SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
Mag je jezelf wel eerst laten testen als je een druiper hebt.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:32 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik wil je best een keer serieus nemen hoor.
Viezerik.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:35 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Mag je jezelf wel eerst laten testen als je een druiper hebt.
Er waren de afgelopen weken tussen de 60 en 30 doden per dag, laten we zeggen dat het er 40 waren. De groep die het meest overlijdt is de groep die nu gevaccineerd wordt, dus laten we voor 't gemak zeggen dat 25 van die 40 in die groep vallen (het zullen er hoogstwaarschijnlijk meer zijn, maar even voor het gemak).quote:Op maandag 8 maart 2021 16:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik vind dat laatste dus echt verwaarloosbaar. Natuurlijk is er best wat mis gegaan qua planning, timing en toewijzing etc, maar het is niet zo dat we het zo veel slechter/minder goed doen dan de rest van Europa. Zijn daardoor mensen wellicht onnodig gestorven? Ja, dat lijkt me wel. Maar dat lijkt me bijna niet te voorkomen.
Heb je zelfde vergelijking maar dan op gebied van de maatregelen?quote:Op maandag 8 maart 2021 16:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er waren de afgelopen weken tussen de 60 en 30 doden per dag, laten we zeggen dat het er 40 waren. De groep die het meest overlijdt is de groep die nu gevaccineerd wordt, dus laten we voor 't gemak zeggen dat 25 van die 40 in die groep vallen (het zullen er hoogstwaarschijnlijk meer zijn, maar even voor het gemak).
14 dagen later beginnen is dus 25 * 14 = 350 doden
350 doden die voorkomen konden worden door niet op één paard te wedden. Ik vind daar wel veel van, maar vind het zeker niet verwaarloosbaar.
Nee, die heb ik niet. Het ging hier ook om of er gevolgen waren van later beginnen met vaccineren, niet om maatregelen.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Heb je zelfde vergelijking maar dan op gebied van de maatregelen?
Met nóg strengere maatregelen hadden we ook een hoop doden kunnen voorkomen?
Eens, al kun je natuurlijk niet 1:1 zeggen dat die 350 doden allemaal Corona zouden hebben gekregen, of niet aan een andere oorzaak overleden zouden zijn.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er waren de afgelopen weken tussen de 60 en 30 doden per dag, laten we zeggen dat het er 40 waren. De groep die het meest overlijdt is de groep die nu gevaccineerd wordt, dus laten we voor 't gemak zeggen dat 25 van die 40 in die groep vallen (het zullen er hoogstwaarschijnlijk meer zijn, maar even voor het gemak).
14 dagen later beginnen is dus 25 * 14 = 350 doden
350 doden die voorkomen konden worden door niet op één paard te wedden. Ik vind daar wel veel van, maar vind het zeker niet verwaarloosbaar.
Minder?quote:Op maandag 8 maart 2021 16:11 schreef galantis het volgende:
[..]
Dan ga je er overigens wel van uit dat al die 400.000 anders corona hadden gekregen. En dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Meer?quote:Op maandag 8 maart 2021 16:11 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nee, het waren er anders meer geweest.
Er was dan langer vastgehouden aan een te grote voorraad, zoals toen het plan was, waardoor per saldo minder mensen gevaccineerd waren geweest. Nu zijn ze de voorraad gaan wegprikken.
Ja. Zeker.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:14 schreef Questular het volgende:
[..]
Dood door schuld![]()
![]()
![]()
Het wordt met de dag gekker hier.
Teringdatum. Ook voor Ajax.quote:
Ja ja het zit diep bij je dat is overduidelijk.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Minder?
Je hebt wel een punt doordat ik inderdaad even ben uitgegaan van ook 400.000 besmettingen. Maar:
[..]
Meer?
Als de kamer/pers geen ophef had gemaakt richting dat beleid, had dat trage tempo misschien er nog steeds wel geweest. Pas nadat die ophef er was is hugo moeite gaan doen.
[..]
Ja. Zeker.
Het vaccin wordt als het belangrijkste wapen gezien om uit deze crisis te komen en als veruit het belangrijkste beschermingsmiddel.
Dan laat je 400.000 potentiele bescherming liggen te verstoffen voor 6 weken omdat je het 'zorgvuldig' wil doen?
Wat een non argument. Als het zo'n prioriteit heeft, dan sta je klaar bij ontvangst om ze direct te distribueren over het land. Rammen die handel. Maar nee hoor, hugotje heeft ze eerst even in opslag gelegd. Omdat hij zich misrekend had. Want AZ zou als eerste komen volgens het paarden wedden. Meneertje de faler had even niet in de gaten dat hij 'spreid je winkansen' kon doen
Red_85 had het allemaal stukken beter gedaan.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:45 schreef Questular het volgende:
[..]
Ja ja het zit diep bij je dat is overduidelijk.
Als neutrale volger nog nooit zo'n mooie dag gehad.quote:
Als iemand iets meer realisme mag krijgen hier en minder doemscenario mag denken, dan ben jij er 1 van jordi. Samen met de langspeelplaat van hooibaal.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we die niet gezien, maar dat is dan ook een compleet ander punt in deze crisis. Verder ben ik vaak negatief geweest, maar heb hier amper tot nooit paniekerig gedaan over de cijfers. En realisme is niet roeptoeteren dat de Jonge dood door schuld te verwijten valt.
Huntelaar kreeg hem er niet in die middag. En vitesse was omgekocht met een bult tv's en hield open huis achterin.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als neutrale volger nog nooit zo'n mooie dag gehad.
Zon, tuin, biertje, radio, laptop, en 90 minuten rollercoaster. Wat een genot
Ik ben het grotendeels met je eens, maar ik vind Jor_Dii niet echt doemdenkerig over komen. Iedereen bekijkt de cijfers anders en dat is hun goed recht.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als iemand iets meer realisme mag krijgen hier en minder doemscenario mag denken, dan ben jij er 1 van jordi. Samen met de langspeelplaat van hooibaal.
Cheer up. Die getallen waren er alleen geweest als er totaal niets was gedaan. Ook geen basismaatregelen. Het is allemaal niet zo slecht als het rivm het je doet voordoen met hun onrealistische modellen en oeverloos gezwets.
Maar door hun negatieve en slechte kijk, is er nu wel veel grotere schade aan de maatschappij berokkend als maar hoefde. En er wordt niet eens bijgestuurd.
Onvergefelijk. Beter ten halve teruggekeerd als ten hele gedwaald. En ja, dan zie ik het zwart in, want de politiek berokkend meer schade aan de maatschappij dan het virus ooit veroorzaakt had kunnen hebben.
Heb je nog iets inhoudelijks?quote:Op maandag 8 maart 2021 16:45 schreef Questular het volgende:
[..]
Ja ja het zit diep bij je dat is overduidelijk.
Heb jij ook nog iets inhoudelijks?quote:Op maandag 8 maart 2021 16:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Red_85 had het allemaal stukken beter gedaan.
Zo lang we niet weten hoe Mark en Hugo naar de cijfers kijken en welke cijfers het RIVM in de moddellen stopt en hoe die modellen er uit zien hebben we er eigenlijk allemaal niet zoveel aan.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben het grotendeels met je eens, maar ik vind Jor_Dii niet echt doemdenkerig over komen. Iedereen bekijkt de cijfers anders en dat is hun goed recht.
Naja, in de vergelijking met de bubbel hier zit hij wel aan de negatievere kant.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben het grotendeels met je eens, maar ik vind Jor_Dii niet echt doemdenkerig over komen. Iedereen bekijkt de cijfers anders en dat is hun goed recht.
Dit topic is niet alleen voor de mensen die het allemaal positief wensen te zien.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Naja, in de vergelijking met de bubbel hier zit hij wel aan de negatievere kant.
Ook als dat zo is is daar niks mis mee.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Naja, in de vergelijking met de bubbel hier zit hij wel aan de negatievere kant.
Ligt er maar aan hoe je definitie van postief en negatief in dit geval is. Anderen zoeken weer naar elk negatief iets over het kabinet/RIVM/whatever en weer anderen weer negatiefs over vaccins.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt hoor en eens. Alleen er is nog steeds een verschil tussen 170k besmettingen en werkelijk krap ~4000quote:Op maandag 8 maart 2021 16:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zo lang we niet weten hoe Mark en Hugo naar de cijfers kijken en welke cijfers het RIVM in de moddellen stopt en hoe die modellen er uit zien hebben we er eigenlijk allemaal niet zoveel aan.
Ik wens het heel erg positief in te zien, maar soms wordt hier realisme verward met negativiteitquote:Op maandag 8 maart 2021 16:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit topic is niet alleen voor de mensen die het allemaal positief wensen te zien.
Dat klopt.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ook als dat zo is is daar niks mis mee.
Het RIVM moet een correctiebericht naar buiten sturen voor iets wat een aantal ambtenaren op het ministerie hebben gedaan?quote:Op maandag 8 maart 2021 16:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Klopt hoor en eens. Alleen er is nog steeds een verschil tussen 170k besmettingen en werkelijk krap ~4000
Dan is het wat mij betreft wel tijd voor een correctiebericht, het is wel waar de huidige lockdown en avondklok op gebaseerd is.
Nee van Dissel heeft het als dusdanig gepresenteerd in het Catshuis.quote:Op maandag 8 maart 2021 17:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Het RIVM moet een correctiebericht naar buiten sturen voor iets wat een aantal ambtenaren op het ministerie hebben gedaan?
Of de negativiteit wordt gewoon ingehaald door de realiteit. Zoals bij de voorspellingen van 167.000 besmettingen per dag op 4 feb, de 10-12.000 zo rond nu en de overall R van B117 die iedere week verder wordt aangepast naar beneden.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik wens het heel erg positief in te zien, maar soms wordt hier realisme verward met negativiteit
Ambtenaren van VWS hadden verkeerde cijfers gebruikt.quote:Op maandag 8 maart 2021 17:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee van Dissel heeft het als dusdanig gepresenteerd in het Catshuis.
Dat is niet wat ik begrepen heb. Dat het via een aantal ambtenaren bij Rutte en co was gekomen op deze manier. En volgens mij was het zelfs dan niet een reële voorspelling toen. Die uitspraak was hartstikke stom natuurlijk, wie er ook voor verantwoordelijk is. Maar kunnen we dan niet beter focussen op bijvoorbeeld de technische praatjes van Jaap en Jaap, en de documenten van het RIVM? Die echt naar buiten zijn gebracht door mensen met verstand van het onderwerp?quote:Op maandag 8 maart 2021 17:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee van Dissel heeft het als dusdanig gepresenteerd in het Catshuis.
Geen angst, voorzichtigheid. Best een verschil en het maakt een gesprek, dialoog, prettiger van toon.quote:Op maandag 8 maart 2021 17:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Of de negativiteit wordt gewoon ingehaald door de realiteit. Zoals bij de voorspellingen van 167.000 besmettingen per dag op 4 feb, de 10-12.000 zo rond nu en de overall R van B117 die iedere week verder wordt aangepast naar beneden.
Dat die voorspelling niet uitkomt en er nog wordt vastgehouden aan de maatregelen die voor die cijfers werden ontworpen, is dus niet goed te praten. Daarom mag er best meer versoepeld worden dan vast te blijven houden aan angst.
Tja, zo gaat het natuurlijk twee kanten op. Positiviteit wordt vaak weggezet als wensdenken, of als virusontkennen.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik wens het heel erg positief in te zien, maar soms wordt hier realisme verward met negativiteit
En niet constant teruggrijpen op die 170.000 waarvan allang duidelijk is dat die er niet zouden en zullen komen? Het slaat een gesprek zo dood iedere keer.quote:Op maandag 8 maart 2021 17:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik begrepen heb. Dat het via een aantal ambtenaren bij Rutte en co was gekomen op deze manier. En volgens mij was het zelfs dan niet een reële voorspelling toen. Die uitspraak was hartstikke stom natuurlijk, wie er ook voor verantwoordelijk is. Maar kunnen we dan niet beter focussen op bijvoorbeeld de technische praatjes van Jaap en Jaap, en de documenten van het RIVM? Die echt naar buiten zijn gebracht door mensen met verstand van het onderwerp?
10 maart is er weer een Technische Briefing, ben benieuwd wat ze daar weer gaan vertellen.quote:Op maandag 8 maart 2021 17:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik begrepen heb. Dat het via een aantal ambtenaren bij Rutte en co was gekomen op deze manier. En volgens mij was het zelfs dan niet een reële voorspelling toen. Die uitspraak was hartstikke stom natuurlijk, wie er ook voor verantwoordelijk is. Maar kunnen we dan niet beter focussen op bijvoorbeeld de technische praatjes van Jaap en Jaap, en de documenten van het RIVM? Die echt naar buiten zijn gebracht door mensen met verstand van het onderwerp?
Weet ik veel wie?quote:Op maandag 8 maart 2021 17:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Het RIVM moet een correctiebericht naar buiten sturen voor iets wat een aantal ambtenaren op het ministerie hebben gedaan?
Niet zomaar ambtenaren, de projectgroep verantwoordelijk voor Covid-19 binnen MinVWS had die cijfers gepresenteerd in het Catshuis. Lijken me niet de minsten.quote:Op maandag 8 maart 2021 17:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Vraag mij af of dat typische ambtenaren zijn of mensen met een medische of wiskundige achtergrond... Natuurlijk wel een top blunder intern.quote:Op maandag 8 maart 2021 17:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niet zomaar ambtenaren, de projectgroep verantwoordelijk voor Covid-19 binnen MinVWS had die cijfers gepresenteerd in het Catshuis. Lijken me niet de minsten.
Toen ik dat verhaal hoorde snapte ik er zelfs nog minder van.quote:Op maandag 8 maart 2021 17:06 schreef Momo het volgende:
Dat is niet wat ik begrepen heb. Dat het via een aantal ambtenaren bij Rutte en co was gekomen op deze manier.
Zeker niet de minsten, maar niet het RIVM dus zij hoeven ook geen correctiebericht uit te doen.quote:Op maandag 8 maart 2021 17:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niet zomaar ambtenaren, de projectgroep verantwoordelijk voor Covid-19 binnen MinVWS had die cijfers gepresenteerd in het Catshuis. Lijken me niet de minsten.
4 mensen mogen sporten op een sportlocatiequote:
Ik hoop dat ze nooit bij het KNMI terecht komen. Het wordt 92 graden Celsius morgen!quote:Op maandag 8 maart 2021 17:10 schreef OProg het volgende:
[..]
Toen ik dat verhaal hoorde snapte ik er zelfs nog minder van.
Dan heb je dus een stel ambtenaren die een modelletje in zitten te vullen met wat getallen. Blijkbaar hadden ze geen idee van de getallen dus hebben ze het gewoon ingevuld. Toen kwam er dus een absurd getal uit en tot de minister toe geloof ik is er bij niemand een belletje gaan rinkelen en kwam het uiteindelijk ook gewoon op het AD.
Ik zie ze in gedachten dan al zitten achter een PC met zijn drieën.
"Wel een hoog getal he, naja, het zal wel kloppen".
Vooral ook dat ze kennelijk nog ambtenaren hebben die dat doen, terwijl daar toch een RIVM voor is.quote:Op maandag 8 maart 2021 17:10 schreef OProg het volgende:
[..]
Dan heb je dus een stel ambtenaren die een modelletje in zitten te vullen met wat getallen. Blijkbaar hadden ze geen idee van de getallen dus hebben ze het gewoon ingevuld. Toen kwam er dus een absurd getal uit en tot de minister toe geloof ik is er bij niemand een belletje gaan rinkelen en kwam het uiteindelijk ook gewoon op het AD.
RIVM niet nee, maar het lijkt me best aannemelijk dat de presentatie van 170k besmettingen per dag één van de redenen is dat er nu een avondklok is. Er zijn geen notulen van het Catshuisoverleg, maar we weten wel dat het 10 januari daar op die manier besproken is.quote:Op maandag 8 maart 2021 17:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zeker niet de minsten, maar niet het RIVM dus zij hoeven ook geen correctiebericht uit te doen.
Ze geven eerder toe dat ze er te vroeg mee zijn gestart maar dat het nu nog hard nodig isquote:Op maandag 8 maart 2021 16:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Klopt hoor en eens. Alleen er is nog steeds een verschil tussen 170k besmettingen en werkelijk krap ~4000
Dan is het wat mij betreft wel tijd voor een correctiebericht, het is wel waar de huidige lockdown en avondklok op gebaseerd is.
Misschien nog wel het meeste positieve nieuws. Dat betekend dat we dus sneller kunnen gaan vaccineren.quote:Het coronavaccin van AstraZeneca kan ook worden gebruikt voor 65-plussers. Dat zegt de Gezondheidsraad. De drie vaccins die nu al tegen het coronavirus worden ingezet (BioNTech/Pfizer, Moderna en AstraZeneca) vereisen allemaal een tweede prik om voldoende bescherming te bieden, zegt de Gezondheidsraad verder.
De raad adviseert om twee doses te blijven toedienen en de tweede dosis niet verder uit te stellen. Mensen die in het afgelopen half jaar Covid-19 hebben gehad, de ziekte die door het virus wordt veroorzaakt, hebben aan één dosis genoeg.
Nogmaals, niet zomaar ambtenaren. Het waren de ambtenaren die binnen MinVWS verantwoordelijk zijn voor Covid-19 als 'programma'/'project'. Die hebben een presentatie gegeven tijdens het Catshuisoverleg.quote:Op maandag 8 maart 2021 17:10 schreef OProg het volgende:
[..]
Iemand noemde specifiek dat het RIVM een correctiebericht uit moest doen, daar werd op gereageerd.quote:Op maandag 8 maart 2021 17:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
RIVM niet nee, maar het lijkt me best aannemelijk dat de presentatie van 170k besmettingen per dag één van de redenen is dat er nu een avondklok is. Er zijn geen notulen van het Catshuisoverleg, maar we weten wel dat het 10 januari daar op die manier besproken is.
Ik verwacht ook niet zozeer een correctiebericht, maar meer iets in de zin van: "Goh ja, we hebben er nogal naast gezeten met die voorspelling, dus moeten we opnieuw evalueren"
Ook dat.quote:Op maandag 8 maart 2021 17:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vooral ook dat ze kennelijk nog ambtenaren hebben die dat doen, terwijl daar toch een RIVM voor is.
Dat weet ik, en ik reageerde op @Momo die zei:quote:Op maandag 8 maart 2021 17:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Iemand noemde specifiek dat het RIVM een correctiebericht uit moest doen, daar werd op gereageerd.
Deze mensen worden geacht verstand van het onderwerp te hebben.quote:Maar kunnen we dan niet beter focussen op bijvoorbeeld de technische praatjes van Jaap en Jaap, en de documenten van het RIVM? Die echt naar buiten zijn gebracht door mensen met verstand van het onderwerp?
Dat wist ik niet eens. Tenminste, dat er een presentatie was waar Van Dissel ook bij zat.quote:Op maandag 8 maart 2021 17:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nogmaals, niet zomaar ambtenaren. Het waren de ambtenaren die binnen MinVWS verantwoordelijk zijn voor Covid-19 als 'programma'/'project'. Die hebben een presentatie gegeven tijdens het Catshuisoverleg.
Wat ik verbazingwekkend vind is dat bij het Catshuisoverleg ook van Dissel en de Jonge zitten, en die alle presentaties telkens te zien krijgen en ook zij niet gedacht hebben: Goh, dat is raar hè, weet je zeker dat dit klopt?
Het was een presentatie van een uur tijdens de Catshuisbriefings. Daar zitten van Dissel en de Jonge ook bij. Het niet corrigeren en zijn eigen leven laten leiden is hier wat mij betreft ook kwalijkquote:Op maandag 8 maart 2021 17:18 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat wist ik niet eens. Tenminste, dat er een presentatie was waar Van Dissel ook bij zat.
Ik snap het niet, maar dat zal wel aan mij liggen.quote:Op maandag 8 maart 2021 17:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat weet ik, en ik reageerde op @:Momo die zei:
[..]
Deze mensen worden geacht verstand van het onderwerp te hebben.
Ze hadden dit hele gereutel inmiddels prima achter zich kunnen laten door toe te geven dat hun schattingen over de Britse variant gewoon te hoog waren. Alleen staat dat niet in het draaiboek, dus men blijft zich in allerlei onmogelijk bochten wringen zodat ze maar niet hoeven toe te geven dat ze er in een eerder stadium gewoon naastzaten. Of dat nu de 170.000 van VWS is of de 18.000 of 66% van het OMT - het ligt aan alles en iedereen, maar niet aan hun eigen verkeerde inschattingen.quote:Op maandag 8 maart 2021 17:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nogmaals, niet zomaar ambtenaren. Het waren de ambtenaren die binnen MinVWS verantwoordelijk zijn voor Covid-19 als 'programma'/'project'. Die hebben een presentatie gegeven tijdens het Catshuisoverleg.
Wat ik verbazingwekkend vind is dat bij het Catshuisoverleg ook van Dissel en de Jonge zitten, en die alle presentaties telkens te zien krijgen en ook zij niet gedacht hebben: Goh, dat is raar hè, weet je zeker dat dit klopt?
Voorzichtigheid? Ik zie uit de overheid alleen maar quotes als 'het virus *drinkt*, *fietst*, *schaatst*, * winkelt* met u mee' en over het 'britse virus' maar te zwijgen. Inspelen op de angst is MO geworden van het omt-kabinet.quote:Op maandag 8 maart 2021 17:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Geen angst, voorzichtigheid. Best een verschil en het maakt een gesprek, dialoog, prettiger van toon.
Zie jou wel als een van de realistischere posters hier.quote:Ik vind mezelf verder helemaal geen negatief persoon maar een realist, daar zul jij anders over denken.
Als je in een crisis verlangt van mensen dat ze (tijdelijk) hun grondrechten opzeggen en verlangt van velen dat ze hun leven, hebben en houwen tijdelijk opzeggen en hun levenswerk naar de knoppen mogen laten gaan, dan verlang ik terug dat ze er alles aan gaan doen om de schade zo laag mogelijk gaan houden.quote:En ik vind een dialoog met iemand die continue aan het schelden is op het kabinet en regelmatig roept dat er sprake is van dood door schuld erg lastig.
Dat kan zijn miss_sly, maar met dat scenario in de hand is jaap wel naar het catshuis gegaan om maatregelen op te adviseren. 'Als we niks zouden doen'.quote:Op maandag 8 maart 2021 17:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En niet constant teruggrijpen op die 170.000 waarvan allang duidelijk is dat die er niet zouden en zullen komen? Het slaat een gesprek zo dood iedere keer.
Zou me ook niks verbazen als het het vanuit het rivm wel zo was neergezet omdat ze iets nodig hadden op dat moment. Immers 'zou het zo moeten zijn dat iedereen zo veel thuis moet blijven' van wege het virus en ze zagen dat mensen toch weer naar buiten gingen. Wat natuurlijk voor een viroloog een nachtmerrie is. Want immers is het virus prio 1 t/m 48.quote:Op maandag 8 maart 2021 17:10 schreef OProg het volgende:
[..]
Sta je dan in je eigen tuin, lange lat van een boa op je bek.quote:Op maandag 8 maart 2021 17:21 schreef F.Sinatra het volgende:
http://www.1limburg.nl/l/108880
Soort DDR praktijk.
'Het volledige gebied rondom het parcours zal - waarschijnlijk van 06:00 uur tot 19:00 uur - hermetisch worden afgesloten voor dagtoeristen en wielerpubliek. Voor mensen die in het gebied verblijven, is het niet toegestaan aan het parcours de koers te volgen. De gemeenten gaan daar ook strikt op handhaven.'
Tering
Goed argument ook. Op dezelfde dag als hij dit zegt, vind er een versoepeling plaats.quote:Op maandag 8 maart 2021 17:27 schreef Lemsterr het volgende:
''11.00 uur We zitten nog steeds midden in de coronacrisis, zegt de landsadvocaat. Ondanks alle maatregelen die zijn getroffen, neemt de epidemie toe. Er is 'domweg' geen ruimte om winkels te openen, meent de landsadvocaat.''
Winkels mogen meer open, maar niet open.
Corona koerst mee.quote:Op maandag 8 maart 2021 17:21 schreef F.Sinatra het volgende:
Soort DDR praktijk.
'Het volledige gebied rondom het parcours zal - waarschijnlijk van 06:00 uur tot 19:00 uur - hermetisch worden afgesloten voor dagtoeristen en wielerpubliek. Voor mensen die in het gebied verblijven, is het niet toegestaan aan het parcours de koers te volgen. De gemeenten gaan daar ook strikt op handhaven.'
Tering
Als basis voor het (tijdelijk) ontnemen van grondrechten he.quote:Op maandag 8 maart 2021 17:13 schreef chratnox het volgende:
"Goh ja, we hebben er nogal naast gezeten met die voorspelling, dus moeten we opnieuw evalueren"
Dan nog he, wees er gewoon eerlijk over en begin met versoepelen. En als je niet wil, kom dan gewoon ook eerlijk naar buiten met:quote:Op maandag 8 maart 2021 17:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ze hadden dit hele gereutel inmiddels prima achter zich kunnen laten door toe te geven dat hun schattingen over de Britse variant gewoon te hoog waren. Alleen staat dat niet in het draaiboek, dus men blijft zich in allerlei onmogelijk bochten wringen zodat ze maar niet hoeven toe te geven dat ze er in een eerder stadium gewoon naastzaten. Of dat nu de 170.000 van VWS is of de 18.000 of 66% van het OMT - het ligt aan alles en iedereen, maar niet aan hun eigen verkeerde inschattingen.
Ik zeg niet dat ze er wat aan konden doen trouwens hè - maar wat is er nu zo moeilijk aan 'Goh, we zijn inmiddels twee maanden verder en onze voorspellingen zijn niet uitgekomen'. Ik snap dat niet hoor.
Ik snap het niet. Dus ik mag voetballen met mijn hele team, alleen dan wel in groepjes van 4?quote:Op maandag 8 maart 2021 17:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
4 mensen mogen sporten op een sportlocatie
En is het straks 1 persoon per 100m2 ipv 2 per verdieping ?
Goede zaak. Liefst al invoeren voor mei.quote:Op maandag 8 maart 2021 17:36 schreef THEFXR het volgende:
Kabinet wil meer vrijheid bieden met 'coronapaspoort'
Het kabinet werkt aan een bewijs van niet-besmettelijkheid om mensen meer vrijheden te geven. Zo'n coronapaspoort biedt meer vrijheden voor gevaccineerden, mensen die zich hebben laten testen of mensen die onlangs corona hebben gehad en daardoor immuun zijn. Met zo'n bewijs in de hand kunnen mensen bijvoorbeeld naar een concert, festival of de bioscoop.
liveblog:
.
Dat ze lekker sterven met hun paspoort!
Dus iedereen die de regels heeft overtreden en daardoor corona heeft gehad mag nu weer naar de bioscoop.quote:Op maandag 8 maart 2021 17:36 schreef THEFXR het volgende:
Het kabinet werkt aan een bewijs van niet-besmettelijkheid om mensen meer vrijheden te geven. Zo'n coronapaspoort biedt meer vrijheden voor gevaccineerden, mensen die zich hebben laten testen of mensen die onlangs corona hebben gehad en daardoor immuun zijn. Met zo'n bewijs in de hand kunnen mensen bijvoorbeeld naar een concert, festival of de bioscoop.
liveblog:
.
Waarom moet zo'n wielerkoers überhaupt doorgaan? Daar zullen de inwoners van zuid-Limburg vast weer heel erg blij mee zijn. Familie en vrienden bezoeken is ten strengste VERBOTEN, vanaf 21:00 zit je in je eigen huis opgesloten, maar zo'n wielerkoers moet en zal doorgaan.quote:Op maandag 8 maart 2021 17:21 schreef F.Sinatra het volgende:
Soort DDR praktijk.
Tering
Dus qua winkels wordt het weer zoals voor de lockdown? Want dat was al sinds maart 2020 zo toch?quote:
Dat hier voorstanders voor zijn, best. Maar hoe krijg je het voor elkaar om een dergelijk paspoort te koppelen aan het woord 'vrijheid'.quote:Op maandag 8 maart 2021 17:36 schreef THEFXR het volgende:
liveblog:
.
Blijft wel op afspraak natuurlijk. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je even spontaan naar een winkel kan gaan om wat te kopen. Stel je voor.quote:Op maandag 8 maart 2021 17:42 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dus qua winkels wordt het weer zoals voor de lockdown? Want dat was al sinds maart 2020 zo toch?
Omdat de koers boven alles staat natuurlijkquote:Op maandag 8 maart 2021 17:41 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waarom moet zo'n wielerkoers überhaupt doorgaan? Daar zullen de inwoners van zuid-Limburg vast weer heel erg blij mee zijn. Familie en vrienden bezoeken is ten strengste VERBOTEN, vanaf 21:00 zit je in je eigen huis opgesloten, maar zo'n wielerkoers moet en zal doorgaan.![]()
Hoe wil je bewijzen dat je onlangs corona hebt gehad dan? Staat dit bij de GGD geregistreerd?quote:Op maandag 8 maart 2021 17:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat hier voorstanders voor zijn, best. Maar hoe krijg je het voor elkaar om een dergelijk paspoort te koppelen aan het woord 'vrijheid'.
Eindelijk een goede reden om je te laten testenquote:Op maandag 8 maart 2021 17:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoe wil je bewijzen dat je onlangs corona hebt gehad dan? Staat dit bij de GGD geregistreerd?
Ook Lubach heeft het niet altijd bij het juiste eind.quote:Op maandag 8 maart 2021 17:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Goede zaak. Liefst al invoeren voor mei.
Ook Lubach juicht het vaccinatiepaspoort toe:
De DDR noemde zich ook democratisch. Tjah.quote:Op maandag 8 maart 2021 17:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat hier voorstanders voor zijn, best. Maar hoe krijg je het voor elkaar om een dergelijk paspoort te koppelen aan het woord 'vrijheid'.
Gewoon via je digiD.quote:Op maandag 8 maart 2021 17:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoe wil je bewijzen dat je onlangs corona hebt gehad dan? Staat dit bij de GGD geregistreerd?
Zo ja gaat iedereen nu massaal de GGD bellen voor een print-out?
De koers is iig al jaren belangrijker dan de lokale bevolking.quote:Op maandag 8 maart 2021 17:43 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Omdat de koers boven alles staat natuurlijk
Antwoord vindt u hier.quote:‘Er is veel draagvlak voor de avondklok. Mensen groeien mee met de maatregel. Peilingen laten ook zien dat burgers steeds meer denken: verrek, laten we dit maar even doen.’ In die woorden liet minister Ferd Grapperhaus zich afgelopen vrijdag vergoeilijkend uit over de avondklok. Maar is dat ook zo?
Lijkt me wel ja. Ik kan hem ook gewoon opvragen via coronatest.nlquote:Op maandag 8 maart 2021 17:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dus het staat geregistreerd als je ooit een positieve test hebt gehad?
Dat ja. Schandalig en niks minder. Een jaar lang, terecht, betogen dat een tweestromensamenleving onwenselijk is en dan nu hier mee op de proppen komen. Schande.quote:Op maandag 8 maart 2021 17:44 schreef GemMagic het volgende:
Wat helemaal kwalijk is dat het paspoort/bewijs specifiek lijkt bedoeld voor de periode waarin de meeste mensen nog niet eens de kans hebben gehad om gevaccineerd te geraken.
quote:Op maandag 8 maart 2021 17:53 schreef Lenny_Leonard het volgende:
@:tarado waar had je gevonden dat je met een vaccinatiebewijs naar België mag?
Draaien er uberhaupt nieuwe films de komende tijd?quote:Op maandag 8 maart 2021 17:51 schreef Jed1Gam het volgende:
Vaccinatiepaspoort anders zelf tests betalen om naar de bios te gaan of een feestje
Sterrerje is makkelijker.
Wappies 3 - Rest 0
De tour wacht op niemand...quote:Op maandag 8 maart 2021 17:41 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waarom moet zo'n wielerkoers überhaupt doorgaan? Daar zullen de inwoners van zuid-Limburg vast weer heel erg blij mee zijn. Familie en vrienden bezoeken is ten strengste VERBOTEN, vanaf 21:00 zit je in je eigen huis opgesloten, maar zo'n wielerkoers moet en zal doorgaan.![]()
Jij wil, terwijl de horeca en winkels eindelijk op verantwoorde wijze open kunnen gaan met een vaccinatiebewijs, alle deuren potdicht houden zolang niet iedereen de kans heeft gehad om gevaccineerd te worden?quote:Op maandag 8 maart 2021 17:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat ja. Schandalig en niks minder. Een jaar lang, terecht, betogen dat een tweestromensamenleving onwenselijk is en dan nu hier mee op de proppen komen. Schande.
En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Wat een t*****lijers zijn het eigenlijk ook, met hun paspoortjes. Kap eens met die plannen mensen het leven zuur te maken.quote:Op maandag 8 maart 2021 17:51 schreef Jed1Gam het volgende:
Vaccinatiepaspoort anders zelf tests betalen om naar de bios te gaan of een feestje
Sterrerje is makkelijker.
Wappies 3 - Rest 0
Nou! Inmiddels moet je ook al blij zijn met alle kruimels die je krijgt, ook al sta je onder de streep nog steeds dik in de min. Heel dankbaar, echt.quote:Op maandag 8 maart 2021 17:57 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
4 personen per sportlocatie, daar haal je de club wel mee draaiend.
Ik snap het niet?quote:Op maandag 8 maart 2021 17:57 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
4 personen per sportlocatie, daar haal je de club wel mee draaiend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |