abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198284145
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:42 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Hoe werkt dat met die uitnodigingen? Krijg je geen brief in de bus dan of digitaal met je uitnodiging?

Alleen maar gebeld worden komt op mij zo vreemd over. Verder wel fijn voor je stiefma! :)
Ze werd gewoon gebeld met de vraag of ze gevaccineerd wilde worden en of ze donderdag kon.
Ze moet zo alleen even wat formulieren bij de balie halen en voor donderdag invullen.

@Scrummie, ze is 62, behoort tot een risico-groep en is docente op het voortgezet onderwijs.

Nu is het wachten op een oproep voor mijn vader. Hij is in de 70. Jammer dat ze hem ook niet gelijk erbij doen. Maargoed het is niet anders :)
  dinsdag 2 maart 2021 @ 13:14:21 #202
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198284146
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 13:11 schreef Elan het volgende:

[..]

Graad of 8 maximaal hoor in Groningen :P
Breda 14, dat komt toch een stuk dichterbij aangenaam terrasweer.

Van mij mogen ze alles collectief opengooien, gewoon kijken wat er dan gaat gebeuren qua handhaving :) .
En jij lekker veilig achter je computertje met popcorn zeker? :P
pi_198284158
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 13:13 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Dat ze de teugels laten vieren betwijfel ik. Het bord dat politici voor hun kop hebben is verdomd groot. Kijk maar naar de avondklok. Die moet en zal blijven.
Ik denk ook niet dat ze opeens toe gaan geven als alle horeca massaal open gaat. Dan komen ze zwak over in hun ogen en dat kan ze stemmen kosten. Ze moeten wel ''daadkrachtig'' overkomen natuurlijk. Vooral niet luisteren naar wat er speelt bij het volk. Ik zie ze er eerder voor aan dat ze dan gewoon grotere stappen gaan zetten; denk aan een dagklok e.d. Ze zijn immers nog ''lief voor ons geweest'' (hun woorden).
pi_198284175
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 13:13 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Dat ze de teugels laten vieren betwijfel ik. Het bord dat politici voor hun kop hebben is verdomd groot. Kijk maar naar de avondklok. Die moet en zal blijven.
Maar die werd eigenlijk alleen openlijk ter discussie gesteld door een opstandige rechter en marginaal protest van Viruswaarheid.

Grootschalige burgerlijke ongehoorzaamheid en protestacties kan natuurlijk wel zorgen voor politieke en maatschappelijke druk om zaken wat eerder te versoepelen. Want ze kunnen zich dat qua handhaving eigenlijk niet permitteren. Mooi voorbeeld daarvan zijn die boerenprotesten.
blablablabla
pi_198284186
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 13:14 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

En jij lekker veilig achter je computertje met popcorn zeker? :P
Op het terras jongen wat denk jij dan _O_
blablablabla
pi_198284195
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 13:11 schreef Elan het volgende:

[..]

Graad of 8 maximaal hoor in Groningen :P
Breda 14, dat komt toch een stuk dichterbij aangenaam terrasweer.

Van mij mogen ze alles collectief opengooien, gewoon kijken wat er dan gaat gebeuren qua handhaving :) .
Van mij mogen ze ook wel, maar denk toch dat het nog even gaat duren voordat het eerste schaap over de dam is. Maar ja wij zitten lekker toe te kijken, zij riskeren een dikke boete.

Had van vandaag ook nog geen grote rebellie verwacht. Het blijft toch nog even touwtje trekken. Denk dat ze hiermee net genoeg doen om de 'economen' in en rond het kabinet te bewegen. Het kabinet moet ook nog even de tijd hebben om tot 'nieuwe inzichten' door 'betere cijfers' te komen in plaats van de indruk wekken dat ze aan druk toegeven.

Een beetje meer van dat soort druk op de ketel zou wel fijn zijn inderdaad. Rutte heeft zelf ook weleens gezegd dat de maatregelen alleen maar houdbaar zijn als de mensen zich eraan houden. Als iedereen zou roepen 'We doen niet meer mee' dan is het snel gedaan. Maar voorlopig zitten we nog even in die verlamming.
pi_198284201
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 11:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarom?
We kunnen als gezin toch prima thuisblijven zonder getest te worden?
Nee want conform de regels mag de rest gaan en staan waar die wil.
of je kind nu corona heeft of niet maar dat zal dan wel altijd een mysterie blijven.
Go hard or go home
  dinsdag 2 maart 2021 @ 13:19:50 #208
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198284205
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 13:18 schreef Elan het volgende:

[..]

Op het terras jongen wat denk jij dan _O_
Boh, YOLO
pi_198284229
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 13:18 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Van mij mogen ze ook wel, maar denk toch dat het nog even gaat duren voordat het eerste schaap over de dam is. Maar ja wij zitten lekker toe te kijken, zij riskeren een dikke boete.

Had van vandaag ook nog geen grote rebellie verwacht. Het blijft toch nog even touwtje trekken. Denk dat ze hiermee net genoeg doen om de 'economen' in en rond het kabinet te bewegen. Het kabinet moet ook nog even de tijd hebben om tot 'nieuwe inzichten' door 'betere cijfers' te komen in plaats van de indruk wekken dat ze aan druk toegeven.

Een beetje meer van dat soort druk op de ketel zou wel fijn zijn inderdaad. Rutte heeft zelf ook weleens gezegd dat de maatregelen alleen maar houdbaar zijn als de mensen zich eraan houden. Als iedereen zou roepen 'We doen niet meer mee' dan is het snel gedaan. Maar voorlopig zitten we nog even in die verlamming.
Jij snapt het. Dit ie gewoon een spelletje. Precies genoeg druk zetten om serieus genomen te worden. Maar geen gekke dingen doen zodat je op die manier afgeserveerd kan worden.

KHN weet prima wat ze doen.
zie email 27 oktober
pi_198284234
quote:

[..]

Wat betreft die boetes helemaal eens hoor. Zij lopen het risico.
Het zou mooi zijn als eventuele boetes dan door crowdfunding betaald zouden worden.

Anderzijds is protesteren in groepsverband ook niet wenselijk, het is wel belangrijk dat de stem van bepaalde groepen gehoord blijven worden. Zo'n terras openen is dan nog redelijk ludiek al zal de overheid dat anders zien.
blablablabla
  dinsdag 2 maart 2021 @ 13:23:18 #211
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198284238
quote:

[..]

Niemand wil die hoge boetes riskeren. Zie ook Klazienaveen.
Grote woorden, kleine daden zodra de eerste officiële waarschuwingen gegeven worden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 2 maart 2021 @ 13:23:43 #212
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198284244
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 13:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat ze opeens toe gaan geven als alle horeca massaal open gaat. Dan komen ze zwak over in hun ogen en dat kan ze stemmen kosten. Ze moeten wel ''daadkrachtig'' overkomen natuurlijk. Vooral niet luisteren naar wat er speelt bij het volk. Ik zie ze er eerder voor aan dat ze dan gewoon grotere stappen gaan zetten; denk aan een dagklok e.d. Ze zijn immers nog ''lief voor ons geweest'' (hun woorden).
tegen lenteweer kan de regering niet op hoor, ik denk dat Hugo en Mark iedere avond tot de weergoden bidden om het warme weer zo lang mogelijk uit te stellen
  dinsdag 2 maart 2021 @ 13:24:14 #213
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198284252
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hugo had het gisteren weer over code zwart. :')
Gistermiddag wat het 'code zwart' angst gezaai over Noord Holland Noord niet van de lucht.
Gisteravond in Nieuwsuur het hoofd van het Dijklander ziekenhuis: 'Situatie is druk, maar zeker behapbaar'

Waar komt deze geilheid op code zwart toch vandaan?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 2 maart 2021 @ 13:25:50 #214
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198284267
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 13:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Gistermiddag wat het 'code zwart' angst gezaai over Noord Holland Noord niet van de lucht.
Gisteravond in Nieuwsuur het hoofd van het Dijklander ziekenhuis: 'Situatie is druk, maar zeker behapbaar'

Waar komt deze geilheid op code zwart toch vandaan?
Sensatiemedia ofzo? Ik snap er ook weinig van

Vraag me ook af of er een soort ethische richtlijnen zijn voor journalisten hierin. Want mega invloedrijk ermee
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198284271
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 13:14 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Ze werd gewoon gebeld met de vraag of ze gevaccineerd wilde worden en of ze donderdag kon.
Ze moet zo alleen even wat formulieren bij de balie halen en voor donderdag invullen.

@:Scrummie, ze is 62, behoort tot een risico-groep en is docente op het voortgezet onderwijs.

Nu is het wachten op een oproep voor mijn vader. Hij is in de 70. Jammer dat ze hem ook niet gelijk erbij doen. Maargoed het is niet anders :)
Ah, zelfde leeftijd als mijn vader, ook risicogroep. Enige verschil is het docent zijn, mijn vader zit al jaren afgekeurd thuis. Dank!
  dinsdag 2 maart 2021 @ 13:26:21 #216
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198284273
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 13:23 schreef Tarado het volgende:

[..]

tegen lenteweer kan de regering niet op hoor, ik denk dat Hugo en Mark iedere avond tot de weergoden bidden om het warme weer zo lang mogelijk uit te stellen
Ik heb soms het idee dat hun hele beleid vooral gebaseerd is op schietgebedjes en toevalstreffers.
pi_198284281
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 13:22 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat betreft die boetes helemaal eens hoor. Zij lopen het risico.
Het zou mooi zijn als eventuele boetes dan door crowdfunding betaald zouden worden.

Anderzijds is protesteren in groepsverband ook niet wenselijk, het is wel belangrijk dat de stem van bepaalde groepen gehoord blijven worden. Zo'n terras openen is dan nog redelijk ludiek al zal de overheid dat anders zien.
Of gewoon nog heel even geduld hebben.

Al die stress en drama om wat, een maand? We waren er toch over eens dat het er in begin April heel anders uit zou zien?
pi_198284283
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 13:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Jij snapt het. Dit ie gewoon een spelletje. Precies genoeg druk zetten om serieus genomen te worden. Maar geen gekke dingen doen zodat je op die manier afgeserveerd kan worden.

KHN weet prima wat ze doen.
De gekke dingen komen dan wel van groepen die niet op die manier afgeserveerd kunnen worden, zie bijv die drukte van laatst in het Vondelpark. Als de horeca zoiets had gefaciliteerd dan was er waarschijnlijk niet meer met ze gepraat.
I'll give you something to do
  dinsdag 2 maart 2021 @ 13:28:05 #219
14505 OProg
A Life in Music
pi_198284292
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 13:14 schreef mascara-klodder het volgende:

@:Scrummie, ze is 62, behoort tot een risico-groep en is docente op het voortgezet onderwijs.

Voor eerstgenoemde ben ik dan blij dat we nu ook daar al mee bezig zijn. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_198284299
quote:

[..]

Ja je merkt dan direct meer verzet bij het gepeupel.

Voorlopig gaan we de komende dagen een koud weekend tegemoet graad of 6 vanaf donderdag met een koude noordelijke wind dus dan is het gedoe over terrassen ook weer even klaar..
blablablabla
  Redactie Sport dinsdag 2 maart 2021 @ 13:29:06 #221
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198284303
Net terug van het terras. Was echt teringcovidgezellig.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_198284308
quote:

[..]

Ongetwijfeld. Ook tegenstrijdig eigenlijk, terwijl we mooi weer - m.i. terecht - associëren met een reductie in besmettingen.
I'll give you something to do
pi_198284317
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 13:27 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Al die stress en drama om wat, een maand? We waren er toch over eens dat het er in begin April heel anders uit zou zien?
Ik snap dat beloftes doen lastig is. Maar ik snap het ongeduld ook heel goed.

Ik denk dat als je nu zegt: april mag je open. Dan blijft het wel rustig. Je loopt wel het risico dat in mei de pleuris uitbreekt. Lastig.

Begrip voor beide partijen. Alhoewel mijn mening natuurlijk bekend is ;)
zie email 27 oktober
  dinsdag 2 maart 2021 @ 13:30:45 #224
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_198284321
Net even rondje centrum gedaan
1 kroeg - zaten de werknemers buiten op het terras, maar werden toch weggestuurd door de politie
De andere kroegen hebben sommige mensen buiten staan/praten en allemaal een koffie to go barretje.

Verder weinig boeiends
pi_198284323
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 13:27 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Gaat om het principe als een gevaarsetting nou marginaal is mag je daar best tegen protesteren.

Zelfde dat zwemlessen voor kinderen nog steeds niet doorgaan dat is gewoon absurd.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')