SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
Mag je jezelf wel eerst laten testen als je een druiper hebt.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:32 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik wil je best een keer serieus nemen hoor.
Viezerik.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:35 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Mag je jezelf wel eerst laten testen als je een druiper hebt.
Er waren de afgelopen weken tussen de 60 en 30 doden per dag, laten we zeggen dat het er 40 waren. De groep die het meest overlijdt is de groep die nu gevaccineerd wordt, dus laten we voor 't gemak zeggen dat 25 van die 40 in die groep vallen (het zullen er hoogstwaarschijnlijk meer zijn, maar even voor het gemak).quote:Op maandag 8 maart 2021 16:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik vind dat laatste dus echt verwaarloosbaar. Natuurlijk is er best wat mis gegaan qua planning, timing en toewijzing etc, maar het is niet zo dat we het zo veel slechter/minder goed doen dan de rest van Europa. Zijn daardoor mensen wellicht onnodig gestorven? Ja, dat lijkt me wel. Maar dat lijkt me bijna niet te voorkomen.
Heb je zelfde vergelijking maar dan op gebied van de maatregelen?quote:Op maandag 8 maart 2021 16:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er waren de afgelopen weken tussen de 60 en 30 doden per dag, laten we zeggen dat het er 40 waren. De groep die het meest overlijdt is de groep die nu gevaccineerd wordt, dus laten we voor 't gemak zeggen dat 25 van die 40 in die groep vallen (het zullen er hoogstwaarschijnlijk meer zijn, maar even voor het gemak).
14 dagen later beginnen is dus 25 * 14 = 350 doden
350 doden die voorkomen konden worden door niet op één paard te wedden. Ik vind daar wel veel van, maar vind het zeker niet verwaarloosbaar.
Nee, die heb ik niet. Het ging hier ook om of er gevolgen waren van later beginnen met vaccineren, niet om maatregelen.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Heb je zelfde vergelijking maar dan op gebied van de maatregelen?
Met nóg strengere maatregelen hadden we ook een hoop doden kunnen voorkomen?
Eens, al kun je natuurlijk niet 1:1 zeggen dat die 350 doden allemaal Corona zouden hebben gekregen, of niet aan een andere oorzaak overleden zouden zijn.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er waren de afgelopen weken tussen de 60 en 30 doden per dag, laten we zeggen dat het er 40 waren. De groep die het meest overlijdt is de groep die nu gevaccineerd wordt, dus laten we voor 't gemak zeggen dat 25 van die 40 in die groep vallen (het zullen er hoogstwaarschijnlijk meer zijn, maar even voor het gemak).
14 dagen later beginnen is dus 25 * 14 = 350 doden
350 doden die voorkomen konden worden door niet op één paard te wedden. Ik vind daar wel veel van, maar vind het zeker niet verwaarloosbaar.
Minder?quote:Op maandag 8 maart 2021 16:11 schreef galantis het volgende:
[..]
Dan ga je er overigens wel van uit dat al die 400.000 anders corona hadden gekregen. En dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Meer?quote:Op maandag 8 maart 2021 16:11 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nee, het waren er anders meer geweest.
Er was dan langer vastgehouden aan een te grote voorraad, zoals toen het plan was, waardoor per saldo minder mensen gevaccineerd waren geweest. Nu zijn ze de voorraad gaan wegprikken.
Ja. Zeker.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:14 schreef Questular het volgende:
[..]
Dood door schuld![]()
![]()
![]()
Het wordt met de dag gekker hier.
Teringdatum. Ook voor Ajax.quote:
Ja ja het zit diep bij je dat is overduidelijk.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Minder?
Je hebt wel een punt doordat ik inderdaad even ben uitgegaan van ook 400.000 besmettingen. Maar:
[..]
Meer?
Als de kamer/pers geen ophef had gemaakt richting dat beleid, had dat trage tempo misschien er nog steeds wel geweest. Pas nadat die ophef er was is hugo moeite gaan doen.
[..]
Ja. Zeker.
Het vaccin wordt als het belangrijkste wapen gezien om uit deze crisis te komen en als veruit het belangrijkste beschermingsmiddel.
Dan laat je 400.000 potentiele bescherming liggen te verstoffen voor 6 weken omdat je het 'zorgvuldig' wil doen?
Wat een non argument. Als het zo'n prioriteit heeft, dan sta je klaar bij ontvangst om ze direct te distribueren over het land. Rammen die handel. Maar nee hoor, hugotje heeft ze eerst even in opslag gelegd. Omdat hij zich misrekend had. Want AZ zou als eerste komen volgens het paarden wedden. Meneertje de faler had even niet in de gaten dat hij 'spreid je winkansen' kon doen
Red_85 had het allemaal stukken beter gedaan.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:45 schreef Questular het volgende:
[..]
Ja ja het zit diep bij je dat is overduidelijk.
Als neutrale volger nog nooit zo'n mooie dag gehad.quote:
Als iemand iets meer realisme mag krijgen hier en minder doemscenario mag denken, dan ben jij er 1 van jordi. Samen met de langspeelplaat van hooibaal.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we die niet gezien, maar dat is dan ook een compleet ander punt in deze crisis. Verder ben ik vaak negatief geweest, maar heb hier amper tot nooit paniekerig gedaan over de cijfers. En realisme is niet roeptoeteren dat de Jonge dood door schuld te verwijten valt.
Huntelaar kreeg hem er niet in die middag. En vitesse was omgekocht met een bult tv's en hield open huis achterin.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als neutrale volger nog nooit zo'n mooie dag gehad.
Zon, tuin, biertje, radio, laptop, en 90 minuten rollercoaster. Wat een genot
Ik ben het grotendeels met je eens, maar ik vind Jor_Dii niet echt doemdenkerig over komen. Iedereen bekijkt de cijfers anders en dat is hun goed recht.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als iemand iets meer realisme mag krijgen hier en minder doemscenario mag denken, dan ben jij er 1 van jordi. Samen met de langspeelplaat van hooibaal.
Cheer up. Die getallen waren er alleen geweest als er totaal niets was gedaan. Ook geen basismaatregelen. Het is allemaal niet zo slecht als het rivm het je doet voordoen met hun onrealistische modellen en oeverloos gezwets.
Maar door hun negatieve en slechte kijk, is er nu wel veel grotere schade aan de maatschappij berokkend als maar hoefde. En er wordt niet eens bijgestuurd.
Onvergefelijk. Beter ten halve teruggekeerd als ten hele gedwaald. En ja, dan zie ik het zwart in, want de politiek berokkend meer schade aan de maatschappij dan het virus ooit veroorzaakt had kunnen hebben.
Heb je nog iets inhoudelijks?quote:Op maandag 8 maart 2021 16:45 schreef Questular het volgende:
[..]
Ja ja het zit diep bij je dat is overduidelijk.
Heb jij ook nog iets inhoudelijks?quote:Op maandag 8 maart 2021 16:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Red_85 had het allemaal stukken beter gedaan.
Zo lang we niet weten hoe Mark en Hugo naar de cijfers kijken en welke cijfers het RIVM in de moddellen stopt en hoe die modellen er uit zien hebben we er eigenlijk allemaal niet zoveel aan.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben het grotendeels met je eens, maar ik vind Jor_Dii niet echt doemdenkerig over komen. Iedereen bekijkt de cijfers anders en dat is hun goed recht.
Naja, in de vergelijking met de bubbel hier zit hij wel aan de negatievere kant.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben het grotendeels met je eens, maar ik vind Jor_Dii niet echt doemdenkerig over komen. Iedereen bekijkt de cijfers anders en dat is hun goed recht.
Dit topic is niet alleen voor de mensen die het allemaal positief wensen te zien.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Naja, in de vergelijking met de bubbel hier zit hij wel aan de negatievere kant.
Ook als dat zo is is daar niks mis mee.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Naja, in de vergelijking met de bubbel hier zit hij wel aan de negatievere kant.
Ligt er maar aan hoe je definitie van postief en negatief in dit geval is. Anderen zoeken weer naar elk negatief iets over het kabinet/RIVM/whatever en weer anderen weer negatiefs over vaccins.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |