Das raar ik haal ook op de fiets wel 190 en hardlopen nog 3 slagen hoger.quote:Op donderdag 25 maart 2021 23:06 schreef Spanky78 het volgende:
Max 193, maar dat haal ik met fietsen echt niet. Wel met all out sprinten/hardlopen (500m).
Normaal ga ik al helemaal kapot rond de 170. Met fietsen kom ik eigenlijk niet boven de 155.
Ik heb het ook zo ingedeeld. Zolang je zelf maar weet wat z1-z5 betekend.quote:Op woensdag 24 maart 2021 21:08 schreef Stienn het volgende:
Even een vraag, tijd geleden heb ik een sportmedisch onderzoek gehad waarbij mijn hartslagzones bepaald zijn. Nu wil ik die ook even instellen bij mijn strava account zodat dit ook goed staat. Alleen kom ik er niet helemaal uit.
Hartslagzones van de sportmedische keuring:
Herstel 0 - 124
Duur 1 125 - 135
Duur 2 136 - 159
Duur 3 160 - 168
Extens interval 169 - 176
Max 177 - 182
Als ik het bij strava wil invullen kan ik kiezen uit Z1 - Z5, doe ik het op de volgende manier goed?
Z1 0 - 135
Z2 136 - 159
Z3 160 - 168
Z4 169 - 176
Z5 177 - 182
Ik heb de hulp pagina van Strava aangehouden. https://support.strava.co(...)artslagzones-Summit-
Hahaha nee dat lijkt me ook niet heel lekker.quote:Op donderdag 25 maart 2021 19:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hf 0 zou ik je niet echt aanraden.
Ben je dan wel goed uitgerust?quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:49 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ben ook gewoon echt niet moe genoeg en niet verzuurd. Dus ja, harder trappen, maar dat vind ik toch lastig
Jawel, het is niet hetzelfde als tijdens een fietsweek waarbij je hartslag steeds lager wordt. Ik vind het gewoon moeilijk om echt hard te blijven trappen, heb daarvoor ook nog niet genoeg harde trainingen gedaan op de fiets dit jaar.. bijna alleen maar zone 0/1.quote:Op zondag 28 maart 2021 07:42 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ben je dan wel goed uitgerust?
Ik haalde een paar weken geleden tijdens een Zwift-koersje nog 200.
Ja vanmorgen meteen even gebruik van gemaaktquote:
Ik dacht ook dat mijn max onder de 200 lag.. totdat ik een MTB parcourtje reed op m'n gravelfiets.. ik zag 202 staan op mn wahoo...quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:51 schreef kanovinnie het volgende:
Bij 190 lig ik in het ziekenhuis.
Mij hoogste hartslag ooit was 186
Dat was waarschijnlijk angst en geen conditie.quote:Op maandag 29 maart 2021 15:01 schreef McM77 het volgende:
Ik
[..]
Ik dacht ook dat mijn max onder de 200 lag.. totdat ik een MTB parcourtje reed op m'n gravelfiets.. ik zag 202 staan op mn wahoo...
Ja weer een beetje afstanden trainen, wel lekker zo met dit weer.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 21:10 schreef Andyy het volgende:
Wel blij om te zien dat ik de niet de enige ben die niet in vorm is. DDX is weer lekker op dreef zoals altijd
Check, gewoon van Ali, blijven prima hangen, maar misschien heb jij grote (oor)gaten.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:00 schreef La_Tramposa het volgende:
Heeft iemand van jullie wel eens draadloze oortjes in tijdens het fietsen? Ik vind dat normaliter niet nodig en gevaarlijk, maar tijdens mijn woon-werkverkeer zou ik het wel leuk vinden om een podcastje te luisteren of zo, en dan rijd ik toch op het gemakkie. Maar het lijkt me dat je icm helm wel iets van zo'n boogje om je oor moet hebben zodat ze er niet uitvallen?
Omdat wij in juni gaan verhuizen ben ik al her en der wat aan het inpakken. En de dikke winterbibs en overschoenen en helmmutsjes liggen al lekker onderop in een verhuisdoos! Die gaan pas in het nieuwe huis weer tevoorschijn komenquote:Op dinsdag 30 maart 2021 21:16 schreef Zwansen het volgende:
Eerste keer dit jaar kort-kort.
Eindelijk geen gezeik meer met thermokleding, overschoenen, handschoenen, etc.
Oef, dat wordt nog wel bikkelen danquote:Op woensdag 31 maart 2021 11:40 schreef Gripper het volgende:
[..]
Omdat wij in juni gaan verhuizen ben ik al her en der wat aan het inpakken. En de dikke winterbibs en overschoenen en helmmutsjes liggen al lekker onderop in een verhuisdoos! Die gaan pas in het nieuwe huis weer tevoorschijn komen
En als je in de ochtend gaat gewoon <5 graden. 🥶quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:49 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Oef, dat wordt nog wel bikkelen danDit weekend volgens mij gewoon weer 9 graden..
Ik fiets met Aftershockx. Daar kun je de omgeving ook gewoon mee horen, vind ik voor op de fiets een fijn ideequote:Op woensdag 31 maart 2021 11:00 schreef La_Tramposa het volgende:
Heeft iemand van jullie wel eens draadloze oortjes in tijdens het fietsen? Ik vind dat normaliter niet nodig en gevaarlijk, maar tijdens mijn woon-werkverkeer zou ik het wel leuk vinden om een podcastje te luisteren of zo, en dan rijd ik toch op het gemakkie. Maar het lijkt me dat je icm helm wel iets van zo'n boogje om je oor moet hebben zodat ze er niet uitvallen?
ja zit ik ook naar te kijken! En dat zit niet in de weg met je helm?quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:24 schreef Guppy het volgende:
[..]
Ik fiets met Aftershockx. Daar kun je de omgeving ook gewoon mee horen, vind ik voor op de fiets een fijn idee
Oei, vormdipje dus.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:02 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Voor het eerst lek gereden in 6 jaar tijd.
Ja dat had ik ook. Ging veel soepeler allemaal vandaag.quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:27 schreef La_Tramposa het volgende:
Wow wat heerlijk fietsen in dit weerVrijwel zelfde wattage als zondag en ruim 4km/u sneller
Gewoon 53*11 leggen en niet meer schakelen.quote:
Zelfs dat ging niet meer.quote:Op woensdag 31 maart 2021 22:50 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Gewoon 53*11 leggen en niet meer schakelen.
Maar twee standjes hebben is ook wat matig ja.quote:Op woensdag 31 maart 2021 23:07 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Zelfs dat ging niet meer.
Ik had nog twee standjes (waar ik hem met de hand heen kon duwen), en dat was de ketting tussen de spaken en het grootste kransje, of tussen het frame en het kleinste kransje. Als ik hem met de hand in het midden van de cassette duwde dan kon ik 100 meter fietsen alvorens hij weer naar standje tussen frame en kleinste kransje ging.
Ik heb maar de gravelbike gepakt vanavond en meteen even (met een beetje geluk) een nieuwe derailleur kunnen bestellen.
Nee, gaat prima. Ook icm staart en bril!quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:43 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
ja zit ik ook naar te kijken! En dat zit niet in de weg met je helm?
Eerlijkheidshalve is het bij mij meer een dikke four season bipsquote:
Dat houd ik mezelf ook voorquote:Op donderdag 1 april 2021 10:25 schreef La_Tramposa het volgende:
Daar zitten toch alle fietsspieren?
Lekker achteraan sluiten op de fietspaden hier komend weekend.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:37 schreef Tommeke het volgende:
Lekker weertje deze dagen! Jammer dat ‘t weer kouder wordt...
Ik ga dit weekend een paar daagjes met m’n vriendin naar Limboland. Racefietsen achterin, gravelbikes achterop en ff lekker wat uurtjes maken en biertjes drinken.
Had een beetje knieklachten, maar gelukkig gaat dat weer de goede kant op
Daarom ook de gravelbike mee en ff routes maken die alle Caubergen vermijden jaquote:Op donderdag 1 april 2021 22:50 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Lekker achteraan sluiten op de fietspaden hier komend weekend.
Volgend weekend is geen pasen meer en dus veel minder toeristen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 10:14 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ga volgend weekend naar LimburgTja het zal wel druk zijn maar dat is het hier ook..
Klopt! Ik kwam er uberhaupt pas eergisteren achter dat het dit weekend pasen was.. Zo'n hele nonfeestdag als je niet gelovig bent, en zeker met het verdwenen kantoorleven/structuur.quote:Op vrijdag 2 april 2021 10:44 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Volgend weekend is geen pasen meer en dus veel minder toeristen.
Huh is het alweer weekend dan?quote:Op vrijdag 2 april 2021 10:58 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Klopt! Ik kwam er uberhaupt pas eergisteren achter dat het dit weekend pasen was.. Zo'n hele nonfeestdag als je niet gelovig bent, en zeker met het verdwenen kantoorleven/structuur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |