Ze werd gewoon gebeld met de vraag of ze gevaccineerd wilde worden en of ze donderdag kon.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 12:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoe werkt dat met die uitnodigingen? Krijg je geen brief in de bus dan of digitaal met je uitnodiging?
Alleen maar gebeld worden komt op mij zo vreemd over. Verder wel fijn voor je stiefma!
En jij lekker veilig achter je computertje met popcorn zeker?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Graad of 8 maximaal hoor in Groningen
Breda 14, dat komt toch een stuk dichterbij aangenaam terrasweer.
Van mij mogen ze alles collectief opengooien, gewoon kijken wat er dan gaat gebeuren qua handhaving.
Ik denk ook niet dat ze opeens toe gaan geven als alle horeca massaal open gaat. Dan komen ze zwak over in hun ogen en dat kan ze stemmen kosten. Ze moeten wel ''daadkrachtig'' overkomen natuurlijk. Vooral niet luisteren naar wat er speelt bij het volk. Ik zie ze er eerder voor aan dat ze dan gewoon grotere stappen gaan zetten; denk aan een dagklok e.d. Ze zijn immers nog ''lief voor ons geweest'' (hun woorden).quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:13 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat ze de teugels laten vieren betwijfel ik. Het bord dat politici voor hun kop hebben is verdomd groot. Kijk maar naar de avondklok. Die moet en zal blijven.
Maar die werd eigenlijk alleen openlijk ter discussie gesteld door een opstandige rechter en marginaal protest van Viruswaarheid.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:13 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat ze de teugels laten vieren betwijfel ik. Het bord dat politici voor hun kop hebben is verdomd groot. Kijk maar naar de avondklok. Die moet en zal blijven.
Op het terras jongen wat denk jij danquote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En jij lekker veilig achter je computertje met popcorn zeker?
Van mij mogen ze ook wel, maar denk toch dat het nog even gaat duren voordat het eerste schaap over de dam is. Maar ja wij zitten lekker toe te kijken, zij riskeren een dikke boete.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Graad of 8 maximaal hoor in Groningen
Breda 14, dat komt toch een stuk dichterbij aangenaam terrasweer.
Van mij mogen ze alles collectief opengooien, gewoon kijken wat er dan gaat gebeuren qua handhaving.
Nee want conform de regels mag de rest gaan en staan waar die wil.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 11:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom?
We kunnen als gezin toch prima thuisblijven zonder getest te worden?
Jij snapt het. Dit ie gewoon een spelletje. Precies genoeg druk zetten om serieus genomen te worden. Maar geen gekke dingen doen zodat je op die manier afgeserveerd kan worden.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:18 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Van mij mogen ze ook wel, maar denk toch dat het nog even gaat duren voordat het eerste schaap over de dam is. Maar ja wij zitten lekker toe te kijken, zij riskeren een dikke boete.
Had van vandaag ook nog geen grote rebellie verwacht. Het blijft toch nog even touwtje trekken. Denk dat ze hiermee net genoeg doen om de 'economen' in en rond het kabinet te bewegen. Het kabinet moet ook nog even de tijd hebben om tot 'nieuwe inzichten' door 'betere cijfers' te komen in plaats van de indruk wekken dat ze aan druk toegeven.
Een beetje meer van dat soort druk op de ketel zou wel fijn zijn inderdaad. Rutte heeft zelf ook weleens gezegd dat de maatregelen alleen maar houdbaar zijn als de mensen zich eraan houden. Als iedereen zou roepen 'We doen niet meer mee' dan is het snel gedaan. Maar voorlopig zitten we nog even in die verlamming.
Wat betreft die boetes helemaal eens hoor. Zij lopen het risico.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:18 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Van mij mogen ze ook wel, maar denk toch dat het nog even gaat duren voordat het eerste schaap over de dam is. Maar ja wij zitten lekker toe te kijken, zij riskeren een dikke boete.
Had van vandaag ook nog geen grote rebellie verwacht. Het blijft toch nog even touwtje trekken. Denk dat ze hiermee net genoeg doen om de 'economen' in en rond het kabinet te bewegen. Het kabinet moet ook nog even de tijd hebben om tot 'nieuwe inzichten' door 'betere cijfers' te komen in plaats van de indruk wekken dat ze aan druk toegeven.
Een beetje meer van dat soort druk op de ketel zou wel fijn zijn inderdaad. Rutte heeft zelf ook weleens gezegd dat de maatregelen alleen maar houdbaar zijn als de mensen zich eraan houden. Als iedereen zou roepen 'We doen niet meer mee' dan is het snel gedaan. Maar voorlopig zitten we nog even in die verlamming.
Niemand wil die hoge boetes riskeren. Zie ook Klazienaveen.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:18 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
tegen lenteweer kan de regering niet op hoor, ik denk dat Hugo en Mark iedere avond tot de weergoden bidden om het warme weer zo lang mogelijk uit te stellenquote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat ze opeens toe gaan geven als alle horeca massaal open gaat. Dan komen ze zwak over in hun ogen en dat kan ze stemmen kosten. Ze moeten wel ''daadkrachtig'' overkomen natuurlijk. Vooral niet luisteren naar wat er speelt bij het volk. Ik zie ze er eerder voor aan dat ze dan gewoon grotere stappen gaan zetten; denk aan een dagklok e.d. Ze zijn immers nog ''lief voor ons geweest'' (hun woorden).
Gistermiddag wat het 'code zwart' angst gezaai over Noord Holland Noord niet van de lucht.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 12:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hugo had het gisteren weer over code zwart.
Sensatiemedia ofzo? Ik snap er ook weinig vanquote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gistermiddag wat het 'code zwart' angst gezaai over Noord Holland Noord niet van de lucht.
Gisteravond in Nieuwsuur het hoofd van het Dijklander ziekenhuis: 'Situatie is druk, maar zeker behapbaar'
Waar komt deze geilheid op code zwart toch vandaan?
Ah, zelfde leeftijd als mijn vader, ook risicogroep. Enige verschil is het docent zijn, mijn vader zit al jaren afgekeurd thuis. Dank!quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:14 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ze werd gewoon gebeld met de vraag of ze gevaccineerd wilde worden en of ze donderdag kon.
Ze moet zo alleen even wat formulieren bij de balie halen en voor donderdag invullen.
@:Scrummie, ze is 62, behoort tot een risico-groep en is docente op het voortgezet onderwijs.
Nu is het wachten op een oproep voor mijn vader. Hij is in de 70. Jammer dat ze hem ook niet gelijk erbij doen. Maargoed het is niet anders
Ik heb soms het idee dat hun hele beleid vooral gebaseerd is op schietgebedjes en toevalstreffers.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
tegen lenteweer kan de regering niet op hoor, ik denk dat Hugo en Mark iedere avond tot de weergoden bidden om het warme weer zo lang mogelijk uit te stellen
Of gewoon nog heel even geduld hebben.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat betreft die boetes helemaal eens hoor. Zij lopen het risico.
Het zou mooi zijn als eventuele boetes dan door crowdfunding betaald zouden worden.
Anderzijds is protesteren in groepsverband ook niet wenselijk, het is wel belangrijk dat de stem van bepaalde groepen gehoord blijven worden. Zo'n terras openen is dan nog redelijk ludiek al zal de overheid dat anders zien.
De gekke dingen komen dan wel van groepen die niet op die manier afgeserveerd kunnen worden, zie bijv die drukte van laatst in het Vondelpark. Als de horeca zoiets had gefaciliteerd dan was er waarschijnlijk niet meer met ze gepraat.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jij snapt het. Dit ie gewoon een spelletje. Precies genoeg druk zetten om serieus genomen te worden. Maar geen gekke dingen doen zodat je op die manier afgeserveerd kan worden.
KHN weet prima wat ze doen.
Voor eerstgenoemde ben ik dan blij dat we nu ook daar al mee bezig zijn.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:14 schreef mascara-klodder het volgende:
@:Scrummie, ze is 62, behoort tot een risico-groep en is docente op het voortgezet onderwijs.
Nu is het wachten op een oproep voor mijn vader. Hij is in de 70. Jammer dat ze hem ook niet gelijk erbij doen. Maargoed het is niet anders
Ja je merkt dan direct meer verzet bij het gepeupel.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
tegen lenteweer kan de regering niet op hoor, ik denk dat Hugo en Mark iedere avond tot de weergoden bidden om het warme weer zo lang mogelijk uit te stellen
Ongetwijfeld. Ook tegenstrijdig eigenlijk, terwijl we mooi weer - m.i. terecht - associren met een reductie in besmettingen.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik snap dat beloftes doen lastig is. Maar ik snap het ongeduld ook heel goed.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:27 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Of gewoon nog heel even geduld hebben.
Al die stress en drama om wat, een maand? We waren er toch over eens dat het er in begin April heel anders uit zou zien?
Gaat om het principe als een gevaarsetting nou marginaal is mag je daar best tegen protesteren.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:27 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Of gewoon nog heel even geduld hebben.
Al die stress en drama om wat, een maand? We waren er toch over eens dat het er in begin April heel anders uit zou zien?
Denk eerder dat dat afgesproken werk is. Kan me zo voorstellen dat in kleinere gemeentes de lijntjes best kort zijn.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:23 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Niemand wil die hoge boetes riskeren. Zie ook Klazienaveen.
Grote woorden, kleine daden zodra de eerste officile waarschuwingen gegeven worden.
Yep.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:31 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Denk eerder dat dat afgesproken werk is. Kan me zo voorstellen dat in kleinere gemeentes de lijntjes best kort zijn.
Er is nu al een paar maanden lang geroepen van "De tijd van waarschuwen is voorbij", eerste vergrijp direct boete. Dat zouden de handhavers hier ook kunnen doen, dan escaleren ze de boel wel meteen. In plaats daarvan doen ze het zo.
Correct, ik ga ervan uit dat de regels die men hanteert voor het al dan niet naar school laten gaan van kinderen gerelateerd zijn aan het risico dat het kind corona heeft. Waarom zouden die regels er anders zijn?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 11:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zoals je het nu stelt heeft het vooral te maken met of je kind al dan niet naar school mag of je het laat testen?
Plus, al gebeurd dat op andere gebieden natuurlijk ook, je gaat over de eigen graf heen regeren. Als er dadelijk een andere meerderheid is, dan zadel je die op met de toezeggingen die nu zijn gedaan.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:30 schreef trein2000 het volgende:
Ik denk dat als je nu zegt: april mag je open. Dan blijft het wel rustig. Je loopt wel het risico dat in mei de pleuris uitbreekt. Lastig.
Ja ik ook. Hoop dat mijn partner snel een oproep krijgt want hij is de grootste reden tot zorg. Zijn weerstand is nu nog goed. Het zou een ramp zijn als hij weer richting chemo gaat en dat het dan allemaal net te traag is gelopen, hebben we een jaar voor niks proberen de sluizen dicht te houden.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:28 schreef OProg het volgende:
[..]
Voor eerstgenoemde ben ik dan blij dat we nu ook daar al mee bezig zijn.
Ik zie niet dat er binnen 2 maanden al een geslaagde formatie is, zou me een beetje verbazen.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:35 schreef maan_man het volgende:
[..]
Plus, al gebeurd dat op andere gebieden natuurlijk ook, je gaat over de eigen graf heen regeren. Als er dadelijk een andere meerderheid is, dan zadel je die op met de toezeggingen die nu zijn gedaan.
Zolang het bij terrassen blijft zal het risico wel mee vallen denk ik. Binnen horeca zou ik pas weer rond juni doen of zo. Of enkel twee tafels binnen of zo.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik snap dat beloftes doen lastig is. Maar ik snap het ongeduld ook heel goed.
Ik denk dat als je nu zegt: april mag je open. Dan blijft het wel rustig. Je loopt wel het risico dat in mei de pleuris uitbreekt. Lastig.
Begrip voor beide partijen. Alhoewel mijn mening natuurlijk bekend is
De media als geheel schuift meer en meer op richting sensatie en clickbait, de strijd om de "clicks" en (dus) advertentieinkomsten. Ik heb diverse kranten en weekbladen uit het minder recente verleden in m'n verzamelingetje zitten, en ik mis de droge maar wel heel diepgaande artikelen daarin, waarmee de lezer serieus wordt genomen, echt heel erg.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Sensatiemedia ofzo? Ik snap er ook weinig van
Vraag me ook af of er een soort ethische richtlijnen zijn voor journalisten hierin. Want mega invloedrijk ermee
Ik denk dat dit meer een stukje inschatting/communicatie foutje is. Hugo die zo een hoog mogelijke testbereidheid wil, en dan denkt 'ja, ik kan nu wel zeggen dat 80% prima is, maar wat doet dat voor de rest met testbereidheid'.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:37 schreef Vasilevski het volgende:
Hugo is een lul:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Totale onzinreactie op die 20% die zich na afloop niet liet testen. Op deze manier kun je al die Fieldlabs net zo goed opschorten, is blijkbaar toch ontworpen om te mislukken, de argumenten verzinnen we er later wel bij.
Al sinds ze begonnen zijn over die testevenementen, en dat was volgens mij in oktober, kost het me heel veel moeite om mezelf ervan te overtuigen dat dit niet het geval is. In werkelijk alles wordt uitgestraald dat ze eigenlijk helemaal niet willen.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:37 schreef Vasilevski het volgende:
is blijkbaar toch ontworpen om te mislukken,
Wat een lulquote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:37 schreef Vasilevski het volgende:
Hugo is een lul:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Totale onzinreactie op die 20% die zich na afloop niet liet testen. Op deze manier kun je al die Fieldlabs net zo goed opschorten, is blijkbaar toch ontworpen om te mislukken, de argumenten verzinnen we er later wel bij.
Ik vond dat kaartje in de UK echt wel top wat dat betreft. Gewoon 'dan en dan gaat er wat open', klaar. Uiteraard wel met de 4 voorwaarden die daar genoemd werden, maar dat begrijpt iedereen neem ik aan wel.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik snap dat beloftes doen lastig is. Maar ik snap het ongeduld ook heel goed.
Begrip voor beide partijen. Alhoewel mijn mening natuurlijk bekend is
Klopt, maar er is wel een andere Kamermeerderheid. Als Wilders en Baudet het voor het zeggen hebben, dan gaan de terrassen weer snel open. Als Mereltje het voor het zeggen heeft, dan gaan wij voor 0 covidgevallen.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:38 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik zie niet dat er binnen 2 maanden al een geslaagde formatie is, zou me een beetje verbazen.
Oh, Hugoquote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:37 schreef Vasilevski het volgende:
Hugo is een lul:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
'HAHA KLIK DAN AAP'quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
De media als geheel schuift meer en meer op richting sensatie en clickbait, de strijd om de "clicks" en (dus) advertentieinkomsten. Ik heb diverse kranten en weekbladen uit het minder recente verleden in m'n verzamelingetje zitten, en ik mis de droge maar wel heel diepgaande artikelen daarin, waarmee de lezer serieus wordt genomen, echt heel erg.
Zelfs de wat serieuze media zie je duidelijk richting stompzinnige en aandachtshoerende koppen in de trant van X DOEN IS LEVENSGEVAARLIJK HAHA KLIK DAN AAP bewegen. Blegh.
Ik snap overigens berhaupt niet waarom Hugo zo negatief isquote:
Ik heb het gisteren al aangehaald, maar dat ze ook niets lijken te doen met resultaten uit het buitenland (die in diverse gevallen al veel eerder met dit soort tests begonnen zijn) is ook wel veelzeggend.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Al sinds ze begonnen zijn over die testevenementen, en dat was volgens mij in oktober, kost het me heel veel moeite om mezelf ervan te overtuigen dat dit niet het geval is. In werkelijk alles wordt uitgestraald dat ze eigenlijk helemaal niet willen.
Hugo vaart blind op Jaap en Jaap kijkt alleen maar door een virusbril.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik snap overigens berhaupt niet waarom Hugo zo negatief is
Kwam deze gisteravond tegen:quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
De media als geheel schuift meer en meer op richting sensatie en clickbait, de strijd om de "clicks" en (dus) advertentieinkomsten. Ik heb diverse kranten en weekbladen uit het minder recente verleden in m'n verzamelingetje zitten, en ik mis de droge maar wel heel diepgaande artikelen daarin, waarmee de lezer serieus wordt genomen, echt heel erg.
Zelfs de wat serieuze media zie je duidelijk richting stompzinnige en aandachtshoerende koppen in de trant van X DOEN IS LEVENSGEVAARLIJK HAHA KLIK DAN AAP bewegen. Blegh.
Voor mijn gevoel zijn die evenementen gewoon gedaan als een soort bezigheidstherapie, om ze te laten stoppen met zeuren. Ik heb het gevoel dat vooraf al bedacht is dat het niet veilig kan, dus dat ze het niet gaan doen.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:37 schreef Vasilevski het volgende:
Hugo is een lul:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Vanuit Jaap gezien heel logisch. Hugo is de bestuurder, die zou anders moeten beschouwenquote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hugo vaart blind op Jaap en Jaap kijkt alleen maar door een virusbril.
Hugo wil geen doden op z'n geweten hebben denk ik. Vrij dodelijk; helemaal zo vlak voor de verkiezingen. Alles draait om de politiek. Ze zijn iets t voorzichtig geworden.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Vanuit Jaap gezien heel logisch. Hugo is de bestuurder, die zou anders moeten beschouwen
Maar ja
Omdat ze dan niet meer kunnen schermen met code zwart in april of mei. Cynisch, maar ik kan me echt geen andere reden voorstellen om vaccinaties niet mee te nemen.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
LCPS in hun modellen:
Effecten van het vaccinatieprogramma zijn in de getoonde scenario’s niet gemodelleerd, omdat pas in het tweede kwartaal de eerste effecten te verwachten zijn.
Waarom is dat? We hebben bijna alle 80+ers gevaccineerd. Dan verwachten we toch nu al effecten?
Ja ik weet het, en het is echt treurigquote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hugo wil geen doden op z'n geweten hebben denk ik. Vrij dodelijk; helemaal zo vlak voor de verkiezingen. Alles draait om de politiek. Ze zijn iets t voorzichtig geworden.
Echt hoor, hoe krijg je het je strot/pen uitquote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
LCPS in hun modellen:
Effecten van het vaccinatieprogramma zijn in de getoonde scenario’s niet gemodelleerd, omdat pas in het tweede kwartaal de eerste effecten te verwachten zijn.
Waarom is dat? We hebben bijna alle 80+ers gevaccineerd. Dan verwachten we toch nu al effecten?
Momo liet gister een grafiek zien waarin vrij duidelijk was dat het in verzorgingshuizen echt de goede kant op ging; keiharde daling te zien. Maar ik zou ook wel meer info willen horen ja. Ach ja, mensen moeten niet te optimistisch worden, dat moeten we niet hebben.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
LCPS in hun modellen:
Effecten verwacht je al vanaf de eerste inenting. Kun je prima doorrekenen.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
LCPS in hun modellen:
Nare is, juist in nieuwsuur was het 't hoofd wat zei dat de situatie onder controle en behapbaar is.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Sensatiemedia ofzo? Ik snap er ook weinig van
Vraag me ook af of er een soort ethische richtlijnen zijn voor journalisten hierin. Want mega invloedrijk ermee
Maar ze zijn juist niet voorzichtig. Ze accepteren zieken/doden door heel veel andere situaties/aandoeningen om Covid doden te voorkomen. Ik zeg absoluut niet dat we alles open moeten gooien, maar de manier waarop het nu gaat voorkomt echt geen doden.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hugo wil geen doden op z'n geweten hebben denk ik. Vrij dodelijk; helemaal zo vlak voor de verkiezingen. Alles draait om de politiek. Ze zijn iets t voorzichtig geworden.
Het is natuurlijk een heel ander gebied, maar ik merk het ook aan de projecten die ik doe. Als je met concrete doelen gaat werken op tijdlijnen krijg je mensen ook gewoon veel beter mee. Tenzij ze het oneens zijn met het doel natuurlijk maar dat zal met dit wel meevallen.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik vond dat kaartje in de UK echt wel top wat dat betreft. Gewoon 'dan en dan gaat er wat open', klaar. Uiteraard wel met de 4 voorwaarden die daar genoemd werden, maar dat begrijpt iedereen neem ik aan wel.
Die van Yorick?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Momo liet gister een grafiek zien waarin vrij duidelijk was dat het in verzorgingshuizen echt de goede kant op ging; keiharde daling te zien. Maar ik zou ook wel meer info willen horen ja. Ach ja, mensen moeten niet te optimistisch worden, dat moeten we niet hebben.
Op naar de rokjesdag! Open met die terrassen om te flanerenquote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Momo liet gister een grafiek zien waarin vrij duidelijk was dat het in verzorgingshuizen echt de goede kant op ging; keiharde daling te zien. Maar ik zou ook wel meer info willen horen ja. Ach ja, mensen moeten niet te optimistisch worden, dat moeten we niet hebben.
Effecten zijn er ook wel.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
LCPS in hun modellen:
Truequote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nare is, juist in nieuwsuur was het 't hoofd wat zei dat de situatie onder controle en behapbaar is.
De sensatie en bangmakerij komt juist vanuit het OMT en kabinet.
Sowieso. Dat is een clubje beddenspreiders toch. Schoenmaker en leest. Vermoeiend.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Echt hoor, hoe krijg je het je strot/pen uit
Serieus?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
LCPS in hun modellen:
Dat bedoelde ik met te voorzichtig. Omdat ze elke Corona besmetting/opname/dood willen voorkomen. Zo komt het over in ieder geval. Ze moeten weer wat risico's durven te nemen om het volk tegemoet te komen imo.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar ze zijn juist niet voorzichtig. Ze accepteren zieken/doden door heel veel andere situaties/aandoeningen om Covid doden te voorkomen. Ik zeg absoluut niet dat we alles open moeten gooien, maar de manier waarop het nu gaat voorkomt echt geen doden.
Verschil tussen directe verantwoordelijkheid als politicus en indirecte verantwoordelijkheid en weg kunnen schuiven op virus/burgers/etcquote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar ze zijn juist niet voorzichtig. Ze accepteren zieken/doden door heel veel andere situaties/aandoeningen om Covid doden te voorkomen. Ik zeg absoluut niet dat we alles open moeten gooien, maar de manier waarop het nu gaat voorkomt echt geen doden.
Flaneren brengt onnodige reisbewegingen met zich mee. Blijf thuis. Uw ministerie van Pandemonium zal u spoedig voorzien van een richtlijn voor Rokjesdag. Je kunt je rokje ook via Zoom showen.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Op naar de rokjesdag! Open met die terrassen om te flaneren
[ afbeelding ]
Of men wil ruimte creren voor veel meer versoepelingen, die dan ook kunnen blijven omdat nieuwe besmettingen wel oplopen maar omdat we inmiddels zoveel vaccinaties hebben doet het er niet meer toe.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik met te voorzichtig. Omdat ze elke Corona besmetting/opname/dood willen voorkomen. Zo komt het over in ieder geval.
Op wat voor percentage kunnen we Pfizer zetten na 1 vaccinatieronde? Hoeveel bescherming biedt het dan?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:52 schreef galantis het volgende:
[..]
Effecten verwacht je al vanaf de eerste inenting. Kun je prima doorrekenen.
Misschien bedoelen ze een significant effect. Maar lijkt me dan alsnog handig om dat een beetje te concreter te maken.
80+ zijn goed voor bijna 10.000 opnames op verpleegafdelingen gedurende de pandemie en voor 400 patinten op de IC.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:53 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Effecten zijn er ook wel.
Maar LCPS gaat toch over ziekenhuizen? Ik meen mij te herinneren laatst dat iemand zei dat 80+ niet/nauwelijks op IC's terechtkomen of in het ziekenhuis? Dan zou ik het snappen om het niet op te nemen in modellen voor ziekenhuisopnames.
Maar geen idee of dat wel echt klopt allemaal.
Op de IC klopt. Maar de kliniek ligt juist vol met 80+ers.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:53 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Effecten zijn er ook wel.
Maar LCPS gaat toch over ziekenhuizen? Ik meen mij te herinneren laatst dat iemand zei dat 80+ niet/nauwelijks op IC's terechtkomen of in het ziekenhuis? Dan zou ik het snappen om het niet op te nemen in modellen voor ziekenhuisopnames.
Maar geen idee of dat wel echt klopt allemaal.
Als die scenario's waar je het over hebt dan betrekking hebben op de kliniek begrijp ik het ook niet.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Op de IC klopt. Maar de kliniek ligt juist vol met 80+ers.
Het ministerie van waarheid zal voor u bepalen welke rokjes acceptabel zijn om te dragen gedurende de pandemie. Rokjes die vloeken met het door de overheid verplicht gestelde mondkapje zal de drager van gesommeerd worden deze te bedekken met een lichaamsbedekkende vuilniszak.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:55 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Flaneren brengt onnodige reisbewegingen met zich mee. Blijf thuis. Uw ministerie van Pandemonium zal u spoedig voorzien van een richtlijn voor Rokjesdag. Je kunt je rokje ook via Zoom showen.
Gaat het echt zo hard? Niet lang geleden stond in een artikel van de NOS dat ongeveer een kwart van de 80+ers zijn ingent.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Op basis van Isral zat het ergens rond de 80% als ik me goed herinner.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Op wat voor percentage kunnen we Pfizer zetten na 1 vaccinatieronde? Hoeveel bescherming biedt het dan?
Wellicht. Maar op welk punt is dat helemaal veilig? Er zal altijd een risico aan vast zitten, ze moeten de sprong toch ooit maken. Het gevaar met wachten is dat ze maar blijven wachten. Zijn we weer twee maanden verder. En wat als er dan nog steeds ''te veel'' besmettingen zijn?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Of men wil ruimte creren voor veel meer versoepelingen, die dan ook kunnen blijven omdat nieuwe besmettingen wel oplopen maar omdat we inmiddels zoveel vaccinaties hebben doet het er niet meer toe.
Is dat omdat als het zo erg is dat het mis gaat dat de beademing geen zin meer heeft eigenlijk waardoor ze niet naar de IC gaan?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Op de IC klopt. Maar de kliniek ligt juist vol met 80+ers.
Ongeveer 50% meende ik. Dus stel je hebt nu alle 80-plussers een prik gegeven betekent dat al de helft minder 80-plussers in het ziekenhuis.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Op wat voor percentage kunnen we Pfizer zetten na 1 vaccinatieronde? Hoeveel bescherming biedt het dan?
Mits je dan weer niet ve... dik bent.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Op basis van Isral zat het ergens rond de 80% als ik me goed herinner.
Mijn gok is omdat de meeste 80+ die in het ziekenhuis terecht komen niet fysiek meer in staat zijn om zware IC opname te overleven.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:58 schreef OProg het volgende:
[..]
Is dat omdat als het zo erg is dat het mis gaat dat de beademing geen zin meer heeft eigenlijk waardoor ze niet naar de IC gaan?
Of Palestijns.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:59 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Mits je dan weer niet ve... dik bent.
In mijn regio:quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gaat het echt zo hard? Niet lang geleden stond in een artikel van de NOS dat ongeveer een kwart van de 80+ers zijn ingent.
Ja, in die verpleeghuizen gaat het wel hard geloof ik, ik kan me herinneren daar iets over gelezen te hebben.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
In mijn regio:
Ik weet dat de GGD bijna 50% van de 80+ers heeft gevaccineerd. Daar komen nog alle verpleeghuizen en instellingen bij, waar volgens mij bijna iedereen al is gevaccineerd (moet nog even in die cijfers duiken).
Klopt.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mijn gok is omdat de meeste 80+ die in het ziekenhuis terecht komen niet fysiek meer in staat zijn om zware IC opname te overleven.
Eensquote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik met te voorzichtig. Omdat ze elke Corona besmetting/opname/dood willen voorkomen. Zo komt het over in ieder geval. Ze moeten weer wat risico's durven te nemen om het volk tegemoet te komen imo.
Hoop dat ze snel klaar zijn, en over gaan op de 70+, is mijn moeder ook aan de beurt :-)quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
In mijn regio:
Ik weet dat de GGD bijna 50% van de 80+ers heeft gevaccineerd. Daar komen nog alle verpleeghuizen en instellingen bij, waar volgens mij bijna iedereen al is gevaccineerd (moet nog even in die cijfers duiken).
Zodra je ziekenhuisopnames niet meer snel oplopen terwijl je wel veel besmettingen hebt is het voldoende (wat mij betreft).quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wellicht. Maar op welk punt is dat helemaal veilig? Er zal altijd een risico aan vast zitten, ze moeten de sprong toch ooit maken. Het gevaar met wachten is dat ze maar blijven wachten. Zijn we weer twee maanden verder. En wat als er dan nog steeds ''te veel'' besmettingen zijn?
Ja, wanhopige pogingen bedoel ik om ons die dingen te laten delen. Dat doen we wel nadat iedereen 2 keer met de best werkende vaccins geprikt is zodat we allemaal weer gezellig normaal op een festival kunnen staan etc.... en vervolgens nog een voorraadje achter de hand voor de kwetsbaren opnieuw prikken als het weer moet. Daarna mag de rest weg. LOLquote:Op dinsdag 2 maart 2021 10:48 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nou ja ik denk niet dat ze ongelijk hebben. De WHO kijkt naar het mondiale plaatje en er zullen echt wel plekken zijn waar (door gebrek aan vaccinaties) het nog wel even duurt ja.
Voor de westerse wereld zal dat in vele mindere mate zijn.
Een goede vriend van mij heeft zijn opa verloren aan corona na besmetting in zijn verzorgingstehuis. Die hebben ze nooit naar het ziekenhuis gebracht, en heeft daar op het tehuis alleen zuurstof en pijnstillers gehad.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Klopt.
En veel 80+ers willen die strijd ook helemaal niet meer aangaan. Het is ontzettend zwaar.
Ik ook niet, je omschrijft op de maand nauwkeurig ongeveer het Engelse plan lolquote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zodra je ziekenhuisopnames niet meer snel oplopen terwijl je wel veel besmettingen hebt is het voldoende (wat mij betreft).
Ik zou daar geen twee maanden labeltje opplakken, maar 4-8 weken, waarbij je begin april begint met horeca buiten, teamsporten weer kunnen, etc. Zo'n beetje alles wat buiten kan, mag dan buiten. Ik zou dan ook restaurants weer opengooien onder strikte voorwaarden.
En dan begin mei de rest van de maatregelen eraf, op de basismaatregelen na (waar we later vanaf komen). Ik schat dat niet in als totaal onrealistisch.
Oh zou kunnen, niet bewust in elk geval maar het moge duidelijk zijn dat ik een voorstander ben van dat schemaatje.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:06 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik ook niet, je omschrijft op de maand nauwkeurig ongeveer het Engelse plan lol
Over die casus kan ik natuurlijk niks zeggen, maar dit doen ze veel te weinig (zuurstof en pijnstilling in tehuis geven).quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Een goede vriend van mij heeft zijn opa verloren aan corona na besmetting in zijn verzorgingstehuis. Die hebben ze nooit naar het ziekenhuis gebracht, en heeft daar op het tehuis alleen zuurstof en pijnstillers gehad.
Patinten nu in het ziekenhuis:quote:
Hmbah.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:08 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Patinten nu in het ziekenhuis:
(het verschil met gisteren)
1.917 (9)
Kliniek: 1.379 (32)
IC: 538 (-23)
Nieuwe opnames:
Kliniek: 199
lIC: 31
Wat ik ervan begreep is dat het al snel heel slecht ging en wisten dat hij het niet ging halen.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Over die casus kan ik natuurlijk niks zeggen, maar dit doen ze veel te weinig (zuurstof en pijnstilling in tehuis geven).
Bij mijn broertje in het verzorgingstehuis is het vooral een soort noodgreep als het ziekenhuis aangeeft geen plek te hebben. Dat zou je juist eerder willen lijkt me, daarmee kun je best veel ziekenhuisopnames voorkomen lijkt me.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Over die casus kan ik natuurlijk niks zeggen, maar dit doen ze veel te weinig (zuurstof en pijnstilling in tehuis geven).
Ik vind dat idee ook niet bizar.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zodra je ziekenhuisopnames niet meer snel oplopen terwijl je wel veel besmettingen hebt is het voldoende (wat mij betreft).
Ik zou daar geen twee maanden labeltje opplakken, maar 4-8 weken, waarbij je begin april begint met horeca buiten, teamsporten weer kunnen, etc. Zo'n beetje alles wat buiten kan, mag dan buiten. Ik zou dan ook restaurants weer opengooien onder strikte voorwaarden.
En dan begin mei de rest van de maatregelen eraf, op de basismaatregelen na (waar we later vanaf komen). Ik schat dat niet in als totaal onrealistisch.
Kuipers sprak over mei/juni. Marcouch had het over mei/juni. Die maanden lijken me niet uit de lucht gegrepen, denk dat daar op de achtergrond dus al over gesproken wordt.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vind dat idee ook niet bizar.
M'n angst is alleen dat ze het in april dan ook nog ''te vroeg'' vinden. Of dat er teveel risico aan verbonden zit. Dat bedoel ik. Ik zou zo tekenen voor jouw plan, maar ik heb zo'n idee dat ze het onnodig gaan rekken.
Helemaal als de besmettingscijfers door open scholen e.d. toch weer gaan stijgen. Wat hopelijk niet gebeurd. Maar als dat wel het geval is zijn die andere sectoren de klos; die wellicht al wel veilig open zouden kunnen. Maar ze houden zich aan een generieke volgorde waarin bepaalde sectoren altijd achteraan mogen aansluiten en dus afhankelijk zijn van hoe het gaat bij andere sectoren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |