en tegen een paaltje..
Waarom ga je dan ook op een dag als vandaag woon/werk rijden :+
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 11 maart 2021 @ 10:08:54 #19
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198441582
N
quote:
4s.gif Op donderdag 11 maart 2021 09:54 schreef Leonos het volgende:

[..]

Wanneer gaan we? ;)
Naar een bordeel?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_198441601
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 10:08 schreef kanovinnie het volgende:
N
[..]

Naar een bordeel?
Zijn nog dicht denk ;(
pi_198441618
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 10:08 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Waarom ga je dan ook op een dag als vandaag woon/werk rijden :+
De dagen dat ik op kantoor mag werken zijn er ongeveer 3 geweest dit afgelopen jaar, dus die wil ik niet missen ;)
En met het OV lijkt me nu vooralsnog de meest riskante Corona plek dus dat mijd ik liever..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 11 maart 2021 @ 10:11:41 #22
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198441624
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 10:11 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

De dagen dat ik op kantoor mag werken zijn er ongeveer 3 geweest dit afgelopen jaar, dus die wil ik niet missen ;)
En met het OV lijkt me nu vooralsnog de meest riskante Corona plek dus dat mijd ik liever..
Zonder corona met een botbreuk in het ziekenhuis lijkt me ook niet ideaal :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_198441628
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 10:11 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

De dagen dat ik op kantoor mag werken zijn er ongeveer 3 geweest dit afgelopen jaar, dus die wil ik niet missen ;)
En met het OV lijkt me nu vooralsnog de meest riskante Corona plek dus dat mijd ik liever..
Kan beter corona krijgen dan tegen een auto aanwaaien denk ;)
pi_198441671
Gelukkig niet gebeurd, nog even afkloppen voor de terugreis ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 11 maart 2021 @ 10:26:51 #25
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198441851
Jodium of podium onderweg naar kantoor
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_198475095
Dit soort dingen zul je vaker zien door die achterlijke wielrenner haat.
https://www.ad.nl/binnenl(...)oekt-dader~a79dc9ad/
Vakman pur sang
pi_198475250
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 10:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit soort dingen zul je vaker zien door die achterlijke wielrenner haat.
https://www.ad.nl/binnenl(...)oekt-dader~a79dc9ad/
Ik heb het nog nooit gezien.
  zaterdag 13 maart 2021 @ 11:54:51 #28
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_198475684
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 10:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit soort dingen zul je vaker zien door die achterlijke wielrenner haat.
https://www.ad.nl/binnenl(...)oekt-dader~a79dc9ad/
Revival van het dialect _O_
pi_198475888
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 10:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit soort dingen zul je vaker zien door die achterlijke wielrenner haat.
https://www.ad.nl/binnenl(...)oekt-dader~a79dc9ad/
Sneu voor die jongen...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zaterdag 13 maart 2021 @ 12:22:42 #30
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198475955
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 10:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit soort dingen zul je vaker zien door die achterlijke wielrenner haat.
https://www.ad.nl/binnenl(...)oekt-dader~a79dc9ad/
Mwah, zo'n vaart zal het niet lopen.

Wel diep en diep triest dat zoiets gebeurd.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_198475971
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 12:22 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Mwah, zo'n vaart zal het niet lopen.

Wel diep en diep triest dat zoiets gebeurd.
Nee hoop het niet. Toch gaat dat ie die kopjes zitten-> wielrenners mag je altijd pakken.
Vakman pur sang
pi_198480806
Lekker windje vandaag. Kwam, op m'n winterfiets, boven de 60 op het vlakke.
Aldus.
pi_198482290
@kanovinnie ?! Stond vanochtend al vroeg aan de waterkant zag ik op insta.. :-P

https://www.ad.nl/binnenl(...)actie-knrm~a8dd077e/
everyone's a critic...
even you ! !
  zaterdag 13 maart 2021 @ 20:12:29 #34
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198482420
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 20:07 schreef the_critic het volgende:
@:kanovinnie ?! Stond vanochtend al vroeg aan de waterkant zag ik op insta.. :-P

https://www.ad.nl/binnenl(...)actie-knrm~a8dd077e/
Wat een sukkels :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_198524638
Ik ben op zoek naar een (campa) voor- en achterderrailleur (2x10). Waarom staat vaak bij voorderailleurs iets als ' Campagnolo Super Record 12s aanlasnok voorderailleur' en bij achterderailleurs iets als '2 x 10'? Werkt een 2-speed voorderailleur (12s) niet bij een 2 x 10s? Of moet je voor een 10-s een speciefieke voorderailleur hebben?
Aldus.
  FOK!fotograaf dinsdag 16 maart 2021 @ 09:13:02 #36
73911 ultra_ivo
pi_198524791
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 09:01 schreef Z het volgende:
Ik ben op zoek naar een (campa) voor- en achterderrailleur (2x10). Waarom staat vaak bij voorderailleurs iets als ' Campagnolo Super Record 12s aanlasnok voorderailleur' en bij achterderailleurs iets als '2 x 10'? Werkt een 2-speed voorderailleur (12s) niet bij een 2 x 10s? Of moet je voor een 10-s een speciefieke voorderailleur hebben?
Niet direkt, er is een zekere marge. Maar die marge is niet extreem groot.
Om te beginnen heeft iedere speed een aparte ketting met een andere breedte. Gebruikje een 10 speed ketting in een 12 speed derailleur dan kan deze aanlopen. Ik zou dus altijd de juiste ketting gebruiken maar bij de derailleurs kan een ouder model (voor minder kransjes) prima bij Campa. Tot 9 speed dan. In de 9 speed periode is het ontwerp veranderd waardoor een 8 speed achterderailleur niet op een 10 speed en hoger past. Tenminste, als je Campa kransjes gebruikt. Een oude stijl achterderailleur harmonieert namelijk wel met een 10 speed Shimano cassette ;).
Bij voorderailleurs heb ik verder gemerkt dat de nieuwere modellen minder verder naar rechts zwaaien, bij een ouder type crankstel of als je graag met een breder Q factor rijdt is dat een probleem.
pi_198582396
Hoi!

Volgende week zitten vrouwlief en ik een weekje in een huisje onderaan de Holterberg, en de fietsen gaan uiteraard mee. Op internet routes genoeg over die heuvelrug heen, maar ik vroeg me af of jullie nog tips/routes hebben voor daaromheen.

Oh en ik heb een nieuwe fiets;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb ik eigenlijk al een half jaar, maar 4 weken na aankoop had ik een vrij plotselinge ontmoeting gehad met een jongedame op een scooter, wat de fiets geen goed deed. Reparatie/onderdelen/spuiten duurde allemaal lang lang want corona.. maar inmiddels weer terug, en fietst heerlijk, elke trap is raak etc etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door muzas op 19-03-2021 07:48:49 ]
pi_198582537
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 20:12 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wat een sukkels :')
Op zich wel. Maar als je noodvuurwerk mee hebt ben je eigenlijk nooit een prutser. Dus het zullen toch ervaren kanoërs zijn geweest.

Ze zullen te vee risico genomen hebben en het was natuurlijk ook aardig fris. Eigenlijk wel goed dat ze vuurwerk hadden, anders was het wellicht anders afgelopen.
Whatever...
  vrijdag 19 maart 2021 @ 08:05:41 #39
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_198582559
quote:
5s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 07:40 schreef muzas het volgende:
Hoi!

Volgende week zitten vrouwlief en ik een weekje in een huisje onderaan de Holterberg, en de fietsen gaan uiteraard mee. Op internet routes genoeg over die heuvelrug heen, maar ik vroeg me af of jullie nog tips/routes hebben voor daaromheen.

Oh en ik heb een nieuwe fiets;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb ik eigenlijk al een half jaar, maar 4 weken na aankoop had ik een vrij plotselinge ontmoeting gehad met een jongedame op een scooter, wat de fiets geen goed deed. Reparatie/onderdelen/spuiten duurde allemaal lang lang want corona.. maar inmiddels weer terug, en fietst heerlijk, elke trap is raak etc etc.
Je kan de Holterbergtour zoeken, of andere dingen van de club in Holten. Die eerste zijn routes met een zuidelijke en noordelijke lus aan beide kanten van de toeristenweg.

En mooie fiets!
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_198582580
quote:
5s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 07:40 schreef muzas het volgende:
Hoi!

Volgende week zitten vrouwlief en ik een weekje in een huisje onderaan de Holterberg, en de fietsen gaan uiteraard mee. Op internet routes genoeg over die heuvelrug heen, maar ik vroeg me af of jullie nog tips/routes hebben voor daaromheen.

Oh en ik heb een nieuwe fiets;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb ik eigenlijk al een half jaar, maar 4 weken na aankoop had ik een vrij plotselinge ontmoeting gehad met een jongedame op een scooter, wat de fiets geen goed deed. Reparatie/onderdelen/spuiten duurde allemaal lang lang want corona.. maar inmiddels weer terug, en fietst heerlijk, elke trap is raak etc etc.
Strakke fiets!
Dit is een route die we met de club eens gefietst hebben, pak je ook de lemelerberg mee en verder ook mooie route natuurlijk ;)

https://www.strava.com/activities/3852557610

omgeving van Rijssen is overigens ook aan te raden, mooi glooiend door het bos trappelen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Flipmoehoe op 19-03-2021 12:41:00 ]
pi_198582611
quote:
5s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 07:40 schreef muzas het volgende:
Hoi!

Volgende week zitten vrouwlief en ik een weekje in een huisje onderaan de Holterberg, en de fietsen gaan uiteraard mee. Op internet routes genoeg over die heuvelrug heen, maar ik vroeg me af of jullie nog tips/routes hebben voor daaromheen.

Oh en ik heb een nieuwe fiets;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb ik eigenlijk al een half jaar, maar 4 weken na aankoop had ik een vrij plotselinge ontmoeting gehad met een jongedame op een scooter, wat de fiets geen goed deed. Reparatie/onderdelen/spuiten duurde allemaal lang lang want corona.. maar inmiddels weer terug, en fietst heerlijk, elke trap is raak etc etc.
Wow mooi racemonster!

Mijn queeste om mijn 14-jaar oude fietsschoenen te vervangen continues. Ik had Giro damesschoenen besteld maar die zijn net wat te klein, dus nu heb ik een winkelafspraak bij Hopmans om daar te gaan passen. Hopelijk lukt het me om het alleen bij schoentjes te houden :P
En morgen de eerste rit van de virtuele tijdritcompetitie die weer gestart is dit jaar.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 19 maart 2021 @ 09:05:22 #42
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198583111
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 08:01 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Op zich wel. Maar als je noodvuurwerk mee hebt ben je eigenlijk nooit een prutser. Dus het zullen toch ervaren kanoërs zijn geweest.

Ze zullen te vee risico genomen hebben en het was natuurlijk ook aardig fris. Eigenlijk wel goed dat ze vuurwerk hadden, anders was het wellicht anders afgelopen.
Met dat weer van toen had je niets te zoeken op het water. Je kan je voorbereiden, maar soms is dat niet voldoende.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_198584894
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 09:05 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Met dat weer van toen had je niets te zoeken op het water. Je kan je voorbereiden, maar soms is dat niet voldoende.
Overschatting van je eigen kunde in combinatie met onderschatten van de situatie gebeurt best vaak. Ik heb ‘gevaarlijke’ sporten gedaan en dan leer je dat wat beter in te schatten (want je wilt tenslotte toch thuiskomen)
Whatever...
pi_198589325
quote:
5s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 07:40 schreef muzas het volgende:
Hoi!

Volgende week zitten vrouwlief en ik een weekje in een huisje onderaan de Holterberg, en de fietsen gaan uiteraard mee. Op internet routes genoeg over die heuvelrug heen, maar ik vroeg me af of jullie nog tips/routes hebben voor daaromheen.

Oh en ik heb een nieuwe fiets;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb ik eigenlijk al een half jaar, maar 4 weken na aankoop had ik een vrij plotselinge ontmoeting gehad met een jongedame op een scooter, wat de fiets geen goed deed. Reparatie/onderdelen/spuiten duurde allemaal lang lang want corona.. maar inmiddels weer terug, en fietst heerlijk, elke trap is raak etc etc.
Holterberg, Lemelerberg, Hellendoornse berg, swartswald Rijssen..
everyone's a critic...
even you ! !
  vrijdag 19 maart 2021 @ 21:04:56 #45
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198593994
Het is weer vrijdag!










En last but not least, een foto van misspatty met een post ride recovery beer


[ Bericht 5% gewijzigd door kanovinnie op 19-03-2021 21:40:26 ]
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 21:18:30 #46
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_198594389
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 21:04 schreef kanovinnie het volgende:
Het is weer vrijdag!

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En last but not least, een foto van misspatty met een post ride recovery beer
[ afbeelding ]
Uhm kano, foto 7 wijkt een beetje af

Met der Allstars

[ Bericht 0% gewijzigd door Fretwork op 19-03-2021 21:42:27 ]
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  vrijdag 19 maart 2021 @ 21:23:21 #47
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_198594514
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 21:18 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Uhm kano, foto 7 wijkt een beetje af
Wat een smeerpijp -O-
.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 21:39:18 #48
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198595014
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 21:18 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Uhm kano, foto 7 wijkt een beetje af
Wat is d'r mis mee?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 21:39:43 #49
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_198595022
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 21:23 schreef Yankee het volgende:

[..]

Wat een smeerpijp -O-
Kano Clinton
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  vrijdag 19 maart 2021 @ 21:39:52 #50
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198595026
:D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 21:41:43 #51
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198595064
Ter compensatie en voor de liefhebbers:
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 21:42:51 #52
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_198595089
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 21:41 schreef kanovinnie het volgende:
Ter compensatie en voor de liefhebbers:
[ afbeelding ]
Doggo
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  vrijdag 19 maart 2021 @ 21:47:06 #53
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198595180
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 21:42 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Doggo
Gezellig samen fietsen
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 21:53:51 #54
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198595345


Speciaal voor Gripper
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_198599884
Waarom moet ik altijd schijten als ik net mijn pakkie aan heb :(
  zaterdag 20 maart 2021 @ 09:54:22 #57
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_198599920
quote:
4s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 09:50 schreef Leonos het volgende:
Waarom moet ik altijd schijten als ik net mijn pakkie aan heb :(
Te strak pakkie?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_198599961
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 09:54 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Te strak pakkie?
Kan kan :P
pi_198600026
quote:
4s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 09:50 schreef Leonos het volgende:
Waarom moet ik altijd schijten als ik net mijn pakkie aan heb :(
Point of no return :')
  zaterdag 20 maart 2021 @ 10:35:54 #60
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198600307
quote:
4s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 09:50 schreef Leonos het volgende:
Waarom moet ik altijd schijten als ik net mijn pakkie aan heb :(
Daarom altijd eerst kakken voor je gaat fietsen. Scheelt gewicht.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 20 maart 2021 @ 10:36:26 #61
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198600314
Maar dat zijn tips in de categorie maak je frame niet schoon met een schuurspons :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_198600432
quote:
4s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 09:50 schreef Leonos het volgende:
Waarom moet ik altijd schijten als ik net mijn pakkie aan heb :(
TMI !.
  zaterdag 20 maart 2021 @ 12:42:34 #63
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198601823
Supertuckpositie mag niet meer.

Mag een dropperpost wel? :+
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_198601871
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 12:42 schreef kanovinnie het volgende:
Supertuckpositie mag niet meer.

Mag een dropperpost wel? :+
Ja. :)

Maar voorlopig zul je die niet zien in het peloton. De meeste fietsspecifieke zadelpennen zijn er niet als dropperpost. En uiteraard het gewicht is nog een dingetje.
pi_198601886
GCN had er trouwens al een filmpje over gemaakt. Niet zo efficiënt als de supertuk, maar wel een beter behoud van fietscontrole.
pi_198612460
quote:
4s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 09:50 schreef Leonos het volgende:
Waarom moet ik altijd schijten als ik net mijn pakkie aan heb :(
Ga maar niet hardlopen dan :N
Whatever...
pi_198612466
Was wel weer genieten vandaag trouwens, veel zon hier, weinig wind. Lekker!
Whatever...
pi_198613480
quote:
5s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 07:40 schreef muzas het volgende:
Hoi!

Volgende week zitten vrouwlief en ik een weekje in een huisje onderaan de Holterberg, en de fietsen gaan uiteraard mee. Op internet routes genoeg over die heuvelrug heen, maar ik vroeg me af of jullie nog tips/routes hebben voor daaromheen.

Oh en ik heb een nieuwe fiets;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb ik eigenlijk al een half jaar, maar 4 weken na aankoop had ik een vrij plotselinge ontmoeting gehad met een jongedame op een scooter, wat de fiets geen goed deed. Reparatie/onderdelen/spuiten duurde allemaal lang lang want corona.. maar inmiddels weer terug, en fietst heerlijk, elke trap is raak etc etc.
Trouwens.. Je hebt m'n nummer.. Als je me even adres locatie appt en wat gegevens over max km's enzo wil ik wel even 2 of 3 gpx routes voor je maken. Kijk maar...
everyone's a critic...
even you ! !
pi_198616664
Ik ben aan het overwegen om de gravelbike giant revolt advanced 2 aan te schaffen. In onderstaande afbeelding staat de vergelijking van de geometrie van de giant in vergelijking met mijn huidige fiets. Zou dit goed passen?

https://imgur.com/a/L7Umv0s
  zondag 21 maart 2021 @ 14:02:59 #70
545 dop
:copyright: dop
pi_198617872
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 12:34 schreef Rikkie99 het volgende:
Ik ben aan het overwegen om de gravelbike giant revolt advanced 2 aan te schaffen. In onderstaande afbeelding staat de vergelijking van de geometrie van de giant in vergelijking met mijn huidige fiets. Zou dit goed passen?

https://imgur.com/a/L7Umv0s
een gravel bike heeft een kortere reach en hogere stack. je houding is dan wat meer rechtop. maar hoe kunnen wij weten hoe jij op je willier zit, en hoe je op de gravelbike wil zitten
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_198618529
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 14:02 schreef dop het volgende:

[..]

een gravel bike heeft een kortere reach en hogere stack. je houding is dan wat meer rechtop. maar hoe kunnen wij weten hoe jij op je willier zit, en hoe je op de gravelbike wil zitten
Ja sorry ik had er wat meer info bij moeten zetten. Op de wilier zit ik voor mijn gevoel erg prettig en lange tochten gaan qua houding aardig probleemloos, maar dan rij ik wel grotendeels met mijn handen op de tops of hoods. Ik heb er ook een aantal gravelritten mee gedaan en daarbij merkte ik dat ik eigenlijk iets te gestrekt en iets te diep zat omdat ik vooral op de meer technische stukken lang op de hoods of in de drops reed om beter te kunnen sturen en remmen. Dus ik wil eigenlijk op de gravelbike iets meer rechtop en minder gestrekt zitten. De reach van de giant is echter maar 6mm korter dus ik vraag me af of dat voldoende gaat zijn? (al kan natuurlijk ook nog iets opgelost worden met een kortere stuurpen)
pi_198622723
Gisteren de eerste virtuele tijdrit van de competitie gedaan, ging nog niet erg hard, maar ik was ook de enige dame die meedeed :s Dat is wel erg jammer. Maar goed, eens kijken of ik nog wat mensen kan enthousiasmeren, en zelf maar weer eens proberen wat intensiteit op te zoeken in de fietstrainingen :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 21 maart 2021 @ 20:19:40 #73
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_198624562
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 14:41 schreef Rikkie99 het volgende:

[..]

Ja sorry ik had er wat meer info bij moeten zetten. Op de wilier zit ik voor mijn gevoel erg prettig en lange tochten gaan qua houding aardig probleemloos, maar dan rij ik wel grotendeels met mijn handen op de tops of hoods. Ik heb er ook een aantal gravelritten mee gedaan en daarbij merkte ik dat ik eigenlijk iets te gestrekt en iets te diep zat omdat ik vooral op de meer technische stukken lang op de hoods of in de drops reed om beter te kunnen sturen en remmen. Dus ik wil eigenlijk op de gravelbike iets meer rechtop en minder gestrekt zitten. De reach van de giant is echter maar 6mm korter dus ik vraag me af of dat voldoende gaat zijn? (al kan natuurlijk ook nog iets opgelost worden met een kortere stuurpen)
Ik denk het wel maat, op de crossgeometrie zit je inderdaad flink hogere stack maar niet zozeer noodzakelijk veel kortere reach. Die precieze reach moet je inderdaad maar finetunen met de lengte van de stuurnok dus ik denk dat die Giant qua maat wel goed zal zijn. Mocht je toch achteraf twijfels hebben over de stack dan kan je ook nog spelen met de gradenhoek van je stuurpen om die wat lager of hoger te krijgen. De ideale reach van je crossfiets is ook een beetje afhankelijk van wat je met die fiets wil; ga je racen of koersen of ga je bikepacken en relaxed toeren?

[ Bericht 4% gewijzigd door kaasplankje op 21-03-2021 20:26:53 ]
pi_198626126
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 20:19 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik denk het wel maat, op de crossgeometrie zit je inderdaad flink hogere stack maar niet zozeer noodzakelijk veel kortere reach. Die precieze reach moet je inderdaad maar finetunen met de lengte van de stuurnok dus ik denk dat die Giant qua maat wel goed zal zijn. Mocht je toch achteraf twijfels hebben over de stack dan kan je ook nog spelen met de gradenhoek van je stuurpen om die wat lager of hoger te krijgen. De ideale reach van je crossfiets is ook een beetje afhankelijk van wat je met die fiets wil; ga je racen of koersen of ga je bikepacken en relaxed toeren?
Bedankt Kaas! Hij is inderdaad vooral bedoeld voor relaxt touren en bikepacking, dus dan is een wat kortere reach en een rechtere zithouding wel fijn lijkt me
pi_198629203
Zaterdag voor het eerst vrijwel zonder rugpijn gefietst. Heeft de bikefit toch echt wel iets gedaan.

En zonder pijn ging het ook een heel stuk makkelijker en sneller. Mijn hartslag bleef netjes laag terwijl ik toch aardig kon doorfietsen. Als hersteltraining tussen twee pittige hardloooptrainingen head het prima.

Nou was het zaterdag
Natuurlijk ook perfect fietsweer natuurlijk.
Whatever...
  maandag 22 maart 2021 @ 09:32:45 #76
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_198630173
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 08:05 schreef Spanky78 het volgende:
Zaterdag voor het eerst vrijwel zonder rugpijn gefietst. Heeft de bikefit toch echt wel iets gedaan.

En zonder pijn ging het ook een heel stuk makkelijker en sneller. Mijn hartslag bleef netjes laag terwijl ik toch aardig kon doorfietsen. Als hersteltraining tussen twee pittige hardloooptrainingen head het prima.

Nou was het zaterdag
Natuurlijk ook perfect fietsweer natuurlijk.
Goed om te horen!
Was er veel aangepast tijdens je bikefit?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_198636182
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 09:32 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Goed om te horen!
Was er veel aangepast tijdens je bikefit?
Ja, best wel, zadel lager, stuurpen korter en stuur lager... zadel wat verder naar voor.... scheelt toch wel. Ik voelde nu eigenlijk weinig in mijn rug en dit voelde ook heel anders, niet de kramp/stretch die er eerder op zat maar spieren die na de winter wat moeten wennen aan nieuwe patronen. Veel beter.

Nu zien of dat zo blijft.
Whatever...
  dinsdag 23 maart 2021 @ 08:31:20 #78
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_198644306
Ik ben gisteren over de kop gegaan met de mtb en heb mijn ribben gekneusd. Dat wordt een tijdje alleen over mooie gladde wegen fietsen...

De fiets is nog heel gelukkig. Alleen de houder van de Garmin was afgebroken, verder zit er een gat in de nieuwe broek en handschoenen maar dat is allemaal vervangbaar.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_198644463
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 08:31 schreef No-P het volgende:
Ik ben gisteren over de kop gegaan met de mtb en heb mijn ribben gekneusd. Dat wordt een tijdje alleen over mooie gladde wegen fietsen...

De fiets is nog heel gelukkig. Alleen de houder van de Garmin was afgebroken, verder zit er een gat in de nieuwe broek en handschoenen maar dat is allemaal vervangbaar.
Au.. beterschap! Hoe gebeurde het?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198644619
Beterschap No-P. Irritant van vallen is dat er, naast pijn, ook nog vaak kosten aan zitten.
Aldus.
  dinsdag 23 maart 2021 @ 09:42:21 #81
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_198645068
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 08:46 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Au.. beterschap! Hoe gebeurde het?
Het gebeurde tijdens een toertochtje met vriendin op de elektrische fiets en de kinderen in de fietskar. Ik fietste erachter op de mtb. Toen we een kasteel tegenkwamen zei ik, laten we een foto maken en ik keek nog even naar het kasteel. Toen ik weer naar voren keek stond mijn vriendin al stil en ging ik vol in de remmen, over de kop en viel met het stuur in mijn ribben.

Hele dagen op de gravelfiets en MTB technische routes aan het fietsen en dan val je tijdens zo'n rondje...
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_198645201
Balen... :'(
Sterkte.
  dinsdag 23 maart 2021 @ 10:09:31 #83
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198645452
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 08:31 schreef No-P het volgende:
Ik ben gisteren over de kop gegaan met de mtb en heb mijn ribben gekneusd. Dat wordt een tijdje alleen over mooie gladde wegen fietsen...

De fiets is nog heel gelukkig. Alleen de houder van de Garmin was afgebroken, verder zit er een gat in de nieuwe broek en handschoenen maar dat is allemaal vervangbaar.
Eigenlijk heb je geluk dat er covid is. Toen mijn collega zoiets gedaan had maakten wij er een sport van om hem aan het lachen te maken. Hij kon dan 20 seconden meelachen, moest dan praktisch huilen van de pijn om vervolgens daarom te lachen. Om vervolgens weer bijna te huilen van de pijn.

En dat vonden wij dan weer heel grappig :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 23 maart 2021 @ 11:30:34 #84
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_198646588
Je hebt van een kneuzing aan de ribben makkelijk 6 weken last, maar vooral de eerste week is het hevigst, daarna wordt het al snel minder. Gebroken rib eigenlijk hetzelfde alleen voel je dan die botten knakken als je diep ademhaalt.
pi_198660175
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 12:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
GCN had er trouwens al een filmpje over gemaakt. Niet zo efficiënt als de supertuk, maar wel een beter behoud van fietscontrole.
En beter voor je ballen als je een drempel over gaat :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:46:26 #86
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198662630
quote:
1s.gif Op woensdag 24 maart 2021 00:33 schreef Godshand het volgende:

[..]

En beter voor je ballen als je een drempel over gaat :)
Er zit toch geen demping in?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_198664234
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:46 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Er zit toch geen demping in?
Nee, maar het is wel vlakker dan een stang.
Dat verdeelt de kracht van de klap beter, waardoor je minder last van je noten hebt.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_198665919
quote:
1s.gif Op woensdag 24 maart 2021 00:33 schreef Godshand het volgende:

[..]

En beter voor je ballen als je een drempel over gaat :)
Ligt aan de drempel. Maar als je pijn aan je ballen krijgt van de drempel, dan was die sowieso al niet geschikt voor de supertuk omdat de kans dat je crasht dan dicht tegen de 100% aan zit.
pi_198669023
Op de Belg hadden ze het er vanmiddag weer over, de handjes over het stuur snapten ze echt niet, maar over de supertuck konden ze het wel mee eens zijn.

Maar goed..in dezelfde koers waren er genoeg zaken die meer crashes veroorzaakten dan beide binnenkort verboden posities.
pi_198674066
Even een vraag, tijd geleden heb ik een sportmedisch onderzoek gehad waarbij mijn hartslagzones bepaald zijn. Nu wil ik die ook even instellen bij mijn strava account zodat dit ook goed staat. Alleen kom ik er niet helemaal uit.

Hartslagzones van de sportmedische keuring:
Herstel 0 - 124
Duur 1 125 - 135
Duur 2 136 - 159
Duur 3 160 - 168
Extens interval 169 - 176
Max 177 - 182

Als ik het bij strava wil invullen kan ik kiezen uit Z1 - Z5, doe ik het op de volgende manier goed?

Z1 0 - 135
Z2 136 - 159
Z3 160 - 168
Z4 169 - 176
Z5 177 - 182

Ik heb de hulp pagina van Strava aangehouden. https://support.strava.co(...)artslagzones-Summit-
  woensdag 24 maart 2021 @ 22:08:17 #91
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_198675366
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 21:08 schreef Stienn het volgende:
Even een vraag, tijd geleden heb ik een sportmedisch onderzoek gehad waarbij mijn hartslagzones bepaald zijn. Nu wil ik die ook even instellen bij mijn strava account zodat dit ook goed staat. Alleen kom ik er niet helemaal uit.

Hartslagzones van de sportmedische keuring:
Herstel 0 - 124
Duur 1 125 - 135
Duur 2 136 - 159
Duur 3 160 - 168
Extens interval 169 - 176
Max 177 - 182

Als ik het bij strava wil invullen kan ik kiezen uit Z1 - Z5, doe ik het op de volgende manier goed?

Z1 0 - 135
Z2 136 - 159
Z3 160 - 168
Z4 169 - 176
Z5 177 - 182

Ik heb de hulp pagina van Strava aangehouden. https://support.strava.co(...)artslagzones-Summit-
Bij mij is Z4 op Strava boven omslagpunt. Dus het tempo wat je Max een uur kan volhouden als je helemaal kapot gaat. Heb je een uitleg bij duur 3 gekregen?

Als je max 182 is, dan klinkt een omslagpunt van 160 vrij logisch. Dus dan zou het goed ingesteld staan.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 25 maart 2021 @ 19:32:00 #92
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_198688863
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 21:08 schreef Stienn het volgende:
Even een vraag, tijd geleden heb ik een sportmedisch onderzoek gehad waarbij mijn hartslagzones bepaald zijn. Nu wil ik die ook even instellen bij mijn strava account zodat dit ook goed staat. Alleen kom ik er niet helemaal uit.

Hartslagzones van de sportmedische keuring:
Herstel 0 - 124
Duur 1 125 - 135
Duur 2 136 - 159
Duur 3 160 - 168
Extens interval 169 - 176
Max 177 - 182

Als ik het bij strava wil invullen kan ik kiezen uit Z1 - Z5, doe ik het op de volgende manier goed?

Z1 0 - 135
Z2 136 - 159
Z3 160 - 168
Z4 169 - 176
Z5 177 - 182

Ik heb de hulp pagina van Strava aangehouden. https://support.strava.co(...)artslagzones-Summit-
Hf 0 zou ik je niet echt aanraden.
  donderdag 25 maart 2021 @ 19:34:23 #93
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198688922
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 19:32 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Hf 0 zou ik je niet echt aanraden.
Optimaal herstel. |:)
pi_198691665
Vandaag de 2e tijdrit gedaan van de virtuele tijdritcompetitie! Ik kan nog steeds niet echt boven mijn omslagpunt komen, maar het ging al iets beter dan de vorige keer. Nu 35,5km/u over 18 km (met flink wat lastige bochten). Het is ook wel irritant dat het nu nog niet zo lang licht is, en dus elk moment van de dag druk is met wandelaars.
Maar goed het zijn in ieder geval goede trainingen.

En morgen lekker shoppen op afspraak bij Hopmans! Hopelijk eindelijk slagen om mijn 13-jaar oude fietsschoenen te vervangen..

[ Bericht 0% gewijzigd door La_Tramposa op 25-03-2021 21:41:06 ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198691838
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:33 schreef La_Tramposa het volgende:
Vandaag de 2e tijdrit gedaan van de virtuele tijdritcompetitie! Ik kan nog steeds niet echt boven mijn omslagpunt komen, maar het ging al iets beter dan de vorige keer. Nu 35,5km/u over 18,5 km (met flink wat lastige bochten). Het is ook wel irritant dat het nu nog niet zo lang licht is, en dus elk moment van de dag druk is met wandelaars.
Maar goed het zijn in ieder geval goede trainingen.

En morgen lekker shoppen op afspraak bij Hopmans! Hopelijk eindelijk slagen om mijn 13-jaar oude fietsschoenen te vervangen..
Als je niet boven je omslagpunt kan komen, denk ik dat je omslagpunt niet helemaal klopt. Of je moet gewoon HRMJK
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_198691945
quote:
1s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:41 schreef Patroon het volgende:

[..]

Als je niet boven je omslagpunt kan komen, denk ik dat je omslagpunt niet helemaal klopt. Of je moet gewoon HRMJK
Nouja, ik weet dat ik bij lange klimmen zo een uur boven de hartslag 190 kan rijden. Nu was mijn max 186. Temperatuur scheelt ook wel iets natuurlijk. En Alp du Zwift reed ik ook rond de 195, bij andere Zwift races gaat hij ook veel makkelijker omhoog. Op het vlakke vind ik het gewoon moeilijker om elke trap te blijven pushen, er zit ook een bepaalde rem ingebouwd omdat ik altijd voor 50% met trappen bezig ben en voor 50% met uitkijken voor het verkeer en sturen :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198692008
Ik ben ook gewoon echt niet moe genoeg en niet verzuurd. Dus ja, harder trappen, maar dat vind ik toch lastig :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 25 maart 2021 @ 21:51:16 #98
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198692069
Bij 190 lig ik in het ziekenhuis.

Mij hoogste hartslag ooit was 186 :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 25 maart 2021 @ 21:53:38 #99
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_198692117
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:51 schreef kanovinnie het volgende:
Bij 190 lig ik in het ziekenhuis.

Mij hoogste hartslag ooit was 186 :D
224 hier bij een 400m sprint ;)

Volgens die benadering was ik -4 jaar oud
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_198692224
Ik zit elke week wel een keer rond de 200 bij een hardloop intervaltraining, dus daar schrik ik niet van :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198693725
Max 193, maar dat haal ik met fietsen echt niet. Wel met all out sprinten/hardlopen (500m).

Normaal ga ik al helemaal kapot rond de 170. Met fietsen kom ik eigenlijk niet boven de 155.
Whatever...
pi_198693848
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 23:06 schreef Spanky78 het volgende:
Max 193, maar dat haal ik met fietsen echt niet. Wel met all out sprinten/hardlopen (500m).

Normaal ga ik al helemaal kapot rond de 170. Met fietsen kom ik eigenlijk niet boven de 155.
Das raar ik haal ook op de fiets wel 190 en hardlopen nog 3 slagen hoger.
Maar hoeft ook niet maar dan sprint je nog niet voluit mocht je dat willen.
Vakman pur sang
  FOK!fotograaf donderdag 25 maart 2021 @ 23:27:08 #103
73911 ultra_ivo
pi_198694097
Bij het schaatsen had ik ook van die idioot hoge hartslagen, warmrijden op 150-155, 185-190 tijdens de 10 en bij de marathon ging het nog een stukje hoger. Nu haal ik die denk ik niet meer.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 06:50:57 #104
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_198695233
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 21:08 schreef Stienn het volgende:
Even een vraag, tijd geleden heb ik een sportmedisch onderzoek gehad waarbij mijn hartslagzones bepaald zijn. Nu wil ik die ook even instellen bij mijn strava account zodat dit ook goed staat. Alleen kom ik er niet helemaal uit.

Hartslagzones van de sportmedische keuring:
Herstel 0 - 124
Duur 1 125 - 135
Duur 2 136 - 159
Duur 3 160 - 168
Extens interval 169 - 176
Max 177 - 182

Als ik het bij strava wil invullen kan ik kiezen uit Z1 - Z5, doe ik het op de volgende manier goed?

Z1 0 - 135
Z2 136 - 159
Z3 160 - 168
Z4 169 - 176
Z5 177 - 182

Ik heb de hulp pagina van Strava aangehouden. https://support.strava.co(...)artslagzones-Summit-
Ik heb het ook zo ingedeeld. Zolang je zelf maar weet wat z1-z5 betekend.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_198696845
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 19:32 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Hf 0 zou ik je niet echt aanraden.
Hahaha nee dat lijkt me ook niet heel lekker.
pi_198727447
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:49 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ben ook gewoon echt niet moe genoeg en niet verzuurd. Dus ja, harder trappen, maar dat vind ik toch lastig :P
Ben je dan wel goed uitgerust?

Ik haalde een paar weken geleden tijdens een Zwift-koersje nog 200.
pi_198747072
Aldus.
pi_198747110
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 07:42 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ben je dan wel goed uitgerust?

Ik haalde een paar weken geleden tijdens een Zwift-koersje nog 200.
Jawel, het is niet hetzelfde als tijdens een fietsweek waarbij je hartslag steeds lager wordt. Ik vind het gewoon moeilijk om echt hard te blijven trappen, heb daarvoor ook nog niet genoeg harde trainingen gedaan op de fiets dit jaar.. bijna alleen maar zone 0/1.

Gisteren geprobeerd mijn leven te beteren, een paar blokjes op 80-90% van FTP gedaan, met tegenwind.. waarbij de snelheid maar liefst 22km/u was :'D Ben benieuwd hoe langzaam ik gegaan was als ik gewoon langzame duurtempo had gereden daar :P

Terugweg was wel weer lekker cruisen op 40km/u, maar dat is altijd veel sneller voorbij :(
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198750758
quote:
19s.gif Op maandag 29 maart 2021 10:05 schreef Z het volgende:
[ afbeelding ]
Ja vanmorgen meteen even gebruik van gemaakt :)

Wel weer jammer dat het in april dus 's avonds weer dicht is...
pi_198750831
Ik
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:51 schreef kanovinnie het volgende:
Bij 190 lig ik in het ziekenhuis.

Mij hoogste hartslag ooit was 186 :D
Ik dacht ook dat mijn max onder de 200 lag.. totdat ik een MTB parcourtje reed op m'n gravelfiets.. ik zag 202 staan op mn wahoo...
pi_198751504
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 15:01 schreef McM77 het volgende:
Ik
[..]

Ik dacht ook dat mijn max onder de 200 lag.. totdat ik een MTB parcourtje reed op m'n gravelfiets.. ik zag 202 staan op mn wahoo...
Dat was waarschijnlijk angst en geen conditie. :P
Aldus.
pi_198751915
Conditie is er wel :) Zal de angst geweest zijn :D
  FOK!fotograaf dinsdag 30 maart 2021 @ 21:10:06 #113
145146 Andyy
pi_198770387
Half Nederland met een racefiets was weer buiten. En terecht wel, wat lekker.
  FOK!fotograaf dinsdag 30 maart 2021 @ 21:10:29 #114
145146 Andyy
pi_198770403
Wel blij om te zien dat ik de niet de enige ben die niet in vorm is. DDX is weer lekker op dreef zoals altijd
  dinsdag 30 maart 2021 @ 21:16:24 #115
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198770587
Eerste keer dit jaar kort-kort. *O*

Eindelijk geen gezeik meer met thermokleding, overschoenen, handschoenen, etc.
pi_198777174
Heeft iemand van jullie wel eens draadloze oortjes in tijdens het fietsen? Ik vind dat normaliter niet nodig en gevaarlijk, maar tijdens mijn woon-werkverkeer zou ik het wel leuk vinden om een podcastje te luisteren of zo, en dan rijd ik toch op het gemakkie. Maar het lijkt me dat je icm helm wel iets van zo'n boogje om je oor moet hebben zodat ze er niet uitvallen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198777176
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 21:10 schreef Andyy het volgende:
Wel blij om te zien dat ik de niet de enige ben die niet in vorm is. DDX is weer lekker op dreef zoals altijd
Ja weer een beetje afstanden trainen, wel lekker zo met dit weer.
Flink door lopen stampen, redelijk leeg thuis aangekomen 8-)
pi_198777297
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:00 schreef La_Tramposa het volgende:
Heeft iemand van jullie wel eens draadloze oortjes in tijdens het fietsen? Ik vind dat normaliter niet nodig en gevaarlijk, maar tijdens mijn woon-werkverkeer zou ik het wel leuk vinden om een podcastje te luisteren of zo, en dan rijd ik toch op het gemakkie. Maar het lijkt me dat je icm helm wel iets van zo'n boogje om je oor moet hebben zodat ze er niet uitvallen?
Check, gewoon van Ali, blijven prima hangen, maar misschien heb jij grote (oor)gaten.
pi_198777577
Ik heb semi draadloos ;

https://www.sony.nl/elect(...)r-in-het-oor/wi-c310

Hangt om je nek en je kan ook makkelijk oortje uitdoen/onder shirt doen.
Soms 1 oortje in met muziek, maar hangt wel van omgeving/drukte af.
  woensdag 31 maart 2021 @ 11:40:56 #120
130803 Gripper
Get a grip
pi_198777680
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 21:16 schreef Zwansen het volgende:
Eerste keer dit jaar kort-kort. *O*

Eindelijk geen gezeik meer met thermokleding, overschoenen, handschoenen, etc.
Omdat wij in juni gaan verhuizen ben ik al her en der wat aan het inpakken. En de dikke winterbibs en overschoenen en helmmutsjes liggen al lekker onderop in een verhuisdoos! Die gaan pas in het nieuwe huis weer tevoorschijn komen :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_198777790
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:40 schreef Gripper het volgende:

[..]

Omdat wij in juni gaan verhuizen ben ik al her en der wat aan het inpakken. En de dikke winterbibs en overschoenen en helmmutsjes liggen al lekker onderop in een verhuisdoos! Die gaan pas in het nieuwe huis weer tevoorschijn komen :)
Oef, dat wordt nog wel bikkelen dan :P Dit weekend volgens mij gewoon weer 9 graden..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 31 maart 2021 @ 11:52:26 #122
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198777809
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:49 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Oef, dat wordt nog wel bikkelen dan :P Dit weekend volgens mij gewoon weer 9 graden..
En als je in de ochtend gaat gewoon <5 graden. 🥶
pi_198777904
Mensen die net doen alsof het nu gelijk zomer is ;(
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 13:24:43 #124
155227 crew  Guppy
dus
pi_198778650
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:00 schreef La_Tramposa het volgende:
Heeft iemand van jullie wel eens draadloze oortjes in tijdens het fietsen? Ik vind dat normaliter niet nodig en gevaarlijk, maar tijdens mijn woon-werkverkeer zou ik het wel leuk vinden om een podcastje te luisteren of zo, en dan rijd ik toch op het gemakkie. Maar het lijkt me dat je icm helm wel iets van zo'n boogje om je oor moet hebben zodat ze er niet uitvallen?
Ik fiets met Aftershockx. Daar kun je de omgeving ook gewoon mee horen, vind ik voor op de fiets een fijn idee
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_198778845
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 13:24 schreef Guppy het volgende:

[..]

Ik fiets met Aftershockx. Daar kun je de omgeving ook gewoon mee horen, vind ik voor op de fiets een fijn idee
ja zit ik ook naar te kijken! En dat zit niet in de weg met je helm?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198780608
Voor het eerst lek gereden in 6 jaar tijd. :o
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_198781620
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 16:02 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Voor het eerst lek gereden in 6 jaar tijd. :o
Oei, vormdipje dus. :P
pi_198782526
Oei.
Aldus.
pi_198784814
Wow wat heerlijk fietsen in dit weer *) Vrijwel zelfde wattage als zondag en ruim 4km/u sneller :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198785692
Achterderailleur overleden... :'(
pi_198786194
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 20:27 schreef La_Tramposa het volgende:
Wow wat heerlijk fietsen in dit weer *) Vrijwel zelfde wattage als zondag en ruim 4km/u sneller :P
Ja dat had ik ook. Ging veel soepeler allemaal vandaag.
Aldus.
  woensdag 31 maart 2021 @ 22:50:23 #132
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_198787099
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 21:26 schreef RealBizkit666 het volgende:
Achterderailleur overleden... :'(
Gewoon 53*11 leggen en niet meer schakelen.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_198787342
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 22:50 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Gewoon 53*11 leggen en niet meer schakelen.
Zelfs dat ging niet meer. :D

Ik had nog twee standjes (waar ik hem met de hand heen kon duwen), en dat was de ketting tussen de spaken en het grootste kransje, of tussen het frame en het kleinste kransje. Als ik hem met de hand in het midden van de cassette duwde dan kon ik 100 meter fietsen alvorens hij weer naar standje tussen frame en kleinste kransje ging.

Ik heb maar de gravelbike gepakt vanavond en meteen even (met een beetje geluk) een nieuwe derailleur kunnen bestellen.

[ Bericht 14% gewijzigd door RealBizkit666 op 31-03-2021 23:17:31 ]
  donderdag 1 april 2021 @ 01:16:56 #134
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198788430
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 23:07 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Zelfs dat ging niet meer. :D

Ik had nog twee standjes (waar ik hem met de hand heen kon duwen), en dat was de ketting tussen de spaken en het grootste kransje, of tussen het frame en het kleinste kransje. Als ik hem met de hand in het midden van de cassette duwde dan kon ik 100 meter fietsen alvorens hij weer naar standje tussen frame en kleinste kransje ging.

Ik heb maar de gravelbike gepakt vanavond en meteen even (met een beetje geluk) een nieuwe derailleur kunnen bestellen.
Maar twee standjes hebben is ook wat matig ja. :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator donderdag 1 april 2021 @ 06:53:34 #135
155227 crew  Guppy
dus
pi_198788974
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 13:43 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

ja zit ik ook naar te kijken! En dat zit niet in de weg met je helm?
Nee, gaat prima. Ook icm staart en bril!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_198789254
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:40 schreef Gripper het volgende:
dikke winterbips
Die heb ik ook
  donderdag 1 april 2021 @ 08:11:13 #137
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_198789431
quote:
3s.gif Op donderdag 1 april 2021 07:44 schreef muzas het volgende:

[..]

Die heb ik ook
Eerlijkheidshalve is het bij mij meer een dikke four season bips
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 1 april 2021 @ 09:28:15 #138
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198790224
Ik hoor ook bij de dikkebipsengroep :'(
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_198791043
Daar zitten toch alle fietsspieren?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 1 april 2021 @ 10:41:19 #140
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_198791287
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:25 schreef La_Tramposa het volgende:
Daar zitten toch alle fietsspieren?
Dat houd ik mezelf ook voor
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_198807250
Lekker weertje deze dagen! Jammer dat ‘t weer kouder wordt...

Ik ga dit weekend een paar daagjes met m’n vriendin naar Limboland. Racefietsen achterin, gravelbikes achterop en ff lekker wat uurtjes maken en biertjes drinken.

Had een beetje knieklachten, maar gelukkig gaat dat weer de goede kant op :)
pi_198809729
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 21:37 schreef Tommeke het volgende:
Lekker weertje deze dagen! Jammer dat ‘t weer kouder wordt...

Ik ga dit weekend een paar daagjes met m’n vriendin naar Limboland. Racefietsen achterin, gravelbikes achterop en ff lekker wat uurtjes maken en biertjes drinken.

Had een beetje knieklachten, maar gelukkig gaat dat weer de goede kant op :)
Lekker achteraan sluiten op de fietspaden hier komend weekend. :P
pi_198811289
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 22:50 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Lekker achteraan sluiten op de fietspaden hier komend weekend. :P
Daarom ook de gravelbike mee en ff routes maken die alle Caubergen vermijden ja :P
  FOK!fotograaf vrijdag 2 april 2021 @ 08:19:51 #144
73911 ultra_ivo
pi_198815134
Ik vlucht juist dit weekend weg uit Limburg en ga een paar dagen fietskamperen
pi_198816403
Ik ga volgend weekend naar Limburg :) Tja het zal wel druk zijn maar dat is het hier ook..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198816821
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 10:14 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ga volgend weekend naar Limburg :) Tja het zal wel druk zijn maar dat is het hier ook..
Volgend weekend is geen pasen meer en dus veel minder toeristen. ;)
pi_198816992
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 10:44 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Volgend weekend is geen pasen meer en dus veel minder toeristen. ;)
Klopt! Ik kwam er uberhaupt pas eergisteren achter dat het dit weekend pasen was.. Zo'n hele nonfeestdag als je niet gelovig bent, en zeker met het verdwenen kantoorleven/structuur.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 2 april 2021 @ 13:27:29 #148
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198819097
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 10:58 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Klopt! Ik kwam er uberhaupt pas eergisteren achter dat het dit weekend pasen was.. Zo'n hele nonfeestdag als je niet gelovig bent, en zeker met het verdwenen kantoorleven/structuur.
Huh is het alweer weekend dan?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_198819131
Weekend *O*
Zondag RvV en zelf dan maar weer een rondje trappen.
pi_198819366
Over de Ronde gesproken.. Wout laat iedereen even als kleuters op driewielers lijken:

https://twitter.com/sporza_koers/status/1377915913958268932?s=20
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198819560
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198821115
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 10:44 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Volgend weekend is geen pasen meer en dus veel minder toeristen. ;)
er zijn er vandaag al genoeg rond aan het rijden
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  vrijdag 2 april 2021 @ 16:46:25 #153
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_198821403
Kledingvraag! Ik ben op zoek naar een bibshort waarvan de pijpjes kort vallen....

Ik heb meerdere merken geprobeerd nu en mijn probleem is dat de heupomtrek maat L is maar de lengte maat M. Resultaat is dat ik de pijpjes van de shorts in mijn knieholte heb zitten als ik de L neem, of het veel te strak zit als ik een M neem.

Wie weet een merk met relatief korte pijpjes?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_198821596
Ik een Sportful bib die korte pijpjes heeft. Maar ik weet niet of dat voor alle Sportful Biba geldt.
Aldus.
pi_198822551
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:46 schreef sanger het volgende:
Kledingvraag! Ik ben op zoek naar een bibshort waarvan de pijpjes kort vallen....

Ik heb meerdere merken geprobeerd nu en mijn probleem is dat de heupomtrek maat L is maar de lengte maat M. Resultaat is dat ik de pijpjes van de shorts in mijn knieholte heb zitten als ik de L neem, of het veel te strak zit als ik een M neem.

Wie weet een merk met relatief korte pijpjes?
Assos
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_198823948
Pearl Izumi vind ik ook vrij kort.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198828006
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:46 schreef sanger het volgende:
Kledingvraag! Ik ben op zoek naar een bibshort waarvan de pijpjes kort vallen....

Ik heb meerdere merken geprobeerd nu en mijn probleem is dat de heupomtrek maat L is maar de lengte maat M. Resultaat is dat ik de pijpjes van de shorts in mijn knieholte heb zitten als ik de L neem, of het veel te strak zit als ik een M neem.

Wie weet een merk met relatief korte pijpjes?
En anders is er altijd nog de volgende optie: :P
pi_198836899
Als ik mijn strava tijdlijn bekijk zit echt iedereen in Limburg dit weekend ja :o

Maar ik ga morgen gewoon lekker een virtuele tijdrit van 6km doen bij zoetermeer langs de A12 _O-
Heb latex binnenband en Pirelli TT buitenbanden gemonteerd voor wat free speed.. zal ook wel nodig zijn want vandaag heb ik al een halve marathon hard gelopen (op snelheid).. Maarja meedoen is al punten pakken..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198836954
Toch die Olympische gedachte die dan telt he :)
pi_198837095
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 18:39 schreef McM77 het volgende:
Toch die Olympische gedachte die dan telt he :)
Zeker! Tja tot nu toe doen er buiten mij geen andere vrouwen mee :( Zou het leuk vinden als er wel wat competitie komt..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198837135
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 18:35 schreef La_Tramposa het volgende:
Als ik mijn strava tijdlijn bekijk zit echt iedereen in Limburg dit weekend ja :o
Ik had dan ook niks anders verwacht.

Kunnen ze maandag lekker door de sneeuw fietsen...
pi_198838666
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 18:51 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik had dan ook niks anders verwacht.

Kunnen ze maandag lekker door de sneeuw fietsen...
Ja, beetje jammer.

Nouja, geef ze eens ongelijk hè? Je wil toch ff weg en dan kom je al snel uit op Limburg. Voelt toch een beetje als buitenland; heuveltjes, vakwerkhuisjes, mensen die in een onverstaanbaar taaltje brabbelen.

Relatief weinig fietsers tegengekomen vandaag, maar ook een beetje een alternatieve route genomen. Nog ff afgesloten met een paar keer Keuteberg achter elkaar. De eerste keer dat ik afdaalde werd ik ingehaald door een paar toerders, die redelijk hard naar beneden gingen. Eentje had z’n fiets totaal niet onder controle, begon met z’n achterwiel te slippen en vloog zo de berm in :')
pi_198839359
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 20:38 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ja, beetje jammer.

Nouja, geef ze eens ongelijk hè? Je wil toch ff weg en dan kom je al snel uit op Limburg. Voelt toch een beetje als buitenland; heuveltjes, vakwerkhuisjes, mensen die in een onverstaanbaar taaltje brabbelen.

Relatief weinig fietsers tegengekomen vandaag, maar ook een beetje een alternatieve route genomen. Nog ff afgesloten met een paar keer Keuteberg achter elkaar. De eerste keer dat ik afdaalde werd ik ingehaald door een paar toerders, die redelijk hard naar beneden gingen. Eentje had z’n fiets totaal niet onder controle, begon met z’n achterwiel te slippen en vloog zo de berm in :')
De Keutenberg, de Doodeman en de Gulperberg zijn dan ook best gevaarlijk om af te dalen als je er niet mee bekend bent.

Maar je zal wel gelachen hebben neem ik aan?
pi_198840654
Ik moest best grinniken idd. Ook omdat ‘t goed afliep. Hij ging niet echt op z’n muil.
pi_198841025
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 18:35 schreef La_Tramposa het volgende:
Als ik mijn strava tijdlijn bekijk zit echt iedereen in Limburg dit weekend ja :o

Maar ik ga morgen gewoon lekker een virtuele tijdrit van 6km doen bij zoetermeer langs de A12 _O-
Heb latex binnenband en Pirelli TT buitenbanden gemonteerd voor wat free speed.. zal ook wel nodig zijn want vandaag heb ik al een halve marathon hard gelopen (op snelheid).. Maarja meedoen is al punten pakken..
Langs de a12, virtueel? Je zet daar je fiets op een smarttrainer neer?!
everyone's a critic...
even you ! !
  zaterdag 3 april 2021 @ 23:40:04 #166
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_198841964
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:46 schreef sanger het volgende:
Kledingvraag! Ik ben op zoek naar een bibshort waarvan de pijpjes kort vallen....

Ik heb meerdere merken geprobeerd nu en mijn probleem is dat de heupomtrek maat L is maar de lengte maat M. Resultaat is dat ik de pijpjes van de shorts in mijn knieholte heb zitten als ik de L neem, of het veel te strak zit als ik een M neem.

Wie weet een merk met relatief korte pijpjes?
Volgens mij worden de meeste korter de laatste tijd.
Weet je zeker dat M te strak zit? Al in, is dat niet gewoon compressie?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  zaterdag 3 april 2021 @ 23:41:19 #167
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_198841982
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 20:02 schreef La_Tramposa het volgende:
Pearl Izumi vind ik ook vrij kort.
Die heb ik inderdaad nog niet geprobeerd, ga ik doen. Thanks.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 3 april 2021 @ 23:43:03 #168
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_198842007
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 april 2021 17:00 schreef Z het volgende:
Ik een Sportful bib die korte pijpjes heeft. Maar ik weet niet of dat voor alle Sportful Biba geldt.
Maar die vallen klein, dus zit ik volgens de maattabel op XL. Dit zijn dan ook te lang helaas....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 3 april 2021 @ 23:43:48 #169
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_198842015
Bij mij zit Rapha ook vrij kort, Sportful Bodyfit Pro en Total Comfort zijn vrij lang.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  zaterdag 3 april 2021 @ 23:44:21 #170
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_198842021
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:40 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Volgens mij worden de meeste korter de laatste tijd.
Weet je zeker dat M te strak zit? Al in, is dat niet gewoon compressie?
Ik was vanmiddag bij Mantel en dat zeiden ze dat ze juist langer worden.... :')

Ja, het is niet alleen de omtrek maar ook de lengte van de bretels bv.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 3 april 2021 @ 23:44:43 #171
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_198842025
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:43 schreef sanger het volgende:

[..]

Maar die vallen klein, dus zit ik volgens de maattabel op XL. Dit zijn dan ook te lang helaas....
Wat is de kleinste spijkerbroekmaat die je past? Even voor de beeldvorming..
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  zaterdag 3 april 2021 @ 23:46:06 #172
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_198842045
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 18:18 schreef Patroon het volgende:

[..]

Assos
Die is nu onderweg in de juiste maat, ga ik proberen :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 3 april 2021 @ 23:47:05 #173
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_198842061
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 00:05 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

En anders is er altijd nog de volgende optie: :P
[ afbeelding ]
Ik opperde al iets van maatwerk tegen mijn vriendin.... Maar die heeft vooralsnog iets van een veto recht :')
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 3 april 2021 @ 23:48:15 #174
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_198842073
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:44 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Wat is de kleinste spijkerbroekmaat die je past? Even voor de beeldvorming..
Waist is maat 33. Dat is net iets ruim, 32 is te strak.

Lengte 30.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 3 april 2021 @ 23:51:03 #175
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_198842109
Ik heb nu geprobeerd:
- AGU
- Rogelli
- Craft
- Castelli
- Ale
- Van Rysel (Decathlon)
- Futurumshop eigen merk

Assos is nu dus onderweg maar volgens de verkoper waren die ook langer dan de oude collectie...
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 3 april 2021 @ 23:53:03 #176
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_198842140
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:48 schreef sanger het volgende:

[..]

Waist is maat 33. Dat is net iets ruim, 32 is te strak.

Lengte 30.
Ik zie je issue, al kan ik me voorstellen dat je de pijpjes ook nog wel iets omhoog kan trekken.

Ik heb 32/32, bij 84kg op 1.83.
Dat is:
Castelli XL
Sportful L/XL
Isadore M
Rapha M/L (dacht M)

Misschien dat broeken met weinig compressie en een kleinere maat je beter passen dan?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  zaterdag 3 april 2021 @ 23:54:01 #177
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_198842152
Misschien DHB, eigen merk van Wiggle, nog proberen? Zelf geen ervaring mee.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_198843862
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:53 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Ik zie je issue, al kan ik me voorstellen dat je de pijpjes ook nog wel iets omhoog kan trekken.

Ik heb 32/32, bij 84kg op 1.83.
Dat is:
Castelli XL
Sportful L/XL
Isadore M
Rapha M/L (dacht M)

Misschien dat broeken met weinig compressie en een kleinere maat je beter passen dan?
Het zit hem in de verhouding omvang/lengte.

Ik ben 1m80 met 67kg en draag Castelli in M, Assos in S en Bioracer in 2. Bij mij zijn dus de pijpjes vaak te kort. Gelukkig is de tendens dat de bibs langer worden. Ik heb onlangs, bij een vertegenwoordiger van Bioracer 2 besteld waarbij de pijpjes 10cm langer zijn gemaakt. Die zitten perfect.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_198845186
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:54 schreef Fretwork het volgende:
Misschien DHB, eigen merk van Wiggle, nog proberen? Zelf geen ervaring mee.
Heb ik er een paar van, heel fijne broeken, maar zeker niet kort!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198845204
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 22:46 schreef the_critic het volgende:

[..]

Langs de a12, virtueel? Je zet daar je fiets op een smarttrainer neer?!
Virtueel als in je hebt een week om hem te fietsen en je snelste tijd op strava te uploaden 😉
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198845312
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 10:17 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Virtueel als in je hebt een week om hem te fietsen en je snelste tijd op strava te uploaden 😉
Dus lange rechte weg en wachten op de juiste windrichting?!
everyone's a critic...
even you ! !
pi_198845357
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:51 schreef sanger het volgende:
Ik heb nu geprobeerd:
- AGU
- Rogelli
- Craft
- Castelli
- Ale
- Van Rysel (Decathlon)
- Futurumshop eigen merk

Assos is nu dus onderweg maar volgens de verkoper waren die ook langer dan de oude collectie...
Niet lollig bedoelt.. Maar al eens specifieke dames modellen geprobeerd? Hebben vaak kortere pijpjes ivm niet zulke maffe tanlines onder een rokje. En iets breder in de heupen.
Ik weet niet of zo een zeem echt anders zit, maar misschien het testen waard?!
everyone's a critic...
even you ! !
pi_198845358
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 10:24 schreef the_critic het volgende:

[..]

Dus lange rechte weg en wachten op de juiste windrichting?!
Deze week wel, de andere ritten tot nu toe waren rondjes. Vorig jaar zat er ook een keer 10x de maeslantkeringklim in en een uurrecord. Best leuk hoor!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198847864
Oke MissPatty is officieel verslaafd aan wielrennen. Wij gaan van 8 tm 16 mei naar Limburg en zei dat ik wel hoopte dat het mooi weer is. Zei ze "anders nemen we toch de indoor trainer mee". *O* . Voor vandaag heeft ze allemaal kaasjes en speciaal biertjes gekocht voor de RVV. *O*
Maar ik kan 't mis hebben...
  zondag 4 april 2021 @ 16:31:42 #185
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_198851512
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 08:24 schreef Patroon het volgende:

[..]

Het zit hem in de verhouding omvang/lengte.

Ik ben 1m80 met 67kg en draag Castelli in M, Assos in S en Bioracer in 2. Bij mij zijn dus de pijpjes vaak te kort. Gelukkig is de tendens dat de bibs langer worden. Ik heb onlangs, bij een vertegenwoordiger van Bioracer 2 besteld waarbij de pijpjes 10cm langer zijn gemaakt. Die zitten perfect.
Zo gelukkig ben ik er anders niet mee ;)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 4 april 2021 @ 16:33:24 #186
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_198851537
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 10:27 schreef the_critic het volgende:

[..]

Niet lollig bedoelt.. Maar al eens specifieke dames modellen geprobeerd? Hebben vaak kortere pijpjes ivm niet zulke maffe tanlines onder een rokje. En iets breder in de heupen.
Ik weet niet of zo een zeem echt anders zit, maar misschien het testen waard?!
Voor zover ik altijd begrepen heb is de zeem wel anders ivm enkele attributen die je als man hebt, maar ga wel eens Googlen ^O^
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_198851548
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 13:03 schreef Patroon het volgende:
Oke MissPatty is officieel verslaafd aan wielrennen. Wij gaan van 8 tm 16 mei naar Limburg en zei dat ik wel hoopte dat het mooi weer is. Zei ze "anders nemen we toch de indoor trainer mee". *O* . Voor vandaag heeft ze allemaal kaasjes en speciaal biertjes gekocht voor de RVV. *O*
Oh god, straks gaat ze op Marianne Vos lijken.
Vakman pur sang
pi_198851585
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:46 schreef sanger het volgende:
Kledingvraag! Ik ben op zoek naar een bibshort waarvan de pijpjes kort vallen....

Ik heb meerdere merken geprobeerd nu en mijn probleem is dat de heupomtrek maat L is maar de lengte maat M. Resultaat is dat ik de pijpjes van de shorts in mijn knieholte heb zitten als ik de L neem, of het veel te strak zit als ik een M neem.

Wie weet een merk met relatief korte pijpjes?
Nou dit heb ik ook met Assos.
Laatst beide knieholtes helemaal kapotgeschaafd.
Vakman pur sang
  zondag 4 april 2021 @ 16:38:01 #189
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_198851590
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 08:24 schreef Patroon het volgende:

[..]

Het zit hem in de verhouding omvang/lengte.
Dit is wel echt mijn issue inderdaad. Ook voor bv. shirts/jacks. Een confectiemaat M is qua lengte goed maar te smal op schouders en taille. Convectiemaat L is te lang en op de schouders net goed. Taille kan, maar is aan strakke kant.

Mijn maten zijn dus eigenlijk:
Lengte M
Schouders/borst L
Taille XL
Heupomtrek XL
Binnenbeenlengte M

Van al deze maten kan ik alleen de taille positief beïnvloeden als in afvallen (druk mee bezig). Maar door sporten bouw ik op mijn schouders en borstomvang spier op. Heup is gewoon breed maar daar zit nauwelijks een grammetje vet, dus die is gewoon zo breed.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 4 april 2021 @ 17:26:23 #190
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_198852261
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:47 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik opperde al iets van maatwerk tegen mijn vriendin.... Maar die heeft vooralsnog iets van een veto recht :')
Ik kwam via een ander forum op Rey Sport uit, die schijnen kleding op maat te maken. Kun je er ook nog je eigen ontwerp aan toevoegen, ook wel leuk. Heb mail gestuurd, ben benieuwd naar de prijsstelling van zoiets.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 4 april 2021 @ 19:13:18 #191
130803 Gripper
Get a grip
pi_198853669
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 13:03 schreef Patroon het volgende:
Oke MissPatty is officieel verslaafd aan wielrennen. Wij gaan van 8 tm 16 mei naar Limburg en zei dat ik wel hoopte dat het mooi weer is. Zei ze "anders nemen we toch de indoor trainer mee". *O* . Voor vandaag heeft ze allemaal kaasjes en speciaal biertjes gekocht voor de RVV. *O*
Ah O+
Er zit misschien een paar jaar promotie vanuit jouw kant achter maar wel superleuk als dit vanuit r zelf komt. Binnenkort wil ze ook nog een gravelbike ;)

Dat koers-kijk-plankje zag er lekker uit!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zondag 4 april 2021 @ 19:45:55 #192
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198854147
Mathieu. -O-

Vandaag overigens enorm veel gegeten bij het paasontbijt. Toen een half uur na mijn laatste stuk suikerbrood op de fiets gestapt met twee buurmannen.

Die twee anderen houden er van om snel van start te gaan. Ik ben daar al geen fan van, maar met 20 kilo paasontbijt in m’n maag ging het niet helemaal lekker. :X _O-
pi_198854218
Suikerbrood ftw.
Aldus.
pi_198854251
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 19:13 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ah O+
Er zit misschien een paar jaar promotie vanuit jouw kant achter maar wel superleuk als dit vanuit r zelf komt. Binnenkort wil ze ook nog een gravelbike ;)

Dat koers-kijk-plankje zag er lekker uit!
Dat gravel ziet ze echt niet zitten.. al helemaal niet meer nadat ze afgelopen zomer op wat los grind onderuit ging. Maar ze is al minder negatief over bikepacken, maar dan wel op gewone wegen en dat vind ik zelf ook leuker dan onverhard :)
Maar ik kan 't mis hebben...
  zondag 4 april 2021 @ 20:10:20 #195
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_198854468
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 17:26 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik kwam via een ander forum op Rey Sport uit, die schijnen kleding op maat te maken. Kun je er ook nog je eigen ontwerp aan toevoegen, ook wel leuk. Heb mail gestuurd, ben benieuwd naar de prijsstelling van zoiets.
Je valt idd buiten de confectiematen en dan zit de kleding niet zoals ze moet zitten. Ik heb ook een beetje te lange benen waardoor een lange bib te kort is qua beenlengte en dat zorgt dan dat het kruisstuk niet goed zit. Heel irritant. Ik heb via de club teamkleding van 36 en we konden bij bestellen extra lengten of korter bestellen bij de armlengte vd shirts en de been lengte vd broeken. Ik heb alleen van de lange broek 1 extra lengtemaat besteld en die is nu precies goed. Ik heb daar bijv. met Castelli een probleem mee, sommige lange broeken zijn echt te kort en dan zitten ze halfweg de kuit ipv op de enkel.
pi_198854500
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 20:10 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Je valt idd buiten de confectiematen en dan zit de kleding niet zoals ze moet zitten. Ik heb ook een beetje te lange benen waardoor een lange bib te kort is qua beenlengte en dat zorgt dan dat het kruisstuk niet goed zit. Heel irritant. Ik heb via de club teamkleding van 36 en we konden bij bestellen extra lengten of korter bestellen bij de armlengte vd shirts en de been lengte vd broeken. Ik heb alleen van de lange broek 1 extra lengtemaat besteld en die is nu precies goed. Ik heb daar bijv. met Castelli een probleem mee, sommige lange broeken zijn echt te kort en dan zitten ze halfweg de kuit ipv op de enkel.
Dat heb ik ook met korte broeken..komt vooral omdat we een klein maatje moeten hebben in verhouding met onze lengte. Niet #viesdik zijn :P
Maar ik kan 't mis hebben...
  zondag 4 april 2021 @ 21:13:30 #197
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_198855451
Derailleurhanger afgebroken. Nu is de reserve niet op voorraad en kan ik hem nergens anders vinden.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_198855906
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 21:13 schreef No-P het volgende:
Derailleurhanger afgebroken. Nu is de reserve niet op voorraad en kan ik hem nergens anders vinden.
Daarom altijd thuis een extra hanger op voorraad leggen.
Maar ik kan 't mis hebben...
  zondag 4 april 2021 @ 21:42:58 #199
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198855984
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 21:39 schreef Patroon het volgende:

[..]

Daarom altijd thuis een extra hanger op voorraad leggen.
Ja dat moet ik eigenlijk ook nog een keer regelen.

Ik denk ook dat het lastiger is om voor oudere modellen de hangers te vinden?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 4 april 2021 @ 22:03:13 #200
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_198856394
Ik heb er inmiddels nu toch eentje op een site met 500+ hangers gevonden. Ben er vrij zeker van dat die gaat passen.

Heb genoeg fietsen om wel even zonder te kunnen. Verwacht dat vrijwel alle pads wel te vinden zijn uiteindelijk.

Nu nog een grx815 achterderailleur....
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_198857072
Hebben jullie deze vinding nog meegekregen, dit wordt wel wat denk ik.
Nog cleanere fiets. :9
Interessant ⤵
Vakman pur sang
pi_198857414
Heads up:

Voor mensen die in Limburg zitten of komen, vanaf dinsdag is inreizen naar Duitsland niet meer toegestaan voor Nederlanders die geen negatieve corona test kunnen overleggen (max 48 uur oud).

Net als naar België zullen er geen grenscontroles zijn, maar als je staande wordt gehouden dan kun je een boete krijgen. Inclusief een verplichte test, en als die dan verkeerd uit pakt heb je een probleem. :)

Het is nog onbekend hoe lang deze regel van kracht zal zijn.
  maandag 5 april 2021 @ 16:59:45 #203
108913 Godshand
guide4you
pi_198866710
Kennen jullie deze Strava plugin voor Chrome, Opera en Firefox? https://thomaschampagne.github.io/elevate/#/landing

Geeft een deel van de Premium overzichten van Strava gratis. Helaas alleen via de browser voor pc/laptop.

Het haalt data van de Strava server van jouw account en presenteert het in overzichtelijke grafieken.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_198867619
Prima fietsweertje in Zuid-Limburg vandaag, je moest alleen wel pas om 14u vertrekken, wat we ook hebben gedaan.

Oké, het was koud, en af en toe dwarrelde er een beetje sneeuw naar beneden, maar het was prima te doen!

Bizar weinig fietsers gezien.
pi_198868009
Hmm, vandaag (met de auto) in Noord en Zuid Holland geweest, daar was het echt elk halfuur een hagelbui of sneeuwstorm.. respect voor fietsers vandaag.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198871600
Ja, het was verrassend goed te doen. Hier en daar een beetje een natte weg, maar verder heerlijk gefietst. Fiets is ook redelijk schoon gebleven.
pi_198871659
quote:
1s.gif Op maandag 5 april 2021 16:59 schreef Godshand het volgende:
Kennen jullie deze Strava plugin voor Chrome, Opera en Firefox? https://thomaschampagne.github.io/elevate/#/landing

Geeft een deel van de Premium overzichten van Strava gratis. Helaas alleen via de browser voor pc/laptop.

Het haalt data van de Strava server van jouw account en presenteert het in overzichtelijke grafieken.

Ja, die heb ik. Vind hem beter dan de strava grafieken. Golden cheetah is ook de moeite (maar wel wat complexer). Daar heb je nog wel meer dingen om te bekijken.
Whatever...
pi_198876891
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 21:39 schreef Patroon het volgende:

[..]

Daarom altijd thuis een extra hanger op voorraad leggen.
Goeie tip, nu nog een tip hoe ik uitkom bij het juiste type voor een Specialized Roubaix Sport 2019.
  dinsdag 6 april 2021 @ 11:33:14 #209
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_198877816
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 20:10 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Je valt idd buiten de confectiematen en dan zit de kleding niet zoals ze moet zitten. Ik heb ook een beetje te lange benen waardoor een lange bib te kort is qua beenlengte en dat zorgt dan dat het kruisstuk niet goed zit. Heel irritant. Ik heb via de club teamkleding van 36 en we konden bij bestellen extra lengten of korter bestellen bij de armlengte vd shirts en de been lengte vd broeken. Ik heb alleen van de lange broek 1 extra lengtemaat besteld en die is nu precies goed. Ik heb daar bijv. met Castelli een probleem mee, sommige lange broeken zijn echt te kort en dan zitten ze halfweg de kuit ipv op de enkel.
Ik werd nu gewezen op Q36.5. Bij de reviews zie ik inderdaad veel mensen als opmerking geven dat de pijpen voor hun aan de korte kant zijn. Als Futurumshop even reageert over mijn retour aanpassen dan bestel ik die. Wel duur, veel duurder dan ik eigenlijk wilde uitgeven maar tja....

En val natuurlijk voor lengte in maat M en de rest in L/XL... Dus ben benieuwd.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 6 april 2021 @ 15:23:03 #210
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_198881783
En ook nog een Bioracer besteld nadat ik via een ander forum had vernomen dat die ook kort zou vallen....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_198893578
Komt het nu door corona dat alle fietsen uitverkocht zijn/lijken? Ik ben op zoek naar een nieuwe, maar alle modellen die ik heb gezien zijn de komende maanden niet meer bestelbaar ...
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_198893700
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 08:24 schreef JohnDDD het volgende:
Komt het nu door corona dat alle fietsen uitverkocht zijn/lijken? Ik ben op zoek naar een nieuwe, maar alle modellen die ik heb gezien zijn de komende maanden niet meer bestelbaar ...
Jep.
veel vraag, problemen met productie van onderdelen.
Geldt niet alleen voor nieuwe fietsen overigens.
Als je kijkt naar onderdelen zoals een nieuwe cassette of derailleur kan je soms ook al pech hebben.
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_198894013
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 08:36 schreef gianni61 het volgende:

[..]

Jep.
veel vraag, problemen met productie van onderdelen.
Geldt niet alleen voor nieuwe fietsen overigens.
Als je kijkt naar onderdelen zoals een nieuwe cassette of derailleur kan je soms ook al pech hebben.
Ok, bedankt. Misschien nog even wachten dan met een nieuwe fiets ... maar ja, kan me ook niet voorstellen dat het met het voorjaar in aantocht veel beter wordt. Tweedehands is er ook weinig te vinden op het moment en wat op Marktplaats staat, is binnen een dag wel weg.

Iemand trouwens wel eens op een Sensa Romagna Gravel GRX gereden? Ik wil graag een fiets die een beetje tussen een racer en een gravelbike in zit, voor comfort en langere afstanden. Ik trap toch geen grote verzetten en rijd altijd alleen, dus heb ook geen clubje om bij te hoeven houden. Deze fiets is me net iets teveel gravel misschien, maar is de enige die nog wél beschikbaar is. Ik was me eerst op een Trek Domane AL4 disc aan het oriënteren, wat een mooie fiets is in dat segment, maar die is totaal uitverkocht
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  FOK!fotograaf woensdag 7 april 2021 @ 10:40:35 #214
73911 ultra_ivo
pi_198894981
Het weekendje fietskamperen was wat frisjes af en toe. Dus gelijk na thuiskomst bij Decathlon nog wat winterspulletjes in de uitverkoop besteld. Dan weet ik tenminste zeker dat de week fietskamperen in de meivakantie wel mooi wordt ;).
Vanwege de windrichting op het laatste moment de route omgegooid en op goede vrijdag de trein naar Meppel genomen. Dan eerst richting Kampen en overnachten bij een boerderijcamping in Hattem. Zaterdag over de Veluwe. Opvallend weer dat het in de dorpen stervensdruk is maar zodra je op de kleine weggetjes zit je bijna geen mens tegenkomt. Totdat het weer druk was op de natuurcamping Quadenoord. Mooi ding, leuke sfeer alleen in april geen verwarming in de douches....
Zondag begon wat fris maar werd uiteindelijk nog mooi.Tot mjin verbazing kwam ik in Wageningen al een open supermarkt tegen. Dat terwijl een dag eerder dat af en toe een issue was, 1 persoons maaltijden zoeken in bible belt dorpen is lastig, kennelijk bestaan daar singles niet ;). Maar goed, in het Brabantse land is wat dat betreft het leven goed. 's avonds weer een leuke camping bij Helmond.
Maandag was dan wat minder. Tent inpakken in de regen, onder een afdakje ontbijten en zo'n 10x m'n regenjack aan moeten trekken. En dan ook nog het verkeerde bij me hebben, eentje waar ik niet teveel onder aan kan doen. Maar wel 2 lastige tegeltjes in de Peel kunnen doen. Uiteindelijk vlak voor huis nog een forse sneeuwbui.
Totaal 382km, dik 100 nieuwe tegeltjes en m'n cluster met 150 vergroot.
pi_198897201
Welke lus van de AGR is het leukste om te rijden? Gezien het weer denk ik niet dat we 7 uur op de fiets gaan zitten..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 7 april 2021 @ 13:40:31 #216
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198897420
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 10:40 schreef ultra_ivo het volgende:
Het weekendje fietskamperen was wat frisjes af en toe. Dus gelijk na thuiskomst bij Decathlon nog wat winterspulletjes in de uitverkoop besteld. Dan weet ik tenminste zeker dat de week fietskamperen in de meivakantie wel mooi wordt ;).
Vanwege de windrichting op het laatste moment de route omgegooid en op goede vrijdag de trein naar Meppel genomen. Dan eerst richting Kampen en overnachten bij een boerderijcamping in Hattem. Zaterdag over de Veluwe. Opvallend weer dat het in de dorpen stervensdruk is maar zodra je op de kleine weggetjes zit je bijna geen mens tegenkomt. Totdat het weer druk was op de natuurcamping Quadenoord. Mooi ding, leuke sfeer alleen in april geen verwarming in de douches....
Zondag begon wat fris maar werd uiteindelijk nog mooi.Tot mjin verbazing kwam ik in Wageningen al een open supermarkt tegen. Dat terwijl een dag eerder dat af en toe een issue was, 1 persoons maaltijden zoeken in bible belt dorpen is lastig, kennelijk bestaan daar singles niet ;). Maar goed, in het Brabantse land is wat dat betreft het leven goed. 's avonds weer een leuke camping bij Helmond.
Maandag was dan wat minder. Tent inpakken in de regen, onder een afdakje ontbijten en zo'n 10x m'n regenjack aan moeten trekken. En dan ook nog het verkeerde bij me hebben, eentje waar ik niet teveel onder aan kan doen. Maar wel 2 lastige tegeltjes in de Peel kunnen doen. Uiteindelijk vlak voor huis nog een forse sneeuwbui.
Totaal 382km, dik 100 nieuwe tegeltjes en m'n cluster met 150 vergroot.
Lekkerrrr

Jij kan idd heel makkelijk je cluster vergroten door al die ritjes kris kras door de benelux!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  FOK!fotograaf woensdag 7 april 2021 @ 13:59:10 #217
73911 ultra_ivo
pi_198897697
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 13:40 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Lekkerrrr

Jij kan idd heel makkelijk je cluster vergroten door al die ritjes kris kras door de benelux!
Klopt, ik heb bijna overal losse eindjes liggen die ik aan elkaar kan knopen. Maar in de beide Limburgen zijn er nog maar wenig tegels over, dus het is wel altijd eerst een stuk reizen.
  woensdag 7 april 2021 @ 13:59:51 #218
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_198897703
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 13:23 schreef La_Tramposa het volgende:
Welke lus van de AGR is het leukste om te rijden? Gezien het weer denk ik niet dat we 7 uur op de fiets gaan zitten..
2 vind ik, anders 3, zeker niet 1

Evt. 2 en dan vanaf Gulpen 3 volgen?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_198897812
quote:
1s.gif Op woensdag 7 april 2021 13:59 schreef Fretwork het volgende:

[..]

2 vind ik, anders 3, zeker niet 1

Evt. 2 en dan vanaf Gulpen 3 volgen?
We zouden ook nog die 100km tourversie kunnen doen, volgens mij komt dat redelijk overeen met 2 en een beetje 3..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198897899
Geen. :D
  woensdag 7 april 2021 @ 14:17:36 #221
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_198897938
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 14:07 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

We zouden ook nog die 100km tourversie kunnen doen, volgens mij komt dat redelijk overeen met 2 en een beetje 3..
Ik zou zelf lekker de bordjes volgen, maar anders kan je ook nog Bizkit's Tour de Koekje doen a 130km.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_198897950
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 14:17 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Ik zou zelf lekker de bordjes volgen, maar anders kan je ook nog Bizkit's Tour de Koekje doen a 130km.
Ja die heb ik ook nog ergens opgeslagen, maar denk dat het inderdaad leuker is om de bordjes te volgen, anders krijgen we ook weer ruzie over de route en zo :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198898238
quote:
14s.gif Op woensdag 7 april 2021 14:14 schreef RealBizkit666 het volgende:
Geen. :D
Eens. Ik doe jaarlijks weekendje limburg met wat vrienden, en op de klassieke combi Kruis-Eys-From-Keut en dat lusje bij het hijgende hert vind ik het maar weinig aan eigenlijk... en vooral druk.

Vorig jaar gingen we bij klein kuttingen de grens over, en vielen in een weelde van rustige wegen en mooie klimmetjes in de voerstreek.

Maar de bordjes volgen is wel lekker makkelijk idd... Tenzij je teveel ouwehoert na gulpen en bijna in aachen eindigt.
pi_198898435
Gewoon een mooie route in je Wahoo ed. zetten! Dat standaard riedeltje ken ik inmiddels ook wel, maar de Camerig en Drielandenpunt pak ik graag wel mee, omdat ze wat langer zijn.
pi_198898488
Ik vind het gewoon het meest jammere dat je wegen dubbel fietst in de AGR lus 2. Je ziet meer van de omgeving als je een normale ronde maakt. En de echte kuitenbijters laten ze allemaal weg in die lus (Eyserbosweg, Keutenberg, Doodeman). En in Simpelveld pakken ze de minst mooie van de 3 varianten naar de Huls (de grote weg in plaats van de rustigere Schanternel of de oude Hulsberg).
pi_198898533
Ik vind die klim vanuit teuven richting dat kasteel echt prachtig. Lekker door het bos naar boven, en met prachtig uitzicht op dat kasteel weer naar benee...

..Dan kom je ook bij klein kuttingen.
pi_198898543
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 14:55 schreef muzas het volgende:
Ik vind die klim vanuit teuven richting dat kasteel echt prachtig. Lekker door het bos naar boven, en met prachtig uitzicht op dat kasteel weer naar benee...

..Dan kom je ook bij klein kuttingen.
Bovenste Bos (of Rue de Beusdal). Mooie klim inderdaad. Wel de bochtjes binnendoor pakken en niet zwakjes de buitenbocht. :P
pi_198904059
Die is vanuit Sippenaeken ook wel leuk.
  vrijdag 9 april 2021 @ 14:30:47 #229
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_198933021
Zucht.... de zoektocht gaat voort.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 11:33 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik werd nu gewezen op Q36.5. Bij de reviews zie ik inderdaad veel mensen als opmerking geven dat de pijpen voor hun aan de korte kant zijn. Als Futurumshop even reageert over mijn retour aanpassen dan bestel ik die. Wel duur, veel duurder dan ik eigenlijk wilde uitgeven maar tja....

En val natuurlijk voor lengte in maat M en de rest in L/XL... Dus ben benieuwd.
Ook te lang. Ook de grootte algemeen is wat aan de ruime kant, dus overweeg een maatje kleiner te proberen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 15:23 schreef sanger het volgende:
En ook nog een Bioracer besteld nadat ik via een ander forum had vernomen dat die ook kort zou vallen....
Ook te lang. Zeem zat wel erg prettig moet ik zeggen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 9 april 2021 @ 14:56:02 #230
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_198933404
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 14:30 schreef sanger het volgende:
Zucht.... de zoektocht gaat voort.
[..]

Ook te lang. Ook de grootte algemeen is wat aan de ruime kant, dus overweeg een maatje kleiner te proberen.
[..]

Ook te lang. Zeem zat wel erg prettig moet ik zeggen.
Stomme vraag wellicht, maar je weet dat wielerbroeken echt wel strak mogen zitten toch? Dat je niet überhaupt te grote maten past.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  vrijdag 9 april 2021 @ 15:40:17 #231
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_198934026
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 14:56 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Stomme vraag wellicht, maar je weet dat wielerbroeken echt wel strak mogen zitten toch? Dat je niet überhaupt te grote maten past.
Ja dat weet ik ;) Ik vind een beetje strakker zelfs lekkerder zitten :Y

Ik check vooral de maattabellen en bij twijfel neem ik de kleinere van de twee, in de wetenschap dat ik ook nog aan het aanvallen ben. Maar met name mijn heupomtrek is de boosdoener, en daar zit echt nog maar nauwelijks wat vet.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 11 april 2021 @ 15:21:20 #232
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198961901
Zo, ik ben een beetje in de LSRF-hype gestapt door ook de JOIN-app te downloaden.

Ik moet zeggen dat het mij wel wat structuur geeft in mijn trainingen en heb nu ook iets meer inzicht in welke soort trainingen ik allemaal zou kunnen doen. Normaal gesproken fiets ik echt doelloos rond en kom ik eigenlijk altijd uit op dezelfde soort rondjes qua intensiteit, etc.

Ook de optie om flexibel je eigen ritjes erin te verwerken (en dat de andere trainingen daarop worden aangepast) vind ik wel fijn.

Eerste twee weken is gratis overigens. Weet nog niet of ik het geld waard vind, maar goed. :P
pi_198964670
Nou, dat was het weekendje Limburg!

Voortaan toch maar lastminute plannen, want dit was echt wel het slechtste fietsweer wat ik in tijden doorstaan heb :P Tussen de 1 en 5 graden en geen 5 minuten achter elkaar droog gehad. Er lag zelfs nog sneeuw op heel veel plekken. Dus ook maar iets minder kilometers gereden dan ik eigenlijk had gewild, we hadden ook niet alle winterkleren mee.
Zaterdag de 85km met 1500hm van RealBizkit gedaan (op 1 klein stukje na), leuke mooie route! En zondag nog een kort ritje met de klimmetjes die we gemist hadden. Helaas was die route wat meer improvisorisch gemaakt dus ook wat stukken MTB-parcours downhill in de modderstromen :+
De kou maakte het echt zwaar, elke keer op een klim werd je weer redelijk warm, en dan in de afdaling met al je natte kleding verstijfden je spieren compleet. Ben nog nooit zo verzuurd op zo'n lage hartslag.

Wel al gelijk op de Bemelerberg 3 dames van de Andy Schleck wielerploeg ingehaald die met ploegwagen en al verkenning aan het doen waren 8-) Hoogtepuntje dan toch.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  FOK!fotograaf dinsdag 13 april 2021 @ 09:55:07 #234
145146 Andyy
pi_198982875
Iemand een suggestie voor goede Chinese wieltjes? Bomen en bos, ben niet goed op te hoogte wat de goede aanbieders zijn nu

-38/40mm
-niet meer dan 1600 gram
-velgrem
- +\- 600 euro budget
-liefst Carbon
  dinsdag 13 april 2021 @ 12:11:15 #235
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_198984613
https://www.ad.nl/auto/au(...)wijs-kwijt~a07570ab/

Het is lastig, maar misschien moeten we onze middelvingers niet meer opsteken.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_198984664
Wow wel een mooie rechte breuk bij die voorvork :o

Maarja als het iemand is die je zomaar aanrijdt en doorrijdt, heb ik zo het vermoeden dat hij daarvoor ook al iets gedaan had om die middelvinger te verdienen. :(
Wat moeten we dan doen.. Overal met 20km/u al 'sorry sorry' roepend en bellend omheen rijden? Dan nog krijg je haat naar je hoofd.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 13 april 2021 @ 12:22:41 #237
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198984796
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 april 2021 12:11 schreef Fretwork het volgende:
https://www.ad.nl/auto/au(...)wijs-kwijt~a07570ab/

Het is lastig, maar misschien moeten we onze middelvingers niet meer opsteken.
Of juist wel, want zo komen we mooi van die gekke autobestuurders af.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_198985985
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 12:14 schreef La_Tramposa het volgende:
Wow wel een mooie rechte breuk bij die voorvork :o

Maarja als het iemand is die je zomaar aanrijdt en doorrijdt, heb ik zo het vermoeden dat hij daarvoor ook al iets gedaan had om die middelvinger te verdienen. :(
Wat moeten we dan doen.. Overal met 20km/u al 'sorry sorry' roepend en bellend omheen rijden? Dan nog krijg je haat naar je hoofd.
Die foto is in scène gezet eh? Staat er bij vermeld :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  dinsdag 13 april 2021 @ 14:01:09 #239
130803 Gripper
Get a grip
pi_198986154
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:55 schreef Andyy het volgende:
Iemand een suggestie voor goede Chinese wieltjes? Bomen en bos, ben niet goed op te hoogte wat de goede aanbieders zijn nu

-38/40mm
-niet meer dan 1600 gram
-velgrem
- +\- 600 euro budget
-liefst Carbon
Farsports en BladeX val je je denk ik nog steeds geen breuk aan. ik heb die Mei-Ling steins van mij al 6 jaar en still going stlong.
En natuurlijk het chinese carbon wielen topic op fiets.nl
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 13 april 2021 @ 14:35:49 #240
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_198986584
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 12:14 schreef La_Tramposa het volgende:
Wow wel een mooie rechte breuk bij die voorvork :o

Maarja als het iemand is die je zomaar aanrijdt en doorrijdt, heb ik zo het vermoeden dat hij daarvoor ook al iets gedaan had om die middelvinger te verdienen. :(
Wat moeten we dan doen.. Overal met 20km/u al 'sorry sorry' roepend en bellend omheen rijden? Dan nog krijg je haat naar je hoofd.
Ik kreeg deze doorgestuurd omdat ik zelf zo'n akkefietje had afgelopen maand. Waarbij er gelukkig geen gewonden vielen.

Ik reed met een vriend over de Veluwe, hoorde een auto en ging achter die vriend rijden. De auto wil ons inhalen, stuurt samen met ons een onoverzichtelijke bocht naar links in en schrikt zich de pleuris van een groep fietsende tegenliggers. Hierop wijkt hij al toeterend uit naar rechts, rijdt bijna die vriend van de weg en schiet er vandoor, waarna ik mijn middelvinger opsteek.

500 meter staat hij dwars op de weg geparkeerd en stapt hij uit om ruzie te maken, geen kans om er langs te gaan. Gelukkig toen kunnen de-escaleren...
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_198986662
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 april 2021 14:35 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Ik kreeg deze doorgestuurd omdat ik zelf zo'n akkefietje had afgelopen maand. Waarbij er gelukkig geen gewonden vielen.

Ik reed met een vriend over de Veluwe, hoorde een auto en ging achter die vriend rijden. De auto wil ons inhalen, stuurt samen met ons een onoverzichtelijke bocht naar links in en schrikt zich de pleuris van een groep fietsende tegenliggers. Hierop wijkt hij al toeterend uit naar rechts, rijdt bijna die vriend van de weg en schiet er vandoor, waarna ik mijn middelvinger opsteek.

500 meter staat hij dwars op de weg geparkeerd en stapt hij uit om ruzie te maken, geen kans om er langs te gaan. Gelukkig toen kunnen de-escaleren...
Mijn vriend heeft er nogal een handje van om met zijn handige wielrennerstuurskunsten door gaatjes te glippen die er bijna niet zijn, en dan moet ik er snel achteraan, en ben ik vaak degenen die het gezeik krijgt :P
Maar ook vaak totaal niet terecht, laatst ook weer, al 10x de bel gebruikt voor een naast elkaar fietsend stel, ze horen blijkbaar niks. Dus dan maar erlangs. Schrokken ze blijkbaar een beetje van (terwijl er genoeg ruimte was en er echt niks geks gebeurde), krijg ik een dikke fluimrochel in mijn rug.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 13 april 2021 @ 14:55:10 #242
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_198986911
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 14:40 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Mijn vriend heeft er nogal een handje van om met zijn handige wielrennerstuurskunsten door gaatjes te glippen die er bijna niet zijn, en dan moet ik er snel achteraan, en ben ik vaak degenen die het gezeik krijgt :P
Maar ook vaak totaal niet terecht, laatst ook weer, al 10x de bel gebruikt voor een naast elkaar fietsend stel, ze horen blijkbaar niks. Dus dan maar erlangs. Schrokken ze blijkbaar een beetje van (terwijl er genoeg ruimte was en er echt niks geks gebeurde), krijg ik een dikke fluimrochel in mijn rug.
Jezus...

Valt dat tijdens covid niet gewoon onder poging tot zwaar lichamelijk letsel?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_198987628
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 14:55 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Jezus...

Valt dat tijdens covid niet gewoon onder poging tot zwaar lichamelijk letsel?
Haha ja mijn vriend vatte het ook zwaar op en wilde al terugfietsen om ruzie te gaan schoppen, maar daar heb ik op zo'n moment ook geen zin in dan. Volgens mij was de rochel grotendeels mis, gelukkig.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198988289
Ik heb wel eens de complete inhoud van een bidon bij een auto naar binnen geflikkerd omdat de bijrijder vervelend deed.

Ik fietste op ‘t fietspad en ze haalden me in. Hij riep homo naar me ofzo. Ff later stonden ze voor het stoplicht in de rij en toen ik langsfietste probeerde hij me te meppen. Ik wist ‘t te ontwijken.

Het bizarre was dat dit echt uit het niets was. Ik stond bij de stoplichten te wachten toen zij groen hadden. Toen ze langskwamen wilde hij weer wat naar me roepen, maar voordat hij z’n bek open had getrokken, had hij de inhoud van m’n bidon al in z’n gezicht :')
  dinsdag 13 april 2021 @ 17:08:16 #245
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198989009
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 14:40 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Mijn vriend heeft er nogal een handje van om met zijn handige wielrennerstuurskunsten door gaatjes te glippen die er bijna niet zijn, en dan moet ik er snel achteraan, en ben ik vaak degenen die het gezeik krijgt :P
Maar ook vaak totaal niet terecht, laatst ook weer, al 10x de bel gebruikt voor een naast elkaar fietsend stel, ze horen blijkbaar niks. Dus dan maar erlangs. Schrokken ze blijkbaar een beetje van (terwijl er genoeg ruimte was en er echt niks geks gebeurde), krijg ik een dikke fluimrochel in mijn rug.
Ik zou dat ook niet pikken :{
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 13 april 2021 @ 17:13:11 #246
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_198989085
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 16:13 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb wel eens de complete inhoud van een bidon bij een auto naar binnen geflikkerd omdat de bijrijder vervelend deed.

Ik fietste op ‘t fietspad en ze haalden me in. Hij riep homo naar me ofzo. Ff later stonden ze voor het stoplicht in de rij en toen ik langsfietste probeerde hij me te meppen. Ik wist ‘t te ontwijken.

Het bizarre was dat dit echt uit het niets was. Ik stond bij de stoplichten te wachten toen zij groen hadden. Toen ze langskwamen wilde hij weer wat naar me roepen, maar voordat hij z’n bek open had getrokken, had hij de inhoud van m’n bidon al in z’n gezicht :')
Gelukkig dat het de inhoud van de bidon was, als het de bidon zelf was geweest had je nog uitgesloten kunnen worden door de UCI.
  dinsdag 13 april 2021 @ 19:20:00 #247
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_198990847
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 14:40 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Mijn vriend heeft er nogal een handje van om met zijn handige wielrennerstuurskunsten door gaatjes te glippen die er bijna niet zijn, en dan moet ik er snel achteraan, en ben ik vaak degenen die het gezeik krijgt :P

Klasse, zo worden we nog wel een keer geliefd bij de rest van onze medelanders o|O
.
pi_198995280
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 17:13 schreef Zelva het volgende:

[..]

Gelukkig dat het de inhoud van de bidon was, als het de bidon zelf was geweest had je nog uitgesloten kunnen worden door de UCI.
:D
pi_198995614
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 19:20 schreef Yankee het volgende:

[..]

Klasse, zo worden we nog wel een keer geliefd bij de rest van onze medelanders o|O
Inderdaad.

Als je samen fietst moet je vriend er gewoon rekening mee houden dat jij er ook nog langs kan.

Zelfde als groepen waarbij de voorste renners oversteken terwijl de rest er achter moeten wachten, leveren gevaarlijke situaties op.
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 13 april 2021 @ 23:44:09 #250
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_198995720
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 15:36 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Haha ja mijn vriend vatte het ook zwaar op en wilde al terugfietsen om ruzie te gaan schoppen, maar daar heb ik op zo'n moment ook geen zin in dan. Volgens mij was de rochel grotendeels mis, gelukkig.
Maar als je niets doet dan gebeurd het een volgende keer weer....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 13 april 2021 @ 23:44:19 #251
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_198995721
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 14:55 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Jezus...

Valt dat tijdens covid niet gewoon onder poging tot zwaar lichamelijk letsel?
Volgens mij wel ja :Y
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 15 april 2021 @ 13:51:59 #252
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199013645
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_199013893
Tegenwoordig laten ze je gedoseerd toe op die klimmen (maar is het nog steeds dringen).
Aldus.
pi_199014392
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 15 april 2021 @ 18:58:18 #255
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199016867
quote:
2s.gif Op donderdag 15 april 2021 14:17 schreef Z het volgende:
Tegenwoordig laten ze je gedoseerd toe op die klimmen (maar is het nog steeds dringen).
Ik voorkom dit door dit soort tochten gewoon nooit te doen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 15 april 2021 @ 20:44:32 #256
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_199018442
Zaterdag kan er gewoon overal gefietst worden in Limburg toch? Of zie ik iets over het hoofd.

Mijn medefietser maar even peilen of hij ook de toer de koekje wil doen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  donderdag 15 april 2021 @ 21:00:43 #257
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199018724
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 20:44 schreef No-P het volgende:
Zaterdag kan er gewoon overal gefietst worden in Limburg toch? Of zie ik iets over het hoofd.

Mijn medefietser maar even peilen of hij ook de toer de koekje wil doen.
Amstel gold is zondag dus ik kan me voorstellen dat het rondom het parcours druk is.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_199018874
Je mag niet in de buurt komen van het parcours officieel. Dus ik denk dat het mee valt. Maar als het goed weer is, zal het sowieso wel gewoon weer lekker druk zijn. :)
  donderdag 15 april 2021 @ 21:18:06 #259
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_199019082
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 21:08 schreef RealBizkit666 het volgende:
Je mag niet in de buurt komen van het parcours officieel. Dus ik denk dat het mee valt. Maar als het goed weer is, zal het sowieso wel gewoon weer lekker druk zijn. :)
Denk je dat ik je route iets moet aanpassen?
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_199019685
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 21:18 schreef No-P het volgende:

[..]

Denk je dat ik je route iets moet aanpassen?
Goede vraag. Ik heb geen idee hoe streng ze al zullen zijn op zaterdag. Maar dan kun je het hele stuk met de Cauberg, Brakkeberg en Bemelerberg vergeten. Daar kun je uiteraard omheen fietsen. Wellicht gewoon de originele route proberen, en als dat niet kan voor de zekerheid alvast het alternatief erin zetten. Moet ik dat even voor je maken?

Edit:
Volgens deze website: https://www.wielrennenmaa(...)-gold-race-programma is het parcours alleen op zondag definitief gesloten.
  donderdag 15 april 2021 @ 21:48:29 #261
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_199019732
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 21:46 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Goede vraag. Ik heb geen idee hoe streng ze al zullen zijn op zaterdag. Maar dan kun je het hele stuk met de Cauberg, Brakkeberg en Bemelerberg vergeten. Daar kun je uiteraard omheen fietsen. Wellicht gewoon de originele route proberen, en als dat niet kan voor de zekerheid alvast het alternatief erin zetten. Moet ik dat even voor je maken?
Jij kent de weg het beste, dus als je dat snel kan, heel graag.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_199019841
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 21:48 schreef No-P het volgende:

[..]

Jij kent de weg het beste, dus als je dat snel kan, heel graag.
Als strava meewerkte, was het al klaar geweest. :P

Zo, eindelijk gelukt:
https://www.strava.com/routes/2817866195104581654
pi_199020992
N+1 al hoort hij niet helemaal in dit topic, meer in dikkenbanden topic ;)

pi_199021241
Mooi hoor. Goeie standaard ook? Ik kan op mobiel net niet zien wat voor merk het frame is.
Aldus.
  vrijdag 16 april 2021 @ 00:21:59 #265
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_199021908
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 21:55 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Als strava meewerkte, was het al klaar geweest. :P

Zo, eindelijk gelukt:
https://www.strava.com/routes/2817866195104581654
Die gaat wel door Duitsland heen, weet niet of dat handig is.
pi_199021946
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 00:21 schreef Zelva het volgende:

[..]

Die gaat wel door Duitsland heen, weet niet of dat handig is.
Telt ook voor België uiteraard. Kan ik nog wel aanpassen. Mag No-P over beslissen. :)
  vrijdag 16 april 2021 @ 06:59:11 #267
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199022381
Pas op hoor, bizkit wil je gewoon een boete aannaaien
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_199024026
quote:
14s.gif Op donderdag 15 april 2021 22:59 schreef Z het volgende:
Mooi hoor. Goeie standaard ook? Ik kan op mobiel net niet zien wat voor merk het frame is.
https://wikkit.nl/de-enig(...)dellen/wikkit-L-Nino
  vrijdag 16 april 2021 @ 11:47:41 #269
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_199025250
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 april 2021 06:59 schreef kanovinnie het volgende:
Pas op hoor, bizkit wil je gewoon een boete aannaaien
:o

Dankje Bizket. De oost en zuidoost kant ken ik goed genoeg om Duitsland te kunnen vermijden. Over België ga ik nog een nachtje slapen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_199025387
Zie rit van LTD gisteren door Belgie, geen probleem volgens hem in comments ;)
Duitsland is wat lastiger als ik nieuwsitems hoor dat je commerciele test moet doen en formulier in het duits moet kunnen laten zien.
pi_199025429
Ik ben vorig weekend met dat ritje ook kort door Belgie gekomen, maar daar stonden ze niet te controleren ;) Wellicht met de AGR wel.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 16 april 2021 @ 16:25:24 #272
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199029185
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:56 schreef ddx het volgende:
Zie rit van LTD gisteren door Belgie, geen probleem volgens hem in comments ;)
Duitsland is wat lastiger als ik nieuwsitems hoor dat je commerciele test moet doen en formulier in het duits moet kunnen laten zien.
Naja die heeft zich nog nooit aan een coronamaatregel gehouden volgens mij.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_199030954
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:25 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Naja die heeft zich nog nooit aan een coronamaatregel gehouden volgens mij.
Is natuurlijk ook voor z'n werk bezig dus dan is het weer anders :)
pi_199031970
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 18:56 schreef ddx het volgende:

[..]

Is natuurlijk ook voor z'n werk bezig dus dan is het weer anders :)
Met zoveel volgers kun je als 'influencer' best iets meer je best doen om het goede voorbeeld te geven...
everyone's a critic...
even you ! !
pi_199032692
Ik zie maar weinig fietsers zich aan de buitenland regels houden. Omdat de pakkans minimaal is, en er geen actieve controle. Als je met een neutraal pakje rijd gaat de politie je niet aanhouden waarschijnlijk.

Maar als je net de uitzondering bent, dan heb je pech uiteraard.
pi_199033851
D'r is vandaag zelfs een onofficiele brm 1000 gestart voor zover ik meegekregen heb....
pi_199034949
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 20:13 schreef the_critic het volgende:

[..]

Met zoveel volgers kun je als 'influencer' best iets meer je best doen om het goede voorbeeld te geven...
Ik zie zoveel influencers schijt hebben. Ik snap dat LtD een crew bij zich heeft als hij een film in Friesland aan ‘t maken is, maar verder fietst ‘ie regenachtig in een groepje. Zelfde geldt voor Bas Tietema die doodleuk met SEG gaat fietsen in Limburg.

Je kunt er wat van gaan vinden, maar volgens mij is er niemand die zich 100% aan alle regels houdt...

Ik was vorige week in Limburg. Best wel druk bij Drielandenpunt, allemaal kinderen enzo. Je kunt daar ook lekker België in hoor. Niks aan ‘t handje!
pi_199034955
@ddx: gave fiets! Welk merk??
  vrijdag 16 april 2021 @ 23:55:16 #279
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199035301
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 18:56 schreef ddx het volgende:

[..]

Is natuurlijk ook voor z'n werk bezig dus dan is het weer anders :)
dat je daarom af en toe een reis naar het buitenland “moet” maken kan ik begrijpen. Maar ik doel meer op afstand houden, mondkapjes, quarantaineplicht enzo.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  FOK!fotograaf zaterdag 17 april 2021 @ 00:34:03 #280
73911 ultra_ivo
pi_199035624
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 22:01 schreef McM77 het volgende:
D'r is vandaag zelfs een onofficiele brm 1000 gestart voor zover ik meegekregen heb....
Niet van Randonneurs Nederland.
Deze tocht is aangekondigd als BRM maar als je de Strava commentaren ziet bij deelnemers weet je dat het geen BRM (meer) is.
pi_199038324
quote:
⭐️ FTP +21 to 331w from 10m at 373w
⚡️ 10m 373w
pi_199039322
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 00:34 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Niet van Randonneurs Nederland.
Deze tocht is aangekondigd als BRM maar als je de Strava commentaren ziet bij deelnemers weet je dat het geen BRM (meer) is.
Klopt, vandaar "onofficiele".
pi_199042699
Zie ook weer grote groepsfoto’s op Strava.
Fietsseizoen is weer geopend *O*
Vakman pur sang
pi_199045237
Heb je niet snel genoeg geschakeld?
  zaterdag 17 april 2021 @ 21:06:35 #285
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_199045267
De route van Bizkit gestart vandaag. Redelijk druk met fietsers overal in Limburg. De route ging over enkele tussendoorwegen die ik nog niet kende. Die stukken waren veel rustiger dan de bekendere klimmen. Rondom de cauberg was maar klein stukje afgezet, maar het meeste konden we gewoon fietsen. Prima route!
Helaas wel op 75km aangereden bij een wegversmalling door een caravan die te veel het fietspad op kwam. Begint wel een pech-maand te worden: 3 fietsen kapot... Daarvoor 15 jaar nooit wat gehad.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_199046772
Dat is wel flink klote... :'(

Zelf geen verwondingen opgelopen?
  zaterdag 17 april 2021 @ 22:24:55 #287
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_199046985
Arm en heup beurs en wat schaafwonden; goed van afgekomen wat dat betreft.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zaterdag 17 april 2021 @ 22:58:56 #288
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199047611
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 april 2021 17:44 schreef Lospedrosa het volgende:
Zie ook weer grote groepsfoto’s op Strava.
Fietsseizoen is weer geopend *O*
Het rijden in groepen staat voor mij niet in verband met “het fietsseizoen”. Bij jou wel?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 17 april 2021 @ 22:59:23 #289
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199047622
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 21:06 schreef No-P het volgende:
De route van Bizkit gestart vandaag. Redelijk druk met fietsers overal in Limburg. De route ging over enkele tussendoorwegen die ik nog niet kende. Die stukken waren veel rustiger dan de bekendere klimmen. Rondom de cauberg was maar klein stukje afgezet, maar het meeste konden we gewoon fietsen. Prima route!
Helaas wel op 75km aangereden bij een wegversmalling door een caravan die te veel het fietspad op kwam. Begint wel een pech-maand te worden: 3 fietsen kapot... Daarvoor 15 jaar nooit wat gehad.
Mooi klote! Beterschap.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_199061439
Per morgen mogen we weer België in. Vandaag stiekem al een voorproefje genomen. :@
pi_199061612
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 22:24 schreef No-P het volgende:
Arm en heup beurs en wat schaafwonden; goed van afgekomen wat dat betreft.
Toestanden. Beterschap!
Aldus.
  zondag 18 april 2021 @ 21:26:12 #292
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199062651
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 20:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
Per morgen mogen we weer België in. Vandaag stiekem al een voorproefje genomen. :@
Asokutwielrenner.

Ik distantieer mij van alle koekjes voortaan.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_199062794
quote:
82s.gif Op zondag 18 april 2021 21:26 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Asokutwielrenner.

Ik distantieer mij van alle koekjes voortaan.
Verstandige keuze. :Y
  zondag 18 april 2021 @ 21:52:58 #294
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_199063124
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 20:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
Per morgen mogen we weer België in. Vandaag stiekem al een voorproefje genomen. :@
Limburg, België
..

Potato, potato
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_199063260
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 20:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
Per morgen mogen we weer België in. Vandaag stiekem al een voorproefje genomen. :@
Waar staat dat?
Maar ik kan 't mis hebben...
  zondag 18 april 2021 @ 22:02:36 #296
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199063307
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 22:00 schreef Patroon het volgende:

[..]

Waar staat dat?
https://www.nederlandwere(...)es#anker-coronavirus

quote:
Het verbod op niet-noodzakelijke reizen van en naar België is per 19 april 2021 door de Belgische overheid opgeheven. Alle personen die vanuit ‘rode zones’, zoals het Verenigd Koninkrijk, Zuid-Afrika, Zuid-Amerika, maar ook Nederland naar België reizen en meer dan 48 uur in het land blijven, moeten wel verplicht 10 dagen in zelfquarantaine. Op dag 1 en dag 7 na aankomst in België moet u een verplichte PCR-test laten afnemen.

Door het hoge aantal besmettingen in Nederland beschouwt België alle provincies in Nederland als ‘rode zones’.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_199063523
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 22:00 schreef Patroon het volgende:

[..]

Waar staat dat?
Wat Kano zegt. Alleen als je langer dan 48 uur blijft moet je van alles regelen, maar dat was van te voren ook al. Verder mogen vanaf 26 april ook weer groepen van 10 de weg op daar. Nu is het nog 5.

Edit:
Duitsland blijft off-limit voorlopig. Met ook flink zwaardere sancties dan er in België waren.
pi_199066414
Officieel mag je in NL nog steeds maar met groepen van 2 fietsen toch? Maar ik heb alweer genoeg voltallige pelotons gezien :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_199067069
Ik zag dat Hugo de Jong gisteren ook op de racefiets zat, wat dat doet met de vooroordelen naar wielrenners.. daar heeft het OMT nog geen berekening over gedaan..
pi_199067136
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:28 schreef La_Tramposa het volgende:
Officieel mag je in NL nog steeds maar met groepen van 2 fietsen toch? Maar ik heb alweer genoeg voltallige pelotons gezien :P
3. ;)

2 sporters samen met een trainer. :P

Of met 5 (4 plus trainer) als dat is goedgekeurd door de Gemeente.
pi_199067153
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:24 schreef McM77 het volgende:
Ik zag dat Hugo de Jong gisteren ook op de racefiets zat, wat dat doet met de vooroordelen naar wielrenners.. daar heeft het OMT nog geen berekening over gedaan..
Hugo is het Castellimannetje pur sang.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')