abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198283777
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:38 schreef bianconeri het volgende:

[..]

De jeugd is natuurlijk niet digitaal genoeg en konden de weg naar al die digitale lessen niet vinden _O- _O-
Niet alle jeugd heeft een eigen computer/laptop tot zijn of haar beschikking natuurlijk. Beperkte toegang hebben tot educatie was al een probleem voor sociale minima gezinnen, nu is dat nog een stapje erger.
pi_198283790
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:40 schreef capricia het volgende:

[..]

Is niet zo raar met die open scholen. Ik reis weer flink.
Ik moest maandag weer naar Maastricht met de trein de tweede klas zat op zowel de heenreis als de terugreis stampensvol, tegelijkertijd was de eerste klas waar ik zat dan weer leeg. Vraag me af of dat zo handig is, kun je beter spreiden toch?

In januari maar zeker december zag je letterlijk niemand. Bussen die bij mij voorbij rijden zitten ook aardig vol. Zal straks eens kijken of ik ergens wat cijfers tevoorschijn kan toveren die dat beeld bevestigen.
blablablabla
pi_198283796
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:40 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Nee de jeugd zit zwaar onderprikkeld sociaal contact te missen. Die rijtjes naamvallen stampen een in stinkend leerhok dan wel de eigen kamer kan ze gestolen worden.
Lekker relevant, wat boeit dat nou.
Alsof je niets kan doen buiten school om?
pi_198283797
quote:

[..]

Nee de jeugd zit zwaar onderprikkeld sociaal contact te missen. Die rijtjes naamvallen stampen een in stinkend leerhok dan wel de eigen kamer kan ze gestolen worden.
Dat kan zijn. Maar ik denk dat ook leerkrachten recht hebben op een veilige werkplek. Het is best een moeilijke discussie. Ja de kinderen moeten weer naar school, maar dan moet je ook genoeg leerkrachten vinden die bereid zijn om les te geven. Dat was natuurlijk al een probleem en dat is er niet beter op geworden.
pi_198283838
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:38 schreef mascara-klodder het volgende:
*O* stiefmama werd net gebeld door de huisarts: donderdag krijgt ze daar haar vaccinatie *O*

Dus dan ken ik 5 mensen die gevaccineerd zijn en nul mensen die corona hebben gehad...
Ik ken 15 mensen die corona hebben gehad en 1 die een eerste prik heeft gehad. Dus......
pi_198283843
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:45 schreef opreis het volgende:

[..]

Dat kan zijn. Maar ik denk dat ook leerkrachten recht hebben op een veilige werkplek. Het is best een moeilijke discussie. Ja de kinderen moeten weer naar school, maar dan moet je ook genoeg leerkrachten vinden die bereid zijn om les te geven. Dat was natuurlijk al een probleem en dat is er niet beter op geworden.
Stel dat er voldoende leraren te vinden zijn, moeten de leraren die hun werkplek niet veilig vinden dan tijdelijk een alternatief krijgen zodat kinderen gewoon weer naar school kunnen?
pi_198283865
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:38 schreef Scrummie het volgende:

[..]

De besmettingscijfers dalen niet (en dan kijk ik naar pletdecurve.nl).
Ze dalen wel :)
pi_198283870
De terrassen in Enschede zijn weer opgebouwd zag ik zojuist, ziet er gezellig uit zo in het zonnetje.

Totaal bezopen dat ze nog niet echt open zijn.
٩๏̯͡๏)۶
pi_198283898
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:52 schreef Ronald het volgende:
De terrassen in Enschede zijn weer opgebouwd zag ik zojuist, ziet er gezellig uit zo in het zonnetje.

Totaal bezopen dat ze nog niet echt open zijn.
Veel veiliger om met z'n allen naar dezelfde parken e.d. te gaan.
pi_198283901
Wanneer dient trouwens de rechtszaak van de horeca tegen de staat? Moet toch binnen een paar dagen gepland kunnen worden?
Alpha kenny one
pi_198283902
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:50 schreef chratnox het volgende:

[..]

Stel dat er voldoende leraren te vinden zijn, moeten de leraren die hun werkplek niet veilig vinden dan tijdelijk een alternatief krijgen zodat kinderen gewoon weer naar school kunnen?
Ik denk het wel. Als je ziek bent en niet kan werken (angst om op werk ziek te worden) dan is het aan de werkgever om te helpen zoeken naar een oplossing (online lesgeven). Maar het is best een lastige discussie natuurlijk.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 12:56:36 #162
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198283918
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:54 schreef falling_away het volgende:
Wanneer dient trouwens de rechtszaak van de horeca tegen de staat? Moet toch binnen een paar dagen gepland kunnen worden?
Gezien dat spoedappel hebben we geleerd dat dat wel zou moeten kunnen. Alleen dat was in het belang van de staat natuurlijk

/cynisme
Where law ends, tyrrany begins.
pi_198283925
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Over anderhalve week de parkpiek. Over 2 weken de horecapiek. Tijdens de verkiezingen, dus kan de verkiezingspiek helemaal los gaan.

En daar hebben we code zwart. Hadden ze het toch bij het juiste eind.
pi_198283926
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:31 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Is het argument 'reisbewegingen' ineens met pensioen gegaan?
Hoe groot deel van de sportclub mensen komt op een andere manier dan met eigen auto of per fiets? Dat is toch verwaarloosbaar?
zie email 27 oktober
pi_198283938
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:54 schreef opreis het volgende:

[..]

Ik denk het wel. Als je ziek bent en niet kan werken (angst om op werk ziek te worden) dan is het aan de werkgever om te helpen zoeken naar een oplossing (online lesgeven). Maar het is best een lastige discussie natuurlijk.
Vind je? Er zijn dagelijks duizenden mensen in Nederland aan het werk met veel meer risico. Daar regelen we verder ook niets voor.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 12:58:08 #166
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198283940
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Of gezellig binnen in de huiskamer te gaan zitten met je vriendengroep.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198283943
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:57 schreef chratnox het volgende:

[..]

Over anderhalve week de parkpiek. Over 2 weken de horecapiek. Tijdens de verkiezingen, dus kan de verkiezingspiek helemaal los gaan.

En daar hebben we code zwart. Hadden ze het toch bij het juiste eind.
Hugo had het gisteren weer over code zwart. :')
zie email 27 oktober
pi_198283944
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hoe groot deel van de sportclub mensen komt op een andere manier dan met eigen auto of per fiets? Dat is toch verwaarloosbaar?
Hier wel ja, ik kan me voorstellen dat dat in grotere steden heel anders ligt. Dan zou ik in elk geval de bus of tram pakken.
pi_198283945
quote:

[..]

Naar de eigen club wel. Bij uit wedstrijden zitten teams bij elkaar in de auto of bus.
pi_198283949
Net even blokje om gegaan in Groningen (oei, reisbeweging). Bij de Drie Gezusters zat de hele staf op het terras 'in vergadering', geloof dat ze lunch krijgen van de werkgever. Leuk bedacht. Verder veel afzetlinten en één terras had paspoppen neergezet.

Prima actie, hier moeten we het voorlopig even mee doen. Het is hier geen Breda. Zoals altijd weer afwachten wat de komende weken brengen.
pi_198283954
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:57 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Vind je? Er zijn dagelijks duizenden mensen in Nederland aan het werk met veel meer risico. Daar regelen we verder ook niets voor.
Ligt aan de omstandigheden van het geval. Is er echt sprake van een serieus verhoogd risico of is het alleen gevoel/emotie?
zie email 27 oktober
pi_198283955
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:54 schreef falling_away het volgende:
Ze hebben eerdere rechtszaken al verloren. Denk je dat ze nu wel in het gelijk worden gesteld?
pi_198283962
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:58 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Naar de eigen club wel. Bij uit wedstrijden zitten teams bij elkaar in de auto of bus.
Uiteraard. Maar wedstrijden zijn dan ook terecht verboden. Ik had het meer over trainen. Haal die 27 jaar er gewoon af.
zie email 27 oktober
pi_198283973
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:59 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ze hebben eerdere rechtszaken al verloren. Denk je dat ze nu wel in het gelijk worden gesteld?
Ik denk dat ze al die zaken gaan verliezen, maar er zijn er twee die ik een heel klein kansje geef. De marktkooplui en de zonnebanken.
zie email 27 oktober
pi_198283985
quote:

[..]

Maar dan komen ze wel weer binnen op zo'n club en dat wil je juist niet hebben want daar raak je besmet.
Bedoel in groepsverband buiten sporten. Je mag nog steeds maar met twee mensen samen sporten? Bijvoorbeeld hardlopen, fietsen etc.
blablablabla
pi_198283987
quote:

[..]

Nee de jeugd zit zwaar onderprikkeld sociaal contact te missen.
Dit geldt voor elke generatie natuurlijk.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 13:02:53 #177
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198284003
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 13:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze al die zaken gaan verliezen, maar er zijn er twee die ik een heel klein kansje geef. De marktkooplui en de zonnebanken.
Waarom de zonnebanken? Omdat je daar alleen bent?
pi_198284008
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 13:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar wedstrijden zijn dan ook terecht verboden. Ik had het meer over trainen. Haal die 27 jaar er gewoon af.
Ik dacht dat het argument reisbewegingen in het najaar toen vooral zag op de wedstrijden. Met het weer toestaan van trainingen bij de eigen club ben ik het helemaal eens.
pi_198284011
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:58 schreef Vasilevski het volgende:
Net even blokje om gegaan in Groningen (oei, reisbeweging). Bij de Drie Gezusters zat de hele staf op het terras 'in vergadering', geloof dat ze lunch krijgen van de werkgever. Leuk bedacht. Verder veel afzetlinten en één terras had paspoppen neergezet.

Prima actie, hier moeten we het voorlopig even mee doen. Het is hier geen Breda. Zoals altijd weer afwachten wat de komende weken brengen.
Het is in Groningen momenteel ook een stuk kouder dan in Breda volgens mij.
blablablabla
  dinsdag 2 maart 2021 @ 13:03:32 #180
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198284012
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:58 schreef Vasilevski het volgende:

Ernst Kuipers vindt dit niet leuk.
pi_198284013
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:49 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Ik ken 15 mensen die corona hebben gehad en 1 die een eerste prik heeft gehad. Dus......
Ik ken intussen minstens 8 Corona patienten. Minstens, want in het begin werd alleen getest op Corona op mensen die in het ziekenhuis terecht kwamen. Ik ken er nog een stuk of 6, waaronder ikzelf, die symptomen gehad hebben, maar die mag ik niet meetellen, want dat is niet 100% zeker.

Ik ken er 2 die vorige week ingeënt zijn.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 13:03:40 #182
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198284016
NOS nieuws: "Hard optreden tegen open terrassen" Hard!!! hard!!!"

Ordnung muss sein!
Where law ends, tyrrany begins.
pi_198284017
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ligt aan de omstandigheden van het geval. Is er echt sprake van een serieus verhoogd risico of is het alleen gevoel/emotie?
Bij leraren is het over het algemeen het tweede lijkt me. Kinderen zijn minder besmettelijk dus dat valt al heel erg mee. Het lijkt er zelfs op dat leraren die ergens anders besmet raken zelf de grootste oorzaken zijn van besmettingen op school. (zie https://edition.cnn.com/2(...)tion-trnd/index.html )

Dus het komt nauwelijks voor dat leraren geinfecteerd worden door leerlingen, voornamelijk andersom.
pi_198284031
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 13:02 schreef Tijn het volgende:

[..]

Waarom de zonnebanken? Omdat je daar alleen bent?
Ja. En omdat ik niet goed inzie hoe je op enigszins objectieve gronden een onderscheid kunt maken tussen de masseur en de zonnebank.
zie email 27 oktober
pi_198284045
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hugo had het gisteren weer over code zwart. :')
Zullen Hugo en Kuipers e.d doorhebben dat de impact van ‘code zwart’ daarmee minder wordt? Als je er elke dag mee gaat dreigen gaan mensen vanzelf denken: Ja hoor, het loopt allemaal wel los.
pi_198284047
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:59 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Nee ik denk van niet maar het is toch interessant om te volgen. De staat zal nu wel met een onderbouwing moeten komen waarom de horeca niet open mag, iets wat ze op dit moment nalaten.

Ben benieuwd of dit nog ter sprake komt dan bijv. NWS / Opengooien horeca leidt tot minder besmettingen
Alpha kenny one
pi_198284056
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 13:05 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zullen Hugo en Kuipers e.d doorhebben dat de impact van ‘code zwart’ daarmee minder wordt? Als je er elke dag mee gaat dreigen gaan mensen vanzelf denken: Ja hoor, het loopt allemaal wel los.
Ze zijn qua denken over communicatie ergens in 2020 blijven hangen.
zie email 27 oktober
pi_198284059
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 13:03 schreef Elan het volgende:

[..]

Het is in Groningen momenteel ook een stuk kouder dan in Breda volgens mij.
12 graden, wel lekker zonnetje. De zon brandt alweer best fel ook dus met name uit de wind zou je best lekker op een terrasje kunnen zitten. Komende tijd wordt het wel weer een stuk minder dus denk ook dat die terrasacties nog niet direct het momentum hebben. Ik hoop eerder dat er met pasen weer wat kan.
pi_198284068
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:57 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ja dat vind ik. En wat je zegt klopt maar voor de helft.
pi_198284076
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 13:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Bij leraren is het over het algemeen het tweede lijkt me. Kinderen zijn minder besmettelijk dus dat valt al heel erg mee. Het lijkt er zelfs op dat leraren die ergens anders besmet raken zelf de grootste oorzaken zijn van besmettingen op school. (zie https://edition.cnn.com/2(...)tion-trnd/index.html )

Dus het komt nauwelijks voor dat leraren geinfecteerd worden door leerlingen, voornamelijk andersom.
Ben ik het mee eens. Maar er zijn natuurlijk wel individuele gevallen denkbaar waarin dat anders kan liggen. Leerkracht die zelf tot de erkende risicogroep behoort bijvoorbeeld. Dan vind ik dat wel anders.
zie email 27 oktober
  dinsdag 2 maart 2021 @ 13:07:54 #191
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198284077
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 10:11 schreef eragon2890 het volgende: [..] De gemeente zegt dat om diplomatiek te zijn. Ik heb de hele zomer in stampvolle restaurants gezeten met 10 mensen aan een tafel, volle kroegen etc, centrum Amsterdam, exact zelfde als 2019, elke dag, liepen altijd massa's politie, niemand deed een f*ck. De regels waren gewoon 100% weg daardoor. Er was geen verschil tussen een restaurantbezoek met vrienden vorige juli of augustus in Amsterdam als in 2019. Deze politie loopt nu kennelijk ook gewoon langs. Verder staat de voorzitter van de veiligheidsregios, bruls, ook aan kant versoepelen, hij brult dat al weken. Burgemeesters gingen gisteren speciaal naar het torentje om te zeggen dat terassne en winkels open moeten omdat het niet te houden is. Ze kunnen dus bellen, maar goede kans denk ik, 50/50, dat burgemeesters denken "laat maar ff, nu hebben we bewijs dat het onhoudbaar is" en het juist gebruiken om opnieuw om versoepelingen te vragen. Zeker, nogmaals, vlak voor de verkiezingen, want keihard optreden en (tien)duizenden bedrijven failliet bekeuren en mensen werkloos maken is nu geen optie, daar spring de oppositie op als een havik, en dat weten ze. Zo zou ik het spelen. Laat ze maar ff voelen wat we gisteren bedoelden met "het moet, want dit is onhoudbaar".
En, hoelang zijn ze nou open geweest? ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 2 maart 2021 @ 13:07:55 #192
346939 Janneke141
pi_198284078
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 13:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Als ik hier binnen onze eigen school kijk, dan kun je de docenten die zich echt onveilig voelen op 1 hand tellen.
pi_198284089
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 13:05 schreef falling_away het volgende:

[..]

Nee ik denk van niet maar het is toch interessant om te volgen. De staat zal nu wel met een onderbouwing moeten komen waarom de horeca niet open mag, iets wat ze op dit moment nalaten.

Ben benieuwd of dit nog ter sprake komt dan bijv. NWS / Opengooien horeca leidt tot minder besmettingen
Hoge eisen aan die onderbouwing hoef je niet te verwachten hoor. Zal wel loslopen allemaal.
zie email 27 oktober
pi_198284096
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 13:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dit. Die leeftijdsgrens slaat nergens op.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 13:09:23 #195
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_198284099
Jammer dat niet alle cafés en restaurants massaal de terrassen open hebben gegooid. -O-
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  dinsdag 2 maart 2021 @ 13:09:47 #196
346939 Janneke141
pi_198284103
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 13:05 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het is een beetje de code-rood-inflatie van de weeralarmen van KNMI en ANWB hè. Als je er daarvan iedere winter vijf krijgt dan denk je ook 'het zal wel'. Maar aangezien ze absoluut geen gedragspsychologen willen toevoegen aan het adviesteam denk ik niet dat ze hier echt bij stilstaan.
pi_198284120
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 13:06 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

12 graden, wel lekker zonnetje. De zon brandt alweer best fel ook dus met name uit de wind zou je best lekker op een terrasje kunnen zitten. Komende tijd wordt het wel weer een stuk minder dus denk ook dat die terrasacties nog niet direct het momentum hebben. Ik hoop eerder dat er met pasen weer wat kan.
Graad of 8 maximaal hoor in Groningen :P
Breda 14, dat komt toch een stuk dichterbij aangenaam terrasweer.

Van mij mogen ze alles collectief opengooien, gewoon kijken wat er dan gaat gebeuren qua handhaving :) .
blablablabla
pi_198284128
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 13:09 schreef 4-elements het volgende:
Jammer dat niet alle cafés en restaurants massaal de terrassen open hebben gegooid. -O-
Eens.
Tijd voor grootschalige rebellie waar de regels onzinnig zijn, dan laten ze vanzelf de teugels wat vieren.
blablablabla
  dinsdag 2 maart 2021 @ 13:13:38 #199
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_198284142
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 13:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Eens.
Tijd voor grootschalige rebellie waar de regels onzinnig zijn, dan laten ze vanzelf de teugels wat vieren.
Dat ze de teugels laten vieren betwijfel ik. Het bord dat politici voor hun kop hebben is verdomd groot. Kijk maar naar de avondklok. Die moet en zal blijven.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  dinsdag 2 maart 2021 @ 13:13:57 #200
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_198284144
quote:
Het RIVM gaat duidelijker na vaccinatie communiceren wanneer je volledig beschermd bent tegen corona. De eerste weken na de vaccinaties zijn mensen namelijk nog niet optimaal beschermd tegen het virus, en dat stond niet duidelijk gecommuniceerd in de brieven en folders die aan gevaccineerden werden gegeven. De nieuwe folder ligt inmiddels bij de drukker, laat het RIVM weten aan de NOS.
https://nos.nl/artikel/23(...)d-na-vaccinatie.html

Was gelukkig niet al vanaf de start bekend of zo.

quote:
Waarschijnlijk communiceerde de overheid hier tot nu toe minder expliciet over omdat nu toch alle beperkende maatregelen ook voor gevaccineerde mensen gelden, zegt immunoloog Dimitri Diavatopoulos. "De realiteit laat echter wel zien dat veel mensen na vaccinatie minder strikt omgaan met alle maatregelen, omdat vaccinatie een gevoel van veiligheid geeft."
Hadden ze nou maar een paar gedragsdeskundigen geraadpleegd.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')