Goed om te horen!quote:Op maandag 22 maart 2021 08:05 schreef Spanky78 het volgende:
Zaterdag voor het eerst vrijwel zonder rugpijn gefietst. Heeft de bikefit toch echt wel iets gedaan.
En zonder pijn ging het ook een heel stuk makkelijker en sneller. Mijn hartslag bleef netjes laag terwijl ik toch aardig kon doorfietsen. Als hersteltraining tussen twee pittige hardloooptrainingen head het prima.
Nou was het zaterdag
Natuurlijk ook perfect fietsweer natuurlijk.
Ja, best wel, zadel lager, stuurpen korter en stuur lager... zadel wat verder naar voor.... scheelt toch wel. Ik voelde nu eigenlijk weinig in mijn rug en dit voelde ook heel anders, niet de kramp/stretch die er eerder op zat maar spieren die na de winter wat moeten wennen aan nieuwe patronen. Veel beter.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:32 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Goed om te horen!
Was er veel aangepast tijdens je bikefit?
Au.. beterschap! Hoe gebeurde het?quote:Op dinsdag 23 maart 2021 08:31 schreef No-P het volgende:
Ik ben gisteren over de kop gegaan met de mtb en heb mijn ribben gekneusd. Dat wordt een tijdje alleen over mooie gladde wegen fietsen...
De fiets is nog heel gelukkig. Alleen de houder van de Garmin was afgebroken, verder zit er een gat in de nieuwe broek en handschoenen maar dat is allemaal vervangbaar.
Het gebeurde tijdens een toertochtje met vriendin op de elektrische fiets en de kinderen in de fietskar. Ik fietste erachter op de mtb. Toen we een kasteel tegenkwamen zei ik, laten we een foto maken en ik keek nog even naar het kasteel. Toen ik weer naar voren keek stond mijn vriendin al stil en ging ik vol in de remmen, over de kop en viel met het stuur in mijn ribben.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 08:46 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Au.. beterschap! Hoe gebeurde het?
Eigenlijk heb je geluk dat er covid is. Toen mijn collega zoiets gedaan had maakten wij er een sport van om hem aan het lachen te maken. Hij kon dan 20 seconden meelachen, moest dan praktisch huilen van de pijn om vervolgens daarom te lachen. Om vervolgens weer bijna te huilen van de pijn.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 08:31 schreef No-P het volgende:
Ik ben gisteren over de kop gegaan met de mtb en heb mijn ribben gekneusd. Dat wordt een tijdje alleen over mooie gladde wegen fietsen...
De fiets is nog heel gelukkig. Alleen de houder van de Garmin was afgebroken, verder zit er een gat in de nieuwe broek en handschoenen maar dat is allemaal vervangbaar.
En beter voor je ballen als je een drempel over gaatquote:Op zaterdag 20 maart 2021 12:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
GCN had er trouwens al een filmpje over gemaakt. Niet zo efficiënt als de supertuk, maar wel een beter behoud van fietscontrole.
Er zit toch geen demping in?quote:Op woensdag 24 maart 2021 00:33 schreef Godshand het volgende:
[..]
En beter voor je ballen als je een drempel over gaat
Nee, maar het is wel vlakker dan een stang.quote:
Ligt aan de drempel. Maar als je pijn aan je ballen krijgt van de drempel, dan was die sowieso al niet geschikt voor de supertuk omdat de kans dat je crasht dan dicht tegen de 100% aan zit.quote:Op woensdag 24 maart 2021 00:33 schreef Godshand het volgende:
[..]
En beter voor je ballen als je een drempel over gaat
Bij mij is Z4 op Strava boven omslagpunt. Dus het tempo wat je Max een uur kan volhouden als je helemaal kapot gaat. Heb je een uitleg bij duur 3 gekregen?quote:Op woensdag 24 maart 2021 21:08 schreef Stienn het volgende:
Even een vraag, tijd geleden heb ik een sportmedisch onderzoek gehad waarbij mijn hartslagzones bepaald zijn. Nu wil ik die ook even instellen bij mijn strava account zodat dit ook goed staat. Alleen kom ik er niet helemaal uit.
Hartslagzones van de sportmedische keuring:
Herstel 0 - 124
Duur 1 125 - 135
Duur 2 136 - 159
Duur 3 160 - 168
Extens interval 169 - 176
Max 177 - 182
Als ik het bij strava wil invullen kan ik kiezen uit Z1 - Z5, doe ik het op de volgende manier goed?
Z1 0 - 135
Z2 136 - 159
Z3 160 - 168
Z4 169 - 176
Z5 177 - 182
Ik heb de hulp pagina van Strava aangehouden. https://support.strava.co(...)artslagzones-Summit-
Hf 0 zou ik je niet echt aanraden.quote:Op woensdag 24 maart 2021 21:08 schreef Stienn het volgende:
Even een vraag, tijd geleden heb ik een sportmedisch onderzoek gehad waarbij mijn hartslagzones bepaald zijn. Nu wil ik die ook even instellen bij mijn strava account zodat dit ook goed staat. Alleen kom ik er niet helemaal uit.
Hartslagzones van de sportmedische keuring:
Herstel 0 - 124
Duur 1 125 - 135
Duur 2 136 - 159
Duur 3 160 - 168
Extens interval 169 - 176
Max 177 - 182
Als ik het bij strava wil invullen kan ik kiezen uit Z1 - Z5, doe ik het op de volgende manier goed?
Z1 0 - 135
Z2 136 - 159
Z3 160 - 168
Z4 169 - 176
Z5 177 - 182
Ik heb de hulp pagina van Strava aangehouden. https://support.strava.co(...)artslagzones-Summit-
Optimaal herstel.quote:Op donderdag 25 maart 2021 19:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hf 0 zou ik je niet echt aanraden.
Als je niet boven je omslagpunt kan komen, denk ik dat je omslagpunt niet helemaal klopt. Of je moet gewoon HRMJKquote:Op donderdag 25 maart 2021 21:33 schreef La_Tramposa het volgende:
Vandaag de 2e tijdrit gedaan van de virtuele tijdritcompetitie! Ik kan nog steeds niet echt boven mijn omslagpunt komen, maar het ging al iets beter dan de vorige keer. Nu 35,5km/u over 18,5 km (met flink wat lastige bochten). Het is ook wel irritant dat het nu nog niet zo lang licht is, en dus elk moment van de dag druk is met wandelaars.
Maar goed het zijn in ieder geval goede trainingen.
En morgen lekker shoppen op afspraak bij Hopmans! Hopelijk eindelijk slagen om mijn 13-jaar oude fietsschoenen te vervangen..
Nouja, ik weet dat ik bij lange klimmen zo een uur boven de hartslag 190 kan rijden. Nu was mijn max 186. Temperatuur scheelt ook wel iets natuurlijk. En Alp du Zwift reed ik ook rond de 195, bij andere Zwift races gaat hij ook veel makkelijker omhoog. Op het vlakke vind ik het gewoon moeilijker om elke trap te blijven pushen, er zit ook een bepaalde rem ingebouwd omdat ik altijd voor 50% met trappen bezig ben en voor 50% met uitkijken voor het verkeer en sturenquote:Op donderdag 25 maart 2021 21:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als je niet boven je omslagpunt kan komen, denk ik dat je omslagpunt niet helemaal klopt. Of je moet gewoon HRMJK
224 hier bij een 400m sprintquote:Op donderdag 25 maart 2021 21:51 schreef kanovinnie het volgende:
Bij 190 lig ik in het ziekenhuis.
Mij hoogste hartslag ooit was 186
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |