abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198416529
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Wij doen aan Strava

Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medefokkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfo
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Fiets cafe's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 19% gewijzigd door Rellende_Rotscholier op 11-03-2021 13:12:40 ]
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_198416542
Hier maar verder, Patroon zat ergens anders met zijn gedachten denk ik...
pi_198416660
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 21:06 schreef Godshand het volgende:
Hier maar verder, Patroon zat ergens anders met zijn gedachten denk ik...
Geen idee dat het LaPo was, maar jij kan dit ook heel goed zie ik wel.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_198424670
Deze startpost aanschouwend.. wat heb ik zin om weer eens bij zo'n zinloze koers als de Wateringse wielerronde langs de kant te staan in de zon, met een drankje..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198424879
Ik ben op zich wel blij dat de amstel gold race door gaat, maar het rondje vind ik toch een beetje jammer.

13x Geulhemmerberg, Bemelerberg en 12x Cauberg

Jammer dat dit zo een rondje wordt terwijl we nu zien dat het in België of Italië wel "normale" koersen zijn
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_198424894
En hermetisch afgesloten ook nog. Kunnen ze net zo goed rondjes op Megaland gaan rijden...
pi_198432480
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 11:41 schreef gianni61 het volgende:
Ik ben op zich wel blij dat de amstel gold race door gaat, maar het rondje vind ik toch een beetje jammer.

13x Geulhemmerberg, Bemelerberg en 12x Cauberg

Jammer dat dit zo een rondje wordt terwijl we nu zien dat het in België of Italië wel "normale" koersen zijn
Je kan natuurlijk ook tig rondjes over het TT Circuit in Assen rondrijden..

Ik zie op feesboek een heleboel mensen roepen dat dit Amstel Gold onwaardig is, is misschien wel zo, maar ik denk dat als die dit jaar niet in deze vorm door zou gaan er volgend jaar misschien wel helemaal geen AGR meer zou zijn.

Het is jammer dat er in momenteel niet zo'n wielerminnende regering, en zelfs een KNWU is die zich niet heel erg hard maakt (Cyclocross was niet aangemeld als topsport, dus geen NK.. maar wel licentiekosten omhoog jagen) om races mogelijk te maken zoals in België (niet alleen topkoersten maar ook de Bingoal Cup rijd daar gewoon), of Frankrijk (Parijs - Nice anyone?) en Italie (was mooi vandaag, maar ook de voorbereidingskoersen en natuurliijk de Strade afgelopen weekeinde), anders had de AGR plaatsgevonden in een hele andere vorm.
pi_198437181
Van Vliet en co. hebben binnen hun mogelijkheden gedaan wat ze konden. Dat is gewoon knap geweest. Het is nu ff roeien met de riemen die ze hebben.
  woensdag 10 maart 2021 @ 23:00:57 #10
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198437614
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 22:39 schreef Tommeke het volgende:
Van Vliet en co. hebben binnen hun mogelijkheden gedaan wat ze konden. Dat is gewoon knap geweest. Het is nu ff roeien met de riemen die ze hebben.
Precies. En verder wat MCM zegt. De KNWU lijkt wel drukker met randzaken als koffiepartnerships dan dit soort dingen. Erg triest.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_198439987
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 23:00 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Precies. En verder wat MCM zegt. De KNWU lijkt wel drukker met randzaken als koffiepartnerships dan dit soort dingen. Erg triest.
Och man, het is echt vreselijk. Zeker als amateur. Ze hebben nu een of andere routekaart gemaakt voor het opstarten van de wielersport na corona.

Geen woord over amateurs/masters etc. Daarnaast werd opgeroepen om niet naar het buitenland te gaan als het niet nodig was. In december gingen ze zelf met de Paralympische selectie naar Curaçao of all places en er ging ook nog een selectie naar Tenerife.

Ik kreeg al bijzonder weinig terug voor m’n licentie (weinig koersen in de buurt) en heb vorig jaar geen koers kunnen rijden ivm. COVID. Ik heb dus ook geen licentie aangevraagd.
  donderdag 11 maart 2021 @ 07:38:10 #12
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198440013
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 07:34 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Och man, het is echt vreselijk. Zeker als amateur. Ze hebben nu een of andere routekaart gemaakt voor het opstarten van de wielersport na corona.

Geen woord over amateurs/masters etc. Daarnaast werd opgeroepen om niet naar het buitenland te gaan als het niet nodig was. In december gingen ze zelf met de Paralympische selectie naar Curaçao of all places en er ging ook nog een selectie naar Tenerife.

Ik kreeg al bijzonder weinig terug voor m’n licentie (weinig koersen in de buurt) en heb vorig jaar geen koers kunnen rijden ivm. COVID. Ik heb dus ook geen licentie aangevraagd.
Mijn neefje rijd tegenwoordig bij een buitenlandse procontinentaal ploeg omdat de KNWU hem, en het groepje Nederlandsers waarmee hij dat deed, het onmogelijk maakt om buitenlandse (etappe)koersen te rijden. :')

Dan faal je echt heel hard in je ondersteunende rol.
pi_198440048
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 19:30 schreef McM77 het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk ook tig rondjes over het TT Circuit in Assen rondrijden..

Ik zie op feesboek een heleboel mensen roepen dat dit Amstel Gold onwaardig is, is misschien wel zo, maar ik denk dat als die dit jaar niet in deze vorm door zou gaan er volgend jaar misschien wel helemaal geen AGR meer zou zijn.

Het is jammer dat er in momenteel niet zo'n wielerminnende regering, en zelfs een KNWU is die zich niet heel erg hard maakt (Cyclocross was niet aangemeld als topsport, dus geen NK.. maar wel licentiekosten omhoog jagen) om races mogelijk te maken zoals in België (niet alleen topkoersten maar ook de Bingoal Cup rijd daar gewoon), of Frankrijk (Parijs - Nice anyone?) en Italie (was mooi vandaag, maar ook de voorbereidingskoersen en natuurliijk de Strade afgelopen weekeinde), anders had de AGR plaatsgevonden in een hele andere vorm.
Oh AGR onwaardig wil ik niet zeggen en het is zeker goed dat het doorgaat.
Vooraf hadden ook veel mensen kritiek op een NK op de VAMberg, maar dat viel ook achteraf gezien goed mee.

KWNU zou er inderdaad misschien goed aan doen om eens wat bij andere organisatie af te kijken
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  donderdag 11 maart 2021 @ 07:43:20 #14
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198440061
En dan heb ik het over dit soort koersen: https://www.gva.be/cnt/dmf20170118_02681660

Het is dus niet zo dat ze de Vlasman ploeg ofzo in de weg zitten _O-
pi_198441313
Ik denk dat Vlasman daar ook wel redelijk kan vlammen
pi_198441348
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 07:43 schreef kanovinnie het volgende:
En dan heb ik het over dit soort koersen: https://www.gva.be/cnt/dmf20170118_02681660

Het is dus niet zo dat ze de Vlasman ploeg ofzo in de weg zitten _O-
Wanneer gaan we? ;)
pi_198441484
Redelijk extreem woon-werk ritje vanochtend :o Op een bepaald punt door de politie gemaand om te gaan wandelen, omdat er vlak voor me al een vrouw was aangereden op de fiets waar zij bij stonden met ook allerlei ambulances. Daar was zo'n windtunnel ontstaan dat je zelfs lopend 0,0 controle had over waar je heen ging.
Daarvoor had ik ook al 2x snel van de fiets af moeten springen omdat ik ineens in een greppel geslingerd werd en tegen een paaltje..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 11 maart 2021 @ 10:08:39 #18
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198441576
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 10:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Redelijk extreem woon-werk ritje vanochtend :o Op een bepaald punt door de politie gemaand om te gaan wandelen, omdat er vlak voor me al een vrouw was aangereden op de fiets waar zij bij stonden met ook allerlei ambulances. Daar was zo'n windtunnel ontstaan dat je zelfs lopend 0,0 controle had over waar je heen ging.
Daarvoor had ik ook al 2x snel van de fiets af moeten springen omdat ik ineens in een greppel geslingerd werd en tegen een paaltje..
Waarom ga je dan ook op een dag als vandaag woon/werk rijden :+
  donderdag 11 maart 2021 @ 10:08:54 #19
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198441582
N
quote:
4s.gif Op donderdag 11 maart 2021 09:54 schreef Leonos het volgende:

[..]

Wanneer gaan we? ;)
Naar een bordeel?
pi_198441601
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 10:08 schreef kanovinnie het volgende:
N
[..]

Naar een bordeel?
Zijn nog dicht denk ;(
pi_198441618
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 10:08 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Waarom ga je dan ook op een dag als vandaag woon/werk rijden :+
De dagen dat ik op kantoor mag werken zijn er ongeveer 3 geweest dit afgelopen jaar, dus die wil ik niet missen ;)
En met het OV lijkt me nu vooralsnog de meest riskante Corona plek dus dat mijd ik liever..
  donderdag 11 maart 2021 @ 10:11:41 #22
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198441624
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 10:11 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

De dagen dat ik op kantoor mag werken zijn er ongeveer 3 geweest dit afgelopen jaar, dus die wil ik niet missen ;)
En met het OV lijkt me nu vooralsnog de meest riskante Corona plek dus dat mijd ik liever..
Zonder corona met een botbreuk in het ziekenhuis lijkt me ook niet ideaal :P
pi_198441628
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 10:11 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Kan beter corona krijgen dan tegen een auto aanwaaien denk ;)
pi_198441671
Gelukkig niet gebeurd, nog even afkloppen voor de terugreis ;)
  donderdag 11 maart 2021 @ 10:26:51 #25
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198441851
Jodium of podium onderweg naar kantoor
pi_198475095
Dit soort dingen zul je vaker zien door die achterlijke wielrenner haat.
https://www.ad.nl/binnenl(...)oekt-dader~a79dc9ad/
Vakman pur sang
pi_198475250
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 10:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik heb het nog nooit gezien.
  zaterdag 13 maart 2021 @ 11:54:51 #28
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_198475684
quote:
Revival van het dialect _O_
pi_198475888
quote:
Sneu voor die jongen...
  zaterdag 13 maart 2021 @ 12:22:42 #30
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198475955
quote:
Mwah, zo'n vaart zal het niet lopen.

Wel diep en diep triest dat zoiets gebeurd.
pi_198475971
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 12:22 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Mwah, zo'n vaart zal het niet lopen.

Wel diep en diep triest dat zoiets gebeurd.
Nee hoop het niet. Toch gaat dat ie die kopjes zitten-> wielrenners mag je altijd pakken.
Vakman pur sang
pi_198480806
Lekker windje vandaag. Kwam, op m'n winterfiets, boven de 60 op het vlakke.
Aldus.
pi_198482290
@kanovinnie ?! Stond vanochtend al vroeg aan de waterkant zag ik op insta.. :-P

https://www.ad.nl/binnenl(...)actie-knrm~a8dd077e/
everyone's a critic...
even you ! !
  zaterdag 13 maart 2021 @ 20:12:29 #34
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198482420
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 20:07 schreef the_critic het volgende:
@:kanovinnie ?! Stond vanochtend al vroeg aan de waterkant zag ik op insta.. :-P

https://www.ad.nl/binnenl(...)actie-knrm~a8dd077e/
Wat een sukkels :')
pi_198524638
Ik ben op zoek naar een (campa) voor- en achterderrailleur (2x10). Waarom staat vaak bij voorderailleurs iets als ' Campagnolo Super Record 12s aanlasnok voorderailleur' en bij achterderailleurs iets als '2 x 10'? Werkt een 2-speed voorderailleur (12s) niet bij een 2 x 10s? Of moet je voor een 10-s een speciefieke voorderailleur hebben?
Aldus.
  FOK!fotograaf dinsdag 16 maart 2021 @ 09:13:02 #36
73911 ultra_ivo
pi_198524791
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 09:01 schreef Z het volgende:
Ik ben op zoek naar een (campa) voor- en achterderrailleur (2x10). Waarom staat vaak bij voorderailleurs iets als ' Campagnolo Super Record 12s aanlasnok voorderailleur' en bij achterderailleurs iets als '2 x 10'? Werkt een 2-speed voorderailleur (12s) niet bij een 2 x 10s? Of moet je voor een 10-s een speciefieke voorderailleur hebben?
Niet direkt, er is een zekere marge. Maar die marge is niet extreem groot.
Om te beginnen heeft iedere speed een aparte ketting met een andere breedte. Gebruikje een 10 speed ketting in een 12 speed derailleur dan kan deze aanlopen. Ik zou dus altijd de juiste ketting gebruiken maar bij de derailleurs kan een ouder model (voor minder kransjes) prima bij Campa. Tot 9 speed dan. In de 9 speed periode is het ontwerp veranderd waardoor een 8 speed achterderailleur niet op een 10 speed en hoger past. Tenminste, als je Campa kransjes gebruikt. Een oude stijl achterderailleur harmonieert namelijk wel met een 10 speed Shimano cassette ;).
Bij voorderailleurs heb ik verder gemerkt dat de nieuwere modellen minder verder naar rechts zwaaien, bij een ouder type crankstel of als je graag met een breder Q factor rijdt is dat een probleem.
pi_198582396
Hoi!

Volgende week zitten vrouwlief en ik een weekje in een huisje onderaan de Holterberg, en de fietsen gaan uiteraard mee. Op internet routes genoeg over die heuvelrug heen, maar ik vroeg me af of jullie nog tips/routes hebben voor daaromheen.

Oh en ik heb een nieuwe fiets;

SPOILER
Heb ik eigenlijk al een half jaar, maar 4 weken na aankoop had ik een vrij plotselinge ontmoeting gehad met een jongedame op een scooter, wat de fiets geen goed deed. Reparatie/onderdelen/spuiten duurde allemaal lang lang want corona.. maar inmiddels weer terug, en fietst heerlijk, elke trap is raak etc etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door muzas op 19-03-2021 07:48:49 ]
pi_198582537
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 20:12 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wat een sukkels :')
Op zich wel. Maar als je noodvuurwerk mee hebt ben je eigenlijk nooit een prutser. Dus het zullen toch ervaren kanoërs zijn geweest.

Ze zullen te vee risico genomen hebben en het was natuurlijk ook aardig fris. Eigenlijk wel goed dat ze vuurwerk hadden, anders was het wellicht anders afgelopen.
Whatever...
  vrijdag 19 maart 2021 @ 08:05:41 #39
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_198582559
quote:
5s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 07:40 schreef muzas het volgende:
Hoi!

Volgende week zitten vrouwlief en ik een weekje in een huisje onderaan de Holterberg, en de fietsen gaan uiteraard mee. Op internet routes genoeg over die heuvelrug heen, maar ik vroeg me af of jullie nog tips/routes hebben voor daaromheen.

SPOILER
Heb ik eigenlijk al een half jaar, maar 4 weken na aankoop had ik een vrij plotselinge ontmoeting gehad met een jongedame op een scooter, wat de fiets geen goed deed. Reparatie/onderdelen/spuiten duurde allemaal lang lang want corona.. maar inmiddels weer terug, en fietst heerlijk, elke trap is raak etc etc.
Je kan de Holterbergtour zoeken, of andere dingen van de club in Holten. Die eerste zijn routes met een zuidelijke en noordelijke lus aan beide kanten van de toeristenweg.

En mooie fiets!
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_198582580
quote:
Hoi!

SPOILER
Strakke fiets!
Dit is een route die we met de club eens gefietst hebben, pak je ook de lemelerberg mee en verder ook mooie route natuurlijk ;)

https://www.strava.com/activities/3852557610

omgeving van Rijssen is overigens ook aan te raden, mooi glooiend door het bos trappelen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Flipmoehoe op 19-03-2021 12:41:00 ]
pi_198582611
quote:
Hoi!

SPOILER
Wow mooi racemonster!

Mijn queeste om mijn 14-jaar oude fietsschoenen te vervangen continues. Ik had Giro damesschoenen besteld maar die zijn net wat te klein, dus nu heb ik een winkelafspraak bij Hopmans om daar te gaan passen. Hopelijk lukt het me om het alleen bij schoentjes te houden :P
En morgen de eerste rit van de virtuele tijdritcompetitie die weer gestart is dit jaar.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 09:05:22 #42
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198583111
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 08:01 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Op zich wel. Maar als je noodvuurwerk mee hebt ben je eigenlijk nooit een prutser. Dus het zullen toch ervaren kanoërs zijn geweest.

Ze zullen te vee risico genomen hebben en het was natuurlijk ook aardig fris. Eigenlijk wel goed dat ze vuurwerk hadden, anders was het wellicht anders afgelopen.
Met dat weer van toen had je niets te zoeken op het water. Je kan je voorbereiden, maar soms is dat niet voldoende.
pi_198584894
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 09:05 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Met dat weer van toen had je niets te zoeken op het water. Je kan je voorbereiden, maar soms is dat niet voldoende.
Overschatting van je eigen kunde in combinatie met onderschatten van de situatie gebeurt best vaak. Ik heb ‘gevaarlijke’ sporten gedaan en dan leer je dat wat beter in te schatten (want je wilt tenslotte toch thuiskomen)
Whatever...
pi_198589325
quote:
Hoi!

SPOILER
Holterberg, Lemelerberg, Hellendoornse berg, swartswald Rijssen..
everyone's a critic...
even you ! !
  vrijdag 19 maart 2021 @ 21:04:56 #45
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198593994
Het is weer vrijdag!

En last but not least, een foto van misspatty met een post ride recovery beer

[ Bericht 5% gewijzigd door kanovinnie op 19-03-2021 21:40:26 ]
  vrijdag 19 maart 2021 @ 21:18:30 #46
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_198594389
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 21:04 schreef kanovinnie het volgende:
Het is weer vrijdag!

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En last but not least, een foto van misspatty met een post ride recovery beer
[ afbeelding ]
Uhm kano, foto 7 wijkt een beetje af

Met der Allstars

[ Bericht 0% gewijzigd door Fretwork op 19-03-2021 21:42:27 ]
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
  vrijdag 19 maart 2021 @ 21:23:21 #47
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_198594514
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 21:18 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Wat een smeerpijp -O-
.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 21:39:18 #48
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198595014
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 21:18 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Wat is d'r mis mee?
  vrijdag 19 maart 2021 @ 21:39:43 #49
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_198595022
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 21:23 schreef Yankee het volgende:

[..]

Wat een smeerpijp -O-
Kano Clinton
  vrijdag 19 maart 2021 @ 21:39:52 #50
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198595026
:D
  vrijdag 19 maart 2021 @ 21:41:43 #51
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198595064
Ter compensatie en voor de liefhebbers:
  vrijdag 19 maart 2021 @ 21:42:51 #52
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_198595089
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 21:41 schreef kanovinnie het volgende:
Ter compensatie en voor de liefhebbers:
[ afbeelding ]
Doggo
  vrijdag 19 maart 2021 @ 21:47:06 #53
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198595180
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 21:42 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Doggo
Gezellig samen fietsen
  vrijdag 19 maart 2021 @ 21:53:51 #54
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198595345

Speciaal voor Gripper
pi_198599884
Waarom moet ik altijd schijten als ik net mijn pakkie aan heb :(
  zaterdag 20 maart 2021 @ 09:54:22 #57
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_198599920
quote:
4s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 09:50 schreef Leonos het volgende:
Te strak pakkie?
pi_198599961
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 09:54 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Te strak pakkie?
Kan kan :P
pi_198600026
quote:
Point of no return :')
  zaterdag 20 maart 2021 @ 10:35:54 #60
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198600307
quote:
Daarom altijd eerst kakken voor je gaat fietsen. Scheelt gewicht.
  zaterdag 20 maart 2021 @ 10:36:26 #61
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198600314
Maar dat zijn tips in de categorie maak je frame niet schoon met een schuurspons :P
pi_198600432
quote:
TMI !.
  zaterdag 20 maart 2021 @ 12:42:34 #63
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198601823
Supertuckpositie mag niet meer.

Mag een dropperpost wel? :+
pi_198601871
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 12:42 schreef kanovinnie het volgende:
Supertuckpositie mag niet meer.

Mag een dropperpost wel? :+
Ja. :)

Maar voorlopig zul je die niet zien in het peloton. De meeste fietsspecifieke zadelpennen zijn er niet als dropperpost. En uiteraard het gewicht is nog een dingetje.
pi_198601886
GCN had er trouwens al een filmpje over gemaakt. Niet zo efficiënt als de supertuk, maar wel een beter behoud van fietscontrole.
pi_198612460
quote:
Ga maar niet hardlopen dan :N
Whatever...
pi_198612466
Was wel weer genieten vandaag trouwens, veel zon hier, weinig wind. Lekker!
Whatever...
pi_198613480
quote:
Hoi!

SPOILER
Trouwens.. Je hebt m'n nummer.. Als je me even adres locatie appt en wat gegevens over max km's enzo wil ik wel even 2 of 3 gpx routes voor je maken. Kijk maar...
everyone's a critic...
even you ! !
pi_198616664
Ik ben aan het overwegen om de gravelbike giant revolt advanced 2 aan te schaffen. In onderstaande afbeelding staat de vergelijking van de geometrie van de giant in vergelijking met mijn huidige fiets. Zou dit goed passen?

https://imgur.com/a/L7Umv0s
  zondag 21 maart 2021 @ 14:02:59 #70
545 dop
:copyright: dop
pi_198617872
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 12:34 schreef Rikkie99 het volgende:
Ik ben aan het overwegen om de gravelbike giant revolt advanced 2 aan te schaffen. In onderstaande afbeelding staat de vergelijking van de geometrie van de giant in vergelijking met mijn huidige fiets. Zou dit goed passen?

https://imgur.com/a/L7Umv0s
een gravel bike heeft een kortere reach en hogere stack. je houding is dan wat meer rechtop. maar hoe kunnen wij weten hoe jij op je willier zit, en hoe je op de gravelbike wil zitten
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_198618529
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 14:02 schreef dop het volgende:

[..]

een gravel bike heeft een kortere reach en hogere stack. je houding is dan wat meer rechtop. maar hoe kunnen wij weten hoe jij op je willier zit, en hoe je op de gravelbike wil zitten
Ja sorry ik had er wat meer info bij moeten zetten. Op de wilier zit ik voor mijn gevoel erg prettig en lange tochten gaan qua houding aardig probleemloos, maar dan rij ik wel grotendeels met mijn handen op de tops of hoods. Ik heb er ook een aantal gravelritten mee gedaan en daarbij merkte ik dat ik eigenlijk iets te gestrekt en iets te diep zat omdat ik vooral op de meer technische stukken lang op de hoods of in de drops reed om beter te kunnen sturen en remmen. Dus ik wil eigenlijk op de gravelbike iets meer rechtop en minder gestrekt zitten. De reach van de giant is echter maar 6mm korter dus ik vraag me af of dat voldoende gaat zijn? (al kan natuurlijk ook nog iets opgelost worden met een kortere stuurpen)
pi_198622723
Gisteren de eerste virtuele tijdrit van de competitie gedaan, ging nog niet erg hard, maar ik was ook de enige dame die meedeed :s Dat is wel erg jammer. Maar goed, eens kijken of ik nog wat mensen kan enthousiasmeren, en zelf maar weer eens proberen wat intensiteit op te zoeken in de fietstrainingen :P
  zondag 21 maart 2021 @ 20:19:40 #73
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_198624562
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 14:41 schreef Rikkie99 het volgende:

[..]

Ja sorry ik had er wat meer info bij moeten zetten. Op de wilier zit ik voor mijn gevoel erg prettig en lange tochten gaan qua houding aardig probleemloos, maar dan rij ik wel grotendeels met mijn handen op de tops of hoods. Ik heb er ook een aantal gravelritten mee gedaan en daarbij merkte ik dat ik eigenlijk iets te gestrekt en iets te diep zat omdat ik vooral op de meer technische stukken lang op de hoods of in de drops reed om beter te kunnen sturen en remmen. Dus ik wil eigenlijk op de gravelbike iets meer rechtop en minder gestrekt zitten. De reach van de giant is echter maar 6mm korter dus ik vraag me af of dat voldoende gaat zijn? (al kan natuurlijk ook nog iets opgelost worden met een kortere stuurpen)
Ik denk het wel maat, op de crossgeometrie zit je inderdaad flink hogere stack maar niet zozeer noodzakelijk veel kortere reach. Die precieze reach moet je inderdaad maar finetunen met de lengte van de stuurnok dus ik denk dat die Giant qua maat wel goed zal zijn. Mocht je toch achteraf twijfels hebben over de stack dan kan je ook nog spelen met de gradenhoek van je stuurpen om die wat lager of hoger te krijgen. De ideale reach van je crossfiets is ook een beetje afhankelijk van wat je met die fiets wil; ga je racen of koersen of ga je bikepacken en relaxed toeren?

[ Bericht 4% gewijzigd door kaasplankje op 21-03-2021 20:26:53 ]
pi_198626126
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 20:19 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik denk het wel maat, op de crossgeometrie zit je inderdaad flink hogere stack maar niet zozeer noodzakelijk veel kortere reach. Die precieze reach moet je inderdaad maar finetunen met de lengte van de stuurnok dus ik denk dat die Giant qua maat wel goed zal zijn. Mocht je toch achteraf twijfels hebben over de stack dan kan je ook nog spelen met de gradenhoek van je stuurpen om die wat lager of hoger te krijgen. De ideale reach van je crossfiets is ook een beetje afhankelijk van wat je met die fiets wil; ga je racen of koersen of ga je bikepacken en relaxed toeren?
Bedankt Kaas! Hij is inderdaad vooral bedoeld voor relaxt touren en bikepacking, dus dan is een wat kortere reach en een rechtere zithouding wel fijn lijkt me
pi_198629203
Zaterdag voor het eerst vrijwel zonder rugpijn gefietst. Heeft de bikefit toch echt wel iets gedaan.

En zonder pijn ging het ook een heel stuk makkelijker en sneller. Mijn hartslag bleef netjes laag terwijl ik toch aardig kon doorfietsen. Als hersteltraining tussen twee pittige hardloooptrainingen head het prima.

Nou was het zaterdag
Natuurlijk ook perfect fietsweer natuurlijk.
Whatever...
  maandag 22 maart 2021 @ 09:32:45 #76
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_198630173
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 08:05 schreef Spanky78 het volgende:
Zaterdag voor het eerst vrijwel zonder rugpijn gefietst. Heeft de bikefit toch echt wel iets gedaan.

En zonder pijn ging het ook een heel stuk makkelijker en sneller. Mijn hartslag bleef netjes laag terwijl ik toch aardig kon doorfietsen. Als hersteltraining tussen twee pittige hardloooptrainingen head het prima.

Nou was het zaterdag
Natuurlijk ook perfect fietsweer natuurlijk.
Goed om te horen!
Was er veel aangepast tijdens je bikefit?
pi_198636182
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 09:32 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Goed om te horen!
Was er veel aangepast tijdens je bikefit?
Ja, best wel, zadel lager, stuurpen korter en stuur lager... zadel wat verder naar voor.... scheelt toch wel. Ik voelde nu eigenlijk weinig in mijn rug en dit voelde ook heel anders, niet de kramp/stretch die er eerder op zat maar spieren die na de winter wat moeten wennen aan nieuwe patronen. Veel beter.

Nu zien of dat zo blijft.
Whatever...
  dinsdag 23 maart 2021 @ 08:31:20 #78
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_198644306
Ik ben gisteren over de kop gegaan met de mtb en heb mijn ribben gekneusd. Dat wordt een tijdje alleen over mooie gladde wegen fietsen...

De fiets is nog heel gelukkig. Alleen de houder van de Garmin was afgebroken, verder zit er een gat in de nieuwe broek en handschoenen maar dat is allemaal vervangbaar.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_198644463
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 08:31 schreef No-P het volgende:
Ik ben gisteren over de kop gegaan met de mtb en heb mijn ribben gekneusd. Dat wordt een tijdje alleen over mooie gladde wegen fietsen...

De fiets is nog heel gelukkig. Alleen de houder van de Garmin was afgebroken, verder zit er een gat in de nieuwe broek en handschoenen maar dat is allemaal vervangbaar.
Au.. beterschap! Hoe gebeurde het?
pi_198644619
Beterschap No-P. Irritant van vallen is dat er, naast pijn, ook nog vaak kosten aan zitten.
Aldus.
  dinsdag 23 maart 2021 @ 09:42:21 #81
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_198645068
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 08:46 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Au.. beterschap! Hoe gebeurde het?
Het gebeurde tijdens een toertochtje met vriendin op de elektrische fiets en de kinderen in de fietskar. Ik fietste erachter op de mtb. Toen we een kasteel tegenkwamen zei ik, laten we een foto maken en ik keek nog even naar het kasteel. Toen ik weer naar voren keek stond mijn vriendin al stil en ging ik vol in de remmen, over de kop en viel met het stuur in mijn ribben.

Hele dagen op de gravelfiets en MTB technische routes aan het fietsen en dan val je tijdens zo'n rondje...
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_198645201
Balen... :'(
Sterkte.
  dinsdag 23 maart 2021 @ 10:09:31 #83
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198645452
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 08:31 schreef No-P het volgende:

Eigenlijk heb je geluk dat er covid is. Toen mijn collega zoiets gedaan had maakten wij er een sport van om hem aan het lachen te maken. Hij kon dan 20 seconden meelachen, moest dan praktisch huilen van de pijn om vervolgens daarom te lachen. Om vervolgens weer bijna te huilen van de pijn.

En dat vonden wij dan weer heel grappig :D
  dinsdag 23 maart 2021 @ 11:30:34 #84
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_198646588
Je hebt van een kneuzing aan de ribben makkelijk 6 weken last, maar vooral de eerste week is het hevigst, daarna wordt het al snel minder. Gebroken rib eigenlijk hetzelfde alleen voel je dan die botten knakken als je diep ademhaalt.
pi_198660175
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 12:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
GCN had er trouwens al een filmpje over gemaakt. Niet zo efficiënt als de supertuk, maar wel een beter behoud van fietscontrole.
En beter voor je ballen als je een drempel over gaat :)
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:46:26 #86
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198662630
quote:
1s.gif Op woensdag 24 maart 2021 00:33 schreef Godshand het volgende:

[..]

Er zit toch geen demping in?
pi_198664234
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:46 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Er zit toch geen demping in?
Nee, maar het is wel vlakker dan een stang.
Dat verdeelt de kracht van de klap beter, waardoor je minder last van je noten hebt.
pi_198665919
quote:
1s.gif Op woensdag 24 maart 2021 00:33 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ligt aan de drempel. Maar als je pijn aan je ballen krijgt van de drempel, dan was die sowieso al niet geschikt voor de supertuk omdat de kans dat je crasht dan dicht tegen de 100% aan zit.
pi_198669023
Op de Belg hadden ze het er vanmiddag weer over, de handjes over het stuur snapten ze echt niet, maar over de supertuck konden ze het wel mee eens zijn.

Maar goed..in dezelfde koers waren er genoeg zaken die meer crashes veroorzaakten dan beide binnenkort verboden posities.
pi_198674066
Even een vraag, tijd geleden heb ik een sportmedisch onderzoek gehad waarbij mijn hartslagzones bepaald zijn. Nu wil ik die ook even instellen bij mijn strava account zodat dit ook goed staat. Alleen kom ik er niet helemaal uit.

Hartslagzones van de sportmedische keuring:
Herstel 0 - 124
Duur 1 125 - 135
Duur 2 136 - 159
Duur 3 160 - 168
Extens interval 169 - 176
Max 177 - 182

Als ik het bij strava wil invullen kan ik kiezen uit Z1 - Z5, doe ik het op de volgende manier goed?

Z1 0 - 135
Z2 136 - 159
Z3 160 - 168
Z4 169 - 176
Z5 177 - 182

Ik heb de hulp pagina van Strava aangehouden. https://support.strava.co(...)artslagzones-Summit-
  woensdag 24 maart 2021 @ 22:08:17 #91
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_198675366
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 21:08 schreef Stienn het volgende:
Even een vraag, tijd geleden heb ik een sportmedisch onderzoek gehad waarbij mijn hartslagzones bepaald zijn. Nu wil ik die ook even instellen bij mijn strava account zodat dit ook goed staat. Alleen kom ik er niet helemaal uit.

Herstel 0 - 124
Duur 1 125 - 135
Duur 2 136 - 159
Duur 3 160 - 168
Max 177 - 182

Als ik het bij strava wil invullen kan ik kiezen uit Z1 - Z5, doe ik het op de volgende manier goed?

Z1 0 - 135
Z2 136 - 159
Z3 160 - 168
Z4 169 - 176
Z5 177 - 182

Ik heb de hulp pagina van Strava aangehouden. https://support.strava.co(...)artslagzones-Summit-
Bij mij is Z4 op Strava boven omslagpunt. Dus het tempo wat je Max een uur kan volhouden als je helemaal kapot gaat. Heb je een uitleg bij duur 3 gekregen?

Als je max 182 is, dan klinkt een omslagpunt van 160 vrij logisch. Dus dan zou het goed ingesteld staan.
  donderdag 25 maart 2021 @ 19:32:00 #92
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_198688863
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 21:08 schreef Stienn het volgende:

Herstel 0 - 124
Duur 1 125 - 135
Duur 2 136 - 159
Duur 3 160 - 168
Max 177 - 182

Z1 0 - 135
Z2 136 - 159
Z3 160 - 168
Z4 169 - 176
Z5 177 - 182

Hf 0 zou ik je niet echt aanraden.
  donderdag 25 maart 2021 @ 19:34:23 #93
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198688922
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 19:32 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Hf 0 zou ik je niet echt aanraden.
Optimaal herstel. |:)
pi_198691665
Vandaag de 2e tijdrit gedaan van de virtuele tijdritcompetitie! Ik kan nog steeds niet echt boven mijn omslagpunt komen, maar het ging al iets beter dan de vorige keer. Nu 35,5km/u over 18 km (met flink wat lastige bochten). Het is ook wel irritant dat het nu nog niet zo lang licht is, en dus elk moment van de dag druk is met wandelaars.
Maar goed het zijn in ieder geval goede trainingen.

En morgen lekker shoppen op afspraak bij Hopmans! Hopelijk eindelijk slagen om mijn 13-jaar oude fietsschoenen te vervangen..

[ Bericht 0% gewijzigd door La_Tramposa op 25-03-2021 21:41:06 ]
pi_198691838
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:33 schreef La_Tramposa het volgende:
Vandaag de 2e tijdrit gedaan van de virtuele tijdritcompetitie! Ik kan nog steeds niet echt boven mijn omslagpunt komen, maar het ging al iets beter dan de vorige keer. Nu 35,5km/u over 18,5 km (met flink wat lastige bochten). Het is ook wel irritant dat het nu nog niet zo lang licht is, en dus elk moment van de dag druk is met wandelaars.
Maar goed het zijn in ieder geval goede trainingen.

En morgen lekker shoppen op afspraak bij Hopmans! Hopelijk eindelijk slagen om mijn 13-jaar oude fietsschoenen te vervangen..
Als je niet boven je omslagpunt kan komen, denk ik dat je omslagpunt niet helemaal klopt. Of je moet gewoon HRMJK
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_198691945
quote:
1s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:41 schreef Patroon het volgende:

[..]

Als je niet boven je omslagpunt kan komen, denk ik dat je omslagpunt niet helemaal klopt. Of je moet gewoon HRMJK
Nouja, ik weet dat ik bij lange klimmen zo een uur boven de hartslag 190 kan rijden. Nu was mijn max 186. Temperatuur scheelt ook wel iets natuurlijk. En Alp du Zwift reed ik ook rond de 195, bij andere Zwift races gaat hij ook veel makkelijker omhoog. Op het vlakke vind ik het gewoon moeilijker om elke trap te blijven pushen, er zit ook een bepaalde rem ingebouwd omdat ik altijd voor 50% met trappen bezig ben en voor 50% met uitkijken voor het verkeer en sturen :P
pi_198692008
Ik ben ook gewoon echt niet moe genoeg en niet verzuurd. Dus ja, harder trappen, maar dat vind ik toch lastig :P
  donderdag 25 maart 2021 @ 21:51:16 #98
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198692069
Bij 190 lig ik in het ziekenhuis.

Mij hoogste hartslag ooit was 186 :D
  donderdag 25 maart 2021 @ 21:53:38 #99
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_198692117
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:51 schreef kanovinnie het volgende:
Bij 190 lig ik in het ziekenhuis.

Mij hoogste hartslag ooit was 186 :D
224 hier bij een 400m sprint ;)

Volgens die benadering was ik -4 jaar oud
pi_198692224
Ik zit elke week wel een keer rond de 200 bij een hardloop intervaltraining, dus daar schrik ik niet van :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')