Ja ik weet het, en het is echt treurigquote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hugo wil geen doden op z'n geweten hebben denk ik. Vrij dodelijk; helemaal zo vlak voor de verkiezingen. Alles draait om de politiek. Ze zijn iets té voorzichtig geworden.
Echt hoor, hoe krijg je het je strot/pen uitquote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
LCPS in hun modellen:
Effecten van het vaccinatieprogramma zijn in de getoonde scenario’s niet gemodelleerd, omdat pas in het tweede kwartaal de eerste effecten te verwachten zijn.
Waarom is dat? We hebben bijna alle 80+ers gevaccineerd. Dan verwachten we toch nu al effecten?
Momo liet gister een grafiek zien waarin vrij duidelijk was dat het in verzorgingshuizen echt de goede kant op ging; keiharde daling te zien. Maar ik zou ook wel meer info willen horen ja. Ach ja, mensen moeten niet te optimistisch worden, dat moeten we niet hebben.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
LCPS in hun modellen:
Effecten van het vaccinatieprogramma zijn in de getoonde scenario’s niet gemodelleerd, omdat pas in het tweede kwartaal de eerste effecten te verwachten zijn.
Waarom is dat? We hebben bijna alle 80+ers gevaccineerd. Dan verwachten we toch nu al effecten?
Effecten verwacht je al vanaf de eerste inenting. Kun je prima doorrekenen.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
LCPS in hun modellen:
Nare is, juist in nieuwsuur was het 't hoofd wat zei dat de situatie onder controle en behapbaar is.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Sensatiemedia ofzo? Ik snap er ook weinig van
Vraag me ook af of er een soort ethische richtlijnen zijn voor journalisten hierin. Want mega invloedrijk ermee
Maar ze zijn juist niet voorzichtig. Ze accepteren zieken/doden door heel veel andere situaties/aandoeningen om Covid doden te voorkomen. Ik zeg absoluut niet dat we alles open moeten gooien, maar de manier waarop het nu gaat voorkomt echt geen doden.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hugo wil geen doden op z'n geweten hebben denk ik. Vrij dodelijk; helemaal zo vlak voor de verkiezingen. Alles draait om de politiek. Ze zijn iets té voorzichtig geworden.
Het is natuurlijk een heel ander gebied, maar ik merk het ook aan de projecten die ik doe. Als je met concrete doelen gaat werken op tijdlijnen krijg je mensen ook gewoon veel beter mee. Tenzij ze het oneens zijn met het doel natuurlijk maar dat zal met dit wel meevallen.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik vond dat kaartje in de UK echt wel top wat dat betreft. Gewoon 'dan en dan gaat er wat open', klaar. Uiteraard wel met de 4 voorwaarden die daar genoemd werden, maar dat begrijpt iedereen neem ik aan wel.
Die van Yorick?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Momo liet gister een grafiek zien waarin vrij duidelijk was dat het in verzorgingshuizen echt de goede kant op ging; keiharde daling te zien. Maar ik zou ook wel meer info willen horen ja. Ach ja, mensen moeten niet te optimistisch worden, dat moeten we niet hebben.
Op naar de rokjesdag! Open met die terrassen om te flanerenquote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Momo liet gister een grafiek zien waarin vrij duidelijk was dat het in verzorgingshuizen echt de goede kant op ging; keiharde daling te zien. Maar ik zou ook wel meer info willen horen ja. Ach ja, mensen moeten niet te optimistisch worden, dat moeten we niet hebben.
Effecten zijn er ook wel.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
LCPS in hun modellen:
Truequote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nare is, juist in nieuwsuur was het 't hoofd wat zei dat de situatie onder controle en behapbaar is.
De sensatie en bangmakerij komt juist vanuit het OMT en kabinet.
Sowieso. Dat is een clubje beddenspreiders toch. Schoenmaker en leest. Vermoeiend.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Echt hoor, hoe krijg je het je strot/pen uit
Serieus?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
LCPS in hun modellen:
Dat bedoelde ik met te voorzichtig. Omdat ze elke Corona besmetting/opname/dood willen voorkomen. Zo komt het over in ieder geval. Ze moeten weer wat risico's durven te nemen om het volk tegemoet te komen imo.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar ze zijn juist niet voorzichtig. Ze accepteren zieken/doden door heel veel andere situaties/aandoeningen om Covid doden te voorkomen. Ik zeg absoluut niet dat we alles open moeten gooien, maar de manier waarop het nu gaat voorkomt echt geen doden.
Verschil tussen directe verantwoordelijkheid als politicus en indirecte verantwoordelijkheid en weg kunnen schuiven op virus/burgers/etcquote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar ze zijn juist niet voorzichtig. Ze accepteren zieken/doden door heel veel andere situaties/aandoeningen om Covid doden te voorkomen. Ik zeg absoluut niet dat we alles open moeten gooien, maar de manier waarop het nu gaat voorkomt echt geen doden.
Flaneren brengt onnodige reisbewegingen met zich mee. Blijf thuis. Uw ministerie van Pandemonium zal u spoedig voorzien van een richtlijn voor Rokjesdag. Je kunt je rokje ook via Zoom showen.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Op naar de rokjesdag! Open met die terrassen om te flaneren
[ afbeelding ]
Of men wil ruimte creëren voor veel meer versoepelingen, die dan ook kunnen blijven omdat nieuwe besmettingen wel oplopen maar omdat we inmiddels zoveel vaccinaties hebben doet het er niet meer toe.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik met te voorzichtig. Omdat ze elke Corona besmetting/opname/dood willen voorkomen. Zo komt het over in ieder geval.
Op wat voor percentage kunnen we Pfizer zetten na 1 vaccinatieronde? Hoeveel bescherming biedt het dan?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:52 schreef galantis het volgende:
[..]
Effecten verwacht je al vanaf de eerste inenting. Kun je prima doorrekenen.
Misschien bedoelen ze een significant effect. Maar lijkt me dan alsnog handig om dat een beetje te concreter te maken.
80+ zijn goed voor bijna 10.000 opnames op verpleegafdelingen gedurende de pandemie en voor 400 patiënten op de IC.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:53 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Effecten zijn er ook wel.
Maar LCPS gaat toch over ziekenhuizen? Ik meen mij te herinneren laatst dat iemand zei dat 80+ niet/nauwelijks op IC's terechtkomen of in het ziekenhuis? Dan zou ik het snappen om het niet op te nemen in modellen voor ziekenhuisopnames.
Maar geen idee of dat wel echt klopt allemaal.
Op de IC klopt. Maar de kliniek ligt juist vol met 80+ers.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:53 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Effecten zijn er ook wel.
Maar LCPS gaat toch over ziekenhuizen? Ik meen mij te herinneren laatst dat iemand zei dat 80+ niet/nauwelijks op IC's terechtkomen of in het ziekenhuis? Dan zou ik het snappen om het niet op te nemen in modellen voor ziekenhuisopnames.
Maar geen idee of dat wel echt klopt allemaal.
Als die scenario's waar je het over hebt dan betrekking hebben op de kliniek begrijp ik het ook niet.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Op de IC klopt. Maar de kliniek ligt juist vol met 80+ers.
Het ministerie van waarheid zal voor u bepalen welke rokjes acceptabel zijn om te dragen gedurende de pandemie. Rokjes die vloeken met het door de overheid verplicht gestelde mondkapje zal de drager van gesommeerd worden deze te bedekken met een lichaamsbedekkende vuilniszak.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:55 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Flaneren brengt onnodige reisbewegingen met zich mee. Blijf thuis. Uw ministerie van Pandemonium zal u spoedig voorzien van een richtlijn voor Rokjesdag. Je kunt je rokje ook via Zoom showen.
Gaat het echt zo hard? Niet lang geleden stond in een artikel van de NOS dat ongeveer een kwart van de 80+ers zijn ingeënt.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Op basis van Israël zat het ergens rond de 80% als ik me goed herinner.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Op wat voor percentage kunnen we Pfizer zetten na 1 vaccinatieronde? Hoeveel bescherming biedt het dan?
Wellicht. Maar op welk punt is dat helemaal veilig? Er zal altijd een risico aan vast zitten, ze moeten de sprong toch ooit maken. Het gevaar met wachten is dat ze maar blijven wachten. Zijn we weer twee maanden verder. En wat als er dan nog steeds ''te veel'' besmettingen zijn?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Of men wil ruimte creëren voor veel meer versoepelingen, die dan ook kunnen blijven omdat nieuwe besmettingen wel oplopen maar omdat we inmiddels zoveel vaccinaties hebben doet het er niet meer toe.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |