abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 maart 2021 @ 16:34:59 #1
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198394392

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198394397
quote:
10s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:32 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik wil je best een keer serieus nemen hoor.
Mag je jezelf wel eerst laten testen als je een druiper hebt.
  maandag 8 maart 2021 @ 16:35:38 #3
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198394409
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:35 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Mag je jezelf wel eerst laten testen als je een druiper hebt.
Viezerik.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198394415
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik vind dat laatste dus echt verwaarloosbaar. Natuurlijk is er best wat mis gegaan qua planning, timing en toewijzing etc, maar het is niet zo dat we het zo veel slechter/minder goed doen dan de rest van Europa. Zijn daardoor mensen wellicht onnodig gestorven? Ja, dat lijkt me wel. Maar dat lijkt me bijna niet te voorkomen.
Er waren de afgelopen weken tussen de 60 en 30 doden per dag, laten we zeggen dat het er 40 waren. De groep die het meest overlijdt is de groep die nu gevaccineerd wordt, dus laten we voor 't gemak zeggen dat 25 van die 40 in die groep vallen (het zullen er hoogstwaarschijnlijk meer zijn, maar even voor het gemak).

14 dagen later beginnen is dus 25 * 14 = 350 doden

350 doden die voorkomen konden worden door niet op één paard te wedden. Ik vind daar wel veel van, maar vind het zeker niet verwaarloosbaar.
  maandag 8 maart 2021 @ 16:38:20 #5
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_198394455
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:36 schreef chratnox het volgende:

[..]

Er waren de afgelopen weken tussen de 60 en 30 doden per dag, laten we zeggen dat het er 40 waren. De groep die het meest overlijdt is de groep die nu gevaccineerd wordt, dus laten we voor 't gemak zeggen dat 25 van die 40 in die groep vallen (het zullen er hoogstwaarschijnlijk meer zijn, maar even voor het gemak).

350 doden die voorkomen konden worden door niet op één paard te wedden. Ik vind daar wel veel van, maar vind het zeker niet verwaarloosbaar.
Heb je zelfde vergelijking maar dan op gebied van de maatregelen?

Met nóg strengere maatregelen hadden we ook een hoop doden kunnen voorkomen?
pi_198394472
De vaccinatie app voor toegang tot het openbare leven is wel het meest treurige nieuws van alles.
pi_198394480
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:38 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Heb je zelfde vergelijking maar dan op gebied van de maatregelen?

Met nóg strengere maatregelen hadden we ook een hoop doden kunnen voorkomen?
Nee, die heb ik niet. Het ging hier ook om of er gevolgen waren van later beginnen met vaccineren, niet om maatregelen.
pi_198394523
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:36 schreef chratnox het volgende:

[..]

Eens, al kun je natuurlijk niet 1:1 zeggen dat die 350 doden allemaal Corona zouden hebben gekregen, of niet aan een andere oorzaak overleden zouden zijn.

Maar er hadden inderdaad een hoop cases voorkomen konden worden als men eerder en sneller op stoom was gekomen met vaccineren en andere keuzes had gemaakt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 8 maart 2021 @ 16:44:13 #9
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198394547
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:11 schreef galantis het volgende:

[..]

Dan ga je er overigens wel van uit dat al die 400.000 anders corona hadden gekregen. En dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Minder?
Je hebt wel een punt doordat ik inderdaad even ben uitgegaan van ook 400.000 besmettingen. Maar:

quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:11 schreef zalkc het volgende:

[..]

Nee, het waren er anders meer geweest.

Er was dan langer vastgehouden aan een te grote voorraad, zoals toen het plan was, waardoor per saldo minder mensen gevaccineerd waren geweest. Nu zijn ze de voorraad gaan wegprikken.
Meer?
Als de kamer/pers geen ophef had gemaakt richting dat beleid, had dat trage tempo misschien er nog steeds wel geweest. Pas nadat die ophef er was is hugo moeite gaan doen.

quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:14 schreef Questular het volgende:

[..]

Dood door schuld _O- _O- _O- _O-
Het wordt met de dag gekker hier.
Ja. Zeker.

Het vaccin wordt als het belangrijkste wapen gezien om uit deze crisis te komen en als veruit het belangrijkste beschermingsmiddel.

Dan laat je 400.000 potentiele bescherming liggen te verstoffen voor 6 weken omdat je het 'zorgvuldig' wil doen?

Wat een non argument. Als het zo'n prioriteit heeft, dan sta je klaar bij ontvangst om ze direct te distribueren over het land. Rammen die handel. Maar nee hoor, hugotje heeft ze eerst even in opslag gelegd. Omdat hij zich misrekend had. Want AZ zou als eerste komen volgens het paarden wedden. Meneertje de faler had even niet in de gaten dat hij 'spreid je winkansen' kon doen
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 8 maart 2021 @ 16:44:49 #10
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198394559
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:18 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Teringdatum. Ook voor Ajax.
1947-2016
pi_198394570
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Minder?
Je hebt wel een punt doordat ik inderdaad even ben uitgegaan van ook 400.000 besmettingen. Maar:
[..]

Meer?
Als de kamer/pers geen ophef had gemaakt richting dat beleid, had dat trage tempo misschien er nog steeds wel geweest. Pas nadat die ophef er was is hugo moeite gaan doen.
[..]

Ja. Zeker.

Het vaccin wordt als het belangrijkste wapen gezien om uit deze crisis te komen en als veruit het belangrijkste beschermingsmiddel.

Dan laat je 400.000 potentiele bescherming liggen te verstoffen voor 6 weken omdat je het 'zorgvuldig' wil doen?

Wat een non argument. Als het zo'n prioriteit heeft, dan sta je klaar bij ontvangst om ze direct te distribueren over het land. Rammen die handel. Maar nee hoor, hugotje heeft ze eerst even in opslag gelegd. Omdat hij zich misrekend had. Want AZ zou als eerste komen volgens het paarden wedden. Meneertje de faler had even niet in de gaten dat hij 'spreid je winkansen' kon doen
Ja ja het zit diep bij je dat is overduidelijk.
pi_198394580
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:45 schreef Questular het volgende:

[..]

Red_85 had het allemaal stukken beter gedaan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 8 maart 2021 @ 16:47:08 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198394601
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Teringdatum. Ook voor Ajax.
Als neutrale volger nog nooit zo'n mooie dag gehad.

Zon, tuin, biertje, radio, laptop, en 90 minuten rollercoaster. Wat een genot _O_
  maandag 8 maart 2021 @ 16:50:10 #14
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198394644
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Gelukkig hebben we die niet gezien, maar dat is dan ook een compleet ander punt in deze crisis. Verder ben ik vaak negatief geweest, maar heb hier amper tot nooit paniekerig gedaan over de cijfers. En realisme is niet roeptoeteren dat de Jonge dood door schuld te verwijten valt. :)
Als iemand iets meer realisme mag krijgen hier en minder doemscenario mag denken, dan ben jij er 1 van jordi. Samen met de langspeelplaat van hooibaal.

Cheer up. Die getallen waren er alleen geweest als er totaal niets was gedaan. Ook geen basismaatregelen. Het is allemaal niet zo slecht als het rivm het je doet voordoen met hun onrealistische modellen en oeverloos gezwets.
Maar door hun negatieve en slechte kijk, is er nu wel veel grotere schade aan de maatschappij berokkend als maar hoefde. En er wordt niet eens bijgestuurd.

Onvergefelijk. Beter ten halve teruggekeerd als ten hele gedwaald. En ja, dan zie ik het zwart in, want de politiek berokkend meer schade aan de maatschappij dan het virus ooit veroorzaakt had kunnen hebben.
1947-2016
  maandag 8 maart 2021 @ 16:52:48 #15
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198394680
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als neutrale volger nog nooit zo'n mooie dag gehad.

Zon, tuin, biertje, radio, laptop, en 90 minuten rollercoaster. Wat een genot _O_
Huntelaar kreeg hem er niet in die middag. En vitesse was omgekocht met een bult tv's en hield open huis achterin.
1947-2016
pi_198394682
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als iemand iets meer realisme mag krijgen hier en minder doemscenario mag denken, dan ben jij er 1 van jordi. Samen met de langspeelplaat van hooibaal.

Cheer up. Die getallen waren er alleen geweest als er totaal niets was gedaan. Ook geen basismaatregelen. Het is allemaal niet zo slecht als het rivm het je doet voordoen met hun onrealistische modellen en oeverloos gezwets.
Maar door hun negatieve en slechte kijk, is er nu wel veel grotere schade aan de maatschappij berokkend als maar hoefde. En er wordt niet eens bijgestuurd.

Onvergefelijk. Beter ten halve teruggekeerd als ten hele gedwaald. En ja, dan zie ik het zwart in, want de politiek berokkend meer schade aan de maatschappij dan het virus ooit veroorzaakt had kunnen hebben.
Ik ben het grotendeels met je eens, maar ik vind Jor_Dii niet echt doemdenkerig over komen. Iedereen bekijkt de cijfers anders en dat is hun goed recht.
  maandag 8 maart 2021 @ 16:53:09 #17
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198394689
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:45 schreef Questular het volgende:

[..]

Heb je nog iets inhoudelijks?
1947-2016
  maandag 8 maart 2021 @ 16:53:59 #18
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198394699
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:45 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Red_85 had het allemaal stukken beter gedaan.
Heb jij ook nog iets inhoudelijks?
Of ga je weer duiken zoals zo vaak?
1947-2016
  maandag 8 maart 2021 @ 16:54:52 #19
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198394712
Kan het allemaal wat minder op de persoon?
  Moderator maandag 8 maart 2021 @ 16:55:01 #20
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_198394714
quote:
7s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik ben het grotendeels met je eens, maar ik vind Jor_Dii niet echt doemdenkerig over komen. Iedereen bekijkt de cijfers anders en dat is hun goed recht.
Zo lang we niet weten hoe Mark en Hugo naar de cijfers kijken en welke cijfers het RIVM in de moddellen stopt en hoe die modellen er uit zien hebben we er eigenlijk allemaal niet zoveel aan.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 8 maart 2021 @ 16:55:33 #21
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198394723
quote:
7s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Naja, in de vergelijking met de bubbel hier zit hij wel aan de negatievere kant.
1947-2016
pi_198394726
edit mod opmerking nu pas gelezen.
  Moderator maandag 8 maart 2021 @ 16:56:04 #23
5428 crew  miss_sly
pi_198394728
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Naja, in de vergelijking met de bubbel hier zit hij wel aan de negatievere kant.
Dit topic is niet alleen voor de mensen die het allemaal positief wensen te zien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198394739
quote:

[..]

Ook als dat zo is is daar niks mis mee.
  maandag 8 maart 2021 @ 16:57:44 #25
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198394762
quote:

[..]

Ligt er maar aan hoe je definitie van postief en negatief in dit geval is. Anderen zoeken weer naar elk negatief iets over het kabinet/RIVM/whatever en weer anderen weer negatiefs over vaccins.
pi_198394779
quote:
7s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Zo lang we niet weten hoe Mark en Hugo naar de cijfers kijken en welke cijfers het RIVM in de moddellen stopt en hoe die modellen er uit zien hebben we er eigenlijk allemaal niet zoveel aan.
Klopt hoor en eens. Alleen er is nog steeds een verschil tussen 170k besmettingen en werkelijk krap ~4000
Dan is het wat mij betreft wel tijd voor een correctiebericht, het is wel waar de huidige lockdown en avondklok op gebaseerd is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198394780
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dit topic is niet alleen voor de mensen die het allemaal positief wensen te zien.
Ik wens het heel erg positief in te zien, maar soms wordt hier realisme verward met negativiteit ;)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 8 maart 2021 @ 16:59:23 #28
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198394782
quote:
7s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:56 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ook als dat zo is is daar niks mis mee.
Dat klopt.
Maar ga de discussie dan ook gewoon verder aan als iemand het tegendeel probeert aan te geven.

Wat je alleen krijgt is doodse stilte of non reacties bij sommigen. En als ik gewoon ongelijk heb, zie ik dat ook graag. Daarvoor zijn we hier. Denk ik.
1947-2016
  maandag 8 maart 2021 @ 17:00:24 #29
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198394795
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:59 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Klopt hoor en eens. Alleen er is nog steeds een verschil tussen 170k besmettingen en werkelijk krap ~4000
Dan is het wat mij betreft wel tijd voor een correctiebericht, het is wel waar de huidige lockdown en avondklok op gebaseerd is.
Het RIVM moet een correctiebericht naar buiten sturen voor iets wat een aantal ambtenaren op het ministerie hebben gedaan?
pi_198394843
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:00 schreef Momo het volgende:

[..]

Het RIVM moet een correctiebericht naar buiten sturen voor iets wat een aantal ambtenaren op het ministerie hebben gedaan?
Nee van Dissel heeft het als dusdanig gepresenteerd in het Catshuis.
  maandag 8 maart 2021 @ 17:03:32 #31
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198394847
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik wens het heel erg positief in te zien, maar soms wordt hier realisme verward met negativiteit ;)
Of de negativiteit wordt gewoon ingehaald door de realiteit. Zoals bij de voorspellingen van 167.000 besmettingen per dag op 4 feb, de 10-12.000 zo rond nu en de overall R van B117 die iedere week verder wordt aangepast naar beneden.

Dat die voorspelling niet uitkomt en er nog wordt vastgehouden aan de maatregelen die voor die cijfers werden ontworpen, is dus niet goed te praten. Daarom mag er best meer versoepeld worden dan vast te blijven houden aan angst.
1947-2016
  Moderator maandag 8 maart 2021 @ 17:05:10 #32
5428 crew  miss_sly
pi_198394868
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:03 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ambtenaren van VWS hadden verkeerde cijfers gebruikt.
pi_198394877
Nu.nl Breek: Gezondheidsraad adviseert AZ ook voor 65+ te gebruiken.
(niet dat ze leveren maar toch)
  maandag 8 maart 2021 @ 17:06:32 #34
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198394879
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:03 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik begrepen heb. Dat het via een aantal ambtenaren bij Rutte en co was gekomen op deze manier. En volgens mij was het zelfs dan niet een reële voorspelling toen. Die uitspraak was hartstikke stom natuurlijk, wie er ook voor verantwoordelijk is. Maar kunnen we dan niet beter focussen op bijvoorbeeld de technische praatjes van Jaap en Jaap, en de documenten van het RIVM? Die echt naar buiten zijn gebracht door mensen met verstand van het onderwerp?
  Moderator maandag 8 maart 2021 @ 17:07:38 #35
5428 crew  miss_sly
pi_198394894
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Of de negativiteit wordt gewoon ingehaald door de realiteit. Zoals bij de voorspellingen van 167.000 besmettingen per dag op 4 feb, de 10-12.000 zo rond nu en de overall R van B117 die iedere week verder wordt aangepast naar beneden.

Dat die voorspelling niet uitkomt en er nog wordt vastgehouden aan de maatregelen die voor die cijfers werden ontworpen, is dus niet goed te praten. Daarom mag er best meer versoepeld worden dan vast te blijven houden aan angst.
Geen angst, voorzichtigheid. Best een verschil en het maakt een gesprek, dialoog, prettiger van toon.

Ik vind mezelf verder helemaal geen negatief persoon maar een realist, daar zul jij anders over denken. En ik vind een dialoog met iemand die continue aan het schelden is op het kabinet en regelmatig roept dat er sprake is van dood door schuld erg lastig.
pi_198394910
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Tja, zo gaat het natuurlijk twee kanten op. Positiviteit wordt vaak weggezet als wensdenken, of als virusontkennen.
  Moderator maandag 8 maart 2021 @ 17:08:48 #37
5428 crew  miss_sly
pi_198394915
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:06 schreef Momo het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik begrepen heb. Dat het via een aantal ambtenaren bij Rutte en co was gekomen op deze manier. En volgens mij was het zelfs dan niet een reële voorspelling toen. Die uitspraak was hartstikke stom natuurlijk, wie er ook voor verantwoordelijk is. Maar kunnen we dan niet beter focussen op bijvoorbeeld de technische praatjes van Jaap en Jaap, en de documenten van het RIVM? Die echt naar buiten zijn gebracht door mensen met verstand van het onderwerp?
En niet constant teruggrijpen op die 170.000 waarvan allang duidelijk is dat die er niet zouden en zullen komen? Het slaat een gesprek zo dood iedere keer.
pi_198394931
quote:

[..]

10 maart is er weer een Technische Briefing, ben benieuwd wat ze daar weer gaan vertellen.
  maandag 8 maart 2021 @ 17:09:21 #39
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198394933
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:00 schreef Momo het volgende:

[..]

Weet ik veel wie?
Maar mark en hugo moeten vanavond niet aankomen met 'we zien dat de cijfers nog steeds slecht zijn'. Nee, echt niet. Ze zijn juist enorm goed bij de vergelijking van de verwachtingen waarom de huidige set van maatregelen op gebaseerd is geweest. Dus die acteersessies zijn dikke BS.

Nu wordt er extra schade aan de maatschappij berokkend die niet meer hoeft en dus ver uit verhouding is.

Maar terugkrabbelen en zeggen dat ze ongelijk hebben of het negatiever hadden verwacht? Neuh, zulke mannen zijn het niet.

En waarom? Gezichtsverlies zo vlak voor de verkiezingen?
Daarom een zware beperking van onze grondrechten blijven voortduren?

Dit kan niet. Echt gewoon niet.
1947-2016
pi_198394935
quote:

[..]

Niet zomaar ambtenaren, de projectgroep verantwoordelijk voor Covid-19 binnen MinVWS had die cijfers gepresenteerd in het Catshuis. Lijken me niet de minsten.
  maandag 8 maart 2021 @ 17:10:07 #41
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198394954
twitter

Yay.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 8 maart 2021 @ 17:10:42 #42
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198394969
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:09 schreef chratnox het volgende:

[..]

Niet zomaar ambtenaren, de projectgroep verantwoordelijk voor Covid-19 binnen MinVWS had die cijfers gepresenteerd in het Catshuis. Lijken me niet de minsten.
Vraag mij af of dat typische ambtenaren zijn of mensen met een medische of wiskundige achtergrond... Natuurlijk wel een top blunder intern.
  maandag 8 maart 2021 @ 17:10:59 #43
14505 OProg
A Life in Music
pi_198394973
quote:
Dat is niet wat ik begrepen heb. Dat het via een aantal ambtenaren bij Rutte en co was gekomen op deze manier.
Toen ik dat verhaal hoorde snapte ik er zelfs nog minder van. :')

Dan heb je dus een stel ambtenaren die een modelletje in zitten te vullen met wat getallen. Blijkbaar hadden ze geen idee van de getallen dus hebben ze het gewoon ingevuld. Toen kwam er dus een absurd getal uit en tot de minister toe geloof ik is er bij niemand een belletje gaan rinkelen en kwam het uiteindelijk ook gewoon op het AD.

Ik zie ze in gedachten dan al zitten achter een PC met zijn drieën.
"Wel een hoog getal he, naja, het zal wel kloppen".
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator maandag 8 maart 2021 @ 17:11:00 #44
5428 crew  miss_sly
pi_198394976
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:09 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zeker niet de minsten, maar niet het RIVM dus zij hoeven ook geen correctiebericht uit te doen.
pi_198394986
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:10 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

Yay.
4 mensen mogen sporten op een sportlocatie 8)7
En is het straks 1 persoon per 100m2 ipv 2 per verdieping ?
  maandag 8 maart 2021 @ 17:11:55 #46
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198394990
quote:
10s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:10 schreef OProg het volgende:

[..]

Dan heb je dus een stel ambtenaren die een modelletje in zitten te vullen met wat getallen. Blijkbaar hadden ze geen idee van de getallen dus hebben ze het gewoon ingevuld. Toen kwam er dus een absurd getal uit en tot de minister toe geloof ik is er bij niemand een belletje gaan rinkelen en kwam het uiteindelijk ook gewoon op het AD.

Ik hoop dat ze nooit bij het KNMI terecht komen. Het wordt 92 graden Celsius morgen!
  Moderator maandag 8 maart 2021 @ 17:12:27 #47
5428 crew  miss_sly
pi_198395003
quote:

[..]

Vooral ook dat ze kennelijk nog ambtenaren hebben die dat doen, terwijl daar toch een RIVM voor is.
pi_198395017
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zeker niet de minsten, maar niet het RIVM dus zij hoeven ook geen correctiebericht uit te doen.
RIVM niet nee, maar het lijkt me best aannemelijk dat de presentatie van 170k besmettingen per dag één van de redenen is dat er nu een avondklok is. Er zijn geen notulen van het Catshuisoverleg, maar we weten wel dat het 10 januari daar op die manier besproken is.

Ik verwacht ook niet zozeer een correctiebericht, maar meer iets in de zin van: "Goh ja, we hebben er nogal naast gezeten met die voorspelling, dus moeten we opnieuw evalueren"
  maandag 8 maart 2021 @ 17:13:41 #49
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198395023
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:59 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ze geven eerder toe dat ze er te vroeg mee zijn gestart maar dat het nu nog hard nodig is ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198395040
quote:
Het coronavaccin van AstraZeneca kan ook worden gebruikt voor 65-plussers. Dat zegt de Gezondheidsraad. De drie vaccins die nu al tegen het coronavirus worden ingezet (BioNTech/Pfizer, Moderna en AstraZeneca) vereisen allemaal een tweede prik om voldoende bescherming te bieden, zegt de Gezondheidsraad verder.

De raad adviseert om twee doses te blijven toedienen en de tweede dosis niet verder uit te stellen. Mensen die in het afgelopen half jaar Covid-19 hebben gehad, de ziekte die door het virus wordt veroorzaakt, hebben aan één dosis genoeg.
Misschien nog wel het meeste positieve nieuws. Dat betekend dat we dus sneller kunnen gaan vaccineren.

https://www.ad.nl/binnenl(...)iet-levert~a427250c/
pi_198395043
quote:

[..]

Nogmaals, niet zomaar ambtenaren. Het waren de ambtenaren die binnen MinVWS verantwoordelijk zijn voor Covid-19 als 'programma'/'project'. Die hebben een presentatie gegeven tijdens het Catshuisoverleg.

Wat ik verbazingwekkend vind is dat bij het Catshuisoverleg ook van Dissel en de Jonge zitten, en die alle presentaties telkens te zien krijgen en ook zij niet gedacht hebben: Goh, dat is raar hè, weet je zeker dat dit klopt?
pi_198395076
quote:
[ twitter ]

Yay.
Zal wel voor de kiezers zijn.
  Moderator maandag 8 maart 2021 @ 17:16:59 #53
5428 crew  miss_sly
pi_198395077
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:13 schreef chratnox het volgende:

[..]

RIVM niet nee, maar het lijkt me best aannemelijk dat de presentatie van 170k besmettingen per dag één van de redenen is dat er nu een avondklok is. Er zijn geen notulen van het Catshuisoverleg, maar we weten wel dat het 10 januari daar op die manier besproken is.

Ik verwacht ook niet zozeer een correctiebericht, maar meer iets in de zin van: "Goh ja, we hebben er nogal naast gezeten met die voorspelling, dus moeten we opnieuw evalueren"
Iemand noemde specifiek dat het RIVM een correctiebericht uit moest doen, daar werd op gereageerd.
  maandag 8 maart 2021 @ 17:17:17 #54
14505 OProg
A Life in Music
pi_198395081
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Vooral ook dat ze kennelijk nog ambtenaren hebben die dat doen, terwijl daar toch een RIVM voor is.
Ook dat. :D

Ik vraag me ook af. Het deed me een beetje denken aan dat ik ook een project heb gedaan waarin we hadden besloten om al die weet ik het hoeveel getallen achter de komma af te gaan ronden om de systemen na migratie wat eenvoudiger te maken. Dat werd toen een gedoe tot aan de directie toe want mensen die niet zo goed konden rekenen waren tot de conclusie gekomen dat het of een vermogen zou kosten en dat zo ongeveer elke klant in paniek zou bellen dat de facturen niet correct waren.

In werkelijkheid ging het geloof ik om een paar honderd euro en is het twee klanten opgevallen. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_198395101
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Iemand noemde specifiek dat het RIVM een correctiebericht uit moest doen, daar werd op gereageerd.
Dat weet ik, en ik reageerde op @Momo die zei:
quote:
Maar kunnen we dan niet beter focussen op bijvoorbeeld de technische praatjes van Jaap en Jaap, en de documenten van het RIVM? Die echt naar buiten zijn gebracht door mensen met verstand van het onderwerp?
Deze mensen worden geacht verstand van het onderwerp te hebben.
  maandag 8 maart 2021 @ 17:18:36 #56
14505 OProg
A Life in Music
pi_198395106
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:14 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nogmaals, niet zomaar ambtenaren. Het waren de ambtenaren die binnen MinVWS verantwoordelijk zijn voor Covid-19 als 'programma'/'project'. Die hebben een presentatie gegeven tijdens het Catshuisoverleg.

Wat ik verbazingwekkend vind is dat bij het Catshuisoverleg ook van Dissel en de Jonge zitten, en die alle presentaties telkens te zien krijgen en ook zij niet gedacht hebben: Goh, dat is raar hè, weet je zeker dat dit klopt?
Dat wist ik niet eens. Tenminste, dat er een presentatie was waar Van Dissel ook bij zat.
pi_198395123
quote:
7s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:18 schreef OProg het volgende:

[..]

Dat wist ik niet eens. Tenminste, dat er een presentatie was waar Van Dissel ook bij zat.
Het was een presentatie van een uur tijdens de Catshuisbriefings. Daar zitten van Dissel en de Jonge ook bij. Het niet corrigeren en zijn eigen leven laten leiden is hier wat mij betreft ook kwalijk :)
  Moderator maandag 8 maart 2021 @ 17:19:39 #58
5428 crew  miss_sly
pi_198395127
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:18 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat weet ik, en ik reageerde op @:Momo die zei:
[..]

Deze mensen worden geacht verstand van het onderwerp te hebben.
Ik snap het niet, maar dat zal wel aan mij liggen.

Ik ga er weer even uit.
pi_198395142
quote:
[ twitter ]

Yay.
  maandag 8 maart 2021 @ 17:20:48 #60
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198395149
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:14 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ze hadden dit hele gereutel inmiddels prima achter zich kunnen laten door toe te geven dat hun schattingen over de Britse variant gewoon te hoog waren. Alleen staat dat niet in het draaiboek, dus men blijft zich in allerlei onmogelijk bochten wringen zodat ze maar niet hoeven toe te geven dat ze er in een eerder stadium gewoon naastzaten. Of dat nu de 170.000 van VWS is of de 18.000 of 66% van het OMT - het ligt aan alles en iedereen, maar niet aan hun eigen verkeerde inschattingen.

Ik zeg niet dat ze er wat aan konden doen trouwens hè - maar wat is er nu zo moeilijk aan 'Goh, we zijn inmiddels twee maanden verder en onze voorspellingen zijn niet uitgekomen'. Ik snap dat niet hoor.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 8 maart 2021 @ 17:21:02 #61
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198395155
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Geen angst, voorzichtigheid. Best een verschil en het maakt een gesprek, dialoog, prettiger van toon.
Voorzichtigheid? Ik zie uit de overheid alleen maar quotes als 'het virus *drinkt*, *fietst*, *schaatst*, * winkelt* met u mee' en over het 'britse virus' maar te zwijgen. Inspelen op de angst is MO geworden van het omt-kabinet.
quote:
Ik vind mezelf verder helemaal geen negatief persoon maar een realist, daar zul jij anders over denken.
Zie jou wel als een van de realistischere posters hier.
quote:
En ik vind een dialoog met iemand die continue aan het schelden is op het kabinet en regelmatig roept dat er sprake is van dood door schuld erg lastig.
Als je in een crisis verlangt van mensen dat ze (tijdelijk) hun grondrechten opzeggen en verlangt van velen dat ze hun leven, hebben en houwen tijdelijk opzeggen en hun levenswerk naar de knoppen mogen laten gaan, dan verlang ik terug dat ze er alles aan gaan doen om de schade zo laag mogelijk gaan houden.
Als ze een jaar lang hebben gemeld dat zij zien dat het vaccin de enige uitweg is naar een vrije samenleving en we alle maatregelen in onze samenleving hebben om een ander te beschermen die dat vaccin nodig heeft, dan verwacht ik ook dat ze direct klaar staan. 'We zijn in oorlog met het virus' weet je nog?

Maar nee, na alle praatjes die ze hadden lieten ze de eerste lading van 400.000 dosis' voor de aller kwetsbaarste groep liggen in de vriezer bij Movianto. Omdat ze nog niet klaar waren met een systeempje waarvoor 9 maanden lang voorbereidingen getroffen konden worden en het logistieke systeem niet klaar lag.

Terwijl je de beste logistici van de wereld in je land hebt zitten en je dit 5 maanden hebt zien kunnen aankomen.
Dan valt dat gewoon niet te rijmen.

quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En niet constant teruggrijpen op die 170.000 waarvan allang duidelijk is dat die er niet zouden en zullen komen? Het slaat een gesprek zo dood iedere keer.
Dat kan zijn miss_sly, maar met dat scenario in de hand is jaap wel naar het catshuis gegaan om maatregelen op te adviseren. 'Als we niks zouden doen'.
Dit is de manier hoe het omt-kabinet ons de maatregelen in praat.
1947-2016
pi_198395172
http://www.1limburg.nl/l/108880

Soort DDR praktijk.

'Het volledige gebied rondom het parcours zal - waarschijnlijk van 06:00 uur tot 19:00 uur - hermetisch worden afgesloten voor dagtoeristen en wielerpubliek. Voor mensen die in het gebied verblijven, is het niet toegestaan aan het parcours de koers te volgen. De gemeenten gaan daar ook strikt op handhaven.'

Tering :')
  maandag 8 maart 2021 @ 17:26:37 #63
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198395251
quote:

[..]

Zou me ook niks verbazen als het het vanuit het rivm wel zo was neergezet omdat ze iets nodig hadden op dat moment. Immers 'zou het zo moeten zijn dat iedereen zo veel thuis moet blijven' van wege het virus en ze zagen dat mensen toch weer naar buiten gingen. Wat natuurlijk voor een viroloog een nachtmerrie is. Want immers is het virus prio 1 t/m 48.
1947-2016
  maandag 8 maart 2021 @ 17:27:57 #64
366583 Lemsterr
Dorpsidioot
pi_198395287
''11.00 uur We zitten nog steeds midden in de coronacrisis, zegt de landsadvocaat. Ondanks alle maatregelen die zijn getroffen, neemt de epidemie toe. Er is 'domweg' geen ruimte om winkels te openen, meent de landsadvocaat.''

Winkels mogen meer open, maar niet open.
  maandag 8 maart 2021 @ 17:27:58 #65
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198395289
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:21 schreef F.Sinatra het volgende:

Soort DDR praktijk.

'Het volledige gebied rondom het parcours zal - waarschijnlijk van 06:00 uur tot 19:00 uur - hermetisch worden afgesloten voor dagtoeristen en wielerpubliek. Voor mensen die in het gebied verblijven, is het niet toegestaan aan het parcours de koers te volgen. De gemeenten gaan daar ook strikt op handhaven.'

Sta je dan in je eigen tuin, lange lat van een boa op je bek.

In Belgie zie je gewoon mensen langs de kant staan. En dit is 18!!! april!!!

Doe normaal hoor.
1947-2016
  maandag 8 maart 2021 @ 17:28:47 #66
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198395309
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:27 schreef Lemsterr het volgende:
''11.00 uur We zitten nog steeds midden in de coronacrisis, zegt de landsadvocaat. Ondanks alle maatregelen die zijn getroffen, neemt de epidemie toe. Er is 'domweg' geen ruimte om winkels te openen, meent de landsadvocaat.''

Winkels mogen meer open, maar niet open.
Goed argument ook. Op dezelfde dag als hij dit zegt, vind er een versoepeling plaats.

Riiiight.
1947-2016
  maandag 8 maart 2021 @ 17:30:25 #67
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198395343
quote:

Soort DDR praktijk.

Corona koerst mee.
  maandag 8 maart 2021 @ 17:31:15 #68
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198395362
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:13 schreef chratnox het volgende:
"Goh ja, we hebben er nogal naast gezeten met die voorspelling, dus moeten we opnieuw evalueren"
Als basis voor het (tijdelijk) ontnemen van grondrechten he.
Ik vind dat je dan niet mag aankomen met 'Ja sorry boaas, foutje!. Dus moeten we opnieuw evalueren'
1947-2016
  maandag 8 maart 2021 @ 17:34:57 #69
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198395419
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ze hadden dit hele gereutel inmiddels prima achter zich kunnen laten door toe te geven dat hun schattingen over de Britse variant gewoon te hoog waren. Alleen staat dat niet in het draaiboek, dus men blijft zich in allerlei onmogelijk bochten wringen zodat ze maar niet hoeven toe te geven dat ze er in een eerder stadium gewoon naastzaten. Of dat nu de 170.000 van VWS is of de 18.000 of 66% van het OMT - het ligt aan alles en iedereen, maar niet aan hun eigen verkeerde inschattingen.

Ik zeg niet dat ze er wat aan konden doen trouwens hè - maar wat is er nu zo moeilijk aan 'Goh, we zijn inmiddels twee maanden verder en onze voorspellingen zijn niet uitgekomen'. Ik snap dat niet hoor.
Dan nog he, wees er gewoon eerlijk over en begin met versoepelen. En als je niet wil, kom dan gewoon ook eerlijk naar buiten met:

'ja we zien wel dat gelukkig die R niet zo hoog is en de besmettingen ok, maar we zien wel dat de IC nog gewoon hoog bezet is. Geef ze nog even de tijd ajb zodat de zorg ook kan recupereren. Als in de aankomende maand de ic bezetting daalt tot X en de opnames ook niet zo hoog zijn, kunnen we versoepelen op gebied a b en c'.

Ik denk dat er een grote hoeveelheid is die dat wel snapt. Maar zo blijven geloven in je eigen leugen of fout? Motie van wantrouwen.
1947-2016
  maandag 8 maart 2021 @ 17:35:16 #70
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198395428
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:11 schreef _serial_ het volgende:

[..]

4 mensen mogen sporten op een sportlocatie 8)7
En is het straks 1 persoon per 100m2 ipv 2 per verdieping ?
Ik snap het niet. Dus ik mag voetballen met mijn hele team, alleen dan wel in groepjes van 4?

Of tot 27 iedereen en dan nog 4 personen boven de 27 loten?
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 8 maart 2021 @ 17:36:31 #71
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198395452
Kabinet wil meer vrijheid bieden met 'coronapaspoort'

Het kabinet werkt aan een bewijs van niet-besmettelijkheid om mensen meer vrijheden te geven. Zo'n coronapaspoort biedt meer vrijheden voor gevaccineerden, mensen die zich hebben laten testen of mensen die onlangs corona hebben gehad en daardoor immuun zijn. Met zo'n bewijs in de hand kunnen mensen bijvoorbeeld naar een concert, festival of de bioscoop.
liveblog:

.
Dat ze lekker sterven met hun paspoort!
pi_198395518
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:36 schreef THEFXR het volgende:

Het kabinet werkt aan een bewijs van niet-besmettelijkheid om mensen meer vrijheden te geven. Zo'n coronapaspoort biedt meer vrijheden voor gevaccineerden, mensen die zich hebben laten testen of mensen die onlangs corona hebben gehad en daardoor immuun zijn. Met zo'n bewijs in de hand kunnen mensen bijvoorbeeld naar een concert, festival of de bioscoop.
liveblog:

.
Goede zaak. Liefst al invoeren voor mei.

Ook Lubach juicht het vaccinatiepaspoort toe:

Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 8 maart 2021 @ 17:41:34 #73
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198395541
quote:

liveblog:

.
Dus iedereen die de regels heeft overtreden en daardoor corona heeft gehad mag nu weer naar de bioscoop.

Juist, ja.
pi_198395544
quote:

Soort DDR praktijk.

Waarom moet zo'n wielerkoers überhaupt doorgaan? Daar zullen de inwoners van zuid-Limburg vast weer heel erg blij mee zijn. Familie en vrienden bezoeken is ten strengste VERBOTEN, vanaf 21:00 zit je in je eigen huis opgesloten, maar zo'n wielerkoers moet en zal doorgaan. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198395549
quote:
[ twitter ]

Yay.
Dus qua winkels wordt het weer zoals voor de lockdown? Want dat was al sinds maart 2020 zo toch?
#WeesGeenWhales
  maandag 8 maart 2021 @ 17:42:14 #76
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_198395553
Hm, als corona hebben gehad meetelt voor je zomer-rechten, dan weten we wat ons te doen staat :)
Sui cuique mores fingunt fortunam
  maandag 8 maart 2021 @ 17:42:17 #77
346939 Janneke141
pi_198395555
quote:

liveblog:

.
Dat hier voorstanders voor zijn, best. Maar hoe krijg je het voor elkaar om een dergelijk paspoort te koppelen aan het woord 'vrijheid'.
  maandag 8 maart 2021 @ 17:43:06 #78
346939 Janneke141
pi_198395569
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:42 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Dus qua winkels wordt het weer zoals voor de lockdown? Want dat was al sinds maart 2020 zo toch?
Blijft wel op afspraak natuurlijk. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je even spontaan naar een winkel kan gaan om wat te kopen. Stel je voor.
pi_198395582
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:41 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Waarom moet zo'n wielerkoers überhaupt doorgaan? Daar zullen de inwoners van zuid-Limburg vast weer heel erg blij mee zijn. Familie en vrienden bezoeken is ten strengste VERBOTEN, vanaf 21:00 zit je in je eigen huis opgesloten, maar zo'n wielerkoers moet en zal doorgaan. :')
Omdat de koers boven alles staat natuurlijk :Y
  maandag 8 maart 2021 @ 17:44:20 #80
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_198395589
Wat helemaal kwalijk is dat het paspoort/bewijs specifiek lijkt bedoeld voor de periode waarin de meeste mensen nog niet eens de kans hebben gehad om gevaccineerd te geraken.
  maandag 8 maart 2021 @ 17:44:39 #81
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198395591
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat hier voorstanders voor zijn, best. Maar hoe krijg je het voor elkaar om een dergelijk paspoort te koppelen aan het woord 'vrijheid'.
Hoe wil je bewijzen dat je onlangs corona hebt gehad dan? Staat dit bij de GGD geregistreerd?

Zo ja gaat iedereen nu massaal de GGD bellen voor een print-out?
  maandag 8 maart 2021 @ 17:45:06 #82
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_198395596
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:44 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Hoe wil je bewijzen dat je onlangs corona hebt gehad dan? Staat dit bij de GGD geregistreerd?
Eindelijk een goede reden om je te laten testen :D
pi_198395602
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Goede zaak. Liefst al invoeren voor mei.

Ook Lubach juicht het vaccinatiepaspoort toe:

Ook Lubach heeft het niet altijd bij het juiste eind.
  maandag 8 maart 2021 @ 17:45:41 #84
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_198395604
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De DDR noemde zich ook democratisch. Tjah.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_198395617
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:44 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zo ja gaat iedereen nu massaal de GGD bellen voor een print-out?
Gewoon via je digiD.
Zonder wrijving geen glans
  maandag 8 maart 2021 @ 17:47:43 #86
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198395629
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:46 schreef Haags het volgende:

[..]

Gewoon via je digiD.
Dus het staat geregistreerd als je ooit een positieve test hebt gehad?
pi_198395634
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:43 schreef Bill_Hillie het volgende:

[..]

Omdat de koers boven alles staat natuurlijk :Y
De koers is iig al jaren belangrijker dan de lokale bevolking.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 8 maart 2021 @ 17:48:31 #88
346939 Janneke141
pi_198395643
quote:
‘Er is veel draagvlak voor de avondklok. Mensen groeien mee met de maatregel. Peilingen laten ook zien dat burgers steeds meer denken: verrek, laten we dit maar even doen.’ In die woorden liet minister Ferd Grapperhaus zich afgelopen vrijdag vergoeilijkend uit over de avondklok. Maar is dat ook zo?
Antwoord vindt u hier.
pi_198395651
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dus het staat geregistreerd als je ooit een positieve test hebt gehad?
Lijkt me wel ja. Ik kan hem ook gewoon opvragen via coronatest.nl

Ook de negatieve uitslagen.
Zonder wrijving geen glans
pi_198395701
Vaccinatiepaspoort anders zelf tests betalen om naar de bios te gaan of een feestje :')

Sterretje is makkelijker.

Wappies 3 - Rest 0 _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door Jed1Gam op 08-03-2021 18:07:07 ]
pi_198395740
@Tarado waar had je gevonden dat je met een vaccinatiebewijs naar België mag?
pi_198395771
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:44 schreef GemMagic het volgende:
Wat helemaal kwalijk is dat het paspoort/bewijs specifiek lijkt bedoeld voor de periode waarin de meeste mensen nog niet eens de kans hebben gehad om gevaccineerd te geraken.
Dat ja. Schandalig en niks minder. Een jaar lang, terecht, betogen dat een tweestromensamenleving onwenselijk is en dan nu hier mee op de proppen komen. Schande.

En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
zie email 27 oktober
  maandag 8 maart 2021 @ 17:56:26 #93
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198395795
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:53 schreef Lenny_Leonard het volgende:
@:tarado waar had je gevonden dat je met een vaccinatiebewijs naar België mag?
:)
  maandag 8 maart 2021 @ 17:56:46 #94
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198395804
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:51 schreef Jed1Gam het volgende:
Vaccinatiepaspoort anders zelf tests betalen om naar de bios te gaan of een feestje :')

Sterrerje is makkelijker.

Wappies 3 - Rest 0 _O_
Draaien er uberhaupt nieuwe films de komende tijd?

Lekker 150 euro lappen om met je kids naar de nieuwste Disney Pixar te mogen.
pi_198395811
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:41 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

De tour wacht op niemand...

zie email 27 oktober
pi_198395813
quote:
[ twitter ]

Yay.
4 personen per sportlocatie, daar haal je de club wel mee draaiend. _O-
pi_198395852
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:56 schreef Tarado het volgende:

[..]

:)
Jij kwam daar vandaag mee toch? Of was dat iemand anders? :@
pi_198395866
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat ja. Schandalig en niks minder. Een jaar lang, terecht, betogen dat een tweestromensamenleving onwenselijk is en dan nu hier mee op de proppen komen. Schande.

Jij wil, terwijl de horeca en winkels eindelijk op verantwoorde wijze open kunnen gaan met een vaccinatiebewijs, alle deuren potdicht houden zolang niet iedereen de kans heeft gehad om gevaccineerd te worden?

Wat vreselijk egoïstisch. Dit is eindelijk de kans voor ondernemers die het al een jaar ongelofelijk zwaar hebben om op veilige wijze weer op te starten. Gun mensen hun pleziertje/levensbrood
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_198395895
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:51 schreef Jed1Gam het volgende:

Sterrerje is makkelijker.

Wappies 3 - Rest 0 _O_
Wat een t*****lijers zijn het eigenlijk ook, met hun paspoortjes. Kap eens met die plannen mensen het leven zuur te maken.
I'll give you something to do
pi_198395901
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:57 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

4 personen per sportlocatie, daar haal je de club wel mee draaiend. _O-
Nou! Inmiddels moet je ook al blij zijn met alle kruimels die je krijgt, ook al sta je onder de streep nog steeds dik in de min. Heel dankbaar, echt.

Als straks ook nog eens enkel mensen mogen komen sporten die gevaccineerd zijn dan mag je me echt komen handhaven.
Go hard or go home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')